• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Volgens mij zit er op de dualsense controller maar 1 jaar garantie. Maar vaak kan je wel wat regelen met de winkel waar je hem hebt gekocht. Garantieafhandeling bij bol.com vind ik altijd enorm snel werken. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht?
Van een controller ga ik er in mijn geval van uit dat die (met mijn gebruik) een consolegeneratie (en veel langer eigenlijk) mee mag gaan. Zodra een product binnen 6 maand kapot gaat moet de winkel bewijzen dat jij het product niet goed gebruikt hebt, daarna wordt de bewijslast omgedraaid en moet jij bewijzen dat je het product op een normale manier gebruikt hebt.

Mijn controller ging na ca 14 maand kapot en kreeg via bol.com netjes mijn geld terug. Reparatie duurde te lang. Het 'trigger' probleem is wel een bekend ding, wellicht dat winkels dan eerder geneigd zijn garantie te verlenen. Punt is, ik heb nog zo'n witte controller vanuit het launch tijdperk. Die gebruik ik amper, maar daar is het nu op wachten tot ie kapot gaat... beter dat ik die nu veelvuldig gebruik zodat ie nog gratis gerepareerd/vervangen kan worden O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-05-2022 10:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 10:28

Metian

Snert is vies

Goh zou dat vrouw leuk vinden zo'n roze PS5. Kan dit meteen in het kastje achter een deur verdwijnen. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Metian op 18-05-2022 16:34 ]

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:40:
https://direct.playstatio...g-soon?emcid=ow-ps-443685

Voor wie een blauwe, paarse of roze PS5 wilt, dat kan vanaf 17 juni.
Ik snap niet helemaal waarom ze voor deze tinten hebben gekozen. Ik kan mij kleuren indenken waar mensen wel op zitten te wachten.

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Daar vergis je eigen in. Ik heb hier Devil May Cry 5 Special Edition voor de Series X, and die installeert het zonder internet. Het volledige spel staat op de disc. Na de installatie hoor ik niks meer. Dat is ook het geval met de PS4 en oudere Xbox One consoles. Naar de installatie hoor ik niks meer.
Ik zag dit stuk van digital foundry voorbij komen. Hierbij wordt ook exact de game dmc5 genoemd als de enige game die je dus zonder internet kan installeren. Elke andere game met smart delivery kan je niet zonder internet installeren. Ook al staat er alleen de Xbox one game op de disc. (die game kan je dus niet zonder internet installeren, ook de xbox one versie niet)Dus jij hebt net de enige game te pakken die dus zonder internet te installeren is.

In dit geval heeft @cold_as_ijs wel gelijk dat je eigenlijk niks kan met discs op xbox zonder internet.

https://twitter.com/TWTHE...0RJSg_vyOj88WyjNjiIQ&s=19

Edit: Xbox one versie kan je wel installeren. Maar vervolgens niet spelen. Hij blijft hangen op " getting your game ready" deze stap vereist internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2022 16:59 ]

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-01 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Ik zag dit stuk van digital foundry voorbij komen. Hierbij wordt ook exact de game dmc5 genoemd als de enige game die je dus zonder internet kan installeren. Elke andere game met smart delivery kan je niet zonder internet installeren. Ook al staat er alleen de Xbox one game op de disc. (die game kan je dus niet zonder internet installeren, ook de xbox one versie niet)Dus jij hebt net de enige game te pakken die dus zonder internet te installeren is.

In dit geval heeft @cold_as_ijs wel gelijk dat je eigenlijk niks kan met discs op xbox zonder internet.

https://twitter.com/TWTHE...0RJSg_vyOj88WyjNjiIQ&s=19

Edit: Xbox one versie kan je wel installeren. Maar vervolgens niet spelen. Hij blijft hangen op " getting your game ready" deze stap vereist internet.
Klopt. Werkt alleen met Series X games. En daar zijn er helaas maar weinig van. Meeste is nog cross-gen. Xbox kan dit makkelijk oplossen. Dit is geen probleem op de Xbox One, aangezien op alle disc's de Xbox One versie bevat.

PS4 of 5 disc's werken inderdaad zonder een internet verbinding. Sommige games hebben zelf een unlocked fps zoals Batman Arkham City. De patched versie is dik onspeelbaar op de PS4 of 5. Omdat ze niet alleen de game hebben ge-locked op 30 fps maar heeft ook dikke input lag.

Meeste games staan gelukkig nog op disc. Inmiddels antwoord gehad van Sony. Zeggen dat het normaal is dat disc drive draait. Maar toch hoop ik dat ze het met de volgende firmware kunnen uitzetten. Op deze manier hoeft de disc drive ook minder te lijden.

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:19:
[...]

Klopt. Werkt alleen met Series X games. En daar zijn er helaas maar weinig van. Meeste is nog cross-gen. Xbox kan dit makkelijk oplossen. Dit is geen probleem op de Xbox One, aangezien op alle disc's de Xbox One versie bevat.

PS4 of 5 disc's werken inderdaad zonder een internet verbinding. Sommige games hebben zelf een unlocked fps zoals Batman Arkham City. De patched versie is dik onspeelbaar op de PS4 of 5. Omdat ze niet alleen de game hebben ge-locked op 30 fps maar heeft ook dikke input lag.

Meeste games staan gelukkig nog op disc. Inmiddels antwoord gehad van Sony. Zeggen dat het normaal is dat disc drive draait. Maar toch hoop ik dat ze het met de volgende firmware kunnen uitzetten. Op deze manier hoeft de disc drive ook minder te lijden.
Welke games hebben input lag?

Wel een beetje een makkelijk antwoord van Sony. Want ze weten niet hoe hard het geluid bij jou is. Kan zijn dat het harder is dan normaal. Wellicht dat je een filmpje kan maken? Dan kunnen wij hier beoordelen of dat hetzelfde is.

Ik heb ook wel eens wat mensen gehoord over eigen modificaties om het geluid te dempen. O.a. Een ring plaatsen volgens mij.

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Welke games hebben input lag?

Wel een beetje een makkelijk antwoord van Sony. Want ze weten niet hoe hard het geluid bij jou is. Kan zijn dat het harder is dan normaal. Wellicht dat je een filmpje kan maken? Dan kunnen wij hier beoordelen of dat hetzelfde is.

Ik heb ook wel eens wat mensen gehoord over eigen modificaties om het geluid te dempen. O.a. Een ring plaatsen volgens mij.
Goed lezen over welke game ik het heb ;)

Ik heb geen YouTube account. En de camera van mijn telefoon werkt ook niet meer. En ik gebruik mijn toestel alleen om te bellen.

De disc drive maakt hetzelfde geluid als je de game installeert. En dat gebeurd dus elke uur. Ringetjes voor wat?

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:59:
[...]

Goed lezen over welke game ik het heb ;)

Ik heb geen YouTube account. En de camera van mijn telefoon werkt ook niet meer. En ik gebruik mijn toestel alleen om te bellen.

De disc drive maakt hetzelfde geluid als je de game installeert. En dat gebeurd dus elke uur. Ringetjes voor wat?
Ahh Arkham city ;-)

Excuus die ring was voor de fan. Sommige mensen hebben een rubberen ring geplaatst tegen de resonantie.

Dit kan je een keer proberen:

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Ahh Arkham city ;-)

Excuus die ring was voor de fan. Sommige mensen hebben een rubberen ring geplaatst tegen de resonantie.

Dit kan je een keer proberen:

[YouTube: Maakt de diskdrive van de PS5 lawaai? Doe dit! - Dr Console]
Dit had ik al geprobeerd. Ook had ik de kappen eraf gehaald en opnieuw erop geklikt. Maakt helaas nog steeds herrie :/

En de fan is niet het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 18-05-2022 19:55 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Laatste dagen komen er aardig wat trailers uit:

Greedfall krijgt een opvolger. Deel 1 leek destijds wel een interessante game maar door de matige reviews heb ik het nooit gespeeld.

Voor de turn based strategisten: The hand of Merlin, release 14 juni:

Steelrising, release september 2022:

WRC Generations, release oktober 2022:

The Valiant:

Van deze game is ook een gameplay trailer: YouTube: The Valiant - Gameplay Trailer | PS5 & PS4 Games

[ Voor 67% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2022 20:12 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

God Of War Ragnarok nieuws!

https://blog.playstation....res-revealed/#sf256499177

Helaas nog geen release info maar het feit dat ze nu al accessibility features promoten lijkt het me toch zeer aannemelijk dat we een 2022 release gaan krijgen.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 11:21

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Froggle schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:35:
Ik kom van een Xbox af met een Elite controller waarvan de accu een eeuwigheid mee gaat, maar hoe kan het dat ik een PS5 controller binnen een dag leeg speel? Het was mooi weer vandaag, dus nog een paar uurtjes buiten gezeten, dus laat ik 6 à 7 uur hebben gespeeld. Moet ik ergens een setting van aanpassen waardoor die aanzienlijk langer mee kan gaan?
Paxo verkoopt vervangende accucellen via amazon. Dat zijn Li-Po cellen in plaats van Li-Ion met ongeveer 60% meer capaciteit (1560mAh vs 2600mAh). Komt gewoon bij een gerenommeerd bedrijf vandaan, geen Chinese namaak en de reviews zijn ook erg goed.

Het kost wat (25,- per stuk) maar voor dat geld krijg je er zelfs gereedschap bij om je controller te openen zonder de boel te beschadigen.

Ik heb ze zelf vandaag pas in mijn controllers gedaan, dus hoeveel verschil het maakt kan ik nog niet zeggen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:34
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Dit had ik al geprobeerd. Ook had ik de kappen eraf gehaald en opnieuw erop geklikt. Maakt helaas nog steeds herrie :/

Ik had dit ook als de disk drive actief was. Heb een muismat onder de PS5 gelegd. Problem solved.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe beelden van Hogwarts Legacy 'a rainy spring night'. Saaiste beelden ooit maar wel sfeervol :P

kazuka schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:11:
God Of War Ragnarok nieuws!

https://blog.playstation....res-revealed/#sf256499177

Helaas nog geen release info maar het feit dat ze nu al accessibility features promoten lijkt het me toch zeer aannemelijk dat we een 2022 release gaan krijgen.
enige accessibility feature die ik nodig heb is een crosshair in een andere kleur dan wit.
cold_as_ijs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:40:
[...]

enige accessibility feature die ik nodig heb is een crosshair in een andere kleur dan wit.
Ik vraag me altijd af hoe groot het publiek is dat graag features als audio description gebruikt, het zou mij verbazen als dat meer is dan 0,1% van de gebruikers

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
Kalder schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe groot het publiek is dat graag features als audio description gebruikt, het zou mij verbazen als dat meer is dan 0,1% van de gebruikers
Ik val dan in elk geval onder die 0,1%. Ik hoor slecht en met audio description kan ik het geluid dus zachter zetten zonder dat ik delen van het verhaal mis.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

DutchKel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Ik val dan in elk geval onder die 0,1%. Ik hoor slecht en met audio description kan ik het geluid dus zachter zetten zonder dat ik delen van het verhaal mis.
Maar die audio description die je in die video ziet verteld letterlijk wat er visueel gebeurt, niet per se over het verhaal, dus het lijkt me meer iets voor mensen die slecht ziend zijn. (Laatste video van de blog post van PS)
Plus het lijkt me alleen maar afleidend om het verhaal te volgen. Maar goed, als het andere helpt is het natuurlijk hartstikke goed dat ze deze opties geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Kalder op 19-05-2022 18:52 ]

• MaZo
  • Niet online
Pff, keek wel uit naar GT7 maar de user reviews liegen er niet om. Is het echt zo erg?

Verwijderd

MaZo schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:20:
Pff, keek wel uit naar GT7 maar de user reviews liegen er niet om. Is het echt zo erg?
Zeker niet, het is nou juist een erg goede game. Veel gamers waren boos over de MTX prijzen. Maar er is kort geleden een patch uitgebracht wat ervoor heeft gezorgd dat je een hogere uitbetaling per race krijgt, daardoor zijn de MTX in de game overbodig geworden. Erg toffe game! En metacritic user score moet je niet op letten. Ook die van the last of us 2 is heel laag, terwijl dat een enorm goede game is.

• DutchKel
Kalder schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:46:
[...]

Maar die audio description die je in die video ziet verteld letterlijk wat er visueel gebeurt, niet per se over het verhaal, dus het lijkt me meer iets voor mensen die slecht ziend zijn. (Laatste video van de blog post van PS)
Plus het lijkt me alleen maar afleidend om het verhaal te volgen. Maar goed, als het andere helpt is het natuurlijk hartstikke goed dat ze deze opties geven.
Dat is normaal niet hetgeen wat de audio description bij de meeste spellen doet. Meestal krijg je wel een beschrijving van het geluid erbij zoals [scary music] en geluidseffecten die van belang zijn. Naast de ondertiteling van de gesproken teksten. De muziekbeschrijving en geluidseffecten beschrijving hoeft van mij dan weer niet (ik ben nog lang niet doof, maar heb wel moeite met stemgeluiden verstaan). Als ik alleen de ondertiteling heb (ook al is het Engels) is voor mij al prima, niet alle spellen hebben die specifieke optie erin zitten.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 20:34
Even een copy/paste van mijn eigen post uit het BF2042 topic.

Zou iemand met een ps5 en de gold edition wat kunnen nagaan?

Ik heb dus deze combi, maar ik heb de standard edition actief op de ps5 staan.
Kan de gold edition niet selecteren.

Sony zegt dat het klopt, maar ik twijfel echt of het wel klopt.

(ik heb namelijk het idee dat het spel niet goed is verwerkt en ik dus de standard editie speel t.o.v. de gold editie).
DutchKel schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:33:
[...]

Dat is normaal niet hetgeen wat de audio description bij de meeste spellen doet. Meestal krijg je wel een beschrijving van het geluid erbij zoals [scary music] en geluidseffecten die van belang zijn. Naast de ondertiteling van de gesproken teksten. De muziekbeschrijving en geluidseffecten beschrijving hoeft van mij dan weer niet (ik ben nog lang niet doof, maar heb wel moeite met stemgeluiden verstaan). Als ik alleen de ondertiteling heb (ook al is het Engels) is voor mij al prima, niet alle spellen hebben die specifieke optie erin zitten.
Ja daarom vroeg ik me ook af hoe groot het publiek is voor wie ze dit gemaakt hebben, kan me ook niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb, dat er verteld wordt wat er visueel gebeurt. Meestal is het inderdaad wat jij zegt, maar zoals je in die video kunt zien is het bij GoW gewoon een robot stemmetje die tussen de stemmen van Kratos en Boi verteld wat er op het scherm gebeurt, lijkt mij erg afleidend, maar blijkbaar zijn er mensen die er baat bij hebben.

Norman Reedus heeft in een interview aangegeven dat ze met Death Stranding 2 bezig zijn. Ben benieuwd of dit klopt of dat er dingen verkeerd zijn geïnterpreteerd.

https://www.eurogamer.net...ing-sequel-in-development

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DutchKel
Kalder schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Ja daarom vroeg ik me ook af hoe groot het publiek is voor wie ze dit gemaakt hebben, kan me ook niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb, dat er verteld wordt wat er visueel gebeurt. Meestal is het inderdaad wat jij zegt, maar zoals je in die video kunt zien is het bij GoW gewoon een robot stemmetje die tussen de stemmen van Kratos en Boi verteld wat er op het scherm gebeurt, lijkt mij erg afleidend, maar blijkbaar zijn er mensen die er baat bij hebben.
In die vorm is het alleen maar irritant en alleen fijn voor blinden die “meekijken”. Alsof de ontwikkelaars de functie verkeerd hebben begrepen en iets hebben gemaakt waarbij ze dachten dat dit het moest zijn.

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-01 01:42
Blaat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Paxo verkoopt vervangende accucellen via amazon. Dat zijn Li-Po cellen in plaats van Li-Ion met ongeveer 60% meer capaciteit (1560mAh vs 2600mAh). Komt gewoon bij een gerenommeerd bedrijf vandaan, geen Chinese namaak en de reviews zijn ook erg goed.

Het kost wat (25,- per stuk) maar voor dat geld krijg je er zelfs gereedschap bij om je controller te openen zonder de boel te beschadigen.

Ik heb ze zelf vandaag pas in mijn controllers gedaan, dus hoeveel verschil het maakt kan ik nog niet zeggen.
Zo loop je nog eens ergens tegenaan hier 😃
Dat lijkt me goede aankoop. Misschien nog even wachten tot de controllers uit de garantie zijn ivm mogelijk drifting probleem.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Test drive Solar Grown is uitgesteld naar 2023, het positieve is dan weer dat ze de last gen laten vallen :)

nieuws: Nacon stelt release Test Drive Unlimited Solar Crown uit tot 2023

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Welke versie van de PlayStation bezit je, de CFI 10XX of CFI 11XX en het gaat hierbij om het 2e cijfer.

Dit staat onderop de PlayStation (foto) of rechts onderin bovenop de doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EBY7zlYBptDFkAlpCgtwzbxNjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqFiCaPGJo1UFjr9j5CGVuBK.jpg?f=fotoalbum_large

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:10:
[...]

Welke versie van de PlayStation bezit je, de CFI 10XX of CFI 11XX en het gaat hierbij om het 2e cijfer.

Dit staat onderop de PlayStation (foto) of rechts onderin bovenop de doos.

[Afbeelding]
Ik heb de console ter reparatie opgestuurd. De PS5 had ik 9 mei gekocht. Dus ik ga vanuit dat het de nieuwe variant is. Ik heb er niet echt naar gekeken welke serie het is.

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb de console ter reparatie opgestuurd. De PS5 had ik 9 mei gekocht. Dus ik ga vanuit dat het de nieuwe variant is. Ik heb er niet echt naar gekeken welke serie het is.
9 mei dan zit je nog in je wettelijke termijn op retourneren, en reparatie via Sony? Dan heb je grote kans dat ze hem ongezien terug sturen, want Sony ziet een lawaaiige PlayStation niet als een defect omdat het niets afdoet aan de werking.

PlayStation’s met bijgeluiden (irritant) stuurde ik altijd terug en ik gokte er maar op dat er (binnenkort) weer nieuwe voorraad kwam.

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:14:
[...]
9 mei dan zit je nog in je wettelijke termijn op retourneren, en reparatie via Sony? Dan heb je grote kans dat ze hem ongezien terug sturen, want Sony ziet een lawaaiige PlayStation niet als een defect omdat het niets afdoet aan de werking.

PlayStation’s met bijgeluiden (irritant) stuurde ik altijd terug en ik gokte er maar op dat er (binnenkort) weer nieuwe voorraad kwam.
Wat ik voor zover weet sturen ze uiteindelijk een nieuwe terug. Had dit ook met de PS4 Pro. dikke coil whine. De eerste keer werd het open gemaakt en kreeg ik het terug. Maar de gene die eraan had gewerkt heeft allemaal krassen erop gemaakt en de behuizing beschadigd. Dus weer contact opgenomen en kreeg ik een nieuwe terug. Natuurlijk had deze ook last van Coil whine. Dus m'n geld terug gekregen.

Natuurlijk kan ik mijn geld terug vragen, maar wat nou het probleem is, dat kan ik waarschijnlijk weer een hele lange tijd wachten voordat ze weer nieuwe voorraad hebben.

De disc drive is niet om aan te horen zoveel herrie. En de fan is ook niet bepaald stil. Als ze het alleen maar nakijken en weer terug sturen dan neem ik gewoon weer contact op. Ik maak ze effe goed ziek totdat ze mij een andere geven.
Chaoss schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:28:
Test drive Solar Grown is uitgesteld naar 2023, het positieve is dan weer dat ze de last gen laten vallen :)

nieuws: Nacon stelt release Test Drive Unlimited Solar Crown uit tot 2023
Nog een arcade race game op asfalt met race auto's... Wanneer komt er weer een MotorStorm game? :'(

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kalder schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Nog een arcade race game op asfalt met race auto's... Wanneer komt er weer een MotorStorm game? :'(
Ik werd ook wel nostalgisch na die laatste DF Retro. Blijft jammer dat Sony Evolution Studios heeft opgeheven na de, toegegeven, dramatische launch van DriveClub. Uiteindelijk was ook dat spel echt top.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Voor off.road heb je altijd nog de diverse rally games :P

Ik heb wel zin in een next-gen open wereld arcade racer. Ik heb de laatste test drive versies niet gespeeld maar het is wel de eerste race game die ik speelde in mijn dos tijdperk :P

Chaoss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Voor off.road heb je altijd nog de diverse rally games :P

Ik heb wel zin in een next-gen open wereld arcade racer. Ik heb de laatste test drive versies niet gespeeld maar het is wel de eerste race game die ik speelde in mijn dos tijdperk :P
MotorStorm was toch wel even wat anders dan een gemiddelde rally game lol... sinds MotorStorm hebben we nooit meer zoiets gehad als multi-class racing door dirt tracks met 20 verschillende optionele routes per baan.
Ook lekker andere racers van de baan af rammen, heerlijk.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Onrush probeerde het nog maar die kwam niet eens in de buurt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:28:
Onrush probeerde het nog maar die kwam niet eens in de buurt.
Inderdaad, heb die game even gespeeld omdat hij geloof ik in PS+ was of er was een beta van ofzo, maar dat kwam inderdaad niet echt in de buurt van wat MotorStorm was.

En helaas zullen we nooit meer zo'n goede soundtrack krijgen als MotorStorm Apocalypse aangezien de meest legendarische electronic DnB crew ooit (IMO), niet meer is :'( Het trio gaat hun eigen wegen bewandelen, dus "Noisia" is no more ;w
Gelukkig blijven ze te horen in Vision Radio en het Vision label blijft bestaan, alleen Noisia gaat uit elkaar, helaas :-( maar gelukkig niet door drama (voor zover ik weet) dus wellicht is er ooit nog wel weer een comeback O-) *fingers crossed*

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08-2025
Motorstorm was gewoonweg brilliant, heb ze alle 3 op ps3 en heb ook Motorstorm RC ook wel leuk.
Wat een topgames.

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01 22:54
elsympatico schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:52:
Motorstorm was gewoonweg brilliant, heb ze alle 3 op ps3 en heb ook Motorstorm RC ook wel leuk.
Wat een topgames.
klopt dit waren topgames! Helaas bestaat de studio niet meer :'(

PSN: Jonasken

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Jonasken schreef op maandag 23 mei 2022 @ 02:17:
[...]

klopt dit waren topgames! Helaas bestaat de studio niet meer :'(
Erg jammer, Motorstorm en Driveclub waren toppers en mis je gewoon op PS5 :) studio was gewoon top.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:14:
[...]

Erg jammer, Motorstorm en Driveclub waren toppers en mis je gewoon op PS5 :) studio was gewoon top.
inderdaad, hoewel ik nooit echt gebruik gemaakt heb van de "club" optie in driveclub is dat wel een van de racing games die ik het meest gespeeld, heb. De balans tussen simulatie en arcade was gewoon spot-on en de selectie auto's was perfect. Het vrijspelen van paintjobs voor specifieke auto's door er races in te doen was een perfecte incentive om nog even een paar laps te doen tussendoor :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:09

SD5k

>4&X

Magic schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:15:
[...]

inderdaad, hoewel ik nooit echt gebruik gemaakt heb van de "club" optie in driveclub is dat wel een van de racing games die ik het meest gespeeld, heb. De balans tussen simulatie en arcade was gewoon spot-on en de selectie auto's was perfect. Het vrijspelen van paintjobs voor specifieke auto's door er races in te doen was een perfecte incentive om nog even een paar laps te doen tussendoor :)
Daarnaast was de game grafisch indrukwekkend, vooral met de later toegevoegde weer effecten.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 11:21

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Blaat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Update hierop, 9 uur gamen en nog steeds 3 streepjes. Een fikse upgrade in capaciteit. _/-\o_

Edit: Dit is overigens wel met het spelen van een PS4 game, dus geen gebruik van haptics oid. Ik verwacht dat het daarmee wel sneller zal gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 23-05-2022 10:06 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• SD5k

SD5k

>4&X

Blaat schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Update hierop, 9 uur gamen en nog steeds 3 streepjes. Een fikse upgrade in capaciteit. _/-\o_

Edit: Dit is overigens wel met het spelen van een PS4 game, dus geen gebruik van haptics oid. Ik verwacht dat het daarmee wel sneller zal gaan.
Ik ga er ook een bestellen denk ik, heb één van m'n controllers toch al open gemaakt om de ExtremeRate backbuttons te installeren, en wil eigenlijk de verwisselbare thumbsticks er nog op zetten.
Leuk stukje over de deal tussen Sony en Marvel voor Spider-man.

https://www.videogameschr...-man-on-ps4-exec-reveals/
According to Ong, Marvel Games wasn’t happy with the quality of the Spider-Man games being published by Activision, and the two companies mutually agreed to terminate their licensing deal early.

Ong said that when the deal was made to walk away, Activision asked “what are you going to do with this IP after you get it back?” To which Ong replied: “I’m going to find a better home for it.”

According to Ong, Activison’s reply was: “Good luck finding your unicorn.”
Lol Activision.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ook maar eens een SSD bij geprikt, was echt een fluitje ... 1TB vond ik voldoende. Ik kan weer vooruit...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• DeadPhoenix86
Vandaag een email ontvangen van Sony. Krijg een nieuwe PS5 toegestuurd. Hopelijk is deze stiller.
Toch wel snel gedaan van Sony. Ik had verwacht dat ik weken moest wachten. Maar volgens de verzendgegevens kan ik em woensdag verwachten.

Hoefde alleen de console zelf op te sturen. Doos, kabels en controller mocht ik zelf houden.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Weet iemand of je de nieuwe psplus via vpn kan afsluiten in azie?

Edit: blijkbaar kan je gewoon een Japanse account aanmaken. Nu de vraag hoe zit het met aankopen?

[ Voor 45% gewijzigd door MissMe NL op 24-05-2022 13:11 ]

MissMe NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:28:
Weet iemand of je de nieuwe psplus via vpn kan afsluiten in azie?
Geen idee of het kan, maar weet wel dat je dan Cloud streaming mist. PS Premium is op dit moment niet beschikbaar in Azië.

• MissMe NL
Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Geen idee of het kan, maar weet wel dat je dan Cloud streaming mist. PS Premium is op dit moment niet beschikbaar in Azië.
Ik wil alleen extra dus dat maakt me niet zo uit. Dacht ga al een maandje proberen met een Japans account maar vraag me af of ps moeilijk doet met betalingen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
kazuka schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Ik werd ook wel nostalgisch na die laatste DF Retro. Blijft jammer dat Sony Evolution Studios heeft opgeheven na de, toegegeven, dramatische launch van DriveClub. Uiteindelijk was ook dat spel echt top.

[YouTube: DF Retro: Motorstorm - The Full Series Revisited - Amazing Arcade Mayhem on PS3, PS2, PSP, PS Vita]
Mja, Sony heeft driveclub zelf de nek omgedraaid. Het zou een PSplus game worden die gratis was voor members. Toen bedacht Sony zich en kreeg je gratis een slap aftreksel van die game, waarna niemand er meer op zat te wachten om die game te gaan kopen.

Zonde, was echt een vette racegame, die er echt next-gen uit zag. De recente nieuwe racegames als GT 7 of Forza Horizon 5 zien er maar echt marginaal beter uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 24-05-2022 13:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

MissMe NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:50:
[...]
Ik wil alleen extra dus dat maakt me niet zo uit. Dacht ga al een maandje proberen met een Japans account maar vraag me af of ps moeilijk doet met betalingen.
Japan is het vanaf 2 juni beschikbaar, dus als je het nu wilt zou je het sowieso met een ander account moeten proberen, Hong Kong bijvoorbeeld.

• MissMe NL
Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Japan is het vanaf 2 juni beschikbaar, dus als je het nu wilt zou je het sowieso met een ander account moeten proberen, Hong Kong bijvoorbeeld.
Aah zie het. Stond ook in het artikel. Buiten japan 🤦🏻‍♀️

Dan maar ander Aziatisch land.

[ Voor 4% gewijzigd door MissMe NL op 24-05-2022 13:20 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
@Raem Ziet er goed uit! Lijkt me een toffe game!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Mja, Sony heeft driveclub zelf de nek omgedraaid. Het zou een PSplus game worden die gratis was voor members. Toen bedacht Sony zich en kreeg je gratis een slap aftreksel van die game, waarna niemand er meer op zat te wachten om die game te gaan kopen.

Zonde, was echt een vette racegame, die er echt next-gen uit zag. De recente nieuwe racegames als GT 7 of Forza Horizon 5 zien er maar echt marginaal beter uit.
Het enige grote verschil is dat driveclub 30fps is. Dat is voor een driving game niet altijd een plus punt. Meeste driving games zijn meestal 60fps, zoals GT7.

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-01 17:10
Blaat schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Met de standaard controller haal ik net 3 uur met Astro…wel leuke game als je na 5 jaar weer eens een playstation hebt… erg onder de indruk van de nieuwe mogelijkheden :)

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01 20:50

nFo

Raem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:14:
Leuk stukje over de deal tussen Sony en Marvel voor Spider-man.

https://www.videogameschr...-man-on-ps4-exec-reveals/

[...]

Lol Activision.
Ja dat Microsoft er geen brood in zag, konden destijds wel wat meer IP's gebruiken, maar goed hebben ze als nog gedaan.
Wel grappig in 2014 werkte Insomniac aan Sunset Overdrive voor Xbox.
Weet niet wie de IP heeft, maar wellicht ook een deel 2 zou leuk zijn, was een leuke game.

Verwijderd

nFo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:21:
[...]

Ja dat Microsoft er geen brood in zag, konden destijds wel wat meer IP's gebruiken, maar goed hebben ze als nog gedaan.
Wel grappig in 2014 werkte Insomniac aan Sunset Overdrive voor Xbox.
Weet niet wie de IP heeft, maar wellicht ook een deel 2 zou leuk zijn, was een leuke game.
IP ligt bij insomniac, dus bij Sony. Er is ook al een tijd een gerucht over een remaster en een deel 2.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:43:
[...]
Het enige grote verschil is dat driveclub 30fps is. Dat is voor een driving game niet altijd een plus punt. Meeste driving games zijn meestal 60fps, zoals GT7.
Ten tijde van Driveclub maakte dat geen flaus aus imo. Zelf heb ik er tenminste nooit enige hinder van ondervonden, niet met de controller en ook niet met stuur.
Nu liggen de standaarden hoger en weten we niet beter maar toen was het nog niet zo'n issue.

Dat gezegd hebbende: de PS5 upgrade van Assetto Corsa Competizione heeft deze game goed gedaan.
Hij draaide al best lekker op mijn PS4 Pro maar nu is het helemaal feest :9

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 24-05-2022 17:45 ]

Verwijderd

Superkiwi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:43:
[...]

Ten tijde van Driveclub maakte dat geen flaus aus imo. Zelf heb ik er tenminste nooit enige hinder van ondervonden, niet met de controller en ook niet met stuur.
Nu liggen de standaarden hoger en weten we niet beter maar toen was het nog niet zo'n issue.

Dat gezegd hebbende: de PS5 upgrade van Assetto Corsa Competizione heeft deze game goed gedaan.
Hij draaide al best lekker op mijn PS4 Pro maar nu is het helemaal feest :9
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook in 2014 wel aan stoorde. Helemaal als je gran turismo gewend bent. Gt6 zat rond de 60fps. Paar jaar later kwam gt sport, die zat ook op 60fps.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/p9KUVb7tMylHNTbigx-igvddMGzqP2PjVPaD5HUJ2Gs/https/pbs.twimg.com/media/FTnYbycWQAAbp6I.jpg?width=1121&height=631

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/0v09_RtcxOZE8IhzHBndpZrsuyXscQ2O7T3sIdiDNDU/https/pbs.twimg.com/media/FTnYcRTX0AAlIEN.jpg?width=1121&height=604

[ Voor 62% gewijzigd door Recon24 op 25-05-2022 18:12 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik weet niet hoor, lijkt me niet bepaald een betrouwbare bron? Daarnaast is 2023 wel erg snel, en door de chip tekorten is de huidige release wel erg vreemd verlopen, consoles komen Mar mondjesmaat op de markt etc. Wat voor nu heeft een nieuw model dan?

Enige wat echt nu heeft is een herzien model waar chips inzitten die gemakkelijker te produceren zijn.

• DeadPhoenix86
Vandaag nieuwe PS5 ontvangen. Kwam in originele doos, dus een extra controller erbij ;)
Deze is stukken stiller. Net even de kapper eraf gehaald. Nu een Delta fan erop. Disc drive maakt ook minder herrie. Ik hoor ook geen coil whine met PS5 games. Dus ik heb hier een gouden PS5 te pakken. Dus hierbij is mijn probleem opgelost.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:04
Chaoss schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:23:
Ik weet niet hoor, lijkt me niet bepaald een betrouwbare bron? Daarnaast is 2023 wel erg snel, en door de chip tekorten is de huidige release wel erg vreemd verlopen, consoles komen Mar mondjesmaat op de markt etc. Wat voor nu heeft een nieuw model dan?

Enige wat echt nu heeft is een herzien model waar chips inzitten die gemakkelijker te produceren zijn.
Maar is de ontwikkeling van deze PS 5 pro mogelijk al niet gestart voordat of vlak nadat de PS5 uit was, of dat wij in de corona crisis kwamen?

Kijkende naar de vorige generatie is het geen vreemde ontwikkeling, alhoewel je met het chiptekort een goed punt hebt (alhoewel de beschikbaarheid van de XSX/PS5 wel wat beter aan het worden is heb ik het idee?).

We wachten de officiële berichtgeving vanuit Sony wel af 😉 Zou wel mooie upgrade zijn voor mij, kan de PS5 weer naar de neefjes 👍Ben niet voor niets hun favoriete oom😇

• SD5k

SD5k

>4&X

Lijkt me inderdaad complete bullshit, kijk maar naar die render/output resoluties van de PS4 en PS4 Pro.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

We hebben het hier over 5nm chips, waar de nieuwe Ryzen AM5 platform ook gebruik van maakt, dus een andere productielijn.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Hopelijk eind 2023, zal wel 2024 worden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Kind of late to the party, maar jongens, VRR is echt indrukwekkend.... Elden Ring is niet eens formeel ondersteund maar het voelt en een oogt beduidend soepeler. O+

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Kan mij niet snel genoeg 8K gepusht worden. Wil een 8K OLED, alleen de fabrikanten wachten op de console makers voordat het mainstream kan worden.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Zet je tot die tijd toch gewoon twee vier 4k's naast elkaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2022 23:34 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Superkiwi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:12:
Zet je tot die tijd toch gewoon twee 4k's naast elkaar?
4x bedoel je denk ik :P 8k is 33megapixels dus dat zijn 4x 4k tv's aan pixels als ik het goed heb.

Vind 8k echt gewoon nutteloos. Volgens mij moet je dan een 120inch tv hebben en er binnen de 1 a 1.5 meter vandaan zitten om dat verschil tussen 4 en 8k te zien.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

BramViking schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:07:
Kan mij niet snel genoeg 8K gepusht worden. Wil een 8K OLED, alleen de fabrikanten wachten op de console makers voordat het mainstream kan worden.
Wat heb je aan 8K. Op een dergelijk kleine tv ga je dat verschil echt niet zien hoor. Of je moet er op 50cm vanaf zitten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
8K ga je ook echt niet redden met een PS5 pro... En inderdaad 8K is misschien leuk vanaf een 85" tv waar je niet al te ver vanaf zit :P

• BramViking
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:47:
[...]

Wat heb je aan 8K. Op een dergelijk kleine tv ga je dat verschil echt niet zien hoor. Of je moet er op 50cm vanaf zitten.
Wat heb je aan 720p, 1080p of 1440p. Een bekend fenomeen dat telkens terugkomt, wanneer men over resoluties spreekt. Voor veel mensen is het zich niet voor te stellen, of geeft men aan er niks aan te hebben, totdat het zover is en het ervaren wordt.

Ik game op een 65 inch OLED, en wil voor mijn volgende upgrade naar een 77 inch gaan. Op dergelijke resoluties ziet 4K er van dichtbij, en dan heb ik het over plus minus 1 tot 2 meter, er niet scherp genoeg uit, in mijn beleving. Daarnaast bestaat 4K inmiddels alweer 21 jaar (en voor de consument inmiddels 10 jaar)!

Tijd voor wat nieuws. De PS5 Pro of de generatie erop, gaan zich richten op 8K, dat is één ding wat zeker is. Gebeurt namelijk altijd, dat men naar een hogere resolutie overstapt, bij een nieuwe generatie consoles. Mid gen is nog even twijfelachtig, aangezien dit fenomeen pas recentelijk is toegepast, maar uitgaande van de One X en PS4 Pro, zou het best goed kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door BramViking op 26-05-2022 01:54 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Punt is dat de wapen wetloop een keer stopt zodat tv's op een gegeven moment niet meer groter worden omdat het simpelweg niet meer praktisch is. Voor veel mensen is 55 of 65" zelfs al de max. Je ziet dat nu ook met telefoons die bleven maar groter worden totdat de praktische max bereikt is. De recente high-end modellen hebben voor het eerst hetzelfde scherm formaat als de vorige generatie. Veel fabrikanten komen zelfs met kleinere modellen omdat voor een grote doelgroep het formaat al doorgeslagen was.

Ik denk niet dat 77 of 85" tv's ooit gemeengoed worden. Het past simpelweg niet in de woonkamer, mensen vinden het lelijk of storend om zo dicht op een groot scherm te zitten. Dus dan blijven deze formaten een niche markt voor thuis bioscopen etc.

Daarnaast moet een console voor 8k ca 4x krachtiger zijn dan voor 4k en een pro versie gaat niet 4x krachtiger zijn dan het huidige model. En aangezien 4K op de huidige consoles net kan en bij veel games niet eens haalbaar is gaat 8K deze generatie gewoon niet gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 26-05-2022 02:09 ]

• BramViking
Ik denk dat jij je daarin sterk vergist. Ik kan mij nog goed herinneren dat mensen het ondenkbaar vonden dat televisies, groter dan 42 inch, gemeengoed zouden gaan worden. Tegenwoordig is 55 inch het gemiddelde en de rek is er zeker nog niet uit. Daarnaast is het kwalificeren van een object, wat een televisie is, als iets lelijk, puur subjectief. Ik vind een televisie aan een wand bijvoorbeeld wel mooi.

Elke keer als ik mijn woonkamer binnen loop en dat ding aan de muur zie hangen, stoor ik mij daar absoluut niet aan. Sterker nog, ik vind het wel wat hebben. Tevens kun je een televisie niet vergelijken met een mobiele telefoon. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp wat je bij je draagt. Dat brengt beperkingen met zich mee. Zoals een broekzak of je eigen handpalmen. Hierdoor is het vrij logisch dat je tegen een maximum aanloopt. Wat bij een televisie niet zo snel het geval zal zijn. Daarnaast kunnen verschillende formaten prima naast elkaar functioneren.

Overigens gaf ik al aan dat ik niet de verwachting heb dat deze midgen upgrades direct 8K gaan pushen. Maar de volgende generatie consoles, zullen dit honderd procent gaan doen.

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01 22:54
Chaoss schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 02:04:
Punt is dat de wapen wetloop een keer stopt zodat tv's op een gegeven moment niet meer groter worden omdat het simpelweg niet meer praktisch is. Voor veel mensen is 55 of 65" zelfs al de max. Je ziet dat nu ook met telefoons die bleven maar groter worden totdat de praktische max bereikt is. De recente high-end modellen hebben voor het eerst hetzelfde scherm formaat als de vorige generatie. Veel fabrikanten komen zelfs met kleinere modellen omdat voor een grote doelgroep het formaat al doorgeslagen was.

Ik denk niet dat 77 of 85" tv's ooit gemeengoed worden. Het past simpelweg niet in de woonkamer, mensen vinden het lelijk of storend om zo dicht op een groot scherm te zitten. Dus dan blijven deze formaten een niche markt voor thuis bioscopen etc.

Daarnaast moet een console voor 8k ca 4x krachtiger zijn dan voor 4k en een pro versie gaat niet 4x krachtiger zijn dan het huidige model. En aangezien 4K op de huidige consoles net kan en bij veel games niet eens haalbaar is gaat 8K deze generatie gewoon niet gebeuren.
Volledig mee akkoord. In mijn woonkamer is ook 55 inch de limiet omdat ik geen grote woonkamer heb.

PSN: Jonasken

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die drang naar hoge native resoluties voor een console van 400-500 EUR begrijp ik ook niet helemaal. Zelfs native 4K is iets waar developers zich wat mij betreft totaal niet op hoeven te richten. Met de hedendaagse goede upscaling technieken (Zie bijvoorbeeld Insomniac's temporal injection techniek en dingen als AMD's FSR 2.0) heb ik liever dat ze intern op een lagere resolutie renderen zodat er voldoende resources over zijn om de game op andere plaatsen te verbeteren op het gebied van AI, physics en rijkere levels.

Returnal draait zelfs intern rond de 1080p maar ik vind het tot nu toe de beste PS5 exclusive en ziet er door upscaling technieken nog steeds erg goed uit op een 65" scherm.

Verwijderd

BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 01:27:
[...]

Wat heb je aan 720p, 1080p of 1440p. Een bekend fenomeen dat telkens terugkomt, wanneer men over resoluties spreekt. Voor veel mensen is het zich niet voor te stellen, of geeft men aan er niks aan te hebben, totdat het zover is en het ervaren wordt.

Ik game op een 65 inch OLED, en wil voor mijn volgende upgrade naar een 77 inch gaan. Op dergelijke resoluties ziet 4K er van dichtbij, en dan heb ik het over plus minus 1 tot 2 meter, er niet scherp genoeg uit, in mijn beleving. Daarnaast bestaat 4K inmiddels alweer 21 jaar (en voor de consument inmiddels 10 jaar)!

Tijd voor wat nieuws. De PS5 Pro of de generatie erop, gaan zich richten op 8K, dat is één ding wat zeker is. Gebeurt namelijk altijd, dat men naar een hogere resolutie overstapt, bij een nieuwe generatie consoles. Mid gen is nog even twijfelachtig, aangezien dit fenomeen pas recentelijk is toegepast, maar uitgaande van de One X en PS4 Pro, zou het best goed kunnen.
Het gaat er vooral om dat de pixels zo klein worden dat je het verschil niet meer gaat zien. En je moet dan inderdaad naar een groter scherm of er dichter op gaan zitten.

De vergelijking met 720p vind ik een beetje krom, de resolutie was maar marginaal beter dan normaal tv signaal (576i). Grootste verbetering was progressive. 1080p zat de echte verbetering in, maar consoles in die tijd hadden enorme moeite met 1080P.

Ik vind zelf HDR en BT2020 veel meer toevoegen dan 4K. Ik weet niet hoe dicht je op je scherm zit, maar als je een 77 inch wil met 8K dan mag je er max 4,5 meter vanaf zitten anders zie je het verschil niet (en dit is gebaseerd op iemand met 20/20 zicht, dus perfecte ogen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P32yIAvWUPiiHupS9zxKUdGoU-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yl4tO6KaK6Bwg6BiGP5vKh2E.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg meer dan 55 inch er echt niet bij ons thuis in. Ik heb ook een 55 inch in een andere kamer staan, daar zit ik er ongeveer 2,5 a 3 meter vanaf en dan vind ik 55 inch eigenlijk al te groot, vooral voor gaming. Meeste mensen hebben ook geen plek voor een 77 inch en kunnen er ook niet zo ver vanaf zitten. 77 inch gaat nooit gemeengoed worden hierdoor. En dus 8K ook niet, want dat heeft heel weinig zin op tv's van 55 of 65 inch.

Maar ik zie nu in je tekst staan dat je 4K er niet mooi uit vindt zien op 1 à 2 meter afstand. Maar zo dicht zit je toch niet op een tv?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2022 08:10 ]

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:02:
(...) 1 à 2 meter afstand. Maar zo dicht zit je toch niet op een tv?
Niet iedereen zit op 3-4 vanaf de bank te gamen ;)
Normaliter zit ik ook een meter of 3 van de tv af, maar als ik Assetto Corsa speel zit ik in mijn rig op ca 1.40m van een 55" af.
Ik ken ook lui die een stoel op 1-1.5m voor de tv zetten om te gamen en die tv is dan vaak nog een maatje groter ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2022 09:45 ]

• BramViking
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:02:
[...]

Het gaat er vooral om dat de pixels zo klein worden dat je het verschil niet meer gaat zien. En je moet dan inderdaad naar een groter scherm of er dichter op gaan zitten.

De vergelijking met 720p vind ik een beetje krom, de resolutie was maar marginaal beter dan normaal tv signaal (576i). Grootste verbetering was progressive. 1080p zat de echte verbetering in, maar consoles in die tijd hadden enorme moeite met 1080P.

Ik vind zelf HDR en BT2020 veel meer toevoegen dan 4K. Ik weet niet hoe dicht je op je scherm zit, maar als je een 77 inch wil met 8K dan mag je er max 4,5 meter vanaf zitten anders zie je het verschil niet (en dit is gebaseerd op iemand met 20/20 zicht, dus perfecte ogen):

[Afbeelding]

Ik krijg meer dan 55 inch er echt niet bij ons thuis in. Ik heb ook een 55 inch in een andere kamer staan, daar zit ik er ongeveer 2,5 a 3 meter vanaf en dan vind ik 55 inch eigenlijk al te groot, vooral voor gaming. Meeste mensen hebben ook geen plek voor een 77 inch en kunnen er ook niet zo ver vanaf zitten. 77 inch gaat nooit gemeengoed worden hierdoor. En dus 8K ook niet, want dat heeft heel weinig zin op tv's van 55 of 65 inch.

Maar ik zie nu in je tekst staan dat je 4K er niet mooi uit vindt zien op 1 à 2 meter afstand. Maar zo dicht zit je toch niet op een tv?
Het is niet krom, het is dezelfde denkwijze dat mensen er toen op na hielden dan wat jij nu aangeeft. Mensen vonden het toen ook niet noodzakelijk of vonden het prima zo. Tevens is er nog zeker veel vooruitgang te boeken op de grotere schermformaten, aangezien de pixeldichtheid daarop een stuk minder is. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat jij er niet op zit te wachten. Maar dat is nu het mooie aan keuzes, andere mensen dus wel. Ik en vele andere gebruikers van grotere schermformaten. Dat de nextgen generatie 8K gaat worden, hou je gewoon niet tegen. Dat gaat er echt wel komen, binnen nu en vijf jaar.
@BramViking bij vorige stappen was de return on investment veel groter door naar hogere resolutie te gaan. De stap van 720p naar 1080p is visueel een veel grotere dan van 1080p naar 2160p. En ja scherm grootte en afstand spelen daarin ook mee.
De kijk afstand staat gewoon vast, die wordt simpelweg niet groter of kleiner omdat woonkamers gewoon niet veranderen qua grootte. Dan blijft schermgrootte over als factor, daar zit ook een limiet aan wat acceptabel is. Daar speelt woonkamer grootte ook mee wat acceptabel is. En ja je stipt er terecht aan dat wat sociaal gezien acceptabel is ook aan het verschuiven is. Maar waar 65 inch al 10 jaar lang beetje de max is lijk is dat tegenwoordig nog steeds de max. Ik kende toen al mensen die een 65 inch kochten, maar groter ken ik echt niemand. Daaronder groeit wel het gemiddelde, maar dat blijft bij de gemiddelde consument hangen op 48-55 inch.

Dat 8k er gaat komen is een gegeven, producenten zullen simpelweg betere techniek pushen om ons te verleiden. Maar deze generatie begint 4k voor veel mensen pas gemeengoed te worden, dus 8k zal nog zeker nog een generatie duren voordat het de standaard wordt.

Ik hoop voor jou dat de ps5 pro er gaat komen zodat jij tevreden kan gamen, zelf ben ik er niet zo van overtuigd dat die er überhaupt gaat komen. Sony heeft zelf aangegeven dat deze generatie kortere levensduur zal hebben, daarnaast was de ps4 niet krachtig en zag je dat 4k echt mainstream werd. De concurrentie loopt helemaal weg van de console en wil vooral zijn GaaS pushen. Maar we gaan het zien eind 2023 ;). Als hij komt zal ik denk ik de stap wel maken, dan maar 120fps spelen

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:49
BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 03:36:
Ik denk dat jij je daarin sterk vergist. Ik kan mij nog goed herinneren dat mensen het ondenkbaar vonden dat televisies, groter dan 42 inch, gemeengoed zouden gaan worden. Tegenwoordig is 55 inch het gemiddelde en de rek is er zeker nog niet uit. Daarnaast is het kwalificeren van een object, wat een televisie is, als iets lelijk, puur subjectief. Ik vind een televisie aan een wand bijvoorbeeld wel mooi.

Elke keer als ik mijn woonkamer binnen loop en dat ding aan de muur zie hangen, stoor ik mij daar absoluut niet aan. Sterker nog, ik vind het wel wat hebben. Tevens kun je een televisie niet vergelijken met een mobiele telefoon. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp wat je bij je draagt. Dat brengt beperkingen met zich mee. Zoals een broekzak of je eigen handpalmen. Hierdoor is het vrij logisch dat je tegen een maximum aanloopt. Wat bij een televisie niet zo snel het geval zal zijn. Daarnaast kunnen verschillende formaten prima naast elkaar functioneren.

Overigens gaf ik al aan dat ik niet de verwachting heb dat deze midgen upgrades direct 8K gaan pushen. Maar de volgende generatie consoles, zullen dit honderd procent gaan doen.
Ik weet zo niet, huizen worden steeds kleiner dus de ruimte voor een woonkamer ook. Ik vermoed dat niet veel mensen zitten te wachten op een volledig zwarte muur, hoogstens een paar onder ons tweakers zien dat zitten.
In de woonkamer hangt er een 55 inch tv en dat was al even wennen, 65 inch is echt wel het maximum.
Voor te gamen gebruik ik een 42 inch tv met de reden dat er voor groter geen plaats is in de kamer en mocht ik er plaats voor maken is 55 inch dan weer veel te overweldigend voor de grote van die kamer.

Verwijderd

BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Het is niet krom, het is dezelfde denkwijze dat mensen er toen op na hielden dan wat jij nu aangeeft. Mensen vonden het toen ook niet noodzakelijk of vonden het prima zo. Tevens is er nog zeker veel vooruitgang te boeken op de grotere schermformaten, aangezien de pixeldichtheid daarop een stuk minder is. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat jij er niet op zit te wachten. Maar dat is nu het mooie aan keuzes, andere mensen dus wel. Ik en vele andere gebruikers van grotere schermformaten. Dat de nextgen generatie 8K gaat worden, hou je gewoon niet tegen. Dat gaat er echt wel komen, binnen nu en vijf jaar.
8K gamen op de next gen kan je vergeten. Een RTX3080TI kan niet eens fatsoenlijke framerates produceren op 8K.

Daarnaast wordt 120hz/fps veel belangrijker voor mensen dan resolutie. Dus ik zie consoles vooral op fps het verschil maken dan dat ze zich gaan focussen op 8K

En wat betreft 77 inch, dat gaat echt niet gemeengoed worden. Het past niet in de meeste woonkamers, daarnaast heb je vaak ook een partner die er akkoord mee moet gaan. Dit zie ik niet gebeuren. Daarnaast worden de huizen steeds kleiner in stedelijke gebieden, er is gewoon geen plek voor een dergelijke tv.

En er is gewoon een max wat je nog kan zien met een menselijk oog. Zoals de bovenstaande grafiek al aangeeft. Je moet er dan zo dicht op zitten om het verschil überhaupt te kunnen zien. Ik zie in de toekomst vooral veel ontwikkeling op Oled gebied dan op resolutie.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2022 10:07 ]

Verwijderd

Superkiwi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Niet iedereen zit op 3-4 vanaf de bank te gamen ;)
Normaliter zit ik ook een meter of 3 van de tv af, maar als ik Assetto Corsa speel zit ik in mijn rig op ca 1.40m van een 55" af.
Ik ken ook lui die een stoel op 1-1.5m voor de tv zetten om te gamen en die tv is dan vaak nog een maatje groter ook.
Niet iedereen, maar ik ken eerlijk gezegd weinig mensen die op 1 à 2 meter afstand op een tv zitten te gamen. Dat is meer uitzondering dan werkelijkheid. Met een race seat kan ik mij er wat bij voorstellen, maar dat heeft er meestal mee te maken dat mensen dat ding voor de bank zetten en er weinig ruimte voor hebben.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:03:
[...]
Met een race seat kan ik mij er wat bij voorstellen, maar dat heeft er meestal mee te maken dat mensen dat ding voor de bank zetten en er weinig ruimte voor hebben.
Voor het merendeel zal ruimte inderdaad de voornaamste reden zijn. Eigenlijk zou de reden moeten zijn omdat je je scherm zo dicht mogelijk achter je stuur wil hebben voor de beste immersie om vervolgens met de FOV sliders de perfecte kijkhoek creëren.

• AppleFan2007
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er een PS5 pro komt, Sony had al aangegeven dat de levensduur korter wordt. Daarop gok ik rond de 5jaar voor de PS5. Mocht er een PS5 pro komen dan gaat die maar 2 jaar mee. De stappen in kracht van de consoles zijn al minder tegenover vroeger, als je dan 3 consoles launcht in 5/6 jaar dan zal er zeker niet veel ruimte zijn voor upgrades. Uiteraard is dit puur speculatie en weten we niet waar dit naartoe gaat. Verder denk ik niet dat Sony het zou toelaten dat een ander bedrijf zomaar even informatie over hun consoles naar buiten mag brengen. En als laatste punt is dan ook nog de chip tekorten die nog steeds niet volledig voorbij zijn. In mijn omgeving merk ik dat het nog steeds niet zo evident is om aan een PS5 te geraken, niet iedereen heeft heel de dag te tijd op telegram groepen en websites in het oog te houden. Tegen eind dit jaar zal dit hopelijk beter zijn. Mensen die dan net een PS5 hebben kunnen scoren gaan niet snel upgraden dus commercieel niet echt slim voor Sony.

Verwijderd

AppleFan2007 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:10:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er een PS5 pro komt, Sony had al aangegeven dat de levensduur korter wordt. Daarop gok ik rond de 5jaar voor de PS5. Mocht er een PS5 pro komen dan gaat die maar 2 jaar mee. De stappen in kracht van de consoles zijn al minder tegenover vroeger, als je dan 3 consoles launcht in 5/6 jaar dan zal er zeker niet veel ruimte zijn voor upgrades. Uiteraard is dit puur speculatie en weten we niet waar dit naartoe gaat. Verder denk ik niet dat Sony het zou toelaten dat een ander bedrijf zomaar even informatie over hun consoles naar buiten mag brengen. En als laatste punt is dan ook nog de chip tekorten die nog steeds niet volledig voorbij zijn. In mijn omgeving merk ik dat het nog steeds niet zo evident is om aan een PS5 te geraken, niet iedereen heeft heel de dag te tijd op telegram groepen en websites in het oog te houden. Tegen eind dit jaar zal dit hopelijk beter zijn. Mensen die dan net een PS5 hebben kunnen scoren gaan niet snel upgraden dus commercieel niet echt slim voor Sony.
We zitten nu bijna op twee jaar met de ps5 en er is nog geen game die heeft laten zien wat de ps5 technisch allemaal zou kunnen. We hebben nog veel cross gen titels omdat veel nog op een PS4 zitten. De ps2 heeft ook meer dan 10 jaar het goed op de markt gedaan omdat de ps3 voor veel te duur was of niet aan te komen. De ps4 zit eind volgend jaar ook al op de 10 jaar. Ik zou 5 jaar wel heel kort vinden, dat zou betekenen dat er over 3 jaar al een nieuwe console is. Dan kan je nooit aan die aantallen komen die Sony voor ogen heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat de nieuwe console pas in 2027 of 2028 komt. De ps5 is zoveel krachtiger dan de ps4 was tijdens introductie. Die jaguar cpu was toen al verouderd. Daarom is er ook minder noodzaak om een nieuwe console te introduceren.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat 3 meter heel gemiddeld is in Nederland. En ik snap dat iedereen anders is en een ieder moet lekker doen wat hij wil maar waarom zou je in vredesnaam op een stoel 1-2 meter voor je tv willen zitten (race Seats uitgezonderd). Is toch helemaal niet comfortabel? Sowieso wil ik al niet met mijn hoofd heen en weer moeten bewegen. Zo dicht op een groot scherm wordt ik zelfs misselijk van :P

Door een genetische aandoening had ik eind vorig jaar nog maar 15% zicht en toen moest ik wel 1 meter van de tv zitten om te gamen. Daarvoor zag ik ook al slecht (ca 40%) en moest ik bij bepaalde games ook dichterbij zitten maar dat ik vond dat maar niets.

Begin dit jaar ben ik aan mijn ogen geopereerd en zie ik 100% (voor het eerst in mijn leven) *O* . Dus lekker onderuit op de bank op ca 3 meter afstand.

• AppleFan2007
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:17:
[...]

We zitten nu bijna op twee jaar met de ps5 en er is nog geen game die heeft laten zien wat de ps5 technisch allemaal zou kunnen. We hebben nog veel cross gen titels omdat veel nog op een PS4 zitten. De ps2 heeft ook meer dan 10 jaar het goed op de markt gedaan omdat de ps3 voor veel te duur was of niet aan te komen. De ps4 zit eind volgend jaar ook al op de 10 jaar. Ik zou 5 jaar wel heel kort vinden, dat zou betekenen dat er over 3 jaar al een nieuwe console is. Dan kan je nooit aan die aantallen komen die Sony voor ogen heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat de nieuwe console pas in 2027 of 2028 komt. De ps5 is zoveel krachtiger dan de ps4 was tijdens introductie. Die jaguar cpu was toen al verouderd. Daarom is er ook minder noodzaak om een nieuwe console te introduceren.
Je haalt hier terecht een goed argument aan waar ik niet aan gedacht heb. Sowieso zie je pas de echte kracht van een console op het einde van de generatie, die punt is verschoven omdat er rekening gehouden wordt met eerdere generaties. Ondanks dat je de game wel kan optimaliseren voor PS5 zelfs met een PS4 versie, denk maar aan Miles Morales zal er altijd rekening moeten gehouden worden waardoor sommige concepten niet gaan uitgevoerd worden. In dat geval kan je denken aan Ratchet and clank rift apart waar instant laadtijden nodig zijn. Voor first party games is dit minder een probleem, insomniac kan prima een game alleen voor P5 uitbrengen maar een Indie developer kan dit niet wegens financiële redenen.

• BramViking
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:59:
[...]

8K gamen op de next gen kan je vergeten. Een RTX3080TI kan niet eens fatsoenlijke framerates produceren op 8K.

Daarnaast wordt 120hz/fps veel belangrijker voor mensen dan resolutie. Dus ik zie consoles vooral op fps het verschil maken dan dat ze zich gaan focussen op 8K

En wat betreft 77 inch, dat gaat echt niet gemeengoed worden. Het past niet in de meeste woonkamers, daarnaast heb je vaak ook een partner die er akkoord mee moet gaan. Dit zie ik niet gebeuren. Daarnaast worden de huizen steeds kleiner in stedelijke gebieden, er is gewoon geen plek voor een dergelijke tv.

En er is gewoon een max wat je nog kan zien met een menselijk oog. Zoals de bovenstaande grafiek al aangeeft. Je moet er dan zo dicht op zitten om het verschil überhaupt te kunnen zien. Ik zie in de toekomst vooral veel ontwikkeling op Oled gebied dan op resolutie.
Techniek staat nooit stil, dat het nu niet zou kunnen is een gegeven, maar dat jij al in de veronderstelling bent dat de volgende generatie (en dan heb ik het niet over een current gen specificatie upgrade) niet 8K zal zijn, zal voor jou als een donderslag bij heldere hemel moment gaan worden. Elke generatie bump kreeg dat (uiteindelijk) wel. Een hogere resolutie is voor consolemakers een selling point.

Daarnaast zie ik al dat jij geen videofiel bent. Er zijn heel veel mensen op de wereld die een andere mening zijn toegedaan. Je hoeft alleen maar op specifieke thema forums te gaan zoeken. Er zijn ook genoeg mensen op de wereld, die daar wel ruimte en plek voor hebben. Dat het wellicht niet mainstream zal gaan worden, doet er niets aan af. Er is een markt hiervoor, en elk jaar zet de groei naar grotere schermformaten zich voort.

We zullen zien wie gelijk krijgt.

Verwijderd

BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Techniek staat nooit stil, dat het nu niet zou kunnen is een gegeven, maar dat jij al in de veronderstelling bent dat de volgende generatie (en dan heb ik het niet over een current gen specificatie upgrade) niet 8K zal zijn, zal voor jou als een donderslag bij heldere hemel moment gaan worden. Elke generatie bump kreeg dat (uiteindelijk) wel. Een hogere resolutie is voor consolemakers een selling point.

Daarnaast zie ik al dat jij geen videofiel bent. Er zijn heel veel mensen op de wereld die een andere mening zijn toegedaan. Je hoeft alleen maar op specifieke thema forums te gaan zoeken. Er zijn ook genoeg mensen op de wereld, die daar wel ruimte en plek voor hebben. Dat het wellicht niet mainstream zal gaan worden, doet er niets aan af. Er is een markt hiervoor, en elk jaar zet de groei naar grotere schermformaten zich voort.

We zullen zien wie gelijk krijgt.
Volgens mij werd er met de ps4 al geadverteerd met 4K. Nu zien we pas dat de console dit aan kan. Maar dan nog is 4K60 (Native) nog steeds best lastig. Laat staan 4K120. We gaan het zien, maar ik zie het niet gebeuren bij de volgende generatie.

Ten eerste ken je mij niet. Dus dan weet je ook niet wat mijn voorkeuren zijn. Ik ben nou juist heel erg bezig met video en ik zie het ook heel snel verschil tussen verschillende resoluties, framerates etc. Maar dat ik het niet met jou eens bent maakt mij niet ineens iemand die daar geen interesse in heeft. Beetje vreemde redenatie 8)7

Zolang iedereen het prima vind om naar Netflix te kijken met een enorm lage bitrate waarvan er gezegd wordt dat het 4K is, dat mensen veel meer via cloud streamen waarbij die resolutie ook bij lange na niet gehaald wordt zie ik het bij de volgende console alleen maar als marketing gebruikt worden.

Ik heb het liefst de kwaliteit van een 4K Bluray.. Maar de meeste interesseren dat niet. Die willen gemak, daar gaat de wereld naar toe. Alles makkelijker dan voorheen, even snel een film kijken via een streaming dienst, even snel een game spelen via een streaming dienst. Resolutie wordt van een ondergeschikt belang.

• BramViking
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Volgens mij werd er met de ps4 al geadverteerd met 4K. Nu zien we pas dat de console dit aan kan. Maar dan nog is 4K60 (Native) nog steeds best lastig. Laat staan 4K120. We gaan het zien, maar ik zie het niet gebeuren bij de volgende generatie.

Ten eerste ken je mij niet. Dus dan weet je ook niet wat mijn voorkeuren zijn. Ik ben nou juist heel erg bezig met video en ik zie het ook heel snel verschil tussen verschillende resoluties, framerates etc. Maar dat ik het niet met jou eens bent maakt mij niet ineens iemand die daar geen interesse in heeft. Beetje vreemde redenatie 8)7

Zolang iedereen het prima vind om naar Netflix te kijken met een enorm lage bitrate waarvan er gezegd wordt dat het 4K is, dat mensen veel meer via cloud streamen waarbij die resolutie ook bij lange na niet gehaald wordt zie ik het bij de volgende console alleen maar als marketing gebruikt worden.

Ik heb het liefst de kwaliteit van een 4K Bluray.. Maar de meeste interesseren dat niet. Die willen gemak, daar gaat de wereld naar toe. Alles makkelijker dan voorheen, even snel een film kijken via een streaming dienst, even snel een game spelen via een streaming dienst. Resolutie wordt van een ondergeschikt belang.
Dat jij het niet ziet gebeuren wil nog niet zeggen dat fabrikanten dezelfde mening als die van jou zijn toegedaan. Daarom is het ook krom om dingen uit te sluiten en voor anderen te denken, wat voor hen acceptabel zou moeten zijn :+ . Hetzelfde met tv formaten. Er nu al vanuit gaan dat er geen verschuivingen daarin zullen plaatsvinden. Er nu al vanuit gaan dat 55 inch het enige "main stream" formaat zal zijn. Het koopgedrag van mensen spreekt je aanname tegen.

Dat is hetzelfde met een kijkafstand. Als ik game dan zit ik het liefst 2 meter van het scherm vandaan. Op zo'n afstand kun je wel degelijk constateren dat de scherpte van het beeld (graphics), nog veel vooruitgang kan boeken. Anyway we bereiken nu een punt dat het vooral het herhalen van facetten zal gaan worden.

• BramViking
On-topic: van mij kan er niet snel genoeg een revisie uitkomen op de PlayStation 5, welke een stuk stiller is. Ik heb hiernaast ook een Xbox Series X en het is echt een wereld van verschil qua geluidsoverlast. Waarom heeft Sony daar zoveel moeite mee?

Verwijderd

BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Dat jij het niet ziet gebeuren wil nog niet zeggen dat fabrikanten dezelfde mening als die van jou zijn toegedaan. Daarom is het ook krom om dingen uit te sluiten en voor anderen te denken, wat voor hen acceptabel zou moeten zijn :+ . Hetzelfde met tv formaten. Er nu al vanuit gaan dat er geen verschuivingen daarin zullen plaatsvinden. Er nu al vanuit gaan dat 55 inch het enige "main stream" formaat zal zijn. Het koopgedrag van mensen spreekt je aanname tegen.

Dat is hetzelfde met een kijkafstand. Als ik game dan zit ik het liefst 2 meter van het scherm vandaan. Op zo'n afstand kun je wel degelijk constateren dat de scherpte van het beeld (graphics), nog veel vooruitgang kan boeken. Anyway we bereiken nu een punt dat het vooral het herhalen van facetten zal gaan worden.
Je hebt het dan vooral over koopgedrag van Amerikanen. Daar is 65inch met name populair. Maar Die hebben ook veel grotere huizen, vandaar dat ik al zei: het formaat van het huis hier in Europa is niet toereikend om het mainstream te maken.

Verwijderd

BramViking schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:59:
On-topic: van mij kan er niet snel genoeg een revisie uitkomen op de PlayStation 5, welke een stuk stiller is. Ik heb hiernaast ook een Xbox Series X en het is echt een wereld van verschil qua geluidsoverlast. Waarom heeft Sony daar zoveel moeite mee?
Ik heb ze ook beide staan. Maar ik hoor ze allebei niet. Als je de ps5 hoort dan zal ik je adviseren om contact op te nemen met Sony. Heeft @DeadPhoenix86 ook gedaan. Die had ook een ps5 die veel herrie maakt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gerucht:

Na het succes van Ghost of Tsushima ben ik wel benieuwd wat Sucker Punch als nieuwe Infamous neer zet.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 26-05-2022 15:41 ]

Pagina: 1 ... 211 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord