Horizon in VR *drool*. Dat was toch hetgene ik het meest van onder de indruk was toen ik pas VR ontdekte: alles in ware grootte zien. Ik herinner me toch nog goed hoe vet het was om Batman VR zo even de Batwing in ware grootte te zien. Stel je voor wat dat moet geven om dan een Thunderjaw of Tallneck te zien.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Gamemania kan nog niets zeggen over wanneer de pre-orders van start gaan. Met PS5 waren ze de eerste. Ik houd het in de gaten. Instant pre-order voor mij. Al is het inderdaad alleen voor GT7. Dit wordt mijn eerste echte VR ervaring en ik denk Sony het waar gaat maken.
Oooohhh dat is onverwacht nieuws!!! Maar gaaf zeg! Ziet er mooi uit! Nu nog in het zwart voor de mensen met een zwarte PS5 :P :+
Als GT7 volledig support krijgt voor PSVR2, insta-buy dan!

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 22-02-2022 19:38 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
FMS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:51:
Gamemania kan nog niets zeggen over wanneer de pre-orders van start gaan. Met PS5 waren ze de eerste. Ik houd het in de gaten. Instant pre-order voor mij. Al is het inderdaad alleen voor GT7. Dit wordt mijn eerste echte VR ervaring en ik denk Sony het waar gaat maken.
Lijkt me logisch, is ook gewoon first reveal van de headset voor de rest niks.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Recon24 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Lijkt me logisch, is ook gewoon first reveal van de headset voor de rest niks.
Ik denk dat ze een lesje hebben geleerd maar preorder van PS5 was al op 09/10/2019. Heb dat toen meteen gedaan met goed resultaat.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Toen ik dit las op de frontpage ivm PSVR 2, gaf dit toch een ander beeld dan verwacht mbt de verwachte release datum. Tot dat punt leek het alsof een aankondiging niet lang meer op zich zou laten wachten, en dat het ding binnen een paar maand beschikbaar zou zijn. De aankondiging was er inderdaad snel nadien.

Maar als ze in dit stadium nog suppliers zoeken en aan zit verbinden voor bepaalde onderdelen, dat zal, volgens mij, de PSVR 2 nog laaaaaaaaaang op zich laten wachten.

Als het artikel op de frontpage klopt. Ik zou uitgaan van minstens 2023 om alle ontgoochelingen te vermijden.

Nu goed, ik lijk toch maar niet aan een ps5 te kunnen komen (en heb het sowieso even uitgesteld)l, dus misschien komt de PSVR 2 net op tijd om samen met een ps5 uit een winkelrek te nemen. :+

Dat gezegd zijnde, ik volg het met erg veel interesse. Een goede geïntegreerde VR, die plug and play en waar alle frictie (software, twerken, ander gepruts) tot een minimum is herleid, is mij echt wel wat waard.

Inpluggen en gaan omdat PSVR 2 gemaakt is voor ps5, om ps5 VR games te draaien. Dus hoe alles samenwerkt kan netjes verzorgd worden, int de 'zoek het maar uit' approach die je steeds hebt op pc gebied.

Mijn andere opinies ivm VR staan in het daartoe bedoelde VR topic hier op GoT, maar het komt er op neer dat dit de enige betaalbare (en goed ontwikkelde) VR oplossing zal worden die niets met Facebook te maken heeft. Goed ontwikkeld ga ik van uit omdat PSVR 1 ook best wel goed was.

- Index (steam): 1200 euro
- HTC Vive pro/cosmos/.. +- 800+ euro
- Quest 2 : Facebook -O- -O- -O-
- HD reverb G2, betaalbaar, slechte hand tracking
- PSVR 2: indien +-500 euro zeer betaalbaar, en niet gebonden aan een Android op soapdragon voor de graphics, maar gewoon de volle power van de ps5 om die schermpjes aan te sturen *O*

Laat maar komen :D

En dan was er op de frontpage (meen ik) iemand die hard en heel erg overdreven jammerde omwille van die ene kabel (video) naar de headset. "als andere headsets het kunnen, waarom deze niet... enz enz''

Ten eerste, en kabel is robuust, werkt altijd, altijd low latency, en simpel. Geen kabel vraagt een extra batterij, extra dingen opladen, en een extreem performante WIFI setup (wifi 6) die bijna niemand heeft staan. Als je wat ervaringen leest ivm draadloos quest 2 spelen, merk je wel degelijk dat het allemaal niet zo evident is. Een standaard WIFI setup van de ISP die ergens een ruimte verderop stat mag je vergeten voor dit soort toepassingen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb je ooit een vr set gebruikt @Amos_x ? Ik vind die kabel echt verschrikkelijk bij de PS vr.

Die ik nu helaas niet meer aan kan sluiten vanwege de beperkingen op de splitbox

[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2022 22:09 ]

• Amos_x
418O2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:09:
Heb je ooit een vr set gebruikt @Amos_x ? Ik vind die kabel echt verschrikkelijk bij de PS vr.

Die ik nu helaas niet meer aan kan sluiten vanwege de beperkingen op de splitbox
HTC vive (de standaard, een aantal jaar geleden). Heb ik door omstandigheden wel niet lang kunnen gebruiken. De kabel had ik geen moeite mee, maar ik heb sowieso weinig problemen met dat soort FWP dingen. Ik vind wel een oplossing of een handigheidje om er mee om te gaan. De ervaring van VR was op zich zo fantastisch en nieuw dat het kabeltje wel het minst van m'n zorgen was.

Dat in combinatie met games waar je toch meestal vrij stationair bent. Rondkijken, in het rond schieten, maar echt niet gaan rond bewegen. Daar zou m'n woonkamer toch te klein voor zijn.

En ik vermoed dat dit voor wel meer gebruikers geldt, dus die noodzaak tot totale vrijheid is sowieso kleiner. En je kan niet rond het feit dat de beelden op vaste hardware gegenereerd worden (ps5, dat is het hele USP) dus die moet je op 1 of andere manier lag-vrij en probleemloos naar de bril krijgen. 2x high res schermpjes aan 90 hz (ik zeg maar iets) op de standaard brakke wifi verbindingen die mensen vaak hebben, dat wordt 'm niet.

Dus eventueel kan er een dedicated dingetje aan toegevoegd worden van Sony, en dat komt in de toekomst vast nog wel. Een soort Wifi Direct Peer-to-Peer oplossing die de beelden meteen van de console naar de headset 'beamt'. Short range, bijna steeds visual range ook. Dat kan eventueel wel werken. Maar het zal wel via Sony moeten komen, want een console gebruiker wenst (terecht) geen gedoe met z'n hardware.

Plug, play, game. Dat is ook wat ik zoek bij consoles. Vind die huidige trend van al die performance/resolutie modes al op het randje, meer instellingen en 'setups uitzoeken' hoeft het echt niet te zijn >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 22-02-2022 23:03 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zal maar niet al te veel ingaan op hoe erg je jezelf tegenspreekt...

Verder is de PS vr echt een halfbakken project imo. Net niet de goede games, bijna essentiële accessoires soms nauwelijks te krijgen. VR zal een niche blijven vermoed ik

[ Voor 55% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2022 22:58 ]

• Amos_x
418O2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:57:
Ik zal maar niet al te veel ingaan op hoe erg je jezelf tegenspreekt...
Of je probeert toch maar ipv inhoudsloos bijdehand te doen.
Verder is de PS vr echt een halfbakken project imo. Net niet de goede games, bijna essentiële accessoires soms nauwelijks te krijgen. VR zal een niche blijven vermoed ik
PS VR heb ik enkel in demo stands uitgeprobeerd. Was prima met stationaire ervaringen zonder controllers, of met ps4 controller. Wel eens met het statement "halfbakken". De reden dat ik er geen heb is omdat ik allerminst geld wou uitgeven aan 2 ps3 dildo controllers (Wii wand wannabes) en een ps3 webcam, en de hele kabelbrij die inderdaad excessief was.

Moderne VR is een stuk beter (1 kabel naar headset, inside out tracking voor alle hardware inclusief controllers).

Het liet Sony wel toe om goedkoop (met waarschijnlijk wel nog wat winst) een simpele headset in de markt te zetten, icm een blik oude hardware uit een vorige generatie consoles om er een geheel van te maken. Best wel slim om zonder al te veel risico en investeringen de markt af te tasten, wat infrastructuur op te zetten en een paar studios aan te sporen games te maken.

Met de PS5 en PSVR 2 gaan vele nadelen weg vallen. Meer grafische power om beide schermen in high res/high refresh aan te sturen is er 1 van. Controllers die gelijken op elke andere courante VR controller is 2. Plug and play gemak met een console is 3.

VR zal best wel niche zijn, maar volgens mij heb ik de oculus quest al een paar keer in het wild gezien, ook bij niet erg 'techy' gebruikers. Dus het zal best wel meevallen. Trouwens, wat maakt het uit of iets niche is? Vele dingen die ik kan appreciëren zijn 'niche', niet alles hoeft voor iedereen te zijn. Zolang het product maar goed ondersteund wordt en er een handjevol games voor zijn (neen, ik kan ook geen 200 games spelen)

Ivm games op PS VR kan ik weinig vertellen (enkel ervaring met steam VR), maar opnieuw, wat ik lees (zoeken op 'top ps vr games) is niet per se erg slecht of onvoldoende of zo.

En het belangrijkste, het is geen product van het laagste der laagste rioolbedrijven uit silicon Valley, Facebook (ja, ik blijf ze nog even Facebook noemen, die domme rebranding is enkel om de nare smaak rond dat bedrijf weg te spoelen). HTC loopt wat achter en is te duur. Mijn pc kan niet echt goed genoeg om vlot VR te draaien (behalve eenvoudige ervaringen), en quest komt er niet in. Als PS VR ook maar half goed is, wordt het al een must have omdat in de huidige markt een van de enige manieren is om simpel en hopelijk niet te duur in te stappen in VR.

GT7 in VR (indien het zo is) >>>>>> meeste van wat ik op steam VR heb gespeld.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
edwinvdteems schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:09:
Een los PlayStation 5 stroomkabeltje is geen hogere wiskunde toch? Zou ik er eentje van € 1,99 kunnen gebruiken van allekabels.nl?
Kan je absoluut, zo lang het minstens van dezelfde kwaliteit is zou ik er me geen zorgen in maken.
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:21:
Ik ben dus echt totaal niet geinteresseerd in dat VR gedoe. games zijn te simpel, tis niet ontspannend, maar inspannend, misselijkheid, etc, etc ...
Ik heb halverwege de jaren 90 al eens een game in VR uitgeprobeert en vond het toen al niets, dat was toen met (als ik het goed herinner) Magic Carpet als game. Het was wel leutig om eens geprobeert te hebben, maar ik vrees toch dat zulke VR set uiteindelijk niet meer dan een gimmick wordt en aan de kant eindigd tot je eens iemand van je maten of familie op bezoek krijgt die er interesse in toont en dat jij het nog eens van onder het stof haalt.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:46
Ik heb de PSVR 1 op release gekocht en die heeft eigenlijk alleen maar in de kast gelegen bij gebrek aan goede games. Nul kans dat ik deze op release koop. Eerst maar eens zien hoeveel goede games er nu voor verschijnen.

Verwijderd

Runaque schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:56:

Ik heb halverwege de jaren 90 al eens een game in VR uitgeprobeert en vond het toen al niets, dat was toen met (als ik het goed herinner) Magic Carpet als game. Het was wel leutig om eens geprobeert te hebben, maar ik vrees toch dat zulke VR set uiteindelijk niet meer dan een gimmick wordt en aan de kant eindigd tot je eens iemand van je maten of familie op bezoek krijgt die er interesse in toont en dat jij het nog eens van onder het stof haalt.
Iets in de jaren 90 uitproberen en dan VR afschrijven. Dat is natuurlijk net zoiets als de eerste auto uit 1871 uit testen en dan aangeven dat het niks gaat worden met de auto. VR nu en in de jaren 90 is natuurlijk een enorm groot verschil, het is zeker geen gimmick! Ik hoor vaak op tweakers bij dingen die ze zelf niet gebruiken dat het daarom maar een gimmick is, net zoals de dualsense controller etc. Om VR echt goed te beleven heb je gewoon enorm veel rekenkracht nodig en een bril die alles toe laat. Nee VR 2 van Sony zal nog steeds niet het uiterste uit VR halen, maar wij komen weer een stapje dichterbij.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:46:
Ik heb de PSVR 1 op release gekocht en die heeft eigenlijk alleen maar in de kast gelegen bij gebrek aan goede games. Nul kans dat ik deze op release koop. Eerst maar eens zien hoeveel goede games er nu voor verschijnen.
Ik vind de ondersteuning eigenlijk best wel goed, in de store alleen al staan 524 games die compatible zijn met VR. Ik heb nog steeds veel games nog niet gespeeld die nog op mijn backlog staan

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

PSVR1 had in de 5,5 jaar maar 1 groot succes en dat was RE7, daarna was alles gewoon mehhh.
Bij mij was dat ding na RE7 en Farpoint ook stof aan het happen, kort daarna verkocht en eigenlijk nooit meer gemist.

[ Voor 39% gewijzigd door s0kkie op 23-02-2022 09:48 ]

Verwijderd

s0kkie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:48:
PSVR1 had in de 5,5 jaar maar 1 groot succes en dat was RE7, daarna was alles gewoon mehhh.
Bij mij was dat ding na RE7 en Farpoint ook stof aan het happen, kort daarna verkocht en eigenlijk nooit meer gemist.
Niet helemaal mee eens, games zoals blood and truth, ace combat 7, Star wars squadrons, Iron man, Astro bot, Rush of blood, Doom VFR, The walking dead, Star trek bridge crew, The persistance, Robinson the journey etc zijn allemaal games die redelijk succesvol waren.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:01:
[...]
Niet helemaal mee eens, games zoals blood and truth, ace combat 7, Star wars squadrons, Iron man, Astro bot, Rush of blood, Doom VFR, The walking dead, Star trek bridge crew, The persistance, Robinson the journey etc zijn allemaal games die redelijk succesvol waren.
Robinson the Journey is en blijft de enige VR game die ik niet kon spelen. Misselijk dat ik daarvan werd!

Er waren inderdaad een handjevol goede titels maar dat was het ook wel. Het rechtvaardigde niet die kabelboel in huis. :P Hopelijk is dat bij PSVR 2 anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 23-02-2022 10:05 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
Zelf totaal geen interesse in VR. Paar keer gedaan, maar ik vind het echt zo'n ding dat wanneer het nieuw is je het een avondje doet, om vervolgens in de kast te leggen en nooit meer aan te raken.

Ik ben oud, gamen moet in mijn wereld op de bank, controller in de hand en gaan. Old skool. Geen PC, geen gezwaai met controllers, geen VR, gewoon een controller.

Om mij zover te krijgen, moet het er gewoon echt veel mooier uitzien allemaal, niet voelen als een gimmick en vooral meer games.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

DarkSide

theres no place like ::1

Persoonlijk wacht ik gewoon op ondersteuning voor VR in F1 202X en GT7.

En zou het tof zijn als er wat meer "echte" games komen.
Als HL Alex bv. Hopelijk wordt de Horizon game een mooie ervaring.

Maar of we ook echt de volgende Horizon game 60uur in VR kunnen spelen. Dat betwijfel ik.

Met de nieuwe upgrade en betere controllers hoop ik wel dat de PSVR2 een boost geeft aan ontwikkelaars om er meer uit te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je hebt meer must-have games en system sellers zoals Half Life Alyx nodig om de adoptie van VR echt uit die niche hoek te trekken. Ik weet niet wat de omvang van die Horizon VR game gaat zijn maar het is in elk geval goed dat Sony intern nu een aantal studios heeft die ervaring hebben met VR (Firesprite, London Studio, Insomniac, Team Asobi).

De Astro VR game was echt heel tof maar voor mij was Alyx echt zo'n game waar je een VR headset voor in huis wilt halen. Daarom hoop ik dat Sony en Valve ook samenwerken om die game naar de PS5 te brengen en Sony de PSVR2 ook geschikt maakt voor SteamVR, inclusief hun eigen PS Studios games. Lijkt mij een win-win voor alle partijen.

De PSVR1 was duidelijk een eerste poging tot van Sony en had meer een "testing the waters" benadering. Ze hebben er geloof ik iets van 5 miljoen exemplaren van verkocht en blijkbaar vond men dat voldoende om met nieuwe VR hardware op de proppen te komen. Ik juich het toe want er zit denk ik wel degelijk potentie in die markt. Maar dan moeten studios wel bereid zijn om ook echt in AAA budget games te investeren.
DarkSide schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:48:
Persoonlijk wacht ik gewoon op ondersteuning voor VR in F1 202X en GT7.

En zou het tof zijn als er wat meer "echte" games komen.
Als HL Alex bv. Hopelijk wordt de Horizon game een mooie ervaring.

Maar of we ook echt de volgende Horizon game 60uur in VR kunnen spelen. Dat betwijfel ik.

Met de nieuwe upgrade en betere controllers hoop ik wel dat de PSVR2 een boost geeft aan ontwikkelaars om er meer uit te halen.
Denk dat je die game ook niet 60 uur in VR wil spelen. VR is gewoon veel vermoeiender om te spelen. Misschien dat het met PSVR2 beter gaat, maar bij de eerste versie was ik met 1 uur wel klaar. Dat uurtje was dan wel veel intenser dan gewoon gamen aangezien de immersie super is.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

DarkSide

theres no place like ::1

Je speelt natuurlijk geen 60u achter elkaar.
Maar een goede story driven VR game van zeg 15 uur.
Waar bij je dus elke dag een uurtje speelt lijkt mij wel wat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Denk dat je die game ook niet 60 uur in VR wil spelen. VR is gewoon veel vermoeiender om te spelen. Misschien dat het met PSVR2 beter gaat, maar bij de eerste versie was ik met 1 uur wel klaar. Dat uurtje was dan wel veel intenser dan gewoon gamen aangezien de immersie super is.
Precies dit. Uurtje vr gamen is prima. Maar meer dan dat ook niet. Kost enorm veel energie.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Eigenlijk vond ik alle VR games die ik heb gespeeld maar meh, vergeleken met 1 game die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. En dat is Half Life: Alyx. Die game is gemaakt als showcase om te laten zien wat VR kan en in de hoop andere ontwikkelaars over de streep te trekken ook VR games van zulke kwaliteit te gaan ontwikkelen. Helaas gebeurde dit niet en na Alyx voelt elke andere beste VR game aan als een 4, waar Alyx een 10 was. Toch is Alyx alleen al imo die 500 euro wel meer dan waard voor PSVR2

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-01 18:19
Timothy3000 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Robinson the Journey is en blijft de enige VR game die ik niet kon spelen. Misselijk dat ik daarvan werd!

Er waren inderdaad een handjevol goede titels maar dat was het ook wel. Het rechtvaardigde niet die kabelboel in huis. :P Hopelijk is dat bij PSVR 2 anders.
Als ik het goed begrepen heb, plugt PSVR2 gewoon rechtstreeks in de USB type C poort op de voorkant van de PS5.
Dus 1 kabel inpluggen, 2 controllers aanzetten en je kan beginnen (y)

In elk geval sterkere verbetering tegenover nu. Aangezien ik nog steeds een 1080p tv gebruik, is de PSVR1 v2 permanent aangesloten, dat valt dus wel mee. Maar ik snap dat het in combinatie met HDMI 2.1 niet zo handig is.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
kazuka schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:18:

De PSVR1 was duidelijk een eerste poging tot van Sony en had meer een "testing the waters" benadering.
Ze hebben er geloof ik iets van 5 miljoen exemplaren van verkocht en blijkbaar vond men dat voldoende om met nieuwe VR hardware op de proppen te komen.
Ik juich het toe want er zit denk ik wel degelijk potentie in die markt.
Maar dan moeten studios wel bereid zijn om ook echt in AAA budget games te investeren.
De tweede en laatste zin spreken elkaar helaas te veel tegen.
5 miljoen PSVR (op 115 verkochte PS4's) is natuurlijk veel te weinig om hier serieus geld in te stoppen.
Kijk eens naar Wikipedia over de top selling PS4 games:
https://en.wikipedia.org/...PlayStation_4_video_games

De lijst zakt al snel naar rond de miljoen stuks. En dat op 115 miljoen PS4's plus een aantal PS5 die ook PS4 games afspelen. Er is gewoon te veel keuze in games.
Dus AAA games moeten wel een miljoen afzet hebben om uit de kosten te komen.

Dat ga je nooit halen met 5 of zelfs 10 miljoen PSVR2's. Ook al is er minder keuze en dus een hoger percentage gamers voor dezelfde game, je krijgt nooit 10-20% van de gebruikers aan dezelfde game als je ziet dat zelfs GOW onder de 20% dekking blijft en vanaf nummer 4 je al onder de 10% komt.

De juiste getallen zullen afwijken, maar het principe blijft volgens mij wel staan.
Steven030 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
Eigenlijk vond ik alle VR games die ik heb gespeeld maar meh, vergeleken met 1 game die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. En dat is Half Life: Alyx. Die game is gemaakt als showcase om te laten zien wat VR kan en in de hoop andere ontwikkelaars over de streep te trekken ook VR games van zulke kwaliteit te gaan ontwikkelen. Helaas gebeurde dit niet en na Alyx voelt elke andere beste VR game aan als een 4, waar Alyx een 10 was. Toch is Alyx alleen al imo die 500 euro wel meer dan waard voor PSVR2
Ik heb me met de PSVR het meest vermaakt met Driveclub VR, Astrobot, en een game van de bedenker van Rick and Morty genaamd "Trover saves the Universe" (hele domme game maar juist dat maakte hem erg grappig naar mijn mening) en Resident Evil 7.

Ik hoop eigenlijk alleen maar op support voor GT7, dan is het al een must-buy voor mij. Racen in VR is volgens mij ook verre van zo intensief als iets als RE7, althans kon mij met Driveclub VR toch vaak uren vermaken in VR.

• Steven030
Kalder schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik heb me met de PSVR het meest vermaakt met Driveclub VR, Astrobot, en een game van de bedenker van Rick and Morty genaamd "Trover saves the Universe" (hele domme game maar juist dat maakte hem erg grappig naar mijn mening) en Resident Evil 7.

Ik hoop eigenlijk alleen maar op support voor GT7, dan is het al een must-buy voor mij. Racen in VR is volgens mij ook verre van zo intensief als iets als RE7, althans kon mij met Driveclub VR toch vaak uren vermaken in VR.
Jawel, ik heb me ook vermaakt met andere games, zoals Star Wars: Squadrons, Walking Dead, Vader, Beat Saber, Asgards Wrath en meer. Maar het valt in mijn mening allemaal in het niet ten opzichte van Alyx, en niet zo’n beetje ook

• Runaque
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Iets in de jaren 90 uitproberen en dan VR afschrijven. Dat is natuurlijk net zoiets als de eerste auto uit 1871 uit testen en dan aangeven dat het niks gaat worden met de auto. VR nu en in de jaren 90 is natuurlijk een enorm groot verschil, het is zeker geen gimmick! Ik hoor vaak op tweakers bij dingen die ze zelf niet gebruiken dat het daarom maar een gimmick is, net zoals de dualsense controller etc. Om VR echt goed te beleven heb je gewoon enorm veel rekenkracht nodig en een bril die alles toe laat. Nee VR 2 van Sony zal nog steeds niet het uiterste uit VR halen, maar wij komen weer een stapje dichterbij.
Ik schreef dat ik het "toen al niets" vond, dat wil niet zeggen dat ik het afgeschreven heb, maar heb het later nog eens geprobeert en vond het dan ook maar niets. Je hoeft het nu ook niet uit zijn verband te halen, dat er mensen zijn die VR top vinden vind ik meer dan prima, ik persoonlijk (zal dat er maar bij zeggen) gewoon niets, hoe goed de technologie erachter ook mag zijn!
Btw, die wagen uit 1871 is uiteindelijk ook maar niets geworden, ook de eerste electrische wagen van Porsche is uiteindelijk niets geworden. :+

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

WaterFire schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:46:
[...]

De tweede en laatste zin spreken elkaar helaas te veel tegen.
5 miljoen PSVR (op 115 verkochte PS4's) is natuurlijk veel te weinig om hier serieus geld in te stoppen.
Kijk eens naar Wikipedia over de top selling PS4 games:
https://en.wikipedia.org/...PlayStation_4_video_games

De lijst zakt al snel naar rond de miljoen stuks. En dat op 115 miljoen PS4's plus een aantal PS5 die ook PS4 games afspelen. Er is gewoon te veel keuze in games.
Dus AAA games moeten wel een miljoen afzet hebben om uit de kosten te komen.

Dat ga je nooit halen met 5 of zelfs 10 miljoen PSVR2's. Ook al is er minder keuze en dus een hoger percentage gamers voor dezelfde game, je krijgt nooit 10-20% van de gebruikers aan dezelfde game als je ziet dat zelfs GOW onder de 20% dekking blijft en vanaf nummer 4 je al onder de 10% komt.

De juiste getallen zullen afwijken, maar het principe blijft volgens mij wel staan.
Daar heb je zeker een punt. Het wordt dan denk ik meer een chicken and egg verhaal. Zonder echte must-have games van het kaliber Alyx zullen er ook minder potentiële kopers zijn voor je VR hardware.

Daarom ook mijn gedachtespinsel dat Sony er verstandig aan zou doen de PC markt erbij te betrekken. Maak de PSVR2 compatible met SteamVR, breng je first party VR games naar de PC en vice versa; breng de grotere PCVR games naar de PS5. Dan vergroot je je afzetmarkt aanzienlijk en kun je hogere investeringskosten in AAA budget VR games misschien ook beter verantwoorden.

We hebben de afgelopen 2 jaar gezien dat de PC ports van Horizon, Days Gone en met name God of War erg succesvol waren. Waarom die strategie ook niet toepassen op je VR games?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuC3O7dCrA5tqdZMp11yJ9o3Keo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/421sbEwAYa7sLj0lEpsSRaqb.jpg?f=fotoalbum_medium

Looking good. 8)

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-12-2025
Het valt mij opeens op dat mijn ps5 tijdens game de brightness om te haverklap omhoog en omlaag zet.
Dit gebeurd nu bij H:FW en Borderlands 3. Voor beide games staat HDR aan, mijn tv is een LG OLED C8.

Nu weet ik dat dit ook een Oled functie kan zijn, soms als ik Disco Elysium speel en het spel lang statisch is dimt het scherm ook, als ik dan het ps menu inga en uitga is het weer helder en blijft het zo.

Dit is anders, nu lijkt het alsof er elke 10 seconden de brightness omhoog of omlaag gaat, dat kan je goed zien als je dan weer het ps menu ingaat. En het gebeurd tijdens deze actievolle spellen dus het lijkt mij niet dat dan de TV zelf dit doet.

Is dit een bug? Ik heb auto dim al uitstaan op de ps5. Het is nogal hinderlijk dat de ps5 de hele tijd het hele beeld dimt. Of is dit gewoon iets wat HDR doet en ik nooit ben opgevallen? Ik zal zo nog eens testen bij Rachen en Clank of Astro's Playworld of dit ook gebeurd...

Komt dit meer mensen bekend voor?

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:07
FrankWar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:
Het valt mij opeens op dat mijn ps5 tijdens game de brightness om te haverklap omhoog en omlaag zet.
Dit gebeurd nu bij H:FW en Borderlands 3. Voor beide games staat HDR aan, mijn tv is een LG OLED C8.

Nu weet ik dat dit ook een Oled functie kan zijn, soms als ik Disco Elysium speel en het spel lang statisch is dimt het scherm ook, als ik dan het ps menu inga en uitga is het weer helder en blijft het zo.

Dit is anders, nu lijkt het alsof er elke 10 seconden de brightness omhoog of omlaag gaat, dat kan je goed zien als je dan weer het ps menu ingaat. En het gebeurd tijdens deze actievolle spellen dus het lijkt mij niet dat dan de TV zelf dit doet.

Is dit een bug? Ik heb auto dim al uitstaan op de ps5. Het is nogal hinderlijk dat de ps5 de hele tijd het hele beeld dimt. Of is dit gewoon iets wat HDR doet en ik nooit ben opgevallen? Ik zal zo nog eens testen bij Rachen en Clank of Astro's Playworld of dit ook gebeurd...

Is het toevallig het issue wat hier beschreven wordt?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 09:37
Smaken verschillen zullen we maar zeggen ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:57
Rust in je TV-meubel! :)

Mag ik vragen waar je de zwarte covers hebt besteld?

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-12-2025
Hansie_P schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:26:
[...]

Is het toevallig het issue wat hier beschreven wordt?
Bedankt dit wist ik nog niet! Misschien ligt het dan toch aan horizon. Ik twijfel nu of ik probleem ook had bij borderlands…

Ik ga vanavond even testen met andere spellen. Mocht het daar wel goed gaan dan weet ik dat t niet aan de hardware ligt.

Wel vreemd dat het spel ook de brightness van het ps menu kan aanpassen dan…

Edit: na t kijken van het filmpje weet ik niet zeker of t nu hetzelfde probleem is. Bij mij lijkt niet te gebeuren tijdens t bewegen van de camera…

[ Voor 10% gewijzigd door FrankWar op 23-02-2022 17:41 ]

• Amos_x
kazuka schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:13:

Daarom ook mijn gedachtespinsel dat Sony er verstandig aan zou doen de PC markt erbij te betrekken. Maak de PSVR2 compatible met SteamVR, breng je first party VR games naar de PC en vice versa; breng de grotere PCVR games naar de PS5. Dan vergroot je je afzetmarkt aanzienlijk en kun je hogere investeringskosten in AAA budget VR games misschien ook beter verantwoorden.

We hebben de afgelopen 2 jaar gezien dat de PC ports van Horizon, Days Gone en met name God of War erg succesvol waren. Waarom die strategie ook niet toepassen op je VR games?
Zeker een goed punt voor VR. 5 miljoen PS VR1 op 100+ miljoen ps4 is een klein marktaandeel. Door te poolen met de VR markt op pc, vergroot je het bereik enorm. Voor beide kampen.

Games zullen wel steeds enkel in de ps store te krijgen zijn, maar sony zou met technische ondersteuning en budget het ps platform bereikbaarder kunnen maken voor de kleine developper die een 'experience game' op pc uitbrengt. En omgekeerd de PS VR bruikbaar maken op pc, zodat gamers eerder voor de sony headset gaan (en als enige headset gebruiken) en 'm vaker opzetten.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykwlKbsIxiVqQqq3PBMC7Vt7Pyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEIpBm6cdXXo1vxIxyRHtbnp.jpg?f=fotoalbum_large

De PlayStation+ games van maart
https://blog.playstation....sonic-racing-ghostrunner/
  • Ghost Runner
  • Ark: Survival evolved
  • Ghost Of Tsushima: Legends
  • Team Sonic Racing

• Amos_x
AppleFan2007 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:45:
[Afbeelding]

• Ghost Runner
  • Team Sonic Racing
Is dit echt? Wel een goeie maand toch!? Of heb ik het mis? Prima maand zelfs. Ark wil ik al lang eens proberen. GoT ook, en ghostrunner idem :D

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Is dit echt? Wel een goeie maand toch!? Of heb ik het mis? Prima maand zelfs. Ark wil ik al lang eens proberen. GoT ook, en ghostrunner idem :D
GOT is alleen de losstaande dlc legends. Niet de gehele game.

Het komt van het officiële blog van Playstation dus dat is zeker echt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2022 17:49 ]

• Amos_x
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:48:
[...]

GOT is alleen de losstaande dlc legends. Niet de gehele game.

Het komt van het officiële blog van Playstation dus dat is zeker echt.
ok, niet standalone dus?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:27
Amos_x schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Ja, dit is echt. De link verwijst naar de officiële PlayStation blog.
Ghost Of Tsushima legends is wel alleen de multiplayer en niet de hele game zoals hier eerder al werd aangegeven.

Verwijderd

Wel standalone. Alleen de GoT game zit er niet bij. Alleen de dlc.

• Yonix
Vegazz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Rust in je TV-meubel! :)

Mag ik vragen waar je de zwarte covers hebt besteld?
Deze zijn van dbrands. (y)
Raar dat nog niemand het gepost heeft.
Elden Ring: 97 op Metacritic _/-\o_

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
misschien al besproken. ik kan niet naar de store via mijn ps5?

• Kamoji_
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05:41
FrankWar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:

Ik heb hier alleen last van met Fifa22. Tijdens het spelen lijkt inderdaad het scherm voor een halve seconde te dimmen. Dit gebeurt echter om de paar minuten dus echt storend is het gelukkig niet maar ik zou er graag vanaf komen. Met Spiderman en Rdr2 heb ik nergens last van.

Ik speel overigens op een LG CX.

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:47:
Zonder heel veel meer info kan niemand hier iets mee denk ik. Bij mij werkt het wel. Kan je wel dingen downloaden uit je bibliotheek? Kring je een foutmelding? Etc

• Runaque
Farabi schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:47:
Herstart de console gewoon eens, kan een tijdelijke fout zijn dat met jou console te maken heeft, ik kan in ieder geval de store in.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Alweer gelukt. Kon gewoon niet in de shop.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GoT Legends is trouwens wel een hele toffe co-op modus. Het deed mij erg denken aan de Horde modes in de Gears of War games die ik vroeger echt helemaal scheel heb gespeeld. Van mij mag Sucker Punch daar zeker op voortborduren in hun volgende Ghost game, als die inderdaad in ontwikkeling is.

• Yonix
Nog één keer showen. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PODopGQ_l_K0UWtI-xsDFuyj8lY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp8eAKUllpbAaQJ1hZOcaJRs.jpg?f=fotoalbum_medium

Moet nu natuurlijk wel de 'midnight black' DualSense 5-controller hebben. 8)
Yonix schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:31:
Nog één keer showen. O+

[Afbeelding]

Moet nu natuurlijk wel de 'midnight black' DualSense 5-controller hebben. 8)
Zoals @Geronimous al zei, smaken verschillen, vind die ronde "hoeken" echt niet mooi bij al je andere vierkante meubilair.

AppleFan2007 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:45:
[Afbeelding]

• Ghost Runner
  • Team Sonic Racing
Geen hele slechte maand voor velen waarschijnlijk, Ghost Runner al op PC geprobeerd (demo) en was wel vet maar vond het zelf erg lastig. Ark is niet echt voor mij maar kan denk ik ook wel leuk zijn als je ervan houd. GoT spreekt voor zich natuurlijk, toffe game, dit is alleen de multi player toch? of is het echt een extra dlc als in extra story content?
Zelf kijk ik in ieder geval het meest uit naar Team Sonic Racing :> Heb wel zin in een mariokart achtige game een van de weinige nintendo games die ik nog steeds wel leuk vind.
Alleen zal het weinig spelen voorlopig aangezien volgende week GT7 uit komt :D :D :D

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb review gekeken van elden ring omdat ik de cijfers zag en een beetje de fomo kreeg. Maar nope niks voor mij ondanks dat het zo hoog scoort, beelden geven gevoel dat ik binnen half uur m'n controller door mijn tv gegooid zou hebben vrees ik. Nee ik hou het wel bij gt7 volgende week vrijdag.

Wil niet te hyped worden, maar damn wat heb ik er zin in... Hoop serieus dat de dualsence ondersteuning goed is want heb geen stuurtjes setup geld op moment. Maja ik vermaak me ook nog echt kostelijk met gt sport dus kan alleen maar beter worden toch.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Runaque
Kalder schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Zoals @Geronimous al zei, smaken verschillen, vind die ronde "hoeken" echt niet mooi bij al je andere vierkante meubilair.
Ik vind die vaas ook veel te rond voor het interieur! Daar moet toch echt iets aan gedaan worden!!! :+

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 15:15
Heeft iemand hier ervaring met PS5 Remote play? Ik wil, binnen mijn eigen netwerk, waarschijnlijk even op mijn laptop spelen (met groot scherm) en was benieuwd of dit een beetje goed werkt. Het gaat dan om het spel Elden Ring :-)

Mijn vrouw heeft ook net een nieuwe game op de Switch en wil die ook graag op de TV spelen, dus ben ff aan het zoeken naar oplossingen ;-)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
crimby schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
Heeft iemand hier ervaring met PS5 Remote play? Ik wil, binnen mijn eigen netwerk, waarschijnlijk even op mijn laptop spelen (met groot scherm) en was benieuwd of dit een beetje goed werkt. Het gaat dan om het spel Elden Ring :-)

Mijn vrouw heeft ook net een nieuwe game op de Switch en wil die ook graag op de TV spelen, dus ben ff aan het zoeken naar oplossingen ;-)
Remote Play is grappig maar niet te doen op een mobiel dus je moet toch al snel een fatsoenlijke PC/Laptop hebben, in iedergeval scherm.
Verder vind ik het voor spellen die latency gevoelig zijn niet te doen, een Gran Turismo is gewoon frustrerend maar bv een Tomb Raider moet wel te doen zijn.

• vinom
  • Laatst online: 16:27

Zeker, werkt beter dan verwacht zelfs. Mijn kinderen gebruiken remote play heel af en toe als wij tv aan het kijken zijn en hun op de Playstation willen. Dan pak ik de tablet en kunnen ze remote play daarop gebruiken.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:08

BaRF

bijna kerst

Ik gebruik het af en toe. Soms ziet het er goed uit, maar bv Far Cry 6 is echt prachtig op de televisie maar via remoteplay een vrij grauwe bende. Maar qua werking verder prima :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

@crimby ik gebruik het regelmatig en het werkt best goed. Je krijgt wel iets van delay, tenminste als je via wifi speelt. Kan zijn dat echt pittige bossfights daardoor nodeloos moeilijk worden, maar 95% van de game moet echt prima te doen zijn. Heb zelf meerdere bossfights kunnen winnen in bloodborne, voor Kos moest ik toch echt op de tv verslaan

• crimby
Thanks allemaal! dit biedt iets van hoop!
Laptop is nieuw en best sterk, heb een 34 inch ultrawide scherm dus ook dat moet goed komen. Laptop is aangesloten op Wifi maar haal wel 100-200 Mbps dus dat lijkt stabiel genoeg.
Zal niet zo snel een multiplayer shooter gaan spelen, maar wellicht kan ik zo Elden Ring wel spelen.
crimby schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:07:
Thanks allemaal! dit biedt iets van hoop!
Laptop is nieuw en best sterk, heb een 34 inch ultrawide scherm dus ook dat moet goed komen. Laptop is aangesloten op Wifi maar haal wel 100-200 Mbps dus dat lijkt stabiel genoeg.
Zal niet zo snel een multiplayer shooter gaan spelen, maar wellicht kan ik zo Elden Ring wel spelen.
Volgens mij heb je daar het antwoord al toch. De Switch op je 34" aansluiten en je vrouw daar achter zetten. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

kazuka schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:15:
GoT Legends is trouwens wel een hele toffe co-op modus. Het deed mij erg denken aan de Horde modes in de Gears of War games die ik vroeger echt helemaal scheel heb gespeeld. Van mij mag Sucker Punch daar zeker op voortborduren in hun volgende Ghost game, als die inderdaad in ontwikkeling is.
Ik hoop eigenlijk dat Sucker Punch met een nieuwe Sly Racoon komt. Gingen volgens mij wel wat geruchten over, maar met de aankomende GoT film verwacht ik eerder dat ze daarmee met iets nieuws komen. Of allebei, mag natuurlijk ook. :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
v8power67 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:12:
Heb review gekeken van elden ring omdat ik de cijfers zag en een beetje de fomo kreeg. Maar nope niks voor mij ondanks dat het zo hoog scoort, beelden geven gevoel dat ik binnen half uur m'n controller door mijn tv gegooid zou hebben vrees ik. Nee ik hou het wel bij gt7 volgende week vrijdag.

Wil niet te hyped worden, maar damn wat heb ik er zin in... Hoop serieus dat de dualsence ondersteuning goed is want heb geen stuurtjes setup geld op moment. Maja ik vermaak me ook nog echt kostelijk met gt sport dus kan alleen maar beter worden toch.
Hoop ik ook. Maar heb daar wel vertrouwen in.
Ben nu sinds de next-gen update van Assetto Corsa: Competizione die game weer volop aan het spelen op de Series X. Heerlijk. Het geluid in deze game is ongeëvenaard. Helemaal met de Penrose X op m'n oren.

Zojuist de Standard Edition van GT 7 gekocht. Vanaf morgen is de pre-load beschikbaar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 24-02-2022 09:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dual Sense even pairen met de iPad pro en ik kan prima gamen. Uiteraard ios dat niet hetzelfde als op TV, maar beter zo kunnen spelen dan niet kunnen spelen. Prima ervaring met Forbidden West.

Zeker op Wi-Fi is het uitstekend, maar ik heb ook Ratchet & Clank gespeeld terwijl ik in Engeland was. Op een paar glitches na prima te doen.

Wel Single player, want soms heb je even een netwerk glitch.
Hmm, je vrouw heeft een console met scherm, jij een console zonder scherm, maar toch moet zij de TV hebben ? Ik zie niet waarom er oplossingen gezocht moeten worden :).

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18

Mauz1978

Console War Veteran

Ik gebruik het regelmatig met de ipad. Werkt perfect. Alleen horizon wil ik gewoon ultragroot kijken, en niet op een 12,9” scherm ;).

Something under the bed is drooling

• crimby
Twixie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Hmm, je vrouw heeft een console met scherm, jij een console zonder scherm, maar toch moet zij de TV hebben ? Ik zie niet waarom er oplossingen gezocht moeten worden :).
Ze is zwanger, ik ga er niet tegenin hoor!
Nee maar ze speelt wel vaak op dr schermpje, maar deze game vind ze echt fijner op de tv :-)

• crimby
Raem schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Volgens mij heb je daar het antwoord al toch. De Switch op je 34" aansluiten en je vrouw daar achter zetten. :P
Dan moet ik alles achter de tv wegslopen toch? Ik heb die docking daarvoor nodig
crimby schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:37:
[...]
Proficiat !!! (Allez, in de veronderstelling dat het van jou is :D ).

• Hann1BaL

Hann1BaL

crimby schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Nee maar ze speelt wel vaak op dr schermpje, maar deze game vind ze echt fijner op de tv :-)
We hebben hier te maken met een professional!
Ja, als je de switch wilt verplaatsen zul je de dock moeten pakken. Of je alles "weg moet slopen"valt nog maar te bezien:

USB-C Voeding en HDMI kabel is alles wat je nodig hebt. Dan hoef je alleen het dock zelf los te maken, en daar kun je bij. Echter kan ik mij ook voorstellen dat het gaandeweg de tijd voor je vrouw niet heel lekker zit op een hogere stoel. Dus geef haar de bank en de TV en ga zelf achter de monitor zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 24-02-2022 10:49 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Iemand nog goede tips voor matzwarte PS5 disk faceplates? Sony verkoopt ze nog niet. en de afgeronde hoeken van de dbrand vind ik niet al te mooi.

Nu vind ik wel wat op bol.com maar vraag ik mij sterk af of dit Aliexpress resellers zijn en er gewoon 20 euro bovenop gooien of dat ze echt een product van meerwaarde aanbieden. Ervaringen zijn heel welkom.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-01 20:59
Hann1BaL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:53:
Iemand nog goede tips voor matzwarte PS5 disk faceplates? Sony verkoopt ze nog niet. en de afgeronde hoeken van de dbrand vind ik niet al te mooi.

Nu vind ik wel wat op bol.com maar vraag ik mij sterk af of dit Aliexpress resellers zijn en er gewoon 20 euro bovenop gooien of dat ze echt een product van meerwaarde aanbieden. Ervaringen zijn heel welkom.
Ervaring met de aliexpress faceplates hier, platen kostten 26 euro, voor het geld prima platen en pasvorm.

Enige wat me opviel is dat de standaard van de ps5 in de liggende houding iets minder goed leek aan te sluiten / vast te klikken
Verder zeer tevreden dat de ps5 eindelijk fatsoenlijk paste in mijn interieur (matzwart tv meubel met uitsluitend zwarte en donkergrijze hardware)

• crimby
Twixie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Proficiat !!! (Allez, in de veronderstelling dat het van jou is :D ).
Thanks! Zo ver ik weet is het wel van mij inderdaad ;-)
Hann1BaL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:49:
[...]

We hebben hier te maken met een professional!
Ja, als je de switch wilt verplaatsen zul je de dock moeten pakken. Of je alles "weg moet slopen"valt nog maar te bezien:

USB-C Voeding en HDMI kabel is alles wat je nodig hebt. Dan hoef je alleen het dock zelf los te maken, en daar kun je bij. Echter kan ik mij ook voorstellen dat het gaandeweg de tijd voor je vrouw niet heel lekker zit op een hogere stoel. Dus geef haar de bank en de TV en ga zelf achter de monitor zitten.
Top! De stoel is nu misschien zelfs wel beter, want snel last van d'r rug.. moet wel alles goed afgesteld staan en dat is misschien wel een dingetje...
Kan ook eens kijken, zeker voor later, of de switch dock naar de slaapkamer kan. Dan kan ze mooi in bed liggen en switchen!

• Ram-G-maN
  • Laatst online: 07-01 00:35

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Hann1BaL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:53:

Ik heb de officiële Sony's Plates, de AliExpress plates en die van dbrand.
De AliExpress plates zijn donkerder zwart (Zo zwart als de PS3 en de PS4)
De dbrand is net zo dik uitgevoerd als de originele van Sony en nagenoeg dezelfde kwaliteit. Er ontbreekt alleen een PS-logo.
Sony's eigen Midnight Black plates zijn veruit het beste omdat de afwerking het beste is en qua gewicht ook meer lijkt te kloppen. (Ik moet ze nog op mijn keukenweegschaal zetten om te meten.) Ze zijn wel prijzig. Ik heb de mijne gekocht voor €53,31 bij Amazon.nl
De AliExpress plates gebruik ik voor mijn eigen collectie zelfgemaakte custom designs omdat ze goedkoop zijn en relatief acceptabele kwaliteit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4skhvI5eITXLmL28fWLfmtGaos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xx1d2bbZSulrdVzmJWEuBAFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal er nog een review over willen schrijven zodra Tweakers Pricewatch team de officiële plates aan Pricewatch hebben toegevoegd.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:06
Kun je met twee linker handen die platen aanpassen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
edwinvdteems schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:29:
Kun je met twee linker handen die platen aanpassen?
Ja dat stelt echt niks voor.

Kwaliteit van die Aliexpress plates is prima en heeft hetzelfde effect om de witte plates te vervangen door zwarte of een andere kleur.
Ik zou geen 50 euro uitgeven voor een officieel logo op een stuk plastic.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ram-G-maN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb de officiële Sony's Plates, de AliExpress plates en die van dbrand.
De AliExpress plates zijn donkerder zwart (Zo zwart als de PS3 en de PS4)
De dbrand is net zo dik uitgevoerd als de originele van Sony en nagenoeg dezelfde kwaliteit. Er ontbreekt alleen een PS-logo.
Sony's eigen Midnight Black plates zijn veruit het beste omdat de afwerking het beste is en qua gewicht ook meer lijkt te kloppen. (Ik moet ze nog op mijn keukenweegschaal zetten om te meten.) Ze zijn wel prijzig. Ik heb de mijne gekocht voor €53,31 bij Amazon.nl
De AliExpress plates gebruik ik voor mijn eigen collectie zelfgemaakte custom designs omdat ze goedkoop zijn en relatief acceptabele kwaliteit. [Afbeelding]

Ik zal er nog een review over willen schrijven zodra Tweakers Pricewatch team de officiële plates aan Pricewatch hebben toegevoegd.
Die zwarte plates zijn lelijk imho (over smaak valt niet te twisten), alhoewel dat retro logo wel weer erg vet is (werkt jammer genoeg niet op wit)... maar die Horizon collectors edition .... :9~ d:)b Wat een gigantische doos ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2022 12:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 10:45
Chaoss schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Die zwarte plates zijn lelijk imho (over smaak valt niet te twisten), alhoewel dat retro logo wel weer erg vet is (werkt jammer genoeg niet op wit)... maar die Horizon collectors edition .... :9~ d:)b Wat een gigantische doos ook.
Als je je graag je witte plate wil houden maar toch iets wil aanpassen, ik vind deze TLOU 2 skin wel heel erg mooi. Van aliexpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syyKrYcGWnUilOrIG9M-KTslA8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njPN8tSS52SS6C1yJpVJlJG1.png?f=fotoalbum_large

• D4rKy21
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
Iemand hier toevallig ook al een paar keer crashings gehad met de game forbidden west op de ps5 ?
Dit heb ik gelukkig nog niet meegemaakt dat het apparaat uitvalt maar het zou zo maar eens kunnen gebeuren ?

https://www.reddit.com/r/...ashing_shutting_down_ps5/

[ Voor 53% gewijzigd door D4rKy21 op 24-02-2022 13:10 ]

Nou, dat mocht ook wel eens tijd worden. Hopelijk ook snel in Nederland beschikbaar.

https://www.playstation.c...ps5-game-captures-ps-app/

[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 24-02-2022 14:43 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Was al enige tijd in beta sinds vorig jaar in Canada en Japan volgens mij, maar rollen het nu uit naar andere landen. Ik hoop nog op een feature dat ik vanaf de PSApp direct toegang heb tot mjin media vanuit de App, bv in restmode of wanneer hij aanstaat.

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Chaoss schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat ik de Collector's Edition verkoop en dat ik de Regalla Edition zelf hou. Ik kan overigens nog steeds niet accepteren dat ik niet een (fysieke) optische schijfje krijg maar een voucher voor een digitale aankoop... 8)7 Welkom in 2022. Het is dan ook een onvermijdelijke ontwikkeling sinds het bestaan van de PS5 Digital. First world problems I guess... :X

Ram-G-maN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat ik de Collector's Edition verkoop en dat ik de Regalla Edition zelf hou. Ik kan overigens nog steeds niet accepteren dat ik niet een (fysieke) optische schijfje krijg maar een voucher voor een digitale aankoop... 8)7 Welkom in 2022. Het is dan ook een onvermijdelijke ontwikkeling sinds het bestaan van de PS5 Digital. First world problems I guess... :X
Erg jammer inderdaad, dit is denk ik echt het begin van het einde van de schijfjes, en als de schijfjes er straks helemaal uit zijn zullen de hoesjes ook verdwijnen en staat je game code op het bonnetje van de kassa en heb je alleen een stom kartonnetje met een plaatje van het spel erop :/

• Runaque
Ram-G-maN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Ik snap dan weer niet dat ze een PS5 versie met disc verkopen en de voucher voor de PS4 er gewoon bij doen! En dat terwijl het doosje is uitgerust met twee slots voor twee discs!
Als ik de voucher weg geef aan iemand met een PS4, dan kan ie zomaar eens naar de PS5 upgraden! Hetzij die codes een lock hebben om dit soort praktijken tegen te gaan. :?

• Runaque
Kalder schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Erg jammer inderdaad, dit is denk ik echt het begin van het einde van de schijfjes, en als de schijfjes er straks helemaal uit zijn zullen de hoesjes ook verdwijnen en staat je game code op het bonnetje van de kassa en heb je alleen een stom kartonnetje met een plaatje van het spel erop :/
Of gewoon op zulk dom ticketje zoals je krediet op je prepaid wil kunnen zetten! :+

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Runaque schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik snap dan weer niet dat ze een PS5 versie met disc verkopen en de voucher voor de PS4 er gewoon bij doen! En dat terwijl het doosje is uitgerust met twee slots voor twee discs!
Als ik de voucher weg geef aan iemand met een PS4, dan kan ie zomaar eens naar de PS5 upgraden! Hetzij die codes een lock hebben om dit soort praktijken tegen te gaan. :?
Het is erger dan je denkt dat het is. Er zitten twee vouchers in de Steelbook. Eentje is voor de Deluxe content en de ander voor de basis game. Maar nu komt de klapper. Elke meegeleverde code die je verzilverd zorgt er direct voor dat je op één account zowel de PS4 versie als die van PS5 tegelijkertijd unlocked. Je kan dus niet het één wel (PS4-versie) en de ander (PS5-versie) niet doen. I kid you not.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49
Geruchte over Playstation Spartacus

If this report is accurate, then we’d strongly recommend Sony goes back to the drawing board – and fast. New details have emerged regarding PlayStation’s revamped PS Plus subscription service, which is “pretty close to actually launching”. The problem? It sounds like pretty poor value for money based on what’s being described so far.

News come by way of chatty Venturebeat journalist Jeff Grubb, who was speaking as part of his Giant Bomb show, as reported and transcribed by VGC. According to the scribe, he’s obtained new information which tallies with a report first shared by Bloomberg’s Jason Schreier, although the specific details are still a little vague.

So, there will allegedly be three tiers: Essential ($10 per month), Extra ($13 per month), and Premium ($16 per month). In the case of Premium, that’s actually more expensive than Xbox Game Pass Ultimate, which is worth keeping in mind as we run through the specifics of what you actually get. Spoilers: it’s nowhere near as good as Microsoft’s service.

Grubb suggests Premium sounds a lot like EA Play, with trials, “classic games”, and streaming functionality. It’s unclear how many trials you’ll get – presumably it’ll be a curated selection rather than the entirety of the PS Store’s library – and what those classic games will be. It’s been mooted before that Sony may bundle in retro games, similar to Nintendo Switch Online.

You’ll also get a catalogue of downloadable titles, which will be included with the Extra option. This, it’s assumed, will extend to anything currently downloadable on PS Now, so “over 250, 300 games, something like that”. A significantly larger PS Plus Collection, then. It’s worth noting that there’ll be no streaming functionality in Extra – that’s reserved for the Premium tier.

And then there’s the Essential plan, which Grubb claims is PS Plus “just like you know it today”, with monthly games and discounts. There’s no word of whether there’ll be an annual subscription option for any of these tiers – we assume there will be – and there’s no mention of the availability of first-party games at launch. Sony has already said that it doesn’t see this as sustainable.

It’s obviously difficult to draw too many conclusions from what is, admittedly, an ambiguous report. However, our first impression is that this doesn’t sound like good value for money in the slightest, and potentially a mistake. Obviously, it’ll be down to Sony to clarify the details and make its case, but we can’t see many paying $16 month for an extended PS Plus Collection, demos, and “classic games”.

Source: https://www.pushsquare.com/news/2022/02/ps5-ps4s-revamped-ps-plus-sub-allegedly-outlined-in-report

[ Voor 0% gewijzigd door TechFox op 25-02-2022 08:41 . Reden: Nieuws veranderd naar gerucht ]

Verwijderd

TechFox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:26:
Nieuws over Playstation Spartacus

If this report is accurate, then we’d strongly recommend Sony goes back to the drawing board – and fast. New details have emerged regarding PlayStation’s revamped PS Plus subscription service, which is “pretty close to actually launching”. The problem? It sounds like pretty poor value for money based on what’s being described so far.

News come by way of chatty Venturebeat journalist Jeff Grubb, who was speaking as part of his Giant Bomb show, as reported and transcribed by VGC. According to the scribe, he’s obtained new information which tallies with a report first shared by Bloomberg’s Jason Schreier, although the specific details are still a little vague.

So, there will allegedly be three tiers: Essential ($10 per month), Extra ($13 per month), and Premium ($16 per month). In the case of Premium, that’s actually more expensive than Xbox Game Pass Ultimate, which is worth keeping in mind as we run through the specifics of what you actually get. Spoilers: it’s nowhere near as good as Microsoft’s service.

Grubb suggests Premium sounds a lot like EA Play, with trials, “classic games”, and streaming functionality. It’s unclear how many trials you’ll get – presumably it’ll be a curated selection rather than the entirety of the PS Store’s library – and what those classic games will be. It’s been mooted before that Sony may bundle in retro games, similar to Nintendo Switch Online.

You’ll also get a catalogue of downloadable titles, which will be included with the Extra option. This, it’s assumed, will extend to anything currently downloadable on PS Now, so “over 250, 300 games, something like that”. A significantly larger PS Plus Collection, then. It’s worth noting that there’ll be no streaming functionality in Extra – that’s reserved for the Premium tier.

And then there’s the Essential plan, which Grubb claims is PS Plus “just like you know it today”, with monthly games and discounts. There’s no word of whether there’ll be an annual subscription option for any of these tiers – we assume there will be – and there’s no mention of the availability of first-party games at launch. Sony has already said that it doesn’t see this as sustainable.

It’s obviously difficult to draw too many conclusions from what is, admittedly, an ambiguous report. However, our first impression is that this doesn’t sound like good value for money in the slightest, and potentially a mistake. Obviously, it’ll be down to Sony to clarify the details and make its case, but we can’t see many paying $16 month for an extended PS Plus Collection, demos, and “classic games”.

Source: https://www.pushsquare.com/news/2022/02/ps5-ps4s-revamped-ps-plus-sub-allegedly-outlined-in-report
Toen ik zag dat Grubb dit heeft gezegd ben ik gestopt met lezen.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49
Hoezo? Onbetrouwbare bron?

• Steven030
TechFox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:26:
Geruchte over Playstation Spartacus

Als dit waar blijkt te zijn en 1st party games er niet bij launch op staan is het niet zo interessant voor mij. Niet dat het er de laatste jaren nou bijzonder veel waren, maar dat is juist wat voor mij game pass interessant maakt en waarom ik daar wel een abonnement op heb. Dan blijf ik het bij PlayStation gewoon op de huidige manier doen met een normaal Plus (Essential) abonnement en games bij launch kopen. Niks mis mee imo

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zolang games/content niet exclusief beschikbaar zijn via een dergelijke service vindt ik het allemaal prima. *Kijkt naar Nintendo

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 25-02-2022 09:24 ]

Ben wel benieuwd wat dit met de kwaliteit doet van de gratis PS+ titels. Daar zitten nu af en toe toch grote titels bij en kan me voorstellen dat deze titels dan verschuiven naar de tweede tier.

Verwijderd

Jeff Grubb staat er om bekend nogal een gekleurde mening te hebben en sommige dingen te verdraaien.

• Steven030
Overigens zou het ook een prijsverhoging betekenen van 8,99 naar 9,99 per maand voor Plus. Maar zolang de jaarabonnementen blijven bestaan zal dat wel meevallen. Al helemaal met die kortingen rond Black Friday

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
En een prijs verhoging van 1 euro is niet heel gek, de huidige PS+ prijzen stammen uit 2017.

Verder valt er over de nieuwe PS+ abonnementen niet veel te zeggen zolang we niet weten wat de inhoud is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-01 18:19
Chaoss schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:08:
En een prijs verhoging van 1 euro is niet heel gek, de huidige PS+ prijzen stammen uit 2017.

Verder valt er over de nieuwe PS+ abonnementen niet veel te zeggen zolang we niet weten wat de inhoud is.
Het is eigenlijk geen verhoging, in het artikel spreken ze over prijzen in dollar, de prijs van Plus in de US is momenteel al $9,99 per maand.

Het zou me dus niet verbazen dat de huidige jaarprijs hetzelfde blijft.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind GamePass helemaal niets en zo ook deze dienst van Sony niet. Ik wil gewoon kwaliteit spelen en niet net genoeg voor een online dienst games en halfbakken GaaS games. Ik geloof nooit dat dit voor de lange termijn goed is.

Verwijderd

Kenny_026 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:18:
Ik vind GamePass helemaal niets en zo ook deze dienst van Sony niet. Ik wil gewoon kwaliteit spelen en niet net genoeg voor een online dienst games en halfbakken GaaS games. Ik geloof nooit dat dit voor de lange termijn goed is.
Het is ook geen alternatief voor gamepass. Sony gebruikt het alleen om games van oudere generaties aan te bieden, omdat ze geen directe backwards compatibiliteit hebben.
Pagina: 1 ... 200 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord