• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28
MRE-Inc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

??

Nee, onder het mom van: 2 weten meer dan één en een heel forum weet nog meer. Dus als iemand een webshop weet waar ze buttons aanbieden die èn transparant zijn en waar de symbolen de oorspronkelijke kleuren hebben, laat het dan weten, want ik heb er al diverse keren naar gezocht, maar niks gevonden.
Als je geld op je rug hebt groeien, Colorware verkoopt iets in die kleuren: https://www.colorware.com...-dualsense-ps5-retro.aspx

Als je hun 'how it's done' video bekijkt zie ik wel waarom dit zo slecht verkrijgbaar is: ze drukken die kleurenemblemen er met een soort printer op. Dat zullen veel Etsy-aanbieders niet hebben.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-12 20:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Geronimous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Als je geld op je rug hebt groeien, Colorware verkoopt iets in die kleuren: https://www.colorware.com...-dualsense-ps5-retro.aspx

Als je hun 'how it's done' video bekijkt zie ik wel waarom dit zo slecht verkrijgbaar is: ze drukken die kleurenemblemen er met een soort printer op. Dat zullen veel Etsy-aanbieders niet hebben.
Geen geld op mn rug en ook niet in de tuin via een boom helaas. Goed gevonden !!

Leuke video en mooi om te zien hoe het proces in zn werk gaat.

Ah ze hebben ook de plates. Maar even een mockup van de clubkleuren van mn favo voetbalclub :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZuZZ89JWus2BMPKFEFDbJg_apY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mnqw4sjK09UuWrKYrG5SiDoe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 14-10-2022 10:58 ]

XBL: MRE Inc

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:16
Mensen vraagje, ik mis mijn PS5 toch best wel weer met het binnen zit weer nu dus wil er weer 1 aanschaffen, de verkrijgbaarheid is nog steeds drama zo te zien.

Nu sta ik op het punt een PS5 over te kopen van iemand, nieuw in doos voor een iets hoger bedrag.. so be it.

Dan nu de vraag mbt eventueel garantie in de toekomst.

Deze is gekocht bij de Duitse mediamarkt, factuur krijg ik er bij.

Heeft dat gevolgen dat ik niet de originele koper ben of dat deze uit Duitsland komt of maakt dat niet uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 14-10-2022 12:05 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:25
Cardwizard schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:54:
Dan nu de vraag mbt eventueel garantie in de toekomst.

Deze is gekocht bij de Duitse mediamarkt, factuur krijg ik er bij.

Heeft dat gevolgen dat ik niet de originele koper ben of dat deze uit Duitsland komt of maakt dat niet uit?
Nee

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12 14:48
Omdat ik een PS Plus extra abo heb laatst maar eens Deathpool uitgeprobeerd. Ik twijfelde of het een game voor mij zou zijn dus wilde er niet €50+ aan uitgeven. In die zin is PS Plus Extra wel een prima manier om games te downloaden waarvan je niet zeker bent of ze het geld waard zijn.

Dus toch blij dat ik Deathpool een kans heb gegeven want wat een toffe game. Het kost even tijd om erin te komen en een beetje te begrijpen wat er allemaal gaande is maar als je eenmaal door het tutorial gedeelte heen bent is het heerlijk om te exploren en opzoek te gaan naar hints die je verder kunnen helpen. En dat bijna alles wat je ontdekt ook echt van waarde is voor de progressie in het spel.

Altijd fjin als een game waarvan je van te voren niet al te veel van verwacht je toch positief kan verrassen.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Jammer, dat zijn geen transparante domes. Dan kan je net zo goed een kapotte grijze ps4 controller nemen en die kanibaliseren. Of een zwarte ps4 DS voor een zwarte PS5 DS.

Lijkt me ook dat je die opdruk zal voelen, dat zie je bijna al aan de fotos.

• Geronimous
  • Laatst online: 13:28
Amos_x schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Jammer, dat zijn geen transparante domes. Dan kan je net zo goed een kapotte grijze ps4 controller nemen en die kanibaliseren. Of een zwarte ps4 DS voor een zwarte PS5 DS.

Lijkt me ook dat je die opdruk zal voelen, dat zie je bijna al aan de fotos.
Ik denk dat custom transparante domes een utopie zijn ;) Wil je dat aanpassen moet je eerst uitvogelen hoe je die transparante stukken er af krijgt, lakken en drukken, en dan weer de transparanten erop zien te krijgen. succes.

Op de DS4 zijn ze er ook op gedrukt, die voel je ook niet. Plus, is dat erg als je de symbolen voelt? Misschien wel extra handig

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Die camouflage controller en plates zijn sinds gisteren ook leverbaar, met name de controller vind ik wel nice:

Afbeeldingslocatie: https://media.direct.playstation.com/is/image/psdglobal/DualSense-Camo-Controller-1?$Background_Small$

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

paul99 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:39:
Omdat ik een PS Plus extra abo heb laatst maar eens Deathpool uitgeprobeerd. Ik twijfelde of het een game voor mij zou zijn dus wilde er niet €50+ aan uitgeven. In die zin is PS Plus Extra wel een prima manier om games te downloaden waarvan je niet zeker bent of ze het geld waard zijn.

Dus toch blij dat ik Deathpool een kans heb gegeven want wat een toffe game. Het kost even tijd om erin te komen en een beetje te begrijpen wat er allemaal gaande is maar als je eenmaal door het tutorial gedeelte heen bent is het heerlijk om te exploren en opzoek te gaan naar hints die je verder kunnen helpen. En dat bijna alles wat je ontdekt ook echt van waarde is voor de progressie in het spel.

Altijd fjin als een game waarvan je van te voren niet al te veel van verwacht je toch positief kan verrassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y54F0DjAjCOHhFqiuROJJIvoM98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EfaCD9eyHm9q1ahEEmgdQPic.webp?f=fotoalbum_large
Geronimous schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:47:
[...]

Niet zo ongeduldig joh. Je kunt maar tot level 4 gaan. Het is een loyaliteitsprogramma, dus ik zou me niet teveel focussen op je niveau. Je niveau verloopt na een tijdje (einde kalenderjaar + 13 maanden), dus gewoon je normale uitgavepatroon en speeltijd aanhouden.

Niveau 2:
• 1 volledig spel gekocht in de PS store
• 1 ongewone (uncommon) trofee verdiend.

Niveau 3:
• 2 volledige spellen gekocht in de PS Store.
• 32 ongewone (uncommon) trofeeën verdiend

Niveau 4:
• 4 volledige games gekocht in de PS Store.
• 128 zeldzame (rare) trofeeën verdiend

Dus gewoon gamen en af en toe een toffe game kopen en die niveau's haal je vanzelf wel.

Bij elk niveau krijg je een collectible en toegang to alle collectibles van een niveau lager (om te kopen). Bij niveau 4 krijg je voorrang bij de helpdesk (lol).

Verder verdien je punten (door campagnes te voltooien of games te kopen) waarmee je die collectibles kunt kopen, kortingen of PSN tegoed. Collectibles kun je ook vrijspelen door de campagnes te voltooien.

https://www.playstation.com/nl-nl/playstation-stars/
Jammer dat ze er store aankopen aan gekoppeld hebben, want ik koop eigenlijk nooit games in de store. Denk dat ik dus op level 1 blijf steken. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Gotham knights draait maar op 30fps. Terwijl dit een current gen game only is. Beetje teleurstellend:

https://playsense.nl/5159...ait-op-30fps-op-consoles/

Een rocksteady dev geeft aan dat de Series S de bottleneck is waarom de game op max 30fps draait:

[Twitter: https://twitter.com/LeeDevonald/status/1581185936989093888?t=4hAHwiZiLU5MLwq_FHsUKA&s=19]
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:55:
Gotham knights draait maar op 30fps. Terwijl dit een current gen game only is. Beetje teleurstellend:

https://playsense.nl/5159...ait-op-30fps-op-consoles/

Een rocksteady dev geeft aan dat de Series S de bottleneck is waarom de game op max 30fps draait:

[Twitter]
Als hij op de PS5 en XSX al 30fps is, wat is het dan op de XSS? 15fps?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

Als hij op de PS5 en XSX al 30fps is, wat is het dan op de XSS? 15fps?
Hij draait op alle 3 op 30fps. Maar blijkbaar had 60fps gekund als ze geen rekening moeten houden met de series S.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:59:
[...]

Hij draait op alle 3 op 30fps. Maar blijkbaar had 60fps gekund als ze geen rekening moeten houden met de series S.
klinkt mij wel onlogisch eigenlijk, andere games kunnen het wel. Kwestie van opties beschikbaar maken.

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

klinkt mij wel onlogisch eigenlijk, andere games kunnen het wel. Kwestie van opties beschikbaar maken.
Tja. Een developer zegt dit natuurlijk niet voor niks dat die console een bottleneck is deze generatie.

Er zitten bepaalde features in de game waardoor 60fps op de consoles dus niet mogelijk is.

Ze optimaliseren voor de zwakste console. Aangezien hij daar ook op moet draaien. Hierdoor zal je dus nooit de max. uit de series x of ps5 kunnen halen als je rekening moet houden met de series S.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2022 17:04 ]

• Caayn
  • Niet online
Even verder op geeft hij toe dat hij niet weet wat de exacte reden is en waarom de betreffende keuze is gemaakt.

Wat hij nu claimt is niet logisch. Ik snap de aversie tegen de Series S, ben er zelf ook geen fan van, maar op technisch vlak is er geen reden waarom de XSS 30fps afdwingt op de PS5 en XSX.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 15-10-2022 17:22 ]

Verwijderd

Caayn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:11:
Even verder op geeft hij toe dat hij niet weet wat de exacte reden is en waarom de betreffende keuze is gemaakt.

Wat hij nu claimt is niet logisch. Ik snap de aversie tegen de Series S, ben er zelf ook geen fan van, maar op technisch vlak is er geen reden waarom de XSS 30fps afdwingt op de PS5 en XSX.
De devs geven zelf aan dat ze geen toggle hebben gemaakt voor een performance mode. Dat alleen even een resolutie naar beneden schalen niet genoeg is. Dus alsnog zou het nog steeds mogelijk zijn dat de series s de bottleneck is. Op pc kan die prima op 60fps draaien. Waarom niet op de current gen?

Ze moeten blijkbaar ook rekening houden met de co-op feature. Wellicht werkt dat niet als de series s max 30fps kan en de andere consoles 60fps. Er moet met alles rekening gehouden worden met de zwakste console.

Net zoals nu met cross gen games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTNo0CXnJUo3xOmI2X-zzxgH208=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m04d4hcKTdBHove3VwmzbwDO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2022 17:30 ]

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

De devs geven zelf aan dat ze geen toggle hebben gemaakt voor een performance mode. Dat alleen even een resolutie naar beneden schalen niet genoeg is. Dus alsnog zou het nog steeds mogelijk zijn dat de series s de bottleneck is. Op pc kan die prima op 60fps draaien. Waarom niet op de current gen?

[Afbeelding]
Niks in die tekst zegt ook maar iets over de XSS of is enige indicatie dat de XSS een probleem is. Het zegt alleen dat de resolutie omlaag halen onvoldoende is op consoles om de performance naar 60fps te krijgen. Dat wijst, mogelijk, op een bottleneck in de consoles die op zowel de XSX|S als PS5 aanwezig is, anders was de kans groot dat de PS5 en XSX met hun sterkere GPU er doorheen kan blazen.

Co-op van zichzelf lijkt mij niet de reden en is nogmaals geen technische oorzaak. Voldoende games waarbij spelers met verschillende FPS samen/tegen elkaar spelen. Denk aan de recente Overwatch 2 waarbij de Switch op 30fps draait en de PS5 op max 120fps, werkt prima samen.

Mogelijk is de game gewoon zwaar op de CPU en op dat vlak zijn de drie consoles elkaars gelijken.

Persoonlijk vindt ik het heel ver gezocht dat de XSS een bottleneck is waarom de PS5/XSX geen 60fps kunnen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 15-10-2022 17:40 ]

Verwijderd

Caayn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Niks in die tekst zegt ook maar iets over de XSS of is enige indicatie dat de XSS een probleem is. Het zegt alleen dat de resolutie omlaag halen onvoldoende is op consoles om de performance naar 60fps te krijgen. Dat wijst, mogelijk, op een bottleneck in de consoles die op zowel de XSX|S als PS5 aanwezig is, anders was de kans groot dat de PS5 en XSX met hun sterkere GPU er doorheen kan blazen.

Co-op van zichzelf lijkt mij niet de reden en is nogmaals geen technische oorzaak. Voldoende games waarbij spelers met verschillende FPS samen/tegen elkaar spelen. Denk aan de recente Overwatch 2 waarbij de Switch op 30fps draait en de PS5 op max 120fps, werkt prima samen.

Mogelijk is de game gewoon zwaar op de CPU en op dat vlak zijn de drie consoles elkaars gelijken.

Persoonlijk vindt ik het heel ver gezocht dat de XSS een bottleneck is waarom de PS5/XSX geen 60fps kunnen draaien.
Cpu zal waarschijnlijk het probleem niet zijn. De minimum specs voor de pc is een 6 core cpu. (Ryzen 5 3600) en met die specs kan je hem op 1080p/60fps spelen.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Cpu zal waarschijnlijk het probleem niet zijn. De minimum specs voor de pc is een 6 core cpu. (Ryzen 5 3600) en met die specs kan je hem op 1080p/60fps spelen.
Wat de exacte bottleneck of reden is kan je niet vertellen, enkel dat ik het erg vreemd vind om hiervan de XSS de schuld te geven. We zullen vast meer horen in de nabije toekomst :)

offtopic:
Ryzen 3600 is overigens een best stevige eis als minimum ondersteunde CPU.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-12 15:51
Ten eerste ze hebben die game gewoon bagger slecht geoptimaliseerd want 60 fps is gewoon mogelijk. HFW ziet er 10 keer beter uit en die kan het ook (en meer zelfs met VRR aan). Ten tweede die game is niet gemaakt door Rocksteady maar door een B-studio van Warner Bros, verklaart mogelijk ook het gebrek aan 60 FPS.

Heeft echt niks met XSS te maken want waarom kunnen alle andere devs daar dan wel rekening mee houden?

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroY85 op 15-10-2022 18:04 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Was dit ook niet de game die tot voor kort nog wel cross-gen was? Lijkt me plausibeler dat de development niet bepaald op rolletjes loopt en ze tegen de nodige problemen en uitdagingen zijn aangelopen. Eerst maar eens de reviews afwachten. Zou het ook zo maar zien gebeuren dat ze een aantal maanden later alsnog met een 60fps patch komen maar nu nog geen commitment durven geven.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:12

Phntm

Tlingelingeling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRB81WMOAHySt9jqL2_IgTZsXCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzuLoeLSgq6Zpz1L4X7ZPwYS.jpg?f=fotoalbum_large

980 pro 1tb met heat sink. Zonder eerst de ssd te updaten. Prima om zo uit de doos gelijk je ps5 in te proppen :)

• cold_as_ijs
Klinkt mij meer als een brakke engine die geen rekening houd met verschillende configuraties dan een HW probleem. Nu was het sowieso al niet de game waar ik vol verwachting naar uit keek ;)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Caayn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:11:

Mee eens, de ontwikkelaar heeft gewoon geen zin gehad om het spel (verder) te optimaliseren voor de PS5 en Series X. Of ze zijn nog te onbekend met de nieuwe consolegeneratie voor een betere optimalisatie.
M.i. gebruiken ze gewoon één codebase - waarvan ik vermoed dat deze ontwikkeld is op 30fps en gestart is voor de introductie van de nieuwe generatie - die enkel de resolutie naar beneden schaalt om de gewenste 30fps te waarborgen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 13:26
Spel zegt me ook niks, 0 interesse. En games die niet op 60fps draaien, komen er hier sowieso niet in want 30fps op OLED ziet er belabberd uit.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12 15:21
MissMe NL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Bij amazon.nl is hij geannuleerd. Co.uk nog niet 🤣
En is het nog gelukt was ik wel benieuwd naar :p

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
mxmemx schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

En is het nog gelukt was ik wel benieuwd naar :p
Nee helaas alles geannuleerd.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:27:
Klinkt mij meer als een brakke engine die geen rekening houd met verschillende configuraties dan een HW probleem. Nu was het sowieso al niet de game waar ik vol verwachting naar uit keek ;)
Ik heb Gotham Knights ge preordered maar als ik dit van te voren geweten had niet. De game draait om gevechten die timing vereisen en dan bied je dus geen 60 fps modus aan, het is gewoon triest. Dit gaat echt een probleem worden voor iedereen die de game gaat spelen op consoles.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
ZesBarkiePK schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Ik heb Gotham Knights ge preordered maar als ik dit van te voren geweten had niet. De game draait om gevechten die timing vereisen en dan bied je dus geen 60 fps modus aan, het is gewoon triest. Dit gaat echt een probleem worden voor iedereen die de game gaat spelen op consoles.
Misschien een idee om de pre-order te annuleren en wachten tot de game voor 10 euro te verkrijgen is?

PSN : Geraedus

• lapino
Is compleet absurd, ze zijn hun eigen game op die manier compleet de grond aan het inboren. Stom.

Verwijderd

lapino schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:20:
Is compleet absurd, ze zijn hun eigen game op die manier compleet de grond aan het inboren. Stom.
Ik denk dat je veel games kan overslaan als je zo tegen 30fps bent. De nieuwe a plague tale is hoogstwaarschijnlijk ook alleen 30fps:

• thecompany
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat je veel games kan overslaan als je zo tegen 30fps bent. De nieuwe a plague tale is hoogstwaarschijnlijk ook alleen 30fps:

[Twitter]
Gelukkig komen deze games ook uit op PC, die waarschijnlijk wel gewoon >60 FPS ondersteund. Zou meer balen van een GoW Ragnarok die op 30fps gelimiteerd is.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Nog steeds geen nieuws wanneer die edge controller uitkomt?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
-SaveMe- schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:50:
Nog steeds geen nieuws wanneer die edge controller uitkomt?
Ik heb ergens gelezen dat dit voor 2023 zou zijn, wat ik vreemd zou vinden, want voor de feestdagen zou beter uitkomen wil Sony er een hoop slijten aan mensen die hem als cadeau kopen voor iemand.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Runaque schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat dit voor 2023 zou zijn, wat ik vreemd zou vinden, want voor de feestdagen zou beter uitkomen wil Sony er een hoop slijten aan mensen die hem als cadeau kopen voor iemand.
Black Friday maybe ? :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• lapino
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

[Twitter]
https://tech4gamers.com/a...eportedly-skipping-60fps/

https://twistedvoxel.com/...-60fps-ps5-xbox-series-x/

[ Voor 8% gewijzigd door lapino op 16-10-2022 16:07 ]

Verwijderd

Geen stabiele 60fps. Zal dus alleen met vrr goed speelbaar zijn.

Liever stabiel 30fps dan een instabiele 60fps.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2022 16:12 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eens zien of Konami echt nieuw leven blaast in hun IP of dat ze het uiteindelijk toch bij pachinko machines houden :P

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
cold_as_ijs schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:27:
Zoiets moet het wel zijn. De PS5 en XSX hebben een GPU vergelijkbaar met een 2080(super). Dat is echt een stuk krachtiger dan de gemiddelde gamepc. Als je dan je game niet boven 30fps kan krijgen, gaat er wel iets mis. Deze game zou eerst ook nog op lastgen verschijnen. Dat plan hebben ze eerder dit jaar laten varen. Dus ik denk dat er wel serieuze optimalisatie issues inzitten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10
[...]

MRE-Inc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Geen geld op mn rug en ook niet in de tuin via een boom helaas. Goed gevonden !!

Leuke video en mooi om te zien hoe het proces in zn werk gaat.

[YouTube: ColorWare DualSense Controller Customization Process]

Ah ze hebben ook de plates. Maar even een mockup van de clubkleuren van mn favo voetbalclub :X [Afbeelding]
Nu snap ik wel waarom ie zo duur is.
Overigens wel vet dat je zo'n beetje elke kleur combi maken kunt die je wilt.
https://www.colorware.com...809n&cartRecordId=0&year=

• Amos_x
Iets anders. Een paar keer per jaar overvalt me dat weemoedige gevoel dat motorstorm voor eeuwig 'opgesloten' blijft op de ps3. Die console ga ik echt niet nog eens aansluiten om enkel 1 game te spelen.

Maar nu begreep ik onlangs viavia dat er ooit een game is gereleased genaamd 'onrush'? Als ik even opzoek, ziet het er inderdaad uit als een spirituele opvolger van Motorstorm? Zal ik als motorstorm fanaat ontgoocheld zijn? Of moet ik het toch even uitproberen/kopen? Zal het aan die 'nood' van arcade off-road met grootse actie kunnen voldoen?

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Amos_x schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:45:
Iets anders. Een paar keer per jaar overvalt me dat weemoedige gevoel dat motorstorm voor eeuwig 'opgesloten' blijft op de ps3. Die console ga ik echt niet nog eens aansluiten om enkel 1 game te spelen.

Maar nu begreep ik onlangs viavia dat er ooit een game is gereleased genaamd 'onrush'? Als ik even opzoek, ziet het er inderdaad uit als een spirituele opvolger van Motorstorm? Zal ik als motorstorm fanaat ontgoocheld zijn? Of moet ik het toch even uitproberen/kopen? Zal het aan die 'nood' van arcade off-road met grootse actie kunnen voldoen?
Haha, net hetzelfde gehad. Ik moest er even inkomen bij Onrush. Het is inderdaad gelijkaardig en heb er wel fun aan beleefd. Maar net geen Motorstorm, die was toch iets leuker.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 25-12 20:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

schumi2004 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

[...]

Nu snap ik wel waarom ie zo duur is.
Overigens wel vet dat je zo'n beetje elke kleur combi maken kunt die je wilt.
https://www.colorware.com...809n&cartRecordId=0&year=
Ja Xbox heeft zelf zo'n designlab waar je voor pak hem beet 80€ een controller kunt samenstellen in je eigen kleuren combi. Hoop dat Sony ook met zoiets komt. Het is dat ik met een Elite controller speel anders had ik ook wel een eigen controller gemaakt.

Mocht die zilvervloot nog eens binnenvaren hier, dan ga ik voor deze:

En nee, dit is niet de McDonalds uitvoering :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZKzSpkdfG1q8Yry8N68FRld5YM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bPbzAI8w0Bnoc7FzuLtOLsVh.png?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

• Hulleman
Amos_x schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:45:

Kun je Motorstorm 3 niet via PS+ Premium op de PS4/5 spelen?

Onrush heeft wel een motorstorm vibe, maar motorstorm vond ik een stuk beter. Had wellicht ook met die tijdsgeest te maken. Gebeurde voor die tijd best veel indrukwekkende dingen op het scherm wat op de console nog niet eerder was vertoond. Met onrush had ik dat toch een stuk minder.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Misschien interessant. De Sony Inzone H7 en H9 nu tijdelijk met PlayStation tegoed. Is de eerste echte aanbieding voor deze Headsets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4ynMEutQyTlrA9o_SmI6Fw5MFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S2dB1LXFYG8yV7U9F3pmwdqS.png?f=user_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Hulleman

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:52
Wat is er eigenlijk met Motorstorm gebeurd. Vond dat echt een leuke game ondanks ik niks met racen heb.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chelseamarre123 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:33:
Wat is er eigenlijk met Motorstorm gebeurd. Vond dat echt een leuke game ondanks ik niks met racen heb.
Sony heeft de studio verantwoordelijk voor Motorstorm, Evolution Studios, opgeheven na de problematische launch van Driveclub op de PS4. UIteindelijk zonde, want Driveclub had wel potentie en was na de nodige updates een heel fijne game.

Veel van de developers van Evolution zijn bij Codemasters terecht gekomen, niet toevallig ook de makers van Onrush. Nu is Codemasters overgenomen door EA.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Doubt.

Maar als het waar is, dan sta ik in de eerste rij voor een PS5 Pro...

• Hulleman
FMS schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Doubt.

Maar als het waar is, dan sta ik in de eerste rij voor een PS5 Pro...
Same here

• Amos_x
ZesBarkiePK schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:22:
Misschien interessant. De Sony Inzone H7 en H9 nu tijdelijk met PlayStation tegoed. Is de eerste echte aanbieding voor deze Headsets.

[Afbeelding]
waar vind je dit? Is er ook een tegoed actie op de bekabelde inzone headset? Probeer maar eens iets terug vinden in alle verschillende sony websites... ;( Of via hun zoekfunctie, nog erger... ;w
Amos_x schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

waar vind je dit? Is er ook een tegoed actie op de bekabelde inzone headset? Probeer maar eens iets terug vinden in alle verschillende sony websites... ;( Of via hun zoekfunctie, nog erger... ;w
https://www.sony.nl/promo/INZONE2022

Na 1 zoekopdracht in Google gevonden. ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is het exacte nut van een ps5 pro als 8K tv's nog niet gangbaar zijn? dat soort dingen komen juist o.a. om de tv-markt te boosten. de spellen gaan nu al aardig richting de 60fps (vrr) kant op met de huidige console. ik verwacht nog lang geen Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 17-10-2022 13:16 ]

• Blik1984
  • Laatst online: 14:47
Farabi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:13:
wat is het exacte nut van een ps5 pro als 8K tv's nog niet gangbaar zijn? dat soort dingen komen juist o.a. om de tv-markt te boosten. de spellen gaan nu al aardig de 60fps (vrr) kant op met de huidige console. ik verwacht nog lang geen Pro.
Lijkt mij sowieso logisch dat je eerst zorgt voor een verzadigde markt qua normale PS5’s, daar is nu nog totaal geen sprake van
wat is het exacte nut van een ps5 pro als 8K tv's nog niet gangbaar zijn? dat soort dingen komen juist o.a. om de tv-markt te boosten. de spellen gaan nu al aardig richting de 60fps (vrr) kant op met de huidige console. ik verwacht nog lang geen Pro.
4k 60fps met raytracing. Heb je geen 8k tv voor nodig.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

4K 60fps RT...dat zal geen miljoenen over de streep trekken om een ps5 pro te halen of te upgraden. de console-gamers vinden termen als 8K leuker om te upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 17-10-2022 13:46 ]

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Raem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Precies dit inderdaad, laat 8K nog maar even zitten.

Maar kwam er niet eerst een PS5 Slim?

Ik volg niet alle geruchten, maar Slim, Pro of anders, die gaat er sowieso weer komen.

PC gamen heb ik opgegeven, ik vind het te duur om mijn PC te onderhouden en wat is er nou beter dan onderuit gezakt op de bank voor een OLED tv gamen.

• Farabi
  • Niet online
als je naar de evolutie van de console en tv-markt kijkt, dan zie je dat dat het geleidelijk gaat.

toen sony de eerste HD tv neerzette kwam de PS3. Daarna begon 1080P de norm te zijn, waarna de ps4 kwam. Toen begon sony zijn 4K tv's te promoten, deze tv's hadden een boost nodig. dus kwam het ps4 pro-model.

dus 8K is zeker belangrijk, mocht je op een pro-model wachten.

Ze zullen geen tussenmodel brengen voor de 4K wereld denk ik. dit houden ze achter de hand voor de 8K TV-markt.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 17-10-2022 14:01 ]

• Hulleman
8K als render resolutie lijkt me niet het doel en niet haalbaar voor de pro modellen. 8K is sowieso wat dubieus als usercase. Het verschil tussen 1440p en 4K op een 55" tv zie je niet op 3meter afstand. Althans, ik zie het niet en kan met bril toch 1,5x zo scherp zien als een gemiddeld persoon zonder bril. Laat staan het verschil tussen 4K en 8K. Dan ga je het echt hebben over 85" schermen waar je relatief met je neus boven op zit.

Ik denk dat de pro modellen best bruikbaar zijn voor betere ondersteuning voor RT, meer en betere 120fps ondersteuning en meer futureproof voor 60fps gameplay. 120fps wordt nu al vaak niet gehaald door de PS5 en XSX. 60fps begint bij sommige (aankomende) games ook al een dingetje te worden. Native 4K met 60fps blijkt al heel beperkt haalbaar voor de PS5 en XSX. Het is allemaal upscaling, behoorlijke DRS of native 1440-1800p om die 60fps te halen. Wat mij betreft goed genoeg, maar native 4K60 is een usercase voor de pro modellen. Al wordt native rendering op hoge resolutie door de upscaling technieken steeds minder belangrijk.

Ik verwacht ook niet voor eind 2024 de pro modellen, maar ik ben daar wel voor te porren hoor. Als dat weer zo'n boost wordt als bij de vorige generatie, ga je naar 40-60tflop GPU's. Wel even de vraag of de processor het dan bij kan benen, anders krijg je weer van die totaal ongebalanceerde consoles zoals dat met de Pro en one X was.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2022 14:25 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12 21:51
Hulleman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

8K als render resolutie lijkt me niet het doel en niet haalbaar voor de pro modellen. 8K is sowieso wat dubieus als usercase. Het verschil tussen 1440p en 4K op een 55" tv zie je niet op 3meter afstand. Althans, ik zie het niet en kan met bril toch 1,5x zo scherp zien als een gemiddeld persoon zonder bril. Laat staan het verschil tussen 4K en 8K. Dan ga je het echt hebben over 85" schermen waar je relatief met je neus boven op zit.

Ik denk dat de pro modellen best bruikbaar zijn voor betere ondersteuning voor RT, meer en betere 120fps ondersteuning en meer futureproof voor 60fps gameplay. 120fps wordt nu al vaak niet gehaald door de PS5 en XSX. 60fps begint bij sommige (aankomende) games ook al een dingetje te worden. Native 4K met 60fps blijkt al heel beperkt haalbaar voor de PS5 en XSX. Het is allemaal upscaling, behoorlijke DRS of native 1440-1800p om die 60fps te halen. Wat mij betreft goed genoeg, maar native 4K60 is een usercase voor de pro modellen. Al wordt native rendering op hoge resolutie door de upscaling technieken steeds minder belangrijk.

Ik verwacht ook niet voor eind 2024 de pro modellen, maar ik ben daar wel voor te porren hoor. Als dat weer zo'n boost wordt als bij de vorige generatie, ga je naar 40-60tflop GPU's. Wel even de vraag of de processor het dan bij kan benen, anders krijg je weer van die totaal ongebalanceerde consoles zoals dat met de Pro en one X was.
De processors moeten geen probleem zijn, althans voorlopig. Ze kunnen nu 60 fps en vaak ook 120 fps. Als je die fps targets behoudt met enkel een hogere resolutie dan is de processor geen factor.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Dit soort discussies had je ook van 720P naar 1080P > 4K. Maar daar gaat het weinig om eigenlijk. Het gaat erom dat je een grote logo met 8K kan presenteren op de omdoos van je console en tv om de verkopen te stimuleren. voor de rest ben ik het met je eens hoor.

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Farabi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Dit soort discussies had je ook van 720P naar 1080P > 4K. Maar daar gaat het weinig om eigenlijk. Het gaat erom dat je een grote logo met 8K kan presenteren op de omdoos van je consele en tv om de verkopen te stimuleren. voor de rest ben ik het met je eens hoor.
8K staat anders ook al op de PS5 doos. En er is maar 1 slome game die de PS5 op 8K kan renderen.

Farabi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Dit soort discussies had je ook van 720P naar 1080P > 4K. Maar daar gaat het weinig om eigenlijk. Het gaat erom dat je een grote logo met 8K kan presenteren op de omdoos van je consele en tv om de verkopen te stimuleren. voor de rest ben ik het met je eens hoor.
Maar dat 8K logo staat al op de PS5 doos. Dus volgens jouw theorie hoeft er dus überhaupt geen opvolger te komen totdat 16K tvs de norm worden?

• Farabi
  • Niet online
Klopt, maar het was maar een figuurlijke uitdrukking voor mijn verhaal.

overigens, door die 8K logo op de ps5 kan je al zien wat de markt probeert te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 17-10-2022 14:59 ]

Farabi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:58:
Klopt, maar het was maar een figuurlijke uitdrukking voor mijn verhaal.

overigens, door die 8K logo op de ps5 kan je al zien wat de markt probeert te doen.
Tja, in dat geval is een label "Pro" ook al voldoende om de console zichzelf te laten verkopen.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Tja, in dat geval is een label "Pro" ook al voldoende om de console zichzelf te laten verkopen.
ik heb het over het totale plaatje samen met de tv-wereld erbij. niks mooiers als je console 8K aankan samen met je 8K tv. Dat verkoopt beter.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ben eigenlijk best benieuwd hoeveel PS4 pros er zijn verkocht tov de OG en Slim. Is dat bekend?

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12 13:29
Ik kan me haast niet voorstellen dat er naar de toekomst geen 60 fps update uitkomt voor games die nu met 30 fps gereleased worden... anders zijn ze echt dief van eigen portemonnee...

• Hulleman
FMS schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:24:
Ben eigenlijk best benieuwd hoeveel PS4 pros er zijn verkocht tov de OG en Slim. Is dat bekend?
Nee dat heeft Sony in ieder geval niet bekend gemaakt. Als ik om me heen kijk hadden veel vrienden/bekenden van me een PS4, maar ik was de enige met een Pro. Toentertijd ook nog een van de weinigen met een 4K HDR TV. Veel mensen vonden het de upgrade niet waard, want 'je ziet het verschil amper'. En met alle respect, als je de vergelijkingsvideo's zo naast elkaar zet, kan ik ze ook geen ongelijk geven. Het verschil is wel degelijk zichtbaar en was erg blij met mn Pro, maar in beweging en in heat of the battle vallen de verschillen in resolutie eigenlijk niet meer op. Als ik moest gokken, is het aandeel verkochte pro's denk ik 10-20% max, maar dat is puur onderbuikgevoel.

Ik zit nog wel eens digital foundry te kijken en m'n vriendin zegt ook wel eens, je ziet toch geen verschil tussen die 3 beelden? Dan wordt er bijvoorbeeld een PS4/Pro/PS5 vergeleken. "Oja, iets scherper en duidelijkere schaduwen. Daar geef je toch geen € 500 voor uit?" Framerate ziet ze al niet eens. Ze is dan ook heel tevreden met 30fps Fortnite op dr switch :+

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2022 15:41 ]

• cold_as_ijs
Hulleman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:37:
[...]
Ze is dan ook heel tevreden met 30fps Fortnite op dr switch :+
En dit is de realiteit van de rest van de gamers die niet op tweakers zit ;). Leuk dat er mensen zijn die roepen dat onder de 60 fps niet te gamen valt... maar de gewone consument ziet het amper. Daarom leveren developpers 30 fps games op, met als je geluk hebt een 60 fps mode.

• paul99
  • Laatst online: 30-12 14:48
Haha, ik schrijf ook nog 2x fout 8)7

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daar gaan we dan. Review copies zijn in handen van de media outlets. Embargo verloopt 3 november, we krijgen ook previews op 21 oktober.

Ontiegelijk veel zin in deze game!

• Hulleman
kazuka schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:58:
Daar gaan we dan. Review copies zijn in handen van de media outlets. Embargo verloopt 3 november, we krijgen ook previews op 21 oktober.
[Twitter]
Ontiegelijk veel zin in deze game!
Embargo bijna een week voor release beloofd doorgaans heel veel goeds. Zin in!

• lapino
3/11 verjaar ik, ideaal verjaardagscadeau. Grappig eigenlijk hoe je als 49 jarige 'blij' kan zijn met een spelletje :)

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, dat was voor mij Returnal...

In biome 5 gaat de moeilijkheidsgraad wel èrg omhoog, en kom ik nergens meer doorheen. Dacht ik 1 kamer gecleared te hebben (na een poging of 30), komen er nog eens über drones aan die mij zonder moeite uitschakelen.
En dan moet je dus 3 keys verzamelen, in 1 run. Nee, hier houdt het voor mij echt op :)

Gelukkig was dit een PS+ titel, dus geen 'weggegooid' geld. En met biome 1 t/m 4 heb ik mij prima vermaakt.
Nu maar eens een nieuw spel gaan zoeken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:40:
Nou, dat was voor mij Returnal...

In biome 5 gaat de moeilijkheidsgraad wel èrg omhoog, en kom ik nergens meer doorheen. Dacht ik 1 kamer gecleared te hebben (na een poging of 30), komen er nog eens über drones aan die mij zonder moeite uitschakelen.
En dan moet je dus 3 keys verzamelen, in 1 run. Nee, hier houdt het voor mij echt op :)

Gelukkig was dit een PS+ titel, dus geen 'weggegooid' geld. En met biome 1 t/m 4 heb ik mij prima vermaakt.
Nu maar eens een nieuw spel gaan zoeken.
Vond dat ook de moeilijkste biome maar toch gehaald door te blijven focussen op het upgraden van je weapon traits. Dat is echt de easy mode van de game naar mijn mening, op een gegeven moment unlock je zulke krachtige traits dat je elke enemy in enkele seconden wegsmelt.

Kojima heeft trouwens bezoek van Hermen Hulst en Elle Fanning vandaag. Hopelijk Death Stranding gerelateerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v4IezWQwLVCcAx8AcvOKcwaiLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWvjyyu5sEpCt15uZshTCmaV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdaKpv8dOBdJskHL4xvZDudvPdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EdSuMAgK48HiZvlXJkbWCVc.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

https://www.pushsquare.com/reviews/ps5/a-plague-tale-requiem

With the day one patch applied, general gameplay seems to hover around 30 frames-per-second, sometimes more and other times less since it appears unlocked. Of course, the title is more than playable from beginning to end — the slower, cinematic sequences are particularly stunning — but those hooked on locked 60fps action won't come away satisfied.

A plague tale requiem dus ook 30fps.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

With the day one patch applied, general gameplay seems to hover around 30 frames-per-second, sometimes more and other times less since it appears unlocked. Of course, the title is more than playable from beginning to end — the slower, cinematic sequences are particularly stunning — but those hooked on locked 60fps action won't come away satisfied.

Jammer! Toevallig eergisteren aan de eerste A Plague Tale begonnen en die 60FPS is zo fijn!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik hoop niet dat het een trend gaat worden. Geef mensen op zijn mist de keuze!
Voor 'langzamere' games is 30FPS overigens minder problematisch, maar ook bij Beyond a Steel Sky merkte je af en toe de 'sluggishness' van de lage framerate. Ik wil eigenlijk niets anders meer dan 60FPS. En de laatste generatie consoles kunnen dat prima behappen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:46:
Voor 'langzamere' games is 30FPS overigens minder problematisch, maar ook bij Beyond a Steel Sky merkte je af en toe de 'sluggishness' van de lage framerate. Ik wil eigenlijk niets anders meer dan 60FPS. En de laatste generatie consoles kunnen dat prima behappen.
Heeft er vooral mee te maken dat er scènes zijn waarbij er 300.000 ratten in beeld zijn. Dat zal wel aardig intensief zijn voor de cpu.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMnzVZqdbGp25msd5PRmrb-qBQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fe1H6vEEsLtb9796B0rchXbS.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Zo lang het dan maar een constante en stabiele 30 fps modus is en niet 30 fps met dips naar benden.

Vooral bij Gotham Knights maak ik me hier zorgen over. Zitten er dips in dan wordt dat voor een actie game waar de gevechten om combo’s en timing draaien wel echt een probleem.

Maar we gaan het zien, ik heb vrijdag al vrij genomen. Wat ik tot zover van Gotham Knights gezien heb ziet er heel erg goed uit.
Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:46:
Dat het kan is zeker. Waren er maar meer games zoals Spider-Man, wat was het een genot om die game op de PS5 te spelen. Gelukkig zijn er nog wel meer van die pareltjes.

[ Voor 24% gewijzigd door ZesBarkiePK op 17-10-2022 22:30 ]

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Zo lang het dan maar een constante en stabiele 30 fps modus is en niet 30 fps met dips naar benden.

Vooral bij Gotham Knights maak ik me hier zorgen over. Zitten er dips in dan wordt dat voor een actie game waar de gevechten om combo’s en timing draaien wel echt een probleem.

Maar we gaan het zien, ik heb vrijdag al vrij genomen. Wat ik tot zover van Gotham Knights gezien heb ziet er heel erg goed uit.

[...]

Dat het kan is zeker. Waren er maar meer games zoals Spider-Man, wat was het een genot om die game op de PS5 te spelen. Gelukkig zijn er nog wel meer van die pareltjes.
Blijkbaar een enorm zware game. Als je hem al niet stabiel op 30fps kan draaien met een Ryzen 7 3700x en een rtx2080TI op 1440P dan snap ik die 30fps cap wel op de ps5. Op 1080P op de pc met deze specs op medium settings geen stabiele 60fps...

Deze reviewer geeft aan dat hij hem zelf niet heeft gespeeld op de ps5. Maar dat hij heeft begrepen dat de performance op de consoles zeer slecht is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2022 22:55 ]

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Blijkbaar een enorm zware game. Als je hem al niet stabiel op 30fps kan draaien met een Ryzen 7 3700x en een rtx2080TI op 1440P dan snap ik die 30fps cap wel op de ps5. Op 1080P op de pc met deze specs op medium settings geen stabiele 60fps...

Deze reviewer geeft aan dat hij hem zelf niet heeft gespeeld op de ps5. Maar dat hij heeft begrepen dat de performance op de consoles zeer slecht is.

[YouTube: I recommend: 'A Plague Tale: Requiem' (Review)]
Ik heb het al kunnen spelen op de xsx en het is idd 30fps wel 4k lijkt het(of 1440p). Maar verder gewoon zeer stabiel. Zeer slecht is overdreven dus. Kan natuurlijk zijn verder in het spel dat het minder word. Maar wat een mooi spel is het zeg. Het is trouwens 40fps met 120hz.

Edit: ik lees dat er dus bij veel ratten performance drops zijn. Ben idd nog niet zo ver.

[ Voor 7% gewijzigd door MissMe NL op 18-10-2022 00:46 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:22
Ik ben zo blij dat gamen voor mij een hobby is waar ik leuke ervaringen wil meemaken. Gelukkig geen last van al dat geleuter over 30 vs 60 of een schaduw die een fractie beter is. Ik merk het heus wel, maar ik wil voornamelijk een leuke ervaring.

Wellicht helpt het dat ik al game sinds de Nes en vroeger fps en schaduwdetail überhaupt geen thema was.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
giantgiantus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:20:
Ik ben zo blij dat gamen voor mij een hobby is waar ik leuke ervaringen wil meemaken. Gelukkig geen last van al dat geleuter over 30 vs 60 of een schaduw die een fractie beter is. Ik merk het heus wel, maar ik wil voornamelijk een leuke ervaring.

Wellicht helpt het dat ik al game sinds de Nes en vroeger fps en schaduwdetail überhaupt geen thema was.
Inderdaad/ Ik vraag mij af hoe die mensen die dat heel erg belangrijk vinden dat voorheen deden toen er nog geen 60 fps was op consoles. Liever een mooie game met een goed verhaal in 30 fps dan een slechte game in 60 fps.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:23

JoeZuCK

_Fonz > all.

@giantgiantus Wat jij zegt over dat games vroeger er niet uitzagen, maar je wel enorm veel plezier van had is true. Maar dat is toch met alles zo?

Natuurlijk hebben mensen een valide reden. Het heet vooruitgang en een verwachting hebben bij je nieuwe console.

Met bovenstaand argument kun je ook zeggen dat je om van punt a naar b te komen net zo goed een Ford T uit begin 1900 kan rijden. Maar doen mensen dat? Nee natuurlijk niet.

Als ik een NES game wil spelen, speel ik dat wel op de NES. Als Sony belooft dat de nieuwste generatie geschikt is om 60 fps games op te spelen en er zelfs over Ray Tracing wordt gesproken, ben je natuurlijk teleurgesteld als developers geen 60 fps game kunnen produceren. Ik wil heus wat eye-candy opofferen om 60 fps te kunnen spelen. Ik krijg dan meer het idee dat developers niet hun game geoptimaliseerd heeft voor het platform.

Wat dat betreft is de ervaring inderdaad belangrijk. Er zit een wezenlijk verschil tussen 30 en 60 fps.

Ik rijd liever een Polestar dan een Ford T.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 08:49
Rob Voets schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:35:
[...]

Inderdaad/ Ik vraag mij af hoe die mensen die dat heel erg belangrijk vinden dat voorheen deden toen er nog geen 60 fps was op consoles. Liever een mooie game met een goed verhaal in 30 fps dan een slechte game in 60 fps.
Ja, dat dacht ik zelf ook. Tot ik de verschillende keuzes getest heb, daar kom ik toch echt iedere keer bij 60 fps uit. Dan liever minder eye candy en pracht en praal voor een meer soepelere ervaring. En het is niet zo dat de games er afschuwelijk uit zien in performance mode 😉
Voor mij is in elk geval gameplay belangrijker dan graphics en de 60 fps draagt bij aan de gameplay vind ik.

Verder is het wel zo dat 30 fps me na 10 minuten niet meer opvalt. Ondanks nog gemerkt bij de South Park game.
Toch vind ik dat we zelf de keuze zouden moeten hebben (1st world problem). Zeker bij games waar het al eens wat sneller kan gaan (Gotham Knights bijvoorbeeld).

PSN: Zwartkijker

Maar de NES en SNES draaide ook soepel op 50/60fps, dus toen had je dat probleem niet nee. :P

Sinds je het in de meeste games kan vergelijken wordt het ook een groter probleem denk ik. Je kunt dan zien wat je mist wanneer je switcht tussen verschillende modi. Voorheen moest je het gewoon doen met hoe de developer het ingesteld had.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is ook een stukje gewenning, althans bij mij, als ik wissel tussen een 60 en 30fps game. De laatste lijkt dan de eerste 10 minuten een diashow maar na een half uur tot een uur ben ik er helemaal aan gewend en speelt het prima. Hangt ook van het type game af natuurlijk. Snelle shooters en racers horen uiteraard op 60fps te draaien maar action adventure games of platformers kunnen wat mij betreft ook prima op 30.

Daarnaast is het wel heel goed om te zien dat 3rd party publishers nu ook de 120hz/40fps modus aanbieden, dat is een fijn compromis tussen 30 en 60. Enig nadeel momenteel is dat het een HDMI 2.1 scherm vereist en die zijn nog niet gemeengoed. Ook de drang naar native op 4K renderen hoeft van mij totaal niet. 1440p met een goede upscaler zie ik dan liever. Returnal rendert intern zelfs op 1080p maar daar heb ik me totaal niet aan gestoord.

Verwijderd

Best flauw wat je hier zegt. Wij zeuren maar met het fps verschil en jij richt je op een leuke ervaring.. Voor mij heeft 30 of 60 een grote invloed op de ervaring, 120 fps vind ik dan weer niet zo belangrijk. Jij bent oké met 30fps en dat is prima maar je hoeft andere niet weg te zetten als een stel zeikers die blijven hangen in een detail.

Donderdag 0:00 uur een Resident Evil Showcase. Precies een dag na de Silent Hill Transmission. :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:27:
[YouTube: [Teaser] Resident Evil Showcase | 10.20.2022]

Donderdag 0:00 uur een Resident Evil Showcase. Precies een dag na de Silent Hill Transmission. :P
Wat een renaissance in horror titels ook ineens de laatste tijd. The Callisto Protocol, Dead Space, RE4, Silent Hill, Alan Wake 2.

• Amos_x
Hoe hebben jullie de ps5 opgesteld?

Poll: Oriëntatie ps5
Rechtop
Plat
Gedemonteerd als blade in meterkast ;)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404925&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Amos_x schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:41:

Rechtop
Plat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Rechtop en in een open ruimte, niet verborgen in een kast.

PSN : Geraedus

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12 16:00
Amos_x schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:41:

Rechtop
Plat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Plat in het TV meubel. Meubel was open aan de voorkant, heb daar 2 stukken (zwart) plexiglas voor gemaakt zodat het helemaal dicht kan of open voor genoeg lucht. Aan de achterkant van het meubel een 140mm fan gemaakt met USB in de PS5 (dank voor de inspiratie op dit forum :p). Staan was geen optie, al vind ik plat het voetje wat er bij hoort maar bijzonder.

<GoT>NightStalker

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Geraedus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Rechtop en in een open ruimte, niet verborgen in een kast.
Dat doe je goed, dat is ook het beste voor de koeling.

Ik heb hem zelf ook rechtop gezet en achter de TV staan. Zo is er voldoende ruimte voor ventilatie, in het TV meubel blijft de warmte toch hangen.

Ik zou nog wel eens een betere fan willen proberen, zoals hier te zien is:

YouTube: Doing This Will Make Your PS5 Run Better

[ Voor 18% gewijzigd door ZesBarkiePK op 18-10-2022 12:24 ]

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Afgaande van wat vergelijkingsvideo's van a plague tale: De PS5 dipt dik onder de 30fps in intense scenes. De 40fps mode is nog veel erger en ook niet stabiel in minder intense scenes. De XSX is wel nagenoeg locked in beide modi. Enorm zware game als je al ziet dat een RTX3080 deze game niet locked 60fps draait op 1440p ultra settings. De consoles doen zo'n beetje 1/3 van de rekenracht van een 3080.

Ben wel benieuwd of dit gewoon geen beste optimalisatie is of dat dit een voorbode is van UE5. Het is een heel klein ontwikkelteam, dus ik hoop het eerste :p

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-10-2022 13:13 ]

Pagina: 1 ... 237 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord