• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Kalder schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Ah, ja ik bedoelde eigenlijk meer een PS5 upgrade, verkeerde woord gebruikt :P
Maar dat ze dus features van de DS controller gaan introduceren enzo, lijkt me niet dat de game echt gepolijst moet worden op grafisch gebied.

Kan dus ook gaan om de zoveelste €10 upgrade path voor PS4 naar PS5 versie. Lijkt me sterk dat ze er weer de volle prijs voor gaan vragen (dmv het een remaster te noemen), wie accepteert dat dan nog... alleen nog mensen die de game nooit eerder gespeeld hebben zou ik haast denken.

Als het zo doorgaat, kun je bij een nieuwe IP alvast gaan twijfellen of je niet voor de remake wilt gaan die een paar jaar later zal uitkomen.
Die PS5 upgrade voor HZD is er al! De geruchten hebben het echt over een Remaster.

En nogmaals, The Last of Us Part I is ook een upgrade van de PS4 versie. Die kost gewoon 60 euro als ik me niet vergis. En het verkoopt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2022 15:56 ]

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-12-2025
Net Astro’s playroom uitgespeeld, (mijn eerste ps exclusive in jaren trouwens haha). Dit zal wel vaker gezegd zijn, maar wat een leuke game. Leuk ontspannend en wel wat uitdaging maar niet te frustrerend. Later maar met Spiderman aan de slag.
SemperFidelis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Volgens de geruchten niet.
En nogmaals, The Last of Us Part I is ook een upgrade van de PS4 versie. Die kost gewoon 60 euro als ik me niet vergis. En het verkoopt prima.
Ja maar TLOU was niet een remake op de PS4 maar een remaster, dus gewoon de PS3 game met betere graphics, HZD zag er op release al fantastisch uit, imo een stuk beter dan de PS4 TLOU remaster, en ziet er ook gewoon nog prima uit voor hedendaagse begrippen, en HZD is een minder oude game en is nooit op de PS3 geweest.
Die PS5 upgrade voor HZD is er al! De geruchten hebben het echt over een Remaster.
Er is toch nog niet een native PS5 versie van HZD? Of heb ik dat gemist.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 15:58 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• SemperFidelis
- edit: oke nvm dan

[ Voor 99% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2022 16:03 ]

SemperFidelis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

The Last of Us ziet er ook op de PS4 goed uit.
Lees nou gewoon de geruchten, wat je denkt klopt niet. Het gaat over een remaster, een standalone. Niet een upgrade of patch voor bestaande eigenaren.
Ik bedoel meer te zeggen dat ik het onzin vind dat ze dit doen, ik geloof wel dat het om een remaster gaat ondertussen hoor ;) desondanks neem ik het "gerucht" in z'n geheel wel in twijfel.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 15:59 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
Kalder schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:01:
[...]
Als het zo doorgaat, kun je bij een nieuwe IP alvast gaan twijfellen of je niet voor de remake wilt gaan die een paar jaar later zal uitkomen.
Je bedoelt zoals bij iedere nieuwe TV, PC, telefoon, fototoestel, auto... >:)
WaterFire schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Je bedoelt zoals bij iedere nieuwe TV, PC, auto... >:)
Uhm, ok.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
SemperFidelis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Ik vond HZD een geweldige game, maar toch is er een groot verschil tussen HZD en TLOU. Ik heb TLOU op de PS3, PS4 en overweeg de PS5 versie aan te schaffen dat terwijl bij mij HZD een nogo is. Het was een geweldige game, maar de replay waarde is voor mijn gevoel gewoon veel lager. Emotioneel klikte het verhaal niet.
Heb het artikel gelezen op mp1st en daar wordt dit gezegd:
While Horizon Zero Dawn did see a performance patch released for the PS4 that allowed the PS5 to run it at a unlocked, but stable 60fps with 2160p checkerboarding resolution, the title has yet to natively receive a PS5 port that takes advantage of the hardware, as well as the DualSense features.
Dus het kan alsnog gaan om gewoon een native PS5 upgrade, hoeft dus niet per see een remaster/remake te zijn, hoewel je theoretisch natuurlijk alle PS5 upgrades een remaster kunt noemen.
Lijkt mij dat het gewoon sensatie makers zijn die nu een heel leuk aantal views hebben gekregen op hun website :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 16:22 ]

Kalder schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
desondanks neem ik het "gerucht" in z'n geheel wel in twijfel.
Er zou een document gelekt zijn waarin dit staat, samen met ook andere (niet aangekondigde) projecten. Hopelijk houden ze de rest voor zich, want het blijft toch het leukst om met nieuwe titels verrast te worden tijdens een State of Play of Showcase.
A document featuring several announced and unannounced Sony Interactive Entertainment projects—including a remastered version of Horizon Zero Dawn for PlayStation 5, and Horizon online multiplayer project for PlayStation 5 and PC—was recently shared with Gematsu. Gematsu was able to independently verify several titles listed in the document with multiple sources familiar with their development, including the Horizon titles.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 03-10-2022 16:38 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Er zou een document gelekt zijn waarin dit staat, samen met ook andere (niet aangekondigde) projecten. Hopelijk houden ze de rest voor zich, want het blijft toch het leukst om met nieuwe titels verrast te worden tijdens een State of Play of Showcase.

[...]
Als ze het een remaster gaan noemen en onder dat motto weer €60/70 voor HZD gaan vragen zou ik dat echt oplichting een wel hele makkelijke cashgrab vinden (hoewel je nergens toe verplicht bent natuurlijk, maar de goodwill van de devs zou wel een enorme deuk oplopen bij mij), ze kunnen gewoon een €10 upgrade doen, het kan nooit zo heel veel werk zijn.
En dan een losse Horizon Multiplayer game, want waarom zou je voor een multiplayer alleen het eerste verhaal gebruiken en niet het vervolg?

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 16:49 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt me logischer dat het om een Director's Cut gaat net zoals ze recent voor Death Stranding en Ghost Of Tsushima gedaan hebben en in mindere mate voor Uncharted 4/LL. Dus een native PS5 versie die wat opgepoetst is en wellicht wat extra content (wapens, side missions, etc). Die games hadden tot nu toe in elk geval een redelijk upgrade prijs als je het origineel al in je library had.

Het Horizon multiplayer project vind ik eigenlijk veel interessanter. Een soort Monster Hunter in dat universum kan potentieel heel tof worden.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Voor de liefhebber en die het spel nog niet hebben, Fallout 76 is een week lang gratis speelbaar vanwege jubileum, deze kan tot 11 oktober gratis gespeeld worden op de Playstation 5, maar ook de 4. Tevens zou je de game tot 12 oktober met flinke korting kunnen kopen. Game On!!!!!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Famitsu interview met Hermen Hulst. Veel wisten we al maar ook wel een paar nieuwe dingetjes:
Quick summary :
  • He said that he can't see a world where SIE stops making single player games
  • Are excited to find new audiences on PC and mobile
  • Regarding PS Studio games, Playstation will always be the best way to play them
  • Great for the team to see their games on PC played by more players
  • Says that the goal is probably for PC release to happen a year later for single player games and same day for GAAS
  • About 25 games in developments with almost half being new IPs
  • 12 games that he would qualify has being live service and by 2025 about half of the title released would be "off console" so either mobile or PC (this part isn't really clear)
  • Cross-gen is on a case by case basis
  • Horizon Call of the Mountain is meant to be a full AAA showcase of what PSVR 2 is capable of
  • Regarding acquistion, he wants to make clear that it's not an arms race and that they're making sure that each teams fit SIE like a glove
  • Returnal is his favorite PS5 game but he's looking forward to God of War : Ragnarok
Die 25 games noemde hij vorig jaar ook al dus geen idee hoe accuraat dat is. De mogelijkheid voor nieuwe cross-gen titels is zo te zien ook in 2023 nog reëel. SP games minimaal 1 jaar later releasen op PC en GAAS games day 1 op PS5 en PC lijkt me ook wel de juiste keuze.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12-2025

s0kkie

Cowabunga

Disney+ PS5 app is eindelijk uitgebracht

https://www.pushsquare.co...n-ps5-with-4k-hdr-support

It’s been 87 years…. :p

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011

Lapras

Ice beam

s0kkie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:41:
Disney+ PS5 app is eindelijk uitgebracht

https://www.pushsquare.co...n-ps5-with-4k-hdr-support

It’s been 87 years…. :p
Net op de dag dat ik een Chromecast heb besteld omdat ik de PS5 niet aan wil hebben staan als ik HBO of Disney wil kijken.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:09

*knip* Voeg niets toe aan ps5 topic

[ Voor 87% gewijzigd door Sagat op 06-10-2022 11:49 ]

PSN : Geraedus

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
Geraedus schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:02:
-offtopic:

Disney+ voor 10 euro voor de eerste 12 maanden.
https://www.disneyplus.com/nl-nl
12 = 10 in de trant van 12 maanden krijgen voor prijs van 10 als je een jaarabbo neemt is zoals ik het lees

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:09
m4yall schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

12 = 10 in de trant van 12 maanden krijgen voor prijs van 10 als je een jaarabbo neemt is zoals ik het lees
Inderdaad, en daarna gewoon weer opzeggen.

PSN : Geraedus

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
Geraedus schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Inderdaad, en daarna gewoon weer opzeggen.
Oftewel €7,49 per maand voor een jaar en het is een standaard actie die altijd loopt geloof ik....

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
FFVII Remake gaan spelen zonder enige voorgeschiedenis met deze titel en zijn voorgangers; is dat te doen?
edwinvdteems schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:12:
FFVII Remake gaan spelen zonder enige voorgeschiedenis met deze titel en zijn voorgangers; is dat te doen?
Alleen als je "cringe-proof" bent :P

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:53

Superkiwi

Hoi doei

edwinvdteems schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:12:
Ja hoor.
Ik heb in totaal een drietal FF games gespeeld en nooit het idee gehad dat ik voorgeschiedenis miste, ook niet tijdens de FF VII Remake (die ik overigens nog steeds uit moet spelen).

Veel plezier! Echt een hele leuke game, al vond ik 'm op normal wel vrij lastig op sommige stukken. Schakelen naar easy geprobeerd maar dan wordt ie weer té simpel, en dat is waarom ik 'm op een gegeven moment heb laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 05-10-2022 19:25 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• edwinvdteems
Kalder schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:14:
[...]

Alleen als je "cringe-proof" bent :P
Cringe proof? Que?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Beeld je in: een verzameling Japanse musicalsterretjes, jong en oud, kreunende stemmetjes, overmatig gegiechel, schooluniformpjes, leren jassen, wiebelende staartjes en punkerige gelkapsels.
In het kort: Japans.

;)

• edwinvdteems
Superkiwi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Beeld je in: een verzameling Japanse musicalsterretjes, jong en oud, kreunende stemmetjes, overmatig gegiechel, schooluniformpjes, leren jassen, wiebelende staartjes en punkerige gelkapsels.

;)
Ahh, precies! En daarom verwijder ik hem nét weer van m’n PS :) Jeuk! Pro Persona 5 vond ik ook even leuk, maar uiteindelijk ook om die reden er af geflikkerd
edwinvdteems schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:52:
[...]

Ahh, precies! En daarom verwijder ik hem nét weer van m’n PS :) Jeuk! Pro Persona 5 vond ik ook even leuk, maar uiteindelijk ook om die reden er af geflikkerd
Als je nog een japan-achtige game zoekt is Ghost of Tsushima wel het proberen waard, vergeleken met FF7 remake zit daar 0,0 cringe in ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

En als je een iets meer hardcore Japanse game zoekt: Nioh 2.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011

Lapras

Ice beam

Superkiwi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

;)
Ja, het was echt niet te doen. Net als dat elke drie zinnen is dat Cloud een SOLDIER is.

Prima gameplay wel, daarom heb ik het toch uitgespeeld.

Verwijderd

Je kunt FF7 beginnen zonder de andere delen gespeeld te hebben. De game kan inderdaad zeer cringe zijn maar op 1 stuk na is het nog te doen imo. De goede kanten trekt het weer recht.
Dit zegt iemand die de Yakuza serie (helaas) te cringe vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2022 08:26 ]

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:08
Gisteravond de Uncharted Legacy of Thieves Collection uitgespeeld. Ontzettend genoten van zowel A Thief's End als The Lost Legacy, misschien van The Lost Legacy nog wel meer van omdat ik er toen ook echt helemaal in zat. Ik heb deze game voor slechts 10 euro gekocht als upgrade. Kennelijk kon dat omdat ik UNCHARTED 4 ooit bij PlayStation Plus had gekregen.

Ik vraag me nu wel af waarom ik deze games nooit eerder gespeeld heb, ik had dus echt wat gemist! Maar nu gelukkig ingehaald. Deze game was echt een feestje na het spelen van TLOU remake, ik ben inmiddels klaar voor de nieuwe God of War.

Kan nu nog even los op de COD Vanguard's campaign, die was ook in de sale, dus ook maar meegenomen.

Mooie tijden als gamer.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Lapras schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

Net op de dag dat ik een Chromecast heb besteld omdat ik de PS5 niet aan wil hebben staan als ik HBO of Disney wil kijken.
Dan is het toch niet relevant voor jou omdat je de PS5 niet aan wilt hebben staan? Dan doet die app er ook niet toe. Ik ben overigens ook voor Chromecast met Google TV gegaan, omdat het gewoon fijner bedient met AB/mobiel dan de PS5.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Superkiwi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:22:
[...]
Veel plezier! Echt een hele leuke game, al vond ik 'm op normal wel vrij lastig op sommige stukken. Schakelen naar easy geprobeerd maar dan wordt ie weer té simpel, en dat is waarom ik 'm op een gegeven moment heb laten liggen.
Lastig? Huh :? Ik heb hem op normal uitgespeeld zonder enige moeite en ik ben toch echt niet erg goed in dit soort games. Wel een leuke game btw, je moet alleen ff die Japanse shizzle verdragen :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

-SaveMe- schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:30:
[...]
Lastig? Huh :? Ik heb hem op normal uitgespeeld zonder enige moeite en ik ben toch echt niet erg goed in dit soort games.
Gelukkig ervaren we niet allemaal hetzelfde als lastig. Zo vond ik Elden Ring goed te doen en daar schijnen een hoop mensen toch anders over te denken ;)
Onder andere Abzu ( de rioolbaas) en het Hell House hebben mij toch wel wat problemen gegeven, voor die twee heb ik even naar easy geschakeld. Daarnaast heb ik nog wel een aantal keren het loodje gelegd.

Die Japanse shizzle heb ik geen problemen mee, ik vind dat wel grappig.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2022 10:47 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Superkiwi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Gelukkig ervaren we niet allemaal hetzelfde als lastig. Zo vond ik Elden Ring goed te doen en daar schijnen een hoop mensen toch anders over te denken ;)
Onder andere Abzu ( de rioolbaas) en het Hell House hebben mij toch wel wat problemen gegeven, voor die twee heb ik even naar easy geschakeld. Daarnaast heb ik nog wel een aantal keren het loodje gelegd.

ER ging mij ook boven verwachting goed af :9 Nioh/Sekiro ga ik niet aan beginnen, die zitten wat mij betreft in een different league .... En ik kom nooit door the Surge Games, die boss mechanics zijn zo lijp in combinatie met het combat system ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23
ZesBarkiePK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:40:
Gisteravond de Uncharted Legacy of Thieves Collection uitgespeeld. Ontzettend genoten van zowel A Thief's End als The Lost Legacy, misschien van The Lost Legacy nog wel meer van omdat ik er toen ook echt helemaal in zat. Ik heb deze game voor slechts 10 euro gekocht als upgrade. Kennelijk kon dat omdat ik UNCHARTED 4 ooit bij PlayStation Plus had gekregen.

Ik vraag me nu wel af waarom ik deze games nooit eerder gespeeld heb, ik had dus echt wat gemist! Maar nu gelukkig ingehaald. Deze game was echt een feestje na het spelen van TLOU remake, ik ben inmiddels klaar voor de nieuwe God of War.

Kan nu nog even los op de COD Vanguard's campaign, die was ook in de sale, dus ook maar meegenomen.

Mooie tijden als gamer.
Hmm heb even gekeken in de ps app. Maar ik moet wel het volle pond betalen. Terwijl ik de ps+ versie wel heb.
Nog even last of us part 2 afronden voor dat ik opzoek ga naar wat anders. Ik vind part 2 minder verslavend als part1

Misschien maar is rond kijken op marktplaats.
Tito129 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Hmm heb even gekeken in de ps app. Maar ik moet wel het volle pond betalen. Terwijl ik de ps+ versie wel heb.
Nog even last of us part 2 afronden voor dat ik opzoek ga naar wat anders. Ik vind part 2 minder verslavend als part1

De upgrade zou ook niet moeten werken als je Uncharted 4 via PS+ hebt geclaimed. Schijnt dat het bij sommige mensen wel gelukt is, dus waarschijnlijk is het een bug en heeft @ZesBarkiePK geluk gehad dat hij het kon upgraden.

• ZesBarkiePK
Tito129 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Misschien heb ik de game dan ooit gekocht voor de PS4, ik dacht PS Plus, maar kan me vergissen.

Lees wel dat andere het ook zo gekocht hebben:
https://www.reddit.com/r/...ieves_10_upgrade_working/
Misschien heeft Sony daar iets mee gedaan?

Maar ik hoorde vandaag dat de Legacy of Thieves Collection ook naar PS Plus komt. Dus ik zou nog even wachten met aanschaffen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• SemperFidelis
ZesBarkiePK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Maar ik hoorde vandaag dat de Legacy of Thieves Collection ook naar PS Plus komt. Dus ik zou nog even wachten met aanschaffen.
Denk je?

Ik ben toevallig nu ook Lost Legacy aan het spelen, Uncharted 4 smaakte wel naar meer. Had ook de PS+ versie en kon niet upgraden dus Lost Legacy maar apart gekocht voor een tientje op MP. Maar die upgrade hoef ik eigenlijk niet enkel voor LL.

• ZesBarkiePK
SemperFidelis schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Denk je?

Ik ben toevallig nu ook Lost Legacy aan het spelen, Uncharted 4 smaakte wel naar meer. Had ook de PS+ versie en kon niet upgraden dus Lost Legacy maar apart gekocht voor een tientje op MP. Maar die upgrade hoef ik eigenlijk niet enkel voor LL.
Die is het wel waard hoor.
Zeker als je Uncharted 4 goed vind.
Maarja dat is mijn mening, ik ben in in ieder geval blij dat ik beide gespeeld heb.
Vond het echt een prachtig avontuur.

En sorry ik moet mezelf corrigeren, The Lost Legacy Collection komt naar PC, niet naar PS Plus.

• SemperFidelis
ZesBarkiePK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Die is het wel waard hoor.
Zeker als je Uncharted 4 goed vind.
Maarja dat is mijn mening, ik ben in in ieder geval blij dat ik beide gespeeld heb.
Vond het echt een prachtig avontuur.

En sorry ik moet mezelf corrigeren, The Lost Legacy Collection komt naar PC, niet naar PS Plus.
Ik ga Uncharted 4 niet opnieuw spelen in iets hogere resolutie :+
Voor die paar uur van LL vond ik t niet echt waard.

• Jipieee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi! ik heb een vraagje: Ik heb zojuist een ps5 bundel weten te bemachtigen met fifa, maar zelf speel ik eigenlijk nooit fifa. Een vriend van me heeft aangeboden om dan alleen fifa van me over te kopen omdat hij toch al van plan was om het te kopen, en dan ben ik er ook vanaf.
Nu is alleen het probleem dat hij een ps4 heeft. Werkt de vouchercode die bij mijn bundel komt daarbij ook? Of is die echt specifiek alleen voor een ps5?
Alvast bedankt!

• ZesBarkiePK
Jipieee schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:55:
Hoi! ik heb een vraagje: Ik heb zojuist een ps5 bundel weten te bemachtigen met fifa, maar zelf speel ik eigenlijk nooit fifa. Een vriend van me heeft aangeboden om dan alleen fifa van me over te kopen omdat hij toch al van plan was om het te kopen, en dan ben ik er ook vanaf.
Nu is alleen het probleem dat hij een ps4 heeft. Werkt de vouchercode die bij mijn bundel komt daarbij ook? Of is die echt specifiek alleen voor een ps5?
Alvast bedankt!
Is voor PS5.

En welk model van de PS5 heb je gekregen, als ik vragen mag.

Staat rechts onderin op de voorkant van de doos.

Ben namelijk wel benieuwd of het nieuwe model al in omloop is.

[ Voor 12% gewijzigd door ZesBarkiePK op 06-10-2022 14:53 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klopt het dat PS Plus games van augustus (zoals Tony Hawk 1+2 en Yakuza) niet meer gratis te downloaden zijn?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Als je ze niet geclaimd hebt, dan niet waarschijnlijk.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:22:
Als je ze niet geclaimd hebt, dan niet waarschijnlijk.
Ok, ik wist niet dat je ze ook daadwerkelijk binnen de maand moet claimen en ging er vanuit dat ze vanaf dat moment gewoon gratis zijn voor PS Plus abonnees.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

MaZo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:37:
[...]
Ok, ik wist niet dat je ze ook daadwerkelijk binnen de maand moet claimen en ging er vanuit dat ze vanaf dat moment gewoon gratis zijn voor PS Plus abonnees.
Nee, helaas moet je de spellen eenmalig in de bibliotheek zetten binnen de gestelde tijd. Heb het mijzelf aangeleerd om het via de app te doen, scheelt weer de playstation aanzetten.

Rupsen, Rapsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zsp98jeJ3a3OZAksqmGeeydrpNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o1uqYMNcuQUqjI502G16VOYE.png?f=fotoalbum_large

Zou dit voor Death Stranding 2 zijn? Kan natuurlijk ook het Xbox project zijn waar Kojima mee bezig is.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Kalder schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Als je nog een japan-achtige game zoekt is Ghost of Tsushima wel het proberen waard, vergeleken met FF7 remake zit daar 0,0 cringe in ;)
GoT is echt een topgame, tot platinum gespeeld op de PS4. Ga ook vrij zeker de upgrade halen voor PS5 + de DLC van Iki Island
MaZo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:37:
[...]
Het beste is gewoon om het PS+ topic te volgen. Daar wordt elke maand aangekondigd wat de games zijn, en (normaal) ook wanneer ze te downloaden vallen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:50:
[Twitter]
[Afbeelding]

Zou dit voor Death Stranding 2 zijn? Kan natuurlijk ook het Xbox project zijn waar Kojima mee bezig is.
Iemand van Kojima Productions heeft de tweet getagt (en daarna de tweet weer gedelete) met #deathstranding dus het lijkt er inderdaad op. Velen denken dat zij de rol van Lou gaat spelen indien Death Stranding 2 zich een jaar of 20 na het eerste deel afspeelt. Wel een leuke actrice, vond haar altijd de betere van de twee (Dakota is die andere Fanning). Ze heeft ook eerder samengespeeld in een film met met Nicolas Windig Refn die ook in DS1 een rol had.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Superkiwi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Als je Hell House doorhebt is hij best simpel. Bij FF games is het echt op de weakness van de baas inspelen en je tactiek, wapens en materia aanpassen. De hoogste bazen in de combat simulator zijn pas echt lastig. Daar heb ik uiteindelijk toch moeten farmen zodat alle materia maxed was en zwaar andere tactieken moeten toepassen.

Elden Ring had ik ook niet veel moeite mee. Maar FromSoft games vind ik gewoon ultiem!

[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-10-2022 18:26 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Misschien toch maar weer eens oppakken dan.
In FF XIII en XV had ik het hele tactische spelletje wel door maar op een of andere manier wilde het met VII niet echt lukken.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S36DwAC_TkHTiCBUYhxfcRohmuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbgPatvwSa7cL0IWbNR2tn3o.jpg?f=fotoalbum_large

Een last minute delay lijkt me nu wel uitgesloten. Wel grappig om te zien dat Bluepoint en Valkyrie ook mee hebben geholpen.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
kazuka schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:48:

Een last minute delay lijkt me nu wel uitgesloten. Wel grappig om te zien dat Bluepoint en Valkyrie ook mee hebben geholpen.
Waarschijnlijk hebben je eerste zin en de tweede een relatie met elkaar ;)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand wat de beste headset is die te verkrijgbaar is voor de PS5 ? ik hoorde dat die pulse geen bass gaf en de SONY WH-1000XM4 weer niet draadloos werkt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Blik1984 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

GoT is echt een topgame, tot platinum gespeeld op de PS4. Ga ook vrij zeker de upgrade halen voor PS5 + de DLC van Iki Island
Zeker doen. Iki island is grafisch nog een stukje mooier dan de maingame, prima mee vermaakt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Slux schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:43:
Weet iemand wat de beste headset is die te verkrijgbaar is voor de PS5 ? ik hoorde dat die pulse geen bass gaf en de SONY WH-1000XM4 weer niet draadloos werkt.
Ik heb zelf de Steelseries Nova pro, en ben er zeer tevreden over.

• Slux
  • Niet online
Ramon27 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Ik heb zelf de Steelseries Nova pro, en ben er zeer tevreden over.
Dank die zag ik ook voorbij komen maar twijfelde een beetje aan dat hub ding wat erbij zit, misschien wat te ingewikkeld voor mij, maar we gaan het zien, net maar besteld d:)b

• Ramon27
Slux schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Dank die zag ik ook voorbij komen maar twijfelde een beetje aan dat hub ding wat erbij zit, misschien wat te ingewikkeld voor mij, maar we gaan het zien, net maar besteld d:)b
Ik heb uitgepakt en alleen het pair knopje aangezet, zodat het werkt met de ps5. (Heb de Xbox versie gepakt aangezien die met alles werkt.

Er staat genoeg info op het web mocht je er niet uitkomen.

• Slux
  • Niet online
Ramon27 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:59:
[...]

Ik heb uitgepakt en alleen het pair knopje aangezet, zodat het werkt met de ps5. (Heb de Xbox versie gepakt aangezien die met alles werkt.

Er staat genoeg info op het web mocht je er niet uitkomen.
Oh, ik wist niet dat daar verschil inzat, heb deze besteld

https://www.amazon.de/-/n...in_title_s00?ie=UTF8&th=1

• ZesBarkiePK
Als je plug en play op de PS5 wilt, en het beste geluid, dan de Sony Inzone H9. Heeft ook noise canceling.

• Slux
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Als je plug en play op de PS5 wilt, en het beste geluid, dan de Sony Inzone H9. Heeft ook noise canceling.
Die viel al vrij snel af voor mij vanwege de mic, wat ik zag is die vrij slecht vergeleken met de steelseries.
en de vormgeving is niet helemaal mijn ding, doet me een beetje denken aan Mork and Mindy met die egg :+

Nu nog ergens een beetje voordelig een zwarte ps5 cover zien te vinden.

• Ramon27
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Fijn voor jou dat de H9 het beste geluid geeft. Ik denk daar anders over.
Heb ook nog de Audeze voor de Xbox. Die ook zeer goed klinkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon27 op 08-10-2022 21:53 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:07
Ik ben al even met Returnal bezig, ik denk zo'n 10 uur, wat een game :9~

Na biome 3 te bereiken redelijk snel doodgegaan door meerdere granaten met rode ringen :+
Daarna meerdere korte runs, meestal redelijk dom geëindigd, soms ook gewoon dikke pech (zoals bijvoorbeeld in zo'n secret dungeon landen waar net een hele sterke vijand in zit terwijl dat kamer 2 of 3 was ;w ).

Net nog een redelijk goede run gehad, braaf biome 1 doorlopen, biome 2 deels doorlopen en dan shortcut naar 3, daar toch weer iets verder geraakt. Maar dan belandde ik via zo'n 'bonus' portal in een redelijk kleine arena samen met een speciale Automaton :'(
Het kan heel snel keren in deze game.

Maar ik blijf verder gaan *O*

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:38
Ramon27 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:43:
[...]

Idd Audeze Penrose veel beter geluid, H9 is overpriced.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ZesBarkiePK
Ramon27 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:43:
[...]

Zal best, betekent niet dat het een betere headset is.
De Noise Cancelling op de H9 is erg fijn als je even rustig wilt gamen.
De Audeze namelijk ook gehad, die klemde en deed pijn na een tijdje dragen. Was waardeloos.

Ik heb ook nog een ASTRO A50, erg comfortabel en goede mic voor het werk.
Maar er is genoeg te kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door ZesBarkiePK op 09-10-2022 01:20 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

MathieuT schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:18:
Ik ben al even met Returnal bezig, ik denk zo'n 10 uur, wat een game :9~

Na biome 3 te bereiken redelijk snel doodgegaan door meerdere granaten met rode ringen :+
Daarna meerdere korte runs, meestal redelijk dom geëindigd, soms ook gewoon dikke pech (zoals bijvoorbeeld in zo'n secret dungeon landen waar net een hele sterke vijand in zit terwijl dat kamer 2 of 3 was ;w ).

Net nog een redelijk goede run gehad, braaf biome 1 doorlopen, biome 2 deels doorlopen en dan shortcut naar 3, daar toch weer iets verder geraakt. Maar dan belandde ik via zo'n 'bonus' portal in een redelijk kleine arena samen met een speciale Automaton :'(
Het kan heel snel keren in deze game.

Maar ik blijf verder gaan *O*
Ook verslingerd aan deze game!
Eergisteren baas 2 eindelijk neergekregen. Maar alleen omdat er een Astronaut figurine dropte (!) èn een Parasite die je ook nog een extra kans geeft. Beiden opgebruikt tijdens het gevecht. En met letterlijk nog 1 milimeter op de health bar ging ie neer (ik was uit wanhoop gewoon op hem in aan het hakken).
Biome 3 was wel weer van een ander kaliber. Ik legde het af tegen een soort Archie robot die nogal wat vuurkracht spammed.
Maar we gaan gewoon weer verder... Inmiddels al 75 keer dood gegaan zie ik. Dit is echt een spel voor de meer hardcore gamer...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Is er nu ook een probleem met levertijd van controllers? Wil liever een zwarte en net toen ik de bestelling op amazon wou bevestigen, zag ik verwachte levering op 11-12 november of zo? Dan maar ergens fysiek proberen te vinden.

Kan natuurlijk andere online shops proberen, maar bestel liever daar waar ik al accounts heb wegens geen zin in nog extra accounts...
Amos_x schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:04:
Is er nu ook een probleem met levertijd van controllers? Wil liever een zwarte en net toen ik de bestelling op amazon wou bevestigen, zag ik verwachte levering op 11-12 november of zo? Dan maar ergens fysiek proberen te vinden.

Kan natuurlijk andere online shops proberen, maar bestel liever daar waar ik al accounts heb wegens geen zin in nog extra accounts...
Mediamarkt, Bol.com, Nedgame, Gamemania kunnen allemaal direct leveren. Ligt dus aan Amazon.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Ik kwam deze video tegen, wie weet kunnen jullie er wat mee.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
Iki Island ook uitgespeeld, heb hier en daar nog paar kleine dingetjes te doen in Ghost of Tsushima maar na al die uren tijd voor iets anders. Fenomenaal spel, blij dat ik het na verkoop van mijn ps4 even heb laten liggen tot de ps5 eindelijk hier in huis was.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik gebruik de Audeze Penrose. Fantastisch geluid! Maar niet goedkoop en ook nog wel kleine nadelen. Maar ook goed te gebruiken om muziek te luisteren en daar komt deze ook erg goed tot zijn recht. Nadelen zijn de het niet hele grote draadloze bereik bij gebruik op de PS5 en niet de accuduur van de Sony XM4. Desondanks geen moment spijt van deze headset. De magnetic planar drives zijn echt een genot. Daarnaast kan deze ook een stuk luider dan de Sony Gold headset. Waar ik de laatste vaak op maximaal had staan, kan de Penrose toe met 50% luidsterkte. Op max gaat deze hoorschade opleveren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Amos_x
Wat is de algemene mening ivm de officiele playstation headset Pulse 3D? Is niet super duur (90 euro of zo), maar is het het waard?

Ik ben toch min of meer een 'sucker' voor officiele Sony spulletjes en accessoires. Zo zou ik bvb enkel originele controllers halen, of het originele charging dock (charging dock hoef ik wel niet, is als voorbeeld).
Ook al klopt dat niet, gewoon omdat het zonder bugs en problemen goed samen werkt en samen getest is.

Ik heb wel een paar redelijk goede bedraadde headsets, die ik kan aansluiten op de controller. Ik heb geen "principiele" problemen met dat kabeltje tussen headset en controller, stoort helemaal niet. Kan je via die jack ook gebruik maken van het 3D geluid?

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 10-10-2022 11:48 ]

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:16
Amos_x schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:47:
Wat is de algemene mening ivm de officiele playstation headset Pulse 3D? Is niet super duur (90 euro of zo), maar is het het waard?

Ik ben toch min of meer een 'sucker' voor officiele Sony spulletjes en accessoires. Zo zou ik bvb enkel originele controllers halen, of het originele charging dock (charging dock hoef ik wel niet, is als voorbeeld).
Ook al klopt dat niet, gewoon omdat het zonder bugs en problemen goed samen werkt en samen getest is.

Ik heb wel een paar redelijk goede bedraadde headsets, die ik kan aansluiten op de controller. Ik heb geen "principiele" problemen met dat kabeltje tussen headset en controller, stoort helemaal niet. Kan je via die jack ook gebruik maken van het 3D geluid?
Ik gebruik hem al vanaf het begin en ben zeer tevreden. Zit op mijn hoofd goed. Licht, makkelijk te bedienen. Het geluid is op hoge en middentonen erg goed. Bas had meer gemogen. Maar met het aanpassen van de instellingen kun je die wat beter krijgen. 3D geluid is ook erg fijn en handig in games waarbij je aangevallen wordt vanaf onbekende richting. Je kunt goed horen waar het geluid vandaan komt.. Alleen de afstand is beperkt. Als ik op de bank zit (2.5m) is het prima. In de woonkamer gaat het ook goed maar als je de keuken inloopt valt geluid af en toe weg. (9m met muur). is geen probleem maar een opmerking.. Accuduur verder prima.. dus zeker voor die prijs aanrader.
Shaker74 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Ik gebruik hem al vanaf het begin en ben zeer tevreden. Zit op mijn hoofd goed. Licht, makkelijk te bedienen. Het geluid is op hoge en middentonen erg goed. Bas had meer gemogen. Maar met het aanpassen van de instellingen kun je die wat beter krijgen. 3D geluid is ook erg fijn en handig in games waarbij je aagevallen wordt vanaf onbekende richting. Je kunt goed horen waar het geluid vandaan komt.. Alleen de afstand is beperkt. Als ik op de bank zit (2.5m) is het prima. In de woonkamer gaat het ook goed maar als je de keuken inloopt valt geluid af en toe weg. (9m met muur). is geen probleem maar een opmerking.. Accuduur verder prima.. dus zeker voor die prijs aanrader.
Hier sluit ik me bij aan, heb ook de Pulse 3D en ben er wel tevreden mee, volume kan ook hard genoeg

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkPV9gEpNsap77hOJPEQ3q_UYrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPronVBHffgQWejmRFgQIaKn.jpg?f=fotoalbum_large

Prijsfoutje 30 euro bij amazon. Hopen dat ze leveren.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12-2025
MissMe NL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:37:
[Afbeelding]

Prijsfoutje 30 euro bij amazon. Hopen dat ze leveren.
Wat een verschikking van een controller :O

• MissMe NL
mxmemx schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:06:
[...]

Wat een verschikking van een controller :O
Uiterlijk idd niet de mooiste maar gaat om de functionaliteit. Geniaal zon modulaire controller. Geen gezeur welke layout beter is. Het kan beide. Ik ben namelijk meer van de xbox layout.

[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 11-10-2022 08:11 ]

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12-2025
MissMe NL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Uiterlijk idd niet de mooiste maar gaat om de functionaliteit. Geniaal zon modulaire controller. Geen gezeur welke layout beter is. Het kan beide. Ik ben namelijk meer van de xbox layout.
Dat is wel een voordeel indeed, hopen dat je hem geleverd krijgt! inmiddels is die er al af haha

• MissMe NL
mxmemx schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:13:
[...]

Dat is wel een voordeel indeed, hopen dat je hem geleverd krijgt! inmiddels is die er al af haha
Bij amazon.nl is hij geannuleerd. Co.uk nog niet 🤣

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
Amos_x schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:47:

Op zich redelijk. Het is fijn dat hij goed past bij de ps5. Ik snap niet dat Sony nog geen oplossing heeft voor dat gedoe met die dongle overigens.

Het geluid is middelmatig, ook voor rond de 100 euro. Als je je daar niet aan stoort is het denk ik een goede koop.

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12-2025
Amazon Prime deals zijn weer van start. Goedkope PS5 SSD's voor de liefhebber. 1TB Samsung 980pro met heatsink voor € 110 en 1TB WD black SN850 met heatsink voor € 135.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013

Kevinr1989

I am the danger

Hulleman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:06:
Amazon Prime deals zijn weer van start. Goedkope PS5 SSD's voor de liefhebber. 1TB Samsung 980pro met heatsink voor € 110 en 1TB WD black SN850 met heatsink voor € 135.
Kijk, zat al een tijdje te zoeken naar een mooie aanbieding. Gelijk maar even bestellen, thanks voor de tip :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

• ZesBarkiePK
Hulleman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:06:
Goedkoper ga je het momenteel niet krijgen inderdaad, Ik heb de Samsung 980 PRO 2 TB Heatsink gekocht. Helaas valt de WD_BLACK SN850 2 TB Heatsink niet onder de Amazon Prime deals. Anders had ik die liever gekocht.

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Net de 2TB van de Samsung 980 Pro gekocht. Enorm getwijfeld maar toch de grotere variant gekozen, met future proof. Uiteindelijk een zeer nette prijs :D

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
Kevinr1989 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:19:
Net de 2TB van de Samsung 980 Pro gekocht. Enorm getwijfeld maar toch de grotere variant gekozen, met future proof. Uiteindelijk een zeer nette prijs :D
Wat is de toegoevoegde waade van een andere/extra SSD?

PSN: Kidjuh

• ZesBarkiePK
Kevinr1989 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:19:
Ja ik twijfelde ook even, maar 2TB is wel heel erg lekker in de PS5. Ik heb een Digital Edition en op deze manier kan er bij mij gewoon alles aan games op. Hoef ik niet meer te kiezen. Ik speel me games altijd wel netjes uit, maar meestal bewaar ik ze dan nog een tijdje voor Trophy hunten, New Game + en zo.

Ook komen er nog een paar grote titels aan. Deze maand eerst Gotham Knights en volgende maand God of War.
Kidjuh schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Wat is de toegoevoegde waade van een andere/extra SSD?
Meer opslag, meer games.

[ Voor 13% gewijzigd door ZesBarkiePK op 11-10-2022 09:24 ]

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12-2025
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

Goedkoper ga je het momenteel niet krijgen inderdaad, Ik heb de Samsung 980 PRO 2 TB Heatsink gekocht. Helaas valt de WD_BLACK SN850 2 TB Heatsink niet onder de Amazon Prime deals. Anders had ik die liever gekocht.
Beiden zullen in de PS5 hetzelfde presteren. Dus prima om voor de goedkopere variant te gaan. Digital Foundry testte een tijd terug de aller langzaamste pci-4 SSD in een PS5 tegenover de allersnelste. Conclusie, geen impact op gameprestaties en laadtijden.

Edit: ik zag dat je de 980pro 2tb besteld had. Post aangepast

[ Voor 34% gewijzigd door Hulleman op 11-10-2022 09:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Ja ik twijfelde ook even, maar 2TB is wel heel erg lekker in de PS5. Ik heb een Digital Edition en op deze manier kan er bij mij gewoon alles aan games op. Hoef ik niet meer te kiezen. Ik speel me games altijd wel netjes uit, maar meestal bewaar ik ze dan nog een tijdje voor Trophy hunten, New Game + en zo.

Ook komen er nog een paar grote titels aan. Deze maand eerst Gotham Knights en volgende maand God of War.

[...]

Meer opslag, meer games.
Dat dus... Volgens mij heb je effectief maar iets van 650GB als je de PS5 in gebruik neemt? Dus een 'beetje' extra opslag kan geen kwaad :)

Ik heb vooral met de PS4 veel ergernis gehad met bijvoorbeeld CoD Modern Warfare... Die updates gingen groot, groter grootst en dat had echt een impact op de opslag... Wil ik niet nog eens krijgen haha

• SemperFidelis
Kevinr1989 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Dat dus... Volgens mij heb je effectief maar iets van 650GB als je de PS5 in gebruik neemt? Dus een 'beetje' extra opslag kan geen kwaad :)

Ik heb vooral met de PS4 veel ergernis gehad met bijvoorbeeld CoD Modern Warfare... Die updates gingen groot, groter grootst en dat had echt een impact op de opslag... Wil ik niet nog eens krijgen haha
Voor PS4 games kun je toch gewoon een externe HDD er aan hangen?

• ZesBarkiePK
Aan iedereen die een 980 Pro koopt een reminder om eerst de Firmware bij te werken. De laatste Firmware update zorgt voor snellere lees/schrijf snelheden in je PS5. Zonde als je dat laat liggen. En je kan het niet in de PS5, dat moet je eerst op PC doen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
met een 1gbit bekabelde glasvezel verbinding vervalt de noodzaak voor een grotere schijf. binnen een paar minuten heb je de spellen weer erop gezet. of je moet iemand zijn die 6-7 spellen tegelijk speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-10-2022 09:42 ]

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
Betere laadsnelheid ook binnen games?

PSN: Kidjuh

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

SemperFidelis schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Voor PS4 games kun je toch gewoon een externe HDD er aan hangen?
Absoluut, kan met de PS5 denk ik ook? Ik had zoiets destijds niet voor handen ;)

• ZesBarkiePK
Kidjuh schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Betere laadsnelheid ook binnen games?
Ja de Samsung 980 Pro bijvoorbeeld is al sneller dan de ingebouwde PS5 SSD.
In de praktijk ga je er echter niet veel van merken.
Maar bij sommige games zoals Horizon Forbidden West zijn wel betere prestaties gemeten.
Farabi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:41:
met een 1gbit bekabelde glasvezel verbinding vervalt de noodzaak voor een grotere schijf. binnen een paar minuten heb je de spellen weer erop gezet. of je moet iemand zijn die 6-7 spellen tegelijk speelt.
Dat is lekker voor je PS5, mag je ook iedere week een database rebuild doen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Ja de Samsung 980 Pro bijvoorbeeld is al sneller dan de ingebouwde PS5 SSD.
In de praktijk ga je er echter niet veel van merken.
Maar bij sommige games zoals Horizon Forbidden West zijn wel betere prestaties gemeten.

[...]

Dat is lekker voor je PS5, mag je ook iedere week een database rebuild doen.
hoe bedoel je?

• Amos_x
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:
Aan iedereen die een 980 Pro koopt een reminder om eerst de Firmware bij te werken. De laatste Firmware update zorgt voor snellere lees/schrijf snelheden in je PS5. Zonde als je dat laat liggen. En je kan het niet in de PS5, dat moet je eerst op PC doen.
Wel jammer. Veel mensen, waaronder ik, zijn daartoe niet in staat. Ik heb niet zomaar een random pc staan met een extra M2 slot waar ik zomaar even een SSD kan bijwerken. Heb een mini-itx met 1 slot, in gebruik, in een pc die ik sowieso niet zomaar even opnieuw wil open vijzen.

Kan dat ook met een verloopje in een usb 3 poort bvb? Dan maar trager?
FrankoNL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Op zich redelijk. Het is fijn dat hij goed past bij de ps5. Ik snap niet dat Sony nog geen oplossing heeft voor dat gedoe met die dongle overigens.

Het geluid is middelmatig, ook voor rond de 100 euro. Als je je daar niet aan stoort is het denk ik een goede koop.
Bedankt voor de info.

Er is een reden dat consoles al twee generaties niet aan native 'open' bluetooth doen. Bluetooth is ontworpen in de hel door Satan zelf. Ik blijf het zeggen :P Het is niet voor niets dat tech bedrijven, als ze iets betrouwbaar en met weinig latency willen, een 'gesloten stack' bouwen op bluetooth. Alle protocollen voor draadloze controllers bvb, of de compleet gesloten implementatie van airpods op Apple/iOS. Het is gesloten/proprietary. Maar het werkt wel 100%

Als een sony/microsoft/apple niet de 'experience' kan controleren, dan vrezen ze dat klanten (terecht) klagen bij hen als hun action bluetooth audio-setje latency en drops vertoont. En zeker bij consoles hoor je niet te 'tweaken', testen, en te hanessen met vanalles en nog wat om iets draaiend te krijgen. Consoles horen frictie weg te nemen, en geen hobby op zichzelf te zijn.

Hoeveel keer heb je al bluetooth apparaten moeten 'vergeten' om ze opnieuw te pairen? En ook audio-latency bij gamen is compleet ruk.

Nee, dan liever een dongle, waar sony gewoon garandeert dat het 100% werkt zoals het hoort. Stoort me absoluut niet.
Pagina: 1 ... 235 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord