• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yonix schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:39:
Zojuist bij dbrand de Darkplates 2.0 besteld voor mijn Digital Edition. 8)

[Afbeelding]

Die beschrijvingen op de website ook ... Ze kunnen er zelf, in ieder geval, hard om lachen. _O-
Nice. Ik ben zelf voor de retro PS1 look gegaan. Komen als het goed is eind januari binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9rLlC6GGCY_gRMuQdd2SEO4PEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1LJ5LWCJHmrhDqnIZVMZyKrF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRfYgAy6q_YQp_Vqm0Kqk7nAmqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2sqEIF91M3SzS3Yg6lFF7daz.png?f=fotoalbum_large

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:23

Superkiwi

Hoi doei

De 2e foto lijkt meer een klassieke Xbox ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Superkiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:09:
De 2e foto lijkt meer een klassieke Xbox ;)
Nu je het zegt. Nou ja de 360 was mijn main console gedurende die generatie dus ik kan er mee leven :P

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kazuka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:48:
[...]

Nice. Ik ben zelf voor de retro PS1 look gegaan. Komen als het goed is eind januari binnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Maar $70 is nogal wat.. Al is het zeker wel aanlokkelijk. Walg echt van het uiterlijk van de standaard PS5.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind de plates zelf niet zo mooi en vraag me nog steeds af hoe dat met die kleuren moet gaan werken?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb laatst ook die nieuwe dark plates besteld bij Dbrand. Met een rode en groene ledstrip.

Wat ik mij alleen afvraag: momenteel staat de PS5 op twee van die pootjes aan de zijkant (ben even het merk vergeten).
Bij Dbrand zit er verder niks bij toch aan pootjes? Dan zal ik in ieder geval tijdelijk die ronde standaard moeten gebruiken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:17:
[...]

Vind de plates zelf niet zo mooi en vraag me nog steeds af hoe dat met die kleuren moet gaan werken?
Ik vermoed iets van een sticker waarbij de standaard blauw een andere kleur wordt.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:56

Gregory76

Sony PlayStation freak

dutchgio schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:08:
[...]

Ik vermoed iets van een sticker waarbij de standaard blauw een andere kleur wordt.
Dat inderdaad. Ik heb toevallig gisteren op YouTube een filmpje zitten kijken waarbij de platen en de stickers aangebracht worden. Die stickers zijn niet lichtdicht en laten dus door hun kleur licht door = andere kleur.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:46
Vind vooral die fan cutouts lelijk bij die dbrand plates. Het zal wel voordelig zijn voor de airflow, maar daardoor wellicht ook (nog) gevoeliger voor stof? Of zit er nog een stoffilter achter?

Heb laatst de fan voor de tweede keer sinds release uit mijn PS5 gehaald, zat weer best wat stof in. Daarbij ook weer wat tegen het koelblok. Met een kwastje en een smal stofzuigermondje het stof eruit gezogen en alle gaatjes in de binnenste case uitgezogen. Ik heb hem netjes op mijn bureau staan en het is niet echt een stoffige omgeving, maar toch.. Kan niet kwaad om dit 1 á 2 keer per jaar te checken dus :)

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Alexknl Er zit idd een stoffilter achter de cut out.

In de video van deze week van Linus Tech Tips waarin hij de Darkplates 2.0 bevestigt is dit goed te zien. Dat filter kun je ook verwijderen om schoon te maken.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
Ethiron schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:22:
@Alexknl Er zit idd een stoffilter achter de cut out.

In de video van deze week van Linus Tech Tips waarin hij de Darkplates 2.0 bevestigt is dit goed te zien. Dat filter kun je ook verwijderen om schoon te maken.
Heb je linkje naar dat filmpje, op zijn pagina zie ik hem niet zo snel

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

schumi2004 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:42:
[...]

Ja. Ik zie dat het niet op hun primaire kanaal is maar op een secundair kanaal van LTT (ShortCircuit):

YouTube: dbrand got SERVED! - darkplates 2.0

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:57
Anderen hier ook problemen met geluid? Sinds deze week valt mijn geluid vaak weg. Lees op internet dat er meerdere ook problemen hebben met geluid dat wegvalt. Maar kan nog geen oplossing vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geluid loopt via de HDMI kabel naar de tv, geen boxen of iets dergelijks.

Verwijderd

Wulfric92 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:57:
Anderen hier ook problemen met geluid? Sinds deze week valt mijn geluid vaak weg. Lees op internet dat er meerdere ook problemen hebben met geluid dat wegvalt. Maar kan nog geen oplossing vinden.

Andere hdmi kabel geprobeerd?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00

DarkSide

theres no place like ::1

schumi2004 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:42:
[...]

Stond bij Short Circuit

HAha nevermind. Was al gepost.
Vrijmibo zullen we maar zeggen...... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 24-12-2021 16:38 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wulfric92
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:32:
[...]

Andere hdmi kabel geprobeerd?
Nee nog niet, heb geen andere 4k HDMI kabel liggen

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:46

Speel je toevallig Vanguard? Daar is namelijk een bug dat het geluid af en toe wegvalt. Bij andere games hier geen problemen.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01 22:41
Heb eindelijk een ps5 weten te bemachtigen, de kwaliteit is ongeveer op het niveau van een goede pc.
Ik maak de overstap van pc na console, om lekker relaxt te gamen, echter ik kan niks raken tijdens het spelen van een potje Battlefield V.
Zijn hier tips voor? Hoe raak je bijvoorbeeld een sniper op middel lange afstand?
Voordat ik hem in het vizier heb ben ik al 2 keer dood.

[ Voor 18% gewijzigd door Bassbounce op 24-12-2021 17:22 ]

Huidige Pc

Verwijderd

Bassbounce schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:20:
Heb eindelijk een ps5 weten te bemachtigen, de kwaliteit is ongeveer op het niveau van een goede pc.
Ik maak de overstap van pc na console, om lekker relaxt te gamen, echter ik kan niks raken tijdens het spelen van een potje Battlefield V.
Zijn hier tips voor? Hoe raak je bijvoorbeeld een sniper op middel lange afstand?
Voordat ik hem in het vizier heb ben ik al 2 keer dood.
Vooral veel oefenen, als je geen controller gewend bent dan kan je beter eerst de singleplayer spelen.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:23:
[...]

Vooral veel oefenen, als je geen controller gewend bent dan kan je beter eerst de singleplayer spelen.
Ja denk dat dat het beste is |:(
Dacht er staat een instelling verkeerd van aim assist ofzo.
Grafisch is de ps5 echt gelijk aan mijn pc met een 6700 xt ongekend voor die prijs. _/-\o_

Huidige Pc

• Wulfric92
Alexknl schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:19:
[...]

Speel je toevallig Vanguard? Daar is namelijk een bug dat het geluid af en toe wegvalt. Bij andere games hier geen problemen.
Nee maar het is al het geluid valt weg, Spotify, Menu geluiden.

Maar het schijnt een bekend probleem te zijn. Gelukkig werkt het vaker wel dan niet, maar zonder geluid gamen is wel heel erg saai ;)

Verwijderd

Wulfric92 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:31:
[...]

Nee maar het is al het geluid valt weg, Spotify, Menu geluiden.

Maar het schijnt een bekend probleem te zijn. Gelukkig werkt het vaker wel dan niet, maar zonder geluid gamen is wel heel erg saai ;)
Je kan ook proberen de ps5 in safe mode op te starten, de database opnieuw rebuilden en opnieuw de firmware te installeren.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

Druk je niet per ongeluk lang op de mute knop op de controller? Ik heb dat wel eens gehad. Al het geluid wordt dan uitgeschakeld.

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:42
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg vet, het is dat ik 92 dollar zonder de gegarandeerde douane kosten net iets te gek vind anders had ik ook een setje besteld.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

lennertvdkort schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:39:
[...]

Heel erg vet, het is dat ik 92 dollar zonder de gegarandeerde douane kosten net iets te gek vind anders had ik ook een setje besteld.
92 dollar?

Als je alleen de plates besteld ben je $ 59,- kwijt.

Als je ook de middelste sticker wilt $ 69,- en met twee kleurenstrips $ 78,90.

Nog steeds een flinke smak geld, maar $ 92 kom ik niet aan?

Edit: laat maar, $ 22,95 shipping…

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 25-12-2021 20:59 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:40:
[...]

Ah, ziet er mooi uit !!! Waar heb jij ze gehaald en is het goede kwaliteit ? Dus niet dat ze er na 10x drukken afvallen/los zitten ?
Ik heb ze hier vandaan. Het zit er nu een paar maanden op en houdt het goed uit. Vind het ook juist fijn dat het hoger uitsteekt.

• JuriS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb een JBL 9.1 soundbar icm een PS5 en Samsung mu6100 tv. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om surround te krijgen als ik de PS5 instel op linear PCM als audio format. De PS5 is direct op soundbar aangesloten ivm ontbreken van eARC op mijn tv. Meerdere hdmi kabels geprobeerd zonder effect. Zelfde hdmi kabel die ik nu gebruik geeft wil multichannel pcm als ik mijn pc hiermee aansluit…

Heeft iemand (met JBL 9.1) dit wel werkend gekregen?

Verwijderd

JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:26:
Ik heb een JBL 9.1 soundbar icm een PS5 en Samsung mu6100 tv. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om surround te krijgen als ik de PS5 instel op linear PCM als audio format. De PS5 is direct op soundbar aangesloten ivm ontbreken van eARC op mijn tv. Meerdere hdmi kabels geprobeerd zonder effect. Zelfde hdmi kabel die ik nu gebruik geeft wil multichannel pcm als ik mijn pc hiermee aansluit…

Heeft iemand (met JBL 9.1) dit wel werkend gekregen?
Wellicht helpt dit:

https://www.ign.com/wikis...ar_or_Home_Theater_System

Welke settings gebruik je nu? Heb je adjust speaker positions al geprobeerd? Krijg je nu alleen een stereo geluid?

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:31:
[...]

Wellicht helpt dit:

https://www.ign.com/wikis...ar_or_Home_Theater_System

Welke settings gebruik je nu? Heb je adjust speaker positions al geprobeerd? Krijg je nu alleen een stereo geluid?
Ben dit artikel tegen gekomen inderdaad. PS5 staat op AV amplifier als hdmi device type, 5.1ch (7.1 ook geprobeerd) en audio format als linear pcm. Hiermee krijg ik inderdaad stereo audio. Speaker positions ook aangepast zonder soelaas. Als ik kies voor Dolby of DTS krijg ik wel surround maar een merkbare vertraging. En mijn inziens zou ik dus gewoon multichannel pcm moeten krijgen met de huidige setup…

Verwijderd

JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:40:
[...]

Ben dit artikel tegen gekomen inderdaad. PS5 staat op AV amplifier als hdmi device type, 5.1ch (7.1 ook geprobeerd) en audio format als linear pcm. Hiermee krijg ik inderdaad stereo audio. Speaker positions ook aangepast zonder soelaas. Als ik kies voor Dolby of DTS krijg ik wel surround maar een merkbare vertraging. En mijn inziens zou ik dus gewoon multichannel pcm moeten krijgen met de huidige setup…
En als je hier soundbar als hdmi type selecteert?

In principe moet de ps5 dan surround doorgeven. Al de settings van je soundbar gecontroleerd? Misschien mixt de soundbar het naar stereo. Is daar nog iets in te stellen?

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:48:
[...]

En als je hier soundbar als hdmi type selecteert?

In principe moet de ps5 dan surround doorgeven. Al de settings van je soundbar gecontroleerd? Misschien mixt de soundbar het naar stereo. Is daar nog iets in te stellen?
Geprobeerd op sound bar en ook op TV, maakt geen verschil. Qua instellingen op de soundbar zelf kan ik inderdaad niks veranderen aan de output. Kan hier ook niks over vinden in de handleiding of online. Zou denk ik automatisch moeten gaan en met pc als bron werkt het dus wel meteen. Voor de grap ps4 ook even aangesloten maar dat werkt opvallend genoeg dan ook weer niet…

Verwijderd

JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:36:
[...]

Geprobeerd op sound bar en ook op TV, maakt geen verschil. Qua instellingen op de soundbar zelf kan ik inderdaad niks veranderen aan de output. Kan hier ook niks over vinden in de handleiding of online. Zou denk ik automatisch moeten gaan en met pc als bron werkt het dus wel meteen. Voor de grap ps4 ook even aangesloten maar dat werkt opvallend genoeg dan ook weer niet…
Ik zie dit in de handleiding van de Jbl staan;

HDMI • Selecteer de hdmi in bron • Houd minimaal 5 seconden ingedrukt om de kalibratiemodus voor draadloze surround sound te openen

Heb je dit al gedaan?

Verder wel een vreemd probleem als ook de ps4 niet werkt. Dus het zit niet in de ps5. Meerdere hdmi kabels heb je ook al geprobeerd. Wat staat er op het display? Pcm? Of lpcm?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2021 19:37 ]

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ik zie dit in de handleiding van de Jbl staan;

HDMI • Selecteer de hdmi in bron • Houd minimaal 5 seconden ingedrukt om de kalibratiemodus voor draadloze surround sound te openen

Heb je dit al gedaan?

Verder wel een vreemd probleem als ook de ps4 niet werkt. Dus het zit niet in de ps5. Meerdere hdmi kabels heb je ook al geprobeerd. Wat staat er op het display? Pcm? Of lpcm?
Dit heb ik wel al gedaan ja, echter is dat wel een tijd geleden gezien ik dat bij initiele in gebruik name van de soundbar heb gedaan. Proberen waard om het eens opnieuw te doen. Was sowieso van plan om de soundbar een keer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Bij de TV en PS5 heb ik dit al gedaan.

Als de PS5 op linear pcm staat krijg ik op het display pcm te zien. Bij dolby krijg ik dolby surround dd te zien en bij DTS; DTS neural X. Toen ik mijn pc verbond en multichannel pcm bestandje afspeelde kwam er dolby digital multi ch pcm te staan. Ik zou denken dat die laatste ook zichtbaar zou moeten worden bij gebruik van PS5 direct aangesloten op soundbar.

Thanks voor het meedenken in ieder geval :)

Verwijderd

JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:50:
[...]

Dit heb ik wel al gedaan ja, echter is dat wel een tijd geleden gezien ik dat bij initiele in gebruik name van de soundbar heb gedaan. Proberen waard om het eens opnieuw te doen. Was sowieso van plan om de soundbar een keer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Bij de TV en PS5 heb ik dit al gedaan.

Als de PS5 op linear pcm staat krijg ik op het display pcm te zien. Bij dolby krijg ik dolby surround dd te zien en bij DTS; DTS neural X. Toen ik mijn pc verbond en multichannel pcm bestandje afspeelde kwam er dolby digital multi ch pcm te staan. Ik zou denken dat die laatste ook zichtbaar zou moeten worden bij gebruik van PS5 direct aangesloten op soundbar.

Thanks voor het meedenken in ieder geval :)
Er zal geen dolby digital multi ch pcm staan. Aangezien dolby hier niks mee te maken heeft. Dolby digital is een compressie formaat. Pcm is losless. Hij zal gewoon pcm laten zien op het display als je de ps5 in pcm modus zet. Dus dat is in principe prima. Weet je zeker dat je geen surround hebt? Wellicht verwacht je iets anders op het display? Dat er pcm op het display staat klopt namelijk gewoon.

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:01:
[...]

Er zal geen dolby digital multi ch pcm staan. Aangezien dolby hier niks mee te maken heeft. Dolby digital is een compressie formaat. Pcm is losless. Hij zal gewoon pcm laten zien op het display als je de ps5 in pcm modus zet. Dus dat is in principe prima. Weet je zeker dat je geen surround hebt? Wellicht verwacht je iets anders op het display? Dat er pcm op het display staat klopt namelijk gewoon.
Aha misschien dat hier dan toch de crux zit. Maar ik heb begrepen dat pcm in principe losless stereo (2.1) is en dat L(inear)pcm losless surround (5.1/7.1) is. Maar als het klopt wat jij zegt is pcm in dit geval dus hetzelfde als linear pcm dan wel multichannel pcm. Ik ga nog eens goed luisteren over alle kanalen of de surround wel wordt weergegeven!

Verwijderd

JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:12:
[...]

Aha misschien dat hier dan toch de crux zit. Maar ik heb begrepen dat pcm in principe losless stereo (2.1) is en dat L(inear)pcm losless surround (5.1/7.1) is. Maar als het klopt wat jij zegt is pcm in dit geval dus hetzelfde als linear pcm dan wel multichannel pcm. Ik ga nog eens goed luisteren over alle kanalen of de surround wel wordt weergegeven!
Je hebt gelijk dat lpcm multichannel is en pcm stereo is. Maar vaak zat geeft een receiver of soundbar bij lpcm gewoon pcm aan. Zie ook:

https://www.avforums.com/...soundbar.2287796/page-137

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:22:
[...]

Je hebt gelijk dat lpcm multichannel is en pcm stereo is. Maar vaak zat geeft een receiver of soundbar bij lpcm gewoon pcm aan. Zie ook:

Ik hoop van harte dat je gelijkt hebt en thanks voor de link. Morgen kan ik weer even testen dus ik ben benieuwd! In ieder geval bedankt ;)
JuriS schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:12:
[...]
Maar ik heb begrepen dat pcm in principe losless stereo (2.1) is
Effen nitpicken, maar PCM is 2.0, geen 2.1. De .1 staat voor een aparte LFE track/kanaal en bij een stereo signaal heb je die niet, enkel L en R. Een versterker kan welliswaar het signaal processen om de lage frequenties naar de subwoofer te sturen maar het PCM signaal heeft dat niet in een aparte track zitten, terwijl je bij 5.1 of 7.1 wel een aparte LFE (low frequency effects) track hebt.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ethiron schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:50:
[...]

92 dollar?

Als je alleen de plates besteld ben je $ 59,- kwijt.

Als je ook de middelste sticker wilt $ 69,- en met twee kleurenstrips $ 78,90.

Nog steeds een flinke smak geld, maar $ 92 kom ik niet aan?

Edit: laat maar, $ 22,95 shipping…
Poeh, had ze bijna gekocht. Ik kom nu op $101 uit. Toch iets te veel van het goede.

XBL: MRE Inc

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Update over de ontwikkeling van Final Fantasy XVI. Half jaar vertraging door o.a. Covid. Als ik dit zo lees gaan ze wellicht voor een release window van eind 2022:

[Twitter: https://twitter.com/finalfantasyxvi/status/1475335618905669635?s=21]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRKyo-r2KO1l4rIizCDf1FAtd8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViUhJWCpHrrvOmsZy6WeQRtE.jpg?f=fotoalbum_large
kazuka schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:01:
Update over de ontwikkeling van Final Fantasy XVI. Half jaar vertraging door o.a. Covid. Als ik dit zo lees gaan ze wellicht voor een release window van eind 2022:

[Twitter]

[Afbeelding]
Goed dat ze dit laten weten, maar aangezien ik nog z.g.a. niets gezien heb van de game verbaasd het mij niet dat ze het uitstellen, het zal mij ook verbazen als de game nog in 2022 uit komt, van Square Enix zit ik meer op Forspoken te wachten dan op een nieuwe zoveelste FF game.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

MRE-Inc schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:48:
[...]

Poeh, had ze bijna gekocht. Ik kom nu op $101 uit. Toch iets te veel van het goede.
Mee eens. In dat geval koop ik liever de officiële zwarte coverplates van Sony voor $54,99. Die komen in januari of februari op de markt.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ethiron schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:07:
[...]

Mee eens. In dat geval koop ik liever de officiële zwarte coverplates van Sony voor $54,99. Die komen in januari of februari op de markt.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de afgeronde hoeken wel mooi bij die van Dbrand. Geeft de console voor mij een meer "af" tintje. Net alsof ze bij Sony de zijpanelen er op het laatste moment nog hebben opgezet en vergeten zijn dat één kant van de PS5 afgerond is maar er geen tijd meer was om het design aan te pakken.

XBL: MRE Inc

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@MRE-Inc Ja, helemaal mee eens. Vind die afgeronde ook veel mooier. Maar de afweging tussen zwart origineel en zwart afgerond is +- 45 dollar.

Zwart wil ik sowieso, dus die 55 dollar geef ik wel uit. De afgeronde hoeken wil ik ook, maar niet zó graag dat ik daar nog 45 dollar bovenop doe.

Zoveel zijn die hoeken me niet waard.

Overigens is ook de $55 van Sony natuurlijk belachelijk duur voor twee stukken plastic.

https://www.t3.com/amp/ne...eir-pricing-is-outrageous
Ethiron schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:15:
@MRE-Inc Ja, helemaal mee eens. Vind die afgeronde ook veel mooier. Maar de afweging tussen zwart origineel en zwart afgerond is +- 45 dollar.

Zwart wil ik sowieso, dus die 55 dollar geef ik wel uit. De afgeronde hoeken wil ik ook, maar niet zó graag dat ik daar nog 45 dollar bovenop doe.

Zoveel zijn die hoeken me niet waard.

Overigens is ook de $55 van Sony natuurlijk belachelijk duur voor twee stukken plastic.

https://www.t3.com/amp/ne...eir-pricing-is-outrageous
Het is dan ook totaal overbodig om er geld aan uit te geven tenzij je echt graag je PS5 een andere look wil geven. Ik begrijp wel dat die dingen zo duur zijn, mensen willen de PS5 graag in een andere kleur, dus mensen betalen het er toch wel voor.

Edit: overigens denk ik dat Sony het te danken heeft aan Dbrand dat ze die bedragen ervoor kunnen vragen, ze hebben gezien dat Dbrand het goed deed met de hoge bedragen dus waarom zouden ze het zelf niet net zo aanpakken (minus het kinderachtige gedrag van dbrand dan)?

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 27-12-2021 17:48 ]

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Vorige week F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch gekocht in de sale. Heerlijke metroidvenia

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Al eerder gemeld in dit topic: FF7 ps5 upgrade is gratis te downloaden voor degene die de PS4 versie via plus hebben geclaimd. Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in JRPGs en dus ook niet in FF (laatste aanvaring met FF was met Twilight CDs. Wie kent dat nog ..) Nu voor het eerst geprobeerd en ik sta versteld: enerzijds erg flauw qua dialoog en verhaal - haast cringe, anderzijds ergens wel heel leuk...

[ Voor 9% gewijzigd door FMS op 27-12-2021 20:37 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:40
Nieuwe beelden van Horizon, snake bossfight dammmm ziet er goed uit. Video lukt me niet om te plaatsen van twitter, zie de link :)

https://mobile.twitter.co...oks-outrageous-on-ps5-ps4

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 27-12-2021 22:28 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:08
FMS schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:34:
Al eerder gemeld in dit topic: FF7 ps5 upgrade is gratis te downloaden voor degene die de PS4 versie via plus hebben geclaimd. Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in JRPGs en dus ook niet in FF (laatste aanvaring met FF was met Twilight CDs. Wie kent dat nog ..) Nu voor het eerst geprobeerd en ik sta versteld: enerzijds erg flauw qua dialoog en verhaal - haast cringe, anderzijds ergens wel heel leuk...
Wat vond je er precies flauw/cringe aan? Bij de andere delen kan ik het me nog wel voorstellen maar ik vond de dialogen (en het verhaal in z'n totaal) in FF7 juist fantastisch!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Amaze86 schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:24:
Nieuwe beelden van Horizon, snake bossfight dammmm ziet er goed uit. Video lukt me niet om te plaatsen van twitter, zie de link :)

https://mobile.twitter.co...oks-outrageous-on-ps5-ps4
Bij deze embedded. Knap staaltje animatie techniek inderdaad, lijkt me erg lastig met een slang-achtig beest.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Misschien al ter sprake gekomen, maar de ps+ games van Januari zouden volgens een aantal bronnen de volgende zijn:
  • DIRT 5 (PS5, PS4)
  • Deep Rock Galactic (PS5, PS4)
  • Persona 5 Strikers (PS4)
Dus niet kopen met de deals als je al ps+ member bent.

• JuriS
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:22:
[...]

Tsja ik ben er nou nog niet helemaal of het werkt naar behoren. Als ik de test patterns van Netflix gebruik krijg ik als de linker en rechter voor kanalen worden aangestuurd ook geluid over de rears. En precies andersom als de achter kanalen worden aangestuurd, dan doen ook het linker respectievelijk rechter voor kanaal mee zij het op een zachter niveau dan achter. Bij een vorige surround set was het zo dat als linksvoor getest werd er ook alleen signaal over die speaker kwam. Maar geen idee of dat ouderwets is en dat de setups van tegenwoordig wel via meerdere kanalen meedoen om een beter bubbel effect te bereiken oid.
Twixie schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:09:
[...]

Effen nitpicken, maar PCM is 2.0, geen 2.1. De .1 staat voor een aparte LFE track/kanaal en bij een stereo signaal heb je die niet, enkel L en R. Een versterker kan welliswaar het signaal processen om de lage frequenties naar de subwoofer te sturen maar het PCM signaal heeft dat niet in een aparte track zitten, terwijl je bij 5.1 of 7.1 wel een aparte LFE (low frequency effects) track hebt.
Ah weer wat geleerd! :)

Verwijderd

JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:51:
[...]

Tsja ik ben er nou nog niet helemaal of het werkt naar behoren. Als ik de test patterns van Netflix gebruik krijg ik als de linker en rechter voor kanalen worden aangestuurd ook geluid over de rears. En precies andersom als de achter kanalen worden aangestuurd, dan doen ook het linker respectievelijk rechter voor kanaal mee zij het op een zachter niveau dan achter. Bij een vorige surround set was het zo dat als linksvoor getest werd er ook alleen signaal over die speaker kwam. Maar geen idee of dat ouderwets is en dat de setups van tegenwoordig wel via meerdere kanalen meedoen om een beter bubbel effect te bereiken oid.

[...]
Als je alleen stereo PCM hebt en geluid krijgt over de rears met het testen van het linker of het rechter kanaal dan lijkt het er eerder op dat je soundbar dit doet. Net zoals dat je vroeger dolby prologic had, dan kreeg je stereo over meerdere kanalen. Wellicht kijken of je een functionaliteit in de soundbar uit kan zetten als dit daadwerkelijk gebeurt?

Kan je niet beter de build in app gebruiken van ps5 "Adjust Speaker Positions" om dit te testen?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nu het toch over geluidsformaat gaat, ik heb een Samsung Q80T (qled) TV, en volgens diverse berichten ondersteund deze (ondanks dat de specsheet anders zegt) geen passthrough van multichannel pcm via eARC. Ik vind daar echter geen Nederlandse bronnen in, en het lijkt dat het voornamelijk een kleine club is die hier last van ondervind (waarschijnlijk heeft het gros van de gebruikers dit niet door).

Hebben meer mensen hier last van met een Samsung QLED tv icm de PS5 of ander device, en heeft iemand misschien de gouden setting gevonden?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Magic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:04:
Nu het toch over geluidsformaat gaat, ik heb een Samsung Q80T (qled) TV, en volgens diverse berichten ondersteund deze (ondanks dat de specsheet anders zegt) geen passthrough van multichannel pcm via eARC. Ik vind daar echter geen Nederlandse bronnen in, en het lijkt dat het voornamelijk een kleine club is die hier last van ondervind (waarschijnlijk heeft het gros van de gebruikers dit niet door).

Hebben meer mensen hier last van met een Samsung QLED tv icm de PS5 of ander device, en heeft iemand misschien de gouden setting gevonden?
Samsung tv's staan er niet bekend om de goede EARC ondersteuning. Of het werkt niet juist (alleen stereo), of max dolby digital en DTS.

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:12:
[...]

Samsung tv's staan er niet bekend om de goede EARC ondersteuning. Of het werkt niet juist (alleen stereo), of max dolby digital en DTS.
Ja, multichannel pcm komt door als alleen stereo, hij lijkt alle andere kanalen weg te gooien. Dolby en DTS doen het wel, maar dat geeft een kleine vertraging (wel overheen te komen, maar soms valt het op). Volgens berichten zouden inderdaad alle samsung TV's van 2019 tot 2021 er last van hebben, maar zolang Samsung het blijft ontkennen, en sommige mensen met bepaalde setups wel claimen succes te hebben blijft het gissen.

• JuriS
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:57:
[...]

Als je alleen stereo PCM hebt en geluid krijgt over de rears met het testen van het linker of het rechter kanaal dan lijkt het er eerder op dat je soundbar dit doet. Net zoals dat je vroeger dolby prologic had, dan kreeg je stereo over meerdere kanalen. Wellicht kijken of je een functionaliteit in de soundbar uit kan zetten als dit daadwerkelijk gebeurt?

Kan je niet beter de build in app gebruiken van ps5 "Adjust Speaker Positions" om dit te testen?
Ja ik denk toch dat het stereo PCM is inderdaad. Als het center kanaal wordt getest komt er bijna geen geluid uit de bar, ook niet uit de midden speaker. De beste manier voor het testen van de audio blijft voor mij een beetje een puzzel. Met de optie die jij benoemt kan ik alleen de positie v/d speakers aanpassen maar geen testgeluid afspelen oid. Op youtube staan allerlei testvideo's maar ik dacht dat die geen surround weergave heeft. Bij Netflix zou dit wel zo moeten zijn dacht ik. Ik ga het nog maar eens in-game proberen te testen.

Verwijderd

Magic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:14:
[...]

Ja, multichannel pcm komt door als alleen stereo, hij lijkt alle andere kanalen weg te gooien. Dolby en DTS doen het wel, maar dat geeft een kleine vertraging (wel overheen te komen, maar soms valt het op). Volgens berichten zouden inderdaad alle samsung TV's van 2019 tot 2021 er last van hebben, maar zolang Samsung het blijft ontkennen, en sommige mensen met bepaalde setups wel claimen succes te hebben blijft het gissen.
15 jaar geleden had je hetzelfde met de optical out destijds. Alleen Sony tv's hadden goede ondersteuning voor dolby digital en DTS via optical out. Nu zie je ook dat Sony tv's nog steeds dit goed doen met EARC en ondersteuning bieden voor Dolby Atmos en DTS:X. Ook in die tijd had Samsung daar slechte ondersteuning in, ik verwacht niet dat dit opgelost gaat worden gezien hoe ze er de afgelopen 15 jaar mee om zijn gegaan.

• Magic
  • Niet online
JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:16:
[...]

Ja ik denk toch dat het stereo PCM is inderdaad. Als het center kanaal wordt getest komt er bijna geen geluid uit de bar, ook niet uit de midden speaker.
Dat was inderdaad ook mijn moment dat ik dacht er klopt iets niet, heb de halve game gespeeld met de gedachte "wat is die mix schraal, en waarom zijn die stemmen zo slecht". Toen ik de instelling op dolby gezet heb, toen ging een wereld voor mij open.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:18:
[...]

15 jaar geleden had je hetzelfde met de optical out destijds. Alleen Sony tv's hadden goede ondersteuning voor dolby digital en DTS via optical out. Nu zie je ook dat Sony tv's nog steeds dit goed doen met EARC en ondersteuning bieden voor Dolby Atmos en DTS:X. Ook in die tijd had Samsung daar slechte ondersteuning in, ik verwacht niet dat dit opgelost gaat worden gezien hoe ze er de afgelopen 15 jaar mee om zijn gegaan.
Dat is wat ik ook vermoed, nu ik er wat meer over gelezen heb, was altijd fan van Samsung TV's, en nooit zaken als incompatibiliteit mee gehad, maar dit is vooralsnog wel mijn laatste. Vooral hoe Samsung er op reageert (geheel niet) valt mij enorm tegen.

Om weer terug te komen op het topic PS5: Nu met de andere surround instellingen ben ik Shadow of the Tomb Raider aan het spelen, de laatste in de trilogie die nog op mijn backlog stond. Eerlijk gezegd, als men gezegd had dat het een PS5 native game was, dan had ik het geloofd, (met uitzondering van de laadtijden :P ).

[ Voor 51% gewijzigd door Magic op 28-12-2021 11:24 ]

• JuriS
Magic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:19:
[...]

Dat was inderdaad ook mijn moment dat ik dacht er klopt iets niet, heb de halve game gespeeld met de gedachte "wat is die mix schraal, en waarom zijn die stemmen zo slecht". Toen ik de instelling op dolby gezet heb, toen ging een wereld voor mij open.
Nou inderdaad. Ik had destijds wel gevonden dat omdat mijn TV geen HDMI eARC heeft en toen de PS5 direct op de TV aangesloten had, ik aangewezen was op Dolby of DTS. Hiermee kreeg ik inderdaad surround sound maar wel met een merkbare vertraging in mijn geval. Dit was de reden om weer eens de instellingen in te duiken, maar nu krijg ik het dus niet voor elkaar om met lineair PCM surround te krijgen terwijl de vertraging hiermee wel weg is 8)7

• Magic
  • Niet online
JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
[...]

Nou inderdaad. Ik had destijds wel gevonden dat omdat mijn TV geen HDMI eARC heeft en toen de PS5 direct op de TV aangesloten had, ik aangewezen was op Dolby of DTS. Hiermee kreeg ik inderdaad surround sound maar wel met een merkbare vertraging in mijn geval. Dit was de reden om weer eens de instellingen in te duiken, maar nu krijg ik het dus niet voor elkaar om met lineair PCM surround te krijgen terwijl de vertraging hiermee wel weg is 8)7
met de meeste games is het niet erg als het geluid van een explosie iets later komt dan het beeld, dat is in het echt ook zo, maar net bij games waar de lipsync wél goed geregeld is, daar valt het inderdaad op dat er een 50-100ms vertraging in zit.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Voor de liefhebbers van F1 2021: deze is op dit moment digitaal in de sale voor €28.

Máár, de disc versie is nu in de aanbieding voor €34,99 bij Bol.com.

Voor de mensen die liever discs kopen is dit de uitgelezen kans om toch met korting F1 2021 te kopen.

Bekijk F1 2021 - PS5 op: https://www.bol.com/nl/p/f1-2021-ps5/9300000035258906
Edit: geen referal links gebruiken aub

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 28-12-2021 15:37 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Iets anders (ook van toepassing op ps4, want gewoon PS Store gerelateerd). Blijf het toch jammer vinden dat je niet rechtstreeks games kan giften op ps4/ps5.

Als je iemands smaak een beetje kent, of voor goede vrienden of familie, is het toch altijd persoonlijker en leuker om meteen de game te kunnen giften, ipv erg onpersoonlijk een kaartje met wat krediet te overhandigen.

Voor familie gift ik nog wel eens een game op steam.

Er was een speciale 'sony' reden voor die ik me niet kan herinneren, maar goed. Het resultaat is dat ik dus vaker via steam gift dan via de PS Store

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Nog een reden om discs te kopen dus. Een fysiek cadeau is toch veel leuker. :+

Verwijderd

Magic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:26:
[...]

met de meeste games is het niet erg als het geluid van een explosie iets later komt dan het beeld, dat is in het echt ook zo, maar net bij games waar de lipsync wél goed geregeld is, daar valt het inderdaad op dat er een 50-100ms vertraging in zit.
Die vertraging zit vaak niet eens in de EARC techniek, maar meer in wie de data decodeert en hoe snel die er in is. Ik heb namelijk op de gameroom een andere soundbar dan in de woonkamer, (wel dezelfde tv) echter heb ik bij de ene soundbar vertraging en bij de andere niet. Grotendeels van deze vertraging kan je zelf opheffen door alle enhanced sound features uit te zetten. Zoals soundfield+ (of hoe het ook bij dat merk mag heten) of de mogelijkheid om thema's te kiezen als "music" of "game" etc. Dit kost allemaal extra processing power wat zorgt voor meer vertraging. Zet al deze enhancements uit in het menu van de soundbar en je zal zien dat er veel minder vertraging in zit.

Verwijderd

JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:16:
[...]

Ja ik denk toch dat het stereo PCM is inderdaad. Als het center kanaal wordt getest komt er bijna geen geluid uit de bar, ook niet uit de midden speaker. De beste manier voor het testen van de audio blijft voor mij een beetje een puzzel. Met de optie die jij benoemt kan ik alleen de positie v/d speakers aanpassen maar geen testgeluid afspelen oid. Op youtube staan allerlei testvideo's maar ik dacht dat die geen surround weergave heeft. Bij Netflix zou dit wel zo moeten zijn dacht ik. Ik ga het nog maar eens in-game proberen te testen.
Wellicht dat de JBL soundbar wel helemaal geen LPCM ondersteunt?

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
Twixie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:09:
[...]

Ik kan hier wel degelijk een PS5 versie downloaden, al is het me niet duidelijk of dat dan nog iets anders is dan die Intergrade versie.

Ik ging hiervoor op de console (via website vond ik niets) naar FF7 in mijn library gaan. Vervolgens daarop klikken, dan "..." en "View Product" kiezen. En dan weer "..." en daar stonden dan verschillende versies waaronder "FINAL FANTASY VII REMAKE - upgrade voor wie de PS4-versie bezit". Als je dat kiest, krijg je een dropdown met 2x 'Game' (vaag, I know). Kies de onderste en je krijgt een knop om die als PS+ eigenaar te claimen.

Ik heb nu daadwerkelijk een losse PS5 versie, maar die zegt gewoon 'Remake' en niet 'Intergrade' dus ik weet niet wat er juist verschillend is.

PS: de Intergrade versie kan ik overigens zelfs niet eens kopen omdat ik al de PS4 versie heb.
Dankjewel vooor deze info.... Zag wel dat ik bij view info 2 keer game zag maar niet dat je zo moest claimen ;)
Typisch Sony dat hele PS4 upgrade PS5 gebeuren zo onduidelijk. Blijf me iedere keer verbazen

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ethiron schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:32:
Nog een reden om discs te kopen dus. Een fysiek cadeau is toch veel leuker. :+
Behalve als het feestvarken een Digital Edition heeft... ;)
Maar ik herken het wel, een fysiek kado is zeker leuker.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• JuriS
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:57:
[...]

Wellicht dat de JBL soundbar wel helemaal geen LPCM ondersteunt?
Volgens rewiew op rtings https://www.rtings.com/soundbar/reviews/jbl/bar-9-1 zou die wel 5.1 pcm moeten ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R600lVi1NH325latomDOTlq96bk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TBqSgh0cEO2d4sBS4kqPzlm8.jpg?f=user_large

Ach ik denk dat ik maar met Dolby verder ga :P

Verwijderd

JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:23:
[...]

Volgens rewiew op rtings https://www.rtings.com/soundbar/reviews/jbl/bar-9-1 zou die wel 5.1 pcm moeten ondersteunen.

[Afbeelding]

Ach ik denk dat ik maar met Dolby verder ga :P
Wat voor HDMI kabel gebruik je?

• JuriS
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:40:
[...]

Wat voor HDMI kabel gebruik je?
De 2.1 kabel die met de PS5 meegeleverd werd. Hiermee dus wel multichannel PCM als ik mijn PC met deze kabel aansluit op de JBL.

Verwijderd

JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:53:
[...]

De 2.1 kabel die met de PS5 meegeleverd werd. Hiermee dus wel multichannel PCM als ik mijn PC met deze kabel aansluit op de JBL.
Die 2.1 kabel staat niet heel hoog aangeschreven, check maar op hdtv test. Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Maar bij de pc zag je geen pcm in beeld maar Dolby. Dus dat was geen PCM stream.

Heb je een ander device die 5.1 pcm uit kan sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2021 14:06 ]

• JuriS
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:56:
[...]

Die 2.1 kabel staat niet heel hoog aangeschreven, check maar op hdtv test. Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Maar bij de pc zag je geen pcm in beeld maar Dolby. Dus dat was geen PCM stream.

Heb je een ander device die 5.1 pcm uit kan sturen?
Verschillende kabels geprobeerd, zijn echter kabels die ik al had liggen dus kans is aanwezig dat het oudere zijn. Nieuwste is die van PS5 en die van JBL 9.1. Proberen waard om toch nog een nieuwe hdmi kabel te halen. Moet ik dan nog op iets specifieks letten? Of zit je met hdmi certified altijd wel goed?

Qua andere devices dacht ik dat de PS4 dit ook zou uitsturen. Dat heb ik geprobeerd en daarmee zelfde resultaat als ps5. Andere apparaten heb ik niet. Allicht dat ik kan proberen een 5.1 pcm file op mijn pc te downloaden en die vervolgens af te spelen.

Verwijderd

JuriS schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:12:
[...]

Verschillende kabels geprobeerd, zijn echter kabels die ik al had liggen dus kans is aanwezig dat het oudere zijn. Nieuwste is die van PS5 en die van JBL 9.1. Proberen waard om toch nog een nieuwe hdmi kabel te halen. Moet ik dan nog op iets specifieks letten? Of zit je met hdmi certified altijd wel goed?

Qua andere devices dacht ik dat de PS4 dit ook zou uitsturen. Dat heb ik geprobeerd en daarmee zelfde resultaat als ps5. Andere apparaten heb ik niet. Allicht dat ik kan proberen een 5.1 pcm file op mijn pc te downloaden en die vervolgens af te spelen.
HDMI 2.0 kabels zouden al voldoende moeten zijn. Maar als je later VRR wilt gebruiken heb je een HDMI 2.1 kabel nodig.

Voor je een nieuwe kabel koopt zou ik eerder een 5.1 pcm file op je pc downloaden en dit testen.

Op een gegeven moment moet je dingen gaan uitsluiten waar het aan zou kunnen liggen. Als je 3 apparaten hebt waar je soundbar alleen stereo op geeft dan lijkt het toch aan de hdmi kabel of de soundbar te liggen.

• Extricate.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Weet iemand toevallig met welke firmware de laatste batches geleverd worden?

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Extricate. schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:49:
Ik ontvang hem binnen nu 2 uurtjes, dan laat ik het weten. :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben benieuwd waarom dit relevant is?

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:29
Volgens mij gaat hij zonder dat je dit kunt zien updaten naar laatste versie tijdens initialiseren.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Ik heb de PS5 al een jaar aangesloten op de HDMI-1 poort van de LG smart-tv in de woonkamer. Als ik eerst de tv aanzet en vervolgens de ps5, is er niets aan de hand, maar als ik eerst de ps5 aanzet en dan de tv, kom ik in een eindeloze loop terecht waarna ik de ps5 met de fysieke knop op de ps5 uitschakel om uit de loop te komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Word er namelijk een beetje moe van om continu op te letten welke volgorde aan te houden en als ik er even niet op let, dat het dan misgaat
de Foarsitter schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:16:
Ik heb de PS5 al een jaar aangesloten op de HDMI-1 poort van de LG smart-tv in de woonkamer. Als ik eerst de tv aanzet en vervolgens de ps5, is er niets aan de hand, maar als ik eerst de ps5 aanzet en dan de tv, kom ik in een eindeloze loop terecht waarna ik de ps5 met de fysieke knop op de ps5 uitschakel om uit de loop te komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Word er namelijk een beetje moe van om continu op te letten welke volgorde aan te houden en als ik er even niet op let, dat het dan misgaat
Probeer eens HDMI-CEC uit te zetten (of HDMI device link of hoe het ook heet) op je TV en op de PS5.

Verwijderd

de Foarsitter schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:16:
Lijkt op een HDMI handshake probleem. Heb je HDMI CEC (HDMI device link) al uitgezet in de instellingen?

Edit: @Kalder was mij net voor

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Kalder schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:18:
[...]

Probeer eens HDMI-CEC uit te zetten (of HDMI device link of hoe het ook heet) op je TV en op de PS5.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:19:
[...]

Lijkt op een HDMI handshake probleem. Heb je HDMI CEC (HDMI device link) al uitgezet in de instellingen?

Edit: @Kalder was mij net voor
Ik heb het nooit aangezet, maar zal kijken of het dit het probleem is
@de Foarsitter had ik ook niet maar ineens ging de PS5 uit als ik naar de PS5 switchte en andersom. Bleek ineens HDMI CEC aan te staan, waarschijnlijk na een update.
Dus het wil nog wel eens onverwacht aan gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door cold_as_ijs op 28-12-2021 17:31 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:44
Sinds vanmiddag ook PS5 bezitter. Was een mooie drop bij de Mediamarkt.
Digital version + Controller (Black) + Accessoire Pack + 12 maanden PS Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhenphKXk6LBOfECF6X_oInmurE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFAFigKkfFGapeW7Tkh7PrVv.jpg?f=fotoalbum_large

Staat nu netjes in het TV meubel naast de Series X.

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 28-12-2021 17:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-01 18:17
Ik ben niet zo bekend op dit forum, dus ben op zoek naar een externe ssd geschikt voor de ps5, iemand tips??? . Het liefst eentje van 4 tb of anders 8tb, begreep dat deze laatste de max is.

Verwijderd

Cartman75 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
Ik ben niet zo bekend op dit forum, dus ben op zoek naar een externe ssd geschikt voor de ps5, iemand tips??? . Het liefst eentje van 4 tb of anders 8tb, begreep dat deze laatste de max is.
Elke externe ssd met usb 3.0 is geschikt. Let op dat je alleen ps4 games kan afspelen van de externe ssd

• DarkSide

DarkSide

Cartman75 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
Waarom zo veel?
het is puur voor opslag van ps5 spellen (je kunt er geen PS5 spellen van spelen namelijk)
Of voor het spelen van PS4 spellen.

Zelf heb ik een 1Tb Samsung T5 aan hangen.
Meer dan zat (vind ik)

Als je echt PS5 spellen wilt spelen zul je een interne nvme uitbreiding moeten doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-01 18:17
DarkSide schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:15:
[...]

Waarom zo veel?
het is puur voor opslag van ps5 spellen (je kunt er geen PS5 spellen van spelen namelijk)
Of voor het spelen van PS4 spellen.

Zelf heb ik een 1Tb Samsung T5 aan hangen.
Meer dan zat (vind ik)

Als je echt PS5 spellen wilt spelen zul je een interne nvme uitbreiding moeten doen.
Maar zo'n interne uitbreiding is superduur toch? , wat zou je dan voorstellen als ik voor intern zou gaan? Dan kan ik altijd nog een kleinere ssd extern kopen voor mijn zoon zijn ps4 games

• DarkSide

DarkSide

Cartman75 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:19:
[...]

Maar zo'n interne uitbreiding is superduur toch? , wat zou je dan voorstellen als ik voor intern zou gaan? Dan kan ik altijd nog een kleinere ssd extern kopen voor mijn zoon zijn ps4 games
Je koopt wat je nodig hebt.
Wil je PS5 spellen spelen dan moet dat op de interne opslag. Of de interne uitbreiding.

Wil je PS4 spellen spelen dan kan de op een externe.
Ikzelf speel niet tig spellen gelijktijdig.
Dus ik zet mijn PS4 games op de externe. En de PS5 games op de interne.

Later komt er wel een nvme.
Verder zijn er wel wat aanbiedingen mbt nvme's.

@Cartman75 je kan kijken naar de samsung qvo 870 kijken en die of in een usb behuizing met usb 3.0 of een ssd to usb connector. Ik heb een 2 TB met Sabrent ssd to usb connector. Volgens mij een van de goedkopere oplossingen. Als je zoontje niet 5 verschillende COD’s wil spelen kan je daar makkelijk 20-40 games op kwijt.
Andere optie is een HDD, alleen krijg je dan geen voordeel van snellere laadtijden op de PS5.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu6JfSBRrnS3sZibuO9L-q6PnCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vrREy0i3e2YL2bcs7ar218Db.png?f=fotoalbum_large

Binnen 💪🏼

• wrcveen
  • Laatst online: 22-12-2025
Is het geluid van een spraakchat via de speakers te krijgen in plaats vanuit de controller? Al het game geluid gaat via mijn surround set. Het is namelijk amper te verstaan.
Als microfoon is de controller wel gewenst.

• Amaze86
@Kenny_026 En maar 6 maanden garantie toch?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Klopt. Persoonlijk gelukkig nog nooit problemen met Scuf controllers gehad.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:19
Mooi man, was bij mij meteen uitverkocht helaas. Eerste indruk?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:44
Sinds vandaag de PS5 in huis.
Wat is de musthave? Ratchet & Clank of Miles Morales?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 21:22
Rivanov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:10:
Beide, wat lijkt je het leukst om te spelen? Koop je die eerst ;)

Verwijderd

Returnal :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat je eigen smaak en voorkeur is en niet die van een ander.

• Amaze86
Astro's Playroom om mee te beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amaze86 op 29-12-2021 00:03 ]

Pagina: 1 ... 182 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord