LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hier precies hetzelfde, sluit me helemaal bij je aan. In het begin was het nog wel ff leuk die hordes, maar vrij snel sloeg ik dat ook zoveel mogelijk over.Chaoss schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:25:
Ik was destijds wel positief verrast door Days Gone. Ik ging er met gemengde gevoelens in vooral omdat zombie games niet echt mijn ding zijn maar hoe langer ik speelde hoe vetter ik het vond. Hordes heb ik zoveel mogelijk overgeslagen daar vond ik weer geen hol aan, maar de open wereld vond ik wel goed neer gezet, de verschillende kampen en alle ellende er omheen, kreeg ik wel een goeie the walking dead vibe van. De game had ook een behoorlijk open einde, ideaal voor een deel 2. Hopelijk bedenkt Sony zich nog eens en gaat er toch een deel 2 komen.
Sfeertje van het wereldje, echt een geweldige game. Vond hem beter dan menig ander topgame op de PS4/PS5.
Laten we indd hopen dat er een deel 2 komt.
Verwijderd
Het verhaal kan net wat minder pakkend zijn maar Uncharted staat samen met tlou op eenzame hoogte bij mij. GoW is ook zeker goed maar de combat is iets waar ik persoonlijk niet zo van houd. Prima game maar komt niet in de buurt van Uncharted of tlou. Geef mij maar minder epische battles en wat meer stealth aanpak en rustigere gameplay. Maar dat is duidelijk een gevalletje voorkeur en zegt niet zoveel over de kwaliteit.Hulleman schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:27:
[...]
Klopt, uncharted is qua verhaal geen TLOU. God of War moet even los komen ja. Dat vond ik niet zo'n probleem, omdat ik de gameplay ook gewoon erg lekker vond. Aan het einde van de game had ik net zo'n moment als aan het einde van TLOU. Niet zo emotioneel, maar zo'n tof einde. Zin in 9 november met GoW Ragnarok
Naughty Dog is toch wel een niveau apart hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 16:09 ]
Tot nu toe denk ik er ook zo over, de combat in God of War is ook niet mijn persoonlijke voorkeur. Daarnaast is het acteer werk en de motion capture bij de Last of Us van een veel hoger niveau dan bij God of War. Ik voel tot nu toe niet een echte binding met Kratos. Hopelijk komt dat nog als ik wat verder in het spel ben.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:08:
[...]
Het verhaal kan net wat minder pakkend zijn maar Uncharted staat samen met tlou op eenzame hoogte bij mij. GoW is ook zeker goed maar de combat is iets waar ik persoonlijk niet zo van houd. Prima game maar komt niet in de buurt van Uncharted of tlou. Geef mij maar minder epische battles en wat meer stealth aanpak en rustigere gameplay. Maar dat is duidelijk een gevalletje voorkeur en zegt niet zoveel over de kwaliteit.
Naughty Dog is toch wel een niveau apart hoor.
Als Nintendo gamer zouden Astrobot en Ratchet & Clank je wellicht ook wel aanspreken. Toen ik de Astro VR game speelde op de PS4 kreeg ik er toch wel een stevige Mario vibe van. De PS5 game is kort maar echt heel tof.TomBraamhaar schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:44:
TLOU was de reden dat ik als die hard Nintendo gamer een PS4 Pro heb gekocht. Erg genoten van de remaster en deel 2.
De remake is de reden dat ik nu een PS5 heb gekocht.
Moet eerlijk bekennen dat de rest van de library me weinig trekt.
https://giphy.com/naughty...i/the-reacts-of-us-part-i
[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 26-09-2022 16:47 ]
#TLOUDay pic.twitter.com/V6aDsHM3Dh
— HBO (@HBO) 26 september 2022
Vanaf 6 oktober staat de Uncharted film op Netflix.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zou bijna PTSD krijgen van het geluid van die clickers.Daan0s schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:25:
Ziet er erg goed uit!
[YouTube: The Last of Us | Official Teaser | HBO Max]
ellie?Daan0s schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:25:
Ziet er erg goed uit!
[YouTube: The Last of Us | Official Teaser | HBO Max]
Mooi, wilde die een keertje zien.Superkiwi schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:40:
Nu het hier toch over Uncharted gaat:
Vanaf 6 oktober staat de Uncharted film op Netflix.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
https://twitter.com/hboma...&t=3rm62ON_nYBxNrtdqk_Rxw
Maar ik moet echt nog even aan Bella Ramsey (Ellie) wennen. Ze zal vast een hele goede actrice zijn, maar dat gezicht moet ik nog even aan wennen. De clicker zag er wel goed uit. Ik ben heel erg benieuwd, maar bang dat het bij liefhebbers van de game tegen kan gaan vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door ZesBarkiePK op 26-09-2022 22:35 ]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Is het ook geen outbreak day vandaag? Mooie datum voor een TLOU trailerMartinspire schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:57:
HBO komt vandaag met iets rond de TLOU serie waarschijnlijk:
[Twitter]
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2022 22:56 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
We gaan het zien volgend jaar. Als de serie half zo goed gaat worden als de game dan zitten we al goed.
Ze hadden voor bijvoorbeeld Kaitlyn Dever moeten gaan.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:53:
Ik zie ook geen Ellie in dat meisje van de trailer. Het is natuurlijk altijd even wennen wanneer er een serie of film komt op basis van een game. Maar merk dat ik met haar meteen al wat moeite heb.
We gaan het zien volgend jaar. Als de serie half zo goed gaat worden als de game dan zitten we al goed.
:strip_exif()/f/image/hG0SFBbTyrYJFIH1RBzWehej.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ze Ellie's personage niet kan recreëren, wordt de serie voor mij een flop. Ellie haar uiterlijk is een en al emotie.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
To dare is to do
Hier sluit ik me bij aan, als je het vaak al perfect wilt doen, dan zou je de originele acteurs van de Games moeten gebruiken, zelfde als met de Uncharted film, ook niet iedereen vond Tom Holland de perfecte Nathan Drake.BigF25 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:34:
Bella ramsey was geweldig goed in GoT we zullen moeten zien hoe ze de rol van Ellie heeft ingevuld.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Thnx. Voor mij is dan de keuze om de PS5 disc aan te schaffen. Het wordt voor mij de eerste keer en dat moet een belevenis zijn hev8power67 schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:06:
[...]
Ligt aan je portemonnee en je eisen.
Tlou remaster is een ps3 game verbeterd voor de ps4. Met ps4 pro support. Dus maximaal 1800p/60fps of 4k/30fps. Maar dan wel met ps4 graphics. Zit volgens mij ook in de ps plus collection maar weet niet meer zeker.( Dan zou je hem dus als je ps plus hebt "gratis" kunnen spelen) heb ik begin van jaar nog gedaan speelt fantastisch en ziet er prima uit.
Wil je maximale eruit halen blijft alleen ps5 versie over. Remake, volledig aangepakt qua graphics. Gameplay is nagenoeg zelfde. Maar met een kosten plaatje eraan van digitaal geloof 69 of 79 euro. Koop je hem oo disc van marktplaats of hier v&a. Dan stuk goedkoper.
Enjoy welke keuze je ook maakt. Geniaal spel!
Verwijderd
In haar zie ik wel meteen een Ellie op die foto. Een acteur/actrice zal er nooit exact op lijken maar het verschil moet niet zo groot worden dat het stoort. Dat heb ik op dit moment wel bij die meid die ze gekozen hebben.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:27:
[...]
Ze hadden voor bijvoorbeeld Kaitlyn Dever moeten gaan.
[Afbeelding]
Als ze Ellie's personage niet kan recreëren, wordt de serie voor mij een flop. Ellie haar uiterlijk is een en al emotie.
Heb wel zin in de serie hoor.
Snap dat hij de grizzled look wel kan pullen.
Persoonlijk het dilemma hier is dat Pascal een vergelijkbare rol heeft in Mando en daar ook een kind mee neemt en plus de verantwoording.
Precies, en ik kijk ook erg uit naar de serie. Maar een beetje kritiek leveren mag best, sorry dat sommige meteen beledigd zijn. Ik ben een groot fan van TLOU en heb de game op de PS3, 4, en nu 5 gespeeld. Dit is dus niet zomaar even een serie voor mij. De babyface van Bella Ramsey zal ik dus gewoon nog even aan moeten wennen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:43:
[...]
In haar zie ik wel meteen een Ellie op die foto. Een acteur/actrice zal er nooit exact op lijken maar het verschil moet niet zo groot worden dat het stoort. Dat heb ik op dit moment wel bij die meid die ze gekozen hebben.
Heb wel zin in de serie hoor.
Die zet gewoon z'n helm van Beskar op en hoeft niet bang meer te zijn dat hij gebeten wordt.Psyonara schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:24:
Pedro lijkt ook niet 1 op 1 op Joel Ingame. dus nu gaan kritiseren dat Bella niet on point lijkt is nu ook nutteloos sentiment.
Snap dat hij de grizzled look wel kan pullen.
Persoonlijk het dilemma hier is dat Pascal een vergelijkbare rol heeft in Mando en daar ook een kind mee neemt en plus de verantwoording.
[ Voor 27% gewijzigd door ZesBarkiePK op 27-09-2022 10:28 ]
Ah ja, die ladders en pallets/vlotjes om Ellie elke keer over het water te krijgen... Ik heb de remake niet gespeeld, maar wel filmpjes gezien dat met ladders werd gesjouwd. De remake is zeer trouw aan het origineel, dus ga er maar vanuit dat dit er weer in zit. Dat hadden ze er best uit mogen halen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:14:
Hoewel ik jullie meningen of Bella Ramsey geschikt is als Ellie verder super oninteressant vind en verder super off-topic, heb ik toch een vraag over TLOU part 1. Hebben ze nog wat veranderd aan de vele ladders in het spel of zit er geen verschil in met het origineel?
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 27-09-2022 11:06 ]
Das toch niet zo heel gek, het is een game uit 2014matsdikkie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:14:
Zojuist Fifa 23 gespeeld voor het eerst. Ik vind het echt teleurstellend dat het nog steeds niet in 120hz speelbaar is.
Bij Fifa veranderd ieder jaar alleen de team selectie en speler statistieken e.d. inderdaad, voor de rest is het hetzelfde, maarja het blijft een sport game en die blijven populair ongeacht hoe ver het uitgemelkt wordtcold_as_ijs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:26:
[...]
Das toch niet zo heel gek, het is een game uit 2014
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zij zat in zo'n fanmade trailer, samen met Nikolaj Coster-Waldau als Joel. Dat zag er heel erg goed uit.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:27:
[...]
Ze hadden voor bijvoorbeeld Kaitlyn Dever moeten gaan.
[Afbeelding]
Maarja, zo is het nu eenmaal niet en mij maakt het niet zoveel uit wie wie speelt, zolang de serie de games maar eer aan doet. En dat is een veel grotere uitdaging. Zie het als de serie The Rings of Power, na de trilogie van Peter Jackson. Dat is bijna niet te evenaren (toch geniet ik van de serie). En zo is dat ook met een TLOU serie. Het kan eigenlijk alleen maar tegen vallen.
Tja, dat blijft natuurlijk bij sportgames. Het is met veel racegames (vooral de simgames) natuurlijk niet anders. Vooral de simulatie van heel veel zaken verbetert, waardoor de game veel beter oogt en speelt. Het is nogal een verschil of je een Fifa speelt van dit jaar/vorig jaar of een versie van 5-10 jaar geleden.Kalder schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:28:
[...]
Bij Fifa veranderd ieder jaar alleen de team selectie en speler statistieken e.d. inderdaad, voor de rest is het hetzelfde, maarja het blijft een sport game en die blijven populair ongeacht hoe ver het uitgemelkt wordt
Ja ik overdrijf natuurlijk een beetje, er wordt wel degelijk aan de simulaties gesleuteld bij de meeste sport games, en ze moeten tegenwoordig natuurlijk ook de VAR simulerenHulleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:41:
[...]
Tja, dat blijft natuurlijk bij sportgames. Het is met veel racegames (vooral de simgames) natuurlijk niet anders. Vooral de simulatie van heel veel zaken verbetert, waardoor de game veel beter oogt en speelt. Het is nogal een verschil of je een Fifa speelt van dit jaar/vorig jaar of een versie van 5-10 jaar geleden.
Die VAR en (doel)lijn technologie hebben ze in het echt van de FIFA games afgekeken. Daar hadden ze in 1993 al doellijn technologie en in 1998 werd buitenspel met zo'n mooi lijntje geregistreerd. Heeft in het echt allemaal lang geduurd zeg....Kalder schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:43:
[...]
Ja ik overdrijf natuurlijk een beetje, er wordt wel degelijk aan de simulaties gesleuteld bij de meeste sport games, en ze moeten tegenwoordig natuurlijk ook de VAR simulerenAl is dat voor een digitaal computer spel misschien wat makkelijker dan in het echt
Nu hoeven ze alleen nog maar de reacties van de VAR te simuleren en af en toe zorgen dat het systeem er naast zit en dat de fans heeeeel erg boos worden en met vuurwerk bommen gaan gooien. Dan wordt het pas realistischHulleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:46:
[...]
Die VAR en (doel)lijn technologie hebben ze in het echt van de FIFA games afgekeken. Daar hadden ze in 1993 al doellijn technologie en in 1998 werd buitenspel met zo'n mooi lijntje geregistreerd. Heeft in het echt allemaal lang geduurd zeg....
Verwijderd
Dan was het een pony en niet een paard.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:08:
Als ze nou gewoon Caitlyn Jenner hadden gekozen als Ellie en Roel van Velzen als Joel. Dan hoeven ze enkel nog goed te acteren en we hebben een top serie.
Roel van Velzen kan ik wel echt lastig doorheen of overheen kijken..... Die man werkt me enorm op de zenuwen op de een of andere manier. Peter Gillis als Joel doe ik het voor hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:08:
Als ze nou gewoon Caitlyn Jenner hadden gekozen als Ellie en Roel van Velzen als Joel. Dan hoeven ze enkel nog goed te acteren en we hebben een top serie.
https://www.bol.com/nl/nl...-edition/9300000124489272
https://www.gamemania.nl/...k-limited-edition/8892132
Verwijderd
Waarom denk je dit precies? Volgens mij werken bijna alle ps4 games op de ps5.Schweino schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:29:
Klopt het dat de ps4 versie van Fifa 23 niet werkt op de ps5? Dat is onhandig want dan kan je dus alleen maar tegen andere spelers met een ps5/xbox series spelen en niet meer tegen ps4 spelers.....
Omdat ik de ultimate edition heb gekocht en alleen de ps5 versie kan installeren op de ps5.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:47:
[...]
Waarom denk je dit precies? Volgens mij werken bijna alle ps4 games op de ps5.
Bij Fifa 22 kan ik kiezen tussen de ps4 of ps5 versie.
Verwijderd
Lijkt meer een bug in de store dan dat de game niet geïnstalleerd kan worden. Heb je al geprobeerd om de game via je bibliotheek (library) te installeren? Staat dan wel de ps4 versie erbij?Schweino schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:11:
[...]
Omdat ik de ultimate edition heb gekocht en alleen de ps5 versie kan installeren op de ps5.
Bij Fifa 22 kan ik kiezen tussen de ps4 of ps5 versie.
Zo had ik een issue met de DLC van metro Exodus (ps4), die je via een omweg alleen kan installeren. Er zijn wel meer vreemde bugs en licentie problemen in de store. Hopelijk doet Sony er een keer wat aan, maar dit soort problemen zitter er al sinds de ps3 in.
Dank voor de tip! Via de library inderdaad te selecteren en installeren. Via de store niet bizar genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:18:
[...]
Lijkt meer een bug in de store dan dat de game niet geïnstalleerd kan worden. Heb je al geprobeerd om de game via je bibliotheek (library) te installeren? Staat dan wel de ps4 versie erbij?
Zo had ik een issue met de DLC van metro Exodus (ps4), die je via een omweg alleen kan installeren. Er zijn wel meer vreemde bugs en licentie problemen in de store. Hopelijk doet Sony er een keer wat aan, maar dit soort problemen zitter er al sinds de ps3 in.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:46
Ze hebben blijkbaar de nodige aandacht aan de haptics besteed:
Naturally the studio is doubling down on using the DualSense’s haptics to ensure you really feel that dreadful sensation of being swarmed by rats between your fingers.
With Requiem it’s also a lot about the soundscapes and the physicality of the environment, so we try to transcribe that into the haptic feedback. It’s really good playing with the PS5 DualSense. I’m happy that people will soon play and give us feedback about it!”
[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 28-09-2022 00:15 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben het er mee eens dat er weinig verandert, wat natuurlijk ook lastig is als de basis hetzelfde blijft. Maar er zit echt wel meer development in dan alleen wat statistieken en speler namenKalder schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:28:
[...]
Bij Fifa veranderd ieder jaar alleen de team selectie en speler statistieken e.d. inderdaad, voor de rest is het hetzelfde, maarja het blijft een sport game en die blijven populair ongeacht hoe ver het uitgemelkt wordt
Deze is wel even in your face ja. Mooi schrijfwerk van Naughty Dog he
Dat is wel een ding he. Ik heb sinds een paar weken een XSX voor gamepass en de MS exclusives. A plague tale zit op day one in gamepass, dus die ga ik op de XSX spelen. Maar de controller van de PS5 ligt zoveel beter in de hand en die haptics voegen echt wat toe dat ik de game toch liever op de PS5 zou spelen. #firstworldproblemsChaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:09:
Zin in:
[YouTube: A Plague Tale: Requiem - Story Trailer | PS5 Games]
Ze hebben blijkbaar de nodige aandacht aan de haptics besteed:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 28-09-2022 11:11 ]
Uncharted 4 en Lost Legacy beide op performance (60 FPS) uitgespeeld en verder niet bij nagedacht. Nu bij het trophy hunten gezet naar Fidelity om toch even het verschil te bekijken en ondertussen keek ik even naar de output van de PS5 op mijn TV. Zie ik dat daar 1080p staan i.p.v. de verwachte 2160p. Maar weer de settings ingedoken en performance mode en auto 120 Hz uitgezet en toen gaf de PS5 weer netjes 2160p door aan de TV wat dus echt wel flink scheelt in beeldkwaliteit.
Ah okee ik snap het, had ik nog niet over nagedacht inderdaadcold_as_ijs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:22:
@JEROENrgfgf dit is dus een probleem van jou TV (misschien beetje de HDMI standaard). Hij heeft namelijk HDMI 2.0, dus die ondersteund 120 FPS alleen op 1080p. Dat jou TV dit niet kan weergeven is een ander ding natuurlijk. Maar vanwege HDMI 2.0 en 120Hz aan valt de PS5 terug op 1080p ook als die geen 120Hz uitstuurt.
- Chaoss
[YouTube: FIRST LOOK At Sony's INSANE PlayStation 5 Dev Kit!]
Wel jammer dat de 2 ps+ versies de update niet krijgen, ik kan alleen maar de ps4 versie installeren, voor de ps5 versie/update moet ik ze alsnog kopen?Linksquest schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:12:
Voor de mensen die The Dark Pictures Anthology: Man of Medan en/of Little Hope voor de Playstation 4 hebben, deze games krijgen een gratis upgrade naar de Playstation 5.
[YouTube: The Dark Pictures Anthology: Man of Medan & Little Hope - New Updates Trailer | PS5 & PS4 Games]
- Chaoss
Wanneer worden de PS+ extra games eigenlijk bekend gemaakt? Of was dat willekeur tot nu toe.
SchandeChaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:30:
Die andere ken ik niet.
Zeker eens proberen, redelijk korte game maar geniaal
De VR versie is nog genialer.
Nice! Ik wilde Hot Wheels al een tijdje spelen, maar ik vond de game te duur.Linksquest schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:38:
PlayStation Plus Essential games zijn bekend.
[YouTube: PlayStation Plus Essential - October 2022 (PS+)]
De PS+ Essential games worden iedere éérste dinsdag van de maand online gezet, de woensdag ervoor worden ze bekend gemaakt, dus (nagenoeg altijd) iedere laatste woensdag van een maand. Qua tijd merk ik dat dit vaak rond 5 uur bekend is...?Chaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:30:
...
Wanneer worden de PS+ extra games eigenlijk bekend gemaakt? Of was dat willekeur tot nu toe.
[ Voor 7% gewijzigd door Xerox op 29-09-2022 06:34 ]
PSN: Redrafted
Meestal rond de 12de, maar ook daar maken die van Playstation Grenade, ik zal deze zodra deze komt met jullie delen.Chaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:30:
Hotwheels lijkt me wel leuk Injustice is niet mijn ding. Die andere ken ik niet.
Minus de maandelijkse leak een dag ervoor van 'het altijd goed geinformeerde Twitter account blabla'..Xerox schreef op donderdag 29 september 2022 @ 06:34:
[...]
De PS+ Essential games worden iedere éérste dinsdag van de maand online gezet, de woensdag ervoor worden ze bekend gemaakt, dus (nagenoeg altijd) iedere laatste woensdag van een maand. Qua tijd merk ik dat dit vaak rond 5 uur bekend is...?
Gebeurt wel eens maar niet iedere maand blabla'..WaterFire schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:31:
[...]
Minus de maandelijkse leak een dag ervoor van 'het altijd goed geinformeerde Twitter account blabla'..
Edit: Er wordt natuurlijk wel iedere maand van te voren gespeculaasd over wat er in zou kunnen komen... compleet nutteloos maar goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 29-09-2022 20:57 ]
[..]As revealed by Dealabs user billbil-kun, who has correctly predicted the PS Plus titles for more than 12 months now[..]Kalder schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:51:
[...]
Gebeurt wel eens maar niet iedere maand blabla'..
Oh, wist ik niet, maar wat heb je eraan... een dag eerder informatie waar je volgende week pas wat aan hebt.WaterFire schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:58:
[...]
[..]As revealed by Dealabs user billbil-kun, who has correctly predicted the PS Plus titles for more than 12 months now[..]
Het is wel weer wennen met een PS spelen, vooral het menu natuurlijk. Laatste PS die ik had was de PS3, en vanaf 2010 daar nauwelijks meer mee gespeeld, vooral op de Xbox gezeten. Dus ik lees graag tips wat te spelen. Ik heb eigenlijk alle goede exclusives nooit meegemaakt. Dus hoop in te halen. Ik hoor graag tips was essentieel is om te spelen. Heb wel weinig met mythologie en monsters. Dus God of War en the Last of Us spreekt mij niet aan.
Games die ik in de toekomst wil spelen zijn Returnal en Ghosts of Tushima.
Misschien even aangeven waar je interesses wel liggen, dan kunnen we betere suggesties doen.Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:49:
Ik ben nu ook een trotse PS5 eigenaar. (Bundel met Saints Row die ik al op de Xbox heb, oeps, en Fifa 23). Gisteravond de boel geïnstalleerd en Astro's playroom opgestart. Eens even lekker met die controller aan de slag. Ik ga ook de Ultimate edition van Spiderman Miles Morales spelen, met daarmee Spiderman remastered. (Is dat ook met dualsense features?) Spiderman is de reden dat ik een PS4 overwoog, (maar heb die uiteindelijk nooit gekocht).
Het is wel weer wennen met een PS spelen, vooral het menu natuurlijk. Laatste PS die ik had was de PS3, en vanaf 2010 daar nauwelijks meer mee gespeeld, vooral op de Xbox gezeten. Dus ik lees graag tips wat te spelen. Ik heb eigenlijk alle goede exclusives nooit meegemaakt. Dus hoop in te halen. Ik hoor graag tips was essentieel is om te spelen. Heb wel weinig met mythologie en monsters. Dus God of War en the Last of Us spreekt mij niet aan.
PSN-ID: Thunder76nl
Als je een PS5 hebt kan het bijna niet anders dan dat je de Horizon games gaat spelen! Zelfs Horizon Zero Dawn dat oorspronkelijk een PS4 game was ziet er ongelooflijk goed uit op de PS5 en daarna Forbidden west! Gegarandeerd uren plezier, al was het gewoon al die open wereld verkennen!Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:49:
Ik ben nu ook een trotse PS5 eigenaar. (Bundel met Saints Row die ik al op de Xbox heb, oeps, en Fifa 23). Gisteravond de boel geïnstalleerd en Astro's playroom opgestart. Eens even lekker met die controller aan de slag. Ik ga ook de Ultimate edition van Spiderman Miles Morales spelen, met daarmee Spiderman remastered. (Is dat ook met dualsense features?) Spiderman is de reden dat ik een PS4 overwoog, (maar heb die uiteindelijk nooit gekocht).
Idd heel stom haha, zal de ochtenddufheid zijn.thunder8 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
Misschien even aangeven waar je interesses wel liggen, dan kunnen we betere suggesties doen.
Ik ben gek op sci-fi. En ben meer van single player dan multiplayer. Horizon zero dawn spreekt mij daarom ook wel aan. Al hoop ik dat het niet leidt tot open world fatigue. (Heb nu ik werk ook minder tijd om te gamen dan als student helaas)
Mijn favoriete game serie is Mass Effect dus dat soort games staan bovenaan de like lijst.
Maar goed kort resumerend en aanvullend:
RPG’s
Action adventure (Uncharted wellicht maar is de gameplay wel leuk?)
Racing (maar ik weet niet of GT7 wel zo een succes is?)
Strategy(heb ik op Xbox en pc wel mijn portie al van)
Shooters (vroeger geen fan van, maar twee jaar geleden eindelijke de klassieke cod modern warfare trilogie gespeeld en vond dat wel kicken)
En sci-fi (maar geen horror) scoort altijd goed.
En games die de dualsense goed gebruiken zijn ook een pre, dat sprak mij ook zeer aan bij de ps5. Dus ik denk dat later met multiplatform games dat ook een beslissende factor voor mij kan worden.
Kwa racing zou je F1 22 kunnen opteren, en als management games je wel liggen, F1 Manager 22, maar dat is echt iets waar je voor moet zijn en een heleboel geduld hebben, want het eerste seizoen is gewoon zwemmen of verzuipen.Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:
[...]
Idd heel stom haha, zal de ochtenddufheid zijn.
Ik ben gek op sci-fi. En ben meer van single player dan multiplayer. Horizon zero dawn spreekt mij daarom ook wel aan. Al hoop ik dat het niet leidt tot open world fatigue. (Heb nu ik werk ook minder tijd om te gamen dan als student helaas)
Mijn favoriete game serie is Mass Effect dus dat soort games staan bovenaan de like lijst.
RPG’s
Shooters (vroeger geen fan van, maar twee jaar geleden eindelijke de klassieke cod modern warfare trilogie gespeeld en vond dat wel kicken)
En games die de dualsense goed gebruiken zijn ook een pre, dat sprak mij ook zeer aan bij de ps5. Dus ik denk dat later met multiplatform games dat ook een beslissende factor voor mij kan worden.
GT7 is zo slecht nog niet, maar ik begrijp wel waarom de twijfel er is, ik heb het game, maar speel het zelden omdat ik meer met Horizon en F1 Manager speel de laatste tijd.
GT7 is een ongoing project die in de loop van de tijd steeds uitgebreider wordt. Ik speel het nog steeds met regelmaat en verveelt mij niet snel. Heb het in de maanden dat het nu uit is, meer gespeeld dan GT Sport. Die was in het begin ook niet de game die het op het eind was. Daarmee zeg ik niet dat het vrij van problemen is, maar je kan je er behoorlijk lang mee vermaken.Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:
[...]
RPG’s
Call of Duty speel ik ook met enige regelmaat, omdat het ongeveer de enige shooter is die muis+tobo ondersteund op de console, waarbij het ook goed geïmplementeerd is en niet een overmatig voordeel oplevert tov controller spelers. En dat terwijl ik meer een Battlefield speler op de PC was.
HZD vond ik ook een leuke game. Ben zelf ook fan van Assassins Creed.
Eventueel kan je kijken of er genoeg games in Playstation Plus Extra voor je zitten. Dan kan je een jaar lang veel games spelen en uitproberen, zonder meteen vast te zitten aan een game qua kopen. Speel je 2-3 games die 30-40€ per stuk kosten, dan heb je de kosten voor het abo er al uit.
PSN-ID: Thunder76nl
Verwijderd
- Uncharted Legacy of Thieves CollectionZorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:
[...]
RPG’s
- Final Fantasy remake.
- Stray.
Die zou ik zeker checken als ik jou was. FF en Stray zitten in PS Plus extra. Uncharted 4 zat dacht ik in de essential collectie. Als die je bevalt kun je de legacy of thieves versie alsnog kopen.
Tip:Spider-Man remastered zeker niet overslaan door meteen aan MM te beginnen. Ik vind 'm beter dan MM maar er zijn verschillende meningen. Achterhaald is de game sowieso niet door MM. Je kunt of de Ultimate edition kopen of wanneer je Plus Extra of Premium hebt kun je Spider-Man remastered in het menu van Miles Morales kopen als upgrade.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2022 09:43 ]
Met UE5 staan ons nog héél mooie dingen te wachten. Ook enorm blij dat ik upgrade heb gedaan naar een LG G1 met ondersteuning voor 120hz en VRR. Maakt enorm verschil in bepaalde games.
Het zombie thema is wel een onderdeel in de game, je zal er meerdere moeten doodmaken. Maar uiteindelijk is het verhaal en de personages die de game echt fantastisch maken. Mocht je twijfelen dan kan je een maandje PS plus essential nemen, dan krijg je PS4 remaster als onderdeel van de PS plus collectie.
Was deze niet afgelopen maand? Ik volg die dingen eigenlijk niet, maar dacht dat het half september plaats vond.B!g Boss schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:27:
Waar blijft de PS5 showcase eigenlijk? Ieder jaar is er toch één. Vorig jaar in september. Hopelijk krijgen we er nog één dit jaar!
Dacht dat Horizon Zero Dawn nu met korting in de store staat, en er is ook een uitbereiding van dat game dat "Frozen Wilds" noemt en dat deel zou de aanzet maken naar Forbidden West.Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:33:
Dank allemaal voor de leuke en goede suggesties. Ben begonnen met Spiderman Remastered, speelt lekker weg. Horizon Zero Dawn en het vervolg ga ik zeker in de toekomst oppikken. Ik zal lekker meepraten in dit topic ook dus jullie horen van me hoe het bevalt
Zo even een willekeurig lijstje wat je eens zou kunnen kijken of het bij je past:
- Ghost of Tshushima
- Spiderman
- Horizon Zero Dawn / Forbidden West
- Bloodborne
- Nioh 1 en 2
- Death Stranding
- Uncharted
- Final Fantasy 7 Remake
- Gravity Rush 1 en 2
- Ratchet & Clank
- Concrete Genie
- Stray
- Infamous
- Detroit Become Human
En misschien niet je ding zoals je aangaf, maar ik zou zeker The Last of Us 1 en 2, God of War en ook Days Gone een kans geven.
Dat was een state of play, geen showcase.Runaque schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:33:
[...]
Was deze niet afgelopen maand? Ik volg die dingen eigenlijk niet, maar dacht dat het half september plaats vond.
Volgens mij zijn er geruchten voor halverwege oktober, omdat er dan nieuwe beelden zouden verschijnen van FF16, Dead Space en nieuwe Need for Speed.B!g Boss schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:16:
[...]
Dat was een state of play, geen showcase.
Maar volgens eerdere geruchten zou er in augustus en september ook een showcase komen.
Zelf verwacht ik niet dat er nog een grote showcase komt. Ik denk alleen nog een PSVR2 State of Play. Of misschien nog een God of War State of Play zo vlak voor release.
Cyberpunk 2077!Zorroberner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:
[...]
Ik ben gek op sci-fi. En ben meer van single player dan multiplayer.
https://www.westerndigita...n850-nvme-ssd#WDS100T1XHE
Dat moet je helemaal zelf bepalen, ze worden vanzelf goedkoper hoe langer je wacht, maar er zijn nu ook al wel goedkopere: uitvoering: PNY XLR8 CS3140 1TB (Deze is alleen zonder heatsink, maar zo'n heatsink erop zetten is enorm simpel en hoeft niet duur te zijn, zo'n heatsinkje moet 2280 formaat hebben en mag inclusief SSD niet hoger zijn dan 11mm dacht ik uit mijn hoofd, ik heb zelf deze op een Samsung 980 Pro gezet: uitvoering: be quiet! MC1 , neem niet de MC1 Pro, die is te hoog)giantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:16:
Is 125 nou een goede prijs voor een 1tb met heatsink?
https://www.westerndigita...n850-nvme-ssd#WDS100T1XHE
Als je er één uit zoekt moet je er alleen op letten dat het een lees/schrijf-snelheid heeft van hoger dan 5,5GB/s en dat het PCI-E 4.0 is, verder moet het natuurlijk een M.2 ssd zijn. En het formaat kan van 0,5 tot 4TB dacht ik.
Als het aan die voorwaarden voldoet zal het zonder problemen werken met de PS5.
Wellicht een idee om even te wachten op black friday, dan zullen er vast wel weer aanbiedingen zijn waarbij ze nog goedkoper worden
[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 01-10-2022 16:58 ]
Of het een showcase wordt of nog een State Of Play maakt me niet zoveel uit. De laatste 2 SoP's vond ik sowieso best goed en ze gooien waarschijnlijk al hun focus op de release van God of War komende maand.B!g Boss schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:27:
Waar blijft de PS5 showcase eigenlijk? Ieder jaar is er toch één. Vorig jaar in september. Hopelijk krijgen we er nog één dit jaar!
Er zouden nog nieuwe beelden van FFXVI komen in oktober volgens de game director en er zijn die gelekte trailerbeelden van de nieuwe Arrowhead game (Helldivers sequel). Dus er zit nog wel iets in het vat voor het eind van het jaar verwacht ik, naast PSVR2 waar ik tot nu toe ook wel enthousiast over ben.
Haat bij cod games is meestal over de mp en slechte maps/wapensgiantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:34:
Speel nu de single player van call of duty Cold War. Wat een heerlijke game. Goed vermaak. Snap de haat eigenlijk nooit zo op dit soort games.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
https://www.videogameschr...orks-for-ps5-its-claimed/A Horizon Zero Dawn remaster is in the works for PS5, it’s claimed
SOURCES CLAIM AN UPDATE OF THE 2017 GAME IS IN DEVELOPMENT, ALONG WITH A MULTIPLAYER SPIN-OFF
Wat mij betreft mogen ze hier nu wel eens mee stoppen als dit waar blijkt te zijn.
De campaigns van COD vind ik ook altijd leuk, ik ben nu met Vanguard bezig, die was in de sale. Het is alleen jammer dat je die niet los kan kopen, COD Multiplayer interesseert me niet meer en speel ik dus ook niet.giantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:34:
Speel nu de single player van call of duty Cold War. Wat een heerlijke game. Goed vermaak. Snap de haat eigenlijk nooit zo op dit soort games.
Waarom is toch gaaf?Raem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
https://www.videogameschr...orks-for-ps5-its-claimed/
Wat mij betreft mogen ze hier nu wel eens mee stoppen als dit waar blijkt te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door ZesBarkiePK op 03-10-2022 09:15 ]
Eens. Deel 1 ziet er nog goed uit en is al 60fps op de PS5. Laat ze hun tijd steken in wat nieuws.Raem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
Ik vind remasters van PS4 games onzinnig. De PS5 patch die er laatst is geweest is toch prima.
Als ze dan perse remasters willen doen, pak dan inderdaad PS2/PS3 games zoals uit jouw plaatje. Dat heeft meer toegevoegde waarde imo dan een PS4 game die prima te spelen is op de PS5.
Sinds wanneer is een update meteen een remaster? Zouden ze niet gewoon bedoelen dat de game een PS5 patch krijgt?Raem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
Wie zit er nou te springen om een HZD remaster voor de PS5? De PS4 versie is 10x beter dan TLOU1 remaster op PS4, dus dat ze TLOU1 remaken, ok aangezien theoretisch een PS3 game, maar nu al PS4 games gaan remaken slaat wat mij betreft echt de plank mis.
Ik geloof dit bericht in ieder geval niet, mede omdat de game sinds kort ook op de PC uitgebracht is, gaan ze daar dan ook een remake van doen? Gebeurt niet zo vaak in PC land dat er een remake gemaakt wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 11:17 ]
De game engines van PS4 versies zijn makkelijker om te bouwen naar PS5 versies, als dat al nodig is.Raem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
Ik vind remasters van PS4 games onzinnig. De PS5 patch die er laatst is geweest is toch prima.
Als ze dan perse remasters willen doen, pak dan inderdaad PS2/PS3 games zoals uit jouw plaatje. Dat heeft meer toegevoegde waarde imo dan een PS4 game die prima te spelen is op de PS5.
PS2 en PS3 games zijn zo oud dat textures en dergelijke gemaakt zijn voor 720p of zelfs 480p. Die moet je dus volledig opnieuw opbouwen, kost meer tijd en geld.
Daarnaast zijn 'pareltjes van toen' in 2022 niet meer de games zoals we ze nu spelen. Je moet altijd de grote massa in gedachte houden, niet kleine groepen gamers die nu nog genieten van PS2 klassiekers. Daar zijn er gewoon niet genoeg van voor publishers om geld aan te verdienen.
Daarom heet het ook een remake.WaterFire schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
De game engines van PS4 versies zijn makkelijker om te bouwen naar PS5 versies, als dat al nodig is.
PS2 en PS3 games zijn zo oud dat textures en dergelijke gemaakt zijn voor 720p of zelfs 480p. Die moet je dus volledig opnieuw opbouwen, kost meer tijd en geld.
Dat lijkt me sterk want die is er al.Kalder schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Sinds wanneer is een update meteen een remaster? Zouden ze niet gewoon bedoelen dat de game een PS5 patch krijgt?
Ik denk dat het echt weer om een apart schijfje gaat. Ik vind dat ook een kansloze ontwikkeling. Last of Us 1 die nu al 3 gereleased is.
Maar goed mensen kopen het wel dus wie kan ik het kwalijk nemen?
Daar ben ik het juist niet mee eens. De generatie met een PS4/PS5 heeft de parels inmiddels wel gespeeld. Als je HZD of iets dergelijks wilde spelen dan heb je daar nu alle kans voor gehad.WaterFire schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
Daarnaast zijn 'pareltjes van toen' in 2022 niet meer de games zoals we ze nu spelen. Je moet altijd de grote massa in gedachte houden, niet kleine groepen gamers die nu nog genieten van PS2 klassiekers. Daar zijn er gewoon niet genoeg van voor publishers om geld aan te verdienen.
Ikzelf heb nooit een PS3/PS2 gehad want ik zat daarvoor op Xbox. Ik weet zeker dat er bijv. een hele hoop mensen warmlopen voor een remake/remaster van de MGS series waar laatst geruchten over waren.
Tony Hawk, Spyro, Crash, FF7, allemaal bewijs dat er wel zeker een massapubliek voor is.
Het klopt zeker dat een remaster voor HZD makkelijk is, maar zie liever een MediEvil nu
[ Voor 51% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2022 14:12 ]
Daar is al een remake vanSemperFidelis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:08:
Het klopt zeker dat een remaster voor HZD makkelijk is, maar zie liever een MediEvil nu
https://www.playstation.com/nl-nl/games/medievil/
Ah, ja ik bedoelde eigenlijk meer een PS5 upgrade, verkeerde woord gebruiktSemperFidelis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:08:
[...]
Dat lijkt me sterk want die is er al.
Maar dat ze dus features van de DS controller gaan introduceren enzo, lijkt me niet dat de game echt gepolijst moet worden op grafisch gebied.
Kan dus ook gaan om de zoveelste €10 upgrade path voor PS4 naar PS5 versie. Lijkt me sterk dat ze er weer de volle prijs voor gaan vragen (dmv het een remaster te noemen), wie accepteert dat dan nog... alleen nog mensen die de game nooit eerder gespeeld hebben zou ik haast denken.
Als het zo doorgaat, kun je bij een nieuwe IP alvast gaan twijfellen of je niet voor de remake wilt gaan die een paar jaar later zal uitkomen.
[ Voor 36% gewijzigd door Kalder op 03-10-2022 15:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/MmsPfJF630r3NXryfJwEY014.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZvBH3yU9KwpGVyp2qD0babmb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CswHqdD2h3zim0WpUtnIRt2M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F6KUGhC8DeNp0hGeDUuAELlr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IYXrqJnbmCFucp6mVptqbIYa.jpg?f=fotoalbum_large)