• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 08:51
Yucko schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:28:
zo, gisteren de WD Black 2TB binnengekregen en vanmorgen even geïnstalleerd.
Past netjes onder het klepje en de leessnelheid is prima (6540.509 MB/s t.o.v. de geadverteerde 7000 MB/s)
Staat ook op bol nu voor 219. Wel externe verkoper zonder feedback. Zonet een gekocht voor 226 eur bij andere externe verkoper. Ben benieuwd!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-11-2025
Raem schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:22:
[...]

Naast de al genoemde games Ratchet & Clank Rift Apart, Kena, Final Fantasy VII Remake, Sackboy.
En heb je van Spider-man alleen Miles Morales gespeeld? Want dan kun je nog de main Spider-Man game spelen.
Nee ook het originele, alle dlc's daarvan ook. Ben een groot Spider-manfan dus misschien idd nog op de ps5 een keer.

• Vestendrie
Superkiwi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:22:
[...]

Zorg dan ook dat je niet zo vaak geraakt wordt :+
Het kan soms zo simpel zijn.
Touché, maar dat geduld heb ik dus niet om zo'n soort speler te zijn. Geef mij maar een mooi verhaal met toffe gameplay. Ik hoef niet perse een game te hebben waar je het alleen van kan uitspelen als je er veel tijd in stopt (als je uren bij dezelfde baas blijft, is het toffe voor mij eruit) en grafisch kan dit genre mij niet bekoren.
Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:16:
[...]

Ah, TLOU2 al wel op de ps4 gespeeld, is er een next-gen update dan? Dacht dat ze dat nu aan het ontwikkelen waren.

Verdere spellen klinken inderdaad erg leuk. Thanks
Voor de meeste PS4 games wordt er gewoon een patch uitgebracht waardoor de framerate en soms resolutie wat omhoog gaat. Kost niet veel moeite om te ontwikkelen dus ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 12:10
Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:16:
[...]

Ah, TLOU2 al wel op de ps4 gespeeld, is er een next-gen update dan? Dacht dat ze dat nu aan het ontwikkelen waren.

Verdere spellen klinken inderdaad erg leuk. Thanks
Geen next-gen update maar wel een patch voor 60 fps. Resolutie/graphics/etc. is allemaal hetzelfde, alleen de 60 fps is nieuw. Ook geen haptic feedback o.i.d. maar nog wel het spelen waard als je hem nog niet gespeeld had :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:23:
Ik hoef niet perse een game te hebben waar je het alleen van kan uitspelen als je er veel tijd in stopt (als je uren bij dezelfde baas blijft, is het toffe voor mij eruit) en grafisch kan dit genre mij niet bekoren.
Dat het je grafisch niet ligt kan ik in meekomen.
Dat je urenlang bij dezelfde baas blijft niet, daar geeft Elden Ring je door de gigantische open wereld heel veel vrijheid in. Je kunt elke baas flink overlevelled aanpakken als je wil ;)
Niet dat ik je probeer overtuigen, ik wil alleen maar even zeggen dat Elden Ring zo moeilijk is als je het zelf maakt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vestendrie
Superkiwi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:46:
[...]

Dat het je grafisch niet ligt kan ik in meekomen.
Dat je urenlang bij dezelfde baas blijft niet, daar geeft Elden Ring je door de gigantische open wereld heel veel vrijheid in. Je kunt elke baas flink overlevelled aanpakken als je wil ;)
Niet dat ik je probeer overtuigen, ik wil alleen maar even zeggen dat Elden Ring zo moeilijk is als je het zelf maakt.
Nee, ik bedoelde meer omdat de moeilijkheidsgraad veel te hoog blijft en je niet op de moeilijkheidsgraad van easy kan zetten, want het verhaal ansich lijkt me wel leuk om mee te maken. Maar als je elke keer zo moet zweten op een enemy, dan is de lol er voor mij snel af. Een beetje uitdaging is wel tof, maar moet niet te frustrerend zijn. Ik speel games voornamelijk om te ontspannen en omdat het leuk is, niet om mezelf qua motorische vaardigheden uit te dagen ofzo :P

• Vestendrie
JEROENrgfgf schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:32:
[...]

Geen next-gen update maar wel een patch voor 60 fps. Resolutie/graphics/etc. is allemaal hetzelfde, alleen de 60 fps is nieuw. Ook geen haptic feedback o.i.d. maar nog wel het spelen waard als je hem nog niet gespeeld had :)
Ah oke, ja ik vind een new + game van TLOU2 sowieso wel de moeite waard. Zal ik ook zeker gaan doen, maar zal voorlopig wel in de backlog gaan komen. Heb het spel immers al grijs gespeeld.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@Vestendrie ik snap je helemaal d:)b

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 12:10
Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:58:
[...]

Ah oke, ja ik vind een new + game van TLOU2 sowieso wel de moeite waard. Zal ik ook zeker gaan doen, maar zal voorlopig wel in de backlog gaan komen. Heb het spel immers al grijs gespeeld.
Nice! Ik heb de NG+ opgestart om de collectibles te verzamelen voor de laatste trophies maar vond het opnieuw beginnen met die goede gear eigenlijk zo nice dat ik de hele game nog maar een keer gespeeld heb :). Sowieso zitten er ook nog een heleboel vette games aan te komen die ik wil gaan halen.

2022: God of War: Ragnarok, Hogwarts Legacy
2023: Spider-Man 2 (zeer hyped)
Later: Wolverine, Dragon Quest 12 (al is daar nog vrijwel niks over bekend en moet het je liggen), hopelijk R&C vervolg.

Denk dat ons zo nog veel gameplezier staat te wachten d:)b

• Vestendrie
JEROENrgfgf schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:17:
[...]

Nice! Ik heb de NG+ opgestart om de collectibles te verzamelen voor de laatste trophies maar vond het opnieuw beginnen met die goede gear eigenlijk zo nice dat ik de hele game nog maar een keer gespeeld heb :). Sowieso zitten er ook nog een heleboel vette games aan te komen die ik wil gaan halen.

2022: God of War: Ragnarok, Hogwarts Legacy
2023: Spider-Man 2 (zeer hyped)
Later: Wolverine, Dragon Quest 12 (al is daar nog vrijwel niks over bekend en moet het je liggen), hopelijk R&C vervolg.

Denk dat ons zo nog veel gameplezier staat te wachten d:)b
Ik ben het met alle games eens behalve DQ, dat is niet mijn type. Maar ik kijk bijv ook uit naar het vervolg van Star Wars Jedi Order of de remake. Dat past wel in mijn straatje.

Maar zolang je de ps5 niet eens los in de winkel kan halen zullen de AA*-games redelijk schaars zijn elk jaar. Hoewel er dit jaar al veel meer content aan komt dan afgelopen jaar.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:23

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:19:
[...]

Ik heb hem zelf gekocht, nog niet lang gespeeld. Maar ik ben zelf altijd van de verhalende games. Ik krijg geen enkel verhaal mee en ik vind het eigenlijk tot nu toe een hack en slash game zonder verhaal. Klopt mijn beeld van dit spel niet? Of mis ik iets?
Tja, Spiderman speel je niet echt voor het verhaal, denk dat die conclusie wel klopt. Het is een veredelde "allemaal opdrachtjes achter elkaar doen tot het einde". Maar dat zijn die (vergelijkbare) Batman games ook niet. Spiderman is gewoon vooral "lekker slingeren en af en toe een stel thugs genadeloos in elkaar beuken". Voor goede verhalen moet je maar een boek pakken ofzo. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:31:
[...]

Tja, Spiderman speel je niet echt voor het verhaal, denk dat die conclusie wel klopt. Het is een veredelde "allemaal opdrachtjes achter elkaar doen tot het einde". Maar dat zijn die (vergelijkbare) Batman games ook niet. Spiderman is gewoon vooral "lekker slingeren en af en toe een stel thugs genadeloos in elkaar beuken". Voor goede verhalen moet je maar een boek pakken ofzo. :P
Ik had het over elden ring 8)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:23

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:48:
[...]

Ik had het over elden ring 8)
Haha, zelfde verhaal. Alleen dan kun je geen spinnenweb maken. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:15:
[...]

Ja, ik heb skyrim en bloodborne bijv even gespeeld, maar ik heb het geduld gewoon niet om zo vaak dood te gaan :(
Dat kan ik ook helemaal begrijpen.
Ik heb ook een gigantische hekel aan doodgaan in videogames, en het komt ook zeer regelmatig voor dat ik stop met een game spelen zodra ik doodga.
(Niet omdat het te moeilijk is, maar meer omdat dat een immersie dingetje van mij is)
Zodra ik doodga, verlies ik gewoon op 1 of andere manier het plezier om verder te spelen. (ja, zelfs al ik all 50+ uurtjes in een game heb gestoken :P )

En ik moet dan ook echt in de juiste mood zijn om de Soulsbourne games te spelen.
Heb Dark Souls 1, 2 en 3 op 100% gespeeld, maar nog steeds niet aan Bloodborne en Sekiro begonnen vanwege bovenstaande reden.

Al met al, doe gewoon lekker waar je zin in heb en waar JIJ je goed bij voelt.
Daar is gaming uiteindelijk ook voor. :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:56:
[...]

Nee, ik bedoelde meer omdat de moeilijkheidsgraad veel te hoog blijft en je niet op de moeilijkheidsgraad van easy kan zetten, want het verhaal ansich lijkt me wel leuk om mee te maken. Maar als je elke keer zo moet zweten op een enemy, dan is de lol er voor mij snel af. Een beetje uitdaging is wel tof, maar moet niet te frustrerend zijn. Ik speel games voornamelijk om te ontspannen en omdat het leuk is, niet om mezelf qua motorische vaardigheden uit te dagen ofzo :P
Zoals hij ook al zei is Elden Ring net zo moeilijk als je het jezelf wil maken.

Ik ben absoluut een casual gamer en als je met level 20 of 25 die Margit een keertje gaat bezoeken hoef je amper te stoppen of hij valt om, ben uiteindelijk maar gestopt bij level 100 ofzo, werd me allemaal een beetje te repetitief. Heeft me wel wat uren gekost hoor en het spel is echt wel heel goed, maar ik heb een wat kortere attention span als ik moet grinden.

Het is een beetje een (wat mij betreft) irritante trend om maar te roepen dat het zo vreselijk moeilijk is zodat de mensen zich kunnen profileren als ubergamer maar op de achtergrond zoeken ze eerst op YouTube welke build het beste (lees : makkelijkst) is om vervolgens te grinden tot ze overleveled zijn.

En daarna maar zuchten en steunen dat het zo vreselijk pittig is. :Z

Nogmaals je kan het spel heel erg makkelijk maken door overleveled aan elke "boss" te beginnen

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Vestendrie
Flagg schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:15:
[...]

Zoals hij ook al zei is Elden Ring net zo moeilijk als je het jezelf wil maken.

Ik ben absoluut een casual gamer en als je met level 20 of 25 die Margit een keertje gaat bezoeken hoef je amper te stoppen of hij valt om, ben uiteindelijk maar gestopt bij level 100 ofzo, werd me allemaal een beetje te repetitief. Heeft me wel wat uren gekost hoor en het spel is echt wel heel goed, maar ik heb een wat kortere attention span als ik moet grinden.

Het is een beetje een (wat mij betreft) irritante trend om maar te roepen dat het zo vreselijk moeilijk is zodat de mensen zich kunnen profileren als ubergamer maar op de achtergrond zoeken ze eerst op YouTube welke build het beste (lees : makkelijkst) is om vervolgens te grinden tot ze overleveled zijn.

En daarna maar zuchten en steunen dat het zo vreselijk pittig is. :Z

Nogmaals je kan het spel heel erg makkelijk maken door overleveled aan elke "boss" te beginnen
Ik begrijp je irritatie, want zulke mensen zijn er zeker. Maar ik heb verder ook aangegeven dat ik geen zin heb in dat repetitieve wat zulke games hebben. En ik heb er echt een hoop gespeeld om zoiets te weten. Ik weet (door alle reviews en ervaringen) dat Eldens Ring gewoon niet mijn game is. En dat is o.a. door de setting, het grafische, de moeilijkheidsgraad en de gameplay. Ik ben bijv meer fan van verhalende games (o.a. uncharted, tlous etc) die ook uitdaging kunnen bieden, maar je dat niet door je strot duwen als je het wilt spelen. Want laten we eerlijk wezen, je maakt het jezelf zo makkelijk als je wilt. Daar gaan wel uren in zitten en die tijd kan ik beter ergens anders voor gebruiken als ik een spel speel.

Uiteindelijk speel ik het voor mijn plezier, ik zie mezelf dan ook niet als ubergamer en kijk zelden YouTube-filmpjes van influencers o.i.d. Alleen Gamekings kan mij bekoren en die hebben alles behalve een commerciële uitgangspunt in hun items.

Maar ieder zijn meug toch verder?

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:42:
[...]
Precies.
Of je nu honderden rondjes wil rijden op een circuit, urenlang bezig wil zijn met het ploegen van je akkertje, oude beschavingen in tien uurtjes compleet de verdoemenis in wil helpen, kilometers lang door de modder wil ploegen, jezelf als een god wil bedruipen met het bloed van nietsvermoedende mythologische wegens, tientallen keren wil doodgaan op een virtueel slagveld, tienduidenden bezoekers wil vermaken in jouw pretpark of iemand met een koekenpan voor zijn kop wil slaan, het kan allemaal.
Onder de streep zijn we allemaal gamer en doen we wat we leuk vinden :)

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:54
Sunz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:54:
[...]

Staat ook op bol nu voor 219. Wel externe verkoper zonder feedback. Zonet een gekocht voor 226 eur bij andere externe verkoper. Ben benieuwd!
hmm ik zou ook extra opslag willen... maar is dit wel te vertrouwen die externe verkoper... heb toch eerlijk gezegd m'n twijfels xs

PSN: Jonasken

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 01:10:
[...]

Precies.
Of je nu honderden rondjes wil rijden op een circuit, urenlang bezig wil zijn met het ploegen van je akkertje, oude beschavingen in tien uurtjes compleet de verdoemenis in wil helpen, kilometers lang door de modder wil ploegen, jezelf als een god wil bedruipen met het bloed van nietsvermoedende mythologische wegens, tientallen keren wil doodgaan op een virtueel slagveld, tienduidenden bezoekers wil vermaken in jouw pretpark of iemand met een koekenpan voor zijn kop wil slaan, het kan allemaal.
Onder de streep zijn we allemaal gamer en doen we wat we leuk vinden :)
*Flashbacks naar Kevin Butler's E3 2010 speech :)

• Sunz
Jonasken schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 02:19:
[...]

hmm ik zou ook extra opslag willen... maar is dit wel te vertrouwen die externe verkoper... heb toch eerlijk gezegd m'n twijfels xs
Goh...de ene die 226 eur gekost heeft wel 9.5 score (maar jammer genoeg maar van 2 klanten). Pakje is zelfde dag wel al opgemaakt en zou het maandag in huis moeten hebben.

Komt het niet in orde moet Bol maar geld terugstorten. Heb het voor de zekerheid ook maar met Visa betaald.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:42:
[...]

Ik begrijp je irritatie, want zulke mensen zijn er zeker. Maar ik heb verder ook aangegeven dat ik geen zin heb in dat repetitieve wat zulke games hebben. En ik heb er echt een hoop gespeeld om zoiets te weten. Ik weet (door alle reviews en ervaringen) dat Eldens Ring gewoon niet mijn game is. En dat is o.a. door de setting, het grafische, de moeilijkheidsgraad en de gameplay. Ik ben bijv meer fan van verhalende games (o.a. uncharted, tlous etc) die ook uitdaging kunnen bieden, maar je dat niet door je strot duwen als je het wilt spelen. Want laten we eerlijk wezen, je maakt het jezelf zo makkelijk als je wilt. Daar gaan wel uren in zitten en die tijd kan ik beter ergens anders voor gebruiken als ik een spel speel.

Uiteindelijk speel ik het voor mijn plezier, ik zie mezelf dan ook niet als ubergamer en kijk zelden YouTube-filmpjes van influencers o.i.d. Alleen Gamekings kan mij bekoren en die hebben alles behalve een commerciële uitgangspunt in hun items.

Oh ja zeker maar je gaf aan dat het de moeilijkheidsgraad was en dat wordt schromelijk overdreven door een hoop mensen.

Je krijgt idd ook snel het gevoel dat je maar een beetje aan het grinden ben. Maar dat gezegd hebben is de wereld wel heel afwisselend en interessant dat het wel even duurt voor je daar bent (ik zo rond level 100 en even zoveel uur denk ik :)) denk niet dat ik hem ooit ga uitspelen, het gaat op een gegeven moment op werken lijken, sommige mensen hebben geen enkele moeite om continu maar een beetje hetzelfde te blijven doen, maar daar hoor ik niet bij. :P

En mijn favoriete games zijn idd ook de TLOU en de Uncharted soort spellen, single player met een verhaal. Speelde Elden Ring dan ook zuiver offline.

Al ben ik nu weer bezig met Dayz, dat is ook zo'n immer terugkerende guilty pleasure, als je moeilijk wil niet je dat gaan doen, heel wat lastiger dan Elden ring naast op een andere manier.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Flagg schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:30:
[...]

Oh ja zeker maar je gaf aan dat het de moeilijkheidsgraad was en dat wordt schromelijk overdreven door een hoop mensen.

Je krijgt idd ook snel het gevoel dat je maar een beetje aan het grinden ben. Maar dat gezegd hebben is de wereld wel heel afwisselend en interessant dat het wel even duurt voor je daar bent (ik zo rond level 100 en even zoveel uur denk ik :)) denk niet dat ik hem ooit ga uitspelen, het gaat op een gegeven moment op werken lijken, sommige mensen hebben geen enkele moeite om continu maar een beetje hetzelfde te blijven doen, maar daar hoor ik niet bij. :P

En mijn favoriete games zijn idd ook de TLOU en de Uncharted soort spellen, single player met een verhaal. Speelde Elden Ring dan ook zuiver offline.

Al ben ik nu weer bezig met Dayz, dat is ook zo'n immer terugkerende guilty pleasure, als je moeilijk wil niet je dat gaan doen, heel wat lastiger dan Elden ring naast op een andere manier.
Hier ook zwaar fan van de verhalende games als TLOU, Uncharted, GoW, etc, ook van die filmische games als Detroit: Become Human vind ik meestal erg gaaf, had begrepen dat de volgende game van die developer een star wars game gaat zijn :o ben daar heel nieuwsgierig naar!!!
Er zijn maar weinig online games die ik tegenwoordig nog veel speel, in ieder geval Gran Turismo (zolang het geen MTX cashgrab wordt blijf ik fan, wat het wel bijna was geworden had de GT community niet zo genadeloos gereageerd op de acties van PD) en Rocket League blijft ook eeuwig leuk, weet niet wat het is met dat spel, maar het is gewoon het perfecte online spel, snelle korte potjes en toffe actie. Perfect om ff tussendoor te spelen.

Verder is een game als Elden Ring ook totaal niet voor mij weggelegd, hoe lyrisch mensen er ook over zijn, ik heb het geduld niet om van iedere vijand de aanvalspatronen te bestuderen om een eindbaas te kunnen verslaan, of om eerst tot level 100 te moeten levellen om baas 1 te kunnen verslaan (ok vast heel erg overdreven, maar zo voelt het)
Ik ben nog bezig met Horizon:FW, maar damn die kan ook al echt enorm uitdagend zijn, maar vanwege de grootte van dat spel is de interesse erin ook wel gezakt, heb er een heel erg Ubisoft gevoel bij maar dan met superieure graphics en een veel interessanter verhaal, en leukere gameplay (dat is wat me er nog in houd) maar wat betreft icoontjes op de kaart lijkt het net een Ubisoft spel, denk ook niet dat ik hem ooit helemaal uit zal spelen wat ik wel met HZD heb gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 23-04-2022 20:08 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:03:
[...]

Hier ook zwaar fan van de verhalende games als TLOU, Uncharted, GoW, etc, ook van die filmische games als Detroit: Become Human vind ik meestal erg gaaf, had begrepen dat de volgende game van die developer een star wars game gaat zijn :o ben daar heel nieuwsgierig naar!!!
Er zijn maar weinig online games die ik tegenwoordig nog veel speel, in ieder geval Gran Turismo (zolang het geen MTX cashgrab wordt blijf ik fan, wat het wel bijna was geworden had de GT community niet zo genadeloos gereageerd op de acties van PD) en Rocket League blijft ook eeuwig leuk, weet niet wat het is met dat spel, maar het is gewoon het perfecte online spel, snelle korte potjes en toffe actie. Perfect om ff tussendoor te spelen.

Verder is een game als Elden Ring ook totaal niet voor mij weggelegd, hoe lyrisch mensen er ook over zijn, ik heb het geduld niet om van iedere vijand de aanvalspatronen te bestuderen om een eindbaas te kunnen verslaan, of om eerst tot level 100 te moeten levellen om baas 1 te kunnen verslaan (ok vast heel erg overdreven, maar zo voelt het)
Ik ben nog bezig met Horizon:FW, maar damn die kan ook al echt enorm uitdagend zijn, maar vanwege de grootte van dat spel is de interesse erin ook wel gezakt, heb er een heel erg Ubisoft gevoel bij maar dan met superieure graphics en een veel interessanter verhaal, en leukere gameplay (dat is wat me er nog in houd) maar wat betreft icoontjes op de kaart lijkt het net een Ubisoft spel, denk ook niet dat ik hem ooit helemaal uit zal spelen wat ik wel met HZD heb gedaan.
Alles wat jij beschrijft over Elden Ring dacht ik ook maar eenmaal aan de game begonnen werd me het tegendeel bewezen. Nog nooit heeft een RPG me dit gevoel van exploration gegeven.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:28
Mag verwijderd worden

[ Voor 98% gewijzigd door TechFox op 24-04-2022 08:51 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Flagg schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:30:
[...]

DayZ is het enige spel, ten tijde van de mod onder arma 2 op de pc, waar ik echt het exploration gevoel had en ook om mijn character levend te houden. Nu ik dit lees, zou ik bijna weer DayZ (standalone) op steam willen installeren. Ik weet niet hoe de game op consoles is ondertussen? Ik heb echt zoveel gave momenten meegemaakt jaren terug en heb er nog gameplay momenten van staan op youtube. Het dagen lang een kamp ergens in het noorden in de gaten houden met 2 anderen, dit letterlijk uittekenen op papier om te bekijken op welke manieren we een aanval kunnen uitvoeren. Je volgt hun patroon een beetje van waar ze meestal binnen komen. Ondertussen ben je met een groep van 8 mensen en een eigen kamp die je ook nog moet bewaken.

• orangemic
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-01 08:14
Sunz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:54:
[...]

Oeff ik heb deze gisteren meteen besteld met het idee dat Bol.com als intermediair kan optreden mochten er shady praktijken gebeuren. Maar een beetje spannend vind ik het eigenlijk wel :D

Iemand een idee hoe je kan testen of de ssd legit is? Of toevallig ervaring met Technobuilds.be?

[ Voor 4% gewijzigd door orangemic op 24-04-2022 22:14 ]

• Jonasken
orangemic schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:09:
[...]

Oeff ik heb deze gisteren meteen besteld met het idee dat Bol.com als intermediair kan optreden mochten er shady praktijken gebeuren. Maar een beetje spannend vind ik het eigenlijk wel :D

Iemand een idee hoe je kan testen of de ssd legit is? Of toevallig ervaring met Technobuilds.be?
Er stond ook een bol retourdeal van bol zelf voor 210 euro in nieuwstaat. Ik heb deze gekocht ben benieuwd... zou het deze middag moeten ontvangen.

• Sunz
orangemic schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:09:
[...]

Pakje zal wss pas morgen toekomen. Bpost geeft nog aan dat het in verwerking zit :(
Had gehoopt em vandaag nog te installeren :/

Zou ook wel willen weten hoe je kan testen of de ssd legit is en/of je deze kan uitlezen of ie nog niet gebruikt is of dergelijke.

Ff off-topic. Overlaatst probleem gehad met pakje via externe verkoper via bol. Verpakking beschadigd dus direct geretourd via de postbode. Pakje zoek geraakt maar na veel aandringen toch geld teruggekregen via Bol. Wel meerdere malen via chat zelfde verhaal opnieuw uitleggen (werken denk ik ook niet de snuggerste mensen daar (vraag me af hun voornamen echt of fictief zijn...indien echt it explains a lot :D

• Jonasken
Jonasken schreef op maandag 25 april 2022 @ 02:15:
[...]

Er stond ook een bol retourdeal van bol zelf voor 210 euro in nieuwstaat. Ik heb deze gekocht ben benieuwd... zou het deze middag moeten ontvangen.
Deze middag ontvangen! Was niks aan volledig in perfecte nieuwstaat, momenteel al geinstalleerd in mijn PS5 en werkt perfect!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-01 22:46

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nog even met de Nova Pink in handen gestaan maar uiteindelijk toch voor Galactic Purple gekozen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud5PJpJLahk9adHc7Dqsi_xmRUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOn1Q6QC5DiZaKYPV1q6Pfgc.jpg?f=fotoalbum_large

Semi verplichte aankoop want Sony heeft na een maand mijn witte Dualsense nog steeds ter reparatie...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:09:
Ik heb nog even met de Nova Pink in handen gestaan maar uiteindelijk toch voor Galactic Purple gekozen:
[Afbeelding]

Semi verplichte aankoop want Sony heeft na een maand mijn witte Dualsense nog steeds ter reparatie...
Een maand? Dan zou ik er wel een keer achteraan gaan om te checken of ze hem niet kwijt zijn. Bij mij (ik heb hem al iets van 4 keer opgestuurd) duurde het elke keer maar max 1,5 week of zo.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01 18:11
FeaR schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:09:
[Afbeelding]

Heeft deze ook een minuscule tik als je de analoge sticks beweegt? Dacht dat die van mij kapot was maar het internet staat er vol mee helaas.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:10:
[...]
Een maand? Dan zou ik er wel een keer achteraan gaan om te checken of ze hem niet kwijt zijn. Bij mij (ik heb hem al iets van 4 keer opgestuurd) duurde het elke keer maar max 1,5 week of zo.
Geloof me, ik heb er al meer tijd en energie in zitten dan ik had willen doen. De eerste status pagina van Sony liet namelijk zien dat mijn controller alleen aan was gemeld. Nooit bijgewerkt dat de controller was ontvangen. Daar achteraan gebeld want Track & Trace van PostNL zei dat alles af was geleverd. Sony bevestigde dit. Echter leidde na een week of twee de Sony Support naar een retailer pagina met login. Weer gebeld waarna telefonische support zei dat het na moest worden gevraagd. Antwoord moest uit blijven en ik zou dezelfde dag terug worden gebeld. Niet gebeurd dus vandaag maar weer gebeld. Antwoord gekregen in lijn met de vorige, geen idee wat er met de zending is gebeurd. Issue is intern geëscaleerd en ik wordt ooit gebeld, geen datum niets.

Sony is dus op de hoogte en zijn er mee bezig. Ach, goede reden om toch een tweede controller te halen. Zag dat de oude kleuren er ook al waren met de "A" achter het type (nieuwe versie) maar wilde toch wat anders dan zwart of wit.
thecompany schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:22:
[...]
Heeft deze ook een minuscule tik als je de analoge sticks beweegt? Dacht dat die van mij kapot was maar het internet staat er vol mee helaas.
Zal later vandaag even checken en het laten weten. Had de controller voor nu alleen uit de verpakking gehaald voor de foto en om aan de lader te hangen. Heb wel het idee dat er meer structuur op de thumb sticks zit. Of dat was al versleten van mijn eerste controller.

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:43:
[...]

Geloof me, ik heb er al meer tijd en energie in zitten dan ik had willen doen. De eerste status pagina van Sony liet namelijk zien dat mijn controller alleen aan was gemeld. Nooit bijgewerkt dat de controller was ontvangen. Daar achteraan gebeld want Track & Trace van PostNL zei dat alles af was geleverd. Sony bevestigde dit. Echter leidde na een week of twee de Sony Support naar een retailer pagina met login. Weer gebeld waarna telefonische support zei dat het na moest worden gevraagd. Antwoord moest uit blijven en ik zou dezelfde dag terug worden gebeld. Niet gebeurd dus vandaag maar weer gebeld. Antwoord gekregen in lijn met de vorige, geen idee wat er met de zending is gebeurd. Issue is intern geëscaleerd en ik wordt ooit gebeld, geen datum niets.

Sony is dus op de hoogte en zijn er mee bezig. Ach, goede reden om toch een tweede controller te halen. Zag dat de oude kleuren er ook al waren met de "A" achter het type (nieuwe versie) maar wilde toch wat anders dan zwart of wit.

[...]
Hmm wat een verhaal. De notificaties kloppen inderdaad totaal niet, ik kreeg de vorige keer een notificatie dat ze de controller hadden ontvangen, terwijl ik hem al terug had. Er is veel niet op orde bij de support van Playstation. En laat ik al helemaal niet beginnen over de telefonische support, die is ronduit belabberd. Hopelijk krijg je hem snel weer terug. Maar dat is inderdaad ook de reden dat ik 3 controllers heb, ze gaan mij iets te vaak kapot...

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:41:
[...]

Dat kan ik ook helemaal begrijpen.
Ik heb ook een gigantische hekel aan doodgaan in videogames, en het komt ook zeer regelmatig voor dat ik stop met een game spelen zodra ik doodga.
(Niet omdat het te moeilijk is, maar meer omdat dat een immersie dingetje van mij is)
Zodra ik doodga, verlies ik gewoon op 1 of andere manier het plezier om verder te spelen. (ja, zelfs al ik all 50+ uurtjes in een game heb gestoken :P )

En ik moet dan ook echt in de juiste mood zijn om de Soulsbourne games te spelen.
Heb Dark Souls 1, 2 en 3 op 100% gespeeld, maar nog steeds niet aan Bloodborne en Sekiro begonnen vanwege bovenstaande reden.

Al met al, doe gewoon lekker waar je zin in heb en waar JIJ je goed bij voelt.
Daar is gaming uiteindelijk ook voor. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21RwS9KfJum9x9MJXHLC6KJszFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMHVN73TFiFBgksqq8Qxc2iK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb laatst deze op platinum gezet. Maar ik waarschuw je wel want in één van de minigames kun je met je driewieler tegen een tafelpoot botsen 😉

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

thecompany schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:22:
[...]
Net even gecontroleerd:
Je hoort een lichte tik maar je voelt het niet. Er is geen weerstand tot of na het punt van de minuscule tik. Het is alleen als ik de sticks naar buiten beweeg (dus linker stick naar links en rechter stick naar rechts).

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01 18:11
FeaR schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:51:
[...]

Net even gecontroleerd:
Je hoort een lichte tik maar je voelt het niet. Er is geen weerstand tot of na het punt van de minuscule tik. Het is alleen als ik de sticks naar buiten beweeg (dus linker stick naar links en rechter stick naar rechts).
Bedankt voor het checken, gok dat het simpelweg in alle PS5 controllers zo is, dus nieuwe kopen zal weinig zin hebben. Ik heb een probleem met zulke geluidjes maar zal er maar gewoon aan moeten wennen.

• Recon24

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 25-04-2022 21:13 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eindelijk VRR. Nou eens kijken of ik het ook echt ga merken :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Even ranten hoor, en little late to the party.

Laatste tijd zijn ik en een vriend vaak bezig met Call of Duty delen om die split screen MP te doen met bots. Ook (weer) in de single player gedeeltes van die spellen geraakt (met uitzondering van Advanced Warfare, Infinite Warfare, Black Ops 3 en 4).

Zo ook nu pas :+ Cold War gekocht voor de PS5 voor een leuk bedrag.

Koop je een disc, gaat het spel als eerste 161GB (!!!) downloaden. Start je het spel, wil je de campaign starten...is de campaign niet geïnstalleerd. Wil je die installeren, moet je EERST deel 1 downloaden, dan los deel 2, dan los deel 3 en dat terwijl de SP maar een uur of 3/4 duurt. Echt van de zotte dat het dus 1) niet op disc staat, 2) het compleet onlogisch is hoe je dit moet installeren in zoveel delen en 3) het mede daardoor je spel(ervaring) nogal onderbreekt als je alleen deel 1 (weet ik) van de campaign gedownload had.

Soms was het vroeger wel echt beter.

Verwijderd

Kenny_026 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:54:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb laatst deze op platinum gezet. Maar ik waarschuw je wel want in één van de minigames kun je met je driewieler tegen een tafelpoot botsen 😉
Ik hou het wel bij Red Dead 2 en Assassins Creed, voorlopig. :+

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:31:
Even ranten hoor, en little late to the party.

Laatste tijd zijn ik ik en een vriend vaak bezig met Call of Duty delen om die split screen MP te doen met bots. Ook (weer) in de single player gedeeltes van die spellen geraakt (met uitzondering van Advanced Warfare, Infinite Warfare, Black Ops 3 en 4).

Zo ook nu pas :+ Cold War gekocht voor de PS5 voor een leuk bedrag.

Koop je een disc, gaat het spel als eerste 161GB (!!!) downloaden. Start je het spel, wil je de campaign starten...is de campaign niet geïnstalleerd. Wil je die installeren, moet je EERST deel 1 downloaden, dan los deel 2, dan los deel 3 en dat terwijl de SP maar een uur of 3/4 duurt. Echt van de zotte dat het dus 1) niet op disc staat, 2) het compleet onlogisch is hoe je dit moet installeren in zoveel delen en 3) het mede daardoor je spel(ervaring) nogal onderbreekt als je alleen deel 1 (weet ik) van de campaign gedownload had.

Soms was het vroeger wel echt beter.
Daarnaast zijn de cod games ook enorm slecht geoptimaliseerd. Hoe kan het dat deze games zo groot zijn? En ze worden elk jaar ook nog eens groter.

Ps2 blijft nog steeds beter, disc erin en spelen maar :-)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:40:
[...]

Daarnaast zijn de cod games ook enorm slecht geoptimaliseerd. Hoe kan het dat deze games zo groot zijn? En ze worden elk jaar ook nog eens groter.

Ps2 blijft nog steeds beter, disc erin en spelen maar :-)
Ja, het neemt nu 200+ GB in van m'n PS5, echt geweldig... :'(

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
M'n cosmic red controller vandaag maar eens opgestuurd. Deed eerder al beetje vreemd, maar vandaag helemaal niets meer. Reset hielp niet en aan een laadsnoer aan de ps koppelen deed ook niets. Had 'm nog maar vanaf 8 april binnen en amper mee gespeeld juist omdat deze als 2de was besteld.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:41:
[...]

Ja, het neemt nu 200+ GB in van m'n PS5, echt geweldig... :'(
Omdat als je halve HD in gebruik is door CoD, je minder geneigd bent om andere games te spelen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://support.insomniac...45017816845-Version-1-007

New Features

120 Hz Display Mode (together with system settings)
Reduces input latency
Increases frame rate target of Fidelity graphics mode to 40 fps
Support for VRR via system settings
When 120 Hz Display Mode is off, slightly increases dynamic resolution targets
When 120 Hz Display Mode is on, the frame rate is unlocked and varies based on gameplay
Improvements to ray-traced reflection quality at glancing angles in low-dynamic-resolution scenarios

Spiderman en miles morales krijgen dezelfde opties als ratchet and clank heeft. 40fps modus en 120hz modus en ook een vrr modus in 120hz?
Benieuwd wat voor fps de game dan kan halen!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• v8power67

v8power67

Hoop ergens dat die uncharted collection van recent ook een 40fps of een 4k modus met unlocked fps via vrr krijgt. Was er toen aan begonnen maar vond op 60fps de graphics niet heel erg vernieuwend. Maar op 4k wel maar 30fps was echt een no go. Dus hopelijk dat ze hier iets mee doen!

Ben benieuwd! Zou wel fijn zijn bij GT7, toch af en toe wat framedrops hier en daar.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 20:01

SD5k

>4&X

v8power67 schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:15:
Hoop ergens dat die uncharted collection van recent ook een 40fps of een 4k modus met unlocked fps via vrr krijgt. Was er toen aan begonnen maar vond op 60fps de graphics niet heel erg vernieuwend. Maar op 4k wel maar 30fps was echt een no go. Dus hopelijk dat ze hier iets mee doen!
Natuurlijk zijn de graphics niet heel erg vernieuwend, het is een opgepoetste versie van een 6 jaar oude game.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
Kalder schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:34:
[...]

Ben benieuwd! Zou wel fijn zijn bij GT7, toch af en toe wat framedrops hier en daar.
Klopt. Maar die valt niet onder de games die in het begin ondersteund gaan worden.

In the coming weeks, the PS5 versions of these titles will receive game patches enabling VRR support:

Astro’s Playroom
Call of Duty: Vanguard
Call of Duty: Black Ops Cold War
Deathloop
Destiny 2
Devil May Cry 5 Special Edition
DIRT 5
Godfall
Marvel’s Spider-Man Remastered
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
Ratchet & Clank: Rift Apart
Resident Evil Village
Tiny Tina’s Wonderlands
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
Tribes of Midgard

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:33:
[...]

Klopt. Maar die valt niet onder de games die in het begin ondersteund gaan worden.

In the coming weeks, the PS5 versions of these titles will receive game patches enabling VRR support:

Astro’s Playroom
Deathloop
Destiny 2
DIRT 5
Godfall
Resident Evil Village
Tiny Tina’s Wonderlands
Tribes of Midgard
Kan ook zonder patch:

As an added option, you can also choose to apply VRR to PS5 games that don’t support it. This feature may improve video quality for some games. If this results in any unexpected visual effects, you can turn off this option at any time

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:35:
[...]

Kan ook zonder patch:

As an added option, you can also choose to apply VRR to PS5 games that don’t support it. This feature may improve video quality for some games. If this results in any unexpected visual effects, you can turn off this option at any time
Ah my bad. Dat stukje niet gelezen. Mooi. Dan zet ik dat direct aan voor GT 7.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

Quakie

quakelen

Bij Samsung TVs kan het nogal wat wazig zijn qua HDM 2.1 en ondersteunde functies en daardoor een lange puzzel, omdat er lang gewacht moest worden op bepaalde updates.

Dit is nu, zover ik weet, laatste stand:

https://www.samsung.com/a...g-with-samsung-smart-tvs/

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 26-04-2022 09:30 ]

Ik teken nergens meer voor

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zal mij benieuwen hoe dat op mijn 2020 Qled (samsung Q80T) werkt. Ik heb HDMI device link uit moeten zetten, want als ik het aan zet dan crasht mijn PS5 af en toe (kennelijk bekend probleem). Daardoor heb ik ook geen ALLM. Dat is voor mij niet zo'n probleem aangezien de PS5 een eigen HDMI poort (poort 4 ivm 4K/120hz) heeft en ik zelf daar alle settings al op gemaakt heb. Maar ik vraag me af of VRR dan wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 26-04-2022 09:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• v8power67

v8power67

SD5k schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:23:
[...]

Natuurlijk zijn de graphics niet heel erg vernieuwend, het is een opgepoetste versie van een 6 jaar oude game.
Ik vind het verschil tussen performance en de quality mode best aanwezig. Voor zo een oude game, dus hoop dat ze nu met een quality vrr of een quality 40fps modus komen. 1440p vs 4k en ook een schaduw quality verschil viel soms best op. In performance nog steeds een mooie game maar had misschien iets meer richting de 4k modus verwacht als performance modus.

• orangemic
Sunz schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:34:
[...]

Pakje zal wss pas morgen toekomen. Bpost geeft nog aan dat het in verwerking zit :(
Had gehoopt em vandaag nog te installeren :/

Zou ook wel willen weten hoe je kan testen of de ssd legit is en/of je deze kan uitlezen of ie nog niet gebruikt is of dergelijke.

Ff off-topic. Overlaatst probleem gehad met pakje via externe verkoper via bol. Verpakking beschadigd dus direct geretourd via de postbode. Pakje zoek geraakt maar na veel aandringen toch geld teruggekregen via Bol. Wel meerdere malen via chat zelfde verhaal opnieuw uitleggen (werken denk ik ook niet de snuggerste mensen daar (vraag me af hun voornamen echt of fictief zijn...indien echt it explains a lot :D
Het pakketje is onderweg! Ik ben oprecht verbaasd dat hij vandaag nog geleverd wordt, hij is vannacht pas verstuurd vanuit België :o

@Sunz Zou je een update willen geven zodra je de ssd binnen hebt? Denk dat het handig is als wij even de producten met elkaar vergelijken :*)

Om de ssd te testen ben ik van plan om het volgende te doen:
1. Kijken of de serial nummer herkent wordt op de website van WD
2. In de PS5 installeren en dan de format en speedtest doen, zo kan ik tenminste zien of hij überhaupt geaccepteerd wordt.
3. In de PC zetten om met software te checken of de ssd health in goede staat is en de deze niet eerder gedraaid heeft.
4 ... profit! (of ben ik wat vergeten?)

Verwijderd

orangemic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:15:
[...]

Het pakketje is onderweg! Ik ben oprecht verbaasd dat hij vandaag nog geleverd wordt, hij is vannacht pas verstuurd vanuit België :o
Vanuit Belgie is tegenwoordig ook gewoon vandaag besteld morgen in huis. Gisteren iets in Japan besteld, dat wordt donderdag geleverd. Gaat best snel tegenwoordig.

• orangemic
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
[...]

Vanuit Belgie is tegenwoordig ook gewoon vandaag besteld morgen in huis. Gisteren iets in Japan besteld, dat wordt donderdag geleverd. Gaat best snel tegenwoordig.
Wauw dat is idioot snel! Ik had dat echt niet verwacht :D
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:35:
[...]

Kan ook zonder patch:

Net getest, m'n TV geeft niet aan dat VRR in gebruik is bij GT7.

• v8power67

v8power67

Kalder schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:50:
[...]

Klopt hier ook niet, ligt denk aan de manier hoe sony het heeft geïmplementeerd. Leest veel over patches voor vrr waar bij de xbox volgens mij niet nodig is.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:02
Kalder schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:50:
[...]

v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:04:
[...]

Klopt hier ook niet, ligt denk aan de manier hoe sony het heeft geïmplementeerd. Leest veel over patches voor vrr waar bij de xbox volgens mij niet nodig is.
De update is toch nog niet uit? Of mis ik iets :P

Verwijderd

v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:04:
[...]

Vergeet niet dat vrr bij release al beschikbaar was op de Xbox. Dus elke game had hier al rekening mee kunnen houden. Dus die zijn gewoon van te voren al gepatcht. Dus dat dit niet bij Xbox nodig is dat is een aanname.

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:23:
[...]

Vergeet niet dat vrr bij release al beschikbaar was op de Xbox. Dus elke game had hier al rekening mee kunnen houden. Dus die zijn gewoon van te voren al gepatcht. Dus dat dit niet bij Xbox nodig is dat is een aanname.
Technisch heb ik dan toch gelijk want is dan geen patch maar al in de game verwerkt bij launch. 8)

Maar toch voelt het nu een beetje halfbakken.
Maar hoop dat snel bv gt7 en meer games gaan volgen.
Gt7 is voor mij nu de enigste die ik belangrijk vind want speel 99% van de tijd die game.

Plus vind dat 40fps op 120hz ook wel erg fijn spelen dus zou ook wel vaker gebruikt mogen worden wmb.

Verwijderd

v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:31:
[...]

Technisch heb ik dan toch gelijk want is dan geen patch maar al in de game verwerkt bij launch. 8)

Gt7 is voor mij nu de enigste die ik belangrijk vind want speel 99% van de tijd die game.

Plus vind dat 40fps op 120hz ook wel erg fijn spelen dus zou ook wel vaker gebruikt mogen worden wmb.
Tja, het is ook nooit goed hé ;-)

Ze hadden ook kunnen wachten tot iedereen een patch had uitgebracht. Dan ben je weer 1,5 jaar verder. Dan zit iedereen weer te klagen dat het nog langer duurt.
v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:31:
[...]

Ik weet van mijn TV dat hij alleen 1080p op 120Hz kan (hdmi 2.0 waarschijnlijk, wel 4K en HDR, VRR, ALLM etc), zou 40fps dan nog wel kunnen op 4K? Of gebruikt hij daarvoor gewoon 3 keer dezelfde frame in 120Hz?

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 26-04-2022 17:03 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kalder schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:58:
[...]

Ik weet van mijn TV dat hij alleen 1080p op 120Hz kan (hdmi 2.0 waarschijnlijk, wel 4K en HDR, VRR, ALLM etc), zou 40fps dan nog wel kunnen op 4K? Of gebruikt hij daarvoor gewoon 3 keer dezelfde frame in 120Hz?
Zolang 40fps binnen het VRR bereik van jouw TV valt kan je prima 40fps op 4K met HDMI2.0 afspelen zonder last te hebben van judder/stotters. Tenzij de game anders afdwingt, maar technisch is er niks wat het niet toelaat.

Bij 40fps op 120Hz, zoals Ratchet&Clank bijvoorbeeld doet, wordt ieder frame gewoon drie keer getoond :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 26-04-2022 17:17 ]

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:39
Zouden ze niet gewoon de 40fps cap los kunnen laten en VRR de variaties in framerate kunnen laten oplossen

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:51:
[...]

Tja, het is ook nooit goed hé ;-)

Ze hadden ook kunnen wachten tot iedereen een patch had uitgebracht. Dan ben je weer 1,5 jaar verder. Dan zit iedereen weer te klagen dat het nog langer duurt.
Mja had dit vlak na release geweest had ik gezegd okee geef ze tijd. Maar zitten nu 1.5jaar na release. Dus ze hadden echt wel wat beter voorbereid kunne zijn vind ik. Maar mogen ergens al blij zijn dat vrr dit jaar er al is, had ik niet op gerekend persoonlijk.

• v8power67

v8power67

lampekap06 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:23:
Zouden ze niet gewoon de 40fps cap los kunnen laten en VRR de variaties in framerate kunnen laten oplossen
Jawel, maar dan wel als losse optie want gros van de mensen heeft geen vrr tv. Maar ik zie graag dit soort opties voor die mensen die het wel hebben ja.
Spiderman heeft dit nu toch. Loopt in performance modus nu vaak over de 70fps las ik op resetera.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt erop dat game trials een significant onderdeel worden van PS+ Premium:
Sony has begun communicating with developers about its plans for timed game trials for PlayStation Plus Premium subscribers. According to sources speaking to Game Developer, developers working on games that cost $34 or higher (€33 in Europe, ¥4000 in Japan) are now required to create time-limited game trials of their games. These trial versions must be at least two hours long.

Games that cost lower than those amounts are not required to create limited-time trials, according to the new policy. The plan follows Sony's announcement for expanded subscription options for PlayStation Plus.
Many developers were informed about the new policy via an update to Sony's developer portal. Our sources indicated they had not received any other communication about this change.

The good news is, these requirements are not retroactive and do not apply to upcoming PlayStation VR titles. The less-great news is that if you're a developer planning to release on the PlayStation store in the future, you now need to budget time and resources to create these new timed trials.
There is some flexibility as part of Sony's policy. Developers have up until three months after their games launch on the PlayStation Store to release their timed trial. Trials are also only required to be available to PlayStation Plus Premium users for at least 12 months.

Sony is also open to releasing custom game demos instead of time-limited game trials, but these will only be approved on a case-by-case basis. Developers are also still free to publish free weekends, game trials, or custom demos that can be accessed by all PlayStation owners.
https://www.gamedeveloper...me-playstation-developers
@v8power67 misschien mijn kennis wat te beperkt, maar de patches waar je het over hebt zijn alleen maar om maximaal gebruik te maken van VRR, lees verwijderen van de framecap, niet om VRR te implementeren in de game. GT7 zal ook zonder patch beter draaien aangezien die nog eens ooit last hebt van dips begreep ik. Dat hij daarna capped nog capped op 60 betekend niet dat dat VRR niet gebruikt wordt

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:52:
Het lijkt erop dat game trials een significant onderdeel worden van PS+ Premium:

[...]

[...]

[...]

https://www.gamedeveloper...me-playstation-developers
Op de Ps3 was dit ook al. Ze hebben die functionaliteit dus weer nieuw leven in geroepen. Op zich prima, maar waarom niet gewoon een demo verplichten en beschikbaar maken voor iedereen. Nu moet je gokken of je een game leuk gaat vinden. Wat mis ik de ps1/ps2 demo discs.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:57:
@v8power67 misschien mijn kennis wat te beperkt, maar de patches waar je het over hebt zijn alleen maar om maximaal gebruik te maken van VRR, lees verwijderen van de framecap, niet om VRR te implementeren in de game. GT7 zal ook zonder patch beter draaien aangezien die nog eens ooit last hebt van dips begreep ik. Dat hij daarna capped nog capped op 60 betekend niet dat dat VRR niet gebruikt wordt
Volgens mij had hij dat al geprobeerd en schakelde de tv vrr niet in. Dus het werkt nu op dit moment niet voor gt7.

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:21:
[...]

[...]

De update is toch nog niet uit? Of mis ik iets :P
Als je naar video instellingen gaat staat VRR er nu bij. Is bij mij ook zonder update erbij gekomen schijnbaar.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Volgens mij heb ik niks aan VRR. Heb wel een geschikte TV, LG C9, maar alles loopt eerst via de versterker en die heeft volgens mij geen HDMI2.1, maar iets van 2.0a ofzo.
Dan zou ik de PS5 direct op de TV moeten aansluiten en dan moet het geluid via eArc naar de versterker volgens mij. Maar dan moet ik achter de kast en daar heb ik weinig trek in ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
#doeslief

[ Voor 96% gewijzigd door BM op 27-04-2022 10:12 ]

• Rivanov
VRR aangezet voor unsupported games en de frame drops op Trial Mountain in Gran Turismo 7 komen niet meer voor!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:57:
[...]

Op de Ps3 was dit ook al. Ze hebben die functionaliteit dus weer nieuw leven in geroepen. Op zich prima, maar waarom niet gewoon een demo verplichten en beschikbaar maken voor iedereen. Nu moet je gokken of je een game leuk gaat vinden. Wat mis ik de ps1/ps2 demo discs.
Inderdaad, wat ik niet zo goed snap, op PS3 kon je gewoon de full game downloaden en die 1u (denk ik) spelen.
Maar nu moeten ze precies aparte trial versies maken die 2u te spelen zijn 8)7

• v8power67

v8power67

Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:28:
VRR aangezet voor unsupported games en de frame drops op Trial Mountain in Gran Turismo 7 komen niet meer voor!
Hoe heb je vrr draaiend gekregen dan? Als ik op mijn lg cx de game start zegt hij fixed hz. Via dat freesync menu( aantal keer groene knop). En lees meer dat vrr niet inschakelt met gt7 dus ben wel benieuwd hoe je het draaiend hebt gekregen.
Heb ook die voor unsupported games aangezet in settings.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 26-04-2022 21:46 ]

• Rivanov
v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:45:
[...]

Hoe heb je vrr draaiend gekregen dan? Als ik op mijn lg cx de game start zegt hij fixed hz. Via dat freesync menu( aantal keer groene knop). En lees meer dat vrr niet inschakelt met gt7 dus ben wel benieuwd hoe je het draaiend hebt gekregen.
Dan zal het wel placebo zijn. Maar had in ieder geval geen framedrops doen ik een race deed.

• Sunz
orangemic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:15:
[...]

@Sunz Zou je een update willen geven zodra je de ssd binnen hebt? Denk dat het handig is als wij even de producten met elkaar vergelijken :*)

Om de ssd te testen ben ik van plan om het volgende te doen:
1. Kijken of de serial nummer herkent wordt op de website van WD
2. In de PS5 installeren en dan de format en speedtest doen, zo kan ik tenminste zien of hij überhaupt geaccepteerd wordt.
3. In de PC zetten om met software te checken of de ssd health in goede staat is en de deze niet eerder gedraaid heeft.
4 ... profit! (of ben ik wat vergeten?)
Ssd vandaag binnengekregen (in een bubbelenvelop 😱).
Tegen dat ik dit nu lees zit de ssd al paar uurtjes in men PS5 :9

Maar PS5 gaf mooi 6500 MB/sec leessnelheid aan dus ziet er allemaal ok uit 👍🏻

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

Quakie

quakelen

v8power67 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:45:
[...]

Al je PS5 herstart? Las hier en daar dat VRR ineens een optie was na een reboot.

Ik teken nergens meer voor

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:46
Quakie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:41:
[...]

Al je PS5 herstart? Las hier en daar dat VRR ineens een optie was na een reboot.
Zag hem in eerste instantie ook niet onder de video configuratie, maar na een reboot van de PS5 was hij wel daar zichtbaar 👍

• v8power67

v8power67

Quakie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:41:
[...]

Ik heb de optie. Hij staat op automatische en ook unsupported games aangezet. Ging mij om de reactie van dat het werkt in gt7, maar dat lijkt niet het geval.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:38
Voor zover ik kan zien werkt de VRR op dit moment niet buiten games die er speciaal een patch voor krijgen, ookal heb je dat wel aangevinkt in de settings.

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-01 10:48
FrankoNL schreef op woensdag 27 april 2022 @ 01:45:
Voor zover ik kan zien werkt de VRR op dit moment niet buiten games die er speciaal een patch voor krijgen, ookal heb je dat wel aangevinkt in de settings.
Bij fortnite en cyberpunk springt vrr toch aan bij mij.

• Recon24
MathieuT schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:12:
[...]

Inderdaad, wat ik niet zo goed snap, op PS3 kon je gewoon de full game downloaden en die 1u (denk ik) spelen.
Maar nu moeten ze precies aparte trial versies maken die 2u te spelen zijn 8)7
Nee trails zijn gewoon de volledige games met een timer. Het is minder werk dan een demo.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-01 00:41
Magenof schreef op woensdag 27 april 2022 @ 04:39:
[...]

Hoe kan je dit checken?

PSN: Mondaatje

• Monda
Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:33:
[...]

Astro’s Playroom
Deathloop
Destiny 2
DIRT 5
Godfall
Resident Evil Village
Tiny Tina’s Wonderlands
Tribes of Midgard
Geen Warzone 😞

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:38
Magenof schreef op woensdag 27 april 2022 @ 04:39:
[...]

Bij mij bij cyberpunk juist weer niet.

Lg b9
-SaveMe- schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:42:
Volgens mij heb ik niks aan VRR. Heb wel een geschikte TV, LG C9, maar alles loopt eerst via de versterker en die heeft volgens mij geen HDMI2.1, maar iets van 2.0a ofzo.
Dan zou ik de PS5 direct op de TV moeten aansluiten en dan moet het geluid via eArc naar de versterker volgens mij. Maar dan moet ik achter de kast en daar heb ik weinig trek in ...
Als het goed is heb je dan al een hdmi van je versterker naar je TV lopen, steek die in de earc en sluit de PS5 op de TV aan, zo gebeurt ;) en je hoeft het maar een keer te doen. Zou zelf de PS5 sowieso altijd over de TV direct doen, levert volgens mij minder beeldvertraging op.

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01 17:57
Starscreamer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:48:
[...]

Bij mij is vaak het probleem dat ik games als CoD / Battlefield leuk vind.
Daarvan komt elk jaar een nieuwe uit :X
Met 100GB (CoD zelfs 200) heb je de schijf snel vol O-)
Heb zowel de interne als de extra interne (1tb) nagenoeg vol.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn 4TB die bijna vol is met PS4 games O-)
Ik ben altijd benieuwd hoeveel spellen je echt speelt? of dat het een verzamelwoede is :P

• Rivanov
Bij een LG moet je meerdere malen achterelkaar op de groene knop drukken. Dan komt dat in beeld.

• Monda
Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:09:
[...]

Bij een LG moet je meerdere malen achterelkaar op de groene knop drukken. Dan komt dat in beeld.
Dit werkt niet bij de C9 helaas.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-01 16:21
Nikey1 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:41:
[...]

Ik ben altijd benieuwd hoeveel spellen je echt speelt? of dat het een verzamelwoede is :P
Dat laatste ben ik wel gevoelig voor O-)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het normaal dat de kleuren wat doffer worden op 120hz mode? het vivid gehalte verdwijnt als ik deze aan zet bij spiderman remastered.
@Farabi mogelijk schiet hij naar 4:2:2 chroma subsampling op 120hz vanwege de hdmi bandbreedte.
Er zat bij de release van de PS5 wel een beperking op waardoor 4k120 terugviel naar 4:2:2 vanwege beperkte hdmi bandbreedte, 32 ipv 40Gbit/s. Kan me niet herinneren of ze dat al opgelost hadden. Omdat dezelfde hdmi encoder als de XsX wordt gebruikt zou 4k120 op 4:4:4 gewoon moeten kunnen met de HW.
Pagina: 1 ... 208 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord