Yep, en nog eentje op de psp, arctic edge. Bedoelde voornamelijk nog een vervolg na de ps3 generatie, een vervolg op ps4. En dan was die meteen backwards compatible geweest op ps5. Blijft jammer. Motorstorm en Pacific Rift grijs gespeeld. Zometeen nog maar wat YouTube filmpjes kijken.
Ik verwacht veel van Test Drive Unlimited Solar Crown. Dikke vette arcade driving game. Arcade is prima, maar het arcade aspect moet voor mij vooral in de besturing zitten. Niet te moeilijk voor dit soort games, gewoon gooien en gaan. Ook met de physics mag je best een loopje nemen, maar niet met een factor 20 zoals Forza dat doet. Kleine jumps, dikke slides, ok, maar geen jumps 50m hoog en 200m ver en zomaar neerkomen en verder. Of hard off roaden met een delicate supercar genre Ferrari, Lamborghini, zonda, ... Zeker niet als de auto's gebaseerd zijn op echte auto's.
Daarom was Motorstorm zo goed. Arcade, fictieve wagens, en toch min of meer 'grounded' en een gevoel van 'gewicht' in de wagens en controls.
Daar raakt Forza me steeds kwijt. Aan 350km door het gras in een bos en 300m jump van de helling in een Ferrari 488 Pista. Forza kan net zo goed Mario kart met echte auto's zijn.
Motorstorm deed me ineens aan 2 andere games denken uit die periode. MAG en battlefield 1943. Opnieuw 2 games die ze wat mij betreft zo, met de graphics van toen, moeten porten naar ps5. Gaat natuurlijk niet gebeuren omdat er zonder seasons/batlepasses/DLC en dergelijke minder aan de verdienen is, maar wat heb ik die games veel gespeeld. Misschien zouden dit soort games zelfs sales wegsnoepen van alle opgeklopte waardeloze eindejaars shooters waar ze je mee rond de oren slaan. Ik durf beweren dat battlefield 1943 gewoon leuker is dan battlefield 2042
MAG en BF 1943, beide simpel opgezette recht toe rechtaan shooters, paar prima maps, symmetrische teams/wapens (enkel andere skins voor beide teams), geen gecompliceerde mechanics (en dus ook weinig grote bugs). Gewoon gaan.