Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:40
Roppedop schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:07:
[...]

Zit je nog in een party chat?
Ben er toevallig achter gekomen wat het is, mijn zoontje heeft met de koptelefoon lopen spelen en er zitten twee knoppen waar je dus het koptelefoon geluid/chat geluid kunt wisselen wat je harder wilt horen, opgelost dus. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Oke dit is wel raar, een vriend van mij heeft ook even zijn PSN aangemeld op mijn PS5, en nu krijgt hij meldingen als ik een game download van 'Bugsnax' is klaar om te spelen etc.

Kan ik dat ergens uitzetten? Kan het tot nu toe nog niet vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Alexknl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:05:
Het lijkt erop dat de PS5 niet genoeg stroom levert om mijn headset aan te houden in restmode, maar inderdaad wel net genoeg om de controllers op te laden.. Dat is wel minder.

[...]

[...]
Hoe dan? Echt onbegrijpelijk dit.. Faal op faal op faal.

Even alles op een rijtje:
- rust modus kan je SSD/HDD laten crashen
- Save games hebben problemen (PS4 voornamelijk)
- Complete games worden gewist en moeten opnieuw geïnstalleerd worden (en progressie weg)
- Te weinig stroom uit USB poorten (mogelijk oorzaak externe HDD crash, dikke vette aanname)
- Consoles die spontaan uitvallen, in het menu, of in een game.
- Coil whine (of een plastic lipje in je ventilator).
- Algemeen wat meer geluid
- HDMI cap op 32 gbps

Deze console had echt nooit zo uitgebracht mogen worden. Maar alles is blijkbaar geoorloofd om de kerst te halen, of zouden ze stiekem toch een beetje bang zijn voor de concurrentie (wederom aanname), waardoor de boel gepushed en gerushed is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Draait als een zonnetje geen enkel issue.. ff 3d audio uitgezet slecht geluid imo.

Iets geluid heeft die als je je oor erbij houdt maargoed wat wil je dan? Een pc maakt 100x meer geluid. Er zitten hier ook wel een stelletje azijnzeikers hoor goeiendag...
Mijn ps4 pro was net een boeing 747.

Mijn dongle hyperx cloud werkt prima.

Al met al een dijk van een console, heb hen moeten halen voor 850 was zo pissed dat ik alles gemist had gister dat ik hem vandaag gehaald heb bij een scalper.

Al met al tevreden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 21:55
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:57:
[...]

- Complete games worden gewist en moeten opnieuw geïnstalleerd worden (en progressie weg)
- Te weinig stroom uit USB poorten (mogelijk oorzaak externe HDD crash, dikke vette aanname)
- HDMI cap op 32 gbps

Deze console had echt nooit zo uitgebracht mogen worden. Maar alles is blijkbaar geoorloofd om de kerst te halen, of zouden ze stiekem toch een beetje bang zijn voor de concurrentie (wederom aanname), waardoor de boel gepushed en gerushed is?
All die punten die jij hier opnoemt heb ik bij mij niet terug gezien. Het is ook maar een kleine selectie die hier problemen mee heeft volgens mij. Ik heb 1 crash gehad gisteren en 1 keer gehad dat hij een ps4 game niet wou installeren. Maar voor de rest draait hij als een zonnetje bij mij. Ik heb hem al zeker meer dan 15 uur aan gehad en de meeste problemen die mensen hebben zijn ook met een patch op te lossen lijkt mij. Om nu gelijk te zeggen dat hij gerushed is klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
[...]
Maar alles is blijkbaar geoorloofd om de kerst te halen, of zouden ze stiekem toch een beetje bang zijn voor de concurrentie (wederom aanname), waardoor de boel gepushed en gerushed is?
Ik denk niet dat het met "bang" zijn te maken heeft; die deadline zou en moest gehaald worden. Bij Sony heeft men de boel waarschijnlijk ook honderden keren doorgerekend om de impact van uitstel te bepalen. Zelfs met de kennis dat door Covid-19 er serieuze problemen waren (zie onderstaande quote uit het financiele rapport uit maart) was er volledige commitment om de PS5 voor de kerst op de markt te hebben.
Regarding the launch of PlayStation®5, although factors such as employees working from home and restrictions on international travel have presented some challenges in regards to part of the testing process and the qualification of production lines, development is progressing with the launch of
the console scheduled for the 2020 holiday season
Gezien de relatief beperkte oplages is het misschien een kleine troost. Ik ga er overigens van uit dat de meeste kinderziektes nog dit jaar opgelost zullen worden. Maar als dat niet zo is dan heeft Sony wel een probleem, daar is geen twijfel over lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Carn82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:11:
[...]

Gezien de relatief beprekte oplages is het misschien een kleine troost. Ik ga er overigens van uit dat de meeste kinderziektes nog dit jaar opgelost zullen worden. Maar als dat niet zo is dan heeft Sony wel een probleem, daar is geen twijfel over lijkt mij.
Daar ga ik ook vanuit dat het wel opgelost gaat worden, de vraag is alleen binnen welke termijn en/of daar een revisie voor nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:56
Ik heb vandaag mn PS5 binnen gekregen. AC Valhalla (PS4 disc) erin gedaan en kon toen de PS5 versie downloaden. Heb mn savegames via Ps+ in de cloud gezet op de ps4 en op de PS5 weer gedownload. Maar als ik AC (PS5 versie) opstart moet ik toch opnieuw beginnen. Maar als ik de Ps4 versie start heb ik wel mn oude savegame.

Klopt het dat de ps4 savegame niet over te halen is naar de PS5 versie? Of doe ik iets verkeerd.

Edit: als ik de PS4 versie start en mn savegame aanklik krijg ik dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo6DoWDxxHkvRQIyY2ToDzf7wSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRRHpXRDb72A7xboIEuD0y0U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Martijn1990 op 20-11-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rijke mensen, die een digital edition hebben. Ik schrok van de psn prijzen. Je moet dus echt niet op het verkeerde paard *(spel) gokken😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
Martijn1990 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:24:
Ik heb vandaag mn PS5 binnen gekregen. AC Valhalla (PS4 disc) erin gedaan en kon toen de PS5 versie downloaden. Heb mn savegames via Ps+ in de cloud gezet op de ps4 en op de PS5 weer gedownload. Maar als ik AC (PS5 versie) opstart moet ik toch opnieuw beginnen. Maar als ik de Ps4 versie start heb ik wel mn oude savegame.

Klopt het dat de ps4 savegame niet over te halen is naar de PS5 versie? Of doe ik iets verkeerd.

Edit: als ik de PS4 versie start en mn savegame aanklik krijg ik dit.

[Afbeelding]
Je kan geen PS4 savegames overzetten naar de PS5 versie van een spel. Dus helaas zal je opnieuw moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ok ik schrok wel even vandaag.

De PS5 liet na starten rustmodes geen beeld meer zien. Prima, console restarten dus. Daarna melding met repairing storage ofzo. Gelukkig niets verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 16:51
Getsie, net ook al vastloper in Astro's Playroom (toen ik via een activity card naar een level wilde om nog een puzzelstukje te halen). Eerder vanavond liep No Man's Sky ook al vast (die zelf nog last heeft van een HDR-bug) en gisteren deed Nioh de hele console crashen (hard reset nodig). Kortom, totaal geen vlekkeloos begin en ik mag hopen dat het binnenkort allemaal gefixed is. Ik wil niet continu in onzekerheid zitten tijdens het spelen van een game met de kennis dat het spel er elk moment mee op kan houden. Juist nu alles sneller en vloeiender gaat is dat een enorme letdown.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

- HDMI cap op 32 gbps

Ik vind de console ook als een 'haastklus' aanvoelen. De Sony PlayStation 4 was bij launch veel stabieler.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
De crashes beginnen me nu wel beetje de keel uit te hangen.

Zojuist speelde ik warzone. Niets aan de hand. Na twee uur opeens hard crash. Systeem viel gewoon uit. Alsof de stoom eraf ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
Gamer1988 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:08:
[...]

All die punten die jij hier opnoemt heb ik bij mij niet terug gezien. Het is ook maar een kleine selectie die hier problemen mee heeft volgens mij. Ik heb 1 crash gehad gisteren en 1 keer gehad dat hij een ps4 game niet wou installeren. Maar voor de rest draait hij als een zonnetje bij mij. Ik heb hem al zeker meer dan 15 uur aan gehad en de meeste problemen die mensen hebben zijn ook met een patch op te lossen lijkt mij. Om nu gelijk te zeggen dat hij gerushed is klopt niet.
Kleine selectie lijkt toch echt niet te kloppen. Dit topic staat er vol mee.

Console voelt echt als een haast product. De series x voelt voor mij veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 14:17
Denk ik kom hier even kijken, XSX had ook hier en daar wel wat. Maar zo te zien hier ook niet alleen maar smooth sailing. Klinkt zelfs een beetje heftiger. Zit te denken om een digital only te halen zodra weer beschikbaar. Maar moet dan wel wat beter werken dan dat het het klinkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:56
Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:33:
[...]

Je kan geen PS4 savegames overzetten naar de PS5 versie van een spel. Dus helaas zal je opnieuw moeten beginnen.
Volgens mij is dat juist het hele voordeel van de PS5 upgrade? Dacht van meerdere mensen gelezen te hebben dat ze eerst op de ps4 zijn begonnen om vervolgens op hetzelfde punt verder te gaan op de PS5?

Als dat niet kan had ik beter niet al 9 uur in de PS4 versie van Valhalla kunnen steken 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hmm apart al die horror verhalen. Mijn ps5 staat echt al uren te stampen met spiderman en heb echt nergens last van. Gebruik btw geen externe hdd ivm gelezen had dat er issues mee waren( en nog geen ruimte gebrek op moment dus niet nodig)
Nee voor mij is het echt een absurde goede ervaring. Alles is super snel, en hij is stil en uiterlijk went ook al.
Heb nog wel wat nitpicks op de ui en bepaalde keuzes maar dat is wennen.
Heb nog geen vastloper of serieuze error gezien( kijk net even in mn error log heb 2 errors 1x dat er een systeem update was en 1x dat afgemeld was van psn).

En moet even kwijt, spiderman op 60 fps is echt gewoon te bruut! Wat speelt dat ontzettend smooth zeg kolere.
Zit gewoon al uren lang beetje door de stad heen te vliegen. Ondanks dat ik hem al op de ps4 uitgespeeld heb in 2018. Is het weer genieten. Kijk al uit naar miles morales als deze uitgespeeld is.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2020 00:01 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:57:
Hmm apart al die horror verhalen. Mijn ps5 staat echt al uren te stampen met spiderman en heb echt nergens last van. Gebruik btw geen externe hdd ivm gelezen had dat er issues mee waren( en nog geen ruimte gebrek op moment dus niet nodig)
Nee voor mij is het echt een absurde goede ervaring. Alles is super snel, en hij is stil en uiterlijk went ook al.
Heb nog geen vastloper of serieuze error gezien( kijk net even in mn error log heb 2 errors 1x dat er een systeem update was en 1x dat afgemeld was van psn).

En moet even kwijt, spiderman op 60 fps is echt gewoon te bruut! Wat speelt dat ontzettend smooth zeg kolere.
Zit gewoon al uren lang beetje door de stad heen te vliegen. Ondanks dat ik hem al op de ps4 gespeeld heb in 2018. Is het weer genieten. Kijk al uit naar miles morales als deze uitgespeeld is.
Same here. Ondertussen al van alles gespeeld, Spiderman MM, Astro, FIFA 21. Geen vastlopers oid. Bij mijn eerste start up kreeg ik geen beeld, maar volgens mij had ik het kabeltje er niet goed genoeg in geduwd. Ik klop het maar af. Er zijn altijd wel problemen, alleen de slechte gevallen worden zichtbaar, waardoor er een beeld ontstaat dat er zoveel mis mee is. Zal waarschijnlijk gewoon in de foutmarge zitten. Overigens zal er de komende tijd wel flink wat geupdated worden qua firmwares vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben er al in geslaagd om 30 GB van de SSD in Limbo te krijgen :(. Ik merkte bij Battlefield een hoop DLCs die ik ook installde, maar daar bleek dus heel wat DLC van andere games bij te zitten (ik denk bvb BF3, maar zat ook een thema van SW:BF2 bij !). Daarna merkte ik dat de som van de sizes van die DLC duidelijk meer was dan wat ik zag onder Opslag.

Dan maar de grove middelen: alles verwijderd, incl. Astro’s Playroom. Eindresultaat: 635,3 GB vrije ruimte. Games en Apps geeft 18.63GB aan, maar als ik daarop klik, krijg ik ‘Er zijn geen games of apps’ :(. Dit is gewoon een fkng memory/storage leak ! :( En ook bij ‘Anders’ staat er 13.08GB :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 21-11-2020 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

doopdeloop schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:07:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te vragen maar ik heb hulp nodig met HDMI kabels.
Meerdere HDMI kabels die ik met de ps5 heb geprobeerd werken niet.

De officiële kabel werkt wel, en ik heb een andere kabel die ook werkt. (https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item) Deze kabel is 4.5 meter maar die is net niet lang genoeg voor waar ik mijn ps5 wilt neerzetten. Ik heb een kabel van ongeveer 7 meter nodig.

Omdat die (te korte) kabel goed werkt heb ik dezelfde gekocht maar dan 7.5m lang. (https://www.amazon.nl/gp/...turn_o0_img?ie=UTF8&psc=1).
Deze werkt raar genoeg niet.

Ik had nog een 7.5 meter kabel liggen (https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp)
deze werkte ook niet.

Heeft een van jullie enig idee welke kabel wel zou kunnen werken? Ik snap niet meer wat ik moet kopen
Ik heb trouwens een hdmi 2.0 tv (LG49SK8500) dus een hdmi 2.1 kabel is ook niet nodig toch? Bedankt.
Ik had deze bij kabeldirect.nl besteld: “KD14858 - 8K/10K Ultra High Speed HD HDMI 2.1 kabel 3m Rond”. Op de gok en niet goed uitgezocht, maar bij mij werkt ie perfect. Kabel is dik en ziet er degelijker uit dan op de productfoto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:57:

Zit gewoon al uren lang beetje door de stad heen te vliegen. Ondanks dat ik hem al op de ps4 uitgespeeld heb in 2018. Is het weer genieten. Kijk al uit naar miles morales als deze uitgespeeld is.
Hier ook niks.. Gister Astro Bot en Demon's Souls de hele dag gespeeld, ding heeft ruim 10-12 uur aan gestaan. Vandaag weer. :P Hij is stil, smooth en alles werkt. Ik denk dat we geluk hebben..

Moet wel zeggen dat ik geen gekke dingen heb gedaan. Alleen Astro Bot en DeS. Morgen even Ghost of Tsushima proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:04:
Dan maar de grove middelen: alles verwijderd, incl. Astro’s Playroom. Eindresultaat: 635,3 GB vrije ruimte. Games en Apps geeft 18.63GB aan, maar als ik daarop klik, krijg ik ‘Er zijn geen games of apps’ :(. Dit is gewoon een fkng memory/storage leak ! :( En ook bij ‘Anders’ staat er 13.08GB :(.
Ook geen media apps (Netflix etc.) meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Idem zero crashes, zet mijn PS5 wel uit geen rest.

Batterij controller gaat iig lang mee heb ik gemerkt vanavond om 6 uur begonnen met Spiderman (controller vol) en tot zojuist non stop gespeeld en toen was hij net naar 2/3 blokjes gesprongen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:14:
Idem zero crashes, zet munn PS5 wel uit geen rest.

Batterij controller gaat. Iig lang mee heb ik gemerkt vanavond om 6 uur begonnen met Spiderman (controller vol) en tot zojuist non stop gespeeld en toen was hij net naar 2/3 blokjes gesprongen.
En coilwhine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:04:
Ik ben er al in geslaagd om 30 GB van de SSD in Limbo te krijgen :(. Ik merkte bij Battlefield een hoop DLCs die ik ook installde, maar daar bleek dus heel wat DLC van andere games bij te zitten (ik denk bvb BF3, maar zat ook een thema van SW:BF2 bij !). Daarna merkte ik dat de som van de sizes van die DLC duidelijk meer was dan wat ik zag onder Opslag.

Bij Other heb ik 50gb staan, geen idee wat het is, alles is vers gedownload.. 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Gebruik ook geen rest mode idd. Maar deed ik op ps4 ook niet. Plus als je via de activiteiten kaart een savegame laad in ps5 home menu dan zit je bv binnen 8 sec in spiderman. Dus heb geen rest modus nodig. Mn tv duurt langer met opstarten dan de ps5 coldboot( dat 1080peasant life). Bugsnax ook via activiteiten kaart binnen 10sec zit je te spelen. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ook niet, of ik hoor niet, hoe dan ook geen last van. Totaal geen issues met de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:18:
[...]

Ook niet, of ik hoor niet, hoe dan ook geen last van. Totaal geen issues met de console.
Hmmm dan heb je geluk denk ik. Het klinkt voor mij als een zacht brommend / tikkend geluid als ik game.

Positief punt:

De laadtijden bij Spiderman gaan nergens over.

2 seconden. 2....

[ Voor 12% gewijzigd door FrankoNL op 21-11-2020 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Segafreak83 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:16:
[...]

Bij Other heb ik 50gb staan, geen idee wat het is, alles is vers gedownload.. 🤷‍♂️
Heb je een externe hdd eraan? Mer de ps4 was het dat spellen op externe hdd ook interne geheugen gebruikte. Als je dan de externe hdd veilig verwijderde via settings zag je daarna bij interne hdd allemaal gamedata staan wat voorheen in mapje others stond. Dus mogelijk nu ook weer.

Maar kijk nu even op mijn ps5 maar heb 89gb in other staan en geen externe hdd eraan, ook nooit gehad. Apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Ik kan in het menu zo niet snel vinden hoe ik de ps5 uitzet. Laat hem maar aanstaan zodat hij zichzelf op stand-by zet.

Net weer wat uren met Spiderman vermaakt. Vlieg door het verhaal heen. Morgen maar kijken voor extra spel ter afwisseling.

Vooralsnog geen enkel probleem met de ps5.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:14:
Idem zero crashes, zet mijn PS5 wel uit geen rest.

Batterij controller gaat iig lang mee heb ik gemerkt vanavond om 6 uur begonnen met Spiderman (controller vol) en tot zojuist non stop gespeeld en toen was hij net naar 2/3 blokjes gesprongen.
Hier controller volledig opgeladen, binnen 5 uur ASTRO geplatinumt (volgens de teller), en controller had nog 1 blokje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

Edd

Hier ook geen enkel probleem met de PS5.
Ik gebruik gewoon rest-mode en een externe SSD, alhoewel ik daar nu niet vanaf speel (Spiderman MM).

Geen coil-whine, of ik ben gewoon te oud om het te horen :+

Enige minipuntje is misschien dat die niet fluisterstil is, maar af en toe wel wat luchtverplaatsing door de ventilator hoor. Maar dit is zo zacht dat het niet boven het geluid uitkomt.
Waarschijnlijk kan ik het oplossen door de PS5 uit mijn TV-meubel te halen ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Bij mij werkt ie ook perfect, twee avonden aan het gamen geweest. Alleen het OS heeft wat gekke dingen soms, vermoed dat daar nog wel wat updates voor komen. UX vind ik soms een achteruitgang, sommige dingen die je toch regelmatig gebruikt zitten verder weg.

Net even party chat geprobeerd met een maat die nog een PS4 heeft. Hij heeft een Sony headset, maar dan hoor ik hem wel maar hij mij niet (ik doe via controller of het oude PS4 oortje). Als hij echter ook dat PS4 oortje gebruikt horen we elkaar wel. Iemand dit ook meegemaakt?

Verder had je op de PS4 een optie om geluid via de speakers te laten lopen, maar voice via je oortje. Dat kan ik niet meer vinden. Er zit alleen een slider om het volume te bepalen. Lijkt erop dat je dat oortje niet meer moet gebruiken, of alles via je speakers (en voice komt dan uit je controller) of alles via een echte headphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Segafreak83 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:21:
[...]

Hier controller volledig opgeladen, binnen 5 uur ASTRO geplatinumt (volgens de teller), en controller had nog 1 blokje over.
Komt denk ik omdat Spiderman veel minder de functies van de dualsense gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 22:17
Werkt de ps5 camera op pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

madcon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:21:
Ik kan in het menu zo niet snel vinden hoe ik de ps5 uitzet. Laat hem maar aanstaan zodat hij zichzelf op stand-by zet.

Net weer wat uren met Spiderman vermaakt. Vlieg door het verhaal heen. Morgen maar kijken voor extra spel ter afwisseling.

1x op ps knop drukken van je controller en dan komt er een soort quick menu. Hellemaal rechts onderin de rij symbolen onderaan je scherm staat het uitzet tabje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
madcon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:21:

Een keer op de PS button tikken en dan helemaal rechts in de hoek een uit knopje.

Edit: Iemand was me voor, haha :).

[ Voor 3% gewijzigd door Casual_T op 21-11-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
v8power67 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:20:
[...]

Heb je een externe hdd eraan? Mer de ps4 was het dat spellen op externe hdd ook interne geheugen gebruikte. Als je dan de externe hdd veilig verwijderde via settings zag je daarna bij interne hdd allemaal gamedata staan wat voorheen in mapje others stond. Dus mogelijk nu ook weer.

Maar kijk nu even op mijn ps5 maar heb 89gb in other staan en geen externe hdd eraan, ook nooit gehad. Apart..
Geen externe schijf in gebruik, bewust niet ivm risico op crashes.

Ben dus niet de enige blijkbaar, bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
v8power67 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:17:
Gebruik ook geen rest mode idd. Maar deed ik op ps4 ook niet. Plus als je via de activiteiten kaart een savegame laad in ps5 home menu dan zit je bv binnen 8 sec in spiderman. Dus heb geen rest modus nodig. Mn tv duurt langer met opstarten dan de ps5 coldboot( dat 1080peasant life). Bugsnax ook via activiteiten kaart binnen 10sec zit je te spelen. Bizar.
Ik had mijn PS4 wel in rest omdat die zo traag was

Ik denk dat ik bij de PS5 ook in de toekomst niet de rest mode ga gebruiken start inderdaaf zo snel op. Enig nadeel is dat ik dan de controller snachts niet kan laden. Misschien toch nog een charging station erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, problem solved, grotendeels, maar echt wel dirty fix.
Battlefield 4 downloaden, die kwam vervolgens ook vragen of ik DLC wou downloaden en ik bevestig. Mijn idee was dat doordat BF4 zelf nog nooit geïnstalleerd was, die DLCs die onbedoeld meekwamen met BF1 nu ergens in limbo hingen en bij het downloaden van BF4 daaraan zouden gekoppeld worden. De downloads kon ik vervolgens direct annuleren, en warempel, nu ineens nog slechts 35MB onder ‘Games en apps’. Onder Anders staat nog wel 8GB, zonder iets geïnstalleerd momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Casual_T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
[...]

Een keer op de PS button tikken en dan helemaal rechts in de hoek een uit knopje.

Edit: Iemand was me voor, haha :).
Ok, lol. Ik maar zoeken in het instellingen menu. Daar komt alleen de optie afmelden terug.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
[...]

Komt denk ik omdat Spiderman veel minder de functies van de dualsense gebruikt.
Denk ik ook ja. Maar inmiddels staan alle functies uit, had ze alleen aan laten staan voor de Astro ervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
[...]

Ik had mijn PS4 wel in rest omdat die zo traag was

Ik denk dat ik bij de PS5 ook in de toekomst niet de rest mode ga gebruiken start inderdaaf zo snel op. Enig nadeel is dat ik dan de controller snachts niet kan laden. Misschien toch nog een charging station erbij.
Ja ik heb een dock en werkr super!
Segafreak83 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
[...]

Geen externe schijf in gebruik, bewust niet ivm risico op crashes.

Ben dus niet de enige blijkbaar, bijzonder.
Ja las dat het met updates ofzo te maken kan hebben maar 89 gb is wel beetje gortig. Misschien idd een bug. Laten we hopen. 89gb op 667gb is al een groot deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:20:
[...]

Hmmm dan heb je geluk denk ik. Het klinkt voor mij als een zacht brommend / tikkend geluid als ik game.

Positief punt:

De laadtijden bij Spiderman gaan nergens over.

2 seconden. 2....
Hoor je dat ook tijdens Astro? Of alleen DS en MM ? Ik hoor NL bij DS wel iets irritants en bij Astro niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
G4mert schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:27:
[...]

Hoor je dat ook tijdens Astro? Of alleen DS en MM ? Ik hoor NL bij DS wel iets irritants en bij Astro niets.
Had het idd niet bij Astro, het is met name bij grafisch intense games of hogere fps.

Het is overigens niet iets ongebruikelijk. Videokaarten hebben het ook veel. Het is echter wel te voorkomen en MS lijkt daar dit keer meer moeite voor te hebben gedaan. Ik denk dat, Los van de features zoals de dual sense, MS dit keer de technisch beter in elkaar stekende console heeft gemaakt. Die hebben duidelijk geleerd van de 360.

[ Voor 34% gewijzigd door FrankoNL op 21-11-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:27:
[...]

Had het idd niet bij Astro, het is met name bij grafisch intense games of hogere fps.
Dan heb ik hetzelfde. Merk in DS ook een verschil tussen 30fps en 60 fps idd. Het game geluid overheerst vaak wel in MM maar in DS zijn er heel veel stille momenten..dan valt het op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
G4mert schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:30:
[...]

Dan heb ik hetzelfde. Merk in DS ook een verschil tussen 30fps en 60 fps idd. Het game geluid overheerst vaak wel in MM maar in DS zijn er heel veel stille momenten..dan valt het op
Ja het lijkt helaas een wijdverspreid probleem te zijn. Ik gok dat dit een van de eerste punten is die er in een revisie uitgaat. Het is natuurlijk doodzonde om dit koelsysteem te hebben en dan coilwhine te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
robinez schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:39:
[...]

heb je helemaal gelijk in, die term heb ik foutief gebruikt,

ik bedoelde eigenlijk dat ik verwacht dat alle ps5's er last van hebben en dat het terugsturen waar sommigen hier het over hebben niet veel zin zal hebben naar mijn verwachting.

Ik denk overigens ook dat het softwarematig op te lossen is, zodra je een game start is dat geluid weg, dus dan lijkt het me iets wat in software wel aan te passen is.

Ik ben nu net met spiderman moralis begonnen, maar dat is wel een showcase voor een nieuwe game zeg, grafisch is dit nu wel de beste game die ik op mijn ps5 heb staan, die raytracing en hdr maken een mooie combi grafisch gezien.
Dat probleem (naast een beetje coil whine in DS) heb ik ook en dit lost het op. Het is dus de ventilator in idle stand. Druk maar eens flink op de panelen van je console en het is weg. Oplossing: dempertjes tussen fan en case plate.
So I only had the one (dempertje) in the original spot at first but then the sound started to come back a little because I don't think there was enough pressure so I added more. I put them in these spots and now even after testing for an hour the sound is 100% gone. The console is absolutely silent now finally. It was decently tough to put the side panels on after putting these on which means that there is a lot of pressure now. It's not the prettiest solution but it is easily cleanable, reversible if a firmware fix comes, doesn't void warranty, and isn't visible on the outside so no one will even know those things are there. I added pictures from the top and side to give a sense of how big these rubber damps are. Other materials might work but rubber dampens vibrations so maybe this is needed over paper but you can try that or other materials as well. I used the rubber corners that I had from this fan I bought off of amazon that comes with 8 of those rubber things you see, 4 on each side. This is the fan I got if you want to get them as well but you can find rubber dampeners somewhere else cheaper but I used these since I already had them. https://www.amazon.com/gp...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 . This also doesn't hinder airflow as the tape you see if just there to make sure when you slide the panels on the rubber dampeners don't move positions. Here are the pictures of what mine looks like now. It is like this on both sides of the system so I used 6 dampeners total. https://imgur.com/a/phyOw5j . Good luck, and let me know if you end up solving your issue or even find a better solution that's less ugly or more simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSwitcher20
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-02-2021
Weet iemand trouwens hoe je het menu in Spiderman remastered op Engels kan zetten? Moet eerlijk zeggen dat los van de Ray tracing spektakel en webslingen tijdens zonsondergang, zien de graphics niet echt next gen uit. Ik hoop dat in miles het stukken beter gaat uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Martijn1990 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:55:
[...]

Volgens mij is dat juist het hele voordeel van de PS5 upgrade? Dacht van meerdere mensen gelezen te hebben dat ze eerst op de ps4 zijn begonnen om vervolgens op hetzelfde punt verder te gaan op de PS5?

Als dat niet kan had ik beter niet al 9 uur in de PS4 versie van Valhalla kunnen steken 😅
Voor zover ik weet kan je alleen de savegame van de PS4 gebruiken voor de PS4 versie van die game. Als je een PS5 versie van een spel hebt zul je opnieuw moeten beginnen. Heb datzelfde probleem met de remastered versie van Spiderman, daar moet ik ook opnieuw beginnen omdat ik niet mijn savegame van de PS4 versie kan gebruiken.

Maar er zijn ook PS4 games die alleen een enhancement upgrade hebben gekregen zodat ze er beter uitzien op de PS5 daar heb je het issue met de savegames niet omdat het geen echt PS5 spel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

Simone96 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:58:
Heb datzelfde probleem met de remastered versie van Spiderman, daar moet ik ook opnieuw beginnen omdat ik niet mijn savegame van de PS4 versie kan gebruiken.
Dat hoeft niet. Ze hebben (of gaan) een update uitbrengen waarmee je je PS4-save kan exporteren voor de PS5-versie

Dit verschilt dan natuurlijk wel per gam.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 12:34
G4mert schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:30:
[...]

Over DS gesproken. Merk dat die game veel stiller draait dan God of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Disfigured schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:10:
[...]

Hier ook niks.. Gister Astro Bot en Demon's Souls de hele dag gespeeld, ding heeft ruim 10-12 uur aan gestaan. Vandaag weer. :P Hij is stil, smooth en alles werkt. Ik denk dat we geluk hebben..

Moet wel zeggen dat ik geen gekke dingen heb gedaan. Alleen Astro Bot en DeS. Morgen even Ghost of Tsushima proberen!
Hier net zo, twee dagen kids en ik aardig wat uurtjes de PS5 aan gehad zonder één enkel probleem. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
TheSwitcher20 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:50:
Weet iemand trouwens hoe je het menu in Spiderman remastered op Engels kan zetten? Moet eerlijk zeggen dat los van de Ray tracing spektakel en webslingen tijdens zonsondergang, zien de graphics niet echt next gen uit. Ik hoop dat in miles het stukken beter gaat uitzien.
Denk de playstation omzetten naar Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Edd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:02:
[...]

Dat hoeft niet. Ze hebben (of gaan) een update uitbrengen waarmee je je PS4-save kan exporteren voor de PS5-versie

[Twitter]

Dit verschilt dan natuurlijk wel per gam.
Oh dat wist ik helemaal niet. Thanks for letting me know. Dan zal ik nog even wachten met Spiderman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
TheSwitcher20 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:50:
Heb de PS5 niet aanstaan nu, dus kan het niet checken. Maar weet dat ik toen straks bij Sackboy in het home menu (dus PS5 home) als je op die drie bolletjes drukt bij een van de opties uit een hoop talen kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:10:
Mijn zoontje (10) zou graag Miles Morales hebben.
...
1 iets is me niet helemaal duidelijk. Is er eigenlijk een verschil tussen de disc en de digital edition ? Op de Store zie ik bij de digital edition PS4/PS5 staan. Krijg je dan daar zowel de originele Spider-Man voor PS4, als de Remaster voor PS5 ? Want ik vermoed dat je bij de disk-editie enkel de PS5 versie krijgt ?

EDIT: gevonden. Bij de disk edition krijg je blijkbaar een download code voor het origineel, en dus ook daar zowel PS4 als PS5 versie.
Beetje balen. Heb hem in de Store gekocht omdat mijn zoon hem liever digitaal heeft (hij weet van de PS4 ondertussen ook al dat het toch wat een gedoe is met die schijfjes :p). Maar nu blijkt dat het enkel Miles Morales is die je voor zowel PS4 als PS5 krijgt. De originele die je erbij krijgt is blijkbaar enkel de PS5 remaster. Hoe onnozel is dat !? 8)7 Dit was overigens ook totaal niet duidelijk in de store, want daar stond er letterlijk dat "Met dit product krijg je toegang tot zowel de digitale PS4™- als de digitale PS5™-versie van deze game." maar met 'deze game' bedoelden ze dus duidelijk enkel Miles Morales.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 21-11-2020 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe zet ik hdr uit voor sdr spellen die dit niet ondersteunen? Ik wil geen geforceerd hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24
Hamazaki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:29:
Hoe zet ik hdr uit voor sdr spellen die dit niet ondersteunen? Ik wil geen geforceerd hdr.
Settings > Screen and Video > Video Output > Adjust HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
boyette schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:38:
[...]

Settings > Screen and Video > Video Output > Adjust HDR.
Hoe dan? Hier stel je de hdr helderheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hamazaki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:48:
[...]

ik lees nu dat het mogelijk niet gaat.. op de ps5

wat je wel kan doen is HDR geforceerd uitschakelen op je TV misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hamazaki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:29:
Rijke mensen, die een digital edition hebben. Ik schrok van de psn prijzen. Je moet dus echt niet op het verkeerde paard *(spel) gokken😬
Store heeft geregeld leuke aanbiedingen gehad afgelopen jaren. Heb meer digitaal gekocht, dan fysiek, gewoon met flinke kortingen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie topicwarning geen VS discussie

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 20:33
Hamazaki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:29:
Ja, maar toch ook weer niet.. Spellen kun je delen en PSN kaarten kun je af en toe goedkoper halen.. Spiderman Miles koste me hierdoor 27 euro ongeveer

Heb al jaren geen fysieke games op de PS4 dus de 100 euro minder voor digital vind ik zeker fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:14:
[...]

Store heeft geregeld leuke aanbiedingen gehad afgelopen jaren. Heb meer digitaal gekocht, dan fysiek, gewoon met flinke kortingen
Heb het over ps5 spellen in de store..haal maar eens 20% van de adviesprijs af. Kijken of het nog een leuk dealtje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:32:
[...]

Nou aan de andere kant zijn er geen 80 euro games hoor. Max 70 voor normale edities.
Digital wel.

Ik lees hier veel mensen met problemen maar ik heb gelukkig nergens last van, net 6-7 uur achter elkaar van alles & nog wat gespeeld zonder hiccups.

Ik heb niks getransferred & geen externe hd eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hamazaki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:48:
[...]

is het al gelukt via je tv ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De PS5 FAQ is gisteren ge-update met de bevestiging dat VRR in een software update komt:
Does PS5 support VRR?
PS5 hardware supports Variable Refresh Rate (VRR) through HDMI 2.1. After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR
Lag in de lijn der verwachting natuurlijk maar goed om officieel bevestigd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:31

lorenzopot

fenomenaal

Ook ik heb helaas een PS5 die al meerdere keren is gecrasht. Ik heb voor nu maar even de externe harde schijf er uit geplugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakespeare schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:03:
Mijn ps4 pro was net een boeing 747.
:z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shakespeare
heb hem net weer opgestart, hoor de cv kachel meer als de playstation. laat je niks wijsmaken, ding is gewoon stil tot nu toe. draait als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
lorenzopot schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 04:31:
Ook ik heb helaas een PS5 die al meerdere keren is gecrasht. Ik heb voor nu maar even de externe harde schijf er uit geplugged.
en de games draaien op de schijf ?
wat crasht er dan?
je schijf of je ps5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
shakespeare schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 06:17:
heb hem net weer opgestart, hoor de cv kachel meer als de playstation. laat je niks wijsmaken, ding is gewoon stil tot nu toe. draait als een tiet.
Dan heb je een hoorprobleem of geluk met je modelnr, het internet stroomt vol met klachten namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
shoombak schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 06:42:
[...]

Dan heb je een hoorprobleem of geluk met je modelnr, het internet stroomt vol met klachten namelijk
Aantal klachten op internet zegt weinig. Is bij elke release van nieuwe tech producten (Apple, Microsoft etc). Gewoon een paar weken stof laten neerdwarrelen en dan kan je oordelen hoe het er voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:23
Het enigste wat ik soms hoor van mijn ps5 is de blu-ray disk speler.

Voor de rest is hij zo goed als niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:11
Caayn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:48:
[...]
Je praat inderdaad onzin ;)
goed om te weten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
lorenzopot schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 04:31:
Sinds ik de restmode niet meer gebruik, is hij niet meer gecrasht. Externe hd zit er gewoon nog in. Hopelijk blijft het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
boyette schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 06:18:
[...]

en de games draaien op de schijf ?
wat crasht er dan?
je schijf of je ps5 ?
Ik heb exact dit: https://twitter.com/jeffgerstmann/status/1326383782254047232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Gister flink wat uren gegamed. Astro platinum gehaald. Onverwacht een super leuke game. Geen enkele crash. Qua geluid vindt ik het prima. Beetje gelijk aan PS4. Stoor me er niet aan. Alleen soms heel even als hij een disc leest wat meer geluid. Deed PS4 ook.

Maak ook gebruik van een externe nvme ssd voor PS4 games. Geweldig. Ook geen problemen mee en laden gaat zeker veel sneller dan HDD. Tot nu toe erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
[...]

Hier ook geluk dan hoor. Gisteren drie uur MM gespeeld en geen vuiltje aan de lucht. Zelfs niet voor m'n vrouw die naast me op de bank een boek aan het lezen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:20
[...]

ja echt het he!!!! hier is de mijne ook stil, vrouwtje zegt staat die aan haha, ps4 pro was drama.

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 21-11-2020 08:08 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 18:35
Is ook bij mij super stil, alleen wanneer een disc wordt gelezen hoor je wat gezoem zoals bij de PS4.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• shakespeare
alleen als je heel goed luistert.. hoor je een heeel zacht brommetje maarja dat lijkt me niet meer als logisch. noem een pc of ander apparaat wat wel muisstil is. dit is gewoon zeiken om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39

M0nkeymen

Monkeystyle!

Geluid is ook afhankelijk van de game die je speel i.c.m. de resolutie en features die je tv heeft. 720p zonder iets trekt ie natuurlijk makkelijk. 4k/120 moet ie veel meer doen en zou het me niet verbazen als wat meer geluid maakt.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:02

itsoutthere

The Truth

Ook even een tegengeluid; 0 crashes gehad. Zittend 1,5 - 2m van de console hoor ik hem niet, ook niet bij spelen (en niet omdat het geluid van de game het overstemd). Als ik direct bij de console luister hoor ik uiteraard het draaien van de fan zachtjes. Als ik een disc erin doe is het draaien van de disc meer geluid dan de console zelf maakt.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Vind het zo opmerkelijk dat je je headphones gewoon kan aansluiten op je controller en volwaardig geluid hebt. Zelfs 3d audio ondersteuning. Dat is toch zwarte magie... het audiosignaal wordt dus volledig naar de controller gestreamd. Hoe is de accuduur dan zo lang?

Zit er zo'n zelfde wireless receiver in die ook in de 3D Pulse Headset zit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 12:04

Metian

Snert is vies

Ik ervaar tot nu nog geen geluid issues met de PS5. Enige wat ik tot nu heb gehoord tijdens een potje Assassin’s Creed is dat de disk paar keer draaide. Maar dat was van korte duur (waarschijnlijk een verificatie dat de dvd er nog in zit?).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:47
Hier ook een stille console en 0 crashes. Urenlang Astro gespeeld tot de platinum en een uurtje Miles.

Het lukt mij alleen nog niet om de singleplayer CoD: MW succesvol op te starten. Na het kopiëren moest ik een data pack installeren en een high resolution pack. Maar daarna kreeg ik de game niet opgestart en zag ik een error. Nu moet ik de game volledig wissen, opnieuw installeren en men zegt dat je alle packs moet installeren terwijl ik alleen de singleplayer wil spelen. Toch maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:28:
Vind het zo opmerkelijk dat je je headphones gewoon kan aansluiten op je controller en volwaardig geluid hebt. Zelfs 3d audio ondersteuning. Dat is toch zwarte magie... het audiosignaal wordt dus volledig naar de controller gestreamd. Hoe is de accuduur dan zo lang?
3D Audio is gewoon een stereo signaal en kost dus niet ineens meer batterij of zo he. Dus op dat vlak is het niet anders dan met de PS4 controller. Maar klinkt dus alsof je nooit PS4 gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Dus als ik mijn Sony 3D Pulse audio headset aansluit op mijn controller middels de audiojack dan heb ik hetzelfde geluid als met de dongle die erbij zat? Ik heb meerdere reviews gezien waar men aangaf dat je alleen met de dongle gebruik maakt van Pulse 3D....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:35:
[...]

3D Audio is gewoon een stereo signaal en kost dus niet ineens meer batterij of zo he. Dus op dat vlak is het niet anders dan met de PS4 controller. Maar klinkt dus alsof je nooit PS4 gehad hebt.
Ja ik heb een ps4 gehad, maar nooit gebruik gemaakt van die feature. Volgens mij was dat ook geen standaard aansluiting, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
RandyAmsterdam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:40:
Dus als ik mijn Sony 3D Pulse audio headset aansluit op mijn controller middels de audiojack dan heb ik hetzelfde geluid als met de dongle die erbij zat? Ik heb meerdere reviews gezien waar men aangaf dat je alleen met de dongle gebruik maakt van Pulse 3D....?
Dit wil ik ook wel weten! Pushsquare suggereert dat je dan wel 3d audio hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ook mijn ervaring hier dan maar even posten:

De disc drive maakt bij het installeren van een game een ontiegelijke teringherrie, dat klinkt niet echt heel lekker. Maar eenmaal geïnstalleerd is de PS5 muisstil.

Verder niks geen last van crashes en het ding gaat natuurlijk gewoon in rustmodus.

[ Voor 16% gewijzigd door joblamie op 21-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Laatst online: 28-09 09:54
BamSlam_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:04:
Grappig! Heb zojuist mijn PS5 aangesloten en in gebruik genomen. Zie ik in mijn Fritz!Box dat er een nieuw apparaat bijgekomen is op het netwerk dat zich identificeert als PS4XXXXXX (waarbij XXXXXX de laatste 6 tekens van het Mac-adres zijn). 8)7
Haha, ja, viel me ook op. Je ziet in de omschrijving wel PS5 staan.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Is er ergens een lijstje van tweakjes met hun PS4 names?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
yinx84 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:28:

Zit er zo'n zelfde wireless receiver in die ook in de 3D Pulse Headset zit oid?
Accuduur lang? Al 2x moeten opladen en niet eens heel veel gespeeld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Is the HDMI Cable Included with Sony PS5 Really HDMI 2.1? Tested!

De uitkomst mag je wel verassend noemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:57

ikookhier

>hijdiehieris<

Even een vraag, Als ik een ps4 game(Disc) heb met een Ps5 upgrade moet dan de ps4 installatie op de console blijven staan ?

Hij blijft de Disc steeds opnieuw installeren :S

Mortal kombat 11 neemt nu met 2 installaties iets van 120GB inbeslag.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Pagina: 1 ... 16 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord