• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Caayn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
De console zal het ongetwijfeld ook wel kunnen in een game als F1 2021. Mogelijk zien wij het ook bij F1 2022 wanneer de devs langer de tijd hebben gehad met de console en de engine basis er al eerder in het ontwikkel proces ligt.
Zal me ook niks verbazen als het in F1 2022 sowieso beter en meer aanwezig zal gaan worden. Ben benieuwd, want als ik Ratchet & Clank en Spider Man voorbij zie komen, beloofd dat genoeg voor de toekomst. :*)

Rupsen, Rapsen.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Metian schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Zal me ook niks verbazen als het in F1 2022 sowieso beter en meer aanwezig zal gaan worden. Ben benieuwd, want als ik Ratchet & Clank en Spider Man voorbij zie komen, beloofd dat genoeg voor de toekomst. :*)
Ik ben benieuwd of ze ook voor de F1 serie gaan overschakelen naar de Frostbite engine. Zal wel een behoorlijke ingreep zijn, maar kwa rendertechnieken is dat natuurlijk wel een grote stap tegenover de Codemasters engine.

FIFA en Need for Speed moesten dat enkele jaren geleden ook doen. Ik denk dat EA het liefst ziet dat al hun franchises daar op runnen.

• Metian

Metian

Snert is vies

Rivandu schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Ik ben benieuwd of ze ook voor de F1 serie gaan overschakelen naar de Frostbite engine. Zal wel een behoorlijke ingreep zijn, maar kwa rendertechnieken is dat natuurlijk wel een grote stap tegenover de Codemasters engine.

FIFA en Need for Speed moesten dat enkele jaren geleden ook doen. Ik denk dat EA het liefst ziet dat al hun franchises daar op runnen.
Zou maar zo kunnen gaan gebeuren, is het niet volgend jaar zal het dat jaar erop wel gebeuren.
Qua development klinkt het wel logisch om alles binnen 1 engine te maken. Je kan hierop veel beter managen van verschillende games met verschillende engines (personeel verschuiven van team A naar team B om te ondersteunen etc).

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Recon24 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:46:
[Afbeelding]

Ook Norman Reedus heeft een instagram post gemaakt met het konijn uit Silent Hill.

Toch denk ik dat dit iets met MGS te maken heeft gezien de character erachter...
De oog patch zit aan de verkeerde kant. Snake had hem aan de andere kant.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Tenzij hij een selfie maakt. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Liggen de rechten van mgs niet volledig bij Konami en niet bij Kojima?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RaijRaij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:03:
Ja, echter de geruchten gaan al enige tijd dat ze licenties voor o.a. MGS, Silent Hill en Castlevania beschikbaar stellen aan 3rd parties waaronder Sony.

In ander nieuws: Kena is een maandje uitgesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5C3ARW92i8XndMa-7rQkyDYx2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5xMrIdJOyVpqL9HZw3CCDQl.jpg?f=fotoalbum_large

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Als je niet uitstelt hoor je er niet meer bij tegenwoordig ls game developer :)

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 19:08
kazuka schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:00:
[...]

Ja, echter de geruchten gaan al enige tijd dat ze licenties voor o.a. MGS, Silent Hill en Castlevania beschikbaar stellen aan 3rd parties waaronder Sony.

[Afbeelding]
Zonde, hier kijk ik wel echt naar uit! Geeft me echter wel meer de tijd om Control te finnishen :D

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Solidus had hem aan de andere kant. Maargoed het is een horror game en geen MGS natuurlijk.

Verwijderd

RaijRaij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:03:
Klopt, alleen Konami heeft geen grote focus meer op games. Ze hebben vooral PES (efootball) nog en de rest besteden ze tegenwoordig uit.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

MazeWing

The plot thickens...

Rivandu schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Volgens mij zijn ze in Fifa22 weer afgestapt van de frostbite engine. Daarnaast kan ik me nog herinneren hoe developers zich in allerlei bochten moesten wringen om een engine, primair bedoeld voor shooters, goed werkend te krijgen in een racespel en sportspel.

Ik heb dus liever een engine echt specifiek gemaakt voor dat genre, dan een “jack of all trades, master of non” engine voor alles dat geen shooter is!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:34
kazuka schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:00:
[...]

Als dat zo is en er komt een nieuwe MGS dan word ik echt helemaal gek! :D :D :D

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Metian schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Gek is het zeker niet, zou alleen toffer zijn als ze het ook gewoon gebruikte buiten de fotomodus om. Want als we kijken naar games zoals bijvoorbeeld Ratchet & Clank moet de PS5 het wel aankunnen..
Nah in Ratchet & Clank staat het wel aan (of is er de optie) maar dan wel met een framerate die je niet wil in een dergelijke racegame. Zeggen dat het in R&C kan en daarom ook in F1 lijkt mij iets te kort door de bocht.

Dan heb ik persoonlijk liever een (nog) hogere framerate.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Nah in Ratchet & Clank staat het wel aan (of is er de optie) maar dan wel met een framerate die je niet wil in een dergelijke racegame. Zeggen dat het in R&C kan en daarom ook in F1 lijkt mij iets te kort door de bocht.

Dan heb ik persoonlijk liever een (nog) hogere framerate.
R&C heeft anders ook een 60FPS RT mode, goed dan gaat de resolutie wat omlaag, maar daar kan ik prima mee leven, ik onderscheid 1080p en 4K toch alleen als ik dicht bij m'n TV ga zitten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Kalder schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:14:
[...]

R&C heeft anders ook een 60FPS RT mode, goed dan gaat de resolutie wat omlaag, maar daar kan ik prima mee leven, ik onderscheid 1080p en 4K toch alleen als ik dicht bij m'n TV ga zitten.
Ja ik speel zelf geen F1 maar misschien is een lagere resolutie daar ook een optie.
Ik vond het in R&C wel zichtbaar overigens, dus heb die op performance zonder RT gespeeld en dat was eigenlijk ook prima.

RT zag er op papier wel goed uit voor deze generatie consoles uitkomen maar nu ik wat games ermee gespeeld heb (WatchDogs3, R&C, Spiderman) geloof ik het wel eigenlijk en wil ik er geen resources meer voor opofferen.

• Recon24
Seagate confirms FireCuda 530 is PlayStation 5 ready
We have done some testing with Sony on the PlayStation 5 and today we can confirm that the FireCuda 530 with the heatsink has met all the PS5 requirements. With the PS5 design, the SSD card slot is very narrow, so there's not much room for the SSD to mount. However, with the FireCuda 530 – even with the heatsink on the top – the slim design allows for it to fit. Of course, the FireCuda 530 without the heatsink is slimmer, so both of them will fit into the PS5.”

– Country Manager for Seagate Technology, ANZ, Jeff Park

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:27
Recon24 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:
Seagate confirms FireCuda 530 is PlayStation 5 ready

[...]
Dus zou dit betekenen dat Sony ergens in de volgende weken het M.2 slot openzet?
Ik weet direct wat ik kan kopen voor mijn verjaardag.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Ja ik speel zelf geen F1 maar misschien is een lagere resolutie daar ook een optie.
Ik vond het in R&C wel zichtbaar overigens, dus heb die op performance zonder RT gespeeld en dat was eigenlijk ook prima.

RT zag er op papier wel goed uit voor deze generatie consoles uitkomen maar nu ik wat games ermee gespeeld heb (WatchDogs3, R&C, Spiderman) geloof ik het wel eigenlijk en wil ik er geen resources meer voor opofferen.
Afgezien van de iets lagere resolutie (praktisch niet zichtbaar op een normale kijkafstand) is er eigenlijk geen reden om performance boven performance RT te kiezen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Recon24
OFFICIAL: PS5 M.2 Storage expansion coming in the next update for beta users

For beta users: how to add an M.2 SSD to a PS5™ console

https://www.playstation.c...e/ps5-install-m2-ssd/#min

Afbeeldingslocatie: https://gmedia.playstation.com/is/image/SIEPDC/m2-heatsink-single-sided$en?$1600px$

[ Voor 41% gewijzigd door Recon24 op 29-07-2021 11:58 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25

RnB

@Recon24 Goed nieuws dat daar wat meer informatie over binnen sijpelt.

Toen ik in december 2020 mijn Western Digital SN850 kocht, hoopte ik die al snel te kunnen gebruiken als interne SSD. :P
Nu wordt ie gebruikt als externe SSD, wat na de nieuwste OS update ook wel lekker werkt moet ik zeggen. Maar ik ga toch liever intern, zodat ik ook de PS5 games erop kan zetten.

Laten we hopen dat het niet al te lang meer duurt.

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 13:31
Recon24 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:56:

[Afbeelding]
Oh nice. Dan hoop ik dat er snel benchmarks komen van de verschillende ssd's welke ik het best aan kan schaffen. Zit er al een tijdje op te wachten.

Had bijna al een 980 pro gekocht paar maanden geleden om er alvast klaar voor te zijn. Ik was namelijk bang dat de prijzen omhoog zouden schieten, als eenmaal bekend werd welke ssd's compatible zouden zijn. Maar nu ik zo zie dat er ook heatsinks aanbevolen/vereist zijn, lijkt mij het een slimme keus geweest om nog even te hebben gewacht. Heat kan een grote impact hebben op performance volgens mij.

edit: comma's

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
De eerste 10 miljoen zijn de deur uit, op naar de 100 miljoen: nieuws: Sony: PlayStation 5 is sinds release tien miljoen keer verkocht

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Metian

Metian

Snert is vies

Recon24 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:56:

Mooi! Nu maar is gaan kijken naar een tweede M.2 SSD die ook nog aan de specificaties gaat voldoen.
Er zullen ongetwijfeld binnenkort ook wel nieuwe M.2 SSDs uitkomen met labeltje PS5 ready e.d.

Maar als ik de prijzen zo zie in de pricewatch (met de minimale specificaties) gaat het niet goedkoop worden, althans voor 1TB of hoger.

Rupsen, Rapsen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:34

Superkiwi

Hoi doei

De Ever Given is vandaag in Rotterdam aangekomen; morgen wordt dat aantal verdubbeld :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Metian

Metian

Snert is vies

Donstil schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Ze hebben in F1 2021 nu ook een optie voor Quality of Performance. Dus hierin wordt ook al gebruik gemaakt met verschillende 'instellingen'. Dus een optie in de toekomst ala Spiderman / Ratchet & Clank is niet heel onwaarschijnlijk.

Uit eindelijk is RT ook wel beetje een 'gimmick' natuurlijk. Ziet er hip uit, maar daar blijft het ook bij. Denk dat het ook wel beetje per game verschillend is of je het wilt gebruikt of niet.

Rupsen, Rapsen.

MazeWing schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Afgezien van de iets lagere resolutie (praktisch niet zichtbaar op een normale kijkafstand) is er eigenlijk geen reden om performance boven performance RT te kiezen.
Ja ik zag het dus wel, zie mijn bericht hierboven.

RnB schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:00:
@Recon24 Goed nieuws dat daar wat meer informatie over binnen sijpelt.

Toen ik in december 2020 mijn Western Digital SN850 kocht, hoopte ik die al snel te kunnen gebruiken als interne SSD. :P
Nu wordt ie gebruikt als externe SSD, wat na de nieuwste OS update ook wel lekker werkt moet ik zeggen. Maar ik ga toch liever intern, zodat ik ook de PS5 games erop kan zetten.

Laten we hopen dat het niet al te lang meer duurt.
Is die ssd daar wel snel genoeg voor? Want deze is wel prima geprijsd.

AppleFan2007 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Dus zou dit betekenen dat Sony ergens in de volgende weken het M.2 slot openzet?
Ik weet direct wat ik kan kopen voor mijn verjaardag.
Met een prijs van minstens €250 voor 1TB kijk ik nog wel even de kat uit de boom.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25

RnB

Donstil schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Is die ssd daar wel snel genoeg voor? Want deze is wel prima geprijsd.
De SSD zal snel genoeg zijn ja, het is alleen even de vraag of ie ondersteund gaat worden door de PS5.
Toentertijd bracht Western Digital de SN850 naar buiten als zijnde PS5-compatible, maar dat is dus wel wat anders dan PS5-certified.

Prijs is overigens meer dan prima, ik heb de mijne in december voor veel meer gekocht.... :/
RnB schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:28:
[...]

De SSD zal snel genoeg zijn ja, het is alleen even de vraag of ie ondersteund gaat worden door de PS5.
Toentertijd bracht Western Digital de SN850 naar buiten als zijnde PS5-compatible, maar dat is dus wel wat anders dan PS5-certified.

Prijs is overigens meer dan prima, ik heb de mijne in december voor veel meer gekocht.... :/
Nou hij is 5000 MB/s schrijven maar Sony is een beetje onduidelijk over de benodigde schrijf snelheid zie ik op de frontpage.

Prima prijsje wel, ik zet hem op de shortlist.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Sony laat het aan de SSD-fabrikant/consument over, dit is wel heel erg makkelijk afschuiven van 'het werkt, maar vraag ons niet hoe'.

Mocht je nog geen SSD hebben gekocht dan is het misschien verstandig om even af te wachten of SSD-fabrikanten gaan promoten welke schijhven met de PS5 werken of dat het bijvoorbeeld uit reviews/ervaringen terug komt.
Donstil schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Nou hij is 5000 MB/s schrijven maar Sony is een beetje onduidelijk over de benodigde schrijf snelheid zie ik op de frontpage.

Prima prijsje wel, ik zet hem op de shortlist.
Schrijf snelheid is voor games ook niet heel belangrijk, het gaat meer om de leessnelheid volgens mij, daar geeft Sony het volgende over aan:
Sequential read speed: 5,500MB/s or faster is recommended
Recommended is alleen niet per se verplicht, dus heb geen idee of langzamere SSDs ook zullen gaan werken.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:27
Kalder schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Schrijf snelheid is voor games ook niet heel belangrijk, het gaat meer om de leessnelheid volgens mij, daar geeft Sony het volgende over aan:

[...]

Recommended is alleen niet per se verplicht, dus heb geen idee of langzamere SSDs ook zullen gaan werken.
Dan ga je over een paar weken overal lezen dat sommige games niet werken. Mensen die geïnformeerd zijn weten dat een minimum snelheid is vereist voor PS5 games maar noobs weten dat niet.
Die gaan dan gewoon zeggen dat het alleen aangeraden was en niet verplicht.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als er daadwerkelijk geen ondergrens is, wat ik mij bij de daadwerkelijk firmware release niet kan voorstellen, ben ik benieuwd hoe laag je kan gaan voordat sommige games breken. Ik verwacht dat veruit de meeste games gewoon vrolijk doordraaien, al zij het wat trager, en de transities bij bijvoorbeeld een R&C zullen wat langer duren (terug naar de duratie van de pre-release trailers/footage bijv.). Bij Spiderman (door zo'n buis/schacht naar buiten springen/vliegen) en bij Demon Souls ben ik wel benieuwd wat er gebeurd en wat voor eventuele fail-safes erin gebouwd zitten.

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 22:36
Kan me haast niet voorstellen dat het niet gaat werken als je een 5000 MB/s tov een 5500 MB/s hebt.
Als je een beetje benchmarks kijkt van de laatste jaren is het verschil zo klein tussen de beste en de middenmoot in real world load.

Computer nr 486 denk ik..

• Recon24
You can now enjoy 3D audio through your TV speakers.
To enable 3D audio for your TV speakers, go to [Settings] > [Sound] > [Audio Output], and then turn on [Enable 3D Audio for TV Speakers].
You can also measure the acoustics of your room using the microphone on your DualSense wireless controller to apply the 3D audio setting that’s optimised for your room.
Wel in beta op het moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 29-07-2021 15:39 ]

Recon24 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:39:
You can now enjoy 3D audio through your TV speakers.

[...]

Wel in beta op het moment.
Dat is best wel goed nieuws, dat houd dus in dat het nu via HDMI te doen is.

https://www.bizjournals.c...s/2008/05/12/daily19.html
"History has shown us that the first company to reach 10 million in console sales wins the generation battle," said Don Mattrick
:+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Iemand hier Observer System Redux gespeeld? Had hem van de week in de sale meegepikt. En ondertussen uitgespeeld. Maar man, man wat een weird vage game, met een zeer matige gameplay. Soort veredelde walking simulator in heel kleine ruimtes. Enige pluspunt is dat het soms met HDR wel mooi is qua belichting ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:43:
Iemand hier Observer System Redux gespeeld? Had hem van de week in de sale meegepikt. En ondertussen uitgespeeld. Maar man, man wat een weird vage game, met een zeer matige gameplay. Soort veredelde walking simulator in heel kleine ruimtes. Enige pluspunt is dat het soms met HDR wel mooi is qua belichting ...
Ik heb de originele Observer gespeeld en ik vond het echt een fantastische game. Beetje zoals SOMA. Ook een waanzinnige game. Maar niet voor iedereen inderdaad.

Verwijderd

https://www.videogameschr...hout-headphones-and-more/

Ik zit de rest even door te lezen, maar hier ben ik heel blij mee:
trophies will now be displayed vertically instead of horizontally, allowing more information about each one to be displayed by default.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dutchgio schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:46:
Sony laat het aan de SSD-fabrikant/consument over, dit is wel heel erg makkelijk afschuiven van 'het werkt, maar vraag ons niet hoe'.
Erg slecht dit inderdaad, eerst ons maanden aan het lijntje houden, we moeten het uitzoeken, bla bla bla.

Had nu gewoon een lijstje gemaakt in samenwerking met een paar fabrikanten, deze zijn nu verkrijgbaar, lijst wordt later aangevuld ofzo.

Voorlopig zijn de prijzen nog te hoog, maar het gaat om het idee.

• Segafreak83
Kalder schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:13:
[...]

[...]

Mijn vermoeden is dat bepaalde games gewoon keihard gaan crashen, die hebben op bepaalde punten / tijd het volgende stukje data nodig en als dat er niet is, poef, error x.
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Erg slecht dit inderdaad, eerst ons maanden aan het lijntje houden, we moeten het uitzoeken, bla bla bla.

Had nu gewoon een lijstje gemaakt in samenwerking met een paar fabrikanten, deze zijn nu verkrijgbaar, lijst wordt later aangevuld ofzo.

Voorlopig zijn de prijzen nog te hoog, maar het gaat om het idee.
Deze info is voor de beta testers en niet voor het grote publiek. Een mooi lijstje is natuurlijk altijd beter maar ik vind het in deze fase ook minder boeiend. Als het voor het grote publiek wordt uitgerold zullen ze toch het eea juridisch dicht moeten timmeren, want als ze problemen krijgen met gamers die klagen dat R&C niet goed werkt dan komen ze niet weg met: "Sequential read speed: 5,500MB/s or faster is recommended"

• Segafreak83
cold_as_ijs schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Deze info is voor de beta testers en niet voor het grote publiek. Een mooi lijstje is natuurlijk altijd beter maar ik vind het in deze fase ook minder boeiend. Als het voor het grote publiek wordt uitgerold zullen ze toch het eea juridisch dicht moeten timmeren, want als ze problemen krijgen met gamers die klagen dat R&C niet goed werkt dan komen ze niet weg met: "Sequential read speed: 5,500MB/s or faster is recommended"
Nu nog beta testen, wel een beetje laat, niet?

We zullen zien waar ze straks mee komen, verwacht niet dat ze veel aan zullen passen aan de tekst.
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:11:
[...]

We zullen zien waar ze straks mee komen, verwacht niet dat ze veel aan zullen passen aan de tekst.
Lijkt me vrij logisch dat wanneer je een feature uitrolt het eerst gaat beta testen en dat niet de consumenten laten doen (wat in realiteit wel gebeurd want de meeste zijn gewoon consumenten).

• Segafreak83
cold_as_ijs schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Lijkt me vrij logisch dat wanneer je een feature uitrolt het eerst gaat beta testen en dat niet de consumenten laten doen (wat in realiteit wel gebeurd want de meeste zijn gewoon consumenten).
Je hebt als producent zijnde toch allang een test opstelling staan met een paar PS5's, stapel SSD's ernaast, erin en testen maar.

Zo niet, dan verwacht ik straks een hoop vervelende berichten van gamers die een SSD gekocht hebben en de boel niet (goed / snel genoeg) werkt.

Sorry hoor, maar vind dit echt knullige communicatie en manier van uitvoeren.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Je hebt als producent zijnde toch allang een test opstelling staan met een paar PS5's, stapel SSD's ernaast, erin en testen maar.

Zo niet, dan verwacht ik straks een hoop vervelende berichten van gamers die een SSD gekocht hebben en de boel niet (goed / snel genoeg) werkt.

Jij hebt echt een bijzondere kijk op dingen... Een testlab en een test met miljoen real-life gebruikers is wat anders

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2021 17:23 ]

• Segafreak83
418O2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Jij hebt echt een bijzondere kijk op dingen... Een testlab en een test met miljoen real-life gebruikers is wat anders
Natuurlijk zit er een verschil tussen testlab en miljoenen gebruikers.

Maar het lijkt net of ze helemaal niets getest hebben, de boel over de schutting gegooid en zoek het maar uit.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13

spaceboy

Op grote hoogte

cold_as_ijs schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Ik heb de het niet zo goed kunnen terugvinden, maar is er bekend wanneer "het grote publiek" een update krijgt waarmee je de SSD kunt gaan vervangen? Is daar zicht op?

Ik heb weinig trek om te gaan beta-testen, maar als ik een duidelijk lijstje krijg (met ervaringen van mensen dat het prima werkt) dan ren ik gelijk naar de winkel om een 2 TB schijf te halen... :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Natuurlijk zit er een verschil tussen testlab en miljoenen gebruikers.

Maar het lijkt net of ze helemaal niets getest hebben, de boel over de schutting gegooid en zoek het maar uit.
Je hebt toch geen invloed op de custom firmware wat andere fabrikanten gebruiken in de toekomst?
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:18:
[...]

ja dat is de alfa test.
op een paar consoles heb je gewoon niet genoeg statistiek om alle eventuele reliability issues te vinden. Door mensen te laten inschrijven op een beta programma kan je veel meer issues vinden en veel sneller. Voor je het weet ziet er iets niet lekker in een bepaalde batch wat alleen door een bepaalde feature naar boven komt.

Als er niet te veel issues worden gevonden kunnen we het vast wel over een maand of 2 gaan gebruiken.
spaceboy schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb de het niet zo goed kunnen terugvinden, maar is er bekend wanneer "het grote publiek" een update krijgt waarmee je de SSD kunt gaan vervangen? Is daar zicht op?

Ik heb weinig trek om te gaan beta-testen, maar als ik een duidelijk lijstje krijg (met ervaringen van mensen dat het prima werkt) dan ren ik gelijk naar de winkel om een 2 TB schijf te halen... :+
geen idee hoe lang het bij sony duurt. Zal 1-2 maanden zijn verwacht ik zo. Ik weet dat ik bij Apple een maand of 3 4 heb moeten wachten tussen beta test en release om de dual sense te kunnen gebruiken. Dus als er teveel issues zijn kan het zomaar langer duren.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:04

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Weer eens wat anders dan de standaard performance and stability improvements running gag :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

AppleFan2007 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Dan ga je over een paar weken overal lezen dat sommige games niet werken. Mensen die geïnformeerd zijn weten dat een minimum snelheid is vereist voor PS5 games maar noobs weten dat niet.
Die gaan dan gewoon zeggen dat het alleen aangeraden was en niet verplicht.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het zonder problemen zou werken maar waarom maken ze er dan niet gewoon van:
"Sequential read speed: 5,500MB/s or faster is recommended required"

Misschien dat minder snel ook wel geaccepteerd wordt straks maar dat je daar net als met een externe schijf dan geen PS5 games vanaf kan spelen ofzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 29-07-2021 20:10 ]

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat het zonder problemen zou werken maar waarom maken ze er dan niet gewoon van:
"Sequential read speed: 5,500MB/s or faster is recommended required"

Misschien dat minder snel ook wel geaccepteerd wordt straks maar dat je daar net als met een externe schijf dan geen PS5 games vanaf kan spelen ofzo...
Of ze willen in de test nou juist testen wat lagere snelheden doen met games?

Of games werken gewoon op langzamere ssd's alleen dan langzamer?

We weten het niet, dat kunnen alleen de bèta testers beantwoorden denk ik.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Eurogamer heeft een lijstje met SSD's gemaakt die aan de specificaties voldoen: https://www.eurogamer.net...impression=true#section-2

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Over een paar minuten is er een livestream van Anapurna Interactive met o.a beelden van Stray:

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:37
Chaoss schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:29:
Eurogamer heeft een lijstje met SSD's gemaakt die aan de specificaties voldoen: https://www.eurogamer.net...impression=true#section-2
Dus nog niet echt veel goedkoper dan die van de Xbox zo te zien. Die zit momenteel rond de €219 (en die heeft geen heatsink nodig).

Kwam deze ook nog tegen:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bijna 5 minuten aan nieuwe gameplay van Stray, ziet er echt goed uit! Release begin 2022.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ziet er idd leuk uit! en dat zegt iemand als ik die irl een hekel aan katten heeft :+

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2021 21:47 ]

Martinspire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Dus nog niet echt veel goedkoper dan die van de Xbox zo te zien. Die zit momenteel rond de €219 (en die heeft geen heatsink nodig).

Kwam deze ook nog tegen:

[Twitter]
Volgens mij zit je in t verkeerde topic :F

Maar die van de PS is gewoon vele malen sneller en heeft dus wel een heatsink nodig, en kan tot zo groot (TB) als dat je wil en kunt betalen, ipv dat je vast zit aan 1 grootte.

Daarbij gaan die gaanderweg gewoon sneller goedkoper worden itt. dan die van de concurrentie.

En wat is je punt met dat Twitter bericht? Dat PS gamers wél gewoon zonder problemen een schroevendraaiertje kunnen hanteren? :F

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Kwam deze ook nog tegen:

[Twitter]
Hoeft toch ook niet direct goedkoper te zijn? Komt wel als dit een meer gangbare snelheid wordt bij pc's.

Als het goed is hoef je maar 1 keer je ssd er in te stoppen. Dus alsnog ben je er maar een paar minuten mee zoet.
poor Leno schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Volgens mij zit je in t verkeerde topic :F

Maar die van de PS is gewoon vele malen sneller en heeft dus wel een heatsink nodig, en kan tot zo groot (TB) als dat je wil en kunt betalen, ipv dat je vast zit aan 1 grootte.

Daarbij gaan die gaanderweg gewoon sneller goedkoper worden itt. dan die van de concurrentie.

En wat is je punt met dat Twitter bericht? Dat PS gamers wél gewoon zonder problemen een schroevendraaiertje kunnen hanteren? :F
Nee, PS5 owners verdienen een biertje na het installeren van de SSD! Dat alleen al is een reden om de PS5 over de XsX te verkiezen >:)
kazuka schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:39:
Bijna 5 minuten aan nieuwe gameplay van Stray, ziet er echt goed uit! Release begin 2022.

[YouTube: Stray - Gameplay Walkthrough | PS5, PS4]
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/wZLNcsgDRsui30iypK8hJWTxHX6172jgSkLn_J0L0BfWV7qKPwWAAdnFHCq9IimAaabiA4n08GxekldSW_GAZToalbWlECS1M4bscHIQ1sWvjOFJ8Uc6bV6NU9Ix9SnRnThT_liKj_Wbig8or3RVXKUBJf4sa6lyFeU

Wel jammer dat ie is uitgesteld.. zou eig Oktober dit jaar komen..
Ook wel toeval. Ik ging vandaag nog even op zoek naar de release datum van Stray, omdat dat de titel was die op basis van trailers bij PS5 launch mijn kinderen het meest aansprak. Enkele uren later krijgen we nieuws van deze titel :p.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Twixie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:20:
Ook wel toeval. Ik ging vandaag nog even op zoek naar de release datum van Stray, omdat dat de titel was die op basis van trailers bij PS5 launch mijn kinderen het meest aansprak. Enkele uren later krijgen we nieuws van deze titel :p.
Als jij nu eens gaat googlen op GT7.. :P

Net Detroit become human afgerond. Ook dit was weer een masterpiece. Tov eerdere quantic dream spellen deed deze mij lang niks. Het einde was wel goed overigens, de QTE’s waren eindelijk uitdagend en het verhaal raakte bij mij de juiste snaar. Nu is het weer tijd voor backlog bingo: Metro, maffia en dark souls trilogy liggen, daarnaast nog toppers als deathstranding , got en tlou2 en dan mis ik er nog een paar. First world problems 😉. Denk nu dat het maffia gaat worden

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gistermiddag R&C uitgespeeld, erg mee vermaakt _/-\o_

Daarna begonnen met A Plague Tale, game ziet er mooi uit met de PS5 update maar je ziet vooral aan de animaties dat het een low budget game is. Wel een Orginele setting en verhaal. Wat mij betreft toffe PS+ titel.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 08:24 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Op zich wel een rare move van Sony dat ze een beetje loslaten van de snelheid van de benodigde SSD. Die snelle SSD is juist een van USPs van de PS5. Voorlopig heb ik genoeg aan huidige interne opslag en een externe SSD. Ik speel nooit veel games tegelijkertijd en ik zet de PS5 games die ik speel wel op de interne SSD ...

We zullen zien hoe dit verhaal uitpakt, je wil toch niet ineens laadtijden krijgen, of popin van assets in een game als R&C...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Aankomende firmware update voor de PlayStation 5 komt met nog veel meer features :)

Nog geen mapjes kunnen maken, en nog steeds geen mogelijkheid om party's uit te zetten }:|

• Metian

Metian

Snert is vies

Ben benieuwd hoe dat 3D audio gaat werken vanuit de TV / Soundbars. Toch maar is gaan uitproberen als de update daadwerkelijk uit is.

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:18:
Aankomende firmware update voor de PlayStation 5 komt met nog veel meer features :)

Nog geen mapjes kunnen maken, en nog steeds geen mogelijkheid om party's uit te zetten }:|
Optie tot 3D audio via tv-speakers is toegevoegd. Je kunt de akoestiek van je kamer meten via de microfoon op je DualSense controller. Hierdoor kan de optimale afstelling bepaald worden.
Ik hoop dat het dan ook meteen werkt over een AV-receiver voor surround opstellingen, 3D over TV-speakers is natuurlijk absoluut niet interessant, vraag me af of het allemaal nog beter gaat klinken of dat het gewoon min of meer een gimmick zal zijn.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
poor Leno schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:07:
[...]

[Afbeelding]

Wel jammer dat ie is uitgesteld.. zou eig Oktober dit jaar komen..
Hmmm ik hou niet van katten. Ik spring 10x van het balkon en verwijder ‘m dan :+

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlP8WJw.png

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRKEY6uVcVrRBDr3ZF4FNOgsheRExIx9Xri_w&usqp=CAU

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQd1GDKsKOA6K62O5iikQZUwftiOzxhM0tGA&usqp=CAU

Wat het ook is, je gelooft toch niet meer dat het hier gaat om een kleine indie developer onderhand?

[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 30-07-2021 10:31 ]

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:24:
[...]

[...]

Ik hoop dat het dan ook meteen werkt over een AV-receiver voor surround opstellingen, 3D over TV-speakers is natuurlijk absoluut niet interessant, vraag me af of het allemaal nog beter gaat klinken of dat het gewoon min of meer een gimmick zal zijn.
Het zal klinken als Spatial audio (3D Audio) had Philips vroeger ook al.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:18:
A nice zitten paar leuke dingen tussen, vooral deze:
Spelers kunnen het Control Centre nu meer vrijelijk indelen door de opties onderaan het scherm zelf qua volgorde in te stellen.
Deze is wel handig voor mensen die soms per abuis de verkeerde (PS4) versie opstarten, zelf nooit problemen mee gehad:
Op het Home scherm en in de bibliotheek worden de platformen per game nu duidelijk aangegeven. Heb je zowel de PS4- als PS5-versie van een bepaalde game geïnstalleerd staan, dan worden deze naast elkaar weergegeven. Iconen geven duidelijk de versie aan.
3D audio via soundbar ben ik wel benieuwd naar maar verwacht er geen wonderen van. Mapjes aanmaken boeit me totaal niet, maar ik ben zo iemand die 1-2 games tegelijk speelt. maar die feature zal er uiteindelijk wel komen. Ben benieuwd wanneer de final versie van deze update komt.

Zitten hier mensen die aan het beta programma meedoen?

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 10:59 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Het zal klinken als Spatial audio (3D Audio) had Philips vroeger ook al.
Nouhja vroeger... heb een paar jaar gelden een soundbar van Philips (Fidelio B5) waarbij je ook dmv een microfoon in de ab je ruimte 'meet' waarmee de soundbar automatisch de spacial audio instelt. Werkt het beste wanneer je een ruimte hebt met rechte wanden en veel reflectie van geluid.

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Nouhja vroeger... heb een paar jaar gelden een soundbar van Philips (Fidelio B5) waarbij je ook dmv een microfoon in de ab je ruimte 'meet' waarmee de soundbar automatisch de spacial audio instelt. Werkt het beste wanneer je een ruimte hebt met rechte wanden en veel reflectie van geluid.
Klopt, maar eigenlijk is die hele 3D audio, oude wijn in nieuwe zakken :)

Philips reclame voor Spetial Stereo uit juli 1980

Lees ook voor de grap de tekst onder de foto ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVq1sGK2vrlLlgdMFr6V3x8tqkw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/D8PtuITkuGVEz35aAouCJAdW.webp?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:53:

Zitten hier mensen die aan het beta programma meedoen?
Is helaas niet beschikbaar in de Benelux:

You must be located in one of the following regions or countries: United States, Canada, Japan, United Kingdom, France, Germany
Segafreak83 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Nou dit is nog een selecte groep, daar is nog wel wat voor te zeggen. De DualSense controller wordt ook gebetatest maar dan gewoon bij alle kopers :+

Kalder schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:24:
[...]

[...]

Ja en anders je receiver op “all channel stereo”.
Want meer is het output signal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-07-2021 11:40 ]

Verwijderd

Recon24 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:28:
[Twitter]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat het ook is, je gelooft toch niet meer dat het hier gaat om een kleine indie developer onderhand?
Die eerste screenshot is weinig uit te halen. Die andere twee screenshots waar komen die vandaan? Dat is toch niet van abandoned?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Returnal uitgespeeld, 28 uur en 38 deaths verder :P

Ik ben eigenlijk niet echt van de rogue-likes maar de gameplay loop zit zo ontzettend goed in elkaar dat ik het geen probleem vond om opnieuw door de biomes te gaan. Echt een van de verrassingen tot nu toe en een duidelijk signaal dat Housemarque ook een zeer geslaagde AAA game kan maken. Audio, soundtrack en verhaal waren ook van zeer hoog niveau. En sommige boss-fights waren echt epic.

Nu zeer benieuwd wat hun volgende project wordt, jammer dat we er waarschijnlijk wel weer 3-4 jaar op moeten wachten.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:02
Klopt het dat de Ps4 versie van sackboy een gratis upgrade naar PS5 krijgt? Het prijsverschil is ruim 20€

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:57:
Klopt het dat de Ps4 versie van sackboy een gratis upgrade naar PS5 krijgt? Het prijsverschil is ruim 20€
Ja, ik heb de PS4 versie cadeau gekregen. Opgestart op de PS5 kreeg ik hem niet want ik moest kennelijk eerst de PS5 update downloaden. Deed ie niet automatisch. En ik maar afvragen waarom ie de game niet wilde starten.

• Recon24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Die eerste screenshot is weinig uit te halen. Die andere twee screenshots waar komen die vandaan? Dat is toch niet van abandoned?
PT silent hill.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wel apart hoor nog steeds dat de dualsence zoveel issues heeft. Maar heb vanaf dag 1 2 dualsence controllers en een dock, en heb nog steeds geen enkele issues met de controller. Geen stick drift geen accu issues niks. Werken perfect en ben er ook nu aan gewend had in begin na paar uur kramp maar eigenlijk al maanden niet meer. Misschien omdat ik rustige games speel en geen spastische shooters dat dit verschilt maar tot nu toe echt blij ermee, beste controller ooit gebruikt.

En lees nu war over een beta firmware die de m2 slot opent. Leuk om meteen alle concern trolls te lezen op de frontpage die blijkbaar zo begaan zijn met de ps5 gamers. Laten we eerst even wachten tot het uit beta is en alles getest is om een oordeel erover te geven. Ben zelf van mening dat dit een betere optie is dan een de concurrentie heeft puur dar je hier keuze hebt. Maar daarentegen is daar wel de garantie dat het 100% werkt dus daar betaal je ook weer voor. Ik ben meer van het beetje uitzoeken en zelf leuke deal vinden en erin zetten. Maar sony gaat vast en zeker zelf ook mer hun eigen oplossing komen of een samenwerking of met labels/stickers die aangeven dit 100% werkt.

Zag verder de overige lijst nieuwe features in de firmware en was groot en ben blij dar er eindelijk wat verandert, was wel tijd voor verbetering, is 1 van de weinige punten die ik heb voor ps5. De UI en de features ervan.

Zit ondertussen ook diep in ghost of thusima en na denk 10uur begon eindelijk te klikken, en heb nu echt veel plezier ermee. Speelt heerlijk en ziet er soms gewoon echt prachtig uit zeker icm 60fps is gewoon echt baas! En is eigenlijk wat ik van een Assassin's Creed verwacht maar dan ook stuk beter en leuker( imho uiteraard is kwestie van smaak, ik vind ac sinds black flag echt geen zak meer aan).
Mooiste vind ik de onweersbuien die dan de hele sfeer veranderen, en dan icm headset en lg oled ziet er prachtig uit en klinkt bruut. En dan ineens breekt de zon door maar bliksemt nog steeds, dat sfeertje is gewoon perfect. Lekker met je paard door de bloemen velden rennen.

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 30-07-2021 13:04 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:58:
Wel apart hoor nog steeds dat de dualsence zoveel issues heeft. Maar heb vanaf dag 1 2 dualsence controllers en een dock, en heb nog steeds geen enkele issues met de controller. Geen stick drift geen accu issues niks. Werken perfect en ben er ook nu aan gewend had in begin na paar uur kramp maar eigenlijk al maanden niet meer. Misschien omdat ik rustige games speel en geen spastische shooters dat dit verschilt maar tot nu toe echt blij ermee, beste controller ooit gebruikt.
Ooh zeg dat nou niet! Straks ben je ook aan de beurt :P

Ik heb persoonlijk drie defecte witte gehad en heb nu een “perfecte” zwarte. Zou geen nieuwe versie moeten zijn maar voelt na al die weken nog als nieuw.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Ooh zeg dat nou niet! Straks ben je ook aan de beurt :P

Ik heb persoonlijk drie defecte witte gehad en heb nu een “perfecte” zwarte. Zou geen nieuwe versie moeten zijn maar voelt na al die weken nog als nieuw.
Apart, maja als zo is effe bol.com contacten en krijg nieuwe, ging mij meer om hoe verschil het soms is tussen gebruikers. Nou ben ik altijd heel zuinig en relaxed met mijn spullen en zoals gezegd speel geen high pace spastische games. Dus dat scheelt al een hoop denk.

Misschien slim om vanuit sony een deadzone optie in een firmware te verwerken. Geloof dat ghost of thusima dar in de settings heeft voor stick drift klachten. Want er zit in sommige games gewoon nagenoeg geen deadzone in dus dan valt stick drift ook gelijk veel meer op.

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 30-07-2021 13:08 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:06:
[...]

Apart, maja als zo is effe bol.com contacten en krijg nieuwe, ging mij meer om hoe verschil het soms is tussen gebruikers. Nou ben ik altijd heel zuinig en relaxed met mijn spullen en zoals gezegd speel geen high pace spastische games. Dus dat scheelt al een hoop denk.

Misschien slim om vanuit sony een deadzone optie in een firmware te verwerken. Geloof dat ghost of thusima dar in de settings heeft voor stick drift klachten. Want er zit in sommige games gewoon nagenoeg geen deadzone in dus dan valt stick drift ook gelijk veel meer op.
Ja ben op zich ook wel zuinig op mijn spullen. De problemen die ik had (2x stickdrift, 1x geen rumble) waren ook niet gerelateerd aan slordigheid verder.

Ik vind dat overigens nooit zo spannend, hoort toch een beetje bij early adapter zijn etc en Bol heeft ze altijd netjes gecrediteerd.

Verwijderd

v8power67 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:58:

En lees nu war over een beta firmware die de m2 slot opent. Leuk om meteen alle concern trolls te lezen op de frontpage die blijkbaar zo begaan zijn met de ps5 gamers. Laten we eerst even wachten tot het uit beta is en alles getest is om een oordeel erover te geven. Ben zelf van mening dat dit een betere optie is dan een de concurrentie heeft puur dar je hier keuze hebt. Maar daarentegen is daar wel de garantie dat het 100% werkt dus daar betaal je ook weer voor. Ik ben meer van het beetje uitzoeken en zelf leuke deal vinden en erin zetten. Maar sony gaat vast en zeker zelf ook mer hun eigen oplossing komen of een samenwerking of met labels/stickers die aangeven dit 100% werkt.

Zag verder de overige lijst nieuwe features in de firmware en was groot en ben blij dar er eindelijk wat verandert, was wel tijd voor verbetering, is 1 van de weinige punten die ik heb voor ps5. De UI en de features ervan.

Zit ondertussen ook diep in ghost of thusima en na denk 10uur begon eindelijk te klikken, en heb nu echt veel plezier ermee. Speelt heerlijk en ziet er soms gewoon echt prachtig uit zeker icm 60fps is gewoon echt baas! En is eigenlijk wat ik van een Assassin's Creed verwacht maar dan ook stuk beter en leuker( imho uiteraard is kwestie van smaak, ik vind ac sinds black flag echt geen zak meer aan).
Mooiste vind ik de onweersbuien die dan de hele sfeer veranderen, en dan icm headset en lg oled ziet er prachtig uit en klinkt bruut. En dan ineens breekt de zon door maar bliksemt nog steeds, dat sfeertje is gewoon perfect. Lekker met je paard door de bloemen velden rennen.
Herkenbaar en ik denk er net zo over, er staat namelijk ook een hoop onzin op het internet en ja daar ben ik ook (lichtjes) in mee gegaan. Totdat ik het onderstaande filmpje bekeek van Tronicsfix, en ook mijn 'jacht' begon naar deze ECHT next gen machine..

Tekst gaat verder onder de video ;)

Zo 'broken' waren ze namelijk niet, de helft deed het gewoon en lees ook even deze onderstaande reactie.

I don’t know what surprises me more the fact that he’s fixing 13 PS5’s or the fact that 13 people broke their PS5 this quick.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:16:
[...]
Zo 'broken' waren ze namelijk niet, de helft deed het gewoon en lees ook even deze onderstaande reactie.

I don’t know what surprises me more the fact that he’s fixing 13 PS5’s or the fact that 13 people broke their PS5 this quick.
Wat me nog meer verrast is dat 100% van de mensen garantie zou moeten hebben.
Dat er consoles sneuvelen is normaal, 10 miljoen units en 1% uitval geeft 100.000 kapotte PS5’s…
Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Wat me nog meer verrast is dat 100% van de mensen garantie zou moeten hebben.
Dat er consoles sneuvelen is normaal, 10 miljoen units en 1% uitval geeft 100.000 kapotte PS5’s…
Dat hij ze heeft betekend dan ook niet dat er geen garantie verleent is.

Verder eens, 1% a 2% defecten is voor consumenten elektronica gewoon de norm en dat zijn er al snel veel bij dit soort aantallen, maar dat maakt het niet minder vervelend of onwaar als het je treft.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 30-07-2021 17:08 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:16:

en lees ook even deze onderstaande reactie.

Dit impliceert dat die 13 mensen de console zelf defect gemaakt hebben maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Ik ken persoonlijk twee mensen die een DOA hadden (uit de release batch) en ook hier in de topics kwam dat voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 30-07-2021 17:06 ]

• Engineer Stewie
Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Dat hij ze heeft betekend dan ook niet dat er geen garantie verleent is.

Verder eens, 1% a 2% defecten is voor consumenten elektronica gewoon de norm en dat zijn er al snel veel bij dit soort aantallen, maar dat maakt het niet minder vervelend of onwaar als het je treft.
Kijk vaak filmpjes van Tronixfix en hij is goed. Maar zou een apparaat met garantie toch altijd bij de fabrikant/verkoper binnen steken…

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Dit impliceert dat die 13 mensen de console zelf defect gemaakt hebben maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Ik ken persoonlijk twee mensen die een DOA hadden (uit de release batch) en ook hier in de topics kwam dat voorbij.
Ze zijn aan hem verkocht en toegestuurd als zijnde defect, dit bleek niet bij alle het geval. Ik volg hem al een tijdje en als ik zie hoe sommigen met hun consoles omgaan 🤷‍♂️

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Got Iki island screenshots :9~

(ben ff te lui om ze te embedden :P)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:47
kazuka schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:53:
Returnal uitgespeeld, 28 uur en 38 deaths verder :P

Ik ben eigenlijk niet echt van de rogue-likes maar de gameplay loop zit zo ontzettend goed in elkaar dat ik het geen probleem vond om opnieuw door de biomes te gaan. Echt een van de verrassingen tot nu toe en een duidelijk signaal dat Housemarque ook een zeer geslaagde AAA game kan maken. Audio, soundtrack en verhaal waren ook van zeer hoog niveau. En sommige boss-fights waren echt epic.

Nu zeer benieuwd wat hun volgende project wordt, jammer dat we er waarschijnlijk wel weer 3-4 jaar op moeten wachten.
Ik ben echt super jaloers. Ik zit qua speeltijd zeker en deaths op hetzelfde, maar moet de boss van diome 2 nog verslaan. }:|
Pagina: 1 ... 142 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord