• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 11:33
Oh, dat is wel een dingetje wat me zou kunnen tegenhouden iets dergelijks te kopen! :+

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

BigF25 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:18:
Je kan het best de ps4 versie van Death stranding kopen en dan voor 10eur upgraden naar de Director's cut correct?
Dat is wel de goedkoopste manier inderdaad :)

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:21
Misschien is de vraag hier al ergens gesteld, maar:

Hoe kun je een M2 SSD updaten?? De Gigabyte Aorus 1TB zou beter werken op de PS5 na een firmware update. Ik heb geen computer waar een M2 in kan....

Ik hoor het graag

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-01 13:18
Kenny_026 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:52:
[...]

Ik ben voor de Aorus 7000s gegaan. 209€ bij megekko.
Wat mij trouwens opviel en wat ik geweldig vond, de standaard ruimte op een ps5 die overblijft als je hem koops is 667 gigabyte. Daar moet je het mee doen, maar als je die aorus 7000s 1TB installeert dan heb je wel de volledige 1 terrabyte aan extra ruimte erbij, dat is echt een enorme uitbreiding kwa ruimte op de ps5.

• Amaze86
  • Laatst online: 20:02
@robinez Op je ps5 ssd zit ook het OS dus niet gek dat je minder hebt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Amaze86 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:26:
@robinez Op je ps5 ssd zit ook het OS dus niet gek dat je minder hebt.
Hoop wel dat er ooit een optie komt om het OS toch op de M.2 te kunnen installeren, vooral als de SSDs van de console zelf het zouden begeven, al weet ik niet wat daar de kans op is. Maar dan zou je hem tenminste nog kunnen gebruiken mocht de interne SSD het begeven of veel fouten veroorzaken.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
@Kalder idd zou handige optie zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.gtplanet.net/...-of-pre-order-bonus-cars/

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2021/09/Toyota-Supra-GT500-Castrol-TOMS_02.jpeg
Ook al gepost in gt7 topic maar kan ook wel 1 foto hier doen. Zo ontzettend zin in deze game! Ziet er weer absurd goed uit!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Kalder schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:30:
[...]

Hoop wel dat er ooit een optie komt om het OS toch op de M.2 te kunnen installeren, vooral als de SSDs van de console zelf het zouden begeven, al weet ik niet wat daar de kans op is. Maar dan zou je hem tenminste nog kunnen gebruiken mocht de interne SSD het begeven of veel fouten veroorzaken.
Groot voordeel is natuurlijk dat de levensduur van een SSD vooral beperkt wordt door schrijfacties en dit is nou net hetgene wat niet zoveel gebeurd op een console. Stel je installeert iedere maand een game van 60 GB en de levensduur is 600 TBW (levensduur WD SN850) kan je dat dus 10000 maanden achter elkaar doen oftewel 833 jaar. Vermoed dat er tegen die tijd wel iets anders kapot is gegaan ;)
cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:32:
[...]

Groot voordeel is natuurlijk dat de levensduur van een SSD vooral beperkt wordt door schrijfacties en dit is nou net hetgene wat niet zoveel gebeurd op een console. Stel je installeert iedere maand een game van 60 GB en de levensduur is 600 TBW (levensduur WD SN850) kan je dat dus 10000 maanden achter elkaar doen oftewel 833 jaar. Vermoed dat er tegen die tijd wel iets anders kapot is gegaan ;)
Ja ok, tegenwoordig is de kwaliteit wel verbeterd, maar de eerste SSD die ik kocht voor mijn oude desktop heeft na een tijdje voor steeds meer problemen gezorgd. Maar is er wel bekend wat de TBW van de SSD van de PS5 zou zijn? Zal wel aardig wat kunnen zijn want geloof dat hij best voorzichtig (lees langzaam) schrijft, dus waarschijnlijk heb je wel gelijk.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toen op de PS4 tot chapter 4 gekomen in Death Stranding, vond de omgevingen zo mooi dat ik dacht zou ik het geduld op kunnen brengen om te wachten tot het nog mooier wordt.

Geduld wordt eindelijk beloond, veel zin in de DC morgen 8)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

Phydomir

Dennis

Hulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:38:
[...]

Zolang je de keuze hebt tussen wel of niet saven is er niks aan de hand toch? Hadden ze waarschijnlijk een groter publiek met deze game aangesproken.
Ik snap dat ook nooit zo. Zolang de optie er is, verplicht niemand je om die te gebruiken. Ik snap dat bij Returnal en Souls games er een bepaalde visie is vanuit de makers. Maar neem een Souls game. Die heeft een standaard moeilijkheidsgraad, zou het nou echt afbreuk doen aan de game als er een makkelijkere modus inzit? Helemaal als je een grote waarschuwing in beeld krijgt, waarbij de ontwikkelaar duidelijk maakt dat het volgens hen afbreuk doet aan de ervaring.

Met wat kleine aanpassingen zijn die games voor zo veel meer mensen toegankelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Hulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:38:
[...]

Zolang je de keuze hebt tussen wel of niet saven is er niks aan de hand toch? Hadden ze waarschijnlijk een groter publiek met deze game aangesproken.
Jawel want dan kunnen 😂casuals😂 het ook halen

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mars18 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:27:
Zag onderstaand filmpje op Youtube voorbij komen.
(PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphics [4K HDR 60fps]

YouTube: (PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphi...

Ik dacht serieus voor lange tijd dat dit echt was.....
Wat een grafische kracht zeg
Als je een still ziet is het idd redelijk life-like. Maar het is allemaal te clean en simpelweg te helder en scherp om echt te zijn wanneer het beweegt.

Als ik zo rijd op de motor zie ik echt de boompjes in de berm naast me niet meer helder en scherp en gedetaileerd hoor. :+

Was een tip bij de comments om hem in 140p of 240p te kijken en dan begint het er al aardig op te lijken.

Hoezo hogere resolutie is nodig.... :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-01 11:35
Flagg schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:35:
[...]

Als je een still ziet is het idd redelijk life-like. Maar het is allemaal te clean en simpelweg te helder en scherp om echt te zijn wanneer het beweegt.

Als ik zo rijd op de motor zie ik echt de boompjes in de berm naast me niet meer helder en scherp en gedetaileerd hoor. :+

Was een tip bij de comments om hem in 140p of 240p te kijken en dan begint het er al aardig op te lijken.

Hoezo hogere resolutie is nodig.... :+
Regen en over de witte lijnen rijden.. mss toch niet zo life-like ;)
Phydomir schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:21:
[...]

Ik snap dat ook nooit zo. Zolang de optie er is, verplicht niemand je om die te gebruiken. Ik snap dat bij Returnal en Souls games er een bepaalde visie is vanuit de makers. Maar neem een Souls game. Die heeft een standaard moeilijkheidsgraad, zou het nou echt afbreuk doen aan de game als er een makkelijkere modus inzit? Helemaal als je een grote waarschuwing in beeld krijgt, waarbij de ontwikkelaar duidelijk maakt dat het volgens hen afbreuk doet aan de ervaring.

Met wat kleine aanpassingen zijn die games voor zo veel meer mensen toegankelijk.
Ja dat doet afbraak aan de game. Je wordt geforceerd om door te zetten ipv terug te kunnen vallen op de vangnet van de easy mode. Je krijgt meer spelers maar je krijgt veel meer mensen zullen dan voor de makkelijke weg zullen kiezen. Uiteindelijk krijgen ze een mindere ervaring. Soulsborne games zijn simpelweg niet voor de casual gamer. Ze zijn overigens lang niet zo die hard als ze er op het eerste gezicht uitzien, genoeg mechanics om het makkelijker te maken. Alleen wil je sommige bosses verslaan, dan zul je toch moeten leren hoe het spel werkt.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Ligt het aan mij of is die invade mechanic van deathloop pleuris irritant? Ik word letterlijk elk dagdeel geïnvade. Ik vind er zo echt geen zak meer aan. Ik weet dat je het uit kan zetten maar dat is niet hoe het spel is bedoeld.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

FrankoNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:28:
Ligt het aan mij of is die invade mechanic van deathloop pleuris irritant? Ik word letterlijk elk dagdeel geïnvade. Ik vind er zo echt geen zak meer aan. Ik weet dat je het uit kan zetten maar dat is niet hoe het spel is bedoeld.
Wat boeit het jou nu hoe de makers het spel hebben bedoeld :P ze hebben er ook bewust een optie in gestopt om het via de AI te spelen. Ik vond de invade mechanic in dark souls ook irritant dus dat vermeed ik ook. Speel het spel gewoon op je eigen manier. De invade via AI is toch ook prima. En zeker als je dat minder irritant vind.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-09-2021 23:45 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• FrankoNL
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:34:
[...]

Wat boeit het jou nu hoe de makers het spel hebben bedoeld :P ze hebben er ook bewust een optie in gestopt om het via de AI te spelen. Ik vond de invade mechanic in dark souls ook irritant dus dat vermeed ik ook. Speel het spel gewoon op je eigen manier. De invade via AI is toch ook prima. En zeker als je dat minder irritant vind.
Ja true, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is geweest dat de invade letterlijk elk dagdeel gebeurt. Af en toe is grappig maar elke keer als ik gewoon mijn missie wil doe, sterf ik weer.

Bloed en bloed irritant. Ik vind het echt een breekpunt van deze game.
Wordt de invade ook niet getriggered wanneer je ontdekt wordt? Meende zoiets te hebben gehoord in een van de reviews van de game. Als ik hem überhaupt ga spelen dan staat het bij mij in ieder geval uit. Vond het in watch dogs ook stront vervelend, zo erg dat ik de internet verbinding uit had gezet om het te stoppen

• Phydomir

Phydomir

Dennis

cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:44:
[...]

Ja dat doet afbraak aan de game. Je wordt geforceerd om door te zetten ipv terug te kunnen vallen op de vangnet van de easy mode. Je krijgt meer spelers maar je krijgt veel meer mensen zullen dan voor de makkelijke weg zullen kiezen. Uiteindelijk krijgen ze een mindere ervaring. Soulsborne games zijn simpelweg niet voor de casual gamer. Ze zijn overigens lang niet zo die hard als ze er op het eerste gezicht uitzien, genoeg mechanics om het makkelijker te maken. Alleen wil je sommige bosses verslaan, dan zul je toch moeten leren hoe het spel werkt.
Waarom doet het af aan jouw spelervaring als er een easy mode inzit die optioneel is?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Mr. Jackson
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07-2023
Wesley-groet schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:18:
Misschien is de vraag hier al ergens gesteld, maar:

Hoe kun je een M2 SSD updaten?? De Gigabyte Aorus 1TB zou beter werken op de PS5 na een firmware update. Ik heb geen computer waar een M2 in kan....

Ik hoor het graag
Via NVME naar usb.
YouTube: PS5 SSD Upgrade How To Update The Firmware On The Aorus 7000s Gen4 M...
FrankoNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:52:
[...]

Ja true, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is geweest dat de invade letterlijk elk dagdeel gebeurt. Af en toe is grappig maar elke keer als ik gewoon mijn missie wil doe, sterf ik weer.

Bloed en bloed irritant. Ik vind het echt een breekpunt van deze game.
Lol, git gud n00b >:)

zet gewoon uit joh

• Phydomir

Phydomir

Dennis

FrankoNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:28:
Hoe dichter je bij het eind komt hoe vaker je geïnvade wordt heb ik het idee. Heb hem altijd op offline gehad en dan is dat prima te doen.

Phydomir schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:33:
[...]

Waarom doet het af aan jouw spelervaring als er een easy mode inzit die optioneel is?
Omdat het een optie geeft die ik zo’n geval ga gebruiken als het tegenzit en de frustratie oploopt. Nu zul je zeggen, maar je hoeft het niet te gebruiken! Realiteit is dat op zo’n moment ik en met mij heel veel gamers de makkelijke weg kiezen. Br het is al veel te laat en je wil naar bed, je hebt al 20x de boss geprobeerd n het wil maar niet lukken…. niet iedereen is die die hard gamer die zichzelf bewust wil pijnigen. Nu wordt je geforceerd om te blijven proberen, goed te kijken waar de openingen zijn en niet domweg wat te hakken. De rush die je dan krijgt is niet te beschrijven…. En ondanks dat ik dat weet, ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik de makkelijke weg ga nemen als het tegen zit.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de stelling dat er geen easy mode in zit. Sekiro uitgezonderd is het heel goed mogelijk om de spellen aanzienlijk makkelijker te maken door simpelweg te (over)levellen en Simmons te gebruiken. Als je op hard wil spelen doe je gewoon een BL4 run. Ik heb dat bij bloodborne even geprobeerd, de cleric beast lukte nog net na 10 pogingen maar father gascoigne was ik na 4 pogingen klaar mee.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:58:
[...]

Omdat het een optie geeft die ik zo’n geval ga gebruiken als het tegenzit en de frustratie oploopt. Nu zul je zeggen, maar je hoeft het niet te gebruiken! Realiteit is dat op zo’n moment ik en met mij heel veel gamers de makkelijke weg kiezen. Br het is al veel te laat en je wil naar bed, je hebt al 20x de boss geprobeerd n het wil maar niet lukken…. niet iedereen is die die hard gamer die zichzelf bewust wil pijnigen. Nu wordt je geforceerd om te blijven proberen, goed te kijken waar de openingen zijn en niet domweg wat te hakken. De rush die je dan krijgt is niet te beschrijven…. En ondanks dat ik dat weet, ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik de makkelijke weg ga nemen als het tegen zit.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de stelling dat er geen easy mode in zit. Sekiro uitgezonderd is het heel goed mogelijk om de spellen aanzienlijk makkelijker te maken door simpelweg te (over)levellen en Simmons te gebruiken. Als je op hard wil spelen doe je gewoon een BL4 run. Ik heb dat bij bloodborne even geprobeerd, de cleric beast lukte nog net na 10 pogingen maar father gascoigne was ik na 4 pogingen klaar mee.
Ik snap wat je zegt, maar voor veel andere mensen (waaronder ik), is dat het moment om dan maar de handdoek in de ring te gooien en de game nooit meer verder te spelen. Ik vraag me dan ook af wat erger is, even kort terugschalen naar easy voor die specifieke missie, of überhaupt de rest van de game missen. Maar belangrijker, welke groep voorrang moet krijgen vanuit dev/uitgevers oogpunt
Steven030 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:20:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar voor veel andere mensen (waaronder ik), is dat het moment om dan maar de handdoek in de ring te gooien en de game nooit meer verder te spelen. Ik vraag me dan ook af wat erger is, even kort terugschalen naar easy voor die specifieke missie, of überhaupt de rest van de game missen. Maar belangrijker, welke groep voorrang moet krijgen vanuit dev/uitgevers oogpunt
Maar wat is er erg aan?
Mijn zoontje van 5 gaat die spellen ook nooit spelen. Moet From ineens het niveau lego toevoegen? En hoe zou die easy mode er dan uit moeten zien?
En hoe moet volgens jou die easy mode eruit zien volgens jou?

FromSW weet precies wat voor games ze maken en voor welke doelgroep. En ondanks dat ik een casual gamer ben (speel meeste games op easy), heb ik wel enorm van BB genoten.

Heb je overigens geprobeerd de game zo easy mogelijk te maken? Of ben je afgehaakt na een uurtje proberen?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:07:
[...]

Maar wat is er erg aan?
Mijn zoontje van 5 gaat die spellen ook nooit spelen. Moet From ineens het niveau lego toevoegen? En hoe zou die easy mode er dan uit moeten zien?
En hoe moet volgens jou die easy mode eruit zien volgens jou?

FromSW weet precies wat voor games ze maken en voor welke doelgroep. En ondanks dat ik een casual gamer ben (speel meeste games op easy), heb ik wel enorm van BB genoten.

Heb je overigens geprobeerd de game zo easy mogelijk te maken? Of ben je afgehaakt na een uurtje proberen?
Ah excuus, ik doelde meer op games als Returnal, waar ze zelfs de optie eruit hadden gesloopt om even je health op te laden door te slapen in je schip voordat je een boss-fight zou starten. Ik heb tot mijn schaamte veel te veel uren besteed zonder het einde van de game zelfs maar enigszins in zicht te krijgen. Prachtig spel dat heerlijk speelt, maar gewoon écht te tijdrovend. Een optie om het íéts makkelijker te maken zoals dat health laden door te slapen zou mij gemotiveerd hebben om de game langer door te spelen.
FROM-games heb ik me al lang sinds Bloodborne bij neergelegd dat het niet mijn type spellen zijn en dat is oké en dat hoeft ook helemaal niet. Maar dat is een heel ander type moeilijkheid dan een Returnal. En ik begrijp heel goed dat mensen er gek op zijn

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:17

Superkiwi

Hoi doei

cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:07:
[...]
FromSW weet precies wat voor games ze maken en voor welke doelgroep.
Precies dat.
Drie dingen je moet onthouden bij From games:
1. Het zijn geen games voor de massa;
2. Het zijn trial and error games;
3. Het zijn gaan games voor de massa.

De games zijn ontwikkeld met het idee een gezonde dosis uitdaging te bieden. Ja, het vergt niet meer dan eens enkele pogingen om verder te komen maar des te groter de euforie als je een boss verslaat of een nieuw savepunt treft.

Niet elke game is voor iedereen.
Zouden ze bij racesims ook Need for Speed controls/physics/handling als optie moeten implementeren omdat het anders voor casual gamers te moeilijk is?
Moet er in een war sim een autoheal/respawn optie komen omdat het anders voor de casual gamer te moeilijk is?
Niet elke game is voor iedereen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil gewoon een spel spelen om me te vermaken en de tijd te doden. Ik speel geen spellen om goed te worden in een spel, dan ga ik wel natuurkunde studeren.

Ik snap nooit zo goed waarom iemand een mening denkt te moeten hebben over hoe anderen een spel moeten spelen dat puur sp is. Wil jij het spelen op de manier die de makers voor ogen hadden prima, wil je het moeilijker maken, why not, wil je het makkelijker doen, ga je gang, niemand heeft daar last van.
En om nou anderen te willen beperken omdat je zelf geen discipline hebt om het te blijven doen zoals je eigenlijk wilt... eh what?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:19:
Ik wil gewoon een spel spelen om me te vermaken en de tijd te doden. Ik speel geen spellen om goed te worden in een spel, dan ga ik wel natuurkunde studeren.

Ik snap nooit zo goed waarom iemand een mening denkt te moeten hebben over hoe anderen een spel moeten spelen dat puur sp is. Wil jij het spelen op de manier die de makers voor ogen hadden prima, wil je het moeilijker maken, why not, wil je het makkelijker doen, ga je gang, niemand heeft daar last van.
En om nou anderen te willen beperken omdat je zelf geen discipline hebt om het te blijven doen zoals je eigenlijk wilt... eh what?
Dan zijn (onder andere) From Software games dus niks voor jou, je hoeft ze ook niet perse te spelen toch?

Als je een toegankelijke game zoekt om te spelen ter vermaak/ontspanning is er meer dan genoeg keuze bij andere games.

• ArthurMorgan
  • Niet online
SD5k schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:28:
[...]

Dan zijn (onder andere) From Software games dus niks voor jou, je hoeft ze ook niet perse te spelen toch?

Als je een toegankelijke game zoekt om te spelen ter vermaak/ontspanning is er meer dan genoeg keuze bij andere games.
En als ik die games nou leuk vindt op een iets makkelijkere wijze?

Gewoon een vriendelijk bedoelde vraag. Maar waarom denk jij voor mij dat te moeten bepalen? Jij speelt het spel op jouw manier, ik op de mijne... beiden blij. Toch?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:35:
[...]
Dan ben je daar uiteraard vrij in. From games 'op makkelijkere wijze' zijn nog steeds moeilijk imo.

Daar ging het echter niet om, het ging erom of uitdagende games een easy modus zouden moeten hebben ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Draai het eens om. Er zijn ook games waarin de moeilijkste optie niet meer zit. (vaak opvolgers van eerdere games) Dat is voor een deel van de mensen die nu tegen makkelijke versies zijn ook een doorn in het oog. Het verdedigen van dat die versie er niet is, is in mijn ogen net zo vervelend. Ook die mensen moet je gewoon de optie geven. De optimale manier van spelen voor zo veel mogelijk mensen.

Wat ik zelf ook regelmatig merk is dat ik bij versie 1 op makkelijk begin, de opvolger op normaal, en dan soms zelfs later toch nog weer hoger. Omdat je uiteindelijk wel beter wordt. Dus wat nu misschien geen 'game voor mij' zou zijn, zou dat over 2 jaar wel kunnen zijn. Puur omdat ik in het spel heb kunnen komen zonder frustraties aan het begin.

[ Voor 30% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-09-2021 10:42 ]

From Software games zijn nou net zo goed als altijd de games waar ik vanaf blijf, heb wel eens wat via PS+ gekregen van FromSW, maar ik kan er nooit goed inkomen dat soort games, en ga dan ook tig keren dood en dan heb ik het echt wel gehad met zo'n game.
Erg? Nee, genoeg andere games te spelen.
Jammer? Ja, zou de games wel willen spelen als er een optie was om ze op makkelijk te zetten, maar kan me voorstellen dat dat het verleidelijk zou maken voor veel mensen om hem voor die ene boss ff op easy te zetten.

• ArthurMorgan
  • Niet online
just kidding: gewoon 2 versies verkopen. 1 Met alle modes en 1 waarop je niet kunt kiezen voor de makkelijke optie :D

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:00:
just kidding: gewoon 2 versies verkopen. 1 Met alle modes en 1 waarop je niet kunt kiezen voor de makkelijke optie :D
Haha, ik zie het al voor me: "Demon's Souls: The Easy Edition" met regenboog gekleurde eenhoorn op de cover :+

Tsja, ik speel ook games voor de leuk en het verhaal, niet vanwege 'pride and accomplishment' en de moeilijkheidsgraad :X

De From games/Bloodborne/Souls whatever games zou ik wel graag spelen, en als er een easy mode was geweest had ik ze zeker gekocht..
Nu laat ik ze (helaas) links liggen, omdat ik geen geld heb voor nieuwe TV's elke week.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:02:
[...]

Haha, ik zie het al voor me: "Dark Souls: The Easy Edition" met regenboog gekleurde eenhoorn op de cover :+
Die koop ik dan alleen al voor de hoes :D

semiserieus: zou een DLC helpen om de mensen die uit frustratie even voor makkelijk kiezen, maar dat achteraf niet leuk vinden te behoeden om alsnog te doen?

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:35:
[...]

Gewoon een vriendelijk bedoelde vraag. Maar waarom denk jij voor mij dat te moeten bepalen? Jij speelt het spel op jouw manier, ik op de mijne... beiden blij. Toch?
@SD5k bepaalt dat niet voor jou, dat doet FromSoftware. Zij hebben een bepaalde visie bij hun games en schijnbaar past een easy mode daar niet bij.

https://psnprofiles.com/RaemNL

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:05:
[...]

Die koop ik dan alleen al voor de hoes :D

semiserieus: zou een DLC helpen om de mensen die uit frustratie even voor makkelijk kiezen, maar dat achteraf niet leuk vinden te behoeden om alsnog te doen?
Ik snap je wel, maar je kunt het ook zo laten en accepteren dat die games juist voor de die-hards zijn. En daar bij blijven.

We hoeven niet alles toegankelijk en inclusief te maken voor iedereen :>

• ArthurMorgan
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:10:
[...]

@SD5k bepaalt dat niet voor jou, dat doet FromSoftware. Zij hebben een bepaalde visie bij hun games en schijnbaar past een easy mode daar niet bij.
Maar de discussie gaat over of ze dat zouden 'mogen' veranderen. En sommigen zijn daar tegen. En dààr reageer ik op :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:40:
Draai het eens om. Er zijn ook games waarin de moeilijkste optie niet meer zit. (vaak opvolgers van eerdere games) Dat is voor een deel van de mensen die nu tegen makkelijke versies zijn ook een doorn in het oog. Het verdedigen van dat die versie er niet is, is in mijn ogen net zo vervelend. Ook die mensen moet je gewoon de optie geven. De optimale manier van spelen voor zo veel mogelijk mensen.

Wat ik zelf ook regelmatig merk is dat ik bij versie 1 op makkelijk begin, de opvolger op normaal, en dan soms zelfs later toch nog weer hoger. Omdat je uiteindelijk wel beter wordt. Dus wat nu misschien geen 'game voor mij' zou zijn, zou dat over 2 jaar wel kunnen zijn. Puur omdat ik in het spel heb kunnen komen zonder frustraties aan het begin.
Het beter worden zoals je in je laatste alinea beschrijft is juist een onderdeel van de FS games, alleen gebeurt dat nu dus binnen één game en niet over een hele serie zoals jij beschijft.

Uiteindelijk is de speler degene die het meeste 'levelt', de stats zijn daar naar mijn mening ondergeschikt aan.
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:13:
[...]

Maar de discussie gaat over of ze dat zouden 'mogen' veranderen. En sommigen zijn daar tegen. En dààr reageer ik op :)
Ik ben daar niet op tegen, maar ik vind het persoonlijk niet nodig.
poor Leno schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:04:
Tsja, ik speel ook games voor de leuk en het verhaal, niet vanwege 'pride and accomplishment' en de moeilijkheidsgraad :X

De From games/Bloodborne/Souls whatever games zou ik wel graag spelen, en als er een easy mode was geweest had ik ze zeker gekocht..
Nu laat ik ze (helaas) links liggen, omdat ik geen geld heb voor nieuwe TV's elke week.
Ik speel FR games ook voor de leuk, die "pride and accomplishment" voel ik uiteraard wel, maar dat gaat me niet om online bragging rights ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door SD5k op 24-09-2021 11:21 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aah de eeuwige discussie van difficulty in games. :) Zelf houd ik enorm van uitdagende games. Juist gamen is voor mij dan ook een vorm van entertainment waar ik me zelf mee kan uitdagen. Het gevoel van "overwinning" dat ik krijg als ik:

-Een boss in FromSoftware games versla
-Een pacified run in Cuphead complete
-Een extreme track in Trials met 0 faults haal

is zo ontzettend tof. Zeker als je er uren voor hebt gezeten om het toch voor elkaar te krijgen. Moeilijke trials and error games zijn dan ook wel echt mijn ding. Wat de game wel moet zijn is "eerlijk". Met andere woorden, als je afgaat moet het volledig te wijten zijn aan je eigen skills en fouten die je maakt. Niet aan oneerlijke gameplay elementen en RNG.

Maar ik snap best dat mensen games laten liggen doordat ze te moeilijk zijn en niet de skills, zin en of tijd hebben om die uitdagingen te overwinnen. In mijn optiek zijn er dan een aantal mogelijkheden voor developers om hier iets voor te bedenken.
  • Trophies en achievements moeten altijd gekoppeld worden aan difficulty settings. Ik zal altijd voor een hogere difficulty kiezen als er een trophy of achievement aan gekoppeld is omdat ik het nu eenmaal een leuke toevoeging vind en ik graag games op een of andere manier 'complete', net zoals je vroeger bij de Donkey Kong Country games ook 106% kon halen bijvoorbeeld.
  • From heeft bewust gekozen geen difficulty opties in haar games te bouwen. Echter een manier zoals Hades dit oplost zou best wel eens een leuke toevoeging kunnen zijn (mits gekoppeld aan trophies en achievements). Hades heeft een systeem waarbij je als je vaak dood gaat % gezien steeds minder damage krijgt per run.
  • Celeste heeft verder echt een onwijs uitgebreide optielijst om de game toegankelijker te maken, tot zelfs god mode. Het enige nadeel hierin vind ik dat die dus niet gekoppeld zijn aan trophies en achievements. Ik ben zelf een grote fan van uitdagende platform games, maar ik had volgens mij zelf ook even een zwak moment en gebruik gemaakt van de optie om de game op 75% speed af te laten spelen. Dat vond ik uiteindelijk erg jammer, want ik had de game zelf graag volledig op eigen kracht willen uitspelen, maar er zaten dus geen 'consequenties' aan en dan kies je toch makkelijker voor een 'way out'.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Voor de gene die een Samsung PM9A1 hebben besteld, die heeft net als de Samsung 980 pro een write performance probleem. Met de Samsung 980 pro kun je dat oplossen door hem in een Windows machine te hangen en even met de "Samsung disk magician" de firmware te updaten. Met de PM9A1 gaat dat niet. Je moet dan een OEM firmware package hebben. Toevallig zit deze SSD ook in de Dell XPS 15 9510 en dus kun je hier een OEM firmware package downloaden waarmee je dit probleem oplost: https://www.dell.com/supp...ps-15-9510-laptop/drivers
Chatslet schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:31:
Voor de gene die een Samsung PM9A1 hebben besteld, die heeft net als de Samsung 980 pro een write performance probleem. Met de Samsung 980 pro kun je dat oplossen door hem in een Windows machine te hangen en even met de "Samsung disk magician" de firmware te updaten. Met de PM9A1 gaat dat niet. Je moet dan een OEM firmware package hebben. Toevallig zit deze SSD ook in de Dell XPS 15 9510 en dus kun je hier een OEM firmware package downloaden waarmee je dit probleem oplost: https://www.dell.com/supp...ps-15-9510-laptop/drivers
Ik heb nu om mijn 980 Pro een heatsink van BeQuiet zitten die niet in m'n laptop gaat passen, kun je zo'n heatsink makkelijk even los halen of moet je dan gelijk de thermal pads vervangen?
Zit te twijfelen om hem toch te updaten, ook al bezorgt het me nog geen problemen.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:29:

• From heeft bewust gekozen geen difficulty opties in haar games te bouwen. Echter een manier zoals Hades dit oplost zou best wel eens een leuke toevoeging kunnen zijn (mits gekoppeld aan trophies en achievements). Hades heeft een systeem waarbij je als je vaak dood gaat % gezien steeds minder damage krijgt per run.
FS doet met Demon's Souls juist het tegenovergestelde haha. Hoe vaker je dood gaat (in human vorm), des te moeilijker de game wordt. :P Misschien met hun andere titels ook trouwens, dat weet ik niet. Heb alleen DS gespeeld.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:44:
[...]

FS doet met Demon's Souls juist het tegenovergestelde haha. Hoe vaker je dood gaat (in human vorm), des te moeilijker de game wordt. :P Misschien met hun andere titels ook trouwens, dat weet ik niet. Heb alle DS gespeeld.
Dark Souls 2 heeft ook een dergelijk systeem inderdaad. :) Als je dood gaat, word je health balk steeds een stukje kleiner... Ik ben erg benieuwd naar Elden Ring en welke elementen van hun vorige games ze hebben gecombineerd. Zo vond ik Sekiro erg leuk omdat je niet overpowered kon levelen, zoals in de andere games wel het geval is door simpelweg te grinden. Echter de wijze van spelen in bijv. een Dark Souls 3 (heavy build, light build, magic, etc) was wel een stuk uitgebreider en kon je echt een keuze in maken. Maarja, over een paar maanden weten we meer :)

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 19:15
Ik heb Horizon Zero Dawn gisteren voor het eerst gespeeld. Wat is dat toch een re-te goeie game zeg. De kwaliteit knalt van je scherm af. Bizar.

Eerlijk gezegd vind ik dat toch iets waarin Sony uitblinkt. Je merkt het aan alles in deze game. Dat had ik bij de TLOU ook.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:43:
[...]

Ik heb nu om mijn 980 Pro een heatsink van BeQuiet zitten die niet in m'n laptop gaat passen, kun je zo'n heatsink makkelijk even los halen of moet je dan gelijk de thermal pads vervangen?
Zit te twijfelen om hem toch te updaten, ook al bezorgt het me nog geen problemen.
Moet jouw laptop persé dicht, kan je de kap er niet af laten en de laptop tijdelijk verhogen met hout/lego blokjes of op zijn zij neerleggen?

• Chatslet
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:43:
[...]

Geen idee, die van mij komt morgen met PostNL. Het lijkt me iig niet bevorderlijk voor de heat pads. Wat je misschien zou kunnen doen is als je hem in je laptop zet het SSD klepje van je laptop er af laten en hem zo flashen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

poor Leno schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:11:

We hoeven niet alles toegankelijk en inclusief te maken voor iedereen :>
Waarom niet?

Omdat je dan een eenheidsworst aan games krijgt met erbarmelijke kwaliteit. Alle functies moeten gewoon netjes opgeleverd en getest worden. Dit kost gewoon tijd en geld. Tijd en geld die gestoken kan worden in het bijschaven van mechanics, bugs etc...

En dan komt bij mij de volgende vraag, waar ga je de grens trekken. Want als jij de games moet kunnen spelen, waarom dan niet mijn zoontje van 5?
En waarom alleen de grens trekken bij games? Waarom niet films?
Genoeg films/kunst/boeken etc... die ik niet snap vanwege een onderliggend verhaal. Moeten die ook allemaal naar mijn niveau gebracht worden?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chatslet schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:31:
Ik heb de 2TB versie in mijn PS5 zitten, maar ervaar 0 problemen. Write performance zal echt geen issue worden omdat je op de console heel weinig schrijfacties doet. Zelfs met het downloaden van games over een gigabit lijn kom je láng niet in de buurt bij de maximale performance van deze SSD.
De firmware updaten lijkt mij dan ook zeker niet essentieel.

Edit: Volgens de Dell pagina is deze update alleen bedoeld voor de 512GB en 1TB versies van deze SSD:
Dit pakket bevat de firmware voor de Samsung PM9A1 PCIe Gen4 NVMe 512 GB en 1 TB Solid State-schijven, revisie 36304229, Storagefirmware is een microcode die is geïntegreerd op storageapparaten, zoals harde schijven of Solid State-schijven. De firmware beheert de functionaliteit van de apparaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Nyarlathotep op 24-09-2021 12:34 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chatslet
@Nyarlathotep
Je zal het probleem ook niet meteen gaan ervaren. De firmware bug zorgt er voor dat de SLC write cache niet geleegd wordt. Die wordt in de regel voor random writes gebruikt. De meeste klachten over deze bug ontstaan dus ook na een paar maanden tot een half jaar. Ofwel, als er uiteindelijk een of andere open world PS5 game uitkomt die veel random writes doet dan zullen mensen gaan klagen. Het lijkt me dus zeer verstandig om gewoon nu die update al te doen. Het is een vrij simpele handeling en je bent eventuele problemen voor. Dan loop je dus niet het risico dat je na een half jaar alsnog aan de slag kan als hij al vol met spellen staat.

Edit: Verder naar beneden scrollen bij Dell. Dan kom je de firmware voor de 2TB versie tegen:

https://www.dell.com/supp...ctcode=xps-15-9510-laptop

[ Voor 13% gewijzigd door Chatslet op 24-09-2021 12:43 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chatslet schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:41:
@Nyarlathotep
Je zal het probleem ook niet meteen gaan ervaren. De firmware bug zorgt er voor dat de SLC write cache niet geleegd wordt. Die wordt in de regel voor random writes gebruikt. De meeste klachten over deze bug ontstaan dus ook na een paar maanden tot een half jaar. Ofwel, als er uiteindelijk een of andere open world PS5 game uitkomt die veel random writes doet dan zullen mensen gaan klagen. Het lijkt me dus zeer verstandig om gewoon nu die update al te doen. Het is een vrij simpele handeling en je bent eventuele problemen voor. Dan loop je dus niet het risico dat je na een half jaar alsnog aan de slag kan als hij al vol met spellen staat.

Edit: Verder naar beneden scrollen bij Dell. Dan kom je de firmware voor de 2TB versie tegen:

In dat geval sta ik gecorrigeerd. Ik kon ook helemaal geen changelog vinden.
Ik zal dan even iets moeten verzinnen om het ding te updaten. Zal wel een NVME/USB adapter worden.

• Chatslet
@Nyarlathotep
Als die van mij binnenkomt hang ik hem even snel in een mini pctje of laptop. Voor zover ik weet kun je je boot drive flashen dus zou je er even snel Windows 10 op kunnen installeren.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:20:
[...]

Omdat je dan een eenheidsworst aan games krijgt met erbarmelijke kwaliteit. Alle functies moeten gewoon netjes opgeleverd en getest worden. Dit kost gewoon tijd en geld. Tijd en geld die gestoken kan worden in het bijschaven van mechanics, bugs etc...

En dan komt bij mij de volgende vraag, waar ga je de grens trekken. Want als jij de games moet kunnen spelen, waarom dan niet mijn zoontje van 5?
Genoeg films/kunst/boeken etc... die ik niet snap vanwege een onderliggend verhaal. Moeten die ook allemaal naar mijn niveau gebracht worden?
Alle films moeten explosies en blote tetten krijgen! :(

Niet alleen voor games oid, maar gewoon de huidige Zeitgeist: Omdat mensen eens moeten realiseren en accepteren dat niét alles voor iedereen weggelegd is en er niet geforceerd getracht moet worden om alles en iedereen maar ergens in te schoenlepelen omdat er anders zielig-huilie-huilie over wordt wordt gedaan :N

Ik wil ook wel eens wat. Ja jammer.

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-01 23:20
Ja lap, heb juist mijn 980 pro in mijn PS5 geprikt, hoop dat de recente batch al geflashed zijn met de firmware fix.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

poor Leno schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:04:
Wie liep er in BF1 ook alweer trots rond met die dogtags die bijna niemand had omdat je daar veel tijd aan frustrerende dingen voor moest spenderen :+
Dus nu niet aankomen met je "ik geef niks om e-peni" ;)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:20:
[...]

Dat de kwaliteit er onder zou leiden lijkt mij heel erg sterk, maar meer opties kosten meer geld, dus dat zou nog kunnen.
De grens waar je het over hebt wordt al getrokken door de content. De games waar we het hier over hebben zijn sowieso 18+.
Wat betreft je film vergelijking, nu ga je over op smaak vs toegankelijkheid. Twee totaal verschillende dingen. Ik heb het hier niet over smaak, maar de mogelijkheid om iets te spelen.

Superkiwi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:11:
[...]

Wie liep er in BF1 ook alweer trots rond met die dogtags die bijna niemand had omdat je daar veel tijd aan frustrerende dingen voor moest spenderen :+
Dus nu niet aankomen met je "ik geef niks om e-peni" ;)
Ha lol, die 4 dogtags (en de boog in BF4 ;))

Maar ik bedoel gewoon games in het algemeen over moeilijkheidsgraad en frustratie zoals de games die ik noemde.

Dat voegt voor mij verder niets toe bij de story driven games.
Caayn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:58:
[...]
Moet jouw laptop persé dicht, kan je de kap er niet af laten en de laptop tijdelijk verhogen met hout/lego blokjes of op zijn zij neerleggen?
Ben dus vandaag door een uitermate nutteloos langdurend proces gegaan van het herinstalleren van windows aangezien de laptop niet in RAID mocht staan anders werd de SSD niet herkend door Samsung Magician, heb m'n bestanden kunnen behouden gelukkig, maar moest de laptop dus in AHCI zetten en dat pikte windows niet zonder herinstallatie. Dus uiteindelijk herkende de software de SSD, bleek de laatste firmware er al op te staan 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( Nu dus weer alles terug gezet zoals het was en windows weer geinstalleerd. Moest natuurlijk ook weer alle games opnieuw downloaden op de PS5, dus al met al zeer productieve dag vandaag!.... :F

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

poor Leno schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:19:
[...]
Maar ik bedoel gewoon games in het algemeen over moeilijkheidsgraad en frustratie zoals de games die ik noemde.
Ben het met je eens. Ook met de eerdergenoemde stelling dat ze games (maar ook boeken, films etc) niet voor iedereen moeten/hoeven te maken. Waar houdt het dan op? Zo donderde ik bij Super Mario nogal eens de afgrond in, dus ik zou graag een onzichtbare brug tussen de zwevende bakstenen zien.

• FrankoNL
Esthar schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:42:
Ja lap, heb juist mijn 980 pro in mijn PS5 geprikt, hoop dat de recente batch al geflashed zijn met de firmware fix.
Ga daar maar niet vanuit. Dat is te kort dag.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 07:24
Raem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:17:
[...]

Alle films moeten explosies en blote tetten krijgen! :(
Dat dan weer wel 👌🏻

Een souls game moet moeilijk zijn en doorzettingsvermogen vergen. Dat is de charme van dat soort games.
FrankoNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:20:
[...]

Ga daar maar niet vanuit. Dat is te kort dag.
De mijne had dus al wel de laatste firmware. (Out of the box)

Phydomir schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:18:
[...]

Dat de kwaliteit er onder zou leiden lijkt mij heel erg sterk, maar meer opties kosten meer geld, dus dat zou nog kunnen.
De grens waar je het over hebt wordt al getrokken door de content. De games waar we het hier over hebben zijn sowieso 18+.
Wat betreft je film vergelijking, nu ga je over op smaak vs toegankelijkheid. Twee totaal verschillende dingen. Ik heb het hier niet over smaak, maar de mogelijkheid om iets te spelen.
Weet niet hoe bekend je met project managament bent, maar je hebt een triple costraint waar aan je mee te dealen hebt. https://en.wikipedia.org/wiki/Project_management_triangle
Bij dit soort projecten staan budget en timing redelijk vast, hoewel we recentelijk wel zien dat timing tegenwoordig minder belangrijk is dan kwaliteit. Als je scope dan gaat vergroten dan gaat de kwaliteit er automatisch onder lijden tenzij je er meer budget of tijd tegenaan gooit. Budget wordt vaak gedicteerd door het aantal mensen dat je hebt en kan inzetten dus daar heb je ook niet super veel ruimte om te variëren.

Hoezo is dit smaak. Als ik het verhaal niet snap omdat het een of andere meta shit is dan gaat het wel degelijk over toegankelijkheid. Omgekeerd is die moeilijkheidsgraad ook niks anders als een mechanic die je smaak moet zijn.
k1978 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:28:
[...]

Dat dan weer wel 👌🏻

Een souls game moet moeilijk zijn en doorzettingsvermogen vergen. Dat is de charme van dat soort games.
En eigenlijk ook wel explosies en blote tetten

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 07:24
cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:35:
[...]

En eigenlijk ook wel explosies en blote tetten
Dan is het compleet 👌🏻

• Esthar
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:34:
[...]

De mijne had dus al wel de laatste firmware. (Out of the box)
En wat was de productie datum van uw ssd?
Esthar schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:40:
[...]

En wat was de productie datum van uw ssd?
Geen flauw idee... hoe moet ik daarachter komen? Het is gewoon een 980 Pro.

• Esthar
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:45:
[...]

Geen flauw idee... hoe moet ik daarachter komen? Het is gewoon een 980 Pro.
Staat op de originele verpakking (retail doosje) van uw 980 pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Esthar op 24-09-2021 16:49 ]

Esthar schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:48:
[...]

Staat op de originele verpakking (retail doosje) van uw 980 pro.
staat op: 2021 07 30,
30 juli dus

• Esthar
Kalder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:49:
[...]

staat op: 2021 07 30,
30 juli dus
Thx, mijn is van 12 juli.
Ik ga het straks toch controleren op mijn computer of de laatste firmware erop staat voor de zekerheid.

EDIT:
Net gecontroleerd en de nieuwste firmware stond er al op geflashed _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Esthar op 24-09-2021 17:20 ]

• Amaze86
Deze heatsink wil je hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Amaze86 op 24-09-2021 17:46 ]

@Amaze86 hoezo is dit een review?
Die gast heeft hem uitgepakt en geinstalleerd, en daar had hij 20 min voor nodig. Klinkt mij meer als een unboxing dan een review

• Amaze86
@cold_as_ijs Misschien krijgt die zo meer hits....

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 17:06
ik wacht wel met bestellen , ssd prijzen vliegen de pan uit (incl heatsink ) sinds de firmware release !

• Mr. Jackson
Gandalf68 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:26:
ik wacht wel met bestellen , ssd prijzen vliegen de pan uit (incl heatsink ) sinds de firmware release !
Vraag me echter wel af of de prijzen snel zakken aangezien de vraag enorm hoog is en het aanbod momenteel laag.

WD SN850 bijvoorbeeld is nu overal totaal uitverkocht.. Het goedkopere alternatief (Aorus 7000s) heeft een firmware update die (volgens mij) alleen via Microsoft geïnstalleerd kan worden en ik heb Mac.

Ik ben best bereid wat meer te lappen maar vind nergens voorraad

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:38
Mr. Jackson schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:43:
[...]

Vraag me echter wel af of de prijzen snel zakken aangezien de vraag enorm hoog is en het aanbod momenteel laag.

WD SN850 bijvoorbeeld is nu overal totaal uitverkocht.. Het goedkopere alternatief (Aorus 7000s) heeft een firmware update die (volgens mij) alleen via Microsoft geïnstalleerd kan worden en ik heb Mac.

Ik ben best bereid wat meer te lappen maar vind nergens voorraad :(
Ach ja..

Beter een PS5 zonder extra SSD dan een SSD maar geen PS5 toch? :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mr. Jackson
Thalaron schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:29:
[...]

Ach ja..

Beter een PS5 zonder extra SSD dan een SSD maar geen PS5 toch? :+
Haha ja man, elke dag nog helemaal happy mee! First world problems hé..

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-01 20:42
Toevallig mensen die een skin zoeken voor hun PS5....
Easyskinz heeft 55% korting actief en moet zeggen deze Carbon Fibre 3d ziet er echt vet uit dus heb een gokje gewaagd, maar mocht iemand dus ook op zoek zijn naar een kwalitatief goeie skin sla je slag :)

https://nl.easyskinz.com/...on-fibre-3d-textured-skin

Dit idee is het,

YouTube: iPhone 12 Forged Carbon Skin | SopiGuard

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:02
Kan iemand me een beetje op weg helpen met Deathloop?

Ben een groot fan van de Arkane games. De Dishonored games en Prey meerdere keren volledig uitgespeeld. Gisteren aan Deathloop begonnen en alhoewel de game wel intrigeert heb ik het gevoel dat ik hem helemaal verkeerd speel. Ook groot fan van stealth games in het algemeen.

Op de één of andere manier heb ik continu het gevoel dat ik dit spel compleet verkeerd speel.

spoiler: title
Gisteren heb ik drie visionairs weten om te leggen. Bij twee van de drie gebeurde dit eigenlijk per ongeluk. 1 van de twee werd omgelegd door een turret die ik vanuit een klein raam had gehackt, de ander liep ook langs een turret, ik kwam in een shootout met meerdere klonen oid en ik won.

Op het begin van het spel gaat het over een boek met manieren waarop je de visionairs het beste kan aanpakken maar vooralsnog heb ik het vrij random aangepakt.

De vrijheid van het vinden en omleggen van vijanden die in Dishonored juist zo leuk was lijkt hier volledig aan me te ontgaan en het lijkt alsof ik de game gewoon verkeerd speel.

Tips zijn welkom. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 25-09-2021 09:18 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39
Vind toch dat ze een manier moeten vinden om die SSD's in je PS5 te kunnen flashen met nieuwe firmware als ik eerlijk ben.
Denk dat het gros van de gebruikers niet de middelen hebben dit zelf te kunnen doen.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:58
schumi2004 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:12:
Vind toch dat ze een manier moeten vinden om die SSD's in je PS5 te kunnen flashen met nieuwe firmware als ik eerlijk ben.
Denk dat het gros van de gebruikers niet de middelen hebben dit zelf te kunnen doen.
Even geduld en er zullen vanzelf wel 'ps5 ready' ssd's beschikbaar worden.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik zie dat niet zo snel gebeuren. Dan moeten al die fabrikanten hun huidige pc flash software ombouwen naar iets wat werkt op de PS5 en dan moet Sony dat ook allemaal goed gaan keuren.

Opzich is het goed dat de consument de keuze heeft maar voor de gemiddelde eindgebruiker lijkt me de keuze die ze bij Microsoft hebben gemaakt beter/makkelijker.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:54
Ik begrijp dat het vervelend is maar met een PC kon je in het verleden veelal de firmware van een externe HDD (USB) niet flashen. Flashen kon alleen met interne HDD's.
Het is geen nieuw probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door ariekanari op 25-09-2021 14:11 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 11:25
Eens. Die hele implementatie van ssd uitbreiding is natuurlijk waanzin bij Sony. Aan de andere kant voor huis tuin en keuken gebruiker is de 650gb meer dan genoeg dus wss zal maar een klein groepje ssd überhaupt uit willen breiden.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

TdV

Chatslet schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:41:
@Nyarlathotep

Ik heb de 2tb versie maar de flash tools van dell en lenovo herkennen hem niet. Na wat zoekwerk blijkt dat het type MZVL22T0HBLB-00B00 de OEM versie te zijn die niet door dell lenovo etc word gebruikt. Hun flash tools werken dus niet op dit type. Ik twijfel nu of ik hem terug ga sturen of het maar voor lief neem (of afwacht of er nog een oem update volgt).
Terugsturen
Klinkt lullig, maar je koopt een product dat gewoon niet voldoet aan de specificaties. Klinkt leuk die nieuwe firmware, maar eigenlijk moet dit er vanuit de fabriek al inzitten.
We klagen allemaal over de Day-1 patches bij games, ik zie niet in waarom het bij SSD firmware dan wel acceptabel is.

Probleem is wel dat Samsung er gewoon mee weg komt.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mr. Jackson schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:43:
[...]

Het goedkopere alternatief (Aorus 7000s) heeft een firmware update die (volgens mij) alleen via Microsoft geïnstalleerd kan worden en ik heb Mac.
Ik heb geen firmware hoeven installeren vokr de Aorus of bedoel je dat niet?
cold_as_ijs schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:45:
[...]

Terugsturen
Klinkt lullig, maar je koopt een product dat gewoon niet voldoet aan de specificaties. Klinkt leuk die nieuwe firmware, maar eigenlijk moet dit er vanuit de fabriek al inzitten.
We klagen allemaal over de Day-1 patches bij games, ik zie niet in waarom het bij SSD firmware dan wel acceptabel is.

Probleem is wel dat Samsung er gewoon mee weg komt.
Ik merk geen verschil in performance met de interne SSD van de PS5, ik heb er ook een 1TB 980 Pro in zitten, met de nieuwste firmware, en de gerapporteerde leessnelheid na het formateren op de PS5 is net iets boven 5,5GB/s ik denk eigenlijk niet dat de laatste firmware echt veel verschil zal maken.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39
Ik zie er trouwens best een aantal in V&A aangeboden worden (980 Pro 2TB) alleen de vraag prijs geeft me at vraagtekens als je weet dat goedkoopste 359 bij Bol.com 345 bij Amazon is.

pricewatch: Samsung 980 Pro 2TB

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 25-09-2021 16:17 ]

• Mr. Jackson
Kenny_026 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen firmware hoeven installeren vokr de Aorus of bedoel je dat niet?
Hoeft ook niet per se lees ik. Hij werkt zonder ook maar met die update is de stabiliteit beter. Wordt hier (en in de comments) uitgelegd: YouTube: PS5 SSD Upgrade How To Update The Firmware On The Aorus 7000s Gen4 M...
Kalder schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:11:
[...]

Ik merk geen verschil in performance met de interne SSD van de PS5, ik heb er ook een 1TB 980 Pro in zitten, met de nieuwste firmware, en de gerapporteerde leessnelheid na het formateren op de PS5 is net iets boven 5,5GB/s ik denk eigenlijk niet dat de laatste firmware echt veel verschil zal maken.
Firmware lost probleem op met de SLC cache. Hierdoor ksn de schrijfsnelheid na verloop van tijd gigantisch inkakken. Niet een gigantisch probleem voor de PS5 overigens aangezien het aantal schrijfacties wel meevalt, hij wordt vooral gestresst tijdens uitlezen.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cold_as_ijs schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:25:
[...]

Firmware lost probleem op met de SLC cache. Hierdoor ksn de schrijfsnelheid na verloop van tijd gigantisch inkakken. Niet een gigantisch probleem voor de PS5 overigens aangezien het aantal schrijfacties wel meevalt, hij wordt vooral gestresst tijdens uitlezen.
Speelt dit ook als je de PS5 regelmatig uitzet?
Ik denk dat het allemaal drukte is om niets... En inderdaad vinden er sowieso al weinig schrijfacties plaats.

Omg.. wat moet, dat moet.. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpqszvMrG9ajsq3tMMv4MOTSTa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BvezMQLfGiSWY7vAuHVdrPzk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt5dAmKqw361yXkx0fXZooxcGXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5X1RWUBkzixqEvbVIUAGiPDJ.png?f=fotoalbum_large

https://rusushop.com/

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Steven030 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:19:
[...]

Ah excuus, ik doelde meer op games als Returnal, waar ze zelfs de optie eruit hadden gesloopt om even je health op te laden door te slapen in je schip voordat je een boss-fight zou starten. Ik heb tot mijn schaamte veel te veel uren besteed zonder het einde van de game zelfs maar enigszins in zicht te krijgen. Prachtig spel dat heerlijk speelt, maar gewoon écht te tijdrovend. Een optie om het íéts makkelijker te maken zoals dat health laden door te slapen zou mij gemotiveerd hebben om de game langer door te spelen.
FROM-games heb ik me al lang sinds Bloodborne bij neergelegd dat het niet mijn type spellen zijn en dat is oké en dat hoeft ook helemaal niet. Maar dat is een heel ander type moeilijkheid dan een Returnal. En ik begrijp heel goed dat mensen er gek op zijn
Valt echt reuze mee met de juiste build & weapons. Valt in een speeldag (6-7u) max 2 uit te spelen tot de first ending, en de true ending is 4 uur werk
Pagina: 1 ... 163 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord