Volgens deze podcast zijn PSVR1 games niet backwards compatible met PSVR2 :-( das wel jammer, lijkt me nou niet bepaald "onmogelijk" en had ergens wel verwacht dat het BC zou zijn.

https://blog.playstation....-439-virtual-impressions/

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Sony en BC lijkt niet echt een goede combinatie :+

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09
“We believe in generations”

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:37
Kalder schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:06:
Volgens deze podcast zijn PSVR1 games niet backwards compatible met PSVR2 :-( das wel jammer, lijkt me nou niet bepaald "onmogelijk" en had ergens wel verwacht dat het BC zou zijn.

https://blog.playstation....-439-virtual-impressions/
Dat is een spijtige zaak, het leek mij nochtans perfect mogelijk als ze een abstractie konden maken van de input van headset en controllers.

Maar volgens sommige zitten de headset en de controllers te diep verwezen in de games zelf...
MathieuT schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:11:
[...]

Dat is een spijtige zaak, het leek mij nochtans perfect mogelijk als ze een abstractie konden maken van de input van headset en controllers.

Maar volgens sommige zitten de headset en de controllers te diep verwezen in de games zelf...
Denk vooral dat het inderdaad dat laatste is, het zal niet met de tracking zelf te maken hebben want lijkt me dat je dat prima kunt omzetten/emuleren, maar inderdaad bepaalde games gebruiken ook in-game de modellen van de dualshock en de move controllers en zelfs de headset zelf.
En volgens mij heb je met 2 move controllers ook meer knoppen dan met de twee PSVR2 controllers

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Demo staat in de store. Heb dat net ander half uur gespeeld. Speelt best prima weg! De mechanics zijn me nog niet helemaal duidelijk. Soulslike, maar niet heel erg onvergeeflijk, ondanks dat de game best pittig is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:33
Mosin schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:18:
Sony en BC lijkt niet echt een goede combinatie :+
Jammer dat Sony die kant op gaat.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:21
Kreeg net een mail over de Dual Sense Edge, maar kon hem helaas nog niet bestellen. De instelbare triggers en joysticks lijken me echt super. Je krijgt er ook flink wat accessoires bij.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:55:
Kreeg net een mail over de Dual Sense Edge, maar kon hem helaas nog niet bestellen. De instelbare triggers en joysticks lijken me echt super. Je krijgt er ook flink wat accessoires bij.
Balen dat er maar 2 backbuttons opzitten. Zou niet kunnen kiezen of het dan rondje, vierkantje, driehoekje of vierkantje zou moeten vervangen. Weet niet hoe ze dit bedacht hebben. Maar de “koop” knop werkt inderdaad niet en ik zie geen prijs

• ZesBarkiePK
Steven030 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:07:
[...]

Balen dat er maar 2 backbuttons opzitten. Zou niet kunnen kiezen of het dan rondje, vierkantje, driehoekje of vierkantje zou moeten vervangen. Weet niet hoe ze dit bedacht hebben. Maar de “koop” knop werkt inderdaad niet en ik zie geen prijs
Ik vermoed toch wel 200 - 250 euro. Maar dan vergelijk ik het met de SCUF Reflex Pro.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:37
Kalder schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:25:
[...]

Denk vooral dat het inderdaad dat laatste is, het zal niet met de tracking zelf te maken hebben want lijkt me dat je dat prima kunt omzetten/emuleren, maar inderdaad bepaalde games gebruiken ook in-game de modellen van de dualshock en de move controllers en zelfs de headset zelf.
En volgens mij heb je met 2 move controllers ook meer knoppen dan met de twee PSVR2 controllers
Over de modellen van de controllers en headset zou ik me niet al te veel zorgen maken, uiteindelijk is het maar een 3D model op bepaalde coördinaten tonen.
De nieuwe controllers kunnen inderdaad een probleem vormen, zeker als je in oude games de button prompts zou krijgen voor de oude controllers terwijl je met de nieuwe in je handen staat :P

We kunnen enkel hopen dat er enkele topgames een (gratis) upgrade krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door MathieuT op 17-09-2022 17:30 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Amaze86 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:50:
[...]

Jammer dat Sony die kant op gaat.
Is zeer zeker zonde. Ze hadden nog een extraatje kunnen hebben bij het overhevelen van de PSVR (1) games. Of dat technisch ook maar even lukt, geen idee.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Steven030 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:07:
[...]

Zou niet kunnen kiezen of het dan rondje, vierkantje, driehoekje of vierkantje zou moeten vervangen.
Ik zou vierkantje vervangen :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:21
Ik kan me vergissen, maar zover ik het begrepen had is dat PS veel meer low level calls doet vanuit games waar xbox directx als abstractielaag gebruikt.
Dat betekent uiteindelijk 2 dingen, in principe kan je door die low level calls meer performance uit de HW halen maar is porten van vorige games generatie games naar de nieuwe generatie weer lastiger. Dus in plaats van dat je aanpassingen op abstractielaag doet moet je dus ook aanpassingen in de game engine doen. Daarom kon MS dus makkelijk oude games nieuwe features geven, waar bij Sony het dus per game/developer moest doen.

Met dit in het achterhoofd en met de relatief kleine markt die VR is met veel games die vooral van kleine developers komt betekent dus dat er veel kosten gemaakt moeten worden door die developers. En daarnaast moeten ze dus nog een abstractielaag bouwen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

YouTube: WE'VE PLAYED PSVR 2! First Impressions and Playstation VR2 4K Gamepl...

Wow. Heb toch wel erg veel zin om straks een psvr2 te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:25
Leuk, zegt verder nog héél weinig natuurlijk. Ben benieuwd wat Rockstar nog uit de RAGE Engine weet te persen.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
Hier zijn zon beetje alle leaks verzameld!

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Hyped

Feitje: wist je dat 9 jaar geleden de eerste GTA V leak er was? 13 sept om exact te zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Pukson op 18-09-2022 11:16 ]

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
Hmmmm als het al GTA 6 zou zijn ben ik wel teleurgesteld. Ziet er precies uit als GTA V. Zal vast alpha build zijn maar toch. Hoop in iedergvalop een tijdperk tussen 1930 en 2000. Als je het mij vraagt wil ik geen setting die zich in het nu af speelt
Nietdatikweet schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:30:
Hmmmm als het al GTA 6 zou zijn ben ik wel teleurgesteld. Ziet er precies uit als GTA V. Zal vast alpha build zijn maar toch. Hoop in iedergvalop een tijdperk tussen 1930 en 2000. Als je het mij vraagt wil ik geen setting die zich in het nu af speelt
Dit is nog pre-alpha testing volgens mij. Lijkt erop alsof ze nog volop bezig zijn, zie veel placeholder modellen, je moet echt niet denken dat het eindproduct hier ook maar enigszins op zal lijken.
Verder is Vice City bevestigd dmv een politie auto waar VCPD op stond.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Pukson schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:15:

Hyped

Feitje: wist je dat 9 jaar geleden de eerste GTA V leak er was? 13 sept om exact te zijn
Dat moet dan VI zijn, want GTA V was toen net uit.

• Yonix
Pukson schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:15:

Hyped

En dat de eerste officiële trailer voor GTA V zo'n 11 jaar geleden op het internet verscheen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrrdPAxT1DUd81SW5uTbKYj3gzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZ3sWscVMI7NJz3dI4I7SR6I.jpg?f=fotoalbum_large

Anyhow, feel old yet? :D

/offtopic
Even de verwarring uit het topic halen, de leaks kwamen op de 9e verjaardag van GTA5, die uit kwam op 17 september 2013 :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
Die leaks zijn echt weer zo k*t voor gamers. Je hebt er helemaal niks aan, dit is nog verre van de staat waarin het uitgebracht gaat worden, maar dit kan zomaar enorme consequenties hebben voor de ontwikkeling. Het zou me niets verbazen als dit flinke vertraging oplevert.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Geronimous schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:22:
Die leaks zijn echt weer zo k*t voor gamers. Je hebt er helemaal niks aan, dit is nog verre van de staat waarin het uitgebracht gaat worden, maar dit kan zomaar enorme consequenties hebben voor de ontwikkeling. Het zou me niets verbazen als dit flinke vertraging oplevert.
Schijnt dat er voor sommige beelden een PC is gebruikt met een 2019 windows build, het zou me niet verbazen als deze beelden al een aantal jaar oud zijn, maar nu pas gelekt zijn.
Maar snap niet zo goed hoe zulke leaks vertraging zouden moeten veroorzaken?

• Geronimous
Kalder schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:25:
[...]

Schijnt dat er voor sommige beelden een PC is gebruikt met een 2019 windows build, het zou me niet verbazen als deze beelden al een aantal jaar oud zijn, maar nu pas gelekt zijn.
Maar snap niet zo goed hoe zulke leaks vertraging zouden moeten veroorzaken?
Er moet onderzoek worden gedaan naar wie gelekt heeft en wat er precies gelekt is en hoe. In principe moet je dat eerst uitsluiten voor je echt verder kunt met ontwikkelen, want wie weet wat er anders verder gelekt gaat worden. En afhankelijk van hoeveel er gelekt is en hoe actueel dat is, worden mogelijk delen van het spel overnieuw gedaan.

Bij wie staat het lekken van Half-Life 2 in 2003 nog op het netvlies? Al was die game al in een verder stadium.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Verwijderd

Geronimous schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:30:
[...]

Bij wie staat het lekken van Half-Life 2 in 2003 nog op het netvlies? Al was die game al in een verder stadium.
Bij mij, dat betekende een gigantische uitstel. Daar was natuurlijk wel de source code gelekt.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:25:
[...]

Bij mij, dat betekende een gigantische uitstel. Daar was natuurlijk wel de source code gelekt.
Volgens dit artikel: https://www.theverge.com/...ameplay-footage-90-videos is het mogelijk dat de source code ook nog gelekt gaat worden... Ben benieuwd wat dit dan voor gevolgen zal hebben.

Verwijderd

Arme R* dan moeten ze nog langer GTAV online uitmelken. ;)
Maar dat zal inderdaad een flink probleem zijn indien het klopt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 16:33 ]

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-12-2025
Hebben mensen hierzo ervaring met remote play in het buitenland? Ik ga dit weekend naar Duitsland en zit dan in een soort huisje met 300mbit internet (wifi only). Ik wil heel graag de cod beta verder spelen. Thuis is het prima te doen, alleen weet ik niet hoe het gaat zijn in het buitenland.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29

RnB

Geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het niet lekker gaat spelen.

1. Je zit met Wi-Fi only --> dat moet een hele stabiele verbinding zijn, om leuk CoD te spelen.
2. Je zit met je latency van Duitsland naar Nederland --> Dat ga je zeker merken in een spel als CoD.

1x in huis Remote Play gespeeld en dat ging wel aardig over Wi-Fi, met de PS5 via Ethernet aangesloten. Maar snelle FPS games zou ik er niet meer spelen.

• dutchgio
  • Niet online
De cod beta is alleen online toch?
Dat lijkt me naast bovengenoemde dan al helemaal niet te doen via remote play

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:21
Wat geeft eigenlijk betere resultaten op een 27" 1440p monitor?

- 4K downscaled naar 1440p monitor (60hz)
- 1440p mode naar 1440p monitor (60hz)

Ik zie zelf geen verschil met het blote oog. Is er op 60hz überhaupt een kwaliteitsverschil?
Alexknl schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:36:

Ik zie zelf geen verschil met het blote oog. Is er op 60hz überhaupt een kwaliteitsverschil?
Theoretisch natuurlijk 1440p omdat je dan meer performance hebt, maar denk inderdaad dat het weinig uitmaakt, denk dat de PS5 nu ook gewoon 4K downscaled naar 1440p tenzij een game misschien specifiek die resolutie ondersteund.
Je zult er dan ook niet veel aan hebben als je een 1440p scherm hebt dat in staat is zelf 4K te downscalen naar 1440p

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 18-09-2022 20:55 ]

• Caayn
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:36:

1440p.

Als je jouw PS5 op 4K instelt zal hij alles, wat niet native 4K is, upscalen naar 4K wat jouw monitor vervolgens weer downscaled. Deze dubbele stap zorgt voor kwaliteitsverlies.

Als je jouw PS5 op 1440p instelt dan zal alles al in één stap naar de juiste resolutie worden geschaald, indien nodig.

Verwijderd

Is er een x hoeveelheid TB wat je bij je PS5 kan bijzetten of kan ik er ook een 4TB erin prikken?

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:42:
Is er een x hoeveelheid TB wat je bij je PS5 kan bijzetten of kan ik er ook een 4TB erin prikken?
Volgens mij is 4TB de max.

Verwijderd

Top, goed om te weten!

Verwijderd

Iemand MW2 ge-preorderd na de beta gespeeld te hebben gisteren? Black Ops 3 was mijn laatste cod en die viel mij enorm tegen. MW2 voelt wel beter door dat die overdreven sprongen er niet in zitten. Rond mijn twintigste vond ik dit soort games heerlijk maar nu valt het toch wat tegen allemaal.
Het is zo hectisch en wanneer ik bijvoorbeeld spawn een stukje loop, op iemand schiet en het eventueel overleef dan word ik alsnog afgeknald omdat er alweer iemand achter mij staat in die korte tijd. Als ik op youtube er wat video's van bekijk stoor ik mij al aan die figuren die alsof ze stijf van de drugs zijn achter hun scherm zitten terwijl ze heel de tijd bro roepen.
Ik wordt oud blijkbaar. :P Maar dat lees ik wel meer hier. : ;)
Toch ga ik vanavond nog een aantal potjes doen wie weet zit ik maar wat te mekkeren en is het hartstikke leuk op een gegeven moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2022 08:55 ]

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:09
4TB voor Internal Storage en 8TB voor External Storage, althans volgens de sony website.

PSN : Geraedus

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:45:
Iemand MW2 ge-preorderd na de beta gespeeld te hebben gisteren? Black Ops 3 was mijn laatste cod en die viel mij enorm tegen. MW2 voelt wel beter door dat die overdreven sprongen er niet in zitten. Rond mijn twintigste vond ik dit soort games heerlijk maar nu valt het toch wat tegen allemaal.
Het is zo hectisch en wanneer ik bijvoorbeeld spawn een stukje loop, op iemand schiet en het eventueel overleef dan word ik alsnog afgeknald omdat er alweer iemand achter mij staat in die korte tijd. Als ik op youtube er wat video's van bekijk stoor ik mij al aan die figuren die alsof ze stijf van de drugs zijn achter hun scherm zitten terwijl ze heel de tijd bro roepen.
Toch ga ik vanavond nog een aantal potjes doen wie weet zit ik maar wat te mekkeren en is het hartstikke leuk op een gegeven moment.
Ik heb het geluk dat ik de game gratis krijg (review code) maar als dat niet was geweest had ik hem zeker gekocht. Ik vind het weer van het niveau van MW2019 en dan met updates. Gunplay voelt goed, dat slide cancellen is eruit gehaald zodat niemand meer als een gek door de map kan glijden. Ik vind juist de pacing een stuk lager liggen weer zodat het een stuk tactischer speelt. Natuurlijk heb je nog altijd de tryhards die iederen volledig wegschieten maar verder vind ik het genieten geblazen.

Verwijderd

Daan0s schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb het geluk dat ik de game gratis krijg (review code) maar als dat niet was geweest had ik hem zeker gekocht. Ik vind het weer van het niveau van MW2019 en dan met updates. Gunplay voelt goed, dat slide cancellen is eruit gehaald zodat niemand meer als een gek door de map kan glijden. Ik vind juist de pacing een stuk lager liggen weer zodat het een stuk tactischer speelt. Natuurlijk heb je nog altijd de tryhards die iederen volledig wegschieten maar verder vind ik het genieten geblazen.
Klinkt goed dat de pacing lager ligt. Ik vind CoD2 nog steeds het beste maar misschien maak ik het verleden mooier en valt het zwaar tegen wanneer ik het nu zal spelen. Mijn laatste fps online shooter was Halo Infinite en daarvoor heel lang niets. De TTK bevalt me wel meer in MW2 ipv dat eindeloos knallen voor er een neer gaat.
Vanavond dus nog een paar potjes en dan bekijken of dit soort games nog wel bij mij passen. :)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:45:
Begon gisteren met flink balen. Op de afbeeldingen stond dat 18-9 de beta echt open zou zijn voor iedereen met een playstation en dat was dus niet zo. Ik zaterdagnacht na 0:00 meteen checken, geen download. Gistermorgen, nog steeds niet. Dan maar eens zoeken, dan vind je dat ze pas 09:00 PST het vrijschakelen. Omrekenen, dat zou 18:00 hier zijn. Volgens mij is 18-09 hier dan al grotendeels voorbij en in het verre oosten dan al helemaal. Na 18:00 kijken, nog steeds geen download! :? Zoeken op twitter, lees je dat het nog een uur later is (zomertijd? ) Schiet niet op zo, dan is het weekend hier al nagenoeg voorbij en voordat je de game binnen hebt is het al aardig richting 20:00...

Naja eindelijk tegen 20:00 de game binnen, alles ingesteld zoals ik het graag heb, speel met muis en keyboard. Dan je eerste nieuwe mappen verkennen, die je totaal niet kent en in games zit met spelers die al 1.5 dag bezig zijn. De pace vind ik aardig goed. Beter dan Vanguard, maar niet zoals Cold War. Eigelijk alleen gespeeld met de M4 en de shotgun. Naar mate ik de mappen wat leerde kennen, ga je beter spelen, omdat je ten eerste beter de weg weet en daarnaast dus ook beter weet waar de vijanden vandaan zullen komen. Nu ben ik verre van een goede speler, maar wil wel een beetje mee kunnen komen. Dat lijkt hier aardig goed te lukken en ik ben ook de jongste niet meer (46). Ik zet de teamspeak standaard uit en praat alleen met mijn maten via de party. Het geschreeuw en gescheld van tieners zit ik echt niet op te wachten. Levels die er nu zijn kennen toch veel manieren om rond te lopen en ook regelmatig heb ik ineens vijanden van opzij of achter mij. Mogelijk de maps beter leren kennen of anders spelen. Vind het wel jammer dat we weer naar killstreaks zijn, ipv scorestreaks. Ik schiet niet vaak meerdere tegenstanders af en het maakt de betere spelers alleen maar meer gevaarlijker, omdat ze die killstreaks er ook nog eens bij krijgen. Scorestreaks vind ik ook beter passen bij een beetje samenspelen ipv de rambo's met hairtrigger reflexes en super reactievermogens. Maar het is niet anders. Verder spelen wij eigenlijk bijna exclusief de hardcore mode, waardoor je niet hele clips op iemand hoeft leeg te schieten. :P Helaas niet aanwezig in deze beta.

Pre-order? Nee, dat heb ik wel afgeleerd. Vaak hebben ze free-play weekenden met CoD, waarbij je vaak ook (een kleine) korting krijgt op de game. Dan maar een paar weken wachten op zo'n freeplay weekend. Het boeit mij niet dat ik een paar weken later begin dan anderen, je kan er alsnog genoeg uren insteken. In ieder geval lijkt deze game weer beter te zijn dan Vanguard, die mij uiteindelijk toch behoorlijk tegenviel. De 2 games ervoor, Cold War en MW2019, vond ik toch een stuk beter en ook veel meer gespeeld. Warzone soms, maar dat voelt supertraag vergeleken met deze delen, vooral als je altijd hardcore speelt. Mensen lijken haast niet dood te gaan in Warzone.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12-2025
Voor mijn beeldvorming, waarom kopen jullie bijvoorbeeld GTA games?

In mijn ogen was GTA 5 weinig verschillend/vernieuwend, hetzelfde vond ik van RDR2. Het lijkt meer een kopen omdat andere mensen het kopen, dan daadwerkelijk verlangen naar weer dezelfde copy paste gameplay met een vrij mager verhaal om het op te tillen.

Ik speel zelf liever from software games, dus mag eigenlijk niets klagen aangezien dat ook vrij summier veranderd, maar dan trekken de nieuwe bossmechanics en lastige gameplay met immersive landscaping me dan weer heel erg. Ook QoL gameplay verbeteringen tov oudere games vind ik het kopen waard, al verwacht ik genoeg tweakers die dit dan weer "te weinig vinden"

Bij gta en rdr blijft ook de gameplay precies hetzelfde, werkt slecht en vrij houterig en dat al sinds gta 3.

Dus wat is nou echt een goede reden om toch voor GTA te gaan voor jullie? Wellicht mis ik iets uit de leaks oid.
Geronimous schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:22:

Het kan dus niet alleen consequenties opleveren voor de ontwikkeling van de game, maar ook voor werknemers van Rockstar. Wat een sneue actie. :N

https://psnprofiles.com/RaemNL

• mxmemx
Raem schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:07:
[...]

[Twitter]
Het kan dus niet alleen consequenties opleveren voor de ontwikkeling van de game, maar ook voor werknemers van Rockstar. Wat een sneue actie. :N
Lijkt een fake twitter volgens discord.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
mxmemx schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:02:

In mijn ogen was GTA 5 weinig verschillend/vernieuwend, hetzelfde vond ik van RDR2. Het lijkt meer een kopen omdat andere mensen het kopen, dan daadwerkelijk verlangen naar weer dezelfde copy paste gameplay met een vrij mager verhaal om het op te tillen.
GTA5 vind ik de beste gta, verhaal vertelling vanuit 3 hoofdpersonen, die elk totaal ergens anders beginnen en dan samen komen. Was toen echt uniek. Daarnaast het absurde en humoristische. GTA5 heb ik destijds met heel veel plezier gespeeld, kan wat mij betreft geen From game tegenop.

Van RDR2 vind ik als eerste de setting fantastisch, zoveel western games zijn er niet. Deel 1 had een goede verhaal en deel 2 ook wat mij betreft. Daarnaast heeft RDR2 de mooiste open wereld tot dus ver, grafisch maar ook daar alles wat er om je heen gebeurd.

GTA6 zou voor mij een no-brainer zijn, die komt er op release dag.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Ach ieder zijn ding wat betreft GTA.

GTA3 is de laatste die ik heb gespeeld en daar was letterlijk geen doorkomen aan zo saai (voor mij iig). Gewoon niet mijn type game uiteindelijk, maar kan me voorstellen dat anderen het wel helemaal geweldig vinden, zoals ik andere games geweldig vind.

Wat betreft leaks, tja ik denk dat er soms weinig tegen te houden is, maar ze zijn sowieso niet leuk. Vooral voor de mensen die het spul maken en de mensen die graag spoilervrij willen blijven

• cold_as_ijs
@mxmemx Voor mij is het de diepgang en kwaliteit van de wereld gekoppeld aan leuk verhaal. Auto rijden is daar leuk omdat je lekker de radio aan kan zetten met goede muziek maar ook oeverloos gezever dat een fantastische parodie is van de werkelijkheid. Zelfs de reclames zijn leuk. Je kan NPC's stalken en dan zie je serieus dat ze aanwezig zijn in de wereld en ook iets doen.
RDR2 was vergelijkbaar, 1x maar fast travel gebruikt. Ten eerste omdat fast travel niet bepaald fast was, maar vooral omdat het gewoon fantastisch mooi was om in de wereld rond te rijden en ook lekker dingen ontdekken zoals random encounters.

Ik heb nog geen open wereld games gezien die ook maar in de buurt komen van Rockstar games. Met name op de open wereld zelf laten veel ontwikkelaars steken vallen, sterker nog in Ghost of Tsushima is de hele wereld dood, de NPCs zullen misshien net opkijken als je in de buurt komt. Praten hebben ze nog nooit van gehoord.

Maar als je vooral gameplay georienteerd bent zoals de meeste FromSW fans dan snap ik dat je daar op afknapt in GTA. Niet dat de gameplay nou zo slecht is, maar die van From is gewoon geniaal goed imo.

@Akaendra GTA 3 was eigenlijk ook de slechtste van allemaal. Vice City was qua wereld al een gigantische step up, ook vooral qua sfeer door de muziek.

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:20:
RDR2 was vergelijkbaar, 1x maar fast travel gebruikt. Ten eerste omdat fast travel niet bepaald fast was, maar vooral omdat het gewoon fantastisch mooi was om in de wereld rond te rijden en ook lekker dingen ontdekken zoals random encounters.
Die random encouters was het 'probleem' dat ik niet aan de main story toe kwam :P Erg tof gedaan! Er gebeurde altijd wel iets onverwachts, al werd dat wel steeds minder onverwachts, om je niet met de main story bezig te houden.

Hoop echt nog op een XSX/XSS/PS5 patch, ondanks dat R* al wel bekend heeft gemaakt dit niet te gaan doen. Op de last-gen vond ik de game erg stroperig aanvoelen. 60fps helpt hier vast bij om dit te verbeteren, ondanks dat het een erg trage game is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• thunder8

thunder8

@mxmemx Voor mij is het de diepgang en kwaliteit van de wereld gekoppeld aan leuk verhaal. Auto rijden is daar leuk omdat je lekker de radio aan kan zetten met goede muziek maar ook oeverloos gezever dat een fantastische parodie is van de werkelijkheid. Zelfs de reclames zijn leuk. Je kan NPC's stalken en dan zie je serieus dat ze aanwezig zijn in de wereld en ook iets doen.

...
De radio is subliem in GTA V. Onlangs op de PS5 de game nog een keer opnieuw helemaal uitgespeeld en het eerste wat ik doe als ik een auto tot de mijne maak, is de radiozender aanpassen. Als je net iemand belangrijk om zeep helpt geholpen, hoor je daarna op de radio de nieuwsberichten erover. Vind het jammer dat de single player na de verhaallijn weinig meer te doen heeft, vooral omdat je dan een beetje doelloos rondrijdt of het heerlijk moet vinden om urenlang taxi chauffeur te zijn of auto's af te slepen. Hoe moet ik ooit aan die 150 miljoen komen om de golfbaan op te kopen? ;) Zou mooi zijn als je na je overvallers jaren heel langzaam je emperium kan uitbouwen met bijvoorbeeld huizen, bedrijven en dan ook daar zaken voor moet doen. Bijvoorbeeld zou ik wel de foreclosure huizen willen kunnen kopen op een veiling en dan flippen. :9 En wel in single player.

Ik dacht ook RDR2 heel leuk te vinden en het begin vond ik zeker zeer gaaf. Maar na een tijd niet gespeeld te hebben, heb ik echt moeite weer in de game te komen. Zal aan mij liggen, ongetwijfeld, maar GTA spreekt mij toch meer aan dan RDR2. Helaas zal GTA 6 nog wel even duren voordat die er komt.

• cold_as_ijs
thunder8 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:41:
[...]

De radio is subliem in GTA V. Onlangs op de PS5 de game nog een keer opnieuw helemaal uitgespeeld en het eerste wat ik doe als ik een auto tot de mijne maak, is de radiozender aanpassen. Als je net iemand belangrijk om zeep helpt geholpen, hoor je daarna op de radio de nieuwsberichten erover. Vind het jammer dat de single player na de verhaallijn weinig meer te doen heeft, vooral omdat je dan een beetje doelloos rondrijdt of het heerlijk moet vinden om urenlang taxi chauffeur te zijn of auto's af te slepen. Hoe moet ik ooit aan die 150 miljoen komen om de golfbaan op te kopen? ;) Zou mooi zijn als je na je overvallers jaren heel langzaam je emperium kan uitbouwen met bijvoorbeeld huizen, bedrijven en dan ook daar zaken voor moet doen. Bijvoorbeeld zou ik wel de foreclosure huizen willen kunnen kopen op een veiling en dan flippen. :9 En wel in single player.

Ik dacht ook RDR2 heel leuk te vinden en het begin vond ik zeker zeer gaaf. Maar na een tijd niet gespeeld te hebben, heb ik echt moeite weer in de game te komen. Zal aan mij liggen, ongetwijfeld, maar GTA spreekt mij toch meer aan dan RDR2. Helaas zal GTA 6 nog wel even duren voordat die er komt.
Er is een truukje met aandelen handelen waardoor je makkelijk aan het geld komt. Ik heb dit toegepast in mijn 2e playthrough. In de eerste vast komen te zitten op 99.8% completion omdat je ook nog een golfmatch moet zien te winnen. Na 10x maar opgegeven

RDR2 is vrij traag qua game, had echt serieus moeite om er in te komen. Vooral aan het begin paar keer weggelegd en even niet gegamed. Toen mezelf er maar tot gezet en opeens begon het te klikken. Het trage vond ik juist fantastisch. Heerlijk met je paard door de bergen rijden en genieten van het uitzicht

• mxmemx

Ik heb nog geen open wereld games gezien die ook maar in de buurt komen van Rockstar games. Met name op de open wereld zelf laten veel ontwikkelaars steken vallen, sterker nog in Ghost of Tsushima is de hele wereld dood, de NPCs zullen misshien net opkijken als je in de buurt komt. Praten hebben ze nog nooit van gehoord.

Maar als je vooral gameplay georienteerd bent zoals de meeste FromSW fans dan snap ik dat je daar op afknapt in GTA. Niet dat de gameplay nou zo slecht is, maar die van From is gewoon geniaal goed imo.

@Akaendra GTA 3 was eigenlijk ook de slechtste van allemaal. Vice City was qua wereld al een gigantische step up, ook vooral qua sfeer door de muziek.
Kan me goed vinden in de dingen die je opnoemt, weet alleen niet of het genoeg is voor mij om day 1 te kopen. Wellicht ooit op marktplaats voor een koopje jagen.

• thunder8

thunder8

cold_as_ijs schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:52:
[...]

Er is een truukje met aandelen handelen waardoor je makkelijk aan het geld komt. Ik heb dit toegepast in mijn 2e playthrough. In de eerste vast komen te zitten op 99.8% completion omdat je ook nog een golfmatch moet zien te winnen. Na 10x maar opgegeven

RDR2 is vrij traag qua game, had echt serieus moeite om er in te komen. Vooral aan het begin paar keer weggelegd en even niet gegamed. Toen mezelf er maar tot gezet en opeens begon het te klikken. Het trage vond ik juist fantastisch. Heerlijk met je paard door de bergen rijden en genieten van het uitzicht
Ken het truukje met de aandelen, alleen heb ik die moordmissies redelijk snel aan het begin gedaan, waardoor je eigenlijk te weinig geld hebt om echt te profiteren. Zou die liever na de storyline willen voortzetten, net als die bounties in de woestijn.

Verwijderd

thunder8 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:41:
[...]

Ja die radio zenders pas ik ook iedere keer snel aan. Met Trevor over een landweggetje scheuren terwijl Johnny Cash uit de speakers komt gaat nooit vervelen.
Ik blijf het ook heel jammer vinden dat ze weinig hebben gedaan verder aan de single player kant van de game. Lijkt me geweldig wanneer wanneer die wereld steeds aanvullingen zou krijgen. Ik zou graag betalen ieder jaar voor een volwaardige uitbreiding van GTA5. Helaas hebben ze er helemaal niets mee gedaan.

• Hulleman
thunder8 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:04:
[...]

Ken het truukje met de aandelen, alleen heb ik die moordmissies redelijk snel aan het begin gedaan, waardoor je eigenlijk te weinig geld hebt om echt te profiteren. Zou die liever na de storyline willen voortzetten, net als die bounties in de woestijn.
Inderdaad aan het einde doen. Dan heb je zo'n $ 900 miljoen per character. Mogelijk kun je zelfs dik over de miljard heen. Kun je nog eens wat properties kopen, zoals die golfclub van $ 150 miljoen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 19-09-2022 14:10 ]

• ZesBarkiePK
Hulleman schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:09:
[...]

Inderdaad aan het einde doen. Dan heb je zo'n $ 900 miljoen per character. Mogelijk kun je zelfs dik over de miljard heen. Kun je nog eens wat properties kopen, zoals die golfclub van $ 150 miljoen.
Ja dat was de grote truc inderdaad, ik had ze ook te snel gedaan waardoor ik later nooit meer al het vastgoed kon kopen.

• Geronimous

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 19-09-2022 15:41 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZnVsMCvUTcDS4w4R9-OSfnf0-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj30j9n8I1PxkWZAZ97BAJjT.jpg?f=fotoalbum_large

@Geronimous gelukkig staat het development niet in de weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 19-09-2022 15:33 ]

• dutchgio
  • Niet online
"voor nu".

Eigenlijk zeggen ze nu nog niets, dat het echte beelden waren was al wel duidelijk.

• Hulleman
Een dergelijke reactie was te verwachten; inhoudelijk niks zeggen. Rockstar gaat echt niet zitten verkondigen dat de hele productie naar de kloten is en het spel 5 jaar vertraagd wordt. Zo heel heet zal de soep nu ook weer niet gegeten worden, maar er moet ook aan de aandeeltjes van take-two worden gedacht.

We zullen moeten ervaren wat de impact is. Rockstar zal nooit het achterste van de tong laten zien, zoals elk beursgenoteerd bedrijf dat niet doet in dergelijke gevallen.

Ach iets zonder release window kun je volgens mij niet echt vertragen ;)

(althans, zo voelt het dan niet :P )

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Weet niet of al voorbij gekomen is, lees niet zo veel meer mee. Maar Uncharted legacy of thieves collection heeft een unlocked fps patch gehad 3n ook 40fps modus.

https://www.resetera.com/...-adds-vrr-support.631226/

Fidelity - 4k, target 40fps

Performance - Rendered at 1440p then output at upscaled 4k or 1440p, target 60fps (I'm getting 80 to 110fps with unlocked frame rate)

Performance+ - Rendered and output at 1080p, target 120fps.

Separate toggle for unlocking framerate

Ga nu efkes testen. Jammer dat zo laat pas komt maar beter laat dan nooit toch..

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2022 20:47 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Yonix
Hier nog steeds erg tevreden met TLOU: Part 1. Wat een fantastisch (mooi) spel! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwPNONIvuSMUEN3KB77QG-YFJL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1MlsFJXAUCxPbVV05VW0gHj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6vsoMXK0TyHBSRPp3_1xHtvXAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/920trrpsbwuP0A2qG8H0t8cD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBmVmwV7d2fZM8Oq7soHW-s3Zgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYhhoghO2H4wz3VdERcHlmlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2nItkIt1RRipl4XyXzfcph4tdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUdKgPjp588S5jvjVQ4d1Y6j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iyexrRpwYuedDvUFevGypbh93o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIObCo6tXCSRWWLMODuyIail.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naCV9H2rYZjAT-kk2UiRLfn0sZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaVYiQbYKE02VWvPLib7h23Z.jpg?f=fotoalbum_large

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:46:
Weet niet of al voorbij gekomen is, lees niet zo veel meer mee. Maar Uncharted legacy of thieves collection heeft een unlocked fps patch gehad 3n ook 40fps modus.

Performance - Rendered at 1440p then output at upscaled 4k or 1440p, target 60fps (I'm getting 80 to 110fps with unlocked frame rate)

Ga nu efkes testen. Jammer dat zo laat pas komt maar beter laat dan nooit toch..
Ff geprobeerd nu, maar ik kan maar niet inkomen in die 40fps. Dit had ik ook bij tlou part 1. Ik zou toch liever 30fps willen, 40fps voelt gek. Heb jij dit ook of ligt dit aan mij?

Performance en performance+ loopt gewoon lekker.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

*knipperdeknip

[ Voor 92% gewijzigd door Superkiwi op 20-09-2022 03:08 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• cold_as_ijs
Farabi schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:47:
[...]

Ff geprobeerd nu, maar ik kan maar niet inkomen in die 40fps. Dit had ik ook bij tlou part 1. Ik zou toch liever 30fps willen, 40fps voelt gek. Heb jij dit ook of ligt dit aan mij?

Heb je dit ook met 60fps?
Want ik vind 40 fps vergelijkbaar meg 60 fps qua feel, tenminste stap van 40 naar 60 is kleiner dan 30 naar 40.

• Farabi
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:35:
[...]

Heb je dit ook met 60fps?
Want ik vind 40 fps vergelijkbaar meg 60 fps qua feel, tenminste stap van 40 naar 60 is kleiner dan 30 naar 40.
Nee, dat voelt zoals het hoort. Ik wil die 30fps van HZD dan die 40fps van naughty dog.

• ZesBarkiePK
Heeft hier iemand al een Sony Inzone headset voor de PS5 misschien? Ik heb de H9 op het oog vanwege de noise cancelling, maar twijfel nog of deze headsets het geld waard zijn. Op het eerste gezicht lijken ze best goed.
Yonix schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:20:
Hier nog steeds erg tevreden met TLOU: Part 1. Wat een fantastisch (mooi) spel! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beste game ooit, als je het mij vraagt! Ik moet nog erg wennen aan Bella Ramsey in de HBO serie van The Last of Us. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen, na het spelen van de remake op de PS5 is er eigenlijk geen andere Ellie meer voor mij.
v8power67 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:46:

Ik heb mazzel, want ik begin net aan deze game, zit nu net in Chapter 6. Had de upgrade voor 10 euro gekocht.
Fidelity ziet er prachtig uit, maar loopt minder soepel. Performance heb ik de game nu op ingesteld. Je kan duidelijk het verschil in frame rate merken. In Performance is de game super smooth.

[ Voor 27% gewijzigd door ZesBarkiePK op 20-09-2022 08:39 ]

• ZesBarkiePK
Ik dacht even dat ze het over een HDD (disk) hadden. Maar het gaat dus om een detachable disc drive. Ik ben benieuwd.

Ik hoop niet dat ze er nog meer vanaf schrapen, de consoles worden meestal juist beter met de jaren, in dit geval heb ik meer het idee dat ze zoveel mogelijk weg bezuinigen i.v.m. de tekorten.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:31:
[...]

Ik dacht even dat ze het over een HDD (disk) hadden. Maar het gaat dus om een detachable disc drive. Ik ben benieuwd.

Ik hoop niet dat ze er nog meer vanaf schrapen, de consoles worden meestal juist beter met de jaren, in dit geval heb ik meer het idee dat ze zoveel mogelijk weg bezuinigen i.v.m. de tekorten.
Waarom zou je een detachable disc drive willen?
Snap het niet zo goed eerlijk gezegd.

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:36:
[...]

Waarom zou je een detachable disc drive willen?
Snap het niet zo goed eerlijk gezegd.
Dan hoeft Sony maar 1 model te produceren, hierdoor kunnen ze hoogstwaarschijnlijk meer consoles produceren. De oude modellen gaan er ook allemaal uit volgens het bericht.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Farabi schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:47:
[...]

Nee geen problemen mee gehad. Heb maar kort gespeeld, maar 40fps speelt goed en imho veel beter dan 30fps.
Maar de 60fps unlocked met vrr is wel de beste. Tussen midden 70 en 100fps en dat speelt toch lekkerder.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• cold_as_ijs
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:31:
[...]

De titel staat toch echt detachable Hard drive en het artikel spreekt over disk drive en niet disc drive

Verwijderd

Gisteren nog wat potjes MW2 gedaan maar de game is inmiddels van de PS5 af. Ik koop zoiets niet meer. Rondjes rennen afknallen en afgeknald worden doet het niet meer voor mij. Warzone 2 ga ik nog wel een kans geven dit jaar misschien dat ik dat nog wel leuk vind. Kan mij voorstellen dat er een hoop liefhebbers zijn van MW2 en het speelt ook wel lekker maar ik het is voor mij gewoon niet meer leuk. :)
Heb wel gemerkt dat ik de PS5 controller ook lekker vind in FPS.

En over het 40fps gebeuren, ik moet het nog eens testen maar als ik video's bekijk lijkt mij 60fps toch echt een stuk fijner. Mensen hier die 40fps zeer goed te doen vinden die normaal enkel van de 60fps en hoger zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 09:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:52:
Gisteren nog wat potjes MW2 gedaan maar de game is inmiddels van de PS5 af. Ik koop zoiets niet meer. Rondjes rennen afknallen en afgeknald worden doet het niet meer voor mij. Warzone 2 ga ik nog wel een kans geven dit jaar misschien dat ik dat nog wel leuk vind. Kan mij voorstellen dat er een hoop liefhebbers zijn van MW2 en het speelt ook wel lekker maar ik het is voor mij gewoon niet meer leuk. :)

En over het 40fps gebeuren, ik moet het nog eens testen maar als ik video's bekijk lijkt mij 60fps toch echt een stuk fijner. Mensen hier die 40fps zeer goed te doen vinden die normaal enkel van de 60fps en hoger zijn?
40fps moet je ook niet echt als een vervanger van 60fps of hoger zien. Het is een gulden middenweg voor mensen die een hoge resolutie en textures willen maar toch een hogere fps dan 30. Bij 60fps of hoger ga je inleveren op resolutie en textures etc. Als je dat niet erg vind zou ik zeker voor de 60fps gaan.

• Hulleman
Ik lees het op meer sites.

Sony sorteert dus al voor op digital only voor de PS6 met zo'n detachable discdrive. Als Sony zijn verdienmodel voor games niet aanpast is dit mijn laatste Playstation. No way dat ik € 80, of tegen die tijd € 90, ga betalen voor digitale (first party) games.

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:04:
[...]

Ik lees het op meer sites.

Sony sorteert dus al voor op digital only voor de PS6 met zo'n detachable discdrive. Als Sony zijn verdienmodel voor games niet aanpast is dit mijn laatste Playstation. No way dat ik € 80, of tegen die tijd € 90, ga betalen voor digitale (first party) games.
Wie zegt dat het er om gaat dat Sony alvast aan het voorsorteren is op digital only? De hoogstwaarschijnlijke reden is dat ze op deze manier meer consoles kunnen produceren om aan de vraag te voldoen.

• Hulleman
Geen idee, ik kan daar helaas geen gebruik van maken in zijn volle glorie omdat ik geen HDMI 2.1 tv heb. Qua frametimes zit het precies tussen 30 en 60 fps in, dus het is significant vloeiender dan 30fps. Kan me voorstellen dat dit best een goede ervaring geeft in bepaalde games.

Ik zou zeggen, test het eens als je tv HDMI 2.1 ondersteunt.

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:06:
[...]

Wie zegt dat het er om gaat dat Sony alvast aan het voorsorteren is op digital only? De hoogstwaarschijnlijke reden is dat ze op deze manier meer consoles kunnen produceren om aan de vraag te voldoen.
Dat geloof je toch zelf niet? Sony is gek op geld, kijk ook weer naar het BC debacle voor de nieuwe PSVR2. Ongelooflijke keuze voor de consument. Nee, Sony wil alles zelf gaan verkopen via de veel te dure PS store.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 20-09-2022 10:08 ]

• ZesBarkiePK
cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:49:
[...]

De titel staat toch echt detachable Hard drive en het artikel spreekt over disk drive en niet disc drive
Ja klopt, lekker verwarrend, maar wat moet je nog met een HDD in een PS5? Games heen en weer kopiëren duurt een eeuwigheid en vanaf een HDD spelen kan ook niet. En als het zou kunnen, is het de vraag of je dat nog moet willen.

Verwijderd

@Hulleman Ik heb een HDMI2.1 tv dus ik moet het gewoon eens testen inderdaad. Veel beter dan 30fps, klinkt goed maar ik weet hoe gevoelig ik ben voor lagere frame rates en de stroperige ervaring.

Die verwijderbare disc drive kan best slim zijn. Dan hoef je niet te letten op welke versie verkrijgbaar is want indien je een disc versie wilt kun je altijd nog upgraden. Of wanneer je uiteindelijk toch graag een dis versie had gehad. Zoals @Verwijderd al aangaf zo kunnen ze waarschijnlijk meer PS5 consoles maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 10:13 ]

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:08:
[...]

Dat geloof je toch zelf niet? Sony is gek op geld, kijk ook weer naar het BC debacle voor de nieuwe PSVR2. Ongelooflijke keuze voor de consument. Nee, Sony wil alles zelf gaan verkopen via de veel te dure PS store.
Als ze de ps6 digital only willen maken dan kunnen ze dat vanaf die tijd toch doen als ze dat willen? Ze hebben nu ook al een digital only, daar hoeven ze niks voor uit te proberen. Alle faciliteiten zijn er gewoon. Deze keuze nu, heeft denk ik echt te maken met productiecapaciteit. We zijn 2 jaar verder en de ps5 is nog steeds slecht leverbaar. Dat is ook de reden dat ze telkens revisies maken zodat ze meer ps5's kunnen produceren.

Wat betreft de PSVR2, daar weten wij niet precies de technisch onderliggende gedachte waarom ze hiervoor hebben gekozen. Wat ik wel heb gelezen dat er nu al voor meer dan 150 games gratis patches onderweg zijn om ze PSVR2 compatible te maken. Dus ik denk dat dit een beetje een storm in een glas water is.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:12:
[...] Wat ik wel heb gelezen dat er nu al voor meer dan 150 games gratis patches onderweg zijn om ze PSVR2 compatible te maken. Dus ik denk dat dit een beetje een storm in een glas water is.
Heb je hier toevallig nog een bron van?

• Farabi
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:46:
[...]

Nee geen problemen mee gehad. Heb maar kort gespeeld, maar 40fps speelt goed en imho veel beter dan 30fps.
Maar de 60fps unlocked met vrr is wel de beste. Tussen midden 70 en 100fps en dat speelt toch lekkerder.
Niks lekkerders als 1080p-120fps (performance+).
Dit wordt mijn nieuwe voorkeur voortaan.
Zou wel heel mooi zijn als er veel gratis upgrades komen, maar het zal wel weer net zoals met de PS5 upgrades zijn, sommige gratis, sommige betaald.

• cold_as_ijs
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:09:
[...]

Ja klopt, lekker verwarrend, maar wat moet je nog met een HDD in een PS5? Games heen en weer kopiëren duurt een eeuwigheid en vanaf een HDD spelen kan ook niet. En als het zou kunnen, is het de vraag of je dat nog moet willen.
Denk zelf niet dat ze een HDD gaan toevoegen...vraag me eigenlijk uberhaupt af of dit wel klopt.
SSD zou kunnen, maar usb-c is niet snel genoeg voor PS5 games. Een optie toevoegen voor PS4 games zou kunnen, maar is ook wel rijkelijk laat. Een speciale externe drive maken die netjes is weggewerkt lijkt me relatief duur. Te duur om er een aparte bundel van te maken, zeker omdat er genoeg alternatieven zijn.

Ach we gaan het zien

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:12:
Wat betreft de PSVR2, daar weten wij niet precies de technisch onderliggende gedachte waarom ze hiervoor hebben gekozen. Wat ik wel heb gelezen dat er nu al voor meer dan 150 games gratis patches onderweg zijn om ze PSVR2 compatible te maken. Dus ik denk dat dit een beetje een storm in een glas water is.
Dat zou een goede (en overigens zeer terechte) ontwikkeling zijn.
Maar laten we ook niet naïef zijn richting Sony. Ze hebben al best wat impopulaire keuzes de wereld ingeslingerd om die achteraf dan toch weer te herzien. Ze proberen het gewoon en kijken of de consument het slikt.

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:21:
[...]

Zou wel heel mooi zijn als er veel gratis upgrades komen, maar het zal wel weer net zoals met de PS5 upgrades zijn, sommige gratis, sommige betaald.
Volgens dit bericht zijn er 4 van de 150 betaald. De rest is gratis upgrades.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:24:
[...]

Volgens dit bericht zijn er 4 van de 150 betaald. De rest is gratis upgrades.
Ja heb alleen geen idee of dit een legitieme source is :P ik ken bij lange na niet alle twitter bronnen ;)

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:24:
[...]

Maar laten we ook niet naïef zijn richting Sony. Ze hebben al best wat impopulaire keuzes de wereld ingeslingerd om die achteraf dan toch weer te herzien. Ze proberen het gewoon en kijken of de consument het slikt.
Anderzijds kan je het ook weer positief inzien, doordat je de disc drive los kan kopen is die ook makkelijker te vervangen als consument. Daarnaast komt het meeste geluid van de ps5 uit de disc drive, die kan je dan ook eenvoudig af koppelen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik zie ook genoeg voordelen aan een detachable disc drive, zowel voor Sony alsmede consument. Totaal voorbarig om nu al te roepen dat Sony digital only gaat.

Deathloop update komt morgen uit, vanaf dan ook in de PS+ collectie:

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 20-09-2022 11:06 ]

• cold_as_ijs
Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:24:
[...]

Of zijn dit zaken die een beetje lost in translation zijn.
Ik heb de podcast nog even beluisterd, die persoon zegt dus dat PSVR1 games niet compatible zijn vanwege bla bla next gen experience bla bla bla. De podcast presentator gaat er ook verder niet op in, want mijn eerste vraag zou namelijk zijn om te verduidelijken of er dan geen patches komen oid. Maar dan zou ineens na het weekend het wel ineens kunnen

Ik kan niet geloven dat ze voor het weekend zeggen dat er geen support is, en dan na het weekend ineens 150 games confirmed zijn met 4 betaalde upgrades. Vooral vanwege de specifieke hoeveelheid betekend gewoon dat ze dit in de planning hadden zitten zou ik zeggen. Misschien naief van mij :D

• thunder8

thunder8

Inderdaad redelijk persoonlijk. Ik vind dit deel tot nu toe een stuk beter dan Vanguard en meer richting MW1 en ColdWar. Iets minder snel, maar het speelt wel redelijk lekker. Merk wel dat ik met bepaalde wapen veel meer heb dan andere. Ik speel sinds MW1 2019 lekker met muis en toetsenbord, zodat ik nog een beetje mee kan komen. Ben blij dat ze dit aardig geïmplementeerd hebben, zodat je gewoon qua controls on par bent met een controller.

Chaoss schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:58:
Ik zie ook genoeg voordelen aan een detachable disc drive, zowel voor Sony alsmede consument. Totaal voorbarig om nu al te roepen dat Sony digital only gaat.

Deathloop update komt morgen uit, vanaf dan ook in de PS+ collectie:
[YouTube: Deathloop - Goldenloop Update: Official Game Update Trailer | PS5 Games]
Vanaf vandaag in PS plus. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:27:
[...]

Vanaf vandaag in PS plus. :)
Ohja de Twitter post waar ik het uit haalde was al van gisteren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:14:
[...]

Baardmans heeft iets meer dan 2000 volgers...

[Afbeelding]
Uhm okay. En waar doel je precies op?
Pagina: 1 ... 232 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord