• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Past precies in dat straatje inderdaad... |:(

R&C zou ik aanraden. Speelt lekker weg en is een goede showcase

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:05:
[...]

Mooi man, was bij mij meteen uitverkocht helaas. Eerste indruk?
Helaas wordt ij pas de 11e verscheept. Hoop hem dus 3e week te hebben.

Maar ik ben enorm fan van Scuf en de reviews lijken ook goed. Wat me nog het prettigste lijkt aan deze is dat je drie verschillende profielen kunt aanmaken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Rivanov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:10:
Sinds vandaag de PS5 in huis.
Wat is de musthave? Ratchet & Clank of Miles Morales?
Ghost of Tsushima, FFVII Remake, Tales of Arise en Fenyx is ook erg leuk. Allemaal games met goede graphics.

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:02:
[...]

Past precies in dat straatje inderdaad... |:(

R&C zou ik aanraden. Speelt lekker weg en is een goede showcase
Ik reageer op deze vraag:
Wat is de musthave?

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:26:
[...]

Ik reageer op deze vraag:

[...]
Prima, maar dan nog, Returnal is wel wat anders dan de 2 games die hij noemt. Maar goed, jouw feestje...

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:45:
[...]

Prima, maar dan nog, Returnal is wel wat anders dan de 2 games die hij noemt. Maar goed, jouw feestje...
Want jij speelt alleen maar games die op elkaar lijken? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2021 08:54 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:08
Wat is de musthave? Ratchet & Clank of Miles Morales?
Returnal (absoluut een musthave. Beste game op de PS5 tot dusver imo)
Miles Morales
Astro's Playroom
Deathloop

Ratchet & Clank vond ik zelf wel oké maar geen musthave.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2021 09:36 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Cartman75 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
Ik ben niet zo bekend op dit forum, dus ben op zoek naar een externe ssd geschikt voor de ps5, iemand tips??? . Het liefst eentje van 4 tb of anders 8tb, begreep dat deze laatste de max is.
Ik heb extern een T7 Samsung 2TB SSD voor de PS4 spellen en intern de 2TB Aorus SSD geplaatst voor de PS5 games. Nu ben ik voor de komende jaren klaar qua geheugen. 4TB of zelfs 8TB voor alleen PS4 spellen lijkt mij overkill tenzij je tig PS4 games regelmatig speelt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Timothy3000
418O2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:45:
[...]

Leek meer op een algemene vraag in de zin van ''wat zijn de musthaves voor de PS5?'' dan een ''Ik zoek platformers voor de PS5, wat zijn de musthaves.'' Returnal was ook de eerste game die bij mij opkwam. Die game mag je hoe dan ook niet missen als je net een PS5 in huis hebt. :) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2021 09:40 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Ratchet & Clank is een geweldige showcase voor de PS5 en een leuke roller coaster; heb me er erg mee vermaakt. Wat mij betreft wel een game die zeer de moeite waard is. Maar dat vind ik van Returnal ook ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-01 12:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mooi !!! Die ringen om de thumbsticks zijn ook erg mooi (persoonlijk), lekker subtiel, niet te opvallend maar wel zichtbaar.

Foto's van voor- en achterkant worden gewaardeerd !!1! :)

Edit: refresh pagina te laat.... komt pas later.....

Ben wel benieuwd naar de profielen en hoe je dat kan instellen. Bij de Elite controllers op de Xbox heb je een app op zowel Windows als Xbox (en die syncen ook nog eens) waarmee je echt heel veel zaken kan instellen per profiel.

Ik heb zelf een Battlefield 5 Piloot profiel waarbij het indrukken van de thumbsticks is uitgeschakeld zodat je in een dogfight als je echt intens zit te gamen en te vechten niet per ongeluk je thumbstick indrukt en dan ineens naar achteren kijkt (wat de standaard instelling is in BF5). Dat heeft me al een paar keer de kop gekost. Één keer op je profiel switch knop drukken en gaan als piloot. Kan niet meer zonder.

[ Voor 41% gewijzigd door MRE-Inc op 29-12-2021 09:46 ]

XBL: MRE Inc

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:12:
[...]

Wat vond je er precies flauw/cringe aan? Bij de andere delen kan ik het me nog wel voorstellen maar ik vond de dialogen (en het verhaal in z'n totaal) in FF7 juist fantastisch!
Gewoon de algehele over the top Japanse anime stijl van dialogen. Moet toegeven dat ik inmiddels wel redelijk ingezogen ben :P

@Rivanov vergeet Astro's Playroom niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 29-12-2021 09:44 ]

Verwijderd

@Rivanov

Bijna vergeten:

Kena
Demon's souls
Sackboy (Voor mij GOTY 2020)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:56
Astro’s Playroom is inderdaad geweldig. Prachtige game.

Aangezien ik Psychonauts 2 op de Series X heb als platformer, neig ik nu ook meer naar Miles Morales voor de PS5. Type game ligt mij wat meer dan wederom een platformer.
Al trekt R&C me wel enorm vanwege de grafische pracht en praal.

Lastig. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:33:

Aangezien ik Psychonauts 2 op de Series X heb als platformer, neig ik nu ook meer naar Miles Morales voor de PS5. Type game ligt mij wat meer dan wederom een platformer.

Ik heb R&C ook vooral vanwege de pracht en praal gekocht, uitgespeeld in een week, platinum trophy was ook erg simpel te halen, daarna weer 2e hands verkocht.
Andere must haves zijn al vaker genoemd maar ik zou God of War ook aanraden, die heb ik nog niemand zien noemen, maar is ook een pareltje! Vooral op de PS5 met de 60fps.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Timothy3000

Ratchet & Clank en Miles Morales zijn dankzij die bundelverkoop vaak voor een paar tientjes te koop op Marktplaats. Denk dat je ze daar beide voor een klein bedragje wel kan scoren. Het zijn beide ook vrij korte games trouwens maar wel fantastische ervaringen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Waarom niet gewoon allebei ? Niet lullig bedoelt, maar jij geeft jaarlijks duizenden euro's uit aan de nieuwste Apple produkten, dan kan die extra 40€ er ook nog wel vanaf ?

• Rivanov
Timothy3000 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:04:
[...]

Ratchet & Clank en Miles Morales zijn dankzij die bundelverkoop vaak voor een paar tientjes te koop op Marktplaats. Denk dat je ze daar beide voor een klein bedragje wel kan scoren. Het zijn beide ook vrij korte games trouwens maar wel fantastische ervaringen.
Heb de Digital Edition PS5. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
MRE-Inc schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:10:
[...]

Waarom niet gewoon allebei ? Niet lullig bedoelt, maar jij geeft jaarlijks duizenden euro's uit aan de nieuwste Apple produkten, dan kan die extra 40€ er ook nog wel vanaf ?
Door die duizenden euro’s blijft er weinig over voor games. :+
Just kiddin’

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

Wat is de musthave?
Ik zie dat je Bloodborne hebt (maar nog niet gespeeld?), wellicht dat je Demon Souls een kans kunt geven >:)
Ook wel een hele fraaie PS5 game imo. Hierboven lees ik dat je jezelf al financieel martelt, dan kan een game als deze er ook wel bij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 29-12-2021 11:35 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rivanov schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:18:
[...]

Just kiddin’
Zie dat je de Digital hebt, ja die prijzen worden kunstmatig hooggehouden, dus dan betaal je idd 30tienjtes meer. Das idd niet te doen dan ;)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Just kiddin’
Goede vriend met een PS5? Doe gamesharing, kost alles de helft.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 16:32
[...]

Heb de Digital Edition PS5. ;)
Een Amerikaans account aanmaken (of één in een ander land), CC koppelen via iets als PayPal en daar je aankopen doen. Dit kan ook wel veel schelen.
Daarnaast via een website zoals PSPrices NL of US gebruiken om bij te houden wanneer een bepaalde game in de aanbieding is.

PSN: Redrafted

• Rivanov
Xerox schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:29:
[...]

Een Amerikaans account aanmaken (of één in een ander land), CC koppelen via iets als PayPal en daar je aankopen doen. Dit kan ook wel veel schelen.
Daarnaast via een website zoals PSPrices NL of US gebruiken om bij te houden wanneer een bepaalde game in de aanbieding is.
Heb vanuit m’n PS3 en PS4 tijd al diverse buitenlandse accounts. Deed voorheen ook gamesharing met een vriend van me, maar dat doet hij inmiddels al met iemand anders aangezien ik na de PS4 Pro lange tijd geen PlayStation meer had.

Dus ga die PSPrices eens in de gaten houden. :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Amos_x schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
Misschien al ter sprake gekomen, maar de ps+ games van Januari zouden volgens een aantal bronnen de volgende zijn:
  • DIRT 5 (PS5, PS4)
  • Deep Rock Galactic (PS5, PS4)
  • Persona 5 Strikers (PS4)
Dus niet kopen met de deals als je al ps+ member bent.
Blijkt te kloppen: https://blog.playstation....irt-5-deep-rock-galactic/

Ben wel blij met Dirt 5 (y)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 23:30

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Nice, Strikers stond nog op m'n wishlist dus dat komt mooi uit :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Xerox schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:29:
[...]

Zelf heb ik ook een jaar plus 365 gehad op US account. 25 euro geen geld. Enige probleem wat ik tegenkwam is een ps4 game met gratis ps5 update (watchdogs legion en star wars) waarbij ik alleen de update kon installeren vanaf mijn nl account(toch een soort regio code bij een nl/Europese disc schijnbaar). Daarna natuurlijk op US account te spelen. Ideaal en goedkoop. Ik wacht nog ff met verlengen tot ik weet wat de maand na dirt 5 is. Vind de afgelopen maanden de spellen wat tegenvallen en genoeg te spelen nog.

[ Voor 3% gewijzigd door destroyer6670 op 29-12-2021 19:06 ]

• Rivanov
Heb Dirt 5 al op m’n Series X via GamePass, maar ga ‘m zeker spelen op PS5 vanwege de DualSense support. :)

DualSense controller haptics and adaptive triggers

Along with all of that, players on PS5 will feel more connected to Dirt 5 than ever before with this update, as we implement full haptics and adaptive trigger support for the DualSense controller. These enhancements allow Dirt 5 to give you more feedback throughout every event. Notice the changes in traction across different surfaces, feel the brake trigger pushing against you as you slow down, sense the clunk of a gear change, and find the limit of adhesion as you steer and accelerate through corners.

Rivanov schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:06:
Heb Dirt 5 al op m’n Series X via GamePass, maar ga ‘m zeker spelen op PS5 vanwege de DualSense support. :)

DualSense controller haptics and adaptive triggers

Along with all of that, players on PS5 will feel more connected to Dirt 5 than ever before with this update, as we implement full haptics and adaptive trigger support for the DualSense controller. These enhancements allow Dirt 5 to give you more feedback throughout every event. Notice the changes in traction across different surfaces, feel the brake trigger pushing against you as you slow down, sense the clunk of a gear change, and find the limit of adhesion as you steer and accelerate through corners.
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, in Wreckfest vond ik het niet al teveel bijzonders moet ik zeggen, ben benieuwd hoe het bij Dirt 5 zal zijn (en bij GT7 natuurlijk, hoewel ik die toch met een stuur zal spelen over het algemeen, maar dat duurt nog tot minimaal maart)

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-12-2021 21:29 ]

• Rivanov
Verwacht er bij GT7 wel heel veel van eerlijk gezegd. Toch een “showcase” game op zowel grafisch als gameplay gebied.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:06
Apocalyptische games vind ik normaal gesproken wel vet, maar in dat hele Death Stranding kan ik maar moeilijk inkomen hoor. What the fuck moet ik bijvoorbeeld met die baby 😬 ?!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
edwinvdteems schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:52:
Apocalyptische games vind ik normaal gesproken wel vet, maar in dat hele Death Stranding kan ik maar moeilijk inkomen hoor. What the fuck moet ik bijvoorbeeld met die baby 😬 ?!
Je bridgebaby (BB) kan Beached Things (BT’s) waarnemen. Dat zijn die zwarte geestachtige dingen die je de blubber intrekken. Gestoorde game inderdaad, maar vond het echt fascinerend om te spelen. Lekker rustgevend ook wel, ondanks echt spannende stukken.

Vandaag mn zwarte PS5 van zilveren logo voorzien. Prima look zo 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwZSroLVYh3IOHi2TOrLaGeKrrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9tLQnUT674IrwqOXBNlYfb6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 29-12-2021 22:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:26:
[...]

Je bridgebaby (BB) kan Beached Things (BT’s) waarnemen. Dat zijn die zwarte geestachtige dingen die je de blubber intrekken. Gestoorde game inderdaad, maar vond het echt fascinerend om te spelen. Lekker rustgevend ook wel, ondanks echt spannende stukken.

Vandaag mn zwarte PS5 van zilveren logo voorzien. Prima look zo 8)
[Afbeelding]
Wat een klein logo voor een verschil kan maken, ziet er beter uit dan zonder :) maar ik blijf erbij dat ik de standaard kappen ook mooi vind, past in ieder geval wel in mijn interieur imo, waarschijnlijk vanwege het houten TV meubel met 2 witte deurtjes aan de zijkant en 2 zwarte apparaten in het midden :+.

• Timothy3000
Ben sinds gisteren ook weer begonnen met Death Stranding. Eerder een heel gedeelte op de PS4 gespeeld, weggelegd, en nu overnieuw begonnen. Net chapter twee bereikt en het is weer genieten. Wat een fantastische soundtrack heeft die game ook zeg!

Ik dacht dat de game op PS5 veel zou doen met de Dualsense maar daar heb ik tot dusver weinig van gemerkt. Ook opvallend dat alle Monster Energy reclame ineens weg is. :P

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:19
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
Ben sinds gisteren ook weer begonnen met Death Stranding. Eerder een heel gedeelte op de PS4 gespeeld, weggelegd, en nu overnieuw begonnen. Net chapter twee bereikt en het is weer genieten. Wat een fantastische soundtrack heeft die game ook zeg!

Ik dacht dat de game op PS5 veel zou doen met de Dualsense maar daar heb ik tot dusver weinig van gemerkt. Ook opvallend dat alle Monster Energy reclame ineens weg is. :P
Ik moet bekennen dat ik die soundtrack wel eens luister op spotify zelfs. Ik heb de game begin 2021 gespeeld. Vond het echt briljante ervaring. Had ik niet willen missen.

• Timothy3000
Ik ook, was voor mij echt de ontdekking van Low Roar. Had zelfs kaarten voor zijn concert in Tivoli (dat helaas niet doorging).

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
edwinvdteems schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:52:
Dat wordt toch in de game uitvoerig uitgelegd. Dat jij zit te slapen, niks leest, alles skipt, kan de game niks aan doen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:53:
[...]

Dat wordt toch in de game uitvoerig uitgelegd. Dat jij zit te slapen, niks leest, alles skipt, kan de game niks aan doen ...
Ligt eraan hoe ver hij in de game is. Je krijgt niet meteen uitgelegd wat je met BB kan wanneer je hem voor het eerst tegenkomt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 10:58 ]

• -SaveMe-
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ligt eraan hoe ver hij in de game is. Je krijgt niet meteen uitgelegd wat je met BB kan wanneer je hem voor het eerst tegenkomt. :)
Echt wel, die dikzak (Deathman ?) legt gelijk uit wat hij denkt dat je er mee kunt, wordt echt vanzelf duidelijk in de game. Sowieso zit de game vol met informatie, je moet alleen wel even de moeite nemen het te lezen of te beluisteren ...

Maar hoe dan ook, briljante game met ongeevenaarde sfeer en gameplay. En mooi mysterious en creepy at times ...

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 30-12-2021 11:23 ]

• Timothy3000
Er volgt na die cutscene met die uitleg van Del Toro eerst nog een gedeelte waarin je de BB nog niet gebruikt. Dan een heel stuk gameplay en een paar cutscenes verder (chapter met de president) komt uiteindelijk het gameplay moment waar de BB uitleg pas echt volgt, wellicht was Edwin daar nog niet. :)
Al begin ik door het grote aantal cutscenes nu bijna te twijfelen of die Del Toro cutscene niet inderdaad vlak voor de BB gameplay volgt!! :P

Verder helemaal eens. Echt ook weer enorm benieuwd naar het volgende project van Kojima. Metal Gear en DS zijn echt fantastische games.

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 11:43 ]

• Timothy3000
Nu we bijna 2022 zijn ben ik wel benieuwd:

Wat was jullie PS5 GOTY van 2021?

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:44:

Voor mij op de valreep nog Returnal. Gisteren gekocht en een geweldige game. Gameplay wise tof met alle snelle actie en strakke gunplay. Daarnaast een lekker duister sfeertje en grafisch de mooiste game die ik tot nu toe heb gezien. HDR is nog wel eens teleurstellend bij games, maar in het geval van Returnal perfect uitgewerkt. Genieten op de oled _/-\o_

• -SaveMe-

Paar paginas terug al besproken, maar mijn nummer 1 is echt Deathloop met vlak daarachter Deathstranding DC!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Toevallig keek ik een paar dagen geleden wat ik allemaal gespeeld heb in 2021 en 80% waren remasters, remakes of een oude game met nieuwe PS5 upgrade 8)7

Voor mij persoonlijk de beste game van 2021 die ook echt dit jaar nieuw uit kwam is It Takes Two.

Lastig, de game die ik het meest gespeeld heb is verreweg GT Sport, maar natuurlijk niet van dit jaar.
Dit jaar denk ik dat R&C en Guardians of the Galaxy de grootste indruk hebben gemaak bij mij, maar ik vond het niet een al te best jaar qua games, voor mij is er weinig echt boeiends uit gekomen.

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08-2025

Returnal! wat een heerlijke game was dit om te spelen. Grafisch erg mooi, gameplay erg top en toch wel een tikkeltje pittig.

Deathloop vond ik ook zeer vermakelijk.

• -SaveMe-
Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:29:
[...]
maar ik vond het niet een al te best jaar qua games, voor mij is er weinig echt boeiends uit gekomen.
Hoor ik vaker, maar ik heb toch echt veel vette games gespeeld dit jaar. En wat de game beleving het afgelopen jaar ook voor enorm heeft versterkt zijn de snelle laadtijden op de PS5. Wat een verademing! _/-\o_

• 418O2
  • Nu online
Ratchet And Clank voor mij, alleen al omdat het echt vet gebruikt maakt van de nieuwe features van de PS5

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
Wat een fantastische soundtrack heeft die game ook zeg!
Echt he! Bones van low roar, lekker plaatje is dat zeg. Luister em geregeld op spotify

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:44:
Ratchet And Clank voor mij, alleen al omdat het echt vet gebruikt maakt van de nieuwe features van de PS5
Technisch gezien denk ik dat returnal eigenlijk veel meer gebruik maakt van de ps5.

R&c is alleen de dualsense controller. Het hele verhaal dat deze optimaal gebruik maakt van de snelheid van de ssd is ook niet helemaal waar. Aangezien de game ook al getest is op een veel langzamere ssd.

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:48:
[...]

Technisch gezien denk ik dat returnal eigenlijk veel meer gebruik maakt van de ps5.

R&c is alleen de dualsense controller. Het hele verhaal dat deze optimaal gebruik maakt van de snelheid van de ssd is ook niet helemaal waar. Aangezien de game ook al getest is op een veel langzamere ssd.
Een langzamere dan de standaard SSD is alsnog veel sneller dan een ouderwetse SSD. En daarnaast is er meer dan rauwe doorvoer. Anyhow, de vraag was wat je persoonlijk GOTY vond; dat is het voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 30-12-2021 13:55 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Sinds ik die interactieve Matrix demo gespeeld heb ben ik er van overtuigd dat alle bovengenoemde titels nog niet eens een fractie van de PS5 benutten :P
yinx84 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:54:
Sinds ik die interactieve Matrix demo gespeeld heb ben ik er van overtuigd dat alle bovengenoemde titels nog niet eens een fractie van de PS5 benutten :P
Jawel, die gebruiken denk ik wel best wat van de PS5, niet vergeten dat de Matrix demo een dynamische resolutie heeft en in de actie scenes maar 24fps zijn, en tijdens dat free roamen 30fps. Terwijl toch veel devs tegenwoordig inzetten op 60fps. Hoop dan ook niet dat die matrix demo een voorbode is van "Let's go back to 30fps"

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

* Bas170 wijst naar avatar

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Pfff, die avatar is niet eens ray traced! :( Schande!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:09:
[...]

Pfff, die avatar is niet eens ray traced! :( Schande!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4Z-PyPH2jSntQWrwGqaM_c3M3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrSpuKVKFS5bhJdza2McE0jv.png?f=user_large

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Timothy3000
Mijn eigen GOTY is trouwens een gedeelde:

Returnal, dat was voor mij de eerste game die écht liet zien wat nextgen kan. Beste game die ik dit jaar heb gespeeld.

En Deathloop. Vond die helemaal te gek.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Voor mij was het zonder twijfel Final Fantasy VII. Niet eens een PS5 game maar wat een ervaring. Daarnaast heb ik Tales of Arise ook hoog staan maar daar ben ik nog mee bezig.

Maar gezien de grote hoeveelheid multiplayer die ik speel is Warframe toch wel de verrassing voor me de afgelopen maand.

Games als R&C en Miles vond ik leuk maar niet meer dan dat.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31

Ik heb geen PS5 GOTY :P
Bij mij is de PS5 vooral een upgrade voor de originele PS4 zodat ik in 4K kan gamen.
Ik ben na een jaar weer gestart met Horizon Zero Dawn en heb nu 14 main quests voltooid en dat is vanwege de kerstvakantie eigenlijk de enige game waarvoor ik tijd had om even rustig de tijd voor te nemen. Wel de moeilijkheidsgraad aangepast naar makkelijk want ik werd gek van de eindeloze gevechten met de machines (en ik heb natuurlijk meer te doen).

Ik heb wel Hitman 3 gehaald (en 1 en 2 gekocht als DLC) dus daar kijk ik sowieso wel naar uit. En natuurlijk Forbidden West en Gran Turismo 7 alhoewel ik Horizon waarschijnlijk pas later koop (kwestie van beschikbare tijd en geld).

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
VirinR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:24:
[...]

Ik heb geen PS5 GOTY :P
Bij mij is de PS5 vooral een upgrade voor de originele PS4 zodat ik in 4K kan gamen.
Ik ben na een jaar weer gestart met Horizon Zero Dawn en heb nu 14 main quests voltooid en dat is vanwege de kerstvakantie eigenlijk de enige game waarvoor ik tijd had om even rustig de tijd voor te nemen. Wel de moeilijkheidsgraad aangepast naar makkelijk want ik werd gek van de eindeloze gevechten met de machines (en ik heb natuurlijk meer te doen).

Ik heb wel Hitman 3 gehaald (en 1 en 2 gekocht als DLC) dus daar kijk ik sowieso wel naar uit. En natuurlijk Forbidden West en Gran Turismo 7 alhoewel ik Horizon waarschijnlijk pas later koop (kwestie van beschikbare tijd en geld).
Tot dit moment is de PS5 niet meer dan een update voor de PS4 en het afgelopen jaar kan je moeilijk een jaar noemen waar echt serieuze veranderingen in het gamelandschap gebeurt zijn omdat alles een beetje is blijven stil staan. Reden daarvan is de slechte verkrijgbaarheid van de console(s) en de ontwikkelaars die daarom vaak de keuze maken om eerder voor PS4 uit te brengen en later de update naar next gen. Persooblijk vind ik niet echt dat je dan een game een next gen game kan noemen als ze gewoon in een update wat functies toevoegen die wel enkel voor PS5 bruikbaar zijn (ray tracing, 60fps 4K, ...).
Afgelopen jaar heb ik ook maar twee games gekocht die echt voor PS5 waren, maar die zijn net zo goed op PS4 te krijgen, dus ja, echt next gen kan je dat ook moeilijk noemen.

Na ongeveer een jaar op de markt te zijn krijg ik wel meer het gevoel dat er stilaan meer next gen support komt, ook vanuit Sony hun kamp nu ze hun eigen TV's beginnen up te daten voor met hun consoles mee te kunnen terwijl andere fabrikanten eigenlijk al een beetje voor liepen op hen.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik had al een PS4 Pro en een 4K OLED, dus wat dat betreft ervaar ik niet heel veel veranderingen met de PS5 behalve snellere laadtijden en (als een game er gebruik van maakt) de mogelijkheden van de nieuwere controller. Wat ik vooral gespeeld heb dus was Astro's Playroom en daarna ben ik weer terug gegaan naar Red Dead Redemption 2 en sinds kort God of War.

Echte Next-Gen killers heb ik nog niet gezien die me aanspreken, misschien volgend jaar GT Sport 7

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hotzenwalder schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:07:
Ik had al een PS4 Pro en een 4K OLED, dus wat dat betreft ervaar ik niet heel veel veranderingen met de PS5 behalve snellere laadtijden en (als een game er gebruik van maakt) de mogelijkheden van de nieuwere controller. Wat ik vooral gespeeld heb dus was Astro's Playroom en daarna ben ik weer terug gegaan naar Red Dead Redemption 2 en sinds kort God of War.

Echte Next-Gen killers heb ik nog niet gezien die me aanspreken, misschien volgend jaar GT Sport 7
Snellere laadtijden, maar ook veel soepeler lopende games. Ik heb mijn PS5 in performance mode staan ipv quality en met spellen als COD merk ik dat ik door de hogere framerate beter kan presteren in multiplayer.

GT7 zit ik inderdaad ook op te wachten, net als de grote update voor ACC. Voor de rest zie ik wel wat er voorbij komt, zal waarschijnlijk dit weekend COD Vanguard gaan kopen. Koop de meeste games met korting, GT7 zal denk ik de eerste game worden sinds mijn PS4 Pro die ik voor full-price koop.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Runaque schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:55:
[...]

Tot dit moment is de PS5 niet meer dan een update voor de PS4 en het afgelopen jaar kan je moeilijk een jaar noemen waar echt serieuze veranderingen in het gamelandschap gebeurt zijn omdat alles een beetje is blijven stil staan. Reden daarvan is de slechte verkrijgbaarheid van de console(s) en de ontwikkelaars die daarom vaak de keuze maken om eerder voor PS4 uit te brengen en later de update naar next gen. Persooblijk vind ik niet echt dat je dan een game een next gen game kan noemen als ze gewoon in een update wat functies toevoegen die wel enkel voor PS5 bruikbaar zijn (ray tracing, 60fps 4K, ...).
Afgelopen jaar heb ik ook maar twee games gekocht die echt voor PS5 waren, maar die zijn net zo goed op PS4 te krijgen, dus ja, echt next gen kan je dat ook moeilijk noemen.

Na ongeveer een jaar op de markt te zijn krijg ik wel meer het gevoel dat er stilaan meer next gen support komt, ook vanuit Sony hun kamp nu ze hun eigen TV's beginnen up te daten voor met hun consoles mee te kunnen terwijl andere fabrikanten eigenlijk al een beetje voor liepen op hen.
Eigenlijk totaal niet mee eens. Als je kijkt naar de next gen line up van Sony is die groter dan ooit. Vergelijk het eens met de line up games van vorige consoles. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig niet snel meer tevreden zijn, er zijn meer dan genoeg next gen (eigenlijk current gen) games uitgekomen. Bij alle nieuwe consoles kwam het voor dat de games ook op de last gen consoles uit kwamen, reden hiervoor is dat er nog ongeveer 100 miljoen mensen op dat platform zitten. Niet heel vreemd dat je die mensen ook wilt bedienen. Er is echt niks anders dan hoe het gegaan is in de vorige generatie.

En de ps5 is niet zomaar een upgrade, dingen zoals de ssd, dualsense, veel snellere processor etc zijn toch wel dingen die een groot verschil maken. De last gen begon al met een processor die eigenlijk niet voldeed.

En waarom kan je niet een game next gen noemen als ze op beide platformen uit zijn gekomen? Ik snap die redenatie eigenlijk niet...

Je hebt zelf maar 2 games gekocht op de ps5. Wellicht spreken de andere games je niet aan. Maar als je iets verder kijkt zie je dat er nu al enorm veel games in het eerste jaar te krijgen zijn.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-01 06:53
[quote]thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:16:
[...]

GT7 zit ik inderdaad ook op te wachten, net als de grote update voor ACC.

Dit dus, zo benieuwd naar. Beide games dus!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:01:
[...]

Eigenlijk totaal niet mee eens. Als je kijkt naar de next gen line up van Sony is die groter dan ooit. Vergelijk het eens met de line up games van vorige consoles. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig niet snel meer tevreden zijn, er zijn meer dan genoeg next gen (eigenlijk current gen) games uitgekomen. Bij alle nieuwe consoles kwam het voor dat de games ook op de last gen consoles uit kwamen, reden hiervoor is dat er nog ongeveer 100 miljoen mensen op dat platform zitten. Niet heel vreemd dat je die mensen ook wilt bedienen. Er is echt niks anders dan hoe het gegaan is in de vorige generatie.

En de ps5 is niet zomaar een upgrade, dingen zoals de ssd, dualsense, veel snellere processor etc zijn toch wel dingen die een groot verschil maken. De last gen begon al met een processor die eigenlijk niet voldeed.

En waarom kan je niet een game next gen noemen als ze op beide platformen uit zijn gekomen? Ik snap die redenatie eigenlijk niet...

Je hebt zelf maar 2 games gekocht op de ps5. Wellicht spreken de andere games je niet aan. Maar als je iets verder kijkt zie je dat er nu al enorm veel games in het eerste jaar te krijgen zijn.
Ik denk wel dat we moeten accepteren dat het we in consoleland meer evoluties dan revoluties gaan zien. Persoonlijk vind ik de PS5 ook meer een doorontwikkeling dan vernieuwend. Rumble is een leuke feature maar die maakt het niet dat ik echt een wow gevoel heb. De laatste revolutie, die overigens nog maar halfbakken is doorgevoerd is VR. Ik zou ook echt niet weten wat verder een bijzondere toevoeging zou kunnen zijn.

Ik pleit al langer voor een doorontwikkeling waarbij we iedere twee jaar een nieuwe console gaan zien. Maar dan wel cross compatible naar drie of vier generaties terug. In games lijken developers ook wel uitgescheten als het gaan om innovatie. Nieuwe ontwikkelingen op het hardwareplatform zijn er niet voor nodig.

• 418O2
  • Nu online
De stap van de 4 naar de 5 is imo groter dan 3 naar 4. Maar omdat we nu op X86 zitten kan dat geitereerde wel beter. Alleen breekt dat af en toe zeker wel als je wel echt met nieuwe features wil werken. Backwards compatibility is duur

Verwijderd

Kenny_026 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:19:
[...]

Ik denk wel dat we moeten accepteren dat het we in consoleland meer evoluties dan revoluties gaan zien. Persoonlijk vind ik de PS5 ook meer een doorontwikkeling dan vernieuwend. Rumble is een leuke feature maar die maakt het niet dat ik echt een wow gevoel heb. De laatste revolutie, die overigens nog maar halfbakken is doorgevoerd is VR. Ik zou ook echt niet weten wat verder een bijzondere toevoeging zou kunnen zijn.

Ik pleit al langer voor een doorontwikkeling waarbij we iedere twee jaar een nieuwe console gaan zien. Maar dan wel cross compatible naar drie of vier generaties terug. In games lijken developers ook wel uitgescheten als het gaan om innovatie. Nieuwe ontwikkelingen op het hardwareplatform zijn er niet voor nodig.
Dat je bij ps5 games eigenlijk geen laadtijden meer hebt vind ik toch een enorme verbetering t.o.v. de ps4. Ik vond de upgrade van de ps3 naar ps4 eerlijk gezegd minder groot dan die van ps4 naar ps5. Ps4 begon al direct met 30fps games omdat de processor het niet aan kon. Je had een upgrade van resolutie/textures. Maar de ps4 had daar heel veel moeite mee. Pas bij de ps4 pro was het acceptabel. De ps5 begint direct met de nieuwste technieken.

Maar goed wat is een revolutie bij consoles? Introductie van Bluray? Overgang van 480i (ps2) naar 720p (ps3). Die Stappen waren ook niet groter dan wat de ps5 nu doet.

Als je het zo bekijkt is vr natuurlijk ook niet echt een revolutie. Aangezien Vr al in 1995 door Nintendo geïntroduceerd is met de virtual boy.

Iedere twee jaar een nieuwe console is economisch gezien denk ik niet haalbaar. Aangezien een console aardig wat ontwikkeltijd nodig heeft en dus ook een lange terugverdien tijd. Een lichte upgrade als een pro zou kunnen. Maar als je zoveel consoles in omloop hebt is het voor een ontwikkelaar moeilijker om te ontwikkelen. Laat staan dat de consument niet happy is met de ontwikkeling dat hij elke twee jaar moet upgraden. Dan voorzie ik dat mensen terug keren naar de pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2021 12:12 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:31:
[...]

Dat je bij ps5 games eigenlijk geen laadtijden meer hebt vind ik toch een enorme verbetering t.o.v. de ps4. Ik vond de upgrade van de ps3 naar ps4 eerlijk gezegd minder groot dan die van ps4 naar ps5. Ps4 begon al direct met 30fps games omdat de processor het niet aan kon. Je had een upgrade en resolutie/textures. Maar de ps4 had daar heel veel moeite mee. Pas bij de ps4 pro was het acceptabel. De ps5 begint direct met de nieuwste technieken.

Maar goed wat is een revolutie bij consoles? Introductie van Bluray? Overgang van 480i (ps2) naar 720p (ps3). Die Stappen waren ook niet grote dan wat de ps5 nu doet.

Als je het zo bekijkt is vr natuurlijk ook niet echt een revolutie. Aangezien Vr al in 1995 door Nintendo geïntroduceerd is met de virtual boy.
PS3 had geloof ik ook al 1080p, alleen niet in veel games, die zaten er vaak onder.

• Timothy3000
Kenny_026 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:19:
[...]
In games lijken developers ook wel uitgescheten als het gaan om innovatie.
Ik kan het daar niet meer mee oneens zijn. Ik heb het afgelopen jaar echt enorm veel unieke, bijzondere innovatieve games gespeeld. Met name vanuit de indiehoek verschijnt de ene na de andere parel maar ook qua AAA games. Een game als Returnal is hét toppunt van innovatie imo.

En er zijn voor mijn gevoel ook een aantal échte nextgen titels op de PS5 verschenen. Met name door de Dualsense implementatie: Games als Returnal, Ratchet & Clank, Sackboy en Astro's Playroom kun je door de snelle laadtijden, de prachtige beelden maar met name het gebruik van haptic feedback echt wel als nextgen games bestempelen. Sackboy op de PS5 is een compleet andere ervaring dan wanneer je de game op PS4 speelt.

Al met al vind ik dat 2021 echt een topjaar qua games is geweest. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 31-12-2021 11:50 ]

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:34:
[...]

PS3 had geloof ik ook al 1080p, alleen niet in veel games, die zaten er vaak onder.
Klopt, maar max 50 games volgens mij die 1080P ondersteund. Maar op de ps4 was 1080P of hoger de standaard.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:32
Ik vind het toch allemaal wel matig wat er qua pure ps5 games is uitgekomen.
Zelf echt genoten van Ratchet & Clank en Spiderman Morales maar voor de rest is het voor mij persoonlijk wat matig.

Verwijderd

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:46:
Zelf echt genoten van Ratchet & Clank en Spiderman Morales maar voor de rest is het voor mij persoonlijk wat matig.
Wat voor soort games houd je van dan? Wat mis je?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:46:
Maar waarom is dat zo belangrijk?
Op de pc draait elke game ook gewoon op high én medium end systemen.
Ik vraag me af of pc gamers net zo teleurgesteld zijn als sommigen hier wanneer ze horen dat nieuwe games ook op andere dan hun high end pc draaien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een game als Death Stranding, zo'n gewaagde gameplay loop met zo'n enorm budget, komt misschien eens in de 10 jaar voor. Het investeringsrisico is gewoon te groot tegenwoordig, AAA games maken kost onderhand meer geld dan een bioscoop blockbuster produceren. Dat geld moet terug verdiend worden anders gaan studios failliet en haken aandeelhouders af.

Of ze moeten de kant opgaan van kleinere onafhankelijke (aka indie) niet-beursgenoteerde studios en games op wat kleinere schaal maken. Dat soort titels kunnen nog innovatief zijn. Ik ben ontzettend blij dat Sony's eigen studios af en toe nog risico's nemen (Death Stranding, Returnal) en dat ze vrijwel altijd gevrijwaard blijven van microtransacties (of slechts een kleine cosmetische layer). Daarom heb ik voor dat soort games ook wel de 80 Euro over. Ookal zie je wel dat ze vaker met sequels komen om het wat safer te spelen, echter dat soort games komen niet om het jaar uit, dus daar kan ik mee leven.

Kijk naar EA en Ubisoft; die leven van de microtransacties en komen met jaarlijkse sequels die nauwelijks verschillen van hun vorige releases. En laatstgenoemde studio heeft nu ook al aangekondigd toekomst te zien in NFT's voor hun franchises, dan weet je wel hoe laat het is....

Vergeleken met het eerste jaar PS4 heef de PS5 eigenlijk gewoon een betere line-up. Het is dat de nieuwe Horizon de feestdagen niet haalde anders heb je met Returnal en Ratchet & Clank gewoon een heel degelijke first party line-up in 2021.

Verwijderd

Superkiwi schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:58:
[...]

Maar waarom is dat zo belangrijk?
Op de pc draait elke game ook gewoon op high én medium end systemen.
Ik vraag me af of pc gamers net zo teleurgesteld zijn als sommigen hier wanneer ze horen dat nieuwe games ook op andere dan hun high end pc draaien.
Toen wij over gingen van de ps3 naar de ps4 had je ook gewoon games die op beide systemen draaide, bijvoorbeeld black flag, cod ghosts etc. Toen hoorde ik er niemand over. Geen idee waarom mensen dat nu wel ineens belangrijk vinden.

• Chelseamarre123
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:51:
[...]

Wat voor soort games houd je van dan? Wat mis je?
Ik ben fan van shooters, Cod en battlefield zijn uitgekomen. Vanguard vind ik wel leuk qua gameplay maar qua graphics is dit natuurlijk geen next gen feeling. Battlefield is een flop.

Verder fan van thé last of us, uncharted, dat soort games. Maar in dat genre lijkt me weinig uitgekomen atm of komende. Returnal en demon souls is niet echt mijn type game.

Bij miles Morales, astro en ratchet had ik echt een smoothe next gen feeling qua graphics en vloeiendheid.

Verwijderd

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:10:
[...]

Ik ben fan van shooters, Cod en battlefield zijn uitgekomen. Vanguard vind ik wel leuk qua gameplay maar qua graphics is dit natuurlijk geen next gen feeling. Battlefield is een flop.

Verder fan van thé last of us, uncharted, dat soort games. Maar in dat genre lijkt me weinig uitgekomen atm of komende. Returnal en demon souls is niet echt mijn type game.

Bij miles Morales, astro en ratchet had ik echt een smoothe next gen feeling qua graphics en vloeiendheid.
Ik heb zelf cod cold war en ik vond die graphics echt wel next gen. Ik vond het er erg goed uit zien. Over vanguard kan ik niks zeggen, heb ik niet gespeeld.

Uncharted gaat ook niet meer uitkomen en the last of us 2 is pas einde ps4 tijdperk uitgekomen.

En vind je guardians of the galaxy niks? Is een soort Uncharted in space. Of jedi fallen order?

Qua shooters heb je natuurlijk ook far cry 6 die net is uitgekomen of back4blood.

Of een combinatie van horror en shooter is resident evil village misschien wat voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2021 18:17 ]

• Chelseamarre123
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:16:
[...]

Ik heb zelf cod cold war en ik vond die graphics echt wel next gen. Ik vond het er erg goed uit zien. Over vanguard kan ik niks zeggen, heb ik niet gespeeld.

Uncharted gaat ook niet meer uitkomen en the last of us 2 is pas einde ps4 tijdperk uitgekomen.

En vind je guardians of the galaxy niks? Is een soort Uncharted in space. Of jedi fallen order?

Qua shooters heb je natuurlijk ook far cry 6 die net is uitgekomen of back4blood.

Of een combinatie van horror en shooter is resident evil village misschien wat voor je?
Cold war heb ik ook maar is voor mij een dramatische Cod. Veel te arcade, gameplay is niet goed en graphics ook niet.

Far cry pik ik misschien op als die in de korting staat maar is zo'n lange game met veel herhaling.

De andere games is iets te veel science fiction denk ik wat me niet ligt.

Verwijderd

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:32:
[...]

Cold war heb ik ook maar is voor mij een dramatische Cod. Veel te arcade, gameplay is niet goed en graphics ook niet.

Far cry pik ik misschien op als die in de korting staat maar is zo'n lange game met veel herhaling.

De andere games is iets te veel science fiction denk ik wat me niet ligt.
Smaken verschillen maar cold war was voor mij weer de cod die ik leuk vond na mw2.

Ik zou zeggen kijk ook eens bij indie games en niet alleen bij de AAA games. Zit genoeg tussen wat ook erg leuk is.

Of de reboot trilogy van tomb raider. Shadow of the tomb raider heeft ook een ps5 patch gehad.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCSpNrXtmBeO4LkcyMuPmRk1AkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMVX3zuujVjAxg2lH9XCEXJM.jpg?f=fotoalbum_large
Nee 2e 0 2e 2e xD hahahaha

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
Gelukkig nieuwjaar

2022 Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, en God of War Ragnarok dammm

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-01 10:10

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb voor mijn verjaardag de PS5 gekregen. Nu had ik Horizon Zero Dawn Complete Edition voor de PS4 (disc). Ik installeer hem op de PS5. Moet ik nog iets doen om de PS5 patch te installeren of doet hij dat allemaal automatisch.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:13
JoeZuCK schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:33:
Ik heb voor mijn verjaardag de PS5 gekregen. Nu had ik Horizon Zero Dawn Complete Edition voor de PS4 (disc). Ik installeer hem op de PS5. Moet ik nog iets doen om de PS5 patch te installeren of doet hij dat allemaal automatisch.
Dat gaat volledig automatisch, bij het kopiëren van de disc wordt er ook telkens een update binnengehaald, die PS5 patch zal daar bij zitten.

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Kan je ook gewoon checken door in het OS menu op de game te gaan staan, op de Options-knop te rammen en dan voor update/version history te kiezen. Die PS5-patch staat hier expliciet genoemd.

[ Voor 13% gewijzigd door breminem op 01-01-2022 11:58 ]

PSN: breminem

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2025
Spelen jullie op een monitor of tv ?

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:01

Metian

Snert is vies

Ik speel op een tv, meer om het gemak van onderuit gezakt op de bank zitten en gamen maar 🤡

Rupsen, Rapsen.

• SteffanS
Metian schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:37:
Ik speel op een tv, meer om het gemak van onderuit gezakt op de bank zitten en gamen maar 🤡
Ik voorlopig op een monitor in de woonkamer , kan de vrouw nog tv kijken savonds

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Stel dat ik mijn PS NOW abonnement opzeg, kan ik dan nog gebruik maken van de PS3 games die ik voorheen streamde?

Verwijderd

Tim45 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:28:
Stel dat ik mijn PS NOW abonnement opzeg, kan ik dan nog gebruik maken van de PS3 games die ik voorheen streamde?
Op het moment dat het abonnement is opgezegd niet meer.

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Op het moment dat het abonnement is opgezegd niet meer.
Oké, mijn dank.

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
SteffanS schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:21:
Deze zomer een LG C1 gekocht voor de PS5, maar ook als primaire TV. Mijn zoon van 19 een (kleine) bijdrage gevraagd. Gevolg is dat de TV nu meer voor PS5 (en Nintendo Switch) wordt gebruikt dat voor TV kijken. Voornamelijk door mijn zoon, dochter en af en toe ikzelf.

Mijn vrouw heeft haar vaste TV avonden voor haar vaste lineare programma's en Netflix/Disney+ films en series. Gaat verbazingwekkend goed. Al helpt het ook dat we nog zat andere tablets en laptops hebben die als alternatief voor de TV kunnen worden ingezet.

De PS5 aan een monitor hangen is voor de kids (eigenlijk jong volwassenen) geen optie :P

Hierdoor wachten we wel met smart op de VRR update van de PS5

• Rivandu
  • Laatst online: 25-08-2024
Monitor. Heb een LG 27 inch 4K met HDR ondersteuning, maar ben tot nu toe bij mijn eerste PS5 spel (RE Village) steeds aan het sleutelen met de HDR instellingen. En dan zet ik HDR weer uit en dan weer aan, ben er nog niet over uit wat nu het beste is.

Met HDR ziet alles wat licht geeft er zoveel levendiger uit (fakkels, lucht en lampen), maar het contrast in het geheel valt wel weg, want alles wat donker hoort te zijn is grijs (gelifte zwartwaardes). Maar zonder HDR ziet de lucht en het vuur er weer erg ‘vlak’ uit, heb je wel die donkere hoekjes en gangen (wat niet verkeerd is bij een horror titel).

Lastig. De ene ruimte ziet er prachtig uit met HDR en de volgende weer veel te fel of juist te contrastloos.
Misschien moet ik me er maar bij neer leggen dat HDR op monitoren nog steeds niet te pruimen is.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:18
goofer_nieuw schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Deze zomer een LG C1 gekocht voor de PS5, maar ook als primaire TV. Mijn zoon van 19 een (kleine) bijdrage gevraagd. Gevolg is dat de TV nu meer voor PS5 (en Nintendo Switch) wordt gebruikt dat voor TV kijken. Voornamelijk door mijn zoon, dochter en af en toe ikzelf.

Mijn vrouw heeft haar vaste TV avonden voor haar vaste lineare programma's en Netflix/Disney+ films en series. Gaat verbazingwekkend goed. Al helpt het ook dat we nog zat andere tablets en laptops hebben die als alternatief voor de TV kunnen worden ingezet.

De PS5 aan een monitor hangen is voor de kids (eigenlijk jong volwassenen) geen optie :P

Hierdoor wachten we wel met smart op de VRR update van de PS5
Same here, van de zomer ook een C1 aangeschaft en ben er zeer blij mee. Helaas zijn mijn game momenten zeer schaars. De kinderen hebben het game ook ontdekt. Mijn vrouw is vanaf 8u avonds haar programma's aan het kijken. Dus vaak is het even snel na het avondeten hooguit een uurtje en anders in de weekenden. Ik gebruik ook vaak remote play op de laptop, maar dat is het toch niet helemaal vergeleken met een 4k oled scherm.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tim45 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:28:
Alle toegang tot de PS Now content stopt, dus ook de toegang tot de PS3 games en de PS4 content die je via Now hebt verkregen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SteffanS
bRuud83 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Same here, van de zomer ook een C1 aangeschaft en ben er zeer blij mee. Helaas zijn mijn game momenten zeer schaars. De kinderen hebben het game ook ontdekt. Mijn vrouw is vanaf 8u avonds haar programma's aan het kijken. Dus vaak is het even snel na het avondeten hooguit een uurtje en anders in de weekenden. Ik gebruik ook vaak remote play op de laptop, maar dat is het toch niet helemaal vergeleken met een 4k oled scherm.
ik heb ook een C1 in de woonkamer eigenlijk zou ik een tweede hdmi kabel moeten leggen maar gaat een duur bedoeling worden een kabel van 10m.

• Rivanov
Primair op de LG 65CX OLED in de woonkamer.
Secundair op de MSI Optix MAG274QRF-QD gaming monitor die boven op de werkkamer / kantoor staat, wanneer de vrouw des huizes beneden iets op TV wil zien. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 02-01-2022 17:33 ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

T-8one

take it easy, take a sisi

Rivanov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Primair op de LG 65CX OLED in de woonkamer.
Secundair op de MSI Optix MAG274QRF-QD gaming monitor die boven op de werkkamer / kantoor staat, wanneer de vrouw des huizes beneden iets op TV wil zien. ;)
Verplaats je dan elke keer je PS5?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Rivanov
T-8one schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Verplaats je dan elke keer je PS5?
Ja, ik heb maar één Series X en één PS5. ;)
Zoveel werk is dat niet hoor.. 3 kabeltjes loshalen.
Ethernet, HDMI en voedingskabel liggen gewoon bij de gaming monitor klaar.

Pagina: 1 ... 183 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord