Dat was inderdaad ook mijn moment dat ik dacht er klopt iets niet, heb de halve game gespeeld met de gedachte "wat is die mix schraal, en waarom zijn die stemmen zo slecht". Toen ik de instelling op dolby gezet heb, toen ging een wereld voor mij open.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:18:
[...]
15 jaar geleden had je hetzelfde met de optical out destijds. Alleen Sony tv's hadden goede ondersteuning voor dolby digital en DTS via optical out. Nu zie je ook dat Sony tv's nog steeds dit goed doen met EARC en ondersteuning bieden voor Dolby Atmos en DTS:X. Ook in die tijd had Samsung daar slechte ondersteuning in, ik verwacht niet dat dit opgelost gaat worden gezien hoe ze er de afgelopen 15 jaar mee om zijn gegaan.
Dat is wat ik ook vermoed, nu ik er wat meer over gelezen heb, was altijd fan van Samsung TV's, en nooit zaken als incompatibiliteit mee gehad, maar dit is vooralsnog wel mijn laatste. Vooral hoe Samsung er op reageert (geheel niet) valt mij enorm tegen.
Om weer terug te komen op het topic PS5: Nu met de andere surround instellingen ben ik Shadow of the Tomb Raider aan het spelen, de laatste in de trilogie die nog op mijn backlog stond. Eerlijk gezegd, als men gezegd had dat het een PS5 native game was, dan had ik het geloofd, (met uitzondering van de laadtijden

).
[
Voor 51% gewijzigd door
Magic op 28-12-2021 11:24
]