Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Jawel. Maar enkel de PS4 versie. En de PS5 Upgrade werkt daar niet op.
Staat er bij mij niet tussen:

https://www.playstation.c...w-games/#all-ps-now-games

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Excuus. Je hebt gelijk. De normale FF VII staat erin.. niet de Remastered.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Excuus. Je hebt gelijk. De normale FF VII staat erin.. niet de Remastered.
Hij is wel destijds voor ps plus geweest. Die versie kan je tegenwoordig wel upgraden.

• Rivanov
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Hij is wel destijds voor ps plus geweest. Die versie kan je tegenwoordig wel upgraden.
Klopt, maar in die periode had ik toevallig geen PlayStation in huis. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Klopt, maar in die periode had ik toevallig geen PlayStation in huis. ;)
Ps4 versie kan je nieuw al kopen voor 30 euro: https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Anders tweedehands op marktplaats.

• Rivanov
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Ps4 versie kan je nieuw al kopen voor 30 euro: https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Anders tweedehands op marktplaats.
Thanks. Maar nog genoeg andere games te spelen, om hier geld voor neer te leggen. En volgende maand met de nieuwe Horizon en in maart Gran Turismo, ben ik al helemaal voorzien.
En ben waarschijnlijk toch niet zo'n FF type.

Heb de PS5 Digital, dus Marktplaats is geen optie. :)

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Spill1e schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:57:

Ik heb al een Playstation sinds het origineel, is het dan raar dat ik me een beetje gepiepeld voel?
Je bent gepiepeld door UPS natuurlijk. Lijkt me niet echt reeël om boos te worden op Sony.

Verwijderd

SemperFidelis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Je bent gepiepeld door UPS natuurlijk. Lijkt me niet echt reeël om boos te worden op Sony.
Kans is groot dat iemand bij UPS gezien heeft dat er een ps5 in zit, dan weet je al waar die op dit moment staat... Een pakket zo groot verdwijnt niet zomaar.

• SemperFidelis
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Kans is groot dat iemand bij UPS gezien heeft dat er een ps5 in zit, dan weet je al waar die op dit moment staat... Een pakket zo groot verdwijnt niet zomaar.
Mwah denk eerder dat zoiets wordt ontvreemd in het DC dan door de bezorger, dat is veel te makkelijk te achterhalen.

• Spill1e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-01-2022
SemperFidelis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Mwah denk eerder dat zoiets wordt ontvreemd in het DC dan door de bezorger, dat is veel te makkelijk te achterhalen.
Het pakketje is idd nooit verder gekomen dan het distributiecentrum... Maar ik blijf het raar vinden dat ze dan geen nieuwe opsturen. Bij elke andere webshop sturen ze dan gewoon een nieuwe.

• SemperFidelis
Spill1e schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Het pakketje is idd nooit verder gekomen dan het distributiecentrum... Maar ik blijf het raar vinden dat ze dan geen nieuwe opsturen. Bij elke andere webshop sturen ze dan gewoon een nieuwe.
Omdat de PS5 vrijwel nooit op voorraad is. Dus die optie is er niet.
Wellicht zou het eerlijker zijn om je dan een gegarandeerde PS5 aan te bieden bij de volgende drop, maar aan de andere kant, het is tegenwoordig niet meer heel lastig een PS5 te scoren toch?

Verwijderd

Spill1e schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Als andere webshops geen voorraad hebben dan krijg je ook gewoon je geld terug i.p.v. een nieuwe. Niet een hele vreemde actie hoor. Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar als je een beetje de voorraden in de gaten houdt dan is het niet heel moeilijk om een ps5 te scoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2022 16:48 ]

• Spill1e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-01-2022
SemperFidelis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Omdat de PS5 vrijwel nooit op voorraad is. Dus die optie is er niet.
Wellicht zou het eerlijker zijn om je dan een gegarandeerde PS5 aan te bieden bij de volgende drop, maar aan de andere kant, het is tegenwoordig niet meer heel lastig een PS5 te scoren toch?
Daar hoopte ik dus ook op, stuur er gewoon een als je weer nieuwe binnen hebt. Ik heb verder geen idee, ik had het al een paar x eerder geprobeerd bij andere winkels maar daar had ik pech
majoh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Maar mijn PSVR wel op de PS5 ;)
Ik denk dat je er toch echt mag van uit gaan dat PSVR2 niet backward compatible gaat zijn. Zelfs op de PS5 moest je met PSVR wel nog altijd PS4 controllers gebruiken (nl een DualShock 4 of Move Controllers) met de PS4 camera.
DarkSide schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:49:
ik vond de psvr 1 het net niet.
Het kastje, De move controllers etc. En te weinig content.
En vooral de kabels... Het was toch altijd een hassle eer je kon beginnen spelen. Ok, misschien max 5 minuten werk, maar toch zag ik er telkens tegen op :). Uiteindelijk heeft mijn zoontje meer PSVR gespeeld dan ik zelf. Is altijd underused geweest hier, zelfs al had ik hem van day 1.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-01 15:16
Gisteren een 2TB SSD aan mijn PS5 toegevoegd, opvallend genoeg alleen vallen de read speeds zwaar tegen.
Betreft een Sabrant 4 Rocket Plus 2TB SSD, benchmarks op de PC geven een read aan van rond de 6.5 - 7GB/s maar op PS5 kom ik niet hoger dan 5.5GB/s read en meestal zelfs daaronder (rond de 3.8 - 4.5GB/s)
Firmware is up-to-date (sterker nog: firmware op de site is v1.2 en de SSD bevat 1.3)

Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde ervaren? (kan natuurlijk ook met een andere SSD zijn)

Richard

Verwijderd

richardboer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:50:
Gisteren een 2TB SSD aan mijn PS5 toegevoegd, opvallend genoeg alleen vallen de read speeds zwaar tegen.
Betreft een Sabrant 4 Rocket Plus 2TB SSD, benchmarks op de PC geven een read aan van rond de 6.5 - 7GB/s maar op PS5 kom ik niet hoger dan 5.5GB/s read en meestal zelfs daaronder (rond de 3.8 - 4.5GB/s)
Firmware is up-to-date (sterker nog: firmware op de site is v1.2 en de SSD bevat 1.3)

Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde ervaren? (kan natuurlijk ook met een andere SSD zijn)
Die benchmarks op de ps5 zijn niet te vertrouwen, ik denk dat je daar niet zoveel waarde aan moet hechten. Je kan zelf de laadtijden in een game testen door de game eerst op de externe SSD te zetten en daarna op de interne SSD. Als je de laadtijden timed heb je denk ik een beter idee dan die benchmark.

• richardboer
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Die benchmarks op de ps5 zijn niet te vertrouwen, ik denk dat je daar niet zoveel waarde aan moet hechten. Je kan zelf de laadtijden in een game testen door de game eerste op de externe SSD te zetten en daarna op de interne SSD. Als je de laadtijden timed heb je denk ik een beter idee dan die benchmark.
Ahh bedankt, gaan we dat proberen.
Was meer: in alle reviews op youtube haalt men namelijk wel de hogere read speeds (maar gezien de leeftijd van de filmpjes is het wel met oudere firmware van de PS5 uiteraard)

Richard

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Die benchmarks op de ps5 zijn niet te vertrouwen, ik denk dat je daar niet zoveel waarde aan moet hechten. Je kan zelf de laadtijden in een game testen door de game eerst op de externe SSD te zetten en daarna op de interne SSD. Als je de laadtijden timed heb je denk ik een beter idee dan die benchmark.
Als ik nog goed kan herinneren kwam mijn WD SN850 niet verder dan 6400 MB/s of iets daar boven. De benchmark is inderdaad slecht. Er zijn testjes van Eurogamer waarbij ze een PCIe 3.0 SSD probeerden en Ratchet & Clank speelden. Verschil is amper te zien. Niet dat je daarom een tragere er in moet zetten.

Als ik deze test mag geloven is jouw resultaat lager dan je zou moeten verwachten...

https://nascompares.com/2...0-pro-v-sabrent-rocket-4/

Ik heb nergens echter een test of review gezien waar mensen achter elkaar de seq. read benchmark starten. Kan best zijn dat biji langduring gebruik en hogere temps, de performance (wat) inkakt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Als ik nog goed kan herinneren kwam mijn WD SN850 niet verder dan 6400 MB/s of iets daar boven. De benchmark is inderdaad slecht. Er zijn testjes van Eurogamer waarbij ze een PCIe 3.0 SSD probeerden en Ratchet & Clank speelden. Verschil is amper te zien. Niet dat je daarom een tragere er in moet zetten.
PCie 3.0? De PS5 doet toch een harde check op ondersteuning voor PCie 4.0? Wat wel werkt is de drive hardwarematig te beperken tot minder PCIe lanes (ie: PCIe 4.0 x1 ipv de standaard PCIe 4.0 x4). Waardoor je effectief een maximum bandbreedte hebt van ~1.9GB/s.

O.a. DF heeft dit met de Matrix tech demo geprobeerd waarbij er geen noemenswaardige verschillen waren met snellere SSDs. Daarbij moet wel gezegd worden dat deze demo gemiddeld "maar" ongeveer 300MB/s gebruikt.

• loekf2
Caayn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:52:
[...]
PCie 3.0? De PS5 doet toch een harde check op ondersteuning voor PCie 4.0? Wat wel werkt is de drive hardwarematig te beperken tot minder PCIe lanes (ie: PCIe 4.0 x1 ipv de standaard PCIe 4.0 x4). Waardoor je effectief een maximum bandbreedte hebt van ~1.9GB/s.

O.a. DF heeft dit met de Matrix tech demo geprobeerd waarbij er geen noemenswaardige verschillen waren met snellere SSDs. Daarbij moet wel gezegd worden dat deze demo gemiddeld "maar" ongeveer 300MB/s gebruikt.
Nee, SN750 SE is een PCIe Gen3 8 Gb/s, up to 4 Lanes volgens de specs:

https://documents.western...-black-sn750-nvme-ssd.pdf

Voor zover ik weet doen ze een check na installeren. Echter DF kreeg een benchmark van 5200 MB/s nadat ze hem installeerden. Bewijst weer dat de benchmark echt niet ok is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Nee, SN750 SE is een PCIe Gen3 8 Gb/s, up to 4 Lanes volgens de specs:

https://documents.western...-black-sn750-nvme-ssd.pdf

Voor zover ik weet doen ze een check na installeren. Echter DF kreeg een benchmark van 5200 MB/s nadat ze hem installeerden. Bewijst weer dat de benchmark echt niet ok is.
Je linkt naar de "SN750" in plaats van de "SN750 SE". Weet jij zeker dat de "SN750" (niet SE variant) is gebruikt?

- SN750: PCIe 3.0
- SN750 SE: PCIe 4.0

Edit:
Dat de benchmark brak is, ben ik het overigens mee eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 07-01-2022 13:18 ]

Het was de SN750 SE. Deze is gebruikt omdat dit de enige PCIe 4 ssd op de markt was die onder de PS5 specs zat met een grotere broer die wel aan de specs voldeed

• loekf2
Caayn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Je linkt naar de "SN750" in plaats van de "SN750 SE". Weet jij zeker dat de "SN750" (niet SE variant) is gebruikt?

- SN750: PCIe 3.0
- SN750 SE: PCIe 4.0

Edit:
Dat de benchmark brak is, ben ik het overigens mee eens :)
Was dus de "SE" variant. Lekkere naamgeving van WD trouwens. Snellheden zijn bijna hetzelfde (~3500 MB/s), maar de ene is PCIe 3.0 en de ander 4.0. De "vanilla" versie is ook duurder op hun eigen site. In principe is PCIe 3.0 en PCIe 4.0 compatible, maar een PCIe 4.0 controller zal in PCIe 3.0 mode moeten werken. Kan best zijn dat de PS5 controller dat niet doet.

• Hulleman
  • Laatst online: 16:34
richardboer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:50:

Zoals zovelen zeggen, die benchmark is niet te vertrouwen. Daarnaast maakt de SSD snelheid vooralsnog geen zak uit voor gaming. Digital Foundry heeft de WD 750SE (traagste pci-e 4.0 nvme ssd) en de snelste (wd 850 volgens mij) met Ratchet & Clank Rift Apart getest. Totaal geen verschil in performance.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 08:51
Hoe zit met de prijzen tegenwoordig voor zo'n 2TB SSD voor in de PS5?
Voor hoeveel gaan ze deze gemiddeld tegenwoordig? Iemand adres voor laagste prijs?

4TB kost evenduur als een PS5 nog zeker?

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

thunder8

Het gedonder begint weer.

Sunz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:37:
Hoe zit met de prijzen tegenwoordig voor zo'n 2TB SSD voor in de PS5?
Voor hoeveel gaan ze deze gemiddeld tegenwoordig? Iemand adres voor laagste prijs?

Daar hebben we hier een pricewatch voor. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• richardboer
Hulleman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Zoals zovelen zeggen, die benchmark is niet te vertrouwen. Daarnaast maakt de SSD snelheid vooralsnog geen zak uit voor gaming. Digital Foundry heeft de WD 750SE (traagste pci-e 4.0 nvme ssd) en de snelste (wd 850 volgens mij) met Ratchet & Clank Rift Apart getest. Totaal geen verschil in performance.
Ik zag wel iets verschil in bepaalde benchmark filmpjes qua laad tijden bij bepaalde games vandaar dat ik een wat snellere had gekocht. (De Sabrent is ong. 120 euro duurder dan de goedkoopste 2TB PCI-e 4.0 NVME in de pricewatch).

Maar het was meer: in alle benchmarks op youtube zie je snelheden dicht bij de geadverteerde snelheden en dan plaats je hem en vervolgens haalt ie bijvoorbeeld maar de helft van de geadverteerde snelheid. Dan ga je direct twijfelen in de zin van: Firmware issues, SSD defect, PS5 defect, verkeerd geïnstalleerd, etc.

Maar we gaan het van het weekend mee maken :)
En anders in het ergste geval zet ik de games waarvoor laadtijden echt uitmaken op de interne storage en rest op de extra NVME.

Richard

• Hulleman
€ 499 is een koopje voor een 4TB SSD voor de PS5.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 07-01-2022 16:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
richardboer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:59:
Maar het was meer: in alle benchmarks op youtube zie je snelheden dicht bij de geadverteerde snelheden en dan plaats je hem en vervolgens haalt ie bijvoorbeeld maar de helft van de geadverteerde snelheid. Dan ga je direct twijfelen in de zin van: Firmware issues, SSD defect, PS5 defect, verkeerd geïnstalleerd, etc.
Ja snap de twijfel, maar niks van aantrekken d:)b

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

spaceboy

Op grote hoogte

KOST even veel.
IS even duur.

(sorry, couldn't resist... game on!) :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

richardboer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:59:
Maar we gaan het van het weekend mee maken :)
En anders in het ergste geval zet ik de games waarvoor laadtijden echt uitmaken op de interne storage en rest op de extra NVME.
De meeste PCI-E 4 m.2 SSDs zijn sneller dan de interne ;) volgens mij is alleen die WD 750SE ondergeschikt, maar zelfs die werkt gewoon

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Even stemmen bij Lego Ideas voor een Playstation 5 in Lego. En als je daar toch bent, stem dan ook even op de Xbox Series X.

https://ideas.lego.com/s/p:bc60123da65b403aaf3d19feb49e78bc

[ Voor 24% gewijzigd door MRE-Inc op 08-01-2022 01:15 ]

XBL: MRE Inc

• Rutgervan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-12-2023
Vraag weet niet of dit de juiste plek is
Maar ik heb sinds kort een ps5 en de download snelheid is aanzienlijk lager dan die van een vriend van mij we zitten beide op de kabel aangesloten. op de zelfde router hij heeft een download snelheid van 475 mbs en ik heb een snelheid van 60 mbs wat kan ik doen want terug naar de winkel en omruilen gaat niet gezien de tekorten

Ik heb het volgende al geprobeerd.
-cat 6 kabel
-op 5ghz wifi aangesloten
-database rebuild
-software update
Maar helaas zonder resultaat wat is een oplossing

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Rutgervan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:58:
Maar ik heb sinds kort een ps5 en de download snelheid is aanzienlijk lager dan die van een vriend van mij we zitten beide op de kabel aangesloten. op de zelfde router hij heeft een download snelheid van 475 mbs en ik heb een snelheid van 60 mbs wat kan ik doen want terug naar de winkel en omruilen gaat niet gezien de tekorten

-cat 6 kabel
-database rebuild
-software update
Hoe is je snelheid op andere bekabelde apparatuur? En had je je game afgesloten tijdens het testen?

• Rutgervan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-12-2023
Op dit moment staat er geen spel open
Rutgervan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:03:
Op dit moment staat er geen spel open
Probeer eens een game te downloaden, en dan te kijken hoeveel MB er per seconde ongeveer bij komt, die PS Netwerk Test toont niet altijd de maximale snelheid die je kunt halen.

Verwijderd

-cat 6 kabel
-database rebuild
-software update
Wellicht is dit een oplossing :

https://www.reddit.com/r/...mely_low_ethernet_speeds/
Oh shit wat is dat Dirt 5 slecht zeg... Dirt Rally 2 is 100 keer vetter, zelfs Dirt 4 was veel beter dan dit, wist wel dat ze meer richting arcade zijn gegaan, maar jemig ik heb er bijna geen woorden meer voor hoe slecht het is vanaf een race point of view... graphics zien er leuk uit maar dat is dan ook alles, realistische physics zijn eeerg ver te zoeken. En die triggers voegen eigenlijk ook maar weinig toe aan de ervaring, vooral als je ze al stevig indrukt bij gassen of remmen, dan voel je de weerstand niet eens meer.

-cat 6 kabel
-database rebuild
-software update
dit is voor het PS5 problemen topichttps://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
@Kalder Dirt5 is te arcade, vond Dirt2 het leukst.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Amaze86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:09:
@Kalder Dirt5 is te arcade, vond Dirt2 het leukst.
Ik heb alleen 4 en rally 2 gespeeld, die vond ik veel leuker.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Kalder schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:28:
Oh shit wat is dat Dirt 5 slecht zeg... Dirt Rally 2 is 100 keer vetter, zelfs Dirt 4 was veel beter dan dit, wist wel dat ze meer richting arcade zijn gegaan, maar jemig ik heb er bijna geen woorden meer voor hoe slecht het is vanaf een race point of view... graphics zien er leuk uit maar dat is dan ook alles, realistische physics zijn eeerg ver te zoeken. En die triggers voegen eigenlijk ook maar weinig toe aan de ervaring, vooral als je ze al stevig indrukt bij gassen of remmen, dan voel je de weerstand niet eens meer.
Hij is inderdaad erg matig, prima voor bij Playstation Plus, maar als je hier 60 euro voor hebt betaald dan voel je je toch ook wel bedrogen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Net voor het eerst Mafia 1 gespeeld op de PS5
Ben erg onder de indruk van de grafische kracht.

Mooie belichting en speelt soepel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-01 10:10

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mijn vrouw vroeg net aan mij waarom zij geen blauw licht heeft op de dual sense controller en waarom ik dat wel heb.

Ook de console zelf geeft wit licht (terwijl ik volgens mij blauw heb).

Komt dat door switch in user op de console?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
JoeZuCK schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:13:
Mijn vrouw vroeg net aan mij waarom zij geen blauw licht heeft op de dual sense controller en waarom ik dat wel heb.

Game afhankelijk. Met GTA was ie groen bij mij.

Maar in de regel is het blauw en rood volgens mij.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-01 10:10

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kenny_026 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Game afhankelijk. Met GTA was ie groen bij mij.

Maar in de regel is het blauw en rood volgens mij.
Bedankt voor de uitleg. Ik zal eens kijken of ik in hetzelfde spel ook dezelfde kleur heb.

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 09-01-2022 11:28 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

De console zou toch een wit moeten oplichten tijdens het spelen. Blauw is enkel tijdens het opstarten, daarna wordt het wit. En tenslotte heb je nog oranje wanneer hij in rustmodus staat.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025

De kleur op de controller kan ook afhangen van het game dat je speelt! Soms zelfs afhankelijk hoe je in het spel speelt. Ik geloof zelfs dat als je Red Dead Redemption je een rode kleur geeft.
Ik heb Star Wars Jedi The Fallen Order gespeeld en de kleur van de verlichting op de controller is afhankelijk van welke kleur je de light saber gegeven hebt.
Is dat in-game van kleur veranderen overigens ook met PS5 games ? Is nu echt eens een fancy feature die in de praktijk vrij nutteloos is, want als ik game kijk ik naar het scherm en echt geen milliseconde naar mijn controller.

Bij de PS4 was de kleur by default ook de toegekende speler: blauw = player 1, rood = player 2, groen = player 3, roze = player 4. Zeer interessant met kleine kinderen die absoluut een bepaald kleur wilden, moest je goed zien in welke volgorde je iedereen inlogde :D. Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet of de PS5 dat ook doet.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:55:
Is dat in-game van kleur veranderen overigens ook met PS5 games ? Is nu echt eens een fancy feature die in de praktijk vrij nutteloos is, want als ik game kijk ik naar het scherm en echt geen milliseconde naar mijn controller.

Bij de PS4 was de kleur by default ook de toegekende speler: blauw = player 1, rood = player 2, groen = player 3, roze = player 4. Zeer interessant met kleine kinderen die absoluut een bepaald kleur wilden, moest je goed zien in welke volgorde je iedereen inlogde :D. Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet of de PS5 dat ook doet.
Dat klopt niet helemaal hoor, over de PS4 controller.

Als je in GTA 5 op de PS4 een Wanted level hebt (politie achter je aan) knippert het licht van de controller rood & blauw, om zwaailichten na te bootsen. Die functionaliteit zat er dus wel al in.

Wel grappige anekdote over die kids die een bepaalde kleur willen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ethiron op 09-01-2022 12:05 ]

hmm, glitch :)

[ Voor 96% gewijzigd door Twixie op 09-01-2022 12:50 ]

Ethiron schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Dat klopt niet helemaal hoor, over de PS4 controller.Als je in GTA 5 op de PS4 een Wanted level hebt (politie achter je aan) knippert het licht van de controller rood & blauw, om zwaailichten na te bootsen. Die functionaliteit zat er dus wel al in.
Ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. Ik vroeg me immers af of dat principe ook bij PS5 games toegepast wordt, want inderdaad tal van PS4 games gebruiken de LED om iets aan te geven, en dat werkt dus ook met de LED van de PS5 controller.
Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. Ik vroeg me immers af of dat principe ook bij PS5 games toegepast wordt, want inderdaad tal van PS4 games gebruiken de LED om iets aan te geven, en dat werkt dus ook met de LED van de PS5 controller.
Ja wordt op de PS5 ook gebruikt. Als ik met mijn zoontje lego speel dan zijn ze blauw en rood als ik me niet vergis.
cold_as_ijs schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Ja wordt op de PS5 ook gebruikt. Als ik met mijn zoontje lego speel dan zijn ze blauw en rood als ik me niet vergis.
Volgens mij zijn er nog geen LEGO PS5 games.
Dat de PS5 controllers ook de kleurtjes tonen in PS4 games, had ik hierboven al gepost. Maar dus wat ik me afvraag is of het kleuren ook een PS5 feature is (al zou het wel vreemd zijn als dat niet meer het geval zou zijn).

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 09-01-2022 13:09 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja. Hell Let Loose is een PS5 game en die kleurt de LED afhankelijk van enemy/neutral/friendly-territory.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:25
Er is dus een optie voor de PS5 om de akoestiek van de kamer te meten voor 3D audio.. Heeft iemand dit ook werkend gekregen?

Hij zegt hier steeds de audio is te laag en ik denk dat als ik hem nog harder zet ik doof word
dglavimans schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:29:
Er is dus een optie voor de PS5 om de akoestiek van de kamer te meten voor 3D audio.. Heeft iemand dit ook werkend gekregen?

Hij zegt hier steeds de audio is te laag en ik denk dat als ik hem nog harder zet ik doof word
Van wat ik hoor is dat het over de tv speakers sowieso niet mooi werkt, 3d audio is meer iets voor headphones, en misschien surround installaties (die zijn alleen nog niet ondersteund), maar tv speakers zijn over het algemeen zo slecht dat je zelfs met 3d audio geen beter geluid krijgt, en het vaak zelfs nog slechter klinkt.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025

Die 3D audio die de PS5 via de TV probeert te simuleren is toch niet echt de moeite, en al zeker niet als je TV ook geluidsprofielen erop na houd! Via de Pulse 3D werkt dat heel goed en dat ervaar je in het game Guardians of the Galaxy heel goed als je op het geluid van een blaffende hond moet afgaan in een doolhof, via de speakers van je TV werkt dat niet zo best.

Bij mij was het allemaal geen probleem om te meten, wat wel een probleem was, was de 3d audio implementatie zelf via de tv speakers. Werkt echt slecht in ps4 games, PS5 games werkte het best prima in game, cut scenes waren ruk. Probleem is dat het klinkt alsof iedereen door een blik loopt te praten.
Misschien dat ze dit nog kunnen fixen in een update. Maar als ik van 3D audio wil genieten zet ik mijn koptelefoon gewoon op.
Ik kan alleen maar bovenstaande beamen. De configuratie ging vlot, maar dat waren inderdaad wel zeer luide bleeps om de meting te doen.
Had daarna zelf te weinig gegamed om er iets van te merken, maar toen we een tijd later een BluRay afspeelden op de PS5 was het geluid echt compleet brak. Er zat af en toe ook een vreemde distortion in dat klonk alsof iets aan het meeresoneren was, en ik dacht echt dat een van mijn speakers een gescheurde driver hadden of zo. Totdat ik me gelukkig die 3D Audio herinnerde, en jawel dat was de schuldige.
Had het altijd al compleet irrealistisch gevonden dat je zomaar even in een willekeurige kamer met willekeurige akoestische eigenschappen even 3D geluid kon simuleren.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12
Ik heb in dit topic gezocht op 'nits' zonder resultaat, dus wellicht kan iemand hier antwoord op geven.
Ik kwam er op door een topic op de frontpage https://tweakers.net/nieu...derheid-van-1000cd-m.html over QD-Oled.

Als je huidige Oled TV (zoals mijn LG C8) rond de 700-800 nits kan weergeven, wat heeft een setting zoals in Ride 4 dan voor zin waar je als HDR waarde kan kiezen tussen 1000 en 2000 nits?
Voorbereid op de toekomst, ok, maar het lijkt er op dat 2000 wel heel verre toekomst is.
Of haal ik hier twee zaken door elkaar?

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-01 17:39
WaterFire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
Ik heb in dit topic gezocht op 'nits' zonder resultaat, dus wellicht kan iemand hier antwoord op geven.
Ik kwam er op door een topic op de frontpage https://tweakers.net/nieu...derheid-van-1000cd-m.html over QD-Oled.

Als je huidige Oled TV (zoals mijn LG C8) rond de 700-800 nits kan weergeven, wat heeft een setting zoals in Ride 4 dan voor zin waar je als HDR waarde kan kiezen tussen 1000 en 2000 nits?
Voorbereid op de toekomst, ok, maar het lijkt er op dat 2000 wel heel verre toekomst is.
Er zijn natuurlijk ook nog andere niet-OLED tv's ;). Als je kijkt naar de HDR peak brightness van bijvoorbeeld de Samsung 65QN95A, dan is dat 1598 cd/m² op 25% van het scherm (flatpanelshd.com)

Daarnaast zijn er ook al schermen die over de 2000 cd/m² gaan.

Verwijderd

De specificaties van Dolby vision gaan zelfs tot 10.000 nits. Daar geven ze aan als je DV volledig wilt benutten moet je een tv hebben met 10.000 nits. Die zijn nu nog niet betaalbaar, maar daar gaat het steeds meer naar toe. FALD LCD's hebben sowieso veel meer nits dan een OLED. Ik heb een tv die 1100 nits heeft.

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 10:39
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:56:
[...]

De specificaties van Dolby vision gaan zelfs tot 10.000 nits.
Ik vind 800-1000 nits al vrij helder...
Is 10.000 nits een laser die recht in je oog schijnt? :+
MenAreStillGood schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Ik vind 800-1000 nits al vrij helder...
Is 10.000 nits een laser die recht in je oog schijnt? :+
Misschien krijg je er tegelijkertijd wel een kleurtje van :) B-)

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 10-01-2022 18:23 ]

1000 nits is dan wel weer super hoog voor een OLED scherm, normale OLED schermen hebben over het algemeen niet zulke hoge helderheid, daarin tegen wel weer perfecte zwart niveaus, maar niet zeer helder meestal. En zoals gezegd zijn er schermen die veel hoger gaan, maar de prijs gaat er meestal ook mee omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 10-01-2022 18:33 ]

Verwijderd

Kalder schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:31:
[...]

1000 nits is dan wel weer super hoog voor een OLED scherm, normale OLED schermen hebben over het algemeen niet zulke hoge helderheid, daarin tegen wel weer perfecte zwart niveaus, maar niet zeer helder meestal. En zoals gezegd zijn er schermen die veel hoger gaan, maar de prijs gaat er meestal ook mee omhoog.
Daarnaast wil je niet eens dat oled constant die 700 nits aan tikken. Want anders kan je binnen een paar jaar je tv weggooien. Aangezien oled pixels slechter worden met hoge helderheid.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als we VGC mogen geloven heeft Sony de ontwikkeling van de PS5 Twisted Metal game weggehaald bij Lucid, die eerder Destruction AllStars voor de PS5 uitbrachten en niet bepaald een success was. Een 1st party studio in Europa zou het stokje nu overgenomen hebben.

Nog steeds benieuwd hoe Sony een Twisted Metal game anno 2022 ziet en hoe het samenvalt met de tv show waar ze ook aan werken.

En Digital Foundry over de PSVR2, ze zijn erg enthousiast. Ik hoop echt dat Sony en Valve werken aan een release van Half Life Alyx, dat zou direct een system seller zijn en alleen maar goed voor de adoptie van VR in het algemeen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

Idd zou tof zijn als er een bundle komt
Psvr2 met HL Alex.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Als er al een bundle komt dan eerder met een first party titel als Horizon denk ik.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
kazuka schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:46:
Als we VGC mogen geloven heeft Sony de ontwikkeling van de PS5 Twisted Metal game weggehaald bij Lucid, die eerder Destruction AllStars voor de PS5 uitbrachten en niet bepaald een success was. Een 1st party studio in Europa zou het stokje nu overgenomen hebben.

Nog steeds benieuwd hoe Sony een Twisted Metal game anno 2022 ziet en hoe het samenvalt met de tv show waar ze ook aan werken.

En Digital Foundry over de PSVR2, ze zijn erg enthousiast. Ik hoop echt dat Sony en Valve werken aan een release van Half Life Alyx, dat zou direct een system seller zijn en alleen maar goed voor de adoptie van VR in het algemeen.

[YouTube: PlayStationVR 2 Spec Analysis + Horizon Call of the Mountain Reaction]
Nu je het zegt, dat zou een instant buy voor mij zijn. Bij PSVR1 was ik al onder de indruk van die Resident Evil game :o

• Rivanov
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2022 22:20 ]

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-01 07:37
Psvr2 klinkt wel echt heel goed inderdaad. Was al heel tevreden over de originele psvr maar deze heb ik toch maar verkocht na de aanschaf van een PS5. Het was gewoon te veel gedoe met opzetten en de 'wauw-factor' was na een tijdje weg. Zo vond ik Skyrim bijvoorbeeld zo slecht speelbaar door de ontzettend lage kwaliteit waarin je het moest spelen. Hopen dat de psvr2 het allemaal waar maakt. Zal voor mij hoe dan ook een instant buy zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gisteravond GoT Iki island uitgespeeld (main game eerder al eens gespeeld). ik had hem al een tijdje liggen maar het was echt weer genieten van de omgevingen en de lekkere gevechten. Pracht game.

Vanavond beginnen met Guardians of the Galaxy, de films vind ik briljant en de game schijnt toch wel onverwacht goed te zijn. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2022 18:19 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:24
Chaoss schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:29:
Gisteravond GoT Iki island uitgespeeld. ik had hem al een tijdje liggen maar het was echt weer genieten van de omgevingen en de lekkere gevechten. Pracht game.

Vanavond beginnen met Guardians of the Galaxy, de films vind ik briljant en de game schijnt toch wel onverwacht goed te zijn. Ben benieuwd.
Lekker bezig! Allebei leuke games.

Altijd jaloers als mensen zo veel kunnen gamen. Geen volwassen zaken? (kids, vrouw, kat, lama) :+

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lijkt erop dat de PC versie van God of War zeer geslaagd is. Heel benieuwd hoeveel ze er daarvan gaan verkopen. Ik geloof dat Death Stranding, Days Gone en met name Horizon het ook erg goed doen op Steam en Epic.

https://www.videogameschronicle.com/review/god-of-war-pc/
This PC release supports 21:9 ultra-wide support as well as an unlocked frame rate for those of you with incredibly powerful machines. It also supports Nvidia’s DLSS, so even slightly less modern PCs can achieve an incredible picture quality.

The game also natively supports the PS5s DualSense controller, bringing with it impactful force feedback, however, it would have been nice if it took slightly more advantage of the new controller tech. The feeling of your axe soaring through the air and returning to your hand is still unmatched.
God of War on PC is the definitive way to play an absolutely essential game. It’s never looked better, bringing into sharp relief an art style that’s colourful, brutal and incredibly inventive with practically faultless performance, even on a machine that isn’t at the absolute bleeding edge of PC technology. Even if you’ve played God Of War on the PS4, it’s more than worth going back for another trip up the mountain.
Digital Foundry komt dadelijk ook met een video.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FrankoNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Altijd jaloers als mensen zo veel kunnen gamen. Geen volwassen zaken? (kids, vrouw, kat, lama) :+
Zoveel game ik niet :+ vooral de laatste tijd net hele drukke maanden gehad met koop/verkoop van woning, verhuizen en klussen. En ja een vrouw en 2 kinderen, die kinderen gaan om 8 uur en half 9 op bed. Daarna zou ik praktisch elke avond kunnen gamen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Welke partij zal eerst met de pre-orders voor PSVR2 komen. Gamemania was de eerste met PS5 (ruim een jaar voor release). Benieuwd of ze het weer wagen.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:06
Zeg, na hoeveel uur wordt je gegrepen door Death Stranding :) ?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
edwinvdteems schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:25:
Tussen de 1 uur en 60 gebeurd meestal wel.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Voor mij uur 2ish. Vond het prachtig om beetje rond te lopen en door het landschap te navigeren. Ik start het nog af en toe op en maak een wandeling... Vooral in cinematic mode is het heerlijk rustgevend. :P

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Bij de openingsscene. Vanaf dat moment weet je al dat je iets bijzonders gaat spelen.
Ik heb niet gehad dat ik uren nodig had om erin te komen, dat was eigenlijk instantaan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-01 18:49
Bij mij was het ook praktisch van in het begin. Unieke game. Heel lang getwijfeld of ik hem zou kopen vanwege de mixed reacties maar was subliem.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FrankoNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Heb vanavond de eerste 4 uurtjes van Guardians of the Galaxy gespeeld inderdaad leuke game. Dezelfde slappe en droge humor als de films, grafisch ook wel erg nice op de PS5, leuke combat ik vermaak me hier wel mee.

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-01 22:49
Pufster schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:11:
Bij mij was het ook praktisch van in het begin. Unieke game. Heel lang getwijfeld of ik hem zou kopen vanwege de mixed reacties maar was subliem.
Dat geld voor mij ook. Ik heb zojuist de Directers Cut gekocht om hem ditmaal op de PS5 te spelen. Ben benieuwd naar het verschil!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Chaoss schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:01:
[...]

Heb vanavond de eerste 4 uurtjes van Guardians of the Galaxy gespeeld inderdaad leuke game. Dezelfde slappe en droge humor als de films, grafisch ook wel erg nice op de PS5, leuke combat ik vermaak me hier wel mee.
Moet die ook maar is halen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:54
Bij mij was het al bij de 1 minuut ;)

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:54
Het kostte me wel even een paar uurtjes om er in te komen eigenlijk… Na een eerste 4 uren heb ik het spel zelfs een tijd weggelegd tot de DC upgrade voor €10,- kwam. Toen een tweede poging gewaagd en gisteren het spel na zo’n 60u uitgespeeld.

Ik deel de mening dat het een unieke game is met een bijzonder (en ook wel ingewikkeld) verhaal. Het meest pakkend vond ik de momenten dat de muziek op kwam zetten en je door de wildernis wandelde, je bestemming tegemoet _/-\o_

*denkt na over goede signature*

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-01 09:32
De eerste keer dat die muziek opkwam terwijl je door dat begingebied liep was ik verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 13-01-2022 09:11 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:24
Chaoss schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:01:
[...]

Ja hij is wel leuk. Zit nu ook een nieuwe grafische optie in, 30 fps met RT.

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-01 07:37
Hebben mensen hier Demon Souls gespeeld? Heb hem gestart na Ghost of Tsushima uitgespeeld te hebben en het voelt wel als een achteruitgang qua gameplay. Nou is dit natuurlijk ook een beetje de charme van het spel maar alles reageert zo traag en het feit dat je telkens terug wordt gezet aan het begin van de map maakt het ook niet veel leuker. Het is dat ik net een shortcut heb geopend dat ik een soort van vooruitgang voel en ik toch wel zin heb om verder te gaan maar dit wordt een lange zit, merk ik nu al.

Ben overigens wel ervaren met wat moeilijkere games. Returnal was bijvoorbeeld echt wel een leuke en pittige game.

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:40
RozeDwergbanaan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:36:
Hebben mensen hier Demon Souls gespeeld? Heb hem gestart na Ghost of Tsushima uitgespeeld te hebben en het voelt wel als een achteruitgang qua gameplay. Nou is dit natuurlijk ook een beetje de charme van het spel maar alles reageert zo traag en het feit dat je telkens terug wordt gezet aan het begin van de map maakt het ook niet veel leuker. Het is dat ik net een shortcut heb geopend dat ik een soort van vooruitgang voel en ik toch wel zin heb om verder te gaan maar dit wordt een lange zit, merk ik nu al.

Ben overigens wel ervaren met wat moeilijkere games. Returnal was bijvoorbeeld echt wel een leuke en pittige game.
Ik speel het regelmatig, als je eenmaal gewend raakt aan de mechanics van souls games is het echt een gave game om te spelen, het terug naar het begin is zeker als je nog geen ervaring hebt met souls likes even wennen, maar als je de vijanden eenmaal door hebt en wat upgrades hebt kunnen doen wordt dit wat minder een probleem, als je eenmaal 3/4 areas hebt kunnen uitspelen en wat levels hebt kunnen upgraden gaat het al een stuk makkelijker. Zoals met alle souls games is het begin vaak wat moeilijk :)
Edit: speel altijd in soul form zodat de world tendency niet zwart wordt, dan wordt het nog moeilijker, altijd in nexus even omhoog lopen en eraf springen nadat je in living form bent na een baas :+

[ Voor 7% gewijzigd door rensonthemove op 13-01-2022 10:40 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

rajackar

Blood Minister

Je moet zeker even wennen aan de manier waarop het spel werkt. Maar ik vind het één van de beste games van de afgelopen jaren.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025

Ik heb ook eerst Returnal uitgespeeld en daarna Demons Souls. Ze zijn niet echt te vergelijken omdat Demons Souls echt gericht is op de map leren kennen en voorzichtigheid. Waar Returnal veel sneller is en express de map constant veranderd. Demons Souls wordt wel echt makkelijker als je je wapens gaat upgraden. Sommige stukken zul je wat langer blijven hangen en sommige stukken zal je in 1x doorheen blazen alsof het niks is. Toch een beetje de charme en probeer even door te zetten. Demons souls vraagt een soort commitment en nieuwschierigheid.

• Rivanov
PD blijven echt photorealistic lighting wizards. Kan niet wachten!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hebben mensen hier Demon Souls gespeeld? Heb hem gestart na Ghost of Tsushima uitgespeeld te hebben en het voelt wel als een achteruitgang qua gameplay. Nou is dit natuurlijk ook een beetje de charme van het spel maar alles reageert zo traag en het feit dat je telkens terug wordt gezet aan het begin van de map maakt het ook niet veel leuker. (...)
Het klinkt alsof dit je eerste aanraking met een FromSoftware game is ;)
In dat geval: welkom en prepare to die! >:)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En nu de vraag, krijgt GT7 ondersteuning voor de PSVR2? Dat lijkt me geweldig.
kazuka schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:04:
[...]

En nu de vraag, krijgt GT7 ondersteuning voor de PSVR2? Dat lijkt me geweldig.
Daar hoop ik echt voor, maar dan niet alleen een demo maar volledige support, online races in VR etc.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Amaze86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Moet die ook maar is halen.
Wel een aanrader. Ben nu een uur of 10 onderweg en het bevalt erg goed: humor, grafisch erg mooi en toffe combat. Als je de films leuk vindt een no-brainer. Zelfs zonder dat je de films kent is het een goeie game.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Chaoss schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:33:
[...]

Wel een aanrader. Ben nu een uur of 10 onderweg en het bevalt erg goed: humor, grafisch erg mooi en toffe combat. Als je de films leuk vindt een no-brainer. Zelfs zonder dat je de films kent is het een goeie game.
Als je even in de chaotische combat komt, is het echt tof inderdaad.
Pagina: 1 ... 185 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord