• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Shaker74 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Ik gebruik hem al vanaf het begin en ben zeer tevreden. Zit op mijn hoofd goed. Licht, makkelijk te bedienen. Het geluid is op hoge en middentonen erg goed. Bas had meer gemogen. Maar met het aanpassen van de instellingen kun je die wat beter krijgen. 3D geluid is ook erg fijn en handig in games waarbij je aangevallen wordt vanaf onbekende richting. Je kunt goed horen waar het geluid vandaan komt.. Alleen de afstand is beperkt. Als ik op de bank zit (2.5m) is het prima. In de woonkamer gaat het ook goed maar als je de keuken inloopt valt geluid af en toe weg. (9m met muur). is geen probleem maar een opmerking.. Accuduur verder prima.. dus zeker voor die prijs aanrader.
De reden waarom ik hem zelf niet koop heeft te maken met de kwaliteit en plaatsing van de microfoon (vangt veel omgevingsgeluiden op) en het feit dat de hoofdtelefoon/mic (nu nog) niet gemute kan worden via mute button van de PS5 controller. Dat vind ik zelf echt een misser van Sony. Daarnaast heb ik wel gekeken naar de Steelseries arctis 7 p+ (die wel kan muten via de contoller) alleen mist deze de functie dat als je de hoofdtelefoon uitzet, je in het menu van de PS5 handmatig de audio output moet selecteren... weer een extra handeling, ook is hij is 2x zo duur (de zwarte dan, ik heb mijn hele setup in het zwart).

• Pixeljunk_NL
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Ja ik twijfelde ook even, maar 2TB is wel heel erg lekker in de PS5. Ik heb een Digital Edition en op deze manier kan er bij mij gewoon alles aan games op. Hoef ik niet meer te kiezen. Ik speel me games altijd wel netjes uit, maar meestal bewaar ik ze dan nog een tijdje voor Trophy hunten, New Game + en zo.

Ook komen er nog een paar grote titels aan. Deze maand eerst Gotham Knights en volgende maand God of War.

[...]

Meer opslag, meer games.
Ik twijfel tussen 1TB of 2TB. Ik heb een PS5 disc editie... wie helpt mij kiezen? 8)7

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 22:25
Kevinr1989 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Absoluut, kan met de PS5 denk ik ook? Ik had zoiets destijds niet voor handen ;)
Ja hoor, ik heb een 2TB HDD aan mn PS5 hangen met een enorme bak aan PS4 games, dat gaat fantastisch en supersnel.
De PS5 games op mn PS5 en daar heb ik genoeg aan de interne harde schijf.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Ja hoor, ik heb een 2TB HDD aan mn PS5 hangen met een enorme bak aan PS4 games, dat gaat fantastisch en supersnel.
De PS5 games op mn PS5 en daar heb ik genoeg aan de interne harde schijf.
sorry, maar dat klinkt als een LPG-tank aan een ferrari.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:24
Farabi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ja LOL, als het werkt, dan werkt het. Maar er gaat nooit meer een HDD aan mijn PS5 gekoppeld worden. Ook niet voor een oudere PS4 game, die gaat gewoon op de SSD.
Pixeljunk_NL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Ik twijfel tussen 1TB of 2TB. Ik heb een PS5 disc editie... wie helpt mij kiezen? 8)7
Amazon heeft hun prijs voor de 2TB versie van de 980 Pro inmiddels alweer aangepast. Dus ik zou de 1TB versie nemen. Beste prijs/prestatie verhouding en je verdubbeld je PS5 opslag er al mee. Wel de heatsink uitvoering kopen. Zo'n SSD is echt een hele leuke upgrade, ga je geen spijt van krijgen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:44

Kevinr1989

I am the danger

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:44:
Amazon heeft hun prijs voor de 2TB versie van de 980 Pro inmiddels alweer aangepast. Dus ik zou de 1TB versie nemen. Beste prijs/prestatie verhouding en je verdubbeld je PS5 opslag er al mee. Wel de heatsink uitvoering kopen. Zo'n SSD is echt een hele leuke upgrade, ga je geen spijt van krijgen.
Dan ben ik mooi op tijd geweest, scheelt toch 40 euro.. 8)7

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

SemperFidelis schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Voor PS4 games kun je toch gewoon een externe HDD er aan hangen?
Ik zou er dan een SATA SSD aanhangen. Zelfde snelheid als interne SSD voor PS4 games, maar wel een stuk voordeliger dan een M2 SSD.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 23:23
Kevinr1989 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:48:
[...]
Dan ben ik mooi op tijd geweest, scheelt toch 40 euro.. 8)7
Wat was de prijs dan?

De Samsung 980 PRO 2 TB zonder heatsink is nog verkrijgbaar voor €198, een be quiet! MC1 cooler is €9.
Dus €207 lijkt ook nog een goede deal momenteel?

Ik wacht op Black Friday, hopelijk gaan de prijzen dan nog iets verder naar beneden *O*

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

MathieuT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Wat was de prijs dan?

De Samsung 980 PRO 2 TB zonder heatsink is nog verkrijgbaar voor €198, een be quiet! MC1 cooler is €9.

Ik wacht op Black Friday, hopelijk gaan de prijzen dan nog iets verder naar beneden *O*
210 euro voor de 2TB Heatsink versie. Fijn dat ik zelf niet hoef te priegelen om een heatsink te installeren.

• SemperFidelis
  • Laatst online: 06-05 22:25
cold_as_ijs schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Ik zou er dan een SATA SSD aanhangen. Zelfde snelheid als interne SSD voor PS4 games, maar wel een stuk voordeliger dan een M2 SSD.
De snelheden met een externe HDD van 30 euro zijn niet veel lager dan SSD trouwens dus als het over voordelig gaat vind ik dat niet opwegen tegen de kosten?
Farabi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

?

Voor PS4 games maakt het amper verschil.
En PS5 games speel ik vanaf de interne SSD.
Voor sommige PS4 games, zoals GoW wat is geoptimized voor PS5, kopieer ik de game nog even snel naar de interne SSD.

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 11-10-2022 12:08 ]

• Hulleman
  • Laatst online: 07-05 15:47
MathieuT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Wat was de prijs dan?

Ik zou nu kopen. De amazon prime deals zijn voor veel producten scherper dan dat ze met blackfriday zijn. Sowieso zijn de blackfriday deals maar mager in Nederland. € 198 voor een 2TB SSD is echt een steal. Voor iets meer dan € 100 een 1TB met heatsink. Erg goede koop. Het is dat ik het op mijn PS5 niet nodig heb, anders had ik minimaal een 1TB SSD besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 11-10-2022 12:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ZesBarkiePK
De Samsung 980 PRO 2 TB Heatsink is er weer in de Amazon Prime Deals voor EU210,-

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 20:26
Amos_x schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Wel jammer. Veel mensen, waaronder ik, zijn daartoe niet in staat. Ik heb niet zomaar een random pc staan met een extra M2 slot waar ik zomaar even een SSD kan bijwerken. Heb een mini-itx met 1 slot, in gebruik, in een pc die ik sowieso niet zomaar even opnieuw wil open vijzen.

Kan dat ook met een verloopje in een usb 3 poort bvb? Dan maar trager?

[...]

Bedankt voor de info.

Er is een reden dat consoles al twee generaties niet aan native 'open' bluetooth doen. Bluetooth is ontworpen in de hel door Satan zelf. Ik blijf het zeggen :P Het is niet voor niets dat tech bedrijven, als ze iets betrouwbaar en met weinig latency willen, een 'gesloten stack' bouwen op bluetooth. Alle protocollen voor draadloze controllers bvb, of de compleet gesloten implementatie van airpods op Apple/iOS. Het is gesloten/proprietary. Maar het werkt wel 100%

Als een sony/microsoft/apple niet de 'experience' kan controleren, dan vrezen ze dat klanten (terecht) klagen bij hen als hun action bluetooth audio-setje latency en drops vertoont. En zeker bij consoles hoor je niet te 'tweaken', testen, en te hanessen met vanalles en nog wat om iets draaiend te krijgen. Consoles horen frictie weg te nemen, en geen hobby op zichzelf te zijn.

Hoeveel keer heb je al bluetooth apparaten moeten 'vergeten' om ze opnieuw te pairen? En ook audio-latency bij gamen is compleet ruk.

Nee, dan liever een dongle, waar sony gewoon garandeert dat het 100% werkt zoals het hoort. Stoort me absoluut niet.
Dat het moet werken snap ik. De groene concurrent heeft daar wel een oplossing voor, als het gaat om hun eigen headset. Die gaat over hun eigen protocol wat ze ook gebruiken voor de controllers.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Hoeveel keer heb je al bluetooth apparaten moeten 'vergeten' om ze opnieuw te pairen? En ook audio-latency bij gamen is compleet ruk.

Nee, dan liever een dongle, waar sony gewoon garandeert dat het 100% werkt zoals het hoort. Stoort me absoluut niet.
Hoe denk je dat de DS4 en DS5 (incl. audio voor de ingebouwde speaker en 3.5mm poort) met de PS4/PS5 communiceren ;) Hoevaak heb jij die opnieuw moeten pairen?

offtopic:
Een dongle, met standaard USB audio spec, is overigens niet perse verkeerd of een minpunt in mijn ogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 11-10-2022 18:30 ]

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:
Aan iedereen die een 980 Pro koopt een reminder om eerst de Firmware bij te werken. De laatste Firmware update zorgt voor snellere lees/schrijf snelheden in je PS5. Zonde als je dat laat liggen. En je kan het niet in de PS5, dat moet je eerst op PC doen.
Volgens mij is dat een issue die vorig jaar speelde. De huidige 980 pro ssd's worden standaard al met een nieuwe firmware uitgeleverd.

• ZesBarkiePK
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Volgens mij is dat een issue die vorig jaar speelde. De huidige 980 pro ssd's worden standaard al met een nieuwe firmware uitgeleverd.
Voor mijn 980 Pro was nog een Firmware update beschikbaar. Maar je komt er snel genoeg achter, de 980 Pro hoort minimaal 6500 MB/s te halen in de PS5 benchmark.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:22

SD5k

>4&X

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

Voor mijn 980 Pro was nog een Firmware update beschikbaar. Maar je komt er snel genoeg achter, de 980 Pro hoort minimaal 6500 MB/s te halen in de PS5 benchmark.
Ik heb die van mij al een jaar in m’n PS5 zitten, niks van gemerkt. Heb ook geen mogelijkheid om de firmware te upgraden dus laat het lekker zo.
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

Alleen de 2TB haalt dat in de benchmark, mijn 1TB (met nieuwe firmware) zat rond de 5500, maar nog nooit problemen mee gehad of wat dan ook.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
SD5k schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Ik heb die van mij al een jaar in m’n PS5 zitten, niks van gemerkt. Heb ook geen mogelijkheid om de firmware te upgraden dus laat het lekker zo.
De snelheid van een SSD in de PS5 maakt ook praktisch niets uit voor de performance en laadtijden in games. Niet druk om maken, die 980pro is rap zat, ook al haalt ie de helft van de theoretische performance.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ZesBarkiePK
Kalder schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:10:
[...]

Alleen de 2TB haalt dat in de benchmark, mijn 1TB (met nieuwe firmware) zat rond de 5500, maar nog nooit problemen mee gehad of wat dan ook.
Dat is dus niet waar, de 1TB haalt boven de 6500MB/s Read met de laatste Firmware. (In de PlayStation benchmark).
Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:16:
[...]

De snelheid van een SSD in de PS5 maakt ook praktisch niets uit voor de performance en laadtijden in games. Niet druk om maken, die 980pro is rap zat, ook al haalt ie de helft van de theoretische performance.
Het maakt wel uit, dat je het niet direct merkt komt omdat de ingebouwde SSD van de PS5 5500MB/s Read doet.

Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik probeer altijd het onderste uit de kan te halen. Test het anders zelf eens met de laatste Firmware. Ik dacht dat dit het Tweakers forum was.

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:01:
[...]
Het maakt wel uit, dat je het niet direct merkt komt omdat de ingebouwde SSD van de PS5 5500MB/s Read doet.
Het maakt niet uit

• Hulleman
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik probeer altijd het onderste uit de kan te halen. Test het anders zelf eens met de laatste Firmware. Ik dacht dat dit het Tweakers forum was.
Nee hoor, maar omdat dit het tweakers forum is, mogen we ook best kritisch zijn op beweringen van fabrikanten. Sony schrijft 5500mb/s voor, maar met veel minder snelheid werken de games net zo goed en laden ze net zo snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2022 09:10 ]

• ZesBarkiePK
Prima kijk jij ook even deze video dan:

YouTube: PS5 Firmware Beta 2.0 Tested: M.2 SSD Storage Upgrade vs. PS5 Intern...

Dus mijn punt blijft staan. Als je met een Firmware update de SSD nog sneller kan maken, waarom zou je dat dan niet doen? Jou antwoord "het maakt niet uit" is onzin.
Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Nee hoor, maar omdat dit het tweakers forum is, mogen we ook best kritisch zijn op beweringen van fabrikanten. Sony schrijft 5500mb/s voor, maar met veel minder snelheid werken de games net zo goed en laden ze net zo snel.
Met veel minder snelheid? Dit slaat al helemaal nergens meer op. Games laden wel degelijk sneller op een snellere SSD.

Ze laden al sneller met een stock 500GB 980 Pro. Laat staan een 1TB of 2TB model met de laatste Firmware.

Ja het zal misschien gewoon werken, maar je wilt toch extra performance of niet.

[ Voor 31% gewijzigd door ZesBarkiePK op 12-10-2022 09:31 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Sony maakt de console, met de beste ingenieurs, die precies weten hoe het allemaal werkt tot op het diepste niveau. Als ze iets voorschrijven, zal het wel kloppen. Je kan kritisch willen zijn, maar je kan het ook overdrijven en je energie beter anders spenderen.

Wat is de upside voor sony om te specs te hoog te willen leggen? Dat het eerste jaar nauwelijks PS5 certified SSD's op de markt kwamen? Dat gamers hun PS5 veel moeilijker kunnen upgraden tot wanneer de SSD fabrikanten hun zaakje op orde hebben? Sony verdient niets aan die SSD's trouwens, dus dat is het ook niet.

Als 3500mb/s genoeg was, hadden ze dat best wel voorgeschreven.

Trouwens, puur gevoelsmatig zal je (gestandariseerde) SSD best wel aan de bak moeten om 'custom' chips te evenaren die mee op het moederbord zitten, met korte lanes en allerhande caching truukjes.

Wat wel moeilijk is in deze, is de firmware updates. Opnieuw, ik kan dit zelf niet (ook al heb ik een windows desktop pc). Ik heb geen extra sloten, een krappe build, en wil m'n pc niet open maken voor dit. Dus hopelijk komen er steeds meer PS5 'certified' SSD's uit.

De manier waarop sony en microsoft voor hun consoles aan opslag uitbreiding doen is op een interessante manier erg verschillend. Ik ben er nog niet over uit welke ik persoonlijk verkies. Beiden hebben hun voor- en nadelen. Moeilijk. Ik leun licht naar Sony, maar je kan het gebruiksgemak van een proprietary kaartje die je gewoon extern kan inpluggen moeilijk negeren. Dan maar iets duurder...

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 12-10-2022 10:10 ]

• Hulleman
@ZesBarkiePK
Dat filmpje bevestigt alleen maar dat het echt lood om oud ijzer is. Dan is de interne SSD sneller, dan de 980pro en het is allemaal nogal in de marge. Het maakt allemaal niet zo veel uit blijkt uit genoeg tests. Een trage WD 750SE is in een PS5 net zo snel als de veel snellere WD 850. In jouw filmpje worden 2 snelle SSD's vergeleken. Ik zeg niet dat je niet moet gaan voor de beste performance en natuurlijk wil je dat uit je hardware halen, maar je moet er ook voor open staan dat het allemaal enorm in de marge is. 30 seconden om 32 seconden, 13 om 14 seconden tja... om dat soort verschillen in laadtijd gaat het.

@Amos_x
Het valt me op dat je hier als lid niet kritisch mag zijn op beweringen van fabrikanten. Als genoeg tests aantonen dat het niet zoveel uitmaakt welke SSD je in je PS5 stopt, zolang het maar voldoet aan de afmetingen en het een pci-e 4.0 variant is. Waarom dan niet verder kijken dat de PS5 certified modellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2022 10:15 ]

• Pixeljunk_NL
Denken jullie dat de Samsung 980 Pro 2TB of andere compatible/gecertificeerde NVMe SSD de komende jaren veel in prijs zal gaan dalen? Rekening houdend met dat geheugen duurder wordt i.v.m. inflatie / schaarste van productiematerialen zoals chips e.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 12-10-2022 11:49 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 02:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Pixeljunk_NL schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:48:
Denken jullie dat de Samsung 980 Pro 2TB of andere compatible/gecertificeerde NVMe SSD de komende jaren veel in prijs zal gaan dalen? Rekening houdend met dat geheugen duurder wordt i.v.m. inflatie / schaarste van productiematerialen zoals chips e.d.?
Even mijn glazen bol er bij pakken...
Als je zo'n ding wil: Kopen. Wat maken die paar tientjes uiteindelijk uit? Je 'verspilt' die winst eigenlijk aan onnodig lang zoeken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:34
Ik denk dat deze al enorm gezakt zijn tov release datum.
Misschien wachten tot binnen een maand als black friday er is.
En koop hem zonder heatsink, die koop je apart. Scheelt enorm in prijs
[...]

Dat is dus niet waar, de 1TB haalt boven de 6500MB/s Read met de laatste Firmware. (In de PlayStation benchmark).
Dan zal de mijne wel stuk zijn, want heb toch echt de laatste firmware maar mijn PS5 gaf +/- 5500 aan.
Jij hebt ze allebei getest?

Niet dat het me uit maakt, het werkt feilloos.
Het maakt mij ook niet uit of een game binnen 7 seconden laad of binnen 5,5 seconden...
Overigens laatst FF7Remake opgestart, zat binnen 4 seconden te spelen. Wat maakt dat kleine beetje performance dan nog uit?

[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 12-10-2022 12:27 ]

@Kalder er waren in het begin wat problemen met de benchmark tool op de PS5 in het begin. Kan het zijn dat dit van de eerste komt?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 14:44

Phntm

Tlingelingeling

[...]

[...]

Bedoel je SSD firmware of PS5 firmware?

Overigens ook net de 1TB aangeschaft. Ik heb toegang tot een grote pile of shame van ongespeelde games dus vond 1TB wel prima omdat ik toch niet altijd mijn hele library in de opslag krijg :P
Wel handig om die flexibiliteit te hebben.
cold_as_ijs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:30:
@Kalder er waren in het begin wat problemen met de benchmark tool op de PS5 in het begin. Kan het zijn dat dit van de eerste komt?
Dat weet ik niet, maar ik maak me er geen zorgen over, heb hem destijds geprobeerd te updaten met mijn laptop, laptop open geschroeft alleen om erachter te komen dat de SSD de laatste firmware al had.
Toen maar genoegen genomen met 5500, en het laden gaat allemaal razend snel, hoef echt nergens overdreven lang op te wachten (behalve updates van grote games)

• ZesBarkiePK
Kalder schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Dan zal de mijne wel stuk zijn, want heb toch echt de laatste firmware maar mijn PS5 gaf +/- 5500 aan.
Jij hebt ze allebei getest?

Niet dat het me uit maakt, het werkt feilloos.
Weet je dat zeker, heb je het met Samsung Magician gecontroleerd?
De 500GB versie haalt al 6500MB/s, de 1TB en 2TB hetzelfde. En ja ik heb zowel de 1TB als 2 TB in me PS5 gehad.
Natuurlijk werkt het het out-of-the-box ook prima, maar het is een kleine moeite.
Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:12:
@ZesBarkiePK
Dat filmpje bevestigt alleen maar dat het echt lood om oud ijzer is. Dan is de interne SSD sneller, dan de 980pro en het is allemaal nogal in de marge. Het maakt allemaal niet zo veel uit blijkt uit genoeg tests. Een trage WD 750SE is in een PS5 net zo snel als de veel snellere WD 850. In jouw filmpje worden 2 snelle SSD's vergeleken. Ik zeg niet dat je niet moet gaan voor de beste performance en natuurlijk wil je dat uit je hardware halen, maar je moet er ook voor open staan dat het allemaal enorm in de marge is. 30 seconden om 32 seconden, 13 om 14 seconden tja... om dat soort verschillen in laadtijd gaat het.

@Amos_x
Het valt me op dat je hier als lid niet kritisch mag zijn op beweringen van fabrikanten. Als genoeg tests aantonen dat het niet zoveel uitmaakt welke SSD je in je PS5 stopt, zolang het maar voldoet aan de afmetingen en het een pci-e 4.0 variant is. Waarom dan niet verder kijken dat de PS5 certified modellen?
Uhm nee, je ziet dat de 980 Pro in sommige delen van de game hogere FPS haalt en ook nog eens snellere laadtijden heeft.

Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige (en kennelijk de meeste hier) helemaal niets uitmaakt, maar voor mij zit daar nou juist de lol in, als ik de performance van me console kan boosten, dan doe ik dat. M'n oude PS4 Pro had ik ook geüpgraded met een SSD. Lang leve de lol.
Phntm schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Bedoel je SSD firmware of PS5 firmware?

Overigens ook net de 1TB aangeschaft. Ik heb toegang tot een grote pile of shame van ongespeelde games dus vond 1TB wel prima omdat ik toch niet altijd mijn hele library in de opslag krijg :P
Wel handig om die flexibiliteit te hebben.
SSD Firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door ZesBarkiePK op 12-10-2022 12:35 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:34
ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

[...]

Uhm nee, je ziet dat de 980 Pro in sommige delen van de game hogere FPS haalt en ook nog eens snellere laadtijden heeft.

Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige (en kennelijk de meeste hier) helemaal niets uitmaakt, maar voor mij zit daar nou juist de lol in, als ik de performance van me console kan boosten, dan doe ik dat. M'n oude PS4 Pro had ik ook geüpgraded met een SSD. Lang leve de lol.
Volgens mij doet je ssd niets met FPS.
ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Weet je dat zeker, heb je het met Samsung Magician gecontroleerd?
Ja, dacht dat Samsung Magician de enige manier was op de firmware te updaten, in ieder geval had ik een programmatje dat online naar de laatste firmware zocht en me toen vertelde dat ik de firmware er al op had staan :)
Tenzij ze in het laatste jaar nog eens een recentere firmware update gedaan hebben heb ik als het goed is de laatste firmware.
En nee ik ga niet nog eens mijn laptop open maken om te kijken of ik hem kan updaten ;)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Wanneer de SSD binnenkomt even mijn PC open maken en de SSD erin lepelen voor de update dan maar. Kan het ook nog eventueel in mijn laptop doen, maar die friemel schroefjes heb ik gewoon een hekel aan.

• Pixeljunk_NL
Vaag... nu is de 980 2TB weer ineens €249.00 i.p.v. €210 op Amazon.

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Je kan framedrops krijgen doordat zaken nog niet zijn ingeladen, wat dus een (kleine) invloed heeft op je FPS.

Ik heb zojuist de 980 pro 2TB besteld met heatsink. Op mijn PS4 had ik al een externe HD van 2TB en die was op een gegeven moment vol, waardoor ik voor de 2TB ben gegaan.
Pixeljunk_NL schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:44:
Vaag... nu is de 980 2TB weer inees €249.00 i.p.v. €210 op Amazon.
Ik heb 200 betaald, met prime. Heb je een prime abbonement? (ik heb een proef abbonement genomen en na de aankoop meteen weer stop gezet).

[ Voor 26% gewijzigd door Thonz op 12-10-2022 12:45 ]

• ZesBarkiePK
Chelseamarre123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Ik heb het ook niet verzonnen, er staan genoeg video's online die tonen dat een externe SSD (bijvoorbeeld de 980 Pro) sneller is dan de interne PlayStation 5 SSD. Dat vertaald zich in stabielere FPS en overal snellere laadtijden.
Is het een extreem groot verschil, nee, maar is het leuk voor de hobbyisten onder ons, ja.
Kalder schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Ja, dacht dat Samsung Magician de enige manier was op de firmware te updaten, in ieder geval had ik een programmatje dat online naar de laatste firmware zocht en me toen vertelde dat ik de firmware er al op had staan :)
Tenzij ze in het laatste jaar nog eens een recentere firmware update gedaan hebben heb ik als het goed is de laatste firmware.
En nee ik ga niet nog eens mijn laptop open maken om te kijken of ik hem kan updaten ;)
Moet je ook niet doen, dan vrees ik dat je opnieuw moet formatteren.

Enige reden waarom ik de Firmware update aanhaalde, was omdat Amazon Prime Deals de 1TB en de 2TB versie van de 980 Pro goedkoop aanbied.

Ga je nu dus je PS5 upgraden, dan is wel handig om die Firmware update mee te nemen.

• Pixeljunk_NL
Ik heb 200 betaald, met prime. Heb je een prime abbonement? (ik heb een proef abbonement genomen en na de aankoop meteen weer stop gezet).
Ja heb een prime abbo, de 980 Pro 2TB incl. heatsink was 210... nu weer 249... ik houd het in de gaten.

• Hulleman
Nu dik in de aanbieding bij amazon als je prime lid bent. Waarom wachten? Je kunt wel blijven wachten. Als je extra ruimte wil zou ik dat nu kopen, omdat Amazon een dikke aanbieding heeft. Dan heb je er ook nu lol van.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Nu dik in de aanbieding bij amazon als je prime lid bent. Waarom wachten? Je kunt wel blijven wachten. Als je extra ruimte wil zou ik dat nu kopen, omdat Amazon een dikke aanbieding heeft. Dan heb je er ook nu lol van.
En je kan altijd achteraf deze doorverkopen of lepelen in een andere systeem (Laptop, PC?) en dan achteraf grotere size kopen indien nodig.

Al koop je de 1TB, best wel een prima deal. Toch wel een aantal tientjes goedkoper en 1TB kan ook weer een paar games vasthouden icm de 800GB van de PS5

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:41
Nyarlathotep schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Ook verslingerd aan deze game!
Eergisteren baas 2 eindelijk neergekregen. Maar alleen omdat er een Astronaut figurine dropte (!) èn een Parasite die je ook nog een extra kans geeft. Beiden opgebruikt tijdens het gevecht. En met letterlijk nog 1 milimeter op de health bar ging ie neer (ik was uit wanhoop gewoon op hem in aan het hakken).
Biome 3 was wel weer van een ander kaliber. Ik legde het af tegen een soort Archie robot die nogal wat vuurkracht spammed.
Maar we gaan gewoon weer verder... Inmiddels al 75 keer dood gegaan zie ik. Dit is echt een spel voor de meer hardcore gamer...
Je hebt idd wel doorzettingsvermogen nodig zeg. Ik heb Returnal een tijdje terug geprobeerd en hoe tof ik het ook vond, ik kwam het eerste level niet eens door :) Dus wetende dat het er echt niet makkelijker op wordt heb ik 'm toch maar weer aan de kant geschoven.

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-05 17:20
Is de PlayStation 5 momenteel ergens verkrijgbaar of is het nog steeds erg lastig om er een te bemachtigen?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
[Twitter]
Zie zelf nog geen mogelijkheid om me aan te melden. Misschien vanavond.
Nope, kon me wel inschrijven voor updates.
Bedankt, –. Blijf op de hoogte van PlayStation Stars-nieuws dat rechtstreeks naar je e-mailadres wordt verzonden.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:26
Ik heb zojuist de Samsung 980 Pro geïnstalleerd op mijn PS5 en de snelheid is 6494 MB/s.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:56
Raem schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
[Twitter]
Zie zelf nog geen mogelijkheid om me aan te melden. Misschien vanavond.
Onderaan had ik een knop aanmelden. Als je dan ververst krijg je die knop opnieuw. Wanneer gaat Sony nu eindelijk eens deftige sites programmeren. Het is niet zo moeilijk om weer te geven dat je je al hebt aangemeld

• lapino
  • Laatst online: 05-05 20:58
Rob Voets schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:25:
Ik heb zojuist de Samsung 980 Pro geïnstalleerd op mijn PS5 en de snelheid is 6494 MB/s.
twijfel nog, heb nog wel beetje plaats op de PS5 en speel ook niet echt heel wat games tegelijk. is anderzijds wel handig maar leven is zo duur geworden dat al die (onnodige) extraatjes ook een mens doen nadenken...

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

TDB

lapino schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

twijfel nog, heb nog wel beetje plaats op de PS5 en speel ook niet echt heel wat games tegelijk. is anderzijds wel handig maar leven is zo duur geworden dat al die (onnodige) extraatjes ook een mens doen nadenken...
1 tip: gewoon doen. Ben zo blij dat ik er 1TB bij heb.

PSN: TDBtje

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Heb je 'm geupdate of is de firmware versie de nieuwste?

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:26
Thonz schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Heb je 'm geupdate of is de firmware versie de nieuwste?
Direct uit de doos de PS5 in, 1TB versie.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:40
Voor de mensen die graag de psn extra games in video willen zien

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dit ziet er ook niet verkeerd uit, beetje Immortal Fenix Rising vs Kena vs Zelda vibe

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Amos_x
Hulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:12:

@Amos_x
Kom nou... :z Dat heeft niemand hier beweerd, je hoeft ook geen stroman op te zetten. En dat calimero hoedje mag ook wel af. ("boze grote corporate tweakers....")

Het ligt soms gewoon eenvoudiger dan dat. Sony geeft minimum specs op voor een optimaal werkend systeem, waarom zou je daar dan willen van afwijken? Ik heb het net even opgezocht op amazon.de. Een 1TB 980pro ps5 certified kost 140 euro, een random 1TB SSD rond de 110? Mijn ps5 is mijn main gaming rig, waar ik met veel plezier mijn lievelingsgames op speel. Dan kan die 30 euro me echt niet boeien. De tijd alleen al om "beweringen van fabrikanten in vraag te stellen" ( :O ) heb ik er niet voor over.

Er is trouwens niet alleen het laden van 1 level naar het volgende. Daar maakt 15 seconden ipv 18 seconden helemaal niets uit, daar ben ik het mee eens.

Maar als engines zoals unreal 5 (of games zoals ratchet and clank) ineens al streamend massaal veel data willen binnentrekken (dus zonder 'loadscreen' maar midden in een lopende sessies zoals die portals, ..), dan ga je misschien wel nadelen ondervinden. De devs zullen dan (zoals steeds) tot het gaatje gaan en hun engines afstellen op 5500mb/s data instreamen, omdat dat ook de mininum veronderstelde specs zijn. Of 5500mb/s aan draw distance, wie weet. Voor 30 euro is dat een risico die ik niet wil nemen, omdat ik het denk beter te weten dan de fabrikant.

In ander nieuws: wat gaat de batterij van de controller snel leeg zeg. Zeer fijne controller, maar alle rumble en triggers trekken de batterij snel leeg.

Ik ben ook geen fan van het monochrome. Had liever de kleurtjes gezien op driehoek, vierkant, kruis, bolletje.

En de plaatsing van de mic-mute en PS-knop had ook andersom gemogen. Ik gebruik de PS-knop veel vaker, en dan is de plaatsing pal tussen de sticks moeilijk te bereiken, in tegenstelling tot iets lager. En dan ook liever een PS-knop zoals op de ps4 DS (rond/dome), ipv het relief-knopje nu. Kan er niet echt aan wennen, maar komt nog wel.

• ZesBarkiePK
Super! Niks meer aan doen. Had je de oude Firmware nog gehad dan was je niet boven de 5500MB/s uitgekomen.

Ik kom iedere keer strak op 6500 MB/s uit, ik vraag me af of dat een cap is of zo?

Zijn er hier die hogere read speeds hebben weten te halen?

Ik ben dan ook benieuwd met welke SSD, en welke versie?

Ik lees op Reddit dat het sommige wel lukt, maar ze roepen alleen maar cijfertjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oEfu1dD9FPNI8WqDba0nCaxGBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxbzmXeQehSPZXmWqV9wTfGn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door ZesBarkiePK op 13-10-2022 08:28 ]

AppleFan2007 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Onderaan had ik een knop aanmelden. Als je dan ververst krijg je die knop opnieuw. Wanneer gaat Sony nu eindelijk eens deftige sites programmeren. Het is niet zo moeilijk om weer te geven dat je je al hebt aangemeld
Ondertussen is de dienst ook hier live. Website ziet er nu ook anders uit. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ZesBarkiePK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiPLL0iE_708TErOwbujmiqHjuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PR35kmKyxe5wfCuzswQveon7.png?f=user_large

Alleen wel een beetje jammer dat het niet met terugwerkende kracht gaat.

Namelijk net nog een Platinum gehaald en twee andere games gepreorderd.

• schumi2004
  • Nu online
ZesBarkiePK schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:01:
[Afbeelding]

Alleen wel een beetje jammer dat het niet met terugwerkende kracht gaat.

Namelijk net nog een Platinum gehaald en twee andere games gepreorderd.
Beetje suf inderdaad.
Die Campagnes ook, Bananenboemerang, serieus? 8)7

• Hulleman
Amos_x schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:14:
[...]

Kom nou... :z Dat heeft niemand hier beweerd, je hoeft ook geen stroman op te zetten. En dat calimero hoedje mag ook wel af. ("boze grote corporate tweakers....")

Het ligt soms gewoon eenvoudiger dan dat. Sony geeft minimum specs op voor een optimaal werkend systeem, waarom zou je daar dan willen van afwijken? Ik heb het net even opgezocht op amazon.de. Een 1TB 980pro ps5 certified kost 140 euro, een random 1TB SSD rond de 110?
Op de man spelen is nergens voor nodig.

Sony geeft idd minimum specs op. Fabrikanten beweren zo vaak wat. Gelukkig zijn er partijen die dat challengen. Wat blijkt, zelfs dik onder die minimum specs werken games op je PS5 net zo goed als met een SSD dik boven de minimumspecs liggen. Ik zou het voor dit prijsverschil ook niet laten, maar daar ging deze hele discussie niet over.

• ZesBarkiePK
[...]

In ander nieuws: wat gaat de batterij van de controller snel leeg zeg. Zeer fijne controller, maar alle rumble en triggers trekken de batterij snel leeg.

Ik ben ook geen fan van het monochrome. Had liever de kleurtjes gezien op driehoek, vierkant, kruis, bolletje.

En de plaatsing van de mic-mute en PS-knop had ook andersom gemogen. Ik gebruik de PS-knop veel vaker, en dan is de plaatsing pal tussen de sticks moeilijk te bereiken, in tegenstelling tot iets lager. En dan ook liever een PS-knop zoals op de ps4 DS (rond/dome), ipv het relief-knopje nu. Kan er niet echt aan wennen, maar komt nog wel.
Ik weet niet of je dat al hebt, maar een DualSense oplaadstation is wel erg fijn om er bij te hebben. Ik heb nu 3 controllers en zo is er altijd wel eentje opgeladen. Kost iets van EU25,- en dat is het gemak van niet meer rommelen met kabeltjes naar mijn mening echt wel waard.

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Ik weet niet of je dat al hebt, maar een DualSense oplaadstation is wel erg fijn om er bij te hebben. Ik heb nu 3 controllers en zo is er altijd wel eentje opgeladen. Kost iets van EU25,- en dat is het gemak van niet meer rommelen met kabeltjes naar mijn mening echt wel waard.
Eens, en meteen een mooie opbergplek voor de controllers. Het originele PS5 oplaadstation is een slimme lader, waardoor de controllers niet overbeladen (is dat een woord? :P) worden.

• Boullie
  • Registratie: November 2002

Boullie

Da Bulster

Hulleman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Eens, en meteen een mooie opbergplek voor de controllers. Het originele PS5 oplaadstation is een slimme lader, waardoor de controllers niet overbeladen (is dat een woord? :P) worden.
Ja inderdaad wel een originele kopen want die rommel lader die verplicht bij de PS5 zat bij mij was binnen 3 maanden defect. Om de prijsverschil hoef je het ook niet te laten.

Boullie

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 05:52
@Chaoss Die staat al een tijdje op mijn lijstje :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Pixeljunk_NL
@mod, verwijder svp...

[ Voor 91% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 13-10-2022 11:13 ]

• Pixeljunk_NL
Boullie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Ja inderdaad wel een originele kopen want die rommel lader die verplicht bij de PS5 zat bij mij was binnen 3 maanden defect. Om de prijsverschil hoef je het ook niet te laten.
Jammer dat er nog geen zwarte is...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Transparante knoppen met kleur. Ja, dat heb ik al eens eerder aangehaald hier. Je kan stickers kopen, maar dat wil ik niet. Ik wil de buttons gewoon vervangen door transparante met kleur.

Volgens diverse sites, is dit de reden:
Morisawa explains that the shapes represent the buttons and what they do, so the colors aren't needed. "We tried to eliminate what was already there. I wanted to simplify it and make it universal," Morisawa said. That's not all PlayStation did to make the DualSense universal. Prior to the PS5, Japanese gamers would press circle to confirm things on-screen. That has now been switched to X like the rest of the world. Morisawa also revealed that the PS5 was originally even bigger than it is now, and he was tasked with reducing its size.
Misschien kan iemand het me uitleggen, wat nou als je kleuren prefereert boven tekens of letters ? Ik speel momenteel wat potjes Fifa 22 op de Xbox met mijn zoon van 6. Die is op school nu de letters aan het leren, maar tijdens het spelen zeg ik elke keer dat hij op groen moet drukken om te passen en op rood om op doel te schieten.

XBL: MRE Inc

@MRE-Inc Je kunt eventueel de knoppen van een Dualshock 4 gebruiken in de Dualsense controller.

[ Voor 25% gewijzigd door Raem op 13-10-2022 13:08 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Raem Dank, maar ik wil de transparante buttons. Dat vind ik zelf mooier dan zwarte. Die zijn alleen nergens te krijgen.

• ZesBarkiePK
Ik heb net twee uur gespeeld en 3 Trophies gehaald, maar het schiet nog niet erg op met m'n rank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yql3eZoyiSGFzV0r3E9fs1Mq1uY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eJaROS5UhIHDhpd1ZNkJfPBq.png?f=user_large

Baal er nu een klein beetje van dat ik net Gotham Knights en God of War gepreorderd had, dat had me rank anders ook wel een boost gegeven denk ik. Maar geen probleem, Hogwards en andere games volgen nog.

ZesBarkiePK schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:55:
Ik heb net twee uur gespeeld en 3 Trophies gehaald, maar het schiet nog niet erg op met m'n rank.

[Afbeelding]

Baal er nu een klein beetje van dat ik net Gotham Knights en God of War gepreorderd had, dat had me rank anders ook wel een boost gegeven denk ik. Maar geen probleem, Hogwards en andere games volgen nog.
Kun je die pre-orders niet annuleren en ze dan opnieuw kopen?

• ZesBarkiePK
Oh ja nog niet aan gedacht, maar ik denk het wel, al is het retour beleid van PlayStation niet echt geweldig.

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Ik heb gister mijn 2TB SSD geïnstalleerd en kwam ongeveer op dezelfde snelheid uit, zonder een update te doen of iets dergelijks.

Ben blij dat ik de SSD gekocht heb, kan voorlopig wel even vooruit :)

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 11:38

Scrummie

Think different

Ik snap er niets van, de vorige GoW vond ik echt geweldig, misschien wel 1 van de betere game ervaringen ooit, maar ik voel helemaal niets bij dit nieuwe deel. Ik kan er maar geen zin in krijgen en ik heb geen idee waarom.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Scrummie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Ik snap er niets van, de vorige GoW vond ik echt geweldig, misschien wel 1 van de betere game ervaringen ooit, maar ik voel helemaal niets bij dit nieuwe deel. Ik kan er maar geen zin in krijgen en ik heb geen idee waarom.
Dat ligt aan jou, want ik heb er onwijs veel zin in! *O*

• Hulleman
Scrummie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:52:
[...]
Hoe dan, dit is één van de redenen waarom je een playstation koopt.

Hopelijk valt het niet tegen, zoals Horizon Forbidden West dat voor mij wel was.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 13-10-2022 16:24 ]

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 11:38

Scrummie

Think different

Poulske schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Dat ligt aan jou, want ik heb er onwijs veel zin in! *O*
Dat doet het ook zeker :).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• lapino
  • Laatst online: 05-05 20:58
Eén van mijn grootste frustraties is en zal altijd blijven dat ik aan één kant doof ben, en dus nooit ofte nimmer 3D audio kan/zal ervaren. Integendeel, met koptelefoon spelen is zelfs ondoenbaar omdat ik dan teveel mis doordat geluid wisselt van kant. Kan alleen maar jaloers zijn op mensen met een perfect werkend gehoor...

[ Voor 42% gewijzigd door lapino op 13-10-2022 16:59 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:40
A nice, zoek nog altijd een PS5, zou die bundel zo willen hebben :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05 17:29

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

[Afbeelding]

Er staan verschillende games in de store die spotgoedkoop zijn als je je rank wil boosten. Violetti voor 0,12€ bijvoorbeeld.

PSN : Fruitsla379

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eindelijk The Last of us 2 uitgespeeld, het is al zo vaak gezegd maar man man man wat een game.

De gfx, animaties, muziek, de characters, het geluid van de wapens ook, subliem gewoon.

En wat een emotionele rollercoaster deze serie (y)

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 14:38
Sipio schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:50:
Eindelijk The Last of us 2 uitgespeeld, het is al zo vaak gezegd maar man man man wat een game.

De gfx, animaties, muziek, de characters, het geluid van de wapens ook, subliem gewoon.

En wat een emotionele rollercoaster deze serie (y)
Nadat ik een paar weken geleden de remaster had uitgespeeld, heb ik meteen deel 2 weer gespeeld (vorige keer bij release). Juist door de voorkennis de game weer heel anders ervaren en raad dan ook aan deze over een periode nogmaals te spelen.
Grootste verschil was dat ik minder haat en meer empathie had voor de bad assery van een character. En daarmee meer plezier had. Wel was het een NG+, dus brutere gamemogelijkheden, speelde ook mee.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Xecuter NL schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:57:
[...]

Nadat ik een paar weken geleden de remaster had uitgespeeld, heb ik meteen deel 2 weer gespeeld (vorige keer bij release). Juist door de voorkennis de game weer heel anders ervaren en raad dan ook aan deze over een periode nogmaals te spelen.
Grootste verschil was dat ik minder haat en meer empathie had voor de bad assery van een character. En daarmee meer plezier had. Wel was het een NG+, dus brutere gamemogelijkheden, speelde ook mee.
Deel 1 ook niet zo heel lang geleden nog gespeeld en snap je punt wat betreft de emphatie, ik had hetzelfde, erg mooi hoe ze dat gedaan hebben.

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 19:08
Sipio schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

Deel 1 ook niet zo heel lang geleden nog gespeeld en snap je punt wat betreft de emphatie, ik had hetzelfde, erg mooi hoe ze dat gedaan hebben.
Klopt, zoals boss fights in grote gebouwen waar je overal kunt sluipen..

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 23:23
lapino schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:59:
[...]
Eén van mijn grootste frustraties is en zal altijd blijven dat ik aan één kant doof ben, en dus nooit ofte nimmer 3D audio kan/zal ervaren. Integendeel, met koptelefoon spelen is zelfs ondoenbaar omdat ik dan teveel mis doordat geluid wisselt van kant. Kan alleen maar jaloers zijn op mensen met een perfect werkend gehoor...
Het is geen oplossing voor 3D audio, maar je kan mono audio instellen voor koptelefoons:
https://www.playstation.c...essibility-settings/#mono

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:40

[Afbeelding]

Niet zo ongeduldig joh. Je kunt maar tot level 4 gaan. Het is een loyaliteitsprogramma, dus ik zou me niet teveel focussen op je niveau. Je niveau verloopt na een tijdje (einde kalenderjaar + 13 maanden), dus gewoon je normale uitgavepatroon en speeltijd aanhouden.

Niveau 2:
• 1 volledig spel gekocht in de PS store
• 1 ongewone (uncommon) trofee verdiend.

Niveau 3:
• 2 volledige spellen gekocht in de PS Store.
• 32 ongewone (uncommon) trofeeën verdiend

Niveau 4:
• 4 volledige games gekocht in de PS Store.
• 128 zeldzame (rare) trofeeën verdiend

Dus gewoon gamen en af en toe een toffe game kopen en die niveau's haal je vanzelf wel.

Bij elk niveau krijg je een collectible en toegang to alle collectibles van een niveau lager (om te kopen). Bij niveau 4 krijg je voorrang bij de helpdesk (lol).

Verder verdien je punten (door campagnes te voltooien of games te kopen) waarmee je die collectibles kunt kopen, kortingen of PSN tegoed. Collectibles kun je ook vrijspelen door de campagnes te voltooien.

https://www.playstation.com/nl-nl/playstation-stars/

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 13-10-2022 21:03 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Amos_x
MRE-Inc schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Transparante knoppen met kleur. Ja, dat heb ik al eens eerder aangehaald hier. Je kan stickers kopen, maar dat wil ik niet. Ik wil de buttons gewoon vervangen door transparante met kleur.
Zo bedoel ik het inderdaad ook. Transparante domes/knoppen zijn ok, en gekleurde tekens. De transparante domes hebben wel een 'luxe' vibe, en passen ook mooi bij de controller. Maar een sprankeltje kleur, maakt het af denk ik. Misschien ben ik wel te retro.

Heb wel eerder gelezen dat er een tendens is naar super flat en vaak ook monochrome design tegenwoordig. Zal daarin wel passen. En alles is een cyclus, dus kleur komt ook wel weer terug.

• SD5k
  • Laatst online: 13:22

SD5k

>4&X

Nu ik wegens Covid een aantal dagen aan huis gebonden ben was ik op zoek naar een leuke single player game. Op PS Plus Extra staat de PS4 versie van Spider Man, na alle lof die deze game heeft gekregen toch maar eens proberen. Ik ben zelf al jaren Marvel-moe, daarom nooit eerder aan begonnen.

Na een half uurtje spelen had ik het al te pakken, toen maar besloten om via Miles Morales voor €20 Spider-Man Remastered te kopen. En echt totaal geen spijt van gehad, die Performance RT mode is echt een game changer (letterlijk), door de stad slingeren met 60fps voelt zoveel beter. :)
@SD5k spiderman is idd een hele gave game, ook de dlc zijn de moeite waard. Na het hoofdverhaal is het wel een beetje een collec-a-thon. Vond door de stad zwieren als Peter Parker wel leuker dan als MM.

En beterschap

[ Voor 4% gewijzigd door cold_as_ijs op 14-10-2022 08:27 ]

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 17:16
MathieuT schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Het is geen oplossing voor 3D audio, maar je kan mono audio instellen voor koptelefoons:
https://www.playstation.c...essibility-settings/#mono
Bedankt voor de tip. Zelf ben ik ook sinds mijn geboorte aan één kant doof dus 3D audio en allerlei surround opties met geluid via een hoofdtelefoon heeft voor mij geen zin.
Geronimous schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
Niveau 2:
• 1 volledig spel gekocht in de PS store
Niveau 3:
• 2 volledige spellen gekocht in de PS Store.
Niveau 4:
• 4 volledige games gekocht in de PS Store.
Dus eigenlijk is dit gewoon een commercieel loyalty program. Eigenlijk zeer underwhelming. Hadden ze toch veel meer mee kunnen doen eigenlijk.

EDIT: toch eens geregistreerd en je kan wel redelijk wat verzamelen zonder geld uit te geven. Die niveaus bepalen enkel wat je juist kan krijgen voor hoeveel. Wie dus niets uitgeeft (zoals mezelf) blijft gewoon op Niveau 1 maar kan wel collecten.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 14-10-2022 09:44 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amos_x schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

Zo bedoel ik het inderdaad ook. Transparante domes/knoppen zijn ok, en gekleurde tekens. De transparante domes hebben wel een 'luxe' vibe, en passen ook mooi bij de controller. Maar een sprankeltje kleur, maakt het af denk ik. Misschien ben ik wel te retro.

Heb wel eerder gelezen dat er een tendens is naar super flat en vaak ook monochrome design tegenwoordig. Zal daarin wel passen. En alles is een cyclus, dus kleur komt ook wel weer terug.
Dit begint er op te lijken. Lichtgrijze knoppen met kleur. Mocht je wat vinden, dan horen we het graag.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVFZcUaUcAEZMX_?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/TOsH1JS-bDpy5NA4hAMkzDI2pXZnwZmWWmeV6CqND98.png?auto=webp&s=78c3f801b47da07213933f1842f2764ccc8bb905

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 14-10-2022 09:35 ]

• Amos_x
Ben ook bezig met MM. Spiderman op ps4 is de eerste game waar ik ooit een platinum voor heb gehaald. Astrobot ps5 is de tweede O-)

Het is de voorbije twee weken m'n go-to game. Heb niet zoveel game-tijd, dus ben er nog wel effe zoet mee. Ik heb een hekel aan ubisoft games, maar vind de collecta-thon bij Spiderman en MM net goed. Niet te veel, niet te weinig. Helpt ook wel dat de traversal op zich ook gameplay is, en interessant.

Vind MM op een aantal punten zelfs beter. Minder duur voor een kortere en meer 'compacte' ervaring. En daar ben ik wel voor te vinden. Ik weet nu al dat ik deze game gemakkelijk en naar voldoening kan afronden, en dat is ook wel een fijne gedachte. Ik vind een niet al te lange blockbuster game fijner dan een oneinding uitgesponnen grind fist. Iets met respect voor de tijd van de gamer. Zeker als volwassene.

Ik begrijp dat niet iedereen er zo over denkt en een heel droge uur/euro berekening maakt en liever een totaal uitgesmeerde 150 uren game heeft.

Er zijn wel een aantal leuke verbeteringen in MM tov spiderman. Erg goede game!! Ook een game type die me gewoon goed ligt en die ik leuk vind (batman, ...). Je ziet ook duidelijk een invloed van de infamous games in MM (de 'venom' moves)

Suckerpunch kan in mijn boekje niet verkeerd doen.

• Amos_x
MRE-Inc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:29:
[...]

Dit begint er op te lijken. Lichtgrijze knoppen met kleur. Mocht je wat vinden, dan horen we het graag.

[Afbeelding]
Deze, de tweede! Precies wat ik wil! Gemiste kans van sony, en onbegrijpelijk dat dit niet het uiteindelijke design is, of beschikbaar.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amos_x schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:35:
Ben ook bezig met MM. Spiderman op ps4 is de eerste game waar ik ooit een platinum voor heb gehaald. Astrobot ps5 is de tweede O-)

Het is de voorbije twee weken m'n go-to game. Heb niet zoveel game-tijd, dus ben er nog wel effe zoet mee. Ik heb een hekel aan ubisoft games, maar vind de collecta-thon bij Spiderman en MM net goed. Niet te veel, niet te weinig. Helpt ook wel dat de traversal op zich ook gameplay is, en interessant.

Vind MM op een aantal punten zelfs beter. Minder duur voor een kortere en meer 'compacte' ervaring. En daar ben ik wel voor te vinden. Ik weet nu al dat ik deze game gemakkelijk en naar voldoening kan afronden, en dat is ook wel een fijne gedachte. Ik vind een niet al te lange blockbuster game fijner dan een oneinding uitgesponnen grind fist. Iets met respect voor de tijd van de gamer. Zeker als volwassene.

Ik begrijp dat niet iedereen er zo over denkt en een heel droge uur/euro berekening maakt en liever een totaal uitgesmeerde 150 uren game heeft.

Er zijn wel een aantal leuke verbeteringen in MM tov spiderman. Erg goede game!! Ook een game type die me gewoon goed ligt en die ik leuk vind (batman, ...). Je ziet ook duidelijk een invloed van de infamous games in MM (de 'venom' moves)

Suckerpunch kan in mijn boekje niet verkeerd doen.
Spider-Man Remasterd inclusief DLC moet ik ook nog uitspelen. Hoofdverhaal wel af, nu alle DLC nog, maar te weinig game tijd en ik lijd aan een soort van "Niet zoeken, maar knallen" syndroom waardoor ik de laatste tijd voornamelijk weer meer plezier haal uit een simpele shooter zoals Battlefield 5 dan dat ik icoontjes op een map moet afgaan.

Ik moet wel zeggen dat Spider-man voor mij de perfecte game is die voor mij de balans tussen verhaal en sidemissies (collectables) heeft. Ben niet heel lang geleden ook begonnen met AC Origins, maar als ik dan al die icoontjes op de map zie terwijl ik nog maar 2% van de totale map heb vrijgespeeld, dan heb ik al geen zin meer. Ik snap dat anderen het geweldig vinden om 150uur dat te doen, maar ik niet meer.

Aan de andere kant vond ik Spider-Man wel weer een hoog AC gehalte hebben. Het volgt zo goed als de Ubisoft of beter gezegd de AC template: Gebied vrijspelen, icoontjes afwerken naast de main story inclusief upgraden van gadgets. Geen Peter Parker een Assassins outfit in het Londen van 1857 en there you go.

Ja die onderste is echt zoals ik hem wil hebben. Zou toch wel een of andere chinese webshop moeten zijn die transparante buttons met kleuren logo's verkoopt ? Heb al een tijdje niet meer naar gezocht, maar zal het eerdaags weer eens proberen.

• schumi2004
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een verkapt verkoop praatje of wat bedoel je hierme?

• MRE-Inc

MRE-Inc

schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Is dit een verkapt verkoop praatje of wat bedoel je hierme?
??

Nee, onder het mom van: 2 weten meer dan één en een heel forum weet nog meer. Dus als iemand een webshop weet waar ze buttons aanbieden die èn transparant zijn en waar de symbolen de oorspronkelijke kleuren hebben, laat het dan weten, want ik heb er al diverse keren naar gezocht, maar niks gevonden.

• schumi2004
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

??

Nee, onder het mom van: 2 weten meer dan één en een heel forum weet nog meer. Dus als iemand een webshop weet waar ze buttons aanbieden die èn transparant zijn en waar de symbolen de oorspronkelijke kleuren hebben, laat het dan weten, want ik heb er al diverse keren naar gezocht, maar niks gevonden.
Mijn excuses, verkeerd gelezen :+
Pagina: 1 ... 236 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord