Het is prettig voor mij dat ik weinig op de PS4 gegamed heb, waardoor ik des te meer te spelen heb op de PS5. De PS Plus Collection is meerdere keren waardevol gebleken voor mij. Zo ook met
Days Gone. Had niet verwacht dat ik dit spel op Platinum zou zetten. In het begin moest ik te veel denken aan The Walking Dead. Het verhaal ontvouwt zich op een voor mij interessante manier en ik vond het spel naarmate ik meer ging spelen er alleen maar beter op worden. Mooi dat dit spel vaker werd genoemd in deze topic. Anders had ik het waarschijnlijk niet gespeeld.
Daarna heb ik
Rift Apart uitgespeeld. Ik had verwacht deze in een performance mode te spelen, maar ik heb het uiteindelijk op fidelity gelaten. Ik heb enkele keren in de settings gekeken of het wel op fidelity stond, want met motion blur uit, speelde het voor mij gewoon aangenaam. Het is niet mijn type spel, dus ik herken wel wat @
Jumpman erover opmerkte dat hij het toch doorzet.
Ondertussen begonnen aan
Ghost of Tsushima Director's Cut dankzij de aanbevelingen van @
robzzzzzzzz en alle andere Tweakers die het spel regelmatig hebben genoemd. Ik ben 100% afhankelijk van de subs want ik vertik het om het in Engels te spelen. Heb er nog weinig tijd in zitten, maar het belooft een leuke spelervaring te worden! @
Erapaz Wat speel jij nu? Na GoT wil ik verder met de Director's Cut van Death Stranding. Kijk ook uit naar de next gen upgrade van The Witcher en van Cyberpunk. Na het spelen van die spellen, is het waarschijnlijk wel feb/maart 2022.
Van de aangekondigde spellen te beginnen met
GT7 kijk ik het meest uit naar dit spel en Horizon. Ja, ik zie verbeteringen t.o.v. de PS4 Pro. Echter deze verbeteringen zie ik vooral op momenten dat er niet wordt geracet. Op 3:03 zie je bijvoorbeeld publiek zitten. Dat ziet er nog steeds een beetje PS3/4 achtig uit. Op 0:30 zie je een fragment waarbij raytracing is toegepast. De reflectie is erg kartelig. Volgens mij had Digital Foundry ergens ook opgemerkt dat dit soort reflecties vaak erg kartelig zijn. Stoort het mij? Nee, het is slechts iets wat opvalt.
Ik verwacht dat Scapes er bijzonder fraai uit gaat zien (bv de rode Supra). Ik verwacht dat de community prachtige dingen gaat laten zien met liveries. De herhalingen van races zullen er ongetwijfeld ook erg mooi uit zien en ik denk dat we daar ook de meeste beelden van hebben gezien (als het al niet beelden zijn uit het openingsfilmpje). Ik begrijp dat @
Donstil zegt dat het klinisch overkomt. Dat is altijd al een beetje de look geweest van GT naar mijn mening. Als GT fan, moet ik zeggen dat ik toch meer onder de indruk ben van Forza Horizon 5. Appels met peren vergelijken? Wellicht. Bij Forza kan je dwars door het landschap rijden. GT heeft een hele andere invalshoek. Maar uiteindelijk vind ik de 'in game' beelden van Forza indrukwekkender. Heb nou niet echt het idee van wow dit is echt stukken beter dan de PS4 Pro op momenten dat het er echt toe doet: het racen. De niet race gerelateerde content is een duidelijke verbetering. Neemt niet weg dat ik enthousiast ben en net als @
v8power67 en vele anderen uitkijk naar 4 maart 2022.
God of War Ragnarok: ik denk dat het vooral een compliment is wat ze uit de PS4 hebben weten te persen, want ik zie echt niet zoveel verschil met God of War (2018). Uiteraard is het mooi dat er een nieuw spel aankomt.
Uncharted 4 en Lost Legacy Remaster: tja, ik heb ze recentelijk uitgespeeld. De facial animations zien er wat beter uit. Ik weet niet van de rest, maar ik zou toch veel liever zien dat Naughty Dog en Rockstar Games met info komen over echt nieuwe projecten ipv dezelfde meuk in een ander jasje.