Astrobot, die staat voorgeïnstalleerd op je PS5. Het laat de potentie goed zien van de DualSense en het is ook nog eens een hele goede platformer. Je bent er in zo'n 4-5 uurtjes doorheen.Vestendrie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:24:
Komend weekend mag ik dan ook eindelijk mijn ps5 ophalen bij Gamemania. Kan niet wachten om te beginnen met gamen. Bij deze bundel zitten horizon en gt7. Hebben jullie nog andere tips om mee te beginnen als je net een ps5 hebt (en dus evt moet wennen aan de console + controller?)
Thanks voor de tip, ga ik uitproberen dan.kazuka schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:37:
[...]
Astrobot, die staat voorgeïnstalleerd op je PS5. Het laat de potentie goed zien van de DualSense en het is ook nog eens een hele goede platformer. Je bent er in zo'n 4-5 uurtjes doorheen.
Heb nog steeds geen reply op mijn mail van 2-4. Beetje jammer… Nog maar een 2e erachter aanGRDavies75 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:20:
[...]
Dat kan er inderdaad mee samenhangen. Maar voor een soortgelijk probleem in het verleden kon ik gewoon mailen naar de helpdesk van Sony en die hebben dat toen "opgelost".
Nee had je toch al, dus misschien een mailtje er aan wagen?
support@nl.playstation.com
Probeer het anders telefonisch via +31 20 709 5025.Cloud_VII schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:39:
[...]
Heb nog steeds geen reply op mijn mail van 2-4. Beetje jammer… Nog maar een 2e erachter aan
Beginnen met Astro's Playroom die als op de PS5 staat.Vestendrie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:24:
Komend weekend mag ik dan ook eindelijk mijn ps5 ophalen bij Gamemania. Kan niet wachten om te beginnen met gamen. Bij deze bundel zitten horizon en gt7. Hebben jullie nog andere tips om mee te beginnen als je net een ps5 hebt (en dus evt moet wennen aan de console + controller?)
Goede introductie voor de controller!
Mocht je van platformers houden is Ratchet&Clank: Rift Apart ook een erg goede showcase van de PS5 zijn mogelijkheden. Ik weet niet of jij ook een PS4 hebt gehad maar heel veel toppers van die console hebben ook een PS5 upgrade gehad en met name God of War moet je imo gespeeld hebbenVestendrie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:24:
@Tim01 niet de meest populaire mening, maar vond god of war helemaal niet zo goed. Zeker niet de beste van de PS4 generatie. Heb me er echt doorheen moeten wurmen. Grootste probleem was het continu moeten klimmen, kruipen en roeien gecombineerd met open wereld. Hierdoor ging alles tergend langzaam
cold_as_ijs schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:09:
@Tim01 niet de meest populaire mening, maar vond god of war helemaal niet zo goed. Zeker niet de beste van de PS4 generatie. Heb me er echt doorheen moeten wurmen. Grootste probleem was het continu moeten klimmen, kruipen en roeien gecombineerd met open wereld. Hierdoor ging alles tergend langzaam
Ik amuseer me nochtans best goed met God Of War momenteel. Ik denk dat ik bijna Pandora's Box heb, en klaar ben voor het eindgevecht tegen Ares.
Kratos is ook de jongste niet meer. Hij ziet eruit alsof ie 60 is en zijn lijf heeft natuurlijk ook flink wat te verduren gehad. We mogen blij zijn dat ie nog kan lopen. En dan moet ie ook nog eens oppas spelen voor die doofus van een zoon van hem (knap trouwens dat je op die leeftijd nog zo'n jong kind hebt maar dat terzijde).cold_as_ijs schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:09:
Grootste probleem was het continu moeten klimmen, kruipen en roeien gecombineerd met open wereld. Hierdoor ging alles tergend langzaam
Als dit straks met Lara Croft en Nathan Drake ook zo gaat staat ons nog een aantal tergende games te wachten
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Ik vind dat altijd wel tof dat je in een trilogy de veroudering goed ziet. In principe was dat ook met de tomb raider trilogy, waarbij ze bij de eerste (reboot) nog redelijk jong en onervaren was.Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:45:
[...]
Kratos is ook de jongste niet meer. Hij ziet eruit alsof ie 60 is en zijn lijf heeft natuurlijk ook flink wat te verduren gehad. We mogen blij zijn dat ie nog kan lopen. En dan moet ie ook nog eens oppas spelen voor die doofus van een zoon van hem (knap trouwens dat je op die leeftijd nog zo'n jong kind hebt maar dat terzijde).
Als dit straks met Lara Croft en Nathan Drake ook zo gaat staat ons nog een aantal tergende games te wachten
Zelfde met de orginele assasin's creed games, waarbij Ezio in Assassin's creed revelations een stuk ouder was geworden.
Bij ragnarok kunnen ze de hele boot dumpen en Kratos gewoon een rollator geven. In plaats van sa die verticale wanden gewoon een rolstoel helling. Dan kan de game nog steeds als super gedetailleerde open wereld game verscheept worden (waar vervolgens nauwelijks iets te doen is)Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:45:
[...]
Kratos is ook de jongste niet meer. Hij ziet eruit alsof ie 60 is en zijn lijf heeft natuurlijk ook flink wat te verduren gehad. We mogen blij zijn dat ie nog kan lopen. En dan moet ie ook nog eens oppas spelen voor die doofus van een zoon van hem (knap trouwens dat je op die leeftijd nog zo'n jong kind hebt maar dat terzijde).
Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:45:
[...]
Ja, zo handig 2 games met dezelfde naam. Maar deel 1 blijft leuk en ook behoorlijk bruut. En die challenges zijn dan ook nog eens echt challenging.Twixie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:23:
Ik amuseer me nochtans best goed met God Of War momenteel. Ik denk dat ik bijna Pandora's Box heb, en klaar ben voor het eindgevecht tegen Ares.
![]()
![]()
De mini-games zijn ook leuk:
YouTube: How to do Laundry like Kratos
Maar ben heel benieuwd naar Ragnarok. Ik ben benieuwd of het "allemaal" wel in 1 game past en het geen trilogie had moeten zijn.
Sinds kort ook een PS5 (woepie!!) maar merkte tijdens de eerst oplaadbeurt met mn Samsung lader en kabel dat er 0% laden werd; 4 uren aan de lader en nog steeds toen ik de PS5 aanzette, dezelfde lage batterij lading.
Pas toen begon ik online wat te lezen, en las ik dat Sony ook zelf aangeeft dat niet elke USB adapter werkt met de Dual Sense controller.
Dus beetje rondkijken, dan kom je de charging station tegen. Maar op Youtube kwam ik ook deze video tegen die een Sony USB adapter gebruikte (in dit geval door met US stekker, dus werkt niet hier) Kent iemand hier de EU versie ook van?
YouTube: Be Careful.. This Could Ruin Your PS5 Controller
Maar wat gebruiken jullie om de Dual Sense te laden, afgezien van de PS5 zelf? Een generiek USB adapter? of iets anders specifieks?
Pas toen begon ik online wat te lezen, en las ik dat Sony ook zelf aangeeft dat niet elke USB adapter werkt met de Dual Sense controller.
Dus beetje rondkijken, dan kom je de charging station tegen. Maar op Youtube kwam ik ook deze video tegen die een Sony USB adapter gebruikte (in dit geval door met US stekker, dus werkt niet hier) Kent iemand hier de EU versie ook van?
Maar wat gebruiken jullie om de Dual Sense te laden, afgezien van de PS5 zelf? Een generiek USB adapter? of iets anders specifieks?
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb de officiele docking station gekocht waar je 2 controllers op kunt leggen, ik vind het wel handig, als de ene leeg is pak ik de andere en leg ik de lege op de oplader. Geen gedoe met kabeltjes, je legt hem erop en het werkt. Je hoeft ook niets aan te sluiten dan want hij laad dan op met de contact puntjes onderop je controller.DerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
Sinds kort ook een PS5 (woepie!!) maar merkte tijdens de eerst oplaadbeurt met mn Samsung lader en kabel dat er 0% laden werd; 4 uren aan de lader en nog steeds toen ik de PS5 aanzette, dezelfde lage batterij lading.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hoe zit het nou exact als je een PS5 hebt met bijvoorbeeld een Externe SSD? Kun je dan vanaf de Externe drive spelen of zet de Console het naar de Interne Drive?
Verwijderd
Je kan alleen ps4 games vanaf een externe drive spelen. Ps5 games kunnen alleen vanaf de interne ssd of de nvme ssd gespeeld worden.Psyonara schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:24:
Hoe zit het nou exact als je een PS5 hebt met bijvoorbeeld een Externe SSD? Kun je dan vanaf de Externe drive spelen of zet de Console het naar de Interne Drive?
De PS5 gaat hier automatisch aan als de HDMI geselecteerd wordt. Kan ik dit uitzetten?
Onze TV gaat automatisch naar de eerste HDMI aansluiting na afsluiten van een app… en we hebben alleen de PS5 aangesloten. Nu gaat de PS5 dus steeds aan…
Onze TV gaat automatisch naar de eerste HDMI aansluiting na afsluiten van een app… en we hebben alleen de PS5 aangesloten. Nu gaat de PS5 dus steeds aan…
Volgens mij is dat de 'HDMI Link'-functie in je instellingen (van de PS5), daar kan je een aantal instellingen aanpassen, zoals automatisch inschakelen.crimby schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:22:
De PS5 gaat hier automatisch aan als de HDMI geselecteerd wordt. Kan ik dit uitzetten?
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Thanks! Morgen ff testenYorinn schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:09:
[...]
Volgens mij is dat de 'HDMI Link'-functie in je instellingen (van de PS5), daar kan je een aantal instellingen aanpassen, zoals automatisch inschakelen.
Ik gebruik de lader van mijn samsung tablet...15W...,werkt prima.DerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
In de eerste PS5 software versie mistte een aantal opties zoals handmatig voor udpates controleren, maar dat kan tegenwoordig net zo als op de PS4. Ik doe het ook regelmatig met de games die ik een tijdje niet heb gestart...Twixie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:15:
[...]
Dat is vreemd, moet ik eens checken of dit bij mij ook het geval is, maar zal voor volgende week zijn want op vakantie momenteel.
Ben anders nochtans zeker over wat ik hierboven vertelde, want al genoeg tegenaan gelopen, en op PS4 deed ik zo nu en dan eens manuele checks van games die veel updates kregen en dan bleek inderdaad dat ik al ettelijke versies achter liep.
Maar misschien is er ook nog een verschil tussen PS4 en PS5 games, want heb nog maar een handvol PS5 games en ben niet zeker of het zich daar ook zo gedraagt. Kan ik gemakkelijk checken met bvb Fortnite want de zoon speelt dit tegenwoordig altijd op PC ipv op PS4/PS5.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
PlayStation®5 - Dualsense Charging Station https://www.amazon.nl/dp/...N2V4?_encoding=UTF8&psc=1DerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
Makkelijk want plek voor twee controllers.
En voor drie tientjes geen geld!
Ik had dat pakket met accessoires van Qware bij de MM erbij, gebruik de dual charger die daar in zat. Deze zit aan mijn Anker of UGreen USB bloklader. Geen problemen tot nu toe.DerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
....
De externe SSD kan je gebruiken om PS4 spellen op te zetten en hier vanaf te draaien. PS5 spellen moeten via de interne SSD of interne uitbreiding dmv een M2.SSD. Je kan in de software instellen dat de PS5 standaard de spellen op die locaties installeert. Hier een 2TB Samsung T7 extern en 2TB M2 Aorus 7000 intern. Voorlopig geen problemen met ruimte.Psyonara schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:24:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Enige verschil met de PS4 is dat je ze niet vanuit je library kan updaten. Alleen de games die in je home dashboard staan kun je handmatig updaten.Geronimous schreef op maandag 18 april 2022 @ 03:56:
[...]
In de eerste PS5 software versie mistte een aantal opties zoals handmatig voor udpates controleren, maar dat kan tegenwoordig net zo als op de PS4. Ik doe het ook regelmatig met de games die ik een tijdje niet heb gestart...
Zoals men hierboven al zegt: Koop de officiële dock voor drie tientjes. Geen gepruts met kabels. Lekker snel opgeladen. En gewoon rechtop op het dock.DerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
Die B-merk docks raad ik echt af; dan moet je controller er ondersteboven in en laad ie via de USB poort. Gaat een stuk trager en is irritant gepruts met dat poortje (en je krijgt krassen op het plastic).
Ja die conclusie had ik al getrokken, geen andere usb adapter gepruts doen ook. Officiële dock wordt hier morgen geleverd. Thanks!Nyarlathotep schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:33:
[...]
Zoals men hierboven al zegt: Koop de officiële dock voor drie tientjes. Geen gepruts met kabels. Lekker snel opgeladen. En gewoon rechtop op het dock.
Die B-merk docks raad ik echt af; dan moet je controller er ondersteboven in en laad ie via de USB poort. Gaat een stuk trager en is irritant gepruts met dat poortje (en je krijgt krassen op het plastic).
www.youtube.com/DerOllie
Opladen via een USB oplader gaat opzich prima, het was even zoeken naar eentje in huis waar de DS5 goed op reageert.
Onder de bank heb ik gewoon een USB kabel aangesloten op een snellader verstopt liggen die ik snel kan pakken om bijvoorbeeld een controller of telefoon op te laden. Zelf ben ik niet zo'n fan van charging docks/cradles omdat het apparaat specifiek is en ik het niet mooi vindt in een woonkamer.
*Geen Chinameuk!
Onder de bank heb ik gewoon een USB kabel aangesloten op een snellader verstopt liggen die ik snel kan pakken om bijvoorbeeld een controller of telefoon op te laden. Zelf ben ik niet zo'n fan van charging docks/cradles omdat het apparaat specifiek is en ik het niet mooi vindt in een woonkamer.
*Geen Chinameuk!
Ik gebruik altijd de kabel die er bij zat en heb ook een USB-A naar USB-C kabel van 3 meter gekocht zodat ik met een draadje aan de PlayStation kan gamen vanaf de bank. Dat geeft wel weer PlayStation 2 vibes met zo'n kabel aan je controllerDerOllie schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:23:
Als ik niet met de PlayStation laad dan gebruik ik gewoon zo'n oplaadblokje van Apple. Zowel van iPhone of iPad met een van die twee USB-C kabels, werkt eigenlijk altijd.
Mja, dat waren verkapte laadschermen door de beperkingen van de PS4. Herken dat wel, verder vond ik het wel bij het beste horen van de PS4 generatie. Ben benieuwd of de PS5 nog steeds van die verkapte laadschermen heeft, mag toch hopen van niet.cold_as_ijs schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:09:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik ben er bang voor, het wordt namelijk een crossgen titel. Dus ze moeten in het design rekening houden met de PS4. Tenzij ze besluiten om er een echte open wereld game van maken en dus accepteren dat de graphics minder worden. In dat geval zouden ze qua design iets kunnen doen zoals bij Spiderman MM waar je dus gebouwen in gaat. Andere optie zou zijn om de game werkelijk lineair te maken a la LOU2/Uncharted. Hierdoor ligt er minder nadruk op exploratie waardoor je niet keer op keer langs diezelfde laadschermen moet.Hulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:23:
[...]
Mja, dat waren verkapte laadschermen door de beperkingen van de PS4. Herken dat wel, verder vond ik het wel bij het beste horen van de PS4 generatie. Ben benieuwd of de PS5 nog steeds van die verkapte laadschermen heeft, mag toch hopen van niet.
Als laatste en de minst logische optie is om gewoon 2 verschillende versies te maken.
Ik vermoed dat we gewoon nog steeds dezelfde laadschermen gaan krijgen maar dat ze gewoon de grafische pracht tot de max proberen te pushen.
PS4 versie: Roeiboot met één kapotte peddel
PS5 versie: Speedboot
PC players can now update their DualSense wireless controller with the latest firmware from Windows 11 and select Windows 10 devices, without connecting to a PS5. Details: https://t.co/PF5E3VnoXM pic.twitter.com/PF2ASo8Fw6
— PlayStation (@PlayStation) 20 april 2022
Dat Sony toe staat dat de DualSense als PC controller gebruikt wordt en ze daar zelfs support voor bieden, geeft mij goede hoop dat de PSVR2 misschien ook wel op de PC gebruikt kan worden zonder omwegen
Die kapotte peddel kun je nog wel vervangen voor een SSD, dan heb je weer een gewone roeiboot denk ikCaayn schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:04:
PS4 versie: Roeiboot met één kapotte peddel
Ik heb een SSD in m'n PS4 gedaan, en het maakt qua laadtijden weinig uit, een stuk minder dan ik had verwacht in ieder geval.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:45:
[...]
Die kapotte peddel kun je nog wel vervangen voor een SSD, dan heb je weer een gewone roeiboot denk ik
The devil is in the details.
Ik zei ook niet dat het er een speedboat van werdHahn schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:56:
[...]
Ik heb een SSD in m'n PS4 gedaan, en het maakt qua laadtijden weinig uit, een stuk minder dan ik had verwacht in ieder geval.
(Dacht overigens ook dat de PS4 Pro meer baat heeft bij een SSD dan de standaard PS4)
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 20-04-2022 11:33 ]
Ik zei ook niet dat jij dat zeiKalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:32:
[...]
Ik zei ook niet dat het er een speedboat van werdmaar SSD zou ietsjes sneller moeten laden dan een HDD, helaas zit je met de PS4 met een lage doorvoersnelheid waardoor je sowieso niet de max uit een SSD haalt maar het zou in ieder geval sneller moeten zijn dan een HDD.
Zonde van je geld een PS4 heeft geen TRIM functie.Hahn schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:56:
[...]
Ik heb een SSD in m'n PS4 gedaan, en het maakt qua laadtijden weinig uit, een stuk minder dan ik had verwacht in ieder geval.
Daarnaast veel te duur ten opzicht van een normale HDD.
Verwijderd
Met een ps4 pro heeft het wel toegevoegde waarde. Die heeft SATA 3 en daar kunnen de laadtijden soms halveren.Starscreamer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:04:
[...]
Zonde van je geld een PS4 heeft geen TRIM functie.
Het roeien vond ik juist helemaal niet erg. Sterker nog, ik bleef af en toe langer dan nodig in de roeiboot zitten vanwege de geweldige dialogen. Het Yggdrasil laadscherm was ik daarentegen wel heel snel zat.Hulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:23:
[...]
Mja, dat waren verkapte laadschermen door de beperkingen van de PS4. Herken dat wel, verder vond ik het wel bij het beste horen van de PS4 generatie. Ben benieuwd of de PS5 nog steeds van die verkapte laadschermen heeft, mag toch hopen van niet.
Prijsverschil valt tegenwoordig best mee, tenminste als je 1-2 TB wil. Daarboven tikt het wel aan.Starscreamer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:04:
[...]
Ik heb bv in mijn OG XBOX ook een SSD geplaatst. Reden was omdat ik voornamelijk wat games erop wilde zetten en weinig wil wegschrijven. HDD slijten meer van stilstand dan SSD's, mits je de SSD eens in de 6 maanden aanzet.
Het roeien vond ik ook niet zo’n punt. Idd leuke conversaties. Het kruip-en-sluip-door-werk vond ik wel heel irritant. Achja, hele kleine dingen voor een verder (voor mij) perfecte game.JobKlimop schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:40:
[...]
Het roeien vond ik juist helemaal niet erg. Sterker nog, ik bleef af en toe langer dan nodig in de roeiboot zitten vanwege de geweldige dialogen. Het Yggdrasil laadscherm was ik daarentegen wel heel snel zat.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De WD Black SN850 2TB is in de aanbieding bij de mediamarkt (€ 249)
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Tempting....Yucko schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:46:
Die gaat ook in de Wenslijst om in de gaten te houden, had nu alleen de Corsair MP600 Pro LPX 2TB er in staan. Die ik vorige week net gemist had voor 275 euro.
Voor er vragen komen "waarom nu nog niet kopen?". Mijn Dualsense is nog bij Sony en heb nog een stapel Xbox games liggen die eerst de revue moeten passeren
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 20-04-2022 16:16 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zeer tempting idd...jammer genoeg staat die in de belgische mediamarkt aan...429 EURYucko schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:46:
Ik had m ook bijna gekocht, totdat ik me bedacht dat ik helemaal geen 2TB nodig heb.
Goede deal wel.
Soms koop je om te kopen hè....
Ik heb nu overigens de 1TB SN850 in mijn PS5 zitten, mocht je je afvragen waarom ik geen 2TB nodig heb.
Goede deal wel.
Ik heb nu overigens de 1TB SN850 in mijn PS5 zitten, mocht je je afvragen waarom ik geen 2TB nodig heb.
Lijkt wel alsof veel mensen denken dat je de interne SSD vervangt als je de SSD upgrade wilt doen, het is niet dat het van 625GB naar 1TB gaat, je krijg 1TB bij de 625GB, das voor de meeste lijkt me meer dan voldoende.RnB schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:28:
Ik had m ook bijna gekocht, totdat ik me bedacht dat ik helemaal geen 2TB nodig heb.![]()
Goede deal wel.
Misschien over enkele jaren dat je het wel nodig gaat hebben, maar tegen dan staan die dingen een pak lager in prijs dan nu het geval is. Ik heb 1Tb en dat is voorlopig wel genoeg voor mij, ik dacht ook in het begin dat dat ding direct vol zou staan, maar je leert een beetje te managen waar je welke game installeert en een externe PS4 SSD lijkt toch niet te werken, want sinds ik de PS5 heb, heb ik daar geen enkel game gespeeld.RnB schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:28:
Ik had m ook bijna gekocht, totdat ik me bedacht dat ik helemaal geen 2TB nodig heb.![]()
Goede deal wel.
Hmm, zou kunnen, zou niet kunnen.
Wat ik veel lees, is dat veel mensen hun hele game library geïnstalleerd willen hebben. Redenen lopen uiteen van een trage internetverbinding tot heel veel games tegelijk spelen.
Ik zelf heb van beide geen last, dus kom prima uit de voeten met de 1,5TB die ik nu heb.
Wat ik veel lees, is dat veel mensen hun hele game library geïnstalleerd willen hebben. Redenen lopen uiteen van een trage internetverbinding tot heel veel games tegelijk spelen.
Ik zelf heb van beide geen last, dus kom prima uit de voeten met de 1,5TB die ik nu heb.
Iemand een idee waarom de 2TB SN850 zo goedkoop staat bij Centralpoint?
€164,56 incl. btw voor de WDS200T1XHE (met heatsink).
Verwijderd
Staat bij mij 349 euro incl. btwMathieuT schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:41:
Iemand een idee waarom de 2TB SN850 zo goedkoop staat bij Centralpoint?
Precies, ik snap ook niet zo goed hoe mensen 20 games tegelijk spelen, maar voor die mensen is er altijd nog de optie om maar meteen een 4TB SSD erin te steken.RnB schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:38:
Hmm, zou kunnen, zou niet kunnen.
Ik heb standaard Gran Turismo en Rocket League geinstalleerd staan, hoewel ik die laatste al heel lang niet meer gespeeld heb. Daarnaast staat nu HFW geinstalleerd hoewel ik die ook minder speel dan ik verwacht had. Verder nog wel een CoD erop staan voor als ik gewelddadigheid wil, maar naarmate ik ouder wordt heb ik daar ook steeds minder behoefte aan, plus dat het nu oorlog is in Oekraïne helpt ook niet om even een schietspelletje te willen spelen.
Verwijderd
Ik heb er ook een 2TB in zitten. Als ik zie hoe lang het duurt voordat een game geïnstalleerd is, vind ik het maar fijn dat ik zoveel ruimte heb.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:35:
[...]
Lijkt wel alsof veel mensen denken dat je de interne SSD vervangt als je de SSD upgrade wilt doen, het is niet dat het van 625GB naar 1TB gaat, je krijg 1TB bij de 625GB, das voor de meeste lijkt me meer dan voldoende.
SSD lag anders te verstoffen in de kast, dus op deze manier is 'ie meer waardStarscreamer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:04:
[...]
Maar 2TB is toch niet sneller dan 1TB? Dus wat maakt de hoeveelheid data uit voor de snelheid van installeren? Niets voor zover ik weet.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:44:
[...]
Ik heb er ook een 2TB in zitten. Als ik zie hoe lang het duurt voordat een game geïnstalleerd is, vind ik het maar fijn dat ik zoveel ruimte heb.
Hoe meer opslag je hebt hoe minder snel jij "oude" games moet verwijderen om ruimte te maken voor nieuweKalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:45:
[...]
Maar 2TB is toch niet sneller dan 1TB? Dus wat maakt de hoeveelheid data uit voor de snelheid van installeren? Niets voor zover ik weet.
Verwijderd
Niks, maar nu kan ik alle games geïnstalleerd laten staan en hoef ik ze er niet af te gooien om ze later weer te installeren.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:45:
[...]
Maar 2TB is toch niet sneller dan 1TB? Dus wat maakt de hoeveelheid data uit voor de snelheid van installeren? Niets voor zover ik weet.
Bij mij is vaak het probleem dat ik games als CoD / Battlefield leuk vind.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:44:
[...]
Precies, ik snap ook niet zo goed hoe mensen 20 games tegelijk spelen, maar voor die mensen is er altijd nog de optie om maar meteen een 4TB SSD erin te steken.
Ik heb standaard Gran Turismo en Rocket League geinstalleerd staan, hoewel ik die laatste al heel lang niet meer gespeeld heb. Daarnaast staat nu HFW geinstalleerd hoewel ik die ook minder speel dan ik verwacht had. Verder nog wel een CoD erop staan voor als ik gewelddadigheid wil, maar naarmate ik ouder wordt heb ik daar ook steeds minder behoefte aan, plus dat het nu oorlog is in Oekraïne helpt ook niet om even een schietspelletje te willen spelen.
Daarvan komt elk jaar een nieuwe uit
Met 100GB (CoD zelfs 200) heb je de schijf snel vol
Heb zowel de interne als de extra interne (1tb) nagenoeg vol.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn 4TB die bijna vol is met PS4 games
Verwijderd
Hier hetzelfde 2tb NVME SSD erbij gestopt en een 2tb externe hdd voor de ps4 games. Alles zit bijna vol. Cold war en modern warfare bij elkaar is al enorm groot.Starscreamer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:48:
[...]
Bij mij is vaak het probleem dat ik games als CoD / Battlefield leuk vind.
Daarvan komt elk jaar een nieuwe uit![]()
Met 100GB (CoD zelfs 200) heb je de schijf snel vol![]()
Heb zowel de interne als de extra interne (1tb) nagenoeg vol.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn 4TB die bijna vol is met PS4 games
Ja dat snap ik, maar zo'n game verwijderen is binnen een seconde gebeurt, en nieuwe games installeren hou je toch altijdCaayn schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:46:
[...]
Hoe meer opslag je hebt hoe minder snel jij "oude" games moet verwijderen om ruimte te maken voor nieuwe
Maar GT7 is over 2 jaar ook weer 200GB dankzij nieuwe content (althans GT:Sport was ook zo'n beetje verdubbeld kwa opslagruimte na alle nieuwe content)
Verwijderd
Het gaat dan ook niet om het verwijderen maar om de tijd hoe lang het duurt om te installeren. RDR2 duurt al een uur als je die via disc wil installeren. Zijn ook 2 discs. Als je de games gewoon geïnstalleerd laat staan dan heb je dat probleem dus niet meer ;-)Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:49:
[...]
Ja dat snap ik, maar zo'n game verwijderen is binnen een seconde gebeurt, en nieuwe games installeren hou je toch altijdIk heb meer dan voldoende aan 1TB + 625GB, maar de 625GB zelf was wel wat karig, ik had misschien ook wel afgekund met een 0,5TB SSD.
Maar GT7 is over 2 jaar ook weer 200GB dankzij nieuwe content (althans GT:Sport was ook zo'n beetje verdubbeld kwa opslagruimte na alle nieuwe content)
Verwijderd
Dan zal ik hem snel bestellen. Maar centralpoint is alleen zakelijk toch? Of kan je daar ook als particulier bestellen?MathieuT schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:49:
[...]
Bij mij op de Belgische site:
[Afbeelding]
Ja ok, RDR2 is wel echt een data vreter, en die CoD kan er ook wat van, RDR2 heb ik niet meer geinstalleerd staan aangezien ik die uitgespeeld heb en wel klaar mee ben, dat heb ik met de meeste games, die speel ik uit en raak ik daarna niet meer aan, ben ook geen completionist en hoef niet per se van iedere game de platinum, tenzij die nog vrij makkelijk te krijgen isVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:50:
[...]
Het gaat dan ook niet om het verwijderen maar om de tijd hoe lang het duurt om te installeren. RDR2 duurt al een uur als je die via disc wil installeren. Zijn ook 2 discs. Als je de games gewoon geïnstalleerd laat staan dan heb je dat probleem dus niet meer ;-)
Alleen zakelijkVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:52:
[...]
Dan zal ik hem snel bestellen. Maar centralpoint is alleen zakelijk toch? Of kan je daar ook als particulier bestellen?
Edit:
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, de productcode komt overeen met de 2TB met heatsink.
[ Voor 16% gewijzigd door MathieuT op 20-04-2022 16:55 ]
Verwijderd
Ik heb dus veel games die ik later nog speel om hem platinum te halen. Als ik hem platinum heb dan verwijder ik hem pas. Maar ook spellen zoals fifa en COD speel ik ook vaak genoeg tussendoor, ongeacht of ik die platinum heb.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:53:
[...]
Ja ok, RDR2 is wel echt een data vreter, en die CoD kan er ook wat van, RDR2 heb ik niet meer geinstalleerd staan aangezien ik die uitgespeeld heb en wel klaar mee ben, dat heb ik met de meeste games, die speel ik uit en raak ik daarna niet meer aan, ben ook geen completionist en hoef niet per se van iedere game de platinum, tenzij die nog vrij makkelijk te krijgen is
Met de grote van moderne games hoef je geen 20 games geïnstalleerd te hebben om snel door je opslag heen te gaan.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:44:
[...]
Precies, ik snap ook niet zo goed hoe mensen 20 games tegelijk spelen, maar voor die mensen is er altijd nog de optie om maar meteen een 4TB SSD erin te steken.
Console in de woonkamer, meerdere mensen die er gebruik van maken, ik wissel zelf ook wel eens wat af. Dan is het gewoon fijn om meer spellen tegelijkertijd geïnstalleerd te hebben, zodat als je wilt spelen je niet eerst moet wachten op een installatie plus eventuele updates voordat je aan de slag kan.
Voor nu vindt ik 2TB van de nodige opslag gewoon te duur waardoor ik nog wel even met deze irritatie zit bij de huidige consoles. Een simpele USB SSD voor oudere games helpt al en is een stuk goedkoper
Verwijderd
Alleen mijn ps5 installeert en download dus geen updates in rest mode. Is een bug waar ik veel mensen over hoor. Reddit staat er ook vol mee. Mijn ps5 gaat pas updates downloaden en installeren op het moment dat ik hem uit rest mode haal. Dus dan zit ik soms nog met het problemen dat ik lang aan het wachten ben voordat de ps5 een update gekopieerd heeft (Want dat duurt ook nog steeds tergend lang)Caayn schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:54:
[...]
Console in de woonkamer, meerdere mensen die er gebruik van maken, ik wissel zelf ook wel eens wat af. Dan is het gewoon fijn om meer spellen tegelijkertijd geïnstalleerd te hebben, zodat als je wilt spelen je niet eerst moet wachten op een installatie plus eventuele updates wachten voordat je aan de slag kan.
Tja, wat zijn moderne games?Caayn schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:54:
[...]
Met de grote van moderne games hoef je geen 20 games geïnstalleerd te hebben om snel door je opslag heen te gaan.
Console in de woonkamer, meerdere mensen die er gebruik van maken, ik wissel zelf ook wel eens wat af. Dan is het gewoon fijn om meer spellen tegelijkertijd geïnstalleerd te hebben, zodat als je wilt spelen je niet eerst moet wachten op een installatie plus eventuele updates voordat je aan de slag kan.
Voor nu vindt ik 2TB van de nodige opslag gewoon te duur waardoor ik nog wel even met deze irritatie zit bij de huidige consoles. Een simpele USB SSD voor oudere games helpt al en is een stuk goedkoper
Ik speel graag de blockbuster games, ofwel veel AAA games, maar het liefst lineair en met verhaal, zoals TLOU of Uncharted. En zodra ik zo'n game uitgespeeld heb, gaat hij ook weer van de PS af. Er zijn maar weinig online games waar ik echt plezier uit haal, dus heb ook niet veel games geinstalleerd staan, Rocket League en Gran Turismo speel ik het meest online, verder eigenlijk vrijwel niets, ja laatst GTA Online geprobeerd, maar dat was me zo onoverzichtelijk dat ik daar ook meteen weer de interesse in verloren ben.
Jammer genoeg enkel voor diegenen die BTW nr hebbenMathieuT schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:49:
[...]
Bij mij op de Belgische site:
[Afbeelding]
via je werk bestellenSunz schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:23:
[...]
Jammer genoeg enkel voor diegenen die BTW nr hebben
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Was al gepost
[ Voor 131% gewijzigd door TechFox op 20-04-2022 18:42 ]
Ik hoorde recent iets over een geleakte Nvidia lijst met games die naar pc komen.
Daar stond returnal tussen. Nu kan iedereen zo'n lijst maken natuurlijk, en misschien is die ook maar opgesteld door een verveelde nvidia werknemer die niet over meer informatie beschikt als wij.
En gezien de recente sony pc releases (de meeste grote first party games, GoW, Horizon 1, death stranding, ...) is het zelfs geen al te gewaagde gok om te veronderstellen dat Returnal ook naar pc komt. Die game ziet er geweldig uit, en verdient gewoon een lange 'tail end' in opbrengst, en een nog groter publiek dan de 15 Miljoen PS5 consoles die tot nu toe verkocht zijn.
Ik hoop er alvast op. Ik ben een tweetal maand geleden beginnen op zoek gaan naar een ps5. (HZW, GT7) De drops lijken al even volledig opgedroogd, en na een beetje moeite doen eigenlijk gewoon gestopt met zoeken.Ik ga er namelijk geen dagtaak van maken.
De enige games die ik echt wil spelen op ps5 zijn Astros playroom, returnal, miles morales, en GT7. Dat zal het voorlopig wel zowat zijn. Als Returnal binnen afzienbare tijd naar pc komt, kan ik daar makkelijk maanden zoet mee zijn (tussen alle andere titels die verder ook nog verschijnen op andere platformen).
Hoef ik dadelijk pas aan de ps5 als 'ie goed beschikbaar is in de winkels, ergens in 2023
Daar stond returnal tussen. Nu kan iedereen zo'n lijst maken natuurlijk, en misschien is die ook maar opgesteld door een verveelde nvidia werknemer die niet over meer informatie beschikt als wij.
En gezien de recente sony pc releases (de meeste grote first party games, GoW, Horizon 1, death stranding, ...) is het zelfs geen al te gewaagde gok om te veronderstellen dat Returnal ook naar pc komt. Die game ziet er geweldig uit, en verdient gewoon een lange 'tail end' in opbrengst, en een nog groter publiek dan de 15 Miljoen PS5 consoles die tot nu toe verkocht zijn.
Ik hoop er alvast op. Ik ben een tweetal maand geleden beginnen op zoek gaan naar een ps5. (HZW, GT7) De drops lijken al even volledig opgedroogd, en na een beetje moeite doen eigenlijk gewoon gestopt met zoeken.Ik ga er namelijk geen dagtaak van maken.
De enige games die ik echt wil spelen op ps5 zijn Astros playroom, returnal, miles morales, en GT7. Dat zal het voorlopig wel zowat zijn. Als Returnal binnen afzienbare tijd naar pc komt, kan ik daar makkelijk maanden zoet mee zijn (tussen alle andere titels die verder ook nog verschijnen op andere platformen).
Hoef ik dadelijk pas aan de ps5 als 'ie goed beschikbaar is in de winkels, ergens in 2023
Heb je het uiteindelijk aangedurfd Mathieu?MathieuT schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:53:
[...]
Alleen zakelijk
Edit:
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, de productcode komt overeen met de 2TB met heatsink.
PSN: breminem
Nee, ik heb er nog eens over nagedacht en ik heb die extra ruimte niet perse nodig.breminem schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:29:
[...]
Heb je het uiteindelijk aangedurfd Mathieu?
De komende weken/maanden ook nog genoeg andere kosten en weinig game-tijd
en past deze ook gewoon goed in de ps5 of is de heatsink te vervangen ? ik heb deze toevallig heel goedkoop kunnen kopen totdat ik me bedacht past die welTarz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Niet helemaal. Mensen denken in "supported" termen. Deze heb ik zelf besteld en geplaatst. Werkt perfect.
https://tweakers.net/pricewatch/1643182/xpg-gammix-s70-1tb.html
Goedemiddag,
Inmiddels ben ik een maandje intensief aan het gamen op mijn Ps5 en er is 1 ding wat mij opvalt.
Ik heb best vaak als ik de PS5 aanzet dat ik in eerste instantie geen geluid heb (alsof het op mute staat) en als ik de PS5 herstart is het opgelost en heb ik weer geluid.
Heeft iemand dit ook? Ik las iets over een no sound bug?
Inmiddels ben ik een maandje intensief aan het gamen op mijn Ps5 en er is 1 ding wat mij opvalt.
Ik heb best vaak als ik de PS5 aanzet dat ik in eerste instantie geen geluid heb (alsof het op mute staat) en als ik de PS5 herstart is het opgelost en heb ik weer geluid.
Verwijderd
Gebruik je iets van een versterker, een soundbar o.i.d. of, audio rechtstreeks uit de tv? Staat overal de (e)-arc instelling goed?AlphaWierie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:06:
Goedemiddag,
Nee gewoon rechtstreeks naar de TV. De bijgeleverde HDMI kabel is ingeplugd in de HDMI 2.1 slot.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:13:
[...]
Gebruik je iets van een versterker, een soundbar o.i.d. of, audio rechtstreeks uit de tv? Staat overal de (e)-arc instelling goed?
Verwijderd
Dan lijkt het toch een instelling dingetje in de tv. Als je het tv merk/ type en ps5 in google gooit, krijg je dan geen resultaten? Je zal vast niet de enige zijn met dit probleem. Misschien is er zelf al een update voor van de fabrikant.AlphaWierie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:16:
[...]
Nee gewoon rechtstreeks naar de TV. De bijgeleverde HDMI kabel is ingeplugd in de HDMI 2.1 slot.
Mijne past precies. Eigenlijk is ie 1 mm te hoog, maar het klepje past er wel overheen. Beetje aandrukken en vastschroeven. Of klepje eraf laten. Snelheid is primaBarbapapa852 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:13:
[...]
en past deze ook gewoon goed in de ps5 of is de heatsink te vervangen ? ik heb deze toevallig heel goedkoop kunnen kopen totdat ik me bedacht past die wel
[ Voor 9% gewijzigd door Tarz op 21-04-2022 18:19 ]
.@insomniacgames is looking for a Senior Gameplay Manager to help us build a world-class engineering team for our new multiplayer project!https://t.co/W43KkwtWou pic.twitter.com/UNmL46H8oz
— Shaun McCabe (@shaun_mccabe) 19 april 2022
[ Voor 64% gewijzigd door Recon24 op 21-04-2022 19:31 ]
zo, gisteren de WD Black 2TB binnengekregen en vanmorgen even geïnstalleerd.
Past netjes onder het klepje en de leessnelheid is prima (6540.509 MB/s t.o.v. de geadverteerde 7000 MB/s)
Past netjes onder het klepje en de leessnelheid is prima (6540.509 MB/s t.o.v. de geadverteerde 7000 MB/s)
[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 22-04-2022 09:29 ]
PS5 gisteren kunnen ophalen. Gelijk even kwartier Astro gespeeld.Wat verademing qua controller zeg.
Het product is wel groot en lelijk naar mijn smaak, maar kan het gelukkig verbergen in een tvmeubel (open of dicht)
Gelukkig na vandaag twee weken meivakantie als leerkracht in het basisonderwijs. eten - slapen - gamen - indien het weer toelaat ook in de tuin zitten en repeat!
Lijstje dat ik als eerste ga afwerken:
Astro's Playroom
Horizon Zero Dawn; nog een paar uur voor het uitgespeeld is
Horizon FW en kijken of GT7 een beetje leuk is met alleen een controller om te sturen.
Daarna ga ik toch echt kijken of de next-gen versie van Cyberpunk iets is voor mij. Erg nieuwsgierig naar.
En de directors cut van Ghost of Tushima er nog bij. Dan zit ik voorlopig even goed voor nu.
Iemand anders nog tips voor goede ps5-games? Mijn voorkeur is behoorlijk breed, maar een Eldens ring is (helaas) niet mijn type game.
Het product is wel groot en lelijk naar mijn smaak, maar kan het gelukkig verbergen in een tvmeubel (open of dicht)
Gelukkig na vandaag twee weken meivakantie als leerkracht in het basisonderwijs. eten - slapen - gamen - indien het weer toelaat ook in de tuin zitten en repeat!
Astro's Playroom
Horizon FW en kijken of GT7 een beetje leuk is met alleen een controller om te sturen.
Daarna ga ik toch echt kijken of de next-gen versie van Cyberpunk iets is voor mij. Erg nieuwsgierig naar.
En de directors cut van Ghost of Tushima er nog bij. Dan zit ik voorlopig even goed voor nu.
Iemand anders nog tips voor goede ps5-games? Mijn voorkeur is behoorlijk breed, maar een Eldens ring is (helaas) niet mijn type game.
Spiderman is ook wel een toffe showcase vond ik. En doe er wat aan dat je Elden Ring niet oké vindt...Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:26:
PS5 gisteren kunnen ophalen. Gelijk even kwartier Astro gespeeld.Wat verademing qua controller zeg.
Astro's Playroom
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je de TLOU2 nog niet gespeeld hebt kun je die ook nog spelen nu in 60 FPS, vond ik erg nice want had hem zelf nog niet gespeeld. Als je PS+ hebt krijg je ook nog een aantal games gratis waaronder R&C (2016) en GoW (2018). Vooral GoW is aan te raden. PS5 games vond ik Spider-Man (PS4 remake maar met name Miles Morales) erg leuk en ook de nieuwe R&C: Rift Apart. Games als Elden Ring spreekt mij ook niet echt aan. Returnal wil ik zelf nog gaan proberen maar dat lijkt mij ook wel een vette game.Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:26:
Astro's Playroom
Al gespeeld op de Ps4,de miles morales versie dan. Is er een gratis PS5-update dan?spaceboy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:38:
[...]
Spiderman is ook wel een toffe showcase vond ik. En doe er wat aan dat je Elden Ring niet oké vindt...
Ja, ik heb skyrim en bloodborne bijv even gespeeld, maar ik heb het geduld gewoon niet om zo vaak dood te gaan
Ah, TLOU2 al wel op de ps4 gespeeld, is er een next-gen update dan? Dacht dat ze dat nu aan het ontwikkelen waren.JEROENrgfgf schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:41:
[...]
Als je de TLOU2 nog niet gespeeld hebt kun je die ook nog spelen nu in 60 FPS, vond ik erg nice want had hem zelf nog niet gespeeld. Als je PS+ hebt krijg je ook nog een aantal games gratis waaronder R&C (2016) en GoW (2018). Vooral GoW is aan te raden. PS5 games vond ik Spider-Man (PS4 remake maar met name Miles Morales) erg leuk en ook de nieuwe R&C: Rift Apart. Games als Elden Ring spreekt mij ook niet echt aan. Returnal wil ik zelf nog gaan proberen maar dat lijkt mij ook wel een vette game.
Verdere spellen klinken inderdaad erg leuk. Thanks
Verwijderd
Death stranding director's cut is een aanrader. Enorm toffe game als je de games van Kojima tof vindt.Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:26:
Astro's Playroom
Control op de ps5 is ook erg tof om te spelen.
Dying light 2 is een aanrader. Net zoals the medium.
En Guardians of the Galaxy is een erg toffe game!
BTW: als je oude ps4-games speelt op de ps5, werken dan al die ps5-functies ook? Dus o.a. met adaptieve triggers. Of moet je dan eerst de ps5-versie kopen of laden?
Verwijderd
Nee, de ps5 functionaliteiten werken alleen bij de PS5 games.Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:17:
BTW: als je oude ps4-games speelt op de ps5, werken dan al die ps5-functies ook? Dus o.a. met adaptieve triggers. Of moet je dan eerst de ps5-versie kopen of laden?
Verwijderd
Ik heb hem zelf gekocht, nog niet lang gespeeld. Maar ik ben zelf altijd van de verhalende games. Ik krijg geen enkel verhaal mee en ik vind het eigenlijk tot nu toe een hack en slash game zonder verhaal. Klopt mijn beeld van dit spel niet? Of mis ik iets?spaceboy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:38:
[...]
Spiderman is ook wel een toffe showcase vond ik. En doe er wat aan dat je Elden Ring niet oké vindt...
Naast de al genoemde games Ratchet & Clank Rift Apart, Kena, Final Fantasy VII Remake, Sackboy.Vestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:26:
Astro's Playroom
En heb je van Spider-man alleen Miles Morales gespeeld? Want dan kun je nog de main Spider-Man game spelen.
Zorg dan ook dat je niet zo vaak geraakt wordtVestendrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:15:
[...]
Ja, ik heb skyrim en bloodborne bijv even gespeeld, maar ik heb het geduld gewoon niet om zo vaak dood te gaan
Het kan soms zo simpel zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2022 12:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Komt bij mij ook met enige regelmaat voor. Geen idee hoe wat of waarom het gebeurt maar het is met een keer opnieuw opstarten altijd opgelost.AlphaWierie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:06:
Goedemiddag,
Ligt het niet aan aan een ARC issue je soundbar/receiver? Bv. je ps5->tv->soundbar waarbij je tv denkt dat je soundbar 't geluid afspeelt, maar je soundbar says no? Althans, ik heb zelf wel eens het idee dat daar bij mij iets vaags gebeurt.Racing-Paradise schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:22:
[...]
Komt bij mij ook met enige regelmaat voor. Geen idee hoe wat of waarom het gebeurt maar het is met een keer opnieuw opstarten altijd opgelost.
Heb het eerder eens getest toen het probleem zich voordeed maar de soundbar(hdmi e-arc) werkte gewoon met de apps van de tv, dus ik denk dat het een Playstation issue is. Heb het ook nog niet gehad met bijvoorbeeld mijn Switch maar die wordt ook minder vaak gebruikt.Arie- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:28:
[...]
Ligt het niet aan aan een ARC issue je soundbar/receiver? Bv. je ps5->tv->soundbar waarbij je tv denkt dat je soundbar 't geluid afspeelt, maar je soundbar says no? Althans, ik heb zelf wel eens het idee dat daar bij mij iets vaags gebeurt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/ouLUSICNgn8lSJmKXwua2QCl.jpg?f=fotoalbum_large)