Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:55:
[...]

vooral toen ik zag dat de ps5 versie de dlc als voucher had ipv op disc, heb ik de ps4 versie ook maar voor 13 euro op de kop getikt. komt vandaag binnen.

weet jij nog hoeveel GB de ps5 upgrade is? update: ff gegoogled, update: 121GB! :/
oef 121 GB, begint op COD te lijken :D
Ik heb Metro nog niet geinstalleerd. Ben nog in Bloodborne bezig, die hoop ik komende 2 weken toch wel af te ronden, heb de maingame zo goed als afgerond en moet dan de DLC doorploeteren. Dan begint mijn backlog bingo :D. Ik denk dat ik zo'n groot hans kazan rad ga bouwen, om de volgende game te selecteren. Voor de jonkies onder ons google maar op "prijzenslag" om een idee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Farabi misschien goed om toe te voegen, ik ga eer metro 2033 en last light spelen voordat ik aan exodus begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:05:
@Farabi misschien goed om toe te voegen, ik ga eer metro 2033 en last light spelen voordat ik aan exodus begin.
metro 2033, kwam ik 2x zonder munitie te zitten halverwege het spel. nooit kunnen uitspelen :P
cold_as_ijs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:03:
[...]

oef 121 GB, begint op COD te lijken :D
ik vind die 121GB in ieder geval een toegevoegde waarde hebben ivm PS5+RT 60FPS. Bij cod heb ik nog niet eens een idee waarom het zo groot moet zijn allemaal.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 25-06-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Farabi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:55:
[...]

vooral toen ik zag dat de ps5 versie de dlc als voucher had ipv op disc, heb ik de ps4 versie ook maar voor 13 euro op de kop getikt. komt vandaag binnen.

weet jij nog hoeveel GB de ps5 upgrade is? update: ff gegoogled, update: 121GB! :/
Uhhh... Bij mij is hij maar 70gb. Ps5 versie (ook met disc ps4 versie gratis geupgrade naar ps5)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEvWmfMz57SckSDemkvEJcx6EkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wq4ehLq40qsjQyikf9fGQL3P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NIB0R schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Uhhh... Bij mij is hij maar 70gb. Ps5 versie (ook met disc ps4 versie gratis geupgrade naar ps5)

[Afbeelding]
Hmm, eerste resultaat wat ik kreeg was 121gb op google in koeienletters. Misschien download hij 121gb en verkleint hem weer naar 70gb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 14:40
Gisteren begonnen aan Ghost of Tsushima, maar ik vind hem erg vermakelijk. De combat vind ik vooral erg goed gedaan. De sfeer is ook, en soms is ziet er game er prachtig uit, maar heel af en toe in de cutscenes ook totaal niet.
Ik ga de game zeker uitspelen.
Las net dat er mogelijk een nieuw standalone versie komt, dit vind ik persoonlijk wel heel snel na deeltje 1.
https://gamer.nl/artikele...iding-ghosts-of-ikishima/

Dat vind ik dan weer jammer. Vorig jaar in de zomer Spider-Man pas uitgespeeld en kan me maar niet zetten tot Miles Morales. Heb het een uurtje gespeeld, maar vind het persoonlijk wel lekker als er een paar jaar tussen de delen zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
Ben met mijn eerste run God of War bezig, Net in gevecht geweest waardoor de portal naar jotunheim destroyed is. En de f*ck, wat is deze game goed zeg! Alleen al de switch in muziek als Kratos iets rustig uitlegt aan Atreus om vervolgens de anger te laten zien/horen in de muziek, elke keer weer als dat gebeurd, kippenvel!

Was eerst bang dat me de combat wat herhalend ging worden maar hier heb ik nog geen enkel moment last van gehad!

Wel het idee dat ik bijna aan het einde ben van de main story, niet erg want geniet vol op van! Echter moet ik dan op zoek naar een nieuwe game... xD Heb mezelf wat opties voorgehouden... Bloodborne, GoT, Days Gone, Returnal of Ratched and Clank al moeten we die laatste 2 nog aanschaffen dus die staan wat lager op mijn lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@mfneed kan je bloodborne enorm aanraden, de combat is heerlijk en als je over de angst van doodgaan heen stapt ga je echt genieten. Er zit wel een kleine maar aan de game, het verhaal zit heel erg verstopt in de lore en daardoor ook de motivatie. De bossfights zijn daarentegen wel episch. Ze zijn moeilijk maar over het algemeen fair. Ik speel hem met een 100% guide op youtube, dit is eigenlijk omdat ik hem wil 100% en niet 5x de game wil spelen omdat ik een bepaalde NPC gemist, of rune of etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Abandoned Live stream over 5 min.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jdosCZAMdbI]

Ow ik wist niet dat live stream niet embed konden worden hier.

[ Voor 47% gewijzigd door Recon24 op 25-06-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:53:
De beschrijving zegt : "Live countdown to the release day of Abandoned App on PlayStation Store ."

Beetje rare beschrijving, maar de tekst in de stream lijkt wat duidelijker: dit is gewoon een countdown naar het moment dat hun app beschikbaar zal zijn in de Store. Voor de rest denk ik dus niet dat er iets zal ge-livestreamed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
mfneed schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:50:
Ratched and Clank al moeten we die laatste 2 nog aanschaffen dus die staan wat lager op mijn lijst.
De nieuwe Ratchet & Clank is echt een aanrader. PS5-showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-05 21:06

[YouTube]

Haha, nu een filmpje online het op twitter account van de developer: https://twitter.com/BBGameStudios/status/1408424979172110336.

Uitgesteld naar augustus. Sorry, maar dit wekt wel erg veel argwaan. Dit kan haast niet anders dan dat er iets fishy aan de hand is. Eerst uitstellen naar vrijdag i.p.v. dinsdag en nu opeens een volle maand of twee erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Casual_T schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Haha, nu een filmpje online het op twitter account van de developer: https://twitter.com/BBGameStudios/status/1408424979172110336.

Uitgesteld naar augustus. Sorry, maar dit wekt wel erg veel argwaan. Dit kan haast niet anders dan dat er iets fishy aan de hand is. Eerst uitstellen naar vrijdag i.p.v. dinsdag en nu opeens een volle maand of twee erbij?
Let maar op, dit gaat gewoon straks in Augustus weer verder, dan zit heel internet er weer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube]

Als dit een indicatie is van de game... is de game niet veel meer dan een logo.

Een countdown zonder iets erachter... leuk

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 25-06-2021 16:57 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Een countdown zonder iets erachter... leuk
Echt wel bizar dat op het moment dat de timer afloopt, ze deze tweet uitsturen :

https://twitter.com/BBGameStudios/status/1408424979172110336

Als het delayed is, waarom dan überhaupt nog de spanning erin houden ? Bizar...

EDIT: oops, ik kom duidelijk achter, @Casual_T had het al lang gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 25-06-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NIB0R schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]
Nu bezig hier. Eerst update van 20gb gedownload van metro zelf en nu ps5 upgrade van 70gb. Ik snap niet hoe ze aan die 125gb komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Echt wel bizar dat op het moment dat de timer afloopt, ze deze tweet uitsturen :

https://twitter.com/BBGameStudios/status/1408424979172110336

Als het delayed is, waarom dan überhaupt nog de spanning erin houden ? Bizar...

EDIT: oops, ik kom duidelijk achter, @Casual_T had het al lang gepost.
Ach het is wel duidelijk dat ze aan het oplijnen zijn voor een grote reveal, en dat is niet voor de game abandoned :D
Ze hebben in ieder geval de hype te pakken, als het nu echt blijkt dat ze de waarheid vertellen gaan er veel mensen teleurgesteld zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Ach het is wel duidelijk dat ze aan het oplijnen zijn voor een grote reveal, en dat is niet voor de game abandoned :D
Ze hebben in ieder geval de hype te pakken, als het nu echt blijkt dat ze de waarheid vertellen gaan er veel mensen teleurgesteld zijn vermoed ik.
Ik heb ook wel het idee dat die game abandoned, abandoned zal worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Duurt wel een beetje te lang nu, was leuk aan het begin toen gamers zelf verbanden gingen zoeken en leggen welke er niet waren maar nu is de rek er wel een beetje uit wat mij betreft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Duurt wel een beetje te lang nu, was leuk aan het begin toen gamers zelf verbanden gingen zoeken en leggen welke er niet waren maar nu is de rek er wel een beetje uit wat mij betreft.
Inderdaad. Sowieso zal de outcome nu enkel maar tegenvallen.
1. Ofwel is het toch daadwerkelijk voor Silent Hills van Kojima. Maar dan is het expliciet ontkennen ervan, en het opvoeren van de 'echte' Hasan Kharadinges eigenlijk te belachelijk voor woorden.
2. Ofwel is het effectief een nieuwe titel van het onbekende Blue Box en de onbekende Hasan, maar is het opbouwen van de hype tot in het belachelijke compleet overdreven voor een compleet onbekend/nieuw huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijkbaar is er tekst bijgekomen in de Description op die YouTube stream :

ACT I - BYE FOR NOW RED ✔
ACT II - ███████ █ ██████ ✘

Op Twitter zag ik ook iemand iets beweren over Morsecode in die stream, al kan ik echt nergens Morsecode herkennen, en die beweerde dit :

"Blue code: Find the source Red; My mind is delusional but reality bends at my will Blue; I cant trust you if you cant trust me Red; Do I have to remind you Who I Am?"

Vreemd dat die dus ook iets over Red zegt. Was er iets ivm Red vs Blue eerder al gekend/geleaked over dit spel ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kom ook deze ergens tegen :

https://twitter.com/HIDEO...tatus/1402586841694433282

2 boeken, de ene met Silent in de titel, de andere van een auteur genaamd Hill. Dunno hoor, maar kan dit allemaal zo toevallig zijn ?!
EDIT: of natuurlijk kan Kojima gewoon zelf aan het trollen zijn, zoals iemand suggereert in de replies.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 25-06-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Ik heb ook wel het idee dat die game abandoned, abandoned zal worden...
Laten trailer zien: "Ja dit was een spel waar we aan werkten, maar we zijn er mee gestopt. K bye :w "

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:40

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wel benieuwd hoeveel gamers die deze hype nu nog meer hypen uberhaubt de originele Silent Hill games hebben gespeeld. :) Ik heb vroeger deel 1 gespeeld, maar nooit uitgespeeld want ondanks de psx graphics was die toch echt te eng :P
En daarna volgens mij ooit een demo gespeeld van deel 2 (of een videootje van gezien) en toen maar besloten om die niet te gaan spelen…

@Twixie Juist, sla je de spijker op zijn kop qua spanning en suspense in relatie tot de RE games. :)

[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-06-2021 20:56 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:46:
Ik heb vroeger deel 1 gespeeld, maar nooit uitgespeeld want ondanks de psx graphics was die toch echt te eng :P
Same here, en identiek met Silent Hill 2 op de PS2. Destijds werd Silent Hill ook vaak vergeleken met Resident Evil, waarbij het verschil toch vooral was dat RE het moest hebben van de jump scares, terwijl Silent Hill veel meer teerde op constante suspense door wat je niet zag (door mist bvb) en door de audio design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 18:11
Ik ga mijn PS4 Pro te koop zetten en daarvoor uiteraard terugzetten naar fabriek instellingen. Ik vraag mij echter af of het nodig is data over te zetten naar PS5?
Tijdens de installatie voor eerste gebruik zag ik dat data transfer mogelijk was.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, om wat voor data het het gaat en wat de noodzaak hiervoor is?
Ik heb het dan ook niet gedaan maar weet ook niet of ik er goed aan doe om het zo te laten?

Savegames worden toch in de cloud opgeslagen als je PS Plus heb?
En je profiel wordt toch bij inloggen gekoppeld aan je PS5

Zijn het dan screenshots,video's, offline savegames, installatie data dat je kan overzetten?
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 17:35
Heb sinds gisteren een PS5, maar als ik kijk naar video-outputs zie ik staan 3840 × 2160 60hz. Ik gebruik een LG CX tv. Moet daar niet 120hz staan?

Een andere vraag. Ik wou de snelheid testen. Ik haal down 700Mbit en up maar 35MBit. Mijn PS5 is bedraad aangesloten. Hoe kan die up zo laag zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door jaaoie17 op 26-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leuk voor de PS5 Tweakert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:38
seez schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:25:
Ik ga mijn PS4 Pro te koop zetten en daarvoor uiteraard terugzetten naar fabriek instellingen. Ik vraag mij echter af of het nodig is data over te zetten naar PS5?
Tijdens de installatie voor eerste gebruik zag ik dat data transfer mogelijk was.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, om wat voor data het het gaat en wat de noodzaak hiervoor is?
Ik heb het dan ook niet gedaan maar weet ook niet of ik er goed aan doe om het zo te laten?

Savegames worden toch in de cloud opgeslagen als je PS Plus heb?
En je profiel wordt toch bij inloggen gekoppeld aan je PS5

Zijn het dan screenshots,video's, offline savegames, installatie data dat je kan overzetten?
Mis ik iets?
Volgens mij mis je niets, ik heb het ook overgeslagen. Je moet dan natuurlijk wel de games opnieuw downloaden. Omdat ik niet per se met dezelfde games wilde starten op de PS5 als dat ik eindigde op de PS4, vond ik dat prima.
De savegames kan een ding zijn, mocht je het uploaden uitgeschakeld hebben. Dan kan je die alleen via de transfer methode overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:30:
Heb sinds gisteren een PS5, maar als ik kijk naar video-outputs zie ik staan 3840 × 2160 60hz. Ik gebruik een LG CX tv. Moet daar niet 120hz staan?

Een andere vraag. Ik wou de snelheid testen. Ik haal down 700Mbit en up maar 35MBit. Mijn PS5 is bedraad aangesloten. Hoe kan die up zo laag zijn.
De PS5 activeert, helaas, enkel 120Hz output wanneer een game daarnaar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Caayn schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:50:
[...]
De PS5 activeert, helaas, enkel 120Hz output wanneer een game daarnaar vraagt.
Dus tis normaal dat in het ps5 menu dan gewoon 60Hz staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Dus tis normaal dat in het ps5 menu dan gewoon 60Hz staat.
Correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 17:11

SD5k

>4&X

Toevallig gisteren geïnstalleerd, dat viel met behulp van een video behoorlijk mee. Het lastigste is om mijn muscle memory te herprogrammeren zodat ik er daadwerkelijk iets aan heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
't is een heel bouwpakket, inderdaad voor de meer "tweaker". Ik wacht nog eventjes op een officiële uitbreiding/Pro controller, hopelijk met 4 paddles :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
SD5k schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Toevallig gisteren geïnstalleerd, dat viel met behulp van een video behoorlijk mee. Het lastigste is om mijn muscle memory te herprogrammeren zodat ik er daadwerkelijk iets aan heb. :P
Dat duurt eventjes, maar het is het oh zo waard als je er eenmaal aan gewend bent :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:28:
[...]
't is een heel bouwpakket, inderdaad voor de meer "tweaker". Ik wacht nog eventjes op een officiële uitbreiding/Pro controller, hopelijk met 4 paddles :)
Ja eigenlijk idem, maar het openschroeven en tinkeren ben ik juist ook wel gek op :D

Het bedrijf heeft ook 'hair triggers' waardoor je een hele korte travel van je R-L1&2 hebt, die reageren dan vrijwel gelijk bij t indrukken.. handig voor snelle shooters enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Ah nice! Hoe voelen de paddles? Zijn ze lang genoeg? Ze lijken namelijk een beetje kort? Of kun je er goed bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 17:11

SD5k

>4&X

Caayn schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:29:
[...]
Dat duurt eventjes, maar het is het oh zo waard als je er eenmaal aan gewend bent :Y
Dat merkte ik gisteren, ik deed het slechter dan met mijn standaard controller. :+
poor Leno schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Ja eigenlijk idem, maar het openschroeven en tinkeren ben ik juist ook wel gek op :D

Het bedrijf heeft ook 'hair triggers' waardoor je een hele korte travel van je R-L1&2 hebt, die reageren dan vrijwel gelijk bij t indrukken.. handig voor snelle shooters enzo :)
Die mod ga ik misschien ook nog doen, alleen moet ik dan een extra controller kopen aangezien de gemodde controller niet meer geschikt is voor games waarbij je de analoge input op L2/R2 nodig hebt.

De verwisselbare sticks van hetzelfde merk ga ik sowieso nog installeren.
poor Leno schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Ah nice! Hoe voelen de paddles? Zijn ze lang genoeg? Ze lijken namelijk een beetje kort? Of kun je er goed bij?
De plaatsing voelt goed en ze zijn lekker clicky, ik vraag me alleen af hoe lang ze meegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door SD5k op 26-06-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Het is niet en/en dus als je je resolutie lager zet (2K), wellicht kun je dan wel spelen op 120Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Anoniem: 562971 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Het is niet en/en dus als je je resolutie lager zet (2K), wellicht kun je dan wel spelen op 120Hz
De lg cx kan als goed is wel echt 4k/120 alleen de ps5 kan dat dan alleen op yuv 4:2:2. Staat bij mij ook als optie. Dus het klopt niet dat 4k/120 niet zichtbaar is voor hem. Misschien een hdmi kabel probleem. Of effe settings goed nalopen in ps5 of tv.

De ps5 output standaard in 4k/60 tenzij je een ps5 game opstart die 120hz ondersteuning heeft dan schakelt hij automatisch over. Maar er hoort wel bij video settings te staan dat 120hz ondersteuning er is.

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/ps5_ss_31_large.jpg
Zoals je ziet staan is 120hz ondersteuning er alleen dan yuv 422. Maar ook dat gaat automatisch.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1607403735

PS5 WILL INITIALLY SET ITS OUTPUT TO 4K60 OVER BOTH HDMI 2.0 AND HDMI 2.1. IT WILL CHANGE TO 4K120 OVER HDMI 2.1 ONLY WHEN A GAME OFFERS A 120FPS 'PERFORMANCE MODE'.

[ Voor 53% gewijzigd door v8power67 op 26-06-2021 14:41 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
v8power67 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:36:
[...]

De lg cx kan als goed is wel echt 4k/120 alleen de ps5 kan dat dan alleen op yuv 4:2:2. Staat bij mij ook als optie. Dus het klopt niet dat 4k/120 niet zichtbaar is voor hem. Misschien een hdmi kabel probleem. Of effe settings goed nalopen in ps5 of tv.

[...]

De ps5 output standaard in 4k/60 tenzij je een ps5 game opstart die 120hz ondersteuning heeft dan schakelt hij automatisch over. Maar er hoort wel bij video settings te staan dat 120hz ondersteuning er is.

[Afbeelding]
Zoals je ziet staan is 120hz ondersteuning er alleen dan yuv 422. Maar ook dat gaat automatisch.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1607403735

PS5 WILL INITIALLY SET ITS OUTPUT TO 4K60 OVER BOTH HDMI 2.0 AND HDMI 2.1. IT WILL CHANGE TO 4K120 OVER HDMI 2.1 ONLY WHEN A GAME OFFERS A 120FPS 'PERFORMANCE MODE'.
Dat er bij jou nu 120hz staat. Betekent dat je nu een game speelt die 120hz ondersteund?

Bij frequenties heb ik wel 120hz tussen staan. Betekent dit dat alles goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

jaaoie17 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Dat er bij jou nu 120hz staat. Betekent dat je nu een game speelt die 120hz ondersteund?

Bij frequenties heb ik wel 120hz tussen staan. Betekent dit dat alles goed is?
Is geen plaatje van mezelf maar idd dit is wat je zou moeten zien als je naar het menu gaat met een 120hz game draaiende. Maar als je 120hz er tussen hebt staan is het al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:44
Weet er iemand of je de meldingen van trofeeën kan laten zien in een manuele screenrecord.
Gisteren had ik zelf een screenrecord aangezet tijdens ratchet and Clank maar de video van mijn trofee is daardoor niet opgeslaan.
Geen probleem dacht ik, ik heb de screenrecord nog maar daar zie je de trofee niet in verschijnen.
kan je dit aanzetten zodat je de trofee wel ziet in screenrecords?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:45

Superkiwi

Hoi doei

@AppleFan2007 dat was op de ps4 ook niet het geval; ik denk dat je daar wederom een capture card voor nodig hebt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:36:
@AppleFan2007 dat was op de ps4 ook niet het geval; ik denk dat je daar wederom een capture card voor nodig hebt.
Bij mij word er bij iedere trophy een screenshot en een filmpje van 15 seconden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Kalder schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Bij mij word er bij iedere trophy een screenshot en een filmpje van 15 seconden opgeslagen.
Dat wordt inderdaad zo gedaan.
Het probleem is dat de video niet is opgeslagen doordat ik handmatig een screen record heb gestart.
Dus om de trofeeën zichtbaar te maken in een screen record, buiten die van 15 seconden, heb je dus een capture card voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Het probleem is dat de video niet is opgeslagen doordat ik handmatig een screen record heb gestart.
Dus om de trofeeën zichtbaar te maken in een screen record, buiten die van 15 seconden, heb je dus een capture card voor nodig
Oh dat is lastig dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Had het er gisteren toevallig over :X

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid he..

Wat moet je ermee? Kijk je het terug? En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

poor Leno schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Het is handig voor als je trophy guides op YT wil plaatsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Het is handig voor als je trophy guides op YT wil plaatsen ;)
Nee, capturen daarvoor snap ik wel, maar ik bedoel die 15sec filmpjes.. neemt alleen maar ruimte in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh dat. Nee daar zie ik ook de waarde niet van in.
Ik neem aan dat de PS5 sowieso de laatste (zelf in te stellen) aantal minuten opneemt, net als de PS4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:33:
Oh dat. Nee daar zie ik ook de waarde niet van in.
Ik neem aan dat de PS5 sowieso de laatste (zelf in te stellen) aantal minuten opneemt, net als de PS4?
Ja dat is dat screen record wat zichzelf overschrijft, maar dat 15 sec voor elke trophy moet je gewoon uitzetten als t je niet boeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Hier ook rond 500Mbit down en 30-35Mbit up.
Schijnt “normaal” te zijn. Ligt aan PSN (hard capped?).

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
poor Leno schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Had het er gisteren toevallig over :X

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid he..

De filmpjes waar je zo een grote missie mee afrond vind ik zelf ook nutteloos.
Maar zo een video waar je een kleine taak uitvoert is wel handig om naar je vrienden te sturen als ze de zelfde game spelen en niet weten hoe ze da taak oplossen.
Of het filmpje van de platinum of als je de game uitspeelt vind ik wel tof om apart te houden.
En 1 keer in de maand zet ik ze op een harde schijf, zo staat de PlayStation niet vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DijzawIVFbnwC5t89H5cey2kzHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ybo2hzcs33scpUHsTudt0Xb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meh, A Plague Tale: Innocence mogen ze houden dus hopen dat het niet klopt. Lost Lagacy is wel een leuke titel voor wie hem (gek genoeg) nog niet gespeeld heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Donstil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:38:
pt. Lost Lagacy is wel een leuke titel voor wie hem (gek genoeg) nog niet gespeeld heeft.
Dat is echt een aanrader :)

Let wel op één draak van een spoiler puzzel :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49
hanssuh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Hier ook rond 500Mbit down en 30-35Mbit up.
Schijnt “normaal” te zijn. Ligt aan PSN (hard capped?).
Ja. Upload is immers nauwelijks relevant voor psn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zeker weten. Ik vond dat open “wereld” stukje erin ook een erg leuke afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Ja zeker weten. Ik vond dat open “wereld” stukje erin ook een erg leuke afwisseling.
U4 had toch ook deels een open level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:50:
[...]

U4 had toch ook deels een open level?
Ooh dat kan ik mij niet meer herinneren eigenlijk, niet zoals in lost Lagacy toch?
Dus met vervoer, diverse plekken die je kon exploren enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Ooh dat kan ik mij niet meer herinneren eigenlijk, niet zoals in lost Lagacy toch?
Dus met vervoer, diverse plekken die je kon exploren enz.
Jawel, je had volgens mij een auto waarmee je daar de boel kon exploren en puzzels oplossen en collectibles verzamelen enzo. Je moest ook nog met die winch bijvoorbeeld dingen omver trekken enzo.
Dat stukje speelde zich af in Madagascar.

Hier hebben ze het erover volgens mij (niet echt gelezen): https://www.tomsguide.com...-hands-on,news-22506.html

[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 27-06-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Jawel, je had volgens mij een auto waarmee je daar de boel kon exploren en puzzels oplossen en collectibles verzamelen enzo. Je moest ook nog met die winch bijvoorbeeld dingen omver trekken enzo.
Dat stukje speelde zich af in Madagascar.

Hier hebben ze het erover volgens mij (niet echt gelezen): https://www.tomsguide.com...-hands-on,news-22506.html
Ben benieuwd of dat dan van dezelfde duur was als in Lost Lagacy of dat ik het echt compleet vergeten ben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
PS5 versie van A Plague Tale lijkt me wel wat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Ben benieuwd of dat dan van dezelfde duur was als in Lost Lagacy of dat ik het echt compleet vergeten ben :P
Was niet bepaald een klein gebied ofzo, herinner je je dit ook niet meer:

Ja of het was misschien wel deels open, maar toch wat lineairder dan ik me herinner ofzo... kan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 27-06-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kalder schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Was niet bepaald een klein gebied ofzo, herinner je je dit ook niet meer:
[YouTube: Uncharted 4: A Thief's End - All Cairn Locations Chapter 10 - Not a Cairn in the World Trophy Guide]

Ja of het was misschien wel deels open, maar toch wat lineairder dan ik me herinner ofzo... kan ook.
Eerlijk gezegd vond ik dat open world gedoe het minste aspect van Lost Legacy. Verder prima game.

Wanneer ik een action packed adventure game speel, wil ik niet dat de gameplay loop 'instort'/vertraagt door dat soort semi open-world onzin. Het bleef nog net genoeg binnen de perken, en was net niet storend genoeg om de game te laten liggen, maar het was nipt. Dit soort games moeten rollercoasters zijn. Pacing mag, soms eens heftig, dan eens wat rustiger, maar niet afwisselen met dit soort experimentele open world nonsens die het tempo eruit halen.

Ik herinner me dat ik in dezelfde periode GoW 5 speelde via gamepass op PC. In het derde act kwam daar ook ineens een saai stuk open world in. Heb de controller ogenblikkelijk weggelegd en de game nooit meer opgepakt. Daar speel je geen Gears voor....

Hopelijk leert iedereen dat truukje snel af en geven ze de fans gewoon wat ze verwachten. 10-14 uur kwaliteits blockbuster entertainment, niets meer, niets minder.

Vooropgesteld, ik ben een groot liefhebber van de uncharted series. Ik zou er gemakkelijk 2 nieuwe per generatie van kunnen spelen tot vele generaties verder. Heb massa's games, maar 1 van de weinige die ik steeds helemaal uitspeel. Hoop dat ND het ooit terug oppakt. (zoek ook nog altijd naar een goeie first party FPS van een goede studio, genre reistance, killzone, MAG, ...)

Ik vond zelfs de uncharted multiplayer wel leuk eigenlijk. Voelde meer aan als een echt 'spel' (genre lasertag, paintball, tikkertje), maar dan virtueel. Snel, strak, niet te moeilijk, gemakkelijk op te pakken, eenvoudige gameplay (geen season passes, RPG mechanics, modifiers, progression, ...)
Gewoon simpel en leuk multiplayer vermaak waar je vanaf de eerste minuut lekker kon meespelen.

Ik weet dat ik daar waarschijnlijk alleen in sta, maar goed. Ik denk zelfs dat de volledige multiplayer van Uncharted 4 speelbaar was via deze standalone DLC? Misschien dat deze actie via PS+ de servers dan terug wat bevolkt? Zou leuk zijn!

Trouwens, ik had een 'volledige editie' U4 gekocht toen LL nog maar net aangekondigd was als gewone DLC. Toen LL standalone werd (en ook iets duurder dan simpele DLC) kon ik toch gewoon LL downloaden via die complete edition. Vond ik wel netjes van ND.

Is WRC 9 60 fps op ps4 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wrc 9 heb ik destijds gekocht voor de 120hz modus. Mooie game en speelt prima. Alleen weinig aangeraakt tot nu toe. Lost legacy is echt mega toffe game/dlc. Dus eigenlijk wel weer zin in om te doen en doe geen account sharen meer dus kan niet meer spelen nu dus komt goed uit. Destijds maar 1x uitgespeeld. Plage zegt me niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:32:
Wrc 9 heb ik destijds gekocht voor de 120hz modus. Mooie game en speelt prima. Alleen weinig aangeraakt tot nu toe. Lost legacy is echt mega toffe game/dlc. Dus eigenlijk wel weer zin in om te doen en doe geen account sharen meer dus kan niet meer spelen nu dus komt goed uit. Destijds maar 1x uitgespeeld. Plage zegt me niks.
Ik heb tegenwoordig een laptop met een rtx3060 en 144hz scherm, ik moet zeggen de sprong van 30 naar 60 is enorm maar veel hoger dan 60hz merk ik er weinig van eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Kalder schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Ik heb tegenwoordig een laptop met een rtx3060 en 144hz scherm, ik moet zeggen de sprong van 30 naar 60 is enorm maar veel hoger dan 60hz merk ik er weinig van eigenlijk
Eens, het ziet er ietsje smoother uit, en je hebt nog iets minder input latency maar of dit merkbaar is denk het niet. Denk voor competitie het wel beter is, of net een racegame hoe minder input latency hoe beter maar ja ik merkte niet echt veel verschil.. Maar liever dan 60fps en betere graphics, maar is wel leuk voor het testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:38:
Meh, A Plague Tale: Innocence mogen ze houden dus hopen dat het niet klopt. Lost Lagacy is wel een leuke titel voor wie hem (gek genoeg) nog niet gespeeld heeft.
A Plague Tale schijnt anders wel een ondergewaardeerd pareltje te zijn.
Sowieso zou ik dat wel een topmaand vinden, maar het blijft natuurlijk nog altijd maar een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb wel genoten van A plague tale.
Ben ook blij dat er een deel twee komt.

Mooie kleine game.
En zeker prima voor in de PS+ voor wie hem nog gemist heeft (of niet aandurft te kopen omdat ze niet weten of het was is).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 11:07
Ik ken Lost Legacy niet :) mocht die bij de games van juli zitten dan ga ik hem zeker even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
Afgelopen weekend ook de PS5 bundel binnen gekregen. Ratchet en Clank een leuke game om te ontdekken. Mijn dochter van bijna 5 overtuigd dat de controller toch nog echt te groot voor haar handjes is.
Toch just dance voor haar aangeschaft maar het idee dat ze mijn iPhone gebruikt vind ik toch wat minder. Dus maar opzoek naar oude telefoon of een move..

Inmiddels ook fifa aangeschaft voor 18,- dus genoeg te ontdekken. Jammer dat je ondanks dat alle spelen op de ssd staan je toch het schrijfje moet gebruiken. Jammer dat je ze niet tijdelijk aan je PSN kan koppelen en bij uitlenen kan loskoppelen.
Als dr weer een lockdown komt, tenminste wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:06
Tito129 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:52:
Afgelopen weekend ook de PS5 bundel binnen gekregen. Ratchet en Clank een leuke game om te ontdekken. Mijn dochter van bijna 5 overtuigd dat de controller toch nog echt te groot voor haar handjes is.
Toch just dance voor haar aangeschaft maar het idee dat ze mijn iPhone gebruikt vind ik toch wat minder. Dus maar opzoek naar oude telefoon of een move..

Inmiddels ook fifa aangeschaft voor 18,- dus genoeg te ontdekken. Jammer dat je ondanks dat alle spelen op de ssd staan je toch het schrijfje moet gebruiken. Jammer dat je ze niet tijdelijk aan je PSN kan koppelen en bij uitlenen kan loskoppelen.
Hadden mensen niet zo negatief gereageerd toen Microsoft zo een systeem wilde gebruiken bij de X1 dan had je dat nu waarschijnlijk gehad.

Ze wilde het zelfs mogelijk maken om digitale licenties te verkopen. Maar helaas.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:16

Als het goed is komt die nietmeer omwille van Covid. Maar wie weet welke ziektes nog om de hoek aan het wachten zijn. :+ .

Heb mijn eerste weekend met de PS5 erop zitten en er is behoorlijk gegamed. De XSX heeft alleen aangestaan voor de racespellen (heb een playseat + aangepast G920 XBOX stuur). Ziet er allemaal prima uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-06-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Als het goed is komt die nietmeer omwille van Covid. Maar wie weet welke ziektes nog om de hoek aan het wachten zijn. :+ .
Ik verwacht ook niet dat er nog grote Covid golven komen, maar uitsluiten kun je het ook weer niet met al die nieuwe varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat je ondanks dat alle spelen op de ssd staan je toch het schrijfje moet gebruiken. Jammer dat je ze niet tijdelijk aan je PSN kan koppelen en bij uitlenen kan loskoppelen.
Hoe verwacht jij dat je PS5 weet dat jij een schijf uitgeleend hebt aan iemand anders ? Er staat geen unieke identifier op de schijf waardoor de PS5 zou weten dat het jouw schijfje is die ergens anders in een console gestopt wordt.
SacreBleu schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Hadden mensen niet zo negatief gereageerd toen Microsoft zo een systeem wilde gebruiken bij de X1 dan had je dat nu waarschijnlijk gehad.
Heb je daar een link naar ? Want volgens mij is dat technisch niet mogelijk, of toch niet op een kostenefficiënte manier. Media op schijf worden geperst, wat per definitie betekent dat elk schijfje identiek is en je dus geen unieke license key op de schijf zelf kunt zetten. Wil je iets uniek op de schijf zelf, dan zou dit per schijf apart erop gebrand moet worden, wat dus een soort hybride RO/RW-schijf vereist. Een andere mogelijkheid is misschien met een RFID maar dat lijkt me ook niet evident ivm gewichtsverdeling van zo'n schijfje.
Ben dus wel eens benieuwd hoe Microsoft dit plande te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 08:34
Afgelopen weekend hier voor het eerst in 25 jaar weer een game console in huis gekomen :)
De kids (8 & 11) hebben voor hun rapport een PS5 gekregen en zijn nu vanalles aan het ontdekken..

Wat heb ik tot nu toe ingesteld:
- Ouderlijk toezicht ingesteld.
- Accounts aangemaakt en gekoppeld met hun eigen ID.
- Spel: Ratched geinstalleerd en is onder alle accounts nu te spelen.

Maar wat nu?
- Ik zie dat de kinderen nog wel in bepaalde instellingen kunnen komen zoals netwerk, scherminstellingen etc. kan dat ook uitgeschakeld worden voor hun?
- Hoeveel voegt een PS abonnement toe? Zijn hier nog veel games in beschikbaar voor kids tot 12-13 jaar?
- Zijn er veel games die men met 2 personen tegelijk kunnen spelen (2 controllers)?

Mijn laatste console was een SNES 16 bit :), ben er echt helemaal uit en er gaat nu een wereld voor ons open...

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Heb je daar een link naar ? Want volgens mij is dat technisch niet mogelijk, of toch niet op een kostenefficiënte manier. Media op schijf worden geperst, wat per definitie betekent dat elk schijfje identiek is en je dus geen unieke license key op de schijf zelf kunt zetten. Wil je iets uniek op de schijf zelf, dan zou dit per schijf apart erop gebrand moet worden, wat dus een soort hybride RO/RW-schijf vereist. Een andere mogelijkheid is misschien met een RFID maar dat lijkt me ook niet evident ivm gewichtsverdeling van zo'n schijfje.
offtopic:
MS heeft helaas nooit de details van de implementatie bekend gemaakt.

Je hebt een valide punt met betrekking tot het persen/drukken van de schijfjes. Echter kan je wel een schijf voorzien van een RFID tag, zonder hem uit balans te halen. Sommige bibliotheken maken gebruik van een zogenaamde "stingray tag", wat precies dat is, voor optische media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
verstappen33 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:07:
Maar wat nu?
- Ik zie dat de kinderen nog wel in bepaalde instellingen kunnen komen zoals netwerk, scherminstellingen etc. kan dat ook uitgeschakeld worden voor hun?
Ik dacht van niet, maar is dat een probleem ? Het is nu eenmaal geen PC waarop enkel jij admin rechten wil hebben en zo. Voornaamste doel van Parental Controls is dat je kan controleren wat ze spelen en zelfs hoeveel. Let wel dat ook dat relatief beperkt is. Je kan bvb wel een leeftijd instellen die ze mogen spelen, maar dat geldt dan voor alle games. Je kan dus niet voor 1 specifiek game rechten geven als dat buiten hun leeftijdscategorie valt.
Het grootste nadeel van kinderaccounts zijn echter de beperkingen voor online gamen. Dit is puur op basis van opgegeven geboorte-datum bij de PSN account en staat totaal los van de Parental Controls. Voor de meeste, if not alle, games moet je 13 zijn om online te kunnen spelen. Dit is zelfs zo voor typische kindergames als Minecraft of Plants vs Zombies. En initieel mag dat misschien logisch zijn, maar eens je kind games als Fortnite begint te ontdekken waarbij de helft van zijn klas Fortnite speelt, wordt het zeer moeilijk om dit te blijven handhaven.
- Hoeveel voegt een PS abonnement toe? Zijn hier nog veel games in beschikbaar voor kids tot 12-13 jaar?
Ik neem aan dat je het over PlayStation Plus hebt. Daarvoor krijg je het volgende:
1. Maandelijks enkele 'gratis' games. Let wel, die zijn enkel te spelen wanneer je abonnee bent, dus je hebt ze niet in je bezit.
2. Online gaming. Voor de meeste games moet je PS+ hebben voor online multi-player (er zijn wel wat uitzonderingen, vooral in free-2-play games zoals bvb Fortnite). Maar je zit hier dus ook met die leeftijdsbeperking die ik hierboven vermeldde.
3. Kortingen en gratis content. Regelmatig krijg je als PS+ lid extra kortingen in de online PSN Store, of soms zelfs gratis items voor bepaalde games.
4. Cloud Storage voor je Save Games. Zie dat vooral als backup van je Save Games, of als je ze bvb over 2 consoles moet delen.
Let op: enkel 1 en 2 worden gedeeld door de andere accounts op je console (i.e. je kinderen).

En ik vergeet bijna nog 5: exclusief voor de PS5 is er nog de PS Plus Collection: een verzameling van 20 PS4 top-titels die je ook meteen krijgt bovenop (1) hierboven. Dit maakt het volgens mij wel de moeite waard, zeker als je nog geen PS4 games hebt. Omgekeerd is het wel zo dat er zeer weinig kindvriendelijke titels tussen zitten.
- Zijn er veel games die men met 2 personen tegelijk kunnen spelen (2 controllers)?
Alle PS4 games zijn ook op PS5 te spelen, en daar zitten zeker heel wat co-op spellen tussen. Games waar ik direct aan kan denken die ik samen met mijn kinderen (vergelijkbare leeftijd) gespeeld heb :
* zowat alle LEGO games.
* Human Fall Flat
* Ultimate Chicken Horse (tot 4 spelers)
* Rocket League
* Knack
Maar er zijn er dus echt tientallen...

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 28-06-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Tnx @Twixie,

Mijn zoontje is nogal van knopjes en instellingen uitproberen, ik krijg ook regelmatig de tablet in mijn handen gedrukt dat de taal op chinees staat etc.. Daarom wil ik eigenlijk zoveel mogelijk afgeschermd hebben :)

Ik zal die leeftijds beperkingen eens goed in de gaten houden, ik heb het nu naar waarheid ingesteld maar dat kan ik nog wel aanpassen.

Ik zal mij de komende dagen eens inlezen in Playstation Plus, het bied op het eerste gezicht inderdaad veel mogelijkheden en extra games..
Komende tijd zullen ze zich nog wel vermaken met Ratchet & Clank, maar een beetje afwisseling is natuurlijk wel leuk.

Bedankt voor de tips..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
verstappen33 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:19:
Ik zal die leeftijds beperkingen eens goed in de gaten houden, ik heb het nu naar waarheid ingesteld maar dat kan ik nog wel aanpassen.
Wel, dat is dus het probleem met het PSN account zelf. Daar kun je de leeftijd niet van veranderen. Ik ontdekte pas later die online beperkingen. Mijn zoontje, die toen 8 of zo was, had Plants vs Zombies: Garden Warfare gekocht. Dit is een 7+ spel, maar is bovendien een 100% online spel. Gevolg: hij kon het totaal niet spelen op zijn eigen account. Na wat googlen, bleken er hier heel wat klachten over te bestaan. Hij heeft het dan maar op de account van mijn vrouw gespeeld.

Toen we later tegen nog meer van dat soort beperkingen aanliepen (Minecraft, Fortnite, etc...) hebben we maar beslist van hem een nieuw account aan te maken waarbij we een valse geboortedatum opgaven zodat hij ineens zogezegd meerderjarig was. Let op: als je dat doet is het essentieel van de geboortedatum goed bij te houden voor het geval je later Support nodig hebt. Wij hebben gewoon 10 afgetrokken van het geboortejaar.

De keerzijde was natuurlijk dat je met een nieuw account terug vanaf nul begint, en dus al je trophy-geschiedenis en save games kwijt bent. Vandaar dat ik het je nu al zeg, zodat je er onmiddellijk rekening mee kunt houden ;). De keerzijde is dus wel dat je totaal geen Parental Controls kunt instellen dan, zeker als je hem meerderjarig maakt. Misschien had ik een geboortedatum kunnen kiezen om hem 13 te maken, maar ik wist toen niet met zekerheid (nu ook nog niet) of 13 voldoende is om van alle PSN beperkingen af te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Twixie, ik heb wat meer onderzoek gedaan en het lijkt idd niet meer mogelijk om de leeftijd te wijzigen :(
Account verwijderen is ook weer zo'n ding, ik zie nergens een delete knop en inloggen op hun account via de website is niet toegestaan omdat ze nog minderjarig zijn :(

Weet je of het mogelijk is om hetzelfde e-mail adres te gebruiken voor een nieuw (2e) account? Of moet ik dan ook weer nieuwe mail adressen aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:52:
[...]
https://www.theverge.com/...-hard-drive-game-installs

Hoe dit technisch zou werken is niet bekend volgens mij, omdat ze hier uiteindijk niet mee door zijn gegaan. Het zou kunnen met een license key die bij de game zit waarmee je de game moet activeren om te kunnen spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Holy Crapioli wat ziet Ratchet & Clank er bizar goed uit zeg! Van het weekend flink wat uurtjes in gestoken en sommige set pieces zijn echt prachtig. Animaties, vfx en audio heb ik nog niet eerder zo mooi gezien en gehoord.

Twijfelde of ik in fidelity mode wilde spelen in het begin omdat de stap terug naar 30fps goed merkbaar was nadat mijn vorige 2 games 60fps waren maar dit went na een half uurtje helemaal en ziet er toch wat fraaier uit dan de performance RT mode (die er ook al heel goed uit ziet). Hoe snel ze compleet nieuwe assets kunnen laden met die rifts is echt heel cool.

Als dit een voorbode is voor wat Sony's 1st party deze generatie gaat uitbrengen dan beloofd dat wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:46
Raem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:59:
[...]

https://www.theverge.com/...-hard-drive-game-installs

Hoe dit technisch zou werken is niet bekend volgens mij, omdat ze hier uiteindijk niet mee door zijn gegaan. Het zou kunnen met een license key die bij de game zit waarmee je de game moet activeren om te kunnen spelen.
Denk ook een soort van license key want een tweede install kost je extra wat volgens mij alleen op die manier kan.
Eigenlijk koop je gewoon een digital edition waarbij alles al voor je "gedownload" is op disc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Het zou kunnen met een license key die bij de game zit waarmee je de game moet activeren om te kunnen spelen.
Erm, dan is dat niets anders dan een offline copy van een digitale aankoop, en verdwijnen daarmee ook onmiddellijk de voordelen van een digitale fysieke copy, zoals bvb het kunnen doorgeven aan iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
verstappen33 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:36:
@Twixie, ik heb wat meer onderzoek gedaan en het lijkt idd niet meer mogelijk om de leeftijd te wijzigen :(
Account verwijderen is ook weer zo'n ding, ik zie nergens een delete knop en inloggen op hun account via de website is niet toegestaan omdat ze nog minderjarig zijn :(
Die accounts kun je inderdaad niet verwijderen, denk ik. Maar wat bedoel je met niet kunnen inloggen op de website ? Welke website is dat ? Eens checken of ik met oud account van mijn zoon (die nu 11 is) ook niet kan inloggen dan.
Weet je of het mogelijk is om hetzelfde e-mail adres te gebruiken voor een nieuw (2e) account? Of moet ik dan ook weer nieuwe mail adressen aanmaken?
Je moet inderdaad een ander e-mail adres gebruiken. Voor mijn kinderen had ik al een GMail adres (ook weer zoiets waarvoor ik destijds, i.e. bij geboorte :), een fake geboortedatum moest opgeven want voor GMail moet je ook 13 zijn). Bij GMail kan je bij een bestaand adres nog een plusteken gebruiken en daar dingen achter plaatsen en dat is dan eigenlijk dezelfde GMail account. Dus bvb voornaam.familienaam+10@gmail.com en voor PSN is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik had gelezen dat je het hier zou kunnen wijzigen: https://account.sonymobile.com/

Maar daar kan ik dus niet inloggen met het account van mijn zoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

BCC

verstappen33 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:15:
Ik had gelezen dat je het hier zou kunnen wijzigen: https://account.sonymobile.com/

Ik heb hetzelfde 2 van de 3 kids accounts werken niet / zijn geblokkeerd door playstation. Geen idee waarom/hoe te fixen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemde link, want dat heeft niets met PSN te maken, maar wel "Get the most from your Sony Xperia™ device". En wanneer ik mijn eigen e-mail adres ingeef krijg ik direct een foutmelding "Invalid link
This link is not valid or has expired.".

Normaal hangt een PSN account gekoppeld aan een Sony Entertainment Network (SEN) account : https://account.sonyenter...om/login.action?smcid=gwo . Maar ik zie daar ook niet direct waar je geboortedatum kunt wijzigen.

EDIT: op SEN kan ik inderdaad ook niet inloggen met het (oude sub-13) account van mijn zoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 28-06-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
verstappen33 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:15:

Die link wordt overal aangeraden maar uit ervaring weet ik dat het niet werkt.
Zo heb ik al de leeftijd van 2 accounts op die manier proberen aanpassen maar telkens zonder resultaat.
direct een nieuw account waar je je kinderen zogezegd 12 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook eens snel gegoogled op het veranderen van leeftijd en dan krijg je inderdaad diverse artikelen die die link gebruiken. Wanneer je de artikels leest, is het echter duidelijk dat je hierbij een glitch in het account management ecosysteem van Sony misbruikt en het dus inderdaad goed mogelijk is dat het niet meer werkt. Sowieso is account management bij Sony altijd al een beetje een soep geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Erm, dan is dat niets anders dan een offline copy van een digitale aankoop, en verdwijnen daarmee ook onmiddellijk de voordelen van een digitale copy, zoals bvb het kunnen doorgeven aan iemand anders.
Ik denk dat je de voordelen van een fysieke copy bedoelt. En die verdwijnen daarmee inderdaad. Al hadden ze ook een soort family plan in gedachte voor het delen van games. Maar dat is inderdaad de reden waarom Microsoft er zoveel kritiek op kreeg en ze er niet mee door zijn gegaan.

En Sony anticipeerde hier mooi op door met dit filmpje te komen. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 21:53
DarkSide schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:43:
Ik heb wel genoten van A plague tale.
Ben ook blij dat er een deel twee komt.

Mooie kleine game.
En zeker prima voor in de PS+ voor wie hem nog gemist heeft (of niet aandurft te kopen omdat ze niet weten of het was is).
Ik hoop het, hij staat nog op mijn buy list. Dus wacht nog ff tot de juli maand bekend is. Lost legacy was ook erg gaaf. Die wil ik nog wel een keer opnieuw doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 20:30
BCC schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Ik heb hetzelfde 2 van de 3 kids accounts werken niet / zijn geblokkeerd door playstation. Geen idee waarom/hoe te fixen.
Bellen met PlayStation helpdesk, na het toevoegen van het 2e kids account wordt er een lock op je account gezet die Sony zelf alleen eraf kan halen. Heb precies hetzelfde gehad en 3 extra accounts proberen aan te maken met allemaal dezelfde foutmelding, toen opgelost door de helpdesk te bellen en de medewerker legde dat toen uit dan je dat niet zelf kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Helox-in-a-box schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Bellen met PlayStation helpdesk, na het toevoegen van het 2e kids account wordt er een lock op je account gezet die Sony zelf alleen eraf kan halen. Heb precies hetzelfde gehad en 3 extra accounts proberen aan te maken met allemaal dezelfde foutmelding, toen opgelost door de helpdesk te bellen en de medewerker legde dat toen uit dan je dat niet zelf kan oplossen.
En waarvan haalt Sony het recht om je account te blokkeren omdat je 2 kids accounts hebt?
Als je 2 of meer kinderen hebt die op een PlayStation spelen dan hebben zij daar toch niets over te zeggen?
Of begrijp ik het niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 20:30
AppleFan2007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:58:
[...]

En waarvan haalt Sony het recht om je account te blokkeren omdat je 2 kids accounts hebt?
Als je 2 of meer kinderen hebt die op een PlayStation spelen dan hebben zij daar toch niets over te zeggen?
Of begrijp ik het niet goed?
Kennelijk security flag die afgaat als ik het goed begreep, wellicht om account sharing tegen te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43
AppleFan2007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:58:
[...]

Uit de eula waarmee je akkoord bent gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 07:59
Naast een xsx nu ook de ps5 kunnen bemachtigen. Wat is Spiderman toch een tof spel. Heb ook rift apart erbij gekregen(bundel). Ben er nog niet over uit of ik die ga verkopen.
Pagina: 1 ... 133 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord