k1978 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:41:
Was er nu een gratis demo van F1 2021 te spelen ?

Of is die al weg. Zie hem niet in PlayStation store.
https://store.playstation...2696_00-F12021PS5EMASTER/
Staat daar tussen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:57
Bedankt soms zo lastig te vinden. Is wel PS4 versie of maakt dat bij deze niks uit.

• k1978
Gratis gratis 😉
k1978 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:41:
Was er nu een gratis demo van F1 2021 te spelen ?

Of is die al weg. Zie hem niet in PlayStation store.
Als je naar de gewone game pagina in de store gaat, dan staat daaronder bij kopen "Game".. en als je daar op klikt kun je ook "Demo" kiezen :)

edit: Lol de Demo is ook gewoon 66 gig, de full game dus :D

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 17-09-2021 12:03 ]

• k1978
poor Leno schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:01:
[...]

Als je naar de gewone game pagina in de store gaat, dan staat daaronder bij kopen "Game".. en als je daar op klikt kun je ook "Demo" kiezen :)

edit: Lol de Demo is ook geowon 66 gig, de full game dus :D
Ja nu zie ik het. Door klikken. Toch niet handig vind ik. Betekend dat je op elke te kopen game moet klikken voordat je kan zien dat er een demo is?

Kan ook aan mij liggen hoor 😂 maar heb hem. Bedankt heren 👍

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01-2025
Ben het er wel mee eens dat het een groot ding is 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKr_vSvF3prUn1dBYTYydhW1U94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFwO5DIbzFfTqw5ZfwSq9TFU.jpg?f=fotoalbum_large

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 15:25
xandoortje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:16:
Ben het er wel mee eens dat het een groot ding is 😅

[Afbeelding]
Wat is dat lelijke balkje wat er naast staat dan?? :+

• xandoortje
Shaker74 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:46:
[...]

Wat is dat lelijke balkje wat er naast staat dan?? :+
Dat zat bij de Bundel 😄 oplader voor de Controller.

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 11:25
xandoortje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:23:
[...]

Dat zat bij de Bundel 😄 oplader voor de Controller.
* knip * niet doen

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2021 21:31 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Quakie

quakelen

🤣

Ik teken nergens meer voor

• xandoortje
SonnyBBQ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:35:
[...]

Volgens mij had hij het over die zwarte schoenendoos aan de andere kant. :+
Ik zat nog te twijfelen 😂

Sorry Jongens,maar heb dus ook een X 😁😘

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 11:25
Verontschuldiging hoeft toch niet. Geniet ervan.
Maar die foto toont heel goed waarom ik de PS5 er goed vind uitzien.

Zijn er eigenlijk al leuke PS5 games die je met twee kan spelen? Dan bedoel ik echt samen op de zetel, niet online.
SonnyBBQ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:56:

Zijn er eigenlijk al leuke PS5 games die je met twee kan spelen? Dan bedoel ik echt samen op de zetel, niet online.
Overcooked, nu gratis te downloaden met PS Plus. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

It takes two is ook erg leuk

PSN: PcDCch

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16

Betreft model console vind ik juist de asbak Xbox veel mooier. Gelukkig allemaal andere smaak :P

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-01 14:44
een schoenendoos en een router uit 1990, het moet toch niet gekker worden 8)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-01 14:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mozart schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:26:
[...]

It takes two is ook erg leuk
Dat dus :) !!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 12:15

Zoals gezegd overcooked en it takes two. Met mn vriendin speelde ik ook:
- Zombie nation
- Alienation
- Diablo III
- Darksiders Genesis

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Starscreamer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:25:
[...]
Betreft model console vind ik juist de asbak Xbox veel mooier. Gelukkig allemaal andere smaak :P
Same here. PS5 vind ik eigenlijk niet te doen zo lelijk en lomp. De controllers en de PS5 zijn ook enorm gevoelig voor vuil door het reliëf wat er op zit. Ben blij als ik die zwarte plates van dbrand eens binnen krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 17-09-2021 16:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Ondertussen wat verder Hitman 2 (PS+) gespeeld. Leuk ding, mooie maps. Vroeger had ik al eens Hitman 1 gespeeld op PC.

Meestal wissel ik wat af. Een level waar ik missies probeer te doen (zonder unwanted kills), gevolgd door een level waar ik iedereen afslacht :Y oOo

Ik zie wel dat de laatste 2 levels blijkbaar toch niet gratis zijn? Omdat ik de levels via de free version van Hitman 3 speel... en ik echt niks snap van al die packs / passes / expansions ... zal ik dan maar niks kopen.

Wat is die PS store toch slecht en onduidelijk soms, maar in dit geval is het toch ook de schuld van IO Interactive die er een boeltje van heeft gemaakt.
Is het zo moeilijk om exact te zeggen wat er in een bundle zit. :/

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-01 16:23
joey82 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:37:
[...]

een schoenendoos en een router uit 1990, het moet toch niet gekker worden 8)
Ja en dat dan samen met zo een zwart witte staande ventilator naast de schoenendoos. Waar gaat dat heen jongens.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Meneer UYL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:53:
[...]

Ja en dat dan samen met zo een zwart witte staande ventilator naast de schoenendoos. Waar gaat dat heen jongens.
Ik heb zelfs een zwart wit HDD/SSD adapter/dockingstation met een lichtgevend blauw knopje en blauw licht aan de onderkant zo fel dat de kamer 's nachts blauw toverde, heb het maar met zwarte isolatie tape er netjes omheen gedaan en het is een stuk minder geworden haha.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• KRAI.7
  • Laatst online: 24-01 20:54

KRAI.7

Bwoah...

Vanochtend een WD Black SN850 2TB besteld voor m'n PS5. Komt morgen binnen. :) Ben ik alvast mooi voorbereid op alle games die (binnenkort) uitkomen (BF2042, GT7, Horizon Forbidden West etc.).

Waarom zou het trouwens zo lang hebben geduurd tot de M.2-uitbreidingsfunctionaliteit er kwam? Is dit bekend? Bv. moesten ze gewoon heel veel testen, of kwamen er obstakels naar voren tijdens de Development? Ik ben wel benieuwd, kan er ook niet echt iets over vinden online..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
SideShow schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:57:
Ondertussen wat verder Hitman 2 (PS+) gespeeld. Leuk ding, mooie maps. Vroeger had ik al eens Hitman 1 gespeeld op PC.

Meestal wissel ik wat af. Een level waar ik missies probeer te doen (zonder unwanted kills), gevolgd door een level waar ik iedereen afslacht :Y oOo

Ik zie wel dat de laatste 2 levels blijkbaar toch niet gratis zijn? Omdat ik de levels via de free version van Hitman 3 speel... en ik echt niks snap van al die packs / passes / expansions ... zal ik dan maar niks kopen.

Wat is die PS store toch slecht en onduidelijk soms, maar in dit geval is het toch ook de schuld van IO Interactive die er een boeltje van heeft gemaakt.
Is het zo moeilijk om exact te zeggen wat er in een bundle zit. :/
Het zijn DLC levels volgens mij die je inderdaad wel apart moet kopen, maar echt duidelijk is het niet.

Het idee van de eerdere levels spelen in Hitman 3 is wel leuk bedacht.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
KRAI.7 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:41:
Vanochtend een WD Black SN850 2TB besteld voor m'n PS5. Komt morgen binnen. :) Ben ik alvast mooi voorbereid op alle games die (binnenkort) uitkomen (BF2042, GT7, Horizon Forbidden West etc.).

Waarom zou het trouwens zo lang hebben geduurd tot de M.2-uitbreidingsfunctionaliteit er kwam? Is dit bekend? Bv. moesten ze gewoon heel veel testen, of kwamen er obstakels naar voren tijdens de Development? Ik ben wel benieuwd, kan er ook niet echt iets over vinden online..
Zo je bent bijna een 2e PS5 kwijt betreft geld ;)
Ik heb een 1TB gekocht die vond ik al duur zat

• Quakie

Quakie

quakelen

Heb hetzelfde. Voor mij veel te veel geld en niet in verhouding. Ik had zelf in mijn hoofd om gewoon kritisch te kijken naar te bewaren games. Heb bijv al spellen verwijderd waar ik eigenlijk van weet die ga ik niet spelen. Zonde maar weg ermee. Mocht ik het nodig vinden download ik ze wel opnieuw. Mijn 1Tb externe was vol en nu weer paar honderd GBs vrij.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
Ik wacht ook nog even met een uitbreiding van de opslag. Heb momenteel voldoende ruimte voor de games die ik nu speel. Ik verwacht dat het krap gaat worden in 2022, als het dan echt nodig is zie ik het wel of ik het de prijs waard vind.

Bovendien kan ik dan mooi even met iedereen meekijken of en hoe het bevalt.

This is absolutely ridiculous

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 18:44
Hulleman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:41:
[...]

Same here. PS5 vind ik eigenlijk niet te doen zo lelijk en lomp. De controllers en de PS5 zijn ook enorm gevoelig voor vuil door het reliëf wat er op zit. Ben blij als ik die zwarte plates van dbrand eens binnen krijg.
Het blijft een kwestie van smaak, maar met die zwarte platen ziet hij er echt goed uit. Ik had ze bij Dbrand besteld bij aankondiging, en had ze al binnen voordat ik überhaupt de console kon scoren 😉.
Heb je de sticker er bij om het middenstuk mat te maken? Schijnt ook veel statische stof te schelen op het plastic.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
WaterFire schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:35:
[...]

Het blijft een kwestie van smaak, maar met die zwarte platen ziet hij er echt goed uit. Ik had ze bij Dbrand besteld bij aankondiging, en had ze al binnen voordat ik überhaupt de console kon scoren 😉.
Heb je de sticker er bij om het middenstuk mat te maken? Schijnt ook veel statische stof te schelen op het plastic.
Vraag me af of Sony het wit ook als fail begint te zien. De console staat bij ons helemaal uit beeld dus geen last van. Maar ik had gister een zwarte controller in de hand en dacht wel: oef, die is toch wel veel mooier…. Moét ik hebben….. Natuurlijk, het is maar een kleurtje. Maar ze hadden kunnen bedenken dat een console jaren mee gaat en zwart toch wel een stukje tijdlozer is waar wit een mode-kleur is.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2021 08:44 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 08:02

JSchut

.....

Dennisdn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:42:
[...]

Vraag me af of Sony het wit ook als fail begint te zien. De console staat bij ons helemaal uit beeld dus geen last van. Maar ik had gister een zwarte controller in de hand en dacht wel: oef, die is toch wel veel mooier…. Moét ik hebben….. Natuurlijk, het is maar een kleurtje. Maar ze hadden kunnen bedenken dat een console jaren mee gaat en zwart toch wel een stukje tijdlozer is waar wit een mode-kleur is.
Ik moest wennen aan wit maar uiteindelijk toch wel mooi. Nu bijna een jaar later begin ik me er toch aan te storen. Gok omdat de nieuwigheid er af is :P Heb inmiddel seen zwarte controller en heb vorige week ook maar zwarte plates besteld.

Mede omdat ik ook weet dat met onze toekomstige meubels hij meer in het zicht staat en dan is alles zwart ook gewoon mooier.

Ben nog opzoek naar stickers voor de DualSense Charging Station.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 18-09-2021 09:03 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

[...]Maar ik had gister een zwarte controller in de hand en dacht wel: oef, die is toch wel veel mooier…. Moét ik hebben….. Natuurlijk, het is maar een kleurtje. Maar ze hadden kunnen bedenken dat een console jaren mee gaat en zwart toch wel een stukje tijdlozer is waar wit een mode-kleur is.
Niet te lang over nadenken, de rode is zeker ook de moeite waard _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/b36364b77dbac/dualsense-ps5-controller-colours-guide.original.jpg

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Starscreamer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:43:
[...]

Ding zit een mega koeling in dus zou het vreemd vinden dat je hem niet netjes in kast kan opbergen O-)
[Afbeelding]
Je stopt je DVD ook in de tv meubel daarvoor zijn de laatjes toch?
Wil dat lelijke ding niet op de meubel hebben.

[Afbeelding]
Bij jou kan ie ook perfect achter de televisie > Gynnad in "[PS5] PlayStation 5"

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:07:
[...]

Niet te lang over nadenken, de rode is zeker ook de moeite waard _/-\o_

[Afbeelding]
Die rood zwarte komt het dichstst bij een miles morales controller als het blauwe licht ook brandt

Verwijderd

Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:08:
[...]

Die rood zwarte komt het dichstst bij een miles morales controller als het blauwe licht ook brandt
Zover heb ik nog niet doorgedacht, wel dat hij 'vloekt' bij de rest van ons zwart/wit interieur <3

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:11:
[...]
Zover heb ik nog niet doorgedacht, wel dat hij 'vloekt' bij de rest van ons zwart/wit interieur <3
Had ik maar een zwart wit interieur, dan was ik voor deze console-combinatie gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7q0N1lE5gDQMDLBG-EFIYH-CxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuY3ZXQcH7WzTmpjSBfD31zP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07dvu5GVEMiMuMgwcSsQmvoNVNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2d5mJ61B2ZDH3gJkyPCJEgpK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP0T1rFXLoPTU8TxYw_3FTDNuMY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5uvQwCyVI2sXJ1iR1guFhCjX.jpg?f=user_large

Nu heb ik echter twee limited editions (xbox en switch) en de playstation 5, van welk geen enkele kleur matcht haha..

Zoals je hier ziet: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ca8WU2aTLqegxZv_0hpecIgDBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDyUvX12cE0KE0bA3Gn23wxA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVJQHjSggIzbu4TaUM3EJtYNdkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKTnbY25q3G7REAGZ18KOXZq.jpg?f=fotoalbum_large

Van mijn vrouw moet ik ze ook voornamelijk achterin zetten in de kast haha...

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer UYL op 18-09-2021 10:32 ]

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Vond het wit in het begin al niets, en vind nog altijd dat ie standaard gewoon zwart had moeten zijn.

Het is al geen klein apparaat, maar de kleur wit maakt alles voor het gevoel nog groter. Daarbij staat zo'n console toch vaak naast of onder TV, dan trekt wit toch veel meer de aandacht (dan zwart), terwijl die aandacht op het scherm hoort te zijn.

Naar mijn mening zwart heeft alleen maar voordelen tegenover wit, wat mij betreft dan ook een onbegrijpelijke keuze. Maar goed, de PS5 ansich is gelukkig -op de tekorten na- een voltreffer.

[ Voor 7% gewijzigd door Rck010 op 18-09-2021 10:40 ]

Verwijderd

[...]

Ik vind zwart altijd maar saai. Ik vind bijvoorbeeld de ps3 in het wit ook veel mooier. Jammer dat die nooit in Nederland is uitgebracht. Ik vind zelf het design van de ps5 nou juist erg mooi. En volgens mij is zwart wit net zo tijdloos als zwart. Ik vind de ps5 helemaal in het zwart een heel stuk minder mooi. Dus ik snap wel dat ze voor dit design gegaan zijn. Ik snap zelf niet wat mensen mooi vinden aan de series x. Ik vind dat echt een foeilelijk ding.

En waarom zou Sony het als fail zien? De meeste mensen die ik hoor klagen over de kleur zijn hier op Tweakers. Dus ik vraag mij af of de rest van de wereld het een probleem vindt eerlijk gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2021 10:45 ]

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:43:
[...]

Ik vind zwart altijd maar saai. Ik vind bijvoorbeeld de ps3 in het wit ook veel mooier. Jammer dat die nooit in Nederland is uitgebracht. Ik vind zelf het design van de ps5 nou juist erg mooi. En volgens mij is zwart wit net zo tijdloos als zwart. Ik vind de ps5 helemaal in het zwart een heel stuk minder mooi. Dus ik snap wel dat ze voor dit design gegaan zijn. Ik snap zelf niet wat mensen mooi vinden aan de series x. Ik vind dat echt een foeilelijk ding.

En waarom zou Sony het als fail zien? De meeste mensen die ik hoor klagen over de kleur zijn hier op Tweakers. Dus ik vraag mij af of de rest van de wereld het een probleem vindt eerlijk gezegd.
Nja , hoewel de series x erg saai is, blijft het een zwarte doos die je gewoon ergens neer kan zetten. Ik vind de ps5 eigenlijk nergens echt passen, tenzij je een IoT huishouden heb met allemaal van die lelijke philips hues enzo. Zelfs dan is het ding GIGANTISCH

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:40

ScreamGT

joejoe

Heeft iemand hier al eens zijn fan vervangen? Of een andere aanpassing gedaan waardoor het "buzz" geluid weggaat? Heb al een poosje niet op mijn PS5 gespeeld en moet eerlijk zeggen dat ik mij er nu wel weer aan erger. Ook mijn vriendin die vaak in de woonkamer zit (waar de PS5 is geïnstalleerd) merkt het irritante geluid op. Zie al filmpjes van o.a. O-ringen plaatsen op het internet, maar werkt zoiets dan ook echt in de praktijk? :)

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Verwijderd

Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:54:
[...]

Nja , hoewel de series x erg saai is, blijft het een zwarte doos die je gewoon ergens neer kan zetten. Ik vind de ps5 eigenlijk nergens echt passen, tenzij je een IoT huishouden heb met allemaal van die lelijke philips hues enzo. Zelfs dan is het ding GIGANTISCH
Ik vind die series x niet alleen saai. Maar ook echt foeilelijk. Ik kan hem nergens kwijt omdat hij vierkant is. Past bijna in geen enkele tv kast en als die er in past dan vind ik het nou niet echt een mooi ding om naar te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2021 11:37 ]

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ik vind die series x niet alleen saai. Maar ook echt foeilelijk. Ik kan hem nergens kwijt omdat hij vierkant is. Past bijna in geen enkele tv kast en als die er in past dan vind ik het nou niet echt een mooi ding om naar te kijken.
Ah ja dat kan ik wel begrijpen. Maar de ps5 past toch ook bijna nergens in? Of nja, net wel op de zijkant misschien, maar dan is heel de bovenkant van de ps5 (dus als die ligt, rechterkant) geblokkeerd voor de koeling.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 20:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Starscreamer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:47:
[...]

Even gekeken en jemig, dat ding is gewoon dik 500 euro :X
Er is geen enkele reden om deze te kiezen. Ik heb zelf de Samsung PM9A1 2TB gekocht voor 280 euro. Ook lekker rap en een losse Akasa heatsink er op die ik nog had liggen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:52:
[...]

Ah ja dat kan ik wel begrijpen. Maar de ps5 past toch ook bijna nergens in? Of nja, net wel op de zijkant misschien, maar dan is heel de bovenkant van de ps5 (dus als die ligt, rechterkant) geblokkeerd voor de koeling.
Als je de ps5 plat legt is die een stuk minder hoog dan de series x plat. Scheelt denk ik wel de helft. Als je een open kast hebt aan de achterkant dan kan je de ps5 toch wel beter kwijt.

Ik zie op bijna alle foto's die ik voorbij zie komen de series x rechtop op een kast staan. Waarschijnlijk omdat hij nergens tussen past.

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:08:
[...]

Even gekeken en jemig, dat ding is gewoon dik 500 euro :X
Er is geen enkele reden om deze te kiezen. Ik heb zelf de Samsung PM9A1 2TB gekocht voor 280 euro. Ook lekker rap en een losse Akasa heatsink er op die ik nog had liggen.
Ik lees dat de performance gelijk is aan de 980 pro, maar dat deze bedoeld zijn voor oem's. Volgens mij best een slimme koop. Vraag mij alleen af of de kwaliteit hetzelfde is. Zit er evenveel garantie op bijvoorbeeld?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:36
Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:54:
[...]

De PS5 past wel in sommige interieurs. Bij mij bijvoorbeeld is de hele kamer zwart met wit dus daar gaat de PS5 volledig op in het interieur. Maar een zwarte PS5 zou wel makkelijk overal passen. Al bij al is de PS5 niet zo lelijk naar mijn mening. Gelukkige heeft iedereen een andere smaak, het zou maar saai zijn als dat niet zo was.

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:09:
[...]

Als je de ps5 plat legt is die een stuk minder hoog dan de series x plat. Scheelt denk ik wel de helft. Als je een open kast hebt aan de achterkant dan kan je de ps5 toch wel beter kwijt.

Ik zie op bijna alle foto's die ik voorbij zie komen de series x rechtop op een kast staan. Waarschijnlijk omdat hij nergens tussen past.
Ik zie ook vaak de xbox zijwaarts liggen hoor. Het klopt wel dat de ps5 waarschijnlijk beter past, maar goed het idee is volgens mij om beide consoles rechtop neer te zetten. Bij de ps5 lijkt de stand aan de zijkant in ieder geval een afterthought als je kijkt naar hoe die wiebelt.

Met de xbox heb je dan zo een schijfje die aan de linkerkant bengelt haha. Ook zo lelijk. Maar die heeft dan gelukkig weer pootjes om zijwaarts op te staan.

Ik heb beide consoles rechtop, maar ik heb een soort diepe kast waar alles in staat en waar deurtjes voor zitten, dus het zit bij mij nooit echt in het zicht.

Verwijderd

Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:16:
[...]

Ik zie ook vaak de xbox zijwaarts liggen hoor. Het klopt wel dat de ps5 waarschijnlijk beter past, maar goed het idee is volgens mij om beide consoles rechtop neer te zetten. Bij de ps5 lijkt de stand aan de zijkant in ieder geval een afterthought als je kijkt naar hoe die wiebelt.

Met de xbox heb je dan zo een schijfje die aan de linkerkant bengelt haha. Ook zo lelijk. Maar die heeft dan gelukkig weer pootjes om zijwaarts op te staan.

Ik heb beide consoles rechtop, maar ik heb een soort diepe kast waar alles in staat en waar deurtjes voor zitten, dus het zit bij mij nooit echt in het zicht.
Rechtop is de ps5 voor mij veel te groot. Dan kan ik hem eigenlijk alleen op de grond kwijt. Daar ga ik hier geen akkoord voor krijgen ;-)

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:21:
[...]

Rechtop is de ps5 voor mij veel te groot. Dan kan ik hem eigenlijk alleen op de grond kwijt. Daar ga ik hier geen akkoord voor krijgen ;-)
Hahah! Ik mocht hem niet eens in het zicht. Staat bij mij achter de tv. Terecht ook hoor, is meer dan de helft hoog dan mijn tv. Plus er zit hele lichte coil whine in de power supply dus achter de tv elimineert dat geluid.

Verwijderd

Meneer UYL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:24:
[...]

Hahah! Ik mocht hem niet eens in het zicht. Staat bij mij achter de tv. Terecht ook hoor, is meer dan de helft hoog dan mijn tv. Plus er zit hele lichte coil whine in de power supply dus achter de tv elimineert dat geluid.
Ik heb gelukkig standaard geen coil whine. Alleen bij deadloop tijdens het laden maakt hij een vreemd geluid. Maar dat schijnt bij meer mensen een probleem te zijn.

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Starscreamer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:47:
[...]

Klopt, ik had alleen een onverwachte financiële meevaller (3 maanden collegegeld terug als je bent afgestudeerd ivm corona). Dus heb ik daarmee die SSD gekocht. Ik had hem anders ook te duur gevonden maar ik las dat dit (ongeveer gelijk aan de Seagate Firecuda 530) de beste SSD was voor de PS5. Heb hem iig zonder heatsink besteld waardoor ie nog wat goedkoper was, degene met heatsink is bijna gelijk aan de PS5 qua prijs… Nu nog even een heatsink zien te vinden ervoor. :)
KRAI.7 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:21:
[...]

Klopt, ik had alleen een onverwachte financiële meevaller (3 maanden collegegeld terug als je bent afgestudeerd ivm corona). Dus heb ik daarmee die SSD gekocht. Ik had hem anders ook te duur gevonden maar ik las dat dit (ongeveer gelijk aan de Seagate Firecuda 530) de beste SSD was voor de PS5. Heb hem iig zonder heatsink besteld waardoor ie nog wat goedkoper was, degene met heatsink is bijna gelijk aan de PS5 qua prijs… Nu nog even een heatsink zien te vinden ervoor. :)
Ik zou voor de BeQuiet MC1 M.2 Cooler gaan (Niet de PRO die past niet!) is heel eenvoudig geinstalleerd, koelpads zitten al op de backplate en de heatsink zelf, je hoeft alleen het plastic laagje eraf te halen SSD erin, en vast schroeven. En hij komt met een minuscuul schroevendraaiertje die erg handig is voor de bijgeleverde schroeven en de schroef voor het plaatje en de M.2 schroef in de PS5. (Oh ja en zijn compatible met dubbel en enkelzijdige SSDs)

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 18-09-2021 16:03 ]

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-01 09:44
Hulleman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:41:
[...]

Ik vind de PS5 niet lelijk en lomp. Gelukkig kunnen smaken verschillen. Bovendien gaat Sony echt wel zelf ook met verwisselbare plates komen. Ik heb in mn leven heel wat consoles gezien en gehad en de PS5 is zeker niet de lelijkste (vind ik)

PSN id: PENo1

• Hulleman
WaterFire schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:35:
[...]

Ja die heb ik erbij besteld. Duurt wel ff voordat t spul binnen is. Nu weekje of 2 onderweg. Ben benieuwd!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Kalder schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:35:
[...]

Ik zou voor de BeQuiet MC1 M.2 Cooler gaan (Niet de PRO die past niet!) is heel eenvoudig geinstalleerd, koelpads zitten al op de backplate en de heatsink zelf, je hoeft alleen het plastic laagje eraf te halen SSD erin, en vast schroeven. En hij komt met een minuscuul schroevendraaiertje die erg handig is voor de bijgeleverde schroeven en de schroef voor het plaatje en de M.2 schroef in de PS5. (Oh ja en zijn compatible met dubbel en enkelzijdige SSDs)
Thanks voor de aanbeveling en instructies! Ik heb hem besteld :-)

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze naast mekaar staan op een locker onder de tv, en vind het beide fijne apparaten om naar te kijken.

Vooral de PS5 digital met zn industrial design en witte faceplates vind ik zeer nice wanneer hij recht op staat... Muisstil ook, Maarja smaken verschillen :X

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNANqBBNOMEQye-erkiuJM4_KOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTfUCR89DGqFyWbHhAzrr6mO.jpg?f=fotoalbum_large

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:23
Weet iemand hoe je snel tussen performance en resolution mode kunt switchen als je spel spelen wilt?

Meen gezien te hebben dat dit voor het starten van een game kon of kan dit alleen fixed in systeem settings?

/edit
Is er niet trouwens een demo spel wat ray tracing goed laat zien?

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2021 21:32 ]

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Geheugen van mijn PS5 is telkens vol. Wat zijn de beste mogelijkheden? Ben er niet in thuis….

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

d.castello schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:26:
Geheugen van mijn PS5 is telkens vol. Wat zijn de beste mogelijkheden? Ben er niet in thuis….
Als is opslag voor spellen?

- ps4 spellen op externe hdd zetten
- Laatste update voor PS5 installeren en nieuwe nvme kopen?
- spellen die je niet speelt verwijderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• d.castello
DarkSide schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:29:
[...]

Als is opslag voor spellen?

- ps4 spellen op externe hdd zetten
- Laatste update voor PS5 installeren en nieuwe nvme kopen?
- spellen die je niet speelt verwijderen.
Ik heb geen ps4 spellen….nvme of een externe ssd…?

• DarkSide

DarkSide

d.castello schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:31:
[...]

Ik heb geen ps4 spellen….nvme of een externe ssd…?
PS5 spellen kunnen alleen intern.
Dus extra nvme kopen. Dat kan nu sinds kort.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• d.castello
DarkSide schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:33:
[...]

PS5 spellen kunnen alleen intern.
Dus extra nvme kopen. Dat kan nu sinds kort.
Thanks voor je snelle reactie. Welke is aan te raden? Ben benieuwd wat ze kosten. Ik ga research doen!

• d.castello
Nvme zijn wel aan de dure kant…

• AppleFan2007
d.castello schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:37:
[...]

Thanks voor je snelle reactie. Welke is aan te raden? Ben benieuwd wat ze kosten. Ik ga research doen!
In mijn PS5 zit de WD SN850 met de BE quite MC1 Cooler.
Via deze link kan je nog meer geschikte Ssd’s en heatsinks vinden.
Deze SSD’s hebben nog een hoge prijs al kan je ze al voor veel minder vinden dan een paar maand geleden.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dan is de enige optie games verwijderen / herinstalleren indien nodig. Aan een externe SSD heb je niets voor PS5 games (net zoals je daar met de X-Box ook weinig aan hebt voor X/S optimized dus)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Krijg toch wel heel veel zin in Kena na het zien van deze preview 😊

• DarkSide

DarkSide

Kena heb ik ook zo ontzettend zin in. Lijkt me een heerlijke game.

Thalaron schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:39:
[...]

Dan is de enige optie games verwijderen / herinstalleren indien nodig. Aan een externe SSD heb je niets voor PS5 games (net zoals je daar met de X-Box ook weinig aan hebt voor X/S optimized dus)
Kleine correctie, je kan PS5 games op een externe SSD/HDD zetten. Je kan ze alleen niet spelen vanaf de SSD/HDD.
Of dit een oplossing is voor @d.castello valt natuurlijk nog te bezien. Het klinkt namelijk alsof hij een paar grote games (COD bv) geïnstalleerd heeft staan. Dan is herinstalleren of naar extern backuppen niet echt een uitkomst.
@Kenny_026 dat ziet er heel goed uit. Nu is IGN niet de meest kritische reviewer natuurlijk. Maar als de gevechten lekker zijn, verhaal boeiend en open wereld leuk om te exploren dan wordt Kena een instabuy. De eerste beelden voorspellen in ieder geval veel goeds.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
cold_as_ijs schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:16:
@Kenny_026 dat ziet er heel goed uit. Nu is IGN niet de meest kritische reviewer natuurlijk. Maar als de gevechten lekker zijn, verhaal boeiend en open wereld leuk om te exploren dan wordt Kena een instabuy. De eerste beelden voorspellen in ieder geval veel goeds.
Ja dat is vaak het algehele idee met IGN maar ik heb ze vaak zat AAA titels een zesje zien geven als het gewoon niet goed was.

Maar deze games krijgen we voor mijn gevoel te weinig. Kameo blijft voor mij echt een geweldige game. En als ik deze wereld zie dan komt dat een beetje terug.
Ben nu gestart met Hitman 1 via hitman 3. Twijfel nog steeds een beetje of ik het echt leuk vind, boeit me wel steeds meer. Even zien of het mij genoeg kan boeien om de missies meerdere malen te spelen. De overall narratief is overigens niet echt boeiend tot nu toe, maakt voor mijn gevoel ook niet echt uit. Taak is toch voornamelijk uitvinden hoe je bepaalde mensen moet vermoorden.

Mafia 2 eerder deze week aan de kant gelegd, DLC vallen echt tegen. Hoe hebben ze dit kunnen verpesten, concept van mafia is toch vooral sterke story based lineaire missies. Dan zijn de DLC’s niks meer dan wat arcade style time based missies zonder echt een verhaal. Voelt echt als goedkope cash grab.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:16

The_Worst

Unox

Gisteravond is mijn PS5 gecrashed. Ik deed de console uit en vond het al raar dat deze compleet uit stond in plaats van in rest mode. Ik dacht dat ik dan waarschijnlijk de verkeerde keuze had gemaakt in het menu. Vanmiddag wilde de ps5 dus niet meer aan met de controller. Via de knop aan de voorkant gelukkig wel en nadat alle storage was gerepareerd doet hij het gelukkig weer.

Hopelijk een incident. ;(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 20:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben aan Red Dead Redemption 2 begonnen maar het is tot nu toe niet heel positief...
Zo veel knoppen en menuutjes waar je de hele tijd doorheen moet bladeren. 30FPS zorgt er voor dat het spel nogal sloom aanvoelt. En het spel is van zichzelf al redelijk traag.
Met enige regelmaat schiet ik per ongeluk met mijn pistool. Resultaat: een bounty en boze mensen. Nu wordt ik steeds lastig gevallen door bountyhunters, en ik ga erg vaak dood omdat ik ze niet snel genoeg kan omleggen. Had ik net flink wat huiden en vlees lopen stropen, word ik weer doodgeschoten. En dan ben je alles kwijt. Niet mijn spel dit vrees ik...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Quakie

Quakie

quakelen

Nyarlathotep schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:07:
Ik ben aan Red Dead Redemption 2 begonnen maar het is tot nu toe niet heel positief...
Zo veel knoppen en menuutjes waar je de hele tijd doorheen moet bladeren. 30FPS zorgt er voor dat het spel nogal sloom aanvoelt. En het spel is van zichzelf al redelijk traag.
Met enige regelmaat schiet ik per ongeluk met mijn pistool. Resultaat: een bounty en boze mensen. Nu wordt ik steeds lastig gevallen door bountyhunters, en ik ga erg vaak dood omdat ik ze niet snel genoeg kan omleggen. Had ik net flink wat huiden en vlees lopen stropen, word ik weer doodgeschoten. En dan ben je alles kwijt. Niet mijn spel dit vrees ik...
Staat nog op mijn lijst. Uurtje gespeeld ofzo en vond het ook traag over komen. Dacht dat komt door het begin. Hopelijk heb ik een andere mening. Wilde hem in winter gaan doen

@Nyarlathotep @Quakie RDR2 is een heel trage game. Het duurde voor mij toch al een uurtje 5-10 om er echt in te komen, maar toen ook pas weggelegd toen ik ver over de 150 uur zat. Ik heb fast travel misschien maar 2x gebruikt, ten eerste was die niet zo heel snel en ten tweede genoot ik teveel van de omgeving. Lekker relaxed op je paard door de wereld galopperen. Act 1 is wel echt het traagste gedeelte van de game, maar het is niet dat het dan daarna ineens een lekker snelle game wordt. Ik zou echt RDR2 de tijd geven want het is echt wel een klapper van een game (goed verhaal en boordevol interessante side content)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Ik ben vorig jaar in de lockdown eindelijk aan RDR2 toegekomen. Ja, het is een game die in 1e instantie traag op gang komt, en aangezien ik niet heel veel speel, heb ik er maanden over gedaan.

Maar wat een ervaring; zo gedetailleerd, het verhaal wordt steeds grijpender en de karakters komen tot leven. Melancholisch gevoel nu ik 'm uit heb gespeeld. Een kunstwerk, bijna.

[ Voor 4% gewijzigd door gratis_vodka op 19-09-2021 15:24 ]

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 15:11
Ik heb inmiddels een paar dagen de Samsung 980 Pro (1tb) icm BeQuiet MC1 en ben erg blij mee (voor 170 euro klaar). Het overzetten/verplaaten valt mij ook alles mee :)

Maar eerlijk gezegd wel belachelijk natuurlijk dat een dergelijke upgrade nu voor best wat mensen al nodig is (en/of dat de standaard best laag is, je verwacht er toch een paar jaar goed mee overweg te kunnen).

[ Voor 10% gewijzigd door DennisZ88 op 19-09-2021 16:01 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de gratis spellen van play at home zijn ook gestopt zo te zien na de vaccinaties :9

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:40

ScreamGT

joejoe

DennisZ88 schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:00:
Ik heb inmiddels een paar dagen de Samsung 980 Pro (1tb) icm BeQuiet MC1 en ben erg blij mee (voor 170 euro klaar). Het overzetten/verplaaten valt mij ook alles mee :)

Maar eerlijk gezegd wel belachelijk natuurlijk dat een dergelijke upgrade nu voor best wat mensen al nodig is (en/of dat de standaard best laag is, je verwacht er toch een paar jaar goed mee overweg te kunnen).
Ging hier ook feilloos, overzetten was met enkele seconden geregeld.
Ik loop al enkele weken tegen het feit aan dat de standaard opslag gewoon vol is, en dit met maar 4 games. Nu nemen COD Cold War en Warzone wel belachelijk veel ruimte in beslag...

Hoop zo weer even vooruit te kunnen!

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
Initieel ging ik deze kopen en deathloop in sales. Maar nu is dat omgekeerd. Kena zal het volgende na deathloop zijn (maar ben daar bijlange nog niet door), ondertussend kijken of het in sale komt.

Ziet er echt wel goed uit.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Games worden nu eenmaal groter, sommige iets kleiner, maar dat zijn er niet veel. En de basis opslag is in deze tijd ook wel weinig.

Uiteraard is dat een kosten keuze geweest en vanuit het oogpunt van Sony goed te begrijpen, maar als consument loop je al snel tegen het (opslag) limiet aan.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
ScreamGT schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:34:
[...]

Ging hier ook feilloos, overzetten was met enkele seconden geregeld.
Ik loop al enkele weken tegen het feit aan dat de standaard opslag gewoon vol is, en dit met maar 4 games. Nu nemen COD Cold War en Warzone wel belachelijk veel ruimte in beslag...

Hoop zo weer even vooruit te kunnen!
Precies dit, hoe vaak ik wel niet ruimte tekort kom als COD weer eens moet updaten.
Ik heb nu alleen Cold War, God of War, Hitman 2 en Overcooked erop staan, en meer kan er ook niet echt bij.
Nu kan ik wel een externe SSD of HDD voor die laatste 3 games eraan hangen maar dat is natuurlijk belachelijk dat dat nodig is.
Ik twijfel nu een beetje om 180 euro uit te geven of nog een jaartje aankijken. Wellicht komt er volgend jaar wel een keer een PS5 1,5 of 2tb versie..

• robzzzzzzzz
Die zouden ze nou echt eens van een 60 fps update mogen voorzien, Niet te doen gewoon op de 30. wou dat ik het spel vroeger had gespeeld, schijnt toch echt top te zijn.... Maar gaat gewoon niet met die 30 8)7
Dat geklaag over de opslag 7(8)7. Je moet klagen over de grote van COD, want hoe je het went of keert, daar ligt het echte probleem.
De meest recente games zitten gewoon rond de 50-60 GB met een enkele uitschieter naar 100 (tlou, rdr2). COD tikt gewoon 200 GB aan. Voeg hierbij de manier van updaten, dan ja dan zit je met 4 games wel vol. Ik zal vanavond eens kijken, maar ik tik nog geen 200GB aan met 5 games.

Sony had ook gewoon een 2 TB console uit kunnen brengen, maar dan moest hij €650-700 kosten. Durf te wedden dat iedereen dan geklaagd had over de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 19-09-2021 18:27 ]

• Farabi
  • Niet online
beste oplossing voor opslag is 1gbit internet. indien mogelijk natuurlijk. (verwijderen en snel installeren)

of je nou 1 of 2tb hebt, je komt altijd tekort.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 19-09-2021 18:22 ]

Hou het bij een TR, of het feedbacktopic, dit is niet de plek

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 19-09-2021 18:26 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
robzzzzzzzz schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:13:
[...]

Die zouden ze nou echt eens van een 60 fps update mogen voorzien, Niet te doen gewoon op de 30. wou dat ik het spel vroeger had gespeeld, schijnt toch echt top te zijn.... Maar gaat gewoon niet met die 30 8)7
Dat komt natuurlijk pas met een remaster om er meer geld uit te slaan... |:(

• AppleFan2007
cold_as_ijs schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:14:
Dat geklaag over de opslag 7(8)7. Je moet klagen over de grote van COD, want hoe je het went of keert, daar ligt het echte probleem.
De meest recente games zitten gewoon rond de 50-60 GB met een enkele uitschieter naar 100 (tlou, rdr2). COD tikt gewoon 200 GB aan. Voeg hierbij de manier van updaten, dan ja dan zit je met 4 games wel vol. Ik zal vanavond eens kijken, maar ik tik nog geen 200GB aan met 5 games.

Sony had ook gewoon een 2 TB console uit kunnen brengen, maar dan moest hij €650-700 kosten. Durf te wedden dat iedereen dan geklaagd had over de prijs.
Ik geef je deels gelijk. COD is echt veel te groot. 200GB voor de game en dan moet je high res texture pack downloaden zodat het er beter uitziet.
Maar je opslag kan ook al snel volzitten als je veel games door elkaar speelt.
Farabi schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:19:
beste oplossing voor opslag is 1gbit internet. indien mogelijk natuurlijk. (verwijderen en snel installeren)

of je nou 1 of 2tb hebt, je komt altijd tekort.
Dat is zeker de oplossing niet. Je verliest altijd wel tijd om telkens opnieuw te downloaden en zeker al het gaat over COD.
Je kan ook altijd een beetje rekenen wat je zelf nodig zal hebben. Ik heb er nu 1TB bijgestoken dus in totaal is 1600 GB meer dan genoeg voor mij. Je hebt ook mensen die zeer grote games spelen zoals COD, RDR2, tlou en andere die telkens boven de 100GB zitten en sommige over de 200.

• Farabi
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:44:

[...]

Dat is zeker de oplossing niet. Je verliest altijd wel tijd om telkens opnieuw te downloaden en zeker al het gaat over COD.
Je kan ook altijd een beetje rekenen wat je zelf nodig zal hebben. Ik heb er nu 1TB bijgestoken dus in totaal is 1600 GB meer dan genoeg voor mij. Je hebt ook mensen die zeer grote games spelen zoals COD, RDR2, tlou en andere die telkens boven de 100GB zitten en sommige over de 200.
100gb of het 'tijdverlies' blijft peanuts met een 1gbit verbinding. Je hebt altijd games waarvan je weet dat je het een aantal weken niet zal aanraken. die 850gb ruimte is meer dan zat. maakt niet uit hoe groot je spellen zijn, indien een 1gbit glasvezel natuurlijk.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
cold_as_ijs schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:14:

Ik vind het probleem ook grotendeels bij CoD liggen hoor. En dan krijgnje een popup over data management in de game met als advies delen te verwijderen. Dat heeft weinig met data management te maken imo…

Maar aan de andere kant is CoD ook een hele complexe game. Neemt niet weg dat ik niet echt het gevoel heb dat ze echt goed naar compressie kijken.

Ik heb 1TB gekocht. Ik heb 500mbit thuis en het download gaat snel genoeg dat ik het niet erg vindt om dat af en toe te doen. Echter was 660 wel te klein.

• MissMe NL
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb kena gepreordered maar weet eigenlijk nog niet wat ik nou kan verwachten van die game. De style ziet er gewoon heel mooi uit. Nog een paar daagjes.

• robzzzzzzzz
dutchgio schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:36:
[...]

Dat komt natuurlijk pas met een remaster om er meer geld uit te slaan... |:(
Ben bang dat je daar gelijk in hebt 8)7

Verwijderd

De meeste ps5 games zijn rond de 40-60gb, dan kan je er ongeveer 10 games op zetten. De meeste games die 100gb+ zijn, dat zijn ps4 games die niet gebruik maken van de nieuwe compressie van de ps5. Enige uitzondering is cold war, die is 200GB. Totaal belachelijk natuurlijk.

De ps4 werd in het begin met 500GB geleverd en daar kon je ook maar een aantal games op kwijt. Ik heb die ook direct geupgrade naar 2Tb.

Met de huidige compressie techniek is het niet heel anders dan bij andere generatie consoles wat betreft het aantal games dat je kwijt kan. Waarschijnlijk ben je gewoon een grotere hdd in je ps4 gewend die je zelf hebt geupgrade.

• AppleFan2007
Farabi schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:50:
[...]

100gb of het 'tijdverlies' blijft peanuts met een 1gbit verbinding. Je hebt altijd games waarvan je weet dat je het een aantal weken niet zal aanraken. die 850gb ruimte is meer dan zat. maakt niet uit hoe groot je spellen zijn, indien een 1gbit glasvezel natuurlijk.
hangt uiteraard af van de situatie, als je maar weinig tijd hebt is zelfs met 1gbit 100GB downloaden niet fijn.
Ik heb ook geen zin om telkens af te wegen wat ik liever speel om zo te bepalen welke game ik vandaag ga downloaden om dan over een week weer een andere te downloaden.
Ik wil gewoon elke dag een andere game kunnen spelen zonder te wachten tot de download klaar is.
Daarmee is een 1TB of 2TB SSD voor velen een verademing.
Maar als het voor jou werkt is het goed, uiteindelijk wil iedereen hetzelfde doen en dat is genieten van de console en van de games.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:21
[...]

660gb is het maar voor de opslag

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
[...]

Ik heb ook 1Gb (via coax overigens) en heb toch een 1Tb bijgestoken. Heb nu ook 1Tb vrij, maar kan games wel updaten nu.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Sinds ik de PS5 in huis heb, vertik ik het om een game op 30 fps te gaan spelen. Gelukkig had ik Ghost of Tsushima en Star Wars Jedi: Fallen Order nog niet op de PS4 gespeeld. Onlangs beide games uitgespeeld en het is toch echt een behoorlijke verschil als je op 60 fps speelt. Het speelt zo lekker en vloeiend dat je aan 30 fps games begint te irriteren. Daarom heb ik RDR2 ook laten liggen samen met Horizon Zero Dawn op de hoop dat deze twee games nog een performance mode krijgen. Ik snap ook niet waarom het zo lang duurt om dit mogelijk te maken. Noem me een zeikerd, maar voor de next gen games verwacht ik ook niet dat ze nog op 30 fps draaien.

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 12:23
Dan kan je lekker aan HZD beginnen, die heeft een 4k60 patch gekregen

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
Lashrom schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:31:
[...]

Sinds ik de PS5 in huis heb, vertik ik het om een game op 30 fps te gaan spelen. Gelukkig had ik Ghost of Tsushima en Star Wars Jedi: Fallen Order nog niet op de PS4 gespeeld. Onlangs beide games uitgespeeld en het is toch echt een behoorlijke verschil als je op 60 fps speelt. Het speelt zo lekker en vloeiend dat je aan 30 fps games begint te irriteren. Daarom heb ik RDR2 ook laten liggen samen met Horizon Zero Dawn op de hoop dat deze twee games nog een performance mode krijgen. Ik snap ook niet waarom het zo lang duurt om dit mogelijk te maken. Noem me een zeikerd, maar voor de next gen games verwacht ik ook niet dat ze nog op 30 fps draaien.
HZD heeft ondertussen een 60fps patch

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Lashrom schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:31:
[...]

nieuws: Horizon Forbidden West komt 18 februari 2022 uit, voorganger krijgt 6...

Horizon heeft inmiddels al een 60FPS patch.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 160 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord