Verwijderd

Special edition is binnen. Mooie editie, puntje van kritiek: beetje jammer dat de steelbook gelijk is aan de ps4 versie. Nu zit je dus met een dubbel disc steelbook, waar maar 1 disc in zit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9rzz_TldtDAvRqGEygFdWZguYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kYZWhMvoVkKHfpqbAL08ErQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Dit laat wel zien dat een cross gen titel ook gewoon de kracht van de ps5 kan laten zien. De ps4 houdt de ps5 nergens tegen in dit geval.

Mooi om te zien dat de filmpjes in de ps4 versie prerendered zijn en die in de ps5 realtime.
Precies, feit is dat de PS4 versie ook ontzettend mooi is en dat Guerilla Games als first party dev ontzettend veel uit die last gen console kan halen. Maar als je ze zo naar elkaar ziet is het verschil zeker noemenswaardig.

Belangrijke opmerking die ze maaken in bovenstaande video "de PS5 versie heeft zoveel detail dat dit wegvalt in de youtube compressie".

Ik was eerst van plan om FC6 uit te spelen maar ik ga Horizon vanmiddag toch maar halen :P

Ik ga overigens wel beginnen met de resolution mode. ik trek 30fps wel in langzamere games, R&C heb ik ook op 30fps gespeeld. en DF geeft aan dat resolution mode hier ook merkbaar mooier is.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2022 12:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Precies, feit is dat de PS4 versie ook ontzettend mooi is en dat Guerilla Games als first party dev ontzettend veel uit die last gen console kan halen. Maar als je ze zo naar elkaar ziet is het verschil zeker noemenswaardig.

Belangrijke opmerking die ze maaken in bovenstaande video "de PS5 versie heeft zoveel detail dat dit wegvalt in de youtube compressie".

Ik was eerst van plan om FC6 uit te spelen maar ik ga Horizon vanmiddag toch maar halen :P

Ik ga overigens wel beginnen met de resolution mode. ik trek 30fps wel in langzamere games, R&C heb ik ook op 30fps gespeeld. en DF geeft aan dat resolution mode hier ook merkbaar mooier is.
Ik heb far cry 6 ook nog liggen, laatst nog odyssey platinum gehaald. Maar ben een beetje Ubisoft moe geworden.

Ik denk dat ik echt voor de performance mode ga. 4K/30 vs 1800P/60 dan kies ik zelf toch voor 60fps. Ik speel dying light 2 ook op 1080P/60 en eerlijk gezegd ziet dat er ook enorm mooi uit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb far cry 6 ook nog liggen, laatst nog odyssey platinum gehaald. Maar ben een beetje Ubisoft moe geworden.

Ik denk dat ik echt voor de performance mode ga. 4K/30 vs 1800P/60 dan kies ik zelf toch voor 60fps. Ik speel dying light 2 ook op 1080P/60 en eerlijk gezegd ziet dat er ook enorm mooi uit.
Ja ik ging gisteravond naar het 2'de grote gebied in FC6 en toen had echt zoiets van "eat, sleep, repeat", daar gaaaan we weer. Alhoewel FC6 een van de betere delen is met een mooie setting is het toch weer simpelweg map vrijspelen en icoontjes afwerken.

Wat ik bij de meeste games doe is beginnen in resolution mode. dan na een paar uurtjes even 60 FPS proberen en dan kijken wat er beter bevalt. HFW is wel strak 30fps dat scheelt ook.

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Ja ik ging gisteravond naar het 2'de grote gebied in FC6 en toen had echt zoiets van "eat, sleep, repeat", daar gaaaan we weer. Alhoewel FC6 een van de betere delen is met een mooie setting is het toch weer simpelweg map vrijspelen en icoontjes afwerken.

Wat ik bij de meeste games doe is beginnen in resolution mode. dan na een paar uurtjes even 60 FPS proberen en dan kijken wat er beter bevalt. HFW is wel strak 30fps dat scheelt ook.
Net even geprobeerd, maar die 4K optie met 30fps is wel heel scherp hoor. Ik hoor dat als je de camera sensitivity helemaal omlaag zet bij 30fps dat hij dan enorm smooth is. Hmm. Nu ga ik ook twijfelen...

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Dit laat wel zien dat een cross gen titel ook gewoon de kracht van de ps5 kan laten zien. De ps4 houdt de ps5 nergens tegen in dit geval.

Mooi om te zien dat de filmpjes in de ps4 versie prerendered zijn en die in de ps5 realtime.
Ja en nee, een first-party developer heeft er voor gekozen (lees: is aan zijn stand verplicht) om zowel de PS4 (Pro) en de PS5 versie afzonderlijk te optimaliseren om zo het maximale eruit te halen.
Ging dat maar altijd zo.
Dat is anders dan "optimaliseren" voor PS4 (Pro) door alles simpelweg een (paar) tandje(s) lager in te stellen en klaar is Kees.

Beetje offtopic maar prerenderen snap ik nooit helemaal. Als het in realtime renderen veel budget vergt, oke, dat kan ik volgen maar dan render je het op maximale instellingen op een PS5 (of PC met PS5 als target instellingen) inclusief allerlei toeters en bellen als bijvoorbeeld raytracing en exporteert het filmpje op de gewenste resolutie van de PS4 en speelt deze vervolgens gewoon af op de PS4 zonder dat dit veel budget vergt en voldoende ruimte laat voor realtime effecten of overlays.
Wat ik ermee wil zeggen is als je veel prerenderd kun je het er veel mooier uit laten zien, minstens zo mooi als op de PS5.
Goed, dan zit je wel met een groot verschil tussen cutscenes (die je "alleen maar hoeft af te spelen") en daadwerkelijke gameplay graphics.

[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 18-02-2022 14:27 . Reden: kleine toevoeging ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Ja en nee, een first-party developer heeft er voor gekozen (lees: is aan zijn stand verplicht) om zowel de PS4 (Pro) en de PS5 versie afzonderlijk te optimaliseren om zo het maximale eruit te halen.
Ging dat maar altijd zo.
Dat is anders dan "optimaliseren" voor PS4 (Pro) door alles simpelweg een (paar) tandje(s) lager in te stellen en klaar is Kees.

Beetje offtopic maar prerenderen snap ik nooit helemaal. Als het in realtime renderen veel budget vergt, oke, dat kan ik volgen maar dan render je het op maximale instellingen op een PS5 (of PC met PS5 als target instellingen) inclusief allerlei toeters en bellen als bijvoorbeeld raytracing en exporteert het filmpje op de gewenste resolutie van de PS4 en speelt deze vervolgens gewoon af op de PS4 zonder dat dit veel budget vergt en voldoende ruimte laat voor realtime effecten of overlays.
Third party developers optimaliseren een ps4 en ps5 game ook afzonderlijk van elkaar. Tot nu toe heb ik niet het idee dat een game die voor beide systemen ontwikkeld is onder doet dan een native ps5 versie. Denk vooral dat het voor veel mensen een onderbuik gevoel is.

Wat betreft het prererenderen daarmee wordt bedoeld dat dit dus een filmpje is die geprerenderd is op een ander device. Dus wat jij aangeeft is exact wat Guerilla hier heeft gedaan. Het realtime renderen kost gewoon teveel energie voor de ps4, vandaar dat ze dit op deze manier hebben opgelost.
[...]

Real time renderen wordt gedaan zodat zaken als outfit, tijd van de dag etc... gewoon mee worden genomen in de cut scenes, iets wat bij prerenderen niet kan zonder alle variabelen vooraf te prerenderen, lees 100 verschillende filmpjes opslaan per cutscene

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Leuk al die berichten over HFW. Ik heb me nog kunnen inhouden om niet te kopen (want Elden Ring :P) maar leef wel mee in hoe spannend en leuk iedereen deze launch vindt. Veel plezier allemaal!

Verwijderd

FMS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:30:
Leuk al die berichten over HFW. Ik heb me nog kunnen inhouden om niet te kopen (want Elden Ring :P) maar leef wel mee in hoe spannend en leuk iedereen deze launch vindt. Veel plezier allemaal!
Ik was eigenlijk nog bezig met dying light 2 en over 2 weken komt ook weer GT7 :F

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-01 14:43
cold_as_ijs schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Real time renderen wordt gedaan zodat zaken als outfit, tijd van de dag etc... gewoon mee worden genomen in de cut scenes, iets wat bij prerenderen niet kan zonder alle variabelen vooraf te prerenderen, lees 100 verschillende filmpjes opslaan per cutscene
Ik vind dat 1 van de grote vooruitgangen dat realtime cutscene's tegenwoordig erg mooi kunnen zijn terwijl je dus inderdaad wel gewoon je custom kleren/time of day en weet ik wat meer behoud.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Ging dat maar altijd zo.
Wat ik ermee wil zeggen is als je veel prerenderd kun je het er veel mooier uit laten zien, minstens zo mooi als op de PS5.
Goed, dan zit je wel met een groot verschil tussen cutscenes (die je "alleen maar hoeft af te spelen") en daadwerkelijke gameplay graphics.
In de DF video wordt het wel goed uitgelegd met voorbeelden erbij. Het zijn cutscenes met vergezichten en wisselende camera standpunten op een PS5 kan dat ingeladen worden de PS4 HD si er te traag voor.

Tijdens gameplay heb je geen wisselende camera standpunten waardoor ineens heel veel assets ingeladen moet worden. Pre render is dan voor de PS4 de beste oplossing. Had dit real time op de PS4 gemoeten dan waren bepaalde cutscenes een stuk minder spectaculair geweest en had de PS4 versie dus de PS5 minder mooi gemaakt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FMS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:30:
Ik was van plan te wachten omdat ik nog midden in FC6 zit, maar ik heb gister al die beelden van HFW zitten kijken en toen ik 's avonds FC6 zat te spelen had ik echt zoiets van fuck deze mediocre Ubisoft shit ik ga morgen HFW halen :P

Om 5 uur in het hoogte punt van de storm maar even langs de MM :+

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Vandaag net zoals iedereen Horizon gaan afhalen en eens thuis stond er een pakketje op mij te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIe5bHYkuw8_SVCKU7gjGchXV6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBG6tOWuxlREmzQ8aXTSDn5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBAscRFcExA2XPLbHShEJuz_pjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQhgdlx32tsB6cepn1ZsTmna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_-SFVdG-S2PE4BlqV5fBU6Mv9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gnAtKxLzaN5zI6udUVZCzKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG3yUsL3ypDpuATbizbVZoJmbp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tor6sxXqKELW6Jf4YupfMhHY.jpg?f=fotoalbum_large

Vind wel dat het iets Darth Vader heeft in deze kleur combinatie. 8)

• FMS
  • Niet online

FMS

Not my cup of tea maar het ziet in elk geval compacter uit.

@Chaoss goeie zet. Meanwhile: nieuws: Assassin's Creed Valhalla levert als eerste AC-game meer dan 1 miljar... 8)7

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Runaque schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:16:
Vandaag net zoals iedereen Horizon gaan afhalen en eens thuis stond er een pakketje op mij te wachten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind wel dat het iets Darth Vader heeft in deze kleur combinatie. 8)
Mooi compact zo, wel jammer van die fan intake.... maakt het geheel wel minder strak.
Ik heb de dark plates versie 1.0, erg blij mee!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Runaque
Hulleman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Mooi compact zo, wel jammer van die fan intake.... maakt het geheel wel minder strak.
Ik heb de dark plates versie 1.0, erg blij mee!
Ik vond die intakes wel iets hebben en vooralsnog valt het geluid dat het mogelijk meer zou geven mee.
Ik kijk ook niet de gehele tijd op mijn console en het voordeel van die intakes is dat ik er een stoffilter nu achter heb zitten, dus hopelijk doet dat ook heel wat met het systeem zo stofvrij mogelijk te houden.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Beelden van horizon forbidden west zien er echt mega dik uit. Maar toch maar even wachten ermee. Heb financieel niet veel ruimte meer effe en dalijk gt7 dus dan haal ik hem later wel. Ben ook niet heel erg in de mood voor zo een game, lekker gt sport en forza horizon 5 afwisselen tot gt7 uitkomt en dan die noliven als een malle. En moet eigenlijk eerst de dlc van zero dawn nog uitspelen. En heb nog heel veel staan wat ik moet spelen. Tlou2 ben ik ergens na 10 uur ofzo gestopt destijds via account sharen met broertje, maar staat nu weer geïnstalleerd van laatste keer dat ie korting had... Heb uncharted collection staan en was eraan begonnen maar niet meer verder gegaan. En ghost of Tsushima. En nog wel wat meer. Dus iedereen die aan horizon begint enjoy!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
v8power67 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:55:
Beelden van horizon forbidden west zien er echt mega dik uit. Maar toch maar even wachten ermee. Heb financieel niet veel ruimte meer effe en dalijk gt7 dus dan haal ik hem later wel. Ben ook niet heel erg in de mood voor zo een game, lekker gt sport en forza horizon 5 afwisselen tot gt7 uitkomt en dan die noliven als een malle. En moet eigenlijk eerst de dlc van zero dawn nog uitspelen. En heb nog heel veel staan wat ik moet spelen. Tlou2 ben ik ergens na 10 uur ofzo gestopt destijds via account sharen met broertje, maar staat nu weer geïnstalleerd van laatste keer dat ie korting had... Heb uncharted collection staan en was eraan begonnen maar niet meer verder gegaan. En ghost of Tsushima. En nog wel wat meer. Dus iedereen die aan horizon begint enjoy!!
Voor mij is het een mooie overbrugging tot GT7, met de next-gen update van Assetto Corsa Competizione er nog tussendoor. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

spaceboy

Op grote hoogte

v8power67 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:55:
Ik twijfel ook. Heb op zich wel het geld, maar niet de tijd. En ik heb Elden Ring al in preorder staan. :9

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Chaoss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Ik heb het vanmiddag even geprobeerd op 30 fps maar ik trek persoonlijk dat echt niet meer. Hoe graag ik ook in betere kwalitieit zou willen spelen. Die 30 fps kan ik echt niet meer aanzien. Ben echt verpest door die 60 fps.
airwolf83 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Ik heb het vanmiddag even geprobeerd op 30 fps maar ik trek persoonlijk dat echt niet meer. Hoe graag ik ook in betere kwalitieit zou willen spelen. Die 30 fps kan ik echt niet meer aanzien. Ben echt verpest door die 60 fps.
Ik prefereer ook de performance mode, maar als je dicht bij het scherm zit is er toch best een verschil te zien, ik heb hem nu maar even op resolution mode gezet en moet zeggen dat het in het begin wel weer ff wennen is, maar na een tijdje raak je er wel weer aan gewend. Moet wel toegeven dat het ook gewoon soepeler speelt in performance mode, je kunt je pijlen beter timen met 60fps vs 30fps, dus dat maakt het ook wat makkelijker om specifieke onderdelen van de robots te raken.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
airwolf83 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:09:
[...]

X en Y-Axis sensitivity op max zetten, Motionblur "low", Movement Sensitivity op 40%. In 30fps voelt dit erg soepel en image clarity blijft veel stabieler. 60fps heeft naar mijn idee op het moment nog rare shimmering issues wat je meer ziet bij 60fps en bij 30fps nauwelijks. Door deze settings voelt 30fps meer dan 30, omdat de movement van de camera ook erg soepel gaat.

Ik begreep dat Guerrilla er al van op de hoogte was, maar resolution mode is toch echt een stuk scherper. Ik denk dat ik Forbidden West ook lekker ga uitspelen in 30fps en misschien een keer weer tussendoor switch naar 60fps.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 18-02-2022 19:19 ]

https://nl.ign.com/horizo...rbidden-west-trophy-haalt

Iedereen allemaal horizon uitspelen! Als je de juiste trophy haalt plant Sony een boom voor je :D Denk dat we vandaag een hoop bomen verloren zijn en er nog meer zullen verliezen zolang de storm woed. (zag al een boom op een auto liggen, die had behoorlijk geluk want hij lag op de motorkap) dus een paar weer terug planten zou mooi zijn toch? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 18-02-2022 19:27 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:14

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit net in de HZD:FW voor een paar minuten op de PS5 en DAMN wat ziet dat spel er GOED uit...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

SkyStreaker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:31:
Ik zit net in de HZD:FW voor een paar minuten op de PS5 en DAMN wat ziet dat spel er GOED uit...
Eens in resolution mode echt oogverblindend mooi! In performance mode ook mooi maar je ziet wel duidelijk verschil als je dicht bij je scherm zit. Maar inderdaad super mooie game, alhoewel de reflecties in het water me nog wel af en toe afleiden in negatieve zin, zie vaak schitteringen op plekken waar je die niet zou horen te zien, bv vlak tegen een rots wand aan.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:36:
[...]

Eens in resolution mode echt oogverblindend mooi! In performance mode ook mooi maar je ziet wel duidelijk verschil als je dicht bij je scherm zit. Maar inderdaad super mooie game, alhoewel de reflecties in het water me nog wel af en toe afleiden in negatieve zin, zie vaak schitteringen op plekken waar je die niet zou horen te zien, bv vlak tegen een rots wand aan.
Op dit moment speel ik nog op een LG 1440p monitor met "HDR", straks even aansluiten op de OLED :9~

spoiler:
Wat ik wel even fijn vindt en wat snel wordt uitgelegd is waar sommige gear gebleven is, waaronder de outfit waar je nogal je best voor heb moeten doen om die te krijgen. Ik ben heel erg benieuwd of er een alternatief te verkrijgen zal zijn :9

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 10:45

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik speel aardig wat games, maar een keer in de zoveel tijd komt er een spel uit waar ik me in kan verliezen. Horizon is zo’n game. Ik ben behoorlijk open wereld moe en negeer tegenwoordig vaak de sidequests, maar hier heb ik tot nu toe ook echt zin om naar elk uitroepteken te gaan. En wat ziet het er prachtig en gedetailleerd uit!

• Runaque
Steven030 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:11:
Ik speel aardig wat games, maar een keer in de zoveel tijd komt er een spel uit waar ik me in kan verliezen. Horizon is zo’n game. Ik ben behoorlijk open wereld moe en negeer tegenwoordig vaak de sidequests, maar hier heb ik tot nu toe ook echt zin om naar elk uitroepteken te gaan. En wat ziet het er prachtig en gedetailleerd uit!
Ik durf dan weer in zulk game het verhaal even niet volgen en ga wat op machines jagen om scrap mee te pakken en om daar dan weer andere goodies te kunnen kopen. Dat helpt ook met je leveling up te versnellen in zulke games.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 23:10
Ik wil het ook graag leuk vinden: Horizon. Niet in de laatste plaats, om eens wat grafische power uit m’n PS5 te toveren. Maar om de een of andere reden pakte deel 1 mij niet. Stiekem vind ik robotdino’s gewoon niet zo tof denk ik. En ik loop ook al niet snel warm voor een map vol vraag- en uitroeptekens.

En toch slaat de twijfel weer toe om het te proberen… Dilemma’s!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Spud82 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:15:
Ik wil het ook graag leuk vinden: Horizon. Niet in de laatste plaats, om eens wat grafische power uit m’n PS5 te toveren. Maar om de een of andere reden pakte deel 1 mij niet. Stiekem vind ik robotdino’s gewoon niet zo tof denk ik. En ik loop ook al niet snel warm voor een map vol vraag- en uitroeptekens.

Je kan natuurlijk spelen zoals jij dat wil, en de meeste optionele zaken laten liggen. Ik snap wel dat je geen zin hebt om elke centimeter uit te kammen op zoek naar die audiologs.
Ik vind de robotwezens juist het sterke punt aan de game. De gevechten zijn uitdagend, en er zijn zo lekker veel verschillende soorten beesten om het tegen op te nemen.
Momenteel ben ik met mijn tweede playthrough bezig van HZD, en ongeveer halverwege. Ik heb het spel al eens uitgspeeld op de pc. Het valt mij op dat HZD geplaagd wordt door wat bugs op de PS5... Textures die verdwijnen, (Watcher)corpses die ik niet kan looten. Of gisteren een zwijn dat onkwetsbaar was en niet reageerde op mijn klappen. En grafisch zijn er meer hikkers, zoals stotterende cutscenes en veel texture pop-in over de gehele linie.
Maar als ik deze uit heb gespeeld ga ik meteen verder met deel 2 _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Recon24
Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:24:
https://nl.ign.com/horizo...rbidden-west-trophy-haalt

Iedereen allemaal horizon uitspelen! Als je de juiste trophy haalt plant Sony een boom voor je :D Denk dat we vandaag een hoop bomen verloren zijn en er nog meer zullen verliezen zolang de storm woed. (zag al een boom op een auto liggen, die had behoorlijk geluk want hij lag op de motorkap) dus een paar weer terug planten zou mooi zijn toch? :P
Je hoeft het niet uit te spelen. Je haalt hem gauw genoeg (ik haalde hem gister al).
Runaque schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Ik durf dan weer in zulk game het verhaal even niet volgen en ga wat op machines jagen om scrap mee te pakken en om daar dan weer andere goodies te kunnen kopen. Dat helpt ook met je leveling up te versnellen in zulke games.
Je merkt dat je in het begin nog aardig "zwak" ben tegen bepaalde machines maar je wilt ze toch blijven jagen om wat van hun tech te hebben. Ik heb ook regelmatig dat ik onderweg richting een main quest van alles en nog wat wil doen, of langs uitroeptekens wil gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Recon24 op 19-02-2022 11:52 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 05:39
Spud82 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:15:

Hier ook precies hetzelfde gevoel wat jij omschrijft ..

Gelukkig is het bijna vrijdag !!
Ik heb het 3D audio uitgeprobeerd met de PS pulse headset, maar ik ben er minder van onder de indruk dan bij andere games tot nu toe, ik kan slecht horen waar geluid precies vandaan komt, terwijl ik dat bij sommige andere games wel heel goed hoor..

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nyarlathotep schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Je kan natuurlijk spelen zoals jij dat wil, en de meeste optionele zaken laten liggen. Ik snap wel dat je geen zin hebt om elke centimeter uit te kammen op zoek naar die audiologs.
Ik vind de robotwezens juist het sterke punt aan de game. De gevechten zijn uitdagend, en er zijn zo lekker veel verschillende soorten beesten om het tegen op te nemen.
Momenteel ben ik met mijn tweede playthrough bezig van HZD, en ongeveer halverwege. Ik heb het spel al eens uitgspeeld op de pc. Het valt mij op dat HZD geplaagd wordt door wat bugs op de PS5... Textures die verdwijnen, (Watcher)corpses die ik niet kan looten. Of gisteren een zwijn dat onkwetsbaar was en niet reageerde op mijn klappen. En grafisch zijn er meer hikkers, zoals stotterende cutscenes en veel texture pop-in over de gehele linie.
Maar als ik deze uit heb gespeeld ga ik meteen verder met deel 2 _/-\o_
Ik heb van al die bugs die je noemt er nog geen 1 gezien zijn die allemaal je eigen ervaring of van horen zeggen?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Flagg schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Ik heb van al die bugs die je noemt er nog geen 1 gezien zijn die allemaal je eigen ervaring of van horen zeggen?
Waarom zou ik gaan papegaaien? Zoals je kunt lezen ben ik met de tweede playthrough bezig op de PS5.
Vanmiddag toevallig nog iets geks meegemaakt: de electro aanval van een Stormbird raakte mij vol, maar deed geen schade. Gebeurde maar één keer in het gevecht. Vreemd. Maar goed, verder geen game breaking bugs vooralsnog.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 23:10
k1978 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Hier ook precies hetzelfde gevoel wat jij omschrijft ..

Gelukkig is het bijna vrijdag !!
Yesssss hier ook veel meer zin in Elden Ring.

• Basjvw
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07-2025
Vraagje voor de PS5 gebruikers: is het normaal dat de console als een gek begint te blazen bij het installeren en het opstarten van het spel? Kan mij niet herinneren dat mijn PS4 dit ooit deed.

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:31
Bij mij ook. Ik vind het niet erg, het is maar voor even.
Basjvw schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:15:
Vraagje voor de PS5 gebruikers: is het normaal dat de console als een gek begint te blazen bij het installeren en het opstarten van het spel? Kan mij niet herinneren dat mijn PS4 dit ooit deed.
Dat is de disc drive waarschijnlijk gewoon.

• Steven030
Heb ik ook, ergere herrie dan mijn PS4 Pro ooit kon produceren. Maar alleen als je een game disc erin hebt en kortstondig. Het kan helpen als je een muismat onder je PS5 legt en verder kan dit mogelijk ook helpen. En met bijvoorbeeld een blu ray film maakt het een stuk minder herrie. Ik heb er vrede mee gekregen toen ik er achter kwam dat het geen defect was en nu let ik er amper nog op

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
Hier ook het geval. Belachelijk luid. Je zou bijna denken dat het bewust is om mensen een extra reden te geven games enkel nog digitaal te kopen. ;w

Sowieso kan Sony qua geluidsproductie nog wat leren van de concurrent. M'n Series X maakt geen waarneembaar geluid, waar m'n PS5 naast de luidruchtige discdrive ook een hoorbare fan en coil whine heeft.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nyarlathotep schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Waarom zou ik gaan papegaaien? Zoals je kunt lezen ben ik met de tweede playthrough bezig op de PS5.
Vanmiddag toevallig nog iets geks meegemaakt: de electro aanval van een Stormbird raakte mij vol, maar deed geen schade. Gebeurde maar één keer in het gevecht. Vreemd. Maar goed, verder geen game breaking bugs vooralsnog.
Nou ja waarom zou je niet napapagaaien doen vrij veel gamers vrij vaak (TLOU2 anyone, days gone release?)

Dus daarom vraag ik het, het feit dat je geen antwoord geeft maar met een wedervraag komt en vervolgens nog steeds geen antwoord op de vraag geeft, is ook al antwoord genoeg natuurlijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Flagg schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Nou ja waarom zou je niet napapagaaien doen vrij veel gamers vrij vaak (TLOU2 anyone, days gone release?)

Dus daarom vraag ik het, het feit dat je geen antwoord geeft maar met een wedervraag komt en vervolgens nog steeds geen antwoord op de vraag geeft, is ook al antwoord genoeg natuurlijk.
Goed, dit wordt mijn laatste reactie hierop om verder off-topic geneuzel te voorkomen.
Je maakt twee grote fouten, te weten:
1. Je kent mij niet, maar duwt mij klakkeloos in een hokje.
2. Je leest mijn posts niet.

Voor de rest zoek je het maar uit.

Even on-topic maar weer: Handig als je HZD voor de tweede keer speelt want ik raas er nu best wel snel doorheen. Begint deel 2 eigenlijk direct waar het eerste deel ophield? Of nouja, na The Frozen Wilds? Die add-on heb ik dus nooit uitgespeeld. Het voelde voor mij toen een beetje als mosterd na de maaltijd. Is het wellicht beter dat ik dat stuk speel voor de endgame van het spel zelf?

• Darkfoxie
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-08-2023
Nyarlathotep schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Goed, dit wordt mijn laatste reactie hierop om verder off-topic geneuzel te voorkomen.
Je maakt twee grote fouten, te weten:
1. Je kent mij niet, maar duwt mij klakkeloos in een hokje.
2. Je leest mijn posts niet.

Voor de rest zoek je het maar uit.

Even on-topic maar weer: Handig als je HZD voor de tweede keer speelt want ik raas er nu best wel snel doorheen. Begint deel 2 eigenlijk direct waar het eerste deel ophield? Of nouja, na The Frozen Wilds? Die add-on heb ik dus nooit uitgespeeld. Het voelde voor mij toen een beetje als mosterd na de maaltijd. Is het wellicht beter dat ik dat stuk speel voor de endgame van het spel zelf?
Niet nodig, Frozen Wilds verhaal staat op zichzelf.
@Nyarlathotep ik vond frozen wilds echt de moeite waard. Niet zozeer vanwege het verhaal, meer om de gameplay en eoische gevechten met de nieuwe robots.
Het verhaal is een min of meer losstaand. Het gaat erover dat een subonderdeel van Gaia de mensheid als bedreiging ziet en daardoor robots aanzet tot het uitmoorden van de mensheid. Hiervoor heeft het nog agressievere robots ontwikkeld. Die robots zijn echt pittig om tegen vechten. Omdat het verhaal min of meer losstaand kan je die prima na de endgame spelen, sterker nog omdat het zo pittig is moet wel een hoog genoeg level hebben.

• Cardwizard
  • Laatst online: 12:36
Na de zoveelste melding dat mijn opslag vol zat toch maar eens een 980 Pro in de PS5 geprutst, heerlijk al die ruimte 8)

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 21:28
Sinds deze week eindelijk in het bezit van een ps5 disc edition.
Begonnen met Spider-Man Miles Morales
Wat ziet het er goed uit en de controller ligt goed in de hand.
Nog even wachten en dan GT7

Verwijderd

Woolfy681 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:21:
Spiderman ook al gespeeld? De remastered versie is ook zeker een aanrader.

• Runaque
Woolfy681 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:21:
Speel ook gelijk het gratis game Astro's Playroom, dan weet je ook gelijk wat de controller allemaal te bieden heeft. Is een ietwat dom game, maar het is behoorlijk simpel om uit te spelen.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:06
Runaque schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Speel ook gelijk het gratis game Astro's Playroom, dan weet je ook gelijk wat de controller allemaal te bieden heeft. Is een ietwat dom game, maar het is behoorlijk simpel om uit te spelen.
Heerlijke game man! Vrolijkheid alom en heel aanstekelijke soundtrack

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 08:51
edwinvdteems schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Idd! Top game ! Had er zelf nog voor willen betalen moest ie niet gratis geweest zijn!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 05:39
Antifon schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Hier ook het geval. Belachelijk luid. Je zou bijna denken dat het bewust is om mensen een extra reden te geven games enkel nog digitaal te kopen. ;w

Sowieso kan Sony qua geluidsproductie nog wat leren van de concurrent. M'n Series X maakt geen waarneembaar geluid, waar m'n PS5 naast de luidruchtige discdrive ook een hoorbare fan en coil whine heeft.
Hier geen last hoor. Helemaal niks van dat. Heb hem vanaf eerste dag.

Verwijderd

Antifon schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:02:
[...]

De fan hoor ik hier nooit. De disc drive draait toch alleen even in het begin? Coilwhine heb ik wel last van, dat hoor je best goed.

Als ik een 4k Bluray afspeel in mijn series x maakt die ook best veel herrie hoor. De fan is gelijk aan beide consoles. Maar de series x heeft weer geen coilwhine.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:07

The_Worst

Unox

Hier nu ook maar aan Horizon (deel 1) begonnen. Had het spel al wel eens geprobeerd op de PS4 maar het kon mij toen niet bekoren en had het toen doorverkocht. Na het zien van de graphics van het nieuwe deel het toch maar opnieuw geprobeerd. Het spel is toch gratis bij de PS5 en nu ben ik ook wel verkocht moet ik zeggen. Heerlijke gameplay, niet te uitdagend als je niet wil en zelfs deel 1 ziet er erg goed uit.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 21:28
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Spiderman ook al gespeeld? De remastered versie is ook zeker een aanrader.
Heb ik inderdaad op de ps4 al gespeeld, maar misschien ga ik hem nog een keer halen voor de ps5. Wordt wel na horizon zero vermoedt ik 😁
The_Worst schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:45:
Het spel is toch gratis bij de PS5
Kleine correctie (tenzij er iets veranderd zou zijn). Horizon Zero Dawn is helemaal niet gratis bij PS5. Wel heeft ie vorig jaar deel uitgemaakt van een aantal gratis spellen omwille van Corona (de zogenaamde Play At Home actie). Wellicht heb je hem toen geclaimd ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Hij zit toch in de PS hits collectie voor als je PS+ hebt
Dus niet gratis bij een PS5. Maar wel gratis bij een PS5 als je PS+ hebt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

DarkSide schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:25:
Hij zit toch in de PS hits collectie voor als je PS+ hebt
Neen, die zit daar niet bij.
https://www.pushsquare.co...s-collection-games-on-ps5

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

ah was in de war.
Ps plus collectie =! PS hits.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:07

The_Worst

Unox

Twixie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Kleine correctie (tenzij er iets veranderd zou zijn). Horizon Zero Dawn is helemaal niet gratis bij PS5. Wel heeft ie vorig jaar deel uitgemaakt van een aantal gratis spellen omwille van Corona (de zogenaamde Play At Home actie). Wellicht heb je hem toen geclaimd ?
Oh dat zou zomaar kunnen. Ik dacht dat het bij de 10 gratis spellen hoorde of zoiets. :9

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
The_Worst schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Oh dat zou zomaar kunnen. Ik dacht dat het bij de 10 gratis spellen hoorde of zoiets. :9
Nee. Zit wel in PS Now.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Runaque
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:36:
[...]

De fan hoor ik hier nooit. De disc drive draait toch alleen even in het begin? Coilwhine heb ik wel last van, dat hoor je best goed.

Als ik een 4k Bluray afspeel in mijn series x maakt die ook best veel herrie hoor. De fan is gelijk aan beide consoles. Maar de series x heeft weer geen coilwhine.
Coilwhine is iets dat niet elk toestel heeft en soms wordt dit als garantie binnen genomen, maar dat is afhankelijk van de fabrikant of deze vind dat het een daadwerkelijk defect is of niet. Op zich doet het niets aan de werking van het toestel, maar als je het voor hebt, dan heb je een beetje pech.

• Runaque
edwinvdteems schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Meningen verschillen, het leert gewoon de controller kennen van wat deze kan en kwa verhaal is het echt niets en het is in no time uitgespeeld. Er zijn mensen die vinden dat Horizon echt bagger is en anderen die al vinden dat het het game van het jaar is.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wanneer komt The Last of Us uit? Ik moet deze game nog spelen. Ik bedoel dan deel 1 welke voor de PS5 is geremastered.

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
Stimulate14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:33:
Wanneer komt The Last of Us uit? Ik moet deze game nog spelen. Ik bedoel dan deel 1 welke voor de PS5 is geremastered.
The last of us Remastered is al een tijdje uit en zit gratis bij de PS+ collectie. mits je een PS5 hebt.
deze is voor de PS4 geremastered.

als ik mij niet vergis heeft de deel 2 ook een PS5 upgrade gekregen maar is deze niet geremastered.

• Kwistnix
  • Laatst online: 13:39
Volgens de geruchtenmolen zou die al Q3/Q4 dit jaar uit kunnen komen. Lijkt mij wel erg vlot, maar goed. Is trouwens een remake, geen remaster. Overigens zou ik je gewoon aanraden TLoU:Remastered te spelen. Dat is echt nog meer dan prima te doen.

Verwijderd

Stimulate14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:33:
Er is volgens mij nog niet eens officieel een aankondiging gedaan. Dat hier een remake voor zou komen is alleen maar gebaseerd op geruchten.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
Bjjorntjje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:39:
[...]

The last of us Remastered is al een tijdje uit en zit gratis bij de PS+ collectie. mits je een PS5 hebt.
deze is voor de PS4 geremastered.

als ik mij niet vergis heeft de deel 2 ook een PS5 upgrade gekregen maar is deze niet geremastered.
Zoals @Kwistnix aangeeft komt er (naar verwachting) een remake van TLOU voor PS5 in de tweede helft van 2022.

This is absolutely ridiculous

• MRE-Inc
  • Laatst online: 10:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Runaque schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Een domme game ? Kijk anders op youtube de speedruns en vergelijk die eens met je eigen tijden. Dan is die game ineens niet zo dom meer ;)

XBL: MRE Inc

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MRE-Inc schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Een domme game ? Kijk anders op youtube de speedruns en vergelijk die eens met je eigen tijden. Dan is die game ineens niet zo dom meer ;)
Ik vond dit een hele positieve verrassing en vond het jammer toen ik de game helemaal uit had. Leuk, met humor en verfrissend. Als de game langer was geweest hadden ze hier gewoon een betaalde release van kunnen maken (en misschien nu ook wel).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
Ridicuul schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Zoals @Kwistnix aangeeft komt er (naar verwachting) een remake van TLOU voor PS5 in de tweede helft van 2022.
Ik ken de geruchten inderdaad maar zoals aangegeven niks meer dan geruchten. vandaar mijn reactie.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 10:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bor schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Ik vond dit een hele positieve verrassing en vond het jammer toen ik de game helemaal uit had. Leuk, met humor en verfrissend. Als de game langer was geweest hadden ze hier gewoon een betaalde release van kunnen maken (en misschien nu ook wel).
Idd, steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit qua fun gehalte. Gewoon ouderwets leuk gamen ipv 30 in een dozijn, semi-verplichte, side quests en icoontjes op een map afwerken in een open wereld game.

XBL: MRE Inc

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Astro vond ik nu precies goed, niet te lang, geen van de onderdelen werd vervelend omdat het nog X tijd moest volmaken/rekken.

Ik was één van de mensen die voor de release zei dat ze Astro van mij achterwegen konden laten of als losse game verkopen. Daar ben ik vrijwel direct van terugkomen en heb ik met alle plezier de platinum trophy gehaald. Astro als hapklare demo bij de PS5 meeleveren was een fantastische zet van Sony.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 21-02-2022 11:03 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-01 22:53
Ik hoop nog steeds dat er een volwaardige Astro platformer komt. Astro's Playroom vond ik zelfs veel leuker dan Sackboy (die ik had gekocht bij launch! :P ).

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:18

Quakie

quakelen

Tien minuten gespeeld ofzo. Toch maar keer langer spelen als ik het zo lees 😂

Wel eerste game die er af gaat bij ruimte gebrek. Ook al is het maar 11GB.

Ik teken nergens meer voor

Timothy3000 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:22:
Ik hoop nog steeds dat er een volwaardige Astro platformer komt. Astro's Playroom vond ik zelfs veel leuker dan Sackboy (die ik had gekocht bij launch! :P ).
Die is er al, en die was ook fantastisch!
Astrobot rescue mission is dan wel een VR titel maar die was ook echt heel goed.
Commentaar over het verhaal slaat kant nog wel, platformers hebben zelden een echt uitgediept verhaal. Het draait allemaal om de gameplay
Behalve dat het een hele leuke platformer is en het laat zien wat de Dualsense kan, is het ook gewoon leuk om door de geschiedenis van Playstation te gaan door middel van de collectibles.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Runaque
Denk een beetje om je taal gebruik aub, en je hoeft niet met gestrekt been er tegenin te gaan.

[ Voor 129% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2022 21:08 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
:+ Rustaaaag....

Natuurlijk mag je het een domme game vinden, speedruns of niet. Ik vond het ook wel een leuke game, niet elke game hoeft van mij een enorm zwaar verhaal te hebben of echt ergens over gaan. Maar uiteraard, ieder zijn ding. Stiekem vind ik soms games met gewoon heerlijke gameplay leuker dan the big hitters in de industrie. Zo wacht ik met smart op de nieuwe Kirby. Die game gaat ook nergens over. Een roze bal die auto's inslikt (for real) en dan lijkt op een auto. Slaat echt nergens op, maar stiekem vind ik het heel leuk.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2022 21:08 ]

Verwijderd

Ik ben er wel mee eens dat het zeker geen domme game is met weinig inhoud. Het is nou juist een hele goede platformer, wellicht dat je niks met dit genre hebt maar om dit als een game te bestempelen zonder inhoud is wat kort door de bocht. Maar het is jouw mening en die mag je uiteraard hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2022 21:09 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-01 22:53
Ik vond het juist, mede doordat je door de hele geschiedenis van Playstation gaat, maar ook de prachtige manier waarop het gebruik maakt van de Dualsense, een heel doordachte game. Was overduidelijk ook met veel liefde gemaakt.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik acht de kans groot dat we bij de release van de PSVR2 een volwaardige nieuwe Astro game krijgen. De eerste voor de PSVR was ook geweldig, het zou alleen ook wel mooi zijn als ze nog een gewone PS5 game maken. Met VR maak je de doelgroep toch een stuk kleiner.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Major_ton schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:37:
Ik had nog een gewone Samsung 980 1TB SSD liggen. Leuk om in te bouwen en PS4 games op te zetten, maar kennelijk werkt de gewone versie dus niet. Bummerrr 8)7
Ik heb deze erin: pricewatch: Samsung PM9A1 1TB

Zou je eventueel kunnen doen? Akasa heatsink erop.

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:50:
Ik vond het juist, mede doordat je door de hele geschiedenis van Playstation gaat, maar ook de prachtige manier waarop het gebruik maakt van de Dualsense, een heel doordachte game. Was overduidelijk ook met veel liefde gemaakt.
Laten we de soundtrack niet vergeten.. GPU song is gewoon top. 8) oOo

edit:

Leuke video. 100% eens.

[ Voor 18% gewijzigd door FMS op 21-02-2022 13:00 ]

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 00:35

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

De officiële plates zijn bij Amazon.nl goedkoper dan bij PlayStation Direct (€59,99).
Zo kost de Midnight Black Disk versie €53,31 en de Cosmic Red Disk versie nog minder voor €50,06. Nog steeds veel geld voor een stuk plastic, maar ja dan zijn ze wel origineel. Ze zijn trouwens op "voorraad" en worden vrijdag geleverd.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ridicuul schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor alle feedback.

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/3MNe4QSJPIhuHDQTrOb8y4Kx4dmb8skzkV0qyh9djbE/https/pbs.twimg.com/media/FMM-DDuWYAc0eVc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51897391159_f7b9795a07_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51897391199_64d60b890e_k.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Recon24 op 22-02-2022 14:05 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:47
Heel benieuwd naar de vr2! wat zal de prijs worden.. hoop 399 maar verwacht 499

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook zeer benieuwd ja. Heb hier best hoge verwachtingen van, gezien de specs van het apparaat. Hopelijk binnenkort ook meer info over de launch line-up aan games. De Horizon spin-off, een nieuwe Astro game en hopelijk Half Life Alyx, als ze Valve zover hebben gekregen.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 09:37
met controllers verwacht ik zelf ook wel tegen de 500... Maar goed, hier zat ik op te wachten dus hij komt er toch wel day 1 :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoop op een vorm van backwards compatibility. Ik heb de VR overgeslagen, toen hij net uit kwam had ik niet het idee dat VR echt zou aanslaan, en toen ik eenmaal interesse kreeg was hij al zover in zijn levensduur dat ik ook niet echt meer interesse had. Maar tenzij er rode vlaggen komen, gaat deze er zeker komen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Steven030
Als Alyx erop komt is dat het imo wel waard. Blijft mijn beste game ervaring ooit

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 00:35

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik hoop dat ze een Midnight Black uitvoering maken van de PS VR2.
Waarschijnlijk niet, maar je mag nog steeds hopen.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:06
Een los PlayStation 5 stroomkabeltje is geen hogere wiskunde toch? Zou ik er eentje van € 1,99 kunnen gebruiken van allekabels.nl?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
edwinvdteems schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:09:
Een los PlayStation 5 stroomkabeltje is geen hogere wiskunde toch? Zou ik er eentje van € 1,99 kunnen gebruiken van allekabels.nl?
Kan prima. De PS5 maakt gebruik van een standaard C7 stroomkabel.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik ben dus echt totaal niet geinteresseerd in dat VR gedoe. games zijn te simpel, tis niet ontspannend, maar inspannend, misselijkheid, etc, etc ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:22
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:21:
Ik ben dus echt totaal niet geinteresseerd in dat VR gedoe. games zijn te simpel, tis niet ontspannend, maar inspannend, misselijkheid, etc, etc ...
Ik ben dus echt totaal niet geïnteresseerd in dat geklaag gedoe. Berichtjes zijn kort en te simpel. Het lezen ervan is niet ontspannend en meer inspannend etc etc😂

• Cardwizard
  • Laatst online: 12:36
GT7 PS VR 2 :9~
Pagina: 1 ... 199 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord