• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ze hoeven die 69 miljard dollar ook niet terug te verdienen. Bethesda gaat ook Xbox/pc-only worden, dus waarom Call of Duty niet. Het is ieder jaar een top 10-game en als je je platform wil versterken dan breng je het niet uit voor PlayStation.
We hebben nog van geen enkele aankopen de vruchten gezien, dus we weten nog helemaal niks. CoD elk jaar in de top 10 games omdat het multiplatform is. In hoeverre dat het straks nog het geval is, dat deze lang in de top blijft is nog maar de vraag.

Van wat ik er verder van begreep is CoD voorlopig nog niet exclusief en wat ik er van begrijp en gaat dat het ook niet worden. Ik heb eerder het idee dat CoD minder populair gaat worden dan populairder omdat deze studios vermoedelijk ook andere games gaan maken.

Daar naast. Veel mensen roepen (Sony kan geen EA of Ubisoft achtige publishers kopen). Dat klopt, al is dat ook niet helemaal zo want ze zijn gewoon in staat om meer te lenen dan dat ze aan cash hebben bij de bank. Maar er zijn veel goedkopere publishers met veel meer IP's dan AB en die voor de mainstream interessanter zijn.

Want laten we eerlijk wezen. CoD is werkelijk waar de enige IP die mainstream het meest populair is van AB. Games als WoW, Overwatch, Diablo etc zijn goede, maar of zijn minder aan het worden qua populariteit of zijn een hit and miss op het moment. Hype rondom Overwatch is er ook niet meer namelijk, en WoW is al enige tijd zijn populariteit aan het verliezen.
Recon24 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:58:
[...]
WoW is al enige tijd zijn populariteit aan het verliezen.
Iedereen is aan het overstappen naar Final Fantasy 14. Dus als Sony nou even Square Enix overneemt. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Microsoft brute-forced nu marktaandeel door hun extreem diepe zakken. Geen enkel andere Fortune 500 die daarbij in de buurt komt op Apple en wellicht Amazon na en die zitten beiden niet in de core gaming business.

Dus moet je als Sony slim zijn en hun huidige strategie is wat dat betreft wel een goede denk ik. Je portfolio diversifiëren (i.e. 1st party multiplayer IP, uitbreiden naar PC en mobile), gerichte acquisities doen die goed passen bij het merk PlayStation en je bestaande studios uitbreiden. Daarnaast hebben ze met VR nog een extra unique selling point, gaan ze hun PS+ aanbod uitbreiden en brengen ze hun franchises naar het witte doek en streaming diensten onder de PlayStation Productions vlag.

Het merk Playstation is ijzersterk en er zitten bij SIE knappe koppen in de top, Cerny/Ryan/Rohde/Hulst zijn veteranen in de industrie die echt wel weten wat ze doen. Maar dat ze op den duur niet meer de marktleider zullen zijn is een realistisch scenario, tegen zoveel geld kun je op een gegeven moment niet meer opboksen.

Acquisities zoals een Insomniac voor een schijntje zijn een goed voorbeeld van dingen slim aanpakken. Kijk hoeveel die studio nu al heeft opgeleverd met de Spider-man games en straks Wolverine.

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Dit dus. Jammer genoeg begrijpt niet iedereen dit, want als je dat aanhaalt bij overnames zoals deze of toen bij Bethesda krijg je antwoorden als "Sony doet het toch ook", niet begrijpende dat het totaal verschillende situaties zijn.
Het is gewoon een dikke middelvinger naar de gamer. En dan aangeven dat ze games voor de gamer naar elke platform willen brengen. Ohh ja Playstation alleen niet. Terwijl deze games op elk platform te spelen waren.

Dit is niet wat Sony doet, daarom hoop ik ook dat Microsoft van die Japanse uitgevers afblijft. Zoals Bandai Namco. Square Enix, capcom, sega etc. Die bedrijven hebben een eigen identiteit. Ze worden er niet beter van als ze in Amerikaanse handen komen.

Ik ben al niet zo blij dat het hoofdkantoor van Playstation naar Amerika is verhuist... We weten allemaal hoe dat afgelopen is in de tijd van Sega. Met een kantoor in de usa en Japan. Die hadden altijd ruzie en uiteindelijk was dat de doodsteek. Toch zonde, ik had graag een dreamcast 2 gezien :-)

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zie CoD ook niet snel Gamepass/Xbox-only worden. Wel waarschijnlijk de extra DLCs en noem maar op 'day 1'.

Of mogelijk zal Warzone/Multiplayer multiplatform blijven; en de campaigns exclusief. We gaan het zien; de deal is op z'n vroegst pas medio 2023 rond en dan is het nog maar de vraag wat er nou precies gaat gebeuren.
Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Iedereen is aan het overstappen naar Final Fantasy 14. Dus als Sony nou even Square Enix overneemt. :P
Van alle 'mogelijke uitgevers / studios' Is SE wel een bedrijf (met name het Square gedeelte) wat redelijke historie heeft met Sony. Geen heel gek idee.

Om eerlijk te zijn maak ik me (nog) niet echt zorgen. Ik wil eerst nog wel eens zien hoe die Bethesda-deal uitpakt qua kwalitatief hoogwaardige games. MS heeft ook een geschiedenis van na een take-over zaken flink om te gooien dus zolang de inkt nog niet droog is is het vooral speculeren over wat er allemaal gaat gebeuren.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:38
Recon24 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:58:
[...]

We hebben nog van geen enkele aankopen de vruchten gezien, dus we weten nog helemaal niks. CoD elk jaar in de top 10 games omdat het multiplatform is. In hoeverre dat het straks nog het geval is, dat deze lang in de top blijft is nog maar de vraag.

Van wat ik er verder van begreep is CoD voorlopig nog niet exclusief en wat ik er van begrijp en gaat dat het ook niet worden. Ik heb eerder het idee dat CoD minder populair gaat worden dan populairder omdat deze studios vermoedelijk ook andere games gaan maken.

Daar naast. Veel mensen roepen (Sony kan geen EA of Ubisoft achtige publishers kopen). Dat klopt, al is dat ook niet helemaal zo want ze zijn gewoon in staat om meer te lenen dan dat ze aan cash hebben bij de bank. Maar er zijn veel goedkopere publishers met veel meer IP's dan AB en die voor de mainstream interessanter zijn.

Want laten we eerlijk wezen. CoD is werkelijk waar de enige IP die mainstream het meest populair is van AB. Games als WoW, Overwatch, Diablo etc zijn goede, maar of zijn minder aan het worden qua populariteit of zijn een hit and miss op het moment. Hype rondom Overwatch is er ook niet meer namelijk, en WoW is al enige tijd zijn populariteit aan het verliezen.
In het persbericht staat inderdaad dat ze bestaande platformen zullen blijven ondersteunen.
The fantastic franchises across Activision Blizzard will also accelerate our plans for Cloud Gaming, allowing more people in more places around the world to participate in the Xbox community using phones, tablets, laptops and other devices you already own. Activision Blizzard games are enjoyed on a variety of platforms and we plan to continue to support those communities moving forward.
We gaan het zien. Bezit beide systemen, dus ik ben er wel blij mee aangezien Call of Duty straks ook naar Game Pass komt.

Verwijderd

Carn82 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:18:
Ik zie CoD ook niet snel Gamepass/Xbox-only worden. Wel waarschijnlijk de extra DLCs en noem maar op 'day 1'.

Of mogelijk zal Warzone/Multiplayer multiplatform blijven; en de campaigns exclusief. We gaan het zien; de deal is op z'n vroegst pas medio 2023 rond en dan is het nog maar de vraag wat er nou precies gaat gebeuren.

[...]

Van alle 'mogelijke uitgevers / studios' Is SE wel een bedrijf (met name het Square gedeelte) wat redelijke historie heeft met Sony. Geen heel gek idee.

Om eerlijk te zijn maak ik me (nog) niet echt zorgen. Ik wil eerst nog wel eens zien hoe die Bethesda-deal uitpakt qua kwalitatief hoogwaardige games. MS heeft ook een geschiedenis van na een take-over zaken flink om te gooien dus zolang de inkt nog niet droog is is het vooral speculeren over wat er allemaal gaat gebeuren.
En al komt de singleplayer niet naar Playstation. Het zijn maar 6 uurtjes elk jaar...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Carn82 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:18:

Ik zie Sony niet snel een gehele publisher kopen. Square Enix is sowieso al een behoorlijk PlayStation georiënteerde uitgever en ik denk dat het voor Sony rendabeler is om one-off deals met ze te maken zoals Forsaken of Final Fantasy exclusivity.

Hun huidige strategie door eerst een developer in opdracht van Sony een game te laten ontwikkelen en daarna indien beide partijen blij zijn met elkaar over te gaan tot eventuele acquisitie werkt vrij goed. Dat hebben we recent gezien bij Housemarque en Bluepoint en het kan zijn dat ze eenzelfde strategie hebben met Haven, Firewalk en Deviation.
Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:27:
Ik moet eerlijk toegeven dat het wel een beetje pijn doet dat iconen zoals Spyro en Crash, die hun roots bij Playstation hebben liggen, nu eigendom worden van Microsoft. Zou het ook erg jammer vinden als een volgende Crash Bandicoot niet op de PS uitkomt.
Eens, dat vind ik eigenlijk nog het minst fijne aan de overname. CoD en WoW kunnen me gestolen worden maar ik had graag gezien dat Crash en Spyro ooit weer thuis zouden komen bij Naughty Dog en Insomniac.

[ Voor 24% gewijzigd door kazuka op 18-01-2022 22:29 ]

Ik moet eerlijk toegeven dat het wel een beetje pijn doet dat iconen zoals Spyro en Crash, die hun roots bij Playstation hebben liggen, nu eigendom worden van Microsoft. Zou het ook erg jammer vinden als een volgende Crash Bandicoot niet op de PS uitkomt.

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:27:
Eens, eerst banjo en Kazooie weghalen bij Nintendo en nu dit...

• Carn82
kazuka schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Ik zie Sony niet snel een gehele publisher kopen. Square Enix is sowieso al een behoorlijk PlayStation georiënteerde uitgever en ik denk dat het voor Sony rendabeler is om one-off deals met ze te maken zoals Forsaken of Final Fantasy exclusivity.

Hun huidige strategie door eerst een developer in opdracht van Sony een game te laten ontwikkelen en daarna indien beide partijen blij zijn met elkaar over te gaan tot eventuele acquisitie werkt vrij goed. Dat hebben we recent gezien bij Housemarque en Bluepoint en het kan zijn dat ze eenzelfde strategie hebben met Haven, Firewalk en Deviation.
Nee zie ik ook niet gebeuren. Maar goed, "what if" met betrekking overnames is nu wel een beetje het onderwerp du jour :o

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:19:
[...]
<knip>
We gaan het zien. Bezit beide systemen, dus ik ben er wel blij mee aangezien Call of Duty straks ook naar Game Pass komt.
offtopic:
Voor hoe lang?
Game Pass en PS Now zijn toch ongeveer gelijk qua insteek?
Ik heb vorige jaar een jaar PS Now gekocht tegen leuk prijsje maar vind het helemaal niks.
Het is net als met Netflix dat er ineens series/films uit de catalogus verwijderd worden maar dan games en volgens mij is dat bij Game Pass niet anders toch?
Zoals ik het zie is Game Pass niets meer dan PS+, PS Now en Playstation Store in 1

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2022 22:36 ]

• Carn82
Ben nu ook erg benieuwd naar dat 'Project Spartacus'; oftewel Sony's nieuwe visie op PS Plus & Now.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:06

Shiro

Serenity

spaceboy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik heb me altijd al afgevraagd wat de markt is om Playstation games op een mobiele telefoon te spelen. Ik heb zelf wel Remote Play op m'n laptop, maar dan heb je nog een beetje een fatsoenlijk scherm (en controller op USB aangesloten). Maar hoe zit dat op zo'n klein schermpje?
Op de telefoon is mij ook wat te klein, maar in mijn geval wou ik dus of een 12.4 inch S7Fe aanschaffen of een iPad met 11 inch scherm. Daarop lijkt het mij dan wel goed te doen.

Ik wil het vooral gebruiken als de kids de tv gebruiken ofzo, dan kan ik toch gamen. Of soms als de kids beneden zijn en ik toch wil gamen, lijkt een tablet me ook een oplossing om te voorkomen dat ze met hun tedere kinder zieltjes op een 65 inch scherm zien hoe papa dingen met de grond gelijk maakt in games ofzo, ze zijn pas 2 en 5, dus niet alle games die ik speel zijn even geschikt voor ze om al mee te kijken.

Juniper RWD

• NotSoSteady
schumi2004 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:31:
[...]

offtopic:
Voor hoe lang?
Game Pass en PS Now zijn toch ongeveer gelijk qua insteek?
Ik heb vorige jaar een jaar PS Now gekocht tegen leuk prijsje maar vind het helemaal niks.
Het is net als met Netflix dat er ineens series/films uit de catalogus verwijderd worden maar dan games en volgens mij is dat bij Game Pass niet anders toch?
Bij Game Pass krijg je alles wat Microsoft uitbrengt vanaf dag 1. Daar komt straks alles van Blizzard bij en natuurlijk hebben ze Bethesda vorig jaar ook nog overgenomen. Titels van andere uitgevers komen en gaan, die van Microsoft niet (of er moet een licentie of iets dergelijks zijn verlopen).

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 18-01-2022 22:37 ]

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Bij Game Pass krijg je alles wat Microsoft uitbrengt vanaf dag 1. Daar komt straks alles van Blizzard bij en natuurlijk hebben ze Bethesda vorig jaar ook nog overgenomen. Titels van andere uitgevers komen en gaan, die van Microsoft niet (of er moet een licentie of iets dergelijks zijn verlopen).
Maar hoe is dit goed voor de gamer? Wil je games van bethesda of Activision spelen? Dan moet je gamepass aanschaffen.

Wie is de volgende? Ubisoft? Ea? Ik lees al dat veel mensen zeggen dan is de reden om games te kopen voor mij ook weg. Iedereen zit dan in een bubbel met een handvol games. De rest van de ontwikkelaars krijgen bijna geen kans die niet op de dienst staan.

Ik kan hier nog steeds niet bij hoe dit een goede ontwikkeling is.

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Maar hoe is dit goed voor de gamer? Wil je games van bethesda of Activision spelen? Dan moet je gamepass aanschaffen.

Wie is de volgende? Ubisoft? Ea? Ik lees al dat veel mensen zeggen dan is de reden om games te kopen voor mij ook weg. Iedereen zit dan in een bubbel met een handvol games. De rest van de ontwikkelaars krijgen bijna geen kans die niet op de dienst staan.

Ik kan hier nog steeds niet bij hoe dit een goede ontwikkeling is.
Je kan de games ook gewoon los kopen natuurlijk. Voor mij is het in ieder geval wel een goede ontwikkeling. Af en toe speel ik ook op de pc en het is best lekker om nagenoeg naadloos te switchen. Maar als je geen onderdeel uitmaakt van het ecosysteem van Microsoft, dan snap ik dat je er niet blij mee bent. Microsoft is er echter niet voor om iedereen een plezier te doen.

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Je kan de games ook gewoon los kopen natuurlijk. Voor mij is het in ieder geval wel een goede ontwikkeling. Af en toe speel ik ook op de pc en het is best lekker om nagenoeg naadloos te switchen. Maar als je geen onderdeel uitmaakt van het ecosysteem van Microsoft, dan snap ik dat je er niet blij mee bent. Microsoft is er echter niet voor om iedereen een plezier te doen.
Alleen niet meer bij Playstation... En het voelt toch niet echt goed dat een bedrijf een heel deel van de markt koopt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Laten we ontopic blijven :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zojuist Guardians of the Galaxy uitgespeeld, stiekem toch wel een epische game met heerlijke soundtrack. :+ Heb me er prima mee vermaakt.

Nu de de download van FF7 aan gezet. Ben benieuwd of die net zo vermakelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2022 00:01 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Zeer slechte ontwikkeling. Dit wordt een pure monopolie voor Microsoft. Hoe rijker je bent, hoe eerder je je concurrenten buiten spel kunt zetten…

Hoe dan ook, eeest lekker vermaken met de nieuwe Horizon. Voor mij de eerste PS5 game die ik koop sinds ik de consolse in november 2020 heb, helaas waren er nog niet eerder leuke games voor mij. Of dat nou allemaal door corona komt (minder games/nieuwe innovaties) of niet, de game industrie wordt er niet beter op naar mijn idee.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, moet zeggen dat ik meer moeite heb met Bethesda dan met Activision Blizzard in het Xbox-kamp.

Daarnaast heeft Sony imho in zijn IP veel sterkere titels, ik zie dit ook meer als een inhaalslag van het xbox kamp. Sony zal nog een streepje harder zijn best moeten doen om de edge te houden, en dat lijkt mij niet verkeerd voor gamers in het Playstation kamp.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-01 17:09

SD5k

>4&X

Chaoss schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:45:
Zojuist Guardians of the Galaxy uitgespeeld, stiekem toch wel een epische game met heerlijke soundtrack. :+ Heb me er prima mee vermaakt.

Nu de de download van FF7 aan gezet. Ben benieuwd of die net zo vermakelijk is.
Ik ben zelf nu een weekje bezig met FF7, voor het eerst dat ik weer eens een game uit deze reeks speel sinds FFX op de PS2. :$

Moet zeggen dat het me heel goed bevalt, de gameplay voelt soepel, grafisch ziet het er grotendeels prachtig uit, al breken ze hier en daar wel eens met de stijl. Het enige waar ik me soms overheen moet zetten zijn de typisch Japanse fetch quests, maar dat lijkt tot nu toe aardig beperkt (ben volgens mij nu in chapter 9).

Deze game voelt echt als een warm bad, je merkt aan het level design dat dit een game uit de jaren 90 is, maar dat heeft echt zijn charmes vind ik. Wat ik bv ook had bij de remake van Resident Evil 2. :)
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ze hoeven die 69 miljard dollar ook niet terug te verdienen. Bethesda gaat ook Xbox/pc-only worden, dus waarom Call of Duty niet. Het is ieder jaar een top 10-game en als je je platform wil versterken dan breng je het niet uit voor PlayStation.
Omdat je er al bedrijf of eerder gezegd topman van een bedrijf er niet mee wegkomt. De aandeelhouders zullen het simpelweg niet accepteren als er niet winstgevende dienst uit voortkomt. Dus als dat geld uitgeven in de games divisie te lang aanhoudt gaan de aandeelhouders sowieso wel stijgeren.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
cold_as_ijs schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Omdat je er al bedrijf of eerder gezegd topman van een bedrijf er niet mee wegkomt. De aandeelhouders zullen het simpelweg niet accepteren als er niet winstgevende dienst uit voortkomt. Dus als dat geld uitgeven in de games divisie te lang aanhoudt gaan de aandeelhouders sowieso wel stijgeren.
Ze gaan ook heus wel winst maken hoor. Maak je daarover maar geen zorgen. Bij Netflix heeft het ook jaren geduurd voordat ze stopten met verlies draaien. Microsoft heeft alleen hele diepe zakken en kunnen hier voorlopig nog wel mee doorgaan.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
cold_as_ijs schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Je ziet met al die overnames gewoon dat veel developers die al jaren voor dezelfde studios werken massaal vertrekken omdat de cultuur veranderd. Met die cultuurverandering verdwijnt vaak de ziel van een team en dat is zo zonde.

Bungie vertrekt, of zijn zelfs de laan uitgestuurd, door activision omdat het niet winstgevend genoeg zou zijn. Aandeelhouders wilden dus meer geld zien. Bungie zat niet te wachten op nog meer monitization van de ingame stores, conflict, ellende en uiteindelijk heeft bungie nog op een goede manier afscheid kunnen nemen.

Bioware is een nog veel triester verhaal. Met Anthem werden ze verplicht het product te pushen omdat het te lang duurde. Ze werden verplicht om een bepaalde engine te gebruiken wat de game niet ten goede kwam. Gevolg, een lang geanticipeerde game die de prullebak in kon nadat gamers er wel een boel geld voor betaald hadden.

Ik zie gewoon heel veel gekke bewegingen in de industrie en gisteren was er ook eentje. Je kan dit alleen vanuit een zakelijk oogpunt verdedigen. De wat oudere tweakers hier weten toch ook wel hoe het is om voor een kleine veilige organisatie te werken die overgenomen wordt? Het is daarna gewoon niet meer hetzelfde.

@Dioscuri

• Magic
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Je ziet met al die overnames gewoon dat veel developers die al jaren voor dezelfde studios werken massaal vertrekken omdat de cultuur veranderd. Met die cultuurverandering verdwijnt vaak de ziel van een team en dat is zo zonde.
Nu is het bij Activision/Blizzard natuurlijk wel zo dat de cultuur daar al (understatement) niet al te best was. Hopelijk voor de medewerkers geeft deze overname een basis naar een betere bedrijfscultuur.

In andere vragen, ik ben op zoek naar een HDMI switch (minimaal 3, maar liever 4 ingangen) die alle features van een PS5 aan kan. HDMI2.1 dus, VRR, HDR, 4K, the whole shebang. Ik heb er eentje bij Bol weggehaald die claimt die specs te hebben, maar af en toe verliest de TV daarmee het signaal. Niet alleen bij de PS5, maar ook op de PC met 4k en HDR ingeschakeld. De kabels die ik gebruik werken afzonderlijk prima, dus daar verwacht ik niet dat het in zit. Met welke hdmi switches hebben de mensen hier goede ervaring?

• Recon24
Kaasje123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Ze gaan ook heus wel winst maken hoor. Maak je daarover maar geen zorgen. Bij Netflix heeft het ook jaren geduurd voordat ze stopten met verlies draaien. Microsoft heeft alleen hele diepe zakken en kunnen hier voorlopig nog wel mee doorgaan.
Het is niet alleen cash, maar ook leningen. Sony kan ook (als de bank hier achter staat), een veel groter bedrijf overnemen dat ze aan cash in huis hebben. Sony heeft zo’n 50/50+ miljard aan cash in huis, tegen 168 miljard van Microsoft? Dat verschil is misschien groot, maar als je naar de waarde van MS kijkt dan valt het wel mee wat ze aan cash hebben.

Sony kan makkelijk Embracer, Sega, Take2, Capcom, Square of een Ubisoft overnemen. Ze zijn zelfs in staat meerdere van deze uitgevers over te nemen.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Het is niet alleen cash, maar ook leningen. Sony kan ook (als de bank hier achter staat), een veel groter bedrijf overnemen dat ze aan cash in huis hebben. Sony heeft zo’n 50/50+ miljard aan cash in huis, tegen 168 miljard van Microsoft? Dat verschil is misschien groot, maar als je naar de waarde van MS kijkt dan valt het wel mee wat ze aan cash hebben.

Sony kan makkelijk Embracer, Sega, Take2, Capcom, Square of een Ubisoft overnemen. Ze zijn zelfs in staat meerdere van deze uitgevers over te nemen.
Ga je nu serieus Sony's mogelijkheden vergelijken met Microsoft qua cashflow? :P

• Recon24
Kaasje123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Ga je nu serieus Sony's mogelijkheden vergelijken met Microsoft qua cashflow? :P
Ik begrijp je niet? Jij komt met het “hele diepe zakken verhaal”, alsof we dat niet vaker horen. Ja Sony heeft ook mogelijkheden om grote overnames te doen. De hoeveelheid cash in huis, staat niet gelijk aan wat je maximaal kan uitgeven. Jij hebt toch ook geen 5ton op de bank staan als je een huis koopt? (Tenminste, daar ga ik van uit).

Die mogelijkheden die ik geef zijn bedrijven die voor een groot deel onder de 10 miljard zitten met een uitschieter naar 15 miljard (Take 2). Persoonlijk vind ik 70 miljard veel geld voor wat ze daadwerkelijk aan mainstream spul krijgen. Natuurlijk een hoop studios, maar ze zijn vooral een CoD devhuis voor de mainstream. De rest van franchises is vooral pc gerelateerd.

Naar mijn idee heeft Zenimax veel interessantere IP. Ik hou mijn hart vast voor de CoD franchise, ik verwacht dat deze zijn populariteit nog sneller gaat verliezen en er ergens een andere uitgever of studio met een betere FPS shooter komt. Warzone zal nog blijven leven.

[ Voor 26% gewijzigd door Recon24 op 19-01-2022 09:31 ]

Verwijderd

Kaasje123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Dan ga je er vanuit dat de divisie Xbox al het geld krijgt dat Microsoft heeft. Maar dat houdt natuurlijk ook een keer op. Hoe ver wil je gaan met 1 divisie, terwijl andere divisies misschien veel winstgevender zijn.

• Magic
  • Niet online
Microsoft zelf geeft ook aan dat ze na de overname slechts de op 2 na grootste gamebedrijf zijn, na Tencent en jaja, Sony

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

TDB

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/d1lmY5pDCjpV5Yc1Ug/200.gif

PSN: TDBtje

Verwijderd

Wat is hier niet on topic aan dan? Er is een enorme overname in de gaming industrie aangekondigd, wat ook direct Playstation raakt en wellicht de games die wij daar op kunnen spelen. Niet heel vreemd dat mensen het hier over willen hebben ;-)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Wat is hier niet on topic aan dan? Er is een enorme overname in de gaming industrie aangekondigd, wat ook direct Playstation raakt en wellicht de games die wij daar op kunnen spelen. Niet heel vreemd dat mensen het hier over willen hebben ;-)
Daar moeten wij het ook zeker over hebben. Maar als wij het gaan hebben wie de grootste zak met geld heeft voor overnames, dan wordt het misschien tijd om weer on-topic te gaan.

PSN: TDBtje

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-01 09:15
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Het probleem is alleen als sony een bod doet op bijv Capcom dan zal Capcom uiteindeijk MS bellen of ze een hoger bod willen neerleggen. MS zal dit waarschijnlijk dan doen om Playstation dwars te liggen en gamepass nog verder uit te breiden want zo te zien zet MS alle kaarten in op Gamepass.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Het probleem is alleen als sony een bod doet op bijv Capcom dan zal Capcom uiteindeijk MS bellen of ze een hoger bod willen neerleggen. MS zal dit waarschijnlijk dan doen om Playstation dwars te liggen en gamepass nog verder uit te breiden want zo te zien zet MS alle kaarten in op Gamepass.
Ik zou niet eens willen dat Sony dit zou doen. Waarom zou je games willen afpakken die je op het andere platform nu ook kan spelen? Sony moet van eigen kracht uitgaan en zelf IP's ontwikkelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
Chaoss schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:43:
[mbr]Laten we ontopic blijven :) [/mbr]
Retweet

Je boodschap komt niet echt over volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 10:04 ]

• Deepeej
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Ik zou niet eens willen dat Sony dit zou doen. Waarom zou je games willen afpakken die je op het andere platform nu ook kan spelen? Sony moet van eigen kracht uitgaan en zelf IP's ontwikkelen.
Nee dat snap ik, ik speel het liefst ook alles op 1 console. Maar Sony moet haast wel want ze moeten voorkomen dat veel gamers naar xbox overstappen waardoor sony weer minder winst maakt, minder kan investeren enz. Dus Sony moet hier wel iets tegenover gaan zetten, een aantal exclusives per jaar daar ga je het niet mee redden tegen het geweld van MS.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Retweet

Je boodschap komt niet echt over volgens mij
Natuurlijk niet. Dit is ook een beste orkaan die momenteel door gameland gaat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
Kenny_026 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Natuurlijk niet. Dit is ook een beste orkaan die momenteel door gameland gaat.
Maar het hoeft niet in dit topic

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Nee dat snap ik, ik speel het liefst ook alles op 1 console. Maar Sony moet haast wel want ze moeten voorkomen dat veel gamers naar xbox overstappen waardoor sony weer minder winst maakt, minder kan investeren enz. Dus Sony moet hier wel iets tegenover gaan zetten, een aantal exclusives per jaar daar ga je het niet mee redden tegen het geweld van MS.
Sony moet gewoon doorgaan waar ze al jaren mee bezig zijn. Dat gaat meer dan prima.
418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Waarom niet het gaat toch over games die voorheen op PS waren en straks niet meer?
Of je moet een apart topic aanmaken ervoor, maar dan kun je net zo goed onder het nieuwsbericht van gister reageren.

[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 19-01-2022 10:10 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik denk dat dit een hele lastige is om de mond te snoeren. Dit raakt Playstation gamers ook en het is denk ik helemaal niet verkeerd om een discussie te voeren of het een goede ontwikkeling is of niet.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Volgens mij heeft Sony nog steeds meer IP's in handen. Want ze hebben enorm veel oude namen van de ps1, ps2, ps3 tijdperk etc. waar ze weer nieuw leven in kunnen blazen. Ze hebben dan alleen nog meer studios nodig om die te maken. Maar koop gewoon studios op de manier hoe Sony het nu ook doet.

Verwijderd

[...]

In welk topic dan wel?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:04

lasharor

7 december 2004

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siL8sa64rqiDP5rfngwrDBK4GCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I776ZNJ5Azn4ZY22rae4Q0R0.png?f=fotoalbum_large

Zag deze op Reddit; "Which shooter should Sony revive to compensate the loss of CoD?".

Lijkt mij wel mooi als dit er voor zorgt dat er een sterke nieuwe (of reboot) franchise ontstaat in het sony kamp. Na 200 versies van dezelfde COD game ben ik daar wel een beetje op uitgekeken.
lasharor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:16:
[Afbeelding]

Zag deze op Reddit; "Which shooter should Sony revive to compensate the loss of CoD?".

Lijkt mij wel mooi als dit er voor zorgt dat er een sterke nieuwe (of reboot) franchise ontstaat in het sony kamp. Na 200 versies van dezelfde COD game ben ik daar wel een beetje op uitgekeken.
Ik stem Socom en Killzone en Resistance!!!
MAG nooit gespeeld en Warhawk was een vliegspelletje volgens mij correctie andere game voor ogen gehad, Warhawk was volgens mij iets battlefield achtigs.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 19-01-2022 10:19 ]

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik stem Socom en Killzone en Resistance!!!
MAG nooit gespeeld en Warhawk was een vliegspelletje volgens mij.
Warhawk was zeker geen vliegspel. Een enorm toffe shooter was dat.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Warhawk was zeker geen vliegspel. Een enorm toffe shooter was dat.
Ja klopt, was even in verwarring met een andere game of het komt omdat ik in warhawk vooral die vlieg missies deed, volgens mij kon je dog-fights houden met alleen de vliegtuigjes, zo niet was dat toch een andere game.

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Ja klopt, was even in verwarring met een andere game of het komt omdat ik in warhawk vooral die vlieg missies deed, volgens mij kon je dog-fights houden met alleen de vliegtuigjes, zo niet was dat toch een andere game.
Voor wie interesse heeft, je kan Warhawk nog steeds online spelen. Je moet dan je DNS aanpassen:

YouTube: Warhawk Online on PlayStation 3 September 4th 2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Voor wie interesse heeft, je kan Warhawk nog steeds online spelen. Je moet dan je DNS aanpassen:

YouTube: Warhawk Online on PlayStation 3 September 4th 2021
Klopt en hier een guide voor hoe dat moet :)
YouTube: PSONE: Motorstorm | Private Server | Back Online in 2021
Dit is geloof ik niet alleen voor motorstorm!

(PSONE = PlayStation Online Network Emulation)

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 19-01-2022 10:28 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
[Afbeelding]

Ik heb eigenlijk alleen Call of Duty:WWII gespeeld vanwege het thema en tijdssetting die ik veel leuker vind.
Dat ga je bij deze games niet vinden.

Misschien keer Medal of Honor afstoffen? Wie heeft die rechten? Allied Assault II :D

Verder denk een goeie zaak dat Microsoft terugvecht, Sony moet niet teveel in een luxe positie komen.

[ Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 19-01-2022 10:37 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Misschien keer Medal of Honor afstoffen? Wie heeft die rechten? Allied Assault II :D
Heerlijk he.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[Afbeelding]

Resistance! En killzone! Killzone 4 vond ik ook erg goed, in tegenstelling tot wat veel anderen er over dachten. MAG heb ik toevallig enkele dagen geleden ook aangehaald, in de discussie over arcade racers/motorstorm en andere games die voor eeuwig vast zitten op ps3 :)

MAG ook erg veel gespeeld.

Ik heb het wel voor simpele shooters. Gewoon zoals sportsgames vroeger waren. 2 teams, symmetrisch, goede mechanics, paar goede maps en gaan. Geen persistent worlds, geen persistent progression, modifiers, boosters, season passes, kaartjes, weet ik veel. Gewoon klikken en gaan, paar potjes spelen en that's it.

Een moderne versie van RTCW, MAG, battlefield 1943, Socom, black hawk down, Joint Operations, die cartoony battlefield van weleer...

Er is tegenwoordig nauweljks een game in die space. Zelfs niet op steam. Het lijkt me nog iets te hoog gegrepen voor een indie, en niet interessant voor de extreme grote ontwikkelaars als EA bvb. Ze kunnen gewoon niet aan de verleiding weerstaan om er allerlei extra verdienmodellen aan te hangen.

Ik kan eerlijk zeggen dat ik me zelfs niet herinner wanneer ik voor het laatst met veel plezier een shooter heb gespeeld. Battlefront 2 komt misschien nog wel het dichtst in de buurt, na de overhaul was de progressie nog wel acceptabel. Goede mechanics en goede gameplay

Verder denk een goeie zaak dat Microsoft terugvecht, Sony moet niet teveel in een luxe positie komen.
Sony zit absoluut niet in een luxe positie. Heb je eens opgezocht wat beide bedrijven te besteden hebben? En de grootte-ordes van de bedragen? De enige reden dat sony in een 'luxe positie' zit is hard werk, inzetten op goede games en risico nemen op bijzondere titels (returnal bvb). En de voorkeur genieten van een trouwe playerbase. Dat kan je echt niet vergelijken met het grote geweld waarmee microsoft nu rucksichtloss de volledige markt opkoopt.

Dit kan er evengoed voor zorgen dat de ps5 sony's laatste console is. Ben je dan tevreden?

[ Voor 16% gewijzigd door Amos_x op 19-01-2022 10:47 ]

• Recon24
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Capcom zou dan MS bellen….hahaha, hoezo denk je dat zoiets op die manier gaat? Daar naast zijn het beide Japanse bedrijven. Er ligt is hier meer achter dan alleen even een belletje plegen. Alleen al een hoop regels en Japan die het al niet toe zal staan namelijk. Franse bedrijven kunnen namelijk ook niet zomaar overgenomen worden.

Er komt nu namelijk ook naar buiten dat AB zich had aangeboden aan META (Facebook) in eerste instantie en niet MS. AB is namelijk zelf gestapt naar META.

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 19-01-2022 10:47 ]

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:36
[...]

Ik heb eigenlijk alleen Call of Duty:WWII gespeeld vanwege het thema en tijdssetting die ik veel leuker vind.
Dat ga je bij deze games niet vinden.

Die rechten zullen wel bij EA liggen denk ik? Is inderdaad wel een erg mooi excuus om de Medal of Honor serie weer nieuw leven in te blazen. Allied Assault blijft één van mijn meest gespeelde games online, singleplayer was overigens ook heerlijk. Ik stem voor.

• Deepeej
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Capcom zou dan MS bellen….hahaha, hoezo denk je dat zoiets op die manier gaat? Daar naast zijn het beide Japanse bedrijven. Er ligt is hier meer achter dan alleen even een belletje plegen. Alleen al een hoop regels en Japan die het al niet toe zal staan namelijk. Franse bedrijven kunnen namelijk ook niet zomaar overgenomen worden.
Mocht sony capcom willen overnemen dat Capcom andere partijen afgaat om te checken waar ze meer geld uit kunnen slepen? Dat iets niet mag wil niet zeggen dat er geen manieren voor te verzinnen zijn om het te regelen.
Ik snap dat het niet om één belletje gaat dat zou wel heel makkelijk zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Deepeej op 19-01-2022 10:48 ]

Verwijderd

Daan0s schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Die rechten zullen wel bij EA liggen denk ik? Is inderdaad wel een erg mooi excuus om de Medal of Honor serie weer nieuw leven in te blazen. Allied Assault blijft één van mijn meest gespeelde games online, singleplayer was overigens ook heerlijk. Ik stem voor.
Klopt is een franchise van EA. Medal of honor was zeker wel erg goed. Wellicht dat EA hierin speelt als COD niet meer op alle consoles te krijgen is? Dan kan EA weer een Medal of Honor maken voor Playstation.

• Recon24
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Mocht sony capcom willen overnemen dat Capcom andere partijen afgaat om te checken waar ze meer geld uit kunnen slepen? Dat iets niet mag wil niet zeggen dat er geen manieren voor te verzinnen zijn om het te regelen.
Ik snap dat het niet om één belletje gaat dat zou wel heel makkelijk zijn :+
Wat ik nu zie is dat er nu teveel mensen een tunnelvisie hebben, en zich niet bewust zijn van de gevaren voor de game industrie in zijn algemeenheid, als 1 bedrijf de macht krijgt (Wat niet gaat gebeuren trouwens, daar zullen autoriteiten een stokje voor steken).

Kijk de laatste Windows Central artikel maar over deze grote aankoop, en ook zij hebben er bedenkingen bij.

• SemperFidelis
O EA dus.
Kijk, daarom maak ik me niet heel erg zorgen over het 'gat' dat Call of Duty eventueel zal achterlaten.
Ten eerste, ik geloof niet dat dat een console exclusive wordt, gezien die game drijft op microtransactions, en daar wil je gewoon zoveel mogelijk spelers voor hebben.
Mochten ze weggaan, met 115 miljoen verkochte PS4's en 15 miljoen verkochte PS5's, ontstaat er zo'n enorm gapend gat voor een soortgelijke shooter dat bedrijven als EA wel dom zouden zijn daar niet op in te spelen.

Ik hoop juist dat Microsoft met hun nieuwe studio's gaat inzetten op goede exclusive games, hopelijk nieuwe IP's, die kunnen wedijveren met de Playstation exclusvies. Op dat gebied zou extra concurrentie geen slecht nieuws zijn, men moet meer Xboxen gaan verkopen (gelukkig is dat verschil nu wat kleiner dan de vorige gen). Dat is voor de gamer uiteindelijk het beste.

Daarnaast is Playstation natuurlijk ook bezig met hun eigen Gamepass waar dus ook geldt: concurrentie op dat vlak is beter.
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Wat ik nu zie is dat er nu teveel mensen een tunnelvisie hebben, en zich niet bewust zijn van de gevaren voor de game industrie in zijn algemeenheid, als 1 bedrijf de macht krijgt (Wat niet gaat gebeuren trouwens, daar zullen autoriteiten een stokje voor steken).
To be fair, er was eerder sprake dat Playstation/Sony teveel macht kreeg, dus dan zijn deze ontwikkelingen juist goed?
Amos_x schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Sony zit absoluut niet in een luxe positie. Heb je eens opgezocht wat beide bedrijven te besteden hebben? En de grootte-ordes van de bedragen? De enige reden dat sony in een 'luxe positie' zit is hard werk, inzetten op goede games en risico nemen op bijzondere titels (returnal bvb). En de voorkeur genieten van een trouwe playerbase. Dat kan je echt niet vergelijken met het grote geweld waarmee microsoft nu rucksichtloss de volledige markt opkoopt.

Dit kan er evengoed voor zorgen dat de ps5 sony's laatste console is. Ben je dan tevreden?
Wat een onzin lol. Sony is in de game industrie alsnog groter dan Microsoft na deze overname. Ze verkopen veel meer consoles, heeft veel betere exclusives.

Doen alsog Microsoft de volledige markt opkoopt is echt niet waar, 70 miljard is een schijntje in deze wereld. Mensen die werkelijk denken dat MIcrosoft met deze overname opeens Sony voorbijstreeft moeten echt even de cijfers induiken haha.

[ Voor 46% gewijzigd door SemperFidelis op 19-01-2022 10:56 ]

• Deepeej
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Kijk de laatste Windows Central artikel maar over deze grote aankoop, en ook zij hebben er bedenkingen bij.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Als een partij te groot is dan wordt er misbruik van gemaakt. Voor de consument is concurrentie over het algemeen het beste.

• SemperFidelis
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als een partij te groot is dan wordt er misbruik van gemaakt. Voor de consument is concurrentie over het algemeen het beste.
Dan is het toch juist goed dat Microsoft wat terugdoet? Dit wakkert concurrentie juist wat meer aan.

[ Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 19-01-2022 10:57 ]

• Deepeej
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Dan is het toch juist goed dat Microsoft wat terugdoet? Dit wakkert concurrentie juist wat meer aan.
Wat dat betreft wel, maar hoe meer games exclusives worden hoe nadeliger... je wordt bijna verplicht om dadelijk 2 consoles te kopen..

• Recon24
@SemperFidelis Bron? Teveel macht noem je dit van Sony? Wat @Amos_x Al beschreef, een totaal andere manier en PS heeft de afgelopen 25 jaar daadwerkelijk hard gewerkt, in tegenstelling tot Microsoft die een keuze moest maken of ze nog wel op die manier konden concurreren met PS of Nintendo.

MS krijgt wel iets te makkelijk veel credits voor het smijten met miljarden.

Verwijderd

SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Het is goed dat ze iets terugdoen, de manier waarop is gewoon niet echt okay. Wat spelen ze veel op Playstation? Call of Duty dan kopen wij die toch? Wat is de volgende Fifa? Ze gaan niet echt uit van eigen kracht. Waarom niet zelf IP's maken en deze in de markt zetten dan Playstation gebruikers bepaalde games onthouden.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

thunder8

Het gedonder begint weer.

Veel gaan er hier al vanuit dat nu heel veel games die onder die paraplu vallen, straks niet meer op de Playstation te vinden zijn. Maar dat is nog maar de vraag en het is nu veel te vroeg om daar over te speculeren. Mocht het gebeuren, dan zal er iemand opstaan om dat gapende gat met liefde te vullen, want een dergelijk gat zal lucratief zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• SemperFidelis
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:59:
@SemperFidelis Bron? Teveel macht noem je dit van Sony? Wat @Amos_x Al beschreef, een totaal andere manier en PS heeft de afgelopen 25 jaar daadwerkelijk hard gewerkt, in tegenstelling tot Microsoft die een keuze moest maken of ze nog wel op die manier konden concurreren met PS of Nintendo.

MS krijgt wel iets te makkelijk veel credits voor het smijten met miljarden.
Bron? De Playstation 4 is 115 miljoen keer verkocht, de Xbox One 50.
De PS5 is na een jaar ook al 50% meer verkocht dan de Xbox Series, terwijl het amper te krijgen is.

Microsoft zegt nota bene in hun statement dat ze nu de grootste gaming developer zijn.. Na Sony! :D

Ik snap werkelijk niet wat er nou zo erg is dat een concurrent die het veel minder doet dan Sony nu een leuke overname doet. Dat is beter voor Playstation gamers.

• Deepeej
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Het is goed dat ze iets terugdoen, de manier waarop is gewoon niet echt okay. Wat spelen ze veel op Playstation? Call of Duty dan kopen wij die toch? Wat is de volgende Fifa? Ze gaan niet echt uit van eigen kracht. Waarom niet zelf IP's maken en deze in de markt zetten dan Playstation gebruikers bepaalde games onthouden.
Maar dat is voor jou als playstation bezitter niet oke. Ik denk dat je in het het andere kamp andere geluiden gaat horen. Want eerlijk is eerlijk wie wil niet al die spellen day one voor 13 euro per maand (en met truukje kom je nog op veel lagere kosten uit). Ik denk dat jij dit ook zou toejuichen als Sony dit in het leven had geroepen. Ik snap dat je niet wilt dat veel games exclusives worden maar als ze geen exclusive worden is er ook geen reden voor consumenten om gamepass aan te schaffen... en dat is nu precies wat ze willen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Enerzijds is concurrentie altijd goed, anderzijds vind ik het dan weer bedenkelijk om met cash van de moedermaatschappij die enorme winsten draait, je concurrenten de markt uit proberen te drukken door hele publishers op te kopen. Eerst Bethesda en nu Activision Blizzard.

Waar Microsoft nu in de gamesindustrie mee bezig is, doet me denken aan het Microsoft van de jaren 90 en 00. Zij spraken intern over een bepaalde strategie: embrace, extend, extinguish. Wat ze nu doen is iets anders, maar doet me denken aan hun praktijken uit het verleden. Waarom zou je hele publishers opkopen om die games weg te houden van de concurrentie?

• SemperFidelis
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Wat dat betreft wel, maar hoe meer games exclusives worden hoe nadeliger... je wordt bijna verplicht om dadelijk 2 consoles te kopen..
Dat is toch juist fantastisch? Het perfecte voorbeeld van een goede concurrentiestrijd.
Als iedereen een Playstation 5 zou kopen en alle games zou kunnen spelen is dat een slechte ontwikkeling want dan is Sony veel te machtig
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Wie zegt dat ze met deze studios geen eigen IP's gaan maken? Of denk jij echt dat ze dit doen om Crash Bandicoot 6 exclusief op de Xbox te releasen? Nee tuurlijk niet. Ze hebben nu 10.000 werknemers met veel ervaring en kennis in de game industrie. Die kunnen toch ook een nieuw IP gaan maken?

Daarnaast, het verdienmodel van Call of Duty is de gratis game Warzone met betaalde microtransacties. Het zou vrij dom zijn om dat verdienmodel weg te halen bij 100+ miljoen potentiële gamers. Met Warzone wil je zoveel mogelijk mensen die spelen en betalen, dus dat zullen ze niet weghalen.

• Recon24
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Bron? De Playstation 4 is 115 miljoen keer verkocht, de Xbox One 50.
De PS5 is na een jaar ook al 50% meer verkocht dan de Xbox Series, terwijl het amper te krijgen is.

Microsoft zegt nota bene in hun statement dat ze nu de grootste gaming developer zijn.. Na Sony! :D

Ik snap werkelijk niet wat er nou zo erg is dat een concurrent die het veel minder doet dan Sony nu een leuke overname doet. Dat is beter voor Playstation gamers.
Het is de manier waarop je het brengt. PS heeft teveel macht, maar eigenlijk geef je aan dat MS dat stokje maar moet overnemen, of gelijk moet staan? Nintendo staat al jaar en dag boven Xbox, maar niemand die je erover hoort. Ja ze moeten het vooral hebben van hun eigen games.

Naar mijn idee is PS efficiënter met kleinere uitgaves maar een snellere en kwalitatief betere output nog steeds.

Het moet nog blijken wat MS kan met al deze studios en of ze ze stabiel weten te houden.

Verwijderd

thunder8 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:00:
Veel gaan er hier al vanuit dat nu heel veel games die onder die paraplu vallen, straks niet meer op de Playstation te vinden zijn. Maar dat is nog maar de vraag en het is nu veel te vroeg om daar over te speculeren. Mocht het gebeuren, dan zal er iemand opstaan om dat gapende gat met liefde te vullen, want een dergelijk gat zal lucratief zijn.
Dat zie je al met Bethesda, Starfield, de nieuwe fallout etc. Die gaan echt niet meer op Playstation uit komen.

• SemperFidelis
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Het is de manier waarop je het brengt. PS heeft teveel macht, maar eigenlijk geef je aan dat MS dat stokje maar moet overnemen, of gelijk moet staan? Nintendo staat al jaar en dag boven Xbox, maar niemand die je erover hoort. Ja ze moeten het vooral hebben van hun eigen games.

Naar mijn idee is PS efficiënter met kleinere uitgaves maar een snellere en kwalitatief betere output nog steeds.

Het moet nog blijken wat MS kan met al deze studios en of ze ze stabiel weten te houden.
Ik zeg helemaal niet dat MS het stokje moet overnemen. Maar dat ze gelijk staan zou idd beter zijn. Concurrentie is goed.

Daarnaast, deze 70 miljard is maar een schijntje in de game industrie.
Mensen doen hier werkelijk alsof Microsoft opeens een monopoly positie heeft gekocht, dat is gewoon niet waar.

• Deepeej
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is toch juist fantastisch? Het perfecte voorbeeld van een goede concurrentiestrijd.
Als iedereen een Playstation 5 zou kopen en alle games zou kunnen spelen is dat een slechte ontwikkeling want dan is Sony veel te machtig
Voor hardcore gamers zoals jij misschien wel. Ik ben al wat ouder en speel nog maar paar spellen per jaar.
Zo wil ik graag gears of war spelen maar ook TLOU 2. Maar ik ga hier geen 2 consoles voor aanschaffen. Daarnaast zijn er genoeg gezinnen die het niet eens kunnen betalen.
Exclusives is van alle tijden alleen was het grootste deel op beide platformen te spelen. We moeten denk ik niet na de situatie toe dat alle spellen of alleen op xbox of alleen op playstation te spelen zijn. Het mooiste zou zijn als 90% multi platform is en 10% exclusives wat mij betreft.... maarja wishfull thinking.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Maar dat is voor jou als playstation bezitter niet oke. Ik denk dat je in het het andere kamp andere geluiden gaat horen. Want eerlijk is eerlijk wie wil niet al die spellen day one voor 13 euro per maand (en met truukje kom je nog op veel lagere kosten uit). Ik denk dat jij dit ook zou toejuichen als Sony dit in het leven had geroepen. Ik snap dat je niet wilt dat veel games exclusives worden maar als ze geen exclusive worden is er ook geen reden voor consumenten om gamepass aan te schaffen... en dat is nu precies wat ze willen.
Ik had het zeker niet toegejuicht als Sony dit zou doen. Ik zou niet willen dat Sony uitgevers opkoopt en ik ben ook geen voorstander om een gamepass te introduceren waar alle games day 1 in komen.

• SemperFidelis
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Voor hardcore gamers zoals jij misschien wel. Ik ben al wat ouder en speel nog maar paar spellen per jaar.
Zo wil ik graag gears of war spelen maar ook TLOU 2. Maar ik ga hier geen 2 consoles voor aanschaffen. Daarnaast zijn er genoeg gezinnen die het niet eens kunnen betalen.
Exclusives is van alle tijden alleen was het grootste deel op beide platformen te spelen. We moeten denk ik niet na de situatie toe dat alle spellen of alleen op xbox of alleen op playstation te spelen zijn. Het mooiste zou zijn als 90% multi platform is en 10% exclusives wat mij betreft.... maarja wishfull thinking.
Ja liefst zouden we allemaal 1 console hebben waar we alles op kunnen spelen wat we winnen.
Maar je snapt toch wel dat dat uiteindelijk niet ideaal is? Dat is alle macht bij 1 partij leggen.

Ik ben totaal geen hardcore gamer trouwens. ;) Ik bekijk het juist niet uit mijn persoonlijke hoek zoals jij doet.

• Deepeej
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Ja liefst zouden we allemaal 1 console hebben waar we alles op kunnen spelen wat we winnen.
Maar je snapt toch wel dat dat uiteindelijk niet ideaal is? Dat is alle macht bij 1 partij leggen.

Ik ben totaal geen hardcore gamer trouwens. ;) Ik bekijk het juist niet uit mijn persoonlijke hoek zoals jij doet.
Klopt een mooie middenweg is uiteindelijk het beste voor iedereen. Ik probeer alleen aan te geven dat het ook fijn zou zijn als de meeste games multiplatform zijn wat mij betreft. :)

• SemperFidelis
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Klopt een mooie middenweg is uiteindelijk het beste voor iedereen. Ik probeer alleen aan te geven dat het ook fijn zou zijn als de meeste games multiplatform zijn wat mij betreft. :)
Vroeger waren er veel meer exclusives.

• Deepeej
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Ik had het zeker niet toegejuicht als Sony dit zou doen. Ik zou niet willen dat Sony uitgevers opkoopt en ik ben ook geen voorstander om een gamepass te introduceren waar alle games day 1 in komen.
Waarom niet als ik vragen mag? Als wij er even er van uitgaan dat MS en SONY even groot zijn dan is gamepass toch een voor veel gamers een goede ontwikkeling? Je kan andere spellen proberen die je anders nooit zou kopen waardoor die studios ook weer ondersteund worden.
Dat de kwaliteit van de spellen minder wordt door gamepass is voor nu geen argument en ik geloof hier ook niet in omdat juist door de kwaliteit hoog te houden abbonees aantrekt.

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Dat zie je al met Bethesda, Starfield, de nieuwe fallout etc. Die gaan echt niet meer op Playstation uit komen.
Echter zijn dat niet games met verkoopaantallen als bijvoorbeeld Call of Duty. Mocht alsnog blijken dat deze straks niet meer op de PS5 uitkomt, dan verliezen ze aan mij een klant (en vele met mij) en ga ik zoeken naar een alternatief, die door andere ontwikkelaars vast zal worden opgepakt. Waar 1 deur dichtgaat, gaat een andere open, vooral als er serieus geld verdiend kan worden.

• Deepeej
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Vroeger waren er veel meer exclusives.
Yes en dat was wat mij betreft niet fijn :), dus liever niet terug naar die situatie.
Maar ik snap dat iedereen hier anders tegenaan kijkt.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:38
Kenny_026 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Sony moet gewoon doorgaan waar ze al jaren mee bezig zijn. Dat gaat meer dan prima.
Ik denk ook dat veel mensen ineens zijn vergeten dat PlayStation al de grootse is geworden zonder gamepass equivalent of het inkopen van al established IP's. Enig zorgen is het meegaan in de trends en veranderingen van gamelandschap.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Waarom niet als ik vragen mag? Als wij er even er van uitgaan dat MS en SONY even groot zijn dan is gamepass toch een voor veel gamers een goede ontwikkeling? Je kan andere spellen proberen die je anders nooit zou kopen waardoor die studios ook weer ondersteund worden.
Dat de kwaliteit van de spellen minder wordt door gamepass is voor nu geen argument en ik geloof hier ook niet in omdat juist door de kwaliteit hoog te houden abbonees aantrekt.
Ik zie sowieso niks in een abonnement vorm voor games, je moet de games vaak in een bepaalde tijd uitspelen anders heb je kans dat ze verdwenen zijn. Je hebt ook dat mensen niet meer buiten gamepass kijken, dus bedrijven die niet op gamepass staan hebben minder kans. Ik vind het een slechte ontwikkeling voor de markt.

• Recon24
thunder8 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Echter zijn dat niet games met verkoopaantallen als bijvoorbeeld Call of Duty. Mocht alsnog blijken dat deze straks niet meer op de PS5 uitkomt, dan verliezen ze aan mij een klant (en vele met mij) en ga ik zoeken naar een alternatief, die door andere ontwikkelaars vast zal worden opgepakt. Waar 1 deur dichtgaat, gaat een andere open, vooral als er serieus geld verdiend kan worden.
Ow, ga er maar van uit da CoD met deze aankoop er echt niet beter op gaat worden. Blijft het multiplatform, dan zal er niet veel veranderen aan populariteit. Gaat het exclusief, dan ga je zien dat er veel betere games komen die CoD populariteit verder wegdrukken. CoD zal het straks vooral moeten hebben van Warzone namelijk. Daarnaast is het even afwachten wat FireSprite, Firewalk en Deviation Games gaan doen. Die zijn ook bezig met FPS shooters. Dit zijn studios die exclusief voor Sony ontwikkelen of in bezit heeft, en bestaan uit ex-CoD en Bungie devs.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Maar exclusives blijven volgens mij op gamepass staan en het staat je altijd vrij om de games te kopen dus je hebt meer keuze als consument. 2e punt heb je gelijk in alhoewel ik betwijfel dat die games niet meer gekocht gaan worden. Games zoals GTA enz zullen gewoon blijven verkopen ook al bestaat gamepass. Voor kleinere games zal dat lastiger worden inderdaad.
Die exclusives van Sony zijn niet voor niks 1 van de betere in de console markt, die moeten gewoon betaald worden. Sony heeft al aangegeven dat het gewoon niet haalbaar is om alle Sony exclusives op een abonnement dienst te gooien met de kosten die ze hebben. Je moet dan echt 150 miljoen abonnees hebben om een beetje uit de kosten te komen. En vergeet niet dat Microsoft nu enorm investeert en ook enorm veel geld verliest hierdoor. Het moet een keer terugverdiend worden.

• Deepeej
Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Ow, ga er maar van uit da CoD met deze aankoop er echt niet beter op gaat worden. Blijft het multiplatform, dan zal er niet veel veranderen aan populariteit. Gaat het exclusief, dan ga je zien dat er veel betere games komen die CoD populariteit verder wegdrukken. CoD zal het straks vooral moeten hebben van Warzone namelijk. Daarnaast is het even afwachten wat FireSprite, Firewalk en Deviation Games gaan doen. Die zijn ook bezig met FPS shooters. Dit zijn studios die exclusief voor Sony ontwikkelen of in bezit heeft, en bestaan uit ex-CoD en Bungie devs.
Ik denk dat jij de casual gamer onderschat... heel veel gamers kopen een console om call of duty of fifa te doen en zijn blind voor een beter alternatief. Ik hoop dat nu betere alternatieven komen maar wie zegt dat call of duty onder bewind van MS niet ook een kwaliteitslag gaat maken? Ze hoeven zich nu alleen te focussen op het maken van games de rest van de werkzaamheden neemt MS over.

• Deepeej
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Die exclusives van Sony zijn niet voor niks 1 van de betere in de console markt, die moeten gewoon betaald worden. Sony heeft al aangegeven dat het gewoon niet haalbaar is om alle Sony exclusives op een abonnement dienst te gooien met de kosten die ze hebben. Je moet dan echt 150 miljoen abonnees hebben om een beetje uit de kosten te komen. En vergeet niet dat Microsoft nu enorm investeert en ook enorm veel geld verliest hierdoor. Het moet een keer terugverdiend worden.
Helemaal mee eens. 150 miljoen lijkt mij veel want stel je vraagt een 10tje dan verdien je 1,5 miljard per maand, dat lijkt mij toch wel rendabel. Daarnaast zijn veel overhead kosten weg. 1 marketingsafdeling 1 hr afdeling enz. Kennis kan gedeeld worden tussen studios onderling wellicht wordt er met personeel geschoven als er ergens hulp bij nodig is, dat zijn allemaal voordelen.

Verwijderd

Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Helemaal mee eens. 150 miljoen lijkt mij veel want stel je vraagt een 10tje dan verdien je 1,5 miljard per maand, dat lijkt mij toch wel rendabel. Daarnaast zijn veel overhead kosten weg. 1 marketingsafdeling 1 hr afdeling enz. Kennis kan gedeeld worden tussen studios onderling wellicht wordt er met personeel geschoven als er ergens hulp bij nodig is, dat zijn allemaal voordelen.
Die 150 miljoen kwam volgens mij bij Sony vandaan. Ze hebben nu toch ook studios in bezit waar kennis wordt gedeeld etc? Dat is niet anders dan nu.

• Deepeej
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Die 150 miljoen kwam volgens mij bij Sony vandaan. Ze hebben nu toch ook studios in bezit waar kennis wordt gedeeld etc? Dat is niet anders dan nu.
Klopt maar die had MS paar jaar geleden nog niet. Sony doet het ook gewoon goed maar ze kunnen niet stil blijven staan en moeten hier iets tegenover gaan zetten.

• thunder8

thunder8

Recon24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Sowieso is het momenteel met CoD huilen met de pet op. Warzone is niet fatsoenlijk te spelen sinds de nieuwe map, omdat ze na 2 maand nog steeds de "invert mouse"-bug niet gefixed hebben. Vanguard is 1 groot bugfest, zeker als je met anderen samen speelt. Parties waarbij leden regelmatig en random uit de party geknikkerd worden en soms pas minuten later bij hun zichtbaar zijn, oneindige searchloops naar een nieuw potjes, vastlopende PS4's die hard van het stroom gehaald moeten worden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Meer concurrentie zou zeer wenselijk zijn, maar dan wel met mouse + keyboard ondersteuning. Want dat is qua gameplay 1 van de dingen die ze bij CoD wel goed geïmplementeerd hebben. Controller + Aimassist, K+M zonder. Hierdoor een aardig level playingfield.

SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Laten ze geen paniekvoetbal spelen.
Zolang Sony hun huidige koers met Playstation blijft doorzetten lijkt me er ook niet zoveel aan de hand. Ja, er vallen een aantal games weg, wat jammer is. Echt grote titels als CoD blijven ongetwijfeld uitkomen op de PS en zo niet, dan zal dat gat echt wel opgevuld worden.
Sony hoeft echt niet perse met een Gamepass concurrent te komen waar alles day 1 op staat, of andere grote overnames te doen om hun hoofd boven water te kunnen blijven houden.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Heb niet de tijd om het hele topic door te lezen, maar was er niet gezegd dat CoD gewoon op de Playstation blijft uitkomen? Letterlijk de halve playerbase zit daar. Of hebben ze bewust de bewoording wat vaag gehouden zodat ze hier onder uit kunnen komen en het toch exclusive maken?

Overigens wel pijnlijk om Crash in de MS stal te zien ;(

Maar goed, ik ben wel blij dat ik naast m'n PS5 ook een capabele game PC heb. Best of both worlds. Warzone speel ik toch al op PC.

[ Voor 16% gewijzigd door yinx84 op 19-01-2022 11:41 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

yinx84 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:40:
Heb niet de tijd om het hele topic door te lezen, maar was er niet gezegd dat CoD gewoon op de Playstation blijft uitkomen? Letterlijk de halve playerbase zit daar. Of hebben ze bewust de bewoording wat vaag gehouden zodat ze hier onder uit kunnen komen en het toch exclusive maken?

Overigens wel pijnlijk om Crash in de MS stal te zien ;(
Ja, natuurlijk blijven de grotere franchises nog steeds op de PS uitkomen, er wordt een hoop paniek gezaaid voor niks hier momenteel 8)7

• Magic
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Die exclusives verkopen natuurlijk allemaal significant minder dan call of duty. En Sony verdiende ook een boel geld aan Call of Duty. Ik weet niet of Sony ook zonder die inkomsten nog voldoende verdient. Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat een groot deel van de casual gamers toch naar MS gaat en dat heeft vanzelfsprekend impact op installed base en het risico wat developers nemen om te ontwikkelen voor een veel kleinere installed base.
Ik heb familieleden en vrienden die een PS4 hebben, en de enige game die ze er op spelen zijn Fifa of Call of Duty (warzone). Hoewel het een hardware sale oplevert en een Plus abonnementje verkoopt, vraag ik mij af of dat het soort gamer is waar Sony veel aan verdiend.

• SemperFidelis
Het verdienmodel van Call of Duty en FIFA zijn microtransacties en FUT kaartjes.
Daar wil je dus zoveel mogelijk gamers voor die mogelijk een aankoopje doen.

Ze gaan echt niet opeens 100 miljoen potentiële Call of Duty betalers uitsluiten.

Verwijderd

giantgiantus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Die exclusives verkopen natuurlijk allemaal significant minder dan call of duty. En Sony verdiende ook een boel geld aan Call of Duty. Ik weet niet of Sony ook zonder die inkomsten nog voldoende verdient. Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat een groot deel van de casual gamers toch naar MS gaat en dat heeft vanzelfsprekend impact op installed base en het risico wat developers nemen om te ontwikkelen voor een veel kleinere installed base.
God of war alleen al verkoopt 20 miljoen games in 2020. Spiderman heeft er ook 20 miljoen verkocht. Onderschat de exclusives van Sony niet, want dat valt echt wel mee.

Black ops is de call of duty game met de meeste verkopen, die zit op 30 miljoen. Call of duty ww 2 heeft er 19 miljoen verkocht.black ops 4 heeft er 13,6 miljoen verkocht.

• Deepeej
SemperFidelis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Sony heeft God of War, Uncharted, Spiderman, Gran Turismo, Horizon, Last of Us, Ratchet & Clank, Ghost of Tsushima, Dark/Demon Souls.

Microsoft: koopt Call of Duty

En jij roept dat Sony wat moet doen? Ze hebben niet de liquiditeit om een EA op te kopen ofzo. Misschien From maar dat is ook beetje nutteloos.
We moeten niet doen alsof Microsoft opeens marktleider is in exclusives en de deal of the century gesloten heeft.

Laten ze geen paniekvoetbal spelen.
Kwaliteit is zeker hoger bij PlayStation. Maar wat er gaat gebeuren is dat vader met zoontje overstapt naar Xbox want dan kan zoontje lekker call of duty doen met wat andere spellen op gamepass en papa speelt dan wel wat beschikbaar is op gamepass. Waar in het verleden papa liever koos voor PlayStation en dan ook af en toe een exclusieve game zoals tlou kon kopen. 2 consoles is geen optie te duur. Gamepass kost per jaar net zoals 2 games kopen..
Bovenstaande groep is enorm groot en ik zie het al om me heen gebeuren. Dat doet niets af aan de kwaliteit die Sony aan het leveren is maar als er meer overstappen naar ms heeft dit ook gevolgen voor de verkoopcijfers van exclusives. Wat iemand anders al aangaf is dat PS zo groot is geworden omdat ze al voor ms zijn begonnen en zonder concurrentie van gamepass model.

• SemperFidelis
Deepeej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Maar wat er gaat gebeuren is dat vader met zoontje overstapt naar Xbox want dan kan zoontje lekker call of duty doen met wat andere spellen op gamepass en papa speelt dan wel wat beschikbaar is op gamepass.
Dit is puur fantaseren.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:32
Als Call of Duty een Xbox exclusive wordt zullen er absoluut veel (casual) gamers die nog twijfelen over welke nextgen console ze in huis halen naar Xbox overstappen.
Pagina: 1 ... 187 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord