• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 16:29

Phydomir

Dennis

Ik zie wel wat er gaat komen, maar ik hoop echt heel erg dat de geruchten van een Bluepoint Metal Gear Remake waar zijn en we daar een leuke teaser van zien.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Raem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:23:
[...]

Wat ik verwacht:
- God of War trailer
- TLOU remake en/of Factions multiplayer game
- Gran Turismo
- Final Fantasy 16
- Nieuwe game van Bend
- PS Now update

Waar ik op hoop
- Nieuw IP van Naughty Dog
- Silent Hill
- Final Fantasy Remake deel 2
- Vita 2 :+
Ik verwacht dat elke PlayStation gamer een miljoen euro cash in het handje krijgt als ik zo de verwachtingen hier zie. Het is een filmpje van 40 minuten he :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De stream begint om 22:00 en ik ga ook wel even kijken.
Ze moeten wel snel met wat titels komen, want tot nu toe is het allemaal een beetje karig wat PS5 titels betreft.
Gelukkig kan ik als moderne console rookie een leuke backlog aan PS4 games wegwerken :)

Oh en... Kom snel met die firmware update want de interne opslag zit al vol...

Mijn muziekcollectie op Discogs

giantgiantus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:29:
[...]

Ik verwacht dat elke PlayStation gamer een miljoen euro cash in het handje krijgt als ik zo de verwachtingen hier zie. Het is een filmpje van 40 minuten he :)
Trailers van 2 minuten. Houden we nog 20 minuten over met mijn lijstje. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:32:
De stream begint om 22:00 en ik ga ook wel even kijken.
Ze moeten wel snel met wat titels komen, want tot nu toe is het allemaal een beetje karig wat PS5 titels betreft.
Gelukkig kan ik als moderne console rookie een leuke backlog aan PS4 games wegwerken :)

Oh en... Kom snel met die firmware update want de interne opslag zit al vol...
Gewoon niet te veel games tegelijkertijd spelen ;-) Of gewoon een externe hdd/ssd er aan hangen. De ps4 games die maken toch geen gebruik van de snelle opslag.

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:29:
[...]

Mwah Als ze gewoon allemaal trailers achter elkaar laten zien. Dan kan je wel 20 games laten zien :-)
Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:26:
[...]

Als dit lijstje vanavond voorbij komt dan ben ik zelf wel een beetje teleurgesteld. Sony loopt dit zo te hypen, dan moeten ze ook wel met echt iets goeds komen. (Niet dat bovenstaande niet goed zijn, maar iedereen weet dat die eraan zitten te komen, afgezien van de nieuwe Bend game. Ik hoop wel dat ze flink wat nieuwe games gaan aankondigen)
Zolang Deathloop en Horizon maar niet weer voorbij komen. Die geloof ik nu wel.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankondiging van een Resistance en Infamous, zou heel mooi zijn, daar kijk ik naar uit. Zou GTA V ook niet dit jaar uitkomen?

Het zou mij niet verbazen als wij een releasedatum voor de nieuwe systeem firmware met NVME support krijgen, niet persé in de show zelf maar grofweg tegelijkertijd via de PS blog.

Verwijderd

Caayn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:42:
Aankondiging van een Resistance en Infamous, zou heel mooi zijn, daar kijk ik naar uit. Zou GTA V ook niet dit jaar uitkomen?

Het zou mij niet verbazen als wij een releasedatum voor de nieuwe systeem firmware met NVME support krijgen, niet persé in de show zelf maar grofweg tegelijkertijd via de PS blog.
Jup, 11 november kom die uit. Tot die tijd kan je elke maand 1 miljoen credits voor GTA online claimen.

Verwijderd

josstie85 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:19:
Ik verwacht/hoop wel iets van Naughty Dog. En 'Expect the unexpected' zou voor mij zijn dat gamepass naar de PS5 komt :9~
Je bedoeld dan een gamepass alternatief van Sony? Zie ik niet snel gebeuren. Ik denk dat ze eerder PS now wat aantrekkelijker gaan maken.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:41:
[...]

Zolang Deathloop en Horizon maar niet weer voorbij komen. Die geloof ik nu wel.
Deathloop komt ook al dinsdag uit. Dus dat verwacht ik en hoop ik ook niet.

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-01 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:45:
[...]

Je bedoeld dan een gamepass alternatief van Sony? Zie ik niet snel gebeuren. Ik denk dat ze eerder PS now wat aantrekkelijker gaan maken.
Nee, wat echt unexpected zou zijn is dat je xcloud kunt laden in de PS5. Ik acht de kans ook 0 dat dit gebeurd, maar gezien die ene tweet met 'Expect the unexpected' van een ontwikkelaar (dacht ik), zou dit wel het meest unexpected zijn.

Verwijderd

josstie85 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:48:
[...]

Nee, wat echt unexpected zou zijn is dat je xcloud kunt laden in de PS5. Ik acht de kans ook 0 dat dit gebeurd, maar gezien die ene tweet met 'Expect the unexpected' van een ontwikkelaar (dacht ik), zou dit wel het meest unexpected zijn.
Dat gaat Sony inderdaad nooit toelaten. Dat gaat een beetje tegen hun eigen business model in.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:04:
Wat zijn jullie verwachtingen over vanavond?

Uit de geruchtenmolen denk ik dat o.a. dit wel naar voren gaat komen:

Twisted metal
Sly cooper
Infamous
Resistance
Men in Black game
Spider-man 2
GTA V Remastered

Waar ik zelf op hoop (Maar waarschijnlijk niet gaat gebeuren):

Uncharted 5
James bond game
Days gone 2
Nieuwe Jax and daxter
The getaway
Mortal Kombat 12 en een bredere samenwerking met WB.
Resident evil (revelations 3)
Twisted metal
Infamous
Ghostbusters
Last of us remastered
GTA V is er sowieso
Metal gear solid
En silent hill.

Verder wat teasers

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Van een Uncharted 5 zou ik wel erg blij worden in ieder geval

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:37:
[...]

Gewoon niet te veel games tegelijkertijd spelen ;-) Of gewoon een externe hdd/ssd er aan hangen. De ps4 games die maken toch geen gebruik van de snelle opslag.
Ik speel niet veel games tegelijk, maar ik ben niet de enige gebruiker.
Die 600Gb is gewoon belachelijk. Een aantal games schuren tegen de 100Gb aan, GT sport is 106Gb, Marvel Avengers is ook 100Gb. Praatbik nog niet over COD. Als je een PS4 game download wil die vaak PS4 en PS5 versie downloaden (Hitman 3 starter pack nog nog gisteren).

Mijn interne SSD ligt klaar, verwacht de firmware eigenlijk deze week ofwel op zijn minst een datum.
Met externe discs kloten wil ik niet.

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:06:
[...]

Ik speel niet veel games tegelijk, maar ik ben niet de enige gebruiker.
Die 600Gb is gewoon belachelijk. Een aantal games schuren tegen de 100Gb aan, GT sport is 106Gb, Marvel Avengers is ook 100Gb. Praatbik nog niet over COD. Als je een PS4 game download wil die vaak PS4 en PS5 versie downloaden (Hitman 3 starter pack nog nog gisteren).

Mijn interne SSD ligt klaar, verwacht de firmware eigenlijk deze week ofwel op zijn minst een datum.
Met externe discs kloten wil ik niet.
Die ps4 games zijn heel groot ja. Maar die ps5 games zijn nou juist relatief klein (afgezien van COD). Als je kijkt dat de meeste ps5 games rond de 35 a 40GB zijn (Door de Kraken compressie) . Dan kan je best wat games kwijt op een 667GB drive.

Maar voor de ps4 games is een externe hdd ideaal. Een 2,5 inch die USB powered is kan je op of naast de ps5 leggen. Ik heb er een 2TB aan hangen. Je kan de ps5 zo instellen dat hij automatisch de ps4 games op de externe hdd installeert en de ps5 games op de interne. Ik heb op deze manier geen last van te weinig ruimte.

In je pc heb je ook niet heel veel meer zitten zie ik:
250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2021 15:14 ]

josstie85 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:48:
[...]

Weet je nog wie dit heeft gezegd? Ik probeer het te zoeken, maar kan het niet vinden.

Net iets nieuw en toch best kwalijk ontdekt: blijkbaar moet je voor PS4 op externe storage, ook voldoende plaats hebben op de interne SSD om ze te kunnen updaten.
Ik merkte hier een error dat GT Sport niet kon geüpdatet worden, alhoewel er nog 300GB vrij was op mijn externe schijf. Op de SSD was er nog 60GB vrij, maar dat was dus blijkbaar niet genoeg, en ik moest 40GB vrijmaken om te kunnen updaten. Zelfs als je dus extern grote PS4 games staan hebt, moet je blijkbaar op de SSD ook de nodige ruimte voorzien, wat de kleine SSD nog problematischer maakt. 8)7

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:23:
Net iets nieuw en toch best kwalijk ontdekt: blijkbaar moet je voor PS4 op externe storage, ook voldoende plaats hebben op de interne SSD om ze te kunnen updaten.
Ik merkte hier een error dat GT Sport niet kon geüpdatet worden, alhoewel er nog 300GB vrij was op mijn externe schijf. Op de SSD was er nog 60GB vrij, maar dat was dus blijkbaar niet genoeg, en ik moest 40GB vrijmaken om te kunnen updaten. Zelfs als je dus extern grote PS4 games staan hebt, moet je blijkbaar op de SSD ook de nodige ruimte voorzien, wat de kleine SSD nog problematischer maakt. 8)7
Dat hoeft niet, dat is een bug in de firmware:

https://www.reddit.com/r/...xternal_storage_unless_i/
Hello, I think I found a fix towards this problem. All you have to do is restart your PS5 and just redownload the game. For some reason, this fixed my problem, I am not guaranteeing its gonna fix yours but it fixed mine.
Als je de ps5 opnieuw opstart dan installeert hij wel. Hopelijk is dat in de volgende firmware opgelost. Probleem zit er namelijk al een hele tijd in.

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-01 15:31
Raem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:21:
[...]

Weet je nog wie dit heeft gezegd? Ik probeer het te zoeken, maar kan het niet vinden.
Even terug gezocht en het is Roberto Serrano. Geen ontwikkelaar dus, maar een 'insider'. KLIK

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:37:
[...]

Haha, zo veel games heb ik niet eens staan... En een Days Gone wil ik niet vanaf een externe schijf spelen, ik vind de laadtijden nu soms al ergerlijk :o
En ja, ik wil niet te snel games verwijderen omdat ik ze soms nog wel eens opstart (voor de laatste zoektocht naar collectibles).
Maar games zijn echt ruwweg tussen de 50 en 100 gieg groot. Het gaat best wel snel...
Wellicht omdat ik console newbie ben dat ik ook gewoon veel games wil proberen. Ik ga echt wel blij zijn met die extra opslag.

Mijn muziekcollectie op Discogs

josstie85 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:30:
[...]

Even terug gezocht en het is Roberto Serrano. Geen ontwikkelaar dus, maar een 'insider'. KLIK
Oh, nou die neem ik al niet meer serieus sinds al zijn tweets rondom de release van de PS5. :P

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:33:
[...]

Haha, zo veel games heb ik niet eens staan... En een Days Gone wil ik niet vanaf een externe schijf spelen, ik vind de laadtijden nu soms al ergerlijk :o
En ja, ik wil niet te snel games verwijderen omdat ik ze soms nog wel eens opstart (voor de laatste zoektocht naar collectibles).
Maar games zijn echt ruwweg tussen de 50 en 100 gieg groot. Het gaat best wel snel...
Wellicht omdat ik console newbie ben dat ik ook gewoon veel games wil proberen. Ik ga echt wel blij zijn met die extra opslag.
Er zit geen verschil in laadtijden tussen de interne SSD en een externe SSD wat betreft ps4 games. PS4 games maken niet volledig gebruik van de interne SSD namelijk. Zie mijn post hierboven.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
Engineer Stewie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:32:
Ik heb op mijn PS5 nog 21Gb vrij en GT sport wil een 144MB patch downloaden en ik krijg de melding dat er niet genoeg storage is. Is dat normaal? Hoeveel plaats verlangt de PS5 dan eigenlijk?
Ik laat me graag verbeteren als ik het mis heb, maar als ik het goed heb begrepen komt dit door het volgende:

De game wordt eigenlijk in zijn volledigheid gekopieerd en de patch wordt aan deze kopie toegevoegd. Om deze reden duurt het na een kleine update altijd zolang voordat de PS klaar is met het 'kopiëren'. Om de game te kunnen kopiëren is er uiteraard wel vrije ruimte nodig om voldoende plaats te bieden aan de bestaande game + de kopie. Je hebt dus veel meer vrije ruimte nodig dan dat de patch groot is. Na het kopiëren en installeren wordt de originele game verwijderd en heb je al die vrije ruimte weer tot je 'beschikking'.

This is absolutely ridiculous

Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:29:
[...]
Dat hoeft niet, dat is een bug in de firmware:
https://www.reddit.com/r/...xternal_storage_unless_i/

Als je de ps5 opnieuw opstart dan installeert hij wel. Hopelijk is dat in de volgende firmware opgelost. Probleem zit er namelijk al een hele tijd in.
Dat gaat volgens mij enkel over nieuwe installs, waarmee ik het inderdaad nog niet gemerkt heb. Maar voor updates is het het fameuze copy-probleem waardoor je dus nog eens de grootte van het spel zelf extra vrij moet hebben. Die vrije plaats lijkt dus op de SSD te moeten zijn, zelfs als je game extern geinstalleerd staat.

De workaround is dan wellicht ook van gewoon het spel te deleten, en dan opnieuw te downloaden, waardoor het direct op externe storage komt. Ervan uitgaand dus dat die firmware bug waar je naar linkt ondertussen gefixt is (of kan gefixt worden door te rebooten).

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:43:
[...]

Dat gaat volgens mij enkel over nieuwe installs, waarmee ik het inderdaad nog niet gemerkt heb. Maar voor updates is het het fameuze copy-probleem waardoor je dus nog eens de grootte van het spel zelf extra vrij moet hebben. Die vrije plaats lijkt dus op de SSD te moeten zijn, zelfs als je game extern geinstalleerd staat.

De workaround is dan wellicht ook van gewoon het spel te deleten, en dan opnieuw te downloaden, waardoor het direct op externe storage komt. Ervan uitgaand dus dat die firmware bug waar je naar linkt ondertussen gefixt is (of kan gefixt worden door te rebooten).
Ik heb het issue zelf nog nooit gehad met updates. Aangezien Cyberpunk nog wel eens met enorm grote updates komt. En ook daar heb ik er nog geen problemen mee ondervonden.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:09:

In je pc heb je ook niet heel veel meer zitten zie ik:
Ik moet dat eens weghalen, want heb al tijden geen PC meer :+ .

Ik wil enkel intern een SSD steken, extern heb ik geen behoefte aan. Ik ben nu trouwens nog wat PS4 games aan het spelen aangezien ik die niet gehad heb. Maar na een tijdje zal het enkel PS5 zijn vermoed ik en dan voornamelijk de exclusives aangezien ik ook een XBOX series X heb.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Nyarlathotep schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:33:
[...]

Tsja als ik met een game klaar ben dan gaat hij er meteen af. Gisteren Campaign van Battlefield 1 uitgespeeld (multiplayer van BF trekt mij echt niet). Meteen daarna download van Persona 5 gestart en nog geen 5 minuten later was ik Persona 5 al aan het spelen. Dus als ik iets nnog eens wil spelen dan download ik het wel opnieuw. Bij Games van Disk installeren is het een iets ander verhaal, dat duurde zeker op de PS4 gewoon echt pleuris lang.

Computer says no

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:13
Hopelijk geven ze vanavond het M.2 slot vrij en krijgen we iets te horen over de discord integratie op PlayStation.
Een functie die ik liever gisteren dan vandaag heb.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er is ook nog een post show met dev interviews, ik verwacht dus sowieso weinig talking heads tijdens de showcase en echt de ene na de andere trailer, zij het in-engine of CGI.

Ik zet nog steeds mijn geld op een acquisitie van BluePoint + announcement van hun nieuwe game (MGS, Silent Hill, whatever).

Ik denk ook dat Nixxes mee heeft geholpen aan een PC port, ik gok Uncharted 4, die kwam een poosje terug voorbij op een slide van Sony's earning calls. Zal wellicht niet tijdens de showcase getoond worden maar wellicht in de post-show of als blog.

Maar, en dat is het mooie van dit soort events, ik kan er ook 100% naast zitten :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
Ik hoop vooral op een keer wat nieuws. Voor mijn gevoel heb ik de laatste jaren voornamelijk sequels en remakes/remasters gespeeld. Een keer iets zonder zombies of futuristische meuk.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2021 18:37 ]

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik verwacht vanavond sowieso:

- GTA V
- God of War Ragnarok
- Nieuwe Bend game (Men in Black?)
- Nieuwe Infamous
- Het Blue box verhaal
- Remake van Bluepoint (Metal Gear?)
- Horizon FW (kort)
- Iets van Square Enix (FFXVI of hopelijk Remake Part II)
- En wellicht iets over GT7

Verder hoop ik op:
- Aankondiging van een exclusieve From Software titel
- Iets van Naughty Dog (Last of Us remake of een multiplayer game)
- Final Fantasy VII Remake Part II
- Hogwarts Legacy

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
dvd-linden schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:39:
Ik verwacht vanavond sowieso:

- GTA V
- God of War Ragnarok
- Nieuwe Bend game (Men in Black?)
- Nieuwe Infamous
- Het Blue box verhaal
- Remake van Bluepoint (Metal Gear?)
- Horizon FW (kort)
- Iets van Square Enix (FFXVI of hopelijk Remake Part II)
- En wellicht iets over GT7

Verder hoop ik op:
- Aankondiging van een exclusieve From Software titel
- Iets van Naughty Dog (Last of Us remake of een multiplayer game)
- Final Fantasy VII Remake Part II
- Hogwarts Legacy
Ik wil niet veel verwachten, maar ik hoop op ieder geval 1 grote nieuwe AAA IP. Ik denk wel dat we iets van Firesprite gaan zien overigens.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Recon24 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:12:
[...]

Ik wil niet veel verwachten, maar ik hoop op ieder geval 1 grote nieuwe AAA IP. Ik denk wel dat we iets van Firesprite gaan zien overigens.
Ja, misschien is mijn inschatting iets te optimistisch. Maar bijvoorbeeld GTA V, kort iets over Horizon FW, een nieuwe Infamous en een Remake van Blue Point/dat Blue Box verhaal vind ik ook weer niet zo spannend.

Dus van dat lijstje vind ik alleen God of War Ragnarok iets wat me echt heel tof lijkt. En wellicht een mooie aankondiging van Square dan. Maar nu ik zo zit te denken zouden die ook zomaar weer met Forspoken kunnen komen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Steven030
Hoewel ik hoop op een grote AAA game (hoop zelf op Uncharted 5), lijkt het me ook wel enigszins vreemd als er op een random donderdagavond wat groots aangekondigd wordt. Dan wil je toch maximale aandacht van de game wereld en bijvoorbeeld een gamescom is net geweest en lijkt me dan een beter moment voor zoiets

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Steven030 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:33:
Hoewel ik hoop op een grote AAA game (hoop zelf op Uncharted 5), lijkt het me ook wel enigszins vreemd als er op een random donderdagavond wat groots aangekondigd wordt. Dan wil je toch maximale aandacht van de game wereld en bijvoorbeeld een gamescom is net geweest en lijkt me dan een beter moment voor zoiets
Juist niet. Nu zijn juist alle ogen gericht op PlayStation zonder dat Nintendo, Microsoft of andere uitgevers in de weg zitten. Dit is hun Showcase, hier kunnen ze de grote klappers laten zien namelijk.

Edit: Je hebt geen event als GamesCom of E3 nodig om je kaarten te laten zien. Dat heeft Sony de afgelopen 3 jaar nu wel bewezen. Apple kondigd hun telefoons toch ook niet aan tijdens Mobile World Congress bv, maar ook met een eigen event volgende week dinsdag. De game wereld is nu gericht op PlayStation, de smarthphone wereld op volgende week dinsdag met Apple.

[ Voor 28% gewijzigd door Recon24 op 09-09-2021 19:42 ]

• AppleFan2007
Steven030 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:33:
Zou toch kunnen dat het een voorstelling is zoals vorig jaar voor de PS5 kwam. Toen kregen we ook grote titels zoals Miles Morales en Rift Apart.
En als ik het me goed kan herinneren was dat ook op een donderdagavond.

• Steven030
Recon24 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:37:
[...]

Juist niet. Nu zijn juist alle ogen gericht op PlayStation zonder dat Nintendo, Microsoft of andere uitgevers in de weg zitten. Dit is hun Showcase, hier kunnen ze de grote klappers laten zien namelijk.

Edit: Je hebt geen event als GamesCom of E3 nodig om je kaarten te laten zien. Dat heeft Sony de afgelopen 3 jaar nu wel bewezen. Apple kondigd hun telefoons toch ook niet aan tijdens Mobile World Congress bv, maar ook met een eigen event volgende week dinsdag. De game wereld is nu gericht op PlayStation, de smarthphone wereld op volgende week dinsdag met Apple.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel mensen hiervan afweten. Ik volg het gamenieuws redelijk en kan mezelf ook wel grootverbruiker van de eindproducten noemen, maar ik wist tot ik het vandaag hier op dit forum las niet dat er een State of Play zou zijn. Ook met vrienden die PS-gamers zijn is er niet over gesproken. Ik vraag me dus echt af hoe bekend dit nou is, al lezen we de conclusies morgen natuurlijk allemaal op de frontpage

• AppleFan2007
Steven030 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:46:
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel mensen hiervan afweten. Ik volg het gamenieuws redelijk en kan mezelf ook wel grootverbruiker van de eindproducten noemen, maar ik wist tot ik het vandaag hier op dit forum las niet dat er een State of Play zou zijn. Ook met vrienden die PS-gamers zijn is er niet over gesproken. Ik vraag me dus echt af hoe bekend dit nou is, al lezen we de conclusies morgen natuurlijk allemaal op de frontpage
Dan volg je toch wel de verkeerde kanalen, het is hier op tweakers gepubliceerd en op twitter, FaceBook en instagram zie je het op de pagina van PlayStation zelf en op anderen hun kanalen die ook wat van PlayStation volgen.

• Steven030
AppleFan2007 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:50:
[...]

Dan volg je toch wel de verkeerde kanalen, het is hier op tweakers gepubliceerd en op twitter, FaceBook en instagram zie je het op de pagina van PlayStation zelf en op anderen hun kanalen die ook wat van PlayStation volgen.
Klopt, die volg ik niet en dat is juist mijn punt. Ik vraag me af hoeveel mensen dat wél doen. Mensen die niet die hard dag en nacht met PlayStation bezig zijn. Uiteraard heel veel, maar waren dat er niet veel meer geweest als je meegelift had op een gamescom of iets soortgelijks.
Ach, het belangrijkste is dat de pers het oppikt en dat gebeurt toch wel. Als ik het vandaag niet hier had gelezen, dan morgen wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 09-09-2021 19:56 ]

• AppleFan2007
Steven030 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:52:
[...]

Klopt, die volg ik niet en dat is juist mijn punt. Ik vraag me af hoeveel mensen dat wél doen. Uiteraard heel veel, maar waren dat er niet veel meer geweest als je meegelift had op een gamescom of iets soortgelijks
Ik denk niet dat je veel meer volk gaat krijgen door mee te liften met gamescom of anderen.
Degene die zo'n events volgen zijn ook gewoon fervente gamers die er geïnteresseerd in zijn.
Het is ook niet dat PlayStation klein is waardoor ze weinig aandacht krijgen.
Gamescom zal uiteraard wat meer volk aantrekken omdat de games die aangekondigd worden voor meerdere platformen zijn.

Verder waren er vandaag ook posts van IGN en the game awards over de showcase vanavond.
Geoff Keighley had dacht ik ook iets geplaatst maar dat ben ik niet zeker meer.

In mijn vriendengroep waren er ook wel een paar die ervan wisten, behalve degene die gewoon gamen voor fun en er zich niets van aantrekken van een showcase.

Verwijderd

Present! :9~

https://youtu.be/T5VtfD2i3rc

Die wachttune geeft mij flashbacks naar de PS5 aankondiging een jaar geleden. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2021 22:00 ]

• Engineer Stewie
Ze zijn te laat dus :+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15
Gaat dus eindelijk beginnen:

https://www.twitch.tv/playstation

(ik vind zelf Twitch er beter uit zien, maar met Youtube kun je nog terugkijken)

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2021 22:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
Battle royale game?

Oh was dus niks

[ Voor 33% gewijzigd door Basekid op 09-09-2021 22:04 ]

• AppleFan2007
Volgens mij was dat gewoon de intro

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:36
Martinspire schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:01:
Gaat dus eindelijk beginnen:

[YouTube: PlayStation Showcase 2021 [ENGLISH]]

https://www.twitch.tv/playstation

(ik vind zelf Twitch er beter uit zien, maar met Youtube kun je nog terugkijken)
Youtube is prima hoor, 1080p60 met prima geluid.

Zelfs lipsync klopt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Basekid
Omgg kippenvel nu al

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Oké, die KOTOR komt er hier sws

per aspera ad astra

• Engineer Stewie
loekf2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:05:
[...]

Youtube is prima hoor, 1080p60 met prima geluid.

Zelfs lipsync klopt.
Op 75” valt dat tegen

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Star Wars Knights of the Old Republic Remake was eerste aankondiging.

Oh zie nu pas dat hier KOTOR mee bedoeld werd. Ik dacht dat gaat over deze Koreaanse/Chinese game of zo.

[ Voor 44% gewijzigd door Kyhfin op 09-09-2021 22:10 ]

• Basekid
Die KOTOR voor ps5 is best wel een flinke announcement

• loekf2
Oh lekker 75” _/-\o_

Kijken of ze iets roepen over een firmware release met SSD support, Kan mijn WD SN850 erin.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• AppleFan2007
loekf2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:09:
[...]

Oh lekker 75” _/-\o_

Kijken of ze iets roepen over een firmware release met SSD support, Kan mijn WD SN850 erin.
Ik hoop het ook, de SSD ligt hier al klaar.
Dan kan ik zaterdag eindelijk nog een CoD spelen

• NotSoSteady
Next.

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-01 23:26
is dit een nintendo showcase of wat...

• loekf2
Deze Gearbox overtuigt niet na het zien van die EVE game.

Verwijderd

Een eenhoorn. Natuurlijk.

• Basekid
So far so good imho

• NotSoSteady
Is het echt zo moeilijk om die pre-recorded shows in fatsoenlijke kwaliteit te tonen?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-01 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vind het allemaal nog een beetje te japans/hack en slash

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-01 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

NotSoSteady schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:15:
Is het echt zo moeilijk om die pre-recorded shows in fatsoenlijke kwaliteit te tonen?
Hier perfect. Volg de showcase van playstation zelf

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• AppleFan2007
Op YouTube wel, op twitch ziet het er redelijk goed uit.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:40
Ik had Tiny Tina's Wonderlands verkeerd ingeschat precies. Ik dacht dat het een ander type game ging worden maar het lijkt gewoon Borderlands te zijn.

• loekf2
Idd, de compressie is weer bagger af en toe.

Deze Ubisoft Rainbow Six valt dan weer mee. Miischien ligt het toch aan de video die studios aanleveren.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 12:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oeh Forspoken zag er lekker uit.

Tina lijkt me ook erg tof lijkt eindelijk weer de oude Borderlands humor in te zitten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• loekf2
Alan Wake ?

• NotSoSteady
Alan Wake, leuke game op de Xbox 360, maar vond het op de nieuwe Xbox wel erg gedateerd aanvoelen.

Verwijderd

Remake, remaster en dan GTA 5 :+

• loekf2
Nee, nee, niet weer GTA5. Ik wacht nog wel 10 jaar voor GTA 6 op PS7.

Oxigeon schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:15:
Ik vind het allemaal nog een beetje te japans/hack en slash
Dit idd, niet voor mij.
Plus een Ubisoft game en een Xbox Game remake.

GTAV ziet er wel prima opgepoetst uit maar die is ook multiplatform.

Maar het duurt 45 minuten toch? Dan zijn we nog niet eens op de helft :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MathieuT
Donstil schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:21:
[...]
GTAV ziet er wel prima opgepoetst uit maar die is ook multiplatform.
De upgrade lijkt op het eerste zicht toch niet zo groot te zijn.
Die tussenfilmpjes bouwen op naar iets groots, zoals bij de PS5 reveal. Kan toch niet anders? Wordt dus toch een Vita 2. :+

• NotSoSteady
MathieuT schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:23:
[...]

Nee, vond het ook nogal karig. Misschien dat het straks in 4k beter is. Tot nu toe sowieso nog niet bepaald grafische meesterwerkjes gezien.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GTA5...ik heb het spel gekocht voor PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One. Vind het ff prima. Voor de rest tot nog toe veel SF/Japans/fantasie. Alan Wake vond ik heel tof op de 360 destijds maar vond de beelden niet geweldig, zou hem sowieso niet nog een keer spelen (al is het een tof spel).
MathieuT schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:23:
[...]

Begin dit jaar nog best veel GTA Online gespeeld op de PS5 en dat vond ik eigenlijk best prima gaan. Voelde niet echt gedateerd als je ff aan 30fps gewend bent.

Dus 60fps en dan iets nettere graphics en ik ben wel tevreden.

• AppleFan2007
Raem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:24:
Die tussenfilmpjes bouwen op naar iets groots, zoals bij de PS5 reveal. Kan toch niet anders? Wordt dus toch een Vita 2. :+
Ik verwacht sowieso iets groter. Anders had het niet showcase genoemd maar State of play.
Maar momenteel nog niets echt wow gezien.
Raem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:24:
Ja dat dacht ik dus ook. Lijkt simpele vulling maar voelt als meer.

• Exorcist
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:25:
[...]

Begin dit jaar nog best veel GTA Online gespeeld op de PS5 en dat vond ik eigenlijk best prima gaan. Voelde niet echt gedateerd als je ff aan 30fps gewend bent.

Dus 60fps en dan iets nettere graphics en ik ben wel tevreden.
Laat ze maar 's een fatsoenlijke DLC in elkaar flansen voor mensen die niet online spelen en graag een echte uitbreiding zien op het spel. Viel me vies tegen van Rockstar.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

:O wat een gare show tot nu toe helaas..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• soundtrack
so far so valt tegen...

• Basekid
Deathloop trailer 9474731

Verwijderd

Tot nu toe alleen serieuze interesse in KOTOR remake.

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10

ikookhier

>hijdiehieris<

Misschien dat ze nog wat van de psvr2 laten zien.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• MathieuT
Weeral Deathloop 7(8)7
We snappen de opzet ondertussen wel :P

• NotSoSteady
Het beste van deze presentatie is de game zonder beelden.

• Exorcist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzUHIAleuD9nom4ELEyLqCD0BFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAVTzNUvPb38TDaGIq9xZjO5.jpg?f=fotoalbum_large

Wel ironisch om het op een XSX te bekijken :+
Dat deadLoop ziet eruit als een game die ik na 5 minuten zou weg leggen. Is een Microsoft titel toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 09-09-2021 22:30 ]

• NotSoSteady
Deathloop haal ik over een maand wel uit de budgetbak.

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-12-2025
Radiohead is tot nu toe het hoogtepunt.

Verwijderd

Oke nu begint het

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:43
Wat is deze??...???

• Basekid
Cute game lijkt me dit

• soundtrack
tchia kan niet wachten....
Dit tonen ze zodat GoW er straks nog bruter uit ziet 😋

Verwijderd

Tof hoor. Maar ben echt een beetje remaster moe.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Een fucking Uncharted remake? Hou toch op…

per aspera ad astra

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10

ikookhier

>hijdiehieris<

Uncharted.. altijd goed :D

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Pagina: 1 ... 154 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord