Even een probleempje waarvan ik niet weet of dit de juiste plek is, maar ik heb er wel last van bij het gebruik van de PS5 (en voorheen PS4). Dus ik begin hier maar.
De situatie:
Ik heb vorig jaar o.i.d. mijn PS4 Pro rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op mijn router. Hagelnieuwe kabel uit de verpakking. Standaard Ziggo router. Niets aan veranderd, ben geen typische Tweaker, moet plug&play zijn en daarna werken. Eigenlijk altijd krijg ik dan om de x tijd de melding dat de verbinding met het internet is verbroken, daarna verbindt hij weer, valt de verbinding weer weg en dat non-stop op de repeat. Soms gaat het echter ook een tijdje goed, ik kan er echter geen pijl op trekken wanneer dat is.
Dus maar weer over op de WiFi, wat prima werkt.
Toen stapten we over op glasvezel van Tweak met een FritzBox 5530. Dus toen, met de PS4 Pro, een nieuwe poging. Kabel weer aangesloten en wederom een verbinding die er telkens wel en telkens niet is.
Mijn logische conclusie is/was, dat het dan in de PS4 moet zitten. Aangezien de WiFi ook prima werkt er verder geen moeite voor gedaan.
Fast forward naar gisteren. Ik heb mijn PS5 geïnstalleerd. Internetkabel erin en........... hetzelfde probleem.
Is het dan toch geen plug&play, kan ik makkelijk iets checken of een instelling aanpassen?
Zit het dan toch in de zo goed als nieuwe kabel? Kan ik checken of er ergens iets fout gaat?
Nieuwe kabel kopen en proberen kan natuurlijk, maar als ik zonder geld uit te geven eerst iets kan checken heeft dat de voorkeur