ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:
Aan iedereen die een 980 Pro koopt een reminder om eerst de Firmware bij te werken. De laatste Firmware update zorgt voor snellere lees/schrijf snelheden in je PS5. Zonde als je dat laat liggen. En je kan het niet in de PS5, dat moet je eerst op PC doen.
Wel jammer. Veel mensen, waaronder ik, zijn daartoe niet in staat. Ik heb niet zomaar een random pc staan met een extra M2 slot waar ik zomaar even een SSD kan bijwerken. Heb een mini-itx met 1 slot, in gebruik, in een pc die ik sowieso niet zomaar even opnieuw wil open vijzen.
Kan dat ook met een verloopje in een usb 3 poort bvb? Dan maar trager?
FrankoNL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:01:
[...]
Op zich redelijk. Het is fijn dat hij goed past bij de ps5. Ik snap niet dat Sony nog geen oplossing heeft voor dat gedoe met die dongle overigens.
Het geluid is middelmatig, ook voor rond de 100 euro. Als je je daar niet aan stoort is het denk ik een goede koop.
Bedankt voor de info.
Er is een reden dat consoles al twee generaties niet aan native 'open' bluetooth doen. Bluetooth is ontworpen in de hel door Satan zelf. Ik blijf het zeggen

Het is niet voor niets dat tech bedrijven, als ze iets betrouwbaar en met weinig latency willen, een 'gesloten stack' bouwen op bluetooth. Alle protocollen voor draadloze controllers bvb, of de compleet gesloten implementatie van airpods op Apple/iOS. Het is gesloten/proprietary. Maar het werkt wel 100%
Als een sony/microsoft/apple niet de 'experience' kan controleren, dan vrezen ze dat klanten (terecht) klagen bij hen als hun action bluetooth audio-setje latency en drops vertoont. En zeker bij consoles hoor je niet te 'tweaken', testen, en te hanessen met vanalles en nog wat om iets draaiend te krijgen. Consoles horen frictie weg te nemen, en geen hobby op zichzelf te zijn.
Hoeveel keer heb je al bluetooth apparaten moeten 'vergeten' om ze opnieuw te pairen? En ook audio-latency bij gamen is compleet ruk.
Nee, dan liever een dongle, waar sony gewoon garandeert dat het 100% werkt zoals het hoort. Stoort me absoluut niet.