iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
loekf2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:01:
Ik zie diverse geruchten dat Sony de makers van Elden Ring, From Software, wil overnemen.
1 april grap ?
[Embed]
Sony rachète Konami pour 7.3 milliards de dollars. https://t.co/wPJDKEDtRL pic.twitter.com/iDs3j3c50T
— Instant Gaming (@InstantGamingFR) 1 april 2022
Thx.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Fromsoftware is al van een ander bedrijf.loekf2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:01:
Ik zie diverse geruchten dat Sony de makers van Elden Ring, From Software, wil overnemen.
1 april grap ?
[Embed]
Op zijn minst zet hij er zijn bron erbij, zodat we zelf even kunnen nagaan hoe betrouwbaar dit is
Dat kan er inderdaad mee samenhangen. Maar voor een soortgelijk probleem in het verleden kon ik gewoon mailen naar de helpdesk van Sony en die hebben dat toen "opgelost".Cloud_VII schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:38:
Ik kan de GoT DLC niet kopen. Komt denk omdat ik Legends heb geclaimd met PS+? Wel vervelend dit soort ongemakken
[Afbeelding]
Nee had je toch al, dus misschien een mailtje er aan wagen?
support@nl.playstation.com
Ik zit toevallig net in mijn collectie te kijken, hier kom ik een trail tegen voor GoT. Heb die naar mijn weten nooit geclaimd, mogelijk is dag de reden dat je de upgrade niet kan claimenCloud_VII schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:38:
Ik kan de GoT DLC niet kopen. Komt denk omdat ik Legends heb geclaimd met PS+? Wel vervelend dit soort ongemakken
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 02-04-2022 15:41 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
De grip die de Reflex Pro en Reflex FPS hebben is echt heel erg prettig. De backbuttons (4 stuks) werken prima en de instant triggers op L1, L2, R1 en R2 zijn geweldig voor een shooter. Net een muis.
:strip_exif()/f/image/7pDCidAjORYWVpgd6XuXdvjh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mb5F1Eeegxm6PxWVVz9UjTfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik teken nergens meer voor
Je moet ze ook niet in de tv of tegen de muur gooien he? Ik heb mijn PS5 sinds mei en er is nog niets aan de hand met de controller!Quakie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:46:
Werken zulke controllers gemiddeld gezien langer? Heb pas mijn derde Ps5 controller gekocht bijv. Heb sinds juli pas een ps5.
Verwijderd
Ik heb hier mijn controller al voor de vierde keer opgestuurd.... Die dingen zijn niet heel best neeQuakie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
Haha gooi er niet mee. Helaas linker drift problemen. Die schijnen opgelost te zijn met de nieuwe kleurtjes varianten. Helaas heb ik weer een zwarte.
Wees slim en blijf vooral heel ver weg bij scuf controllers. Ze hebben zelf namelijk ook niet echt veel vertrouwen in hun product gezien de karige 6 maanden garantie.Quakie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:46:
Werken zulke controllers gemiddeld gezien langer? Heb pas mijn derde Ps5 controller gekocht bijv. Heb sinds juli pas een ps5.
We horen het wel over een half jaarQuakie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:46:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb zelf de Pro. Echt feweldige controllers idd 👍donleone83 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:54:
Gisteren de Scuf Reflex FPS binnen gekregen. Wat een prachtige controller zeg. Ik speel eigenlijk alleen maar Warzone dus vandaar de FPS versie.
De grip die de Reflex Pro en Reflex FPS hebben is echt heel erg prettig. De backbuttons (4 stuks) werken prima en de instant triggers op L1, L2, R1 en R2 zijn geweldig voor een shooter. Net een muis.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kena: Brdige of Spirits (29,99) en Horizon: Forbidden West (44,99) zowel voor de PS4 als PS5 zijn nu dagdeals bij bol.com voor prijzen waarvoor je ze ook op Marktplaats koopt: Gynnad in "Console Budget Gaming topic"
Ik had ze beide nog op mijn lijstje staan, dus dat is mooi meegenomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Gynnad op 05-04-2022 08:38 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Iemand een idee wat nog verder te proberen? (los van contact met sony zoeken)
My name is Karl. Ich bin expert.
En als je vanaf de app op je telefoon "Downloaden naar console" doet?KarlHungus schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:36:
Een online aankoop verschijnt niet in de bibliotheek op mijn PS5, maar wel in mijn online account op playstation store en op de app. Van alles al geprobeerd (licenties hersteld, in en uitgelogd).
Die is greyed out ….Raem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:14:
[...]
En als je vanaf de app op je telefoon "Downloaden naar console" doet?
Heb je de app wel gekoppeld aan je PS5? Staat onder die knop, maar lijkt alsof daar wat anders staat dan hoe het bij mij staat.
En waarschijnlijk overbodig, maar je kijkt op de PS5 wel onder hetzelfde account als waarmee je de game hebt gekocht toch?
En als je je aankoop op je console opzoekt in de store? En eventueel wisselen van versie in de store (knop met de drie puntjes)KarlHungus schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:36:
Een online aankoop verschijnt niet in de bibliotheek op mijn PS5, maar wel in mijn online account op playstation store en op de app. Van alles al geprobeerd (licenties hersteld, in en uitgelogd).
Ja zeker. Ik heb zelf al mijn PS als primaire verwijderd, en opnieuw als primair gemaakt.Raem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:56:
[...]
Heb je de app wel gekoppeld aan je PS5? Staat onder die knop, maar lijkt alsof daar wat anders staat dan hoe het bij mij staat.
En waarschijnlijk overbodig, maar je kijkt op de PS5 wel onder hetzelfde account als waarmee je de game hebt gekocht toch?
Dan staat ie dus als 'niet beschikbaar voor aankoop'Racing-Paradise schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:58:
[...]
En als je je aankoop op je console opzoekt in de store? En eventueel wisselen van versie in de store (knop met de drie puntjes)
(De console is gewoon gepaired en is primair. Kan vanuit de app games installeren of verwijderen.)
Thanks! Kena meteen besteldGynnad schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:37:
Even een crosspost:
Kena: Brdige of Spirits (29,99) en Horizon: Forbidden West (44,99) zowel voor de PS4 als PS5 zijn nu dagdeals bij bol.com voor prijzen waarvoor je ze ook op Marktplaats koopt: Gynnad in "Console Budget Gaming topic"
Ik had ze beide nog op mijn lijstje staan, dus dat is mooi meegenomen.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik heb wel eens dat er een game als laatste staat die ik niet gespeeld heb maar meer dan dat niet.Hann1BaL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:45:
Hebben meer mensen dat de PS App op de telefoon de recently played games niet goed laten zien? Ik speel al tijden Horizon Forbidden West, maar de game staat niet bij de recently played games.
(De console is gewoon gepaired en is primair. Kan vanuit de app games installeren of verwijderen.)
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 05-04-2022 13:22 . Reden: Typo ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hier ook last van.Hann1BaL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:45:
Hebben meer mensen dat de PS App op de telefoon de recently played games niet goed laten zien? Ik speel al tijden Horizon Forbidden West, maar de game staat niet bij de recently played games.
Verwijderd
Alleen ben je wel weer benzine kwijt om heen en weer te rijden ;-)cold_as_ijs schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:35:
Gisteren even de launch editie van Elden Ring opgepikt (gekocht via MP), het was een mooie prijs en heb meteen in België kunnen tanken dus hij was praktisch gratis
vandaar ook de smiley, nu was het niet zo heel ver van mijn huis (iets van 30 km extra moeten rijden)Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:48:
[...]
Alleen ben je wel weer benzine kwijt om heen en weer te rijden ;-)
maar moet mezelf natuurlijk een beetje voorliegen om het te rechtvaardigen, heb al een gigantische backlog haha. En het is de launch editie in een mooi hoesje met wat extra troep waaronder een code voor iets op EGS
Ik was Horizon: Forbidden West aan het installeren en ging weg. Bij terugkomst stond de console in slaapstand en was hij halverwege... Straks maar eens kijken of deze idiote setting kan worden aangepast (zonder de slaapstand zelf uit te schakelen).
En waarom moet dat kopieeren same game btw een uur duren van blu ray naar ssd ??? Zo anno 2018Nyarlathotep schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:42:
Welke mafklapper bij Sony heeft bedacht dat de console ook in slaapstand mag gaan als je een game aan het installeren bent?
Ik was Horizon: Forbidden West aan het installeren en ging weg. Bij terugkomst stond de console in slaapstand en was hij halverwege... Straks maar eens kijken of deze idiote setting kan worden aangepast (zonder de slaapstand zelf uit te schakelen).
Verwijderd
Omdat een disc een maximum read speed heeft. Dit is gewoon wat het is, als je het sneller wilt hebben dan moet je de game digitaal kopen en een snelle internet snelheid hebben.Gandalf68 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:54:
[...]
En waarom moet dat kopieeren same game btw een uur duren van blu ray naar ssd ??? Zo anno 2018
Disk gaat helaas niet zo snel. Zeker als er 96GB aan data op staat. De doorvoersnelheid gaat wel iets omhoog aan de buitenkant van de disk (per laag) maar dan nog. Downloads zijn (in mijn geval) vele malen sneller, maar dit keer was de disk versie van Horizon: Forbidden West maar 45 euro dus ja...Gandalf68 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:54:
[...]
En waarom moet dat kopieeren same game btw een uur duren van blu ray naar ssd ??? Zo anno 2018
oké nooit bij stil gestaan dat een blu ray eigenlijk zo langzaam was met doorvoeren van data .... weer wat geleerdNyarlathotep schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:11:
[...]
Disk gaat helaas niet zo snel. Zeker als er 96GB aan data op staat. De doorvoersnelheid gaat wel iets omhoog aan de buitenkant van de disk (per laag) maar dan nog. Downloads zijn (in mijn geval) vele malen sneller, maar dit keer was de disk versie van Horizon: Forbidden West maar 45 euro dus ja...
Kan installeren en updaten niet gewoon verder gaan in rest mode? Dan is het namelijk helemaal geen gek idee om in de slaapstand te gaan.Nyarlathotep schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:42:
Welke mafklapper bij Sony heeft bedacht dat de console ook in slaapstand mag gaan als je een game aan het installeren bent?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:16
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zie dat ik in mijn eerste bericht verzuimde te melden dat dit een installatie was vanaf disc. Want updates en installaties via internet lopen inderdaad gewoon door als de console slaapt. Dat deed de PS4 geloof ik ook al.Chaoss schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:25:
Updates downloaden en installeren doet hij sowieso in slaapstand. Mijn PS5 staat altijd in de slaapstand en de games zijn eigenlijk altijd up-to-date.
Ik heb ingesteld dat hij wel mag downloaden in Rest mode, maar niet automatisch mag installeren (soms wil ik een nieuwe patch -nog- niet). Maar om de een of andere reden begint hij dus ook pas met downloaden als ik mijn PS5 uit rest mode haalChaoss schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:25:
Updates downloaden en installeren doet hij sowieso in slaapstand. Mijn PS5 staat altijd in de slaapstand en de games zijn eigenlijk altijd up-to-date.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Op dat vlak stoort het me wel dat Sony slim wil zijn en maar kijkt naar de x laatst gespeelde games voor dat automatisch updaten. Wil je ineens een game terug spelen dat je maanden niet aangeraakt hebt, heb je gegarandeerd een update aan je been op het moment dat je het spel start.
En bij de PS4 kon je ook nog manueel checken op een update, maar ook dat is niet meer mogelijk op de PS5.
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 07-04-2022 12:09 ]
Ik kreeg gister wel een update binnen voor Astro's Playroom en die heb ik bijna een jaar geleden voor het laatst gespeeld.Twixie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:08:
Gewoon altijd automatisch downloaden en installeren vanuit Rest, dan vermijd je verrassingen dat een game ineens zegt dat hij nog moet updaten vooraleer hij kan starten (is met name het geval ook bij online games die eisen dat je op de laatste versie zit).
Op dat vlak stoort het me wel dat Sony slim wil zijn en maar kijkt naar de x laatst gespeelde games voor dat automatisch updaten. Wil je ineens een game terug spelen dat je maanden niet aangeraakt hebt, heb je gegarandeerd een update aan je been op het moment dat je het spel start.
Vanuit je dashboard kun je via een gametegel "Check for updates" doen. Weet niet of dat ook in je library kan.En bij de PS4 kon je ook nog manueel checken op een update, maar ook dat is niet meer mogelijk op de PS5.
[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 07-04-2022 12:13 ]
Dat is vreemd, moet ik eens checken of dit bij mij ook het geval is, maar zal voor volgende week zijn want op vakantie momenteel.Raem schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:11:
[...]
Ik kreeg gister wel een update binnen voor Astro's Playroom en die heb ik bijna een jaar geleden voor het laatst gespeeld.
Ben anders nochtans zeker over wat ik hierboven vertelde, want al genoeg tegenaan gelopen, en op PS4 deed ik zo nu en dan eens manuele checks van games die veel updates kregen en dan bleek inderdaad dat ik al ettelijke versies achter liep.
Maar misschien is er ook nog een verschil tussen PS4 en PS5 games, want heb nog maar een handvol PS5 games en ben niet zeker of het zich daar ook zo gedraagt. Kan ik gemakkelijk checken met bvb Fortnite want de zoon speelt dit tegenwoordig altijd op PC ipv op PS4/PS5.
Downloaden is het probleem niet maar het trage installeren wel. State of art qua SSDs erin die tegen de 7000MB moet halen en dan nog vaak zat minuten / over de half uur moeten wachten.
Het installeren van de update is niet perse alleen afhankelijk van de SSD. Als het gecomprimeerde data is dan is de CPU ook van belang. Die is ook niet traag, maar zal eigenlijk nooit de volle snelheid van de SSD benutten bij het comprimeren of decomprimeren van data.Quakie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:32:
Bij mij weten staan mijn settings goed maar toch elke keer updates zodra ik hem uit slaap haal. Dit heeft het in begin wel gedaan.
Downloaden is het probleem niet maar het trage installeren wel. State of art qua SSDs erin die tegen de 7000MB moet halen en dan nog vaak zat minuten / over de half uur moeten wachten.
Inderdaad, dit vond ik ook al zo raar. Ik meen me te herinneren dat bij het aankondigen van de PS5 dat het wachten op het installeren van patches verleden tijd zou zijn. Heb er zelfs iets over gevonden:Quakie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:32:
Bij mij weten staan mijn settings goed maar toch elke keer updates zodra ik hem uit slaap haal. Dit heeft het in begin wel gedaan.
Maar met elke HFW patch zit je weer een kwartier te wachten totdat het geinstalleerd is. Maakt HFW hier dan geen gebruik van (als in keus van Guerrilla), komt het omdat ik de disc versie heb, of was het gewoon onzin wat ons verkocht is?This is because thanks to the PS5’s SSD, there, will, in Cerny’s own words, be “no need to make brand new files with the changes incorporated into them.” That, according to Cerny, means “no installs as you know them today.”
Bij het installeren van een patch moet de PS5 dus tegelijk lezen vanaf de interne SSD, en schrijven. Dat kan ook een bottleneck zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-04-2022 19:41 ]
Downloaden van een patch is natuurlijk gelimiteerd aan je download snelheid, daarnaast zijn er volgens mij spellen die wel snel een patch kunnen installeren en spellen die dat niet kunnen, bij GT7 duurt het volgens mij ook best lang.JEROENrgfgf schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:56:
[...]
Inderdaad, dit vond ik ook al zo raar. Ik meen me te herinneren dat bij het aankondigen van de PS5 dat het wachten op het installeren van patches verleden tijd zou zijn. Heb er zelfs iets over gevonden:
[...]
Maar met elke HFW patch zit je weer een kwartier te wachten totdat het geinstalleerd is. Maakt HFW hier dan geen gebruik van (als in keus van Guerrilla), komt het omdat ik de disc versie heb, of was het gewoon onzin wat ons verkocht is?
Wel zou de PS5 in staat moeten zijn om in rust stand rustig te kunnen downloaden/patchen, maar dat schijnt niet (meer?) te gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 07-04-2022 20:39 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Mijn twee zonen hebben beiden een eigen account die als subaccounts in familiebeheer zijn opgenomen. Ze zijn bijna 12, daarom heb ik fortnite in familiebeheer moeten toestaan zodat ze dat kunnen spelen. Werkt perfect!
Maar nu willen ze graag een pack kopen en die functies zijn in fortnite zichtbaar uitgeschakeld. Kopen kan simpelweg niet. Als ik met mijn eigen (hoofd)account kijk, zie ik op dezelfde plek in het fortnitemenu wel koop opties.
Ik heb onder familiebeheer het bestedingslimiet van 0 naar 20 gezet en geld in mijn eigen portemonnee gezet. Dan jou het moeten werken lijkt me…. Not!
Vervolgens alle beperkingen tijdelijk uitgezet en nogmaals geprobeerd, zonder succes.
Iemand die hier die mij op weg kan helpen? Daarmee help je mij aan minder frustratie en mijn kinderen aan een grote lach op hun gezicht…. :-)
Nu maar wachten op deel 2...
Ik had het over installeren, niet over downloaden. Vandaar mijn vraag of developers er voor kunnen kiezen om dat snelle installeren van patches zelf te moeten programmeren voor de PS5 want het is in ieder geval niet 'standaard' lijkt het. Misschien ook omdat HFW en GT7 beide cross gen zijn?Kalder schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:38:
[...]
Downloaden van een patch is natuurlijk gelimiteerd aan je download snelheid, daarnaast zijn er volgens mij spellen die wel snel een patch kunnen installeren en spellen die dat niet kunnen, bij GT7 duurt het volgens mij ook best lang.
Wel zou de PS5 in staat moeten zijn om in rust stand rustig te kunnen downloaden/patchen, maar dat schijnt niet (meer?) te gebeuren.
Als ik me niet vergis heeft dit te maken met de leeftijdrestricties die Sony oplegt aan accounts. Je moet 13 zijn om aankopen te kunnen doen en omdat ze dat niet zijn, kunnen ze dus niks kopen. Wat je misschien kan doen is Epic account koppelen en dan de aankopen doen op bijvoorbeeld PC (met gekoppeld Epic account). De V-Bucks zullen dan niet te zien zijn op de PS, maar alle aankopen die je doet zoals de skins etc. zouden wel zichtbaar moeten zijn.intruder1400 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:35:
Wie o wie kan mij verder helpen: mijn kinderen kunnen niets van fortnite kopen (terwijl ze het wel kunnen spelen).
Mijn twee zonen hebben beiden een eigen account die als subaccounts in familiebeheer zijn opgenomen. Ze zijn bijna 12, daarom heb ik fortnite in familiebeheer moeten toestaan zodat ze dat kunnen spelen. Werkt perfect!
Maar nu willen ze graag een pack kopen en die functies zijn in fortnite zichtbaar uitgeschakeld. Kopen kan simpelweg niet. Als ik met mijn eigen (hoofd)account kijk, zie ik op dezelfde plek in het fortnitemenu wel koop opties.
Ik heb onder familiebeheer het bestedingslimiet van 0 naar 20 gezet en geld in mijn eigen portemonnee gezet. Dan jou het moeten werken lijkt me…. Not!
Vervolgens alle beperkingen tijdelijk uitgezet en nogmaals geprobeerd, zonder succes.
Iemand die hier die mij op weg kan helpen? Daarmee help je mij aan minder frustratie en mijn kinderen aan een grote lach op hun gezicht…. :-)
Dit zou gewoon moeten werken. Mijn 2 kinderen (8 en 10) hebben al een aantal keer iets gekocht voor geld. Zij hebben ook ieder een apart account in familiebeheer. Ik heb PS+, hun bestedingslimiet staat op 20 euro en als ik geld om mijn account zet, kunnen zij wat kopen. Dat is overigens wel in de store in Fortnite zelf. Misschien bedoel jij in de Playstation store, daar gaat het inderdaad niet (voor zover ik weet). Soms staat er wel eens een gratis skin, die kunnen zij dan ook niet krijgen, maar alleen ik via ps+.intruder1400 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:35:
Wie o wie kan mij verder helpen: mijn kinderen kunnen niets van fortnite kopen (terwijl ze het wel kunnen spelen).
Voornaamste verandering wat betreft updates is dat ze niet meer de hele game kopiëren. Hierdoor had je dus 2x de schijfruimte nodig van de game om de backup te instaleren. Ik weet niet zeker hoe het werkt maar vermoedelijk maakt hij eerst een backup van de hele game om vervolgens de patch te installeren om vervolgens de backup te verwijderen.JEROENrgfgf schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:19:
[...]
Ik had het over installeren, niet over downloaden. Vandaar mijn vraag of developers er voor kunnen kiezen om dat snelle installeren van patches zelf te moeten programmeren voor de PS5 want het is in ieder geval niet 'standaard' lijkt het. Misschien ook omdat HFW en GT7 beide cross gen zijn?
Nu bieden ze dus de mogelijkheid om alleen het patch deel te backuppen. Dat kost dus minder schijfruimte maar is ook sneller. Dit moet de ontwikkelaar zelf toevoegen en ik kan me voorstellen dat voor crossgen titels ze dit liever niet doen. Er zouden al games zijn die het hebben geïmplementeerd, maar aangezien ik nooit online speel skip ik eigenlijk altijd de install als ik wil gamen.
It’s time for the big reveal! The Best Game at this year’s #BAFTAGames Awards is… Returnal! Congratulations 👏🥳🎮 pic.twitter.com/ZJmDdD7D1e
— BAFTA Games (@BAFTAGames) 7 april 2022
:strip_exif()/f/image/Ku6JptzT8loXbzqDpgf9H24K.jpg?f=fotoalbum_large)
- Best game
- Audio achievement
- Music
- Jane Perry - Performer in a leading role
Ik realiseer mij nu ook pas dat Jane Perry ook in de Hitman games aanwezig is als Diana Burnwood, de informant van Agent 47
Mooi om te zien dat deze game de erkenning krijgt die het verdient. Voor mij is het de beste game die ik in jaren heb gespeeld. Petje af ook voor Sony voor het ondersteunen van dit soort games, die geen verkoopkanonnen zijn, maar wel erg goed en verfrissend.kazuka schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:40:
Returnal heeft hoge ogen gegooid bij de BAFTA awards:
[Twitter]
[Afbeelding]Het was voor mij in elk geval de verrassing van 2021. Ik heb echt helemaal niks met rogue likes maar deze was echt fantastisch. Alles klopt gewoon; de gameplay, audio, soundtrack, DualSense implementatie, storytelling en de alienesque sci-fi setting.
- Best game
- Audio achievement
- Music
- Jane Perry - Performer in a leading role
Ik realiseer mij nu ook pas dat Jane Perry ook in de Hitman games aanwezig is als Diana Burnwood, de informant van van Agent 47
Je kan toch een hybride systeem bedenken?Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:56:
[...]
Omdat een disc een maximum read speed heeft. Dit is gewoon wat het is, als je het sneller wilt hebben dan moet je de game digitaal kopen en een snelle internet snelheid hebben.
Gegevens van de BluRay en download.
En als je niet kan downloaden, alles van de BluRay.
Dit maakt de boel gewoon onnodig complex. Het geeft meer problemen voor Sony en het lost eigenlijk geen groot probleem op voor de klant. Ik heb dan liever dat ze zorgen voor een systeem waarbij je de disc niet continu nodig hebt wanneer je een game opstart, ik wacht met liefde 30 min langer op mijn installatie. En ook dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.... tenzij we helemaal digitaal moetenErwinvz1 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:03:
[...]
Je kan toch een hybride systeem bedenken?
Gegevens van de BluRay en download.
En als je niet kan downloaden, alles van de BluRay.
Een alternatief zou wel kunnen zijn (zoals bij de Xbox) dat je games kunt downloaden ongeacht of je ze gekocht heb. Je digitale aankoop of je fysieke schijf werkt dan als sleutel. Op die manier kun je de game alvast downloaden en heb je de voordelen van sneller installeren dan via disc.cold_as_ijs schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:16:
[...]
Dit maakt de boel gewoon onnodig complex. Het geeft meer problemen voor Sony en het lost eigenlijk geen groot probleem op voor de klant. Ik heb dan liever dat ze zorgen voor een systeem waarbij je de disc niet continu nodig hebt wanneer je een game opstart, ik wacht met liefde 30 min langer op mijn installatie. En ook dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.... tenzij we helemaal digitaal moeten
Ik hoop eigenlijk dat Sony ook ooit deze feature gaat implementeren. Ik blijf mijn games graag fysiek kopen, maar als ik op deze manier direct kan spelen zodra ik mijn disc binnen heb, zou ik dat wel fijn vinden.
Verwijderd
Dat is wel een goede oplossing inderdaad. Maar dat moet dan weer geen vrijbrief zijn om niks op de disc te zetten zoals bij Halo Infinite. Daar staat alleen de key op en kan je de game dus niet meer installeren zonder internet.Raem schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:34:
[...]
Een alternatief zou wel kunnen zijn (zoals bij de Xbox) dat je games kunt downloaden ongeacht of je ze gekocht heb. Je digitale aankoop of je fysieke schijf werkt dan als sleutel. Op die manier kun je de game alvast downloaden en heb je de voordelen van sneller installeren dan via disc.
Ik hoop eigenlijk dat Sony ook ooit deze feature gaat implementeren. Ik blijf mijn games graag fysiek kopen, maar als ik op deze manier direct kan spelen zodra ik mijn disc binnen heb, zou ik dat wel fijn vinden.
https://www.techradar.com...-full-game-whats-going-on
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2022 12:45 ]
Dat gaat er niet komen ben ik bang. Hoe 'bewijs' je namelijk dat je het spel nog in je bezit hebt als de disc er niet in zit bij een fysieke licentie. Dan moet je of een digitale licentie hebben of de disc heeft een ingebakken code en wordt alsnog digitaal aan je account gehangen. Bij dat laatste wordt dan de disc onbruikbaar voor een eventuele volgende gebruiker.cold_as_ijs schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:16:
[...]
Dit maakt de boel gewoon onnodig complex. Het geeft meer problemen voor Sony en het lost eigenlijk geen groot probleem op voor de klant. Ik heb dan liever dat ze zorgen voor een systeem waarbij je de disc niet continu nodig hebt wanneer je een game opstart, ik wacht met liefde 30 min langer op mijn installatie. En ook dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.... tenzij we helemaal digitaal moeten
De enige oplossing voor dit first-world probleem is dat je een keuze kan krijgen om de game te downloaden of van de schijf te lezen als je de game er voor het eerst in de console stopt.
Raem schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:34:
[...]
Een alternatief zou wel kunnen zijn (zoals bij de Xbox) dat je games kunt downloaden ongeacht of je ze gekocht heb. Je digitale aankoop of je fysieke schijf werkt dan als sleutel. Op die manier kun je de game alvast downloaden en heb je de voordelen van sneller installeren dan via disc.
Dat is inderdaad een mooie feature die volgens mij onbekend is bij het grote publiek. Voordeel is dat je daarmee ook gelijk alle eventuele updates geïnstalleerd hebt.
Het geef een beetje het oude "cartridge/disc erin en gaan met die banaan" gevoel van vroeger en oude consoles.
Verwijderd
Ben toch zo razend benieuwd naar de prijs, levertijd (pré order) én of je ook de 'oude' VR spellen van PS4 er op kan spelen.
Wil de X-com2 collection kopen maar heb het de vanilla game geïnstalleerd vanuit PS now dus blijft nu zeuren met “You already own another edition”.
Verwijderd
Al geprobeerd om de geïnstalleerde eerst te verwijderen voor de poging tot aankoop? Een kleine reset er tussen om de eventuele cache te leggen.Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:44:
Weet iemand de oplossing hiervoor?
Wil de X-com2 collection kopen maar heb het de vanilla game geïnstalleerd vanuit PS now dus blijft nu zeuren met “You already own another edition”.
Je saves staan in de cloud, dus daar hoef je geen zorgen om te maken.
Verwijderd
Twijfel al vanaf dag 1 om deze game te kopen, ben geen fan van shooters behalve als er een goed/mooi verhaal inzit. Iemand die mij over de streep kan trekken?kazuka schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:40:
Returnal heeft hoge ogen gegooid bij de BAFTA awards:
Even wachten tot juni anders. Dan zit die in de nieuwe PS+.Verwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:47:
[...]
Twijfel al vanaf dag 1 om deze game te kopen, ben geen fan van shooters behalve als er een goed/mooi verhaal inzit. Iemand die mij over de streep kan trekken?
Verwijderd
Ja, dat is waar ookRaem schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:50:
[...]
Even wachten tot juni anders. Dan zit die in de nieuwe PS+.
Al geprobeerd, game staat al niet meer op de PS5 maar kennelijk nog wel aan de account gelinked ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:48:
[...]
Al geprobeerd om de geïnstalleerde eerst te verwijderen voor de poging tot aankoop? Een kleine reset er tussen om de eventuele cache te leggen.
Je saves staan in de cloud, dus daar hoef je geen zorgen om te maken.
Ik ben pas ook weer begonnen aan XCOM2 dan zijn de snelle laadtijden op ps5 wel een enorme qol verbetering zeg!
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Je moet contact opnemen met de klantendienst, zij moeten de PS Now licentie voor de vanilla game van uw account verwijderen, dan zou je de collectie wel moeten kunnen kopen.Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:44:
Weet iemand de oplossing hiervoor?
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 09-04-2022 17:17 ]
Ik gebruik deze (Amazon.nl) al geruime tijd en doen perfect wat ze moeten doen. Zijn vast ook per stuk te krijgen.schumi2004 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:14:
Vraagje, ik heb een HDMI kabel nodig van minimaal 3meter voor mijn PS5. Iemand suggesties welke te kopen die goed werkt met PS5 en redelijk normaal geprijsd is?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verschillende mensen, waaronder ikzelf
Duurdere kabels voegen niks toe (ruconnected, audioquest etc).
[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 09-04-2022 20:21 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Of kortom: het kan ook nog lastig te testen zijn, zodat je bvb maar na een tijd een issue ontdekt (bvb bij het spelen van een 120Hz game.
Zelf heb ik zo vroeger al eens gevloekt op een goedkope Action kabel die het eerst goed deed, maar vervolgens sporadisch problemen gaf nadat ik alles mooi weggewerkt had, en dus weer mocht herbeginnen met een betere kabel.
Ik heb recent namelijk de midnight black versie gekocht, alleen werd ik onaangenaam verrast door de vingervettigheid die goed zichtbaar is. Bij mijn witte dualsense zie ik 't niet, behalve als ik écht goed zoek onder bepaalde belichtingshoek.
Ik heb zo'n beetje alle kleuren (of gehad) maar daar heb ik geen last van gehad. Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit met vette vingers aan controller zit. Want als het vet tussen de knoppen zit kunnen ze gaan plakken. En dat is vervelend.Catwoman schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:00:
Wat zijn jullie ervaringen met de blauwe ,paarse, roze, en/of rode dualsense icm in hoeverre vingervlekken/afdrukken zichtbaar zijn ?
Ik heb recent namelijk de midnight black versie gekocht, alleen werd ik onaangenaam verrast door de vingervettigheid die goed zichtbaar is. Bij mijn witte dualsense zie ik 't niet, behalve als ik écht goed zoek onder bepaalde belichtingshoek.
Returnal is wat mij betreft echt een aanrader. Qua gameplay super, speelt snel en heel direct. Ziet er prachtig uit en is wat mij betreft qua geluid een van de betere PS5 games. Ik kan me echter ook voorstellen dat het een frustrerende bullet-hell kan zijnVerwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:47:
[...]
Twijfel al vanaf dag 1 om deze game te kopen, ben geen fan van shooters behalve als er een goed/mooi verhaal inzit. Iemand die mij over de streep kan trekken?
Het verhaal vond ik boeiend genoeg om het spel meermaals uit te spelen, het ontdekken en de in het begin ‘vage’ manier van vertellen spraken me aan.
Nu met de coop modus en de tower ook nog eens voorzien van een update voor vele uren extra plezier! Mss kun je het voor een mooi prijsje op mp of in v&a oppikken?
*denkt na over goede signature*
https://www.playstationli...subscribers-try-returnal/
[ Voor 5% gewijzigd door TechFox op 12-04-2022 17:20 ]
playstation plus Extra & Premium welteverstaanTechFox schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:15:
Over 2-3 maanden zit die in playstation plus.
https://www.playstationli...subscribers-try-returnal/
Helemaal mee eens! Heb zo een hele dag lopen vloeken en tieren en alles duizend keer opnieuw aan sluiten. Wat bleek? Die ene cheapass hdmi kabel was op mijn oude receiver prima, maar mijn nieuwe receiver accepteerde hem niet voor ARC.Twixie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:28:
Zonder uitspraak te willen doen over bovenstaande suggesties, moet je toch goed oppassen met goedkope kabels. Een kabel kan bvb goed werken met 4K/60p maar issues geven met 4K/120p die meer bandbreedte vereist. Of een kabel kan losliggend perfect volstaan, maar issues geven als die bvb in een kabelgoot naast een stroomkabel ligt. En ‘issues’ kan bvb zijn dat je bvb eens om het uur heel even zwart beeld hebt.
Of kortom: het kan ook nog lastig te testen zijn, zodat je bvb maar na een tijd een issue ontdekt (bvb bij het spelen van een 120Hz game.
Zelf heb ik zo vroeger al eens gevloekt op een goedkope Action kabel die het eerst goed deed, maar vervolgens sporadisch problemen gaf nadat ik alles mooi weggewerkt had, en dus weer mocht herbeginnen met een betere kabel.
PS5 System Software Update 22.01-05.02.
Wederom stabiliteit en performance.
PSN: Mondaatje
Ben benieuwd naar de content van essential ten opzichte van Extra & Premium. Ik verwacht dat Sony de duurdere versies gaat pushen en van (betere) content gaat voorzien die anders gewoon in essential zou zitten.cold_as_ijs schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:19:
[...]
playstation plus Extra & Premium welteverstaan, essential gaat deze voorlopig niet krijgen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Maar niet voor je TV.Monda schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:23:
Kreeg net weer nieuwe firmware binnen.
PS5 System Software Update 22.01-05.02.
Wederom stabiliteit en performance.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Die video gaat over 22.01-05.00.00 volgens mij. De nieuwste is 22.01-05.02.00. wellicht zit daar al een fix in?
Dit was toch al zo sinds de vorige update waarin ALLM voor het eerst werd geïntroduceerd op de PS5?
Voor nu heb ik ALLM geforceerd uitgeschakeld op mijn LG omdat het voor mij ongewenst is. Mijn C9 heeft nog een losse toggle, per HDMI poort, voor ALLM
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 13-04-2022 14:49 ]
Zojuist gecontroleerd maar ik heb zo 123 geen nieuwe toggle voor ALLM kunnen vinden op de PS5.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:46:
[...]
Die video gaat over 22.01-05.00.00 volgens mij. De nieuwste is 22.01-05.02.00. wellicht zit daar al een fix in?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Great to meet team @NixxesSoftware in 3D today! This talented bunch is adding HUGE value to PlayStation Studios' projects pic.twitter.com/MC6DyB6xbw
— Hermen Hulst (@hermenhulst) 13 april 2022
:strip_exif()/f/image/1P8zGJL573wWvSLsmPwUo8yD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GotNkm2yqLxlb77qWqnnrMXM.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar hebben ze beeldjes van hun medewerkers, heel creatief!
Bungie Since Being Acquired By Sony Interactive Entertainment:
— @Zuby_Tech (@Zuby_Tech) 13 april 2022
-HQ Expanded
-New Amsterdam Office
-Re-Building Motion Capture Studio
-At Least 2 Unannounced Games In Development
-Hybrid/Remote Studio
-Hiring For 138 Roles
-Bungie Employee Size: 1.1K+@Bungie pic.twitter.com/lpJVKZTbyM
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/YUMExlKL9Ue4f43BgrZuS16U.jpg?f=fotoalbum_large)