• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Ik heb echt super jaloers. Ik zit qua speeltijd zeker en deaths op hetzelfde, maar moet de boss van diome 2 nog verslaan. }:|
Same here. Ik heb geconcludeerd dat ik een faalhaas ben met gamen. Gelukkig vind ik het wel super leuk!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-01 07:15
mag verwijderd worden.
Verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door SilverNL op 30-07-2021 19:48 . Reden: Verkeerde topic ]

Verwijderd

SilverNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:42:
Hi!

Ik heb vandaag mijn PS5 mogen ontvangen na de MM drop van gister, eindelijk PS5 eigenaar!
Na het installeren, vroeg de PS5 om een systeem update.

Deze stopte na ongeveer 20% installeren. Leek toen te gaan restarten, alleen er gebeurde niets.
Na paar minuten te wachten, nog steeds niets gebeurd.
Als ik nu op de power knop druk, gaat ie kort aan en daarna direct uit. Lijkt soort kortsluiting te maken?

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast dank.
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Ik heb echt super jaloers. Ik zit qua speeltijd zeker en deaths op hetzelfde, maar moet de boss van diome 2 nog verslaan. }:|
Ik ben ook echt niet supergoed ofzo hoor, integendeel. Zat ook lang vast bij biome 3 waarin ik op een gegeven moment dacht: ik ga deze game nooit uitspelen. Maar je blijft wel steeds nieuwe perks voor je wapens en artifacts unlocken die steeds krachtiger worden.

Als je bijvoorbeeld Portal II en Portal Turret voor je Hollowseeker unlocked en daarbij bijvoorbeeld een artifact die je healed per kill dan ben je bijna overpowered. Op een gegeven moment krijg je gewoon een hele lekkere build en snijd je als een mes door de warme boter heen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Tjah ik heb nooit het gevoel gehad dat de game dit jaar ging komen... Liever uitstel dan een game vol bugs dat verpest wel echt de ervaring. Maar liever dit jaar 'tzou een mooie december game zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 22:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:06
Chaoss schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Tjah ik heb nooit het gevoel gehad dat de game dit jaar ging komen... Liever uitstel dan een game vol bugs dat verpest wel echt de ervaring. Maar liever dit jaar 'tzou een mooie december game zijn!
Mja dat idee kreeg ik ook wel. Nog zo weinig hebben ze getoond van die game. Het is jammer, maar niet heel onverwacht

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Voor het eerst probeer ik eindelijk eens een platinum trophy te halen. Daarvoor heb ik Ratchet & Clank Rift Apart uitgespeeld. Alle losse trophies gehaald maar de platinum doet hij niet😢 Die moet toch vanzelf komen als je alle andere hebt gehaald?

PSN: PcDCch

Mozart schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:07:
Voor het eerst probeer ik eindelijk eens een platinum trophy te halen. Daarvoor heb ik Ratchet & Clank Rift Apart uitgespeeld. Alle losse trophies gehaald maar de platinum doet hij niet😢 Die moet toch vanzelf komen als je alle andere hebt gehaald?
Je mist nog 1 trophy

https://psnprofiles.com/t...t-clank-rift-apart/PcDCch

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Leuk feitje, de cutscenes van Ghost of Tsushima PS4 versie zijn pre-rendered. Door de SSD in de PS5 worden de cutscenes in deze versie realtime gerendered waardoor de Japanse lipsync mogelijk is.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
Twee games waar ik de PS5 voor heb gehaald uitgesteld. Van GT7 was het wel te verwachten want PD is niet bepaald de snelste studio maar van Horizon had ik toen ik mijn PS5 vorig jaar bestelde wel verwacht dat die op tijd uit zou komen. Zijn de geruchten van enkele maanden terug waarschijnlijk toch waar.
Wellicht GoT maar eens proberen mocht die nog wat voordeliger worden. Maar de PS4 versie is net zo duur als de PS5 versie ☹️ Dat is nu dus niet aantrekkelijk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:45

Verwijderd

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2021 10:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Zoals het lijkt is er wel een revisie model uitgekomen, er zit/staat namelijk een piepklein gleufje/streepje op de USB-C ingang van de controller, deze ontbrak op de launch editie's

Zie foto :)

[Afbeelding]

En... Who else ;)

NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?

[YouTube: NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?]
Dat is geen revisie. Dat gat is ook al door mensen geconstateerd bij launch modellen. Het is niet bekend waarom dit gat er bij sommige wel in zit en bij sommige niet.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Zoals het lijkt is er wel een revisie model uitgekomen, er zit/staat namelijk een piepklein gleufje/streepje op de USB-C ingang van de controller, deze ontbrak op de launch editie's

Zie foto :)

[Afbeelding]

En... Who else ;)

NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?

[YouTube: NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?]
Is een tijdje geleden voorbijgekomen, niets speciaals.

Verwijderd

Jullie hebben gelijk :$

Heb het filmpje even bekekenen en inderdaad hier mist ook het streepje op de zwarte :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDzbfJkuKGsF8cnQgZGcmnAHx90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w4SXdv3Ih4IKmdJXzgWBvdwk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2021 10:49 ]

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Bedankt, die zie ik niet op de PlayStation in het overzicht. Lijkt inderdaad niet moeilijk op te lossen. Eerst even 2 weken afkicken, sommige noemen dat wel vakantie 😉

PSN: PcDCch

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Meer fabrikanten zijn ready

PS5 compatible SSD M.2 Gen 4

-Seagate FireCuda 530 : $255 for 1TB
-Western Digital Black SN850 : $250 for 1TB
-Gigabyte Aorus NVMe Gen 4 7000S : $199 for 1TB
-Patriot Viper VP4300 : $225 for 1TB
-Samsung 980 Pro : $199 for 1TB
-Sabrent Rocket 4 Plus : $199 for 1TB
-Corsair MP600 Pro : $199 for 1TB
-Inland Performance Plus : $189 for 1TB
-A-data S70 Gammix : $159 for 1TB
-MSI Spatium M480 : $250 for 1TB

To be tested and verified :

-KINGMAX PX4480 for 1TB
-Silicon Power US70 for 1TB

[ Voor 71% gewijzigd door Recon24 op 31-07-2021 21:33 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanavond A Plague Tale uitgespeeld. Onverwacht leuke game, deze heeft nooit op mijn radar gestaan ik hou normaal gesproken ook niet van stealthy games maar deze heeft wat mij betreft nog genoeg actie erbij. Goed verhaal en prima gameplay.

Recon24 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:29:
Meer fabrikanten zijn ready

[Twitter]

[...]
Van wat ik kan vinden in de Pricewatch, is de WD SN850 1TB zonder heatsink de goedkoopste van deze lijst voor +/- €160 heb je er een.
Daar moet je dan nog wel zelf een heatsink op zetten, die schijnt nodig te zijn omdat er zoveel data met zo'n hoge snelheid gelezen wordt, maar zelf een heatsink erop zetten is een stuk goedkoper dan een SSD met heatsink kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 01-08-2021 00:32 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Recon24
Kalder schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Van wat ik kan vinden in de Pricewatch, is de WD SN850 1TB zonder heatsink de goedkoopste van deze lijst voor +/- €160 heb je er een.
Daar moet je dan nog wel zelf een heatsink op zetten, die schijnt nodig te zijn omdat er zoveel data met zo'n hoge snelheid gelezen wordt, maar zelf een heatsink erop zetten is een stuk goedkoper dan een SSD met heatsink kopen.
Een heatsink is wel nodig. Ik heb 2 NVMe SSD’s op mijn moederbord met beide een custom heatsink. Tegen de tijd dat Windows 11 komt, ga ik mijn Windows NVMe vervangen voor een PCI-e 4.0 drive en koop ik ook meteen 1 voor de PS5. Ik zie op dit moment het nut niet en daarna gaan de prijzen komende maanden alleen maar meer zakken, sinds de beschikbaarheid groter gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 01-08-2021 12:03 ]

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 09:28
HDMI poort van PS5 kaduuk, iemand tips waar je dit kan laten fixen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XbKIXQhyXZUl-UNRL2lcexCmZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bEP5ou0V1363Cvl7s7sYDzG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n9w8eYkPKEOfKhd-9ECbaERGQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dVYgFm6JzpyhI8teqTC5bbE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Royalpieter op 01-08-2021 15:52 ]

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Royalpieter schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:47:
HDMI poort van PS5 kaduuk, iemand tips waar je dit kan laten fixen? [Afbeelding]
[Afbeelding]
Doet tie poort het ook niet meer? Alleen buitenste rand beetje kapot toch?

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 09:28
giantgiantus schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Doet tie poort het ook niet meer? Alleen buitenste rand beetje kapot toch?
Nah drie pinnetjes ook geraakt en dus krom, geeft geen beeld helaas

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Verwijderd

Royalpieter schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Nah drie pinnetjes ook geraakt en dus krom, geeft geen beeld helaas
'Blind' geprobeerd om de kabel te plaatsen?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Verwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

'Blind' geprobeerd om de kabel te plaatsen?
Mag hopen wel wat meer dan dat. Ik plaats altijd de kabel blind. Is ie zo fragiel?

Ik zou overigens gewoon aanmelden voor reparatie bij Sony. Pech, maar dan hou je de garantie en weet je dat het goed gebeurt.

[ Voor 19% gewijzigd door Erapaz op 01-08-2021 16:25 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-01 09:47
HDMI poorten zijn redelijk gevoelig, je hoeft de kabel er maar iets te schuin in te pluggen en het kan misgaan. Altijd recht ervoor inpluggen. Zo heb ik ook een keer de poort op mijn oude Macbook gesloopt, en die poorten zijn nog wel wat steviger dan dit.
Nee dit is echt niet 'gewoon' wat schuin erin gedaan.. wtf zeg 8)7

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-01 09:47
Dit is inderdaad wel wat heftiger. Misschien met verplaatsen een flinke tik gehad terwijl hij erin zat? Hopen dat het moederbord niet ook beschadigd is dan.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:25
Gewoon even zelf solderen :+

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
poor Leno schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:58:
Nee dit is echt niet 'gewoon' wat schuin erin gedaan.. wtf zeg 8)7
Niet de eerste die ik voorbij zie komen. Bij launch waren er ook een paar.

Vraag mij vaak af wat men soms uitvreet met apparatuur, en/of controllers :X

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:10:
[...]

Niet de eerste die ik voorbij zie komen. Bij launch waren er ook een paar.

Vraag mij vaak af wat men soms uitvreet met apparatuur, en/of controllers :X
En Sony de schuld geven :P
Ik heb dit wel regelmatig gezien bij mensen die Displayport bij een HDMI erin proberen te proppen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWZ7_RutSInBYxrelBOk2saTGao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbHYkdjggekLbELKRQUw9Nu2.png?f=fotoalbum_large

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 14:51

rajackar

Blood Minister

[...]

Ik ben echt super jaloers. Ik zit qua speeltijd zeker en deaths op hetzelfde, maar moet de boss van diome 2 nog verslaan. }:|
Ik kom nog maar af en toe bij de boss van Biome 1 :(
Het irriteert me wel een beetje dat je na een death niet snel terug naar de boss kan rennen om het nog eens te proberen. Zo duurt het allemaal wel erg lang.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Niet meer helemaal courant, maar na het zien van dit filmpje zijn het die 5, 6 of 7 tientjes wel waard :Y

Een echte microscopische teardown en echt schroefje voor schroefje :)

PS5 DualSense Controller Teardown - Amazing New Tech Inside!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

Quakie

quakelen

Ben dit weekend begonnen aan God of War. Hij lag een paar maanden geleden bij de LIHL. Toen mee genomen en bewust niet aangezet totdat ik een PS5 heb. Wat ziet dit er prachtig uit!

Ik heb heel wat de doen, jarenlang PS4 hier staan en zelden tot nooit aan gehad. Beetje begonnen aan Uncharted4 (toevallig dit weekend uitgespeeld). Beetje begonnen aan Spiderman..

Heb twee dingen wat ik apart vind.

1. home screen vind ik echt niet overzichtelijk. Zn groot scherm en dan van die kleine icoontjes . Deel weer daar en deel weer onder balk ofzo.. totaal niet logisch
2. ik hoor de PS5 gewoon continue, zn ouderwets fan geluid zeg maar rattel en diep geluid. In verhouding tot de PS4 is het stil en acceptabel maar ben bang dat na zoveel jaar het weer denkt dat het een raket is

Ik teken nergens meer voor

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:52:
Niet meer helemaal courant, maar na het zien van dit filmpje zijn het die 5, 6 of 7 tientjes wel waard :Y

Een echte microscopische teardown en echt schroefje voor schroefje :)

PS5 DualSense Controller Teardown - Amazing New Tech Inside!

...video...
Blijft toch bijzonder wat ze allemaal in zo'n controller weten te proppen. Blijf het alleen bijzonder vinden dat er tot heden maar drie kleuren van de controller aanwezig zijn, terwijl Sony met gemak tientallen kleuren hadden kunnen uitbrengen voor dat zwarte kapje onderin.

Chinezen hebben dit al sneller ontdekt merkte ik, dus heb vrouwlief maar weer blij gemaakt om dat rose gold te krijgen i.p.v. zwart.

Rupsen, Rapsen.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:52:
Ik heb mijn zwarte controller voor 45 euro gekocht op marktplaats. Was nog sealed en die gast had dringend geld nodig :+ .

Qua SSD upgrade weet ik het niet, de SSD van de PS5 is echt zo vol met een paar games aangezien er maar een 600Gb beschikbaar is. Aan de andere kant, ik kan ook games eraf gooien natuurlijk. Speel niet zoveel games simultaan omdat ik anders met de controls in de war geraak :+ .

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
Kalder schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Dat je een heatsink nodig hebt verbaast me wel. Ja, er zal best op hoge snelheid worden gelezen maar dit zal met name in bursts zijn, niet constant. Als je benchmarks van dit soort SSD's zonder heatsink ziet dan zie je dat ze pas gaan throttlen na het langdurig constant kopiëren van data.

Blijkbaar is het dus toch vrij warm daar onder die zijplaat.
FrankoNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Blijkbaar is het dus toch vrij warm daar onder die zijplaat.
Nochtans dacht ik dat de airflow dmv de fan intern zo is dat er ook wat lucht over het SSD slot geblazen wordt. Aangezien een SSD ook via een standoff wat 'zweeft' gaat het effect van die airflow veel groter zijn dan eventuele warmte van de zijplaat.
Overigens: zou er al iemand zijn PS5 gestofzuigd hebben ? Dat is nu eens een feature waar ik sinds launch totaal niets meer over gehoord of gelezen heb : die 2 stofvangers in de behuizing. Leek alleszins een goed idee in aanloop naar, maar hoeveel mensen zouden dat al gestofzuigd hebben ondertussen ? Of hoeveel stof vangt het überhaupt op ?

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 02-08-2021 11:24 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:34
Twixie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:24:
Overigens: zou er al iemand zijn PS5 gestofzuigd hebben ? Dat is nu eens een feature waar ik sinds launch totaal niets meer over gehoord of gelezen heb : die 2 stofvangers in de behuizing. Leek alleszins een goed idee in aanloop naar, maar hoeveel mensen zouden dat al gestofzuigd hebben ondertussen ? Of hoeveel stof vangt het überhaupt op ?
Ik heb na 3 maand eens de kappen eraf gehaald en gezien hoeveel stof er in die 2 stofopvangers zaten maar er zat niets in.
We zijn nu bijna 5 maand verder dus ik ga nog eens kijken, misschien zit er nu wel wat in.

Edit: ik vraag me af of die stofzuigers wel werken, overal zit stof behalve in de opvang. Vooral rond en op de fan zit stof.

[ Voor 8% gewijzigd door AppleFan2007 op 02-08-2021 11:36 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 08:02
Quakie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:53:
Heb twee dingen wat ik apart vind.

2. ik hoor de PS5 gewoon continue, zn ouderwets fan geluid zeg maar rattel en diep geluid. In verhouding tot de PS4 is het stil en acceptabel maar ben bang dat na zoveel jaar het weer denkt dat het een raket is
Heb je nog mooie games te gaan zo te lezen, veel plezier!

De PS5 is inderdaad niet fluisterstil. Zodra ik een game opstart gaat de fan blazen. Niet heel hard, maar je hoort het wel degelijk. Tijdens het gamen overstemt het het gamegeluid niet en de fan gaat nooit harder blazen is mijn ervaring. Ik heb de PS5 alweer bijna 9 maand.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-01 12:20

Amiet01

Master_A

Heb paar dagen geleden TLOU2 uitgespeeld en ben zo blij dat ik heb gewacht op de PS5 update met 60 fps. Geweldig mooi spel met een erg goed verhaal dat je echt meesleept. En dat terwijl ik eigenlijk niet hou van zombie-achtige games, maar TLOU2 gaat dieper dan dat.

Nu begonnen met Ratchet & Clank a Rift Apart, en wat een vet mooie game. Mijn vrouw dacht dat het een Pixar film was ofzo. Nu is het wel wennen om van 60fps naar 30fps te gaan, wil graag met alle pracht en praal spelen.

Toch vraag ik mij af wat nou precies het verschil is tussen Fidelity en Performance RT, behalve de dynamische resolutie. Er staat iets met aanpassingen aan belichting etc, maar wat houdt het verder in? Ik heb namelijk een Full HD Plasma tv van Panasonic, dus een 4k resolutie is niet zo belangrijk voor mij. Als dat het enige zou zijn, dan zou ik voor Performance RT gaan. Op het eerste gezicht leekt de Performance RT wat vlakker oid, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten :p.

Master_A

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:11
Amiet01 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:49:
Heb paar dagen geleden TLOU2 uitgespeeld en ben zo blij dat ik heb gewacht op de PS5 update met 60 fps. Geweldig mooi spel met een erg goed verhaal dat je echt meesleept. En dat terwijl ik eigenlijk niet hou van zombie-achtige games, maar TLOU2 gaat dieper dan dat.

Nu begonnen met Ratchet & Clank a Rift Apart, en wat een vet mooie game. Mijn vrouw dacht dat het een Pixar film was ofzo. Nu is het wel wennen om van 60fps naar 30fps te gaan, wil graag met alle pracht en praal spelen.

Toch vraag ik mij af wat nou precies het verschil is tussen Fidelity en Performance RT, behalve de dynamische resolutie. Er staat iets met aanpassingen aan belichting etc, maar wat houdt het verder in? Ik heb namelijk een Full HD Plasma tv van Panasonic, dus een 4k resolutie is niet zo belangrijk voor mij. Als dat het enige zou zijn, dan zou ik voor Performance RT gaan. Op het eerste gezicht leekt de Performance RT wat vlakker oid, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten :p.
Ik zou de Digital Foundry vergelijking even bekijken. Ik heb het zelf ook vergeleken, inclusief de 40fps/120Hz mee en zag het verschil eigenlijk niet. Bij de performance (niet RT versie) zie je wel dat de RT ontbreekt maar Performance RT zag er voor mij gelijk uit aan fidelity. De resolutie is iets dynamischer en gaat wat lager maar met de snelle actie is het niet te zien en op een 1080p tv zou het helemaal niet moeten uitmaken. Er zijn bij het openingslevel ook iets minder mensen op de tribunes bijvoorbeeld maar valt ook niet op. Kleuren en HDR is gewoon gelijk dus in jouw geval zou ik gewoon voor Performance RT gaan.

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 13:31
MysticMan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Ik zou de Digital Foundry vergelijking even bekijken. Ik heb het zelf ook vergeleken, inclusief de 40fps/120Hz mee en zag het verschil eigenlijk niet. Bij de performance (niet RT versie) zie je wel dat de RT ontbreekt maar Performance RT zag er voor mij gelijk uit aan fidelity. De resolutie is iets dynamischer en gaat wat lager maar met de snelle actie is het niet te zien en op een 1080p tv zou het helemaal niet moeten uitmaken. Er zijn bij het openingslevel ook iets minder mensen op de tribunes bijvoorbeeld maar valt ook niet op. Kleuren en HDR is gewoon gelijk dus in jouw geval zou ik gewoon voor Performance RT gaan.
Ik vind dat juist wel storend opvallen. Er is een groot feest waarbij ratched wordt onthaalt. Dan verwacht je een bomvol stadion. Op performance RT is het net een leeg Corona stadion met 1,5 afstand of een wedstrijdje bij de lokale voetbalclub. :P

Ik speelde ook op P RT. maar gelukkig heb ik nu kunnen omschakelen naar de 40hz fidelity.

• Quakie

Quakie

quakelen

Hulleman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Heb je nog mooie games te gaan zo te lezen, veel plezier!

De PS5 is inderdaad niet fluisterstil. Zodra ik een game opstart gaat de fan blazen. Niet heel hard, maar je hoort het wel degelijk. Tijdens het gamen overstemt het het gamegeluid niet en de fan gaat nooit harder blazen is mijn ervaring. Ik heb de PS5 alweer bijna 9 maand.
thx! net even wat filmpjes gekeken qua geluid en het ziet er naar uit dat ik zeg maar lawaaieriger fan heb en dat ps5 met andere echt wel stil kan zijn. Echter hebben sommige nog meer lawaai dat ik het wel prima vind. Het is een eentonig geluid en ivt ps4 is het stil. Blij om te horen dat het niet harder gaat blazen na verloop van tijd. Ik speel zelden uren achter elkaar (kleine kinderen). Sommige wisselen hem om voor ander exemplaar, maar ik houd deze gewoon. Ik ben er blij ermee :)

Heb zojuist Doom external en red dead redemption 2 in de aanbieding gekocht..Hierna nog maar eens op zoek gaan echte klassiekers en must haves. Mijn lijst te spelen spellen wordt wel heel erg lang,
God of war, horizon, killzone, GTA5, Metal Gear twee versies geloof ik, Spiderman, Spiderman morales, beide rankets, nu nog deze twee erbij. Ik mis vast en zeker wat...
(en wat speel ik het meeste? Apex Legends :P )

• Hulleman
The last of us (remastered) en The last of us Part II. Parels, wat mij betreft het beste ooit gemaakt. God of war 2018 is ook fantastisch, maar daar was je al aan begonnen las ik. Ratchet and clank zijn ook erg leuke games.

Metal gear solid moet je wel liggen, best taaie kost wat mij betreft. Uncharted reeks (deel 1 t/m 3 is remastered voor PS4. Deel 4 exclusief voor de PS4) en Uncharted the lost legacy zijn ook erg de moeite waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 02-08-2021 15:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Quakie

Quakie

quakelen

maar eens naar gaan kijken... ghost of tsushima en returnal heb ik sowieso toegevoegd aan aanschaflijstje.

Ja gelijk heb je met metal gear. Ik heb zelf eerder Splinter Cell gespeeld op de xbox geloof ik, dan een metal gear en dat trok ik net. Die paar x dat ik het gespeeld heb trok het mij niet. Die spelen staan echt onder aan. En mijn externe SSD is blijkbaar vol.. dus zelfs kans dat ik het eraf gooi.
Uncharted ga ik eens naar kijken.. en naar The last of US part2. The last of us (remastered) had ik ook bij de lidhl mee genomen.. Vergeten hahaha.. teveel te weinig tijd..

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-01 12:20

Amiet01

Master_A

MysticMan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Heb die net inderdaad gekeken op Youtube, en denk dat ik overstag ga om op Perf RT te gaan spelen. Resolutie maakt voor mij inderdaad niet uit ivm 1080p (55" op 2.5m afstand). Helaas heb ik geen 120hz televisie (nog), anders zou ik inderdaad de 40fps optie kiezen.

Master_A

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Heb heel R&C in fidelity gespeeld, geen last gehad van de 30fps. Maar hebt de 60fps bewust niet geprobeerd :+

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Nochtans dacht ik dat de airflow dmv de fan intern zo is dat er ook wat lucht over het SSD slot geblazen wordt. Aangezien een SSD ook via een standoff wat 'zweeft' gaat het effect van die airflow veel groter zijn dan eventuele warmte van de zijplaat.
Is er ook daadwerkelijk airflow vanuit de fan in het SSD compartiment? Ik ben nu niet thuis dus ik kan het niet controleren maar er staat mij bij dat het effectief een opzich zelf staande ruimte is binnen de console.

Sowieso kan het advies van een heatsink geen kwaad. Geeft je toch net dat beetje extra massa om te voorkomen dat de temperatuur ineens snel piekt.

• Caayn
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb na 3 maand eens de kappen eraf gehaald en gezien hoeveel stof er in die 2 stofopvangers zaten maar er zat niets in.
We zijn nu bijna 5 maand verder dus ik ga nog eens kijken, misschien zit er nu wel wat in.

Edit: ik vraag me af of die stofzuigers wel werken, overal zit stof behalve in de opvang. Vooral rond en op de fan zit stof.
Lijkt mij, na diverse teardowns en mijn eigen console op launch bekeken te hebben (Caayn in "[PS5] PlayStation 5") , dat het niks meer dan gaten zijn om zonder schroeven stof uit het koel element te kunnen verwijderen. Aan de binnenzijde van de console zit niks en het is enkel een gat in de behuizing.

Stof kan je enkel voorkomen/minimaliseren met bijvoorbeeld stoffilters op de intake, maar dat vereist ligt onderhoud waardoor het niet zo populair is bij consolebakkers plus het zijn extra kosten. Stof sturen zodat het de console zo snel mogelijk verlaat heeft een negatieve impact op de koel prestaties omdat stof de airflow volgt en je zoveel mogelijk airflow over je koel elementen wilt hebben gaan.

• Caayn
  • Niet online
Het zou mooi zijn als iemand met iets meer apparatuur en bereidheid om zijn console volledig te ontleden dit test :)

• Recon24
Sony is planning to introduce the long-awaited VRR update not only for the PS5 in December, but for all compatible TVs that will then also receive the upgrade. The President of Value Electronics is now explaining why the whole thing is taking so long to come.[/b]

PS5 VRR update coming in December 2021?​
In an interview with Robert Zohn, Founder of Value Electronics, who goes apparently deeper into the matter, some changes to the CEC protocol (Consumer Electronics Control) are coming up, including the CEC-Link, Arc, and eArc. Their specifications are updated within HDMI, which Sony would like to wait and see before finally implementing VRR etc.

“I spoke a little bit on the side about the long-awaited upgrade to Variable Refresh Rate (VRR) on the x900h and x90 and x95 and all the other 2021 TVs (most recent Sony TV models with HDMI 2.1), and that’s still on target for December this year”, said Zohn. “What they are waiting for is HDMI is going to be updating some of their specs on CEC. The CEC link is going to be changing and so is ARC (Audio Return Channel) and eARC (Enhanced Audio Return Channel). There will be some protocol changes in the way that HDMI is configuring that and Sony engineers want to wait and see. They have one firmware update for that.”

What is ruled out is that there are also problems within the chips here, as was the case recently with the HDMI boards of some audio manufacturers, which were actually due to the hardware. That definitely is ruled out by Sony. In this respect, buyers of the previous year’s XH-9xxx models do not have to worry about it.

As is so often the case, it is a problem of a lack of communication in which one simply leaves customers in the dark as to why the promised features are not being upgraded.
https://technclub.com/gam...pdate-coming-in-december/

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:27
Hij heeft het meer over sony tv's dan over de ps5...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 00:35

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Recon24 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:56:
OFFICIAL: PS5 M.2 Storage expansion coming in the next update for beta users

For beta users: how to add an M.2 SSD to a PS5™ console

https://www.playstation.c...e/ps5-install-m2-ssd/#min

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRLKgidA3AMFvQtEjDxNMiWVjrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOvoLjiOVP5CGXPCPzo4XFDW.jpg?f=fotoalbum_large

Alles ligt hier gereed voor de officiële PS5 update. De heatsink is waarschijnlijk twee milimeter te hoog. Ik was toch niet van plan het afdekkapje terug te plaatsen; wat airflow kan geen kwaad. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nux5wxAQtZkDwpD4JVZU5vc86eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SK2wyXrqZ6sHLFzJf6qIKDHi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel de plastic S/N sticker ervanaf gehaald voordat deze voor eeuwig vastgeplakt zit aan de meegeleverde thermal pad van Icy-Box.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfgVnIIAWJkcxGMUMgG5nmhkc1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlMjpZ9V4mMqXeuWtsW70aOL.jpg?f=fotoalbum_large

De 1TB WD_BLACK SN850 is overigens single sided

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7peXvcZBdHcXErZq0_Qgtcd8-c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8Qqyss9qzhAzZCCVKcrQosh.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dat Nederlanders niet mogen deelnemen aan de PS5 bèta programma anders zat deze in mijn PS5.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 159,15€ 159,15
1OverclockingIcy Box IB-M2HS-70€ 8,65€ 8,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,80

€167,80 voor 1 TB extra opslag voor de PS5 is niet verkeerd.
Stuk voordeliger dan de (van useless RGB voorziene) SN850 met heatsink.

2021-08-04 UPDATE: Mocht je van plan zijn om het afdekkapje wel terug te plaatsen dan kun je ook deze wat lager uitgevoerde heatsink overwegen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ram-G-maN op 04-08-2021 00:30 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:28:
[...]

EINDELIJK!! 13 maanden na launch..
Hoeveel mensen hebben een TV die VRR ondersteund?

Chaoss schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:34:
[...]

En hoeveel games hebben het afgelopen tijd nodig gehad?
Kom niet verder dan call of duty en Nioh

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Precies lijkt me niet de eerste prio en het OS blijft de komende jaren in ontwikkeling en er zullen steeds nog features toegevoegd worden. Kijk eens naar het PS4 OS bij de realease en hoe het nu is.

VRR is een mooie feature, zeker als in de toekomst de games zwaarder worden en de 60FPS niet meer halen, maar op dit moment denk ik niet dat het een groot gemis is.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2021 07:43 ]

cold_as_ijs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:39:
[...]

En hoeveel games hebben het afgelopen tijd nodig gehad?
Kom niet verder dan call of duty en Nioh
Exact, als games nou moeite hadden om stabiel op 60fps te zitten, was er wel wat voor te zeggen, maar die games ben ik nog niet tegengekomen. Alles wat ik tot nu toe gespeeld heb draaide zeer stabiel op 60fps, geen screentearing of stotteringen, dus het is eigenlijk nergens voor nodig ook. Misschien kan het in de toekomst gebruikt worden om een hogere resolutie met alle toeters en bellen op hoofdzakelijk 60 te krijgen en waar dan toch drops zijn kan VRR inspringen. Maar tot op heden mis ik VRR absoluut niet.

Wat ik nog wel mis in de update is 3D audio over surround setups, nu voegen ze geloof ik alleen 3D audio toe voor TV speakers, ik denk dat ik met 5.1 zonder 3D nog meer 3D ervaar dan ik ooit zal ervaren als 3D via de TV speakers zou lopen, via een koptelefoon kan ik nog enigszins begrijpen, maar TV-speakers??? Meeeehhh, kan me niet voorstellen wie er graag door de speakers van de TV gamed.

• Segafreak83
[...]

Meer dan genoeg, de LG OLEDS (nieuwere modellen vanaf C9), Sony XH reeks en hoger (die krijgen dan ook eindelijk de update).

Maar dat jullie er niet blij mee zijn mag hoor.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

Meer dan genoeg, de LG OLEDS (nieuwere modellen vanaf C9), Sony XH reeks en hoger (die krijgen dan ook eindelijk de update).

Er zijn niet heel veel mensen met een PS5 console, niet heel veel van die eigenaren hebben een tv die VSS ondersteund en dan praten we nog niet eens over een handjevol games die het ondersteunen en laat staan nodig hebben.

Maar het inderdaad pas een jaar na release. Maar ik snap dat sony hier niet de hoogste prio aan gegeven heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 03-08-2021 08:46 ]

• Recon24
Amaze86 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:56:
Hij heeft het meer over sony tv's dan over de ps5...
Als die CEC specificaties gaan veranderen, dan gaat het om alle devices van Sony die HDMI 2.1 gebruiken. Eerst zal Sony willen dat hun tv's de update krijgt en daarna de PS5. Ze willen natuurlijk niet dat je van een ander merk een tv gaat kopen als alleen de PS5 een update krijgt.

Heel het HDMI2.1 protocol is op het moment een drama, zeker in receiver land. Het ziet er naar uit volgend jaar eindelijk een beetje de receivers komen die geen HDMI2.1 problemen hebben.
Ram-G-maN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 03:21:
[...]

[Afbeelding]

Alles ligt hier gereed voor de officiële PS5 update. De heatsink is waarschijnlijk twee milimeter te hoog. Ik was toch niet van plan het afdekkapje terug te plaatsen; wat airflow kan geen kwaad. :+

[Afbeelding]

Ik heb wel de plastic S/N sticker ervanaf gehaald voordat deze voor eeuwig vastgeplakt zit aan de meegeleverde thermal pad van Icy-Box.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is dat Nederlanders niet mogen deelnemen aan de PS5 bèta programma anders zat deze in mijn PS5.

1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 159,15€ 159,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,80

Netjes, ik wacht nog af tot later het jaar sinds ik nog geen noodzaak zie namelijk op het moment. Er zijn overigens genoeg heatsinks te vinden die niet zo hoog zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door Recon24 op 03-08-2021 11:12 ]

• NIB0R
[...]

Het antwoord op deze vraag is misschien procentueel laag. Maar het antwoord op de vraag: Hoeveel mensen met een ps5 hebben een TV die VRR ondersteund is waarschijnlijk hoger.

In mijn totale omgeving is het 3x niks. Maar kijk ik enkel naar mijn ps5 vrienden dan is het 80%. N=5 :P

Kijkend naar mijzelf, ik heb ook een nieuwe tv gekocht tegelijk bij de aanschaf van een ps5. Bij mijn ps4 had ik nog geen 4k nodig dus heb ik gewacht. Idemdito voor mijn ps5 vrienden en ik kan mij voorstellen dat dit ook geldt voor veel andere ps5 bezitters.

Ik persoonlijk kijk heel erg uit naar VRR. Zeker omdat ik nog niet zo kort geleden heb kunnen ervaren hoe 40hz speelt tov van 30hz met rift apart. Spoiler alert, dat was een feestje. VRR gaat het mogelijk maken te gamen tussen 30 en 60hz (en hoger), waarbij we hopelijk dus kunnen afstappen van de 30hz ervaring.

Feit blijft dat er nu nog niet veel games voor zijn. Maar die komen heus zodra de feature mogelijk wordt gemaakt.

• Segafreak83
NIB0R schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Het antwoord op deze vraag is misschien procentueel laag. Maar het antwoord op de vraag: Hoeveel mensen met een ps5 hebben een TV die VRR ondersteund is waarschijnlijk hoger.

In mijn totale omgeving is het 3x niks. Maar kijk ik enkel naar mijn ps5 vrienden dan is het 80%. N=5 :P

Kijkend naar mijzelf, ik heb ook een nieuwe tv gekocht tegelijk bij de aanschaf van een ps5. Bij mijn ps4 had ik nog geen 4k nodig dus heb ik gewacht. Idemdito voor mijn ps5 vrienden en ik kan mij voorstellen dat dit ook geldt voor veel andere ps5 bezitters.

Ik persoonlijk kijk heel erg uit naar VRR. Zeker omdat ik nog niet zo kort geleden heb kunnen ervaren hoe 40hz speelt tov van 30hz met rift apart. Spoiler alert, dat was een feestje. VRR gaat het mogelijk maken te gamen tussen 30 en 60hz (en hoger), waarbij we hopelijk dus kunnen afstappen van de 30hz ervaring.

Feit blijft dat er nu nog niet veel games voor zijn. Maar die komen heus zodra de feature mogelijk wordt gemaakt.
Hier zelf ook gewacht met een nieuwe tv te kopen, nu met HDMI 2.1 en de hele mikmak, ondanks dat die standaard zwaar slecht ontworpen is. Als je maar 1 van de specs hebt mag je al HDMI 2.1 voeren.

Verder heeft de concurrentie al VRR sinds dag 1, en ja dat gaat heel veel helpen, sowieso om van die 30fps af te komen.
[...]
Als er effectief lucht doorheen die SSD bay geblazen wordt (cfr mijn post hierboven), dan gaat het weglaten van het afdekplaatje de koeling zeker niet ten goede komen, omdat de lucht dan zijn weg gaat zoeken naar buiten via die opening ipv mooi over de SSD te stromen.
EDIT: ik ga wel nog eens kijken of ik bevestiging kan vinden van die airflow doorheen de SSD bay.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 03-08-2021 10:31 ]

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06-2025
Yayyyyy! Eindelijk een PS5 weten te bemachtigen! Yes!!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 15:49
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,80

Jammer van die heatsink dat deze te hoog lijkt. Niet overwogen een andere lagere heatsink aan te schaffen?

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik vind het wel beetje jammer waar het naar toe is gegaan.. Een groot voordeel van een console tov pc was het feit dat het kwestie was van aansluiten en werken. Niet dat je hoeft na te denken over instellingen.

Ik heb bijv nu 120fps uit gezet in de settings van de PS5. Ik heb een Samsung Q70R en wist dat deze geen hdmi 2.1 heeft. Ik heb het verkeerd ingeschat qua hogere fps bij mogelijkheid 120Hz. Blijkbaar doet de tv wel 120Hz maar alleen met 1080P. Ik zag dat warzone in die settings stond. Nu uit gezet en heb ik 4K. Geen idee hoeveel fps warzone draait...
Hetzelfde met andere spellen, dat je dus moet gaan raadplegen wat elk stand precies doet..

Zelfde met de tv, daar heb ik ook wat moeten zoeken en raadplegen om tot maximale beeldkwaliteit te komen. Ook daar zijn er verschillen in welke stand je spel draait waardoor je tv weer in een ander stand springt.

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 03-08-2021 11:20 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:06
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,80

Netjes. Laat maar weten hoe ie bevalt.
Ik denk dat het wel even gaat duren, er kan aardig wat fout gaan dus die willen bij Sony wel zeker weten dat het niks bricked bv. Wel jammer dat we in NL nog niet aan de slag kunnen. Al zit ik wel te twijfelen om die stick alvast aan te schaffen net als jij omdat je niet weet of ze straks nog beschikbaar zijn als ie eenmaal is toegestaan. Liever, net als met mn gamepc, de massa een beetje voorzijn in deze periode.
[...]

Maakt dat uit? Er moet toch gewoon ondersteuning gebouwd worden voor games en getest worden zodat het klaar is voor de massa? Je wilt niet dat er straks weer veel problemen zijn en dat de TV's weer geen update hebben voor wie nu of straks een nieuwe TV koopt. Het is beter als dit alles gewoon out-of-the-box werkt, dan krijg je ook geen shitstorm achteraf.

Het is een mooie techniek die zeker gebruikt zal worden. Ik zie liever 50 dan 30 fps bv. Ik ben wel benieuwd of devs de gebruikers wel de mogelijkheid gaat geven om hogere FPS te unlocken. Ook bij andere dingen zie je nog wel eens dat ze achterlopen of geen zin hebben om iets te implementeren. VRR kan diezelfde kant op gaan en ik hoop dat Sony ook nog een beetje pushed om het mogelijk verplicht te maken voor toekomstige titels. Dat heeft ook als voordeel dat als er straks een nieuwe console uitkomt, deze ook gewoon hogere FPS kan halen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Segafreak83 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

ik ben er blij mee, elke nieuwe feature (of beloofde feature) is gewoon top dat het gewoon geleverd wordt zoals beloofd.
Maar ik moet toegeven, ik las je reactie als een beetje negatief ipv dat je er echt blij mee bent dat het er is. Nog niet goed uitgeslapen :D.
Persoonlijk denk ik dat VRR niet veel gaat doen aan 30 fps. Gezien de meerderheid geen vrr gaat hebben gedurende deze generatie zullen ontwikkelaars kiezen voor consistente performance op 30/40/60 fps ipv variërende framerate met slechte reviews tot gevolg. Denk dat verreweg de meeste consumenten niet eens weten wat het verschil is en nooit hun standaard instelling zullen aanpassen. Net zo min dat ze hun tv instellingen gaan tunen voor films en games.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben dus wel een "power user", en kan sub-60 FPS gewoon niet uitstaan. Tuurlijk speel ik een game alsnog wel als die enkel 30 FPS ondersteund en ik de game wil spelen, maar ik ben daar gewoon heel gevoelig op.
Daarom vind ik het persoonlijk ook nog altijd heel erg jammer dat uit verscheidene onderzoeken (die developers aanhalen, heb ze nu niet klaarliggen) naar voren komt dat voor reviews graphics zwaarder tellen dan FPS. Games als Nioh kan ik nu op 120FPS spelen op mijn PS5, waar dat eerder niet mogelijk was. Dat heeft voor mij een veel hogere toegevoegde waarde dan dat ik een game ik 4k kan spelen (checkerboard of true, maakt mij niet uit).
Uiteraard is de PS5 aangesloten op een LG C9 met HDMI 2.1, dus ik probeer er ook echt gebruik van te maken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Caayn
  • Niet online
VRR helpt natuurlijk ook bij een "consistente" performance. Het is wel stukken beter dan een paar jaar geleden maar nog steeds dippen veruit de meeste games af en toe onder hun target framerate, dan is het fijn om het effect met VRR te minimaliseren.

Als Sony het goed implementeert krijgt iedere game het automatisch met terugwerkende kracht. Dat is toch mooi meegenomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Caayn op 03-08-2021 13:55 ]

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Twixie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Als er effectief lucht doorheen die SSD bay geblazen wordt (cfr mijn post hierboven), dan gaat het weglaten van het afdekplaatje de koeling zeker niet ten goede komen, omdat de lucht dan zijn weg gaat zoeken naar buiten via die opening ipv mooi over de SSD te stromen.
EDIT: ik ga wel nog eens kijken of ik bevestiging kan vinden van die airflow doorheen de SSD bay.
Voor zo ver ik weet zit er niet een opening rondom de SSD-bay in een PS5. Deze lijkt volledig afgesloten. Er werd op Reddit nog vóór de release van de PS5 gespeculeerd over dit onderwerp.

Echter weet ik dat in de praktijk de SSD-bay is omheind door ABS-plastic van de chassis. Ik ben benieuwd wat Digital Foundry hierover te zeggen heeft. Ze hebben over het algemeen wel goede technische analyses.

Ram-G-maN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:38:
[...]
Voor zo ver ik weet zit er niet een opening rondom de SSD-bay in een PS5. Deze lijkt volledig afgesloten. Er werd op Reddit nog vóór de release van de PS5 gespeculeerd over dit onderwerp.
Ik was die Reddit thread vandaag ook tegengekomen en heb wel niet alles gelezen maar er was toch sprake van dat die cover juist nodig is om voor de juiste airflow te zorgen.
Het zou me ook onzinnig lijken dat je enerzijds vereist dat er een heatsink is, maar anderzijds niets van airflow voorzien hebt. Dat zou toch echt wel een design-flater zijn.
Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Netjes. Laat maar weten hoe ie bevalt.
Ik denk dat het wel even gaat duren, er kan aardig wat fout gaan dus die willen bij Sony wel zeker weten dat het niks bricked bv. Wel jammer dat we in NL nog niet aan de slag kunnen. Al zit ik wel te twijfelen om die stick alvast aan te schaffen net als jij omdat je niet weet of ze straks nog beschikbaar zijn als ie eenmaal is toegestaan. Liever, net als met mn gamepc, de massa een beetje voorzijn in deze periode.
Ja? Denk je dat er zoveel mensen ineens zo'n dure SSD gaan kopen als de PS5 de update krijgt? Ik denk niet dat het genoeg zal zijn om een merkbaar tekort te veroorzaken in de SSD markt en maak me daarom dus ook eigenlijk geen zorgen, ik denk dat ik hem sowieso pas later aanschaf, ben wel benieuwd wat de prijzen gaan doen, ik verwacht eigenlijk niet dat ze omhoog gaan, maar of ze dalen of voorlopig stagneren weet ik niet, de WD SN850 is in ieder geval al vanaf 223 naar 160 gegaan, benieuwd wat de andere SSD's gaan doen met name de Seagate FiraCuda 530 aangezien die een veel hogere Total Bytes Written hoeveelheid heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 03-08-2021 16:57 ]

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Twixie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Ik was die Reddit thread vandaag ook tegengekomen en heb wel niet alles gelezen maar er was toch sprake van dat die cover juist nodig is om voor de juiste airflow te zorgen.
Het zou me ook onzinnig lijken dat je enerzijds vereist dat er een heatsink is, maar anderzijds niets van airflow voorzien hebt. Dat zou toch echt wel een design-flater zijn.
Als ik de installatie instructies van Sony zelf bekijk hebben ze het ook niet over het terugplaatsen van het metalen kapje. Ik denk dat het juist verstandig is dat er geen gaten rondom de M.2 SSD bay zit. Als ik één ding weet over het inbouwen van M.2 SSD's is dat die kleine priegelige schroefjes altijd hun weg vinden naar het meest donkere en ontoegankelijke plek op aarde. :+ *beeld mezelf in dat ik druk mijn PS5 schud om het schroefje eruit te krijgen*

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:06:

Maakt dat uit? Er moet toch gewoon ondersteuning gebouwd worden voor games en getest worden zodat het klaar is voor de massa? Je wilt niet dat er straks weer veel problemen zijn en dat de TV's weer geen update hebben voor wie nu of straks een nieuwe TV koopt. Het is beter als dit alles gewoon out-of-the-box werkt, dan krijg je ook geen shitstorm achteraf.

Het is een mooie techniek die zeker gebruikt zal worden. Ik zie liever 50 dan 30 fps bv. Ik ben wel benieuwd of devs de gebruikers wel de mogelijkheid gaat geven om hogere FPS te unlocken. Ook bij andere dingen zie je nog wel eens dat ze achterlopen of geen zin hebben om iets te implementeren. VRR kan diezelfde kant op gaan en ik hoop dat Sony ook nog een beetje pushed om het mogelijk verplicht te maken voor toekomstige titels. Dat heeft ook als voordeel dat als er straks een nieuwe console uitkomt, deze ook gewoon hogere FPS kan halen.
VRR heeft niet zoveel met 30 fps of 50 fps te maken. Als de game stabiel 50fps speelt dan kan je dit zonder VRR prima aanbieden. Het enige wat VRR doet is dat de televisie tussendoor direct van refresh rate kan schakelen. Het is dus alleen van toepassing bij games die de fps niet kunnen vasthouden. Als je de game gewoon goed test en locked op de fps die hij stabiel kan draaien dan heb je VRR helemaal niet nodig.

Het maakt wel degelijk uit hoeveel mensen een tv hebben hebben met VRR of je iets implementeert. Het is bij launch geen prioriteit geweest om deze reden. Ik zelf zit er ook niet op te wachten, reden is dat mijn tv toch geen VRR ondersteunt. Ik heb liever dat er andere dingen aangepast worden zoals het verticaal kunnen tonen van trophies.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Verder heeft de concurrentie al VRR sinds dag 1, en ja dat gaat heel veel helpen, sowieso om van die 30fps af te komen.
VRR verhelpt dit niet. Zie mijn post hierboven.

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:23:
Ik ben dus wel een "power user", en kan sub-60 FPS gewoon niet uitstaan. Tuurlijk speel ik een game alsnog wel als die enkel 30 FPS ondersteund en ik de game wil spelen, maar ik ben daar gewoon heel gevoelig op.
Daarom vind ik het persoonlijk ook nog altijd heel erg jammer dat uit verscheidene onderzoeken (die developers aanhalen, heb ze nu niet klaarliggen) naar voren komt dat voor reviews graphics zwaarder tellen dan FPS. Games als Nioh kan ik nu op 120FPS spelen op mijn PS5, waar dat eerder niet mogelijk was. Dat heeft voor mij een veel hogere toegevoegde waarde dan dat ik een game ik 4k kan spelen (checkerboard of true, maakt mij niet uit).
Uiteraard is de PS5 aangesloten op een LG C9 met HDMI 2.1, dus ik probeer er ook echt gebruik van te maken.
Eens dat je als gebruiker gewoon een keuze moet hebben. Dat is natuurlijk geïntroduceerd bij de ps4 pro, helaas was alleen tomb raider die er echt actief gebruik van had gemaakt. Hopelijk wordt dit en blijft dit wel een standaard bij de ps5 dat je deze keuze hebt.

• Segafreak83
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

VRR verhelpt dit niet. Zie mijn post hierboven.
Wel dus, mits men niet 30fps locked.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

Wel dus, mits men niet 30fps locked.
Ze kunnen ook 40fps locken of 50 fps locken. Dan heb je ook geen VRR nodig. Als 40fps locken niet kan omdat die dit niet haalt, dan heb je toch ook niet zoveel aan een unlocked framerate? Dan schommelt de framerate tussen 30 en 40 fps. Of je daar dan direct blij van moet worden.... Dat hele VRR is voor mij ook meer overhyped...

• Segafreak83
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Ze kunnen ook 40fps locken of 50 fps locken. Dan heb je ook geen VRR nodig. Als 40fps locken niet kan omdat die dit niet haalt, dan heb je toch ook niet zoveel aan een unlocked framerate? Dan schommelt de framerate tussen 30 en 40 fps. Of je daar dan direct blij van moet worden.... Dat hele VRR is voor mij ook meer overhyped...
Daar zit juist het punt, daar locken ze niet op. Meestal is het voor console of 30 of 60fps.

Juist door de unlocked framerate schakelt je tv mee en heb je geen last van tearing en andere dingen.

Je hoeft het niet te gebruiken.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Daar zit juist het punt, daar locken ze niet op. Meestal is het voor console of 30 of 60fps.

Juist door de unlocked framerate schakelt je tv mee en heb je geen last van tearing en andere dingen.

Je hoeft het niet te gebruiken.
Ik snap wat het doel is. Maar het is ook op te lossen zonder VRR, als de ontwikkelaar een game locked op een andere framerate.

Overigens doet ratchet and clank dit wel, die heeft een 40fps modus.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Ik snap wat het doel is. Maar het is ook op te lossen zonder VRR, als de ontwikkelaar een game locked op een andere framerate.

Ik heb dat geprobeerd, maar dat lukt maar niet. Ik heb de originele HDMI kabel van de PS5 en XSX geprobeerd en mijn TV is toch echt 120Hz (Samsung Q80T). Maar heb er nu ook niet veel effort ingestoken aangezien het spel al uit was.

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, maar dat lukt maar niet. Ik heb de originele HDMI kabel van de PS5 en XSX geprobeerd en mijn TV is toch echt 120Hz (Samsung Q80T). Maar heb er nu ook niet veel effort ingestoken aangezien het spel al uit was.
Wat lukt precies niet?

• Caayn
  • Niet online
[...]

En dat is dus lastig getuige de hoeveelheid games die de target framerate niet weet vast te houden, ja dit is beter geworden maar nog steeds niet perfect. De games die dat wel weten te doen hebben doorgaans een enorme buffer/overhead om drops op te kunnen vangen en zelfs dan ben je niet 100% veilig.

40fps is de enige andere framerate die mooi bij de huidige 30/60/120Hz schermen en output modes past, alles onder 30 is niet realistisch. Binnen PAL kan een dev er eventueel voor kiezen om ook 50fps/100Hz te targeten maar dat is enkel PAL en consoles ondersteunen volgens mij geen 100Hz output. Met VRR ben je als dev veel vrijer, je zou bijv zelfs een framerate target van 48fps kunnen hebben zonder last te hebben van judder.

Het is een mooie extra die een dev *kan* gebruiken, niet moet gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Caayn op 04-08-2021 10:36 ]

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:44
Ram-G-maN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Als ik de installatie instructies van Sony zelf bekijk hebben ze het ook niet over het terugplaatsen van het metalen kapje. Ik denk dat het juist verstandig is dat er geen gaten rondom de M.2 SSD bay zit. Als ik één ding weet over het inbouwen van M.2 SSD's is dat die kleine priegelige schroefjes altijd hun weg vinden naar het meest donkere en ontoegankelijke plek op aarde. :+ *beeld mezelf in dat ik druk mijn PS5 schud om het schroefje eruit te krijgen*
Er zitten twee openingen in het SSD compartiment vlakbij de intake fan hierdoor krijg je een negatieve druk in het compartiment waardoor de warme lucht wordt verplaatst maar ik vermoed dat het niet veel uitmaakt of je het nu open of dicht laat.

• Hulleman
[...]

VRR is juist een fantastische ontwikkeling. Het locken van framerates op consoles is juist een beperkende maatregel doordat TV's nooit een variabele refreshrate konden aannemen.

Een game is nagenoeg nooit 100% locked op een bepaalde framerate. Er zijn ook al zat games die 120fps targeten en die droppen vaak genoeg dik onder de 100fps. VRR poetst de inconsistente frametimes weg. Uiteraard zit daar ook een bepaalde max op. Met VRR kan een framerate tussen de 40-60 soepeler aanvoelen dan locked 40.

Het is niet zo dat alles boven de 60fps per definitie soepel aanvoelt, alles heeft te maken met consistente frametimes. Een game die tussen de 80 en 120 fps schommelt voelt ook als judderfest aan op een tv zonder VRR, want inconsistente frametimes. Het feit dat dit op een PC monitor wel soepel aanvoelt is VRR, G-synch whatever.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 04-08-2021 11:00 ]

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:30:
[...]
En dat is dus lastig getuige de hoeveelheid games die de target framerate niet weet vast te houden, ja dit is beter geworden maar nog steeds niet perfect. De games die dat wel weten te doen hebben doorgaans een enorme buffer/overhead om drops op te kunnen vangen en zelfs dan ben je niet 100% veilig.

40fps is de enige andere framerate die mooi bij de huidige 30/60/120Hz schermen en output modes past, alles onder 30 is niet realistisch. Binnen PAL kan een dev er eventueel voor kiezen om ook 50fps/100Hz te targeten maar dat is enkel PAL en consoles ondersteunen volgens mij geen 100Hz output. Met VRR ben je als dev veel vrijer, je zou bijv zelfs een framerate target van 48fps kunnen hebben zonder last te hebben van judder.

Het is een mooie extra die een dev *kan* gebruiken, niet moet gebruiken.
PAL is iets wat alleen gebruikt werd met CRT's. PAL is 625 beeldlijnen en 25fps. De huidige standaard op lcd's zit er geen verschil tussen werelddelen. Mensen gebruiken PAL nog steeds om een bepaald gebied aan te duiden, maar de standaard wordt niet meer gebruikt.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

PAL is iets wat alleen gebruikt werd met CRT's. PAL is 625 beeldlijnen en 25fps. De huidige standaard op lcd's zit er geen verschil tussen werelddelen. Mensen gebruiken PAL nog steeds om een bepaald gebied aan te duiden, maar de standaard wordt niet meer gebruikt.
offtopic:
PAL gebruik ik om inderdaad een bepaalde regio aan te duiden. Dat doe ik, en andere, mede omdat doorgaans in deze regio nog steeds ondersteuning voor 25/50/100Hz wordt aangeboden op schermen, o.a. lineaire TV is volgens mij doorgaans nog steeds 50Hz. Het KPN kastje, wat ik tot vorig jaar gebruikte, deed bijvoorbeeld 1080@50Hz en wat ik zo rond zie wordt 4K+HDR content ook nog veelal op 50Hz gedaan bij lineaire TV.

De oude PAL resolutie wordt al lang niet meer gebruikt maar de frequency wordt nog wel veel gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 04-08-2021 11:19 ]

• NIB0R
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Ze kunnen ook 40fps locken of 50 fps locken. Dan heb je ook geen VRR nodig.
Dit is toch juist het hele probleem wat jij nu omschrijft. Je kan niet locken op 40 en 50. Want dan krijg je screen tearing. En daarom is er VRR.

De reden dat er nu 30 en 60hz modes zijn is omdat de (meeste) schermen 60hz zijn. Dus bij een 30hz modes laat je 2 keer hetzelfde frame zien. 30*2=60hz=geen tearing. Werkt allemaal prima.

Hoe ga je 40 of 50 hz laten zien? 60 kan je niet mooi delen door 40 of 50. 60/40=1.5. Elke 1.5 beeldcycle van je tv moet je het beeld vernieuwen. je kan niet op 0.5 refreshen. Dus tearing.

De enige reden waarom er nu ook een 40hz modes is is omdat een 120hz scherm weer wel door 40 deelbaar is. Deze modes is dus alleen mogelijk met een 120hz scherm. 120/40=3. Elke 3 frames van je tv een nieuw beeld.

Met VRR stap je af van de eis dat de refreshrate deelbaar moet zijn door je scherm. VRR voorkomt tearing.

Hier wat uitleg
Wikipedia: Screen tearing

Het zou je sieren als je je onjuistheden die je hierboven hebt geplaatst aanpast.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
Vandaag publiceerde Sony hun financiële kwartaalresultaten. Ik vat kort de hoofdpunten samen, voor meer info en fancy grafiekjes kan je naar deze Tweakblog van mij gaan (/shameless plug).
  • De omzet blijft stabiel, maar de operationele winst zakt in. Redenen? Verkopen van third-party titles en add-on content dalen; PS4 sales dalen vanzelfsprekend; PS5 hardware sales doen het goed maar worden met verlies verkocht; een stijging van algemene operationele kosten.
  • Tot en met 30 juni zijn er 10.1 miljoen PS5's verscheept (vs 10.4 miljoen PS4 consoles na drie kwartalen destijds).
  • Software sales dalen met meer dan 30% t.o.v. Q1 FY2020. Dit is geen verrassing gezien dat een uitzonderlijk lockdown kwartaal was. Dezelfde trend zagen we overigens bij Microsoft.
  • Het aantal Monthly Active Users daalt naar 104 miljoen, PS+ subscribers dalen naar 46.2 miljoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSMgQyFYtsrqrIogBz1BEIeq-2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Y8YqYiLTe1YotLQko6X6eFJ.png?f=fotoalbum_large

Bronnen

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 04-08-2021 11:33 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

Engineer Stewie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Ik heb een 70r dus vermoed hetzelfde. 120hz werkt op ps5 maar op 1080p. Niet op 4K.
Ik had warzone blijkbaar op 120hz modus. Heb het zelf maar uitgezet. Ga nu voor maar voor rt performance opties

• Engineer Stewie
Quakie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Ik heb een 70r dus vermoed hetzelfde. 120hz werkt op ps5 maar op 1080p. Niet op 4K.
Ik had warzone blijkbaar op 120hz modus. Heb het zelf maar uitgezet. Ga nu voor maar voor rt performance opties
Ik ga er nog eens naar kijken. Op XSX werkt het in elk geval wel. Moet dan de HDMI hersteken want heb maar 1 HDMI 2.1 ingang.

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07-2025
Engineer Stewie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Ik ga er nog eens naar kijken. Op XSX werkt het in elk geval wel. Moet dan de HDMI hersteken want heb maar 1 HDMI 2.1 ingang.
Ik weet niet of ik hiermee jullie vraag beantwoord, heb zelf een Q85R Samsung, en speel Warzone 4k en 120 hz, deze combinatie werkt alleen bij mij als ik geforceerd HDR uit zet.

Zal vast nog wel een update komen dat dit totaal plaatje wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 04-08-2021 13:20 ]

Verwijderd

NIB0R schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Dit is toch juist het hele probleem wat jij nu omschrijft. Je kan niet locken op 40 en 50. Want dan krijg je screen tearing. En daarom is er VRR.

De reden dat er nu 30 en 60hz modes zijn is omdat de (meeste) schermen 60hz zijn. Dus bij een 30hz modes laat je 2 keer hetzelfde frame zien. 30*2=60hz=geen tearing. Werkt allemaal prima.

Hoe ga je 40 of 50 hz laten zien? 60 kan je niet mooi delen door 40 of 50. 60/40=1.5. Elke 1.5 beeldcycle van je tv moet je het beeld vernieuwen. je kan niet op 0.5 refreshen. Dus tearing.

De enige reden waarom er nu ook een 40hz modes is is omdat een 120hz scherm weer wel door 40 deelbaar is. Deze modes is dus alleen mogelijk met een 120hz scherm. 120/40=3. Elke 3 frames van je tv een nieuw beeld.

Met VRR stap je af van de eis dat de refreshrate deelbaar moet zijn door je scherm. VRR voorkomt tearing.

Hier wat uitleg
Wikipedia: Screen tearing
Nu ga je er vanuit dat een paneel 1 refresh rate heeft (of soms 2, 60hz en 120hz). Echter kunnen LCD panelen wel switchen van native refresh rate. Zoals vroeger bij 1080P/60hz panelen die om moesten gaan met 24P content. Het display paste zijn refresh rate aan naar 48hz om op die manier toch 24hz content zonder judder te laten zien. (Dit allemaal zonder Motion interpolation). Displays met 120hz hadden dit later niet nodig omdat deze wel te delen is door 24.
Het zou je sieren als je je onjuistheden die je hierboven hebt geplaatst aanpast.
Ik vind dit op zich best een vooringenomen reactie. Aangezien je nu zegt dat jij sowieso gelijk hebt en ik niet. Dat ik daarom mijn post maar moet aanpassen. In een discussie is het ook goed om de andere partij aan te horen, wellicht heb je het misschien mis? Of zijn de feiten op meerdere manieren te interpreteren?

• Quakie

Quakie

quakelen

Engineer Stewie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Excuses. Jouw tv heeft 2.1 HDMI. De 70r niet.
Dan zou het moeten werken als je inderdaad HDR uitzet.

Pagina: 1 ... 143 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord