🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Er zit wel degelijk verschil in hoe hard je PS5 blaast dan, en hoe hard je PS5 trilt. De een hoort alleen gespin, en de ander (zoals ik) een ergere jet dan de PS4 Pro tijdens het opstarten van Warzone. En als ik er geen muismat onder heb liggen trilt hij enorm op mijn TV-meubel zodat het klinkt als een klopboor. Is helemaal niet erg en ik stoor me er niet aan, maar dat heeft echt niet iedereenVerwijderd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:19:
[...]
Dat de disc spint is heel normaal en bij alle PS5's het geval. Het is niet zo dat het een loterij is of je een stille krijgt of niet. De disc drive maakt altijd lawaai.
Edit: Excuus, misschien is dit toch bij iedereen hetzelfde
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 21-09-2021 15:58 ]
De digital is totaal ruis & vibratieloos..... Maar ik had toch liever een disc met wat herrie VS de woekerprijzen op de PSN store en geen games verkopen, Zit ondertussen al met 6 games die compleet uitgespeeld zijn en ik nooit meer wat mee ga doen.Steven030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:24:
[...]
Er zit wel degelijk verschil in hoe hard je PS5 blaast dan, en hoe hard je PS5 trilt. De een hoort alleen gespin, en de ander (zoals ik) een ergere jet dan de PS4 Pro tijdens het opstarten van Warzone. En als ik er geen muismat onder heb liggen trilt hij enorm op mijn TV-meubel zodat het klinkt als een klopboor. Is helemaal niet erg en ik stoor me er niet aan, maar dat heeft echt niet iedereen
Hier de prijzen: https://direct.playstatio...dition-ps5-ps4.1000029163
$89,99 voor de 25th anniversary edition en $69,99 voor de standard.
Zal hier in NL een 10tje hoger liggen gok ik, 79euro voor de standard en 99euro voor de 25th
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 21-09-2021 16:08 ]
Maar is dat wel normaal direct bij het opstarten? Lijkt me niet, vorige playstations deden dat nooit bij me.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:19:
[...]
Dat de disc spint is heel normaal en bij alle PS5's het geval. Het is niet zo dat het een loterij is of je een stille krijgt of niet. De disc drive maakt altijd lawaai.
Verwijderd
Dat is wel normaal ja.joppiefct schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:14:
[...]
Maar is dat wel normaal direct bij het opstarten? Lijkt me niet, vorige playstations deden dat nooit bij me.
Wat een vorige generatie Playstation deed maakt volgens mij niet heel veel uit of iets normaal is of niet? De ps4 checkt ook de disc, alleen die disc drive maakt gewoon minder lawaai. Andere componenten. De laser van de dreamcast maakte ook veel meer lawaai dan die van de ps2. Zijn gewoon andere onderdelen.
Die extra auto's zijn tof maar zijn 't alleen skins?schumi2004 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:07:
[...]
Hier de prijzen: https://direct.playstatio...dition-ps5-ps4.1000029163
$89,99 voor de 25th anniversary edition en $69,99 voor de standard.
Zal hier in NL een 10tje hoger liggen gok ik, 79euro voor de standard en 99euro voor de 25th
Die 100.000 startcredits verpesten juist de hele single player waarin je in een tweedehands autootje moet beginnen...
Eens ik ga ook gewoon voor de standaard editie, hoef al die auto's niet wil met niets beginnenSemperFidelis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:08:
[...]
Die extra auto's zijn tof maar zijn 't alleen skins?
Die 100.000 startcredits verpesten juist de hele single player waarin je in een tweedehands autootje moet beginnen...
Verwijderd
Om data in te laden moet een game disc heel snel draaien/spinnen, en dit geeft soms wat resonantie.
Hieronder zien jullie een frame van Sony 4K UHD Blu-ray-speler, om het resoneren tot een minimum te beperken hebben ze een extra dik chassis gemaakt.
:strip_exif()/f/image/SmLVnnECXqJ1thH5rav86trZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ervaring is dat het soms ook ligt aan de kwaliteit van het schijfje (niet recht | on-ballans)
Dus niet meer dan normaal dat de PlayStation 5 wat meer lawaai maakt
Overigens heb ik er eigenlijk geen last meer van, die 5-10 sec bij opstarten zijn mij echt niet tot last aangezien ik toch mezelf nog aan het installeren ben voor de TV
Verwijderd
Ze hebben in april 2021 al een firmware update uitgebracht om de disc langzamer te laten spinnen en minder vaak tijdens het gamen: https://www.gamespot.com/...drive-noise/1100-6490187/cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:53:
@Verwijderd wat ik begrepen had is dat tijdens het afspelen van blu-ray films wel gewoon stil is, het lijkt erop alsof tijdens het afspelen van game disks de bluray veel harder spint waardoor hij gaat resoneren. Mogelijk dat ze dit tijdens de disk check op lagere snelheid kunnen doen waardoor hij een stuk stiller is.
Overigens heb ik er eigenlijk geen last meer van, die 5-10 sec bij opstarten zijn mij echt niet tot last aangezien ik toch mezelf nog aan het installeren ben voor de TV
Soms als ik mijn PS5 opstart gaat hij heel hard de disc spinnen, is volgens mij nergens voor nodig, maar hij doet het toch als er een disc in zit, houd wel op als hij eenmaal opgestart is. Maar het kan irritant zijn moet ik zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:54:
[...]
Ze hebben in april 2021 al een firmware update uitgebracht om de disc langzamer te laten spinnen en minder vaak tijdens het gamen: https://www.gamespot.com/...drive-noise/1100-6490187/
Enige wat bij mij in die update is opgevallen is dat de disk niet meer opspint tijdens het gamen iedere 45 min. Bij start van de console is hij nog net zo luid als voorheen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:54:
[...]
Ze hebben in april 2021 al een firmware update uitgebracht om de disc langzamer te laten spinnen en minder vaak tijdens het gamen: https://www.gamespot.com/...drive-noise/1100-6490187/
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hij spint nog steeds periodiek op, maar dat hoor je amper!cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:12:
[...]
Enige wat bij mij in die update is opgevallen is dat de disk niet meer opspint tijdens het gamen iedere 45 min. Bij start van de console is hij nog net zo luid als voorheen.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Omg..Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:20:
[...]
Er zijn dus blijkbaar al transparante face plates te bestellen haha.
Video begint bij 6:17
[YouTube: These PS5 Accessories & Faceplates Are Getting Creative.. And Underwhelming]
Gameplay / Design --> Graphics.Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:14:
Zag dat IGN Kena een 8 geeft, dat is wel erg slecht vergeleken met Deathloop die een 10 kreegTerwijl het er iig grafisch een stuk beter uit ziet imo.
Kena wordt al vergeleken met een nieuwe Zelda, dus zeker ook een andere doelgroep en intentie
Een spel dat niet te vergelijken is met een Deathloop.. cijfers vergelijken is dan ook een beetje nietszeggend.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Cijfers zijn sowieso BS. Maar een game als kena is niet gebaat bij "goede" graphicspoor Leno schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:03:
Tsja het is maar wat je wil he..
Kena wordt al vergeleken met een nieuwe Zelda, dus zeker ook een andere doelgroep en intentie
Een spel dat niet te vergelijken is met een Deathloop.. cijfers vergelijken is dan ook een beetje nietszeggend.
Wat is er mis met een 8? Prima cijfer voor Kena. prima game, maar geen uitstekende game.Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:14:
Zag dat IGN Kena een 8 geeft, dat is wel erg slecht vergeleken met Deathloop die een 10 kreegTerwijl het er iig grafisch een stuk beter uit ziet imo.
Die 10 voor Deathloop, die geven ze als ze een spel een "masterpiece" vinden, dus daar komt een behoorlijk persoonlijke mening bij kijken. Ik heb 't spel gezien bij vrienden, vond het goed maar zeker niet in het rijtje met God of War, The last of us 1/2, Ghost of Tsushima, Horizon Zero Dawn etc...
Had echt het gevoel dat ze een Arcane fanboy die review hebben laten maken.
Het was ook meer om de inconsistentie van IGN aan te tonen... Ze zijn duidelijk betaald om deathloop een goed cijfer te geven ofzo, zo goed vind ik die game echt niet, wel leuk op zich, maar echt geen 10.
Je leest overal dat Deathloop echt een bijzondere, ambitieuze en vooral unieke game is. Denk dat IGN die creativiteit daarom heeft beloond met een 10.Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:12:
[...]
Het was ook meer om de inconsistentie van IGN aan te tonen... Ze zijn duidelijk betaald om deathloop een goed cijfer te geven ofzo, zo goed vind ik die game echt niet, wel leuk op zich, maar echt geen 10.
Ze zijn ook niet de enige die Deathloop een 10 hebben gegeven.
Deels eens.SemperFidelis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:08:
[...]
Die extra auto's zijn tof maar zijn 't alleen skins?
Wat volgens mij die 25th editie interessant maakt, is dat je een voucher voor de digitale GT7 voor de PS4 krijgt.
Als je maat dan nog geen PS5 heeft of bewust kiest om de PS4 te houden, want daar komt GT7 toch op, dan is dit wel interessante deal toch?
Uniek? Ik hoor veel mensen zeggen dat het veel op Dishonered lijkt, maar dat kan ik zelf niet zeggen omdat ik die nooit gespeeld heb.Timothy3000 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:14:
[...]
Je leest overal dat Deathloop echt een bijzondere, ambitieuze en vooral unieke game is. Denk dat IGN die creativiteit daarom heeft beloond met een 10.
Ze zijn ook niet de enige die Deathloop een 10 hebben gegeven.
Arkane levert eigenlijk altijd topwerk af.
Ik krijg de game eind deze week binnen en kan niet wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 21-09-2021 20:19 ]
Beetje een rare reactie. Zijn wel meer sites te vinden die Deathloop beter waarderen dan Kena. En dan maar meteen concluderen dat ze betaald zijn…Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:12:
[...]
Zoals Eurogamer bijvoorbeeld.
Deathloop, https://www.eurogamer.net...21-09-12-deathloop-review
A brilliant timeloop shooter that gives Dishonored's best tricks and techniques more opportunity to shine.
Kena, https://www.eurogamer.net...ing-yet-wholly-unoriginal
Kena is smooth as a pebble - a game engineered to be so unoffensive there's no reason not to play it, or to play it at all.
Misschien gewoon niet een game voor jou. Dat kan uiteraard.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2021 20:20 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dan nog, het is echt geen 10 waard. De game is echt niet perfect.uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:18:
[...]
Beetje een rare reactie. Zijn wel meer sites te vinden die Deathloop beter waarderen dan Kena.
A brilliant timeloop shooter that gives Dishonored's best tricks and techniques more opportunity to shine.
Kena is smooth as a pebble - a game engineered to be so unoffensive there's no reason not to play it, or to play it at all.
Een 8 voor Kena is een nette score in mijn ogen, maar een 10 voor Deathloop is overdreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 21-09-2021 20:21 ]
Het is toch een persoonlijke mening van een reviewer. Genoeg games die 10en hebben gekregen die ik saai vind en door anderen de hemel wordt ingeprezen.Kalder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:20:
[...]
Dan nog, het is echt geen 10 waard. De game is echt niet perfect.
Een 8 voor Kena is een nette score in mijn ogen, maar een 10 voor Deathloop is overdreven.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2021 20:23 ]
Ben sowieso niet zo'n fan van cijfers. Vind het systeem van Polygon een stuk fijner. Als die een game echt fantastisch vinden gooien ze er gewoon een Polygon Recommends tegenaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 21-09-2021 20:23 ]
Deathloop heeft een heel interessante setup, heeft wat perks van Dishonered, maar minder krachtig.Timothy3000 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:18:
Heb zelf de game nog niet gespeeld maar de trailers en reviews doen me erg aan één missie in Dishonored (Sokolov's Lab) denken. Als dat ook maar enigszins in de buurt komt dan snap ik die hoge cijfers wel. Dat level was fenomenaal.
Arkane levert eigenlijk altijd topwerk af.
Ik krijg de game eind deze week binnen en kan niet wachten.
Het ‘probleem’ zit hem in de AI, als je op 10m van een npc een andere omlegt, heeft de eerste dat niet gezien. Je kan door snel te lopen makkelijk ontsnappen en had bij 1 visionair dat hij hoorde weg te lopen, maar tegen een uitstekend muurtje aan het lopen was en dus een easy kill.
Een 10 is niet terecht, maar het is al bij al wel een goede game.
Nee iedere game heeft wel iets wat het niet perfect maakt, maar een 10 geven aan een spel als Deathloop vind ik gewoon overdreven... maar ja, het was niet de bedoeling een hele discussie te starten, ga maar weer verder over andere dingenTimothy3000 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:22:
Een game hoeft toch ook niet totaal perfect te zijn om een 10 te krijgen? Zelda BOTW of RDR zijn imo ook absoluut niet perfect, maar deden beide zoiets unieks of zoiets fantastisch dat het cijfer imo wel te rechtvaardigen was.
Ben sowieso niet zo'n fan van cijfers. Vind het systeem van Polygon een stuk fijner. Als die een game echt fantastisch vinden gooien ze er gewoon een Polygon Recommends tegenaan.
Dat is wel jammer. Hoop dat ze de AI nog patchen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:25:
[...]
Deathloop heeft een heel interessante setup, heeft wat perks van Dishonered, maar minder krachtig.
Het ‘probleem’ zit hem in de AI, als je op 10m van een npc een andere omlegt, heeft de eerste dat niet gezien. Je kan door snel te lopen makkelijk ontsnappen en had bij 1 visionair dat hij hoorde weg te lopen, maar tegen een uitstekend muurtje aan het lopen was en dus een easy kill.
Een 10 is niet terecht, maar het is al bij al wel een goede game.
Eens. Dat oordelen over review sites is altijd maar gek. Je hebt toch ook gewoon te maken met smaak. Als ik cijfers zou moeten geven aan een game zou ik bv een heel laag cijfer geven voor een assassins creed oid, omdat ik het een herhaal oefening vind zonder enige inspiratie en zou ik een game die iets tofs probeert daar ook voor waarderen. Ik weet vrij zeker dat ik dan ook beschuldigd zou worden van omkopen etc.uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:18:
[...]
Beetje een rare reactie. Zijn wel meer sites te vinden die Deathloop beter waarderen dan Kena. En dan maar meteen concluderen dat ze betaald zijn…
Een review is niets anders dan wat feitelijke info en een oordeel (dus subjectief) van een reviewer.
Ja, maar dan nog. Een 10 is perfect, en geen game kan perfect zijn en het is ook vast niet de beste game aller tijden. Zelfs de beste PS-exclusives zijn geen 10 waarduchiha tijntje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:18:
[...]
Beetje een rare reactie. Zijn wel meer sites te vinden die Deathloop beter waarderen dan Kena. En dan maar meteen concluderen dat ze betaald zijn…
[ Voor 97% gewijzigd door Steven030 op 21-09-2021 21:01 ]
Nahja, dus een 9.5 is dan bijvoorbeeld het beste wat je kunt halen? Dus dat wordt dan het nieuwe perfecte. Wat eigenlijk niet kan, dus dan wordt een 9 het nieuwe perfecte, etc. etc.Steven030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:50:
[...]
Ja, maar dan nog. Een 10 is perfect, en geen game kan perfect zijn en het is ook vast niet de beste game aller tijden. Zelfs de beste PS-exclusives zijn geen 10 waard
Cijfers in reviews zijn altijd discutabel. Altijd al geweest. Wat Eurogamer doet vind ik wel prettig met hun recommended en essential.
PSN: Zwartkijker
Zoals een Red Dead Redemption 2 waarbij de ietwat clunky Rockstar controls wederom aanvoelen als dikke stroop.uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:22:
[...]
Het is toch een persoonlijke mening van een reviewer. Genoeg games die 10en hebben gekregen die ik saai vind en door anderen de hemel wordt ingeprezen.
Verhaal en graphics top, controls matig. Persoonlijke eindconclusie: 7. En toch scoort die game overal een ruime 9.
Zoveel reviewers zoveel meningen. Ik zeg: niet té zwaar tillen aan reviews en vooral je eigen mening vormen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Eens en laat 'Deathloop' nu geen meesterwerk zijn. Mijn God wat heb ik spijt van de aanschaf (PS5 Digital).Zwartkijker schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:42:
Ik interpreteer een 10 niet als een perfecte game, maar eerder als een meesterwerk. Een game die toekomstige games zal beïnvloeden of in elk geval de lat een heel stuk hoger legt. 😃
je moest ook wachten tot volgend jaar op de gamepassYonix schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:08:
[...]
Eens en laat 'Deathloop' nu geen meesterwerk zijn. Mijn God wat heb ik spijt van de aanschaf (PS5 Digital).
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat maakt dat nou uit, dan heb je een jaar later spijt van game pass..Amaze86 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:27:
[...]
je moest ook wachten tot volgend jaar op de gamepass
Er staat natuurlijk (veel) meer op Gamepass dan 1 game... indien je een abbo afsluit voor 1 spel dan is dat inderdaad behoorlijk lomp.. Of je moet van plan zijn de game binnen 1/2 maand uit te spelen o.i.d.WaterFire schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:46:
[...]
Wat maakt dat nou uit, dan heb je een jaar later spijt van game pass..
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 22-09-2021 08:09 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het speelt leuk en de muziek is ook top. Het sfeertje wat er hangt pakt me goed in ieder geval.
Het doet een beetje Zelda achtig aan, maar dan in een andere setting en dat bevalt uitstekend!
Voor een eerste game van Ember Lab vind ik het tot dusver erg geslaagd!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:34
Ook knap van zo'n studio die nog nooit een game gemaakt heeft. Dat belooft wat als ze hierna een game gaan maken met een groter budgetkaos001 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:21:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat is appels met peren vergelijken.WaterFire schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:46:
[...]
Wat maakt dat nou uit, dan heb je een jaar later spijt van game pass..
De grote fout is toch een PS5 digital hebben en niet zozeer dat je deadloop gekocht hebt. Nog zo een game en de PS5 met disc was goedkoperYonix schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:08:
[...]
Eens en laat 'Deathloop' nu geen meesterwerk zijn. Mijn God wat heb ik spijt van de aanschaf (PS5 Digital).
Deze staat ook al geruime tijd op mijn lijstje.. ik ga hem zo ff kopen en dan na het werk vanavond ff spelen:)kaos001 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:21:
Gisteravond Kena gespeeld, wat een wonderschone game is dat.![]()
Het speelt leuk en de muziek is ook top. Het sfeertje wat er hangt pakt me goed in ieder geval.
Het doet een beetje Zelda achtig aan, maar dan in een andere setting en dat bevalt uitstekend!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Helemaal mee eens. Het voelt op de een of andere manier ook als jeugdsentiment. Alleen jammer dat de cutscenes in 30 fps, maar dat is een kleinigheidje. Wordt mogelijk ook wel gepatched.kaos001 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:21:
Gisteravond Kena gespeeld, wat een wonderschone game is dat.![]()
Mis ik misschien nog ergens een setting of?
* ingelogd bij Death Stranding en daar wel goed gegaan met nieuwe naam, ligt misschien aan de HLL beta dan.
[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 22-09-2021 11:09 ]
Verwijderd
Staat bij de voorwaarden dat bepaalde games problemen kunnen geven. Er is ook een lijst met games die problemen geven. Ook de ps3 kan bijvoorbeeld issues hebben. Het is niet 100%.Sipio schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:33:
Ik heb mijn PSN id veranderd en alles lijkt goed te zijn gegaan, zie mijn nieuwe naam ook gewoon bij mijn profile, echter als ik ingame ga in dit geval de Hell Let Loose beta zie ik nog steeds mijn oude naam staan.
* ingelogd bij Death Stranding en daar wel goed gegaan met nieuwe naam, ligt misschien aan de HLL beta dan.
Meer info: https://segmentnext.com/all-psn-name-change-known-issues/
Verwijderd
Probeer eens ‘Gebruikers en accounts’ - ‘ Anders’ - ‘Licenties herstellen’Sipio schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:33:
Ik heb mijn PSN id veranderd en alles lijkt goed te zijn gegaan, zie mijn nieuwe naam ook gewoon bij mijn profile, echter als ik ingame ga in dit geval de Hell Let Loose beta zie ik nog steeds mijn oude naam staan.
Het is goed gegaan tot zover, het was een setting in de beta zelf die nog veranderd moest worden 👍
Zelf ben ik er wel benieuwd naar en ben ook blij dat het een singleplayer action adventure is (net mijn smaak). Qua sfeer en humor ziet het er wat mij betreft goed uit. Verder stoor ik me er niet aan dat ze er niet zo uitzien als bij de MCU (ander universum als waar de films zich afspelen en klaar 😉). Zolang de gameplay maar goed is.
Jaren geleden heeft telltale ook een GotG game gemaakt, maar meer dan de demo heb ik daarvan niet gespeeld (ondanks ik een telltale fan ben). Die is zo ver ik kan zien niet meer te kopen volgens mij...
Tweakers preview is online. Ben wel benieuwd obs die preview of de snelheid in de gameplay goed gaat zijn. Verder is het ook een game in mijn straatje qua single player story etc dus hoop dat het goed zit!Zwartkijker schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:57:
Hoe zit het bij jullie wat betreft Guardians of the Galaxy? Ik heb er hier nog niet veel over gezien, daarom vraag ik het even 😉
Zelf ben ik er wel benieuwd naar en ben ook blij dat het een singleplayer action adventure is (net mijn smaak). Qua sfeer en humor ziet het er wat mij betreft goed uit. Verder stoor ik me er niet aan dat ze er niet zo uitzien als bij de MCU (ander universum als waar de films zich afspelen en klaar 😉). Zolang de gameplay maar goed is.
Jaren geleden heeft telltale ook een GotG game gemaakt, maar meer dan de demo heb ik daarvan niet gespeeld (ondanks ik een telltale fan ben). Die is zo ver ik kan zien niet meer te kopen volgens mij...
Nog even wachten op de reviews denk ik. Deathloop reviews hebben mij verrast qua positiviteit dus die staat ook ineens op het lijstje hier.
Mooie setup!Rck010 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
Zojuist TLOU2 uitgespeeld, op naar het volgende meesterwerk!![]()
Ik heb hier na nog Ghost of Tsushima, Demon Souls en Death Stranding om me in te verdiepen. Voorlopig nog genoeg aan backlog games.
Ik zit die discussie over cijfers even terug te lezen… Maar als we het omdraaien naar het verleden, kunnen we dan stellen dat alle games die een 10 hebben gehad echt genre definiërend geweest zijn? Het overgrote deel wel denk ik.
Een extreem hoog cijfer zoals deathloop nu zegt in elk geval dat de productiewaarde erg goed is. Deathloop sla ik over, net als Mario en zelda, omdat dat gewoon niet voor mij weggelegd is. Maar ik denk niet dat we de productiewaarde voor die games ter discussie hoeven te stellen.
Ik zit nu halverwege Kena denk ik en het grootste negatieve punt vind ik toch wel de moeilijkheidsgraad. Vanmiddag een pittige baas tegengekomen maar na twee keer proberen lukt het wel. Maar de wereld is echt heerlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 22-09-2021 19:12 ]
Maakt het in jullie optiek veel uit welk merk interne ssd je koopt? (Incl. heatsink, 5.500MB/s of sneller & uiteraard passend qua formaat)
Onderstaande lijken me erg geschikt, zijn echter ook wel goedkopere merken te vinden.
WD Black SN850
Aanbevolen door Mark Cerny, de hoofd systeemarchitect van de PlayStation 5. (Leessnelheid 7.000MB/s en heatsink.)
Seagate FireCuda 530
Leessnelheid 7.300MB/s en heatsink
Ik ben voor de Aorus 7000s gegaan. 209€ bij megekko.Mr. Jackson schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:37:
Tot nu toe leuk gedaan Kena! Combat ziet er cool uit, muziek en vibe vind ik awesome!
Maakt het in jullie optiek veel uit welk merk interne ssd je koopt? (Incl. heatsink, 5.500MB/s of sneller & uiteraard passend qua formaat)
Onderstaande lijken me erg geschikt, zijn echter ook wel goedkopere merken te vinden.
WD Black SN850
Aanbevolen door Mark Cerny, de hoofd systeemarchitect van de PlayStation 5. (Leessnelheid 7.000MB/s en heatsink.)
Seagate FireCuda 530
Leessnelheid 7.300MB/s en heatsink
Ja, had ik gezien maar nu pas gelezen (niets over het verhaal). Het zou me echter niet storen als de gameplay wat langzamer zou gaan, ik ben sowieso fan van telltale (staat niet echt bekend voor de snelle gameplay en vingervlugge reacties).m4yall schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:01:
[...]
Tweakers preview is online. Ben wel benieuwd obs die preview of de snelheid in de gameplay goed gaat zijn. Verder is het ook een game in mijn straatje qua single player story etc dus hoop dat het goed zit!![]()
Nog even wachten op de reviews denk ik. Deathloop reviews hebben mij verrast qua positiviteit dus die staat ook ineens op het lijstje hier.
Verder ben ik benieuwd om te zien hoe creatief ze waren bij het design van de levels en vijanden aangezien er geen restricties zijn in tegenstelling tot een game die zich bijvoorbeeld op de aarde afspeelt.
Inderdaad eerst mooi de reviews afwachten.
Momenteel ben ik nog bezig met Psychonauts 2 (aanrader voor fans van het genre). De creativiteit druipt er opnieuw van af. Hoewel het technisch niet zo'n hoogvlieger is (we zijn dan ook verwend met de exclusives), vind ik het leuk om te doen. De dialogen zijn opnieuw a la Tim Schafer, waar hij het telkens haalt 😃
Was wel heel vreemd om het Xbox productions logo te zien bij het starten van het spel 😉.
prima qua dikte?Kenny_026 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:52:
[...]
Ik ben voor de Aorus 7000s gegaan. 209€ bij megekko.
ja past prima. Komt bij verschillende testen ook erg goed naar boven.
[ Voor 46% gewijzigd door Kenny_026 op 22-09-2021 20:34 ]
:strip_exif()/f/image/7kgdNj72odOgroZaX8unx3eb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2YROfQpEtds8eS7pe7oVlrMQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch maar een spreedrun gedaan, De de difficulty valt reuze mee GOTY contender, je mist echt wat als je Returnal links laat liggen
[ Voor 17% gewijzigd door robzzzzzzzz op 22-09-2021 21:29 ]
Maar de game geeft mij iets veel beters.. Een beetje de PS1 sfeer qua games, lastig uit te leggen maar zit echt te genieten en heb dat denk ik jaren niet op die manier gedaan qua gaming.. Hopen dat die tot het einde zo blijft bevallen
Dat er een dip zou zijn geweest in het spanningsnetwerk lijkt me sterk daar de PC op hetzelfde net zit en 24/7 ingeschakeld staat en die stond telkens ook aan als het probleem zich afspeelde.
Iemand die dit probleem herkend? Of ook ervaart?
Ik had Kena ook als pre-order gekocht, maar ben uiteindelijk met Watch Dogs Legion begonnen. Op zich niet veel verrassends in dat Watch Dogs game, maar het voelt meer aan als een game om je tijd mee te doden dan dat je echt in het verhaal getrokken wordt want dan is AC Valhalla vele malen beter dan WD Legion.dglavimans schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:10:
Kena verdiend het wel echt gekocht te worden.. Wat een beauty en ik ben echt wel wat leuks gewend nu met next-gen!
Maar de game geeft mij iets veel beters.. Een beetje de PS1 sfeer qua games, lastig uit te leggen maar zit echt te genieten en heb dat denk ik jaren niet op die manier gedaan qua gaming.. Hopen dat die tot het einde zo blijft bevallen
Maakt echt geen hol uit voor games of je nu de snelste of traagste nvme SSD in de PS5 stopt. Althans, met de games tot nu toe. Data transfer is wel een ander verhaal.Mr. Jackson schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:37:
Tot nu toe leuk gedaan Kena! Combat ziet er cool uit, muziek en vibe vind ik awesome!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heb even een review op gezocht maar het ziet er inderdaad mooi uit, of het mijn spel is weet ik niet maar deze komt wel op de wanted list als ie wat goedkoper geworden is.dglavimans schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:10:
Kena verdiend het wel echt gekocht te worden.. Wat een beauty en ik ben echt wel wat leuks gewend nu met next-gen!
Nu wordt het wel heel interessant om er 1 TB bij te prikken. Thanks voor de tip!Hulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:42:
[...]
Maakt echt geen hol uit voor games of je nu de snelste of traagste nvme SSD in de PS5 stopt. Althans, met de games tot nu toe. Data transfer is wel een ander verhaal.
PSN: TDBtje
Jep, de WD black 750 1tb is bij Azerty € 129. Wel ff de vraag hoe die blijft performen bij toekomstige PS5 exclusives die mogelijk wel die 5500mb/s leessnelheid nodig hebben. Maar ja, blijft koffidik kijken.TDB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:42:
[...]
Nu wordt het wel heel interessant om er 1 TB bij te prikken. Thanks voor de tip!
Persoonlijk kies ik er voor om er nog geen SSD in te prikken en wachten tot de SSD's wat betaalbaarder worden die voldoen aan de specs die Sony meegeeft.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
PCIe 4.0 is nodig, is deze niet 3.0? Dan werkt het nietHulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:04:
[...]
Jep, de WD black 750 1tb is bij Azerty € 129. Wel ff de vraag hoe die blijft performen bij toekomstige PS5 exclusives die mogelijk wel die 5500mb/s leessnelheid nodig hebben. Maar ja, blijft koffidik kijken.
Persoonlijk kies ik er voor om er nog geen SSD in te prikken en wachten tot de SSD's wat betaalbaarder worden die voldoen aan de specs die Sony meegeeft.
Persoonlijk zou ik die paar tientjes extra uitgeven voor een SSD die wel voldoet aan de minimum specs. In pricewatch is de Samsung PM9A1 bv maar 146 euro. Dus je bespaard hooguit 2 tientjes op dit moment met het risico dat je in de toekomst toch weer een nieuwe moet kopen.TDB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:42:
[...]
Nu wordt het wel heel interessant om er 1 TB bij te prikken. Thanks voor de tip!
Scherp, het gaat wel om de WD black750SE editie. Die is pci-e 4.0 (en 2 tientjes duurder zie ik nu).lampekap06 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:11:
[...]
PCIe 4.0 is nodig, is deze niet 3.0? Dan werkt het niet
Ja idd. Aan de andere kant, de specs zijn duidelijk. Koop je iets wat daar (ver) beneden ligt, dan is dat wel je eigen risico natuurlijk.cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:14:
overigens zou ik het niet gek vinden als Sony dadelijk zijn speed check gaat aanpassen zodat te trage SSDs gewoon niet meer geaccepteerd worden. Mogelijk hangt dit ook samen met wat voor games er op de markt worden gebracht, maar je kan veel gezeik met consumenten hiermee wel voorkomen.
Volgens mij heeft DF in de video die ik poste ook wat geroepen over de speedcheck van SSD's in de PS5. Dat lijkt niet te stroken met de daadwerkelijke snelheid van die dingen. Kan het mis hebben, maar daar was iets mee volgens mij.
Die speedcheck geeft bij de snelle drives te weinig aan, maar dat kan een busbeperking zijn. Je ziet dat het overal op 5650 ish topt. De trage drive gaf veel te veel aan, maar als een SSD een snelle kleine buffer heeft kan het wel zijn dat die even die snelheid aan kan houden. Je ziet wel bij de grote files die gecopieerd worden dat de effectieve snelheid van die drives een pak minder is.Hulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:22:
[...]
Ja idd. Aan de andere kant, de specs zijn duidelijk. Koop je iets wat daar (ver) beneden ligt, dan is dat wel je eigen risico natuurlijk.
Volgens mij heeft DF in de video die ik poste ook wat geroepen over de speedcheck van SSD's in de PS5. Dat lijkt niet te stroken met de daadwerkelijke snelheid van die dingen. Kan het mis hebben, maar daar was iets mee volgens mij.
Ik zelf zou ook paar tientjes meer uit geven en dan iets kopen wat gewoon voldoet. Het is al een uitgaven dan wil je niet dat het nabije toekomst het ineens niet werkt.. Heb jij bijv een backup plan dat je hem in je pc kan stopen als storage ssd ofzo dan zou ik het misschien wel aan durven..
Ik teken nergens meer voor
(PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphics [4K HDR 60fps]
YouTube: (PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphi...
Ik dacht serieus voor lange tijd dat dit echt was.....
Wat een grafische kracht zeg
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Tja, het zal wel een smaak dingetje zijn maar ik vond het tegen vallen.robzzzzzzzz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch maar een spreedrun gedaan, De de difficulty valt reuze mee GOTY contender, je mist echt wat als je Returnal links laat liggen
Ik hou van moeilijke games maar het begon me na een tijd echt te irriteren dat je bijna niets mee kan nemen naar de volgende run.
Toen ik eindelijk de tweede biome had bereikt en na een death weer terug in biome 1 stond was het voor mij echt klaar.
Duidelijk geen game voor mij.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb een speedrun gekeken en die bossfights zijn echt mijn ding niet. Mijn awareness is niet groot genoeg daarvoor vrees ik. Dan is deathloop duidelijk iets meer mijn smaak qua setup en moeilijkheid.rajackar schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:32:
[...]
Tja, het zal wel een smaak dingetje zijn maar ik vond het tegen vallen.
Ik hou van moeilijke games maar het begon me na een tijd echt te irriteren dat je bijna niets mee kan nemen naar de volgende run.
Toen ik eindelijk de tweede biome had bereikt en na een death weer terug in biome 1 stond was het voor mij echt klaar.
Dank voor het delen, dit ziet er absurd goed uit zeg. Dit is de wow-factor die ik had verwacht bij trailers van Gran Turismo bij in-game racing momenten. Jammer dat ik dit spel heb voor de Xbox One X al moet ik zeggen dat de graphics daarop al erg fraai zijn. De beelden van jouw clip zijn voor mij pas echt next gen.Mars18 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:27:
Zag onderstaand filmpje op Youtube voorbij komen.
(PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphics [4K HDR 60fps]
YouTube: (PS5) RIDE 4 in FIRST PERSON is INSANE | Ultra High Realistic Graphi...
Hoe verhoud dit zich qua moeilijkheid tot een soulsborne?rajackar schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:32:
[...]
Tja, het zal wel een smaak dingetje zijn maar ik vond het tegen vallen.
Zie je hunter avatar, dus vermoed dat je dus wel wat bloodborne ervaring hebt
Wat mij betreft niet te vergelijken. Returnal is je staande houden in een behoorlijke chaos (bullet hell style) en dat is Soulsborne niet bepaald. In Soulsborne boek je ook echte progressie door te levellen, nieuwe bonfires (lamps) te vinden en nieuwe gear te verzamelen. Ook leer je de wereld kennen. Dit alles is in Returnal niet aanwezig. Je begint altijd weer helemaal opnieuw, zonder wapens, upgrades en progressie (op specifieke dingen na, zoals toegang naar de volgende biome), en ook de wereld is weer anders. Het zijn wel steeds dezelfde ruimtes waardoor het toch best snel repetitief aan gaat voelen.cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:40:
[...]
Hoe verhoud dit zich qua moeilijkheid tot een soulsborne?
Ik vind de setting echt super cool en ik wilde de game heel graag leuk vinden maar na best wat uren spelen weet ik dat dit niet voor mij is.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ziet er zeer gaaf uit zeg! Nog nooit last gehad van motion sickness, maar na 15sec dit filmpje gezien te hebben toch afgehaakt.... heftigMars18 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:27:
Zag onderstaand filmpje op Youtube voorbij komen.
Ik zou deze als je souls fan zeker wel uitproberen.cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:40:
[...]
Hoe verhoud dit zich qua moeilijkheid tot een soulsborne?
is ff wennen, maar je hebt zeker wel progressie in het spel,
en upgrades unlocks voor verdere verloop van het spel.
Echter start altijd van 0.
je kan niet makkelijk ff OP overlevelen om iets te clearen (cheaten
zoals in souls like. m.a.w. te lastig voor sommige.
maar als je even speelt en het systeem door hebt is het gewoon goed te doen.
zeg ik als soulsfan.
dus meer skills door experience, niet skills door points/lvls
gelukkig hebben ze de savefunctie NOOIT gebracht.
GiTS
Net zoiets als dat je bij Souls games de game niet kan pauzeren (uitzondering is de photo mode in Demon's souls). Aan de ene kant is het irritant, maar aan de andere kant ga je niet halverwege de bossfight de boel pauzeren om op adem te komen. Ja ik had het wel willen hebben bij enkele bosses, maar achteraf haalt het ook weer wat van de ervaring weg.
Hij staat sowieso al op mijn lijstje. Moet eerst nog even de rest van de souls serie doorlopen. Tot nu to alleen nog Bloodborne afgerond met DS1-3 en Sekiro die al liggen te wachten. Misschien binnenkort maar aan DS1 beginnen, kan wel weer een adrenaline game gebruiken
ik heb precies hetzelfde gedaan, ook bij megekko gekocht, deze was het goedkoopst en beschikbaar. Hij werkt perfect in een ps5.Kenny_026 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:52:
[...]
Ik ben voor de Aorus 7000s gegaan. 209€ bij megekko.
Zoals je ziet verschillen de meningen nogal. Denk dat je daaruit wel kan opmaken of de game voor jou is of niet.cold_as_ijs schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:34:
+1 voor je opmerking voor de save functie. Was van begin af aan van mening dat het later toevoegen de game ervaring teveel veranderd. Ja het is makkelijk als je je run niet kan afmaken, maar het spel gaat in mijn ogen meer om de reis dan om de bestemming.
Net zoiets als dat je bij Souls games de game niet kan pauzeren (uitzondering is de photo mode in Demon's souls). Aan de ene kant is het irritant, maar aan de andere kant ga je niet halverwege de bossfight de boel pauzeren om op adem te komen. Ja ik had het wel willen hebben bij enkele bosses, maar achteraf haalt het ook weer wat van de ervaring weg.
Hij staat sowieso al op mijn lijstje. Moet eerst nog even de rest van de souls serie doorlopen. Tot nu to alleen nog Bloodborne afgerond met DS1-3 en Sekiro die al liggen te wachten. Misschien binnenkort maar aan DS1 beginnen, kan wel weer een adrenaline game gebruiken
Ik zou alleen niet de vergelijking trekken met soulsborne omdat het allebei moeilijk is. De gameplay en ervaring is echt anders. En het roguelike element is niet te vergelijken met soulsborne.
Ik waardeer het enorm dat Returnal een compromisloos design en een sterke visie heeft, dat zou ik graag vaker willen zien, maar het is niet echt iets voor deze enorme soulsborne fan ;-)
Allemaal riepen ze: hey heb je een PS5! Hoe is je dat gelukt etc etc.
Wel leuk dat ze nog steeds zo opvallen
Sterker nog, ik ben van mening dat deze game eigenlijk een easy mode heeft ingebouwd: hoe vaker je sterft hoe groter de kans is dat je steeds sterkere perks voor je weapons unlocked. Deze perks kunnen uiteindelijk zeer bepalend zijn en maken het verslaan van een boss een heel stuk makkelijker. Dus hoe langer je het speelt, hoe makkelijker het uiteindelijk toch wordt. Je moet jezelf er alleen overheen zetten dat doodgaan en opnieuw beginnen hoort bij de core gameplay loop.
Overigens beginnen de reviews voor Death Stranding: Director's Cut binnen te stromen, een MetaCritic van 87 tot dusver. Vond deze quote van gameinformer wel treffend:
The fact that Death Stranding exists isn't surprising. The fact that Death Stranding exists as a Sony first-party release costing untold millions of dollars, with a full-blast marketing campaign reserved for only the biggest games, and celebrities a lot of games couldn't afford, is one of the most surprising things that's ever happened in the game industry, as far as I'm concerned. I'm so glad it does exist, though.
[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 23-09-2021 15:27 ]
Zolang je de keuze hebt tussen wel of niet saven is er niks aan de hand toch? Hadden ze waarschijnlijk een groter publiek met deze game aangesproken.reaL_G schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:17:
gelukkig hebben ze de savefunctie NOOIT gebracht.
Intrigerend spel, nooit uitgespeeld op de PS4pro. Zijn PS4 saves over te zetten naar PS5? Wellicht weer eens oppakken dan.kazuka schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:02:
Overigens beginnen de reviews voor Death Stranding: Director's Cut binnen te stromen, een MetaCritic van 87
Ja, is ook mijn reden om het spel door te verkopen en nooit uit te spelen. Het is gewoon te tijdrovend hierdoorHulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:38:
[...]
Zolang je de keuze hebt tussen wel of niet saven is er niks aan de hand toch? Hadden ze waarschijnlijk een groter publiek met deze game hebben aangesproken.
- Volgens mij krijg je letterlijk een account erbij, waardoor je (theoretisch) na verloop van tijd met heel veel accounts zit die je nooit gebruikt. Of kun je dit verbergen?
- Volgens mij kun je na verloop van tijd de account ook weer verkopen. Klopt dit?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/oYh6F5mF7hJ1ceORg3u9VHqx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/opV11O4dNkvfFz0zpLexr97f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8M0a5sgTARZQrU4zduMWrpSJ.gif?f=fotoalbum_large)