• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:32
Chaoss schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:33:
[...]

Wel een aanrader. Ben nu een uur of 10 onderweg en het bevalt erg goed: humor, grafisch erg mooi en toffe combat. Als je de films leuk vindt een no-brainer. Zelfs zonder dat je de films kent is het een goeie game.
Was echt een onverwachte parel. Enorm vaak om de game moeten lachen ook.

Enige minpuntjes voor mij waren dat het middengedeelte iets te lang was en de gevechten iets te makkelijk.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Timothy3000 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:07:
[...]

Was echt een onverwachte parel. Enorm vaak om de game moeten lachen ook.

Enige minpuntjes voor mij waren dat het middengedeelte iets te lang was en de gevechten iets te makkelijk.
Speelde je hem op het moeilijkst?

Ik speel mijn games meestal op medium, heb nu 1 gevecht gahad die ik meerdere keren moest doen toen had ik ineens de flow te pakken waarbij ik er zo doorheen walste. Maar ik hou ook totaal niet van moeilijke games, klein beetje uitdaging is wel nodig natuurlijk.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Om wat meer ontopic te gaan hebben we al zin in 18 februari en 4 maart? :Y

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:23
Chaoss schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:28:
Ik wel. 8) Worden dure maanden :9~

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:07
Zekers, al had ik me zelf wel voorgenomen om pas weer een nieuwe game te kopen als ik degene waar ik mee bezig ben had geplatinumd. Laatste platinum was TLOU2 en ben nu met Hades bezig al ben ik bang dat ik me daarmee een beetje in de voet heb geschoten. Fantastische game maar vermoed nog flink wat uurtjes voordat ik die platinum heb. Heb H:ZD pas weer opgepakt sinds de PS5 60 fps update en dat speelde echt lekker weg. Ga FW ook zeker halen alleen misschien niet gelijk op launch day :'(

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:40
shut up and take my money O-)
En 28 januari niet vergeten als je Uncharted 4 en Lost Legacy nog eens wilt spelen. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Elden ring ook nog ergens eind februari, gelukkig hou ik niet van Dark Souls games :+

Kan niet wachten :> Februari Horizon, Maart GT7, Mei Forspoken, alleen april wordt misschien wat goedkoper.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Kan. Niet. Wachten.
5 maart is ook wel te doen, dat is mijn verjaardag. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 14-01-2022 14:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Kan niet wachten :> Februari Horizon, Maart GT7, Mei Forspoken, alleen april wordt misschien wat goedkoper.
Oh ja Forspoken ook nog, druk voorjaar :+ moet zeggen dat ik bij de meeste games wel even de kat uit de boom kijk. Maar dat doe ik tegenwoordig bij bijna alle games.

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Ik hoop toch ook wel op Stray in de aankomende maanden.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Uncharted Legacy Collection, Sifu, Life Is Strange Remastered, Horizon Forbidden West op korte termijn.
Doet nu al pijn aan mijn portemonnee :P
s0kkie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:22:
Uncharted Legacy Collection, Sifu, Life Is Strange Remastered, Horizon Forbidden West op korte termijn.
Ja dat ding kijkt momenteel :( <- zo (heel boos), naar me... niet zo zeer vanwege de games, maar meer omdat ik heb besloten dat ik een Fanatec GT DD Pro stuurtje voor PS wil... Zit er zooo naar uit te kijken dat ik mij begin te irriteren aan allerlei dingen van mijn G29, van de zwakke en clipping ffb, tot het geluid dat het maakt als je over een kerb rijdt (drdrdrdrdrdr). Maar ach ben toch niet van plan op vakantie te gaan en denk dat ik aan dat stuur meer lol zal hebben dan twee weekjes vakantie.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
4 februari Dying Light 2! Die wordt epic!

GamiQ, de game notes app met game maps!

-SaveMe- schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:34:
Die stond inderdaad ook op mijn radar, wel wat achter de rest van de games, zal hem niet meteen kopen, ik wacht eerst even, maar vond de eerste ook best vet en ben ook wel benieuwd naar deze opvolger.

Verwijderd

s0kkie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:22:
En ik heb mijn backlog nu al lang nog niet uitgespeeld, heb nog far cry 6, Demon's souls, Deathloop, Kena en Alan wake liggen :)

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:43

D33F

Tweelingtemmer

Hallo!

Ik ben het overwegen om een PS5 met factuur van iemand over te nemen op vraag & aanbod. Mijn twijfel is of de garantie zonder problemen kan worden overgedragen?

Ik weet dat dit afhankelijk per winkel maar hoe gaat Sony hiermee om? Verlenen zij gewoon garantie adhv een serienummer?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Verwijderd

D33F schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:05:
Hallo!

Ik ben het overwegen om een PS5 met factuur van iemand over te nemen op vraag & aanbod. Mijn twijfel is of de garantie zonder problemen kan worden overgedragen?

Ik weet dat dit afhankelijk per winkel maar hoe gaat Sony hiermee om? Verlenen zij gewoon garantie adhv een serienummer?
Als je de console of controller aanmeldt ter reparatie via Sony voldeed het bij mij door de factuur te sturen. Maar dat was wel een factuur op mijn naam. Geen idee of dat een probleem is. Ik denk dat je die vraag eigenlijk beter bij Sony zelf neer kan leggen. Ik verwacht zelf dat het geen probleem is als het serienummer op de factuur staat.
-SaveMe- schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:34:
Oei dat wordt een instabuy. Deel 1 was zo vet. Heb er 60 uur aan gespendeerd dacht ik, maar 60 uur vol in de adrenaline. Heb hier veel uren slaap over verloren, simpelweg omdat ik 2 uur na het gamen nog niet rustig genoeg was om te gaan slapen. Hoop echt dat ze Als kleine studio hun plannen goed waar kunnen maken, want ik gun ze het wel. Moet the following ook nog spelen.

Het wordt hoogtijd dat ik iets aan mijn PS5 backlog ga doen. Iets te veel op mijn retro consoles doorgebracht de laatste tijd…

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo!

Als je garantie via Sony afhandelt wordt er niet om een factuur gevraagd. Ze willen alleen het serienummer weten.

Verwijderd

krablander schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Als je garantie via Sony afhandelt wordt er niet om een factuur gevraagd. Ze willen alleen het serienummer weten.
Dat was het eerste wat ik als bijlage moest uploaden.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:43

D33F

Tweelingtemmer

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Dat was het eerst wat ik als bijlage moest uploaden.
Ja, dat is wat ik ook zoal lees vandaar ook mijn vraag.

Het zou zuur zijn om 700+ euro te betalen om er vervolgens achter te komen dat ze geen factuur op iemand anders zijn naam accepteren en dus geen garantie verlenen.

[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 14-01-2022 20:59 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:59

Mauz1978

Console War Veteran

Mn ps5 ligt nu bij Sony. Ik heb m nooit geregistreerd en bij GM gekocht. Ze zagen op de computer dat ie uit oktober dateerde. Heb nooit een factuur hoeven laten zien.

Something under the bed is drooling

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meer mensen ineens de mogelijkheid tot de ps-plus collectie? Is dit het spartacus waar al een poosje over gesproken wordt?

Edit: nee dus, vreemd dat ie nu ineens bij mij zichtbaar wordt, ik heb afgelopen week nog in de store getwijfeld om god of war te kopen, nu kan ik hem zo downloaden…

[ Voor 41% gewijzigd door Magic op 15-01-2022 09:05 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

PS Plus Collection is iets dat met de komst van PS5 uitgebracht was. Het is ook alleen iets dat men krijgt wanneer ze een PS5 hebben.

Rupsen, Rapsen.

• Timothy3000
Ik twijfel nog over Horizon. Vond de eerste wel oké maar uiteindelijk behoorlijk repetitief. Denk dat ik de reviews even afwacht of hem oppik als hij wat goedkoper is (of van Marktplaats als ze gaan bundelen). Voel de hype nog niet zo iig.

Van alle komende PS5 games kijk ik denk ik toch het meest uit naar Stray en de nieuwe God of War maar daar moeten we helaas nog even op wachten.

• Magic
  • Niet online
Metian schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:07:
PS Plus Collection is iets dat met de komst van PS5 uitgebracht was. Het is ook alleen iets dat men krijgt wanneer ze een PS5 hebben.
Ik las het net inderdaad, vreemd dat dat pas na een maand zichtbaar werd op mijn ps5 :)

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12
Ik heb een vaste regel om nooit 75 euro aan een enkele game uit te geven.
Maar misschien dat ik toch maar nu, begin februari en 4 maart 25 euro apart leg..

Wel nog even de reflecties op de voorruit oplossen bij Poly.. })

• WaterFire
Hallo!

Een factuur is je bewijs dat de garantie nog geldig is en dus altijd goed om te hebben, maar verder geldt dat het apparaat garantie heeft, niet de eigenaar.
Anders zou ieder gegeven cadeau onder garantie uit kunnen komen..

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
De Uncharted Legacy of Thieves collection... is dat een aparte aanschaf of een automatische PS5 upgrade als je al de digitale PS4 versies bezit?

[update]
https://apptrigger.com/20...ieves-collection-ps4-ps5/

Misschien eerst even beter zoeken. Wat een ellende met die upgrades...

[ Voor 36% gewijzigd door Hotzenwalder op 15-01-2022 11:03 ]

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:00:
De Uncharted Legacy of Thieves collection... is dat een aparte aanschaf of een automatische PS5 upgrade als je al de digitale PS4 versies bezit?

[update]
https://apptrigger.com/20...ieves-collection-ps4-ps5/

Misschien eerst even beter zoeken. Wat een ellende met die upgrades...
Wat vind je precies vervelend aan deze upgrade? In dit geval hoef je maar 1 van de 2 games te bezitten. Als je dan 10 euro betaald voor de upgrade krijg je de andere game erbij. Prima deal volgens mij.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Sorry verkeerde topic, deze post mag weg.

[ Voor 131% gewijzigd door knorde op 15-01-2022 11:12 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Wat vind je precies vervelend aan deze upgrade? In dit geval hoef je maar 1 van de 2 games te bezitten. Als je dan 10 euro betaald voor de upgrade krijg je de andere game erbij. Prima deal volgens mij.
Players who purchased Uncharted 4: A Thief’s End, Uncharted: The Lost Legacy, or Uncharted 4: A Thief’s End & Uncharted: The Lost Legacy Digital Bundle have the option to pay $10/€10 to upgrade to Uncharted: Legacy of Thieves Digital Version. The upgrade will be available starting at launch on January 28, 2022.

Owners of PS4 disc copies must insert them into the PS5 every time they want to download or play the PS5 digital versions. PS4 game disc owners who buy the PS5 Digital Edition disc-free console will not be able to get the PS5 version for the discounted price.

PlayStation Plus members who claimed Uncharted 4: A Thief’s End via their PlayStation Plus subscription are not eligible for the $10/€10 digital PS5 upgrade.
Ik heb dus de disc versie van zowel The Lost Legacy als A Thiefs End, maar zou dan elke keer de disc erin moeten doen om het te kunnen spelen, terwijl ik juist helemaal discless wil gaan en alles digitaal wil hebben. Dat had ik dus ook gedaan via de PS Plus Collection, maar in dat geval kom je weer niet in aanmerking voor de $10 upgrade.

Heb gelukkig wel een PS5 met een disc, dus als het moet kan het, maar wil niet disc jockey spelen elke keer als ik een ander spel wil spelen. NIet echt een issue zullen velen denken, maar toch... :)

Verwijderd

knorde schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:08:
Mijn zwager en ik hebben beide een ps5 digital.

Samen gamen gaat prima, we hebben alleen 1 probleem wat we niet begrijpen.
Als je gedeeld scherm doet (zodat de ander kan meekijken) crasht de meekijkende partij na een tijd en loopt de hele PlayStation vast (de enige manier hoe je hem weer aan krijgt is de stekker eruit trekken en opnieuw erin doen).

De tijd is geheel willekeurig, de ene keer is het na een paar minuten en de andere keer na een half uur.
Het is bij beide zo, kijk ik met hem mee heb ik hier last van en kijkt hij met mij mee heeft hij er last van.

Iemand enig idee hoe wij dit kunnen verhelpen?
Die vraag kan je beter hier stellen:

[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Ah dat topic heb ik gemist, bedankt!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:09:
[...]

[...]

Ik heb dus de disc versie van zowel The Lost Legacy als A Thiefs End, maar zou dan elke keer de disc erin moeten doen om het te kunnen spelen, terwijl ik juist helemaal discless wil gaan en alles digitaal wil hebben. Dat had ik dus ook gedaan via de PS Plus Collection, maar in dat geval kom je weer niet in aanmerking voor de $10 upgrade.

Heb gelukkig wel een PS5 met een disc, dus als het moet kan het, maar wil niet disc jockey spelen elke keer als ik een ander spel wil spelen. NIet echt een issue zullen velen denken, maar toch... :)
Ahh zo. Als je dan toch volledig digitaal bent, dan is het niet erg dat je voor 1 game de disc erin hebt zitten. De rest heb je dan toch digitaal ;-)

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Ahh zo. Als je dan toch volledig digitaal bent, dan is het niet erg dat je voor 1 game de disc erin hebt zitten. De rest heb je dan toch digitaal ;-)
Bijna alles heb ik digitaal, maar sommige nog niet omdat die digitaal nog steeds meer kosten dan destijds een 2e hands aanschaf van de disc versie. Heb in de januari uitverkoop nog RDR2 goedkoop kunnen scoren.
Volgende stap is dan om de discs die niet meer nodig zijn weer 2e hands te verkopen of ze te bundelen bij mijn PS4 Pro die nu ook stof staat te happen. Heb de originele doos nog van de PS4 Pro dus in de doos lijkt het wel nieuwstaat. Zonder de doos ook overigens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hotzenwalder op 15-01-2022 11:20 ]

Nvm, paar posts gemist.

[ Voor 93% gewijzigd door Kalder op 15-01-2022 11:34 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Hoop ooit dat Sony Driveclub 60fps patch uitbrengt, wat ziet de game er super uit op PS5 en dat voor en ps4 game damm.

Dit kon een echte Forza Horizon killer worden als ze een free roaming van hadden gemaakt. Jammer dat we nooit een vervolg van zullen zien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Amaze86 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:49:
Hoop ooit dat Sony Driveclub 60fps patch uitbrengt, wat ziet de game er super uit op PS5 en dat voor en ps4 game damm.

Dit kon een echte Forza Horizon killer worden als ze een free roaming van hadden gemaakt. Jammer dat we nooit een vervolg van zullen zien.
Ik mis ook een goeie free roam arcadesim racer in de PS collectie. Heb heel af en toe eraan gedacht om een XSX aan te schaffen puur voor Forza. Maar straks komt Elden Ring en GT7 uit. Met die games ben ik vast heel wat uren zoet mee. ik ga HZD dan ook niet meteen halen. Komt later wel een keer.

Intussen wel helemaal fan geworden van FF7. Bijna klaar.
Amaze86 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:49:

En dan is er niet eens een PS4 Pro versie van ;) Driveclub zag er inderdaad erg gaaf uit, zeker voor zijn tijd, maar was wel mega arcade. Heb zelf veel lol gehad met Driveclub VR, zelfs de platinum gehaald, volgens mij mijn meest zeldzame platinum dat :)

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
FMS schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik mis ook een goeie free roam arcadesim racer in de PS collectie. Heb heel af en toe eraan gedacht om een XSX aan te schaffen puur voor Forza. Maar straks komt Elden Ring en GT7 uit. Met die games ben ik vast heel wat uren zoet mee. ik ga HZD dan ook niet meteen halen. Komt later wel een keer.

Volgens mij is Burnout Paradise (Remastered) zowat de enige die je als een free roam arcadesim kan bestempelen! Na het succes van dit game zijn zo goed als alle NFS games "free roam" geworden, maar geen enkele kon me op dezelfde wijze bekoren als Burnout Paradise.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:05

Superkiwi

Hoi doei

Burnout Paradise is een fantastisch leuke openwereldracer maar natuurlijk geen concurrent voor Forza Horizon want multiplatform ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ja Burnout Paradise was een top game.

Wat me zo aanspreekt aan Forza is toch ook wel de uitstekende graphics. Rond rijden in een visueel overtuigende open world (met een leuk muziekje erbij) is een belangrijk onderdeel van de pret: gewoon lekker hersenloos ontspannen en genieten van mooie beelden in coole auto's. :P

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als de ontwikkeling en launch van Driveclub niet zo dramatisch was geweest was Evolution Studios misschien nu nog steeds een Sony studio en hadden we wellicht een nieuwe arcade racer gehad of een vervolg op Motorstorm. Blijft zonde. Hopelijk neemt Firesprite dat stokje ooit over, daar zitten veel voormalige Liverpool Studio, Evolution en Psygnosis (kennen we die nog? :P) developers.

Een nieuwe Twisted Metal, WipeOut of Destruction Derby lijkt me ook wel wat, mits goed uitgevoerd.

[ Voor 22% gewijzigd door kazuka op 15-01-2022 17:00 ]

Verwijderd

kazuka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:
Als de ontwikkeling en launch van Driveclub niet zo dramatisch was geweest was Evolution Studios misschien nu nog steeds een Sony studio en hadden we wellicht een nieuwe arcade racer gehad of een vervolg op Motorstorm. Blijft zonde. Hopelijk neemt Firesprite dat stokje ooit over, daar zitten veel voormalige Liverpool Studio, Evolution en Psygnosis (kennen we die nog? :P) developers.

Een nieuwe Twisted Metal, WipeOut of Destruction Derby lijkt me ook wel wat, mits goed uitgevoerd.
Twisted metal is momenteel in ontwikkeling bij firesprite

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Bijna alles heb ik digitaal, maar sommige nog niet omdat die digitaal nog steeds meer kosten dan destijds een 2e hands aanschaf van de disc versie. Heb in de januari uitverkoop nog RDR2 goedkoop kunnen scoren.
Volgende stap is dan om de discs die niet meer nodig zijn weer 2e hands te verkopen of ze te bundelen bij mijn PS4 Pro die nu ook stof staat te happen. Heb de originele doos nog van de PS4 Pro dus in de doos lijkt het wel nieuwstaat. Zonder de doos ook overigens ;)
Je kan ook in de ps store van een ander land kijken en daar de game kopen. Scheelt ook weer wat qua kosten.
kazuka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:

Als je iets in de vorm van een Destruction Derby zoekt is Wreckfest wel een aanrader moet ik zeggen, je hebt er veel gewone races (maar dan zonder regels) maar ook heel wat destruction derby races.

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Dat was het eerste wat ik als bijlage moest uploaden.
Vreemd. Misschien dat de ene medewerker hier wel om vraagt en de andere niet.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FMS schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Goeie, ben nu halverwege Guardians, daarna FF7 maar eens installeren.

• Mr. Jackson
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07-2023

Rainbow Six: Extraction. Release is 20 januari. Sfeertje spreekt mij wel aan. De (online) co-op modus lijkt me ook tof! Hoe denken jullie erover?

• Amaze86
@Mr. Jackson Xbox gamepass :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Mr. Jackson
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07-2023
Je verwacht het niet.. maar ik heb een ps5 haha dus die vlieger gaat voor mij niet op. Maar 42,75€ op budgetgaming dus dat overleef ik wel.

Maar ik heb geen ervaring met Rainbow Six dus was benieuwd naar die van jullie. :P

Verwijderd

Werkt dat op de ps5?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Interessant artikel m.b.t. evt. backw. comp. op de PS5 :

https://playsense.nl/4795...s-ps3-games-in-ps5-store/

Verwijderd

Is al ontkracht. Komt omdat je voorheen ps now games kon huren. Daarom staat er een prijs bij.

https://twitter.com/Mysti...La5w81Vz8ICEDm4u33ew&s=19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5XTvdFSrTohUUwBePVeeoI7l8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqnQR6cAruEV42hTQYS7wpQk.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca_WNI8pWFKK48sBcUe5rQxNsQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVGz3GEYNaFOr30kVdEMfUOO.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.playstation.c...s4-games-to-watch-in-2022

Mooi overzicht van games die dit jaar uitkomen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Raem op 17-01-2022 09:11 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik zat van het weekend met vier vrienden FIFA 22 te spelen. Allemaal een eigen controller alleen de LED's kleurde niet in de kleur van de speler. Iemand een idee waar dat aan ligt?

Als ik bijvoorbeeld een ander spel speel dan werkt het wel, bijvoorbeeld Rocket League. Team blauw is dan een blauwe LED op de controller.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Stimulate14 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:23:
Ik zat van het weekend met vier vrienden FIFA 22 te spelen. Allemaal een eigen controller alleen de LED's kleurde niet in de kleur van de speler. Iemand een idee waar dat aan ligt?

Als ik bijvoorbeeld een ander spel speel dan werkt het wel, bijvoorbeeld Rocket League. Team blauw is dan een blauwe LED op de controller.
Waarschijnlijk omdat de ontwikkelaar dat moet implementeren, en is dat bij FIFA niet gebeurd. Gaat het om de PS4 of PS5 versie?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Segafreak83 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Waarschijnlijk omdat de ontwikkelaar dat moet implementeren, en is dat bij FIFA niet gebeurd. Gaat het om de PS4 of PS5 versie?
PS5. Stel ik speel alleen, dan kleurt mijn controller wel. Standaard is dat blauw.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Stimulate14 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
[...]

PS5. Stel ik speel alleen, dan kleurt mijn controller wel. Standaard is dat blauw.
Dat is standaard, dus valt weinig aan te doen.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:23
Stimulate14 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Doen de games. Die kunnen dat aansturen. (of niet) Witcher 3 bv wordt hij groen. In sommige games wordt hij rood als je leven bijna op is hehe.. Dat heb ik ook al meegemaakt. Sommige games kleurt hij ook mee met bepaalde gebeurtenissen. Vind dat wel een leuke iets. 8)

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Shaker74 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Doen de games. Die kunnen dat aansturen. (of niet) Witcher 3 bv wordt hij groen. In sommige games wordt hij rood als je leven bijna op is hehe.. Dat heb ik ook al meegemaakt. Sommige games kleurt hij ook mee met bepaalde gebeurtenissen. Vind dat wel een leuke iets. 8)
Ja precies. Met GTA bijvoorbeeld als de politie achter je aan zit.
Op de PS4 werkte dit met FIFA wel. Dan had ieder zijn eigen kleur, nu is dat niet. Wel jammer though :).

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06-2025
Stimulate14 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:23:

Laatst ook een fifa toernooitje gehouden, 2vs2, iedereen met eigen controller. Maar volgens mij had iedereen wel gewoon een eigen kleur…

• Timothy3000
En zelfs daar twijfel ik om de moeite te nemen hem te downloaden en installeren. Eerst de reviews maar even afwachten. Vond de trailers niet veel soeps.

• Amaze86
Timothy3000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
[...]

En zelfs daar twijfel ik om de moeite te nemen hem te downloaden en installeren. Eerst de reviews maar even afwachten. Vond de trailers niet veel soeps.
Niks speciaals, vind het zelf ook niet super uitzien in die trailers. Had liever een echte nieuwe rainbow six gehad.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
kazuka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:een nieuwe arcade racer gehad of een vervolg op Motorstorm. Blijft zonde.
Motorstorm ;( ;w :( O+

Daar denk ik vaak aan terug! Wat een game! Zo enorm jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Of een eenvoudige 1:1 port naar ps4, meer vraag ik niet. Graphics maakt me niet uit, maar wat speelde die game geweldig! Kan 'm niet meer spelen omdat ik m'n ps3's (die ik nog heb) niet meer heb aangesloten (toch niet voor 1 game)

Motorstorm is echt een sublieme arcade racer. Arcade op de, voor mij (!), juiste manier. Forza Horizon is wat dat betreft echt een trash game. Forza Horizon is zelfs nauwelijks een game te noemen imo. Meer een free roam social car collector 'iets'. Absoluut prachtige open-world graphics, zeker, maar verder... -O- En dat zeg ik na forza 3 en forza 4 gespeeld te hebben (forza 4 een uur of 10-20 waarna ik echt niet meer begreep waarom ik dat spel speelde). Geen progressie, geen rewards, geen 'doelen', 16de eindigen, 3de eindigen, who cares... Gewoon rondjes draaien, rondrijden, zwemmen in credits en cars, en een hoop ongebrijpbare online meuk. Voelt bijna als werk

/rant over ;)

Een goede nieuwe burnout (de originele), burnout paradise, split second, ridge racer, ... zou echt welkom zijn. De top van de arcade racers.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 17-01-2022 15:43 ]

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 17:39
Amos_x schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Daar denk ik vaak aan terug! Wat een game! Zo enorm jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Of een eenvoudige 1:1 port naar ps4, meer vraag ik niet. Graphics maakt me niet uit, maar wat speelde die game geweldig! Kan 'm niet meer spelen omdat ik m'n ps3's (die ik nog heb) niet meer heb aangesloten (toch niet voor 1 game)

Motorstorm is echt een sublieme arcade racer. Arcade op de, voor mij (!), juiste manier. F

/rant over ;)

Een goede nieuwe burnout (de originele), burnout paradise, split second, ridge racer, ... zou echt welkom zijn. De top van de arcade racers.
Ik was zelf erg positief verrast door Hot Wheel - Unleashed. Ik had de game gekocht voor mijn zoontje maar merk dat het lekker weg speelt voor een arcade racer.

• Magic
  • Niet online
Zo, zaterdagochtend God of War gedownload uit de PS plus Collection nadat ik die ontdekking van het bestaan ervan gedaan had.

Had hem even opgestart om te kijken of het wat was. God of War 3 was ik met een half uurtje op uitgekeken, maar deze stond altijd nog op mijn "maybe" lijst.

Nu ongeplanned dik 16 uur er in zitten. Waar is mijn weekend gebleven :') Wat een heerlijke game op de PS5, als dit nog last-gen was, dan ben ik benieuwd wat ze met GoW:ragnarok kunnen uithalen.

Amos_x schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Motorstorm is echt een sublieme arcade racer. Arcade op de, voor mij (!), juiste manier. Forza Horizon is wat dat betreft echt een trash game. Forza Horizon is zelfs nauwelijks een game te noemen imo. Meer een free roam social car collector 'iets'. Absoluut prachtige open-world graphics, zeker, maar verder... -O- En dat zeg ik na forza 3 en forza 4 (een uur of 10-20 waarna ik echt niet meer begreep waarom ik dat spel speelde). Geen progressie, geen rewards, geen 'doelen', 16de eindigen, 3de eindigen, who cares... Gewoon rondjes draaien, rondrijden, zwemmen in credits en cars, en een hoop ongebrijpbare online meuk. Voelt bijna als werk

/rant over ;)

Motorstorm, en Pacific Rift en Apocalypse, er zijn dus na motorstorm nog 2 motorstorm games geweest 🙂 wel helaas alleen op de PS3

• WaterFire
PeeGee schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Ik was zelf erg positief verrast door Hot Wheel - Unleashed. Ik had de game gekocht voor mijn zoontje maar merk dat het lekker weg speelt voor een arcade racer.
Hier identiek, gekocht voor zoontje van 8 (die na een paar uur op easy 'klaar' is) maar speel het zelf ook regelmatig. Maar Motorstorm blijft echt een heleboel tandjes beter hoor..

• Amaze86
Kalder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Motorstorm, en Pacific Rift en Apocalypse, er zijn dus na motorstorm nog 2 motorstorm games geweest 🙂 wel helaas alleen op de PS3
Pacific Rift vond ik nog leuk, bij de 3e ben ik afgehaakt. Leek meer op split second dan op motorstorm.

Amaze86 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Pacific Rift vond ik nog leuk, bij de 3e ben ik afgehaakt. Leek meer op split second dan op motorstorm.
Mee eens, vond van die 3e wel vooral de soundtrack erg gaaf! Die heeft mij toen voorgesteld aan Vision, formerly Noisia wiens wekelijkse radio episodes ik al sinds jaren luister. _/-\o_

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kalder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Yep, en nog eentje op de psp, arctic edge. Bedoelde voornamelijk nog een vervolg na de ps3 generatie, een vervolg op ps4. En dan was die meteen backwards compatible geweest op ps5. Blijft jammer. Motorstorm en Pacific Rift grijs gespeeld. Zometeen nog maar wat YouTube filmpjes kijken.

Ik verwacht veel van Test Drive Unlimited Solar Crown. Dikke vette arcade driving game. Arcade is prima, maar het arcade aspect moet voor mij vooral in de besturing zitten. Niet te moeilijk voor dit soort games, gewoon gooien en gaan. Ook met de physics mag je best een loopje nemen, maar niet met een factor 20 zoals Forza dat doet. Kleine jumps, dikke slides, ok, maar geen jumps 50m hoog en 200m ver en zomaar neerkomen en verder. Of hard off roaden met een delicate supercar genre Ferrari, Lamborghini, zonda, ... Zeker niet als de auto's gebaseerd zijn op echte auto's.

Daarom was Motorstorm zo goed. Arcade, fictieve wagens, en toch min of meer 'grounded' en een gevoel van 'gewicht' in de wagens en controls.

Daar raakt Forza me steeds kwijt. Aan 350km door het gras in een bos en 300m jump van de helling in een Ferrari 488 Pista. Forza kan net zo goed Mario kart met echte auto's zijn.

Motorstorm deed me ineens aan 2 andere games denken uit die periode. MAG en battlefield 1943. Opnieuw 2 games die ze wat mij betreft zo, met de graphics van toen, moeten porten naar ps5. Gaat natuurlijk niet gebeuren omdat er zonder seasons/batlepasses/DLC en dergelijke minder aan de verdienen is, maar wat heb ik die games veel gespeeld. Misschien zouden dit soort games zelfs sales wegsnoepen van alle opgeklopte waardeloze eindejaars shooters waar ze je mee rond de oren slaan. Ik durf beweren dat battlefield 1943 gewoon leuker is dan battlefield 2042

MAG en BF 1943, beide simpel opgezette recht toe rechtaan shooters, paar prima maps, symmetrische teams/wapens (enkel andere skins voor beide teams), geen gecompliceerde mechanics (en dus ook weinig grote bugs). Gewoon gaan.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:06

Shiro

Serenity

Vraagje, iemand hier die remote play werkend heeft op een Android toestel?

Ik heb zelf een S20FE, eerst kreeg ik dat de dual sense niet ondersteund werd op Android 11 en dat het pas werkte vanaf android 12. Inmiddels zit ik op Android 12 en de melding is wel weg, maar de controles kloppen voor geen meter als ik via remote play probeert te spelen.

Wou nog wel een tablet aanschaffen voor remote play van PS5 games en Moonlight voor PC streamen maar als het voor geen meter werkt op Android, kan ik misschien beter een iPad nemen.

Juniper RWD

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Xtince schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Laatst ook een fifa toernooitje gehouden, 2vs2, iedereen met eigen controller. Maar volgens mij had iedereen wel gewoon een eigen kleur…
Hmm oke :).
Hier was alleen het witte LED bij iedereen actief.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:18
Shiro schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:51:
Vraagje, iemand hier die remote play werkend heeft op een Android toestel?

Ik heb zelf een S20FE, eerst kreeg ik dat de dual sense niet ondersteund werd op Android 11 en dat het pas werkte vanaf android 12. Inmiddels zit ik op Android 12 en de melding is wel weg, maar de controles kloppen voor geen meter als ik via remote play probeert te spelen.

Wou nog wel een tablet aanschaffen voor remote play van PS5 games en Moonlight voor PC streamen maar als het voor geen meter werkt op Android, kan ik misschien beter een iPad nemen.
Zelf heb ik de betalende app PSPlay. Loopt als een trein en ik vind die zelfs beter dan de Sony app. Deze is dus niet gratis maar elke cent meer dan waard naar mijn mening! En goede ondersteuning! Kortom: een aanrader 😃

PSN: Zwartkijker

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:06

Shiro

Serenity

Zwartkijker schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Zelf heb ik de betalende app PSPlay. Loopt als een trein en ik vind die zelfs beter dan de Sony app. Deze is dus niet gratis maar elke cent meer dan waard naar mijn mening! En goede ondersteuning! Kortom: een aanrader 😃
Ik heb zojuist PSplay geinstalleerd, ook daar lijkt de controller gewoon niet goed gemapt te zijn, misschien ligt het aan de Android 12 versie van Samsung...

Werkt het ook goed voor Tablets trouwens?

Juniper RWD

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

spaceboy

Op grote hoogte

Zwartkijker schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb me altijd al afgevraagd wat de markt is om Playstation games op een mobiele telefoon te spelen. Ik heb zelf wel Remote Play op m'n laptop, maar dan heb je nog een beetje een fatsoenlijk scherm (en controller op USB aangesloten). Maar hoe zit dat op zo'n klein schermpje?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

spaceboy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik heb me altijd al afgevraagd wat de markt is om Playstation games op een mobiele telefoon te spelen. Ik heb zelf wel Remote Play op m'n laptop, maar dan heb je nog een beetje een fatsoenlijk scherm (en controller op USB aangesloten). Maar hoe zit dat op zo'n klein schermpje?
De markt van mobile is veel groter dan alle consoles bij elkaar. Ik snap het zelf ook niet, maar genoeg mensen die grote spellen spelen op hun telefoon. Andere generatie denk ik...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Controller aansluiten en gaan?
Handig voor onderweg, of thuis als de TV niet beschikbaar is etc.
Telefoonschermen zijn tegenwoordig ook niet zo klein meer. :)
[...]

Ik speel op mijn ipad remote als mijn vriendin televisie wil kijken en ik wil gamen. Het is minder ideaal, je hebt bv wat inputlag, die is overigens aanzienlijk lager als op de PS4. Ook grafisch gaat het wat achteruit, maar ja ik kan dan wel gamen ipv naar The Voice te moeten kijken.
Ik zou ook achter mijn PC kunnen kruipen, maar zo kunnen we in ieder geval nog met elkaar praten (ondanks dat ik dan mijn game moet pauzeren :D)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

spaceboy

Op grote hoogte

cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Ik speel op mijn ipad remote als mijn vriendin televisie wil kijken en ik wil gamen. Het is minder ideaal, je hebt bv wat inputlag, die is overigens aanzienlijk lager als op de PS4. Ook grafisch gaat het wat achteruit, maar ja ik kan dan wel gamen ipv naar The Voice te moeten kijken.
Ik zou ook achter mijn PC kunnen kruipen, maar zo kunnen we in ieder geval nog met elkaar praten (ondanks dat ik dan mijn game moet pauzeren :D)
Ik doe dat dus andersom. IK zit op de tv te gamen en m'n vriendin zit op haar laptop (via horizon.tv, nos.nl of whatever) te kijken naar trash-tv (My 800 Pound Life, Say Yes to the Dress en meer van dat soort bullshit).

Man up! :P

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 18-01-2022 17:24 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Naar The Voice kijken hoef je voorlopig sowieso niet. :+

Verwijderd

Geen Cod meer op Playstation? Zou het niet een goed moment zijn om Socom weer nieuw leven in te blazen? Denk dat het niet verkeerd zou zijn als Sony een MP shooter zou maken eerlijk gezegd.

Een nieuwe starhawk zou ook niet misstaan.

Geruchten gaan dat er binnenkort een nieuwe exclusive game aangekondigd gaat worden:

https://www.playstationli...on-exclusive-reveal-soon/
Bij mij kan het er dan weer niet in dat iemand een spel als GoW of Gran Turismo op een klein schermpje zou willen spelen :P. Voor mij moet een game op een groot scherm en met goed geluid.
Jammer genoeg wil onze zoon niet in onze home cinema spelen, en moest de PS5 bijgevolg in de woonkamer blijven. Met als gevolg dat ik eigenlijk nog bijna niet op de PS5 gegamed heb :p.

• giantgiantus
  • Laatst online: 20:57
Twixie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:37:
Bij mij kan het er dan weer niet in dat iemand een spel als GoW of Gran Turismo op een klein schermpje zou willen spelen :P. Voor mij moet een game op een groot scherm en met goed geluid.
Jammer genoeg wil onze zoon niet in onze home cinema spelen, en moest de PS5 bijgevolg in de woonkamer blijven. Met als gevolg dat ik eigenlijk nog bijna niet op de PS5 gegamed heb :p.
AirPods max icm backbone controller en iPhone scherm op 20 cm is qua immersiveness niet slecht hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:34:
Geen Cod meer op Playstation? Zou het niet een goed moment zijn om Socom weer nieuw leven in te blazen? Denk dat het niet verkeerd zou zijn als Sony een MP shooter zou maken eerlijk gezegd.

Geruchten gaan dat er binnenkort een nieuwe exclusive game aangekondigd gaat worden:

Wel van infinity ward misschien nog? Of wordt het dan alsnog onder Activision uitgebracht? Eigenlijk nooit echt op gelet.
Nvm even opgezocht al die studios zijn van activision blizzard

Maar heb er weinig moeite mee, CoD de laatste jaren steeds minder gaan spelen en speel het nu eigenlijk vrijwel nooit meer. En volgens mij hebben ze voor de rest niet veel games met mijn interesse.

Het laat wel zien dat MS aan het terugvechten is. Maar ben benieuwd hoe dat in de toekomst met gamepass moet gaan werken, dat lijkt me niet echt rendabel op de lange termijn.

P.s. een nieuwe Socom klinkt zeker goed, nu hopelijk wel weer met single player met voice commands :>

[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 18-01-2022 18:51 ]

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:41:
[...]
AirPods max icm backbone controller en iPhone scherm op 20 cm is qua immersiveness niet slecht hoor.
Puur op cijfers kan ik me dat wel inbeelden, maar hoe doe je dat praktisch ? De enige keren dat ik een scherm zo dicht tegen mijn neus heb, is als ik in bed lig, maar in die pose kan ik alleszins niet met een controller gamen :p.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Remonte play is ook niet mijn ding, ik die alleen heel af en toe een mobile game.

Echte games wil ik gewoon op mijn 55" inch spelen. Lekker onderuit op de loungebank, controller in de knuistjes en gaan.

Mijn vrouw kijkt gelukkig weinig tv, die leest boeken enzo (wierdo).

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 18-01-2022 19:02 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:59:
Is ook niet mijn ding enige wat ik game op mijn mobiel is heel af en toe een mobile game.

Echte games wil ik gewoon op mijn 55" inch spelen. Lekker onderuit op de lounchbank, controller in de knuistjes en gaan.

Mijn vrouw kijkt gelukkig weinig tv, die leest boeken enzo (wierdo).
Die van mij kijkt wel vaak tlc etc. Daarom heb ik gelukkig nog de ps4 pro in een andere ruimte staan zodat ik daar nog ps4 games kan spelen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toeval of niet maar ze zijn al een tijdje bezig meer te investeren in 1st party multiplayer IP, nadat ze die markt de vorige generatie vrijwel volledig links hebben laten liggen.

Zo uit mijn hoofd:
  • TLOU Factions standalone game van Naughty Dog
  • MP project bij Guerrilla onder leiding van Simon Larouche (voormalig RB6 Siege en Killzone lead)
  • MP game van Deviation onder leiding van David Anthony en Jason Blundell (voormalig CoD Blackops leads)
  • Online game van Haven onder leiding van Jade Raymond (voormalig Assassins Creed lead)
  • MP project van Firewalk Studios
En ik vermoed dat die line-up ook belangrijk gaat zijn voor hun nieuwe PS+ opzet (Spartacus).
Geloof daar geen reet van. Die 69 miljard dollar gaan ze niet terugverdienen door COD exclusief te maken. Ze willen veel gebruikers om lootboxen aan te verkopen. Daarnaast krijg je het effect dat het ook gamers op de XBOX kost, vriendengroepen kiezen dan eerder een alternatieve game dan dat de PS gamers een XBOX ernaast gaan kopen.

Ik vraag het me af of het een verstandige aankoop is voor hun doel, namelijk gamepass aantrekkelijker maken. Begrijp me niet verkeerd, als ze op de oude tour verder gaan kunnen ze sloten met geld binnen harken, maar ik denk niet dat dit genoeg mensen naar gamepass trekt om daarmee de investering op gamepass terug te verdienen.

• Zwartkijker
  • Laatst online: 07:18
[...]

Er gaat niets boven de tv (zeker als het een OLED van 65" is 😉).
Ik heb die app eigenlijk gekocht om via de nvidia shield PS5 games te kunnen spelen met een PS4 controller, voornamelijk voor mijn zoon. Maar die heeft ondertussen zijn eigen Dualsense, dus gebruiken we die app eigenlijk niet meer.

Qua gebruik op klein scherm is mijn ervaring vrij goed. Maar ik zou het niet gebruiken om verhaalmissies te doen of iets waarbij veel tekst is. Eerder om te tijd wat te doden door zijmissies te doen of wat te farmen/levellen/dingen verzamelen.

PSN: Zwartkijker

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Geloof daar geen reet van. Die 69 miljard dollar gaan ze niet terugverdienen door COD exclusief te maken. Ze willen veel gebruikers om lootboxen aan te verkopen. Daarnaast krijg je het effect dat het ook gamers op de XBOX kost, vriendengroepen kiezen dan eerder een alternatieve game dan dat de PS gamers een XBOX ernaast gaan kopen.

Ik vraag het me af of het een verstandige aankoop is voor hun doel, namelijk gamepass aantrekkelijker maken. Begrijp me niet verkeerd, als ze op de oude tour verder gaan kunnen ze sloten met geld binnen harken, maar ik denk niet dat dit genoeg mensen naar gamepass trekt om daarmee de investering op gamepass terug te verdienen.
Ik vraag het mij af of het goed is voor de industrie. Je krijgt nu echt een enorme console war. De gamer is er altijd de dupe van. De aanwezigheid van Amerikanen op veel verschillende markten is meestal niet goed. Ze trekken vaak de portemonnee om marktaandeel te kopen. Om vervolgens straks de diensten in prijs omhoog te gooien als ze de markt in handen hebben (zie je ook bij bijvoorbeeld Amazon). Het is eigenlijk een dikke middelvinger naar de gamer als je call of duty exclusief gaat maken.

Ik denk dat warzone overal te spelen is maar cod exclusief gaat worden.

Ik hoop dat Sony zijn ding blijft doen en niet uitgevers gaat opkopen om vervolgens games exclusief te maken die op alle consoles te spelen waren. Dat vind ik gewoon niet fair. Prima als je onderscheid wilt maken met exclusieve games, maar dan wel games die je zelf hebt opgebouwd.

Ik heb beide consoles dus ik kan de games nog steeds spelen. Maar goed, haal toch liever een platinum trophy.

• Amaze86
Als je maar goede games blijft maken, sony doet gewoon wat nintendo al jaren doet en het verkoopt super, alleen nu komen die sony toppers ook naar pc, denk in de toekomst dat Sony minder consoles zal verkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Amaze86 op 18-01-2022 21:16 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:38
cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Ze hoeven die 69 miljard dollar ook niet terug te verdienen. Bethesda gaat ook Xbox/pc-only worden, dus waarom Call of Duty niet. Het is ieder jaar een top 10-game en als je je platform wil versterken dan breng je het niet uit voor PlayStation.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:34:
[...]
Prima als je onderscheid wilt maken met exclusieve games, maar dan wel games die je zelf hebt opgebouwd.
Dit dus. Jammer genoeg begrijpt niet iedereen dit, want als je dat aanhaalt bij overnames zoals deze of toen bij Bethesda krijg je antwoorden als "Sony doet het toch ook", niet begrijpende dat het totaal verschillende situaties zijn.

Pagina: 1 ... 186 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord