• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Wellicht komt het omdat ik een Sony tv heb, maar i.c.m. mijn ps5 werkt dit al zo zonder ALLM. Ik kijk vaak 4k bluray's via mijn ps5 en dan schakelt mijn tv naar de juiste modus. Start ik een game op dan schakelt hij automatisch over naar game mode.
Sony heeft inderdaad in hun eigen TV's al eerder iets vergelijkbaars geïmplementeerd. Sinds HDMI 1.4 kan een apparaat doorgeven wat voor content er verstuurd wordt (movie, sports, game, etc). Hier werd weinig gebruik van gemaakt. Grote kans dat Sony met Bravia+PS5 hier op in haakt en waarom jouw scherm al netjes schakelt.

Nadeel van de HDMI 1.4 implementatie is dat TV alsnog moet raden wat de bron precies wil/bedoeld. Met ALLM geeft de bron (PS5) expliciet aan wanneer de low-latency display mode gewenst is.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 24-03-2022 12:01 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Weet niet of dit al eerder gemeld is, maar je kunt nu screenshots in de PS app bekijken. Weet niet hoe het zit met clips, maar denk het ook.

Voor mij was dit nieuw vanmorgen!
Mijn Samsung tv doet volgens mij ook allm of iig staat er "invoertijd: snelst" wat alleen in game mode werkt volgens mij, of hij ook automatisch schakelt bij video weet ik niet

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
yinx84 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:13:
Weet niet of dit al eerder gemeld is, maar je kunt nu screenshots in de PS app bekijken. Weet niet hoe het zit met clips, maar denk het ook.

Voor mij was dit nieuw vanmorgen!
Dit was een feature die enige tijd in beta was voor Canada en Japan afgelopen jaar. Afgelopen tijd was de release al in de US en nu voor de rest van de wereld. screenshots en game clips blijven 14 dagen bewaard in de cloud (blijft sowieso bewaard op je console). Na die 14 dagen worden ze verwijderd uit de cloud.

Ik zou nog een optie willen zien om direct via de PS App bij je media content te komen,
Caayn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Het zou ongeveer als moeten werken:
- PS5 + game: game mode
- PS5 + multimedia: standaard/film/etc mode
Zo hoef jij niet meer zelf te schakelen tussen verschillende modes als jij bijv een film wilt kijken op jouw PS5.
Ik zou zweren dat dit sowieso al het geval was met mijn LG C1. Ik had voorheen een PS4 Pro eraan hangen, waarbij ik dus Game Optimiser gebruikte voor PS4 games. Vervolgens merkte ik een issue met BluRay audio die out-of-sync is (een duidelijk LG C1 probleem waarbij beeldverwerking een merkbare vertraging introduceert), dat ik dan gefixt kreeg door bij BluRay óók Game Optimiser te kiezen.
Als hij bij BluRay ook gewoon Game Optimiser had gebruikt, ging ik nooit dat audio sync probleem gemerkt hebben.

Gisteren dan bij het verder instellen van mijn TV voor BluRays met PS5, dan hetzelfde gezien, maar dat was dus wel nadat ik de PS5 al geüpdatet had. De TV kwam overigens niets zeggen dat ALLM suggereerde.
PS: begrijpt iemand overigens hoe de Audio Format setting van de PS5 werkt ? Je kan daar kiezen tussen Dolby Digital, DTS of Linear PCM. Van dat laatste weet ik dat dat uncompressed 5.1/7.1 is.
Maar die Dolby Digital vs DTS lijkt me toch niet te doen wat ik verwachtte.

Ik heb namelijk een LG C1, die geen DTS ondersteunt. Van mijn LG C1 ga ik vervolgens via Optical naar mijn oude AV Receiver. Nu, zowel bij het kiezen van Dolby Digital als DTS als output, krijg ik gewoon Dolby Digital binnen op mijn Receiver. Dat is zowel het geval in het PS5 home screen / menus als in-game. Dus zelfs als ik DTS kies, lijkt de PS5 gewoon Dolby Digital naar de TV te sturen. Of gebeurt er eerst een handshake waarbij de TV tegen de PS5 zegt dat hij geen DTS ondersteunt, en de PS5 dan maar gewoon Dolby Digital gebruikt en de setting negeert ?

Ik had overigens ook stiekem gehoop dat die setting ook gebruikt zou worden om te transcoden tussen DTS en DD. Ik heb namelijk een BluRay waarop enkel DTS tracks staan. En met de PS5 + C1 combinatie, krijg ik dus enkel een stereo-signaal naar mijn receiver.

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:42:
PS: begrijpt iemand overigens hoe de Audio Format setting van de PS5 werkt ? Je kan daar kiezen tussen Dolby Digital, DTS of Linear PCM. Van dat laatste weet ik dat dat uncompressed 5.1/7.1 is.
Maar die Dolby Digital vs DTS lijkt me toch niet te doen wat ik verwachtte.

Ik heb namelijk een LG C1, die geen DTS ondersteunt. Van mijn LG C1 ga ik vervolgens via Optical naar mijn oude AV Receiver. Nu, zowel bij het kiezen van Dolby Digital als DTS als output, krijg ik gewoon Dolby Digital binnen op mijn Receiver. Dat is zowel het geval in het PS5 home screen / menus als in-game. Dus zelfs als ik DTS kies, lijkt de PS5 gewoon Dolby Digital naar de TV te sturen. Of gebeurt er eerst een handshake waarbij de TV tegen de PS5 zegt dat hij geen DTS ondersteunt, en de PS5 dan maar gewoon Dolby Digital gebruikt en de setting negeert ?

Ik had overigens ook stiekem gehoop dat die setting ook gebruikt zou worden om te transcoden tussen DTS en DD. Ik heb namelijk een BluRay waarop enkel DTS tracks staan. En met de PS5 + C1 combinatie, krijg ik dus enkel een stereo-signaal naar mijn receiver.
Heb je al geprobeerd om de ps5 direct aan te sluiten op de receiver om te kijken of je dan wel DTS geluid krijgt?
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Heb je al geprobeerd om de ps5 direct aan te sluiten op de receiver om te kijken of je dan wel DTS geluid krijgt?
Het is dus echt een oude receiver, hij heeft namelijk niet eens HDMI :). Anders is het inderdaad een kwestie van PS5 --HDMI--> AVR --HDMI--> LGC1. Nu is het dus PS5 --HDMI--> LGC1 --Optical--> AVR.

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Het is dus echt een oude receiver, hij heeft namelijk niet eens HDMI :). Anders is het inderdaad een kwestie van PS5 --HDMI--> AVR --HDMI--> LGC1. Nu is het dus PS5 --HDMI--> LGC1 --Optical--> AVR.
Het probleem zit in de tv, aangezien de C1 geen DTS ondersteund. Zie ook: https://www.avforums.com/...-dts-work-around.2361249/

Dolby is dus de enige manier, LPCM 5.1. kan volgens mij ook alleen via HDMI, omdat de bandbreedte van Optical te laag is.

Edit: Je kan ook dit kastje proberen: https://www.bol.com/nl/nl...voeding/9200000097706406/

Die kan je tussen de HDMI zetten, je kan dan het DTS geluid uit HDMI halen en naar je versterker doorzetten via optical.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2022 15:12 ]

Dit is inderdaad mijn plan B. Ik moet nog even afwachten hoe courant het probleem überhaupt is. Ik was enigszins verbaasd een BluRay te hebben met enkel DTS tracks. Ik dacht eigenlijk dat elke schijf wel een simpele DD track zou hebben, maar niet dus. Maar dat soort tussenbakjes moet je sowieso mee oppassen, bvb die die je hier linkt, lijkt al geen 4K door te geven, dus absolute no-go.

Ik heb overigens ook nog een PS3 die wel Optical Out heeft die rechtstreeks naar de Receiver gaat, en waarop ik dus dergelijke BluRays kan spelen. Ik heb vooral schrik nu voor UHD disks, al heb ik er nog maar een handvol van.

We wijken overigens een beetje af: want wat me vooral verbaast is waarom ik toch Digital Dolby krijg als ik in de PS5 als output formaat DTS kies.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 24-03-2022 15:20 ]

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Dit is inderdaad mijn plan B. Ik moet nog even afwachten hoe courant het probleem überhaupt is. Ik was enigszins verbaasd een BluRay te hebben met enkel DTS tracks. Ik dacht eigenlijk dat elke schijf wel een simpele DD track zou hebben, maar niet dus. Maar dat soort tussenbakjes moet je sowieso mee oppassen, bvb die die je hier linkt, lijkt al geen 4K door te geven, dus absolute no-go.

Ik heb overigens ook nog een PS3 die wel Optical Out heeft die rechtstreeks naar de Receiver gaat, en waarop ik dus dergelijke BluRays kan spelen. Ik heb vooral schrik nu voor UHD disks, al heb ik er nog maar een handvol van.

We wijken overigens een beetje af: want wat me vooral verbaast is waarom ik toch Digital Dolby krijg als ik in de PS5 als output formaat DTS kies.
Ten eerste is het niet een idee om je receiver te upgraden? Aangezien je UHD discs wilt afspelen dan krijg je met Dolby-TrueHD en DTS-HD veel beter geluid dan Dolby en DTS. Die stammen nog van het dvd tijdperk af.

Maar dat terzijde, dat je Dolby ziet op je receiver duidt er wellicht op dat of de ps5 toch een ander formaat uitzendt omdat de tv dit niet accepteert, of je tv transcode het naar Dolby.

Edit: Deze kastjes zijn er ook met 4K ondersteuning: https://www.centralpoint....-art-hd202a-num-11111153/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2022 15:39 ]

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Het bedrijf dat je laat zien in de link dat dat kastje verkoopt, verkoopt enkel aan bedrijven, niet aan particulieren. Ik had vorig jaar via hen een TCL 4K scherm trachten te kopen, tot ze daarmee kwamen aanzetten, dus uiteindelijk maar mijn scherm elders voor iets meer moeten bestellen!

Verwijderd

Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Het bedrijf dat je laat zien in de link dat dat kastje verkoopt, verkoopt enkel aan bedrijven, niet aan particulieren. Ik had vorig jaar via hen een TCL 4K scherm trachten te kopen, tot ze daarmee kwamen aanzetten, dus uiteindelijk maar mijn scherm elders voor iets meer moeten bestellen!
Meer winkels zijn hier te vinden:

pricewatch: Startech.com 4K HDMI audio extractor met 4K 60Hz ondersteuning
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:38:
[...]
Ten eerste is het niet een idee om je receiver te upgraden? Aangezien je UHD discs wilt afspelen dan krijg je met Dolby-TrueHD en DTS-HD veel beter geluid dan Dolby en DTS. Die stammen nog van het dvd tijdperk af.
Mja, ik vind het altijd wel zonde om apparaten die nog perfect werken te moeten gaan vervangen. Die LG C1 verving een HD Ready plasma uit 2007. En ok, daarvan is het verschil wel immens voor games (op een HD Ready was kleine tekst van sommige games niet eens leesbaar).

De AVR is nog ouder (ik denk van 2003 of zoiets), maar eigenlijk doet ie het nog perfect, en ik denk dat daar de stap vooruit naar een nieuwe receiver gewoon een pak kleiner zal zijn dan de sprong vooruit die ik maakte met de Plasma te vervangen. TrueHD of DTS-HD is me eigenlijk niet de €400 €800 of zo waard die een nieuwe receiver me gaat kosten, denk ik. Maar bon, dat is eigenlijk geen PS5 discussie :).

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Mja, ik vind het altijd wel zonde om apparaten die nog perfect werken te moeten gaan vervangen. Die LG C1 verving een HD Ready plasma uit 2007. En ok, daarvan is het verschil wel immens voor games (op een HD Ready was kleine tekst van sommige games niet eens leesbaar).

De AVR is nog ouder (ik denk van 2003 of zoiets), maar eigenlijk doet ie het nog perfect, en ik denk dat daar de stap vooruit naar een nieuwe receiver gewoon een pak kleiner zal zijn dan de sprong vooruit die ik maakte met de Plasma te vervangen. TrueHD of DTS-HD is me eigenlijk niet de €400 of zo waard die een nieuwe receiver me gaat kosten, denk ik. Maar bon, dat is eigenlijk geen PS5 discussie :).
Is inderdaad wat offtopic, maar Dolby-digital heeft een enorm lage bitrate, waardoor de geluidskwaliteit eigenlijk best slecht is. DTS doet het al een stuk beter. Maar TrueHD en DTS-HD zijn echt een wereld van verschil:

Dolby-digital: 640 kbits/s
DTS: 1.5Mb/s
Dolby-HD: 6Mb/s - 18 Mb/s

Ik kan zelf al tijden niet meer luisteren naar Dolby-digital ;-)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik weet dat Unreal Engine 5 al erg knappe plaatjes kan maken maar Unity laat op GDC toch ook wel mooie dingen zien. Deze tech demo is van hun laatste Unity build, ze hebben zo te zien ook hun versie van MetaHuman die Unreal heeft.

Ik hoop dat de GDC sessie van Unity over de PSVR2 ook online komt te staan, ben daar erg benieuwd naar.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:57
kazuka schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:59:
Ik weet dat Unreal Engine 5 al erg knappe plaatjes kan maken maar Unity laat op GDC toch ook wel mooie dingen zien. Deze tech demo is van hun laatste Unity build, ze hebben zo te zien ook hun versie van MetaHuman die Unreal heeft.

[YouTube: Enemies – real-time cinematic teaser | Unity]

Ik hoop dat de GDC sessie van Unity over de PSVR2 ook online komt te staan, ben daar erg benieuwd naar.
Wow, mocht ik niet weten dat dit door Unity is gemaakt zou ik bijna denken dat ik naar een echte trailer zit te kijken.

Verwijderd

Alle veranderingen in de laatste firmware uitgelegd:

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 15:21
Ik heb een privacy issue. Mensen bepalen voor mij dat ze een melding krijgen op hun telefoon als ik online kom.
Dat stoort mij omdat ik mijn PS5 nog niet aan kan zetten voor een update of de eerste app komt alweer binnen.
Prima dat mensen zien als ik online ben maar dat is wat anders dan een notificatie krijgen op je telefoon.
Is dit te voorkomen zonder altijd in offline modus mijn PS5 op te moeten starten?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
UninPro schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:12:
Ik heb een privacy issue. Mensen bepalen voor mij dat ze een melding krijgen op hun telefoon als ik online kom.
Dat stoort mij omdat ik mijn PS5 nog niet aan kan zetten voor een update of de eerste app komt alweer binnen.
Prima dat mensen zien als ik online ben maar dat is wat anders dan een notificatie krijgen op je telefoon.
Is dit te voorkomen zonder altijd in offline modus mijn PS5 op te moeten starten?
Tja, je deelt je online status of je deelt hem niet, ik zou me bij dergelijke mensen serieus afvragen of je die wel in je vriendenlijst wil hebben. Je zou er nog voor kunnen kiezen om de online status alleen met hechte vrienden te delen, en dit soort mensen uit die selectie te houden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• MRE-Inc
  • Laatst online: 16-01 14:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand hier met een Apple Watch die wat kan testen ?

Ik heb de PS App op mijn iPhone staan icm een Apple Watch 6. Ik zat net op de PS5 in de instellingen te browsen en ging naar bv familie beheer. Dan krijg je op de PS5 een scherm te zien dat wanneer je iets wil veranderen, je eerst je wachtwoord moet invullen of in de PS App de getoonde melding moet goedkeuren.

Ik krijg op mijn iPhone netjes een melding van de PS App en als je op die melding klikt, dan opent de PS App en kun je de melding goedkeuren of afkeuren. Op mijn Apple Watch krijg ik ook een melding echter zitten daar maar 2 knoppen bij: Afwijzen en Sluiten. Naar beneden scrollen laat geen Goedkeuren knop zien. Klopt dat ?

Als het klopt, dan is het by design, maar vind het wel raar want ik zou ook graag de melding via mijn Apple Watch willen goedkeuren. Dus waarom alleen de Afwijzen en Sluiten knop laten zien ?

XBL: MRE Inc

Verwijderd

https://blog.playstation....hony-digital/#sf254892831
Updates which will come into effect beginning of April:

Increase rewards in the events in the latter half of the World Circuits by approximately 100% on average.
Addition of high rewards for clearing the Circuit Experience in all Gold/All Bronze results.
Increase of rewards in Online Races.
Include a total of eight new one-hour Endurance Race events to Missions. These will also have higher reward settings.
Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.
Increase the quantity of Used and Legend cars on offer at any given time.

Increase the payout value of limited time rewards as we develop as a live service.
Further World Circuit event additions.
Addition of Endurance Races to Missions including 24-hour races.
Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time.
Make it so cars can be sold.

We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Duidelijk een 'lessons learned' na de negatieve backlash. Weet Sony nu ook meteen hoe ze het moeten aanpakken voor de komende nieuwe GAAS titels :+

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:09
De game base is echt een pak aangenamer geworden. Zo veel eenvoudiger om iemand toe te voegen in je party.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:51
According to a report on Bloomberg, Sony Interactive Entertainment is set to unveil its long-rumored Project Spartacus service soon, possibly as early as next week.

Spartacus is supposedly going to be the PlayStation manufacturer’s answer to Xbox Game Pass, which is the 25 million-strong service from Microsoft that brings the biggest titles out day-and-date with their retail counterparts. According to sources speaking to Bloomberg, Spartacus will arrive with a ‘splashy lineup of hit games from recent years.’

Sony is reportedly planning on combining PlayStation Now and PlayStation Plus within its Spartacus service, and customers will be able to select from a number of tiers to suite their needs, ranging from classic to modern titles.

Bloomberg has obtained documents that have revealed the premium tier for Spartacus will give punters access to extended game demos as well as streaming capabilities via the net. Sony, unsurprisingly, has refused to comment on the matter.

Sony will not reportedly include some of its biggest titles available on the service from day one, which includes God of War Ragnarok. This puts the format holder at a disadvantage over Microsoft, who has frequently made a number of major first and third-party titles available on Xbox Game Pass the day they come out.

Bron: https://www.psu.com/news/...-soon-possibly-next-week/

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-01 20:25
Idd wel vreemd dat de grote eigen games er niet in zitten vanaf het begin. Die kosten qua rechten het minst zeer waarschijnlijk, en zullen wel het meest aantrekkelijk zijn om te joinen. Naja ff afwachten totdat het officieel is, volgens mij game pass ook niet zo interessant in het begin.

Verwijderd

BiaggioLuciano schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:01:
Idd wel vreemd dat de grote eigen games er niet in zitten vanaf het begin. Die kosten qua rechten het minst zeer waarschijnlijk, en zullen wel het meest aantrekkelijk zijn om te joinen. Naja ff afwachten totdat het officieel is, volgens mij game pass ook niet zo interessant in het begin.
Die grote games zullen er nooit day one in komen. De strategie van Sony is heel anders, om dit soort grote games te maken heb je inkomsten nodig, een abonnemenstdienst kan deze kosten niet zomaar dekken. De games van Sony zijn nog steeds van een ander niveau dan wat er op gamepass staat. En deze games kosten honderden miljoenen om te maken, het heeft niks met rechten te maken.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Artikels van Schreier/Bloomberg zijn over het algemeen zeer betrouwbaar dus ik geloof het best. Wat ik niet geloof is dat dit een tegenhanger wordt van Gamepass, dat is meer door media outlets zo de wereld in geholpen. Ik denk dat het inderdaad het samenvoegen van PS+ en Now gaat worden en er aan de hand van de gekozen tier wordt bepaald hoeveel content je er in gaat krijgen.

1st party Sony games verkopen te goed in de losse verkoop, die gaan ze nooit day 1 in hun subscription model gooien. Maar een ruimere keuze aan 3rd party games en day 1 indie games lijken me wel realistisch. Er zal ook wel een tier komen dat je PS1, PS2 en PS3 games kunt streamen maar ik verwacht niet dat ze als emulatie direct op de PS5 gaan draaien.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Een directe tegenhanger lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Misschien een abbonement in 3 smaken
-PS basic, huidige PS+
-PS medium, huidige PS+ incl PSnow
-PS premium, PS+, PSnow en meer 'gratis' games maar geen day one first party AAA.

Maar ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 26-03-2022 08:34 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:04:
[...]

De games van Sony zijn nog steeds van een ander niveau dan wat er op gamepass staat.
Grafisch absoluut en haptic feedback als het goed gebruikt wordt ook maar voor de rest is dat (mbt PS5 exclusives, als het om PS4 gaat moet ik je sowieso gelijk geven) imo vrij subjectief. Om over recente GP toevoegingen te spreken: zo'n Tunic bijvoorbeeld.... wat een game!

Vind vooralsnog de exclusives op PS5 sowieso wat tegenvallen. Returnal, Astro en Deathloop waren te gek en Demon Souls ook maar heb verder nog niet veel games op de PS5 gespeeld die ik echt niet had willen missen. Maar aan de andere kant is dat ook gezeur van mijn kant want de console is amper 1,5 jaar uit. Die echte Sony toppers gaan nog wel komen. Duurde bij de PS4 ook even. :)

Over exclusives gesproken: Iemand hier Ghostwire al gespeeld?

[ Voor 45% gewijzigd door Timothy3000 op 26-03-2022 09:29 . Reden: Demon Souls vergeten :) ]

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:34:

-PS basic, huidige PS+
-PS premium, PS+, PSnow en meer 'gratis' games maar geen day one first party AAA.

Maar ik ben benieuwd.
Het gerucht ging volgens mij ook dat er ps1 en psp games toegevoegd zouden worden inclusief trophy support. Dus dat zou wel leuk zijn.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Grafisch absoluut en haptic feedback als het goed gebruikt wordt ook maar voor de rest is dat (mbt PS5 exclusives, als het om PS4 gaat moet ik je sowieso gelijk geven) imo vrij subjectief. Om over recente GP toevoegingen te spreken: zo'n Tunic bijvoorbeeld.... wat een game!

Vind vooralsnog de exclusives op PS5 sowieso wat tegenvallen. Returnal, Astro en Deathloop waren te gek en Demon Souls ook maar heb verder nog niet veel games op de PS5 gespeeld die ik echt niet had willen missen. Maar aan de andere kant is dat ook gezeur van mijn kant want de console is amper 1,5 jaar uit. Die echte Sony toppers gaan nog wel komen. Duurde bij de PS4 ook even. :)

Tunic is geen Microsoft game, dat is een timed exclusive. (paar maanden)

Daarnaast bedoel ik van een ander niveau qua budget, je noemt nu een indie game op. Ik bedoel daarmee te zeggen dat die games met een abonnemenstdienst niet te financieren zijn.
Chaoss schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:34:

-PS basic, huidige PS+

Maar ik ben benieuwd.
Denk dat ze hiervoor kritisch naar de prijs moeten kijken. Zeker de laatste tier zal altijd vergeleken worden met gamepass ultimate. Als ze de prijs iets goedkoper kunnen houden dan kan het verschil nog uit te leggen zijn.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Tunic is geen Microsoft game, dat is een timed exclusive. (paar maanden)
Net als Deathloop ;)

Verwijderd

Klopt en ook Ghostwire: Tokyo. Maar dat zijn dan ook games die Sony niet gefinancierd heeft. Dat is mijn punt ook helemaal niet. Ik heb het over games die echt uit Playstation studios komen.

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:53:
1st party Sony games verkopen te goed in de losse verkoop, die gaan ze nooit day 1 in hun subscription model gooien. Maar een ruimere keuze aan 3rd party games en day 1 indie games lijken me wel realistisch. Er zal ook wel een tier komen dat je PS1, PS2 en PS3 games kunt streamen maar ik verwacht niet dat ze als emulatie direct op de PS5 gaan draaien.
Toch hoop ik nog ergens dat PS1 en PS2 emulatie/BC ook lokaal wordt ondersteund. PS3 uiteraard ook maar dat is wel erg dromen, het zou kunnen maar de vraag is of Sony zover wilt gaan (budgettair).

• Timothy3000
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:40:
[...]
Daarnaast bedoel ik van een ander niveau qua budget, je noemt nu een indie game op. Ik bedoel daarmee te zeggen dat die games met een abonnemenstdienst niet te financieren zijn.
Dat argument geldt voor games als Starfield, Forza, Deathloop (wanneer hij verschijnt) of Halo toch ook? Dure games om te maken en toch allemaal day one (bij DL sort of haha) op GP staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 26-03-2022 09:46 ]

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Dat argument geldt voor games als Starfield, Forza, Deathloop (wanneer hij verschijnt) of Halo toch ook? En die heb je ook allemaal day one op GP staan.
Klopt, alleen Microsoft lijkt er oneindig veel geld tegenaan te gooien in de hoop dat het later winst gaat opleveren. Beetje zoals hoe Tesla werkt. Sony heeft die strategie en middelen niet.

Alleen de AAA games die er nu op staan vind ik nog redelijk beperkt. Ja er komen er meer aan, maar daar wacht iedereen al heel lang op. Ook dit jaar komt er weinig uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2022 09:49 ]

Verwijderd

Caayn schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Toch hoop ik nog ergens dat PS1 en PS2 emulatie/BC ook lokaal wordt ondersteund. PS3 uiteraard ook maar dat is wel erg dromen, het zou kunnen maar de vraag is of Sony zover wilt gaan (budgettair).
Ps2 games die op ps now staan draaien al lokaal en niet via de cloud.

Het gerucht gaat dat er dus ps1 en psp games bij komen. Voor beide hebben ze nog een goede emulator liggen uit de ps2/PS3/Vita tijd.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Ik krijg hem pas vandaag binnen, bol.com heeft een dag vertraging helaas. Ben vooral benieuwd naar de stad, erg tof dat je in Tokyo kan rondlopen.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Ps2 games die op ps now staan draaien al lokaal en niet via de cloud.

Het gerucht gaat dat er dus ps1 en psp games bij komen. Voor beide hebben ze nog een goede emulator liggen uit de ps2/PS3/Vita tijd.
I know, je kan ze ook gewoon los kopen in de PS store :) Ik ben zelf geen gebruiker/fan van PSNow/Gamepass ;) Ooit op de PS4 een proefmaandje gehad op PSNow uit pure nieuwsgierigheid.

Ik doelde meer op disc erin en gaan met die banaan (+ eventuele download). Maar ik bedenk mij nu dat dat voor PS1 games lastig zal worden tenzij de PS5 een 780nm laser heeft. Al is het al fijn dat je op dit moment niet persé gebruik moet maken van PSNow als je dat niet wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 26-03-2022 10:08 ]

• Timothy3000
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Ik krijg hem pas vandaag binnen, bol.com heeft een dag vertraging helaas. Ben vooral benieuwd naar de stad, erg tof dat je in Tokyo kan rondlopen.
Ja dat klinkt voor mij ook te gek. Lees graag wat je ervan vindt!!!!

Verwijderd

Caayn schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:02:
[...]
I know, je kan ze ook gewoon los kopen in de PS store :) Ik ben zelf geen gebruiker/fan van PSNow/Gamepass ;) Ooit op de PS4 een proefmaandje gehad op PSNow uit pure nieuwsgierigheid.

Ik doelde meer op disc erin en gaan met die banaan (+ eventuele download). Maar ik bedenk mij dat nu dat dat voor PS1 games lastig zal worden tenzij de PS5 een 780nm laser heeft. Al is het al fijn dat je op dit moment niet persé gebruik moet maken van PSNow als je dat niet wilt.
Die kans is zeer klein, Sony zal het gebruiken om de dienst aan te prijzen. Denk dat het vergelijkbaar wordt zoals Nintendo dat doet met die snes/megadrive games. Alleen via de dienst en niet los te koop. Compleet absurd wat mijn betreft maar goed.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Die kans is zeer klein, Sony zal het gebruiken om de dienst aan te prijzen. Denk dat het vergelijkbaar wordt zoals Nintendo dat doet met die snes/megadrive games. Alleen via de dienst en niet los te koop. Compleet absurd wat mijn betreft maar goed.
Sony moet inderdaad ver weg blijven van de Nintendo manier :X Dan liever de huidige manier van eenmalig opnieuw aanschaffen.

offtopic:
Nintendo is sowieso de enige partij waarbij ik geen digitale aankopen. Eén keer voor vriendinlief een NSO abonnement gekocht zodat zij Animal Crossing met andere kon spelen maar wat zit dat slecht in elkaar. /rant

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 26-03-2022 10:12 ]

Verwijderd

The ascent is nu ook te krijgen op PlayStation. Destijds gespeeld op de series x, erg vermakelijke game. Zeker een aanrader voor het geld.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hopelijk gaat er niet te veel veranderen voor de kale formule voor diegenen die gewoon online willen gamen. Ik heb ps+ enkel voor het online gamen van een paar spelletjes. Ik verwacht ook helemaal niets van de ps+ games, dus ben ik ook nooit ontgoocheld. Soms zit er iets bij wat ik wel speel, en dan is het z'n 60 euro/jaar al waard.

Als ze er meer dingen aan toevoegen die ik niet wil, en het duurder maken, dan is dat voor mij geen goede deal. Klopt, je krijgt misschien meer, maar ik zit niet te wachten op de eventuele extra's. Ik ben geen fan van gamepass toestanden en koop m'n games liever gewoon meteen.

Als ik geen jaar ps+ meer kan afsluiten aan 60 (of vaak 45 met korting) dan ga ik van een betalende ps+ klant naar helemaal niets meer.

Beetje hetzelfde idee als netflix duurder maken omdat er games in zitten.
@Amos_x snap het helemaal, hier heb ik ps+ eigenlijk voor de “gratis” games. Online speel ik niet en km eerlijk te zijn de gratis games ook maar zelden. Heb ondertussen zo’n backlog opgebouwd dat ik aan het gratis spul niet eens toe kom. Daar reken ik dan niet eens recente titels als HZD FW, Elden ring, Returnal etc.. die ik nog graag wil spelen maar niet in bezit heb.
Ik moet ook nog wat aan mijn backlog doen op mijn retro consoles…
Wie weet als het Tier 3 wat leuke features heeft dat ik het een maandje probeer. Zou lekker zijn om RDR op meer dan 27 fps te spelen zoals op de ps3 😁. Maar als Tier 1 duurder wordt ga ik ook overwegen om er mee te stoppen

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@cold_as_ijs , dat is idd nog een goede use case. Een maandje een abo afsluiten op iets te gamen wat je al lang zou willen spelen, maar met weinig replay waarde of waarvan je de game niet echt wil bezitten. RDR2 bvb. En dan kan je dat helemaal afstellen op hoe druk je het hebt. In een rustige zomermaand even 16 euro neertellen om een aantal singleplayer AAA te spelen, kan ik nog wel inkomen.

De ervaring heb je dan gehad (op dezelfde manier als naar de bioscoop gaan), en dan kan je na 1 maand opzeggen. Een beetje het games huren van vroeger principe.

Doe ik nu ook met gamepass op PC, heb het een 2 a 3 maand lopen om even FS2020 te testen op m'n hardware en een aantal andere dingen te proberen. Maar zal het snel genoeg terug opzeggen. Dit zijn echt geen diensten die ik langere tijd wil aanhouden. Ook omdat ik er vaak niets mee doe in hele lange periodes omdat ik gewoon m'n 'multimedia' tijd in netflix of films steek bvb.

Enige die permanent doorlopen bij mij zijn netflix en spotify. Meer uit gewoonte en om altijd iets achter de hand te hebben. De rest is opzeggen/afzeggen. (helemaal geen punt, is tegenwoordig gemakkelijk bij te houden)

@Verwijderd , zat ascent recent op GPU te spelen. Erg vermakelijk inderdaad. Gewoon good old twin stick shooter die zichzelf niet te serieus neemt, gewoon gamen... (geen pretentieuze verhaallijnen en andere gecompliceerde mechanics, erg verfrissend). Moet je eens opzoeken op youtube hoe een modder er in geslaagd is om een een free flow camera te activeren. Die hele wereld is bijna in elkaar gezet als een FPS game, met detail in delen die je door de fixed iso-cam nauwelijks kan zien. Is beter gemodelleerd dan menig triple AAA first person game. :+ 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Amos_x op 26-03-2022 11:18 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
Caayn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Met ALLM zou jouw TV automatisch in en uit game mode moeten schakelen afhankelijk van de content die jij kijkt op dezelfde input.

Het zou ongeveer als moeten werken:
- PS5 + game: game mode
- PS5 + multimedia: standaard/film/etc mode

Zo hoef jij niet meer zelf te schakelen tussen verschillende modes als jij bijv een film wilt kijken op jouw PS5.

Dit staat volledig los van modes die jij per input instelt. Bijvoorbeeld: HDMI 1 = game mode, HDMI 2 vivid, HDMI 3 movie, etc.
Die instant game response blijft toch ook wel gewoon goed werken als ik de beeldmodus op standaard zet? Heb wel de ps5 de hdmi input op pc modus.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
Ik kan de PS5versie van GTA5 niet vinden op de (Belgische) store? Is toch al uit van 15 maart. Kan iemand een link geven. Je moet toch maar 10 euro betalen dacht ik he

Edit: aha blijkbaar moet je via de ps5 zelf naar de store gaan. Ik was op mijn pc en PS app bezig eerst.
https://www.gamesradar.co...the-playstation-webstore/

[ Voor 37% gewijzigd door Cowboy_Henk op 26-03-2022 14:42 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:37:
Ik kan de PS5versie van GTA5 niet vinden op de (Belgische) store? Is toch al uit van 15 maart. Kan iemand een link geven. Je moet toch maar 10 euro betalen dacht ik he

Edit: aha blijkbaar moet je via de ps5 zelf naar de store gaan. Ik was op mijn pc en PS app bezig eerst.
https://www.gamesradar.co...the-playstation-webstore/
Dit is ook al een aantal keren in het topic langsgekomen. Beetje vreemd is het wel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Dit is ook al een aantal keren in het topic langsgekomen. Beetje vreemd is het wel
De online versie is maar tijdelijk gratis te claimen. Iedereen die dus na die periode pas een PS5 bemachtigd moet voor de online versie betalen, en kan dat niet nu claimen op een ps4.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:44
Vandaag de cosmic red plates van Sony binnen gekregen en geinstalleerd. Hele mooie plates, alleen wilt het afentoe naar roze neigen :9

Bij het installeren helaas een paar strepen op het binnen chasis gemaakt… |:(

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Veel positieve geluiden over de PSVR2 sessie van Unity op GDC. De foveated rendering zorgt voor significant betere performance.
Sony already announced the PS VR2 would use eye tracking to support foveated rendering, consolidating the highest graphics in your line of sight. But Unity provided the first hard statistics of how much this improves performance: GPU frame time improvements are up to 2.5x faster with foveated rendering and up to 3.6X faster with both rendering and eye tracking.
Running the popular VR Alchemy Lab demo with demanding graphics like dynamic lighting and shadows, rendering and tracking dropped frame time from 33.2ms to 14.3ms, a 2.3X improvement. And running a 4K spaceship demo, CPU thread performance and GPU frame time were 32% and 14% faster, respectively.
According to the Unity devs, eye tracking can also provide UI benefits beyond graphical enhancements. You can magnify whatever a player is looking at, both visually and auditorily. Or players can look at a specific object and squeeze the trigger to interact with it, ensuring players don't grab the wrong thing and get frustrated.

The PS VR2 tracks "gaze position and rotation, pupil diameter, and blink states." That means that a PS VR2 could know if you wink or stare at an NPC, triggering some kind of personalized reaction if the devs program it. Or eye tracking can offer actual aim assist, so a poorly aimed throw course corrects closer to where you were looking.
kazuka schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:51:
Veel positieve geluiden over de PSVR2 sessie van Unity op GDC. De foveated rendering zorgt voor significant betere performance.

[...]

[...]

[...]
Dat laatste klinkt wel spooky moet ik zeggen :+

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:04

Superkiwi

Hoi doei

Je schrijft kinky verkeerd ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Hahaha, ik weet niet wat jij allemaal uit"spookt" in VR :P

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ja dat klinkt voor mij ook te gek. Lees graag wat je ervan vindt!!!!
Ghostwire tokyo een paar uur gespeeld. Ik vind hem heel tof, het is wel wat Japans over de top soms. Daarnaast kan ik mij ook wel vinden in het commentaar van digital foundry dat er een Ubisoft sausje overheen zit. (gebied waar je niet naar toe kan en via torens moet ontgrendelen) Maar het rondlopen in Tokyo maakt een hele hoop goed. De controls zijn even wennen, ze zijn wat traag t.o.v. Andere first person games. Het verhaal is soms wat onduidelijk, je wordt ook redelijk in het diepe gegooid. Dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Dit maakt het verhaal ook weer heel interessant, omdat je geen idee hebt wat er gaat komen.

Er zitten 6 verschillende grafische opties in. Hfr quality (v-sync) modus is aan te raden. Dan krijg je namelijk raytracing, en 60fps zonder screen tearing. Game is niet stabiel op 60fps (ook niet op performance mode). Hopelijk brengen ze nog een patch uit om de framerate wat stabieler te maken, ook op PC is de framerate niet stabiel heb ik gelezen. Raytracing is wel heel mooi, omdat het altijd regenachtig is zie je de reflecties op grond.

Aan te raden video om te kijken:

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2022 12:39 ]

Ik ben gestopt met kijken toen hij zei Ubisoft like game... ben zelf echt helemaal klaar met Ubisoft games...

[ Voor 58% gewijzigd door Kalder op 27-03-2022 12:42 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Ik ben gestopt met kijken toen hij zei Ubisoft like game... ben zelf echt helemaal klaar met Ubisoft games...
Dat is het alleen niet. Er zit een element in wat ook in een Ubisoft game zit. Zie mijn reactie hierboven.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Dat is het alleen niet. Er zit een element in wat ook in een Ubisoft game zit. Zie mijn reactie hierboven.
Ik vind zelfs dat HFW veel meer de ubisoft richting op gegaan is, wil die game nog wel eens uitspelen maar daar gaat denk ik nog wel een tijdje overheen.

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik vind zelfs dat HFW veel meer de ubisoft richting op gegaan is, wil die game nog wel eens uitspelen maar daar gaat denk ik nog wel een tijdje overheen.
Ik vind Ghostwire Tokyo eerder death stranding trekjes hebben dan die van Ubisoft.

Horizon Zero Dawn vond ik zelf niet heel bijzonder. HFW kom ik niet echt doorheen. Maar dat komt vooral omdat Eloy maar blijft doorpraten. Om gek van te worden, verder vind ik het verhaal ook niet heel aansprekend.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:51
Rumours of a huge week for PlayStation are really beginning to pick up pace across the web, largely fuelled by a recent Bloomberg report that said Sony could unveil Project Spartacus at some point over the next seven days. For those totally out of the loop, this revamped subscription service aims to combine PS Plus and PS Now, offering multiple paid tiers with various benefits.

So where's all the new hubbub coming from? From what we can tell, much of the hype is being generated by an intriguing Greg Miller tweet. Over the weekend, Miller wrote: "Man, looking like it might be a VERY interesting week for PlayStation if even one of the three rumors I’ve heard is true. As such, we’re gonna delay recording PS I Love You XOXO until Thursday."

Obviously Miller is a man in the know, and the delay of his PS I Love You XOXO podcast lends a lot of additional weight to the rumours that something is going down in the coming week. What's more, Miller's hint at "three" rumours suggests that Sony might have plans that go beyond the aforementioned Project Spartacus. Maybe a State of Play is heading our way? We'll soon find out.

Now, we know what some of you may be thinking: rumours with regards to PlayStation happen all the time, and it's usually social media "insiders" chasing clout. But when it's Bloomberg, Greg Miller, and a few other trusted sources all suggesting that something's probably happening, we tend to think that it's worth paying attention.

Source: https://www.pushsquare.co...tion-say-swirling-rumours

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lijkt er inderdaad op dat we meer nieuws krijgen dan enkel de nieuwe subscription service. Ik hoop op meer PSVR2 info en wellicht ook God of War nieuws? Ik denk dat die game toch wel in de laatste fase van ontwikkeling zit.

• Caayn
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Die instant game response blijft toch ook wel gewoon goed werken als ik de beeldmodus op standaard zet? Heb wel de ps5 de hdmi input op pc modus.
Hoe bedoel je precies?

Het gedrag verschilt per merk. Op mijn LG ben ik vrij om diverse standen (standaard, vivid, film, etc) te gebruiken maar zijn vertragende zaken als motion interpolatie uitgeschakeld bij instant game response/ALLM.

Zelf heb ik ALLM/instant game response uitgeschakeld. Consoles gebruik ik niet voor multimedia, sporadisch een (uhd) blu-ray, en ik heb mijn TV ingesteld zoals ik het wil hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 27-03-2022 23:21 ]

• Caayn
  • Niet online
Edit: Nevermind.

[ Voor 87% gewijzigd door Caayn op 27-03-2022 23:19 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
Caayn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:44:
[...]
Hoe bedoel je precies?

Het gedrag verschilt per merk. Op mijn LG ben ik vrij om diverse standen (standaard, vivid, film, etc) te gebruiken maar zijn vertragende zaken als motion interpolatie uitgeschakeld bij instant game response/ALLM.

Zelf heb ik ALLM/instant game response uitgeschakeld. Consoles gebruik ik niet voor multimedia, sporadisch een (uhd) blu-ray, en ik heb mijn TV ingesteld zoals ik het wil hebben.
Heb een LGCX. Heb die hdmi input op PC staan en de beeldmodus op standaard. Vind standaard net iets beter uitzien dan spelmodus.

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 28-03-2022 00:43 ]

kazuka schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:16:
Lijkt er inderdaad op dat we meer nieuws krijgen dan enkel de nieuwe subscription service. Ik hoop op meer PSVR2 info en wellicht ook God of War nieuws? Ik denk dat die game toch wel in de laatste fase van ontwikkeling zit.
Ik hoop op een God of War State of Play met release date.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hier nog mensen met positieve ervaringen over de laatste update?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:17:
't is er iig niet slechter op geworden in mijn geval.

Heb nog wel zo heel af en toe (eens per 3-4 weken oid) dat mijn PS gewoon niet uit standby komt. Moet hem dan met de fysieke knop eerst uitzetten, en dan kan ik hem weer aanzetten. Hij doet dan een schijfcontrole op alle schijven en daarna doet hij het weer prima. Eerder gaf ik de schuld aan dat ik de PS aanzette als mijn TV uit stond, normaal doe ik dat nooit, maar af en toe pak ik de controller ongelukkig vast en gaat ie aan. Elke keer ging dat mis, maar als ik het expres deed om te testen dan ging het wel goed. Laatst had ik het een keer dat mijn TV al wel aan stond en het dus mis ging. Blijft vreemd, maar heeft nog niet tot problemen geleid.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Stimulate14 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:17:
Ik ervaar geen problemen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Niks God of War, Spartacus of VR2. Greg Miller heeft het natuurlijk over Knack 3.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:30:
[Twitter]

Niks God of War, Spartacus of VR2. Greg Miller heeft het natuurlijk over Knack 3.
Tijd voor een nieuwe versie van deze gif :P

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F5db54f6c4501f2c64b8e7493279d58a4%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D14044537&f=1&nofb=1

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:30:
Greg Miller heeft het natuurlijk over Knack 3.
Dan wordt het tijd om Knack II eens in de Plus te gooien :9

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Serieus, ik heb me best vermaakt met Knack II :P Flinke verbetering t.o.v. deel 1. Het was wel een Japan Studio game die intussen is opgeheven, dus dan ben ik benieuwd welke studio er nu mee bezig zou kunnen zijn .

Team Asobi lijkt me de meest voor de hand liggende, misschien wel als PSVR2 titel. Of ze hebben het uitbesteed aan een 3rd party, net zoals ze met Sackboy hebben gedaan.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
Superkiwi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Dan wordt het tijd om Knack II eens in de Plus te gooien :9
Knack 2 heeft toch in de plus gestaan? Volgens mij had ik hem op die manier ook gekregen.
Maarja is al even geleden 8)7

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben van het weekend begonnen met Detroit via de plus collectie. Toch akelig actueel als je in een hoofdstuk ergens leest in een magazine: Rusland annexeert de noordpool en het dan nu om Oekraïne gaat. Verder interessant om een flow chart te zien na afloop en dus verschillende uitkomsten te kunnen triggeren. Krijg er ook Westworld seizoen 3 vibes bij.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:02
G.Scholtens schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Knack 2 heeft toch in de plus gestaan? Volgens mij had ik hem op die manier ook gekregen.
Volgens mij alleen Knack 1. Knack 2 is wel veel leukere game. Geregeld in de aanbieding voor 10 euro :)

Co-op gespeeld en zelfs platinum gehaald!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Knack 2 heeft toch in de plus gestaan?
Nee alleen deel 1 zoals @Lekkerboeie86 zegt ;)
Ik heb me daar best mee vermaakt dat ik sindsdien al zit te wachten op deel 2.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
[...]

Knack 2 kon je met de state of play dacht ik via een Duits PlayStation account downloaden. Dat was voor mij een reden om een Duits account aan te maken. Verder nog nooit gespeeld, deel 1 wel uitgespeeld maar was wel echt super eentonig

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Barbapapa852 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Knack 2 kon je met de state of play dacht ik via een Duits PlayStation account downloaden. Dat was voor mij een reden om een Duits account aan te maken. Verder nog nooit gespeeld, deel 1 wel uitgespeeld maar was wel echt super eentonig
Ik vond het ook niet bijzonder goed, maar heb het wel gespeeld om eens iets anders gespeeld te hebben, ik was het een beetje beu die games als AC en Gran Turismo spelen. Mijn dochter vond het anders leuk om naar te kijken, ze vond het een tekenfilm die ik bediende. :+

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
MRE-Inc schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:17:
Iemand hier met een Apple Watch die wat kan testen ?

Ik heb de PS App op mijn iPhone staan icm een Apple Watch 6. Ik zat net op de PS5 in de instellingen te browsen en ging naar bv familie beheer. Dan krijg je op de PS5 een scherm te zien dat wanneer je iets wil veranderen, je eerst je wachtwoord moet invullen of in de PS App de getoonde melding moet goedkeuren.

Ik krijg op mijn iPhone netjes een melding van de PS App en als je op die melding klikt, dan opent de PS App en kun je de melding goedkeuren of afkeuren. Op mijn Apple Watch krijg ik ook een melding echter zitten daar maar 2 knoppen bij: Afwijzen en Sluiten. Naar beneden scrollen laat geen Goedkeuren knop zien. Klopt dat ?

Als het klopt, dan is het by design, maar vind het wel raar want ik zou ook graag de melding via mijn Apple Watch willen goedkeuren. Dus waarom alleen de Afwijzen en Sluiten knop laten zien ?
Dat specifiek heb ik niet getest, maar de PS Watch app behoeft sowieso nog wat werk: bij berichten zie je op de Watch altijd eerst fullscreen de avatar van degene die ene bericht stuurt, en moet je scrollen om uberhaupt het bericht te zien/lezen. Dat gaat het gemak van berichjes in een oogopslag lezen voorbij op de Watch :/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Modbreak:De nieuwe PS+ diensten mogen bediscussierd worden in

[PS+] Playstation Plus

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 29-03-2022 15:22 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Recon24
According to VR analyst Brad Lynch, developers are more excited to make their games for PS VR2 than any other upcoming HMD

[ Voor 38% gewijzigd door Recon24 op 30-03-2022 12:02 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar kennen jullie een betrouwbare site waar je legale ps4, ps5, switch gamekeys kan scoren voor een leuke prijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 30-03-2022 19:35 ]

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:34:
ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar kennen jullie een betrouwbare site waar je legale ps4, ps5, switch gamekeys kan scoren voor een leuke prijs?
Playstation ondersteunt geen gamekeys.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 01:05

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Playstation ondersteunt geen gamekeys.
Ik heb toch enige tijd geleden de season pass voor Far Cry 6 gekocht via Kinguin. Voor 6 euro kreeg ik een code doorgestuurd welke ik daarna in de store kon invullen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-01 13:30
Oxigeon schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:22:
[...]

Ik heb toch enige tijd geleden de season pass voor Far Cry 6 gekocht via Kinguin. Voor 6 euro kreeg ik een code doorgestuurd welke ik daarna in de store kon invullen
Voor DLC werkt dat idd wel, maar gamecodes zijn er volgens mij niet.

hoe dat bijv. bij de deluxe editie van GT7 zit weet ik niet, zit de PS4 versie dan ook als DLC code in het hoesje ?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De PS plus games van april:
-Hood Outlaws & Legends (PS5)
-Slay the Spire (PS4)
-Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (PS4)

Bron: Playsense

*ninja edit
@Raem had ze al gemeld in het PS+ topic zie ik :+
Raem in "[PS+] Playstation Plus"

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 31-03-2022 06:48 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

The Ascent is voor mij persoonlijk toch wel een van de betere verrassingen sinds de PS5 release.
Speelt super soepel, goede combat, toffe gedetailleerde wereld, het geluid is ook heel goed en kan zowel couch als online co-op 8)
Voor 29,99 Euro toch wel een aanradertje.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
s0kkie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:28:
The Ascent is voor mij persoonlijk toch wel een van de betere verrassingen sinds de PS5 release.
Speelt super soepel, goede combat, toffe gedetailleerde wereld, het geluid is ook heel goed en kan zowel couch als online co-op 8)
Voor 29,99 Euro toch wel een aanradertje.
Hij staat ook op mijn lijstje en ga hem zeker een keer oppikken. Maar voorlopig nog druk met HFW en daarna Elden Ring ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

-SaveMe- schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Hij staat ook op mijn lijstje en ga hem zeker een keer oppikken. Maar voorlopig nog druk met HFW en daarna Elden Ring ...
Succes. Ik voorzie dat ik nog maanden zoet ben met Elden Ring. Intussen af en toe GT7. Ik heb echt nul behoefte aan andere games en dat gaat voorlopig ook zo blijven.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Vraagje over Sackboy: A Big Adventure. Heb voor mijn zoontje een tweede controller gekocht. Als echter de tweede controller wordt gestart gaat de Ps5 steeds naar de Plus store om een account te kopen? Dat hoeft toch helemaal niet voor de tweede controller?

Net toch maar PS plus afgesloten maar we krijgen dezelfde melding, heel irritant! Iemand dit wel is eerder gehad?

Zie hier een kruisje om mee te doen maar vervolgens start het scherm voor PS plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkHkYQkCc4tmP8X3Cw1zko3HGxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LK0iib1rGY1eNvQAY7RuUMos.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-V4Th8_wNSKQuSCJSw_xvgEr_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3oI0XtWE7CCkXuFtOYPNk0a.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Wackmack schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:16:
Vraagje over Sackboy: A Big Adventure. Heb voor mijn zoontje een tweede controller gekocht. Als echter de tweede controller wordt gestart gaat de Ps5 steeds naar de Plus store om een account te kopen? Dat hoeft toch helemaal niet voor de tweede controller?

Net toch maar PS plus afgesloten maar we krijgen dezelfde melding, heel irritant! Iemand dit wel is eerder gehad?

Zie hier een kruisje om mee te doen maar vervolgens start het scherm voor PS plus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar lijkt iets mis te gaan inderdaad. Normaal gesproken kan je zonder ps plus gewoon offline multiplayer doen. Als je de controller aanmeldt moet je op gast klikken en vervolgens kan je direct de game in.

• Wackmack
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Daar lijkt iets mis te gaan inderdaad. Normaal gesproken kan je zonder ps plus gewoon offline multiplayer doen. Als je de controller aanmeldt moet je op gast klikken en vervolgens kan je direct de game in.
Ja eens, zo ging het altijd, bijzonder. PS5 misschien even resetten of game opnieuw downloaden.

Thnx voor de tip.

• Recon24

-----------------------------------

New Sony studio Firesprite is making a ‘triple-A horror game’ in Unreal Engine 5
JOB LISTING SUGGESTS A BIG-BUDGET “NARRATIVE DRIVEN HORROR-ADVENTURE” IS IN THE WORKS FOR PS5
As spotted by a Resetera user, a job listing on the UK-based studio’s website states that a horror game is in development, and will run on Unreal Engine 5.

“We are looking for a narrative director to join our development team for a AAA narrative driven horror-adventure game in Unreal 5,” it reads.

“The narrative director is responsible for the project storytelling, helping establish & consider the game’s universe and lore, with responsibility for the quality implementation of narrative content for project milestones and ultimately the game’s release.

It’s not clear if the title is based on an existing Sony horror game property, such as Siren, or whether it’s a new IP.

Firesprite is already co-developing a PlayStation VR 2 spin-off of the Horizon series called Horizon Call of the Mountain, in collaboration with Guerrilla Games.

As reported in January, VGC also understands that Firesprite has taken over development of Lucid Games’ unannounced Twisted Metal reboot and poached its game director.

Matt Southern – the director of various Motorstorm games, plus the original pitcher for Drive Club – left his role as game director at Lucid in January to take on the same role at Fires

Firesprite’s job listings also include numerous roles for what’s simply being referred to as a “multiplayer action” game, but the fact that one of these roles is ‘senior designer: vehicle handling’ suggests this could be the new Twisted Metal game.

It was announced last month that NBC’s streaming platform Peacock will be hosting a Twisted Metal TV series, starring Anthony Mackie from The Falcon and the Winter Soldier, and written by Michael Jonathan (most recently known for his work on Cobra Kai).”
Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2021/09/playstation-firesprite-1024x576.jpg

https://www.videogameschr...-game-in-unreal-engine-5/

[ Voor 90% gewijzigd door Recon24 op 31-03-2022 22:09 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 15:49
Wackmack schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Ja eens, zo ging het altijd, bijzonder. PS5 misschien even resetten of game opnieuw downloaden.

Thnx voor de tip.
En je hebt niet toevallig je account gedeeld waardoor jouw systeem nu niet primair is?
schumi2004 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:
[...]
En je hebt niet toevallig je account gedeeld waardoor jouw systeem nu niet primair is?
Zou niets mogen uitmaken. Sackboy is geen PS+ game, dus dat hij geredirect wordt naar een PS+ subscription makes zero sense.

• Wackmack
schumi2004 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Nee, nog nooit gedaan. Stomme is, heb weken lang Sackboy kunnen spelen samen met mijn zoontje. Net 15e gestort maar blijf helaas in dezelfde loop zitten.

Kan de game verwijderen of de ps5 resetten. Eerste lijkt mij het beste. Save games staan in de cloud neem ik aan?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 23:33
Gisteren toch maar overdragen tegengaan en Grand Theft Auto V gekocht voor de PlayStation 5 voor €9,99.

Het is af en toe lekker even door de wereld te rijden en een missie te doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 205 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord