@
schumi2004 Dat is uiteraard persoonlijk, maar op de PS4 heb ik toch vaker games 2e hands gekocht.
Doe het 5 keer tijdens de levensduur van je console en je speelt quite. (uiteraar afhankelijk van wat je bespaart, maar ik reken even 20 euro per game. Dat is heel laag geschat, maar ik reken alleen het aanschafvoordeel. Uiteraard kun je games ook weer verkopen.)
Ik moest helaas mijn PS4 F1 2020 verkopen en de PS5 F1 2021 aanschaffen:
Nieuwprijs van disc version was 55 euro. Op dat moment 69 euro in de PS store.
Dat is de eerste 14 euro bespaard en de game NIEUW gekocht via retail.
Daarnaast de PS4 F1 2020 verkocht voor 15 euro.
Deze gamewissel "leverde" dus 29 euro op. (vergeleken met: het compleet digitaal kopen van games.)
Met alleen die wissel heb ik al bijna 1/3 van het prijsverschil terug en ik heb de console net.
Met R&C heb ik dus 35 euro betaald en de digitale prijs is 80 euro.
Tel die besparing van 45 euro er bij op en ik heb reeds 84 euro bespaard door 2 discs te gebruiken.
(R&C gaat ook wel weer in de verkoop voor 20-25 euro als ik klaar ben, want ik speel de game toch niet meer en dan heb ik mijn disc edition "terugverdiend" )
Zo zie je maar dat met een paar games het al snel kan gaan, maar blijft een persoonlijke afweging. Genoeg gamers met een soort van verzamelwoede om alle games te houden, zodat ze stof kunnen vangen op een plank. Dan heeft het misschien weinig meerwaarde, maar ik gok dat juist die gamers toch ook de disc edition willen hebben om de games stof te kunnen laten vangen.
Iedereen zijn/haar keuze.