Is dit nu echt geloofwaardig?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:19:
[...]
Uhm okay. En waar doel je precies op?
Verwijderd
En wat is het minimum aantal volgers die je moet hebben om geloofwaardig te zijn? (Just asking for a friend).
Verwijderd
Een vraag met een vraag beantwoorden?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:24:
[...]
En wat is het minimum aantal volgers die je moet hebben om geloofwaardig te zijn? (Just asking for a friend).
Ik vind verschil van performance naar performance+ qua resolutie teveel naar beneden.Farabi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:15:
[...]
Niks lekkerders als 1080p-120fps (performance+).
Dit wordt mijn nieuwe voorkeur voortaan.
Perf+ oogt best wel onscherp. Plus met nu die unlocked fps icm vrr is het verschil in performance niet groot meer. Maar qua resolutie wel.
Plus ik vind 120fps vs 60fps in een 3rd person shooter niet heel veel toevoegen. 30 vs 60 en in mindere mate 40 vs 60 is veel groter verschil.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Ik ontwijk de 120fps modes omdat ik er niet aan wil wennen. We mogen over een jaar of 2 blij zijn dat we de 60fps nog halen op de consoles.
Mocht 30fps de norm kunnen gaan worden door UE5 zoals een Digital Foundry er wel eens over heeft dan stop ik met consoles. 30 fps ga ik nooit meer naar terug.
De 30fps mode zie ik ook wel weer terug komen. Kijk hoe the Matrix demo draait op de PS5. Uiteraard niet goed geoptimaliseerd, maar die demo draait het merendeel op 20fps ofzo.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:37:
Ik ontwijk de 120fps modes omdat ik er niet aan wil wennen. We mogen over een jaar of 2 blij zijn dat we de 60fps nog halen op de consoles.Mocht 30fps de norm kunnen gaan worden door UE5 zoals een Digital Foundry er wel eens over heeft dan stop ik met consoles. 30 fps ga ik nooit meer naar terug.
Zonder DLSS en VRS achtige trucjes is 30fps denk ik wel weer de norm met zware UE5 games. Of een hele karige 60fps modus met 1080p low/medium settings.
Mogelijk tegen die tijd toch nog een pro versie van de consoles met 3x de grafische kracht van de PS5 en XSX.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-09-2022 14:43 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ik hoop ook dat met zaken zoals VRS etc. dat een 1440p 60fps optie blijft. 4K hoeft voor mij echt niet. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze druk bezig zijn om de boel te optimaliseren voor current gen consoles.Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:41:
[...]
De 30fps mode zie ik ook wel weer terug komen. Kijk hoe the Matrix demo draait op de PS5. Uiteraard niet goed geoptimaliseerd, maar die demo draait het merendeel op 20fps ofzo.
Zonder DLSS en VRS achtige trucjes is 30fps denk ik wel weer de norm met zware UE5 games. Of een hele karige 60fps modus met 1080p low/medium settings.
Mogelijk tegen die tijd toch nog een pro versie van de consoles met 3x de grafische kracht van de PS5 en XSX.
Terug naar 30fps, wat een nachtmerrie.
#DEATHLOOP is (by my count):
— Jibb Smart 🎮 (@JibbSmart) 20 september 2022
- 5th game ever to have FLICK STICK (2nd on PlayStation)
- 2nd game ever with player space gyro controls (gyro gaming discord gang will like that)
Also, since the settings can't do decimal points, the sensitivity is natural x 10 pic.twitter.com/4bsRxMxMag
Even de Tweet openen naar twitter.com. Is een hele storyline.
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2022 16:35 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dus we gaan weer terug naar gamen zoals vroeger, de controller mee bewegen met waar je je poppetje in platformers naar toe wilde. Enige verschil was dat het vroeger niet heel veel uitmaakte of je je controller mee bewoogRivanov schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:35:
[Twitter]
Even de Tweet openen naar twitter.com. Is een hele storyline.
Ben erg benieuwd. Had de game al gepreload op m'n Series X, maar nu ga ik de game toch maar op m'n PS5 spelen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:49:
[...]
Dus we gaan weer terug naar gamen zoals vroeger, de controller mee bewegen met waar je je poppetje in platformers naar toe wilde. Enige verschil was dat het vroeger niet heel veel uitmaakte of je je controller mee bewoog
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:strip_exif()/f/image/P41TqTkWifLPznyyheYHT92w.jpg?f=fotoalbum_large)
EA werkt aan een single player Iron Man game. Kan best gaaf worden. Maarja, EA he. We zullen zien.
https://www.gamesradar.co...gle-player-iron-man-game/
Die gast maakt imo de beste PlayStation content op YT.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:12:
Cross-Gen PS4 Games Might Be Around Longer Than Usual
[YouTube: Cross-Gen PS4 Games Might Be Around Longer Than Usual]
Er is net een update van 2,7GB uitgekomen voor tlou part 1. Het lijkt erop dat ze afgestapt zijn van 40fps. De graphic mode is nu 30fps, wat dus fijner wegspeelt. ze zeggen dat ze vrr hebben uitgeschakeld op fidelity mode, maar ik kan hem gewoon aanzetten?v8power67 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:17:
[...]
Ik vind verschil van performance naar performance+ qua resolutie teveel naar beneden.
Perf+ oogt best wel onscherp. Plus met nu die unlocked fps icm vrr is het verschil in performance niet groot meer. Maar qua resolutie wel.
Plus ik vind 120fps vs 60fps in een 3rd person shooter niet heel veel toevoegen. 30 vs 60 en in mindere mate 40 vs 60 is veel groter verschil.
https://comicbook.com/gam...u-ps5-update-patch-notes/
Overigens, mijn zwartwaarden worden grijsachtig als ik vrr aanzet op mijn lg c9. Dit had iets met de 8-bit rgb kleurwaarden te maken. Hoe kan ik dit goed zetten?
[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 21-09-2022 00:25 ]
Verwijderd
Zeker, altijd een mooie en betrouwbare samenvatting van de week zonder overdreven te doen.FMS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:30:
[...]
Die gast maakt imo de beste PlayStation content op YT.
Mystic
Ja bij tlou part 1 was de 40fps modus erg onstabiel dus beter dan een locked 30fps maken.Farabi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:33:
[...]
Er is net een update van 2,7GB uitgekomen voor tlou part 1. Het lijkt erop dat ze afgestapt zijn van 40fps. De graphic mode is nu 30fps, wat dus fijner wegspeelt. ze zeggen dat ze vrr hebben uitgeschakeld op fidelity mode, maar ik kan hem gewoon aanzetten?
Overigens, mijn zwartwaarden worden grijsachtig als ik vrr aanzet op mijn lg c9. Dit had iets met de 8-bit rgb kleurwaarden te maken. Hoe kan ik dit goed zetten?
Vrr kan het dan ook niet opvangen omdat die pas vanaf 48hz werkt.
Dat van die zwartwaarden weet ik alleen dat bij de lg cx die ik heb er een menu setting is waar je mee kan spelen hiervoor. Moet je efkes google erop doen.
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar heb ook een LG C9, ik vond Performance veel fijner spelen en nog steeds was de game prachtig om te zien. Motion blur en Camera shake heb ik beide helemaal uitgezet op 0. Maar ik ga de game nog een tweede keer spelen, zal vanavond eens met Fidelity testen. Ben benieuwd of dat nu soepeler gaat. VRR zou ik trouwens gewoon uit laten staan als je op Fidelity speelt.Farabi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:33:
[...]
Er is net een update van 2,7GB uitgekomen voor tlou part 1. Het lijkt erop dat ze afgestapt zijn van 40fps. De graphic mode is nu 30fps, wat dus fijner wegspeelt. ze zeggen dat ze vrr hebben uitgeschakeld op fidelity mode, maar ik kan hem gewoon aanzetten?
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Werkt DeathLoop bij jullie? Bij mij crashed hij direct na het opstarten en dat lees ik vaker op Reddit. Opnieuw downloaden heeft geen zin helaas.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Hier geen problemen, hij laadt prima en de game start ook. Misschien een keer proberen de ps5 op te starten in safe mode en de database opnieuw opbouwen?Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:32:
[...]
Werkt DeathLoop bij jullie? Bij mij crashed hij direct na het opstarten en dat lees ik vaker op Reddit. Opnieuw downloaden heeft geen zin helaas.
Precies. Ik had ook graag een disc-editie PS5 maar aangezien ik een digitale editie via een (coolblue) loting heb moeten kopen is een disc-attachment alleen maar goed nieuws. Digitale games gaan nooit goed in de verkoop, hooguit 50% korting na heel wat jaren.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:12:
[...]
Als ze de ps6 digital only willen maken dan kunnen ze dat vanaf die tijd toch doen als ze dat willen? Ze hebben nu ook al een digital only, daar hoeven ze niks voor uit te proberen. Alle faciliteiten zijn er gewoon. Deze keuze nu, heeft denk ik echt te maken met productiecapaciteit. We zijn 2 jaar verder en de ps5 is nog steeds slecht leverbaar. Dat is ook de reden dat ze telkens revisies maken zodat ze meer ps5's kunnen produceren.
Wat betreft de PSVR2, daar weten wij niet precies de technisch onderliggende gedachte waarom ze hiervoor hebben gekozen. Wat ik wel heb gelezen dat er nu al voor meer dan 150 games gratis patches onderweg zijn om ze PSVR2 compatible te maken. Dus ik denk dat dit een beetje een storm in een glas water is.
Al gelukt om te kunnen spelen? Ik heb hem gisteravond zonder problemen kunnen starten.Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:32:
[...]
Nee helaas, hij crashed altijd op hetzelfde punt. Ik heb de DB al laten rebuilden in safe mode maar ook dat helpt niet. De game verwijderen en opnieuw installeren is ook al 5 x geprobeerd. Ik had het idee om de game eens te verplaatsen naar de interne SSD (hij staat nu op de extra SSD) maar dat lijkt niet te kunnen. Waar je normaal kan verplaatsen is de game grayed out en staat de status op "installeren".Raem schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:00:
[...]
Al gelukt om te kunnen spelen? Ik heb hem gisteravond zonder problemen kunnen starten.
Werkt prima.Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:32:
[...]
Wat betreft Deathloop vond ik zojuist dit:
Het spel zou offline wel werken maar dat heb ik nog niet getest.Hi everyone. Just downloaded Deathloop from PS Plus Extra so that I can try it. But everytime I open, it crashes and I can't even see the main menu. Do you know any fixes about it? Already tried deleting the save file, restarting the PS5 and restarting the game of course.
Edit: After submitting a ticket to Betheada Support, they said they know this is an issue and are working to fix it. Until that time, we can play offline or we can wait for the patch for online.
Verwijderd
Hier ook geen problemen met Deathloop. De game vind ik geen **** aan en snel er af gegooid maar dat is een ander punt.
—controller laden issues—
Ik blijf maar problemen houden met het laden van de PS5 controller.
De controller laad alleen maar als deze ingeplugd is in de console tijdens opstarten.
Als ik dan hem dan uit en weet inplug laad deze niet.
Hij laad ook niet in standby modus (settings staan wel aan)
Laad ook niet vanuit een muurstopcontact
De firmware is up to date.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
De controller laad alleen maar als deze ingeplugd is in de console tijdens opstarten.
Als je controller ook niet vanuit een stopcontact laadt, dan ligt het niet aan de PS5 lijkt me.dongilles schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:54:
Ik zou een RMA van je controller aanvragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Haha hier hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:37:
Hier ook geen problemen met Deathloop. De game vind ik geen **** aan en snel er af gegooid maar dat is een ander punt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
heb hem enkele weken gekocht in de sale. vond het juist een erg gaaf concept, vermaak me er prima mee. maar het moet je wel een beetje liggen inderdaad. Zowel de gameplay als het stijltje.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:37:
Ga em dit weekend proberen, maar ben ook bang voor dit scenarioVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:37:
Verwijderd
Geprobeerd om je controller te resetten? Zit een klein gaatje aan de achterkant, je moet de reset knop 20 seconden vast houden als ik het mij goed kan herinneren.dongilles schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:54:
Verwijderd
Hier staan wat workarounds: https://piunikaweb.com/20...after-golden-loop-update/Bor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:16:
Wat betreft Deathloop vond ik zojuist dit:
[...]
Het spel zou offline wel werken maar dat heb ik nog niet getest.
De crash heeft blijkbaar met de laatste goldenloop update te maken.
Ik heb een M.2 in mijn PS5 en daar staat de game ook op geïnstalleerd. Werkt allemaal prima. Vreemd issue dat je hebt.Bor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:08:
[...]
Nee helaas, hij crashed altijd op hetzelfde punt. Ik heb de DB al laten rebuilden in safe mode maar ook dat helpt niet. De game verwijderen en opnieuw installeren is ook al 5 x geprobeerd. Ik had het idee om de game eens te verplaatsen naar de interne SSD (hij staat nu op de extra SSD) maar dat lijkt niet te kunnen. Waar je normaal kan verplaatsen is de game grayed out en staat de status op "installeren".
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Het issue komt vaker voor en is inmiddels bevestigd door Bethesda lees ik.ZesBarkiePK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:51:
[...]
Ik heb een M.2 in mijn PS5 en daar staat de game ook op geïnstalleerd. Werkt allemaal prima. Vreemd issue dat je hebt.
Misschien heb ik het nog tegoed hoor, ik heb nog maar een half uur gespeeld.Bor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:56:
[...]
Het issue komt vaker voor en is inmiddels bevestigd door Bethesda lees ik.
Ik ben ook blij dat ik deze game nooit gekocht heb, ga wel even doorzetten, maar op het moment dat het tegen gaat staan gooi ik hem er ook weer vanaf. Ideaal toch PS Plus.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:37:
[ Voor 42% gewijzigd door ZesBarkiePK op 22-09-2022 10:08 ]
Verwijderd
Ik had alleen wel iets meer verwacht van de demo's. Eerder gaven ze aan dat elke game een 2 uur trial zou krijgen. Maar nu is het maar een handjevol die je kan testen. Dat maakt die premium dienst minder interessant. Net zoals het redelijk beperkte aanbod aan retro games. De premium variant vind ik het sowieso niet waard.ZesBarkiePK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:05:
[...]
Misschien heb ik het nog tegoed hoor, ik heb nog maar een half uur gespeeld.
[...]
Ik ben ook blij dat ik deze game nooit gekocht heb, ga wel even doorzetten, maar op het moment dat het tegen gaat staan gooi ik hem er ook weer vanaf. Ideaal toch PS Plus.
Dat mag je zelfs beter niet doen. Zeker niet met een fast charging adapterdongilles schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:54:
Tenzij er een fout in de DS5 of jouw oplader zit mag dit niet uitmaken. USB apparaten/opladers schakelen pas over naar "fast charging" wanneer beide apparaten het onderling eens zijn over het voltage en ampère.Cowboy_Henk schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:35:
[...]
Dat mag je zelfs beter niet doen. Zeker niet met een fast charging adapter
[YouTube: Be Careful.. This Could Ruin Your PS5 Controller]
USB spec vangt dit gewoon af.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 22-09-2022 12:21 ]
Verwijderd
Ja hallo, wat ben jij gemeen voor de ‘content creators’ zeg.Caayn schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:18:
[...]
Tenzij er een fout in de DS5 of jouw oplader zit mag dit niet uitmaken. USB apparaten/opladers schakelen pas over naar "fast charging" wanneer beide apparaten het onderling eens zijn over het voltage en ampère.
Verwijderd
En het voorbeeld waar hij het over heeft in dat filmpje dat de controller defect is geraakt, heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met dat de lader van Aliexpress komt. Bij een gekeurde lader moet dit inderdaad niet voorkomen.Caayn schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:18:
[...]
Tenzij er een fout in de DS5 of jouw oplader zit mag dit niet uitmaken. USB apparaten/opladers schakelen pas over naar "fast charging" wanneer beide apparaten het onderling eens zijn over het voltage en ampère.
Soort gelijk probleem behalve dat controller wel oplaadt via adapter. In stand-by niet sinds laatste firmware update. Hij begint wel met laden maar stopt ergens erna.
Ik teken nergens meer voor
1 van mijn PS5 controllers z'n accu heeft het begeven omdat ik hem op lade met een usb verleng kabeltje in de PS5 wat waarschijnlijk last had van kabel breuk of gewoon te lang en dun was (spanningsverlies) waardoor accu schade is ontstaan.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:03:
[...]
En het voorbeeld waar hij het over heeft in dat filmpje dat de controller defect is geraakt, heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met dat de lader van Aliexpress komt. Bij een gekeurde lader moet dit inderdaad niet voorkomen.
Wel gewoon mogen omruilen bij MediaMarkt.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb zulke kabel bij Zeeman gekocht van 2m om de controller op te laden en ook mede omdat deze lang genoeg is om de controller tijdens het laden te kunnen blijven gebruiken. Heb er nooit problemen mee gehad en voor 2€ is het een prima kabel. Maar misschien dat ik eens over ga stappen op die kabel van Scuf die ik bij de controller heb gekregen, tenminste als deze minstens 2m in lengte is, want dat is zowaar de afstand die ik nodig heb.Kalder schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:56:
[...]
1 van mijn PS5 controllers z'n accu heeft het begeven omdat ik hem op lade met een usb verleng kabeltje in de PS5 wat waarschijnlijk last had van kabel breuk of gewoon te lang en dun was (spanningsverlies) waardoor accu schade is ontstaan.
Kreeg je misschien ook de melding in beeld “too many USB devices connected” Die kreeg ik constant nadat ik m’n controller met een generieke 3 meter lange kabel had aangesloten op de PS5. En alle andere poorten waren ongebruikt. Toen ook maar voor de zekerheid de kabel weggedaan.Kalder schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:56:
[...]
1 van mijn PS5 controllers z'n accu heeft het begeven omdat ik hem op lade met een usb verleng kabeltje in de PS5 wat waarschijnlijk last had van kabel breuk of gewoon te lang en dun was (spanningsverlies) waardoor accu schade is ontstaan.
Nee bij mij leek alles normaal tot de controller niet meer aan ging en niet meer wou opladen, ook resetten had geen zin meer.ZesBarkiePK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:18:
[...]
Kreeg je misschien ook de melding in beeld “too many USB devices connected” Die kreeg ik constant nadat ik m’n controller met een generieke 3 meter lange kabel had aangesloten op de PS5. En alle andere poorten waren ongebruikt. Toen ook maar voor de zekerheid de kabel weggedaan.
Zijn er die hier ook F1 Manager 22 spelen? Ik kwam toevallig tot een leuke tool om je rijders sneller tot een hoger vertrouwen te boosten gedurende de drie vrije trainingen, maar niet perce garandeerd dat je ook degelijk kwalificeert.
https://f1setup.it/
Hoe deze werkt wordt in deze video uitgelegd.
YouTube: F1 Manager 2022 - How to get 100% Setups in under 5 Minutes!
https://f1setup.it/
Hoe deze werkt wordt in deze video uitgelegd.
YouTube: F1 Manager 2022 - How to get 100% Setups in under 5 Minutes!
welk modelnummer heeft de nieuwste dualsense controller? kan ik dat op de verpakking zien?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 23-09-2022 16:14 ]
Wat zijn eigenlijk de Playstation communities waar jullie naast Tweakers nog lid van zijn? Ik merk dat ik moeite heb om te vinden waar de meeste Nederlandse Playstation gamers uithangen. De activiteit in dit topic is ook niet meer wat het geweest is, maar waar iedereen dan naartoe is gegaan, kan ik ook niet echt vinden.
Jaren lid geweest van het OPM forum, nadat OPM gestopt was is dat in een andere site over gegaan maar daar is het redelijk doods momenteel.Martinspire schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:15:
Wat zijn eigenlijk de Playstation communities waar jullie naast Tweakers nog lid van zijn? Ik merk dat ik moeite heb om te vinden waar de meeste Nederlandse Playstation gamers uithangen. De activiteit in dit topic is ook niet meer wat het geweest is, maar waar iedereen dan naartoe is gegaan, kan ik ook niet echt vinden.
Eigenlijk enkel nog Tweakers en PlayStation Community Vlaanderen/Nederland op Facebook.
Een FCCID die met de letter A eindigt. Of gewoon eentje met een kleurtje kopen. Dan zit je sowieso goed.Farabi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:13:
welk modelnummer heeft de nieuwste dualsense controller? kan ik dat op de verpakking zien?
die zijn ouder geworden en hebben een gezin gekregen.Martinspire schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:15:
De hoogste is release model, revisie is die eronder en markeert zich met de kleine "A" achter het typenummer en is ergens laat 2021 op de markt gekomen, ook de "UK CA" branding is nieuw, dat is UK hun versie van het "CE" logo en dat deze is goedgekeurd voor hun grondgebied!Farabi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:13:
/f/image/9tqPDuae2vRmiJUg5NQr8qQK.png?f=fotoalbum_large)
Je kan de generatie controller fysiek ook spotten!
/f/image/1CVsLNWWk1crVd1EbZ5VlxlQ.png?f=fotoalbum_large)
De BDM-030 is volgens mij de "pro" versie die binnenkort uit komt, maar je merkt op het "moederbord" al dat Sony tal van veranderingen heeft doorgevoerd van de eerste op de tweede generatie, wat ook het vermoeden wekt dat men de drift heeft willen aanpakken, maar het zal ook andere "verbeteringen" met zich meegebracht hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Runaque op 24-09-2022 09:44 ]
Net als ik, maar heb afgelopen jaar wel ruim net zoveel uitgegeven aan upgrades voor de PS5 dan wat ik hem betaald heb! Het is volgens mij meer een kwestie van tijd en niet iedereen blijft in groepen hangen zoals deze! Je kan ook heel gemakkelijk in een community via Facebook terecht via je smartphone.Farabi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:29:
[...]
die zijn ouder geworden en hebben een gezin gekregen.
@Runaque de bd-030 lijkt geen verwisselbare sticks te hebben, dus denk niet dat het de pro variant is.
Gisteren Ghost of Tsushima afgerond inclusief Iki island. Ben een beetje verdeeld of wat ik er van vind. Aan de ene kant fantastisch gave action rpg met heerlijke gevechten maar ook irritante open wereld dingen. Teveel random dingen om te verzamelen, random encounters die je niet random kan normen omdat je ze iedere minuut tegenkomt… daar staat dan weer de heerlijke duels tegenover en enkele heel gave “veldslagen” bijvoorbeeld als je lord Shimura’s kasteel weer inneemt was echt een lekker gevecht. Vond het laatste gevecht met de eagle weer overdreven lastig tov de rest van het verhaal op iki, kreeg mijn parry niet goed getimed.
Nu tijd voor iets anders dus, denk dat ik aan metro ga beginnen. Even een FPS na het open wereld geweld
Nu tijd voor iets anders dus, denk dat ik aan metro ga beginnen. Even een FPS na het open wereld geweld
Om eerlijk te zijn weet ik zelfs niet dat je de module op het moederbord zelf kan verwisselen of de hele unit erop om je sticks aan te passen aan je speelstijl zoals dat bij Scuf al jaren gekend is! Ik denk dat ze er gewoon op vast gaan zitten. Vind de website nogal vaag over die controller en volgens mij willen ze gewoon ervoor zorgen dat gebruikers hun controllers niet zelf gaan aanpassen of bij concurentie gaan winkelen. De Scuf Reflex die ik heb heeft een DBM-020 binnenwerk, dus normaal geen stick drift, maar dat valt altijd af te wachten na jaren gebruik.cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:10:
@Runaque de bd-030 lijkt geen verwisselbare sticks te hebben, dus denk niet dat het de pro variant is.
Viel me net op dat er dikke laag soort olie achtige drap onder de tumbsticks (niet op de thumbsticks maar daaronder), bij de begint op te hopen. Het is erg plakkerig en vraag me af of ik het moet schoonmaken. Misschien is het een stuk lube die er al opzat?
[ Voor 21% gewijzigd door mohawk0618 op 24-09-2022 17:42 ]
Zoals Sony het aangekondigd heeft kan je de hele module vervangen en het wordt gepresenteerd als oplossing van stick drift. Dus zou niet weten hoe je het anders kan oplossen dan potmeters te vervangen.Runaque schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:36:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik zelfs niet dat je de module op het moederbord zelf kan verwisselen of de hele unit erop om je sticks aan te passen aan je speelstijl zoals dat bij Scuf al jaren gekend is! Ik denk dat ze er gewoon op vast gaan zitten. Vind de website nogal vaag over die controller en volgens mij willen ze gewoon ervoor zorgen dat gebruikers hun controllers niet zelf gaan aanpassen of bij concurentie gaan winkelen. De Scuf Reflex die ik heb heeft een DBM-020 binnenwerk, dus normaal geen stick drift, maar dat valt altijd af te wachten na jaren gebruik.
Ik zou denken dat dat ding zichzelf op een nul positie calibreert van zodra je de controller op zet, het punt dat die stik staat is gewoon zijn neutrale positie, lijkt me toch simpel om dat in een chip te kunnen programeren. De stick als geheel vervangen is gemakkelijk om naar de gebruiker te gaan wijzen lijkt me, maar ja, ik ga dat ding toch niet in huis halen.cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:45:
[...]
Zoals Sony het aangekondigd heeft kan je de hele module vervangen en het wordt gepresenteerd als oplossing van stick drift. Dus zou niet weten hoe je het anders kan oplossen dan potmeters te vervangen.
En done!
:strip_exif()/f/image/xJp3AtsS2AVlJJRmpgniK9RI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat. Een. Game.
Het verhaal, de personages, de visuals ... alles klikte gewoon! Daarnaast is het lang geleden dat ik een game heb gespeeld waarbij er zoveel aandacht voor details was. Bijvoorbeeld de omgevingen: iedere ruimte was anders, geen kamer / huis voelde repetitief. En de water physics, damn die water physics!
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/O9PFpfKzHCLiSujd5KxZskeA.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OaqFrTzJZPI0KmdPDPj80M2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TbR3m8TYlRrfQcefwTixkMBY.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu? Op naar Left Behind en The Last of Us: Part II.
:strip_exif()/f/image/xJp3AtsS2AVlJJRmpgniK9RI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat. Een. Game.
Het verhaal, de personages, de visuals ... alles klikte gewoon! Daarnaast is het lang geleden dat ik een game heb gespeeld waarbij er zoveel aandacht voor details was. Bijvoorbeeld de omgevingen: iedere ruimte was anders, geen kamer / huis voelde repetitief. En de water physics, damn die water physics!
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/O9PFpfKzHCLiSujd5KxZskeA.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OaqFrTzJZPI0KmdPDPj80M2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TbR3m8TYlRrfQcefwTixkMBY.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Eerste keer dat je TLOU hebt gespeeld?Yonix schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:21:
En done!
[Afbeelding]
Wat. Een. Game.![]()
Het verhaal, de personages, de visuals ... alles klikte gewoon! Daarnaast is het lang geleden dat ik een game heb gespeeld waarbij er zoveel aandacht voor details was. Bijvoorbeeld de omgevingen: iedere ruimte was anders, geen kamer / huis voelde repetitief. En de water physics, damn die water physics!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit soort games zijn de reden dat ik een Playstation heb.
Was de eerste keer, inderdaad. Heb het spel in het verleden wel voor de PS4 (Pro) gehad, maar kon er nooit echt inkomen. Nu wel en damn, loved every minute of it!Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:09:
[...]
Eerste keer dat je TLOU hebt gespeeld?Ik heb de remaster pas uitgespeeld en ben het al helemaal met je eens, wat een waanzinnige ervaring. Deel 2 heb ik er meteen achter aan gedaan en ook al vind ik deel 1 de betere het zijn beide games van een zeldzaam niveau. Deeltje 2 speelde zich net iets te vaak in het donker af waardoor ik mij licht
stoorde aan het gebruik van de zaklamp terwijl ik in deel 1 de pacing van alles perfect vind.
Dit soort games zijn de reden dat ik een Playstation heb.
Geen game, maar de American Dreams comics zijn ook een aanrader. Mooie toevoeging op het verhaal.Yonix schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:21:
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 02:02
Ben een beetje jaloers op mensen die de remastered versie van part 1 voor het eerst spelen 
Ben zelf begonnen met Deathloop, toffe game en vernieuwend concept. Shooter actie is ook goed. Catoony stijltje moet je ding zijn.
Ben zelf begonnen met Deathloop, toffe game en vernieuwend concept. Shooter actie is ook goed. Catoony stijltje moet je ding zijn.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Remake bedoel je denk ik ;-)Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:54:
Ben een beetje jaloers op mensen die de remastered versie van part 1 voor het eerst spelen
- Chaoss
Current gen versie bedoel ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 25-09-2022 12:58 ]
Veel mensen zijn hier negatief over Deathloop. Vond het zelf weer een briljante Arkane game. Als het op een gegeven moment klikt is het echt geweldig. Levels zijn ook weer prachtig. Ben zelf zoveel mogelijk stealth gegaan, maar full on action is ook erg vet, wat videos gekeken ....Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:54:
GamiQ, de game notes app met game maps!
- Chaoss
Moet zeggen dat ik de intro wel ff moest doorbijten. Wordt eigenlijk pas echt duidelijk hoe het werkt wanneer je de eerste loop doorlopen hebt en je je eigen gang mag gaan.
Ik heb deathloop ooit gekocht maar ook weer verkocht, misschien dat ik het nog een keer probeer nu hij gratis is met ps+extra maar ik denk dat ik me snel genoeg herinner waarom ik het verkocht had haha.
Edit; lange lap tekst/first impression. Overslaan dus indien niet geïnteresseerd
Ik heb hier nu sinds twee weken (sinds de laatste sony direct verkoop) een ps5 staan. Erg blij, als trouwe playstation gamer sinds het eerste uur. ps1, 2, 3, 4, 5. Geen enkel andere 'kamp' of platform zal me ooit zoveel plezier verschaffen, en ik sluit niet uit dat een groot deel daarvan sentiment, nostalgie en 'comfort' is. Zoals een goed merk schoenen waar je altijd goed mee loopt.
Wel een erg vreemde gewaarwording dat 2 jaar na introductie nog steeds gamers zoals mezelf voor het eerst 'instappen' in de current gen. En dus alles ook voor het eerst ervaren. De cards, interface design, interface snelheid, suspend states, het gedoe met ps4 en ps5 titels, astrobot playroom, ... noem maar op.
Het voelt ook bijna 'beschamend' om hier nog vragen over te stellen, of meningen te delen, want iedereen is die eerste introductiefase al lang voorbij. Maar er is ook nog steeds dat enorme tekort waardoor zeker nog niet iedereen bediend is.
In de voorbije twee jaar heb ik mezelf een aantal keer bijna overgehaald om een series x in huis te halen. Deze is namelijk sneller aan MSRP beschikbaar gekomen. Maar ik heb dat in het verleden ook wel eens geprobeerd, en daar ben ik toch altijd van terug gekomen, dus heb ik het niet gedaan. Ik weet uit ervaring dat het niet zomaar een gevalletje is van 'eens ik in de game zit maakt het platform niet meer uit'. Voor mij dan toch. Er hangt meer aan vast. Zoals eerder gezegd sentiment, maar ook waar je je game library hebt opgebouwd en het soort games waar je het meest van houdt (en dat zijn dan vaak toch weer die sony exclusives).
Het apparaat zelf: ik vind de ps5 veel te groot, en ik weet niet eens of ik 'm nu lelijk of fantastisch moet vinden
De ene dag ben ik best te spreken over het design, en ik vind ik het prima dat het niet weer een saaie doos is. Wel 'edgy', apart en uitgesproken. De ps5 is in enkel geval niet neutraal te noemen! Gedurfd, dat kan ik vaak wel waarderen, dus respect voor de sony designers en de goedkeuring van het management.
Maar soms denk ik toch ook, wat een joekel, kan ik dat ding een beetje uit het zicht plaatsen? En ook dat gedoe met dat voetje om de ps5 horizontaal te leggen, is compleet absurd.
Gewoon een console maken die uit zichzelf plat kan liggen, iets voor de ps5 slim graag, sony!
Het lijkt er inderdaad op dat de ps5 voornamelijk als digital only ontworpen was. Ik durf wel zeggen dat (ook al heb ik 'm niet staan) de digital only mooier is, wegens de symmetrische en slankere look. De disc tray verdikking zit er als een achterafje op geboetseerd.
Disc is echter een no brainer. Dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik heb best wat ps4 games op disc die ik niet opnieuw wil kopen. En ik wissel ook regelmatig eens een game uit met familie, of leen ze uit of geef ze weg. Het is er me niet om te doen om 'de game over 20 jaar nog offline van het schijfje te kunnen spelen' en games eeuwig bij te houden. Ik begrijp dat die periode voorbij is, met 1 day patches en continue verbeteringen en updates aan games en het achteraf sluiten van stores waar die patches uit gedownload worden.
Het gaat me echt louter om het overdraagbare gamelicentie aspect. Ook al staat op de schijf enkel een key/licentie, dan nog heeft het (voor mij) een meerwaarde dat niet elke game:
- uit de store MOET komen
- niet aan m'n account vast hangt. Schijfje uitlenen/delen is mogelijk, digitaal dus niet.
- goedkope ps4 last gen games op amazon kopen blijft mogelijk.
Wat betreft gamen vind ik het voorlopig allemaal nog wat verwarrend. Is een ps5 upgrade nu gratis of niet? Automatisch of niet? Zo heb ik voor death stranding (disc versie ps4) die 10 euro directors cut upgrade gekocht. Maar heb ik nu beide versies geinstalleerd staan. Mag ik de ps4 versie deleten? enz...
Zo heeft god of war geen ps5 upgrade, maar wel ingame de ps4 pro res/fps upgrade. Haal ik nu het maximum uit de game? Of is er toch iets wat ik nog moet doen.
Er zijn ook weinig ps4 games die via updates echt visuele extras mogelijk maken op de ps5 tov de ps4 versies, die niet enkel res/fps upgrades zijn. Zaken zoals raytracing, extra geometry, extra draw distance, meer objects in de game wereld. Enkel spiderman, control, death stranding hebben dat soort upgrades. De rest is enkel 4k of 60fps upgrades. Jammer.
En dan moet ik concluderen, net als anderen, dat er nog niet echt blockbuster games zijn. Die UE5 matrix-demo heb ik gemist (en is nu niet meer te downloaden als ik het goed heb) en echt exclusieve next gen is er nauwelijks. Ik heb in dit topic de voorbije twee jaar vaak gemeld dat ik geen haast had (ivm niet willen kopen van scalpers). Ik werd dan weggezet als gierig (prima). Op dit moment is de ps5 primair een QOL console. Ik heb er geen fundamenteel andere ervaringen op dan op een ps4, behalve hogere resoluties en 60 fps. Daar had ik dus wel gelijk. De huidige strategie van mixed gen games haalt echt nog niet het maximale uit current gen, jammer genoeg.
Wat niet betekent dat ik niet volop geniet van de QOL (quality of life) verbeteringen. Enkel al afstappen van het 2,5" laptopschijfje uit de ps4 is voor mij al genoeg om van next gen te kunnen spreken. (laadsnelheid, suspend/resume, ...) Grafische kwaliteit zien we later wel.
Voor alle duidelijkheid, ratchet en horizon zijn echt niet mijn type games, en ga ik dus ook niet aanschaffen. Zelfs niet als tech demo.
Eigenlijk is astrobot voorlopig nog wel de meest 'next gen' game die ik heb gespeeld. Die game zet met name erg goed de next gen controller in de verf.
Ik heb zonet spiderman miles morales, GT7, en returnal (disc) besteld. Allemaal games die op de ps5 meer doen dan enkel resolutie en fps optrekken, maar dus ook met effecten en graphics komen die ik voordien nog niet kon ervaren op ps4. Misschien nog eens nadenken over control, metro exodus en cyberpunk (ook al is deze ook helemaal niet mijn type game).
Verder is het geduldig wachten op de echte next gen.
Een van de redenen dat ik er niet kon inkomen was dat alles in donkere scenes zo 'vlak' en fake over kwam. Ik vond 'm daardoor soms ook moeilijk speelbaar op een oled. Door de veel betere lighting oogt de wereld ook veel natuurlijker en 'duidelijker'. De ps4 versie leek soms wel op een onsamenhangende collage van beelden en lichteffecten.
Dus ik wil 'm zeker nog eens kopen om te testen of ik er nu beter in kan komen.
Ik heb hier nu sinds twee weken (sinds de laatste sony direct verkoop) een ps5 staan. Erg blij, als trouwe playstation gamer sinds het eerste uur. ps1, 2, 3, 4, 5. Geen enkel andere 'kamp' of platform zal me ooit zoveel plezier verschaffen, en ik sluit niet uit dat een groot deel daarvan sentiment, nostalgie en 'comfort' is. Zoals een goed merk schoenen waar je altijd goed mee loopt.
Wel een erg vreemde gewaarwording dat 2 jaar na introductie nog steeds gamers zoals mezelf voor het eerst 'instappen' in de current gen. En dus alles ook voor het eerst ervaren. De cards, interface design, interface snelheid, suspend states, het gedoe met ps4 en ps5 titels, astrobot playroom, ... noem maar op.
Het voelt ook bijna 'beschamend' om hier nog vragen over te stellen, of meningen te delen, want iedereen is die eerste introductiefase al lang voorbij. Maar er is ook nog steeds dat enorme tekort waardoor zeker nog niet iedereen bediend is.
In de voorbije twee jaar heb ik mezelf een aantal keer bijna overgehaald om een series x in huis te halen. Deze is namelijk sneller aan MSRP beschikbaar gekomen. Maar ik heb dat in het verleden ook wel eens geprobeerd, en daar ben ik toch altijd van terug gekomen, dus heb ik het niet gedaan. Ik weet uit ervaring dat het niet zomaar een gevalletje is van 'eens ik in de game zit maakt het platform niet meer uit'. Voor mij dan toch. Er hangt meer aan vast. Zoals eerder gezegd sentiment, maar ook waar je je game library hebt opgebouwd en het soort games waar je het meest van houdt (en dat zijn dan vaak toch weer die sony exclusives).
Het apparaat zelf: ik vind de ps5 veel te groot, en ik weet niet eens of ik 'm nu lelijk of fantastisch moet vinden
Maar soms denk ik toch ook, wat een joekel, kan ik dat ding een beetje uit het zicht plaatsen? En ook dat gedoe met dat voetje om de ps5 horizontaal te leggen, is compleet absurd.
Het lijkt er inderdaad op dat de ps5 voornamelijk als digital only ontworpen was. Ik durf wel zeggen dat (ook al heb ik 'm niet staan) de digital only mooier is, wegens de symmetrische en slankere look. De disc tray verdikking zit er als een achterafje op geboetseerd.
Disc is echter een no brainer. Dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik heb best wat ps4 games op disc die ik niet opnieuw wil kopen. En ik wissel ook regelmatig eens een game uit met familie, of leen ze uit of geef ze weg. Het is er me niet om te doen om 'de game over 20 jaar nog offline van het schijfje te kunnen spelen' en games eeuwig bij te houden. Ik begrijp dat die periode voorbij is, met 1 day patches en continue verbeteringen en updates aan games en het achteraf sluiten van stores waar die patches uit gedownload worden.
Het gaat me echt louter om het overdraagbare gamelicentie aspect. Ook al staat op de schijf enkel een key/licentie, dan nog heeft het (voor mij) een meerwaarde dat niet elke game:
- uit de store MOET komen
- niet aan m'n account vast hangt. Schijfje uitlenen/delen is mogelijk, digitaal dus niet.
- goedkope ps4 last gen games op amazon kopen blijft mogelijk.
Wat betreft gamen vind ik het voorlopig allemaal nog wat verwarrend. Is een ps5 upgrade nu gratis of niet? Automatisch of niet? Zo heb ik voor death stranding (disc versie ps4) die 10 euro directors cut upgrade gekocht. Maar heb ik nu beide versies geinstalleerd staan. Mag ik de ps4 versie deleten? enz...
Zo heeft god of war geen ps5 upgrade, maar wel ingame de ps4 pro res/fps upgrade. Haal ik nu het maximum uit de game? Of is er toch iets wat ik nog moet doen.
Er zijn ook weinig ps4 games die via updates echt visuele extras mogelijk maken op de ps5 tov de ps4 versies, die niet enkel res/fps upgrades zijn. Zaken zoals raytracing, extra geometry, extra draw distance, meer objects in de game wereld. Enkel spiderman, control, death stranding hebben dat soort upgrades. De rest is enkel 4k of 60fps upgrades. Jammer.
En dan moet ik concluderen, net als anderen, dat er nog niet echt blockbuster games zijn. Die UE5 matrix-demo heb ik gemist (en is nu niet meer te downloaden als ik het goed heb) en echt exclusieve next gen is er nauwelijks. Ik heb in dit topic de voorbije twee jaar vaak gemeld dat ik geen haast had (ivm niet willen kopen van scalpers). Ik werd dan weggezet als gierig (prima). Op dit moment is de ps5 primair een QOL console. Ik heb er geen fundamenteel andere ervaringen op dan op een ps4, behalve hogere resoluties en 60 fps. Daar had ik dus wel gelijk. De huidige strategie van mixed gen games haalt echt nog niet het maximale uit current gen, jammer genoeg.
Wat niet betekent dat ik niet volop geniet van de QOL (quality of life) verbeteringen. Enkel al afstappen van het 2,5" laptopschijfje uit de ps4 is voor mij al genoeg om van next gen te kunnen spreken. (laadsnelheid, suspend/resume, ...) Grafische kwaliteit zien we later wel.
Voor alle duidelijkheid, ratchet en horizon zijn echt niet mijn type games, en ga ik dus ook niet aanschaffen. Zelfs niet als tech demo.
Eigenlijk is astrobot voorlopig nog wel de meest 'next gen' game die ik heb gespeeld. Die game zet met name erg goed de next gen controller in de verf.
Ik heb zonet spiderman miles morales, GT7, en returnal (disc) besteld. Allemaal games die op de ps5 meer doen dan enkel resolutie en fps optrekken, maar dus ook met effecten en graphics komen die ik voordien nog niet kon ervaren op ps4. Misschien nog eens nadenken over control, metro exodus en cyberpunk (ook al is deze ook helemaal niet mijn type game).
Verder is het geduldig wachten op de echte next gen.
Ik kon er ook niet inkomen op ps4. Maar ik ga 'm wel bestellen op ps5 denk ik, als de prijs iets zakt. Voor mij is deze game op dit moment een van de weinige echte ps5 exclusives, vreemd genoeg. Volledig opnieuw in elkaar gezet. De Digital Foundry vergelijking is daar echt duidelijk in. Ik speel games niet om hun verhaal, maar omwille van dingen als inleving, wereld design en mechanics. Dat de game dan ook in de basis 8 jaar oud is boeit me absoluut niet, aangezien 'ie helemaal nieuw is qua graphics. En voor mij dus z'n prijs waard als ps5 exclusive.Yonix schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:38:
Was de eerste keer, inderdaad. Heb het spel in het verleden wel voor de PS4 (Pro) gehad, maar kon er nooit echt inkomen. Nu wel en damn, loved every minute of it!
Een van de redenen dat ik er niet kon inkomen was dat alles in donkere scenes zo 'vlak' en fake over kwam. Ik vond 'm daardoor soms ook moeilijk speelbaar op een oled. Door de veel betere lighting oogt de wereld ook veel natuurlijker en 'duidelijker'. De ps4 versie leek soms wel op een onsamenhangende collage van beelden en lichteffecten.
Dus ik wil 'm zeker nog eens kopen om te testen of ik er nu beter in kan komen.
Ratchet & Clank Rift Apart laat ook wel echt zien wat de PS5 in huis heeft vind ik. Ook niet gek aangezien het een PS5 exclusive is
[ Voor 22% gewijzigd door gratis_vodka op 25-09-2022 15:42 ]
Verwijderd
@Amos_x Ik ben ooit met tlou begonnen op se PS3 en kwam er ook niet in. Ik herken wat je zegt over de lichting. De remastered versie zal niet in de buurt komen van de remake maar op de PS5 in 60fps op een oled heb ik de game met veel plezier uitgespeeld.
Zeker nog een kans geven dus. 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Zeker nog een kans geven dus. 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Hier ook gespeeld op een OLED (LG C1) en dat was echt genieten (performance mode met unlocked framerate en VRR ingeschakeld). Heb regelmatig gewoon even stilgestaan bij de schoonheid die op het scherm werd getoverd en de kleine details die zichtbaar waren, zoals het regenwater dat van je wapen loopt. Ook veel in 'photo mode' gezeten en dat betekent, in mijn geval, dat het echt een topper van een game is!Amos_x schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:20:
Ik kon er ook niet inkomen op ps4. Maar ik ga 'm wel bestellen op ps5 denk ik, als de prijs iets zakt. Voor mij is deze game op dit moment een van de weinige echte ps5 exclusives, vreemd genoeg. Volledig opnieuw in elkaar gezet. De Digital Foundry vergelijking is daar echt duidelijk in. Ik speel games niet om hun verhaal, maar omwille van dingen als inleving, wereld design en mechanics. Dat de game dan ook in de basis 8 jaar oud is boeit me absoluut niet, aangezien 'ie helemaal nieuw is qua graphics. En voor mij dus z'n prijs waard als ps5 exclusive waard.
Dus ik wil 'm zeker nog eens kopen om te testen of ik er nu beter ik kan komen.
:strip_exif()/f/image/h8eDdnYfwZuvRoevR60hqP2m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CXHVLuJJA50X6LRMNS43CAfp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B6FbHcOwaz514qjdtfm7l1Kp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0JVSV48p0IqKCJqTgWH0xYjt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qbK3Q1JOcF1N0fwafl1CM99j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BzLpWFG12uSQHqACMbfjAFTM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PHOTmfeMTHDUjmVQS2zWQijo.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond beginnen aan de DLC: 'Left Behind'. Ben je blijkbaar twee uurtjes mee zoet, dus later deze week de stap naar TLOU: Part 2.
Verwijderd
Dit is dus de reden dat er een kleinere heatsink zit in het "nieuwe" ps5 model:
https://wccftech.com/sony...lvr.it&utm_medium=twitter
Er zit een 6nm soc in i.p.v. de oudere 7nm soc. Dit zorgt ervoor dat hij minder stroom verbruikt, maar ook minder warm wordt.
Er zit een 6nm soc in i.p.v. de oudere 7nm soc. Dit zorgt ervoor dat hij minder stroom verbruikt, maar ook minder warm wordt.
Daarom is die €50 duurder gewordenVerwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:40:
Dit is dus de reden dat er een kleinere heatsink zit in het "nieuwe" ps5 model:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
TLOU was de reden dat ik als die hard Nintendo gamer een PS4 Pro heb gekocht. Erg genoten van de remaster en deel 2.
De remake is de reden dat ik nu een PS5 heb gekocht.
Moet eerlijk bekennen dat de rest van de library me weinig trekt.
Verwijderd
Wellicht de game yooka-Laylee and the impossible lair? Is van oud "Rare" medewerkers die destijds Donkey Kong country hebben gemaakt.TomBraamhaar schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:44:
TLOU was de reden dat ik als die hard Nintendo gamer een PS4 Pro heb gekocht. Erg genoten van de remaster en deel 2.
Ik weet niet of je Days Gone kent, maar dat is echt een “verborgen” pareltje als je het mij vraagt.TomBraamhaar schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:44:
Die heb ik al op de Switch.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:46:
[...]
Wellicht de game yooka-Laylee and the impossible lair? Is van oud "Rare" medewerkers die destijds Donkey Kong country hebben gemaakt.
Zijn de reviews toch wel wat wisselende over. Maar misschien als.ik hem een keer goedkoop tegen kom.Daejji schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:13:
[...]
Ik weet niet of je Days Gone kent, maar dat is echt een “verborgen” pareltje als je het mij vraagt.
Hij zit bij de PS+ collection (de 20, inmiddels 19, games die je gratis krijgt bij de PS5 (volgens mij wel PS+ Essential voor nodig))TomBraamhaar schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:42:
Zijn de reviews toch wel wat wisselende over. Maar misschien als.ik hem een keer goedkoop tegen kom.
Vind pareltje wat teveel van het goede als je het mij vraagt. Leuke game, de hordes waren echt vet maar verder redelijk standaard open wereld survival game. Verhaal was ok, maar komt niet in de buurt van TLOU. Voor mij was het een 7.5.Daejji schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:13:
[...]
Ik weet niet of je Days Gone kent, maar dat is echt een “verborgen” pareltje als je het mij vraagt.
Zeker mee eens. Qua sfeer wat mij betreft de beste open world game die er is. Misschien was GTA5 beter, maar verder... bril-jant.Daejji schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:13:
[...]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb wellicht een domme vraag. Ook ik moet nog beginnen aan TLOU. Ik zie een PS5 versie en een Remaster versie voor de 4. Welke kan ik het beste kopen? Ik heb en PS5.
Ligt er maar net aan of je de game waard vind om te spelen met de graphics upgrade of niet.Stimulate14 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:49:
Ik heb wellicht een domme vraag. Ook ik moet nog beginnen aan TLOU. Ik zie een PS5 versie en een Remaster versie voor de 4. Welke kan ik het beste kopen? Ik heb en PS5.
Hier is een mooi vergelijk
Als je PS plus hebt, dan kan je de remaster "gratis" spelen want hij is onderdeel van de PS plus collectie
Ligt aan je portemonnee en je eisen.Stimulate14 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:49:
Tlou remaster is een ps3 game verbeterd voor de ps4. Met ps4 pro support. Dus maximaal 1800p/60fps of 4k/30fps. Maar dan wel met ps4 graphics. Zit volgens mij ook in de ps plus collection maar weet niet meer zeker.( Dan zou je hem dus als je ps plus hebt "gratis" kunnen spelen) heb ik begin van jaar nog gedaan speelt fantastisch en ziet er prima uit.
Wil je maximale eruit halen blijft alleen ps5 versie over. Remake, volledig aangepakt qua graphics. Gameplay is nagenoeg zelfde. Maar met een kosten plaatje eraan van digitaal geloof 69 of 79 euro. Koop je hem oo disc van marktplaats of hier v&a. Dan stuk goedkoper.
Enjoy welke keuze je ook maakt. Geniaal spel!
Gaaf he. TLOU staat wat mij betreft op eenzame hoogte in game land. Echt ongelooflijk wat voor ervaring Naughty Dog met die games heeft afgeleverd. Verhalend kwam voor mij God of War 2018 in de buurt. Totaal anders natuurlijk, maar dat verhaal had ook zo'n vette climax.Yonix schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:38:
[...]
Was de eerste keer, inderdaad. Heb het spel in het verleden wel voor de PS4 (Pro) gehad, maar kon er nooit echt inkomen. Nu wel en damn, loved every minute of it!
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2022 10:48 ]
blijven spellen soms bij jullie ook licht haperen bij cutscenes of heel soms met gameplay op VRR? dit heb ik bijv. met the last of us part 1 en uncharted legacy collection. De prestaties ogen onregelmatig in mijn beleving.
misschien komt het door mijn 'oude' LG C9 oled. Nu is het wel opvallend dat het beide naughty dog games zijn. En laat nu wezen dat ze laatst wat aanpassingen hebben gedaan op fidelity mode met VRR. Waarschijnlijk weten ze het niet goed in elkaar te zetten ofzo
misschien komt het door mijn 'oude' LG C9 oled. Nu is het wel opvallend dat het beide naughty dog games zijn. En laat nu wezen dat ze laatst wat aanpassingen hebben gedaan op fidelity mode met VRR. Waarschijnlijk weten ze het niet goed in elkaar te zetten ofzo
[ Voor 82% gewijzigd door Farabi op 26-09-2022 12:24 ]
Speel je de games ook in fidelity mode? Volgens mij is dat 30fps en vraag me af of VRR dan überhaupt wel werkt. Ik weet dat niet helemaal zeker. Als je er problemen mee hebt, zou ik VRR uitzetten. Bij uncharted is de game toch rock solid 30 of 60fps in bepaalde modi. VRR heb je dan niet nodig. TLOU remake kan mogelijk wel baat hebben bij VRR, omdat die game wel eens wat frames kan droppen, maar ook dat is best sporadisch.Farabi schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:10:
blijven spellen soms bij jullie ook licht haperen bij cutscenes of heel soms met gameplay op VRR? dit heb ik bijv. met the last of us part 1 en uncharted legacy collection. De prestaties ogen onregelmatig in mijn beleving.
[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2022 12:48 ]
En Returnal. Niet zo zeer in graphics maar wel in de gigantische meerwaarde die de Dualsense kan zijn.gratis_vodka schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:41:
Ratchet & Clank Rift Apart laat ook wel echt zien wat de PS5 in huis heeft vind ik. Ook niet gek aangezien het een PS5 exclusive is
Ik vond het ook een vrij matige game. Standaard open wereld met ontiegelijk unlikeable characters imo.cold_as_ijs schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:02:
[...]
Vind pareltje wat teveel van het goede als je het mij vraagt. Leuke game, de hordes waren echt vet maar verder redelijk standaard open wereld survival game. Verhaal was ok, maar komt niet in de buurt van TLOU. Voor mij was het een 7.5.
- Chaoss
Ik was destijds wel positief verrast door Days Gone. Ik ging er met gemengde gevoelens in vooral omdat zombie games niet echt mijn ding zijn maar hoe langer ik speelde hoe vetter ik het vond. Hordes heb ik zoveel mogelijk overgeslagen daar vond ik weer geen hol aan, maar de open wereld vond ik wel goed neer gezet, de verschillende kampen en alle ellende er omheen, kreeg ik wel een goeie the walking dead vibe van. De game had ook een behoorlijk open einde, ideaal voor een deel 2. Hopelijk bedenkt Sony zich nog eens en gaat er toch een deel 2 komen.
@Chaoss het was bend studios die deel 2 in de ijskast heeft gezet.
- Chaoss
Ik heb begrepen dat Bend graag een deel 2 wil maken maar Sony wil dat niet.cold_as_ijs schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:13:
@Chaoss het was bend studios die deel 2 in de ijskast heeft gezet.
Van harte met je PS5 en welkom bij de club. Mooi apparaat en een verademing qua snelheid tov de PS4.Amos_x schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:20:
Ik heb hier nu sinds twee weken (sinds de laatste sony direct verkoop) een ps5 staan. Erg blij, als trouwe playstation gamer sinds het eerste uur.
Ik heb me onlangs wel laten verleiden om er ook een XSX naast te zetten. M'n eerste xbox ooit en ook dat is toch een mooi apparaat. Het voelt wat mij betreft allemaal minder premium aan dan bij Sony. De controller is echt een stuk minder comfortabel en geavanceerd en de look and feel van het OS vind ik van de playstation veel prettiger en moderner. Wellicht gewenning.
Ik heb de XSX gekocht voor gamepass. Dan kan ik veel games spelen die ik of op de PS niet kan spelen of tegen een veel lagere prijs. De first party games van Microsoft die ik gespeeld heb vallen me tot nu toe wat tegen. Forza Horizon 5 vind ik dan weer wel erg tof. Dat ziet er ook echt next-gen uit en kun je lekker tussendoor ff spelen. De game klinkt ook nog eens erg goed. Gran Turismo eat your heart out, wat dat betreft
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2022 14:54 ]
Grappig, ik vond dat juist andersom. De open wereld vond ik er niet toe doen en niet levend. Je werd ook niet beloond voor het exploren. Er viel niks te ontdekken geen loot te zoeken. Dat miste ik heel erg in die game. Die hordes vond ik wel vet gemaakt, maar dat was wel behoorlijke end-game content om die te verslaan.Chaoss schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:25:
Ik was destijds wel positief verrast door Days Gone. Ik ging er met gemengde gevoelens in vooral omdat zombie games niet echt mijn ding zijn maar hoe langer ik speelde hoe vetter ik het vond. Hordes heb ik zoveel mogelijk overgeslagen daar vond ik weer geen hol aan, maar de open wereld vond ik wel goed neer gezet, de verschillende kampen en alle ellende er omheen, kreeg ik wel een goeie the walking dead vibe van. De game had ook een behoorlijk open einde, ideaal voor een deel 2. Hopelijk bedenkt Sony zich nog eens en gaat er toch een deel 2 komen.
Toch zie ik wel graag een deel 2. Toffe setting en die nero sidemissies (en dat verhaal) vond ik leuk. Leuker dan het hoofdverhaal
@Amos_x Gefeliciteerd met je PS5, veel plezier ermee! Je hebt, met al je betogen van het afgelopen jaar, jezelf dus niet kunnen overtuigen dat je geen PS5 hoefde te hebben.
De game die voor mij in de buurt kwam van TLOU is God of War. Totaal andere game, maar verhalend fantastisch. De Uncharted reeks is ook erg leuk, deel 4 ziet er nog steeds fenomenaal uit en ademt ook de Naughty Dog kwaliteit. Een stuk luchtiger en minder rauw dan TLOU, maar erg mooie games.TomBraamhaar schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:44:
Uncharted heb ik allemaal gespeeld. Leuke games, maar qua verhaal niet zo pakkend als TLOU, idd veel luchtiger.Hulleman schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:21:
[...]
De game die voor mij in de buurt kwam van TLOU is God of War. Totaal andere game, maar verhalend fantastisch. De Uncharted reeks is ook erg leuk, deel 4 ziet er nog steeds fenomenaal uit en ademt ook de Naughty Dog kwaliteit. Een stuk luchtiger en minder rauw dan TLOU, maar erg mooie games.
God of War ben ik nu net mee bezig, hoop dat het verhaal nog iets los komt, maar tot nu toe geef ik het een kans.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |