Oh haha wist ik niet! Meteen aan beginnen dan, thanks all :-)
[ Voor 7% gewijzigd door Lashrom op 19-09-2021 21:49 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door Lashrom op 19-09-2021 21:49 ]
Ondanks slecht (lui) programmeren want dat is het het, speel ik toch graag CoD.cold_as_ijs schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:14:
Dat geklaag over de opslag. Je moet klagen over de grote van COD, want hoe je het went of keert, daar ligt het echte probleem.
De meest recente games zitten gewoon rond de 50-60 GB met een enkele uitschieter naar 100 (tlou, rdr2). COD tikt gewoon 200 GB aan. Voeg hierbij de manier van updaten, dan ja dan zit je met 4 games wel vol. Ik zal vanavond eens kijken, maar ik tik nog geen 200GB aan met 5 games.
Sony had ook gewoon een 2 TB console uit kunnen brengen, maar dan moest hij €650-700 kosten. Durf te wedden dat iedereen dan geklaagd had over de prijs.
Ik speel geen COD, maar kwam ook plaats tekort, voornamelijk voor updates, Heb wel wat spellen, maar ben dan ook niet de enige die daarop gamed.Starscreamer schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:05:
[...]
Ondanks slecht (lui) programmeren want dat is het het, speel ik toch graag CoD.
Dus ik kom inderdaad ruimte te kort.
Maar door deze negatieve aandacht brengen ze zichzelf wel gratis in kaart. Denk niet dat ze de spellen kleiner gaan maken dus moest ik wel 1TB intern bijkopen
Mee eens, het is ieder z'n eigen beslissing of het het wel of niet waard is. Ik vind het het ook wel waard, al heb ik nog niet genoeg PS5 games om de interne SSD te vullen vind ik het toch fijn dat ik al mijn games nu intern heb en geen probleem meer heb met dat de PS5 de disc niet kan lezen omdat er een externe HDD aan hangt. Verder wilde ik future proof zijn en niet een externe SSD kopen om er over 1-2 jaar achter te komen dat ik die helemaal niet meer gebruik omdat ik dan wel wat meer PS5 games heb.Engineer Stewie schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:47:
[...]
Ik speel geen COD, maar kwam ook plaats tekort, voornamelijk voor updates, Heb wel wat spellen, maar ben dan ook niet de enige die daarop gamed.
Ik speel een spel meestal lang, maar grijp ook terug naar andere spellen voor tussendoor of naar cuphead of sackboy voor multiplayer. Heb er wel wat spellen opstaan, zelfs spellen die platinum zijn, om soms nog eens terug te doen. Wat kampen clearer in GOT, of de aap uithangen in spider man (miles morales).
Nu, iedereen moet voor zich zelf uitmaken of het dat waard is, voor mij is het de 190 euro voor de SN850 (incl heatsink) waard geweest. Maar kan aannemen dat er genoeg zijn waarvoor het allemaal goed is standaard. Gebruiksgemak kost altijd wel wat geld, anders reden we allemaal met een Dacia oid rond, want die brengt je ook 100% van A naar B, maar niet met hetzelfde comfort als een Mercedes S dat doet.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ach als Deathloop in sommige gevallen al een 10 scoort, dan zal Kena ongetwijfeld ook ruim voldoende scoren.kazuka schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:31:
Kena is blijkbaar een global release en komt over 18 uur overal tegelijk beschikbaar. Pas dan verloopt ook het embargo voor reviews. Het is ook onduidelijk hoeveel outlets een review code hebben gekregen.
Ik hoop echt dat de gameplay ook up to par is, het blijft toch de allereerste game van een kleine indie studio. Ik ben een beetje bang dat door hun aanwezigheid op de PS5 showcase de verwachtingen zo hoog zijn dat het alleen maar kan tegenvallen.
Er is toch geen enkele reden om te pre-orderen. Dus kan je net zo goed de reviews afwachten.Timothy3000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:48:
Embargo voorspelt niet heel veel goeds. Hoop dat het meevalt.
Een 10 is overdreven idd, maar deathloop is helemaal niet slecht vind ik. Zou het een 7,5 geven denk ik, een 8 als ze het nog wat polijsten.NotSoSteady schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:50:
[...]
Ach als Deathloop in sommige gevallen al een 10 scoort, dan zal Kena ongetwijfeld ook ruim voldoende scoren.
[ Voor 41% gewijzigd door Engineer Stewie op 20-09-2021 12:52 ]
Eens. Altijd treurig om geen reviews voor release toe te staan.Timothy3000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:48:
Want?Timothy3000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:48:
Als er een embargo op de reviews zit en ze geen reviews voor release willen hebben is dat vaker slecht dan goed nieuws. Betekent 9 van de 10 keer dat ze er zelf ook vanuit gaan dat ze slechte of matige kritieken krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 20-09-2021 12:59 ]
Ik herken dit patroon totaal niet, het is vrij gangbaar volgens mij.Timothy3000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:59:
[...]
Als er een embargo op de reviews zit en ze geen reviews voor release willen hebben is dat vaker slecht dan goed nieuws. Betekent 9 van de 10 keer dat ze er zelf ook vanuit gaan dat ze slechte of matige kritieken krijgen.
Geeft iig weinig vertrouwen.
Omdat het vaak het gevoel geeft, dat de ontwikkelaar iets te verbergen heeft. Of niet vertrouwt dat de recensies heel erg hoog zijn. Daarom kan de consument van te voren niet zichzelf niet voldoende informeren en krijgen ze, misschien, een product in handen wat niet voldoet aan de verwachtingen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nee, het gebeurt echt vrij zelden dat reviews pas online komen als een game al uit is.418O2 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:00:
[...]
Ik herken dit patroon totaal niet, het is vrij gangbaar volgens mij.
[ Voor 86% gewijzigd door Timothy3000 op 20-09-2021 13:01 ]
Ik heb er o-ringen tussen gezet en het scheelt wel wat.ScreamGT schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:26:
Heeft iemand hier al eens zijn fan vervangen? Of een andere aanpassing gedaan waardoor het "buzz" geluid weggaat? Heb al een poosje niet op mijn PS5 gespeeld en moet eerlijk zeggen dat ik mij er nu wel weer aan erger. Ook mijn vriendin die vaak in de woonkamer zit (waar de PS5 is geïnstalleerd) merkt het irritante geluid op. Zie al filmpjes van o.a. O-ringen plaatsen op het internet, maar werkt zoiets dan ook echt in de praktijk?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik doel op het patroon dat als het embargo verloopt bij release dat het dan een slechte game isTimothy3000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:00:
[...]
Nee, het gebeurt echt vrij zelden dat reviews pas online komen als een game al uit is.
Alleen bij (J)RPG's hoeft het niet veel te betekenen. Daar verschijnen reviews ook weleens dagen nadat de game uit is, maar dat is dan puur om de reviewers veel tijd nodig hebben om de game uit te spelen volgens mij.
Ik vind Deathloop ook zeker niet slecht, maar na het spelen had ik wel het idee van 'hoe kun je deze game in godsnaam een 10 geven'.Engineer Stewie schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:50:
[...]
Er is toch geen enkele reden om te pre-orderen. Dus kan je net zo goed de reviews afwachten.
[...]
Een 10 is overdreven idd, maar deathloop is helemaal niet slecht vind ik. Zou het een 7,5 geven denk ik, een 8 als ze het nog wat polijsten.
Ligt ook helemaa aan welke game je speelt. FPS, actie en snelle games, dan is 60fps een must ja. De ene game-engine toont 30 fps ook beter dan de andere. Neem Control: op 30 fps een verschrikking, maar games als the Last of Us of Spiderman zijn veel beter te doen op 30fps. Heeft te maken met motion blur / per object motion blur, etc. Of nog beter de beste compromis die ik heb gezien in Ratchet & Clank: alle eyecandy in 4k, maar dan op 40 fps in de 120Hz modus. Insomniac snapt het...Lashrom schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:31:
[...]
Sinds ik de PS5 in huis heb, vertik ik het om een game op 30 fps te gaan spelen. Gelukkig had ik Ghost of Tsushima en Star Wars Jedi: Fallen Order nog niet op de PS4 gespeeld. Onlangs beide games uitgespeeld en het is toch echt een behoorlijke verschil als je op 60 fps speelt. Het speelt zo lekker en vloeiend dat je aan 30 fps games begint te irriteren. Daarom heb ik RDR2 ook laten liggen samen met Horizon Zero Dawn op de hoop dat deze twee games nog een performance mode krijgen. Ik snap ook niet waarom het zo lang duurt om dit mogelijk te maken. Noem me een zeikerd, maar voor de next gen games verwacht ik ook niet dat ze nog op 30 fps draaien.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Je kunt toch ook gewoon niet preorderen en de reviews even afwachten? Ik begrijp de redenen voor een embargo ook niet helemaal, maar om er meteen wat achter te zoeken...SacreBleu schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:00:
[...]
Omdat het vaak het gevoel geeft, dat de ontwikkelaar iets te verbergen heeft. Of niet vertrouwt dat de recensies heel erg hoog zijn. Daarom kan de consument van te voren niet zichzelf niet voldoende informeren en krijgen ze, misschien, een product in handen wat niet voldoet aan de verwachtingen.
Daarom laat je het embargo pas vervallen zodra het spel te koop komt, in plaats dat je het embargo eerder laat verlopen zodat de reviews eerder in handen komen van de consument dan de reviews.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ziet er goed uit, zeker voor een eerste game van een studio.Kalder schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:20:
Release trailer Kena:
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Those playing Kena: Bridge of Spirits on the PlayStation 5 have access to several exclusive features including full support for PlayStation Activities with more than 200 Game Help videos to increase the game's accessibility. PlayStation 5 players also will have the option to play in "Fidelity Mode," locked at a framerate of 30 frames per second with native 4K resolution for a more cinematic experience, or the PlayStation 5 version's default "Performance Mode," targeting 60 frames per second and upscaled 4K resolution to prioritize gameplay. PC players will also be happy to hear that Kena: Bridge of Spirits has DirectX 12 support.
Klopt. Bovendien zorgt het ervoor dat de media elkaar minder beïnvloeden, meestal staat zo'n review al klaar en wordt het op de afgesproken datum en tijd gepubliceerd.cold_as_ijs schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:29:
Ik snap de embargo juist heel goed. Vanuit PR perspectief wil je gewoon de media domineren op het juiste moment. Door het embargo wordt er voor gezorgd dat het nieuws uitkomt wanneer jij dit wil zodat je heel je marketing campagne hier op af kan stemmen. Kwestie van controle houden.
Lijkt me overigens meer de standaard te zijn van Sony voor zijn exclusives.
Dit is wel verleidelijk om aan te schaffen.yorroy schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:43:
Op Amazon.de is de pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB nu voor 149 euro te koop, je zult dan wel ongeveer een week moeten wachten op de levering.
500gb is 77 euro.
https://www.amazon.de/Sam...id=1632145300&sr=8-1&th=1
Pre-orders plaats ik sowieso niet meer.Geronimous schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:18:
[...]
Je kunt toch ook gewoon niet preorderen en de reviews even afwachten? Ik begrijp de redenen voor een embargo ook niet helemaal, maar om er meteen wat achter te zoeken...
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Las op reddit dat je meteen moet updaten naar nieuwste firmware, omdat die ssd problemen geeft als die 40-50% vol is.yorroy schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:43:
Op Amazon.de is de pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB nu voor 149 euro te koop, je zult dan wel ongeveer een week moeten wachten op de levering.
500gb is 77 euro.
https://www.amazon.de/Sam...id=1632145300&sr=8-1&th=1
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Had ik eigenlijk ook wel verwacht met een prijs van 40 euro... maar we gaan het zien, ik wacht de reviews even afAmaze86 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:44:
Lees best veel op internet dat de game binnen 6 uurtjes uit hebt? wel erg kort, mocht het waar zijn.
Denk dat die al binnen een jaar op psn+ komt.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
Had je ook een assistente naast je staan om je alles aan te geven?Starscreamer schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo mooi 1TB erbij
Wat ik kan vinden is 8-12 uur. En die info komt schijnbaar direct van ember labsAmaze86 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:44:
Lees best veel op internet dat de game binnen 6 uurtjes uit hebt? wel erg kort, mocht het waar zijn.
Denk dat die al binnen een jaar op psn+ komt.
Ik koop per definitie geen digitale games als deze voor mij persoonlijk niet heel belangrijk zijn (nostalgisch bijvoorbeeld). Ik wil altijd de vrijheid hebben om een game te retourneren indien deze bugs bevat, of deze door te verkopen wanneer ik hem uitgespeeld heb. Jammer maar helaas dus nog geen Kena bij ons in huis.cold_as_ijs schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:37:
Jammer dat het alleen een digital release is, had deze wel willen kopen voor 40 euro mits de reviews goed zijn.
Komen reviews van (grote) PS exclusives niet juist altijd bovengemiddeld vroeg uit?cold_as_ijs schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:29:
Ik snap de embargo juist heel goed. Vanuit PR perspectief wil je gewoon de media domineren op het juiste moment. Door het embargo wordt er voor gezorgd dat het nieuws uitkomt wanneer jij dit wil zodat je heel je marketing campagne hier op af kan stemmen. Kwestie van controle houden.
Lijkt me overigens meer de standaard te zijn van Sony voor zijn exclusives.
Verwijderd
De disc versie komt in november:cold_as_ijs schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:37:
[...]
Wat ik kan vinden is 8-12 uur. En die info komt schijnbaar direct van ember labs
https://www.reddit.com/r/...t_the_length_of_the_game/
Jammer dat het alleen een digital release is, had deze wel willen kopen voor 40 euro mits de reviews goed zijn.
Verwijderd
Alleen je kan denk ik via de ps5 de firmware niet updaten. Dus je moet een ander device hebben om de ssd te upgraden.Amaze86 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:19:
[...]
Las op reddit dat je meteen moet updaten naar nieuwste firmware, omdat die ssd problemen geeft als die 40-50% vol is.
Het valt mij op dat alle PS5’s nog altijd heel clean zijn vanbinnen. Die van mij ook, geen stofje op de fan te zien.Starscreamer schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo mooi 1TB erbij
Dan wacht ik graag op een fysiek exemplaar. Tegen dan zijn er ook reviews.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:51:
[...]
De disc versie komt in november:
https://noisypixel.net/ke...release-ps4-ps5-november/
[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 20-09-2021 19:55 ]
Dan heb jij toch echt wel extreem veel over voor 4k en wat eye candy.Geronimous schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:14:
[...]
Ligt ook helemaa aan welke game je speelt. FPS, actie en snelle games, dan is 60fps een must ja. De ene game-engine toont 30 fps ook beter dan de andere. Neem Control: op 30 fps een verschrikking, maar games als the Last of Us of Spiderman zijn veel beter te doen op 30fps. Heeft te maken met motion blur / per object motion blur, etc. Of nog beter de beste compromis die ik heb gezien in Ratchet & Clank: alle eyecandy in 4k, maar dan op 40 fps in de 120Hz modus. Insomniac snapt het...
Dat gezegd, RDR2 is echt hartstikke prima te spelen op 30fps. Snap dat sentiment dan ook niet. Ik zou veel liever 4k en nog meer eyecandy hebben (draw distance etc) dan perse 60 fps. (tuurlijk is dat ook lekker). Maar uiteindelijk is RDR2 een opzettelijk trage game, om de immersie van de setting en periode te vergroten. Je moet het jezelf gunnen om er lekker voor te gaan zitten en je onder te dompelen in het verhaal. Want wat mij betreft mis je echt wat als je deze game voorbij laat gaan omdat ie 30 fps is...
Daarom kan je reviews van high profile publishers tegenwoordig niet meer vertrouwen...... 10en voor Deathloop. Max een 7 is het waard, alleen al om die stomme AINotSoSteady schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:50:
[...]
Ach als Deathloop in sommige gevallen al een 10 scoort, dan zal Kena ongetwijfeld ook ruim voldoende scoren.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat dit wel erg overdreven is. Rdr2 is meer dan prima te spelen op 30fps. Het hoort ook bij de ervaring van de game. Een 24fps film op 60fps ziet er ook niet uit. De game gaat om een filmische ervaring, dus een lage fps draagt nou juist bij aan deze ervaring.robzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:22:
[...]
Dan heb jij toch echt wel extreem veel over voor 4k en wat eye candy.
Red dead is echt niet te spelen, een vriend met geen next gen console wou laatst online spelen, maar man man man dat is gewoon niet te doen, Aiming niet, de movement ziet er niet uit, het is gewoon echt bagger.
Niemand heeft ook een Series X of een PS5 gekocht om te moeten kiezen tussen 30 of 60, Ik hoop dat ze in de toekomst minimaal 60 fps met alle toeters en bellen voor mekaar krijgen, inplaats van het selecteren van bepaalde modes.
The last of us 2 idem dito, na de 60 fps patch is de game pas hoe hij hoort, als je hem dan terugschakeld op 30 is het gewoon net alsof je naar een film in slow motion zit te kijken.
Er zijn anders miljoenen die er intens van hebben genoten op een PS4... dus lekker overdrijven is ook een vakrobzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:22:
[...]
Dan heb jij toch echt wel extreem veel over voor 4k en wat eye candy.
Red dead is echt niet te spelen, een vriend met geen next gen console wou laatst online spelen, maar man man man dat is gewoon niet te doen, Aiming niet, de movement ziet er niet uit, het is gewoon echt bagger.
Niemand heeft ook een Series X of een PS5 gekocht om te moeten kiezen tussen 30 of 60, Ik hoop dat ze in de toekomst minimaal 60 fps met alle toeters en bellen voor mekaar krijgen, inplaats van het selecteren van bepaalde modes.
The last of us 2 idem dito, na de 60 fps patch is de game pas hoe hij hoort, als je hem dan terugschakeld op 30 is het gewoon net alsof je naar een film in slow motion zit te kijken.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Omdat er toen nog geen andere mogelijkheid was, Zodra je ervan hebt geproefd wil je niet anders meer.Geronimous schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:39:
[...]
Er zijn anders miljoenen die er intens van hebben genoten op een PS4... dus lekker overdrijven is ook een vak
[ Voor 11% gewijzigd door robzzzzzzzz op 20-09-2021 20:43 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
De SP zou vast goed te doen zijn, Maar vond de MP met de snelle actie en events echt niet te spelen.Geronimous schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:45:
Tja, daar verschillen we dan duidelijk van mening... (jij hebt het steeds over onspeelbaar). Ddan hoop ik voor je dat er een 60fps patch komt.
Wacht.. Zeg je nou dat je de SP niet hebt gedaan??robzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:46:
[...]
De SP zou vast goed te doen zijn, Maar vond de MP met de snelle actie en events echt niet te spelen.
Wel gedaan , niet mee doorgegaan, wat ik zeg is dat dat gameplaytechnisch vast mogelijk is.poor Leno schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:53:
[...]
Wacht.. Zeg je nou dat je de SP niet hebt gedaan??
Zonderobzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:55:
[...]
Wel gedaan , niet mee doorgegaan, wat ik zeg is dat dat gameplaytechnisch vast mogelijk is.
Maar ervan genieten is een heel ander ding.
Verwijderd
De vorige console was een ps2 of een xbox classic? De meeste games op de Xbox 360 en ps3 waren namelijk ook 30fps.robzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:40:
[...]
Ik heb daarom ook de hele gen ps4 en one x overgeslagen, speel nu pas de backlog met de 60 fps updates
En hoe update je zo'n ding als je geen PC heb?Amaze86 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:19:
[...]
Las op reddit dat je meteen moet updaten naar nieuwste firmware, omdat die ssd problemen geeft als die 40-50% vol is.
Nee, Begonnen met de snes en daarna N64, Xbox voor halo, en verder altijd een pc ernaast gehad.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:07:
[...]
De vorige console was een ps2 of een xbox classic? De meeste games op de Xbox 360 en ps3 waren namelijk ook 30fps.
Afhankelijk van wat je bedoeld met "alle toeters en bellen" gaat dit vrees ik nogal tegenvallen. Je kan gewoon niet van een apparaat van 500 euro verwachten dat deze 60fps er uit perst met raytracing en "ultra" settings.robzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:22:
Ik hoop dat ze in de toekomst minimaal 60 fps met alle toeters en bellen voor mekaar krijgen, inplaats van het selecteren van bepaalde modes.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Daar heb je gelijk in, Maar minimaal 60fps rtx en dan mischien high settings.Phydomir schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:20:
[...]
Afhankelijk van wat je bedoeld met "alle toeters en bellen" gaat dit vrees ik nogal tegenvallen. Je kan gewoon niet van een apparaat van 500 euro verwachten dat deze 60fps er uit perst met raytracing en "ultra" settings.
[ Voor 17% gewijzigd door robzzzzzzzz op 20-09-2021 21:23 ]
Die die was de kelderkast aan het schoonmakenVerwijderd schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:37:
[...]
Had je ook een assistente naast je staan om je alles aan te geven?
Dat gaat niet lukken, dat lukt ze nu al niet en games/rendering gaat alleen maar zwaarder worden.robzzzzzzzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:22:
[...]
Ik hoop dat ze in de toekomst minimaal 60 fps met alle toeters en bellen voor mekaar krijgen, inplaats van het selecteren van bepaalde modes.
Niet meer, stopte ik vroeger veel tijd en geld in, maar vind het persoonlijk toch wel fijn om eigenlijk helemaal niks in onderhoud en upgrades te hoeven doen.RaijRaij schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:23:
Heb je nog steeds een courante pc of heb je daar afscheid van genomen met de nieuwe generatie consoles?
[ Voor 7% gewijzigd door robzzzzzzzz op 20-09-2021 21:30 ]
Dan gewoon even bij een computerboertje langs, ssd erin douwen en updatenschumi2004 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:12:
[...]
En hoe update je zo'n ding als je geen PC heb?
Das ruk, zijn er geen adaptertjes die je aan een laptop kunt hangen of iets?poor Leno schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:27:
[...]
Dan gewoon even bij een computerboertje langs, ssd erin douwen en updaten
Tuurlijk, dan heb je gewoon een externe behuizing nodig zoals dit.schumi2004 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:33:
[...]
Das ruk, zijn er geen adaptertjes die je aan een laptop kunt hangen of iets?
Ik hoop het ook, op mijn PS4 pro had ik stuk meer last van motion sickness bij het spelen van FFXV, met de PS5 op liter mode, dus steady 60fps en ik heb zo goed als geen last meer gehad van motion sickness.Caayn schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:26:
[...]
Dat gaat niet lukken, dat lukt ze nu al niet en games/rendering gaat alleen maar zwaarder worden.
Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat in de toekomst 60fps een optie blijft. Voor mensen zoals jou en mij die 60fps boven 30fps prefereren.
Juniper RWD
Despite a few shortcomings, Kena: Bridge of Spirits is a solid action-adventure game and an impressive debut effort by Ember Lab. It will scratch the itch for anyone looking for a Zelda-like adventure on PlayStation, but while it's been compared to games like Zelda and Pikmin, Kena: Bridge of Spirits still stands on its own. Hopefully, this isn't the end of Kena's story, as it would be great to see the ideas here expanded on in future games.
Kena: Bridge of Spirits is a 2021 PS2 game -- and I mean that both positively and negatively.
— Greg Miller (@GameOverGreggy) 21 september 2021
Let's get into it in our review:
YouTube: https://t.co/ZzgLW8uZhb
Podcast: https://t.co/l8tXw0VQif pic.twitter.com/nHQtKKkqNu
[ Voor 44% gewijzigd door kazuka op 21-09-2021 07:12 ]
Heel tof dat die game goed ontvangen wordt. Alleen maar positieve reviews op metacritic tot nu toe. Ziet er ook echt fabelachtig uit. Ik bewaar deze game nog even. Eerst Miles Morales nog spelen en dan ligt Far Cry 6 op de mat. Mooie game voor de kerstvakantiekazuka schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:27:
Een 85 MetaCritic score tot dusver voor Kena, netjes!
Lijkt erop dat het een old-skool game is qua gameplay in een zeer fraaie wereld. Lees dat er vergelijkingen worden gemaakt met Beyond Good & Evil en de oudere Zelda games.
[...]
[Twitter]
Lengte van 10-15 uur lijkt het gemiddelde een beetje te zijn.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Niet, ik ga de mijne denk ik ook niet updaten zolang ik geen problemen ermee ervaar. Hij staat ondertussen al zo'n 70-80% vol (hoofdzakelijk PS4 games en een paar PS5 games) en het veroorzaakt geen problemen bij mij. Ik zou hem wel kunnen updaten in m'n laptop maar dan moet ik m'n laptop compleet open schroeven omdat er geen makkelijke toegang is tot de M.2 slot, plus ik zou waarschijnlijk de heatsink er weer af moeten halen, weet niet of dat goed gaat met die thermal pads.schumi2004 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:12:
[...]
En hoe update je zo'n ding als je geen PC heb?
:strip_exif()/f/image/h5fU7WmhPJTR3quPqMjNlKaJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H17765anm7BbGK2PxuaZp9Ar.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 21-09-2021 10:57 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zeker een game die op de wishlist staat, is het eigenlijk al bekend wanneer de fysieke release is?kazuka schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:27:
Lijkt erop dat het een old-skool game is qua gameplay in een zeer fraaie wereld. Lees dat er vergelijkingen worden gemaakt met Beyond Good & Evil en de oudere Zelda games.
[...]
[YouTube: Kena: Bridge of Spirits Review – Is This PlayStation Game Worth Playing?]
[Twitter]
Lengte van 10-15 uur lijkt het gemiddelde een beetje te zijn.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Is het tussenstuk een beetje te doen? Ik ben zn type die screenprotectors vernaggelt..wat ik ook doe. Kan in mijn naakie in sauna staan en nog krijg ik het voor elkaar dat er of lucht, stof er onder zit. En als dat er niet onder zit, zit het wel scheef.Hulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:39:
Zo, de zwarte plates van Dbrand zijn eindelijk binnen. Ik heb ook voor de matte sticker op het middenstuk gekozen. Knapt de PS5 wat mij betreft heel goed van op. De PS5 was mooi schoon van binnen. De witte plates waren wel behoorlijk goor aan de onderkant. Nu nog een mooie zilveren PS logo sticker erop![]()
[Afbeelding]
De onderkant
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik teken nergens meer voor
Ziet er goed uit, het ding had uit zichzelf al zwart moeten zijn.Hulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:39:
Zo, de zwarte plates van Dbrand zijn eindelijk binnen. Ik heb ook voor de matte sticker op het middenstuk gekozen. Knapt de PS5 wat mij betreft heel goed van op. De PS5 was mooi schoon van binnen. De witte plates waren wel behoorlijk goor aan de onderkant. Nu nog een mooie zilveren PS logo sticker erop![]()
[Afbeelding]
De onderkant
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat heb ik dus ook altijd, maar dit ging verbazingwekkend goed. Die sticker past echt precies en het is zaak de power/eject knop en usb poorten goed op te lijnen en dan zit ie kaarsrecht. Lucht is geen issue. Op www.dbrand.com/how is een filmpje hoe je de platen en sticker bevestigt.Quakie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:21:
[...]
Is het tussenstuk een beetje te doen? Ik ben zn type die screenprotectors vernaggelt..wat ik ook doe. Kan in mijn naakie in sauna staan en nog krijg ik het voor elkaar dat er of lucht, stof er onder zit. En als dat er niet onder zit, zit het wel scheef.
Het zijn hele degelijke plates, erg mooi verpakt en een mooie sticker. De zwarte kleur van de plates is niet gelijk aan het standaard zwart van het middenstuk. Zonder sticker dus minder strak. Ik durf niet te zeggen of de plates van dbrand beter of gelijkwaardig zijn aan goedkopere plates. Ik zag een medetweaker deze plates hebben en vond ze er goed uit zien, dus vandaar dat ik deze heb gekocht.Rck010 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:35:
[...]
Ziet er goed uit, het ding had uit zichzelf al zwart moeten zijn.
Maar zijn die platen van DBrand de meerprijs waard, vergeleken met de plates die op Bol.com, Amazon en Aliexpress verkocht worden? Verschil is dat je er een sticker voor het midden stuk bij kunt bestellen?
Vind 70$ U.S excl. shipping wel erg prijzig namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 21-09-2021 09:47 ]
Fijn om te horen! De game is inmiddels geïnstalleerd en vanavond ervan genieten. Had hem gepre-orderd terwijl er geen noodzaak was om dat te doen maar had er wel blind vertrouwen in dat het hele mooie game zou worden. Een mix van Beyond Good & Evil en Zelda is een mooi compliment en precies waar ik zin in heb, en vast velen naast mij gezien BGE 2 nog wel even op zich laat wachten.kazuka schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:27:
November:Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:16:
[...]
Zeker een game die op de wishlist staat, is het eigenlijk al bekend wanneer de fysieke release is?
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:51:
[...]
De disc versie komt in november:
https://noisypixel.net/ke...release-ps4-ps5-november/
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Post je vraag even in het PS5 problemen topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488. Mogelijk is er daar iemand die je kan helpen. Vermoed namelijk dat het niet even simpel te beantwoorden is.RawChild schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:24:
Ik ervaar sinds de afgelopen update (geen idee of dat er mee te maken heeft) enorm vaak en veel lag als ik in een party zit, bekend probleem of zou het toch aan mijn verbinding liggen?
Andere apparaten in huis prima verbinding.
Speedtest 115 mbps download, Ping 8 ms
Op mijn ps5 zelf is de verbindings snelheid echter wel een stuk lager, namelijk gemiddeld 30 mbps. Maar dat is nog steeds snel genoeg lijkt mij.
Je had beter wat aan die reciever kunnen doen.Hulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:39:
Zo, de zwarte plates van Dbrand zijn eindelijk binnen. Ik heb ook voor de matte sticker op het middenstuk gekozen. Knapt de PS5 wat mij betreft heel goed van op. De PS5 was mooi schoon van binnen. De witte plates waren wel behoorlijk goor aan de binnenkant. Nu nog een mooie zilveren PS logo sticker erop![]()
[Afbeelding]
De onderkant
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedoel je dan de faceplates van de PS5 of iets anders? Ik heb darkplates op mijn PS5 gedaan en even in het SSD vakje gekeken maar ik heb nergens kracht voor moeten zetten, alleen bij het terugklikken van de faceplates moest ik een klein beetje inspannen.Jay_Snake schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:31:
Zo, net de Samsung Pro 980 2 TB met de MC1 heatsink van Be Quiet in de Ps5 gezet. Makkelijk proces, de cover er af krijgen was nog het lastigste, daar moet je echt even meer kracht gebruiken dan je denkt. Nu voorlopig weer genoeg ruimte
De faceplate ja, dat ding zat echt niet normaal vast.VortexSB schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:46:
[...]
Bedoel je dan de faceplates van de PS5 of iets anders? Ik heb darkplates op mijn PS5 gedaan en even in het SSD vakje gekeken maar ik heb nergens kracht voor moeten zetten, alleen bij het terugklikken van de faceplates moest ik een klein beetje inspannen.
Nee man, de volgende wordt gewoon weer champagne/zilver.Raem schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:07:
[...]
Je had beter wat aan die reciever kunnen doen.
Ging er hier makkelijk af. De faceplates er weer op kostte me meer moeite.Jay_Snake schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:00:
[...]
De faceplate ja, dat ding zat echt niet normaal vast.
Er op ging hier juist zonder moeite. Maar ja, de Samsung 980 Pro zit er in en werkt. Dat is het belangrijkste.Hulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:03:
[...]
Ging er hier makkelijk af. De faceplates er weer op kostte me meer moeite.
Verwijderd
Euh nee… dat is een wereldwijd misverstand. 😀Jay_Snake schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:31:
[…]de cover er af krijgen was nog het lastigste, daar moet je echt even meer kracht gebruiken dan je denkt.
Je heft de hoek schuin tegenover de disc drive toch op? Anders zal het niet makkelijk gaan. De faceplates klikken er heel gemakkelijk af als je dat doet.Jay_Snake schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:31:
Zo, net de Samsung Pro 980 2 TB met de MC1 heatsink van Be Quiet in de Ps5 gezet. Makkelijk proces, de cover er af krijgen was nog het lastigste, daar moet je echt even meer kracht gebruiken dan je denkt. Nu voorlopig weer genoeg ruimte
heb ik ook.joppiefct schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:26:
Hallo mensen, afgelopen donderdag heb ik mijn ps5 binnengekregen. Wanneer ik deze aan doe maakt hij even flink lawaai voor 10-20 seconden elke keer bij het opstarten. Is dit normaal of?
Aangezien ik op youtube filmpjes alleen maar zie en hoor dat zij dat niet hebben.
Groeten Jop
I know, maar ik heb een digital. Misschien zit die extra vast ofzo. Het ging in ieder moeilijker dan gedacht.Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:07:
[...]
Je heft de hoek schuin tegenover de disc drive toch op? Anders zal het niet makkelijk gaan. De faceplates klikken er heel gemakkelijk af als je dat doet.
Lijkt mij de diskdrive die even op spint bij het opstarten van de console, dit is normaal.joppiefct schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:26:
Hallo mensen, afgelopen donderdag heb ik mijn ps5 binnengekregen. Wanneer ik deze aan doe maakt hij even flink lawaai voor 10-20 seconden elke keer bij het opstarten. Is dit normaal of?
Aangezien ik op youtube filmpjes alleen maar zie en hoor dat zij dat niet hebben.
Groeten Jop
[ Voor 6% gewijzigd door cfeijt op 21-09-2021 14:32 ]
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + ASUS 5070Ti + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Niet iedereen heeft er last van, maar is wel bij een hoop PS5’s het geval. Alleen met een gamedisc (dus geen Blu-Ray film) erin. Het is een loterij of je een stille PS5 krijgt. Het kan ook zorgen voor resonantie met je tv-meubel, en een muismat onder je PS5 kan een wereld van verschil makenjoppiefct schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:26:
Groeten Jop
[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 21-09-2021 14:47 ]
joppiefct schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:26:
Groeten Jop
Wat @cfeijt zegt, de diskdrive.cfeijt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:29:
[...]
Lijkt mij de diskdrive die even op spint bij het opstarten van de console, dit is normaal.
Als er inderdaad een disk in zit haal deze er eens uit en luister of hij dan (relatief) stil is als je hem aanzet.
Je bent een held! Het is inderdaad de disc wat aan het spinnen is. Heb hem er net even uitgehaald en vervolgens uit en weer aan gedaan. Toen was die lekker stil. Op het begin schrok ik wel toen mn ps het had. Ik dacht zelf van daar gaan we weer...cfeijt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:29:
[...]
Lijkt mij de diskdrive die even op spint bij het opstarten van de console, dit is normaal.
Als er inderdaad een disk in zit haal deze er eens uit en luister of hij dan (relatief) stil is als je hem aanzet.
Verwijderd
Dat de disc spint is heel normaal en bij alle PS5's het geval. Het is niet zo dat het een loterij is of je een stille krijgt of niet. De disc drive maakt altijd lawaai.Steven030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:39:
[...]
Niet iedereen heeft er last van, maar is wel bij een hoop PS5’s het geval. Alleen met een gamedisc (dus geen Blu-Ray film) erin. Het is een loterij of je een stille PS5 krijgt. Het kan ook zorgen voor resonantie met je tv-meubel, en een muismat onder je PS5 kan een wereld van verschil maken
Dit topic is gesloten.
![]()
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq