• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:58
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:40:
[...]

Het is uiteraard veel logischer dat er een grote guerrilla marketing campagne plaats vindt dat ergens in 2015 is gestart en anno 2021 nog steeds zo goed geheim blijft, dan dat het wellicht gewoon mogelijk toch echt onzin is, zoals eigenlijk ook door het bedrijf zelf wordt verkondigd.

[Embed]

Maar zolang je niets weet…
Die geruchten zullen hoe dan ook doorgaan. Zo lang BBG geheim blijft doen en hun volgende teaser/trailer nog niet heeft geüpdatet, zal dit doorgaan.

Ze doen net zo hard mee aan deze vaagheid namelijk.....Wie het ook mogen zijn en wat voor game het ook mag wezen.
[...]

Het is uiteraard veel logischer dat er een grote guerrilla marketing campagne plaats vindt dat ergens in 2015 is gestart en anno 2021 nog steeds zo goed geheim blijft, dan dat het wellicht gewoon mogelijk toch echt onzin is, zoals eigenlijk ook door het bedrijf zelf wordt verkondigd.

[Embed]

Tja we zien het wel. Bluebox bloed een beetje dood. Weinig aandacht nog voor.

Meer waarschijnlijk een death stranding 2 binnenkort.
[...]

[Embed]

Er is weinig logica rond BBG aan beide kanten van het verhaal. Dat maakt dat de geruchten ook zo hoog opgelopen zijn. We zien vanzelf wel wat het wordt en of het überhaupt iets wordt.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:37

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:32

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik als ik nog niet ontbeten heb :+

Jammer dat Ragnarok nog even duurt, ben nu wel redelijk hyped :Y

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Amaze86
Bas170 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 06:38:
[...]

Ik als ik nog niet ontbeten heb :+

Jammer dat Ragnarok nog even duurt, ben nu wel redelijk hyped :Y
smakelijk

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-09 15:24
Mooie vergelijkings video van ElAnalistaDelBits weer. Hoe is die kerel zoeken snel!? Hij heeft heel de nacht (of dag, ik weet niet van welk Spaanstalig land hij komt) zitten werken eraan denk ik.

Ziet er niet veel mooier uit dan de PS4 versie maar ja die was al super mooi en kon doorgaan voor een PS5 game. Ik ben wel benieuwd hoe het nog verder gaat verschillen. GOW Ragnarok komt ook uit voor Ps4. Ik denk uiteraard dynamic 4k en 60fps. Maar toevoeging van Ray Tracing en 3d audio, haptic feedback, triggers.

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:50
GTA V is ook een aanfluiting zeg. Had echt het gevoel dat iemand van Sony vorige week belde naar Rockstar met de vraag, we hebben jullie trailer nog niet, stuur je die op? Rockstar vervolgens, Kut we hebben nog geen trailer… laten we even snel iets in elkaar flansen….

Het is gek dat de modding community op de PC meer met de game lijkt te kunnen doen dan de developers zelf.

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:32

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik nadat ik ontbeten heb

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:00
Chaoss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:28:
[...]

Zet hier Eve en Tina nog tussen en dan kun je volgens mij wel concluderen dat dit de beste show van heel de E3 en Gamescom periode was. Volgens mij zijn sommige mensen gewoon niet snel tevreden
Dat vind ik nog wel meevallen. Waren ook voldoende multiplats en veen cgi. Maar er wel fijn om eindelijk te zien welke kaarten PlayStation heeft voor de komende jaren.

• -Mike84-
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-09 16:13
v8power67 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:21:
The long-awaited release date of Gran Turismo 7 (GT7) is scheduled for March 4, 2022 and will be available for both PlayStation®5 and PlayStation®4 consoles.

Car Collection
The first step in the cultural automotive experience is an introduction to the names of the cars and how they look. The "Car Collection" aspect has been dramatically enhanced, as players can now visit a new location called "GT Café" where interaction with various characters provide assistance in amassing their cars. Players can acquire collectable cars by participating in races or purchasing them from Brand Central and Used Car Dealerships.

[Afbeelding]

Car Tuning
One of the greatest joys of owning a car is to modify it to suit your personal tastes. In GT7, players will be able to tune the engine, as well as customize parts such as the suspension, transmission gearing, brakes, tires, and more.

The place to satisfy your tuning needs is "GT Auto," which makes a comeback in GT7. GT Auto also provides maintenance work too, such as performing oil changes and even washing your car.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Variable Time/Weather Simulation
In GT7, a more natural and realistic variable time system and weather effect system have been recreated. Referencing a massive amount of meteorological observation data, including those from the academic databases of NASA, GT7 recreates spatial/time of day conditions for particle size distribution and concentration distribution of aerosol particles in the atmosphere on a global environmental scale. As a result, this feature unique to the Gran Turismo series can express real and complex sky patterns and changes in light for different times of day and weather conditions.

Scapes
When you own a car that you love, it’s only natural to want to take photos of it in different locations around the world. "Scapes" allows you to do just that, allowing you to photograph your car in more than 2500 picturesque locales in 43 different countries. The images will appear very real, thanks to HDR technology and ray tracing that provides complex professional effects, including panning shots. And these photos can also be shared with other members of the community with the same love and passion for cars.

Mega hyped voor used car dealership, de customalisation en de dynamic day night en weather!

https://www.gran-turismo.com/us/products/gt7/
Alleen zonde, maar wel begrijpelijk dat deze ook op de PS4 uit gaat komen.
Daardoor halen ze niet alles uit de PS5 voor deze GT.

Maar een mooie/leuke maand maart met GT en start nieuwe F1 seizoen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:07
-Mike84- schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:31:
[...]

Dat is een aanname. Je kan best een hoop uitzetten voor de PS4

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:01
[...]

Een sim racer lijkt mij juist een game die minimaal geraakt wordt door cross-gen. Qua game design zijn er niet echt zaken die onmogelijk/onpraktisch zijn op de PS4, physics kan afhankelijk van de opzet eenvoudig terug geschaald worden (minder precisie, niet alle elementen meerekenen, minder auto's, etc), en graphics schalen tegenwoordig ook prima (lagere LOD modellen, draw distance, schaduw, geen RT, etc).

Van alle cross-gen games verwacht ik niet dat GT7 echt concessie moet doen of impact heeft op de PS5 versie.

offtopic:
Dat gezegd hebbende ben ik over het algemeen wel een voorstander van next-gen only.

20 * 370wp @ SE7K

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:44

Oxigeon

En zo is dat!

GT7 heeft me eigenlijk echt doen geloven dat er verbetering komt in de games op de ps5. Poehee. Deze zag er toch wel echt fraai uit.

De enige echte GT vibe zit erin. Beginnen met een easy car en jezelf dan opwerken naar de beste van de beste door races te winnen voor money of autos te winnen door races te winnen.

Op bovenstaande screens zie ik een daily workout staan met een poppetje. Wat zou dit nu weer kunnen betekenen?

Verder zag ik in een trailer dat je zelf livery's kan maken. Zelf stickers plakken etc. Moet zeggen dat ik in een of andere Forza op de xbox ooit ook eens zelf livery's heb gemaakt en je die daarna via de ingame marketplace kon verkopen. Dat vond ik echt een toffe feature. Hoop eigenlijk dat dit ook in gt7 komt.

Aangezien hij al over een half jaartje uitkomt verwacht ik eigenlijk wel dat we nu snel meer info gaan krijgen over alles. Echter zou het ook maar zo kunnen dat de game pas uitkomt over 2 jaar.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:00
Kotor is mogelijk een timed exclusieve lees ik net. Maar het team dat het bouwt is toch van Sony ? Zou toch raar zijn als de game daarna naar de Xbox komt.
Bloodhunt is Free to play. Lijkt me best leuk !

• Caayn
mobygo76 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:55:
Kotor is mogelijk een timed exclusieve lees ik net. Maar het team dat het bouwt is toch van Sony ? Zou toch raar zijn als de game daarna naar de Xbox komt.
MLB The Show is na druk van MLB ook naar Xbox gekomen terwijl die game volledig door PS studios is ontwikkeld. Op Xbox krijg je dan ook een "Sony Interactive entertainments presents" en PS studios (incl. PS symbolen) splashscreen bij het opstarten van de game.

Aspyr studios is de "hoofdontwikkelaar" van de KOTOR remaster/remake.

[Voor 5% gewijzigd door Caayn op 10-09-2021 08:04]

20 * 370wp @ SE7K

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:44

kazuka

Building Better Worlds

mobygo76 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:55:
Nee, Aspyr is de studio die de KOTOR remake maakt, Sony is de publisher voor de PS5 release.

Komend jaar ziet er in elk geval goed uit van wat er nu toe bevestigd is:

Februari: Horizon Forbidden West
Maart: GT7
Q2: Forspoken
2022: God of War Ragnarok

Ik verwacht dat het TLOU multiplayer project ook binnen nu en een jaar released en de remake van TLOU1 samenvalt met de HBO serie.

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Eerst zien dan geloven.
Ik weet nog dat GT5 voor de PS3 ook 100 keer was uitgesteld, om gek van te worden ;(

Soundcloud

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21:14
Wel ok State of Play gisteren. Iets teveel Marvel imo.

Zelf vooral erg benieuwd naar EVE (zo heette het volgens mij?) en nog steeds erg veel zin in GoW maar dat was het wel. Deathloop speel ik volgend jaar wel ergens, niet echt de neiging om die meteen te kopen alhoewel ik groot fan ben van Arkane.

Hopelijk is die Uncharted upgrade gewoon gratis.

[Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 10-09-2021 08:28]

Anoniem: 1633648

kaos001 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:15:
[...]

Eerst zien dan geloven.
Ik weet nog dat GT5 voor de PS3 ook 100 keer was uitgesteld, om gek van te worden ;(
Haha ja. Die kocht ik uiteindelijk pas in een PS3 slim bundel eind 2010. Heeft lang geduurd. Zag er destijds wel fenomenaal uit op m'n Sony Bravia LCD-tv. :P

Kijk uit naar GT7! Maar reken voor de zekerheid niet op maart, dan kan het alleen maar meevallen.

• -Mike84-
Catch22 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:40:
[...]

Dat is een aanname. Je kan best een hoop uitzetten voor de PS4
Is geen aanname maar een feit en daarnaast ook nog logisch.

Feit: Zie als voorbeeld Cyberpunk 2077. Deze is voor verschillende consoles in de maak geweest en ook nog verschillende generaties. In dit ontwikkeling proces hebben ze geen rekening gehouden met de old gen consoles en dat resulteerde in een game welke totaal niet werkte op de old gen., Hadden ze dit wel gedaan dan had alles stuk minder geweest dan het uiteindelijke resultaat.

Logisch: In het huidige ontwikkeling proces moeten ze altijd rekening houden met de PS4 basis model. Daardoor zullen ze nooit alles uit de kast kunnen wat er mogelijk is op een PS5.

Wil niet zeggen dat het geen mooie/gave game gaat worden. Maar wil je alles uit een console halen dan moet je exclusief voor de beste ontwikkelen en uitbrengen.

• Timothy3000
-Mike84- schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:29:
[...]

Is geen aanname maar een feit en daarnaast ook nog logisch.

Feit: Zie als voorbeeld Cyberpunk 2077. Deze is voor verschillende consoles in de maak geweest en ook nog verschillende generaties. In dit ontwikkeling proces hebben ze geen rekening gehouden met de old gen consoles en dat resulteerde in een game welke totaal niet werkte op de old gen., Hadden ze dit wel gedaan dan had alles stuk minder geweest dan het uiteindelijke resultaat.
Cyberpunk werd aangekondigd toen old gen toen nog nextgen was....
Die game is meer een resultaat van een game te groot hypen en (ondanks dat hij steeds werd uitgesteld) te vroeg uitbrengen.

Wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn mbt Cyberpunk voor de current gen consoles weten we nog niet, want die versie is nog niet uit.

[Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 10-09-2021 08:34]

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:41
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:26:
Hopelijk is die Uncharted upgrade gewoon gratis.
Nee, helaas. Alle toekomstige upgrades zijn betaald.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Catch22
GT7 is ook al even onderweg he. Misschien zijn ze wel zo kneiterlang omdat ze heel veel PS5 specifieke zaken hebben geimplementeerd

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Timothy3000
Raem schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:36:
[...]

Nee, helaas. Alle toekomstige upgrades zijn betaald.
Ook de opgepoetste oudere games van Sony zelf?! Dat zou erg jammer zijn.

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:12
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:38:
[...]

Juist die van Sony zelf helaas

• Steven030
Al met al een hoop leuks om naar uit te kijken de komende jaren. Alle remasters en Japanse games mogen ze van mij houden, maar er komen genoeg AAA topgames aan om blij te zijn met PlayStation. En dan weten we niet eens waar ND mee bezig is

• Raem
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:38:
[...]

Hmm, nu ik hun statement terug lees gaat het om nieuwe releases inderdaad. Ik ga er maar gewoon vanuit dat deze upgrades ook betaald zijn, kan het alleen maar meevallen.

• Timothy3000
Raem schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:44:
[...]

Hmm, nu ik hun statement terug lees gaat het om nieuwe releases inderdaad. Ik ga er maar gewoon vanuit dat deze upgrades ook betaald zijn, kan het alleen maar meevallen.
Bij games als Death Stranding e.d. vind ik die betaalde upgrade nog wel logisch omdat die game met een pak meer content komt. Bij Spidey ook want die had alle DLC en was compleet geremaked. Maar in het geval van Uncharted zou ik het wel wat goedkoop vinden om voor een oppoetsbeurt geld te vragen aan mensen die de game al een keer hebben gekocht. Ik zie (misschien wat naïef) Sony er niet voor aan om daar geld voor te vragen.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:29
[...]

Wat een grap inderdaad, nog steeds de meeste games gewoon uitbrengen op de PS4.

Verder was er weinig spannends te zien, gelukkig had ik mijn verwachtingen al niet hoog liggen, naar aanleiding van de vorige keren.

• Steven030
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:46:
[...]

Bij games als Death Stranding e.d. vind ik die betaalde upgrade nog wel logisch omdat die game met een pak meer content komt. Bij Spidey ook want die had alle DLC en was compleet geremaked. Maar in het geval van Uncharted zou ik het wel wat goedkoop vinden om voor een oppoetsbeurt geld te vragen aan mensen die de game al een keer hebben gekocht. Ik zie (misschien wat naïef) Sony er niet voor aan om daar geld voor te vragen.
Ik denk dat het niet anders is dan met GoT: 10 euro voor de upgrade, los van de 20 euro voor de dlc. En in het geval van Uncharted is het nog wat lastiger omdat deze gratis in de PS-collectie zit

• -Mike84-
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:32:
[...]

Cyberpunk werd aangekondigd toen old gen toen nog nextgen was....
Die game is meer een resultaat van een game te groot hypen en (ondanks dat hij steeds werd uitgesteld) te vroeg uitbrengen.

Wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn mbt Cyberpunk voor de current gen consoles weten we nog niet, want die versie is nog niet uit.
Los van het grote hypen.

Zover ik weet is Cyberpunk als basis gebouwd op een high end pc van dat moment.
Vanuit daar is deze gepoort naar onder andere de PS4 wat kwa specs een stuk minder is.
Als je voor de huidige consoles iets wilt ontwikkelen moet je altijd uitgaan van de minste console waarvoor je het spel wilt uitbrengen.
Tuurlijk kan je dan voor de PC etc. nog wat toeters en bellen toevoegen. Maar het resultaat is nooit hetzelfde als je volledig kan richten op de beste hardware van dat moment, en het alleen daarop wilt uitbrengen.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:43
Catch22 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:36:
GT7 is ook al even onderweg he. Misschien zijn ze wel zo kneiterlang omdat ze heel veel PS5 specifieke zaken hebben geimplementeerd
Hij moét conform traditie ook minimaal 3x uitgesteld worden, anders voel ik me niet serieus genomen als GT-liefhebber :)

• Catch22
Dennisdn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:09:
[...]

Hij moét conform traditie ook minimaal 3x uitgesteld worden, anders voel ik me niet serieus genomen als GT-liefhebber :)
Die tuners blijven ook maar nieuwe Skylines uitbrengen he, die moeten er wel allemaal in! ;)

Ik heb er overigens wel zin in. Beetje raar om een Playstation zonder GT te hebben :P

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:11

s0kkie

Fish On

Spider-Man 2 nu al teasen voor een 2023 release was wel heel overdreven, iedereen wist toch wel dat er een vervolg zal komen na het succes van beide games.
GOWR zag er inderdaad nog hetzelfde uit als GOW behalve dat Atreus uiteraard iets ouder is geworden.
KOTOR en Wolverine lieten ook eigenlijk helemaal niks bijzonders zien, maar waren voor mij wel de grootste verrassingen.
En tja, GTA5.... Rockstar zou zich letterlijk hun ogen uit hun kop moeten schamen....

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:28
s0kkie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:32:
En tja, GTA5.... Rockstar zou zich letterlijk hun ogen uit hun kop moeten schamen....
Blijft hele gekke reactie vind ik. Game is super populair en veel mensen kopen het. Waarom is het slecht dat ze dat doen? Je kan toch ook nog steeds films uit 1970 in nieuwe formaten kopen?

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:29
giantgiantus schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:41:
[...]

Blijft hele gekke reactie vind ik. Game is super populair en veel mensen kopen het. Waarom is het slecht dat ze dat doen? Je kan toch ook nog steeds films uit 1970 in nieuwe formaten kopen?
Dat je films uit 1970 kan kopen, wil toch niet zeggen dat er voor de rest niets uitgebracht wordt? Gaat er (wat mij betreft) meer om dat het leuk zou zijn om GTA V uit te brengen op nieuwe consoles, maar daarnaast wel gewoon nieuwe GTA games releasen...

per aspera ad astra

LAD93 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:43:
[...]

Dat je films uit 1970 kan kopen, wil toch niet zeggen dat er voor de rest niets uitgebracht wordt? Gaat er (wat mij betreft) meer om dat het leuk zou zijn om GTA V uit te brengen op nieuwe consoles, maar daarnaast wel gewoon nieuwe GTA games releasen...
Ik denk ook wel dat ze met GTA 6 bezig zijn eerlijk gezegd. Maar ik had wel weer een nieuwe game verwacht naast deze GTA 5 remaster. Zoals een L.A. Noire 2 of een max payne 4 of zo.
Hooooolyyyyyyyy shitballs!!! Wat een mega vette showcase zeg, ongelofelijk! Misschien voor mij wel de beste showcase die ik gezien heb ooit. Alle games behalve GTA5 en dat cartoony kinderachtige spel waarvan ik de naam niet meer weet spreken me echt enorm aan en zien er waanzinnig goed uit!!!
Het meest kijk ik nu uit naar Forspoken en GT7 en GOW:Ragnarok. En van Forspoken had ik nog niet echt hoge verwachtingen maar dat zag er ook gewoon zooo gaaf uit. (oh ja en ik kijk nog erg uit naar HFW, maar die zat niet in de showcase)

[Voor 8% gewijzigd door Kalder op 10-09-2021 09:54]

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Shaker74
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:21
(jarig!)
Kalder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:48:
Hooooolyyyyyyyy shitballs!!! Wat een mega vette showcase zeg, ongelofelijk! Misschien voor mij wel de beste showcase die ik gezien heb ooit. Alle games behalve GTA5 en dat cartoony kinderachtige spel waarvan ik de naam niet meer weet spreken me echt enorm aan en zien er waanzinnig goed uit!!!
Het meest kijk ik nu uit naar Forspoken en GT7 en GOW:Ragnarok. En van Forspoken had ik nog niet echt hoge verwachtingen maar dat zag er ook gewoon zooo gaaf uit. (oh ja en ik kijk nog erg uit naar HFW, maar die zat niet in de showcase)
Worden dure maanden maart/april 2022 :+

• Recon24
Kalder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:48:
Ik moet zeggen, die zag er juist erg leuk uit :D

• MathieuT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:38
Steven030 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat het niet anders is dan met GoT: 10 euro voor de upgrade, los van de 20 euro voor de dlc. En in het geval van Uncharted is het nog wat lastiger omdat deze gratis in de PS-collectie zit
€15 voor beide lijkt me een goede deal.
De games zijn al 5 en 4 jaar oud (damn ik word oud :') ), als de upgrade meer is dan enkel de framerate unlocken dan lijkt het me niet zo vreemd om er geld voor te vragen, zo lang het niet de hoofdprijs is.

• Multimediaknaller
  • Laatst online: 20:55

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Shaker74 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:33:
[...]

Sla je dat schrans en dierenleed feest gewoon over dit jaar ;)

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• Kenny_026
Shaker74 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ach er zal vast nog wat uitgesteld worden 😊

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:14
Multimediaknaller schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:21:
[...]

Sla je dat schrans en dierenleed feest gewoon over dit jaar ;)
Sinds wanneer is Pasen een dierenleed feest? :+

• poor Leno
  • Laatst online: 20:03
Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:26:
[...]

Al die arme konijntjes die worden gedwongen om chocolade eitjes te verstoppen, vet zielig :'(

• Raem
poor Leno schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:29:
[...]

Al die arme konijntjes die worden gedwongen om chocolade eitjes te verstoppen, vet zielig :'(
Wat dacht je dan van die kippen die eerst die chocolade eieren moeten leggen? Die kleintjes gaan nog wel, maar grote gevulde eieren lijkt me geen pretje.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Presentatie niet gezien, maar trailers zijn gaaf.
Spider Man 2 zat eraan te komen natuurlijk, die ga ik zeker halen.
GT7 is ook een no-brainer.
Ik ben geen Marvel fan maar begin die games wel tof te vinden (zeker van Insomniac), dus Wolverine kijk ik ook naar uit.
Uncharted blijft top maar ik hoef die niet per se nogmaals te doen. Deel 4 heb ik pas nog eens op de PS5 gedaan. Wellicht Lost Legacy ook een tweede run als de prijs redelijk is. Hoop vooral dat Naughty Dog weer aan iets nieuws aan het werken is.

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:41
Verwachten jullie dat de games op de PS5 net zo goed zullen zijn als de mogelijkheden van Unreal Engine 5, of heb je daar toch een nieuwere PC voor nodig? Op dit moment vind ik de grafische kwaliteit (wat ik zie van de PS5) nog niet heel bijzonder.

Normaal ben ik een PC gamer. De PS heb ik nog niet, maar denk er wel over als de grafische kwaliteit enigszins vergelijkbaar is.

[Voor 12% gewijzigd door honey op 10-09-2021 11:55]

Specs van pc

honey schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:54:
Verwachten jullie dat de games op de PS5 net zo goed zullen zijn als de mogelijkheden van Unreal Engine 5, of heb je daar toch een nieuwere PC voor nodig? Op dit moment vind ik de grafische kwaliteit (wat ik zie van de PS5) nog niet heel bijzonder.

Normaal ben ik een PC gamer. De PS heb ik nog niet, maar denk er wel over als de grafische kwaliteit enigszins vergelijkbaar is.
Naar welke games kijk je dan? Ik vind forspoken er wel erg mooi uit zien eerlijk gezegd. Net zoals spider-man 2.
Raem schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:39:
[...]

Wat dacht je dan van die kippen die eerst die chocolade eieren moeten leggen? Die kleintjes gaan nog wel, maar grote gevulde eieren lijkt me geen pretje.
En je moet je afvragen uit welk gat ze komen als ze zo bruin zijn..

• Engineer Stewie
honey schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:54:

Dat kan nooit ondat een PC altijd beter wordt en een PS5 blijft wat het is.
Maar grafisch ziet het er al goed uit, denk dat er de eerste tijd vooral op raytracing, 60fps, betere physics enzo ingezet wordt. Grafisch zal het heus nog wel verbeteren, maar verwacht geen immense sprongen.

Overigens, wat je op youtube/twitch ziet is altijd hard compressed, in het echt ziet het er wel goed uit hoor. Zeker als je wat meters van je TV zit.

• sn0ww
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:32
* knip * niet gaan stoken.

PS: de voertaal is hier Nederlands.

[Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 12-09-2021 11:07]

• Engineer Stewie
* knip *

[Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 12-09-2021 11:07]

• Amaze86
* knip *

[Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 12-09-2021 11:07]

• Multimediaknaller
  • Laatst online: 20:55

Multimediaknaller

Gerard 🚜 Oet Grunn 🐄 🐖 🐓

Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:26:
[...]

Ik doelde op december…

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:41
Ghost babel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:58:
[...]

Naar welke games kijk je dan? Ik vind forspoken er wel erg mooi uit zien eerlijk gezegd. Net zoals spider-man 2.
Ik heb nog geen games irl kunnen zien helaas. Wel de UE5 demo's (zie eerdere post) waar ik toch behoorlijk van onder de indruk bent, wat betreft fotorealistische werelden. Als ik de trailers zie van de games op PS5, dan ziet het er nog erg duidelijk uit als een 'computer game'. Zeker goed en conform mijn games op mijn PC, maar het 'next gen gevoel' mis ik nog.

Misschien nog even geduld hebben en het ook eens gaan bekijken irl.

Specs van pc

sn0ww schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:13:
Hi All,
Is there a reason why the install file on Ps5 different is from Xbox on Life is Strange True Colors?
Ps5 13.1GB Xbox 31.2GB 8)7 8)7
https://www.tomshardware....ller-developed-by-marvell
Sony's PlayStation 5 uses a special compression algorithm to reduce file sizes and increase efficiency.

• Shaker74
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:21
(jarig!)
Zelf ben ik eigenlijk erg tevreden over de opslag. Heb er eigenlijk best (te veel) op staan.. Ik heb dan de interne en een externe SSD van 1G. Kom er echt prima mee uit de voeten..

• Engineer Stewie
honey schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb nog geen games irl kunnen zien helaas. Wel de UE5 demo's (zie eerdere post) waar ik toch behoorlijk van onder de indruk bent, wat betreft fotorealistische werelden. Als ik de trailers zie van de games op PS5, dan ziet het er nog erg duidelijk uit als een 'computer game'. Zeker goed en conform mijn games op mijn PC, maar het 'next gen gevoel' mis ik nog.

Misschien nog even geduld hebben en het ook eens gaan bekijken irl.
Een tech preview is toch niet representatief voor een full game.

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Het is prettig voor mij dat ik weinig op de PS4 gegamed heb, waardoor ik des te meer te spelen heb op de PS5. De PS Plus Collection is meerdere keren waardevol gebleken voor mij. Zo ook met Days Gone. Had niet verwacht dat ik dit spel op Platinum zou zetten. In het begin moest ik te veel denken aan The Walking Dead. Het verhaal ontvouwt zich op een voor mij interessante manier en ik vond het spel naarmate ik meer ging spelen er alleen maar beter op worden. Mooi dat dit spel vaker werd genoemd in deze topic. Anders had ik het waarschijnlijk niet gespeeld.

Daarna heb ik Rift Apart uitgespeeld. Ik had verwacht deze in een performance mode te spelen, maar ik heb het uiteindelijk op fidelity gelaten. Ik heb enkele keren in de settings gekeken of het wel op fidelity stond, want met motion blur uit, speelde het voor mij gewoon aangenaam. Het is niet mijn type spel, dus ik herken wel wat @Jumpman erover opmerkte dat hij het toch doorzet.

Ondertussen begonnen aan Ghost of Tsushima Director's Cut dankzij de aanbevelingen van @robzzzzzzzz en alle andere Tweakers die het spel regelmatig hebben genoemd. Ik ben 100% afhankelijk van de subs want ik vertik het om het in Engels te spelen. Heb er nog weinig tijd in zitten, maar het belooft een leuke spelervaring te worden! @Erapaz Wat speel jij nu? Na GoT wil ik verder met de Director's Cut van Death Stranding. Kijk ook uit naar de next gen upgrade van The Witcher en van Cyberpunk. Na het spelen van die spellen, is het waarschijnlijk wel feb/maart 2022.

Van de aangekondigde spellen te beginnen met GT7 kijk ik het meest uit naar dit spel en Horizon. Ja, ik zie verbeteringen t.o.v. de PS4 Pro. Echter deze verbeteringen zie ik vooral op momenten dat er niet wordt geracet. Op 3:03 zie je bijvoorbeeld publiek zitten. Dat ziet er nog steeds een beetje PS3/4 achtig uit. Op 0:30 zie je een fragment waarbij raytracing is toegepast. De reflectie is erg kartelig. Volgens mij had Digital Foundry ergens ook opgemerkt dat dit soort reflecties vaak erg kartelig zijn. Stoort het mij? Nee, het is slechts iets wat opvalt.

Ik verwacht dat Scapes er bijzonder fraai uit gaat zien (bv de rode Supra). Ik verwacht dat de community prachtige dingen gaat laten zien met liveries. De herhalingen van races zullen er ongetwijfeld ook erg mooi uit zien en ik denk dat we daar ook de meeste beelden van hebben gezien (als het al niet beelden zijn uit het openingsfilmpje). Ik begrijp dat @Donstil zegt dat het klinisch overkomt. Dat is altijd al een beetje de look geweest van GT naar mijn mening. Als GT fan, moet ik zeggen dat ik toch meer onder de indruk ben van Forza Horizon 5. Appels met peren vergelijken? Wellicht. Bij Forza kan je dwars door het landschap rijden. GT heeft een hele andere invalshoek. Maar uiteindelijk vind ik de 'in game' beelden van Forza indrukwekkender. Heb nou niet echt het idee van wow dit is echt stukken beter dan de PS4 Pro op momenten dat het er echt toe doet: het racen. De niet race gerelateerde content is een duidelijke verbetering. Neemt niet weg dat ik enthousiast ben en net als @v8power67 en vele anderen uitkijk naar 4 maart 2022.

God of War Ragnarok: ik denk dat het vooral een compliment is wat ze uit de PS4 hebben weten te persen, want ik zie echt niet zoveel verschil met God of War (2018). Uiteraard is het mooi dat er een nieuw spel aankomt.

Uncharted 4 en Lost Legacy Remaster: tja, ik heb ze recentelijk uitgespeeld. De facial animations zien er wat beter uit. Ik weet niet van de rest, maar ik zou toch veel liever zien dat Naughty Dog en Rockstar Games met info komen over echt nieuwe projecten ipv dezelfde meuk in een ander jasje.

Flickr

Recon24 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ik moet zeggen, die zag er juist erg leuk uit :D
Ik bedoel niet dat Tiny Tina's Wonderland, dat zag er naar mijn mening ook best vet uit. Maar er zat één game tussen waarvan ik denk dat het meer iets is voor de jongere generaties.

• Raem
Kalder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:25:
[...]
Ik bedoel niet dat Tiny Tina's Wonderland, dat zag er naar mijn mening ook best vet uit. Maar er zat één game tussen waarvan ik denk dat het meer iets is voor de jongere generaties.
Je bedoelt Tchia denk ik.

• Engineer Stewie
BM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:33:
[...]

Bij de meesten is het verschil niet zo groot, maar ik zie dat het vaker voorkomt. Kennelijk zat ik er naast, ik dacht dat de verschillen kleiner zouden zijn :)
Moesten ze nu gewoon dat SSD slot open zetten zijn de problemen opgelost :p.
Snap dat je zeker wilt zijn van de firmware update, er zijn 10+ miljoen PS5's in omloop, maar zelfs geen informatie is wel kut.

Zijn er al revisies van de beta geweest (indien niet zal die wel goed zijn zeker), plannen ze nog een maand, 2 maanden of langer voor de release. Zo moeilijk om een beetje inzicht te geven kan toch niet moeilijk zijn. En anders moet je wereldwijd gewoon inschrijvingen accepteren voor de beta...

• Recon24
Kalder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:25:
[...]
Die bedoelde ik ook. Zag er naar mijn idee wel leuk uit namelijk en zeker een game waar ik wel interesse in heb. Hopelijk goede HDR implementatie zal deze game spatten van het scherm.

Edit: @Raem Sorry zag niet dat je hem ook nog had gepost.

[Voor 15% gewijzigd door Recon24 op 10-09-2021 14:46]

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:33
Farabi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:18:
ik vind de nieuwe GoW totaal niet boeiend uitzien. lijkt wel een DLC-story die teveel op het 1e deel lijkt. Jammer dat we de sfeer van GoW III zijn kwijtgeraakt.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt blij met de trailer. Het voelde heel erg mwah. Zelf hoop ik dat het aan de slechte trailer ligt, want er trok me eigenlijk zeer weinig, behalve de namen van de goden die voorkomen.

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:02
grote_oever schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:41:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt blij met de trailer. Het voelde heel erg mwah. Zelf hoop ik dat het aan de slechte trailer ligt, want er trok me eigenlijk zeer weinig, behalve de namen van de goden die voorkomen.
Ik had er eigenlijk grafisch wat meer van verwacht. Zeker na het zien van Horizon Forbidden West en de track record van SMS, die toch altijd het uiterste er uit weten te persen.

Aan de andere kant, de scene waar ze uitkijken over het landschap was wel echt schitterend en vaak is het ook wel andere koek als je de game in real-time op je eigen OLED tv ziet.

[Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 10-09-2021 14:59]

@Raem & @Recon24 inderdaad, die, eigenlijk de enige game naast GTA5 die mij niet zo kon interesseren, maar ieder z'n ding natuurlijk :)

• Engineer Stewie
yinx84 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik had er eigenlijk grafisch wat meer van verwacht. Zeker na het zien van Horizon Forbidden West en de track record van SMS, die toch altijd het uiterste er uit weten te persen.

Aan de andere kant, de scene waar ze uitkijken over het landschap was wel echt schitterend en vaak is het ook wel andere koek als je de game in real-time op je eigen OLED tv ziet.
Damn, heb geen OLED maar een QLED.
Doet zijn job evengoed als de LG C9 die ik had. Andere + en - punten.

• poor Leno
Project EVE is nu al mn favoriet en t hoogtepunt van gisteravond O-)

If you know what Im sayin' :>

• robzzzzzzzz
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 02:55
poor Leno schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:28:

[YouTube: Project Eve - PlayStation Showcase 2021: First Trailer | PS5]

Same here! echt gruwelijk _/-\o_

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:57

Shiro

Serenity

Ziet er goed uit, doet me denken aan Nier Automata/DMC/Bayonetta. Zou het zeker in de gaten houden. Vooral met Nier Automata me erg vermaakt en geen/minimaal last van motion sickness zelfs, altijd beetje de vraag bij dit soort games, ene keer wel andere keer weer niet, terwijl ik ze altijd wel erg leuk vind.

Ben vandaag trotste eigenaar van een PS5(CFI-1116A). Eerste indruk, wat een gigantisch ding en nog lelijker dan gedacht in mijn tv meubel, waarschijnlijk omdat het net in zo'n vakje past.

4 uur lang updates/games downloaden(ineens is de 100mbit glasvezel toch niet zo snel), 70GB FFXV, 56GB GT5, God of Wars en Persona 5 en mijn nieuwe PS5 had nog maar 265GB over :+

Ik had eerst een PS4 Pro met een 1TB SSD, dus ff kort Gran Turismo 5 gespeeld op de PS5. Merk weinig verschil tussen de PS4 Pro en PS4 qua laad snelheid, ook bij FFXV is de snelheid winst minimaal, wel fijn dat ik het nu op 60FPS kan spelen :)

Merk wel dat de PS5 stuk stiller is en gevoelwijs ook zelfs minder hete lucht uitblaast dan mijn PS4 Pro, wat best wel knap is.

SR+ MiC

• Caayn

Meer footage van Project Eve, albeit wat oudere beelden:

YouTube: Project Eve - 3 Minutes of NEW Gameplay (PS5/XSX/PC) (4k 60fps)
YouTube: Project EVE - Reveal Trailer - Shift Up - Xbox One/PS4/PC - 4k

Dit kan zeker een leuke stylish action game a la Bayonetta worden :Y

[Voor 5% gewijzigd door Caayn op 11-09-2021 08:45]

20 * 370wp @ SE7K

@Shiro 100mbit glasvezel is ook niet zo snel _O-
Fijn dat hij bevalt. Qua laadtijden ga je voor de meeste ps4 games niet veel verbetering merken tov ps4 pro met SSD. Maar met PS5 games wordt je er helemaal gek van die korte laadtijden, heb geen tijd meer om een biertje te drinken laat staan een nieuwe te halen >:).
Overigens kan je voor je PS4 games ook een externe SSD gebruiken, dan zijn je laadtijden net zo snel als de interne SSD.

• Kenny_026
Caayn schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:38:
[...]
Meer footage van Project Eve, albeit wat oudere beelden:

YouTube: Project Eve - 3 Minutes of NEW Gameplay (PS5/XSX/PC) (4k 60fps)
YouTube: Project EVE - Reveal Trailer - Shift Up - Xbox One/PS4/PC - 4k

Dit kan zeker een leuke stylish action game a la Bayonetta worden :Y

Dit was het hoogtepunt waar Leno het over had. Het schijnt dat ie een fijne avond heeft gehad met een flesje nivea een een pakje tempo.

• Denman
  • Laatst online: 00:22
Kenny_026 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:14:
[...]

[Afbeelding]

Dit was het hoogtepunt waar Leno het over had. Het schijnt dat ie een fijne avond heeft gehad met een flesje nivea een een pakje tempo.
Zo te zien is Leno een echte ridder die graag bloed aan z’n zwaard heeft :+

Join het GoT Pulse-Team!

• Kenny_026
Voor de FIFA spelers onder ons…. Ik heb even een realitycheck nodig….

Wij spelen met de vriendengroep al jaren Pro Clubs. Mischien wel sinds den beginne…

En iedere FIFA hopen we weer op vernieuwing en eigenlijk komen we ieder jaar weer bedrogen uit. Ook iets wat iederw FIFA speler kent.

Maar mogen we hopen op vernieuwing in pro clubs of heeft het het EA marketing team me bij de ballen te pakken met valse beloftes?

• Starscreamer
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21-09 01:06
Van LCD 2009

Naar LG OLED C1

Wat een wereld van verschil dit had ik niet verwacht. PS5
120hz CoD wauw. Zag nooit geen verschil tussen PS4 & PS5 maar nu wel :D

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:06

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Kenny_026 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:39:
Maar mogen we hopen op vernieuwing in pro clubs of heeft het het EA marketing team me bij de ballen te pakken met valse beloftes?
Waarschijnlijk dat laatste 😢

[Voor 80% gewijzigd door Roppedop op 11-09-2021 09:50]

www.oldskoolnl.nl

• moca
  • Laatst online: 21:33
Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:24:
[...]

Damn, heb geen OLED maar een QLED.
Doet zijn job evengoed als de LG C9 die ik had. Andere + en - punten.
Waarom van een C9 OLED naar een QLED gegaan?

• Denman
  • Laatst online: 00:22
Kenny_026 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:39:
Voor de FIFA spelers onder ons…. Ik heb even een realitycheck nodig….

[YouTube: FIFA 22 - Official Pro Clubs Trailer | PS5, PS4]

Wij spelen met de vriendengroep al jaren Pro Clubs. Mischien wel sinds den beginne…

En iedere FIFA hopen we weer op vernieuwing en eigenlijk komen we ieder jaar weer bedrogen uit. Ook iets wat iederw FIFA speler kent.

Ik ben ook bang voor het laatste. Sterker nog, om deze reden is FIFA 21 de eerste FIFA in jaren die ik uit de budgetbak heb geplukt voor 21 Euro en waarbij ik en m’n maten pas een paar maanden na release zijn begonnen met spelen (en inmiddels weer gestopt :+)

Maar goed, we wachten het af…

Join het GoT Pulse-Team!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Persoonlijk denk ik dat Konami met zijn gratis pes versie flinke ogen gaat gooien. Ik ga er eigenlijk van uit dat mensen nu de ogen openen en zien dat er meer is dan fifa

• Kenny_026
Oxigeon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:50:
Persoonlijk denk ik dat Konami met zijn gratis pes versie flinke ogen gaat gooien. Ik ga er eigenlijk van uit dat mensen nu de ogen openen en zien dat er meer is dan fifa
Ik heb echt tot 2008 jaren PES gespeeld maar op een gegeven moment had in meer met de echte namen en voetbalclubs. Hoe heeft Konami dat nu voor elkaar?

• lord_fh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:23
Starscreamer schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:48:
Van LCD 2009
[Afbeelding]

Naar LG OLED C1
[Afbeelding]

Wat een wereld van verschil dit had ik niet verwacht. PS5
120hz CoD wauw. Zag nooit geen verschil tussen PS4 & PS5 maar nu wel :D
Nicee !!

Ik game nu oo een 32" 1080p tv , en verschil tussen ps4 en 5 lijkt idd niet mega, ben nu aan het kijken naar een 4k 32" scherm, denk dat er dan al een wereld voor me open gaat qua grafisch pracht ?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Kenny_026 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb echt tot 2008 jaren PES gespeeld maar op een gegeven moment had in meer met de echte namen en voetbalclubs. Hoe heeft Konami dat nu voor elkaar?
Ik heb geen idee. Als ik het goed begrijp kun je een config file inladen

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:57

Shiro

Serenity

cold_as_ijs schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:04:
@Shiro 100mbit glasvezel is ook niet zo snel _O-
Fijn dat hij bevalt. Qua laadtijden ga je voor de meeste ps4 games niet veel verbetering merken tov ps4 pro met SSD. Maar met PS5 games wordt je er helemaal gek van die korte laadtijden, heb geen tijd meer om een biertje te drinken laat staan een nieuwe te halen >:).
Overigens kan je voor je PS4 games ook een externe SSD gebruiken, dan zijn je laadtijden net zo snel als de interne SSD.
Bedankt voor de tip, ff rond zoeken voor een externe SSD dan als ik ruimte te kort ga komen.

En ff kijken welke PS5 games via PS plus gratis waren en of er nog wat leuke tussen zit, wil ff echt de next gen feel ervaren met de PS5 :)

SR+ MiC

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:06

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Kenny_026 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:58:
[...]

Dat. Ik heb geen zin in Farzel Gaart en Van Brockoost.
En, belangrijkste, geen pro clubs. Dus dan toch maar weer Fifa

www.oldskoolnl.nl

lord_fh schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:00:
[...]

Nicee !!

Ik game nu oo een 32" 1080p tv , en verschil tussen ps4 en 5 lijkt idd niet mega, ben nu aan het kijken naar een 4k 32" scherm, denk dat er dan al een wereld voor me open gaat qua grafisch pracht ?
Goede HDR is veel belangrijker dan 4k, dus neem dit mee in je keuze. Merkte namelijk toen ik van mijn 10 jaar oude LCD met 1080p naar LG G1 OLED ging hier met name de verbetering en niet zozeer in scherpte. Nu is de keuze van 4k op 32 inch sowieso beperkt helaas.

• Engineer Stewie
moca schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:10:
[...]

Waarom van een C9 OLED naar een QLED gegaan?
Omdat ik verhuisd ben van een huis met weinig lichtinval naar een huis met heel veel lichtinval aan de TV hoek en ik niet in het donker wil zitten door de dag.
De oled gaf gewoon te weinig licht (in sdr) om bruikbaar te zijn.

De QLED is veel beter in dat opzicht, de backlight staat zelfs niet op max in sdr. Verder zijn de kleuren op QLED ook top, heeft ook 120Hz, low latency en met FALD zijn de zwartwaarden gewoon goed.
Je hebt soms wel zo een gloed rond een object (vooral met artificiële testen), maar irl komt dat niet voor.
Verder was de prijs ook goed door personeelskorting, heb die op einde van de cyclus gekocht en dan ging er nog 30% af.

Het verschil in beeldkwaliteit tussen Qled en Oled irl is echt klein.
lord_fh schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:00:
[...]
Dat zou nog wel eens kunnen tegenvallen eigenlijk. Volgens mij ga je nauwelijks verschil zien, tenzij je met je neus op de TV hangt. 32" is voor 4K echt wel zeer klein. Ben je nog beter af met een grotere 1080p TV imho, maar misschien zit je beperkt in ruimte waardoor je bij 32" moet blijven.
Zoals hierboven al gezegd is voor HDR een enorme sprong voorwaarts. Maar los van nieuwe features is een zo groot mogelijk scherm ook de factor die voor de grootste impact zorgt. In mijn geval was het zelfs zo dat ik in sommige games niet eens de kleine lettertjes kon lezen op onze oude 48" met onze kijkafstand van 3m. Dit is nu stukken beter met een 65", al zou het eigenlijk zelfs nog meer mogen zijn O-) .

[Voor 12% gewijzigd door Twixie op 11-09-2021 13:20]

• Engineer Stewie
Mwa, heb een tijdje gegamed op mijn 32” monitor (4k, HDR 60fps) en dat viel goed mee hoor. Maar dan zat ik er wel dicht op natuurlijk.

• moca
  • Laatst online: 21:33
Engineer Stewie schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:03:
[...]

Omdat ik verhuisd ben van een huis met weinig lichtinval naar een huis met heel veel lichtinval aan de TV hoek en ik niet in het donker wil zitten door de dag.
De oled gaf gewoon te weinig licht (in sdr) om bruikbaar te zijn.

De QLED is veel beter in dat opzicht, de backlight staat zelfs niet op max in sdr. Verder zijn de kleuren op QLED ook top, heeft ook 120Hz, low latency en met FALD zijn de zwartwaarden gewoon goed.
Je hebt soms wel zo een gloed rond een object (vooral met artificiële testen), maar irl komt dat niet voor.
Verder was de prijs ook goed door personeelskorting, heb die op einde van de cyclus gekocht en dan ging er nog 30% af.

Het verschil in beeldkwaliteit tussen Qled en Oled irl is echt klein.
Dat is inderdaad een logische keuze om voor QLED te gaan.
Heeft iemand eigenlijk al een idee wanneer de beta firmware officieel wordt? Had ergens gelezen dat beta firmwares van PS meestal ongeveer een maand in beta zijn waarna ze officieel worden, maar de beta firmware 2.0 wordt al sinds eind juli uitgerold dus dat is al wat langer dan een maand nu.

Als ik weet wanneer hij officieel wordt weet ik wanneer ik een M.2 moet kopen, dan kan ik dat doen voordat winkeliers inspelen op het feit dat je ze straks in de PS5 kunt gebruiken en ze de prijs verhogen, al denk ik dat het wel mee zal vallen met prijs verhogingen, maar ik zou het niet vreemd vinden als ze in het begin van het uitrollen van de nieuwe firmware eventjes de prijs ietsjes omhoog gooien.

• lord_fh
Twixie schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:18:
[...]

Dat zou nog wel eens kunnen tegenvallen eigenlijk. Volgens mij ga je nauwelijks verschil zien, tenzij je met je neus op de TV hangt. 32" is voor 4K echt wel zeer klein. Ben je nog beter af met een grotere 1080p TV imho, maar misschien zit je beperkt in ruimte waardoor je bij 32" moet blijven.
Zoals hierboven al gezegd is voor HDR een enorme sprong voorwaarts. Maar los van nieuwe features is een zo groot mogelijk scherm ook de factor die voor de grootste impact zorgt. In mijn geval was het zelfs zo dat ik in sommige games niet eens de kleine lettertjes kon lezen op onze oude 48" met onze kijkafstand van 3m. Dit is nu stukken beter met een 65", al zou het eigenlijk zelfs nog meer mogen zijn O-) .
Aha dat is goede info! Ik zit er inderdaad dicht op , halve meter tot meter denk ik, staat op zolder en heb de ruimte niet voor een mega scherm helaas. Maargoed wellicht kan ik wel iets groter gaan , zal het eens goed opmeten B)
Zonder aankondiging blijft het maar gissen. Bij Apple zit er meestal ook een maand tussen, maar de versie waar Dual sense support in zat deed er 4-5 maanden over. Klopt eigenlijk niet helemaal want ze hadden de ondersteuning nog een keer uitgesteld naar een latere update.
De vraag is ook een beetje wat ze exact testen. Is het puur de basis functionaliteit en daar blijft het bij of willen ze het misschien in 2 fases doen. Namelijk basis functionaliteit + spped check/ssd block om te voorkomen dat de trage SSD niet werken. Lijkt me dat ze zo’n functie nog wel zouden willen toevoegen om later gezeik te voorkomen met consumenten omdat ze de verkeerde SSD hebben gekocht en dan wil je dat ook niet te lang na de SSD rollout implementeren.

Zorgen over kosten verhogingen na het releasen lijken me voorbarig. Hoeveel consoles zijn er verkocht, hoeveel mensen hebben überhaupt extra opslag nodig en van die mensen hoeveel moeten dit ook meteen aanschaffen. Dat zijn er niet genoeg om een flinke vraag te krijgen lijkt mij. Daarnaast is er op deze componenten veel concurrentie tussen webshops, dus dat drukt weer de prijs. Chiptekorten vormen een groter risico als je het mij vraagt.

Ik wacht in ieder geval af. Eerst de ps4 backlog wegwerken en eventueel een keer de interne ssd wat opruimen. Kijk volgend jaar wel een keertje of het nodig is.
@lord_fh als je nog wat geduld hebt kan je wachten tot de 42 inch OLEDs uitkomen einde van het jaar. Die zijn straks goedkoper dan een 4k 32 inch monitor met goede HDR en hoge famerate. Door gebrek aan rand zijn die net zo groot als een oude 32 inch lcd TV.

• lord_fh
cold_as_ijs schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:55:
@lord_fh als je nog wat geduld hebt kan je wachten tot de 42 inch OLEDs uitkomen einde van het jaar. Die zijn straks goedkoper dan een 4k 32 inch monitor met goede HDR en hoge famerate. Door gebrek aan rand zijn die net zo groot als een oude 32 inch lcd TV.
Dat geduld heb ik zeker, ik ga het dan eerst eens afwachten! Dank voor alle Info!

• poor Leno
Kalder schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:06:
Heeft iemand eigenlijk al een idee wanneer de beta firmware officieel wordt? Had ergens gelezen dat beta firmwares van PS meestal ongeveer een maand in beta zijn waarna ze officieel worden, maar de beta firmware 2.0 wordt al sinds eind juli uitgerold dus dat is al wat langer dan een maand nu.

Als ik weet wanneer hij officieel wordt weet ik wanneer ik een M.2 moet kopen, dan kan ik dat doen voordat winkeliers inspelen op het feit dat je ze straks in de PS5 kunt gebruiken en ze de prijs verhogen, al denk ik dat het wel mee zal vallen met prijs verhogingen, maar ik zou het niet vreemd vinden als ze in het begin van het uitrollen van de nieuwe firmware eventjes de prijs ietsjes omhoog gooien.
Wat houdt je dan tegen om nu gewoon er eentje te kopen en eventjes te wachten? Ze gaan echt niet plots magisch 2x beter en sneller worden voordat de update er is.

Zou er nu niet zo zenuwachtig over doen ;)

Maar zit je nu al zo om ruimte verlegen dan?
poor Leno schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:25:
[...]

Wat houdt je dan tegen om nu gewoon er eentje te kopen en eventjes te wachten? Ze gaan echt niet plots magisch 2x beter en sneller worden voordat de update er is.

Zou er nu niet zo zenuwachtig over doen ;)

Maar zit je nu al zo om ruimte verlegen dan?
Nah dat valt mee, maar sinds ik een externe HDD eraan heb hangen voor de PS4 games, merk ik dat het gewoon erg prettig is om veel verschillende games geinstalleerd te hebben, maar die HDD zorgt ook voor problemen zoals dat de PS5 soms de disc niet herkent (schijnt te maken te hebben met externe HDD's, bij externe SSD's schijnt het goed te gaan) en sommige PS4 games laden zo lang vanaf HDD dat ik ze toch liever op iets snellers heb staan.

En mja, ik zou alvast een M.2 kunnen kopen, die gaan in de komende weken waarschijnlijk ook niet benoemingswaardig goedkoper worden, al heb ik de 980 Pro al wel een redelijke prijsdaling heb zien maken. Denk ook dat dat hem word, de 980 Pro. Misschien maar gewoon alvast bestellen inderdaad, maar had zoiets van "ja kan hem nu wel kopen maar kan hem toch nog niet gebruiken"

@Kalder bij mij is het disc issue weg sinds ik de hdd vervangen heb met een ssd. Was 155 euro kwijt voor een 2 TB samsung qvo 870 + sabrent ssd to usb adapter. Was wel in een aanbieding. Voordeelis dat de PS4 laadtijden net zo snel is als de interne disk tegen de helft van de kosten van een NVME. Geeft in ieder geval de tijd om rustig af te wachten wat betreft de NVME SSDs.
Het helpt wel dat ik nog veel PS4 backlog heb, hoewel de PS5 stiekem snel groter wordt door de ps plus games en de upgrades naar PS5 (Metro, Hitman, GoT etc…)
Pagina: 1 ... 156 ... 162 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee