• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
New details about the Next Gen PSVR
Some of the things that were mentioned:

Referred to as NGVR by Sony (next gen PSVR) - not PSVR 2

Will use Fresnel OLED screens with a 2000x2040 resolution per eye

HDR display

FOV is 110 degrees

Uses Flexible Scaling Resolution in addition to Foveated Rendering which used in conjunction conjunction eye tracking both which aims to scale resolution based upon the user's concentrated view and reduces the strains on PS5 resources

Haptics are planned for the headset itself to reduce motion sickness and improve immersion

The new controllers which don't have a name yet will be packaged with every new NGVR headset at launch.

The controllers will include capacitive touch sensors, which are analogue based and can track the distance between your fingers and thumb. This is in addition to haptics and adaptive triggers which have already been announced

Sony want to move away from "VR experiences" and concentrate on AAA games with an aim to make hybrid games that are playable in both flat screen and VR. When those titles launch you can even select which version you want to download.

Nothing was mentioned regarding BC for PSVR1 but there is a push to remaster some PSVR1 games

The headset itself wasn't shown and release date wasn't mentioned but launch plans will be revealed in early 2022.
In the tech site’s latest DF Direct Weekly video (below), technology editor Richard Leadbetter seemingly references PSVR 2 details leaked in May, before claiming to have seen even more impressive specs for Sony’s upcoming headset.

“One thing I think that is kind of heartening is that Sony is doing PSVR 2 for the PlayStation 5,” he said.

“We’ve seen some leaked specs and it looks good. We’ve seen some other specs which haven’t been leaked which make it look even better.

“So, hopefully VR will be able to expand, there will be more choice in the headset arena, and also I’m quite looking forward to seeing what this new Sony controller is about,” Leadbetter added.

[ Voor 20% gewijzigd door Recon24 op 04-08-2021 14:56 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:39
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet of ik hiermee jullie vraag beantwoord, heb zelf een Q85R Samsung, en speel Warzone 4k en 120 hz, deze combinatie werkt alleen bij mij als ik geforceerd HDR uit zet.

Zal vast nog wel een update komen dat dit totaal plaatje wel werkt.
Hmmm, ik geef toch de voorkeur aan HDR en performance RT @60fps dan iets betere RT en geen HDR aan 40fps.
Ram-G-maN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Als ik de installatie instructies van Sony zelf bekijk hebben ze het ook niet over het terugplaatsen van het metalen kapje. Ik denk dat het juist verstandig is dat er geen gaten rondom de M.2 SSD bay zit. Als ik één ding weet over het inbouwen van M.2 SSD's is dat die kleine priegelige schroefjes altijd hun weg vinden naar het meest donkere en ontoegankelijke plek op aarde. :+ *beeld mezelf in dat ik druk mijn PS5 schud om het schroefje eruit te krijgen*
Er staat geen plaatje bij van het terug geplaatste plaatje, maar het staat zeker wel in de instructies voor het installeren van een M.2 SSD
Stap 10: "Attach the expansion slot cover and fasten the screw."

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ghost of Tsushima Legends wordt flink uitgebreid en krijgt zelfs een standalone release:

https://blog.playstation....vals-mode-on-september-3/

Lijkt erop dat dit, samen met het nieuwe eiland in de Directors Cut, toch voor de nodige extra uurtjes gameplay gaat zorgen. over 2 weekjes kunnen we los :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-01 11:12
Erg knap:

Hier trouwens de bron: https://www.bloomberg.com...ng-demand-stays-resilient waar Sony aangeeft meer winst te verwachten. Ook de digital edition zal niet verliesgevend zijn door de verkoop van accessoires. Dus goed nieuws voor Sony vandaag. Geeft ook stabiliteit voor de toekomst en mogelijk wat meer deals met partners.

Edit, oh wacht dat stond al op de frontpage: nieuws: Sony krijgt voldoende chips om tot april 2022 nog 12,5 miljoen PS5's ...

[ Voor 102% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2021 23:26 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08

MazeWing

The plot thickens...

Martinspire schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:
Erg knap:

[Twitter]

Hier trouwens de bron: https://www.bloomberg.com...ng-demand-stays-resilient waar Sony aangeeft meer winst te verwachten. Ook de digital edition zal niet verliesgevend zijn door de verkoop van accessoires. Dus goed nieuws voor Sony vandaag. Geeft ook stabiliteit voor de toekomst en mogelijk wat meer deals met partners.

Edit, oh wacht dat stond al op de frontpage: nieuws: Sony krijgt voldoende chips om tot april 2022 nog 12,5 miljoen PS5's ...
Als Sony al winst maakt op de PS5 (die bij de disc versie nog eens groter zal zijn, aangezien de productie echt niet €100 meer is) dan wil ik niet weten hoeveel Nintendo winst maakt op de Switch... 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
MazeWing schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Als Sony al winst maakt op de PS5 (die bij de disc versie nog eens groter zal zijn, aangezien de productie echt niet €100 meer is) dan wil ik niet weten hoeveel Nintendo winst maakt op de Switch... 8)7
Ik kan mij voorstellen dat ze op de digital juist mínder marge maken, maar dat daar een verdienmodel in zit berekend met toekomstige online sales.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dennisdn schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat ze op de digital juist mínder marge maken, maar dat daar een verdienmodel in zit berekend met toekomstige online sales.
De marge zal inderdaad hoger liggen bij de disc versie. Bij games zal de marge echter (stukken) hoger liggen, aangezien alles naar Sony gaat en niet een deel naar distribiteurs en winkels. Ook het mogelijk mislopen van verkoop door de 2e hands markt is er niet.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

voor mij reden dat ik voor disc versie gegaan ben. Ik heb niet eens zoveel ps4 spellen op disc, maar digitale prijzen verschillen zoveel met disc versies dat ik dan daarvoor ga. Liefst duw ik er geen disc in. Zeker omdat het domweg puur een check is, voor de rest niks door alle game updates die er na komen.

Ik teken nergens meer voor

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Quakie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:04:
voor mij reden dat ik voor disc versie gegaan ben. Ik heb niet eens zoveel ps4 spellen op disc, maar digitale prijzen verschillen zoveel met disc versies dat ik dan daarvoor ga. Liefst duw ik er geen disc in. Zeker omdat het domweg puur een check is, voor de rest niks door alle game updates die er na komen.
Precies dit is de reden waarom ik zelf ook voor een disc versie ben gegaan. Het is het me niet eens te doen om het doosjes of iets. Ik hoef niet perse het in me 'handen' te hebben. Maar het verschil in prijzen is wel te groot soms om voor een digital versie te gaan.

Enige keer dat ik ze digitaal koop is wanneer (zoals nu) er een sale is en de games lagere prijzen hebben.

Rupsen, Rapsen.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb drie games bij mijn PS5 gekocht waarmee ik die 100 euro verschil al bijna heb kiet gespeeld. Die digitale kosten vind ik echt belachelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 05-08-2021 09:14 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:13:
Ik heb drie games bij mijn PS5 gekocht waarmee ik die 100 euro verschil al bijna heb kiet gespeeld. Die digitale kosten vind ik echt belachelijk.
Alleen in een 'sale' is het interessant. Verder ga ik altijd voor fysiek.

• Engineer Stewie
Seroczynski schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:13:
Dat klopt. R&C was bij de PS5. Maar ik heb Spider man:miles morales voor 25 euro gekocht, sackboy en hitman voor 30 euro/stuk.
Ik zou die games na uitspelen voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Dan heb je 3 spellen gespeeld en niets voor betaald.
MazeWing schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat ze nu winst maken op de PS5 met disc drive, maar dat ze op de digital versie nog wel verlies maken (wat je zegt, zo'n disc drive kost bij lange na geen €100), maar dat zal ook niet heel lang meer duren denk ik voordat ze daar ook weer winst op maken.
Maar het verlies dat ze leiden met de digital versie verdienen ze met gemak terug aan de digitale aankopen van games die vaak veel duurder zijn dan disc games.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
Het is mooi dat er nu nog keuze is. Het is dat ik al vrij vroeg aan een disc kon komen, anders was ik voor een Digi gegaan. Tijdens de hele PS4-generatie al geen harde spellen meer gekocht. Maargoed, ik heb dan ook vrijwel geen spellen die ik direct bij release moét hebben, hooguit Battlefield of Gran Turismo en dan betaal ik graag een paar tientjes meer voor geen gedoe

Maar daar heb ik mijzelf nu dan wel een beetje te pakken. Ben toch wel erg benieuwd geworden naar R&C. Maar omdat het op zich niet mijn soort spel is vind ik de 80 online echt te hoog. Dan wacht ik wel een jaartje of tot ik de backlog echt weggewerkt heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-08-2021 11:21 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
De disk console kopen is voor jezelf áltijd beter, want je kan zowel disk als digitaal kopen en spelen.

Je zou ook gift cards (met korting) kunnen kopen als je perse iets online wil kopen, maar de PSN store was altijd al schrikbarend duur, en nu gaat het zelfs nog een stap verder.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Zo nu en dan koop ik nog wel eens een disc versie als dat echt goedkoper is. Ubisoft heeft vaak leuke deals op de ING Rentepuntensite bijv haha. De beste deals zijn echter online heb ik gemerkt.

Maar 70% is wel digitaal, dus dat is alsnog wel genoeg reden om een disc versie te kopen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:27:
De disk console kopen is voor jezelf áltijd beter, want je kan zowel disk als digitaal kopen en spelen.

Je zou ook gift cards (met korting) kunnen kopen als je perse iets online wil kopen, maar de PSN store was altijd al schrikbarend duur, en nu gaat het zelfs nog een stap verder.
Gaan we weer, hou nou eens op met dat invullen voor anderen.

De disk is alleen beter als de prijs van een spel een issue is voor je. Als de prijs je niet interesseert gaat dat niet op.

Ik koop al 5 jaar geen disk versies meer en ik koop dan straks echt wel de digi versie mochten ze ooit normaal verkrijgbaar zijn that is. Zo gauw de prijs van een spel een sluitpost gaat zijn stop ik sowieso met gamen want dan kan ik mijn geld beter in mijn zak houden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

Phydomir

Dennis

Flagg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

De disk is alleen beter als de prijs van een spel een issue is voor je. Als de prijs je niet interesseert gaat dat niet op.

Ik koop al 5 jaar geen disk versies meer en ik koop dan straks echt wel de digi versie mochten ze ooit normaal verkrijgbaar zijn that is. Zo gauw de prijs van een spel een sluitpost gaat zijn stop ik sowieso met gamen want dan kan ik mijn geld beter in mijn zak houden.
Of geld nu wel of geen issue voor je is. Bij release is de prijs de digitale versie gewoon hoger dan die van de disk versie. Dus het is een prima argument om wel of niet digitaal te gaan.
Zelf heb ik nu een disk versie omdat mijn PS4 collectie vrijwel volledig disk is. Maar zal gedurende deze generatie steeds meer digitaal gaan. Toch het stukje gemak wat wel fijn is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Dat geneuzel over disc of digitaal is al meer dan een decennia aan de gang. Om de paar maanden kwam en komt die discussie weer opgang.

Verwijderd

[...]

offtopic:
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
:>

Verwijderd

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en toch maar alvast een WD Black SN850 2TB NVMe met heatsink besteld bij de blauwe-coole winkel. Ze hadden ze gisteren plots op voorraad. Nu maar hopen dat het goed gaat werken :)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 15:49
[...]

Helemaal mee eens en idem hier.
Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een game op dics gekocht heb en zoveel heb ik er nu ook weer niet van (lees 5).

Toch ben ik van plan een Disc versie te kopen. Waarom, geen idee misschien voor die ene keer dat ik ooit toevallig heel goedkoop een spel op release kan kopen, maar mijn vermoeden is dat ik waarschijnlijk nooit meer een game op disc koop :P

Wat dat betreft wel mooi dat ik er nog geen heb kunnen bemachtigen kan ik nog even nadenken :P

• Hulleman
  • Laatst online: 16-01 08:02
[...]

Eens, dat is voor mij de reden dat ik een diskversie heb. Het is niet zozeer dat de prijs een probleem is, want dan moet je niet gaan gamen. Elke hobby kosten centen. Maar waarom € 80 betalen voor bijvoorbeeld Ratchet and Clank Rif apart als ik em ook voor € 40 op marktplaats kan kopen (was ook nog geseald, was wel echt n koopje) en straks voor praktisch hetzelfde bedrag weer door kan schuiven. Ik ben ook weer niet iemand die games pas een jaar/jaren na release wil spelen. Just my 2 cents.

Iedereen moet lekker zelf weten waar ie z'n geld aan besteed. Ik geef weer duizenden euro's aan tv's, audio, gadgets en dingen in en rondom huis uit (dus ik moet ergens besparen :+ ) De ander koopt liever een auto nieuw dan net gebruikt. Weer een ander wil perse digitale games, want makkelijk. Whatever floats your boat zeg ik maar altijd. En wat @SemperFidelis zegt, de beste deals zijn wel online. Pik ik ook nog wel eens wat digitaal op.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2021 13:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

[...]
Ik vond toch niet dat hij het invult voor anderen.
Zijn punt was gewoon dat je met de disk versie de meeste flexibiliteit hebt. Trouwens, de belangrijkste reden waarom ik trouwens de disk-versie wou was dat ik dan ook eindelijk een UHD Bluray speler heb :p.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Omdat ik moeite heb met het vinden van tijd om alles wat ik wil spelen ook daadwerkelijk te spelen, heb ik van de PS4 nog een backlog staan. En nu Sony bij de PS5 een heel lekkere implementatie van BC heeft is dat voor mij -naast de prijs van fysieke games- ook een voordeel. Zo kan ik nog even lekker doorspelen met Crash Bandicoot 3 voordat ik aan 4 begin (om maar een game te noemen).

Ben nu eerst met Demon's Souls bezig alvorens ik aan RE8 ga beginnen tho :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Hulleman
  • Laatst online: 16-01 08:02
Twixie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Trouwens, de belangrijkste reden waarom ik trouwens de disk-versie wou was dat ik dan ook eindelijk een UHD Bluray speler heb :p.
Dat vond ik ook wel lekker inderdaad. Nu heb ik welgeteld 0 UHD blurays 8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Eens, dat is voor mij de reden dat ik een diskversie heb. Het is niet zozeer dat de prijs een probleem is, want dan moet je niet gaan gamen. Elke hobby kosten centen. Maar waarom € 80 betalen voor bijvoorbeeld Ratchet and Clank Rif apart als ik em ook voor € 40 op marktplaats kan kopen (was ook nog geseald, was wel echt n koopje) en straks voor praktisch hetzelfde bedrag weer door kan schuiven. Ik ben ook weer niet iemand die games pas een jaar/jaren na release wil spelen. Just my 2 cents.

Iedereen moet lekker zelf weten waar ie z'n geld aan besteed. Ik geef weer duizenden euro's aan tv's, audio, gadgets en dingen in en rondom huis uit (dus ik moet ergens besparen :+ ) De ander koopt liever een auto nieuw dan net gebruikt. Weer een ander wil perse digitale games, want makkelijk. Whatever floats your boat zeg ik maar altijd. En wat @SemperFidelis zegt, de beste deals zijn wel online. Pik ik ook nog wel eens wat digitaal op.
R&C Rift Apart heeft mij zo'n €15 gekost, had hem op release gekocht op disc voor ik geloof iets van €65 en heb hem na uitgespeeld te hebben en de platinum trophy gehaald te hebben weer verkocht voor €50 iets van 2 weken na release. Had natuurlijk ook zelf de game op marktplaats kunnen kopen en proberen voor dezelfde prijs weer door te verkopen, maar €15 betaal ik met plezier voor een uurtje of 20-25 aan geweldige ervaringen.
Had hem alleen laatst aan een vriend willen laten zien, maar dat kon dus niet meer omdat ik hem al doorverkocht had.
Dat is voor mij ook een voordeel van disc games, die kun je als je ze uitgespeeld hebt of niet meer interessant vindt gewoon doorverkopen, hoewel de meeste games die ik koop houd ik wel voor mijzelf, maar dan meer omdat ik het echt een top game vind en het idee heb dat ik het later nog wel eens zou willen spelen. Maar aangezien er in R&C naast het halen van de platinum eigenlijk vrijwel niets meer te halen valt behalve misschien je wapens maximaliseren maar daar had ik ook geen zin meer in, dus de kans was klein dat ik het nog eens zou spelen.
Verder vind ik het ook fijn als een game die ik al had op PS+ komt, meestal geef ik dan het spel aan een vriend die het nog niet heeft en ook geen PS+ heeft of ik verkoop ze gewoon weer.

Enige wat je echt niet moet doen is je games inleveren als 2e hands games bij een game winkel, die lichten je op waar je bij staat en geven voor een spel dat 2e hands nog zeker €40 waard is misschien als je geluk hebt €5 maar schrik niet als het zelfs minder dan dat is. Enige reden die ik kan verzinnen om dat te doen is als je echt geen cent geld meer hebt om ook nog maar een boterham te kunnen smeren, maar zelfs dan zou ik het in eerst instantie zelf op een 2e hands site proberen te verkopen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 23:33
De Disc versie van Ratchet & Clank Dark Rift (soms zelfs in seal) staat al voor ~ €30,00 t/m €40,00 op V&A, Marktplaats en Facebook Market.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 05-08-2021 14:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 18:48
Omdat sommige games gejailed zijn. Die kan je digitaal NOOIT meer kopen. Zoek maar eens op het debacle van Scott Pilgrim vs. World op de PS3. Ik wacht nog steeds op mijn limited Run versie. In januari besteld, maar nog als ie er is, kan ie nooit meer weg.

Of ook een leuke, probeer maar eens Marvel Vs. Capcom 2 te krijgen. Of de licentie van een game word ingetrokken. Dat heb ik met een hardcopy van een game nog nooit meegemaakt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Engineer Stewie
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:59:
Omdat sommige games gejailed zijn. Die kan je digitaal NOOIT meer kopen. Zoek maar eens op het debacle van Scott Pilgrim vs. World op de PS3. Ik wacht nog steeds op mijn limited Run versie. In januari besteld, maar nog als ie er is, kan ie nooit meer weg.

Of ook een leuke, probeer maar eens Marvel Vs. Capcom 2 te krijgen. Of de licentie van een game word ingetrokken. Dat heb ik met een hardcopy van een game nog nooit meegemaakt.
Als je die gekocht hebt ben je normaal wel in staat deze te redownloaden. Enkel digitaal kopen kan nietmeer.
Ik zou altijd de disc nemen zodat je de keuze hebt. Gewoon het feit dat je een game kan lenen of spotgoedkoop kan kopen.

Dan mag je vinden dat je niet bespaard op gamen, maar liever dat dan op eten of gezondheid zeg ik maar :+.
Op de levensduur van een console kan je veel geld besparen door games 2-3 weken na de release 2de hands aan te schaffen. Het is niet dat je echt veel mist, soms moet je al zolang wachten op een deftige patch.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Far Cry 5 is vanaf vandaag tot maandag gratis te spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SemperFidelis
  • Laatst online: 02-01 16:36

Driveclub.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

We krijgen vandaag weer een rits aan indie updates, 7 stuks:

En Deathloop is gold gegaan. Dus hopelijk geen delay meer :P

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Chaoss schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:32:
Hoe download je die precies? Kom er via de shop app niet uit..
CyBeRSPiN schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Hoe download je die precies? Kom er via de shop app niet uit..
Er zou een demo in de store moeten verschijnen waarmee je het volledige spel kan spelen. Maar ik kan hem ook niet vinden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01 21:23
Iemand de back4blood beta al kunnen downloaden uit de ps store? Heb de code kunnen redemen maar kan de download niet vinden 😂

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Raem schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

Er zou een demo in de store moeten verschijnen waarmee je het volledige spel kan spelen. Maar ik kan hem ook niet vinden.
Inmiddels gelukt: zoek de game op met de PS5 (dus niet met de app), en kies dan ipv “game” voor “demo”.
frank131331 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:02:
Iemand de back4blood beta al kunnen downloaden uit de ps store? Heb de code kunnen redemen maar kan de download niet vinden 😂
Ik heb net Days Gone uitgespeeld, ik heb wel weer even genoeg gehad van zombies moet ik zeggen haha.

Die hordes in Days Gone zijn wel echt vet gedaan moet ik zeggen, zomaar ff 200-300 zombies op het scherm die allemaal op je af gerent komen over, onder, tussen en door allerlei verschillende obstakels, echt wel knap gedaan hoe ze dat geprogrammeerd hebben, maar ze zijn wel extreem moeilijk vind ik, zelfs als ik de game op easy zet heb ik er nog veel moeite mee, wel al een aantal hordes uitgeschakeld, maar of ik zin heb om ze allemaal te doen voor de platinum dat weet ik nog niet, het zijn er nogal veel en heb gehoord dat sommige hordes uit wel meer dan 500 zombies bestaan. Ben zelf nog niet heel gewiekst in het uitschakelen van die hordes, ik kom steeds ergens klem te zitten en word dan binnen no time van alle kanten omsingeld en mijn sensorbommen worden 9 van de 10 keer getriggerd door een enkeling die voorop rent waardoor er steeds maar een klein aantal zombies door sneuvelt, maar de molotovs en de napalms gooien is wel enorm satisfying als je ze midden op een grote groep weet te gooien.

Verwijderd

Marvel vs capcom 2 heb ik hier nog gelukkig liggen voor de dreamcast ;-)

Scott Pilgrim helaas nooit kunnen spelen. Maar die is nu gelukkig ook op de ps4/ps5 te spelen.

• Martinspire
Je kunt je registreren voor de Riders Republic beta:
https://register.ubisoft.com/riders-republic-register/nl-NL

Volgens mij geen gegarandeerde toegang trouwens, maar wie weet.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:13
Vandaag Tennis World Tour geprobeerd (PS Plus game van de maand), maar oh man wat is de gameplay ondermaats zeg vergeleken met de tennis games van een paar jaar geleden. Ik wist nog goed hoe vermakelijk Virtua Tennis 3 op PS3 was met de carriere mode waarbij je eerst de training mini games moest voltooien om daarmee je character sterker te maken. De tennis spelers zelf waren zo responsive en de animaties waren echt accuraat. Ik hoop toch ooit dat er een remake komt of een nieuwe Virtua voor de PS5. En anders maar hopen op backwards compatibility, want er zijn genoeg leuke PS3 titels die ik opnieuw wil gaan spelen.
Martinspire schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:27:
Je kunt je registreren voor de Riders Republic beta:
https://register.ubisoft.com/riders-republic-register/nl-NL

[YouTube: Riders Republic - Beta Announcement Trailer]
Volgens mij geen gegarandeerde toegang trouwens, maar wie weet.
Dat lijkt me misschien wel een toffe game, als de besturing goed is. Heb me geregistreerd, ben benieuwd, lijkt inderdaad niet gegarandeerd te zijn dat je mee kan doen, maar bedankt voor de tip!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
Lashrom schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:52:
Vandaag Tennis World Tour geprobeerd (PS Plus game van de maand), maar oh man wat is de gameplay ondermaats zeg vergeleken met de tennis games van een paar jaar geleden. Ik wist nog goed hoe vermakelijk Virtua Tennis 3 op PS3 was met de carriere mode waarbij je eerst de training mini games moest voltooien om daarmee je character sterker te maken. De tennis spelers zelf waren zo responsive en de animaties waren echt accuraat. Ik hoop toch ooit dat er een remake komt of een nieuwe Virtua voor de PS5. En anders maar hopen op backwards compatibility, want er zijn genoeg leuke PS3 titels die ik opnieuw wil gaan spelen.
Tennis kan ik niet downloaden krijg dan een foutmelding met kan niet vinden of zoiets, en als ik die opzoek moet ik €59,99 betalen?! Hoe kan dat? Ik heb PS plus.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 06-08-2021 07:45 ]

• Metian

Metian

Snert is vies

Zonekill schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Tennis kan ik niet downloaden krijg dan een foutmelding met kan niet vinden of zoiets, en als ik die opzoek moet ik €59,99 betalen?! Hoe kan dat? Ik heb PS plus.
Tennis World Tour 2 moet je hebben. Niet deel 1.

Rupsen, Rapsen.

• Zonekill
Metian schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:51:
[...]

Tennis World Tour 2 moet je hebben. Niet deel 1.
Die bedoel ik. Staat gewoon bij de maandelijkse gratis games. Als ik daarop druk krijg ik dus die foutmelding. Vandaag om 00:30 was dat ongeveer.

Net geprobeerd via de app op telefoon en nu doet ie het wel.

Er staat bij mij ook soms op 1 plek in de store Finse tekst!? Tenminste ik denk dat het finse tekst is?

[ Voor 34% gewijzigd door Zonekill op 06-08-2021 08:06 ]

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19
Alleen de co-op versie zie ik? Geen SP mogelijk toch?

Wat betreft Tennis World Tour 2 had je gisteren op de PS5 inderdaad een foutmelding. Is nu wel te downloaden.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:40
Lashrom schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:52:
Het is echt bizar hoe slecht de tennis games zijn de afgelopen jaren maar volgens mij zijn dit ook kleine studio's die ze maken met weinig resources.

Maar wel raar dat er niet meer een nieuwe top spin of virtua tennis is uitgekomen of een ander nieuw groot tennis spel, dit lijkt me nu toch wel echt een gat in de markt..

Zeker nu met de nieuwe gen zoude ze toch echt een toffe tennis game kunnen neerzetten gezien het nu zo lang geleden is dat er een fatsoenlijk tennis spel is uitgekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 06-08-2021 08:54 ]

Playstation 5

kazuka schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:51:
We krijgen vandaag weer een rits aan indie updates, 7 stuks:

[Twitter]

En Deathloop is gold gegaan. Dus hopelijk geen delay meer :P

[Twitter]
De games die gister voorbij zijn gekomen

Wytchwood

Sol Cresta

A Short Hike

Oxenfree 2: Lost Signals

Carrion

Hades

Axiom Verge 2

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Stylze schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Het is echt bizar hoe slecht de tennis games zijn de afgelopen jaren maar volgens mij zijn dit ook kleine studio's die ze maken met weinig resources.

Maar wel raar dat er niet meer een nieuwe top spin of virtua tennis is uitgekomen of een ander nieuw groot tennis spel, dit lijkt me nu toch wel echt een gat in de markt..

Zeker nu met de nieuwe gen zoude ze toch echt een toffe tennis game kunnen neerzetten gezien het nu zo lang geleden is dat er een fatsoenlijk tennis spel is uitgekomen.
Sterker nog, de 2 tennis games die er zijn, zijn beide gemaakt door dezelfde studio.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Zonekill
Ik hoop dat er op de PS5 meer 3D platform/adventure spellen komen zoals Ratchet and Clank. Zijn er nog meer PS4 spellen zoals Ratchet and Clank buiten Sackboy?

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy & Crash Bandicoot 4

PSN: breminem

• Jumpman
Zonekill schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
Ik hoop dat er op de PS5 meer 3D platform/adventure spellen komen zoals Ratchet and Clank. Zijn er nog meer PS4 spellen zoals Ratchet and Clank buiten Sackboy?
Astro's Playroom. ;)

Zonekill schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
- Crash Bandicoot
- Spyro
- Tearaway Unfolded
- New Super Lucky Tale
- Yooka Laylee
- Knack
- Jak & Daxter (het eerste deel)

Kalder schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:20:
[...]

Ik heb net Days Gone uitgespeeld, ik heb wel weer even genoeg gehad van zombies moet ik zeggen haha.

Die hordes in Days Gone zijn wel echt vet gedaan moet ik zeggen, zomaar ff 200-300 zombies op het scherm die allemaal op je af gerent komen over, onder, tussen en door allerlei verschillende obstakels, echt wel knap gedaan hoe ze dat geprogrammeerd hebben, maar ze zijn wel extreem moeilijk vind ik, zelfs als ik de game op easy zet heb ik er nog veel moeite mee, wel al een aantal hordes uitgeschakeld, maar of ik zin heb om ze allemaal te doen voor de platinum dat weet ik nog niet, het zijn er nogal veel en heb gehoord dat sommige hordes uit wel meer dan 500 zombies bestaan. Ben zelf nog niet heel gewiekst in het uitschakelen van die hordes, ik kom steeds ergens klem te zitten en word dan binnen no time van alle kanten omsingeld en mijn sensorbommen worden 9 van de 10 keer getriggerd door een enkeling die voorop rent waardoor er steeds maar een klein aantal zombies door sneuvelt, maar de molotovs en de napalms gooien is wel enorm satisfying als je ze midden op een grote groep weet te gooien.
Ik vond de hordes juist hetgene wat deze game leuk maakte en zou je aanraden ze gewoon een voor een af te gaan. De meeste zijn ook niet zo groot. Ik hanteerde eigenlijk voor iedere horde dezelfde taktiek. Paar vallen plaatsen in het begin, naar binnen en een paar molotovs/handgranaten/napalm erop en rennen. Dan heb je in ieder geval al de horde wat uitgedund. Vanaf dan is het rennen-schieten/molotov- rennen.
Ik gebruikte veel de chicago chopper, MG45 en SMP9. Allemaal wapens met snelle vuursnelheid.
De moeilijkste horde is die bij de sawmill, als je die hebt verslagen is de rest easy peasy :D
Even geen gekheid, de sawmill is gewoon de moeilijkste vanwege de omvang, dat is ergens ook een beetje teleurstellend. Die hordes waren nou juist de usp van de game, dan is het jammer dat de rest van de hordes gewoon een stuk makkelijker is als content om nog in de wereld te blijven.

Als je dan toch doorgaat tot platinum, wat als je de game al op 100% hebt niet heel veel meer moeite kost, zal ik je aanraden om veel te gaan driften in de bochten, dan heb je die 10 min drift trophy wel binnen voordat je de rest gehaald hebt. Verder is dit een van de makkelijkste platinum trophy games (32% heeft platinum).

• Zonekill
Raem schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

- Crash Bandicoot
- Spyro
- Tearaway Unfolded
- New Super Lucky Tale
- Yooka Laylee
- Knack
- Jak & Daxter (het eerste deel)
Okay, ja ik had erbij moeten zeggen spellen of delen die niet op PS1, 2 en 3 zijn verschenen. Ik heb deel 1, 2, 3 van Crash, Spyro en Jak & Daxter al gespeeld.
Al lijkt mij Crash 4 wel leuk als die voor een redelijke prijs op Marktplaats is te krijgen.

- Tearaway Unfolded
- Yooka Laylee
- Knack
Deze lijken mij wel interessant. Al zullen deze geen PS5 update hebben met 60fps. Terug naar 30fps is echt gaar heb ik gemerkt en niet meer echt leuk om te spelen als je 60fps gewend bent.
Jammer dat niet meer grote studios AAA platformers maken.
Zonekill schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Okay, ja ik had erbij moeten zeggen spellen of delen die niet op PS1, 2 en 3 zijn verschenen. Ik heb deel 1, 2, 3 van Crash, Spyro en Jak & Daxter al gespeeld.
Al lijkt mij Crash 4 wel leuk als die voor een redelijke prijs op Marktplaats is te krijgen.

- Tearaway Unfolded
- Yooka Laylee
- Knack
Deze lijken mij wel interessant. Al zullen deze geen PS5 update hebben met 60fps. Terug naar 30fps is echt gaar heb ik gemerkt en niet meer echt leuk om te spelen als je 60fps gewend bent.
Knack 1 & 2 en Tearaway draaien op 60fps. :)

• Engineer Stewie
Is er nog iemand hyped voor deathloop? Ziet er wel een goed spel uit.
Het concept spreekt ook erg aan, al speel ik normaal geen roquelikes, maar deze wil ik wel eens proberen.
[...]

- Tearaway Unfolded
- Yooka Laylee
- Knack
Psychonauts 2 binnenkort... Is wel van een Ms studio, maar dat mag de pret niet drukken.
Al zal ik deze op de XSX spelen ivm gamepass :+

[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-08-2021 12:04 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

- Tearaway Unfolded
- Yooka Laylee
- Knack
Ik kan je ook nog A Journey to the Savage Planet aanraden. Echt een leuke action adventure platformer. En Yooka Laylee and the impossible lair (de 2d platformer die veel beter is dan de 3d versie) draait op 60.
En eind deze maand komt inderdaad Psychonauts 2. Ik zou die zeker even bekijken.

En ben het verder met je eens dat platformers helaas een verloren genre is als het gaat om grote studio’s.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Elden Ring is toegevoegd in de PS Store en heeft (als het klopt) VR support.

Edit:
*This product does not support PlayStation®VR.
Toch niet.
https://store.playstation.com/en-us/concept/10000333/

[ Voor 37% gewijzigd door Raem op 06-08-2021 13:33 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Raem schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:27:
Elden Ring is toegevoegd in de PS Store en heeft (als het klopt) VR support.

[Twitter]

Edit:

[...]

Toch niet.
https://store.playstation.com/en-us/concept/10000333/
denk dat dat een foutje is

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Ik kan je ook nog A Journey to the Savage Planet aanraden. Echt een leuke action adventure platformer.
Dat is toch geen platform game?

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

denk dat dat een foutje is
Klopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67AByWHs3j0CttWP8YPbazKSsCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XshH1AwlMDnA6YGKwKMmHfrJ.jpg?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is toch geen platform game?
Dan is ratchet and clank ook geen platform game. Ik denk dat deze game t beste in de buurt komt van een ratchet and clank dan alle andere games die genoemd zijn. Dat het eventueel 1st person is doet daar weinig aan af.

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2021 14:37 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Dan is ratchet and clank ook geen platform game.
Die vergelijking snap ik niet helemaal.

Er wordt nergens vermeld dat Journey to the Savage planet een platformer is:
Journey to the Savage Planet is a 2020 adventure game
Wikipedia: Journey to the Savage Planet

https://store.steampowere...ney_To_The_Savage_Planet/

Het wordt gezien als een adventure game. Wellicht dat het een aantal platform elementen heeft, maar in de basis is dit volgens mij geen platform game.

Ratchet and clank wordt echt als een platformer gezien:

Wikipedia: Ratchet & Clank: Rift Apart
Ratchet & Clank: Rift Apart is een third-person shooter platformer

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Die vergelijking snap ik niet helemaal.

Er wordt nergens vermeld dat Journey to the Savage planet een platformer is:

[...]

Wikipedia: Journey to the Savage Planet

https://store.steampowere...ney_To_The_Savage_Planet/

Het wordt gezien als een adventure game. Wellicht dat het een aantal platform elementen heeft, maar in de basis is dit volgens mij geen platform game.

Ratchet and clank wordt echt als een platformer gezien:

Wikipedia: Ratchet & Clank: Rift Apart

[...]
Oké. Als Wikipedia het zegt… begrijp ook totaal niet waarom je hier een discussie over wilt beginnen. Ik geef hem een advies om even naar een game te kijken en je gaat het weer over definities hebben.

@Verwijderd als je nu iets verder had gezocht ipv alleen wat wiki pagina’s dan had je het prima kunnen vinden.

YouTube: Journey to the Savage Planet Review | Underrated Platforming Brilliance

https://egmnow.com/journey-to-the-savage-planet-review/

“Instead, Savage Planet focuses almost exclusively on exploration, puzzle-solving, platforming, and some light combat against AY-26’s main inhabitants: its cartoonish and hilarious wildlife.”

Etc. Etc.

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2021 14:52 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik denk dat die tekst is blijven staan. Waarom zou je het expliciet in de tekst zetten?

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat die tekst is blijven staan. Waarom zou je het expliciet in de tekst zetten?
Wat ik mij kan voorstellen is dat je een game moet aanmelden in de Playstation store. Dat ze daar per ongeluk de vinkjes PSVR hebben aangevinkt. Waardoor er nu een PSVR logo bij staat, misschien is dat niet meer zo makkelijk aan te passen en de tekst daaronder wel. Dan is dit een tussenoplossing om te laten zien dat de game dus geen PSVR ondersteunt.

Maar dat is natuurlijk volledige speculatie. De tekst en de iconen spreken elkaar namelijk tegen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 14:50 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Oké. Als Wikipedia het zegt… begrijp ook totaal niet waarom je hier een discussie over wilt beginnen. Ik geef hem een advies om even naar een game te kijken en je gaat het weer over definities hebben.
Geen discussie, ik vroeg mij gewoon af of dit wel een platformer is. Maar blijkbaar voel jij je direct aangevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 14:48 ]

Verwijderd

Horizon wordt nog steeds in de commercials van Playstation neergezet alsof die nog in 2021 uit komt. Dus wellicht is die game helemaal niet uitgesteld? Sony heeft namelijk nog niks officieel naar buiten gebracht.

https://twitter.com/PlayS.../1423463837714423811?s=20

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 15:12 ]

• Metian

Metian

Snert is vies

Natuurlijk maken ze reclame en dat zal ook niet veranderen. Maar de game kan alsnog uitgesteld gaan worden naar 2022, dat zorgt er niet voor dat ze nu in eens geen reclame gaan maken. Die reclames zijn lang en breed ingepland.

Kwestie van tijd voor er een officiële bevestiging komt dat het pas in 2022 komt of de releasedatum komt en dan kan iedereen het spelen. Only time will tell.

Rupsen, Rapsen.

Ja, net even geprobeerd, de 30fps is kut, jammer dat hij geen 60fps update voor de PS5 heeft gekregen, maar na meteen al een hele irritante game breaking bug tegen te zijn gekomen in het begin van het spel houdt het Far Cry verhaal voor mij snel op, ooit eens FC3 gespeeld, maar nooit uitgespeeld, het zag er toen der tijd wel vet uit, en kan me niet herinneren dat er vervelende bugs waren maar als ze in de 5e game nog steeds dit soort bugs hebben die meteen voorbij komen tijdens de eerste keer spelen en bij de eerste vijand die ik tegen kom nadat ik een pistool gevonden had, heb ik het al gauw gezien met een game, ook de reden dat ik AC Unity nooit uitgespeeld heb, dat begon zo fout dat ik daar ook totaal de interesse in verloor.
Dus FC6 maakt ook weinig kans bij mij, maar eerst maar eens afwachten wat men ervan vindt en of men bugs ervaart, ik vond de trailers er wel vet uit zien namelijk maar weet ook niet of het wel een game voor mij is, het is een Ubisoft game dus het zal wel weer helemaal vol zitten met filler content, dat hoeft van mij niet zo nodig.

Dit is de bug waar ik last van had trouwens: Iedere keer als ik de NPC raakte respawnde hij een klein stukje verderop.

cold_as_ijs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Ik vond de hordes juist hetgene wat deze game leuk maakte en zou je aanraden ze gewoon een voor een af te gaan. De meeste zijn ook niet zo groot. Ik hanteerde eigenlijk voor iedere horde dezelfde taktiek. Paar vallen plaatsen in het begin, naar binnen en een paar molotovs/handgranaten/napalm erop en rennen. Dan heb je in ieder geval al de horde wat uitgedund. Vanaf dan is het rennen-schieten/molotov- rennen.
Ik gebruikte veel de chicago chopper, MG45 en SMP9. Allemaal wapens met snelle vuursnelheid.
De moeilijkste horde is die bij de sawmill, als je die hebt verslagen is de rest easy peasy :D
Even geen gekheid, de sawmill is gewoon de moeilijkste vanwege de omvang, dat is ergens ook een beetje teleurstellend. Die hordes waren nou juist de usp van de game, dan is het jammer dat de rest van de hordes gewoon een stuk makkelijker is als content om nog in de wereld te blijven.

Als je dan toch doorgaat tot platinum, wat als je de game al op 100% hebt niet heel veel meer moeite kost, zal ik je aanraden om veel te gaan driften in de bochten, dan heb je die 10 min drift trophy wel binnen voordat je de rest gehaald hebt.
Hmm ik heb de sawmill horde met een glitch af kunnen maken, door ergens op een stukje dak te staan waar de zombies op geen mogelijkheid konden komen omdat ze daar de verkeerde route naar jou proberen te nemen en dan komen ze op een doos terecht waar ze rondjes blijven rennen, kon rustig allemaal zooi op ze gooien en toen alles op was heb ik zo'n LMG genomen om de rest af te knallen, maar ja dat was dus wel gewoon regelrecht vals spelen O-) ik heb het maar zo gedaan omdat het na de 10e keer nog niet wou lukken en toen ging ik even googlen op "How to beat a horde in Days Gone" en toen kwam ik dat filmpje tegen die de glitch liet zien bij de sawmill en kon ik het niet laten hem zelf te gebruiken... Maar als dat de grootste horde is, durf ik de rest misschien nog wel aan, want jemig wat waren dat er veel zeg, als de andere hordes wat makkelijker zijn lukt het misschien nog wel inderdaad, heb wel een klein aantal andere kleinere hordes al opgeruimd dus als de rest vergelijkbaar is moet dat denk ik wel lukken ja. Maar dan nog, volgens mij zijn het in totaal iets van 30 of misschien wel 40 hordes, waarvan ik er misschien al 4 of 5 gedaan heb, dus dat word dan nog een flinke klus, maar wat je zegt eigenlijk het verslaan van zo'n horde is best leuk en geeft best wel behoorlijke voldoening, je voelt je gewoon enorm bad-ass na zo'n horde afgemaakt te hebben >:) . (ja of je voelt je schuldig nadat je een glitch gebruikt hebt om de grootste horde in het spel te verslaan, voelde toch niet helemaal als een overwinning eerlijk gezegd 8)7 haha)
Verder is dit een van de makkelijkste platinum trophy games (32% heeft platinum).
Dat klopt ondertussen alleen niet meer, platinum is nu een "ultra zeldzame" trophy met 4.3%, maar dat zal alles te maken hebben met dat hij gratis in de PS+ Collection zit denk ik. Dan proberen veel mensen het uit en gaan ze er niet mee verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 06-08-2021 17:40 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

PS5 binnen *O* !

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 21:42
Yes! welke game ga je als eerste spelen?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Zethiel schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Yes! welke game ga je als eerste spelen?
Het is een compleet pakket, met headset, laadstation, Spiderman MM en Rachet & Clank. Ik kom vanuit de Xbox omgeving en iedereen zegt tegen mij, The Last of Us moet je gespeeld hebben.

Dus welke games moet ik perse spelen die niet op de Xbox zijn gereleased?

Verwijderd

The Medium - DualSense Overview | PS5

Op de Series X gespeeld (GamePass) dikke aanrader <3

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

Phydomir

Dennis

Stimulate14 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Het is een compleet pakket, met headset, laadstation, Spiderman MM en Rachet & Clank. Ik kom vanuit de Xbox omgeving en iedereen zegt tegen mij, The Last of Us moet je gespeeld hebben.

Allemaal? Maar wmb steken The Last of Us en God of War er wel bovenuit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

[...]

Ja dat is verplicht. Dit is het inwijdingsritueel voor nieuwe PS gelovigen :D

Last of us was voor mij een echt goede game qua verhaal, gameplay is zeker wat veroudert en komt
God of War zelf nog niet gespeeld maar dit was GOTY 2018 als ik me niet vergis
Horizon ook zeker aan te raden
Uncharted zijn allemaal aan te raden, maar met name deel 1 is oud qua gameplay
Ghost of Tsushima wordt ook alom gewaardeerd.
Mocht je van zelfkastijding houden dan kan je bloodborne, Demon Souls en Returnal op je lijstje zetten. Vond voor mijzelf bloodborne de gaafste game in tijden, maar die vraagt wel iets van je

Ik kan nog wel even doorgaan. Je kan ook even PS plus nemen waardoor je de PS+ collectie krijgt, hier zitten al enkele van de toppers tussen. Dat helpt met de ps4 backlog.

• Zonekill
uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Ik kan je ook nog A Journey to the Savage Planet aanraden. Echt een leuke action adventure platformer. En Yooka Laylee and the impossible lair (de 2d platformer die veel beter is dan de 3d versie) draait op 60.
En eind deze maand komt inderdaad Psychonauts 2. Ik zou die zeker even bekijken.

En ben het verder met je eens dat platformers helaas een verloren genre is als het gaat om grote studio’s.
Bedankt voor de tip ook al is het dan wel of niet volgens een bepaalde defenitie wel of geen platformer. ;)
Genre's zijn tegenwoordig volledig verweven in elke game.

Zou leuk zijn als Sony een aparte studio heeft/opricht die niet al te serieuze action/adventure/platformers gaat maken. (Insomniac is min of meer wel al zo een studio.)
Of zijn ze misschien Team ASOBI aan het ombouwen als zo een game maker?!

• Martinspire
[...]

Als je ook geen PS3 of PS4 hebt gehad, zou ik eigenlijk beginnen met games die grafisch misschien wat minder zijn en dat uiteindelijk opbouwen tot Rachet & Clank. Je kunt ook nog de vorige R&C spelen voor de nieuwste.

Maar games die je dan zeker even moet bekijken (ik denk niet dat je ze allemaal gaat aanschaffen, maar er zit vast wat tussen):
TLOU 1 & 2. Uncharted 1 tm 4, Ghost of Tsushima, Detroid Become Human, Spiderman, Horizon Zero Dawn, God of War, verder wat Souls games als je ervan houdt, Little Big Planet en Sackboy zijn wel geinig. Astro is ook leuk om kennis met je PS5 te maken. Ga je wat verder terug in de tijd dan kun je nog wat Gran Turismo games proberen, Infamous is ook wel leuk, Killzone kun je nog proberen, Until Dawn, en misschien nog PS VR. Maar misschien moet je een aantal maar gewoon in een sale meenemen en nu eerst spelen waar je denkt een PS5 voor gehaald te hebben. De rest komt dan vanzelf wel (voor een lekker prijsje).

Vergeet ook niet de Playstation Collection, dat is wel iets waar je mee kunt beginnen. Maar anders gewoon Spiderman, TLOU en R&C. Ghost of Tsushima komt binnenkort remastered uit, dus daar zou ik even op wachten als je toch nog wel even bezig kunt zijn.

Kalder schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Hmm ik heb de sawmill horde met een glitch af kunnen maken, door ergens op een stukje dak te staan waar de zombies op geen mogelijkheid konden komen omdat ze daar de verkeerde route naar jou proberen te nemen en dan komen ze op een doos terecht waar ze rondjes blijven rennen, kon rustig allemaal zooi op ze gooien en toen alles op was heb ik zo'n LMG genomen om de rest af te knallen, maar ja dat was dus wel gewoon regelrecht vals spelen O-) ik heb het maar zo gedaan omdat het na de 10e keer nog niet wou lukken en toen ging ik even googlen op "How to beat a horde in Days Gone" en toen kwam ik dat filmpje tegen die de glitch liet zien bij de sawmill en kon ik het niet laten hem zelf te gebruiken... Maar als dat de grootste horde is, durf ik de rest misschien nog wel aan, want jemig wat waren dat er veel zeg, als de andere hordes wat makkelijker zijn lukt het misschien nog wel inderdaad, heb wel een klein aantal andere kleinere hordes al opgeruimd dus als de rest vergelijkbaar is moet dat denk ik wel lukken ja. Maar dan nog, volgens mij zijn het in totaal iets van 30 of misschien wel 40 hordes, waarvan ik er misschien al 4 of 5 gedaan heb, dus dat word dan nog een flinke klus, maar wat je zegt eigenlijk het verslaan van zo'n horde is best leuk en geeft best wel behoorlijke voldoening, je voelt je gewoon enorm bad-ass na zo'n horde afgemaakt te hebben >:) . (ja of je voelt je schuldig nadat je een glitch gebruikt hebt om de grootste horde in het spel te verslaan, voelde toch niet helemaal als een overwinning eerlijk gezegd 8)7 haha)

[...]

Dat klopt ondertussen alleen niet meer, platinum is nu een "ultra zeldzame" trophy met 4.3%, maar dat zal alles te maken hebben met dat hij gratis in de PS+ Collection zit denk ik. Dan proberen veel mensen het uit en gaan ze er niet mee verder.
Denk dat de grootste uitdaging misschien wel de grondstoffen gaan zijn voor genoeg molotovs. Maar heb je de rest van alle collectibles al wel dan?
Anders is het gewoon open wereld icoontjes af gaan 😁. Kostte mij 60 uur voor de platinum.

Wat betreft het percentage klopt dat het 4.3% is. Keek op pstrophies, maar daar is het op basis van de leden daar. Om het in perspectief te plaatsen, gemiddelde lego game zit op 2.5% platinum. Als je die 100% haalt is het vaak maar een paar min voor de rest.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zonekill schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Zou leuk zijn als Sony een aparte studio heeft/opricht die niet al te serieuze action/adventure/platformers gaat maken. (Insomniac is min of meer wel al zo een studio.)
Of zijn ze misschien Team ASOBI aan het ombouwen als zo een game maker?!
Gezien hun mission statement "We create top-quality games for players of all ages on PlayStation" denk ik dat dat wel een veilige aanname is :) Astrobot zal ongetwijfeld meerdere games krijgen deze generatie, ik verwacht dat ze ook wel een launch game hebben voor de PSVR2 volgend jaar.
kazuka schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:09:
[...]

Gezien hun mission statement "We create top-quality games for players of all ages on PlayStation" denk ik dat dat wel een veilige aanname is :) Astrobot zal ongetwijfeld meerdere games krijgen deze generatie, ik verwacht dat ze ook wel een launch game hebben voor de PSVR2 volgend jaar.
Er zal denk ik zeker een nieuwe Astrobot bij de PSVR2 zitten, Astrobot doet het altijd goed, toffe game op de PSVR1 en Astro op de PS5 is ook erg gaaf met die controller. Misschien trilt de PSVR2 zelf ook wel met haptic feedback haha, dan zou je kopstoten die je in Astrobot op de PSVR1 wel eens moest maken enzo ook echt kunnen voelen O+ maar dat is geen gerucht wat ik gehoord heb of iets dergelijks, dat hoop ik gewoon een beetje :+

• Jumpman
Ratchet And Clank (Dark Rift) ik weet het niet. Ik heb een haat liefde verhouding met die games (laatste twee gespeeld). Ze pakken me net niet helemaal. Grafisch is het fantastisch, maar als ik het objectief bekijk voelen de werelden leeg. Als ik dan bijvoorbeeld een Mario 3D World speel dan voelt dit veel completer. Ik denk ook doordat je en het verhaal hebt, en tijd, sub levels/spelletjes, drie grote munten per level en de gewone muntjes. Zelfs Astro’s Playroom voelt completer. Kennen jullie het gevoel, begrijpen jullie wat ik bedoel?

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 07-08-2021 08:21 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Ik zie R&C als een soort vermakelijke Hollywood blockbuster. Zeer vermakelijk (vind de game ook echt lekker spelen en afwisselend genoeg), prachtig gemaakt maar niet superveel diepgang. Het is geen game die beklijft, zeg maar. Vind 'm in vergelijking met Astro's Playroom toch wel een stuk vollediger als complete game, maar dat is mijn mening.

Waarschijnlijk verkoop ik 'm als ik de game heb uitgespeeld; dit zijn niet de games die ik per se nog een keer wil spelen. Niet erg als dit soort games er zijn; die hebben ook bestaansrecht naast titels als TLOU.

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-01 13:50
Oef. Ik heb borderlands 3 overgezet van Ps4 naar Ps5. Blijkt dat ik toch de ps5 versie in zijn geheel moet downloaden. Dus ik wis de PS4 versie. Download de ps5 versie (dacht ik) en heb alsnog de ps4 versie. De ps5 versie er naast gedownload. Dus twee files en vervolgens de PS4 versie gewist om zeker te weten de ps5 versie te spelen. Blijkt dat ik de PS4 versie nodig heb om een save game over te zetten.

Er komt geen eind aan. Wat een gedoe met die versies, upgrades en patches.

PSN: Space-o-saurus

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-01 23:07
Jumpman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:24:
Ratchet And Clank (Dark Rift) ik weet het niet. Ik heb een haat liefde verhouding met die games (laatste twee gespeeld). Ze pakken me net niet helemaal. Grafisch is het fantastisch, maar als ik het objectief bekijk voelen de werelden leeg. Als ik dan bijvoorbeeld een Mario 3D World speel dan voelt dit veel completer. Ik denk ook doordat je en het verhaal hebt, en tijd, sub levels/spelletjes, drie grote munten per level en de gewone muntjes. Zelfs Astro’s Playroom voelt completer. Kennen jullie het gevoel, begrijpen jullie wat ik bedoel?
Ja, helemaal. Ratchet was een leuke snack voor tussendoor. Goed mee vermaakt, maar qua gameplay was het niet echt opzienbarend en het is ook geen game die ik snel nog eens zou spelen. Dat heb ik bij Mario en Astro wel. Met name de time trials in die laatste zorgen voor een hoop extra speeluren.

Vooralsnog blijven Astro en Returnal qua gameplay dé nextgen games op de PS5 voor mij.

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
Ja ik had precies hetzelfde (moeizaam overzetten van saves) meegemaakt met marvels Avengers. Jammer dat ze daar niet iets mooiers voor hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door psych op 07-08-2021 09:54 ]

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:52
[...]

Days Gone!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-01 11:28
ColonelSanders schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:00:
Oef. Ik heb borderlands 3 overgezet van Ps4 naar Ps5. Blijkt dat ik toch de ps5 versie in zijn geheel moet downloaden. Dus ik wis de PS4 versie. Download de ps5 versie (dacht ik) en heb alsnog de ps4 versie. De ps5 versie er naast gedownload. Dus twee files en vervolgens de PS4 versie gewist om zeker te weten de ps5 versie te spelen. Blijkt dat ik de PS4 versie nodig heb om een save game over te zetten.

Er komt geen eind aan. Wat een gedoe met die versies, upgrades en patches.
lol.. (sorry)

Kan je niet vanuit psplus je saved games laden?

• Zonekill
Jumpman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:24:
Snap ik. Ik heb dat ook met Ratchet and Clank dat het mijn nooit helemaal pakt. Heb net Rift Apart uitgespeeld en grafisch en technisch is het een een hele goede game en speelt ook gewoon lekker weg in 60fps met de zweefschoenen en de dash maar ik word er niet echt helemaal door gegrepen. Ik ben altijd fan geweest van Jak & Daxter.

Heb ook altijd het gevoel gehad dat R&C meer is onstaan uit "wij moeten ook een 3D platformer actiespel maken dan "wij gaan een leuke 3D platformer maken" Als jullie begrijpen wat ik bedoel.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mannen, bedankt allemaal voor de reacties :). The Last of Us inmiddels geregeld. Tweede controller besteld. It Takes Two wil ik bestellen om de vrouw tevreden te houden :P. Ik zie overal de PS4 maar niet de PS5 editie. Of maakt dat niet uit? Sorry voor de domme vraag.

• KevinSetz
  • Laatst online: 17-01 13:37
Dag mensen ik ben opzoek naar een soort van Diablo game voor de PS5 wat is nou een goed alternatief?

Ik heb d3 al helemaal plat gespeeld en geen zin om op de PS5 opnieuw te beginnen

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
KevinSetz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:39:
Dag mensen ik ben opzoek naar een soort van Diablo game voor de PS5 wat is nou een goed alternatief?

Ik heb d3 al helemaal plat gespeeld en geen zin om op de PS5 opnieuw te beginnen
Path of Exile. Is nog free to play ook en ERG uitgebreid!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11-2025
Stimulate14 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:28:
Mannen, bedankt allemaal voor de reacties :). The Last of Us inmiddels geregeld. Tweede controller besteld. It Takes Two wil ik bestellen om de vrouw tevreden te houden :P. Ik zie overal de PS4 maar niet de PS5 editie. Of maakt dat niet uit? Sorry voor de domme vraag.
It takes two ps4 disced heeft een gratis ps5 update. Game version Ps5 selecteren alvorens je gaat spelen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik weet dat Dolby Vision bij een Blu Ray film niet werkt, maar weet iemand of Atmos wel werkend te krijgen is bij het kijken van een film?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Kan ik iemand blij maken met
4 zwarte en 4 witte controller grip caps van Qware?
Zaten bij een bundel en de marktwaarde is dermate laag dat verkopen te veel moeite is :P
Daarentegen is weggooien zonde, dus mogen weg tegen verzendkosten (postzegel). De 1e die op dit bericht reageert mag ze hebben :)

[ Voor 181% gewijzigd door Geronimous op 08-08-2021 14:28 . Reden: geen V&A, weggeefactie. ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zonekill schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Heb ook altijd het gevoel gehad dat R&C meer is onstaan uit "wij moeten ook een 3D platformer actiespel maken dan "wij gaan een leuke 3D platformer maken" Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ratchet & Clank is al sinds het begin (in 2002) een spel dat het van zijn soepele gameplay moest hebben icm graphics. Het is nooit een spel dat echt diepgang had en het wiel opnieuw wenste uit te vinden.

Maar het is denk ik niet ontstaan als een moetje, maar omdat ze gewoon een leuke platformer wilde maken in het straatje van Jak & Daxter, alleen dan met wapens. En dit hebben ze in bijna 20 jaar behoorlijk geperfectioneerd.
Ik denk ook niet dat het zou lonen om het spel echt anders te maken of een bepaalde diepgang te geven.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Steven030 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:02:
Ik weet dat Dolby Vision bij een Blu Ray film niet werkt, maar weet iemand of Atmos wel werkend te krijgen is bij het kijken van een film?
Via een omweg.

Je moet in de Blu-Ray app, tijdens het afspelen, de audio output op "bitstream" zetten. Het Dolby Atmos logo op jouw receiver zal mogelijk niet gaan branden maar als het goed is werkt Dolby Atmos dan wel voor Blu-rays.
Pagina: 1 ... 144 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord