LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is al vaker gezegd, maar ik vind Returnal echt de beste game die ik helemaal niet meer speel.giantgiantus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Returnal is by far de beste game die ik heb gespeeld de afgelopen jaren.
Ik hou van de sfeer en ook de gameplay voelt goed aan. Ook na heel veel uren blijft het verdomd pittig. Ik ben wel in de tweede biome gekomen maar het demotiveert me echt enorm als ik weer helemaal terug naar het begin word gezet, zonder wapens of iets. Dan heb ik er vaak echt geen zin meer in om weer helemaal vanaf daar te beginnen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ziet er goed uit! Maar ik ben wel sceptisch omdat deze game naast naar old gen zelfs naar de Switch komt. Cyperpunk zit nog vers in het geheugenRecon24 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:59:
4K versie kan je beter kijken om daadwerkelijk de kwaliteit ervan te kunnen zien.
[YouTube: Hogwarts Legacy - Official Reveal Trailer | PS5]
PS4 games spelen op de PS5 in elk geval gewoon met 5.1 surround zoals dat ook op een PS4 was. Maar bij PS5 games was er toch sprake dat die nog geen Surround ondersteunden omdat ze eerst wilden focussen op 3D Audio van die Tempest engine ? Betekent dat dan dat je met native PS5 games je geen 5.1 geluid krijgt, en slechts stereo als je gebruik maakt van externe speakers ? Kan me dat bijna niet inbeelden, ook al omdat je in de instellingen van de PS5 zelfs de exacte positionering van je surround speakers kunt instellen.
Of was al dat nieuws over surround eigenlijk overdreven/foutief wegens niet begrijpen wat de beperkingen inhielden ? Want ik kan me ook inbeelden dat het enkel was dat je geen gesimuleerd 3D geluid kreeg uit Tempest, maar dat Tempest wel al de audio uit games kan renderen naar een 5.1 systeem, mede gebruik makend van je positioneringsinstellingen ?
Misschien kent iemand games met goed 3D geluidsdesign om eens mee te testen...
Gewoon surround sound wordt op de PS5 ondersteund, net als de PS4.Twixie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:13:
Hoe zit dat nu eigenlijk met PS5 en Dolby Surround in games ? Ik heb ze hier thuis eindelijk kunnen overtuigen om de PS4 en PS5 om te wisselen zodat de PS5 in de game-room komt met de nieuwe C1 OLED en mijn oude 5.1 surround systeem (vs de woonkamer met een oudere 4K LCD en slechts stereo geluid).
PS4 games spelen op de PS5 in elk geval gewoon met 5.1 surround zoals dat ook op een PS4 was. Maar bij PS5 games was er toch sprake dat die nog geen Surround ondersteunden omdat ze eerst wilden focussen op 3D Audio van die Tempest engine ? Betekent dat dan dat je met native PS5 games je geen 5.1 geluid krijgt, en slechts stereo als je gebruik maakt van externe speakers ? Kan me dat bijna niet inbeelden, ook al omdat je in de instellingen van de PS5 zelfs de exacte positionering van je surround speakers kunt instellen.
Of was al dat nieuws over surround eigenlijk overdreven/foutief wegens niet begrijpen wat de beperkingen inhielden ? Want ik kan me ook inbeelden dat het enkel was dat je geen gesimuleerd 3D geluid kreeg uit Tempest, maar dat Tempest wel al de audio uit games kan renderen naar een 5.1 systeem, mede gebruik makend van je positioneringsinstellingen ?
Misschien kent iemand games met goed 3D geluidsdesign om eens mee te testen...
Spatial/3D wordt enkel voor headsets (en TV speakers) ondersteund.
Dus eigenlijk was heel die 'hetze' (daar leek het mij toch op) over geen support voor surround systemen voor 3D audio gewoon totaal overroepen, zeker als je ziet hoe brak 3D al werkt op stereo speakers. Games ondersteunen dus nog altijd gewoon standaard 5.1 of 7.1 waar je ook positionele audio mee krijgt, enkel niet in volledige 3D (wat dus wellicht toch nooit deftig zal werken).Caayn schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Spatial/3D wordt enkel voor headsets (en TV speakers) ondersteund.
EDIT: ik ben zelf in de war lijkt me, de hetze ging niet over 5.1 of 7.1, maar over het feit dat de PS5 geen Dolby Atmos ondersteunt en je dus ook geen Dolby Atmos geluid in games kunt krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 19-03-2022 13:36 ]
Ja, het blijft jammer dat we niet gewoon de keuze hebben om een Atmos licentie aan te kunnen schaffen. Veel interessanter dan 3D sound en werkt ook op andere setupsTwixie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:35:
[...]
Dus eigenlijk was heel die 'hetze' (daar leek het mij toch op) over geen support voor surround systemen voor 3D audio gewoon totaal overroepen, zeker als je ziet hoe brak 3D al werkt op stereo speakers. Games ondersteunen dus nog altijd gewoon standaard 5.1 of 7.1 waar je ook positionele audio mee krijgt, enkel niet in volledige 3D (wat dus wellicht toch nooit deftig zal werken).
EDIT: ik ben zelf in de war lijkt me, de hetze ging niet over 5.1 of 7.1, maar over het feit dat de PS5 geen Dolby Atmos ondersteunt en je dus ook geen Dolby Atmos geluid in games kunt krijgen.
"Je bent naar het podium van de World GT Series geracet en hebt de trofee 'Finale' verdiend!
Maar je ontwikkeling tot een ware legende van Gran Turismo™ is nog niet voorbij. Ga naar de garage, tune je favoriete auto en zet koers voor de Platina trofee. Je hebt je ideale lijn gevonden – laat nu maar eens zien dat je hem vast kunt houden.
Uren gespeeld:
2
Trofeeën gewonnen:
0 "
Ik heb GT7 helemaal niet?!
Ik lees gelijkaardige berichten in het GT7 topic. Als dit iets te maken heeft met de downtime van de polyphony server back-end eerder deze week, is dat wel erg kwalijk.Zonekill schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:12:
Ik krijg van Playstation gisteravond 2 mails over GT7. In 1 staat gefeliciteerd dat ik de platina trofee heb gewonnen in GT7! en een minuut later deze mail:
"Je bent naar het podium van de World GT Series geracet en hebt de trofee 'Finale' verdiend!
Maar je ontwikkeling tot een ware legende van Gran Turismo™ is nog niet voorbij. Ga naar de garage, tune je favoriete auto en zet koers voor de Platina trofee. Je hebt je ideale lijn gevonden – laat nu maar eens zien dat je hem vast kunt houden.
Uren gespeeld:
2
Trofeeën gewonnen:
0 "
Ik heb GT7 helemaal niet?!
Het is genoegzaam bekend dat het account systeem van PS/Sony met haken en ogen aan elkaar hangt, maar als er nu dit soort mails zijn rondgezonden, zou ik meteen denken dat m'n account is overgenomen
Dat was ook mijn eerste gedachte.Amos_x schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:35:
[...]
...
Het is genoegzaam bekend dat het account systeem van PS/Sony met haken en ogen aan elkaar hangt, maar als er nu dit soort mails zijn rondgezonden, zou ik meteen denken dat m'n account is overgenomen
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 17:21
Dit weekend tijd gehad om de State of Play terug te komen jken. Hogwarts ziet er goed uit, erg sfeervol! Was van tevoren sceptisch over de gameplay, leek wat saai te worden, maar de combat zag er goed uit.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Straks wordt de muur gestuct met een kabelgoot voor de HDMI kabels. Sonos ARC en 2 One's komen straks binnen.
Wordt een heerlijke game ervaring straks
Geniet er van! Hier een verzameling spoilervrije tips:Stimulate14 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:38:
Returnal gekocht, foto komt er aan.
Straks wordt de muur gestuct met een kabelgoot voor de HDMI kabels. Sonos ARC en 2 One's komen straks binnen.
Wordt een heerlijke game ervaring straks![]()
.
https://kotaku.com/how-to...ch-in-returnal-1846796423
De black is om dit moment in de aanbieding bij bol.com voor 69.99.
https://www.bol.com/nl/nl...9OFQ.4_12.27.ProductTitle
Building Next-Gen Games for PlayStation VR2 with Unity (Presented by Unity)
Fabien Houlmann (Senior Graphics Developer, Unity Technologies)
Bria Williams (Senior Product Manager, Unity Technologies)
David Ruddell (Manager, Software Engineering, Unity Technologies)
Jono Forbes (XR Workflows & Content Tech Lead, Unity Technologies)
Date: Thursday, March 24
Time: 2:00 pm - 3:00 pm
Pass Type: All Access Pass, Core Pass, Summits Pass, Expo Plus Pass, Audio Pass, Independent Games Summit Pass - Get your pass now!
Topic: Programming
Format: Sponsored Session
Viewing Experience: In-Person
Vault Recording: Video
Share
PlayStation VR2 (PS VR2) promises improved graphics performance and cutting-edge hardware that allows you to create immersive virtual worlds for your players. This session explores how Unity’s VR tech stack can help you build better VR titles. Learn how to use the Unity Platform and graphics tools to build stunning PlayStation VR2 experiences and optimize your projects’ performance.
Takeaway
Attendees will learn about Unity's support for PlayStation VR2 and how to use our VR tech stack to build VR games. This session will be specific to PS VR2, but it will also include information that is helpful to all VR creators.
Intended Audience
This session is geared towards console and VR developers looking to develop for PlayStation VR2.
Sony will buy Jade Raymond's Haven Studios, which is currently working on a live service multiplayer game for PS5
— GamesIndustry (@GIBiz) 21 maart 2022
https://t.co/n9UxK0JUb6
Haven was al bezig met een PS5 exclusive.
PlayStation has agreed to fully acquire Haven Studios, the development team led by Assassin's Creed, Star Wars and Google games veteran Jade Raymond.
It follows Sony's initial investment in the studio in March last year. Ever since, the team has been working on an exclusive new IP for PlayStation, which has now been revealed as a 'live service experience built upon a systemic and evolving world'.
The acquisition will mark Sony's first foray into the huge Canadian games development scene, which is responsible for some of the world's biggest AAA games. PlayStation joins the likes of Tencent, EA, Ubisoft, Microsoft, Nintendo, Warner Bros, Activision Blizzard, Take-Two, Square Enix and Sega, which all operate studios in the country.
PlayStation Studios boss Hermen Hulst added: "Jade has built a world-class team with the creative and technical prowess necessary to deliver on such an ambitious project. We value the studio's dedication to building a player-first, collaborative game environment that can last for generations and are thrilled to have them officially become a part of PlayStation Studios."
The price of the acquisition was not disclosed
[ Voor 79% gewijzigd door kazuka op 21-03-2022 16:34 ]
Welcoming Haven Studios to the PlayStation Studios family: https://t.co/J4NQVALbFy pic.twitter.com/txjVnhEGzx
— PlayStation (@PlayStation) 21 maart 2022
[Twitter: https://twitter.com/hermenhulst/status/1505930376182648837?s=20&t=Nn_GqokQTCU2WeXhW19Q9g]
[ Voor 42% gewijzigd door Recon24 op 21-03-2022 16:37 ]
Verwijderd
Dan hebben ze er wel vertrouwen in. Normaal gesproken kocht Sony pas een studio als ze al wat games hadden uitgebracht.kazuka schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:33:
En daar is de volgende acquisitie:
[Twitter]
Haven was al bezig met een PS5 exclusive.
[...]

More on Jade Raymond's @HavenStudiosInc
— Shinobi602 (@shinobi602) 8 oktober 2021
-Sony was the first pick of who to work with on a new IP
-Goal to achieve 'next-level visuals'
-Internal team culture focused on kindness
-Currently over 50 devs, many from the original Assassin's Creed team
Link: https://t.co/mlY7IG5X36 pic.twitter.com/Cti3zSeqa5
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 21-03-2022 18:20 ]
Ik gebruik dat al enkele jaren, maar sinds vorige week krijg ik steeds: "Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw."
Ik heb Orange al gecontacteerd en aan hun zijde ziet alles er goed uit, ik kan bijvoorbeeld wel betalen op Google Play.
Ik twijfel om naar de klantendienst te bellen want die gaan mij waarschijnlijk naar Orange sturen of zeggen "Probeer het morgen nog eens", als ik al binnen geraak...
Verwijderd
Ja gebruik ik wel eens. Maar laatste paar weken niet. Ligt het niet aan het wifi netwerk waar je op zit? Mijn pi-hole wil soms wel eens wat blokkeren. Heb je het al op 4G of 5g geprobeerd? App opnieuw geïnstalleerd?MathieuT schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:44:
Gebruikt er iemand soms de functie om te betalen of geld toe te voegen op de PlayStation Store via je mobiele telefoon?
Ik gebruik dat al enkele jaren, maar sinds vorige week krijg ik steeds: "Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw."
Ik heb Orange al gecontacteerd en aan hun zijde ziet alles er goed uit, ik kan bijvoorbeeld wel betalen op Google Play.
Ik twijfel om naar de klantendienst te bellen want die gaan mij waarschijnlijk naar Orange sturen of zeggen "Probeer het morgen nog eens", als ik al binnen geraak...
Ik heb het al geprobeerd thuis, op het werk en 4G.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:49:
[...]
Ja gebruik ik wel eens. Maar laatste paar weken niet. Ligt het niet aan het wifi netwerk waar je op zit? Mijn pi-hole wil soms wel eens wat blokkeren. Heb je het al op 4G of 5g geprobeerd? App opnieuw geïnstalleerd?
Ik probeer geld toe te voegen aan de portemonnee en tegenwoordig lukt dat niet meer in de app, dus ik doe het via browser (alle enkele browsers geprobeerd, zowel mobiel als desktop).
Dus geen idee wat er mis gaat.
Well, damnRecon24 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:26:
Wat concept art.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Twitter]
Ik heb dit toevallig dit weekend nog gedaan, ook met Orange.MathieuT schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:44:
Gebruikt er iemand soms de functie om te betalen of geld toe te voegen op de PlayStation Store via je mobiele telefoon?
Heb je het via de website geprobeerd ? Daar heb ik inderdaad de indruk dat het al een hele tijd niet meer werkt. De vorige keer was enkele maanden geleden en ook toen kreeg ik die foutmelding. EDIT: niet gezien dat je nog een 2de post had waarin je bevestigt dat het via de browser was.
Wat ik vervolgens gedaan heb, is om via de console het telefoonnummer toe te voegen als betaalmethode. En dat lukte wel.
Bovendien is de hele werking hiervan veranderd, en mogelijk viel die foutmelding hiermee samen. Vroeger was het zo dat je bij het geld toevoegen een operator en telefoonnummer opgaf, en dan via SMS een bevestiging kreeg om de betaling te finalizeren. Tegenwoordig is het echter simpelweg dat je een telefoonnummer eenmalig aan je account koppelt, waarvoor je ook weer bevestigt met een SMS code. Vervolgens kun je echter gewoon geld toevoegen vanop de console, zonder dat er nog enige SMS bevestiging nodig is.
Meer zelfs, je kan nu gewoon rechtstreeks een game kopen met je telefoon als betaalmiddel en dan wordt er ook enkel het exacte bedrag aangerekend op je mobiel. Vroeger moest je altijd eerst een herlading van een veelvoud van €5 doen, waardoor je altijd nog wel ergens een overschot op je PSN account staan had.
Verwijderd
Als je naar beneden scrolt kun je je aanmelden voor het laatste nieuws én eenmaal leverbaar een pre order plaatsen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2022 17:19 . Reden: Er stond wat dubbel dubbel 🤪 ]
Bedankt voor de info!Twixie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:38:
[...]
Ik heb dit toevallig dit weekend nog gedaan, ook met Orange.
Heb je het via de website geprobeerd ? Daar heb ik inderdaad de indruk dat het al een hele tijd niet meer werkt. De vorige keer was enkele maanden geleden en ook toen kreeg ik die foutmelding.
...
Misschien werkt het rechtstreeks betalen beter, maar dan zal ik moeten afwachten tot ik nog eens iets koop waarvoor ik niet genoeg geld in mijn portemonnee heb.
Aangezien ik een prepaid heb zet ik gewoon om de paar maanden de overschot over naar de PlayStation Store, na een tijdje begint dat wel te tellen
Ik probeer wat aan de backlog te werken, anders had ik Forbidden West wel al gekocht, of andere PS5 exclusives
Denk dat je sneller weet wanneer de PSVR2 uit komt als je dit topic blijft volgen... Had me destijds voor de PS5 opgegeven voor updates, nooit ook maar 1 update gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:17:
Geen idee hoe lang het nog duurt maar de VR2 staat al on-line op de PlayStation website
Als je je naar beneden scrolt kun je aanmelden voor het laatste nieuws én eenmaal leverbaar een pre order plaatsen.
Verder die pagina is al best een tijdje online en is ook vrij oud nieuws.
edit: Huidige geruchten zeggen dat hij begin 2023 uit zou moeten komen, en ik denk dat het vergeleken met de PS5 wel mee zal vallen hoe exclusief de PSVR2 zal zijn, denk wel dat hij meer verkocht gaat worden dan de eerste PSVR, maar zeker niet iedereen met een PS5 zal er een kopen en je moet sowieso eerst een PS5 hebben voordat je de PSVR2 kan gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 22-03-2022 17:33 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
[PS5] Pre-order, bestellingen en levertijdenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Sorry, niet gezien en kom er eigenlijk ook nooit zo vaak.
Heb de Telegram bot(s) ook maar weer geïnstalleerd en aangeslingerd, ben bang dat dit net zo een debacle gaart worden als met de PlayStation 5![]()
Als ik meer weet zal ik dat hier natuurlijk weer plaatsen en o ja![]()
https://t.me/laagstalerts_deals (PlayStation)
https://t.me/laagstalerts (PlayStation)
https://t.me/ps5voorraad (PlayStation)
https://t.me/PSXStockBot (PlayStation)
https://t.me/beneluxstockcheckerPS5 (PlayStation)
https://t.me/spydrplaystation5 (PlayStation
https://t.me/ps5accessoire (PlayStation | accessoires)
Mocht er iets ontbreken of niet (meer) courant zijn laat het me even weten via een PM of parkeer het hier.
New features for PS5 and PS4
Thanks to support from our beta participants, we’re introducing some fan-requested features to our global community today, like the ability to create or join Open and Closed Parties on PS5 and PS4 consoles. On PS5, we’re also bringing UI enhancements to Game Base and Trophy cards, as well as accessibility features like mono audio for headphones.
PS5 players with accounts registered to the U.S. or U.K. will be able to test drive a Voice Command (Preview) feature that lets them find and open games, apps, and settings, as well as control media playback with their voice (English language setting only).
You can read more about these system update features here.
For a refresher on PS5 features like how to apply game presets on your console, pin videos and apps to your screen while you play, or share your screen with friends, check out the new “Pro Tips” cards in the Control Center.

PS App and PS Remote Play enhancements
Starting later today, we’re gradually rolling out the ability for PS App users to create or join Open and Closed Parties through the app as well. We’ve also updated the PS App Game Base UI to make it easier to access the Friends, Parties and messaging features, delivering a consistent player experience with PS5.

PS Remote Play mobile app users can enjoy a new “dark mode” based on their phone setting and choose from new Screen Reader languages for both iOS and Android, including Portuguese (Brazil and Portugal), Finnish, Swedish, Turkish, Greek, Thai and Chinese (traditional and simplified).
On the horizon: Variable Refresh Rate support for PS5
We’re also pleased to share that Variable Refresh Rate (VRR) is planned to release on PS5 in the coming months. On HDMI 2.1-compatible TVs and PC monitors, VRR dynamically syncs the refresh rate of the display to the PS5 console’s graphical output. This enhances visual performance for PS5 games by minimizing or eliminating visual artifacts, such as frame pacing issues and screen tearing. Gameplay in many PS5 titles feels smoother as scenes render instantly, graphics look crisper, and input lag is reduced. Previously released PS5 games can be fully optimized for VRR through a game patch and future games may include VRR support at launch.

As an added option, you can also choose to apply VRR to PS5 games that don’t support it. This feature may improve video quality for some games. If this results in any unexpected visual effects, you can turn off this option at any time. Both VRR and this secondary option can be turned on or off.
Please note that results may vary depending on the TV you’re using and game you’re playing. As we get closer to the feature’s release, we’ll share more details, including some of the games that will enable VRR support through a game patch.
Our teams will continue to work hard on ways to enhance your gaming and social experiences on PlayStation, so stay tuned for more updates!
Source: https://blog.playstation....s-release-globally-today/
Coming Months is vrij ruim.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb teven een Remote Play app nu op mijn PS5 staan. Als je die start, krijg je een scherm met de tekst:
Gebruik deze PS5 om verbinding te maken met een andere PS5 of PS4 en deze te bedienen. Waar wil je verbinding mee maken ?
En dan keuze uit 2 iconen met resp, een PS5 en PS4 logo waar je op kan klikken om verbinding te maken.
EDIT: PS Remote Play app op iOS heeft ook een update gekregen.
/f/image/syqiwRJUw3t9TejDvzCqNIam.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/svN6toPlKff7lDpd8Om3gdPy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iTNKyeaMuqgmgsXmTuChAtyo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OL1MGnATetaI8AnVgEcQlE54.png?f=fotoalbum_large)
Hmm een soort client server achtig iets:
https://remoteplay.dl.pla...play/lang/nl/ps5_ps5.html
[ Voor 60% gewijzigd door MRE-Inc op 23-03-2022 11:07 ]
XBL: MRE Inc
Verwijderd
Dit is niet nieuw, dit zat er hiervoor ook al in, alleen was de remote play app wat meer verborgen. Die zat in je lijst met games. Als je een tweede ps4 of ps5 hebt kan je vanaf je ps5 dus via remote play die consoles benaderen. Andersom kan ook, ik kan met mijn ps4 inloggen op mijn ps5.MRE-Inc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:55:
Net de update geinstalleerd. Ik zag dat ik op 8 maart ook al een systeem update had. Gaat Sony nu vaker updates uit brengen. Soms heb je maanden geen update en nu heb ik er 2 in 1 maand.
Heb teven een Remote Play app nu op mijn PS5 staan. Als je die start, krijg je een scherm met de tekst:
Gebruik deze PS5 om verbinding te maken met een andere PS5 of PS4 en deze te bedienen. Waar wil je verbinding mee maken ?
Was me nog nooit opgevallen. Werkt dat een beetje ? Krijg je dan gewoon je PS5 interface op je PS4 te zien ?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Dit is niet nieuw, dit zat er hiervoor ook al in, alleen was de remote play app wat meer verborgen. Die zat in je lijst met games. Als je een tweede ps4 of ps5 hebt kan je vanaf je ps5 dus via remote play die consoles benaderen. Andersom kan ook, ik kan met mijn ps4 inloggen op mijn ps5.
Over die update van 8 maart, ik zie daar op blog.playstation.com ook niks over terug. Ik zit volgens mij ook niet in één of ander beta programma voor zo ver ik weet. Kan ik dat ergens terug vinden of je mee doet aan beta systeem updates ?
Verwijderd
Dat werkt prima, maar is helemaal afhankelijk hoe goed je interne netwerk is. Heb je overal 1 Gbit LAN liggen of alles met WI-FI? Als je dat laatste hebt dan zal je iets meer latency hebben en ook wat lagere resolutie stream. Maar je krijgt dan een stream van je ps5 te zien, er is ook een remote app voor de pc. Dan kan je vanaf je pc op je ps5 gamen. Je kan bijvoorbeeld ook vanaf je PS vita games van de ps4 spelen.MRE-Inc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Was me nog nooit opgevallen. Werkt dat een beetje ? Krijg je dan gewoon je PS5 interface op je PS4 te zien ?
Verwijderd
PS5 is wel via 1Gbit aangesloten, maar overige clients zijn via 5Ghz wifi met max 866Mbps via Unifi Access Points aangesloten. Ik merk daardoor nauwelijks tot geen latancy. Remote play op de PC en via de iPad of iPhone doe ik regelmatig, maar dan zit ik op een 5G netwerk.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:25:
[...]
Dat werkt prima, maar is helemaal afhankelijk hoe goed je interne netwerk is. Heb je overal 1 Gbit LAN liggen of alles met WI-FI? Als je dat laatste hebt dan zal je iets meer latency hebben en ook wat lagere resolutie stream. Maar je krijgt dan een stream van je ps5 te zien, er is ook een remote app voor de pc. Dan kan je vanaf je pc op je ps5 gamen. Je kan bijvoorbeeld ook vanaf je PS vita games van de ps4 spelen.
Maar het was nieuw voor me dat Remote Play ook voor een PS4 en PS5 beschikbaar was. Wel om je console vanaf PC of tablet of telefoon te benaderen, maar niet vanaf een andere console. Meer opties is in dit geval dus altijd beter.
Even je eigen bericht lezen.TechFox schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:35:
Heeft iemand de vrr al zichtbaar in zijn of haar menu? Ik heb hier een 120 hertz tv staan (lg c1) en daarbij zie ik niet.
Haha ja snap ik wel, had toch kunnen zijn dat ze het erin hadden gezet als placeholder. Een optie waar je niks mee kan bijvoorbeeld.Raem schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:36:
[...]
Even je eigen bericht lezen.VRR wordt in de komende maanden uitgerold.
Ben nog niet helemaal wakker blijkbaar 😜
Inderdaad en GT7 kan er best van profiteren, merk bij dat spel toch wel framedrops op zo af en toe, op de nurbring met veel auto's en regen helemaal.Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:42:
Friggin' finally VRR support! Hopelijk binnen afzienbare tijd.
Coming Months is vrij ruim.
Laat ik nou vrij recent nog een nieuwe TV met VRR ondersteuning gekocht hebben
Uit het blog artikel:TechFox schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:35:
Heeft iemand de vrr al zichtbaar in zijn of haar menu? Ik heb hier een 120 hertz tv staan (lg c1) en daarbij zie ik niet.
Ondanks dat ik het gelezen had, stiekem natuurlijk even gekeken of het al in te schakelen was tegen beter weten in.planned to release on PS5 in the coming months
@Raem Bedankt!!
Overigens zat er ook een controller update bij vandaag. Kan daar niks over terug vinden.
Verwijderd
Geen last van, op de ps4 pro merk ik wel framedrops maar op de ps5 niet.Kalder schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:38:
[...]
Inderdaad en GT7 kan er best van profiteren, merk bij dat spel toch wel framedrops op zo af en toe, op de nurbring met veel auto's en regen helemaal.
Laat ik nou vrij recent nog een nieuwe TV met VRR ondersteuning gekocht hebbenDus kom maar op met dat VRR, hoop ook dat het niet al te lang duurt!
Nog even gezocht, maar wij kunnen ook niet mee doen als beta testersMRE-Inc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Uit het blog artikel:
[...]
Ondanks dat ik het gelezen had, stiekem natuurlijk even gekeken of het al in te schakelen was tegen beter weten in.
@Raem Bedankt!!
Overigens zat er ook een controller update bij vandaag. Kan daar niks over terug vinden.
https://www.playstation.c...ps5-beta-program-sign-up/
You must be located in one of the following regions or countries: United States, Canada, Japan, United Kingdom, France, Germany
Verwijderd
UK account aanmaken? Of zou het op basis van IP gaan?Raem schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Nog even gezocht, maar wij kunnen ook niet mee doen als beta testers
https://www.playstation.c...ps5-beta-program-sign-up/
[...]
Heb toch al een aantal keer een flinke framedrop gehad, zoals ik zeg vooral op de langere tracks met veel auto's en regen, en dan vooral als er veel auto's in je gezichtsveld zitten, niet heel erg, maar wel "noticeable".Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Geen last van, op de ps4 pro merk ik wel framedrops maar op de ps5 niet.
Edit: Aan de andere kant wellicht dat ik mijn PS5 eens moet uitzuigen, hij wordt redelijk warm en heb het afgelopen jaar aardig wat verbouwingen gehad in huis waardoor er natuurlijk een bende stof is vrij gekomen, dus misschien dat mijn PS5 al te warm wordt en daardoor minder rekenkracht heeft ofzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 23-03-2022 11:48 ]
Dat zou misschien wel kunnen werken ja. Maar het account moet ook een goede reputatie hebben, dus ik denk dat ze net aangemaakte accounts niet accepteren.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:45:
[...]
UK account aanmaken? Of zou het op basis van IP gaan?
You must have a valid PSN account in good standing with a current email address
Digital foundry heeft dit bevestigd dat met 20 autos nacht en regen het vaak geen locked 60fps meer is.Kalder schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Heb toch al een aantal keer een flinke framedrop gehad, zoals ik zeg vooral op de langere tracks met veel auto's en regen, en dan vooral als er veel auto's in je gezichtsveld zitten, niet heel erg, maar wel "noticeable".
Edit: Aan de andere kant wellicht dat ik mijn PS5 eens moet uitzuigen, hij wordt redelijk warm en heb het afgelopen jaar aardig wat verbouwingen gehad in huis waardoor er natuurlijk een bende stof is vrij gekomen, dus misschien dat mijn PS5 al te warm wordt en daardoor minder rekenkracht heeft ofzo.
Ook heeft trial mountain ook in je eentje fps drops maar dit lijkt fixbaar want is niet heel zwaar in je eentje zonder regen enz.
Dus vrr is zeker welkom!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik teken nergens meer voor
Yuoni is slecht. Heel slecht. Een dertien in een dozijn Unity game. Martha is Dead heb ik heel kort gespeeld, maar dit oogde al een stuk professioneler, mooier en strakker op alle kanten. M.a.w. Yuoni is op één plaats op zijn best; de plank.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:25:
[...]
Dat werkt prima, maar is helemaal afhankelijk hoe goed je interne netwerk is. Heb je overal 1 Gbit LAN liggen of alles met WI-FI? Als je dat laatste hebt dan zal je iets meer latency hebben en ook wat lagere resolutie stream. Maar je krijgt dan een stream van je ps5 te zien, er is ook een remote app voor de pc. Dan kan je vanaf je pc op je ps5 gamen. Je kan bijvoorbeeld ook vanaf je PS vita games van de ps4 spelen.
Verwijderd
Ik wou net een potje multiplayer COD spelen en kreeg de melding dat ik geen plus abonnement heb?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:15:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik probeer mijn game save’s naar de PlayStation 5 te kopiëren en iedere keer verwijst men mij door naar een PlayStation plus abonnement. Ik héb een PlayStation plus abonnement en daar komt nog bij dat ik andere en hogere bedragen zie dan voorheen.
Blijkbaar dus iets mis met de update
Verwijderd
Om verder te komen wil men dat ik eerst maar 1 van de 2 van onderstaande bedragen aftik anders geen plus voor mij…Chelseamarre123 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Ik wou net een potje multiplayer COD spelen en kreeg de melding dat ik geen plus abonnement heb?
Het lijkt te zijn opgelost, maar Sony kennende en verwijzende naar hun 'voorwaarden'
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 13:31 ]
Kan zijn dat er iets mis is met de PSN gedeelde.Chelseamarre123 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Ik wou net een potje multiplayer COD spelen en kreeg de melding dat ik geen plus abonnement heb?
https://www.pushsquare.co...or-some-players-right-now
https://downdetector.com/status/playstation-network/
[ Voor 6% gewijzigd door TechFox op 23-03-2022 13:30 ]
Dit krijg ik dus ook, even afwachten en niet betalen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Om verder te komen wil men dat ik eerst maar 1 van de 2 van onderstaande bedragen aftik anders geen plus voor mij…
[Afbeelding]
Verwijderd
De ‘waarschuwing’ is weg…. Mijn vrouw had de deegroller al klaarstaan.Chelseamarre123 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Dit krijg ik dus ook, even afwachten en niet betalen.
M'n TV heeft geen update gehad. Ik wist wel dst dit een optie was op m'n TV en deze stond ook altijd aan, maar na de laatste ps5 update krijg ik hier dus melding van.
Dan moet er toch iets verandert zijn aan het signaal wat de ps5 doorgeeft zou je zeggen...
PSN: Mondaatje
Ben benieuwd vanavond, heb ook een C9 en nooit de melding gehad.Monda schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:11:
Wel apart... Ik heb als tv de LG C9. Nu kreeg ik, na spelen van een 120hz game, ineens een melding van m'n tv die ik voorheen nooit kreeg: "Instant game respons active".
M'n TV heeft geen update gehad. Ik wist wel dst dit een optie was op m'n TV en deze stond ook altijd aan, maar na de laatste ps5 update krijg ik hier dus melding van.
Dan moet er toch iets verandert zijn aan het signaal wat de ps5 doorgeeft zou je zeggen...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Hier ook een C9 en zag dezelfde melding. Ik heb deze melding volgens mij nog nooit eerder gezien op de PS5, wel op de Xbox Series X. Ik heb niet eens een game gestart en zag deze melding.Monda schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:11:
Wel apart... Ik heb als tv de LG C9. Nu kreeg ik, na spelen van een 120hz game, ineens een melding van m'n tv die ik voorheen nooit kreeg: "Instant game respons active".
Dashboard PS5 is 4k met HDR. Dashboard van de Series X is 4k zonder HDR. Bij een game op de Series X zie je dan het beeld zwart worden en schakelen naar HDR (als de game het ondersteunt). Op de PS5 heb je die schakeling van non-HDR naar HDR dus niet. Nou speel ik de laatste tijd alleen maar Spider-man remastered en komt het bij games zonder HDR wellicht wel voor.
Jammer dat veel spellen niet gewoon uitgaan van de PS5 systeem instelling wat HDR kalibratie betreft. Bij veel spellen zie je een eigen HDR kalibratie met weer andere termen. Maakt het er niet duidelijker op. Gelukkig zijn er dit soort filmpjes die je de juiste instellingen geven
Instellingen van Vincent toegepast en het ziet er nu een stuk beter uit op mijn LG Oled.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
De instellingen die hij geeft zijn de juiste instellingen voor zijn "canon reference monitah" (normaal maak ik geen grappen over uitspraak, maar hij zegt dat zo vaak in zijn filmpjes dat het wat mij betreft een meme mag worden, net als "safety is numbah one priority"Millert schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:38:
Voor de mensen die de PS5 versie van GTA5 spelen, Vincent Teoh heeft een educatief filmpje plaatst over de HDR kalibratie. Standaard staat deze veel te helder ingesteld. YouTube: GTA 5 Default HDR Settings are Too BRIGHT & Washed Out! Here's How t...
Jammer dat veel spellen niet gewoon uitgaan van de PS5 systeem instelling wat HDR kalibratie betreft. Bij veel spellen zie je een eigen HDR kalibratie met weer andere termen. Maakt het er niet duidelijker op. Gelukkig zijn er dit soort filmpjes die je de juiste instellingen geven.
Instellingen van Vincent toegepast en het ziet er nu een stuk beter uit op mijn LG Oled.
Hij legt wel goed uit wat de instellingen doen, maar je kunt niet blind de settings van hem overnemen. Daarnaast is het ook een stukje smaak, zijn instellingen doen denken aan toen Lightroom net uitkwam en iedereen de maximale wit en zwartpunt uit zijn raw files wou halen. Technisch gezien haal je dan het maximale uit je monitor, maar het levert wel een saaie ongeinspireerd plaatje op.
Op mijn Samsung QLED zijn de default instellingen prima. your mileage may vary, maar ga vooral zelf experimenteren en neem niet alles over als gospel. Aan de andere kant, als zijn instellingen voor jou werken en je vind dat mooi, doe dan vooral dat
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Bij de PS5 gebeurt het inderdaad andersom. Als je een non-HDR game start wordt het beeld ook even zwart om te schakelen. Tenzij je HDR op Always On hebt staan.MRE-Inc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:35:
[...]
Hier ook een C9 en zag dezelfde melding. Ik heb deze melding volgens mij nog nooit eerder gezien op de PS5, wel op de Xbox Series X. Ik heb niet eens een game gestart en zag deze melding.
Dashboard PS5 is 4k met HDR. Dashboard van de Series X is 4k zonder HDR. Bij een game op de Series X zie je dan het beeld zwart worden en schakelen naar HDR (als de game het ondersteunt). Op de PS5 heb je die schakeling van non-HDR naar HDR dus niet. Nou speel ik de laatste tijd alleen maar Spider-man remastered en komt het bij games zonder HDR wellicht wel voor.
Uiteraard, smaken verschillenMagic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:49:
[...]
De instellingen die hij geeft zijn de juiste instellingen voor zijn "canon reference monitah" (normaal maak ik geen grappen over uitspraak, maar hij zegt dat zo vaak in zijn filmpjes dat het wat mij betreft een meme mag worden, net als "safety is numbah one priority").
Hij legt wel goed uit wat de instellingen doen, maar je kunt niet blind de settings van hem overnemen. Daarnaast is het ook een stukje smaak, zijn instellingen doen denken aan toen Lightroom net uitkwam en iedereen de maximale wit en zwartpunt uit zijn raw files wou halen. Technisch gezien haal je dan het maximale uit je monitor, maar het levert wel een saaie ongeinspireerd plaatje op.
Op mijn Samsung QLED zijn de default instellingen prima. your mileage may vary, maar ga vooral zelf experimenteren en neem niet alles over als gospel. Aan de andere kant, als zijn instellingen voor jou werken en je vind dat mooi, doe dan vooral dat
Ik heb de instellingen over kunnen nemen omdat hij specifiek verwijst naar LG Oled's, hij geeft dan ook aan dat je bij andere displays in ieder geval de Peak Brightness moet aanpassen. Hij gebruikt zijn Canon scherm omdat deze de nits waarde kan weergeven, zodat duidelijk wordt wat de verschillende settings doen. Ook op jouw QLed kan je een meer dynamisch plaatje krijgen door de instellingen aan te passen.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Klopt, ik denk dat QLED door zijn hoge piekhelderheid misschien ook wel net even andere instellingen nodig heeft als OLED. Meestal zijn de standaardinstellingen helemaal prima, maar ik heb ook games gehad waar ik na lang tweaken/proberen zelfs SDR mooier vind, gezien dat ook nog eens behoorlijk wat stroom scheelt is de keuze dan makkelijk gemaakt.Millert schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Uiteraard, smaken verschillen, ik stel het scherm graag natuurgetrouw in (zoals filmmaker mode tracht voor filmmateriaal).
Ik heb de instellingen over kunnen nemen omdat hij specifiek verwijst naar LG Oled's, hij geeft dan ook aan dat je bij andere displays in ieder geval de Peak Brightness moet aanpassen. Hij gebruikt zijn Canon scherm omdat deze de nits waarde kan weergeven, zodat duidelijk wordt wat de verschillende settings doen. Ook op jouw QLed kan je een meer dynamisch plaatje krijgen door de instellingen aan te passen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Volgens de nieuwe HDMI specificaties is een 2.0 tegenwoordig een 2.1 weliswaar zonder de functies van de oorspronkelijke 2.1. Ik zie binnenkort al klachten van mensen die zogezegd een 2.1 hebben maar geen volwaardige 2.1. De ellende die HDMI heet.Quakie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:57:
Jammer dat HDMI 2.1 vereiste is. Mijn tv heeft free Sync maar geen HDMI 2.1.
Het is een Samsung Q70R televisie (2019). Bijv 120FPS doet ie maar schakelt terug naar 1080P bijv.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Dan ga ik hem denk ik skippen, de reviews zijn ook niet heel best. Ben wel benieuwd naar Martha is dead.Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:00:
[...]
Yuoni is slecht. Heel slecht. Een dertien in een dozijn Unity game. Martha is Dead heb ik heel kort gespeeld, maar dit oogde al een stuk professioneler, mooier en strakker op alle kanten. M.a.w. Yuoni is op één plaats op zijn best; de plank.
Ik ben wel heel benieuwd naar Scorn, maar dat is hier wat offtopic. Hopelijk komt hij dit jaar nog.
En Slitterhead:Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Dan ga ik hem denk ik skippen, de reviews zijn ook niet heel best. Ben wel benieuwd naar Martha is dead.
Ik ben wel heel benieuwd naar Scorn, maar dat is hier wat offtopic. Hopelijk komt hij dit jaar nog.
YouTube: Slitterhead Reveal Trailer | PS5, PS4
Verwijderd
Die ziet er inderdaad ook erg tof uit! Komt die dit jaar? Kan er niks over vinden.Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:47:
[...]
En Slitterhead:
YouTube: Slitterhead Reveal Trailer | PS5, PS4
Geen idee tbh, werd er op geattendeerd door een maat en raakte geïntrigeerdVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:13:
[...]
Die ziet er inderdaad ook erg tof uit! Komt die dit jaar? Kan er niks over vinden.
Nou nog steeds. Wat slecht zeg.Raem schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:38:
https://status.playstation.com/
Er zijn diverse PSN storingen.
Verwijderd
Helemaal mee eens, alleen gebeurd mij dit nou wel iets te vaak tegenwoordig.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:32:
[...]
Tja, banken liggen er ook wel eens een dag uit. Het blijven mensen die daar werken.
Lijkt wel alsof er met elke grote update weer iets gruwelijks mis gaat.
Verwijderd
Wanneer was de laatste storing dan? Die kan ik mij niet meer herinneren eerlijk gezegd. Of heb ik wat gemist?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Helemaal mee eens, alleen gebeurd mij dit nou wel iets te vaak tegenwoordig.
Lijkt wel alsof er met elke grote update weer iets gruwelijks mis gaat.
Ah ja die teoh. Die gast die elk tv beeld zo saai maakt dat je net zo goed naar buiten kan ipv gamen 😂Millert schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:38:
Voor de mensen die de PS5 versie van GTA5 spelen, Vincent Teoh heeft een educatief filmpje plaatst over de HDR kalibratie. Standaard staat deze veel te helder ingesteld. YouTube: GTA 5 Default HDR Settings are Too BRIGHT & Washed Out! Here's How t...
Jammer dat veel spellen niet gewoon uitgaan van de PS5 systeem instelling wat HDR kalibratie betreft. Bij veel spellen zie je een eigen HDR kalibratie met weer andere termen. Maakt het er niet duidelijker op. Gelukkig zijn er dit soort filmpjes die je de juiste instellingen geven.
Meh, slechte gameplay en domme NPCs buiten.giantgiantus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Ah ja die teoh. Die gast die elk tv beeld zo saai maakt dat je net zo goed naar buiten kan ipv gamen 😂
Dat is nog een raadsel, ik las dat de PS5 al minder bandbreedte heeft voor HDMI dus misschien kan je geluk hebben.Quakie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:18:
@AppleFan2007 dus als we het omdraaien, zou ik in dit geval misschien ook " geluk " kunnen hebben en dat het gewoon werkt?
Het is een Samsung Q70R televisie (2019). Bijv 120FPS doet ie maar schakelt terug naar 1080P bijv.
We zullen wel zien als het uitkomt, het kan altijd zijn dat we iets over het hoofd zien.
Fijn dat VRR nu op de publieke roadmap staat. Hoewel games de afgelopen tijd beter zijn geworden in het vasthouden van hun target framerate zijn er nog genoeg drops te vinden waarbij VRR de ervaring zou kunnen verbeteren.TechFox schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:24:
On the horizon: Variable Refresh Rate support for PS5
We’re also pleased to share that Variable Refresh Rate (VRR) is planned to release on PS5 in the coming months. On HDMI 2.1-compatible TVs and PC monitors, VRR dynamically syncs the refresh rate of the display to the PS5 console’s graphical output. This enhances visual performance for PS5 games by minimizing or eliminating visual artifacts, such as frame pacing issues and screen tearing. Gameplay in many PS5 titles feels smoother as scenes render instantly, graphics look crisper, and input lag is reduced. Previously released PS5 games can be fully optimized for VRR through a game patch and future games may include VRR support at launch.
[Afbeelding]
As an added option, you can also choose to apply VRR to PS5 games that don’t support it. This feature may improve video quality for some games. If this results in any unexpected visual effects, you can turn off this option at any time. Both VRR and this secondary option can be turned on or off.
Please note that results may vary depending on the TV you’re using and game you’re playing. As we get closer to the feature’s release, we’ll share more details, including some of the games that will enable VRR support through a game patch.
Our teams will continue to work hard on ways to enhance your gaming and social experiences on PlayStation, so stay tuned for more updates!
Source: https://blog.playstation....s-release-globally-today/
Ik wil graag een 1TB SSD erbij nemen voor wat extra storage. Nu zijn de heatsink varianten vaak een stuk duurder dan de versies zonder. Het lijkt me dus slim om een losse heatsink te bestellen en deze zelf erop te maken.
Wat is aan te raden? Ben niet zo thuis in welke het beste presteert en welke ook past. Graag ook advies welke SSD te nemen. Voorkeur gaat uit naar een Samsung 980 Pro, maar is puur op basis van onderbuikgevoel. Heb hier in huis ook allemaal Samsung SSD’s voor in laptop’s/pc’s, maar sta open voor suggesties.
Niks mis met een frisse neus halen tochgiantgiantus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Ah ja die teoh. Die gast die elk tv beeld zo saai maakt dat je net zo goed naar buiten kan ipv gamen 😂
Zou mooi zijn als je voor de juiste HDR kalibratie gewoon uit een lijst je specifieke tv model kon kiezen en dat dan de juiste waarden voor piekhelderheid, contrast en dergelijke geladen worden. Zijn gewoon vaststaande specificaties. Met dan de mogelijkheid voor aanpassingen door de gebruiker.
Of meer ondersteuning voor HGIG in games en het aanhouden van de PS5 kalibratie wat HDR betreft.
[ Voor 20% gewijzigd door Millert op 23-03-2022 19:03 ]
De huidige bandbreedte voor hdmi is 32 gbit/s op PS5. De HDMI encoder chip kan gewoon 40 leveren net als op de XSX, dus waarschijnlijk niks meer dan een SW dingetje.AppleFan2007 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:52:
[...]
Dat is nog een raadsel, ik las dat de PS5 al minder bandbreedte heeft voor HDMI dus misschien kan je geluk hebben.
We zullen wel zien als het uitkomt, het kan altijd zijn dat we iets over het hoofd zien.
Verwijderd
Precies dit. Heb ik ook al de frontpage gemeld, maar dan word je weer direct gemind.cold_as_ijs schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:45:
[...]
De huidige bandbreedte voor hdmi is 32 gbit/s op PS5. De HDMI encoder chip kan gewoon 40 leveren net als op de XSX, dus waarschijnlijk niks meer dan een SW dingetje.
Wil je niet zelf gaan stoeien met een headsink, hier de goedkoopste variant van Samsung 980 pro met heatsink.kaos001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:29:
Heb al even gegoogled en in de topicstart (hier staat het niet) gekeken, maar kom er nog niet helemaal uit.
Ik wil graag een 1TB SSD erbij nemen voor wat extra storage. Nu zijn de heatsink varianten vaak een stuk duurder dan de versies zonder. Het lijkt me dus slim om een losse heatsink te bestellen en deze zelf erop te maken.
Wat is aan te raden? Ben niet zo thuis in welke het beste presteert en welke ook past. Graag ook advies welke SSD te nemen. Voorkeur gaat uit naar een Samsung 980 Pro, maar is puur op basis van onderbuikgevoel. Heb hier in huis ook allemaal Samsung SSD’s voor in laptop’s/pc’s, maar sta open voor suggesties.
https://www.amazon.nl/dp/...ADQW?_encoding=UTF8&psc=1
Ik heb zelf ook de Samsung 980 gepakt en de heatsink apart gekocht. Kost echt geen geld en is heel easy te plaatsen. Zware afrip die SSD's met heatsinkkaos001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:29:
Heb al even gegoogled en in de topicstart (hier staat het niet) gekeken, maar kom er nog niet helemaal uit.
Op YouTube zijn veel tutorials hoe je het moet doen mocht je ergens bang van hebben.
Als je PS5 SSD’s googled, dan zie je dat alle bekende webshops adverteren met de gene die afgelopen jaar zijn gereleased. Op velen sites staat ook een PS5 “supported” bij.kaos001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:29:
Jup.Monda schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:11:
While undocumented, the latest system update of 22.01-05.00.00 on the PS5 has enabled ALLM (Auto Low Latency Mode) support, as verified using an LG C9 & a Sony X900H. ALLM automatically switches (or locks, in Sony TVs' case) the display into Game Mode. https://t.co/Dync2FzXft
— Vincent Teoh (@Vincent_Teoh) 23 maart 2022
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 100% gewijzigd door SemperFidelis op 23-03-2022 22:03 ]
Low latency mode komt hier ook voorbij inderdaad. Nog niet echt gemerkt of het voordeel levert, maar TV herkent het in ieder geval wel.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Mijn CX sprong altijd al automatisch over naar game mode. Is hier nu iets anders aan dan?
Niet helemaal. Mensen denken in "supported" termen. Deze heb ik zelf besteld en geplaatst. Werkt perfect.lordloeder schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Wil je niet zelf gaan stoeien met een headsink, hier de goedkoopste variant van Samsung 980 pro met heatsink.
https://www.amazon.nl/dp/...ADQW?_encoding=UTF8&psc=1
https://tweakers.net/pricewatch/1643182/xpg-gammix-s70-1tb.html
Thanks Chet for checking it out! :D
— Shuhei Yoshida (@yosp) 24 maart 2022
The NFL is developing its first VR football game and targeting PSVR and Quest. #PSVR #PS4 #PS5 #PSVR2
— AJ (@PSVRUnderground) 23 maart 2022
https://t.co/P9FOOa0x3b
This may be the week we learn a little more about Sony’s next-gen PSVR2 headset, which still remains something of a mystery. While we’ve seen the hardware and controllers, and even a few seconds of Horizon Call of the Mountain gameplay, specifics like software lineups very much remain undercover. But a GDC presentation from engine Unity promises to explore the headset’s “improved graphics performance and cutting-edge hardware”.
The briefing, scheduled to take place on 24th March, is entitled ‘Building Next-Gen Games for PSVR2 with Unity’. While this will be more targeted at developers, it’s likely we’ll learn more about what’s possible with the headset, including some examples. Furthermore, with Unity hosting a presentation on the platform, it’s feasible that the peripheral may feature in other presentations during the industry-focused convention.
Of course, it’s important to keep your expectations in check here. GDC is an event for gaming professionals, and it’s not necessarily the venue for consumer relations. This means you shouldn’t anticipate game reveals or trailers – more tech-focused information about some of the features and functions of the headset. We’ll keep you updated throughout the course of the week with any interesting tidbits or updates.
[ Voor 120% gewijzigd door Recon24 op 24-03-2022 10:15 ]
Klopt inderdaad. Het enige wat er 'nieuw' is is dat je tv het nu ook laat weten middels een pop-up.Raem schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Mijn CX sprong altijd al automatisch over naar game mode. Is hier nu iets anders aan dan?
Met ALLM zou jouw TV automatisch in en uit game mode moeten schakelen afhankelijk van de content die jij kijkt op dezelfde input.Raem schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Het zou ongeveer als moeten werken:
- PS5 + game: game mode
- PS5 + multimedia: standaard/film/etc mode
Zo hoef jij niet meer zelf te schakelen tussen verschillende modes als jij bijv een film wilt kijken op jouw PS5.
Dit staat volledig los van modes die jij per input instelt. Bijvoorbeeld: HDMI 1 = game mode, HDMI 2 vivid, HDMI 3 movie, etc.
https://pu.nl/artikelen/f...ds-voor-de-playstation-5/kaos001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:29:
Verwijderd
Wellicht komt het omdat ik een Sony tv heb, maar i.c.m. mijn ps5 werkt dit al zo zonder ALLM. Ik kijk vaak 4k bluray's via mijn ps5 en dan schakelt mijn tv naar de juiste modus. Start ik een game op dan schakelt hij automatisch over naar game mode.Caayn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Met ALLM zou jouw TV automatisch in en uit game mode moeten schakelen afhankelijk van de content die jij kijkt op dezelfde input.
Het zou ongeveer als moeten werken:
- PS5 + game: game mode
- PS5 + multimedia: standaard/film/etc mode
Zo hoef jij niet meer zelf te schakelen tussen verschillende modes als jij bijv een film wilt kijken op jouw PS5.
Dit staat volledig los van modes die jij per input instelt. Bijvoorbeeld: HDMI 1 = game mode, HDMI 2 vivid, HDMI 3 movie, etc.
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |