Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Of die niet 1 pagina terug willen gaan :P
Ohh hahaha nu zie ik dat je hem al gepost had. Mijn excuses.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Mooie subtiele verschillen

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Niet mijn type game maar Wo Long ziet er wel bruut uit

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2022 20:40 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Na de (in mijn ogen) matige Xbox & Bethesda conferentie besloten deze generatie over te stappen op een PlayStation 5. Ik wilde eigenlijk de Digital Edition, maar die schijnt vrijwel nooit geleverd te worden. Twee games zaten er bij mijn bundel: Horizon Forbidden West en Gran Turismo 7. Ik laat ze voorlopig in de seal. Eerst Astro’s Playroom en Final Fantasy IX uitspelen. Alles om geen backlog te creëren ;)

Eerste indrukken zijn positief. Alles voelt “snappy” en die controller is echt heel bruut vergeleken met de DualShock 4.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Verwijderd

Mog schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:47:
Na de (in mijn ogen) matige Xbox & Bethesda conferentie besloten deze generatie over te stappen op een PlayStation 5. Ik wilde eigenlijk de Digital Edition, maar die schijnt vrijwel nooit geleverd te worden. Twee games zaten er bij mijn bundel: Horizon Forbidden West en Gran Turismo 7. Ik laat ze voorlopig in de seal. Eerst Astro’s Playroom en Final Fantasy IX uitspelen. Alles om geen backlog te creëren ;)

Eerste indrukken zijn positief. Alles voelt “snappy” en die controller is echt heel bruut vergeleken met de DualShock 4.
Meeste games zijn op disc goedkoper, dus die 100 euro die je meer betaald heb je snel terugverdiend.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hands on preview van A Plague Tale Requiem. Meer van hetzelfde maar dat viel te verwachten, wel wat verbeteringspunten en ook grafisch een upgrade gehad.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Meeste games zijn op disc goedkoper, dus die 100 euro die je meer betaald heb je snel terugverdiend.
Ik ga geen fysieke games kopen, dus die €100 heb ik voor lief genomen.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Via de USA store net Syphon Filter PS5 versie gedownload gratis terwijl ik geen nieuwe PS+ Premium heb 8)7

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:18
Chaoss schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:54:
Hands on preview van A Plague Tale Requiem. Meer van hetzelfde maar dat viel te verwachten, wel wat verbeteringspunten en ook grafisch een upgrade gehad.

[YouTube: A Plague Tale: Requiem - Exclusive Hands-On Preview]
Thanks! Hier kijk ik ook het meest naar uit. Deel 1 met plezier gespeeld.
Heel erg benieuwd naar de game :)

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Ik ga geen fysieke games kopen, dus die €100 heb ik voor lief genomen.
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je geen fysieke games zou willen kopen? Je bent flexibel (doorverkopen en eventuele games in de aanbieding) en je zit niet eeuwig vast aan je PlayStation account.

Ik snap dat het gemak is en dan heb je weer zo'n doosje. Maar dat weegt toch niet op tegen de extra kosten die je maakt?

Have you tried turning it off and on again?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:21
Op mijn Xbox Series X koop ik alles digitaal omdat daar alle nieuwe games veel goedkoper zijn 45-55 euro. (Buitenlandse store)

Op mijn Ps5 koop ik bijna alles op Disc omdat games op PSN tot in den treure onrealistisch duur blijven.

Digitaal heeft mijn voorkeur maar daar moet de prijs dan ook naar zijn

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 14-06-2022 22:30 ]

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55

DoctorV64

Cosmopoliet

s0kkie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:43:
Via de USA store net Syphon Filter PS5 versie gedownload gratis terwijl ik geen nieuwe PS+ Premium heb 8)7
Maar wel een usa psn abo toch?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:20:
Op mijn Xbox Series X koop ik alles digitaal omdat daar alle nieuwe games veel goedkoper zijn 45-55 euro. (Buitenlandse store)

Op mijn Ps5 koop ik bijna alles op Disc omdat games op PSN tot in den treure onrealistisch duur blijven.

Digitaal heeft mijn voorkeur maar daar moet de prijs dan ook naar zijn
je kan toch ook gewoon games kopen in de buitenlandse store op psn?

Maar goed, je koopt ze natuurlijk in een land waar het gemiddelde inkomen veel lager ligt dan in NL. Dus dan is het logisch dat het daar goedkoper is? Hier betaal je de prijs die past bij het inkomen in NL.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2022 22:49 ]

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:48:
[...]

je kan toch ook gewoon games kopen in de buitenlandse store op psn?

Maar goed, je koopt ze natuurlijk in een land waar het gemiddelde inkomen veel lager ligt dan in NL. Dus dan is het logisch dat het daar goedkoper is? Hier betaal je de prijs die past bij het inkomen in NL.
Ah ik was niet op de hoogte dat dit ook werkt op PSN.

Mooi dat ik dan op de Xbox zelf kan kiezen bij welk land mijn inkomen het beste past :p

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Ah ik was niet op de hoogte dat dit ook werkt op PSN.

Mooi dat ik dan op de Xbox zelf kan kiezen bij welk land mijn inkomen het beste past :p
Houdt er wel rekening mee dat je DLC en games vanuit verschillende regio's niet kan mengen, ze moeten uit dezelfde regio komen om met elkaar te werken. En je een apart account voor iedere regio moet hebben waardoor je aankopen/licenties verspreid zullen zijn over meerdere accounts.

• schumi1986
Caayn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:08:
[...]
Houdt er wel rekening mee dat je DLC en games vanuit verschillende regio's niet kan mengen, ze moeten uit dezelfde regio komen om met elkaar te werken. En je een apart account voor iedere regio moet hebben waardoor je aankopen/licenties verspreid zullen zijn over meerdere accounts.
Bedankt voor de uitleg, daar ga ik dus niet aan beginnen :p

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

DoctorV64 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:45:
[...]

Maar wel een usa psn abo toch?
Nee ook niet lol

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:25

Gregory76

Sony PlayStation freak

Net geprobeerd, kost gewoon $ 9,99 .....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6YqhH3t-ZJ4IBMNm4UDpSEvFx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvKY4Ap0YGDEEs2c9SWU6T0p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Gregory76 op 14-06-2022 23:43 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:40

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

martijn k. schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Ik ging ook makkelijker door HZD heen als door deel 2, heb het toevallig net weer opgepakt na een paar maand, heb hem op gemakkelijk gezet zodat ik de zware gevechten wat makkelijker door kom, want eigenlijk speel ik meer voor het verhaal als voor het vechten.

Deel 1 was beter en uitdagender.
Dit voelt een beetje als contradictie. Je zet de game op makkelijk om er door te komen, maar dan stel je dat deel 1 uitdagender was.

Of bedoel je met uitdagender de puzzel van de game zelf? Het verhaal?

Ik ben als casual gamer wel blij met hints van Aloy op sommige momenten, al vind zelfs ik het wel erg snel en veel. (Ik houd er niet van als ik online moet zoeken naar de oplossing EN ik wil ook niet een tijd ergens vast zitten.)

Het had fijn geweest als je in de instellingen de hints van Aloy zou kunnen vertellen. Nooit - Soms - Vaak of iets dergelijks.

Ik kon slecht in deel 1 komen, maar toen ik er in zat wel uitgespeeld. Deel 2 ben ik nu aan het twijfelen of ik aan NG+ ga beginnen, maar eerst wat dingen doen die ik alleen op Story/Easy speel, want met NG+ kun je de moeilijkheidsgraad niet veranderen. En voor de Arena en nog wat voorbeelden, heb ik geen zin dat het te moeilijk is.

Alleen komt Ghost of T vandaag als het goed is met de postNL in de bus vallen, dus kan HFW wel eens in de koelkast belanden :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je geen fysieke games zou willen kopen? Je bent flexibel (doorverkopen en eventuele games in de aanbieding) en je zit niet eeuwig vast aan je PlayStation account.

Ik snap dat het gemak is en dan heb je weer zo'n doosje. Maar dat weegt toch niet op tegen de extra kosten die je maakt?
Ik doe het ook en koop games 2e hands omdat ik veel games toch maar 1 keer en soms niet eens heel lang speel. Dan is 80 euro gewoon erg veel.

Maar er is wel 1 nadeel: Je moet de games elke keer in de PS5 stoppen en de disc drive maakt en takkeherrie voor niets. Er is geen noodzaak om de disc op max snelheid te laten draaien want de data zelf staat toch op de PS5. (De disc drive draait ook maximaal als er een schijf van een andere game in dat ding zit en dan is het echt niet nodig dat hij zo hard draait.)

Dat is voor mensen een reden om alleen digitaal te kopen.

Ik zou Ghost of T niet voor 70-80 euro kopen, maar nu via MP voor de helft van dat geld is een prima probeersel. R&C heb ik ook 2e hands gekocht en weer doorverkocht. Leuk om doorheen te gaan en daarna weer iemand blij mee te maken. Dus voor mij is de disc versie een voordeel. Als je nooit games verkoopt en altijd genoeg uit een game haalt om de relatief hoge aanschafprijs te verantwoorden, snap ik dat je het bij digitaal houdt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Hann1BaL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Maar er is wel 1 nadeel: Je moet de games elke keer in de PS5 stoppen en de disc drive maakt en takkeherrie voor niets.
Meen je dit serieus of is dit sarcasme?
Ik weet het niet zeker, daarom vraag ik het even ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gregory76 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:42:
[...]

Net geprobeerd, kost gewoon $ 9,99 .....[Afbeelding]
Oh dat is wel vaag dan! Ik zag bij alle PS1 classics een prijs staan en bij SF zag ik de Download knop, ik probeerde het en ik kon de game opstarten en spelen. Ik heb geen PS+ of Premium op mijn US account :P

• Hann1BaL

Hann1BaL

Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Dat is serieus als je van game switched ja. Ik heb de vraag namelijk wel eens gesteld aan mensen die per se de game digitaal willen hebben en dit is serieus een antwoord die ik vaker hoor, De herrie hoor je zelf toch ook wel neem ik aan?

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:02
Hann1BaL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Dat is serieus als je van game switched ja. Ik heb de vraag namelijk wel eens gesteld aan mensen die per se de game digitaal willen hebben en dit is serieus een antwoord die ik vaker hoor, De herrie hoor je zelf toch ook wel neem ik aan?
Die paar seconden dat ie staat te loeien kan ik niet bepaald irritant noemen.
Het is niet dat hij dat om de 5 minuten doet, alleen bij het opstarten en bij het opstarten van een game.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Het lawaai is wel een dingetje inderdaad. Het is grotendeels wel wat te dempen met wat voetjes en zorgen dat je PS5 goed in de kast staat, maar een anderszijds stille PS5 die (vaak zonder aanleiding) ineens lawaai begint te maken is gewoon irritant.

Zelf vind ik het schijfjes wisselen ook ronduit irritant, noem me lui, maar wanneer ik een schijfje moet wisselen dan kies ik vaak voor een ander spel die ik gewoon kan starten. Ik koop nog wel eens schijfjes, maar dat zijn dan enkel games waarvan ik weet dat ik die in 1 ruk uitspeel.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hann1BaL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:20:
[...]
De herrie hoor je zelf toch ook wel neem ik aan?
Alleen bij het opstarten van de game een seconde of 5, daarna is en blijft de PS5 stil.
En dan nog valt het geluid van de intitele spin echt reuze mee imho.
Maar goed, hoe ik het ervaar is niet per se hoe jullie het ervaren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 15-06-2022 10:33 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

ArniD schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Die paar seconden dat ie staat te loeien kan ik niet bepaald irritant noemen.
Het is niet dat hij dat om de 5 minuten doet, alleen bij het opstarten en bij het opstarten van een game.
Prima. Ook een mening die gewoon mag.
Als ik een game speel die ik heb gedownload moet de schijf die er in zit helemaal niet gaan draaien. Zolang er niet op de eject knop gedrukt is, is er geen reden om de schijf te laten draaien totdat ik de game start die een schijf nodig heeft.

Simpel te maken. Als ik remote play doe omdat mijn vrouw de TV gebruikt, dan is dat loeien, ook al is het maar even, gewoon irritant.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Prima. Ook een mening die gewoon mag.
Als ik een game speel die ik heb gedownload moet de schijf die er in zit helemaal niet gaan draaien. Zolang er niet op de eject knop gedrukt is, is er geen reden om de schijf te laten draaien totdat ik de game start die een schijf nodig heeft.

Simpel te maken. Als ik remote play doe omdat mijn vrouw de TV gebruikt, dan is dat loeien, ook al is het maar even, gewoon irritant.
Er zijn wel wat verbeter punten inderdaad:

- Waarom spint de disc bij een digital game?
- Wanneer je de disc versie hebt geïnstalleerd en ook eigenaar bent van de digital editie heb je alsnog de disc nodig. De digital versie is een aparte download, bij xbox is er geen onderscheid hij kijkt naar je licentie of je de game mag starten. Hier kan Sony nog wel van leren.
- Waarom spint de disc bij het opstarten van de ps5?
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Er zijn wel wat verbeter punten inderdaad:

- Waarom spint de disc bij een digital game?
- Wanneer je de disc versie hebt geïnstalleerd en ook eigenaar bent van de digital editie heb je alsnog de disc nodig. De digital versie is een aparte download, bij xbox is er geen onderscheid hij kijkt naar je licentie of je de game mag starten. Hier kan Sony nog wel van leren.
- Waarom spint de disc bij het opstarten van de ps5?
Wat ik vooral nog irritant vind is dat wanneer je een PS4 disc game upgrade naar PS5 (en je dus alleen de PS5 versie geïnstalleerd hebt), elke keer de PS4 versie weer in je home scherm erbij komt te staan. Hij wordt gelukkig niet volledig geïnstalleerd, dus het neemt verder geen ruimte in, maar het is wel vervelend.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Wat ik vooral nog irritant vind is dat wanneer je een PS4 disc game upgrade naar PS5 (en je dus alleen de PS5 versie geïnstalleerd hebt), elke keer de PS4 versie weer in je home scherm erbij komt te staan. Hij wordt gelukkig niet volledig geïnstalleerd, dus het neemt verder geen ruimte in, maar het is wel vervelend.
Eens. Maar goed het kan ook voorkomen dat je de ps4 versie wilt installeren (voor trophies bijvoorbeeld). Dan is het wel makkelijk dat je daar snel bij kan.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Eens. Maar goed het kan ook voorkomen dat je de ps4 versie wilt installeren (voor trophies bijvoorbeeld). Dan is het wel makkelijk dat je daar snel bij kan.
Ja klopt. Dit is ontstaan nadat ze de PS4 en 5 versies gesplitst hebben. Eerder kon je switchen via de options knop, vond ik zelf eigenlijk beter.

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Ja klopt. Dit is ontstaan nadat ze de PS4 en 5 versies gesplitst hebben. Eerder kon je switchen via de options knop, vond ik zelf eigenlijk beter.
Ik moet eerlijk zeggen dat die optie voor mij iets onduidelijker was. Maar dat kwam ook dat er niet heel duidelijk op het begin scherm te zien was welke versie het nu was. Nu hebben ze er prominent ps4 of ps5 staan, dus dat is wel weer verbeterd.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat ik vooral wennen vind is dat je in het menu geen 2 menubalken meer boven elkaar hebt zoals bij de PS4.
Nu moet ik op de PS knop drukken om de tweede menubalk tevoorschijn te toveren, die zich dan onderin het scherm bevindt.
Verder een erg fijn apparaatje hoor, niks mis mee :)

• Magic
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:23:
Wat ik vooral wennen vind is dat je in het menu geen 2 menubalken meer boven elkaar hebt zoals bij de PS4.
Nu moet ik op de PS knop drukken om de tweede menubalk tevoorschijn te toveren, die zich dan onderin het scherm bevindt.
Verder een erg fijn apparaatje hoor, niks mis mee :)
Waar ik niet aan kan wennen is dat de lang/kort druk functie van de PS-knop omgedraaid is:

PS4 (en nintendo switch):
- kort drukken: Homescherm
- lang drukken: Quickmenu

PS5:
- kort drukken: Quickmenu
- lang drukken: homescherm

Na een half jaar PS5 doe ik dat nog steeds verkeerd als ik mijn PS5 in slaapstand wil zetten. (en ja, dat kan via het homescherm ook, maar het quickmenu is sneller)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Magic schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Waar ik niet aan kan wennen is dat de lang/kort druk functie van de PS-knop omgedraaid is:

In de acht en een half jaar dat ik een PS4 heb, heb ik nooit geweten dat je die knop ook lang in kunt drukken :o

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Omdat niet iedereen alles zo goedkoop mogelijk wil?

Heb nog nooit een spel doorverkocht (wel weg gegeven) en ik heb nog nooit een spel gekocht omdat het in de aanbieding was.

Ik koop een spel dat ik wil spelen op het moment dat ik het wil spelen en de prijs zal me een rotzorg zijn.

Is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat niet iedereen bezig is alles zo goedkoop mogelijk te willen?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:36:
[...]

In de acht en een half jaar dat ik een PS4 heb, heb ik nooit geweten dat je die knop ook lang in kunt drukken :o
Hahaha, dan gaat er ineens een hele wereld voor je open :P
[...]

PS5:

Na een half jaar PS5 doe ik dat nog steeds verkeerd als ik mijn PS5 in slaapstand wil zetten. (en ja, dat kan via het homescherm ook, maar het quickmenu is sneller)
Hier hetzelfde, heb de PS5 vanaf launch, dus al meer dan anderhalf jaar, en ik kan er nog steeds niet aan wennen 8)7

Zo'n beetje iedere keer dat ik hem uit wil zetten ga ik eerst per ongeluk naar het homescherm... Volgens mij is dat met dat homescherm en quickmenu in de PS3 en 4 tijd hetzelfde geweest, bij de 5 is het omgedraaid, dus tja, even een gewoonte van 2 generaties omscholen is nog niet zo makkelijk als het lijkt :+

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 15-06-2022 11:53 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 19:42
Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Holy shit, ik ook niet. Ik heb m'n PS4 altijd uitgezet door Home-knop in te drukken, naar boven te gaan en dan helemaal naar rechts voor Power. Maar dat quick menu is véél handiger :D

The devil is in the details.

[...]

PS5:

Even wennen als je vanaf de PS4 komt, maar ik vind het juist veel logischer.

Kort drukken om snel acties uit te voeren, bijvoorbeeld via het quickmenu of met activity cards gerelateerd aan de game. Lang drukken om je spel te verlaten.

Raem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:53:
[...]

Kort drukken om snel acties uit te voeren, bijvoorbeeld via het quickmenu of met activity cards gerelateerd aan de game. Lang drukken om je spel te verlaten.
Het was bij de PS3 ook gewoon zoals het op de PS4 was, dus doe het al sinds 2007 andersom vergeleken met de PS5, ik weet niet of ik hier ooit nog aan ga kunnen wennen, is nou al 1½ jaar en ik kan er nog steeds niet aan wennen.
Zou het fijn vinden als ze mensen de optie gaven om het om te draaien zoals het was op de PS3 en 4

Kalder schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Het was bij de PS3 ook gewoon zoals het op de PS4 was, dus doe het al sinds 2007 andersom vergeleken met de PS5, ik weet niet of ik hier ooit nog aan ga kunnen wennen, is nou al 1½ jaar en ik kan er nog steeds niet aan wennen.
Zou het fijn vinden als ze mensen de optie gaven om het om te draaien zoals het was op de PS3 en 4
De optie om het om te kunnen draaien zou het beste zijn inderdaad. Wie weet in een volgende update. :)

• Magic
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:53:
[...]

Mijn bedrading in m'n hersens ligt net even anders. Omdat ik het quickmenu alleen gebruik om hem uit te zetten is het : Kort indrukken om wat anders te spelen, lang indrukken om het systeem uit te schakelen :)

Een optie om het om te draaien zou ik zeer verwelkomen, old skool mode :)

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011

Gregory76

Sony PlayStation freak

s0kkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Oh dat is wel vaag dan! Ik zag bij alle PS1 classics een prijs staan en bij SF zag ik de Download knop, ik probeerde het en ik kon de game opstarten en spelen. Ik heb geen PS+ of Premium op mijn US account :P
Lucky you! Zal wel een foutje geweest zijn dan. Jammer dat ze het snel veranderd hebben. :'(

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• jimz93
  • Laatst online: 14-01 21:27
Flagg schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Heb nog nooit een spel doorverkocht (wel weg gegeven) en ik heb nog nooit een spel gekocht omdat het in de aanbieding was.

Ik koop een spel dat ik wil spelen op het moment dat ik het wil spelen en de prijs zal me een rotzorg zijn.

Is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat niet iedereen bezig is alles zo goedkoop mogelijk te willen?
Misschien is het ook niet zo moeilijk om je voor te stellen dat niet iedereen het even breed heeft en daar dus wel op (moet) letten (en de gestelde vraag daar vervolgens uit voortvloeit) :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Nou ik ben blij dat het jou een rotzorg zou zijn. :)

Have you tried turning it off and on again?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:24
adaptive feedback in de joysticks zou wel cool zijn voor singleplayer games dan toch. Dat je bijvoorbeeld in Gran Turismo de kracht van het stuur voelt net zoals je dat nu al hebt met gas geven.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Nou ik ben blij dat het jou een rotzorg zou zijn. :)
Het werd wel letterlijk gevraagd waarbij kosten als argument gebruikt werden toch? 55€ in de mediamarkt lijkt goedkoop maar als je een neefje, broertje of vriend hebt voor ganesharing zijn de games ineens 35-40€.

Ben benieuwd wat dit met de game doet. In het begin even gespeeld en was op zich wel leuk voor een paar potjes. Maar op een gegeven moment was er zo'n leegloop dat niemand het meer speelde en je niet eens fatsoenlijk een match kon vinden.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Destruction AllStars heeft opzicht wel leuke core gameplay maar qua content was het bij launch wel erg magertjes.

Op zich mooi dat ze de game nog altijd ondersteunen maar heb ook een beetje het idee dat dit een experimentele speelbal is van Sony. Kijken of ze een GAAS game die nog maar weinig spelers heeft weer interessant en populairder kan maken. Iets waar ze straks wellicht vaker mee te maken gaan krijgen met hun nieuwe focus op GAAS games uit de eigen keuken.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Raem schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:07:
[YouTube: Destruction All Stars 101 Series - Gameplay Breakdown | PS5 Games]

Ben benieuwd wat dit met de game doet. In het begin even gespeeld en was op zich wel leuk voor een paar potjes. Maar op een gegeven moment was er zo'n leegloop dat niemand het meer speelde en je niet eens fatsoenlijk een match kon vinden.
Bleh, next..
Geef me aub een update omtrent GoW Ragnarok, het gerucht gaat dat ze eind vd maand nog met nieuws komen, one can hope..(?)

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
[...]

PS5:

Haha, dit klinkt zo herkenbaar :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is CFI-1116A de nieuwste chip?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37

reaL_G

G

Farabi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:56:
Is CFI-1116A de nieuwste chip?
je bedoelt laatste modelversie

GiTS

• Farabi
  • Niet online
reaL_G schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:04:
[...]

je bedoelt laatste modelversie
Yep, is dat deze?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37

reaL_G

G

dat is idd de laatst bekende iteratie van het disk model.
kleinere heatsink ontwerp chipversie is nooit gewijzigd.

GiTS

• Farabi
  • Niet online
reaL_G schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:18:
[...]

dat is idd de laatst bekende iteratie van het disk model.
kleinere heatsink ontwerp chipversie is nooit gewijzigd.
het viel mij op dat deze veel stiller is dan mijn 1e model die ik 2 jaar geleden had gekocht. maar dit heeft waarschijnlijk met de fan te maken?

Verwijderd

Farabi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:50:
[...]

het viel mij op dat deze veel stiller is dan mijn 1e model die ik 2 jaar geleden had gekocht. maar dit heeft waarschijnlijk met de fan te maken?
De fan draait minder hard door de vernieuwde heatsink

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:15
Farabi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:50:
[...]

Of je had een Nidec fan in je eerste ps5.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Eerste trailer van FF7 Remake deel 2. Release winter 2023.

[ Voor 25% gewijzigd door Raem op 17-06-2022 00:28 ]

• Amaze86
En dan derde deel op PS6 :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En current-gen only als ik het goed begrijp? Benieuwd of ze geswitcht zijn naar UE5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3wJ8_FsQHnMZ3EApbVn8zfYiZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i2PpqpI3VrGCIkgbNVw2lf0O.png?f=fotoalbum_large
kazuka schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 06:29:
En current-gen only als ik het goed begrijp? Benieuwd of ze geswitcht zijn naar UE5.

[Afbeelding]
Alleen PS5 inderdaad. Ik kan haast niet geloven dat we 2 Final Fantasy games krijgen in een half jaar tijd. Ik ga er gewoon vanuit dat deze uitgesteld wordt tot maart 2024. :P

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben een groot Final Fantasy fan, maar ik wil eigenlijk wachten tot deel 3 uit is en dan alles achter elkaar spelen.

In mijn eerste week op de PS5 heb ik alleen Astro’s Playroom en Final Fantasy IX gespeeld. Van die laatste ga ik eerst de platinum trophy halen voordat ik verder ga met een andere game. GT7 en Horizon: ZD moeten even wachten.

• Caayn
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:53:
Ik ben een groot Final Fantasy fan, maar ik wil eigenlijk wachten tot deel 3 uit is en dan alles achter elkaar spelen.
Ik wacht gezellig met jou mee totdat alle delen uit zijn :)

Voor mij zal 't gelijk de eerste keer zijn dat ik mainline FF7 speel, wel Crisis Core (grijs) gespeeld en de film gezien.
Caayn schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:10:
[...]
wel Crisis Core (grijs) gespeeld

Kun je eind dit jaar nog een keer overdoen :)

• Caayn
  • Niet online
Ik zag hem inderdaad voorbij komen. Zo te zien zit de slotmachine combat/gameplay er weer in :)

Ben benieuwd dit najaar hoe goed ik de game en het verhaal nog ken. Sommige cutscenes kan ik weer zo voor de geest halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 17-06-2022 09:24 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Mog schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:53:

In mijn eerste week op de PS5 heb ik alleen Astro’s Playroom en Final Fantasy IX gespeeld. Van die laatste ga ik eerst de platinum trophy halen voordat ik verder ga met een andere game. GT7 en Horizon: ZD moeten even wachten.
Echt niet nodig hoor. Eerste deel is prima en mooi afgerond eerste deel. Je hebt niet echt het gevoel dat je alleen eerste stukje hebt gespeeld ofzo.
Caayn schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:10:
[...]
Voor mij zal 't gelijk de eerste keer zijn dat ik mainline FF7 speel,
Ik denk trouwens wel dat het de moeite is om het origineel te spelen voordat je de volledige remake gaat spelen. Ze wijken namelijk qua verhaal wel af van het origineel en er is eigenlijk een nieuwe tijdlijn gecreëerd die naast het origineel loopt. Denk dat dit beter te begrijpen is als je het origineel ook gespeeld hebt.

Nu bekend is dat het 3 delen gaan worden vermoed ik ook dat ze niet eens het volledige originele spel gaan gebruiken. Midgar (waar deel 1 eindigt) is maar een klein stuk van het volledige spel. Als ze op dezelfde manier doorgaan als deel 1 van de remake, lijkt het me heel sterk dat ze de rest van het spel nog in 2 games gestopt krijgen.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Ik denk trouwens wel dat het de moeite is om het origineel te spelen voordat je de volledige remake gaat spelen. Ze wijken namelijk qua verhaal wel af van het origineel en er is eigenlijk een nieuwe tijdlijn gecreëerd die naast het origineel loopt. Denk dat dit beter te begrijpen is als je het origineel ook gespeeld hebt.
Goede tip. Ik denk dat ik dit ook eerst doe. Vanaf Final Fantasy IX heb ik alle FF's gespeeld toen ze uitkwamen. Het lijkt me wel lastig om FF VII opnieuw te spelen. Het is voor een retro game waar ik geen nostalgie voor heb en het was early days 3D. Dat verjaard minder goed.

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Nu bekend is dat het 3 delen gaan worden vermoed ik ook dat ze niet eens het volledige originele spel gaan gebruiken. Midgar (waar deel 1 eindigt) is maar een klein stuk van het volledige spel. Als ze op dezelfde manier doorgaan als deel 1 van de remake, lijkt het me heel sterk dat ze de rest van het spel nog in 2 games gestopt krijgen.
Ondanks dat ik turn-based prefereer over realtime heb ik, mede dankzij mijn huidige backlog, besloten om het origineel niet voor de remake te spelen :)
Mog schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Goede tip. Ik denk dat ik dit ook eerst doe. Vanaf Final Fantasy IX heb ik alle FF's gespeeld toen ze uitkwamen. Het lijkt me wel lastig om FF VII opnieuw te spelen. Het is voor een retro game waar ik geen nostalgie voor heb en het was early days 3D. Dat verjaard minder goed.
Ja, dat is ook zo. Als je hem op de PS4, Xbox of Switch speelt kun je 'cheats' aanzetten zoals 3x speed en oneindige limit break. Daarmee loop je eigenlijk zo door het spel. Maar in dat geval kun je natuurlijk ook net zo goed een goede recap van het verhaal op Youtube kijken. :P

• RT888
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-06-2022
Hallo,

Ik heb een vraag. Weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.

Maar vroeg me af of meerdere ps 5 gebruikers na het gamen de game discs best warm aanvoelen. Is dit normaal?

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01 20:50

nFo

RT888 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 02:25:
Hallo,

Ik heb een vraag. Weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.

Maar vroeg me af of meerdere ps 5 gebruikers na het gamen de game discs best warm aanvoelen. Is dit normaal?
Lijkt mij normaal, zo lang je er geen pizza's in doet , gaat het wel goed.

• Jeffah87
  • Laatst online: 12-05-2024
*al geholpen bij een ander forum....

[ Voor 87% gewijzigd door Jeffah87 op 18-06-2022 13:31 ]

• Mozart
  • Laatst online: 19-01 21:45
Jeffah87 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:10:
Heb sinds vandaag wat raars. PS start gewoon op en de spellen die ik wil spelen ook. Echter kan ik geeneen spel starten. Dus als de melding verschijnt klik op X om te starten dan reageert de PS5 nergens op. Bij spellen met disc, maar ook bij spellen die gedownload zijn.
Verder kan ik gewoon door de menu's heen etc. Alleen het spelen gaat niet. Software ed is volledig upgedatet. Wie kan mij hiermee helpen?
Wat heb je al geprobeerd? Een snelle Google hierop laat genoeg hits zien namelijk…

PSN: PcDCch

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Superkiwi op 18-06-2022 11:53 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:07
Superkiwi schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Heb je je Google al geupdate? :P
Mijn Google geeft wel wat resultaten.
Dat bedoelt ie ook :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Goeiemorgen Kiwi :z

Ik heb niks gezegd...

• RT888
  • Laatst online: 18-06-2022
nFo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Lijkt mij normaal, zo lang je er geen pizza's in doet , gaat het wel goed.
Bedankt voor je reactie.

En nee ik doe er geen pizza’s in lol 😂
Jeffah87 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:10:
*al geholpen bij een ander forum....
Misschien een idee om je gevonden antwoord te delen zodat mensen met dezelfde problemen het hier ook terug kunnen vinden.

• Farabi
  • Niet online
ik heb net crash bandicoot 4 geinstalleerd. waarna de gratis ps5 update via de store. nu heb ik 2 aparte icoons in het menu (ps5+ps4). kan ik de ps4 versie verwijderen? en de ps5 versie spelen met de cd erin? hoe moet ik dit zien?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die kan je verwijderen ja.
Of het echt zin heeft weet ik niet; hier blijven PS4 versies ook constant terugkomen in het menu. Dat komt volgens mij omdat de PS5 de disc als PS4 game blijft zien en dus het icoontje voor de PS4 variant weer terugplaatst.

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 18-06-2022 20:43 ]

• Farabi
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:42:
Die kan je verwijderen ja.
Of het echt zin heeft weet ik niet; hier blijven PS4 versies ook constant terugkomen in het menu. Dat komt volgens mij omdat de PS5 de disc als PS4 game blijft zien en dus het icoontje voor de PS4 variant weer terugplaatst.
de ps5 versie is 20GB, maar de ps4 versie 45GB. ik heb het nog niet geprobeerd. maar heb slechte gevoelens hierover :9
Farabi schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:28:
[...]

de ps5 versie is 20GB, maar de ps4 versie 45GB. ik heb het nog niet geprobeerd. maar heb slechte gevoelens hierover :9
PS4 versie kun je verwijderen. Wel blijft helaas het icoontje van de PS4 versie elke keer terugkomen.
En het klopt inderdaad dat de PS5 versie de helft kleiner is.

Verwijderd

Na anderhalf jaar ook maar eens de PS5 in huis gehaald. PlayStation break gehouden nadat mijn PS4 mankementen begon te vertonen en daardoor veel goede games gemist. Deze week de nieuwe PS Plus(Extra) en dan heel veel inhalen. :9
En nog even (PS Plus)God of War claimen dit weekend.
Enkel Uncharted 4 nog maar geupgrade en nu dus eindelijk 60fps. Wat is dat genieten zeg! De 1440p ziet er gewoon al hartstikke clean uit, de game laat nog steeds veel andere games achter zich.
I’m back. 8)

Nog even een vraag. Iemand ervaring met de Qware oplaadstation? Niet zo fijne dingen over gelezen en vraag me af of ik ‘m zal gebruiken of gelijk weg ermee. Zit niet te wachten op een kapotte usb aansluiting op de PS controller oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2022 12:50 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:00:
Na anderhalf jaar ook maar eens de PS5 in huis gehaald. PlayStation break gehouden nadat mijn PS4 mankementen begon te vertonen en daardoor veel goede games gemist. Deze week de nieuwe PS Plus(Extra) en dan heel veel inhalen. :9
En nog even (PS Plus)God of War claimen dit weekend.
Enkel Uncharted 4 nog maar geupgrade en nu dus eindelijk 60fps. Wat is dat genieten zeg! De 1440p ziet er gewoon al hartstikke clean uit, de game laat nog steeds veel andere games achter zich.
I’m back. 8)

Nog even een vraag. Iemand ervaring met de Qware oplaadstation? Niet zo fijne dingen over gelezen en vraag me af of ik ‘m zal gebruiken of gelijk weg ermee. Zit niet te wachten op een kapotte usb aansluiting op de PS controller oid.
Ik heb dat Qware ding weggedaan. Je moet je controller er ondersteboven in duwen en dat gaat wat lastig. Ook leverde het krassen rondom de USB poort op. Ook gaat het laden niet al te snel.
Koop gewoon de officiële lader. Deze is ook een stuk compacter, en je kan je controllers er gewoon op zetten zonder duwen en trekken. Bovendien gaat het laden ook een stuk sneller.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb dat Qware ding weggedaan. Je moet je controller er ondersteboven in duwen en dat gaat wat lastig. Ook leverde het krassen rondom de USB poort op. Ook gaat het laden niet al te snel.
Koop gewoon de officiële lader. Deze is ook een stuk compacter, en je kan je controllers er gewoon op zetten zonder duwen en trekken. Bovendien gaat het laden ook een stuk sneller.
Die ga ik dus mooi niet gebruiken. Bedankt.
Voor nu maar met een phone charger of direct in de PS5. Hoopte 1 ding te kunnen gebruiken van die qware troep set. :P

• Amaze86
@Verwijderd telefoon oplader werkt super, zonder problemen, of een powerbank.

• Hahn
  • Laatst online: 19-01 19:42
Er is eindelijk een PS5 Slim! :+

The devil is in the details.

Toch jammer dat je er een voeding/koel-unit voor nodig hebt :P Ben wel benieuwd naar de officiële slim versie en hoeveel kleiner ze het kunnen maken.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:06

spaceboy

Op grote hoogte

Wat op de frontpage ook al vaak is gezegd: slaat eigenlijk nergens op omdat je nog een groot blok "ergens achter moet weg werken" ofzo. Dan denk je "zo kan ik het ook". :P Maar als je het filmpje kijkt dan zie je wel dat het echt wel vakwerk is, hij heeft er echt iets moois van gemaakt. Zinloos. Maar erg knap. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• thunder8
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Geen problemen mee. Je moet de controllers er inderdaad onderste boven in doen, maar ik heb daar nul problemen mee. Controller op de kop, iets links en rechts bewegen om de USB poort te vinden en dan voel je dat ie in de poort zakt. Dan licht aandrukken en klaar. Als die niet bij het MM pakket had gezeten, had ik de originele lader gekocht van Sony, maar nu deze erbij zat, heb ik geen reden de officiële te kopen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Ding lijkt 1 van mijn controllers al niet meer op te laden na een half jaartje. Controller laadt vervolgens wel als ik hem direct via een USB-C kabel aan de PS5 hang. Dus ik ga kijken naar een ander laadstation.

Boullie

Boullie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Ding lijkt 1 van mijn controllers al niet meer op te laden na een half jaartje. Controller laadt vervolgens wel als ik hem direct via een USB-C kabel aan de PS5 hang. Dus ik ga kijken naar een ander laadstation.
Volgens mij is de officiële oplader van Sony de enige waarbij de controllers opgeladen worden via de contact punten. Mijn ervaring met USB-C (of eigenlijk elke kleinere vorm van USB) is niet al te best, vaak connectie problemen mee ondervonden, met de officiële oplader hoef ik me geen zorgen meer te maken op het beschadigen van de USB-C poort of de kabel.
Mijn telefoon laad ik tegenwoordig ook met inductie op, min of meer gedwongen omdat snel opladen via usb niet meer werkt, en opladen via inductie gaat sneller dan langzaam opladen via USB.
Dus als een apparaat oplaad mogelijkheden heeft naast USB gebruik ik die het liefst.
Ik raad dan ook de officiële oplader aan van Sony, je legt de controllers er met gemak op zonder iets aan te hoeven sluiten en je trekt de oplader ook niet mee als je de controller eraf haalt.

Verwijderd

De Sony oplader lijkt inderdaad fijner, ook even op YouTube gekeken. Normaal zou ik meteen voor officieel spul gaan maar nu voelt dat niet goed terwijl ik een doos heb liggen waar ook een lader in zit. Achteraf gezien had ik die qware doos gewoon demonstratief weg moeten gooien in de Mediamarkt. :P
Had dat extra geld nog liever als fooi gegeven.
Voor nu gewoon via de phone charger en en de toekomst eventueel nog de officiële Sony lader. SSD staat nu boven aan het verlanglijstje.

Hebben jullie nog specifieke games die je meteen gaat spelen met de nieuwe PS Plus release? Ik alle Sony titels in ieder geval. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2022 12:49 ]

@Verwijderd wanneer heb je hem gekocht? En was het online?
Je mag sowieso die troep binnen 14 dagen gratis retourneren als het online is gekocht.

• thunder8
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

cold_as_ijs schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:05:
@Verwijderd wanneer heb je hem gekocht? En was het online?
Je mag sowieso die troep binnen 14 dagen gratis retourneren als het online is gekocht.
Dat kan niet, zonder ook de PS5 weer in te leveren. Het wordt geleverd als volledig pakket, dus kan je die Qware spullen niet apart terugbrengen. Dan is het alles of niets.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:45:
De Sony oplader lijkt inderdaad fijner, ook even op YouTube gekeken. Normaal zou ik meteen voor officieel spul gaan maar nu voelt dat niet goed terwijl ik een doos heb liggen waar ook een lader in zit.
Gewoon gebruiken die lader. Kan met 1 hand de controller erin stoppen en met 1 hand eruit halen. Als die niet goed werkt, dan kan je altijd nog de officiële lader aanschaffen. Kost gelukkig de wereld niet.

Heb zelf ook meteen een 2TB interne SSD erbij gekocht, ook omdat ik een digital only versie heb. En had al een externe 2TB SSB bij de PS4 Pro gekocht. Nu dus voor de komende jaren meer dan genoeg ruimte voor heel wat spellen. :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:45:
De Sony oplader lijkt inderdaad fijner, ook even op YouTube gekeken. Normaal zou ik meteen voor officieel spul gaan maar nu voelt dat niet goed terwijl ik een doos heb liggen waar ook een lader in zit. Achteraf gezien had ik die qware doos gewoon demonstratief weg moeten gooien in de Mediamarkt. :P
Dat heb ik dus ook gedaan. Even de USB Type-C kabel eruit gehaald en de rest zonder te proberen weggegooid.

Verwijderd

thunder8 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Gewoon gebruiken die lader. Kan met 1 hand de controller erin stoppen en met 1 hand eruit halen. Als die niet goed werkt, dan kan je altijd nog de officiële lader aanschaffen. Kost gelukkig de wereld niet.

Heb zelf ook meteen een 2TB interne SSD erbij gekocht, ook omdat ik een digital only versie heb. En had al een externe 2TB SSB bij de PS4 Pro gekocht. Nu dus voor de komende jaren meer dan genoeg ruimte voor heel wat spellen. :9
Kosten gaat het niet om.

2TB is wel heel lekker, kun je wel vooruit. Ik ga waarschijnlijk voor 1TB want ik speel hooguit 2 of 3 games in dezelfde periode. Ik wacht er nog heel even mee want bij een nieuwe console wil ik eerst een periode checken of alles goed gaat. Hij is behoorlijk stil (iets luider dan de XsX) en de coilwhine is niet te horen op afstand.
Hier ook een digital versie, vind ‘m zelfs mooi nu die er staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2022 13:34 ]

Pagina: 1 ... 215 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord