• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:14
Kalder schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:55:
[...]

Als je het nou hebt over 7.1 soundbar, is dat dan een soundbar die 7.1 simuleert? Of heb je naast die soundbar nog zij en achter speakers en een sub?
Dat zal emulated zijn. Anders is de soundbar een centerspeaker.
Heb een 7.2.1 systeem en dat is een soundbar met sub.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05:10

Yonix

Gamertag: Yonix360

Time to break the loop. 8)

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5

Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:00:
[...]

Dat zal emulated zijn. Anders is de soundbar een centerspeaker.
Heb een 7.2.1 systeem en dat is een soundbar met sub.
Ah ok, ik heb wel eens met een headset dat ik denk van hè waar komt dat geluid nou vandaan, vooral op de laptop wanneer ik spatial op max zet, maar bij de meeste apparaten waar het geluid eigenlijk alleen maar van voren komt, hoor ik niet echt een surround geluid, dan heb ik persoonlijk liever een setup met meer speakers die letterlijk om je heen staan. Maar dit is een beetje off-topic, sorry.
Nice ik ga me morgen wagen aan die game, ben heel benieuwd.

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Peter711
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 00:45
Chaoss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:16:
Dat je met deze update de icoontjes van het quick menu zelf kunt indelen is ook wel een fijne toevoeging.
Kan ik eIndelijk de power knop helemaal links zetten

[Voor 5% gewijzigd door Peter711 op 15-09-2021 07:04]

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 23:11
Kijk, met deze recente ps showcase komt het ps5 gebeuren stilletjes aan op stoom. Voor mij zijn er nog steeds niet echt genoeg games om een ps5 te willen aanschaffen, maar het begint toch te kriebelen om al een beetje uit te kijken om 'm tegen maart/april te hebben staan. Mocht 'ie nu gemakkelijk te halen zijn, kocht ik 'm misschien nu al.

Van in het begin was mijn positie steeds dat ik geen opgewarmde ps4 games hoef (en daarvoor voldoet m'n ps4 slim nog prima). Ja ja, 60hz, snellere laadtijden, blablabla het zal wel, really don't care.... :z

Ik wil een ps5 voor games die duidelijk gaan verschillen van wat ik nu al speel. En voor mij persoonlijk is gt7 toch de wel de game die de generatie op gang zal trekken.

Qua echte ps5 exclusives trekken Demon Souls and Ratchet me echt niet. Enige must haves tot nog toe zouden spiderman MM en returnal geweest zijn. Maar daarvoor ga ik natuurlijk niet weer nieuwe hardware aanschaffen. Als de hardware al beschikbaar was...

Bij deze, hoe staat het tegenwoordig met de hardware beschikbaarheid? Heb al even niet meer gekeken. Kan je nu al gewoon een store binnenwandelen en een console meenemen, of alvast reserveren en later ophalen? En dan:
  • zonder allerlei vage telegram/messaging groepjes te moeten joinen (heb wel wat beters te doen, product moet gewoon beschikbaar zijn)
  • specifieke sites in de gaten te moeten houden (idem)
  • de console kaal kunnen kopen aan MSRP zonder allerhande rommel die er met koppelverkoop door retailers aan is toegevoegd. (nee ik hoef geen tweede controller, plasticrap controller houders, headsets, noem maar op...)
Vreemde generatie toch wel. Voldoet niet aan de definitie van paper launch. De consoles vinden, druppelsgewijs wel, hun weg wel naar de consument. Maar ze had net zo goed niet kunnen bestaan. Nog nergens 1 fysiek exemplaar te koop gezien, en we zijn bijna een jaar verder sinds launch. :o :o

Ook qua absolute kaskraker games redelijk matig nog steeds. Maar ik ben dus aangenaam verrast door de showcase, en begin stiekem toch naar best wat titels uit dat lijstje uit te kijken. Zelfs sommige japanse of koreanse games :P >:)

Toch nog even inpikken op de discussie van een aantal weken terug ivm de planning van deze showcase. Veel argumenten voor of tegen in verband met het al dan niet aansluiten bij een groter event (E3, gamescom) of een eigen ding doen wanneer sony verkiest.

Echter is er nooit een nabeschouwing van wat nu de beste strategie is.

Voor mij is het duidelijk, voor sony is het echt zoveel beter om een eigen moment te kiezen en de timing, regie en spotlight volledig zelf in de hand te houden.

Diezelfde dag, en de dag erna, hadden alle game podcasts, game outlets en youtube channels het enkel en uitvoerig over deze showcase. Exclusieve episodes van alles IGN podcasts (stuk of 3-4 minstens), exclusieve digital foundry content, overal extreme exposure. Waar dit in een zee van nieuws bij E3 of andere game beurs compleet bedolven wordt onder exposure van de concurrentie.

Het merk sony/playstation is echt wel groot genoeg om een eigen moment te kiezen, en zelf een keynote te maken in de stijl van apple.

Voor wie het gamesnieuws wel van redelijk nabij volgt (niet fanatiek), maar er niet midden in zit, is dit scenario echt wel het beste. Je kan het gewoon niet missen van zodra je youtube opzet, of een willekeurige tech website.

Sowieso zijn traditionele games beurzen compleet dood. Ik volg het allemaal met iets meer aandacht dan de gemiddelde consument, maar geef grif toe dat ik dit jaar geen idee heb waar E3 over ging, wanneer het was en welke format het had. En in dat stervend kader had sony dan ergens deze showcase moeten ophangen? Hoe dan, en waarom vooral. In dit post corona tijdperk is er geen reden om game nieuws te groeperen in een redelijk geforceerd aandoend event.

Nee hoor, prima beslissing van sony om hun nieuws op deze manier los te laten.

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:36

Quakie

quakelen

schumi2004 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:36:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik kon al nergens vinden hoe ik mijn 5.1 soundbar setup moest instellen. Geluid gaat via de TV en niet direct via de soundbar maar die optie zit er niet echt in.

Kwam in ander topic wel deze link tegen om 5.1 in te stellen maar heb dat nog niet geprobeerd. Wellicht dat iemand kan bevestigen dat dit de manier is?

[...]
Thx morgen stoeien met geluid. Ben boven de 40 en kom uit hardcore generatie. Dat geeft ik al aan dat het wezenlijk moet verschillen wil ik het horen 😂

Ik teken nergens meer voor

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Quakie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:39:
[...]

Thx morgen stoeien met geluid. Ben boven de 40 en kom uit hardcore generatie. Dat geeft ik al aan dat het wezenlijk moet verschillen wil ik het horen 😂
Idem hier.
Volgens Steven030 in "[PS5] PlayStation 5" is het dus niet nodig maar ik hoor/merk het dus niet in vergelijking met mijn PS4.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:16
Amos_x schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:16:
Kijk, met deze recente ps showcase komt het ps5 gebeuren stilletjes aan op stoom. Voor mij zijn er nog steeds niet echt genoeg games om een ps5 te willen aanschaffen, maar het begint toch te kriebelen om al een beetje uit te kijken om 'm tegen maart/april te hebben staan. Mocht 'ie nu gemakkelijk te halen zijn, kocht ik 'm misschien nu al.

Van in het begin was mijn positie steeds dat ik geen opgewarmde ps4 games hoef (en daarvoor voldoet m'n ps4 slim nog prima). Ja ja, 60hz, snellere laadtijden, blablabla het zal wel, really don't care.... :z

Ik wil een ps5 voor games die duidelijk gaan verschillen van wat ik nu al speel. En voor mij persoonlijk is gt7 toch de wel de game die de generatie op gang zal trekken.

Qua echte ps5 exclusives trekken Demon Souls and Ratchet me echt niet. Enige must haves tot nog toe zouden spiderman MM en returnal geweest zijn. Maar daarvoor ga ik natuurlijk niet weer nieuwe hardware aanschaffen. Als de hardware al beschikbaar was...

Bij deze, hoe staat het tegenwoordig met de hardware beschikbaarheid? Heb al even niet meer gekeken. Kan je nu al gewoon een store binnenwandelen en een console meenemen, of alvast reserveren en later ophalen? En dan:
  • zonder allerlei vage telegram/messaging groepjes te moeten joinen (heb wel wat beters te doen, product moet gewoon beschikbaar zijn)
  • specifieke sites in de gaten te moeten houden (idem)
  • de console kaal kunnen kopen aan MSRP zonder allerhande rommel die er met koppelverkoop door retailers aan is toegevoegd. (nee ik hoef geen tweede controller, plasticrap controller houders, headsets, noem maar op...)
Vreemde generatie toch wel. Voldoet niet aan de definitie van paper launch. De consoles vinden, druppelsgewijs wel, hun weg wel naar de consument. Maar ze had net zo goed niet kunnen bestaan. Nog nergens 1 fysiek exemplaar te koop gezien, en we zijn bijna een jaar verder sinds launch. :o :o

Ook qua absolute kaskraker games redelijk matig nog steeds. Maar ik ben dus aangenaam verrast door de showcase, en begin stiekem toch naar best wat titels uit dat lijstje uit te kijken. Zelfs sommige japanse of koreanse games :P >:)

Toch nog even inpikken op de discussie van een aantal weken terug ivm de planning van deze showcase. Veel argumenten voor of tegen in verband met het al dan niet aansluiten bij een groter event (E3, gamescom) of een eigen ding doen wanneer sony verkiest.

Echter is er nooit een nabeschouwing van wat nu de beste strategie is.

Voor mij is het duidelijk, voor sony is het echt zoveel beter om een eigen moment te kiezen en de timing, regie en spotlight volledig zelf in de hand te houden.

Diezelfde dag, en de dag erna, hadden alle game podcasts, game outlets en youtube channels het enkel en uitvoerig over deze showcase. Exclusieve episodes van alles IGN podcasts (stuk of 3-4 minstens), exclusieve digital foundry content, overal extreme exposure. Waar dit in een zee van nieuws bij E3 of andere game beurs compleet bedolven wordt onder exposure van de concurrentie.

Het merk sony/playstation is echt wel groot genoeg om een eigen moment te kiezen, en zelf een keynote te maken in de stijl van apple.

Voor wie het gamesnieuws wel van redelijk nabij volgt (niet fanatiek), maar er niet midden in zit, is dit scenario echt wel het beste. Je kan het gewoon niet missen van zodra je youtube opzet, of een willekeurige tech website.

Sowieso zijn traditionele games beurzen compleet dood. Ik volg het allemaal met iets meer aandacht dan de gemiddelde consument, maar geef grif toe dat ik dit jaar geen idee heb waar E3 over ging, wanneer het was en welke format het had. En in dat stervend kader had sony dan ergens deze showcase moeten ophangen? Hoe dan, en waarom vooral. In dit post corona tijdperk is er geen reden om game nieuws te groeperen in een redelijk geforceerd aandoend event.

Nee hoor, prima beslissing van sony om hun nieuws op deze manier los te laten.
Toen er een LG C1 kwam ook een PS5 gehaald en dat "60hz blabla" (draait zelfs 120) is toch wel echt een verademing hoor. Genieten om m'n PS4 backlog toch op de 5 te spelen, zoals nu Uncharted 4 maar ook Valhalla en God of War nog. Als dan ook the Witcher 3 update er is, is het echt genieten. Kom bijna niet aan m'n enige PS5 game Ratchet & Clank toe.

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:12
Kalder schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:55:
[...]

Als je het nou hebt over 7.1 soundbar, is dat dan een soundbar die 7.1 simuleert? Of heb je naast die soundbar nog zij en achter speakers en een sub?
Met upfiring rear speakers en een sub, de LG DSP11RA. Die ik vanwege firmware problemen trouwens ga omruilen voor een Sonos Arc + sub en normale rears en dus 5.1

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:29

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@Amos_x Voor info over de beschikbaarheid is een apart topic: [ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden. Daar zul je helaas continue moeten blijven bijlezen wil je kans maken bij een batch direct te kunnen bestellen. Gaat voorlopig niet in de winkel liggen. Productie is on par met de PS4 destijds: de vraag is gewoon enorm groter.

Verder is de PS5 op veel meer punten een verademing tov de PS4 dan alleen PS5 exclusives. Games draaien beter, zelfs zonder upgrade patches. De games die wel updates hebben gehad zijn nog soepeler en scherper (hangt van de game af natuurlijk). PS5 is stiller; muissstil. Menus zijn razendsnel, zelfs de PS Store is instant.

Verder noem je de launch vreemd, maar je moet rekening houden dat veel games vertraging hebben opgelopen door Corona. Bij de PS4 had je in den beginne ook geen enorme bibliotheek. Dankzij de backwards compatibility van de PS5 heb je dat nu wel.

• Peter711
Geronimous schreef op woensdag 15 september 2021 @ 03:39:
@Amos_x
Verder is de PS5 op veel meer punten een verademing tov de PS4 dan alleen PS5 exclusives.PS5 is stiller; muissstil.
Bij een NIDEC fan in je PS5 is de kans echt wel groot dat ie een k....lawaai (fluit/zoem toon) maakt.
Ik heb een NMB Fan moet plaatsen om mijn PS5 stil te krijgen stil te krijgen. Koste me wel meer dan 50 euro maar terugsturen naar Sony geeft geen zekerheid op een stille PS5 bij retour sturen.
Dus stil/muisstil zijn die PS5's zeker niet allemaal.
Peter711 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:02:
[...]

Bij een NIDEC fan in je PS5 is de kans echt wel groot dat ie een k....lawaai (fluit/zoem toon) maakt.
Ik heb een NMB Fan moet plaatsen om mijn PS5 stil te krijgen stil te krijgen. Koste me wel meer dan 50 euro maar terugsturen naar Sony geeft geen zekerheid op een stille PS5 bij retour sturen.
Zowat iedereen in Europa heeft een NIDEC fan, tenminste zo was dat op release. Het aantal klagers is nog redelijk beperkt, dus de kwalificatie k…lawaai is wat overtrokken. Is ook vrij logisch aangezien de meeste met geluid aan of koptelefoon gamen.
Het ding is zelfs met de NIDEC fan een klap stiller dan zijn voorganger. Hij maakt in tests iets meer geluid (dacht 3 dB). Dat dit geluid niet aanstaat en je dus een andere fan installeert kan ik best geloven, maar je kan het niet zo generaliseren als zijnde NIDEC = herrie PS5. Want dat laatste is echt niet zo en ik kan het weten als NIDEC eigenaar ;)

• Steven030
Het is echt een loterij of je PS5 stiller is. Je hebt geluk of pech, maar het is zeker geen gegeven. Ik heb gelukkig geen coil whine, maar bij het spelen van een disc blaast dat ding erger dan mijn 4Pro. Verder eens hoor, blijf het een fantastisch apparaat vinden waar ik heel blij mee ben

Iemand een idee hoe laat de update vandaag beschikbaar is?

[Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 15-09-2021 08:01]

• Engineer Stewie
Peter711 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:02:
[...]

Heb in elk geval een NMB fan erin zitten en mijn PS5 maakte veel herrie toen hij horizontaal lag. Vertikaal is die stil, als in niet hoorbaar op afstand. Wel als de blueray spint, maar dat is niet zoveel natuurlijk.

Binnenkort moet die terug in de kast horizontaal, ben benieuwd of ik het resoneren er dan uit krijg.

• schumi2004
Steven030 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:00:
[...]

<knip>

Kan nergens een tijd vinden maar ik gok ergens rond of tussen 12:00 en 13:00, beetje standaard net als bij PS+ games.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:41
[...]

Het is echt een loterij of je PS5 stiller is. Je hebt geluk of pech, maar het is zeker geen gegeven. Ik heb gelukkig geen coil whine, maar bij het spelen van een disc blaast dat ding erger dan mijn 4Pro. Verder eens hoor, blijf het een fantastisch apparaat vinden waar ik heel blij mee ben

Alleen bij het opstarten toch nog maar? Dan hoor ik hem ook wel hoor, maar dat is maar heel kort. Het random spinnen van de disc tijdens speelsessies heb ik geen last meer van.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-09 11:44
Het kriebelt om Deathloop te kopen :) niet helemaal mijn soort game maar de reviews zijn zo positief

• Engineer Stewie
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:54:
Het kriebelt om Deathloop te kopen :) niet helemaal mijn soort game maar de reviews zijn zo positief
Het is onderweg naar hier. Maar ik heb vandaag mijn zoontje (co-ouderschap met woensdag in de week dat hij niet bij jou is). Dus zal het voor morgen zijn.

Maar het kriebelt ook wel om een nieuw avontuur te beginnen, en ik moet eerst de SSD inbouwen wegens plaatsgebrek)

De vraag is of je het voor full price moet kopen. Het lijkt geen spel voor iedereen, dus ofwel wordt het weinig gekocht, ofwel proberen ze het en komt het snel te koop.

[Voor 14% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-09-2021 10:03]

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-09 16:59

spaceboy

op grote hoogte

Raem schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:06:
[...]

Alleen bij het opstarten toch nog maar? Dan hoor ik hem ook wel hoor, maar dat is maar heel kort. Het random spinnen van de disc tijdens speelsessies heb ik geen last meer van.
Same here gelukkig. Als er een disc inzit en ik start de PS5 op (vanuit rest mode) of ik start een game, dan kan ik mijn vriendin niet verstaan die naast me zit. 8) Verder is hij niet te horen.

succes is een keuze

• Steven030
Raem schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:06:
[...]

Klopt, ik stoor me er ook helemaal niet meer aan. Alleen de uitspraak dat de PS5 muisstil is klopt gewoon in veel gevallen niet. Het is een loterij

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:22
Gisteren Uncharted 2 uitgespeeld.
Begon leuk, maar laterna zakte het wel weg. Mede door het gesukkel met de besturing. Zo houterig heb ik het nog nooit ervaren :/
Het verhaal pakte me ook niet echt.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-09 16:21

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aquila schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:27:
Gisteren Uncharted 2 uitgespeeld.
Begon leuk, maar laterna zakte het wel weg. Mede door het gesukkel met de besturing. Zo houterig heb ik het nog nooit ervaren :/
Het verhaal pakte me ook niet echt.
Ik vond deel 2 beter dan de eerste, en bij de derde ben ik nog steeds niet verder gegaan. Het pakt mij niet...
En de besturing is echt slecht ja. Zeker in deel 3 lijkt het alsof je stomdronken bent, met de draaicirkel van een vrachtwagen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• star-saber
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-09 16:20
Nyarlathotep schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:51:
[...]

Ik vond deel 2 beter dan de eerste, en bij de derde ben ik nog steeds niet verder gegaan. Het pakt mij niet...
En de besturing is echt slecht ja. Zeker in deel 3 lijkt het alsof je stomdronken bent, met de draaicirkel van een vrachtwagen.
Ik kan uncharted 4 erg aanraden. Erg leuk en boeiend verhaal.

FFXIV on PS4

• Peter711
Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition on Steamr maar gespeeld omdat ik nog steeds aan het wachten ben op KENA. Uitgespeeld maar blijkbaar maar 64% content gespeeld.
Voor een PS4 game (geïnstalleerd op mijn Samsung T5 SSD) zeer mooie graphics en liep erg soepel.
Wel erg veel klimmen en zwemmen zeg in die game. ;)

• Starscreamer
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21-09 01:06

Zo 1 tb besteld voor mijn PS5 laat maar komen _/-\o_

https://nl.pepper.com/aan...o-1-tb-pcie-40-ssd-209116

[Voor 13% gewijzigd door Starscreamer op 15-09-2021 11:06]

• schumi2004
Amazon.de gok ik.

Twijfel of ik er ook niet 1 zal kopen

• Engineer Stewie
schumi2004 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:
[...]

Amazon.de gok ik.

Als het niet nodig is, is dat zinloos eh.

Ik zit al tijden met problemen, GT sport kan niet updaten wegens geen plaats en dan moet deathloop er nog bij.
Ik heb geen PS4 gehad en heb dus een backlog, maar vermoed dat de SSD over tijd voor mij ook geen waarde meer heeft. Maar dan zit hij er toch in :). Ik had vorige maand een verbruik van 1700Gb, puur omdat ik constant spellen moet swappen.

• Starscreamer
schumi2004 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:
[...]

Amazon.de gok ik.

Tja...
F1 2021 was 65 GB speel ik regelmatig
CoD gaat over de 200 GB speel ik regelmatig
en nog een paar andere spellen en zit nu al te schuiven |:(
Voor mij is het een uitkomst voor dit geld :)
Battlefield en de nieuwe CoD komen eraan :X

[Voor 5% gewijzigd door Starscreamer op 15-09-2021 11:11]

• Starscreamer
Engineer Stewie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:09:
[...]

Als het niet nodig is, is dat zinloos eh.

Ik zit al tijden met problemen, GT sport kan niet updaten wegens geen plaats en dan moet deathloop er nog bij.
Ik heb geen PS4 gehad en heb dus een backlog, maar vermoed dat de SSD over tijd voor mij ook geen waarde meer heeft. Maar dan zit hij er toch in :). Ik had vorige maand een verbruik van 1700Gb, puur omdat ik constant spellen moet swappen.
Waarom zet je PS4 games niet op een "goedkope" externe HDD ik had er al 1 van 4TB voor 77 euro ;)

• schumi2004
Ik wacht mijn moment wel even af, heb nog de luxe dat ik PS4 games op externe HDD spelen kan.

Ik zag in dat pepper linkje iemand roepen dat de performance achteruit gegaan zou zijn door wijzigingen van Samsung maar haal dat bij hardware info er niet echt uit. (juist dat het een verbetering zou zijn volgens Samsung)
https://nl.hardware.info/...ro-mogelijk-ook-getroffen

Ik heb er eigenlijk 2 op het oog dat is de 980 Pro of de WD SN850 en dan het liefst 2tb.

[Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 15-09-2021 11:27]

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Een M2 met heatsink in een winkel ophalen is er niet meer bij tegenwoordig 🥴

Maar ik ben op zoek naar een heatsink die je kunt schroeven ipv met een rubber bandje vast zetten.

Is een overzicht in de TS wellicht handig?

Eigenlijk is de Aorus een prima keuze inclusief de heatsink.

https://www.amazon.nl/dp/...N=B08ZDHBLTP&linkCode=asn

[Voor 31% gewijzigd door Kenny_026 op 15-09-2021 11:43]

• Engineer Stewie
Ps5 update live! Installed :)
Starscreamer schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom zet je PS4 games niet op een "goedkope" externe HDD ik had er al 1 van 4TB voor 77 euro ;)
Omdat dat weer een extra ding naast de TV betekend. Het is nu al een knoeiboel.

[Voor 84% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-09-2021 11:32]

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:55

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Ook de DualSense controller(s) hebben een update en geen paniek als je 2 hebt.

Installeer de update en als deze is voltooid hou je de PS toets vast van de controller, net zolang dat hij uitvalt.

Pak de tweede controller en zet deze aan, ook hiervan zul je een update zien.

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik zie geen apart topic voor Deathloop, maar aan de mensen die hem hebben, bevalt ie?

[Voor 33% gewijzigd door Poulske op 15-09-2021 11:41]

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Starscreamer
Engineer Stewie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:31:
Ps5 update live! Installed :)

[...]

Omdat dat weer een extra ding naast de TV betekend. Het is nu al een knoeiboel.

Extra ding in het kastje O-)

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-09 22:15
Update is uit. Het installeren van de M2 is nog geen 5 minuten werk. Nu de internetverbinding maar aanslingeren en alle spellen maar weer installeren.

Waarschijnlijk vrijdag Deathloop halen. Een vrije dag dan dus kan ik even lekker bezig.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Engineer Stewie
Mijn SSD zegt read snelheid 6552,128 MB/s (WD SN850). Lijkt wel te werken :).

Na installeren en alles moven heb ik 500Gb op de SSD en 667 Gb op de interne vrij. Maar kan nu wel GT sport updaten :).
Ik heb allemaal nieuwe meubels besteld, van een grote zetel, een aparte zetel, salontafel, TV-meubel,… een 1,5 maand geleden.
Het eerste zou moeten komen rond nieuwjaar, en tegen eind Februari zouden we (behoudens vertraging) alles moeten hebben.

Dus voorlopig staat het naast de TV, TV op het meubel ipv aan de muur, etc. Ik zit aan het max toelaatbare qua ‘clutter’ haha.
Multimediaknaller schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:38:
H
Installeer de update en als deze is voltooid hou je de PS toets vast van de controller, net zolang dat hij uitvalt.

De controller kan ook via de instellingen geupdate worden overigens. Dat is nieuw sinds de update.

[Voor 33% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-09-2021 12:03]

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:05
Net die 3d audio over de TV speakers maar eens geprobeerd, wat een dikke bagger is dat zeg.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:08

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Rck010 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:17:
Net die 3d audio over de TV speakers maar eens geprobeerd, wat een dikke bagger is dat zeg.
Op welke manier? Ben erg sceptisch en tegelijkertijd benieuwd naar ervaringen :D

Edit; ook zelf ff geprobeerd, enige verschil dat ik merk is dat m'n geluid een stuk doffer klinkt :')
Alleen FFXIV getest, misschien dat het met andere games beter is als die een specifieke 3d audio optie hebben oid #noob :P

[Voor 28% gewijzigd door BlackEyedAngel op 15-09-2021 12:34]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• soundtrack
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:29
Welke SSD raden jullie aan?
Heb je het gekalibreerd en met welke game heb je getest.
Met een koptelefoon werkt het heel goed, maar is ook weer game afhankelijk hoe goed het is geïmplementeerd
Kenny_026 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:30:
Een M2 met heatsink in een winkel ophalen is er niet meer bij tegenwoordig 🥴

Maar ik ben op zoek naar een heatsink die je kunt schroeven ipv met een rubber bandje vast zetten.

Is een overzicht in de TS wellicht handig?

Eigenlijk is de Aorus een prima keuze inclusief de heatsink.

https://www.amazon.nl/dp/...N=B08ZDHBLTP&linkCode=asn
BeQuiet MC1 M.2 Heatsink heb ik voor iets van een tientje gekocht (let op dat je niet de Pro versie neemt die past niet)

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Inderdaad, of er iemand in een metalen Sorbo emmer staat te schreeuwen.

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:05
cold_as_ijs schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:25:
[...]

Heb je het gekalibreerd en met welke game heb je getest.
Met een koptelefoon werkt het heel goed, maar is ook weer game afhankelijk hoe goed het is geïmplementeerd
Inderdaad gekalibreerd met de controller, op zowel een Samsung 55Q95T en een LG 65C9.
Games die ik gebruik heb om te testen waren TLOU2 en GoW.

Het klinkt gewoon ruk, dialogen alsof de karakters met een sok in hun mond praten.
Je zou juist een ruimtelijk effect verwachten, bij mij klonk het juist nauwer allemaal, daarnaast is de balans helemaal zoek..

Ik heb zelf een 5.1.2 setup, dus maak me er verder ook niet druk om maar (zonder te vergelijken met mn 5.1.2 setup) in mijn ervaring is dit een dikke tegenvaller.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:55
Bij “console-informatie” staat er dat er een update beschikbaar is en als je de update wilt doen staat er “de nieuwste versie is geïnstalleerd” 7(8)7

• Engineer Stewie
Elke die je kan vastkrijgen en >5500Mb/s read snelheid heeft. Welke je hebt maakt in wezen niet zoveel uit.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je even zoekt in dit topic kom je er wel uit :)

• Steven030
Hier ook gelukt, lekker dit hoor. Voorlopig geen zorgen meer om te weinig ruimte

• Kenny_026
Ik ben voor de Aorus 7000 gegaan.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Als je een losse M2 met heatsink koopt ben je niet veel goedkoper uit.

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 16:25
Rck010 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:39:
[...]

Inderdaad gekalibreerd met de controller, op zowel een Samsung 55Q95T en een LG 65C9.

Het klinkt gewoon ruk, dialogen alsof de karakters met een sok in hun mond praten.
Je zou juist een ruimtelijk effect verwachten, bij mij klonk het juist nauwer allemaal, daarnaast is de balans helemaal zoek..

Ik heb zelf een 5.1.2 setup, dus maak me er verder ook niet druk om maar (zonder te vergelijken met mn 5.1.2 setup) in mijn ervaring is dit een dikke tegenvaller.
Beide games ondersteunen geen native 3D Audio. Zelfs met headset zet ik 3D Audio meteen uit voor PS4 games omdat het dof klinkt. Probeer het eens met een native PS5 game zou ik zeggen.

• Peter711
Gigabyte Aorus 7000S 1 TB geïnstalleerd.

Had niet verwacht dat die WD SN850 ineens tijdelijk rond de 150/160 euro zou komen te liggen op Amazon.de
Maar goed daar is de prijs weer van omhoog gegaan of je moet een maand wachten....
De Aurorus zou volgens de berichten koeler draaien....de lees snelheid bij formatteren gaf aan 6555

Je hebt best wel een hele kleine schroevendraaier nodig. Gelukkig heb ik ooit een magnetische set schroevendraaiers gekocht bij de bouwmarkt ;). Zelfde schroevendraaier voor cover en standoff

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19:16
Multimediaknaller schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:38:

Je kan hem ook manueel via het Settings menu updaten.

• Steven030
Oké, dat 3D audio is dus inderdaad duidelijk niet voor als je een setup aan je tv hebt hangen. De rears en heights deden het niet, al het geluid kwam van alleen van voren. Nu weer 3D audio uitgezet en LPCM weer op Dolby gezet en het geluid komt weer van alle kanten :)

[Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 15-09-2021 13:46]

Zelfs al ben ik een storage whore, ga ik toch nog even wachten met een SSD. Blijft toch serieus prijzig, en je weet zo dat die binnen het jaar ook weer vol staat. Mijn 6TB (nog geen 100 euro) voor de PS4 games, staat ook al vol, dus sowieso gaat het al niet meer om alles te hebben staan.
Rck010 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:39:
[...]

hmm snelle test geven verschillende resultaten. Op mijn LG g1 is het geluid sowieso ruk om te beginnen. In hitman 3 (hitman 1 level) gaf het in game eigenlijk best goed resultaat, maar cut scenes klonken zoals @Multimediaknaller aangaf alsof mensen in een sorbo emmer aan het schreeuwen waren.

Mafia 2 klonk daarentegen weer ruk in-game. Scheelt dat hier achtergrond muziek in zat en dit mogelijk niet goed werkt met het algoritme.

Ik speel voornamelijk met koptelefoon, maar in het weekend met mijn zoontje op de speakers (lego games). Zal eens kijken hoe dat klinkt

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:15
Steven030 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:20:
Oké, dat 3D audio is duidelijk niet voor als je een setup aan je tv hebt hangen. De rears en heights deden het niet, al het geluid kwam van alleen van voren. Nu weer 3D audio uitgezet en LPCM weer op Dolby gezet en het geluid komt weer van alle kanten
Dat was toch ook bekend. Er staat duidelijk in de release notes dat het bedoeld is voor 3D audio via een TV, niet via een surround set. Zelfs de plaatjes in het menu geven aan dat het duidelijk gaat om de ingebouwde TV speakers.

Dit past ook binnen het pad dat Sony tijdens de PS5 reveal aangaf (klik filmpje start op juiste moment).
1. Headphones
2. TV speakers
3. Surround sytems

[Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 15-09-2021 13:49]

Computer says no

• Kenny_026
Twixie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:21:
Zelfs al ben ik een storage whore, ga ik toch nog even wachten met een SSD. Blijft toch serieus prijzig, en je weet zo dat die binnen het jaar ook weer vol staat. Mijn 6TB (nog geen 100 euro) voor de PS4 games, staat ook al vol, dus sowieso gaat het al niet meer om alles te hebben staan.
Ik heb hem vooral besteld voor wat extra lucht. Nu ben ik netniets te vaak aan het verwijderen en downloaden. Het downloaden duurt niet lang maar als ik dit zo een stuk minder hoef te doen is wel zo fijn.

• Kyhfin
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-09 13:18
Meekoh schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:39:
[...]

Dat was toch ook bekend. Er staat duidelijk in de release notes dat het bedoeld is voor 3D audio via een TV, niet via een surround set. Zelfs de plaatjes in het menu geven aan dat het duidelijk gaat om de ingebouwde TV speakers.

[Afbeelding]

Dit past ook binnen het pad dat Sony tijdens de PS5 reveal aangaf (klik filmpje start op juiste moment).
1. Headphones
2. TV speakers
3. Surround sytems
Een soundbar kan je dan wel weer beter schalen onder TV speakers dan Surround system lijkt mij?

• Steven030
Meekoh schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

1. Headphones
2. TV speakers
3. Surround sytems
Ah ja, helder, thanks voor de reminder van de presentatie. Het was het proberen waard tho

[Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 15-09-2021 13:56]

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:22
Nyarlathotep schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:51:
[...]

Het verhaal is wel meer iets persoonlijks. Deel 1 vind ik wel weer geslaagd. Ik ga in ieder geval nog niet beginnen met deeltje 3. Ik moet mezelf eerst even opladen :+

De besturing kwam, wat mij betreft, op spannende momenten echt tekort. Inderdaad, omdat je net een vrachtwagen bent.

• VortexSB
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 15:37
Ik heb ook een beetje lopen klooien met 3D audio icm met een LG C1, en naar mijn idee klonk 3D audio aan niet slecht (ik heb gekalibreerd), maar ik weet ook niet of het nou een verbetering is. Het klinkt voor mij niet echt alsof er meer diepte in zit, het lijkt meer een equalizer setting die het geluid wat boost in de midden tot hogere tonen.
Ik kwam er wel achter dat de Dolby Atmos setting van mijn C1 het geluid compleet verpest, dus dat staat nu uit en 3D audio aan en dit klinkt tot nu toe het beste. Wel vervelend dat ik elke keer handmatig de geluidsinstellingen van mjin TV op "standard" moet zetten, automatisch gaat het naar iets met game in de naam en dat klinkt toch minder.
Hebben meer mensen met Deathloop dat de HDR niet helemaal lekker werkt? Bij mij is alles wat donker hoort te zijn grijs, ik heb HDR uit gezet en het hielp iets maar nog steeds vind ik donkere plekken niet echt donker.
Maar het is wel een beetje gek want het menu is bijvoorbeeld donkerder dan het spel en lijkt wel gewoon zwart te hebben.

@VortexSB bij switched my G1 ook regelmatig naar Game optimizer maar niet altijd. Zal vanavond even met de geluidsinstellingen spelen. Game optimizer geeft mij sowieso slecht resultaat. Vooral stemmen zijn heel zacht en achtergrond muziek weer super luid.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:55
Update is inmiddels geinstalleerd in sleep-mode en SSD is geinstalleerd, het mooie is dat er geen onderscheid is tussen de interne opslag en NVME. Games op de externe USB worden namelijk apart gegroepeerd.

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 16:25
Spectre schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:07:
[...]

Beide games ondersteunen geen native 3D Audio. Zelfs met headset zet ik 3D Audio meteen uit voor PS4 games omdat het dof klinkt. Probeer het eens met een native PS5 game zou ik zeggen.
Heb het zelf ook maar even geprobeerd met Cold War, maar i.c.m. een versterker en surround setup klinkt het echt voor geen meter. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat in tv mode op de PS de versterker stereo doorkrijgt i.p.v. LCPM en bij mij automatisch op DTS upmix ging. Conclusie is dus dat het echt niet bedoeld is voor een surround setup.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:41

De Pulse 3D headset komt er ook in het zwart.

https://blog.playstation....lack-launches-next-month/

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:29

DarthDavy

Excellent!

Ik heb een Bose Solo 15 II soundbar (al een aantal jaartjes oud, maar doet het nog altijd prima en tevreden van) aan mijn tv hangen en ik heb de 3D audio via TV speakers uitgeprobeerd.

Eerste reactie: het geluid klinkt wat holler in de menus, precies een echo of alsof je in een visbokaal of onder water geluid hoort. Niet echt doffer, maar kwam wel vreemd over. Niet echt een 3D effect.

Ik heb dan 3 games uitgeprobeerd:
- Miles Morales: hier krijg ik de ervaring van een soort van 3D effect. Klinkt wel niet natuurlijk en komt vreemd over.
- Deathloop: hier krijg ik een heel flauwe ervaring van een 3D effect. Langs voor krijg ik wel de ervaring van links, rechts, boven en onder. Maar ik hoor totaal geen voetstappen achter me ofzo. Dus verre van echte 3D.
- Wreckfest: geen ervaring van 3D. Gewoon een hol geluid, alsof het geluid ergens door gefilterd wordt.

In alle drie de games had ik het gevoel dat het geluid gefilterd werd: een visbokaal of het onderwater effect zoals eerder gemeld. Ik geef het nog eventjes een kans, maar op dit ogenblik denk ik dat ik het terug zal afzetten. De 3D ervaring via een hoofdtelefoon is gewoon 100 maal beter. Ik begrijp ook dat de mogelijkheden om 3D geluid te projecteren via TV speakers gewoon heel beperkt is. De vraag is of het de moeite waard is via TV speakers. Op dit ogenblik denk ik van niet: 3D audio via hoofdtelefoon is OK, via TV speakers zou ik geen 3D audio gebruiken. Maar iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Probeer het uit!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:22
Spectre schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:56:
[...]

Heb het zelf ook maar even geprobeerd met Cold War, maar i.c.m. een versterker en surround setup klinkt het echt voor geen meter. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat in tv mode op de PS de versterker stereo doorkrijgt i.p.v. LCPM en bij mij automatisch op DTS upmix ging. Conclusie is dus dat het echt niet bedoeld is voor een surround setup.
Persoonlijk vind ik de "standaard" surround sound van de PS5 al best goed. Met mijn Dali 5.1.2 set kan ik in Warzone / Cold war prima horen waar de schoten vallen en zelfs voetstappen zijn goed te lokaliseren. Wellicht niet zo goed als met een koptelefoon, maar ik heb weinig zin om de hele avond met zo'n ding op te zitten, tenzij ik met anderen wil praten. Bovendien klinkt en voelt de bass van mijn surround set gewoon lekkerder.
Met Tomb Raider heb ik zelfs een keer bijna tegen het plafond gezeten / 10 minuten met kippenvel, nadat een stem me ingame toesprak en ik dacht dat ze in het echt rechtsachter me stond :+

Ik hoop alleen dat er nog een update komt die Atmos toevoegt zodat mijn Atmos speakers ook een meer toegevoegde waarde gaan hebben in games (indien ondersteund uiteraard).

Join het GoT Pulse-Team!

• Peter711
Heb zelf een Steelseries 7P aangeschaft. Heel tevreden mee. Zit lekker en goed geluid.

Enige minpunt ik krijg ik het met deze headset niet voor elkaar dat de PS5 automatisch geluid naar headset overschakelt als ik de headset aanzet. Ook geen automatische schakeling naar receiver als ik headset uitzet. Heb wel in de audio setting automatisch setting aan staan. Ben benieuwd of die pulse 3d headset dat wel doet.

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19:16
Kalder schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
Hebben meer mensen met Deathloop dat de HDR niet helemaal lekker werkt? Bij mij is alles wat donker hoort te zijn grijs, ik heb HDR uit gezet en het hielp iets maar nog steeds vind ik donkere plekken niet echt donker.
Maar het is wel een beetje gek want het menu is bijvoorbeeld donkerder dan het spel en lijkt wel gewoon zwart te hebben.
Zal vanavond eens kijken, maar is me gisteren niet opgevallen.
In het algemeen viel het me alles mee hoe goed de game eruit ziet. Op basis van trailers etc had ik het idee dat deze grafisch wat tegen zou vallen.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:49
Peter711 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:09:
Gigabyte Aorus 7000S 1 TB geïnstalleerd.

Had niet verwacht dat die WD SN850 ineens tijdelijk rond de 150/160 euro zou komen te liggen op Amazon.de
Maar goed daar is de prijs weer van omhoog gegaan of je moet een maand wachten....
De Aurorus zou volgens de berichten koeler draaien....de lees snelheid bij formatteren gaf aan 6555

Je hebt best wel een hele kleine schroevendraaier nodig. Gelukkig heb ik ooit een magnetische set schroevendraaiers gekocht bij de bouwmarkt ;). Zelfde schroevendraaier voor cover en standoff
Ja dat gaf die SN850 hier ook aan. Kan ook zijn dat de interne bus gewoon niet harder kan. SN850 is officieel 7 GB/s.

Wat een gek*t trouwens om die cover eraf te krijgen. Push down en slide. Sure guys.

Ik ben ook een storage "whore", dus ik kan met 2TB weer even vooruit.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Peter711
loekf2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:39:
[...]

Wat een gek*t trouwens om die cover eraf te krijgen. Push down en slide. Sure guys.
Dit filmpje gebruik ik meestal om weer even te zien hoe het ook weer moet... ;)
Eraf halen is pull up and push to hold ps5 in place.

YouTube: Easiest Way To Remove PS5 Plates & Access SSD Expansion Tutorial (Pl...

• Kenny_026
loekf2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:39:
[...]

Ja dat gaf die SN850 hier ook aan. Kan ook zijn dat de interne bus gewoon niet harder kan. SN850 is officieel 7 GB/s.
7gb/s ja. Schrijven ligt altijd lager toch? Van de Aorus is het 6800 geloof ik.

Ik had begrepen dat het minimale verlies door data checks zouden komen omdat een kopie block voor block gaat en bij ieder block een check gedaan wordt.

[Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 15-09-2021 16:10]

• Amaze86
  • Laatst online: 22:37
Peter711 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:32:
Heb zelf een Steelseries 7P aangeschaft. Heel tevreden mee. Zit lekker en goed geluid.

Enige minpunt ik krijg ik het met deze headset niet voor elkaar dat de PS5 automatisch geluid naar headset overschakelt als ik de headset aanzet. Ook geen automatische schakeling naar receiver als ik headset uitzet. Heb wel in de audio setting automatisch setting aan staan. Ben benieuwd of die pulse 3d headset dat wel doet.
Pulse 3D doet dat automatisch, alleen die zit niet zo lekker als de ss 7P. En chatmix op de Pulse werkt ook, qua geluid verschillen ze niet veel. Denk dat pulse door die nieuwe update presets binnenkort nog beter klinkt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:44

kazuka

Building Better Worlds

Er komt dus schijnbaar een nieuwe TV serie van Twisted Metal, onder het PlayStation Productions label. Benieuwd of dat ook gepaard gaat met een nieuwe PS5 game in de serie.

https://deadline.com/2021...-metal-series-1234833738/
Twisted Metal is a high-octane action comedy, based on an original take by Deadpool scribes Rhett Reese & Paul Wernick about a motor-mouthed outsider offered a chance at a better life, but only if he can successfully deliver a mysterious package across a post-apocalyptic wasteland. With the help of a trigger-happy car thief, he'll face savage marauders driving vehicles of destruction and other dangers of the open road, including a deranged clown who drives an all too familiar ice cream truck.

• Engineer Stewie
Kalder schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
Bij mij is donker gewoon donker, ook met HDR.

TV is een 75” Q80T, ziet er goed uit. Vind het wel geen makkelijk spel tor nu toe. Platinum lijkt vooralsnog onmogelijk, maar mss betert het nog.

[Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-09-2021 23:50]

• lord_fh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:23
MissMe NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 05:51:
[...]

Ja wereld van verschil qua resolutie. Laat je niet wijs maken dat 32inch te klein is voor 4k(wat ik al las). Ben laatst zelf overgestapt van een 32inch tv naar 32inch game monitor en ik was verbaast hoe veel scherper het er uit zag. Dacht altijd dat het ook weinig zou schelen omdat er supersampling(of upscaling hoe dat heet) word gebruikt bij 1080p schermen. Daar heb ik me zeker in vergist.

Enige nadeel is dat vaak hdr niet heel goed is op een game monitor. Tenzij je een hele dure koopt maar dan kan je net zo goed een goede tv kopen voor dat geld. 32inch tvs met redelijke specs voor gamen bestaan bijna niet. Begint dacht ik bij 43 inch.
Mn vriendin had als verrassing een scherm gekocht _/-\o_ , lG32UN500-W. In stapper, maar ik wilde die ook, voor dat af en toe dat ik game leek me dat prima voor 290 euro. En wat je zei, wereld van verschil! Beeld is veeeele malen mooier dan mijn oude Philips led 1080p tvtje, meer detail en kleur. 8) 8) , beetje met de instellingen klieren en het ziet er top uit !

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:36

Quakie

quakelen

schumi2004 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:36:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik kon al nergens vinden hoe ik mijn 5.1 soundbar setup moest instellen. Geluid gaat via de TV en niet direct via de soundbar maar die optie zit er niet echt in.

Kwam in ander topic wel deze link tegen om 5.1 in te stellen maar heb dat nog niet geprobeerd. Wellicht dat iemand kan bevestigen dat dit de manier is?

[...]
Hoor geen verschil tussen av reciever en soundbar optie. 3D audio geprobeerd maar klinkt inderdaad dof. Nu dus weer terug naar soundbar stand.

Ik teken nergens meer voor

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:29

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
[...]

In ieder geval stiller dan een PS4 Pro...

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:49
Geronimous schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:32:
[...]

Zeker weten. En geen dust buster. Viel mij alleen op dat er zwarte aanslag tegen de onderste cover zat toen ik de SSD inbouwde. Met wasbenzine eraf kunnen krijgen. Dus aan de buitenkant van onderste cover plate. In de fan was geen stof te zien na 10 maanden.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• robzzzzzzzz
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 02:55
Spectre schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:07:
[...]

Vind het Horizon Zero Dawn een flinke boost geven en is niet eens native

• Ram-G-maN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 12:30

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

FWIMC: Het kopiëren van de PS5 Games van je extHDD (USB) naar je expSSD (M.2) gaat toch rapper dan ik dacht.
Dit kan bovendien gelijktijdig met het downloaden van nieuwe PS4 games naar je extHDD. Je kunt ook PS5 Games downloaden naar je expSSD (M.2) terwijl je gelijktijdig de PS5 game data van je extHDD (USB) naar de expSSD (M.2) verplaatst.

Ik heb trouwens de 1TB WD_BLACK SN850 met eigen heatsink ("JEYI Warship Pro") in gebruik. Deze past precies in. De M.2 Expansion Bay Cover van de PS5 kan nog steeds erop.

[Voor 35% gewijzigd door Ram-G-maN op 15-09-2021 21:52]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Samsung PM9A1 2TB zit er in en draait als een zonnetje. Gelukkig had ik nog een Akasa heatsink liggen en die past er mooi op.
Grappig ook: Een spel van 25GB van de interne SSD kopiëren naar deze disk duurde nog geen 10 seconden...

• Engineer Stewie
Bij deathloop... Goed spel, nog moeilijk maar dat is wss omdat ik teveel full head on ga. De wapens jammen nogal vaak (vermoedelijk omdat het basis wapens zijn). Mijn eerste verplichte visionair is al eens gestorven.

Maar... ik krijg in het loading screen altijd coilwhine te horen, heb dat met nog geen ander spel gehad. Lees op reddit dat daar meer mensen last van hebben en het zou aan de uncapped framerate liggen op dat moment.
Tijdens gameplay heb ik daar idd geen last van.

• Steven030
Geronimous schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:32:
[...]

Sorry dat ik er over door ga, maar bij mij dus niet. Ik stoor me er niet aan en het is maar kort, maar op die momenten dat je een disc of de console opstart is de PS5 luidruchtiger dan de PS4 Pro. Bij mij, en bij vele anderen. Daarom ging ik er juist tegenin

[Voor 31% gewijzigd door Steven030 op 16-09-2021 08:52]

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 00:16
Nieuwe PS5 update is geweldig. Eindelijk weer normale trophy lijsten en het Playstation Hits logo is weg op sommige games. Ziet er stuk mooier uit :)

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 21-09 11:44
Zie ik hier iets over het hoofd? Hoe kan de PS5 versie van Deathloop zo goedkoop zijn, zelfs inclusief een metalen poster?

https://www.bol.com/nl/nl...211683/?s2a=#productTitle

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-09 14:59

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:15:
Zie ik hier iets over het hoofd? Hoe kan de PS5 versie van Deathloop zo goedkoop zijn, zelfs inclusief een metalen poster?

https://www.bol.com/nl/nl...211683/?s2a=#productTitle
Waarschijnlijk de levertijd van 1 tot 2 weken (tenzij je dat niet kan boeien uiteraard :) )

• Hulleman
  • Laatst online: 23:19
loekf2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:56:
Viel mij alleen op dat er zwarte aanslag tegen de onderste cover zat toen ik de SSD inbouwde. Met wasbenzine eraf kunnen krijgen. Dus aan de buitenkant van onderste cover plate. In de fan was geen stof te zien na 10 maanden.
Bij mij zit die aanslag ook op de bovenkant. Ziet er goor uit. Binnenkort komen de zwarte plates binnen via dbrand. Ben ik daar mooi vanaf. Je krijgt het er namelijk best lastig af.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Hulleman
  • Laatst online: 23:19
Steven030 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:48:
[...]

Sorry dat ik er over door ga, maar bij mij dus niet. Ik stoor me er niet aan en het is maar kort, maar op die momenten dat je een disc of de console opstart is de PS5 luidruchtiger dan de PS4 Pro. Bij mij, en bij vele anderen. Daarom ging ik er juist tegenin
Ik heb het idee dat het bij mij veel minder is geworden de laatste tijd.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Steven030 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:48:
[...]

Het blijft een lotterij met de PlayStation 5… Zo was mijn eerste Digital echt stil, zowel op de UI als tijdens het spelen van een (zware) game. Je hoorde echt 0,0 en zou je bijna denken dat de fan gewoon stil stond. Nu heb ik een Disc edition en die hoor je onder belasting heel zachtjes zoemen.

• Meneer UYL
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:01
Dat zachtjes zoomen is de power supply toch? Dat lichte coil whine, zoals ze dat noemen? Ik heb dat dus ook bij mijn ps5 disc edition. Het stoort niet, want hij staat achterin de kast, maar dit is toch geen defect? Of is het verstandig dit te melden bij Sony?

• Segafreak83
  • Laatst online: 23:29
Bij de nieuwe update hebben ze de party weergave gesloopt, als in, je ziet nu voordat je een party wil joinen alleen nog maar de icoontjes van degene die in de party zitten en niet meer de namen (die zie je pas als je de party daadwerkelijk joint).

Heel irritant als je een groep hebt van meer dan 50 mensen en raad je plaatje moet gaan spelen.
Engineer Stewie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:17:
[...]

Bij mij is donker gewoon donker, ook met HDR.

TV is een 75” Q80T, ziet er goed uit. Vind het wel geen makkelijk spel tor nu toe. Platinum lijkt vooralsnog onmogelijk, maar mss betert het nog.
Had blijkbaar de laatste setting in de HDR calibratie settings van de PS5 niet goed staan, die stond maximaal omhoog, dat was de tip van een YT'er maar blijkbaar veroorzaakt dat bij Deathloop dat zwart grijs wordt.
Heb er in andere games geen last van gehad.

• Segafreak83
  • Laatst online: 23:29
Meneer UYL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:36:
Dat zachtjes zoomen is de power supply toch? Dat lichte coil whine, zoals ze dat noemen? Ik heb dat dus ook bij mijn ps5 disc edition. Het stoort niet, want hij staat achterin de kast, maar dit is toch geen defect? Of is het verstandig dit te melden bij Sony?
Gaat Sony hoogstwaarschijnlijk niets aan doen, is een product eigenschap.

Bij mij hielp het al heel veel om de PS5 uit de kast of van het meubel af te halen, door de resonantie maakte hij heel veel lawaai, nu staat ie op de grond en is het geluid zo goed als weg.

Maar dit is meer iets voor het PS5 problemen topic.
En zo zou de transparante PS5 eruit zien: :+

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:01
Cloud_VII schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:08:
Nieuwe PS5 update is geweldig. Eindelijk weer normale trophy lijsten en het Playstation Hits logo is weg op sommige games. Ziet er stuk mooier uit :)
Verrek, de trophy lijst is weer bruikbaar :)

20 * 370wp @ SE7K

• Steven030
Multimediaknaller schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:34:
[...]
Het blijft een lotterij met de PlayStation 5…
Dit ja. Het is gewoon zo dat niet iedereen dezelfde PS5 krijgt, en hierdoor is de uitspraak dat de PS5 in het algemeen fluisterstil is onjuist. Het is een betere uitspraak als jouw eigen PS5 fluisterstil is, of een deel van alle, of misschien wel gemiddeld.

Maar nogmaals, ik stoor me er verder niet aan en ik vind het een fantastisch apparaat en ben ook heel blij met de update van gisteren

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:01
gek genoeg heeft het wel wat.

Doet mij een beetje aan eind jaren 90 begin 00 denken waar veel dingen een transparante versie hadden.

20 * 370wp @ SE7K

Pagina: 1 ... 158 ... 162 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee