• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Je bent niet verplicht die functie te gebruiken toch?
weet ik niet. maar wie zal hem uitzetten? ik ga hem binnenkort nog een keer kopen. ik werd niet goed van dat save-gedoe.

• Farabi
  • Niet online
Iemand ervaringen met the quarry? Is het beter dan man of medan?
Farabi schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:52:
Man of medan ken ik niet maar ik vond het wel heel erg lijken op Until Dawn (zelfde developers ook volgens mij)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Chaoss schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Ja ik twijfel ook nog om te upgraden naar Plus, maar ik zie zo 10+ games staan die ik wel wil spelen maar waar haal ik de tijd vandaan...

Krijg dan weer een beetje het gevoel als toen ik vroeger alle games illegaal downloade :P.
Zoveel aanbod dat ik dan ook snel weer afhaakte en door ging naar de volgende game om die weer een paar uurtjes te spelen. Niet zo'n positieve ontwikkeling.
Idd daar heb je een punt. Heb hetzelfde eigenlijk. Ik heb maar een handjevol spellen van gamepass echt uitgespeeld. Wat ik het meeste speel is eigenlijk alsnog gekochte spellen 8)7

Wou GoT gaan spelen en staat al gedownload op de ps5 maar nog geen eens aangeraakt omdat ik weer helemaal hooked ben aan AC Odyssey. Omdat ik de ultimate edition goedkoop kon krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door MissMe NL op 26-06-2022 14:24 ]

• Farabi
  • Niet online
GT7 heeft mijn savebestand online opgeslagen terwijl ik geen psn plus heb, wat een verademing.

(Had tijdje geleden mijn ps5 verkocht, nu weer gekocht)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
Farabi schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:52:
Man of medan komt in psn+ essential volgende maand (als de geruchten kloppen)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

MissMe NL schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Idd daar heb je een punt. Heb hetzelfde eigenlijk. Ik heb maar een handjevol spellen van gamepass echt uitgespeeld. Wat ik het meeste speel is eigenlijk alsnog gekochte spellen 8)7

Wou GoT gaan spelen en staat al gedownload op de ps5 maar nog geen eens aangeraakt omdat ik weer helemaal hooked ben aan AC Odyssey. Omdat ik de ultimate edition goedkoop kon krijgen.
Herkenbaar inderdaad. Afgelopen half jaar amper gespeeld via gamepass maar iedere keer de games die ik kocht. Het abonnement loopt ondertussen vrolijk verder.
Merk wel dat ik de typische Sony games heel erg heb gemist. Ik zit nu in GoW en wat is dat genieten zeg.
Gelijk voor 3 jaar een abonnement nemen trap ik niet meer in. Het voordeel wat je op het totaal bedrag krijgt word weer teniet gedaan door het aantal maanden dat ik de dienst niet aanraak. Hier en daar een maand of een paar maanden afgewisseld met een game kopen is logischer voor mij. De kosten zijn het allemaal niet maar ze moeten het ook weer niet te makkelijk verdienen. :P

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Eerste boss (Phrike) down! 8) (06:30)

[YouTube: Returnal - Gameplay (PlayStation 5)]

Wat. Een. Spel. _/-\o_

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Dit is toch wel een groot voordeel dat mensen eindelijk Returnal gaan spelen. Tegelijkertijd is het ook een treurig besef dat als een ontwikkelaar eens iets nieuws en vets doet mensen er geen geld aan uit willen geven door koud water vrees.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 10:08
giantgiantus schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:11:
Dit is toch wel een groot voordeel dat mensen eindelijk Returnal gaan spelen. Tegelijkertijd is het ook een treurig besef dat als een ontwikkelaar eens iets nieuws en vets doet mensen er geen geld aan uit willen geven door koud water vrees.
Is daar iets vernieuwend aan dan? OK je schiet ipv een zwaardje maar de herhalen de moves van de boss. De oneindige health bar en het bewegen om zijn aanvallen te ontwijken is vrij standaard. Verder wat horror hier en daar. Wat gore erbij en monsters overal. Echte GG 10/10 IGN...

Prima als het je ding is maar origineel? Nee

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 27-06-2022 08:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:57:
[...]

Is daar iets vernieuwend aan dan? OK je schiet ipv een zwaardje maar de herhalen de moves van de boss. De oneindige health bar en het bewegen om zijn aanvallen te ontwijken is vrij standaard. Verder wat horror hier en daar. Wat gore erbij en monsters overal. Echte GG 10/10 IGN...

Ik denk dat het die combinatie met bullethell is die het dan moet doen. Mij spreekt het spel ook niet direct aan, maar ik zou het wel eens willen proberen. Misschien komende winter mijn plus maar upgraden. Aan de andere kant weet ik ook dat dit soort spellen bij mij maar een uurtje of 10 maximaal fris blijven. Tenzij returnal daar wat aan doet dmv goede skill trees of een goed verhaal zou ik het einde nooit zien. Dit is normaal het soort games dat ik in een diepe aanbieding koop, en ik dan naar een deel 2 uit zou kijken als het klikt :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:26
Denk vooral dat de moeilijkheid en het niet altijd kunnen saven de reden is dat veel mensen hier niet aan begonnen. Al lijkt dit al beter als bij release.

Verwijderd

Niets treurigs aan omdat mensen er geen geld aan uit zouden willen geven. Dan moet er maar beter demo platform voor handen zijn ipv de huidige beperkte vorm via Premium only. Ik vind het niet zo gek dat men niet zomaar 70/80 euro uitgeeft voor een nieuwe IP met leuke cijfers. :)

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 15:49

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Martinspire schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:57:
[...]

Origineel in de zin van iets unieks brengen, nee inderdaad dat kan niet gezegd worden. Daar en tegen heeft Housemarque al in het verleden aangetoond dat ze meesters zijn van het bullethel genre en voor hun was dit wel uniek, kunnen zij ook hun meesterschap vertalen richting een dimensie hoger?

Mijns inziens zijn ze daar ruim in geslaagd, wederom heeft Housemarque een pareltje afgeleverd en gezien het aantal prijzen wat ze gewonnen hebben en de vele postieve recensies ben ik niet een enkele fanboy roepende in de woestijn ;)

Het is mooi als een game origineel is, maar uitmuntende gameplay > originaliteit. Maar ieder zijn meug natuurlijk (en de game is waarschijnlijk ook niet voor iedereen weggelegd).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Niets treurigs aan omdat mensen er geen geld aan uit zouden willen geven. Dan moet er maar beter demo platform voor handen zijn ipv de huidige beperkte vorm via Premium only. Ik vind het niet zo gek dat men niet zomaar 70/80 euro uitgeeft voor een nieuwe IP met leuke cijfers. :)
En die game community klaagt vervolgens ook steen en been dat er geen vernieuwing is. Het blijft jammer die ultra conservatieve game gemeenschap.

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:51:
[...]

En die game community klaagt vervolgens ook steen en been dat er geen vernieuwing is. Het blijft jammer die ultra conservatieve game gemeenschap.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Natuurlijk zijn er genoeg mensen die klagen, dat is tegenwoordig nou eenmaal hobby Nr.1 van de mensheid.
Maar,
- Hades
- Stardew Valley
- Undertale
- Enter the Gungeon
- Celeste
- It takes Two
- Inside
- Death Stranding
- What Remains of Edith Finch

Gewoon even een paar unieke titels die allemaal weer wat anders doen, en welke allemaal geslaagd zijn.
Als een game goed is, dan word deze ook opgepakt. Simpel.
Maar, unieke games zijn helaas niet ook altijd goed.
Deathloop is daar een zeer goed voorbeeld van.

Maar, ik denk de enige reden waarom Returnal niet zo erg succesvol is geweest is omdat we al jaren lang een PS5 schaarste hebben.
Maar, ondertussen zijn er wel tal van games uitgekomen, en blijven ook uitkomen.
En de mensen die uiteindelijk een PS5 in bezit krijgen, die kiezen er eerder voor om hun geld uit te geven voor iets waarvan ze zeker weten dat ze het leuk vinden. (Ze hebben al lang genoeg gewacht, en willen niet beginnen met een slechte game ervaring.)

Hoewel mensen het haten dat developers hun titels nog steeds op de PS4 uitbrengen, weet ik 100% zeker dat dit de game Returnal goed had gedaan.

Verwijderd

Daarom ben ik een voorstander van een goed demo platform want vaak merk je al snel genoeg of het wat voor je is. Als je dat dan combineert met reviews om te voorkomen dat je een game koopt die enkel in zijn demo uur/uren goed is kom je een heel eind. Op die manier kun je een game ontdekken waarvan je niet had gedacht dat je het leuk zou vinden en andersom kan het je weer behoeden van een miskoop. Zo omzeil je koud water vrees.
Ik begrijp niet dat we dat niet hebben in deze tijd en vind het een vreemde keus dat er enkel (zeer beperkte) demo's via Premium te spelen zijn. Je wilt juist demo's wanneer je geen abonnement of het goedkoopste abonnement hebt (Essential) omdat je dan in veel gevallen vaker een game wilt kopen.
Zo denk ik er in ieder geval over. :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:01:
Daarom ben ik een voorstander van een goed demo platform want vaak merk je al snel genoeg of het wat voor je is.
Precies dat.
Er staan nog wel wat games op mijn 'wellicht zijn die wel leuk' lijstje (oa Metro Exodus, Returnal, Kena, Biomutant), maar omdat ik ze niet kan proberen koop ik ze niet, terwijl het uitbrengen van een demo zo simpel kan zijn. Nu koop ik alleen games waarvan ik weet dat ik ze écht leuk vind/ga vinden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-01 16:56
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:01:
Daarom ben ik een voorstander van een goed demo platform want vaak merk je al snel genoeg of het wat voor je is. Als je dat dan combineert met reviews om te voorkomen dat je een game koopt die enkel in zijn demo uur/uren goed is kom je een heel eind. Op die manier kun je een game ontdekken waarvan je niet had gedacht dat je het leuk zou vinden en andersom kan het je weer behoeden van een miskoop. Zo omzeil je koud water vrees.
Ik begrijp niet dat we dat niet hebben in deze tijd en vind het een vreemde keus dat er enkel (zeer beperkte) demo's via Premium te spelen zijn. Je wilt juist demo's wanneer je geen abonnement of het goedkoopste abonnement hebt (Essential) omdat je dan in veel gevallen vaker een game wilt kopen.
Zo denk ik er in ieder geval over. :)
Ik snap het ook helemaal niet wat Sony gedaan heeft met de demo’s, nu betaal je daar eigenlijk al voor en dan zou je de game ook nog eens moeten kopen. De enigste echt nieuwe games dat ik probeer is als ze gratis zijn of via ps+ essentials, dan heb ik er tenminste mijn geld niet aan verspild. Vroeger leerde ik nog eens een game kennen door ze bij vrienden te spelen maar door tijdgebrek gebeurt dat ook niet meer. Nu blijf ik dus veelal bij game franchises die ik al ken.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ontwikkelaars meer zouden verdienende als die demo’s gratis zijn. Die hoeven zelfs niet lang te zijn, 2 uur is denk ik al meer dan voldoende om te weten of de game je ligt of niet.

Verwijderd

En het vreemde is, ze hebben al een soort van middel in plaats daarvoor.

Bij veel games kan je na het zo'n 10/20% installeren al vaak starten en een gedeelte (Vaak de prologue.) spelen.
Dus, ze zouden daarvan gewoon een trial versie kunnen maken voor elk spel, en mocht je het verder willen spelen, dan kan je het kopen en wordt het verder gedownload.

Maar, goed.
Ik kan mij ook voorstellen dat er dan minder games worden verkocht doordat mensen een game uiteindelijk toch niet kopen na een trial.
Maar, aan de andere kant... zouden er ook mensen zijn die het na de trial juist wel kopen.

Ze hebben vast en zeker wel onderzoek gedaan naar wat het meeste geld oplevert. :P

• Farabi
  • Niet online
Het kopieren van spellen gaat trager dan een bestand van 50GB binnen halen (1gbit glasvezel). Zeer storend elke keer. Verbaast me dat ze dit nog steeds niet hebben aangepakt.

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:03:
Het kopieren van spellen gaat trager dan een bestand van 50GB binnen halen (1gbit glasvezel). Zeer storend elke keer. Verbaast me dat ze dit nog steeds niet hebben aangepakt.
Je bedoeld een update? Of van je externe m2 ssd naar je interne?

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Je bedoeld een update? Of van je externe m2 ssd naar je interne?
Update en bluray naar je ssd.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
@Farabi Aan de leessnelheid van de Bluray speler kunnen ze weinig veranderen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Farabi
  • Niet online
Millert schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:31:
@Farabi Aan de leessnelheid van de Bluray speler kunnen ze weinig veranderen.
Maar wel aan een update neem ik aan?
Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Maar wel aan een update neem ik aan?
Volgens mij is dat een beetje willekeurig per spel, GT7 doet er super lang over om te updaten, maar heb ook andere games die updaten bijna instantly na het downloaden van een update.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Grote spellen duren langer. Er wordt eerst een kopie gemaakt van je huidige game, mocht er iets mis gaan met je update dan hoef je niet de game te verwijderen en opnieuw te installeren + updaten. Dus als je een game van 80Gb hebt dan wordt er eerst 80gb gekopieerd voordat de update van x gb wordt toegepast.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Chaoss schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:04:
Er wordt eerst een kopie gemaakt van je huidige game, mocht er iets mis gaan met je update dan hoef je niet de game te verwijderen en opnieuw te installeren + updaten.
Volgens mij hangt het van game tot game af. Ik heb ook al updates zien binnenkomen van grote spellen en die dan tot mijn verbazing enkele seconden na het voltooien van de download al geïnstalleerd zijn.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Maar, unieke games zijn helaas niet ook altijd goed.
Deathloop is daar een zeer goed voorbeeld van.
Alsof dat een feit is 8)7
Deathloop vond ik echt een meesterlijke game, enorm van genoten!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 11:10

Ace

Happy Happy Joy Joy

Chaoss schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:04:
Grote spellen duren langer. Er wordt eerst een kopie gemaakt van je huidige game, mocht er iets mis gaan met je update dan hoef je niet de game te verwijderen en opnieuw te installeren + updaten. Dus als je een game van 80Gb hebt dan wordt er eerst 80gb gekopieerd voordat de update van x gb wordt toegepast.
Ome Mark had ons anders beloofd dat dit met native PS5 games niet meer het geval zou zijn.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ace schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Ome Mark had ons anders beloofd dat dit met native PS5 games niet meer het geval zou zijn.
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/N0XQ5L-K7loAAAAC/pretty-cool-cerny.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Iemand noemt hierboven dat het bij sommige games wel snel gaat, dat zijn dan misschien de native PS5 games.

Valt mij in ieder geval niet op want mijn games updaten tijdens de slaapstand, ideale functie.

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Vergeet niet dat het ook nog gecodeerd word opgeslagen, dat kost ook tijd.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

Slaapstand en updates doet hier zelden. En rete irritant.

En ben het helemaal mee eens dat demo’s niet achter een betaal muur moet zitten.

Goede voorbeeld is cyperpunk 2077. Je kan het spel installeren en dan gaat er een timer lopen. Genoeg uren om in te schatten of het wat is. Na alle negatieve nieuws heb ik toch het speel gekocht. Zonder demo had ik dat niet gedaan.

Ik teken nergens meer voor

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 16:18

SD5k

>4&X

Quakie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:43:
Slaapstand en updates doet hier zelden. En rete irritant.

En ben het helemaal mee eens dat demo’s niet achter een betaal muur moet zitten.

Goede voorbeeld is cyperpunk 2077. Je kan het spel installeren en dan gaat er een timer lopen. Genoeg uren om in te schatten of het wat is. Na alle negatieve nieuws heb ik toch het speel gekocht. Zonder demo had ik dat niet gedaan.
Heb ik ook vaak, ik zou eigenlijk wel de downloads in de gaten willen houden vanuit de PS app, of gewoon via Remote Play. Heb het al meerdere keren gehad dat ik een multiplayer potje met vrienden heb afgesproken en met een gigantische update word geconfronteerd, die vervolgens langer moet kopiëren dan het downloaden duurde.. :F

Verwijderd

[...]

Volgens mij is dat ook zo. Ik heb dit alleen met ps4 games.

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Update en bluray naar je ssd.
Update is alleen bij ps4 games. Ps5 games gaat heel snel. Bluray heeft gewoon een maximum snelheid. Daar kan Sony niks aan veranderen.

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Update is alleen bij ps4 games. Ps5 games gaat heel snel. Bluray heeft gewoon een maximum snelheid. Daar kan Sony niks aan veranderen.
Heb je weleens een HZD (PS5) update gehad? Duurt dat kort?

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Heb je weleens een HZD (PS5) update gehad? Duurt dat kort?
Forbidden West bedoel je? Zero dawn is een ps4 game.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2022 18:48 ]

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:48:
[...]

Forbidden West bedoel je? Zero dawn is een ps4 game.
Klopt die. Al een keer ge-update?
Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Weet niet of het zo is, maar misschien ligt het aan het feit dat een game multiplatform is (PS4 & PS5) dat die games alsnog langzaam updaten, maar dat games waar alleen een PS5 versie van is wel de mogelijkheid hebben voor snelle updates?

Ik zeg maar wat, maar het valt me wel op dat het niet bij ieder spel hetzelfde werkt.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-01 16:56
Kalder schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Weet niet of het zo is, maar misschien ligt het aan het feit dat een game multiplatform is (PS4 & PS5) dat die games alsnog langzaam updaten, maar dat games waar alleen een PS5 versie van is wel de mogelijkheid hebben voor snelle updates?

Ik zeg maar wat, maar het valt me wel op dat het niet bij ieder spel hetzelfde werkt.
Dat denk ik niet, Ratchet and Clank rift apart moest namelijk ook updates kopiëren. Bij Astro's Playroom heb ik het dan weer niet voorgehad maar dat is dan ook een kleine game.

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Ja. Ging gewoon snel

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanavond de mainquest van Cbp2077 uitgespeeld, de originele setting, het verhaal en het modden van je lichaam etc maken het een leuke game maar technisch is het nog steeds matig of net voldoende. Nu heb ik hiervoor Horizon FW uitgespeeld dus dat is technisch ook wel een heel verschil :P

Heb nog wat quests open staan, ff kijken hoelang het leuk blijft. Die gigs en police events worden wel snel flauw.

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:28
Even een vraag tussendoor,

Op welke settings hebben jullie de vibration/trigger intensity zitten voor de controller? Standard [Strong] lijkt me dat het er voor zorgt dat de controller in no-time leeg is.

Is Medium dan een betere setting?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

devandrej schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:11:

Op welke settings hebben jullie de vibration/trigger intensity zitten voor de controller? Standard [Strong] lijkt me dat het er voor zorgt dat de controller in no-time leeg is.

Geen idee. Gewoon proberen? Zal sowieso per game verschillen.
En een tweede controller is veel handiger. Dan kun je gewoon verder gamen met de andere controller terwijl de eerste laadt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:53

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

devandrej schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:11:

Heb hem altijd op strong staan en wel eens sessie van 8 uur gehad op een dag zonder dat ie leeg gaat.

Maar ik snap dat probleem niet heel erg, je hebt toch wel een USB lader in de buurt of anders een powerbankje mocht ie wél een keertje leeg raken?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

Of koop een lange usb kabel? Ik pak als het nodig is die van mijn laptop. Twee meter snoer kom ik wel mee uit.

Ik heb meer last van dat mijn pulse koptelefoon leeg is. Die gaat pas snel leeg en moeilijker tussentijds op te laden.

Ik teken nergens meer voor

• SD5k

SD5k

>4&X

Sony heeft gisteren alleen een gaming monitor en 2 headsets aangekondigd en dus geen Pro controller? Gemiste kans. -O-

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als er inderdaad een Pro controller op komst is zou ik verwachten dat die niet onder het Inzone label valt maar echt de Playstation merknaam draagt. Dan zie ik die eerder in een PS Blog voorbij komen of een PS showcase.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
Jammer dat die mic er niet af kan bij de nieuwe Sony inzone H9 headset.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Paar dagen terug en na 15 jaar of zo weer eens Tekken 2 gespeeld op de PS5. Heerlijk nostalgisch :D
Van emancipatie was geen sprake, want Jun sloeg me eerst 6x K.O. :+ :')

• SD5k

SD5k

>4&X

kazuka schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:40:
Als er inderdaad een Pro controller op komst is zou ik verwachten dat die niet onder het Inzone label valt maar echt de Playstation merknaam draagt. Dan zie ik die eerder in een PS Blog voorbij komen of een PS showcase.
Goed punt, maar ik zei het omdat die geruchten blijkbaar de ronde deden.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:26
Waar blijven in ieder geval die backpadles die ze op voor ps4 controllers wel hadden :z

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-01 17:39
Chelseamarre123 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:16:
Waar blijven in ieder geval die backpadles die ze op voor ps4 controllers wel hadden :z
Als je niet vies bent van een beetje modden kan ik je deze aanraden. Maak er nu een maand of 2 gebruik van en ben er erg tevreden over :)
Amaze86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:01:
Jammer dat die mic er niet af kan bij de nieuwe Sony inzone H9 headset.
Das voor mij dan een no go, gebruik de mic maar heel weinig.
Maar het zal wel met de noise cancelling te maken hebben, daar heb je meen ik ook een mic voor nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 29-06-2022 14:30 ]

• SD5k

SD5k

>4&X

JobKlimop schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Als je niet vies bent van een beetje modden kan ik je deze aanraden. Maak er nu een maand of 2 gebruik van en ben er erg tevreden over :)
Die heb ik zelf ook (maar dan de versie met alleen de 2 paddles), ben ik op zich ook wel tevreden over maar zou graag een stap verder gaan richting iets vergelijkbaars met de Xbox Elite controller.

Verwijderd

Mosin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:36:
Paar dagen terug en na 15 jaar of zo weer eens Tekken 2 gespeeld op de PS5. Heerlijk nostalgisch :D
Van emancipatie was geen sprake, want Jun sloeg me eerst 6x K.O. :+ :')
Equal rights, equal lefts... :P

Verwijderd

Voor wie net als ik de PS5 pas hebben, leuk om te weten:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 16:34
JobKlimop schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Ah de versie 2.
Is dat zonder soldeer werk om de L3, R3 en mousepad ook te kunnen mappen?

/edit
Mmmm nog steeds solderen

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-01 14:29
De PlayStation Plus Essential games zijn bekend.

Weet niet of deze al gedeeld was.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ziet er slick uit! Dan zal een release ook wel nabij zijn.

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
Dit is een van de grote redenen waarom ik een ps5 heb gekocht. VR! Tot nu toe nog steeds blij met mijn ps4 VR, maar die nieuwe gaat er komen.

Floksor

• SD5k

SD5k

>4&X

schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Ah de versie 2.
Is dat zonder soldeer werk om de L3, R3 en mousepad ook te kunnen mappen?

/edit
Mmmm nog steeds solderen
Nee, hoeft niet zo lang je de touchpad en L3/R3 niet wil mappen aan de back buttons.

• schumi2004
SD5k schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Nee, hoeft niet zo lang je de touchpad en L3/R3 niet wil mappen aan de back buttons.
Die mogelijkheid zou ik dus eigenlijk wel willen.
Maar voorlopig zijn er nog geen andere betaalbare oplossingen dus misschien dat ik hem wel aanschaf 👍

Helaas toch niet meer info vandaag.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• SD5k

SD5k

>4&X

schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Die mogelijkheid zou ik dus eigenlijk wel willen.
Maar voorlopig zijn er nog geen andere betaalbare oplossingen dus misschien dat ik hem wel aanschaf 👍
Puur uit interesse hoor, maar waarom zou je die mogelijkheid willen?

De touchpad knop doet meestal geen zaken die je altijd onder je vinger wil hebben, en L3/R3 heb je sowieso altijd al onder je vingers toch? Ik heb het zelf nooit gemist in ieder geval. Bijkomend voordeel is dat je je controller weer terug in originele staat kunt brengen wanneer er zich een garantiekwestie voor doet.
kazuka schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:36:
Blijkbaar de eerste echte foto van de PSVR2 "in the wild".

[Afbeelding]

[Twitter]
Ik snap dit soort foto's nooit. Dan heb je schijnbaar het apparaat in bezit en ben je bereid er foto's van te verspreiden. En dan maak je zo'n foto?!. :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ik snap dit soort foto's nooit. Dan heb je schijnbaar het apparaat in bezit en ben je bereid er foto's van te verspreiden. En dan maak je zo'n foto?!. :P
Het had ook erger gekund, met een potato cam genomen van een vage foto op een tv scherm ofzo, zie je ook regelmatig :P

Dit was blijkbaar een VR developer die werkt aan een PSVR2 game en stellig beweerde dat deze foto op Twitter gedeeld mocht worden, om nog geen uur later offline te zijn gehaald nadat de Sony ninjas toch maar in actie waren gekomen :+

• schumi2004
SD5k schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Puur uit interesse hoor, maar waarom zou je die mogelijkheid willen?

De touchpad knop doet meestal geen zaken die je altijd onder je vinger wil hebben, en L3/R3 heb je sowieso altijd al onder je vingers toch? Ik heb het zelf nooit gemist in ieder geval. Bijkomend voordeel is dat je je controller weer terug in originele staat kunt brengen wanneer er zich een garantiekwestie voor doet.
Touchpad niet persé maar de L3 en R3 wel eigenlijk.
Ik vind het persoonlijk fijner "extra" knoppen te hebben en makkelijk binnen bereik. Voor de L3 en R3 moet je toch vaak je duim liften en dat zou dan met die backpaddles niet meer (of minder) nodig zijn, iig makkelijker.

• SD5k

SD5k

>4&X

schumi2004 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Touchpad niet persé maar de L3 en R3 wel eigenlijk.
Ik vind het persoonlijk fijner "extra" knoppen te hebben en makkelijk binnen bereik. Voor de L3 en R3 moet je toch vaak je duim liften en dat zou dan met die backpaddles niet meer (of minder) nodig zijn, iig makkelijker.
Dat snap ik niet helemaal, je moet ze toch juist indrukken met je duimen? Maar ieder z'n ding uiteraard. :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SD5k schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Dat snap ik niet helemaal, je moet ze toch juist indrukken met je duimen? Maar ieder z'n ding uiteraard. :)
Ik snap het ook wel, van alle controls vind ik het indrukken van de L3 en R3 knop het meest awkward. Het voelt gewoon niet goed, en een alternatieve locatie op de rug zou mij prima passen.

Ik speel echter niet competatief, ik kan me voorstellen dat om de edge te krijgen in een e-sport game je andere knoppen daar wil hebben. Maar qua comfort, zou ik L3 en R3 er op mappen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-01 08:04

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

SD5k schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Het gaat niet alleen om indrukken van, maar ook kunnen uitschakelen van bepaalde knoppen en eventueel remappen naar backpaddles. In sommige games is dat gewoon makkelijker. Ik heb bv een profiel voor Battlefield 5 als ik daar in een vliegtuig zit dat ik dan de standaard R3 die je kan indrukken, heb uitgeschakeld omdat de standaard controller schema in BF5 voor een vliegtuig R3 + press je ineens naar achteren kijkt wat ik niet fijn vind.

Ik hoop echt dat Sony met of een Elite controller of een backbutton attachement komt. Maakt het zoveel fijner in sommige games. Wel dan met een fatsoenlijke app om alles in te kunnen stellen en niet door bv: Druk 6x op knop X om knop L1 te remappen naar backpaddle 2 en sluit af met 3x driehoekje om op te slaan.

XBL: MRE Inc

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:53
Raem schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:19:
[Twitter]
Helaas toch niet meer info vandaag.
:'(

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Stray komt deze maand uit *O*

Sucker Punch Productions: “No inFAMOUS or Sly Cooper games in development”
There are no inFAMOUS or Sly Cooper games currently in development at franchise creator Sucker Punch Productions or any other studio, Sucker Punch Productions confirmed.
https://www.gematsu.com/2...oper-games-in-development

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OfJraRMkjdO00jn2SBNMNFdryQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NSKgfXivhaxeWhhia0VvivHb.jpg?f=user_large

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
Ik heb de PS5 vanaf launch en dit zie ik ook voor het eerst :p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hebben jullie dat wel eens gehad dat je na het opstarten van de PS5 de HDR instellingen als eerst voor je neus krijgt? De HDR setting stond ook weer terug op altijd aan ipv toepassing gebonden. Spontane HDR reset.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:29:
Hebben jullie dat wel eens gehad dat je na het opstarten van de PS5 de HDR instellingen als eerst voor je neus krijgt? De HDR setting stond ook weer terug op altijd aan ipv toepassing gebonden. Spontane HDR reset.
Eigenlijk alleen als ik op dezelfde hdmi poort een ander apparaat heb aangesloten, dan zet mijn TV gamemode uit.

• Farabi
  • Niet online
Destijds heb ik lang gewacht op hdmi 2.1 televisies. Maar ik ben al snel tot de conclusie gekomen dat ik voor 4K resolutie mode ga in alle spellen.

Ik doe er dus niets mee😂

Verwijderd

Farabi schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:21:
Destijds heb ik lang gewacht op hdmi 2.1 televisies. Maar ik ben al snel tot de conclusie gekomen dat ik voor 4K resolutie mode ga in alle spellen.

Ik doe er dus niets mee😂
Dan kan alsnog vrr wel handig zijn.

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Dan kan alsnog vrr wel handig zijn.
Gaat dat niet ten koste van de kwaliteit als ik het aanzet?
Farabi schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Variable refresh rate (vrr) heeft niets met resolutie te maken, het heeft met de verversing snelheid van het beeldscherm en de framerate te maken, vrr zorgt dat die gelijk zijn zelfs als de framerate niet locked is op 30, 40(@120hz), 60, of 120.

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:08:
[...]

Variable refresh rate (vrr) heeft niets met resolutie te maken, het heeft met de verversing snelheid van het beeldscherm en de framerate te maken, vrr zorgt dat die gelijk zijn zelfs als de framerate niet locked is op 30, 40, 60, of 120.
Maar als ik vrr aanzet bij spiderman, krijg ik de melding dat de kwaliteit achteruit gaat. Maar haal ik 120hz en vrr door elkaar nu?
Farabi schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:11:
[...]

Maar als ik vrr aanzet bij spiderman, krijg ik de melding dat de kwaliteit achteruit gaat. Maar haal ik 120hz en vrr door elkaar nu?
Ik denk dat YouTube je wel verder duidelijk kan maken wat vrr doet, ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
En bij 120fps gaat de kwaliteit inderdaad omlaag omdat je PS5 2 keer zoveel beelden moet berekenen als bij 60.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 02-07-2022 20:14 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanavond toch maar een upgrade naar PS+ extra gedaan. Eerst Kingdom Come Deliverence maar gedownload, altijd al eens willen proberen.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-01 14:29

Ik doe er dus niets mee😂
Ik heb ook lang erop gewacht, vooral omdat ik het liefst een OLED wou en niet groter dan 43inch kon, ik ben erg blij met mijn TV, kan niet meer zonder deze OLED.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Ik heb ook lang erop gewacht, vooral omdat ik het liefst een OLED wou en niet groter dan 43inch kon, ik ben erg blij met mijn TV, kan niet meer zonder deze OLED.
Top, maar volgens mij ging mijn bericht niet daarover😂

Verwijderd

Farabi schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Heeft niks met kwaliteit te maken. Vrr zorgt ervoor dat je tv's refreshrate aangepast wordt op de fps. Hierdoor krijg je o.a. geen screen tearing.

Normaal gesproken draaien de games op 30, 60 of 120 fps. De tv heeft exact dezelfde refreshrate zodat je game soepel draait. Maar als de game onder die refresh rate komt (dus niet soepel draait) dan kan je screen tearing krijgen, omdat de fpfps en hz niet meer overeen komen. Bij far cry 6 is dat aanwezig. Vrr zorgt ervoor dat je tv dezelfde refresh rate krijgt als de fps op dat moment.

Sommige games hebben een umlocked high frame rate mode. Dan draait hij op een lagere resolutie maar kan de fps naar de 120fps gaan. Echter omdat die fps niet stabiel is werkt dat eigenlijk alleen met vrr.

• Hulleman

Ik doe er dus niets mee😂
VRR werkt ook in 4K. Daarnaast kun je in R&C gebruik maken van de 40fps modus in fidelity mode (4K en HDR). Die maakt gebruik van het 4K120hz signaal van de ps5 en daar heb je HDMI 2.1 voor nodig. Zullen wel meer games gaan gebruiken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:04:
[...]

Heeft niks met kwaliteit te maken. Vrr zorgt ervoor dat je tv's refreshrate aangepast wordt op de fps. Hierdoor krijg je o.a. geen screen tearing.
Veel belangrijker nog, geen onregelmatige frametimes, wat je ziet als stotterend beeld.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 18:32

JoeZuCK

_Fonz > all.

-

[ Voor 200% gewijzigd door JoeZuCK op 03-07-2022 11:01 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

-

[ Voor 100% gewijzigd door JoeZuCK op 03-07-2022 11:01 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

@JoeZuCK In het [Multi] Elden Ring topic kunnen ze je beter van dienst zijn denk ik ;)
En anders kan de Wiki antwoord geven op veel vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 03-07-2022 09:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Superkiwi schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:17:
@JoeZuCK In het [Multi] Elden Ring topic kunnen ze je beter van dienst zijn denk ik ;)
En anders kan de Wiki https://eldenring.wiki.fextralife.com/Elden+Ring+Wiki antwoord geven op veel vragen.
Oh shit verkeerde topic. 🤣

Tis dat ik niet graag de Wiki erbij pak. Wil eerste run volkomen blank erin gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 03-07-2022 09:20 ]

Chaoss schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:42:
Vanavond toch maar een upgrade naar PS+ extra gedaan. Eerst Kingdom Come Deliverence maar gedownload, altijd al eens willen proberen.
Vond het een geniale game, had in 3 maanden tijd er 150 uur in gestoken :D. Vrij hardcore met bepaalde mechanics, maar daardoor juist leuk. Je moet hem dus niet te snel aan de kant leggen omdat het frustrerend is, het wordt makkelijker als je bepaalde skills verbeterd. Ik had overigens wel gecheat door de crosshair aan te zetten op mijn monitor, hierdoor kon ik tenminste redelijk pijl en boog schieten. Het zwaardvechten is als je het doorhebt best ingenieus. Maakt ieder gevecht een uitdaging.
Als het klikt moet je ook de DLC proberen. A Women’s lot en de amerous adventures of hans capon waren heel goed. Band of bastard en from the ashes waren matig. Vooral die laatste had potentie, maar keuze die je daar maakte hadden nauwelijks consequenties.
Je zal overigens wat grafische glitches tegenkomen, zoiets als ditAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i857op5LsriXXvYwGDmd1NNWzdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqX9gbUuJhlfLQcFp01z0eHx.jpg?f=fotoalbum_large
Dus daar moet je wel tegenkomen. Moet daarbij wel zeggen dat het op de ps4 echt dramatisch was in vergelijking met PS5
Pagina: 1 ... 217 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord