Ik heb mijn PS5 uitgeleend dus probeer hem te kopen via de PS App of website maar daar is ie dus niet te vindenSteven030 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:58:
[...]
Bij mij stond hij gewoon in de store onder vooruitbestellingen. Ik ben dus niet eerst naar de Ps4 versie gegaan
Klopt. Enkel via de PS5 zelf.Jay-v schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Ik heb mijn PS5 uitgeleend dus probeer hem te kopen via de PS App of website maar daar is ie dus niet te vinden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
State of Play
vanavond om 23:00
linkje voor de livestream: YouTube: State of Play | March 9, 2022 [ENGLISH]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik ben volgens mij één van de weinige die er naar uitkijkt 😊
Trouwens vandaag nog eens FFXV geinstalleerd en op de lite modus gezet. 60fps op de ps5 maakt het een hele andere ervaring.
[ Voor 23% gewijzigd door Kenny_026 op 09-03-2022 18:11 ]
Idem hier. Al dat gedoe met drie puntjes etc is gewoon niet nodig.Steven030 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:58:
[...]
Bij mij stond hij gewoon in de store onder vooruitbestellingen.
Ga gewoon op de PS5 naar de Store (eerste tegel in je rij games), ga dan naar beneden tot je bij Vooruitbestellingen komt, en daar staan bij mij GTA Online (gratis) en GTA V (€9.99) broederlijk naast mekaar... Maar misschien dat dat stuk er anders uitziet afhankelijk van wat je vroeger al gekocht hebt ?
Final Fantasy XVIGeronimous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:05:
State of Play
Final Fantasy 7 Remake Part II
Metal Gear Solid Remake
Street Fighter VI
Resident Evil 4 Remake
Pragmata
Moet makkelijk passen in die 20 minuten. Of ben ik nu veel te optimistisch?
Ben erg benieuwd hoe GTA V op de ps5 ten opzichte van de pc. Als de ps5 versie mooier is ga ik em wel weer kopen.
Eindelijk ook mn PS5 binnen 🙌🎉 net ff astro gedaan, wel geinig. Controller erg fijn overigens, grote stap vooruit tov ps4! Heb alleen nog ps4 games dus die zo eens proberen om te zien hoe HZD draait 🙂
Er gaan schijnbaar geruchten dat er een Bloodborn remake wordt aangekondigd
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
Daar heeft toch niemand om gevraagd. Een remake van last gen... Dan liever deel 2Geronimous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:52:
Deeltje 2 is het andere geruchtVerwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Daar heeft toch niemand om gevraagd. Een remake van last gen... Dan liever deel 2
* Geronimous mompelt iets over korrels zout
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
Dan heb je denk ik niet de ps5 versie te pakken of heb je alleen de online modus gedownloadFarabi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:09:
ik heb GTA V voor de PS5 gratis gedownload. het betaalproces op releasedag neem ik aan?
is de ps5 versie. 88GB. geen online versie. die is 98GB.Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Dan heb je denk ik niet de ps5 versie te pakken of heb je alleen de online modus gedownload
Verwijderd
Je moet direct betalen. Dus dat is zeer vreemd.Farabi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:10:
[...]
is de ps5 versie. 88GB. geen online versie. die is 98GB.
ja, vond het ook. ik heb niet de ps4 versie kunnen vinden 'gta v premium edition'. ik wilde via de 3 bolletjes ps5 selecteren. we zullen zien op relasedag. dit is toch niet de online versie?Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Je moet direct betalen. Dus dat is zeer vreemd.
:strip_exif()/f/image/CVh645ztDtXfyL5ugcPHwWVx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door Farabi op 09-03-2022 21:17 ]
Ik vond het erg bijzonder dus heb zelf wat getest. Als je GTA V wil voor de ps5 moet je idd gelijk betalen. GTA online daarintegen is wel gratis te preloaden en lijkt met het logo op de normale GTA V.... dus als je niet hebt betaald heb je hoogst waarschijnlijk de online versie
Ik heb inmiddels mijn PS5 ontvangen en ik merk dat wanneer de PS5 aan gaat je een soort puf geluid hoort en wanneer een spel kopieert hoor je opeens halverwege zzzzzzz erg luid.
Is dit normaal 😬?
Is dit normaal 😬?
Ik hoop gewoon op een nieuwe Timesplitterskazuka schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Final Fantasy XVI
Metal Gear Solid Remake
Street Fighter VI
Resident Evil 4 Remake
Pragmata
Is dat niet de disk drive? Heb je er misschien een video van?
Ibriboy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:01:
Ik heb inmiddels mijn PS5 ontvangen en ik merk dat wanneer de PS5 aan gaat je een soort puf geluid hoort en wanneer een spel kopieert hoor je opeens halverwege zzzzzzz erg luid.
Is dit normaal 😬?
Die van ons resoneert ook. Kwam er later achter dat er een standaard bij zit die zowel horizontaal als verticaal gebruikt kan worden. Die van ons is een launchmodel en ik kwam er een paar maanden geleden pas achter.Ibriboy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:01:
Is dit normaal 😬?
Had er onderzetters onder gedaan tot die tijd en maar resoneren. Wellicht dat dat helpt als je die er onder zet. Maar hij resoneert soms nog wel iets, maar dat is maar kort.
Dat puf geluid geen idee, maar dat kan zomaar prima zijn hoor.
Project Eve er nog bij om het compleet te maken!kazuka schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Final Fantasy XVI
Metal Gear Solid Remake
Street Fighter VI
Resident Evil 4 Remake
Pragmata
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 13:55
Ik verwacht er weinig van, tis uiteindelijk ook maar 20min. Japanse games, behalve FF, zijn ook niet echt mijn ding.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Forspoken zag er al een stuk beter uit dan in de vorige trailer maar ben blij dat ze er de komende 5 maanden nog aan kunnen werken. Hoogtepunt was de nieuwe Returnal content, vorig jaar een van mijn favoriete games.
De rest was, zoals wel vaker bij de 3rd party SoP's, underwhelming. Die nieuwe Capcom IP is denk ik van het Devil May Cry team?
De rest was, zoals wel vaker bij de 3rd party SoP's, underwhelming. Die nieuwe Capcom IP is denk ik van het Devil May Cry team?
Trek to Yomi spreekt mij wel ontzettend aan, toffe artstyle!
De Returnal co-op ook. Heb zo’n 24 uur gespeeld en ben nog maar tot level 3 gekomen volgens mij. Pak ‘m graag weer op! Nu nog iemand vinden om mee te spelen haha.
De Returnal co-op ook. Heb zo’n 24 uur gespeeld en ben nog maar tot level 3 gekomen volgens mij. Pak ‘m graag weer op! Nu nog iemand vinden om mee te spelen haha.
Je moet niet vergeten dat er mensen zijn met een andere smaaksoundtrack schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:19:
Waste of play...
En dat Sony Japans blijft en de Japanse markt erg groot is
- Chaoss
Trek to Yomi zag er interessant uit. Forspoken blijft een toppertje. En op einde die wat meer strategische game zag er ook wel vernieuwend uit
Dapper besluit:
Dapper besluit:
[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2022 23:53 ]
Die van mij resoneert soms ook heel luid als er een schijf in zit, bij mij stopt het als ik dan mijn hand op de witte plastic kap leg. Ik leg er soms een dik magazine op dat dempt het ook. Mijn PS5 ligt horizontaal.Ibriboy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:01:
Is dit normaal 😬?
Niet ideaal, maar 99% van de tijd maakt het geen geluid, en geen groot genoeg issue om hem terug te sturen, zeker niet met de schaarste
Ja versie selecteren, maar dus _niet_ de PS5 versie à 10 euro.Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Die bolletjes staan naast de knop downloaden of spelen. Wanneer je daar op klikt krijg je of product weergeven, of versie selecteren.
Ik heb wel in mijn bibliohteek de "gewone" PS4 versie (dus niet de Premium editie).
Ach, misschien is het eigenlijk wel beter zo. Al veels te grote backlog en GTA is meer een sentiment dingetje dan dat ik persé (misschien deze keer wel) het verhaal wil uitspelen.
Dat er iets resoneert tijdens het lezen van de disk is wel een veelgehoord fenomeen ja, ikzelf heb onder de voet (heb hem liggend in de kast) nog een paar extra vilten dopjes geplakt, dat scheelde bij mij enorm, kennelijk resoneerde hij bij mij juist door de kast heen.Ibriboy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:01:
Is dit normaal 😬?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ghost wire ziet er wel interessant uit. Returnal ga ik absoluut nog een keer goed oppakken en bij Trek to Yomi dacht ik aanvankelijk aan een spelmodus voor GoT.:P
Maar ik ben wel verzadigd op dit moment. Elden Ring is zo gigantisch, daar ben ik nog maanden mee bezig. Met daarnaast GT7, en HFW die ik nog moet oppikken heb ik iig niets te klagen.
Maar ik ben wel verzadigd op dit moment. Elden Ring is zo gigantisch, daar ben ik nog maanden mee bezig. Met daarnaast GT7, en HFW die ik nog moet oppikken heb ik iig niets te klagen.
Helaas niet veel boeiends gezien gister. De stijl van Ghostwire blijf ik tof vinden, die ga ik wel proberen denk ik. Forspoken zag er ook al een stuk beter uit, daar kijk ik wel naar uit!
Verder leuk dat de Valkyrie serie weer wordt opgepakt, maar het zag er helaas niet al te best uit.
Ohja, en namen bedenken voor games gaat bij Square-Enix tegenwoordig volgens mij zo:
Verder leuk dat de Valkyrie serie weer wordt opgepakt, maar het zag er helaas niet al te best uit.
Ohja, en namen bedenken voor games gaat bij Square-Enix tegenwoordig volgens mij zo:
Vandaag staat de demo van Stranger of Paradise online.
:strip_exif()/f/image/p7olyGwBZcRj8gOEnGEjw3zv.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit, ben blij dat er eerst een demo is. Dit is geen Final Fantasy!
:strip_exif()/f/image/p7olyGwBZcRj8gOEnGEjw3zv.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit, ben blij dat er eerst een demo is. Dit is geen Final Fantasy!
[ Voor 163% gewijzigd door Kenny_026 op 10-03-2022 13:11 ]
Japanse markt is groot, maar dat is meer voor de mobiele games.418O2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:46:
[...]
Je moet niet vergeten dat er mensen zijn met een andere smaak
En dat Sony Japans blijft en de Japanse markt erg groot is
Wereldwijd 13 miljoen consoles (ps5) verkocht waarvan maar 1 miljoen in japan.
Zie maar aan de CEO Jim Ryan
Headquartered in San Mateo, California
Playstation is in mijn ogen al lang geen japan meer.
Zoveel te beter voor ons natuurlijk.
Ik zou toch niet zeggen "maar" 1 miljoen, dat is nog steeds 1/13 van alle consoles naar een land met 125 miljoen inwoners.Triple Stars schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:34:
[...]
Japanse markt is groot, maar dat is meer voor de mobiele games.
In vergelijking met 13 miljoen consoles wereldwijd voor bijna 8 miljard mensen
En ook buiten Japan wonen mensen die Japanse stijl games waarderen natuurlijkMathieuT schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:09:
[...]
Ik zou toch niet zeggen "maar" 1 miljoen, dat is nog steeds 1/13 van alle consoles naar een land met 125 miljoen inwoners.
Verwijderd
Ik vond wel dat Playstation in de ps2 en ps3 tijd meer diversiteit had in games, er werd veel geprobeerd. Nu is het wel veel meer op de wat veiligere tour. Games zoals tokyo Jungle zal je nu niet zo snel meer zien.Triple Stars schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:34:
[...]
Japanse markt is groot, maar dat is meer voor de mobiele games.
- Chaoss
Dat is een trend die je in de hele markt ziet. Er gaat steeds meer geld mee gemoeid een triple-A game produceren kosten tientallen miljoenen. En een originele game is dan risicovoller dan een concept wat zich al bewezen heeft. Een nieuwe Uncharted is een veilige keuze, Returnal was bijvoorbeeld een grotere gok wat in dit geval positief is uitgevallen is.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:55:
[...]
Ik vond wel dat Playstation in de ps2 en ps3 tijd meer diversiteit had in games, er werd veel geprobeerd. Nu is het wel veel meer op de wat veiligere tour. Games zoals tokyo Jungle zal je nu niet zo snel meer zien.
Dat vond ik ook, maar het probleem is en vooral bij de oudere gamers, dat ze een bepaalde richting ingeslagen zijn en die ook gewoon blijven volgen en ik denk dat men zich daar wat meer de focus op heeft liggen omdat veel gamers een bepaald genre of game serie trouw blijven.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:55:
[...]
Ik vond wel dat Playstation in de ps2 en ps3 tijd meer diversiteit had in games, er werd veel geprobeerd. Nu is het wel veel meer op de wat veiligere tour. Games zoals tokyo Jungle zal je nu niet zo snel meer zien.
Kijk bijvoorbeeld naar de serie van Assassin's Creed, het eerste game was echt niets tegenover het tweede kwa speelduur en open world en dat is er alleen maar extremer op geworden met de komst van opslag in consoles.
De PS4 is 110,4 miljoen keer verkocht wereldwijd.MathieuT schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:09:
[...]
Ik zou toch niet zeggen "maar" 1 miljoen, dat is nog steeds 1/13 van alle consoles naar een land met 125 miljoen inwoners.
In Japan 7 miljoen keer.
U zegt.
Verwijderd
Bovenstaande gaat over de ps5. Maar de cijfers van de ps4 zitten niet heel ver van die 1/13 deel af. Het is bij de ps4 namelijk 1/16 deel.Triple Stars schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:13:
[...]
De PS4 is 110,4 miljoen keer verkocht wereldwijd.
In Japan 7 miljoen keer.![]()
U zegt.
Triple Stars schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:13:
[...]
U zegt.
| Console | WW | NA | EU | JP | Overig |
| PS1 | 102.50 | 40.78 (39.78%) | 31.09 (30.33%) | 21.59 (21.06%) | 9.04 (8.81%) |
| PS2 | 157.68 | 53.65 (34.02%) | 55.28 (35.05%) | 23.18 (14.7%) | 25.57 (16.2%) |
| PS3 | 87.41 | 29.42 (33.65%) | 34.99 (40.02%) | 10.47 (11.97%) | 12.53 (14.33%) |
| PS4 | 116.88 | 38.59 (33.01%) | 48.74 (41.70%) | 9.39 (8.03%) | 20.16 (17.24%) |
| PS5 | 18.82 | 7.42 (39.42%) | 7.21 (38.31%) | 1.41 (7.49%) | 2.78 (14.77%) |
https://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
Het aandeel in Japan zie je inderdaad per generatie dalen. Noord Amerika trouwens ook (op de PS5 na). Conclusie: Sony had beter het hoofdkantoor in Europa kunnen plaatsen.
Merci voor de info.Raem schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:56:
[...]
Console WW NA EU JP Overig PS1 102.50 40.78 (39.78%) 31.09 (30.33%) 21.59 (21.06%) 9.04 (8.81%) PS2 157.68 53.65 (34.02%) 55.28 (35.05%) 23.18 (14.7%) 25.57 (16.2%) PS3 87.41 29.42 (33.65%) 34.99 (40.02%) 10.47 (11.97%) 12.53 (14.33%) PS4 116.88 38.59 (33.01%) 48.74 (41.70%) 9.39 (8.03%) 20.16 (17.24%) PS5 18.82 7.42 (39.42%) 7.21 (38.31%) 1.41 (7.49%) 2.78 (14.77%)
https://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
Het aandeel in Japan zie je inderdaad per generatie dalen. Noord Amerika trouwens ook (op de PS5 na). Conclusie: Sony had beter het hoofdkantoor in Europa kunnen plaatsen.
Ik snap niet goed wat je met je post wilt zeggen...Triple Stars schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:13:
[...]
U zegt.
Behalve dat het extra bewijst dat Japan in verhouding gezien heel veel PlayStation consoles koopt.
Het was me nooit opgevallen, maar op mijn ps5 zit er ook 1 boven aan de linkerkant.Ibriboy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:19:
[Afbeelding]
Meerdere mensen met deze lijnen bij de led strip? Is dit normaal of?
Integendeel.MathieuT schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Ik snap niet goed wat je met je post wilt zeggen...
Behalve dat het extra bewijst dat Japan in verhouding gezien heel veel PlayStation consoles koopt.
We praten over verkoop cijfers consoles, en bij deze is de doelgroep allang niet meer Japan.
[ Voor 8% gewijzigd door Triple Stars op 12-03-2022 12:28 ]
- Chaoss
Enigszins speculatief maar het schijnt dat de Dualsense een minimale upgrade heeft gehad:
Heeft Sony "stiekem" de DualSense controller geüpgraded? - https://t.co/AbAmxVYoJU pic.twitter.com/YufwfV21Mi
— PlaySense.nl (@PlaySenseNL) 11 maart 2022
Op basis van deze cijfers verkoopt de PS in verhouding in Japan toch niet meer dan in Noord-Amerika of Europa?MathieuT schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Ik snap niet goed wat je met je post wilt zeggen...
Europa en Noord-Amerika hebben zo'n 5 a 6x zoveel inwoners als Japan. Het aandeel van die continenten is met ongeveer dezelfde factor zo hoog als in Japan. Ziet er mij uit als redelijk vergelijke aandelen obv het aantal inwoners.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Blijkbaar hebben de meeste PS5’s dat. Ik zie het veel voorbij komen op Reddit.RedNas74 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:01:
[...]
Het was me nooit opgevallen, maar op mijn ps5 zit er ook 1 boven aan de linkerkant.
Heb het ook, nooit opgevallen tho. Is dat niet omdat de strip daar begint en eindigt?Ibriboy schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Blijkbaar hebben de meeste PS5’s dat. Ik zie het veel voorbij komen op Reddit.
Heeft iets met de bevestiging te maken las ik.Helox-in-a-box schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:55:
[...]
Heb het ook, nooit opgevallen tho. Is dat niet omdat de strip daar begint en eindigt?
Je hebt ps4 spellen die op ps5 kunnen gespeeld worden, maar ook bijvoorbeeld horizon west voor ps4 en apart voor ps5. Is er een lijst waarvan er ook dezelfde game voor beide ps versies zijn uitgebracht?
Als ik console delen aanzet en ik heb PlayStation Plus, dan kan de ander hier ook gebruik van maken. Maar als de ander - die dus geen PS+ heeft- een game aanschaft, kan ik die dan wel online spelen? Lijkt me van wel, maar zou het zonde vinden als we hier pas achter komen als we de game hebben aangeschaft.
To dare is to do
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe monitor (Samsung Odyssey G7 S28AG700NU) voor mijn ps5 en soms valt mijn beeld weg voor een 3 tal seconden ( dit gebeurd random soms na een uurtje gamen of al na 30 min) , heeft er ook iemand dit probleem al eens voor gehad ?
Al eens een andere/betere HDMI kabel geprobeerd ?SteffanS schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:58:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe monitor (Samsung Odyssey G7 S28AG700NU) voor mijn ps5 en soms valt mijn beeld weg voor een 3 tal seconden ( dit gebeurd random soms na een uurtje gamen of al na 30 min) , heeft er ook iemand dit probleem al eens voor gehad ?
Ja, dat kan, als ook bij die andere persoon 'Console delen' aangezet wordt. Dit is namelijk een setting die per account afzonderlijk werkt.Slaapje schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:39:
Als ik console delen aanzet en ik heb PlayStation Plus, dan kan de ander hier ook gebruik van maken. Maar als de ander - die dus geen PS+ heeft- een game aanschaft, kan ik die dan wel online spelen? Lijkt me van wel, maar zou het zonde vinden als we hier pas achter komen als we de game hebben aangeschaft.
Eigenlijk is dit de 'Primary Console' setting van PS4. Waarom ze dat bij de PS5 van naam veranderd hebben, is me een raadsel, want nu is het eigenlijk helemaal niet meer duidelijk dat het a) een setting per account is, en b) je dat maar op 1 console tegelijk kunt doen.
EDIT: even verkeerd gelezen wat je vraag was, maar ja, dat kan dus ook. De features die gedeeld worden van PS+ zijn de games die geclaimd werden (maar dat is dus eigenlijk gewoon het delen van je aangekochte games), alsook het online kunnen spelen. Wat niet gedeeld wordt is Cloud Saves (wat in combinatie met het feit dat je PS5 saves niet op USB kunt zetten, echt belachelijk is), kortingen op aankopen, en aankopen die account-eigen zijn zoals bvb cosmetische upgrades, virtuele currency etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 13-03-2022 19:05 ]
Voor de liefhebbers van survival horror en met name in de stijl van Resident Evil raad ik Tormented Souls aan. Deze net gespeeld, spel ademt RE met een vleugje Eternal Darkness (Gamecube), Goede sfeer, goede graphics. Best wel gejat van RE qua stijl maar beter goed gejat dan...
Enige nadeel: saven met tapes voor voortgang. Hou er persoonlijk niet van, maar het voegt anderzijds ook iets toe. Iets voor jou ook @Verwijderd ?
Enige nadeel: saven met tapes voor voortgang. Hou er persoonlijk niet van, maar het voegt anderzijds ook iets toe. Iets voor jou ook @Verwijderd ?
Verwijderd
Ik had hem al een tijdje geleden op disc gekocht voor de ps5. Alleen nog niet gespeeld, maar hoor inderdaad goede dingen. Saven met tapes voor voortgang vind ik nou juist erg leuk, zo heb ik re2 remake ook helemaal gespeeld. Het altijd kunnen saven zorgt er bij mij voor dat het minder spannend is. Je moet daardoor veel meer plannen en bedenken wat je met je ammo doet. Ik zal hem binnenkort eens opstarten, overigens heb ik ook nog song of horror op mijn wishlist staan, maar geen idee of die goed is.Exorcist schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:22:
Voor de liefhebbers van survival horror en met name in de stijl van Resident Evil raad ik Tormented Souls aan. Deze net gespeeld, spel ademt RE met een vleugje Eternal Darkness (Gamecube), Goede sfeer, goede graphics. Best wel gejat van RE qua stijl maar beter goed gejat dan...
Song of Horror heb ik ook, kan ik je ook aanraden. 30 bij Amazon nu, denk je dat je er snel bij moet zijn want het is een spel wat niet veel "gedrukt" is gok ik.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:01:
[...]
Ik had hem al een tijdje geleden op disc gekocht voor de ps5. Alleen nog niet gespeeld, maar hoor inderdaad goede dingen. Saven met tapes voor voortgang vind ik nou juist erg leuk, zo heb ik re2 remake ook helemaal gespeeld. Het altijd kunnen saven zorgt er bij mij voor dat het minder spannend is. Je moet daardoor veel meer plannen en bedenken wat je met je ammo doet. Ik zal hem binnenkort eens opstarten, overigens heb ik ook nog song of horror op mijn wishlist staan, maar geen idee of die goed is.
Verwijderd
Ik had het gezien, alleen jammer dat het een externe verkoper is. Dan betaal je nog eens 5 euro verzendkosten. Dan bestel ik hem liever bij nedgame voor 39 euro incl verzendkosten. Dan sponsor ik nog een beetje de lokale winkels. Ik ga hem bestellen ;-)Exorcist schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:11:
[...]
Song of Horror heb ik ook, kan ik je ook aanraden. 30 bij Amazon nu, denk je dat je er snel bij moet zijn want het is een spel wat niet veel "gedrukt" is gok ik.
Edit: besteld!
Goed planVerwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:17:
[...]
Ik had het gezien, alleen jammer dat het een externe verkoper is. Dan betaal je nog eens 5 euro verzendkosten. Dan bestel ik hem liever bij nedgame voor 39 euro incl verzendkosten. Dan sponsor ik nog een beetje de lokale winkels. Ik ga hem bestellen ;-)
Nadeel van de Xbox, komen minder titels fysiek op disc uit in dit genre.
Verwijderd
Ohh dat is bij mij in de buurt ;-) er komen laatste tijd inderdaad best veel horror uit op de ps4 en ps5. Ik dacht dat xbox tegenwoordig limited run toe laat? Het nadeel van de fysieke releases van xbox vind ik weer dat vaak de game niet op de disc staat en dat het alleen een licentie is. Daarnaast moet je de game ook nog online registreren. Zonder internet kan je de game meestal niet spelen. Maar bij sommige games is dat weer niet. Alleen niet duidelijk welke wel en welke niet.Exorcist schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:21:
[...]
Goed plan. Was gisteren nog bij de lokale Nedgame in Nijmegen en een leuk gesprek gehad met de verkoper daar, die wist veel van survival horror. Je valt je er geen buil aan iig. Redelijk off-topic (PS4 spel) maar de PS5 lijkt goed onderweg met obscure titels. Net nog Yuoni - Sunset Edition besteld voor de PS5 bij Amazon. Lijkt me iets minder, maar voor 30 Euro de gok waard.
Nadeel van de Xbox, komen minder titels fysiek op disc uit in dit genre.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:28:
[...]
Ohh dat is bij mij in de buurt ;-) er komen laatste tijd inderdaad best veel horror uit op de ps4 en ps5. Ik dacht dat xbox tegenwoordig limited run toe laat? Het nadeel van de fysieke releases van xbox vind ik weer dat vaak de game niet op de disc staat en dat het alleen een licentie is. Daarnaast moet je de game ook nog online registreren. Zonder internet kan je de game meestal niet spelen. Maar bij sommige games is dat weer niet. Alleen niet duidelijk welke wel en welke niet.
offtopic:
Uitzonderingen daar gelaten werkt het als volgt:
- Xbox One disc games op XSX|S hardware vereisen tijdens de allereerste boot dat je verbinding maakt met internet. Tijdens de "Getting your game ready" prompt wordt een game specifieke config gedownload die de XSX|S verteld hoe hij die XB1 game moet draaien. (Helaas, en dat vindt ik echt jammer van MS, wordt er geen gebruik gemaakt van een generic fallback config) Van wat ik begrepen heb hebben developers de optie om dit bestand (of gewoon alle assets voor XB1 en XSX|S) op disc te plaatsen maar wordt hier weinig gebruik van gemaakt, ook heeft dat natuurlijk geen effect voor alle discs die al gedrukt zijn.
- Voor OG en 360 games lijkt het mij duidelijk ivm de VM die gedownload wordt.
- XSX disc games (zoals Riftbreaker of DMC5SE) werken volledig offline.
- Halo Infinite is een game waarbij er enkel een licentie op de disc staat, gelukkig is dat eerder een uitzondering dan regel. Er is, helaas, wel meer mis met 343i.
- Xbox One disc games op XSX|S hardware vereisen tijdens de allereerste boot dat je verbinding maakt met internet. Tijdens de "Getting your game ready" prompt wordt een game specifieke config gedownload die de XSX|S verteld hoe hij die XB1 game moet draaien. (Helaas, en dat vindt ik echt jammer van MS, wordt er geen gebruik gemaakt van een generic fallback config) Van wat ik begrepen heb hebben developers de optie om dit bestand (of gewoon alle assets voor XB1 en XSX|S) op disc te plaatsen maar wordt hier weinig gebruik van gemaakt, ook heeft dat natuurlijk geen effect voor alle discs die al gedrukt zijn.
- Halo Infinite is een game waarbij er enkel een licentie op de disc staat, gelukkig is dat eerder een uitzondering dan regel. Er is, helaas, wel meer mis met 343i.
[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 14-03-2022 08:05 ]
Verwijderd
Duidelijk verhaal. Thanks.Caayn schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:02:
[...]
offtopic:
@Exorcist heb je martha is dead al? Op de ps5 zit er een klein beetje censuur in. Op de xbox is die helaas niet fysiek uitgebracht.
Besteld (in januari) bij YGZ..maar nog niet binnen. Terwijl ik hem zaterdag wel bij Nedgame zag liggen. Blijft jammer dat de Xbox low print runs niet toestaat, wat dat betreft blijft PlayStation heer en meester en komen dit soort titels alsnog op de plankVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:11:
[...]
Duidelijk verhaal. Thanks.
@Exorcist heb je martha is dead al? Op de ps5 zit er een klein beetje censuur in. Op de xbox is die helaas niet fysiek uitgebracht.
Bloodborne Remastered - State of Play March 9Geronimous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:52:
9 maart 2023?LadyVodka schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Bloodborne Remastered - State of Play March 9
Alweer een nieuwe State of Play deze week, met 14 minuten gameplay van Hogwarts Legacy op de PS5:
https://blog.playstation....rts-legacy-state-of-play/
A new State of Play is coming on Thursday, March 17 at 2PM PT / 5PM ET, featuring 14 minutes of Hogwarts Legacy gameplay captured on PS5.
— Shinobi602 (@shinobi602) 14 maart 2022
Blog: https://t.co/V9MHEzH8XQ pic.twitter.com/VmjbCY8VEx
kazuka schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:14:
Alweer een nieuwe State of Play deze week, met 14 minuten gameplay van Hogwarts Legacy op de PS5:
[Twitter]
Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Ze gaan iets laten zien wat een blog bericht nodig heeft ter verduidelijking?Don’t forget to head back here to the PlayStation.Blog afterward for a special post that will add a little more context to what we’re about to show you.
Ja ik ook. PSVR2 support misschien? Sowieso wel apart dat er een dedicated SoP is voor een enkele multiplat game, duidelijk dat ze de marketingrechten hebben. Tenzij ze achteraf aankondigen op het blog dat ze Avalanche hebben gekocht. Ze waren nog niet klaar met shoppen tenslotteRaem schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Ze gaan iets laten zien wat een blog bericht nodig heeft ter verduidelijking?
Misschien iets wat exclusief voor de Playstation is waar ze meer uitleg over geven in een blog post?Raem schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Ze gaan iets laten zien wat een blog bericht nodig heeft ter verduidelijking?
Waarschijnlijk wat extra commentaar over de samenwerking/game/marketing. Gok dat het vooral bedoeld zal zijn om mensen naar de Playstation Blog te trekken in de hoop dat mensen vaker terug komen, aankondigingen verwacht ik gewoon in de state of play zelf.Raem schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
- Chaoss
Ik heb niets met Harry Potter, maar om één of andere reden hebben de beelden van deze game me wel geïntrigeerd. Ben dus benieuwd wat we te zien gaan krijgen.
[ Voor 188% gewijzigd door Chaoss op 14-03-2022 18:57 ]
Verwijderd
Warner bros games stond een keer in de etalage. Wellicht een aankoop door Sony?Raem schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
Edit: Dat zal het niet zijn. Pas bekend gemaakt dat wb games onder discovery gaat vallen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2022 00:41 ]
Gameplay walkthrough van de nieuwe Returnal uitbreiding:
Ik zit nog diep in Horizon en moet nog beginnen aan GT7 maar deze uitbreiding gaat hier zeker gespeeld worden. De audio in deze game is met een koptelefoon op echt chefs kiss.
Ik zit nog diep in Horizon en moet nog beginnen aan GT7 maar deze uitbreiding gaat hier zeker gespeeld worden. De audio in deze game is met een koptelefoon op echt chefs kiss.
Cool, zeker wel nieuwsgierig naar Hogwarts.kazuka schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:14:
[Twitter]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Meer mensen last van psn? lijkt of ze een storing hebben, wilde net GT7 opstarten maar helaas.
Ziggo heeft een storing
niet psn
Ziggo heeft een storing
[ Voor 17% gewijzigd door Amaze86 op 16-03-2022 21:26 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik twijfel echt om deze game te kopen. Als er hier vijf mensen enthousiast zijn dan koop ik hemkazuka schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:17:
Gameplay walkthrough van de nieuwe Returnal uitbreiding:
[YouTube: Returnal: Ascension - Tower of Sisyphus Gameplay Trailer | PS5]
Misschien kan @robzzzzzzzz nog even vier nieuwe Tweakers accountjes aanmaken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Returnal is by far de beste game die ik heb gespeeld de afgelopen jaren.Stimulate14 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik twijfel echt om deze game te kopen. Als er hier vijf mensen enthousiast zijn dan koop ik hemmet bewijs.
Dit is echt de enige game waarvoor ik nog een ps5 wil aanschaffen eerlijk gezegd. En AstroBot natuurlijk.Stimulate14 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik twijfel echt om deze game te kopen. Als er hier vijf mensen enthousiast zijn dan koop ik hemmet bewijs.
Verder is er weinig echt exclusiefs uitgebracht in het voorbije jaar. Daarbij had ik nog Horizon en GT7 als system seller, maar na een eerste golf van hype, en het bijhouden van ervaringen en reviews, ben ik toch erg afgekoeld op deze twee games.
Het zijn gewoon het soort games waar ik geen tijd en geduld meer voor heb. (Horizon/GT7)
Returnal is echter wel iets bijzonder. Een pure 'gamers game'. Proberen, proberen, proberen, beter worden, ... Strakke mechanics, strakke gameplay... Een kruising tussen arcade bullet hell shooters/twin stick shooters en een action adventure, met een sublieme artstyle en graphics. Misschien wel de meest 'frisse' game op de ps5 op dit moment.
Hoop dat die ooit nog op pc verschijnt, dan kan ik prima wachten op een ps5 slim want aan dit tempo is er weinig wat me echt aanspreekt op dit moment....
Mijn GOTY van vorig jaarStimulate14 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ah ja, Astro's Playroom. Kwam hem toevallig gisteravond tegen op Apple Music. Blijft vrolijke muziek en krijg ik direct zin om de game op te starten.
https://music.apple.com/u...ame-soundtrack/1557546700
[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2022 11:11 ]
XBL: MRE Inc
en de gt7 servers zijn down, dus je kunt enkel muziekracenAmaze86 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:23:
Meer mensen last van psn? lijkt of ze een storing hebben, wilde net GT7 opstarten maar helaas.
Ziggo heeft een storingniet psn
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik wist niet dat er een album uit was van Astro, nu kan het GPU liedje weer dagen in mijn hoofd rondzwerven.MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:10:
Ah ja, Astro's Playroom. Kwam hem toevallig gisteravond tegen op Apple Music. Blijft vrolijke muziek en krijg ik direct zin om de game op te starten.
OMG! Awesome. Direct toegevoegd aan m'n Apple Music library. Wist helemaal niet dat deze OST bestond.MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:10:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Staat ook op Deezer en Spotify, maar ik moest wel zoeken op de Auteur of je moet specifiek zoeken op AstroRivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:04:
[...]
OMG! Awesome. Direct toegevoegd aan m'n Apple Music library. Wist helemaal niet dat deze OST bestond.
's PLAYROOM (dus ook met HOOFDLETTERS). Toen ik op de PS5 in de Apple Music app Astro's Playroom (playroom met kleine letters) zocht, kreeg ik geen resultaten.
Overigens net in mn pauze via Garageband van deze een ringtone gemaakt:
Wat is dat?MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:14:
[...]
Staat ook op Deezer en Spotify, maar ik moest wel zoeken op de Auteur of je moet specifiek zoeken op Astro
's PLAYROOM (dus ook met HOOFDLETTERS). Toen ik op de PS5 in de Apple Music app Astro's Playroom (playroom met kleine letters) zocht, kreeg ik geen resultaten.
[YouTube: Astro's Playroom - PlayStation Labo Theme [Rock Cover by HOLORN]]
Haha, jij als Apple Fan hoopt natuurlijk dat Apple zowel Sony als Microsoft opkoopt zodat op je PS6 en Xbox Series straks een apple logo staat.
Nah, daar moeten ze lekker van wegblijven. Heb ook geen Apple Arcade.MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Haha, jij als Apple Fan hoopt natuurlijk dat Apple zowel Sony als Microsoft opkoopt zodat op je PS6 en Xbox Series straks een apple logo staat.
Hahaha, jaaa die was/is geniaalAppleFan2007 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:03:
[...]
Ik wist niet dat er een album uit was van Astro, nu kan het GPU liedje weer dagen in mijn hoofd rondzwerven.
Wie gaan er straks de State of Play kijken? Ben zelf wel erg benieuwd naar Hogwarts!
[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 17-03-2022 19:43 ]
En hoe stel ik dit met drie handelingen in als mijn iPhone ringtone 😇 ?MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:14:
[...]
Staat ook op Deezer en Spotify, maar ik moest wel zoeken op de Auteur of je moet specifiek zoeken op Astro
[YouTube: Astro's Playroom - PlayStation Labo Theme [Rock Cover by HOLORN]]
Ja vond het er ook wel gaaf uit zien.Kenny_026 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:27:
[Video: Hogwarts Legacy | State of Play | March 17, 2022 [ENGLISH]] wel hyped voor de game hoor 😊
Hogwarts legacy ziet er echt geweldig uit! Zit zo veel detail in, vibe/wereld die ze gecreëerd hebben is uitmuntend zo lijkt, hyped!!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/OmjLwrMiQDClRRCnohJX3Zdo.webp?f=fotoalbum_large)