• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
Mijn PS5 is binnen, paar vraagjes mbt het installeren.

Overzetten van data/games/savegames, gewoon deze stappen volgen? https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/

Of wijst zich alles vanzelf?

Duurt het installeren lang? Want dan probeer ik tussen het werk door de boel vast aan te zetten, dan kan ik vanavond tenminste gelijk aan de slag :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:44:

Overzetten van data/games/savegames, gewoon deze stappen volgen? https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/

Duurt het installeren lang? Want dan probeer ik tussen het werk door de boel vast aan te zetten, dan kan ik vanavond tenminste gelijk aan de slag :)
Ik zou lekker volgen wat daar staat, komt vast goed. Qua installatie, ja dat gaat wel ff duren!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Dat ligt eraan. Als je van te voren bv je games op een externe HDD/SSD hebt staan dan hoef je dat stapje natuurlijk niet uit te voeren. Als je cloud opslag hebt, dan kies je ervoor om alles via de cloud binnen te harken.

Volgens mij is het ook zo dat elke game zelf kijkt bij het opstarten of er een nieuwere save is in de cloud. Dat downloaden van je saves naar lokaal is ook niet zozeer meer nodig (tenminste ik dacht dat dit was veranderd afgelopen jaar).

[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 12-05-2022 11:38 ]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:36:
Ik lees over een hdmi audio extractor. Kom er een aantal tegen maar is hdmi 2.0 het minimale wat de ps5 nodig heeft? 4k 60hz? Is er dan beeld kwaliteits verlies?

Ik game op een monitor zonder optical uitgang en de logitech surround set gaat wel een gemis worden.
Mochten mensen iets zoeken.

Ik heb een hdmi audio extractor gekocht op allekabels.nl van Nedis.

4k 60hz is hoogste wat ik kon vinden. Werkt prima met beeld en optical output.

Verwijderd

PlayStation heeft een update

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:49
Mooi ... en nu? :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Mist Martha is Dead nou veel content op de PS5? Game ziet er interessant uit, maar het feit dat die gecensureerd is op de Playstation houdt me dan weer tegen.
Ik wist niet eens dat het spel censuur\minder content had op de PS5. Heb de aankoop relatief vlot gebaseerd op wat beelden op YT.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Heb je je PS4 games op een externe SSD/HDD staan, dan kan je deze aansluiten op je PS5 en meteen gebruik maken ervan. Voor de savegames, even via het menu van je PS4 de savegames nogmaals uploaden naar de cloud en daarna straks op je PS5 weer ophalen.

Als je je games niet op een externe schijf hebt staan bij je PS4, dan kan het misschien sneller zijn deze weer opnieuw te downloaden op de PS5, afhankelijk van je internetsnelheid. Het overzetten van intern naar extern op de PS4 lijkt eeuwen te duren, ondanks dat ik een behoorlijk snelle externe SSD had. Spellen die een gratis upgrade hebben naar de PS5 versie, kan je beter sowieso opnieuw downloaden, want de install voor PS5 is niet gelijk aan de install van de PS4 versie. Als je de PS5 versie claimt, gaat hij sowieso deze downloaden, dus is de PS4 versie niet relevant meer. ;)

Succes met je PS5, ik ben er heel erg happy mee. (en een maat van me met mijn oude PS4 Pro)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Ter kennisgeving en je mag er mee doen wat je wil.

Vreemde reactie :O

• B-Real
Zoveel spellen heb ik niet, meeste op disc een paar digitaal. Ik hoef ook niet gelijk alles geïnstalleerd te hebben.
Als ik de savegames en trophys maar goed over krijg dan zal het vast vlot gaan. Zal het inderdaad voor de zekerheid nog even uploaden naar de cloud.

Downloaden ging met glasvezel op de PS4 Pro ook snel genoeg, alleen dat kopiëren/installeren........
Ik hoop van harte dat dat bij de PS5 toch iets beter geregeld is.

Nog even Gran Turimo 7 ergens op de kop tikken een dezer dagen en dan ben ik wel weer even zoet :)
Exorcist schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:32:
[...]

Ik wist niet eens dat het spel censuur\minder content had op de PS5. Heb de aankoop relatief vlot gebaseerd op wat beelden op YT.
Heb het opgezocht. Een aantal (schijnbaar gewelddadige) QTE's zijn omgezet naar cutscenes en wat aanpassingen in dialogen.

https://screenrant.com/ma...censor-gameplay-dialogue/

Te weinig om hem daarvoor te laten liggen. Heb hem besteld. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 12-05-2022 12:49 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:48:
[...]

Heb het opgezocht. Een aantal (schijnbaar gewelddadige) QTE's zijn omgezet naar cutscenes en wat aanpassingen in dialogen.

https://screenrant.com/ma...censor-gameplay-dialogue/

Te weinig om hem daarvoor te laten liggen. Heb hem besteld. :P
Top! Krijg er gelijk zin in, maar eerst RE: Village en daarna Tormented Souls maar 's uitspelen :)
https://www.gematsu.com/2...ysical-edition-in-q3-2022

F.I.S.T. krijgt dit jaar een fysieke release. Game stond al een tijdje op mijn radar, dus dat wordt een mooi moment om hem te kopen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:45:
https://www.gematsu.com/2...ysical-edition-in-q3-2022

F.I.S.T. krijgt dit jaar een fysieke release. Game stond al een tijdje op mijn radar, dus dat wordt een mooi moment om hem te kopen.
Echt een hele leuke Metroidvania van een nieuwe Chinese developer. Ze waren geloof ik nog bezig raytracing toe te voegen maar weet niet of dat er uiteindelijk ook van gekomen is.

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11-2025
Iemand hier toevallig al een stof filter gevonden voor de ps5 zoals bij desktop cases?
Of een DIY oplossing?
Ik weet dat de PS5 een dust catcher heeft zitten maar deze werkt blijkbaar niet geweldig goed...

Verwijderd

Lagoyaz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:06:
Iemand hier toevallig al een stof filter gevonden voor de ps5 zoals bij desktop cases?
Of een DIY oplossing?
Ik weet dat de PS5 een dust catcher heeft zitten maar deze werkt blijkbaar niet geweldig goed...
Simpelweg een keer in de zoveel tijd de beide platen verwijderen en met beleid uitzuigen :)

En kun je aangeven waarom deze niet geweldig werkt?
Volgens mij is het lastig om de voorkant van de vinnen van de koeler uit te zuigen, dacht dat de uitzuig gaten ergens halverwege het koelblok zaten.
Moet die van mij ook nodig uit zuigen, heb veel verbouwingen in huis gehad afgelopen jaar waardoor er gigantisch veel stof is vrijgekomen, aan de voorkant zie je het al flink ophopen tegen die zwarte plastic vinnen en merk het ook aan de warmte die eruit komt, is veel warmer dan in het begin.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Amaze86 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:27:
[...]

Niks nieuws, alleen nog goedkopere onderdelen.
Dat was een gerucht inderdaad maar nu is er zelfs al een serie bekend de CFI-1200

De bronnen zijn van een paar uur geleden :)

Maar is er wat op tegen om dit te melden, niet iedereen is zo goed op de hoogte namelijk.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:35:
[...]

Dat was een gerucht inderdaad maar nu is er zelfs al een serie bekend de CFI-1200

De bronnen zijn van een paar uur geleden :)

Maar is er wat op tegen om dit te melden, niet iedereen is zo goed op de hoogte namelijk.
Ben wel benieuwd wat er nu veranderd is, meestal zijn het dingen die ze met goedkopere dingen kunnen vervangen zonder dat het de werking beïnvloed. Bij het eerste nieuwe model de 2e revisie was er een flinke wijziging in de koeling waardoor ze flink op het koelblok konden besparen.

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Ben wel benieuwd wat er nu veranderd is, meestal zijn het dingen die ze met goedkopere dingen kunnen vervangen zonder dat het de werking beïnvloed. Bij het eerste nieuwe model was er een flinke wijziging in de koeling waardoor ze flink op het koelblok konden besparen.
Dit zal dan de 3e revisie zijn, net zoals de DualSense controller die inmiddels ook al een opvolger heeft, en daar komt bij dat Sony nooit schiet is met informatie omtrent wijzigingen.

Maar gelukkig zal de consument daar weinig tot niets van merken.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Dit zal dan de 3e revisie zijn, net zoals de DualSense controller die inmiddels ook al een opvolger heeft, en daar komt bij dat Sony nooit schiet is met informatie omtrent wijzigingen.

Maar gelukkig zal de consument daar weinig tot niets van merken.
3e revisie, maar het is het 2e "nieuwe" model ;) je hebt het eerste model dan heb je het nieuwe model, dan heb je het 2e nieuwe model :P
Maar je hebt gelijk ik had het beter de 2e revisie kunnen noemen ipv het eerste nieuwe model, is wat verwarrend.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 12-05-2022 20:10 ]

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:07:
[...]

3e revisie, maar het is het 2e "nieuwe" model ;) je hebt het eerste model dan heb je het nieuwe model, dan heb je het 2e nieuwe model :P
Maar je hebt gelijk ik had het beter de 2e revisie kunnen noemen ipv het eerste nieuwe model, is wat verwarrend.
Het is inderdaad de 2e want de eerste kan geen revisie zijn, ook sorry voor mijn verwarring 😅
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Het is inderdaad de 2e want de eerste kan geen revisie zijn, ook sorry voor mijn verwarring 😅
Oh ja ik zat ook al even te denken maar had mezelf wijs gemaakt dat de eerste revisie dan het release exemplaar is... Maar blijkbaar moet je je er gewoon niet mee bemoeien :*) :+

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-01 00:41
Later in de avond wat potjes Warzone gespeeld en het viel me op dat alles net wat meer snappy en vloeiender aanvoelde. Toen bedacht ik me dat ik eerder vandaag de nieuwe firmware geïnstalleerd had.

Als het goed is heeft Warzone geen vrr ondersteuning omdat het een ps4 game is, maar het was gevoelsmatig net of dit werd toegepast. Het kan geen placebo zijn, want was op het moment van spelen helemaal vergeten dat ik de firmware had geïnstalleerd...

PSN: Mondaatje

• Lagoyaz
Er zit niets in en komt niets uit terwijl ik heel zeker ben dat deze al een hoopje stof binnen heeft, moet mijn pc stof filters toch zeker 1 x om de maand reinigen en die staat er naast, terwijl stof er moeilijker aankan en deze minder gebruikt wordt.
Dacht eerst dat ik verkeerd bezig was maar zijn er nog die dit ondervonden hebben.

Al zitten denken aan een stof filter tussen de 2 buitenste platen te steken zodat deze over de air intake zit. Moet niet perfect zijn, is al goed als het 70% van het stof tegenhoud en er niet belachelijk lelijk is...

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:33
Sinds gisteren is de trigger van mijn day one PS5 ook lam geworden. Ik heb al aardig wat filmpjes gevonden om het zelf te fixen, aangezien ik geen zin heb om een extra controller te kopen voor de periode dat het ter reparatie ligt bij Sony. Heeft iemand een filmpje of handleiding die echt straight to the point is en gewoon laat zien hoe je het fixt?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01 08:34
HenkEisDS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:49:
Veel vragen en lastig antwoorden op te vinden. Eerst een statement: Wat zijn die M.2 storage uitbreidingen DUUR! Ik ga denk ik nog een jaartje wachten.
Vragen:
Zoals jullie weten moet het per sé een interne drive zijn om PS5 spellen te kunnen installeren. Gaan ze hier nog iets aan doen? Alsof een externe SSD zoveel trager is… Of is het echt noodzakelijk en mis ik iets?

Anyways, Op PS5 is Warzone volgens mij nog steeds een PS4 spel. Aangezien mijn storage vol zit wil ik Warzone op een externe schijf zetten. Zou dat merkbare of significante impact hebben op framerate/resolutie/laadtijden als mijn externe non-SSD HD gewoon een recent model is met fatsoenlijke throughput?

Hoe zit dat met andere games zoals Battlefield, Miles Moralis, Horizon Forbidden West, Elden Ring? Zit er veel verschil tussen de PS4 en PS5 versies?
De performance van externe schijven is door zat youtubers uitgebreid getest, net als de specifieke verschillen tussen games. Bovendien is "veel" verschil nogal subjectief: wat ik veel verschil vind hoef jij dan weer niet te vinden. ik zou zeggen: zoek vergelijkingsvideo's.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01 20:49
Zojuist een mail gehad dat ik de
PS5 gran turismo 7 met 2 controllers mag bestellen bij Coolblue

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:04:
Sinds gisteren is de trigger van mijn day one PS5 ook lam geworden. Ik heb al aardig wat filmpjes gevonden om het zelf te fixen, aangezien ik geen zin heb om een extra controller te kopen voor de periode dat het ter reparatie ligt bij Sony. Heeft iemand een filmpje of handleiding die echt straight to the point is en gewoon laat zien hoe je het fixt?
Waar heb je hem gekocht? Mediamarkt doet totaal niet moeilijk en vervangt hem direct.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

rwbk schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:30:
Zojuist een mail gehad dat ik de
PS5 gran turismo 7 met 2 controllers mag bestellen bij Coolblue
Ah, ik was uitgeloot. :)
Maar gelukkig heb ik er al 1.
Waarom dan toch nog 1 bestellen? Ik wil wel een 2e controller en GT7 en vrienden willen ook de PS5 hebben. We worden dus geen parttime scalper, voordat dat gedacht wordt :)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01 20:49
Hann1BaL schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Ah, ik was uitgeloot. :)
Maar gelukkig heb ik er al 1.
Waarom dan toch nog 1 bestellen? Ik wil wel een 2e controller en GT7 en vrienden willen ook de PS5 hebben. We worden dus geen parttime scalper, voordat dat gedacht wordt :)
Hahah ben wel benieuwd hoeveel aanmeldingen er waren. Nu hopen dat die mail snel komt

• Orangelights23
HenkEisDS schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Mediamarkt doet totaal niet moeilijk en vervangt hem direct.
Niet bij Mediamarkt (nadat ik drie keer maanden heb moeten wachten op mijn geld terug ondat een product niet geleverd was, waaaaardeloos bedrijf). PS5 is gekocht bij Bol, maar ik woon niet meer in Nederland. Hier in Denemarken duurt het ongeveer een maand voordat je je controller weer terugkrijgt, vind ik iets te lang voor de leuk.

Verwijderd

Lagoyaz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 05:39:
[...]

Er zit niets in en komt niets uit terwijl ik heel zeker ben dat deze al een hoopje stof binnen heeft, moet mijn pc stof filters toch zeker 1 x om de maand reinigen en die staat er naast, terwijl stof er moeilijker aankan en deze minder gebruikt wordt.
Dacht eerst dat ik verkeerd bezig was maar zijn er nog die dit ondervonden hebben.

Al zitten denken aan een stof filter tussen de 2 buitenste platen te steken zodat deze over de air intake zit. Moet niet perfect zijn, is al goed als het 70% van het stof tegenhoud en er niet belachelijk lelijk is...
Het meeste stof gaat ook niet bij de fans zitten, maar op de koelribben. Was met de ps4 pro ook al, aan de fans zag je niks, maar op de koelribben zat een hoop stof waardoor de air circulatie niet meer werkte.

Verwijderd

Orangelights23 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:04:
Wat bedoel je met lam? Drift?

• B-Real
Even een probleempje waarvan ik niet weet of dit de juiste plek is, maar ik heb er wel last van bij het gebruik van de PS5 (en voorheen PS4). Dus ik begin hier maar.

De situatie:
Ik heb vorig jaar o.i.d. mijn PS4 Pro rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op mijn router. Hagelnieuwe kabel uit de verpakking. Standaard Ziggo router. Niets aan veranderd, ben geen typische Tweaker, moet plug&play zijn en daarna werken. Eigenlijk altijd krijg ik dan om de x tijd de melding dat de verbinding met het internet is verbroken, daarna verbindt hij weer, valt de verbinding weer weg en dat non-stop op de repeat. Soms gaat het echter ook een tijdje goed, ik kan er echter geen pijl op trekken wanneer dat is.
Dus maar weer over op de WiFi, wat prima werkt.

Toen stapten we over op glasvezel van Tweak met een FritzBox 5530. Dus toen, met de PS4 Pro, een nieuwe poging. Kabel weer aangesloten en wederom een verbinding die er telkens wel en telkens niet is.
Mijn logische conclusie is/was, dat het dan in de PS4 moet zitten. Aangezien de WiFi ook prima werkt er verder geen moeite voor gedaan.

Fast forward naar gisteren. Ik heb mijn PS5 geïnstalleerd. Internetkabel erin en........... hetzelfde probleem.
Is het dan toch geen plug&play, kan ik makkelijk iets checken of een instelling aanpassen?
Zit het dan toch in de zo goed als nieuwe kabel? Kan ik checken of er ergens iets fout gaat?

Nieuwe kabel kopen en proberen kan natuurlijk, maar als ik zonder geld uit te geven eerst iets kan checken heeft dat de voorkeur :)

• Orangelights23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Wat bedoel je met lam? Drift?
Drift is dat je vanzelf beweegt zonder de controller te gebruiken, toch? Dat is niet het geval, bij mij is de druk weg bij de rechtertrigger, waardoor het nu geen adaptive trigger meer is, maar gewoon een ‘ouderwetse’.

Verwijderd

Orangelights23 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Drift is dat je vanzelf beweegt zonder de controller te gebruiken, toch? Dat is niet het geval, bij mij is de druk weg bij de rechtertrigger, waardoor het nu geen adaptive trigger meer is, maar gewoon een ‘ouderwetse’.
Ohh sorry, dacht dat je de stick bedoelde. Hmm daar heb ik geen ervaring mee, maar de vraag is of je dat zelf wel wilt repareren. De dualsense zijn sowieso al lastiger uit elkaar te halen dan voorgaande controllers en je garantie zal ook vervallen.

Verwijderd

B-Real schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:06:
Even een probleempje waarvan ik niet weet of dit de juiste plek is, maar ik heb er wel last van bij het gebruik van de PS5 (en voorheen PS4). Dus ik begin hier maar.

De situatie:
Ik heb vorig jaar o.i.d. mijn PS4 Pro rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op mijn router. Hagelnieuwe kabel uit de verpakking. Standaard Ziggo router. Niets aan veranderd, ben geen typische Tweaker, moet plug&play zijn en daarna werken. Eigenlijk altijd krijg ik dan om de x tijd de melding dat de verbinding met het internet is verbroken, daarna verbindt hij weer, valt de verbinding weer weg en dat non-stop op de repeat. Soms gaat het echter ook een tijdje goed, ik kan er echter geen pijl op trekken wanneer dat is.

Toen stapten we over op glasvezel van Tweak met een FritzBox 5530. Dus toen, met de PS4 Pro, een nieuwe poging. Kabel weer aangesloten en wederom een verbinding die er telkens wel en telkens niet is.
Mijn logische conclusie is/was, dat het dan in de PS4 moet zitten. Aangezien de WiFi ook prima werkt er verder geen moeite voor gedaan.

Fast forward naar gisteren. Ik heb mijn PS5 geïnstalleerd. Internetkabel erin en........... hetzelfde probleem.
Is het dan toch geen plug&play, kan ik makkelijk iets checken of een instelling aanpassen?
Zit het dan toch in de zo goed als nieuwe kabel? Kan ik checken of er ergens iets fout gaat?

Nieuwe kabel kopen en proberen kan natuurlijk, maar als ik zonder geld uit te geven eerst iets kan checken heeft dat de voorkeur :)
Kabel is sowieso plug and play. Omdat het probleem niet meer device specifiek is lijkt er inderdaad wat mis te zijn met je kabel. Je router en je device is veranderd namelijk. Dan kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je kabel kapot is. Hoe lang is de kabel? Er zit een hoop verschil in kwaliteit van UTP kabels.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:55
Kan ik checken of er ergens iets fout gaat?
Je kunt hem in de router nog op een andere poort proberen, misschien is de poort defect. Ook heb je bij de router mogelijk nog een instelling voor green ports of energiebesparing op de netwerkpoorten, deze kan ook een negatieve invloed hebben op je bekabelde verbinding.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

De situatie:

als je online gaat spelen en je krijgt dat bericht wordt je dan ook uit de sessie gezet?
Kan me herinneren dat er meldingen waren over niet verbonden internetkabels (PS geeft aan dat de verbinding verbroken is) terwijl de internetverbinding gewoon behouden wordt.

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Deze oude was niet uitgeloot door coolblue; Dan maar effe naar de MM
Die hebben ze gewoon int magazijn staan :)
Moest wel een bundel bij kopen
Dit weekend misschien eens aansluiten bij tijd
Ik kom van een PS3

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

brekson schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:04:
Deze oude was niet uitgeloot door coolblue;
Gefeliciteerd! Ik was wel uitgeloot helaas, gelukkig was een collega zo lief om zich ook in te schrijven voor mij en die is wel ingeloot :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

brekson schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:04:
Deze oude was niet uitgeloot door coolblue; Dan maar effe naar de MM
Die hebben ze gewoon int magazijn staan :)
Moest wel een bundel bij kopen
Dit weekend misschien eens aansluiten bij tijd
Ik kom van een PS3
Vanaf een ps3, dan is dit echt een enorme verandering. Have fun!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:22
Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Gefeliciteerd! Ik was wel uitgeloot helaas, gelukkig was een collega zo lief om zich ook in te schrijven voor mij en die is wel ingeloot :)
Gaat nu dan eindelijk gebeuren kiwi??!!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Gaat nu dan eindelijk gebeuren kiwi??!!
Het lijkt erop :)
Kunnen eindelijk Farming Simulator en Demon Souls uit de seal!
Maar als eerste: Assetto Corsa Competizione met alle toeters en bellen 8)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik wil me wel inlezen, maar jullie zullen sneller kunnen antwoorden denk ik dan : Mijn aangekochte spellen en demo's die op de interne disc staan van de PS3, ben ik die kwijt ?
brekson schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:58:
Ik wil me wel inlezen, maar jullie zullen sneller kunnen antwoorden denk ik dan : Mijn aangekochte spellen en demo's die op de interne disc staan van de PS3, ben ik die kwijt ?
PS4 spellen is geen probleem, PS3 games zijn een ander verhaal door de compleet andere architectuur van de processor, ik zou gewoon de PS3 houden als ik jouw was, anders ben je die games inderdaad kwijt.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:38:
[...]

Het lijkt erop :)
Kunnen eindelijk Farming Simulator en Demon Souls uit de seal!
Maar als eerste: Assetto Corsa Competizione met alle toeters en bellen 8)
Competizione heb ik digitaal gekocht voor heel weinig ivm gratis ps5 upgrade. Heb er alleen nog niet naar gekeken. Misschien is tijd om hem te starten. Gran Turismo vervelend me nog lang niet.

• Lagoyaz
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Het meeste stof gaat ook niet bij de fans zitten, maar op de koelribben. Was met de ps4 pro ook al, aan de fans zag je niks, maar op de koelribben zat een hoop stof waardoor de air circulatie niet meer werkte.
Klopt, maar bij de PS5 zou het stof tegenhouden worden door een stof vanger die je makkelijk kan uitstofzuigen. Er zit jammer genoeg nix in dus het stof zal aan de koelribben zitten, vandaar ik een stoffilter zoek die hem wat langer ademruimte kan geven 😅

Verwijderd

Wel mooi dat er op de PlayStation 5 dit jaar nog genoeg goede exclusives uitkomen:

- Forspoken
- God of War ragnarok
- Valkyrie Elysium
- Stray

Ik kijk het meest uit naar Forspoken, god of war ragnarok en stray.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2022 15:56 ]

• Kuhr89
  • Laatst online: 20:18
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Bij mijn controller al 3x moeten doen en bij een maat van mij ook al.

Ik heb zelf een pakje veertjes besteld en met de ifixit setje kun je het prima repareren als je handig bent en zeker geduld hebt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Amaze86
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:25:
Wel mooi dat er op de PlayStation 5 dit jaar nog genoeg goede exclusives uitkomen:

- Forspoken
- God of War ragnarok
- Diofield chronicle
- Valkyrie Elysium
- Stray

😁 mooie lijst.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Gelekte screenshots van mogelijk nieuwe silent hill game. Konami probeert de screenshots van internet af te halen, dus het lijkt wel daar vandaan te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xu3rIVIN9vcv5cLeMPibXTJB0Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKEBTzMumm8ZQw9mpnhXOuW3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcH9exEJLuidblEQEJZmDWhkzHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOUWjbpZVos5OWawTKHq9kE7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdfEutQws4x15wmR76f8B17cvtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hCjWu8eNcTI6ATgSlJrPai9w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI_KBOhdlISPP4VIm-Z6QPRLvOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wRFmhuqzFGelZL0GPMBbi2HY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih5PYP9ZNPDsFeng_vqUXAsomKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4fuqyzdtA6D1PeeFG2t1pPyG.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVwexPFzFwKv-iwbyaUHDKOFyR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3svVYNS7eXHjhR9hcuybSgXL.jpg?f=user_large
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:25:

- Forspoken
- God of War ragnarok
- Diofield chronicle
- Valkyrie Elysium
- Stray

Diofield chronicle en Valkyrie Elysium nooit van gehoord (Zal waarschijnlijk niet mijn interesse hebben maar zal er eens wat over opzoeken), maar de rest heeft zeker mijn interesse, ben alleen nog erg nieuwsgierig naar wat de gameplay gaat worden van Stray.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik kom van een Xbox af met een Elite controller waarvan de accu een eeuwigheid mee gaat, maar hoe kan het dat ik een PS5 controller binnen een dag leeg speel? Het was mooi weer vandaag, dus nog een paar uurtjes buiten gezeten, dus laat ik 6 à 7 uur hebben gespeeld. Moet ik ergens een setting van aanpassen waardoor die aanzienlijk langer mee kan gaan?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Verwijderd

Froggle schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:35:
Ik kom van een Xbox af met een Elite controller waarvan de accu een eeuwigheid mee gaat, maar hoe kan het dat ik een PS5 controller binnen een dag leeg speel? Het was mooi weer vandaag, dus nog een paar uurtjes buiten gezeten, dus laat ik 6 à 7 uur hebben gespeeld. Moet ik ergens een setting van aanpassen waardoor die aanzienlijk langer mee kan gaan?
Nee. Helaas gaan Playstation controllers niet zo lang mee qua accu. Ik raad je aan om een tweede controller te kopen en een oplaadstation. Zo kan je ze elke keer afwisselen.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:24:
[...]

Nee. Helaas gaan Playstation controllers niet zo lang mee qua accu. Ik raad je aan om een tweede controller te kopen en een oplaadstation. Zo kan je ze elke keer afwisselen.
Hmm, ja al die fancy features moeten ergens vandaan komen. 2e controller erbij is nu dan ook het plan. Laadstation heb ik nog niet in het zwart kunnen vinden, dus daar wacht ik dan nog maar even mee af.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001

spaceboy

Op grote hoogte

Wat het beste werkt is nog langer buiten gaan zitten. Veel te mooi weer om te gamen, joh. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Froggle schreef op zondag 15 mei 2022 @ 02:47:
[...]

Hmm, ja al die fancy features moeten ergens vandaan komen. 2e controller erbij is nu dan ook het plan. Laadstation heb ik nog niet in het zwart kunnen vinden, dus daar wacht ik dan nog maar even mee af.
De officiële heeft witte zijkanten, er zijn wel zwarte onofficiële te krijgen waarschijnlijk, maar dan lever je in op gebruiksgemak, want je moet hem dan in de usbc steken van de docking station terwijl de officiële de controller oplaad via de contact puntjes aan de onder kant, je legt hem er met gemak op en hij gaat laden.
Verder vermoed ik dat die dingen zo simpel zijn dat ze met gemak langer mee gaan dan je er garantie op hebt, dus je kunt dat wit ook zelf zwart maken (op eigen risico, mocht je ooit garantie nodig hebben), het zijn maar 2 kleine plaatjes (weet alleen niet hoe ze los gaan maar je kunt het ook makkelijk afplakken desnoods)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik heb op de bank altijd een USB kabeltje liggen welke ik voor de telefoon of controller gebruik. Inpluggen en verder gamen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 14:32

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Helderheid van de lampjes op de controller kan je zachter zetten (niet uit helaas) waardoor dat wel tenminste minder gebruikt. Verder raad ik een oplaadstation aan inderdaad, zodat je na elke sessie goed kan opladen, en eventueel een lange USB C kabel als nood tijdens een sessie.

Deze video komt uiteindelijk een beetje op een domme conclusie (gebruik een USB C kabel, en je controller houd het voor altijd vol, doh!) maar er zitten ook tips in om de accu te besparen:
YouTube: This will make your PS5 Controller Battery last Forever

www.youtube.com/DerOllie

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:43:
Ik heb op de bank altijd een USB kabeltje liggen welke ik voor de telefoon of controller gebruik. Inpluggen en verder gamen :P
Exact dit. Werkt fantastisch. Plus zoals je zegt werkt het gelijk universeel integenstelling tot een (imo) duur oplaadstation.

Xbox, Switch (Pro), DS5, laptop, telefoons allemaal via dezelfde USB-C kabel die netjes onder de bank is weggewerkt :)

Uiteraard is een langere batterij duur altijd welkom.

offtopic:
Enkel de iPad niet maar die heeft nog eigenwijs een eigen aansluiting :(

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 15-05-2022 18:24 ]

• Kuhr89
  • Laatst online: 20:18
Een 2e controller kan, maar je eigen is toch altijd fijner 😉

Zelf heb ik altijd een powerbank liggen in de tv kast. Mocht hij leeg zijn, ff de powerbank pakken en kabeltje eraan. Blijf je toch iets mobieler dan met een lange kabel naar je ps5.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Yonix
  • Laatst online: 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Raak_tOhLWoCewppMJrnijrMOqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GXwZuQph5YPJt1GL8OWznP23.jpg?f=user_large

Dat was nog eens een aangename verrassing. :*) _/-\o_

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:24:
[...]

Hoe komt het eigenlijk dat er zoveel verschil is, ik snap dat ie sneller leeg is als de triggers en haptic feedback ten volle benut wordt.

Maar ik kan makkelijk 8+ uur gamen zonder dat ie leeg is, en ook wel veel langer, 6/7 uur red ik al makkelijk als wel de triggers ed gebruikt worden.

Zou er verschil in accu's zijn?

Ik zal het eens een beetje bij gaan houden, ik heb een usb-c kabel naast me liggen dus kan hem altijd aansluiten mocht ie de melding geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 16-05-2022 11:39 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flagg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Hoe komt het eigenlijk dat er zoveel verschil is, ik snap dat ie sneller leeg is als de triggers en haptic feedback ten volle benut wordt.

Maar ik kan makkelijk 8+ uur gamen zonder dat ie leeg is, en ook wel veel langer, 6/7 uur red ik al makkelijk als wel de triggers ed gebruikt worden.

Ik zal het eens een beetje bij gaan houden, ik heb een usb-c kabel naast me liggen dus kan hem altijd aansluiten mocht ie de melding geven.
ìk denk dat het ook erg game afhankelijk is. Iedere DualSense heeft een 1560mAh accu maar sommige games spreken de haptics en triggers af en toe aan en sommige games bijna continue. Dan is er ook nog variatie in de sterkte van de haptics per game, denk dat dat de meeste invloed heeft op de accuduur.

Je kunt de sterkte van de haptics en triggers ook op OS niveau instellen, dat kan ook schelen. Maar ja, ik vind het juist een van de sterke punten van de controller dus zonde om het uit of lager te zetten. Dan maar een usb kabeltje op de bank inderdaad, net zo handig.

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-01 19:39
Inmiddels de PS5 6 dagen in gebruik. Niet de stilste PS5 maar vergeleken met de PS4 en PS4 Pro is dit toch dag en nacht verschil. Moest wel de kappen eraf halen om die vibratie tegen te gaan wanneer de disc drive ging draaien. Nu stukken stiller.

Ik merkte wel dat elke uur de disc drive ging draaien voor een paar minuten en weer ophield. Is dit normaal?
Want ik heb het nog nooit meegemaakt met de PS4. Ik hoor em zelfs draaien als ik een digital game speel of niks speel.

Coil whine valt opzicht mee met mijn unit. De PS4 Pro hoorde je dat veel beter.
Maar inmiddels een Headset besteld om dat tegen te gaan. Ik heb gekozen voor de 3D Pulse headset. Hopelijk is het wat.

Tot nu toe maar weinig games dat echt gebruik maakt van de PS5. Heb Resident Evil Village en Doom Eternal Geïnstalleerd. Van Beide kon ik een gratis upgrade kopen in de winkel. En heeft ook aparte Trophy's.

Controller gaat wel iets langer mee als de PS4, maar ik moet het nog steeds dagelijks opladen. Gelukkig heb ik hier nog een lange USB kabel liggen van mijn Xbox controller.

Tot nu toe tevreden met mijn aankoop.
DeadPhoenix86 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:32:
Ik merkte wel dat elke uur de disc drive ging draaien voor een paar minuten en weer ophield. Is dit normaal?
Want ik heb het nog nooit meegemaakt met de PS4. Ik hoor em zelfs draaien als ik een digital game speel of niks speel.
Heb je de laatste update? Dit was bij release inderdaad het geval, maar is na een tijdje met een update eruit gehaald.

Verwijderd

Flagg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:38:
[...]

De accu in een dualsense is zelfs groter dan bij de xbox charge kit. Het zit hem vooral in het verbruik, volgens mij gebruikt de dualsense voornamelijk bluetooth, de xbox controller kan bluetooth en wireless radio aan. Wellicht dat de xbox controller daardoor zuiniger is? Daarnaast zal de haptic feedback ook meer stroom verbruiken.

• DeadPhoenix86
Raem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Heb je de laatste update? Dit was bij release inderdaad het geval, maar is na een tijdje met een update eruit gehaald.
Vorige week 2 updates gedaan. Eerste keer met het opstarten van het systeem en een paar dagen later nog een update ontvangen. Ik hoor nog steeds de disc drive draaien. Wel op een lagere stand, maar toch hoorbaar.
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:29:
[...]

De accu in een dualsense is zelfs groter dan bij de xbox charge kit. Het zit hem vooral in het verbruik, volgens mij gebruikt de dualsense voornamelijk bluetooth, de xbox controller kan bluetooth en wireless radio aan. Wellicht dat de xbox controller daardoor zuiniger is? Daarnaast zal de haptic feedback ook meer stroom verbruiken.
Ik heb al die features uitgezet. Ik hou niet van vibration en licht staat op dim. Gaat ongeveer zo'n 7 tot 8 uur mee in plaats van 4 tot 5 uur op mijn PS4 controller.

Xbox controller met officiële batterij gaat zo'n 25 uur mee.

• Amaze86
21 juni gratis voor iedereen

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Raem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Nee hoor. De disc gaat af en toe gewoon draaien.
Volgens mij controleert ie af en toe tijdens het gamen of de disc er nog in zit. Works as designed. Ook na de laatste update.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Nee hoor. De disc gaat af en toe gewoon draaien.
Volgens mij controleert ie af en toe tijdens het gamen of de disc er nog in zit. Works as designed. Ook na de laatste update.
Gebeurt bij mij anders echt niet meer hoor. Alleen bij het starten van een game, daarna niet meer.

• DeadPhoenix86
Raem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Gebeurt bij mij anders echt niet meer hoor. Alleen bij het starten van een game, daarna niet meer.
Gebeurd hier elke uur. Eerste keer dat ik zoiets meemaak. PS4 and Xbox consoles hebben hier geen last van. Ik had gelezen dat het voor de update elke 15 tot 20 min deed. En dan volle snelheid. Nu is dat ge-patched op een lagere stand. Maar nog steeds te horen.

Als dit inderdaad normaal is, vind ik het een raar design waarom de disc drive moet draaien. Zo verkort je de levensduur van de disc drive. Bij de Xbox heb je zelfs de optie om de digital versie te installeren, als je een cd erin doet. En draait alleen als je het systeem of game opstart.
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:32:
[...]

Gebeurd hier elke uur. Eerste keer dat ik zoiets meemaak. PS4 and Xbox consoles hebben hier geen last van. Ik had gelezen dat het voor de update elke 15 tot 20 min deed. En dan volle snelheid. Nu is dat ge-patched op een lagere stand. Maar nog steeds te horen.

Als dit inderdaad normaal is, vind ik het een raar design waarom de disc drive moet draaien. Zo verkort je de levensduur van de disc drive. Bij de Xbox heb je zelfs de optie om de digital versie te installeren, als je een cd erin doet. En draait alleen als je het systeem of game opstart.
Als ik HFW speel die ik op disc heb hoor je hem wel eens in de zoveel tijd heel even een zacht geluid maken omdat hij even de disc leest, als ik GT7 speel die ik digitaal heb en de disc van HFW erin laat doet hij niets met de disc.
Als je bekend bent met de disc swap hacks uit het verleden snap je waarom eens in de zoveel tijd de disc gecheckt wordt.

Het was veel erger vroeger, toen ging hij sowieso om de zoveel tijd de disc lezen maakt niet uit of je hem nou op dat moment gebruikt of niet, en toen ging hij op volle snelheid draaien, dat is wel verbeterd.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 17-05-2022 12:06 ]

• DeadPhoenix86
Kalder schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Als ik HFW speel die ik op disc heb hoor je hem wel eens in de zoveel tijd heel even een zacht geluid maken omdat hij even de disc leest, als ik GT7 speel die ik digitaal heb en de disc van HFW erin laat doet hij niets met de disc.
Als je bekend bent met de disc swap hacks uit het verleden snap je waarom eens in de zoveel tijd de disc gecheckt wordt.

Het was veel erger vroeger, toen ging hij sowieso om de zoveel tijd de disc lezen maakt niet uit of je hem nou op dat moment gebruikt of niet, en toen ging hij op volle snelheid draaien, dat is wel verbeterd.
Dat komt omdat vroeger alles werd gelezen via de disc. Nu installeer je de games. Dus ik zie het punt er niet van. De disc Drive van mijn PS5 maakt een hoop herrie zelfs als tie op een lagere stand draait.

De PS2 of PS3 disc's waren veel stiller. De Xbox Series X maakt helemaal geen herrie. Dit vind ik gewoon een stom design.
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Dat komt omdat vroeger alles werd gelezen via de disc. Nu installeer je de games. Dus ik zie het punt er niet van. De disc Drive van mijn PS5 maakt een hoop herrie zelfs als tie op een lagere stand draait.

De PS2 of PS3 disc's waren veel stiller. De Xbox Series X maakt helemaal geen herrie. Dit vind ik gewoon een stom design.
Ik hoor het bij mij alleen als het geluid uit staat dus ik heb er absoluut geen last van, dus kan je verder niet helpen.

• DeadPhoenix86
Kalder schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik hoor het bij mij alleen als het geluid uit staat dus ik heb er absoluut geen last van, dus kan je verder niet helpen.
Ik hoor het bij mij als het geluid aanstaat. Heel irritant. Ik hoop toch echt op een update die dat compleet uitzet.
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Ik hoor het bij mij als het geluid aanstaat. Heel irritant. Ik hoop toch echt op een update die dat compleet uitzet.
Hoe ver zit je van je PS5 af? Bij de eerste keer starten hoor ik het ook nog steeds en voor de update hoorde ik het ook ieder uur boven het geluid van de tv uitkomen. Maar na de update totaal geen last meer van. Maar als je de PS5 bijvoorbeeld naast je op een bureau ofzo heb staan hoor je het misschien nog wel boven het geluid uitkomen.

Als je het op een grote afstand nog steeds hoort zou je bijna denken dat er wat mis is met je discdrive. Vooral als je het omschrijft als "een hoop herrie". Of er is iets mis met mijn oren, dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 17-05-2022 12:52 ]

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:30:
[...]

uuuh volgens mij moet jij je PS5 ter reparatie opsturen!
De PS5 maakt tijdens die checks iets meer dan nominaal geluid. Hij is velen malen stiller dan mijn PS3 disc drive. Ik heb recentelijk een PS3 gekocht om wat oude games nog te spelen. Uiteindelijk daar maar PS3HEN opgezet omdat ik gek werd van die disc drive die heel de tijd aan het zoeken was.

Xbox heeft een andere visie, er staat zo goed als niets meer op de disc. Meeste moet gedownload worden, vandaar dat hij ook zo stil is ;). Dit betekend ook dat je geen enkele game kan installeren en direct spelen zonder internet. Op de PS5 kan je zo goed als iedere game direct installeren en spelen zonder internet. Ik kan anders ook een pagina vol schrijven hoe ruk de implementatie is van de concurrent, maar dit is het PS5 topic en niet XsX vs PS5....

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-01 11:20
Weet iemand hoe het zit met de garantie van de Dual Sense controllers, de rubbertjes van de pookjes laten nog sneller los dan bij de PS4. Je zou denken dat ze daar wat van geleerd hebben. Of is dit gewoon een slimme tacktiek misschien.
Ik weet niet of die rubbertjes onder de garantie vallen, maar zo snel los komen is niet netjes

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
smirri schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:28:
Weet iemand hoe het zit met de garantie van de Dual Sense controllers, de rubbertjes van de pookjes laten nog sneller los dan bij de PS4. Je zou denken dat ze daar wat van geleerd hebben. Of is dit gewoon een slimme tacktiek misschien.
Ik weet niet of die rubbertjes onder de garantie vallen, maar zo snel los komen is niet netjes
Garantieverzoek indienen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, dan ben je er zo achter of dat onder de garantie valt.

Mijn dual senses hebben geen last van slijtende rubbers. Heb er al wel 1 gehad met een kapotte trigger. Daar kreeg ik netjes m'n geld van terug (bol.com). Nu een zwarte gekocht en is het wachten totdat één van de triggers van m'n andere Dual Sense het begeeft 8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DeadPhoenix86
cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:54:
[...]

uuuh volgens mij moet jij je PS5 ter reparatie opsturen!
De PS5 maakt tijdens die checks iets meer dan nominaal geluid. Hij is velen malen stiller dan mijn PS3 disc drive. Ik heb recentelijk een PS3 gekocht om wat oude games nog te spelen. Uiteindelijk daar maar PS3HEN opgezet omdat ik gek werd van die disc drive die heel de tijd aan het zoeken was.

Xbox heeft een andere visie, er staat zo goed als niets meer op de disc. Meeste moet gedownload worden, vandaar dat hij ook zo stil is ;). Dit betekend ook dat je geen enkele game kan installeren en direct spelen zonder internet. Op de PS5 kan je zo goed als iedere game direct installeren en spelen zonder internet. Ik kan anders ook een pagina vol schrijven hoe ruk de implementatie is van de concurrent, maar dit is het PS5 topic en niet XsX vs PS5....
Daar vergis je eigen in. Ik heb hier Devil May Cry 5 Special Edition voor de Series X, and die installeert het zonder internet. Het volledige spel staat op de disc. Na de installatie hoor ik niks meer. Dat is ook het geval met de PS4 en oudere Xbox One consoles. Naar de installatie hoor ik niks meer.

En mijn PS4 slim is nog stiller als mijn PS5. Ik hoor uren geen disc drive draaien. Tijd om contact op te nemen met Sony en kijken wat hun ervan zeggen.
Raem schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Hoe ver zit je van je PS5 af? Bij de eerste keer starten hoor ik het ook nog steeds en voor de update hoorde ik het ook ieder uur boven het geluid van de tv uitkomen. Maar na de update totaal geen last meer van. Maar als je de PS5 bijvoorbeeld naast je op een bureau ofzo heb staan hoor je het misschien nog wel boven het geluid uitkomen.

Als je het op een grote afstand nog steeds hoort zou je bijna denken dat er wat mis is met je discdrive. Vooral als je het omschrijft als "een hoop herrie". Of er is iets mis met mijn oren, dat kan natuurlijk ook.
Zo'n 3 meter. En ik hoor het nog steeds. Zolang de disc niet draait is tie aardig stil, ik hoor alleen een rustig fan draaien. Ja ik heb er één met een Nidec fan die volgens vele mensen het meeste herrie maakt.

Verwijderd

smirri schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:28:
Volgens mij zit er op de dualsense controller maar 1 jaar garantie. Maar vaak kan je wel wat regelen met de winkel waar je hem hebt gekocht. Garantieafhandeling bij bol.com vind ik altijd enorm snel werken. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht?

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Daar vergis je eigen in. Ik heb hier Devil May Cry 5 Special Edition voor de Series X, and die installeert het zonder internet. Het volledige spel staat op de disc. Na de installatie hoor ik niks meer. Dat is ook het geval met de PS4 en oudere Xbox One consoles. Naar de installatie hoor ik niks meer.

En mijn PS4 slim is nog stiller als mijn PS5. Ik hoor uren geen disc drive draaien. Tijd om contact op te nemen met Sony en kijken wat hun ervan zeggen.

[...]

Zo'n 3 meter. En ik hoor het nog steeds. Zolang de disc niet draait is tie aardig stil, ik hoor alleen een rustig fan draaien. Ja ik heb er één met een Nidec fan die volgens vele mensen het meeste herrie maakt.
Wat betreft de games die op disc staan. Bij xbox is het vaak zo als het een xbox one/series x game is dan staat bijna altijd de xbox one versie op de disc. Stop je hem in je series x dan gaat hij de series x versie downloaden.

Is het een series x game, dan staat de series x game op de disc. In het geval van dmc5 staat er alleen series x op het doosje en dan staat die game op de disc.

Reden hiervoor is dat de disc niet groot genoeg is voor beide versies (max 50gb).

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Wat betreft de games die op disc staan. Bij xbox is het vaak zo als het een xbox one/series x game is dan staat bijna altijd de xbox one versie op de disc. Stop je hem in je series x dan gaat hij de series x versie downloaden.

Is het een series x game, dan staat de series x game op de disc. In het geval van dmc5 staat er alleen series x op het doosje en dan staat die game op de disc.

Reden hiervoor is dat de disc niet groot genoeg is voor beide versies (max 50gb).
Maar dat mensen zeggen dat er op de disc's geen games staat vind ik nergens opslaan.
Ik vind het gewoon vreemd waarom de disc drive moet draaien op de PS5.

Uiteraard snap ik dat ze geen 2 versies op 1 disc kunnen zet. Dat is bij Playstation ook niet het geval.
Je koopt de PS4 versie en je kan de meeste gevallen gratis upgrade uitvoeren via hun store, of je koopt de PS5 versie waar alleen de PS5 versie erop staat.

Bij Xbox maken ze gebruik van Smart delivery, Dus als het een Cross-gen game is dan staat er alleen de Xbox One X versie op Disc. Maar zodra je de installatie start dan download ie gelijk de Xbox Series X versie van de store. Het verschil is dat je bij Playstation de Save game moet uploaden van PS4 naar 5, en dat je naar de winkel moet om die upgrade gratis te kopen.

En ik doe trouwens niet mee aan console wars. Altijd meerdere consoles in bezit gehad van beide Sony en Microsoft.

Inmiddels een email gestuurd naar support. Ik wacht op antwoord.

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:04:
[...]

Maar dat mensen zeggen dat er op de disc's geen games staat vind ik nergens opslaan.
Ik vind het gewoon vreemd waarom de disc drive moet draaien op de PS5.

Uiteraard snap ik dat ze geen 2 versies op 1 disc kunnen zet. Dat is bij Playstation ook niet het geval.
Je koopt de PS4 versie en je kan de meeste gevallen gratis upgrade uitvoeren via hun store, of je koopt de PS5 versie waar alleen de PS5 versie erop staat.

Bij Xbox maken ze gebruik van Smart delivery, Dus als het een Cross-gen game is dan staat er alleen de Xbox One X versie op Disc. Maar zodra je de installatie start dan download ie gelijk de Xbox Series X versie van de store. Het verschil is dat je bij Playstation de Save game moet uploaden van PS4 naar 5, en dat je naar de winkel moet om die upgrade gratis te kopen.

En ik doe trouwens niet mee aan console wars. Altijd meerdere consoles in bezit gehad van beide Sony en Microsoft.

Inmiddels een email gestuurd naar support. Ik wacht op antwoord.
Er zijn een aantal gevallen waar er geen data op de disc staat. O.a. Bij halo infinite bij de series x, maar ook bij de game kena op de ps5.

Maar bij de ps5 controleert hij inderdaad soms of de disc er nog in zit. Maar dat maakt minimaal geluid. Indien dat veel geluid maakt dan is het verstandig contact op te nemen met Sony.

Wat ook nog wel eens helpt om de console verticaal neer te zetten (indien je de ruimte hebt natuurlijk)

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:14:
[...]

Er zijn een aantal gevallen waar er geen data op de disc staat. O.a. Bij halo infinite bij de series x, maar ook bij de game kena op de ps5.

Maar bij de ps5 controleert hij inderdaad soms of de disc er nog in zit. Maar dat maakt minimaal geluid. Indien dat veel geluid maakt dan is het verstandig contact op te nemen met Sony.

Wat ook nog wel eens helpt om de console verticaal neer te zetten (indien je de ruimte hebt natuurlijk)
Ja klopt, sommige games staat bijna geen data op. Maar Forza Horizon 5 en Halo Infinite is gewoon speelbaar via gamepass.

Ik koop alleen games waarbij alles op de disc staat. Geen interesse in games waar bijna niks op staat.
Kena heeft toch ook een PS4 versie? Staat daar alles op?

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Ja klopt, sommige games staat bijna geen data op. Maar Forza Horizon 5 en Halo Infinite is gewoon speelbaar via gamepass.

Ik koop alleen games waarbij alles op de disc staat. Geen interesse in games waar bijna niks op staat.
Kena heeft toch ook een PS4 versie? Staat daar alles op?
Geen idee. Ik heb de PS5 versie en daar merkte ik dat hij de complete game ging downloaden toen ik de disc er in had gestopt. Dus ik baalde nogal dat er niks op de disc stond.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
[...]

Wellicht digitale games kopen?

• DeadPhoenix86
giantgiantus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Wellicht digitale games kopen?
Ik doe niet aan digitaal. Alles op Disc. PS4 had hier geen last van. Ik vind gewoon dat dit ge-patched moet worden. Ik zie het al voor me dat ik alles opnieuw moet kopen digitaal. Daar gaat een hoop kosten. Nee dank je.

Ik blijf zeuren totdat gefikst is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:53:
[...]

Ik doe niet aan digitaal. Alles op Disc. PS4 had hier geen last van. Ik vind gewoon dat dit ge-patched moet worden. Ik zie het al voor me dat ik alles opnieuw moet kopen digitaal. Daar gaat een hoop kosten. Nee dank je.

Ik blijf zeuren totdat gefikst is.
Wellicht Sony e-mailen dan? Heeft allicht meer zin dan het Tweakers forum.

• DeadPhoenix86
giantgiantus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Wellicht Sony e-mailen dan? Heeft allicht meer zin dan het Tweakers forum.
Had je mijn andere bericht gelezen?

• Yonix
  • Laatst online: 06:51
Vanavond Ghost of Tsushima weer eens opgepakt. Wat blijft dat een gaaf spel zeg! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od36i7a7-DZz2esnyhARF6pSlOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBYqEAIX0fjfZLznuFDha88A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYYpNmBCdHkTrAWWHxM37h6cK-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P8g9LxzcSezqU3qf0JvLJn3g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uuFZshJQ5BGsjyLZMNMKKYmk8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exAN5qqp1OuJ7teC9RVpHXJ5.png?f=fotoalbum_large

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar wat je even kan controleren is of de kappen van de PS5 goed zijn aangeklikt, de voet goed in de uiterste positie is gedraaid, en even wat viltjes onder de voet plakken.

Het grootste gedeelte van het geluid van de PS5 kwam bij mij door de tv-meubel resoneren, Nadat ik bovenstaand gedaan had hoor ik de disk alleen even bij het opstarten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1 ... 210 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord