• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nieuwe Kena gameplay beelden:

Ben er zelf wat doorheen geskipped want ik wil niet al te veel meer van de game zien, maar ziet er erg sfeervol uit.

Zaterdag begonnen met R&C, Spiderman MM met RT was indrukwekkend maar dit is echt next gen, wat een game _/-\o_

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Voor welke versie zou jij gaan?
PS5 game is stabieler qua framerate. Series x lijkt door de fps dips een te hoge resolutie te hebben. Resolutie verschil ga je niet zien. Ik zou eerder voor een stabiele framerate gaan.
jdwrist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:36:
[...]
Thanks tis gelukt 💪🏼. Geld bovenstaande om mijn ps plus met mijn vriendin te delen? Heb sharing wel aanstaan nl maar zie bij haar geen + icoontje
Het werkt gedeeltelijk. Namelijk, wat wél werkt als jij Sharing aanzet is:
* Je vriendin kan jouw PS+ games spelen (maar ja, da's eigenlijk gewoon hetzelfde als normale game sharing).
* Je vriendin kan ook online gamen.

Ze heeft echter geen Cloud Storage voor save games. En ze kan ook geen gebruik maken van speciale aanbiedingen in de store (zoals extra kortingen, of gratis game items).

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Rivandu schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Mooi stukje research!

Ook al maak je een mooie demo in Unreal (het leek mij vanaf het begin al iets wat je in een weekje wel voor elkaar kan krijgen met de landscape tools van Unreal en Quixel assets), dan nog zal je als developer wel een aantal gesprekken hebben met Sony voordat je trailer het stempel Playstation krijgt.
Ik geloof nooit dat een onbekende developer er op de een of adnere manier doorheen kan glippen.

Hij claimt ook dat zijn spel een Exclusive voor PS5 wordt. Zo'n exclusieve deal met Sony bepaal je niet als developer (waarom zou je), maar daar staat iets tegenover. Waarschijnlijk een contract waar Sony de marketing voor z'n rekening neemt en over anderhalf jaar staat je game op PS+, of iets dergelijks.
Nogmaals, het lijkt me niet dat Sony die deals als voetbalplaatjes bij de supermarkt uitdeelt. Daar zal echt wel de nodige research achter zitten.

Dat de man in kwestie niet te vinden is op enige social media platform dan ook is al zeer eigenaardig, maar dat zijn 10 werknemers en nog eens 40 freelancers ook geen melding van het bedrijf maken op LinkedIn is bijna onmogelijk. Je kan dat wel in een NDA achtige vorm stoppen, maar waarom zou je dat willen verbergen?

Oftewel: het klopt van geen kant. En ik weet zelf niet wat een spectaculairdere uitkomst zou zijn: of het echt allemaal een grap is van ome Hideo of dat deze kerel gewoon Sony bij de neus heeft genomen.
Maar een mooi verhaal is het sowieso 8)
Gelet op de laatste posts en video's van ze op twitter van gisteren en vandaag, heb je nog gedachten welke kant het op gaat? Het is sowieso volkomen uit de hand gelopen. Als het echt een Kojima game wordt, is het nu misschien wel tijd om daar op voor te sorteren denk ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:03
uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:16:
[...]
Als het echt een Kojima game wordt, is het nu misschien wel tijd om daar op voor te sorteren denk ik.
Niet l***ig bedoeld, maar waar zou men op voor moeten sorteren als dat zo is? Er komt een game aan. Die vind je goed en dan koop je hem, of niet en dan koop je hem niet. Net als al die andere games.
Uitkijken naar een game als ratchet vanwege de demo's, logisch.
Maar wat een gedoe over een trucje die Hideo voor de zoveelste keer uithaalt..

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

WaterFire schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Niet l***ig bedoeld, maar waar zou men op voor moeten sorteren als dat zo is? Er komt een game aan. Die vind je goed en dan koop je hem, of niet en dan koop je hem niet. Net als al die andere games.
Uitkijken naar een game als ratchet vanwege de demo's, logisch.
Maar wat een gedoe over een trucje die Hideo voor de zoveelste keer uithaalt..
Ik ben het helemaal met je eens trouwens als je er gewoon nuchter tegen aan kijkt. Maar dat gebeurd op dit moment niet volgens mij :).

Stel dat het een Kojima - Silent Hill game is, ben ik wel benieuwd naar hoe ver ze gaan in hun communicatie. Het herhalen van een trucje uit het verleden is ook maar zozo.. Leuk voor de 1e keer, minder boeiend voor de 2e. Als je de reacties op social media ziet en het blijkt echt maar gewoon een kleine studio te zijn die niets te maken heeft met een Kojima of een Silent Hill, dan is het denk ik goed om dat voor te zijn. Dit kan een game, die nog niet eens uit is al best wel maken of breken volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-06-2021 12:47 ]

• WaterFire
uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens trouwens als je er gewoon nuchter tegen aan kijkt. Maar dat gebeurd op dit moment niet volgens mij :).

Stel dat het een Kojima - Silent Hill game is, ben ik wel benieuwd naar hoe ver ze gaan in hun communicatie. Het herhalen van een trucje uit het verleden is ook maar zozo.. Leuk voor de 1e keer, minder boeiend voor de 2e. Als je de reacties op social media ziet en het blijkt echt maar gewoon een kleine studio te zijn die niets te maken heeft met een Kojima of een Silent Hill, dan is het denk ik goed om dat voor te zijn. Dit kan een game, die nog niet eens uit is al best wel maken of breken volgens mij.
Misschien bedoelen we hetzelfde, maar met het trucje bedoel niet zo zeer de Silent Hill reboot zelf, maar Kojima die incognito een hype creert. Ik heb heus ook even toegehapt en een pagina gelezen met alle 'hints', en natuurlijk is hij/zijn studio het. Anders zou ik als Hideo boos zijn over het misbruiken van je bekendheid ;).

Met MGSV gebeurde dat precies zo. Een onbekende game van een onbekende ontwikkelaar 'Phantom Pain' gaat heel wat worden volgens diverse websites, en uiteindelijk komt de aankondiging. The crowd goes wild..

Wat ik wel interessant vind is hoe Kojima aan de rechten van de game gekomen kan zijn, gezien de ruzie met Konami. Maar daar zijn vast ook legio websites over te vinden haha..

[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 22-06-2021 13:00 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

WaterFire schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Misschien bedoelen we hetzelfde, maar met het trucje bedoel niet zo zeer een Silent Hill reboot, maar Kojima die incognito een hype creert. Ik heb heus ook even toegehapt en een pagina gelezen met alle 'hints', en natuurlijk is hij/zijn studio het. Anders zou ik als Hideo boos zijn over het misbruiken van je bekendheid ;).

Met MGSV gebeurde dat precies zo. Een onbekende game van een onbekende ontwikkelaar 'Phantom Pain' gaat heel wat worden volgens diverse websites, en uiteindelijk komt de aankondiging. The crowd goes wild..
We bedoelen hetzelfde :).

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-01 16:23
Ik ben opzoek naar thumb grips voor de PS5 controllers.
Nu had ik deze al op de PS4 maar op de PS5 zitten ze te los (je kan ze dan draaien en op de PS4 zitten ze helemaal mooi strak).

Nu heb ik zelf van dit soort thumb grips (maar dan helemaal zwart):
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/9419b522-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/ceefa2866e69c66cd2ba4fc333af3ddb7d6d3adc.jpg
Echter op heel veel sites zie ik thumb grips die geschikt zijn voor de PS4 en de PS5.
Zit er nou wel of geen verschil in de grootte (omdat mijn oude op de PS4 strak zitten en op de PS5 los)?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:19:
Nu had ik deze al op de PS4 maar op de PS5 zitten ze te los (je kan ze dan draaien en op de PS4 zitten ze helemaal mooi strak).

[Afbeelding]
Echter op heel veel sites zie ik thumb grips die geschikt zijn voor de PS4 en de PS5.
Zit er nou wel of geen verschil in de grootte (omdat mijn oude op de PS4 strak zitten en op de PS5 los)?
Ik heb geen verstand van thumb grips, maar als hij bij de PS4 strak zit en bij de PS5 niet, dan is de thumbstick van de PS5 dus iets kleiner. Of je hebt de thumbsticks van de PS4 zo vies gemaakt dat er een extra laagje vuil op is komen te zitten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Chaoss schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:04:
Nieuwe Kena gameplay beelden:
[YouTube: Kena: Bridge of Spirits - Exploration Showcase - PC 4K 60 FPS New Unedited Gameplay]
Ben er zelf wat doorheen geskipped want ik wil niet al te veel meer van de game zien, maar ziet er erg sfeervol uit.

Zaterdag begonnen met R&C, Spiderman MM met RT was indrukwekkend maar dit is echt next gen, wat een game _/-\o_
Zeg je nou dat R&C en Spiderman MM niet next gen zijn? :P Vooral R&C vond ik juist heel erg next gen :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Zeg je nou dat R&C en Spiderman MM niet next gen zijn?
Hij zegt juist dat R&C wél next-gen is ;)
de komma na 'R&C' maakt de zin wat verwarrend, beter had daar een punt gestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2021 15:01 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Hij zegt juist dat R&C wél next-gen is ;)
Oh ik dacht dat hij bedoelde dat alleen Kena echt next gen is, aangezien zijn zin eindigt met "wat een game" met game in enkelvoud.
Oftewel "R&C en SM:MM zijn indrukwekkend, maar Kena is echt next gen, wat een game"

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 22-06-2021 14:26 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:19:

[Afbeelding]
Ik had ze op de PS4 maar voor de PS5 nieuwe gekocht vanwege de looks. Onderstaande heb ik besteld en zitten perfect. Deze zijn er nog nooit vanaf geschoten ondanks dat de kinderen er ook mee gespeeld hebben.

https://www.bol.com/nl/p/...el/9300000021753006/?s2a=

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Ik had ze op de PS4 maar voor de PS5 nieuwe gekocht vanwege de looks. Onderstaande heb ik besteld en zitten perfect. Deze zijn er nog nooit vanaf geschoten ondanks dat de kinderen er ook mee gespeeld hebben.

Zitten deze ook zo strak dat je ze niet kan draaien op de thumbs?
Dan zou dit best interessant zijn namelijk.

• WaterFire
Een n00b question: Wat voegen die grips nu precies toe? Volgens de omschrijvingen hebben ze meer weg van Durex: Voor meer gevoel.. :)
Mijn oude PS4 joystick heeft echt wel wat uren gedraaid maar de sticks zien er totaal niet versleten uit. Ook kan ik mij niet herinneren te weinig precisie te hebben of van een stick 'gegleden' te zijn. En daarmee kom ik weer terug bij Dur**..

Voor de prijs hoeven we het niet te laten, 33,5 cent per stuk bij Bol..

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 22-06-2021 15:15 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Zitten deze ook zo strak dat je ze niet kan draaien op de thumbs?
Dan zou dit best interessant zijn namelijk.
Ik denk dat ze strak genoeg zitten. Het is ook best pielen om ze erop te krijgen wat alleen maar goed is natuurlijk. Ze sluiten vrijwel rondom aan tot aan het stickje. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen maar dat lukt niet.

Maar je krijgt dus 10 setjes voor nog geen 5€. Kun je de vingers niet echt aan branden 😊 En ik vind ze wel mooi bij de witte dualsense.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Htacy92lop3I2c7wKPnf6PoxH7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5FQJxDLYfF88d306wrFoZfX.jpg?f=fotoalbum_large

• knorde
WaterFire schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:15:
Een n00b question: Wat voegen die grips nu precies toe? Volgens de omschrijvingen hebben ze meer weg van Durex: Voor meer gevoel.. :)
Mijn oude PS4 joystick heeft echt wel wat uren gedraaid maar de sticks zien er totaal niet versleten uit. Ook kan ik mij niet herinneren te weinig precisie te hebben of van een stick 'gegleden' te zijn. En daarmee kom ik weer terug bij Dur**..

Ik vond het op de PS4 enorm schelen.
De sticks voelen veel gladder aan zonder de (juiste) grips.
Maar misschien verschilt dat ook per persoon.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
WaterFire schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:15:

Fijner gevoel… eigenlijk exact het tegenovergestelde van Durex….

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat ze strak genoeg zitten. Het is ook best pielen om ze erop te krijgen wat alleen maar goed is natuurlijk. Ze sluiten vrijwel rondom aan tot aan het stickje. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen maar dat lukt niet.

Maar je krijgt dus 10 setjes voor nog geen 5€. Kun je de vingers niet echt aan branden 😊 En ik vind ze wel mooi bij de witte dualsense.

[Afbeelding]
Top dat je zoveel moeite hiervoor doet, super!

De prijs gaat het mij zeker niet om, als ik voor 20 euro goede grips heb vind ik het ook prima.
Maar als je de grips nu probeert te draaien gaat dat dan vrij gemakkelijk of moet je dan echt veel kracht zetten? Die van mij (die van de PS4 komen) kun je nu heel makkelijk draaien met 2 vingers wat tijdens het gamen wel irritant is. Dit was op de PS4 niet zo.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Top dat je zoveel moeite hiervoor doet, super!

De prijs gaat het mij zeker niet om, als ik voor 20 euro goede grips heb vind ik het prima.
Maar als je de grips nu probeert de draaien gaat dat dan vrij gemakkelijk of moet je dan echt veel kracht zetten? Die van mij (die van de PS4 komen) kun je nu heel makkelijk draaien met 2 vingers want tijdens het gamen wel irritant is. Dit was op de PS4 niet zo.
Vind ik heel moeilijk om te zeggen. Ik moet best een beetje knijpen om ze te draaien. Tijdens het gamen heb ik in elk geval nog nooit het gevoel gehad dat ze bewogen..

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Vind ik heel moeilijk om te zeggen. Ik moet best een beetje knijpen om ze te draaien. Tijdens het gamen heb ik in elk geval nog nooit het gevoel gehad dat ze bewogen..
Ok duidelijk, dat heb ik nu dus wel.
Zit er blijkbaar toch verschil in.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Ok duidelijk, dat heb ik nu dus wel.
Zit er blijkbaar toch verschil in.
Met één vinger aan de zijkant lukt het niet om ze echt te draaien.

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Met één vinger aan de zijkant lukt het niet om ze echt te draaien.
Ik zal het straks ook eens met 1 vinger testen, dan kan ik het goed vergelijken.

Verwijderd

Als we het toch over thumb grips hebben, ik heb ooit deze thumb grips gekregen bij metro exodus als pre-order cadeau bij bol.com. Ik vind zelf deze thumb grips heel fijn omdat ze glad zijn aan de bovenkant:

https://www.bol.com/nl/p/...centive/9200000098030197/

Iemand enig idee of er vergelijkbare thumb grips zijn? Ik vind nou juist die ribbels etc die voor meer grip moeten zorgen niet fijn. Ik heb het liefst een gladde bovenkant. Iemand tips?

Verwijderd

WaterFire schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Misschien bedoelen we hetzelfde, maar met het trucje bedoel niet zo zeer de Silent Hill reboot zelf, maar Kojima die incognito een hype creert. Ik heb heus ook even toegehapt en een pagina gelezen met alle 'hints', en natuurlijk is hij/zijn studio het. Anders zou ik als Hideo boos zijn over het misbruiken van je bekendheid ;).

Wat ik wel interessant vind is hoe Kojima aan de rechten van de game gekomen kan zijn, gezien de ruzie met Konami. Maar daar zijn vast ook legio websites over te vinden haha..
De ontwikkelaar blue box game studios is geregistreerd in 2015 op de naam van Hasan Kahraman volgens de kvk. Dit kan je niet vervalsen. In 2015 was Kojima net vertrokken bij Konami, dus om dit allemaal op te zetten in 2015 lijkt mij heel sterk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:47:
[...]

De ontwikkelaar blue box game studios is geregistreerd in 2015 op de naam van Hasan Kahraman volgens de kvk. Dit kan je niet vervalsen. In 2015 was Kojima net vertrokken bij Konami, dus om dit allemaal op te zetten in 2015 lijkt mij heel sterk.
Hij kan ook gewoon een lege shell hebben geregeld

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Hij kan ook gewoon een lege shell hebben geregeld
Ik vond dit wel een goede van het AD :

Gamers vervelen zich dood’

,,Gamers vervelen zich op het moment, waardoor ze massaal met zo’n complottheorie aan de haal gaan. We komen wereldwijd net wat uit de lockdowns en de jaarlijkse gamebeurs E3 viel wat tegen.” De ontkenningen van Kahraman, of het feit dat zijn bedrijf al vijf jaar bij de KvK ingeschreven staat, doen er voor sommigen dan niet meer toe.

,,Bij zo’n complot ga je dan snel verbanden zien, terwijl die er in werkelijkheid gewoon niet zijn.”

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Ik vond dit wel een goede van het AD :

Gamers vervelen zich dood’

,,Gamers vervelen zich op het moment, waardoor ze massaal met zo’n complottheorie aan de haal gaan. We komen wereldwijd net wat uit de lockdowns en de jaarlijkse gamebeurs E3 viel wat tegen.” De ontkenningen van Kahraman, of het feit dat zijn bedrijf al vijf jaar bij de KvK ingeschreven staat, doen er voor sommigen dan niet meer toe.

,,Bij zo’n complot ga je dan snel verbanden zien, terwijl die er in werkelijkheid gewoon niet zijn.”
Klinkt wel als wat een stroman zou zeggen!

;)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:56:
[...]

,,Bij zo’n complot ga je dan snel verbanden zien, terwijl die er in werkelijkheid gewoon niet zijn.”[/i]
Dit. Precies dit. Als mensen ergens van overtuigd zijn dan gaan ze verbanden zien die er niet zijn. Dat is hoe het menselijk brein werkt.
FrankoNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Dit. Precies dit. Als mensen ergens van overtuigd zijn dan gaan ze verbanden zien die er niet zijn. Dat is hoe het menselijk brein werkt.
De link met Hideo hoeft er helemaal niet te zijn, er zijn een paar leuke dingen in het verhaal en het zou wel weer een typische aktie van Hideo zijn maar misschien is het wel te typisch.
Maar Blue box zoals het er nu voor staat met niet bestaande games, gestopte crowdfundings etc.. lijkt me nou niet echt een bedrijf dat een PS5 exclusive op de markt gaat brengen.
En misschien hebben ze wel het eea gedaan waar we geen weet van hebben, daarmee doel ik ondersteuning van andere gamestudios met bepaalde deliveries. Maar je mag toch hopen dat als je als kleine studio dit doet je op zijn minst zichtbaar probeert te maken. Maar de app komt toch vandaag? Ooh nee uitgesteld tot vrijdag.
Ach wat er ook uitkomt, het is in ieder geval een dijk van marketing voor Sony. Het game nieuws wordt hierdoor gedomineerd, niemand heeft het meer over E3 :D

• FrankoNL
cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:47:
[...]

De link met Hideo hoeft er helemaal niet te zijn, er zijn een paar leuke dingen in het verhaal en het zou wel weer een typische aktie van Hideo zijn maar misschien is het wel te typisch.
Maar Blue box zoals het er nu voor staat met niet bestaande games, gestopte crowdfundings etc.. lijkt me nou niet echt een bedrijf dat een PS5 exclusive op de markt gaat brengen.
En misschien hebben ze wel het eea gedaan waar we geen weet van hebben, daarmee doel ik ondersteuning van andere gamestudios met bepaalde deliveries. Maar je mag toch hopen dat als je als kleine studio dit doet je op zijn minst zichtbaar probeert te maken. Maar de app komt toch vandaag? Ooh nee uitgesteld tot vrijdag.
Ach wat er ook uitkomt, het is in ieder geval een dijk van marketing voor Sony. Het game nieuws wordt hierdoor gedomineerd, niemand heeft het meer over E3 :D
Ze hebben ondertussen al 3 keer gezegd dat ze niks met elkaar te maken hebben.
FrankoNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Ok, maar ik zeg dit toch ook niet. Ik geef alleen aan dat het een vreemde gang van zaken is dat een niets zeggende studio zonder enige vorm van aantoonbare geschiedenis in de gaming wereld ineens een exclusive zou gaan leveren.
En wat dan nog, als ze wel iets met elkaar te maken hebben zullen ze dat niet zomaar erkennen maar wachten ze tot de reveal. De geruchten die nu de rondte gaan zorgen voor genoeg hype dat het werkelijk niets uitmaakt of ze wel of niet de waarheid vertellen. Door te ontkennen wordt het alleen maar groter.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Deze game is gemaakt door blue box game studios:

https://store.steampowere...Water_Curse_EARLY_ACCESS/

Je kan de game gewoon in Early access spelen.

Daarnaast is die ook al op psn gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7HEiCsnVWiViJhR16Ju-7Yw1_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZskSkZJuvNNVLuBwlk8d5e1.jpg?f=fotoalbum_large

De ontwikkelaar over de game op steam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0sQ5FTOSMinHpX_Xx0IzG4xOgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cbnpREzCw8tsRnwWt4YynRC.jpg?f=fotoalbum_large

Geïnspireerd op de fatal frame serie. Sneakywarrior is Hasan.

Interessant is om te zien dat er eind 2020 nog xbox one werd gezegd. Met daarbij een sterretje dat dit platform niet zeker is. Blijkbaar waren ze toen in onderhandeling met Sony.

Het vreemde is alleen dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0O1PXHD9aoFTNvqNxEodoD7tyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5UnSYyg12JhHeWg0ModTZQU5.jpg?f=user_large

Hier geeft Hasan in april aan dat createq de ontwikkeling overneemt. Vreemd want op de ps store staat blue box game studios. Createq is niks over te vinden. Ik vind wel een Nederlands bedrijf in Enkhuizen. Maar die heeft niks met game development te maken.

Maar goed, tot nu toe lijkt er wel gewoon een game te zijn (the haunting, ook al speelbaar in Early access). Zal wel erg veel moeite zijn om dit allemaal te maken alleen om het op deze manier te introduceren. Daarnaast is kojima niet gewoon bezig met death stranding directors cut?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 18:44 ]

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:32:
[...]

knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Ik zal het straks ook eens met 1 vinger testen, dan kan ik het goed vergelijken.
Met 1 vinger draai ik hem ook heel makkelijk, ik zal het toch eens met nieuwe proberen hoe dat gaat.
Ik heb dezelfde besteld en ik laat nog wel even weten hoe ze passen.
Overigens heb ik de set van 4 besteld (voor 2 controllers).
https://www.bol.com/nl/p/...it/9300000027540214/?s2a=

Nog even een hele andere vraag, ik heb 2 controllers maar nu viel me op dat de usb aansluiting op de ene controller er anders uitziet dan de andere. Nu moet ik wel zeggen dat de ene uit Nederland komt en de andere uit Italië. Waar zou dit verschil in kunnen zitten? Verder niet erg hoor want ze werken verder wel gewoon goed maar ben gewoon benieuwd.

P.S. Bovenste controller zit geen "gat" in het midden van de usb aansluiting, dat is donker gekleurd.
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/controller1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/controller2.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door knorde op 22-06-2021 21:08 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:42
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:21:
[...]

Met 1 vinger draai ik hem ook heel makkelijk, ik zal het toch eens met nieuwe proberen hoe dat gaat.

Nog even een hele andere vraag, ik heb 2 controllers maar nu viel me op dat de usb aansluiting op de ene controller er anders uitziet dan de andere. Nu moet ik wel zeggen dat de ene uit Nederland komt en de andere uit Italië. Waar zou dit verschil in kunnen zitten? Verder niet erg hoor want ze werken verder wel gewoon goed maar ben gewoon benieuwd.

P.S. Bovenste controller zit geen "gat" in het midden van de usb aansluiting, dat is donker gekleurd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou niet weten hoe het komt dat er een verschil zit in usb-c poort.
Uit nieuwsgierigheid eens gekeken bij mijn controller en er zit ook een verschil.
Bij de controller die bij de PS5 zat zit er geen 'gat' in en bij de controller die 1 maand later is aangeschaft wel.
Ze komen allebei uit België.
ik vind er ook niets over op Google maar als je foto's bekijkt zijn er ook met 'gat' en zonder. Het is iets raar.

• knorde
AppleFan2007 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:31:
[...]

Ik zou niet weten hoe het komt dat er een verschil zit in usb-c poort.
Uit nieuwsgierigheid eens gekeken bij mijn controller en er zit ook een verschil.
Bij de controller die bij de PS5 zat zit er geen 'gat' in en bij de controller die 1 maand later is aangeschaft wel.
Ze komen allebei uit België.
ik vind er ook niets over op Google maar als je foto's bekijkt zijn er ook met 'gat' en zonder. Het is iets raar.
Ja heel raar inderdaad.
Ik weet niet meer welke bij de PS5 zat en welke ik los heb gekocht, het viel me in 1x op.
Ook ik had op google gezocht maar ik kon er ook niks over vinden.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-01 22:15
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Ja heel raar inderdaad.
Ik weet niet meer welke bij de PS5 zat en welke ik los heb gekocht, het viel me in 1x op.
Ook ik had op google gezocht maar ik kon er ook niks over vinden.
Voor wat het waard is; mijn bijgeleverde controller heeft geen ‘gaatje’ in de aansluiting..

• knorde
edwinvdteems schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Voor wat het waard is; mijn bijgeleverde controller heeft geen ‘gaatje’ in de aansluiting..
Misschien hebben ze zo een herkenningspunt gemaakt zodat ze kunnen zien welke bijgeleverde controllers zijn en los geleverde (al zou ik niet weten wat het nut ervan is om dat te scheiden).

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:21:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij zijn de middelste pinnen op de poort (A6,A7,B6,B7) enkel relevant voor een USB2.0 connectie. Voor USB >3.0 en laden worden andere pinnen gebruikt.

Waarschijnlijk niks meer dan een kostenbesparing bij een bepaalde batch. Niks om je direct zorgen over te maken.

Edit: Op mijn eigen launch controller is het niks meer dan een klein stukje zwart in het midden wat het effect van een gat geeft. De pinnen zitten er wel gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 22-06-2021 21:49 ]

• Caayn
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Misschien hebben ze zo een herkenningspunt gemaakt zodat ze kunnen zien welke bijgeleverde controllers zijn en los geleverde (al zou ik niet weten wat het nut ervan is om dat te scheiden).
Dat kan al eenvoudig gedaan worden met behulp van o.a. batch-, model- en/of serienummer conventies ;)

Garantie kan een reden zijn om dat te onderscheiden. Bij aankoop van een console zal enkel het serienummer van de console op de bon staan, niet die van de controller. Al zal hier niet streng, of überhaupt, op gecontroleerd worden.

• knorde
Caayn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:50:
[...]
Volgens mij zijn de middelste pinnen op de poort (A6,A7,B6,B7) enkel relevant voor een USB2.0 connectie. Voor USB >3.0 en laden worden andere pinnen gebruikt.

Waarschijnlijk niks meer dan een kostenbesparing bij een bepaalde batch. Niks om je direct zorgen over te maken.
Ah ok duidelijke uitleg, super!

• Caayn
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Ah ok duidelijke uitleg, super!
Maar ontbreken de pinnen echt? Of is enkel de bovenkant zwart? Bij mijn controller (inbegrepen bij mijn launch console) zitten de pinnen er wel maar is enkel de bovenkant zwart in het midden.

• knorde
Caayn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:07:
[...]
Maar ontbreken de pinnen echt? Of is enkel de bovenkant zwart? Bij mijn controller (inbegrepen bij mijn launch console) zitten de pinnen er wel maar is enkel de bovenkant zwart in het midden.
Dat weet ik niet zo goed, het is ook vrij lastig om te zien in zo'n klein donker hol :+
Ik zal er overdag nog even een keer goed in proberen te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 22-06-2021 21:11 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 11:48
Caayn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Hoeft nog niet eens een kostenbesparing te zijn. Er zijn meerdere leveranciers van die dingen. Stel je hebt er 1 miljoen nodig en fabrikant 1 levert er 400k en fabrikant 2 levert er 600k, dan kan de spec nog steeds hetzelfde zijn. Dit hoeft verder geen resultaat te hebben voor kwaliteit of features.

Hier overigens ook 2 controllers maar heb bij de extra controller ook eenzelfde streep in het midden zoals met de meegeleverde controller.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• WaterFire
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Ik vond deze dan wel weer grappig.
https://translate.google....r&text=hideo&op=translate

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 19:33
Sony heeft inderdaad altijd alles strak in de hand en quality control is ook uitstekend. Moet dus wel allemaal een spannende conspiracy zijn.

:+

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-01 20:15
Ik heb internet afgespeurd maar nergens iets kunnen vinden over de volgende vraag.

Als ik een PS5 game verplaats naar mijn externe SSD, dan kan ik hem uiteraard niet spelen tot ik hem terugzet. Maar word hij dan wel nog automatisch up to date gehouden?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Verwijderd

Albinoraptor schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:45:
Sony heeft inderdaad altijd alles strak in de hand en quality control is ook uitstekend. Moet dus wel allemaal een spannende conspiracy zijn.

[YouTube: LIFE OF BLACK TIGER - Is Sony Fucking High?]

:+
Quality control van Sony kijkt alleen of de game de playstation niet brickt, of iets raars doet met de firmware. Ze kijken niet naar de inhoud van de game of dat de game bugs heeft.

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
Kan ik ghost of Tsushima tweedehands op disc kopen en dan spelen met ps5?

Of gaat er een ps5 versie uitkomen?

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-01 07:25
replica17 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:18:

Je kan PS4 games in de PS5 stoppen. Het is nog niet bekend of er een PS5 versie komt.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-01 19:24
FrankoNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Ken genoeg situaties waarbij mensen wel meer keren zeggen dat ze iets niet gedaan hebben en het uiteindelijk toch wel is, dus tja.

• FrankoNL
schumi2004 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Ken genoeg situaties waarbij mensen wel meer keren zeggen dat ze iets niet gedaan hebben en het uiteindelijk toch wel is, dus tja.
Ja, maar niet in deze context.

en "mensen" zeggen zoveel. Dit is een professional, met een bedrijf, die een statement de deur uit doet. Dat is wel wat anders.

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-01 15:35
Ik zit eraan te denken om een jaartje PS now te kopen. Maar heb een paar vragen hierover.

Sommige spellen hebben een einddatum. Kan je ze dan na de einddatum ook niet meer spelen wanneer je de spellen download ipv streamen?

En wanneer je, bijvoorbeeld Marvel Avengers, download. Krijg je dan de PS5 versie of de PS4 versie.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 01:01
Afgelopen weekend mijn PS5 in gebruik genomen maar ik zit met 2 issieus (en sorry als het al gevraagd is maar ik kan het zo snel niet vinden)

1. klopt het dat de discdrive als er een disc in zit echt zoveel herrie maakt als die ervan gaat lezen (duurt gelukkig maar een paar seconden bij opstarten van de console en als je een spel start wat op disc staat), het lijkt wel of er een vliegtuig opstijgt in de kamer.....

2. ik ben bang dat ik het antwoord hierop al weet maar is er echt geen manier om die witte lichtshow op de console uit te zetten (of op z'n minst te dimmen), bloedirritant als je in je verduisterde kamer zit te spelen toch?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
LordLynx schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:52:
Afgelopen weekend mijn PS5 in gebruik genomen maar ik zit met 2 issieus (en sorry als het al gevraagd is maar ik kan het zo snel niet vinden)

1. klopt het dat de discdrive als er een disc in zit echt zoveel herrie maakt als die ervan gaat lezen (duurt gelukkig maar een paar seconden bij opstarten van de console en als je een spel start wat op disc staat), het lijkt wel of er een vliegtuig opstijgt in de kamer.....

2. ik ben bang dat ik het antwoord hierop al weet maar is er echt geen manier om die witte lichtshow op de console uit te zetten (of op z'n minst te dimmen), bloedirritant als je in je verduisterde kamer zit te spelen toch?
1 sommige kunnen meer herrie maken dan anderen. Kijk ook even naar je plates aan de buitenkant, die kunnen gaan resoneren en veel meer lawaai maken, goed vastklikken kan helpen. Zelf heb ik de disc eruit gehaald.

2 Nee, dat is helaas niet mogelijk.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

replica17 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:18:

de update voor de PS5 werkt prachtig met de PS4 versie; het is al een schitterende game en in 60fps super soepel! Aanrader.

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Wulfric92 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:42:
Ik zit eraan te denken om een jaartje PS now te kopen. Maar heb een paar vragen hierover.

Sommige spellen hebben een einddatum. Kan je ze dan na de einddatum ook niet meer spelen wanneer je de spellen download ipv streamen?

En wanneer je, bijvoorbeeld Marvel Avengers, download. Krijg je dan de PS5 versie of de PS4 versie.
Als je een game download van PSnow en deze verdwijnt van PSnow zal je de game ook niet meer kunnen spelen. Je moet namelijk verbonden zijn met PSnow wil je de game spelen. Zelfs als je de game hebt gedownload.

Marvel Avengers vermoed ik wel dat je de PS5 versie krijgt vermits je het speelt op een PS5.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
LordLynx schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:52:

Helaas, ik heb er ook een sinds release die erger opstijgt dan de PS4 Pro als hij een gamedisc leest. Helaas is er niets aan te doen en is het totale willekeur of je een stille of luidruchtige console krijgt, maar zoals je zegt is het alleen bij opstarten van console of spel. En misschien is het een geruststelling voor je dat Blu Ray films minder herrie maken

Verwijderd

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Op dit moment heb ik een PS5 digitaal met een Amerikaanse PSN account.

Als ik een PS5 disc versie zou kopen, kan ik dan mijn Amerikaanse account gebruiken met EU schijfjes? (Ik begrijp dat dlc lastig kan zijn?)

Edit: volgens https://www.reddit.com/r/playstation/wiki/guides/psn-regions kan dit wel, echter zie ik onderstaande:
Save Data
Application Save Data (game saves) are tied to the region and product code of the game that created the save file. Save data can only be read by applications from the same region. If you take an existing save and try to load it on a different region's copy of the same game, the save file will not be visible and cannot be loaded. For this reason, it is recommended you purchase games that match your country of primary residence, and continue playing with the same region for a single game.

Despite not being able to load saves across different regions, it is possible to store multiple copies of saves from different regions. In the case of multiple-region installs, each copy is listed as its own separate application with its own separate save databank.
Betekend dit dat als ik bijv R&C koop in de winkel hier en dan wil saven in de Cloud, dit niet mogelijk is? Omdat ik alleen maar een Amerikaanse PS+ heb?

[ Voor 71% gewijzigd door Xlast88 op 23-06-2021 16:29 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 15:21
Ik zie dit nieuwsbericht op meerdere sites:
https://www.insidegamer.n...-komend-fiscaal-jaar-2-2/

Gaat over een record aan het verschepen van PS's komend fiscaal jaar. Daarnaast lees ik dit:
Er gaan geruchten dat Sony volgend jaar de CPU van AMD in de PlayStation 5 wil aanpassen om de tekorten zo tegen te gaan, maar dit is niet bevestigd.
Gaat dit om een kleiner procedé en gaat dat dan leiden tot minder tekorten? Kunnen chipfabrikanten uberhaupt meer capaciteit vrijmaken voor een andere chip?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Meekoh
  • Laatst online: 05-01 14:26
Hulleman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:09:
Ik zie dit nieuwsbericht op meerdere sites:
https://www.insidegamer.n...-komend-fiscaal-jaar-2-2/

Gaat over een record aan het verschepen van PS's komend fiscaal jaar. Daarnaast lees ik dit:

[...]

Gaat dit om een kleiner procedé en gaat dat dan leiden tot minder tekorten? Kunnen chipfabrikanten uberhaupt meer capaciteit vrijmaken voor een andere chip?
Op bestaande procede's is het gros aan capaciteit volgeboekt. Op de nieuwe kleinere Procede is dat minder het geval. Bovendien, kleiner procede == meer chips per wafer en dus in theorie hogere productie.

Computer says no

• Hulleman
Meekoh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Op bestaande procede's is het gros aan capaciteit volgeboekt. Op de nieuwe kleinere Procede is dat minder het geval. Bovendien, kleiner procede == meer chips per wafer en dus in theorie hogere productie.
Ah ok, thnx voor de opheldering :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
Xlast88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:21:

Als ik een PS5 disc versie zou kopen, kan ik dan mijn Amerikaanse account gebruiken met EU schijfjes? (Ik begrijp dat dlc lastig kan zijn?)

Edit: volgens https://www.reddit.com/r/playstation/wiki/guides/psn-regions kan dit wel, echter zie ik onderstaande:

[...]

Betekend dit dat als ik bijv R&C koop in de winkel hier en dan wil saven in de Cloud, dit niet mogelijk is? Omdat ik alleen maar een Amerikaanse PS+ heb?
Je kan het saven, maar het kan dan alleen maar geladen worden met dat account. US -> US , EU -> EU

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Xlast88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:21:

[...]

Niet helemaal jouw vraag, maar het enige nadeel die ik ontdekt heb met US Psplus is dat je een gratis PS5 update niet via een europese ps4 titel kunt krijgen (of een extra ps4 update zoals het online game deel voor bijvoorbeeld GoT). Dit is op te lossen door een 2e NL account op de ps5 te zetten en daar de update te downloaden. Daarna terug naar je US account en weer spelen. Paar seconden extra werk.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat rood is wel echt een aparte kleur.

@hierboven: Ghost of Tsushima is echt een aanrader, genoten van dat spel en het voelt zeker niet lastgen aan

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-01 20:15
jordyyyys schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:50:
Ik heb internet afgespeurd maar nergens iets kunnen vinden over de volgende vraag.

Als ik een PS5 game verplaats naar mijn externe SSD, dan kan ik hem uiteraard niet spelen tot ik hem terugzet. Maar word hij dan wel nog automatisch up to date gehouden?
Toevallig iemand hier nog een antwoord op?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

jordyyyys schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd. Dus zou het even testen dan als ik jou was. Gewoon verplaatsen en als je weet dat er update is effe checken of al geupdate is. Denk ergens van wel maar zeker weten doe ik het niet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Vandaag mijn LG G1 binnen gekregen. Ben nog niet helemaal weggeblazen, maar moet denk ik de settings tweaken. Met name SDR content lijkt wat (TV) flets. HDR ziet er in bloodborne in ieder geval wel echt een stuk beter uit, en ook wel lekker dat ik nu vanaf de bank weer de text kan lezen.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01 16:17
[...]

Ik verwacht van niet. Hij maakt meer een soort back-up. Ik denk dat als je hem terugzet hij direct gaat updaten.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 14:38
[...]

Geen idee, het kan technisch wel. Je kan het uitproberen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Fallen Order next gen update is ook beschikbaar:

kleine visuele upgrade (betere shadows en textures) en stabielere 60fps. Ben nu nog bezig met R&C rift Apart, daarna Fallen Order maar oppikken *O*

En hier is nog een andere game met een gratis PS5 upgrade. Ik haat het spel, maar heb de upgrade toch maar geïnstalleerd omdat mijn zoontje het geweldig vindt. Zal nu nog wel meer het geval zijn met DualSense support.

Ik vraag me overigens af wat de beste manier is om op de hoogte gehouden te worden van PS5 upgrades. Die beginnen nu wel als paddestoelen uit de grond te schieten en vaak was het toch maar toevallig dat ik van een game teweet kwam dat er een upgrade is.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-01 12:56
Twixie schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:26:
Ik vraag me overigens af wat de beste manier is om op de hoogte gehouden te worden van PS5 upgrades. Die beginnen nu wel als paddestoelen uit de grond te schieten en vaak was het toch maar toevallig dat ik van een game teweet kwam dat er een upgrade is.
Ik vind deze 2 lijstjes wel handig en ze worden volgens mij best goed actueel gehouden:

- https://www.psu.com/news/...-enhanced-graphics-modes/
- https://www.psu.com/news/...at-perform-better-on-ps5/

(Maar jou voorbeeld staat er niet bij :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door ChuckBartowski op 24-06-2021 16:36 ]

Ja, ondertussen ook al even gegoogled. Ik vind het wel jammer dat geen enkele (incl. PSU) aangeeft of het ook over een specifieke PS5 download gaat, en je dus even in je Library moet duiken om je PS4 versie te vervangen door de PS5 versie. Bvb in alle lijstjes zie ik God Of War staan, maar die heeft nog altijd alleen maar een PS4 versie, die gewoon wel vlotter loopt op PS5 doordat ze 60fps unlocked hebben.
(Maar jou voorbeeld staat er niet bij :+ )
Ja, die kwam echt uit de lucht gevallen, en kwam ik toevallig die trailer tegen die ik postte. Ik dacht eerst al: huh, die game hebben wij toch al jaren, maar dan merkte ik dat PS5 expliciet vermeld stond en idd er is een PS5 specifieke versie nu (1.000.000 :)).

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vraag me overigens af wat de beste manier is om op de hoogte gehouden te worden van PS5 upgrades.
Dit topic :P
Ik vraag me overigens af wat de beste manier is om op de hoogte gehouden te worden van PS5 upgrades.
https://www.backwards-compatible.com/

Deze site vind ik wel handig. Maar zal ook vast niet compleet zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Amaze86
  • Laatst online: 08-01 19:45
Voor de liefhebbers Ghosts of ikishima, pff sucker punch werkt erg hard deze gen.

https://gamer.nl/artikele...iding-ghosts-of-ikishima/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 13:36
Ik gebruik deze bron. Wordt elke keer geüpdatet na een nieuwe aankondiging. Vrij compleet volgens mij.
https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades
Amaze86 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:23:
Voor de liefhebbers Ghosts of ikishima, pff sucker punch werkt erg hard deze gen.

Moet nog steeds Tsushima uitspelen maar ik kon er niet echt in komen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:33
Kalder schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:11:
[...]
Same here. Vond het echt een ubi game en die trek ik niet meer nadat ik er 2 heb gespeeld. Opzich wel handig te weten. Ubi games en alles wat er op lijkt hoef ik me niet meer druk om te maken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Een goed streven :+ :

Nice! No-brainer voor mij, heb me heel erg vermaakt met GoT.

Chaoss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:48:
Een goed streven :+ :

[Twitter]

[...]

Nice! No-brainer voor mij, heb me heel erg vermaakt met GoT.
Dus nog beter dan Horizon FW? Dan moet het wel heel goed zijn...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Dus nog beter dan Horizon FW? Dan moet het wel heel goed zijn...
Flinke kluif inderdaad... Enige optie is dan om voor HFW uit te komen :+ maar dat lijkt me sterk...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat zou snel zijn, een jaar of anderhalf na Tsushima. Wellicht zijn ze er al eerder aan begonnen maar dan als DLC en hebben ze de scope intussen zitten op het niveau van een Miles Morales of Uncharted Lost Legacy.

Ikishima ligt blijkbaar precies tussen Tsushima en het vaste land in dus dat zou een mooie opstapje kunnen zijn naar een full fledged vervolg over een paar jaar, hopelijk tegen die tijd wel enkel voor de PS5 ontwikkeld dan :P

Super vermaakt overigens met GoT, ondanks de wat trage start. Ook Legends was heel erg tof, deed me best denken aan Horde mode bij Gears of War en die speelde ik destijds op de X360 helemaal scheel.

• knorde
Kenny_026 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ze zitten echt perfect!
Helemaal strak, niet te draaien zonder heel veel kracht te zetten.
Ze zien er ook nog eens heel mooi uit (zoals ook op jouw foto te zien is).

Zeer tevreden dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 24-06-2021 21:04 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Insomniac Games top lead hire openings for a multiplayer title

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z5tS9QE.jpg

-------------------------------

Guerilla Games Could Be Working On Open World/MMORPG Title
This suggestion comes from the job listing for Java developer. The hired candidate will be working with Guerrilla Games' Game Tech team, which is responsible for building "reliable, maintainable and performant game systems" and giving the programmers, designers, and artists the tools they need to create the game. Guerrilla is also the company behind the Decima game engine which impressed Hideo Kojima, and is being used for Death Stranding, which shows how seriously the company takes its tools development.

In addition to these tools development tasks, the hired Java developer will "work on systems like matchmaking, tournaments, clans and leaderboards." It's this sentence that has fans wondering if Guerrilla's next game will be a major multiplayer title. The candidate will also "work on systems to test and deploy a new server set without downtime" and "integrate the game servers with the PlayStation Network and other third party services." While nothing is confirmed, it all points to Guerrilla making a huge, multiplayer title.

The new game may not only offer multiplayer gameplay, though. Other job listings from almost a year ago suggested that Guerrilla Games is working on a new RPG. The job listings spoke of quest systems, story, dialogue, as well as factions and backstories. So, the multiplayer mode could be a major extra, complimenting a single player component, or it could be some kind of MMORPG.
Lead Writer
Guerrilla
Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
9 hours ago
Who you are
We’re eager to get to know you if you have:

At least 7 years of experience in a writing role for a AAA game studio, with at least 4 years in a leadership function
Been involved directly in all phases of game production, and have shipped at least one AAA game title
Extensive knowledge of stories and narrative design in online games, MMORPGs and open-world RPG games
Ample experience in creating complex narrative design and branching dialogue systems
Structured methods for defining, producing and editing large volumes of content
A background and/or training in dramatic writing and story structure
https://gamejobs.co/Lead-Writer-at-Guerrilla

[ Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 24-06-2021 21:56 ]

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb de ps5 nu enkele maanden.

Werkt perfect en stil sinds eergisteren…als ik nu de ps5 opstart maakt het super veel lawaai. Echt veel lawaai. Maar zodra de ps5 is opgestart of als ik een spel open gaat de geluid weg.

Heeft iemand anders dit ook ervaren?

Al paar keer uit en aan gezet en alles goed aangedrukt kwa deksel/kabels maar helpt niet

• Amaze86
  • Laatst online: 08-01 19:45
@ThaddeusX Misschien effe je PS5 stofvrij maken...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
ThaddeusX schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:
Ik heb de ps5 nu enkele maanden.

Werkt perfect en stil sinds eergisteren…als ik nu de ps5 opstart maakt het super veel lawaai. Echt veel lawaai. Maar zodra de ps5 is opgestart of als ik een spel open gaat de geluid weg.

Heeft iemand anders dit ook ervaren?

Al paar keer uit en aan gezet en alles goed aangedrukt kwa deksel/kabels maar helpt niet
Waarschijnlijk zitten de platen of het voetje een beetje los. Het beste is ze er even af te trekken en opnieuw te plaatsen. En misschien helpt het om er iets zachts zoals een muismat onder te leggen

Verwijderd

Nu met bewegende beelden ;)

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 14:38
Recon24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:52:
Insomniac Games top lead hire openings for a multiplayer title

[Afbeelding]

-------------------------------

Guerilla Games Could Be Working On Open World/MMORPG Title

[...]

Lead Writer
Guerrilla
Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
9 hours ago

[...]

https://gamejobs.co/Lead-Writer-at-Guerrilla
Zullen die job listings met betrekking tot de RPG niet gewoon Horizon Forbidden West zijn? En de nieuwe multiplayer van Guerilla een nieuwe Killzone?

Een mens mag hopen.

edit: Aah wacht, de lead writer vacature is pas 20 uur oud. Nevermind :+

[ Voor 5% gewijzigd door Poulske op 25-06-2021 08:27 ]

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01 16:17
Kalder schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:11:
[...]
Dat is jammer want hij is echt de moeite waard. Vind hem erg mooi en pakkend. 8)

• Hulleman
Shaker74 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Dat is jammer want hij is echt de moeite waard. Vind hem erg mooi en pakkend. 8)
Blijft persoonlijk. Tsushima kon mij ook niet boeien. Goeie sfeer, combat was leuk bedacht, maar qua game vond ik er echt geen reet aan.

Verwijderd

Hulleman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Blijft persoonlijk. Tsushima kon mij ook niet boeien. Goeie sfeer, combat was leuk bedacht, maar qua game vond ik er echt geen reet aan.
Dit dus!

Heel mooi die exclusieve 'must have' titels van Sony, maat het moet maar net binnen je interesse liggen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 14:48

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Dit dus!

Heel mooi die exclusieve 'must have' titels van Sony, maat het moet maar net binnen je interesse liggen.
Zo is dat, ik vond Ghost of Tsushima wel de moeite waard, maar kon zelf totaal niet in The Last of Us komen. Ben er wel 3 keer opnieuw aan begonnen omdat het qua setting helemaal mijn game zou moeten zijn. :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Ik heb zelf metro exodus voor 10 euro op marktplaats gescoord. Is wel de PS4 versie, maar die krijgt ook gewoon de upgrade.
vooral toen ik zag dat de ps5 versie de dlc als voucher had ipv op disc, heb ik de ps4 versie ook maar voor 13 euro op de kop getikt. komt vandaag binnen.

weet jij nog hoeveel GB de ps5 upgrade is? update: ff gegoogled, update: 121GB! :/

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 25-06-2021 11:00 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
knorde schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ze zitten echt perfect!
Helemaal strak, niet te draaien zonder heel veel kracht te zetten.
Ze zien er ook nog eens heel mooi uit (zoals ook op jouw foto te zien is).

Zeer tevreden dus :)
Top! Leuk om te horen 😊👍
Pagina: 1 ... 132 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord