cold_as_ijs schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:33:
@Kalder bij mij is het disc issue weg sinds ik de hdd vervangen heb met een ssd. Was 155 euro kwijt voor een 2 TB samsung qvo 870 + sabrent ssd to usb adapter. Was wel in een aanbieding. Voordeelis dat de PS4 laadtijden net zo snel is als de interne disk tegen de helft van de kosten van een NVME. Geeft in ieder geval de tijd om rustig af te wachten wat betreft de NVME SSDs.
Het helpt wel dat ik nog veel PS4 backlog heb, hoewel de PS5 stiekem snel groter wordt door de ps plus games en de upgrades naar PS5 (Metro, Hitman, GoT etc…)
Een externe SSD zou ik ook nog kunnen overwegen, maar die HDD had ik nog liggen, hoefde er alleen een adapter voor te hebben, maar als ik dan toch een nieuwe SSD koop, koop ik er wel meteen eentje die future proof is en waar ik ook PS5 games op kan installeren (niet alleen opslaan om te bewaren op externe SSD, dat vind ik zo'n onnozele functie voor mensen met goed internet, al begrijp ik wel dat internet niet overal goed beschikbaar is of er een datalimit op zit, dan snap ik de overweging nog wel), en over een jaartje of misschien 2 verwacht ik niet dat ik nog vaak PS4 games zal spelen.

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:29

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kalder schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:53:
[...]

Een externe SSD zou ik ook nog kunnen overwegen, maar die HDD had ik nog liggen, hoefde er alleen een adapter voor te hebben, maar als ik dan toch een nieuwe SSD koop, koop ik er wel meteen eentje die future proof is en waar ik ook PS5 games op kan installeren (niet alleen opslaan om te bewaren op externe SSD, dat vind ik zo'n onnozele functie voor mensen met goed internet, al begrijp ik wel dat internet niet overal goed beschikbaar is of er een datalimit op zit, dan snap ik de overweging nog wel), en over een jaartje of misschien 2 verwacht ik niet dat ik nog vaak PS4 games zal spelen.
Snap je punt, maar ik verwacht toch dat er een aantal PS4 games nooit een PS5 versie zullen krijgen die wel de moeite zijn om te spelen over 2-4 jaar. Ik heb nu een externe SSD eraan hangen, ideaal voor alle PS4 games. Als ik later upgrade met een interne NVME en de externe niet meer nodig *zou* hebben, kan ik die mooi voor wat anders gebruiken :)

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik heb het hier niet echt kunnen vinden in dit topic maar hoe kun je nu snel zien of achterhalen op je PS5 welke spel een PS5 upgrade/update heeft?

Heb al mijn spellen van PS4 naar externe disc gekopieerd en aan PS5 gehangen en kan ze ook spelen maar of ze een PS5 upgrade hebben kan ik niet achterhalen het is dat ik het van enkele spellen weet maar that's it.
Geronimous schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:10:
[...]

Snap je punt, maar ik verwacht toch dat er een aantal PS4 games nooit een PS5 versie zullen krijgen die wel de moeite zijn om te spelen over 2-4 jaar. Ik heb nu een externe SSD eraan hangen, ideaal voor alle PS4 games. Als ik later upgrade met een interne NVME en de externe niet meer nodig *zou* hebben, kan ik die mooi voor wat anders gebruiken :)
Als Rocket League een PS5 upgrade krijgt (was al aangekondigd geloof ik) en GT7 uit is, zullen er bijna geen PS4 games meer voor mij zijn die ik nog nodig wil spelen (heb geen grote PS4 backlog, het meeste dat ik wilde spelen heb ik wel gespeeld zo'n beetje), en je kunt PS4 games natuurlijk ook gewoon intern installeren, maar ik heb ook nog die 1TB HDD mocht ik aan een 1TB M.2 SSD plus wat de PS5 zelf heeft, niet genoeg hebben, maar die HDD zal ik voorlopig niet aansluiten tot ze het probleem kunnen oplossen dat de PS5 soms de disc niet kan lezen daardoor, wat me ondertussen behoorlijk begint te irriteren.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:39:
Ik heb het hier niet echt kunnen vinden in dit topic maar hoe kun je nu snel zien of achterhalen op je PS5 welke spel een PS5 upgrade/update heeft?

Heb al mijn spellen van PS4 naar externe disc gekopieerd en aan PS5 gehangen en kan ze ook spelen maar of ze een PS5 upgrade hebben kan ik niet achterhalen het is dat ik het van enkele spellen weet maar that's it.
Bij 'storage' (settings) kun je het o.a. zien.

• Chelseamarre123
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 02:38
schumi2004 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:39:

Google
https://happymag.tv/ps4-games-with-ps5-upgrades/

• schumi2004
Tom schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:29:
[...]

Daar had ik ook gekeken maar kon dus niet zien of bepaalde games een PS5 upgrade hadden.
Thanks, wordt dus uitzoeken.
Tom schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:29:
[...]
Ik weet niet waar je het juist over hebt, maar het is in elk geval totaal niet het antwoord op de vraag van @schumi2004 .
Dit is dus ook wel een beetje een ergernis van me. Buiten het in de gaten van websites die het wat proberen bij te houden, is er eigenlijk geen manier om dit gemakkelijk te achterhalen. Ja, per spel kan je wel in je library gaan doorklikken naar de Game page (of hoe het ook heet), waar je dan kunt checken welke alternatieve versies er zijn, maar handig is dat natuurlijk niet.
Echter, als ik me niet vergis, krijg je tegenwoordig ook een melding hiervan als je een PS4 versie opstart. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je dan nog moet gaan beginnen met downloaden, terwijl je dus eigenlijk van plan was dat spel te spelen.
Overigens gaat dit enkel over echte PS5-specifieke versies. Er zijn ook games die updates gekregen hebben in hun PS4-versie zodat ze op PS5 van de hogere performance gebruik kunnen maken (bvb 60fps ipv 30fps op PS4), en van die enhancements is het al helemaal onmogelijk om het ergens op je PS5 te zien of een game dergelijke upgrade kreeg. Vaak moet je het dus ergens gelezen hebben, of terug vertrouwen op websites die het proberen bij te houden in 1 overzicht. Voorbeelden van dergelijke games zijn God Of War, Ratchet & Clank, ...
Overigens missen veel van die websites toch titels, en maken ze ook geen onderscheid tussen native PS5 versies en gepatchte PS4 versies. Dat lijkt niet zo belangrijk, maar het maakt wel uit waar je die games kunt installeren, want de PS5 versies moeten dus op de system SSD komen. Ook de site die @Chelseamarre123 hier aanhaalt, mist toch serieus wat games. Ik heb bvb PS5 versies van Human Fall Flat, Warframe, War of Thunder, Fortnite, ...

EDIT: ik heb deze in mijn bookmarks, die doordat het forum-maintained is, wellicht veel completer is : https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/
EDIT2: aan de Last Edit datum van die lijst te zien, wordt die precies ook niet meer deftig gemaintaind :(. Dus terug op zoek naar beter/recenter.

[Voor 7% gewijzigd door Twixie op 12-09-2021 17:35]

• RaijRaij
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Doet Xbox dan toch beter met hun smart delivery. Zou fijn zijn als PlayStation wat vaker leentjebuur speelt voor hun UX en UI.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

Vanavond SW Fallen order uitgespeeld leuk spel, goeie sfeer/muziek, verhaal is ok gameplay is lekker. Maar ondanks dat de game al diverse updates heeft gehad alsnog wel veel bugs. Ander puntje van ergerernis is dat je op het einde van een een level helemaal terug moet lopen naar je spaceship, waarom in godsnaam!? De 3D map werkte ook niet altijd lekker mee met het terug vinden van de route.

Vermakelijke game zeker als je Star Wars fan bent maar het is (lang) geen Sony first party kwalitiet maar wel een leuke snack voor tussendoor.

Denk dat ik nu de GoT directors cut upgrade maar ga kopen om Iki island te spelen :Y

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:33
Twixie schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:29:
[...]
EDIT: ik heb deze in mijn bookmarks, die doordat het forum-maintained is, wellicht veel completer is : https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/
EDIT2: aan de Last Edit datum van die lijst te zien, wordt die precies ook niet meer deftig gemaintaind :(. Dus terug op zoek naar beter/recenter.
Ik heb niet gezocht wanneer deze website (https://www.backwards-compatible.com/) voor het laatst is geupdate, maar Ghost of Tsushima heeft wel een Native PS5 versie, dus denk recent. Deze site geeft ook veel informatie.

PSN: Redrafted

• thekvnz
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:52
Engelen87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:40:
Hebben jullie ook problemen met het geluid op de PS5? Ik heb een Qled Q8 (2018) tv en een Samsung HW-Q70 soundbar. Als ik de instellingen op Dolby Digital zet op de PlayStation loopt het absoluut niet synchroon. Als ik de instellingen terugzet naar PCM dan is het geluidprobleem opgelost.

De soundbar zit al aangesloten op de hdmi arc.
Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk het zelfde probleem alleen dan met de 65OLED854 en HW-Q90R.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:41
Twixie schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:29:
[...]

Ik weet niet waar je het juist over hebt, maar het is in elk geval totaal niet het antwoord op de vraag van @schumi2004 .

[...]

Dit is dus ook wel een beetje een ergernis van me. Buiten het in de gaten van websites die het wat proberen bij te houden, is er eigenlijk geen manier om dit gemakkelijk te achterhalen. Ja, per spel kan je wel in je library gaan doorklikken naar de Game page (of hoe het ook heet), waar je dan kunt checken welke alternatieve versies er zijn, maar handig is dat natuurlijk niet.
Echter, als ik me niet vergis, krijg je tegenwoordig ook een melding hiervan als je een PS4 versie opstart. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je dan nog moet gaan beginnen met downloaden, terwijl je dus eigenlijk van plan was dat spel te spelen.
Overigens gaat dit enkel over echte PS5-specifieke versies. Er zijn ook games die updates gekregen hebben in hun PS4-versie zodat ze op PS5 van de hogere performance gebruik kunnen maken (bvb 60fps ipv 30fps op PS4), en van die enhancements is het al helemaal onmogelijk om het ergens op je PS5 te zien of een game dergelijke upgrade kreeg. Vaak moet je het dus ergens gelezen hebben, of terug vertrouwen op websites die het proberen bij te houden in 1 overzicht. Voorbeelden van dergelijke games zijn God Of War, Ratchet & Clank, ...
Overigens missen veel van die websites toch titels, en maken ze ook geen onderscheid tussen native PS5 versies en gepatchte PS4 versies. Dat lijkt niet zo belangrijk, maar het maakt wel uit waar je die games kunt installeren, want de PS5 versies moeten dus op de system SSD komen. Ook de site die @Chelseamarre123 hier aanhaalt, mist toch serieus wat games. Ik heb bvb PS5 versies van Human Fall Flat, Warframe, War of Thunder, Fortnite, ...

https://www.backwards-compatible.com/

Ik gebruik deze site af en toe. Weet alleen niet hoe compleet hun database is.

Edit: @Xerox was me voor.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• MissMe NL
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-09 16:09
lord_fh schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:00:
[...]

Nicee !!

Ik game nu oo een 32" 1080p tv , en verschil tussen ps4 en 5 lijkt idd niet mega, ben nu aan het kijken naar een 4k 32" scherm, denk dat er dan al een wereld voor me open gaat qua grafisch pracht ?
Ja wereld van verschil qua resolutie. Laat je niet wijs maken dat 32inch te klein is voor 4k(wat ik al las). Ben laatst zelf overgestapt van een 32inch tv naar 32inch game monitor en ik was verbaast hoe veel scherper het er uit zag. Dacht altijd dat het ook weinig zou schelen omdat er supersampling(of upscaling hoe dat heet) word gebruikt bij 1080p schermen. Daar heb ik me zeker in vergist.

Enige nadeel is dat vaak hdr niet heel goed is op een game monitor. Tenzij je een hele dure koopt maar dan kan je net zo goed een goede tv kopen voor dat geld. 32inch tvs met redelijke specs voor gamen bestaan bijna niet. Begint dacht ik bij 43 inch.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:14
MissMe NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 05:51:
[...]

Ja wereld van verschil qua resolutie. Laat je niet wijs maken dat 32inch te klein is voor 4k(wat ik al las). Ben laatst zelf overgestapt van een 32inch tv naar 32inch game monitor en ik was verbaast hoe veel scherper het er uit zag. Dacht altijd dat het ook weinig zou schelen omdat er supersampling(of upscaling hoe dat heet) word gebruikt bij 1080p schermen. Daar heb ik me zeker in vergist.

Enige nadeel is dat vaak hdr niet heel goed is op een game monitor. Tenzij je een hele dure koopt maar dan kan je net zo goed een goede tv kopen voor dat geld. 32inch tvs met redelijke specs voor gamen bestaan bijna niet. Begint dacht ik bij 43 inch.
Ik vind dat mijn Benq monitor met 4k monitor HDR eigenlijk nog wel vrij goed is. Akkoord, de TV is een stuk beter, maar slecht is dat niet.

• Engelen87
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-09 12:26
thekvnz schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:45:
[...]

Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk het zelfde probleem alleen dan met de 65OLED854 en HW-Q90R.
Niet echt, maar door freesync/g-sync aan te zetten in m'n tv-instellingen is het wel iets verbeterd.

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Speelt er iemand Tales of Arise? Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke game vind. Ziet er ook mooi uit, schilderachtig. Jammer alleen dat de game geen HDR ondersteunt

GamiQ, de game notes app met game maps!

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:43
Deathloop krijgt puike cijfers.. (y)
Gemiddelde van 8.9 momenteel.

• Engineer Stewie
BigF25 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:42:
Heb die bij bol.com pre-ordered (was met 60€ het goedkoopst). Normaal komt die morgen toe.

Lijken wel wat performance issues te zijn, hopelijk wordt dat eruit gepoetst.

[Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-09-2021 14:51]

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:44

kazuka

Building Better Worlds

BigF25 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:42:
Da's erg netjes. Ik twijfel nog, de vorige Arkane games konden me nooit lang boeien op de een of andere manier. Prey vond ik nog het beste omdat het sci-fi/horror genre me aansprak maar toch stopte ik er halverwege mee.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-09 11:44
Vreemd, geen topic van Deathloop. Ik zag de eerste review, die was zéér positief. Gaaf spel lijkt me :)
Hmm, nu de reviews goed blijken te zijn van Deathloop, zit ik toch te twijfellen, heb laatst nog een film gezien ook met zo'n "deathloop" was best wel een gave film (edit: Boss Level hete die geloof ik), ben benieuwd wat Deathloop nou precies inhoud, ik ga maar eens wat videos bekijken.

[Voor 7% gewijzigd door Kalder op 13-09-2021 17:45]

Ziet er niet verkeerd uit, doet me een beetje denken aan Immortals Fenix rising.

Ben ook wel verrast door de reviews van Deathloop. Ik vond de video op State Of Play immers underwhelming, maar zo zie je maar hoe relatief dergelijke trailers e.d. zijn.
Twixie schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:17:
Ben ook wel verrast door de reviews van Deathloop. Ik vond de video op State Of Play immers underwhelming, maar zo zie je maar hoe relatief dergelijke trailers e.d. zijn.
Zit na een dag nog op een metacritic van 88, gameplay zal dus wel solid zijn.

• Engineer Stewie
Chaoss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:
[...]

Zit na een dag nog op een metacritic van 88, gameplay zal dus wel solid zijn.
Aan het wachten op Postnl, einde werkdag en 1400m2 gras maaien om Deathloop te kunnen spelen :+.

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 13:18
Zo kanonnen zeg! IGN heeft Deathloop een 10 gegeven. https://www.ign.com/articles/deathloop-review
Ik ben nu toch erg aan het twijfelen deze alsnog te halen.Dishonored heb ik ook nooit langer dan 30 minuten vol kunnen houden.

• lampekap06
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:28
Bij ars zijn ze minder lovend over Deathloop https://arstechnica.com/g...rable-bethesda-discharge/

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:00
De beste en de slechte review weggooien en kijken naar het gemiddelde. Lijkt mij een prima game.

• Basekid
  • Laatst online: 23:13
IGN vertrouw ik sws niet meer, die geven bijna alle AAA games een 8.5+ heb ik het idee.
Ars is misschien wel weer heel streng.

Maarja zo heeft iedereen zn favourite reviewers I guess...

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:12
Basekid schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:22:
IGN vertrouw ik sws niet meer, die geven bijna alle AAA games een 8.5+ heb ik het idee.

Vooral tenenkrommend als websites een 10 geven, maar wel in de tekst benoemen dat de game niet perfect is

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:11

s0kkie

Fish On

Gelukkig is die game nu eindelijk uit, worden de showcases van Sony niet meer vol gespammed met duizend beeldmaterialen van Deathloop :P

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:19
mobygo76 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:17:
[...]

De beste en de slechte review weggooien en kijken naar het gemiddelde. Lijkt mij een prima game.
Precies. 8,8 op Metacritic is een hoge score. Vraag me af of dit een game voor mij is. Bij termen als "pijnlijk moeilijk" en "roguelike-ish" haak ik wel af :P

Ga over een maandje wel lekker Far Cry 6 spelen.

[Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 14-09-2021 10:50]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:07
Steven030 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:31:
[...]

Vooral tenenkrommend als websites een 10 geven, maar wel in de tekst benoemen dat de game niet perfect is
Tenenkrommend? Really?

Anyhow, Deathloop is weer zo'n game die heel goed is, maar dat men het gaat spelen en gaat afzeiken omdat het niet hun type spel is.

[Voor 21% gewijzigd door Catch22 op 14-09-2021 10:55]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Basekid schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:22:

Ja dat hoor ik vaker voorbij komen. Ik heb zo ook vaak zal slechte cijfers zien geven aan de AAA.

Ik pak er tegenwoordig een Let's Play bij van Cohncarnage en dan krijg ik wel een goed idee of het wat voor me is.

Als veel reviewers een hoog cijfer geven zit het met de productiewaarde in elk geval wel snor...

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-09 14:52
wilmundo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:56:
Het is prettig voor mij dat ik weinig op de PS4 gegamed heb, waardoor ik des te meer te spelen heb op de PS5. De PS Plus Collection is meerdere keren waardevol gebleken voor mij. Zo ook met Days Gone. Had niet verwacht dat ik dit spel op Platinum zou zetten. In het begin moest ik te veel denken aan The Walking Dead. Het verhaal ontvouwt zich op een voor mij interessante manier en ik vond het spel naarmate ik meer ging spelen er alleen maar beter op worden. Mooi dat dit spel vaker werd genoemd in deze topic. Anders had ik het waarschijnlijk niet gespeeld.

Daarna heb ik Rift Apart uitgespeeld. Ik had verwacht deze in een performance mode te spelen, maar ik heb het uiteindelijk op fidelity gelaten. Ik heb enkele keren in de settings gekeken of het wel op fidelity stond, want met motion blur uit, speelde het voor mij gewoon aangenaam. Het is niet mijn type spel, dus ik herken wel wat @Jumpman erover opmerkte dat hij het toch doorzet.

Ondertussen begonnen aan Ghost of Tsushima Director's Cut dankzij de aanbevelingen van @robzzzzzzzz en alle andere Tweakers die het spel regelmatig hebben genoemd. Ik ben 100% afhankelijk van de subs want ik vertik het om het in Engels te spelen. Heb er nog weinig tijd in zitten, maar het belooft een leuke spelervaring te worden! @Erapaz Wat speel jij nu? Na GoT wil ik verder met de Director's Cut van Death Stranding. Kijk ook uit naar de next gen upgrade van The Witcher en van Cyberpunk. Na het spelen van die spellen, is het waarschijnlijk wel feb/maart 2022.

Van de aangekondigde spellen te beginnen met GT7 kijk ik het meest uit naar dit spel en Horizon. Ja, ik zie verbeteringen t.o.v. de PS4 Pro. Echter deze verbeteringen zie ik vooral op momenten dat er niet wordt geracet. Op 3:03 zie je bijvoorbeeld publiek zitten. Dat ziet er nog steeds een beetje PS3/4 achtig uit. Op 0:30 zie je een fragment waarbij raytracing is toegepast. De reflectie is erg kartelig. Volgens mij had Digital Foundry ergens ook opgemerkt dat dit soort reflecties vaak erg kartelig zijn. Stoort het mij? Nee, het is slechts iets wat opvalt.

Ik verwacht dat Scapes er bijzonder fraai uit gaat zien (bv de rode Supra). Ik verwacht dat de community prachtige dingen gaat laten zien met liveries. De herhalingen van races zullen er ongetwijfeld ook erg mooi uit zien en ik denk dat we daar ook de meeste beelden van hebben gezien (als het al niet beelden zijn uit het openingsfilmpje). Ik begrijp dat @Donstil zegt dat het klinisch overkomt. Dat is altijd al een beetje de look geweest van GT naar mijn mening. Als GT fan, moet ik zeggen dat ik toch meer onder de indruk ben van Forza Horizon 5. Appels met peren vergelijken? Wellicht. Bij Forza kan je dwars door het landschap rijden. GT heeft een hele andere invalshoek. Maar uiteindelijk vind ik de 'in game' beelden van Forza indrukwekkender. Heb nou niet echt het idee van wow dit is echt stukken beter dan de PS4 Pro op momenten dat het er echt toe doet: het racen. De niet race gerelateerde content is een duidelijke verbetering. Neemt niet weg dat ik enthousiast ben en net als @v8power67 en vele anderen uitkijk naar 4 maart 2022.

God of War Ragnarok: ik denk dat het vooral een compliment is wat ze uit de PS4 hebben weten te persen, want ik zie echt niet zoveel verschil met God of War (2018). Uiteraard is het mooi dat er een nieuw spel aankomt.

Uncharted 4 en Lost Legacy Remaster: tja, ik heb ze recentelijk uitgespeeld. De facial animations zien er wat beter uit. Ik weet niet van de rest, maar ik zou toch veel liever zien dat Naughty Dog en Rockstar Games met info komen over echt nieuwe projecten ipv dezelfde meuk in een ander jasje.
Ik speel Star Wars Squadrons. Maar op het moment te weinig tijd om te gamen helaas. In Oktober ga ik weer even over naar de Switch voor Metroid Dread.
Engineer Stewie schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:51:
[...]

Heb die bij bol.com pre-ordered (was met 60€ het goedkoopst). Normaal komt die morgen toe.

Lijken wel wat performance issues te zijn, hopelijk wordt dat eruit gepoetst.
Al een verzendbevestiging gehad? Lijken problemen te zijn bij bol, bij mij wordt hij vandaag niet geleverd. Onbekend wanneer wel...

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-09 15:24
Heeft iemand ervaring met dit soort usb hubs? Integreert mooi op de PS5

https://www.bol.com/be/nl...CjLVZsyY-TWMaArkREALw_wcB

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Catch22
Ik zou er liever 1 achter de playstation hebben, anders heb je alsnog al die kabels in het zicht

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21:14
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:54:
[...]

Tenenkrommend? Really?

Anyhow, Deathloop is weer zo'n game die heel goed is, maar dat men het gaat spelen en gaat afzeiken omdat het niet hun type spel is.
Gebeurt dat vaker bij Arkane games? Heb weinig mensen over Dishonored of Prey horen zeuren.
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:46:
Heeft iemand ervaring met dit soort usb hubs?
Vraag me af welke devices je allemaal zou inpluggen die je ook regelmatig zou willen uittrekken. Want anders stop je gewoon een redelijk standaard hub vanachter, mooi uit het zicht.
EDIT: ik heb deze : https://www.amazon.nl/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1 . Kost maar de helft, en de hub zit mooi weggestopt, met daarin externe HDD, PSVR en headset dongle, als ik het me goed herinner.

[Voor 25% gewijzigd door Twixie op 14-09-2021 11:52]

• Catch22
Timothy3000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:50:
[...]

Gebeurt dat vaker bij Arkane games? Heb weinig mensen over Dishonored of Prey horen zeuren.
Bij die andere Roguelike laatst weer wel. En je ziet het wel vaker, nichegames die goed zijn in wat ze doen die doen die dan worden benaderd alsof het mainstream is en dan wordt afgefakkeld.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-09 15:24
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:48:
[...]

Ik zou er liever 1 achter de playstation hebben, anders heb je alsnog al die kabels in het zicht
Dat is waar, al mijn usb-a poorten zijn bezet. PSVR vergt er al twee: camera en processing unit, en dan nog 1 voor draadloze adapter hoofdtelefoon.

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:51:
[...]

Dat is waar, al mijn usb-a poorten zijn bezet. PSVR vergt er al twee: camera en processing unit, en dan nog 1 voor draadloze adapter hoofdtelefoon.
Ik heb de anker usb hub https://www.amazon.co.uk/...p_apa_fabt1_uZ-UFb4J47PKW. Heb deze door omstandigheden nog niet kunnen gebruiken, maar meerdere tweakers in dit topic hebben er 1 en die waren tevreden.

• Engineer Stewie
Ghost babel schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:43:
[...]

Al een verzendbevestiging gehad? Lijken problemen te zijn bij bol, bij mij wordt hij vandaag niet geleverd. Onbekend wanneer wel...
Nee klopt, helaas nog niets. Afleverdatum staat wel nog steeds op vandaag, maar vermoed dat ze vandaag gaan versturen. Achja, de wereld draait door en dan zie ik hem morgen wel :).

[Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-09-2021 12:07]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
De trailer voor Gran Turismo nog eens bekeken, en vooral de closeup van het blaadje dat over de weg waait gaf mee een dejavu. Dus de intro van de orignele GT nog eens erbij gepakt, en er \itten idd een heleboel referenties is naar het origineel :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
schumi2004 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:36:
[...]

Daar had ik ook gekeken maar kon dus niet zien of bepaalde games een PS5 upgrade hadden.

[...]

Thanks, wordt dus uitzoeken.
Het ligt er helemaal aan of de game in back-compat draait met extra enhancements (4k, 60fps, etc), of dat de game native PS5 is gemaakt. Het voorgaande komt veel meer voor.

Bijvoorbeeld: Destiny 2 is nu native PS5, maar Horizon, Tomb Raider, zijn nog PS4 in back compatibility. Bij zulke games moet je dus op een lijstje kijken of ze updates hebben gehad...
Geronimous schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:17:
Dus de intro van de orignele GT nog eens erbij gepakt, en er \itten idd een heleboel referenties is naar het origineel :)
Waar is de tijd. Ik herinner me nog dat ik launch day een GT game (was niet de 1, dacht ik) haalde, die zelfs een rubbergeur had op een van de disks :D.
EDIT: effen gegoogled, en dat was dus blijkbaar GT2.

[Voor 6% gewijzigd door Twixie op 14-09-2021 12:41]

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:36

Quakie

quakelen

Twixie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:51:
[...]

Vraag me af welke devices je allemaal zou inpluggen die je ook regelmatig zou willen uittrekken. Want anders stop je gewoon een redelijk standaard hub vanachter, mooi uit het zicht.
EDIT: ik heb deze : https://www.amazon.nl/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1 . Kost maar de helft, en de hub zit mooi weggestopt, met daarin externe HDD, PSVR en headset dongle, als ik het me goed herinner.
Geeft deze ook stroom door? Ik heb zn 3rd party dual controller houder die gebruik om netjes mijn controllers te stallen en op te laden..

Mijn usb a zijn vol aan de achterkant. 1 voor SSD en 1 voor de controller houder. Het liefst houd ik de SSD direct op de PS5 ipv een hub. Aan voorkant zit nu die achterlijke usb adapter van de pulse 3d koptelefoon. Blijf het een dikke fail vinden dat het gewoon niet native ondersteund wordt zoals een controller.

Ik teken nergens meer voor

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:41
https://www.reddit.com/r/...megathread_ffxvi_re4_sly/

Op Reddit hebben ze een lijstje gemaakt van alles referenties in de commercial waarmee Sony hun show opende.
Maak ervan wat je wilt, maar een beetje speculeren is altijd leuk toch. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Mr-Music
  • Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:54:
[...]

Tenenkrommend? Really?

Vanmorgen gespeeld. Is een prima game, maar....mijn savegame is zojuist corrupt geraakt :'(
Alles weg lijkt wel een loop 8)7 nee geintje maar wel balen.. iemand ook dit probleem?

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21:14
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:51:
[...]

Bij die andere Roguelike laatst weer wel. En je ziet het wel vaker, nichegames die goed zijn in wat ze doen die doen die dan worden benaderd alsof het mainstream is en dan wordt afgefakkeld.
Ik heb echt ook niemand Returnal zien afzeiken. Volgens mij vindt iedereen die game verschrikkelijk moeilijk maar is vrijwel iedereen het er ook wel over eens dat het een goede game is.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:42
Ben toch wel hyped voor gt7, alleen vind ik het toch wel erg jammer dat ze toch weer geforceerd internet verbinding vereisen voor singleplayer. Heb er na ruim 1536 uur in gt sport geloof 1x last van gehad. Maar toch is het vreemd en irritant, en voor game behoud niet goed. Is server weg kan je niks behalve wat time attack. Iets wat gewoon absoluut niet thuishoort in een singleplayer campaign... Zal wel een dingetje zijn mensen te willen dwingen dan de nieuwste versie te kopen, ipv dat mensen gt7 blijven spelen als gt8 uitkomt. Hou absoluut niet van dit soort praktijken. En vind het dan ook echt jammer dat sony en polyphony digital dit willen forceren op deze manier.
Ja er was wat voor te zeggen dat het gedaan werd om savegame cheaten tegen te gaan, maar dat moet echt wel op een andere manier kunnen dan dit. Maar hoop dat ze met bv gt sport als daar de servers van offline gaan een patch uitbrengen die dan de server check disabled. Maar heb er een hard hoofd in..
Niet dat sony momenteel op de meest klantvriendelijke manier bezig is ( lees betaalde Uncharted remaster om maar wat te noemen). Maja fingers crossed, wil hem toch gewoon spelen in maart, al geeft het misschien wel beetje slecht gevoel..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Engineer Stewie
Mr-Music schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:11:
[...]

Vanmorgen gespeeld. Is een prima game, maar....mijn savegame is zojuist corrupt geraakt :'(
Alles weg lijkt wel een loop 8)7 nee geintje maar wel balen.. iemand ook dit probleem?
Mogelijks nog wat bugs, heb het spel niet gekregen vandaag.
Hoe is de performance in de 3 video modussen? Heb gelezen dat er wat problemen mee waren.

• schumi2004
Iemand GT7 al gepre-orderd?

Zag hem op verschillende webshops aangeboden worden maar heb geen zin in een pre-order als er straks een deluxe versie kom die ik dan liever heb.

Het is nog ver weg dus geen haast mee maar was benieuwd.

[Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 14-09-2021 13:31]

Ik zoek eigenlijk ook zoiets maar dan voor de achterkant. Dat ik net ff iets meer USB poorten heb, ben er voor PSVR al 2 kwijt (doosje + camera), externe HDD, en dan heb ik alleen nog maar die USB C waar ik met een verloopje een USB stick in heb zitten voor muziek, en als ik m'n koptelefoon wil gebruiken moet ik er al iets uithalen.
Kan natuurlijk ook gewoon een losse hub nemen met draadje eraan ofzo, maar zou het mooi vinden als de hub mooi weggewerkt is.

Edit: toch maar eentje met snoer halen denk ik, aan de achterkant is niet veel ruimte het meeste eromheen is lucht uitlaat en naast de USB poorten zit de ethernet aansluiting.

[Voor 7% gewijzigd door Kalder op 14-09-2021 13:44]

• Hulleman
v8power67 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:20:
Niet dat sony momenteel op de meest klantvriendelijke manier bezig is ( lees betaalde Uncharted remaster om maar wat te noemen).
Mja, mij boeit dat allemaal niet. De PS4 toppers heb ik al gespeeld. Ben je nieuw bij PS en heb je een PS5 dan speel je voor een prikkie de remasters. Op de PS4 had je allerlei PS3 remasters die voor de volle prijs in de schappen lagen, dan valt het bij de PS5 allemaal wel mee. Het is niet zo dat een PS5 update/remaster niet veel tijd kost, dus ik begrijp de keuze wel.

Bij Microsoft gaan ze daar heel anders (wellicht beter) mee om dat klopt, maar voor mij is dat geen USP. Ik wil helemaal geen PS3 games op mijn PS4, laat staan op mijn PS5 spelen. Over PS2 en PS1 games maar helemaal niet te spreken. Wellicht ben ik daar uniek in, maar die oude games kan ik echt niet meer spelen. Die zijn wat mij betreft vreselijk slecht oud geworden en ik hou liever de herinnering goed :)

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Dying Light 2 uitgesteld naar 4 februari 2022. Jammer, keek wel uit naar een lekkere single player rondom de feestdagen maar gelukkig is het geen delay van een half jaar of langer.

• SemperFidelis
  • Laatst online: 22:16
Ben blij dat na Cyberpunk developers nu gewoon lekker releases uitstellen. Goeie ontwikkeling.
@Hulleman ik zou wel nog enkele oudere spellen willen spelen, maar dit is niet de reden dat ik de PS5 heb gekocht. Dus meer nice to have, maar eigenlijk heb ik daar mijn ps3 voor aangeschaft :). Ik heb nog wel een redelijke backlog aan PS4 games, als er een update/upgrade is zal ik die meenemen maar ga geen games meer spelen die ik al eens gedaan heb omdat hij er ineens mooier uitziet. Misschien dat ik last of us nog een keer doe voordat ik aan deel 2 ga starten maar dat is een van de weinige uitzonderingen. Overigens ben ik gevoeliger voor frustrerende gameplay dan voor slechte graphics.

Ben nu bijvoorbeeld met Mafia 2 bezig. Ik weet nog goed dat toen deze uitkwam ik deze super vet vond. Vooral het verhaal sprak me aan (overigens heb ik er niks van onthouden). Heb deze op de PC gespeeld overigens. Op de PS5 is de game niet zo leuk meer. Het verhaal bevat gewoon gaten, zeker naar het einde
spoiler:
Eerst even havenarbeiders bedreigen maar in 1 min je baas bedreigen en willen vermoorden omdat hij je vader had laten vermoorden. Dat terwijl je vader even genoemd wordt in het spel
. Deel 1 had dit overigens ook zo'n gekke twist. Daar hadden ze in het verhaal wat meer tijd in mogen steken.
Het verkeer gedraagt zich naar huidige maatstaven best dom en er is teveel politie. Het is overigens vele malen beter dan in mafia 1. Maar dit zijn eigenlijk maar kleine dingen, wat met name de boel verpest is de auto-aim. Of je zit dicht genoeg in de buurt en dan locked hij en je hebt direct een headshot of je hebt gewoon manual aim. De NPCs schieten daarentegen weer veel te accuraat. Dus zelf op easy is het bij momenten gewoon een uitdaging. Ben nu bij de laatste missie en heb ook nog de DLC te gaan. Weet niet of ik die ga afmaken aangezien dat ook nog 18 uur is. Ook heb ik mafia 3 nog klaarliggen, maar misschien dat ik eerst iets anders tussendoor ga doen.
@kazuka balen van de delay. Hier kijk ik echt naar uit. Dying light staat echt hoog op mijn favoriete lijstje, nog nooit zoveel adrenaline shots gehad tijdens het gamen

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• lampekap06
Yesss

Uitrol vanaf morgen, support voor M2 SSD inbegrepen

[Voor 14% gewijzigd door lampekap06 op 14-09-2021 15:15]

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:49
Eindelijk, kan die SN850 erin. Geen gezeik meer met PS5 games heen en weer copieren.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Mr-Music
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:28:
[...]

Mogelijks nog wat bugs, heb het spel niet gekregen vandaag.
Hoe is de performance in de 3 video modussen? Heb gelezen dat er wat problemen mee waren.
Staat bij mij op performance. ziet er goed uit. Maar of het 4K is geen idee!

• lampekap06
De Samsung 980 Pro 1TB is voor 155 incl. verkrijgbaar bij Amazon.de

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:49
lampekap06 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:32:
Collega had al begin dit jaar een 80 euro Warehouse deal op een 1TB SN850... 80 euro incl. 2 jr garantie. Moet alleen nog een heatsink op.

Ik heb weer te veel betaald ;-(

[Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 14-09-2021 15:35]

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Engineer Stewie
Mr-Music schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:32:

Staat bij mij op performance. ziet er goed uit. Maar of het 4K is geen idee!
Het gaat van 60fps checkerboard tot 60fps target 4k (maar kan die niet houden) tot 30fps met raytracing (maar niet perfect stabiel) heb ik gelezen.
Dat is vrij goedkoop. Heb voor mijn SN850 1TB met heatsink 191 euro betaald.

[Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-09-2021 15:48]

• Steven030
Mooi zeg, eindelijk de SSD installeren. Ik ben ook benieuwd of de 3D audio ook geldt als je een receiver/soundbar aan je tv hebt hangen omdat ze specifiek internal tv speakers noemen. Maar ik ga ervan uit dat juíst als je een 7.1 opstelling hebt ze hun eigen Atmos-variant doorgeven

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:49:
@Hulleman ik zou wel nog enkele oudere spellen willen spelen, maar dit is niet de reden dat ik de PS5 heb gekocht. Dus meer nice to have, maar eigenlijk heb ik daar mijn ps3 voor aangeschaft :). Ik heb nog wel een redelijke backlog aan PS4 games, als er een update/upgrade is zal ik die meenemen maar ga geen games meer spelen die ik al eens gedaan heb omdat hij er ineens mooier uitziet.

Ben nu bijvoorbeeld met Mafia 2 bezig.
Same here. PS4 games in mijn backlog speel ik op de PS5, gaat perfect.
Mafia 1 remake wil ik nog graag spelen. Vond dat in 2001 of 2002 echt een geweldige game. Wat een soundtrack heeft die game ook. Hoop dat die nog een PS5 upgrade krijgt. Wil dat liever met 60fps spelen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:55

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:59

spaceboy

op grote hoogte

Yeah. Ik zit trouwens even te zoeken, maar stel dat je nu zo'n SN850 SSD'tje erin knalt in plaats van de standaard SSD. Is dat snéller dan het origineel? Of maak je de PS5 niet nóg rapper daardoor? Dat zou voor mij wel een reden zijn...

succes is een keuze

• Quakie

Quakie

quakelen

qua aankomende update; Benieuwd naar 3D audio via tv speakers. Ik heb een soundbar en ps5 staat dus op de soundbar. Benieuwd als ik hem op tv speakers zet en dan 3D audio of dat beter geluid geeft via de soundbar. Sinds een week een 3d pulse koptelefoon en ik merk vrij weinig van 3d audio. Spiderman zou het bijv moeten ondersteunen maar hoor niks "nieuws".

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Qua 3D sound heeft Returnal denk ik de sterkste implementatie tot nu toe. Audio is sowieso 1 van de highlights in die game. Ratchet & Clank's audio is ook vrij goed. Ik vermoed dat met name de 1st party PS5 only games hier meer gebruik van zullen maken, net als met de DualSense implementatie.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:21

Nyarlathotep

Crawling Chaos

spaceboy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:32:
[...]

Yeah. Ik zit trouwens even te zoeken, maar stel dat je nu zo'n SN850 SSD'tje erin knalt in plaats van de standaard SSD. Is dat snéller dan het origineel? Of maak je de PS5 niet nóg rapper daardoor? Dat zou voor mij wel een reden zijn...
De interne opslag van de PS5 zit op het moederbord gesoldeerd. Die is niet vervangbaar.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• erickov
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Je weet dat er een heatsink op moet? Volgens mij mist dat op deze link?

Uncomfortable silence can be so loud...

• Engineer Stewie
Deathloop is door bol.com verzonden!
erickov schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:53:
[...]

Je weet dat er een heatsink op moet? Volgens mij mist dat op deze link?
Een heatsink kost 2x niets, ben je voor minder dan 175€ klaar.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:59

spaceboy

op grote hoogte

Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:41:
[...]

De interne opslag van de PS5 zit op het moederbord gesoldeerd. Die is niet vervangbaar.
Ah ofcourse. Dan is mijn vraag eigenlijk anders: is zo'n nieuwe schijf die je erbij zet snéller dan de interne opslag van de PS5?

succes is een keuze

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

spaceboy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:06:
[...]

Ah ofcourse. Dan is mijn vraag eigenlijk anders: is zo'n nieuwe schijf die je erbij zet snéller dan de interne opslag van de PS5?
De door Sony opgegeven specs betreffen de leessnelheid. Als je daar boven zit is je nieuwe SSD zelfs sneller. De schrijfsnelheid zal sowieso hoger liggen; de interne SSD is vrij traag qua schrijfsnelheid.

• Steven030
Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:57:
Deathloop is door bol.com verzonden!

[...]

Een heatsink kost 2x niets, ben je voor minder dan 175€ klaar.
Is er misschien een heatsink die je aan zou raden? En hoe monteer je die? :)

• biertje79
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02:25
Steven030 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:47:
[...]

Ik heb deze icm WD SN850: https://www.bequiet.com/en/accessories/2251

• timetje100
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:27
https://tweakers.net/pric...aorus-gen4-7000s-1tb.html

Is deze geschikt voor in de ps5 te stoppen?

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21-09 14:57
Steven030 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:47:
[...]

Om de heatsink te monteren kan je deze video volgen:

En voor de SSD te monteren kan je deze video volgen van Sony:

Zelf gebruik ik de WD SN850 in combinatie met de Be quiet MC1 cooler, deze wordt ook getoond in de eerste video.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• Quakie

Quakie

quakelen

• Steven030
AppleFan2007 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
[...]

Om de heatsink te monteren kan je deze video volgen:
[YouTube: How to install M.2 in your PS5]

En voor de SSD te monteren kan je deze video volgen van Sony:
[YouTube: M.2 SSD Installation for PS5 Console]

Zelf gebruik ik de WD SN850 in combinatie met de Be quiet MC1 cooler, deze wordt ook getoond in de eerste video.
Thanks!

• schumi2004
Moet me ook maar eens gaan oriënteren op een SSD.
Hopelijk zakken de prijzen een beetje maar ben bang van niet.

• Engineer Stewie
schumi2004 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:33:
Moet me ook maar eens gaan oriënteren op een SSD.
Hopelijk zakken de prijzen een beetje maar ben bang van niet.
De 980 pro is veruit de goedkoopste. Uit testen blijkt dat de snelheid een paar ms kan schelen. Soms slechts 1 frame. Zou gewoon de goedkoopste nemen.

• NIB0R
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Ja ik heb ook zitten twijfelen tussen de SN850 en de 980 Pro. Ze zijn qua performance nagenoeg hetzelfde. Maar ik ben toch voor de 980 Pro gegaan die ietsjes minder is.

De doorslag voor mij was dat de SN850 flink meer watt (en dus warmte) verstookt voor dezelfde performance. Dit leek mij niet gunstig in de ps5 behuizing.

Zie ook de tweakers review
reviews: WD Black SN850-ssd - Prestatiekroon met slag om de arm

edit: de SN850 1tb is ook gunstig geprijsd (op moment van typen: 158,90) bij de Duitse amazon. 8 euro duurder dan de 980 pro 1tb.

[Voor 11% gewijzigd door NIB0R op 14-09-2021 18:48]

• Engineer Stewie
NIB0R schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:46:
Ja ik heb ook zitten twijfelen tussen de SN850 en de 980 Pro. Ze zijn qua performance nagenoeg hetzelfde. Maar ik ben toch voor de 980 Pro gegaan die ietsjes minder is.

De doorslag voor mij was dat de SN850 flink meer watt (en dus warmte) verstookt voor dezelfde performance. Dit leek mij niet gunstig in de ps5 behuizing.

Zie ook de tweakers review
reviews: WD Black SN850-ssd - Prestatiekroon met slag om de arm

edit: de SN850 1tb is ook gunstig geprijsd (op moment van typen: 158,90) bij de Duitse amazon. 8 euro duurder dan de 980 pro 1tb.
Het vermogen idle is van de SN850 hoog, maar tijdens schrijven en lezen valt het verschil wel mee. Verwaarloos voor de 200+ watt die er al is aan warmte.

160€… ik zou bijna mijn drive terugsturen en deze bestellen :+

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben zelf gegaan voor de Samsung PM9A1. Is een goedkopere OEM versie van de 980 pro. De 2TB versie is ook aantrekkelijk geprijsd dus de keuze was snel gemaakt.

• schumi2004
Ik had al wat verschillende reviews gelezen maar zal me er eens dieper in gaan verdiepen, idle temp heb ik niet vergeleken bv.
Is 1tb niet te weinig als uitbreiding? Zelf neig ik toch om voor minimaal 2tb te gaan.
Dat je met deze update de icoontjes van het quick menu zelf kunt indelen is ook wel een fijne toevoeging.

@Engineer Stewie 1 watt idle en 5.5 watt tijdens schrijven. Dit is niet echt een vermogen om je zorgen over te maken. Heatsink koelt dit makkelijk weg.
Als je je zorgen maakt over het milieu dan zou je ook 1 minuut per dag minder kunnen gamen 🤣

• Engineer Stewie
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:23:
@Engineer Stewie 1 watt idle en 5.5 watt tijdens schrijven. Dit is niet echt een vermogen om je zorgen over te maken. Heatsink koelt dit makkelijk weg.
Als je je zorgen maakt over het milieu dan zou je ook 1 minuut per dag minder kunnen gamen 🤣
Ik zeg toch dat het niks scheelt, je qoute de verkeerde :D.

• schumi2004
Quakie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:32:
qua aankomende update; Benieuwd naar 3D audio via tv speakers. Ik heb een soundbar en ps5 staat dus op de soundbar. Benieuwd als ik hem op tv speakers zet en dan 3D audio of dat beter geluid geeft via de soundbar. Sinds een week een 3d pulse koptelefoon en ik merk vrij weinig van 3d audio. Spiderman zou het bijv moeten ondersteunen maar hoor niks "nieuws".
Ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik kon al nergens vinden hoe ik mijn 5.1 soundbar setup moest instellen. Geluid gaat via de TV en niet direct via de soundbar maar die optie zit er niet echt in.

Kwam in ander topic wel deze link tegen om 5.1 in te stellen maar heb dat nog niet geprobeerd. Wellicht dat iemand kan bevestigen dat dit de manier is?
Enable surround sound on the PlayStation 5
Speakers or sound bars
Press the “PlayStation” button on your controller.
Go to Settings > Sound > Audio Output > HDMI Device Type
Set the device to “AV Amplifier” (don’t select “Sound Bar,” even if you’re using a 5.1 or 7.1-enabled soundbar).
Scroll down and select the number of speakers you have.
Select “Adjust Speaker Positions” and customize the layout to match the speaker locations in your room.
Lastly, set the Audio Format (Priority) option that matches your setup. Choose “Linear PCM” if you’re using HDMI to connect your PS5 directly to your receiver or soundbar. If you’ve plugged your PS5 directly into your TV, which is then passing the signal through to your receiver or soundbar, you might need to use “Dolby” or “DTS.”
‘Sony heeft grootschalig PlayStation Experience evenement gepland staan voor december’

Korreltje zout uiteraard maar ben benieuwd wat er waar van is.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:55
Heb zelf de Samsung 980 Pro 1TB met deze heat sink: https://www.amazon.nl/dp/B073RHHYCM

Past prima met het klepje van de PS5 erop, vorige week dus nog geïnstalleerd maar gaf toen een waarschuwing dat er iets in de NVME slot zat en dat dat nog niet werd ondersteund. Vanavond even weer kijken en ander morgen ;)

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-09 22:15
Sony geeft wel expliciet aan dat men de SSD niet moet gaan installeren voordat de nieuwste update geïnstalleerd is. Dus ga niet overijverig alvast je SSD-stick installeren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Steven030
schumi2004 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:36:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik kon al nergens vinden hoe ik mijn 5.1 soundbar setup moest instellen. Geluid gaat via de TV en niet direct via de soundbar maar die optie zit er niet echt in.

Kwam in ander topic wel deze link tegen om 5.1 in te stellen maar heb dat nog niet geprobeerd. Wellicht dat iemand kan bevestigen dat dit de manier is?

[...]
Ik heb deze instelling gewoon op TV staan, maar het geluid komt van alle kanten met mijn 7.1 Soundbar setup. Als je zou zeggen dat 3D-audio altijd al gewerkt had, had ik je zo geloofd

[Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 14-09-2021 20:24]

Steven030 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb deze instelling gewoon op TV staan, maar het geluid komt van alle kanten met mijn 7.1 Soundbar setup. Als je zou zeggen dat 3D-audio altijd al gewerkt had, had ik je zo geloofd
Als je het nou hebt over 7.1 soundbar, is dat dan een soundbar die 7.1 simuleert? Of heb je naast die soundbar nog zij en achter speakers en een sub?

Pagina: 1 ... 157 ... 162 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee