We hebben nog van geen enkele aankopen de vruchten gezien, dus we weten nog helemaal niks. CoD elk jaar in de top 10 games omdat het multiplatform is. In hoeverre dat het straks nog het geval is, dat deze lang in de top blijft is nog maar de vraag.NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Ze hoeven die 69 miljard dollar ook niet terug te verdienen. Bethesda gaat ook Xbox/pc-only worden, dus waarom Call of Duty niet. Het is ieder jaar een top 10-game en als je je platform wil versterken dan breng je het niet uit voor PlayStation.
Van wat ik er verder van begreep is CoD voorlopig nog niet exclusief en wat ik er van begrijp en gaat dat het ook niet worden. Ik heb eerder het idee dat CoD minder populair gaat worden dan populairder omdat deze studios vermoedelijk ook andere games gaan maken.
Daar naast. Veel mensen roepen (Sony kan geen EA of Ubisoft achtige publishers kopen). Dat klopt, al is dat ook niet helemaal zo want ze zijn gewoon in staat om meer te lenen dan dat ze aan cash hebben bij de bank. Maar er zijn veel goedkopere publishers met veel meer IP's dan AB en die voor de mainstream interessanter zijn.
Want laten we eerlijk wezen. CoD is werkelijk waar de enige IP die mainstream het meest populair is van AB. Games als WoW, Overwatch, Diablo etc zijn goede, maar of zijn minder aan het worden qua populariteit of zijn een hit and miss op het moment. Hype rondom Overwatch is er ook niet meer namelijk, en WoW is al enige tijd zijn populariteit aan het verliezen.
/f/image/I776ZNJ5Azn4ZY22rae4Q0R0.png?f=fotoalbum_large)