Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
WaterFire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Alles wat onder je PS Plus account valt komt weer beschikbaar zodra hij gereactiveerd wordt.

Overigens is er een verschil tussen de 'Ps Plus collection' en de maandelijkse games. Die Collection is een set vaste games die je krijgt zodra je PS5 account actief wordt, en houdt zolang je PS Plus actief blijft.

De maandelijkse games moet je (voor 0 euro) kopen, en verdwijnen weer als keuze na die maand. Dus die kan je 'missen' als je dat niet doet gedurende die maand.
In jouw geval zal je dus de PS Plus games van juli nooit krijgen als je pas in augustus weer activeert.

Ik heb het vermoeden dat de maandelijkse games in de PS5 tegenwoordig automatisch aan je actieve PS Plus account worden toegevoegd? Ik zie 'downloaden' als optie bij Games waarvan ik me niet herinner 'aan je bibliotheek toevoegen' gekozen te hebben.. Maar dat ga ik in juli eens bewust controleren.
Je moet ze altijd toevoegen aan je bibliotheek.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:59
WaterFire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Alles wat onder je PS Plus account valt komt weer beschikbaar zodra hij gereactiveerd wordt.

Overigens is er een verschil tussen de 'Ps Plus collection' en de maandelijkse games. Die Collection is een set vaste games die je krijgt zodra je PS5 account actief wordt, en houdt zolang je PS Plus actief blijft.

De maandelijkse games moet je (voor 0 euro) kopen, en verdwijnen weer als keuze na die maand. Dus die kan je 'missen' als je dat niet doet gedurende die maand.
In jouw geval zal je dus de PS Plus games van juli nooit krijgen als je pas in augustus weer activeert.

Ik heb het vermoeden dat de maandelijkse games in de PS5 tegenwoordig automatisch aan je actieve PS Plus account worden toegevoegd? Ik zie 'downloaden' als optie bij Games waarvan ik me niet herinner 'aan je bibliotheek toevoegen' gekozen te hebben.. Maar dat ga ik in juli eens bewust controleren.
Van de games die ik al had gekoppeld destijds was het al bekend, zo heb ik ook al wat ps5 games gekoppeld aan mijn account. Maar bedankt voor de info, maak ik mij geen zorgen en straks nog meer games erbij dus _/-\o_

• WaterFire
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 22:05
snefkens schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Je moet ze altijd toevoegen aan je bibliotheek.
Dan zal het op de automatische piloot gebeurd zijn. thx.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:59

kazuka

Building Better Worlds

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:06:
Ligt het aan mij of was Ratchet and Clank erg kort, vergeleken met zijn vorige delen. Denk dat ik er 8 a 10 uur in heb gezeten voordat ik bij de eindbaas was.
Meestal doe ik een twee en zelfs derde run.
Hoewel het spel echt super super tof is om te spelen had ik ook hier weer net als bij de ps4 het gevoel, we hebben teveel goede ideeën maar geen tijd of ruimte om ze echt uit te werken.
Van howlongtobeat.com, het gemiddelde tot dusver:

Ligt er dus ook aan of je puur enkel de story doorspeelt, of ook extras meepakt zoals collectibles of optionele dingen.

Vorige R&C games zitten allen rond dezelfde lengte of korter. Van mij hoeft de speelduur ook niet opgerekt te worden met filler content om zo de 25-30 uur aan te tikken. Van dat soort games hebben we er al genoeg op dit moment :P

Acties:
  • +10Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben toch altijd blij als ik een game afgerond heb, teveel games waar ik op een gegeven moment afhaak omdat het me niet meer genoeg weet te boeien en dan nooit meer op terugkom.
Liever "MAND! the game" dan een "TLDR eindeloos openwereld sprokkelspel", maar zal voor iedereen anders zijn natuurlijk :P

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:30

120hz modus in warzone is unlocked ondanks dat het nog een ps4 game is. Dus ze lijken de sdk te updaten van bc op ps5. Mooi dat ze dus flink aan het werken zijn aan verbeteren van de bc.

Misschien een gt sport 120hz modus dat zou echt top zijn. O-)
Wel hdr uitzetten btw lees ik overal want anders werkt 120hz niet.

[Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 17-06-2021 12:12]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• WaterFire
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 22:05
kazuka schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Van howlongtobeat.com, het gemiddelde tot dusver:

[Afbeelding]

Ligt er dus ook aan of je puur enkel de story doorspeelt, of ook extras meepakt zoals collectibles of optionele dingen.

Vorige R&C games zitten allen rond dezelfde lengte of korter. Van mij hoeft de speelduur ook niet opgerekt te worden met filler content om zo de 25-30 uur aan te tikken. Van dat soort games hebben we er al genoeg op dit moment :P
Het hangt er helemaal vanaf hoe dicht je bij HLTB in de buurt komt met je eigen tijden.. Ik speel (niet continu) Horizon Zero Dawn, en zag deze week dat ik op 44% zit en 37 uur gespeeld heb. Ik negeer de main story wellicht te veel ;) .
Maar in HLTB staat deze op 22 uur normaal en 43,5 uur met extra's. Dus ik zit er voor beide way boven. Andere games die ik wel eens check idem.

/knip antwoord zelf gevonden/

[Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 17-06-2021 14:16]

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:06:
Ligt het aan mij of was Ratchet and Clank erg kort, vergeleken met zijn vorige delen. Denk dat ik er 8 a 10 uur in heb gezeten voordat ik bij de eindbaas was.
Meestal doe ik een twee en zelfs derde run.
Hoewel het spel echt super super tof is om te spelen had ik ook hier weer net als bij de ps4 het gevoel, we hebben teveel goede ideeën maar geen tijd of ruimte om ze echt uit te werken.
Ik moet er zelf nog aan beginnen maar online las ik dat ook wel.
Voor de platinums pak ik meestal de pagina van powerpyx omdat die meestal wel overeenkomt met mijn speeltijd.

Daar hebben ze het over 10 uur voor de Platinum als je de cutscenes ook kijkt (wat ik meestal niet doe bij dit soort games).

Aan de ene kant wel wat kort en daardoor jammer maar aan de andere kant eigenlijk ook wel prima dat het gewoon lekker af te sluiten is in een redelijke periode.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:50
Marselaar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:57:
[...]

Hebben jullie ook dat de steun in horizontale positie wel vast te klikken is, maar erg los zit? Als ik hem naar voren schuif om weer even met kabels of usb aansluitingen te klooien ligt die standaard weer los
loekf2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:00:
[...]

Ja. Opzij schuiven is drama. Naar voren halen ook. Design drama van Sony vind ik. Er hadden pas pinnen op de voet moeten zitten, zodat ie minder makkelijk wegschuift onder de PS5 vandaan.

Ik zit te denken aan stukje dubbelzijdig plakbank.
Dit "probleem" heb ik ook.
Heeft iemand er al een goede oplossing op gevonden?

[Voor 30% gewijzigd door knorde op 17-06-2021 14:33]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 28-07 23:04
Donstil schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Ik moet er zelf nog aan beginnen maar online las ik dat ook wel.
Voor de platinums pak ik meestal de pagina van powerpyx omdat die meestal wel overeenkomt met mijn speeltijd.

Daar hebben ze het over 10 uur voor de Platinum als je de cutscenes ook kijkt (wat ik meestal niet doe bij dit soort games).

Aan de ene kant wel wat kort en daardoor jammer maar aan de andere kant eigenlijk ook wel prima dat het gewoon lekker af te sluiten is in een redelijke periode.
De cutscenes zijn het wel waard hoor in deze game. Daar zie je vaak pas echt het detail van de textures. Zit nog iedere keer ademloos te kijken naar de vacht van Ratchet en Rivet :P

• knorde
Segafreak83 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Nee, je moet nu echt wennen aan dit nieuwe systeem.. Duurt een tijdje, maar heeft iedereen gehad.
Ja is erg wennen (en niet praktisch).
Laten we hopen dat dit (ooit) nog veranderd gaat worden.

yinx84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:30:
[...]

De cutscenes zijn het wel waard hoor in deze game. Daar zie je vaak pas echt het detail van de textures. Zit nog iedere keer ademloos te kijken naar de vacht van Ratchet en Rivet :P
Ja ik geef het meestal wel een kans hoor, ff kijken waar het verhaal heen gaat en of ik dat de moeite waard vind boven gameplay.

Marselaar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:57:
[...]

Hebben jullie ook dat de steun in horizontale positie wel vast te klikken is, maar erg los zit? Als ik hem naar voren schuif om weer even met kabels of usb aansluitingen te klooien ligt die standaard weer los
Yup, zit hier (onzichtbaar) vast gelijmd inmiddels.

• Knokkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-07 12:35
knorde schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:30:
[...]

[...]

Dit "probleem" heb ik ook.
Heeft iemand er al een goede oplossing op gevonden?
Stukje (goede) dubbelzijdige tape heeft het bij mij gefixt. :)

• knorde
Donstil schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:34:
[...]

Yup, zit hier (onzichtbaar) vast gelijmd inmiddels.
Knokkie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Ik zal het ook met een stukje goede dubbelzijdige tape vastzetten dan, wel slordig dat hier niet goed over na is gedacht tijdens het ontwerpen.

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Sign Up for the First PS5 System Software Beta Program
”Since the launch of PS5, our teams have been working to continuously enhance your experience on the console. Later this year, we’re rolling out another major system update packed with new features, and we want your help testing them out!

Starting today, you can register for an opportunity to join the first-ever PS5 system software beta program at: https://www.playstation.com/ps5/ps5-beta-program-sign-up. Registration is open to players over the age of 18 in the U.S., Canada, Japan, U.K., Germany and France. By signing up, you could be among the first to put new features to the test and provide essential feedback that will help guide their development.

If you’re selected to be part of the program, you’ll receive an email with instructions on how to download the beta version of the next system software. In order to sign up, you’ll need a PS5 console with an internet connection and a PlayStation Network account. You will also be added to the potential participant pool for future PS5 system software betas automatically without having to register again. After the beta begins, you can restore your system software to the latest official release version before the beta program ends.

Our last major PS5 system update in April introduced new features like USB extended storage, cross-generation Share Play, an improved Game Base and other UI enhancements and social features. We’ll share more in the coming weeks about what you can expect in the beta for our next update.

Whether you’re a new or returning PlayStation beta tester, we thank you for your support. Your feedback helps us make the console experience better for our whole community.”
https://blog.playstation....em-software-beta-program/

• Ace
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-07 22:52

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dagje te vroeg :)

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

• loekf2
  • Laatst online: 22:54
Leuk, dus als je de gelukkige bent sturen ze je ook een M.2 SSD toe ?

(het wordt wel eens tijd voor om dat slot "aan" te zetten, dat getrut met het heen en weer copieren van games)

EDIT:
Registration is open to players over the age of 18 in the U.S., Canada, Japan, U.K., Germany and France.
|:(

[Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 17-06-2021 16:22]

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Ooh lekker, de mijne komt helaas pas morgen.
Eindelijk weer een zwarte controller, zoals het hoort! 8)

Ooh geinig. Ik zit ook al in het beta programma voor de Dual Sense controller :P

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:33
loekf2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:21:
[...]

(het wordt wel eens tijd voor om dat slot "aan" te zetten, dat getrut met het heen en weer copieren van games)
Hahaha xD denket wel ja!!

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• duke99
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-07 08:53
Oh ik had hem gisteren al binnen gekregen samen met mijn PS5 :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• BringerOfStorms
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:48
duke99 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Oh ik had hem gisteren al binnen gekregen samen met mijn PS5 :)
Mijne komt morgen, kan de witte in de retour met z'n strickdriftige neigingen,.

• v8power67
Donstil schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Ooh geinig. Ik zit ook al in het beta programma voor de Dual Sense controller :P

• jordyyyys
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:46
Heel nice, morgen komt hier de Cosmic Red dual sense binnen, dan kan ook de witte naar Sony voor vervanging/reparatie. Ben wel klaar met de stickdrift in de rechter thumbstick.

iPhone 11 Pro Max 64 GB | Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• BringerOfStorms
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:48
jordyyyys schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Heel nice, morgen komt hier de Cosmic Red dual sense binnen, dan kan ook de witte naar Sony voor vervanging/reparatie. Ben wel klaar met de stickdrift in de rechter thumbstick.
Bizar met hoeveel drifters we hier alleen al zitten ....

• Recon24
loekf2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:21:
[...]

EDIT:

[...]

|:(
Maar hoevaak moet je dat dan doen? Speel je zoveel games tegelijk?

Het feit dat ik bepaalde games extern kan stallen heeft me juist een reden gegeven dat ik de interne SSD niet direct hoef uit te breiden.
Recon24 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Maar hoevaak moet je dat dan doen? Speel je zoveel games tegelijk?

Het feit dat ik bepaalde games extern kan stallen heeft me juist een reden gegeven dat ik de interne SSD niet direct hoef uit te breiden.
Best een handige tussen oplossing hoor maar dat ik daar dan bewust mee bezig moet zijn maakt het voor mij geen vervanging van een echte interne SSD uitbreiding.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:55

Gerucht dat het een PS Plus titel van juli wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Recon24
FromSoftware is Apparently Working on a PS5 Exclusive, Project “Velvet Veil”

RUMOR

From Software is working on a PS5 exclusive together with PS. It's a spiritual successor to Bloodborne, but it won't be a sequel or a prequel. The project's code name is Velvet Veil.

The leaker talked about Sekiro, Deracine and Elden Ring years ago.

RUMOR
RUMOR A From Software is working on a PS5 exclusive together with PS. It's a spiritual successor to Bloodborne, but it won't be a sequel or a prequel. The project's code name is Velvet Veil. The leaker talked about Sekiro, Deracine and Elden Ring years ago. RUMOR
https://opattack.com/from...sive-project-velvet-veil/

Acties:
  • +2Henk 'm!
Hermen Hulst legt uit waarom hij nieuwe IP’s verkiest boven ‘studio shopping’

Ben benieuwd wat voor nieuwe IP's dit oplevert

[Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2021 09:01]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:35
Twixie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:33:
[...]

En ik maar denken dat je een Röyksopp fan was :).
Jazeker! Ik bedoelde dat het uit mijn RTCW tijd kwam.. moest toen een nickname verzinnen :)

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Nu online
[...]

Heb zelf nog geen ps5. Ik wacht tot die normaal beschikbaar is, en heb ook geen haast. Dat gezegd zijnde, ik kijk niet uit naar het toestel zelf. Omwille van de gebruikelijke opmerkingen die al vaak zijn gebracht. Het design is best wel ok, maar het blijft een groot log ding.

Maar wat me misschien nog wel het meest 'stoort' is dat achterlijke koffietas bordje dat nodig is om 'm zowel verticaal als horizontaal neer te zetten. 8)7 8)7 8)7 Sony |:( (ja, heb de console fysiek al kunnen bekijken)

En van wat ik gezien heb in de unboxing videos, lijkt het ding idd vooral in de horizontale positie nogal vatbaar voor 'schuiven' en niet blijven zitten. Totaal debiel design.

De dubai scycraper look heb ik geen probleem mee...

Beeld je in dat het volgende mogelijk zou zijn, eventueel door de gemakkelijk afneembare gekromde panels te vervangen door panels die op dezelfde body klikken, maar met platte zijden:

Complete insta-buy! Gewoon zonder problemen en schroeven en ikea montages plat in je tv kast. Wat een concept :+ :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
Ik blijf maar lezen over een exclusive reveal op 22 juni, maar kan nergens een bron vinden. Iemand hier die er meer over weet? Is er een State of Play aangekondigd oid?

[Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 18-06-2021 13:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:18:
Ik blijf maar lezen over een exclusive reveal op 22 juni, maar kan nergens een bron vinden. Iemand hier die er meer over weet? Is er een State of Play aangekondigd oid?
Nope niets officieel nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nope gonst van de geruchten op twitter ed, maar dat is niet zo veelzeggend :P

Maar 22 juni twijfel ik aan, dan had ik inmiddels wel een officieele aankondiging verwacht.

[Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2021 13:26]

• poor Leno
EA Play is 22 Juli.. Ben je misschien daarmee in de war?

• Rivandu
  • Laatst online: 22:33
Volgens mij gaat dat over de game 'Abandoned', die PS5 exclusief is, gemaakt in Nederland en waarvan je een soort app op de PS5 kan downloaden op 22 juni en waarmee je een realtime trailer kan bekijken en misschien iets van een demo.

Alleen gaan er nu een heleboel geruchten over die titel. Zo zou het spel niet echt zijn en het een soort Kojima truc zijn om zijn nieuwste game te promoten. Who knows.

• Raem
Rivandu schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:01:
Volgens mij gaat dat over de game 'Abandoned', die PS5 exclusief is, gemaakt in Nederland en waarvan je een soort app op de PS5 kan downloaden op 22 juni en waarmee je een realtime trailer kan bekijken en misschien iets van een demo.

Alleen gaan er nu een heleboel geruchten over die titel. Zo zou het spel niet echt zijn en het een soort Kojima truc zijn om zijn nieuwste game te promoten. Who knows.
Zijn wel leuke theorieën over inderdaad. Ik zoek er zelf niet perse iets achter, al zitten er wel veel toevalligheden in. Het verbaast mij eigenlijk het meest dat een nieuwe onbekende studio een eigen PS5 app zou krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Zijn wel leuke theorieën over inderdaad. Ik zoek er zelf niet perse iets achter, al zitten er wel veel toevalligheden in. Het verbaast mij eigenlijk het meest dat een nieuwe onbekende studio een eigen PS5 app zou krijgen.
ik weet net of Hideo erachter zit, maar als je puur kijkt naar de site bv van blue box dan zie je dat er gewoon van alles niet klopt.
De site light al maanden plat voor maintenance. Er heeft op een gegeven moment wel iets over Hideo op de site gestaan, maar dat is maar heel tijdelijk geweest. De jaren ervoor heeft de site geen verandering gehad. Wat stock foto's van zogenaamde werknemers die niet zijn veranderd vanaf 2015 tot begin dit jaar. Ze zeggen dat ze een spel hebben uitgebracht wat niemand kent. Hun youtube account is leeg, twitter is pas 31 mei actief geworden terwijl ze al sinds 2015 een account hebben, insta staat zo goed als niks.

Waarom zou Sony uberhaupt met zo'n bedrijf in zee gaan voor een PS5 exclusive? Er zit iets meer achter, waarschijnlijk geen Hideo want die gaat XBox exclusives maken _O-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• yinx84
YouTube: New Evidence That "Abandoned" Is Really a Hideo Kojima Developed Sil...

Kijkvoer voor de mensen die meer willen weten over de Abandoned/Kojima geruchten. Ik ben in ieder geval overtuigd!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik vind het wel een leuk popcorn-gehalte hebben. Bvb ook als je die Hasan zijn LinkedIn opzoekt, vind je bijna niets, maar hij doet wel een paar Vind-Ik-Leuks. Het bizarre is dat de oudere daarvan niets met Gaming te maken hebben maar bvb wel met Kubernetes en andere cloud technologie. Ook opvallend is dat een paar daarvan op Nederlandstalige posts slaan. Maar hij heeft natuurlijk ook wel close banden met Guerilla Games, en je mag er ook van uitgaan dat hij niet persoonlijk achter dat account zit.

Die tweets van Blue Box ivm een tip dat de naam van het spel begint met S en eindigt met L (want Abandoned was gewoon working title), maar er dan als de kippen bij zijn dat het niet Silent Hill is, is wel vreemd. Moest het wél Silent Hill zijn, zou ik eerder denken dat ze gewoon de lippen stijf houden over alle speculaties, maar niet direct snel zouden komen ontkennen. Of het zou moeten zijn dat ze nog met Konami aan het onderhandelen zijn voor het opkopen van de rechten, en in hun eigen voet geschoten hebben waardoor ze ineens wel zwak staan in de onderhandelingen met Konami.

Wel benieuwd. Ik vond Silent Hill wel vet, alhoewel ik die games eigenlijk gewoon veel te eng vond :D. Heb ze eigenlijk ook altijd snel terug aan de kant gelegd daardoor :D. Yes, I'm a wussie :P.

Acties:
  • +7Henk 'm!

Hehe eindelijk de juiste tint 🎉
Hopen dat deze langer mee gaat dan mijn eerste 4 witte 8)7

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Er is wel een State of Play aangekondigd voor 24 juni.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Yorinn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:39:
[...]

Er is wel een State of Play aangekondigd voor 24 juni.

[YouTube: PlayStation June State of Play Leaks!]
Dat deze gast het zegt maakt het nog niet waar, tot op heden is er nog niet gecommuniceerd via de Sony kanalen.

• poor Leno
Chaoss schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Dat deze gast het zegt maakt het nog niet waar, tot op heden is er nog niet gecommuniceerd via de Sony kanalen.
Jaaa maaar gotta get de clicks, views, likes, comments, subscribers, patreons en onlyfans he, anders moeten ze straks nog gewoon werken :>

• Raem
Heeft die Serranoham niet nog wat leuke geruchten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:24
Donstil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:05:
[Afbeelding]

Mooie wagentjes inderdaad :P
Zou heel graag de rode willen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 20:32

JSchut

.....

Donstil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:05:
[Afbeelding]

Hier ook binnen gekregen ter vervanging van een controller met stick drift. Hoop stiekem dat dit een nieuwe versie is maar gok van niet.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

Acties:
  • +6Henk 'm!

• poor Leno
Aquila schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Mooie wagentjes inderdaad :P
Zou heel graag de rode willen :D
Ja die had ik vroeger ook.. was echt de coolste ever :7

Acties:
  • +2Henk 'm!
poor Leno schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:02:
[...]

[Afbeelding]
Haha dat was een schattig modelletje ja. Heb ik ook nog gehad. 800 stukjes, daar doen we het niet meer voor tegenwoordig.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-07 15:54
cold_as_ijs schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:06:
[...]

ik weet net of Hideo erachter zit, maar als je puur kijkt naar de site bv van blue box dan zie je dat er gewoon van alles niet klopt.
De site light al maanden plat voor maintenance. Er heeft op een gegeven moment wel iets over Hideo op de site gestaan, maar dat is maar heel tijdelijk geweest. De jaren ervoor heeft de site geen verandering gehad. Wat stock foto's van zogenaamde werknemers die niet zijn veranderd vanaf 2015 tot begin dit jaar. Ze zeggen dat ze een spel hebben uitgebracht wat niemand kent. Hun youtube account is leeg, twitter is pas 31 mei actief geworden terwijl ze al sinds 2015 een account hebben, insta staat zo goed als niks.

Waarom zou Sony uberhaupt met zo'n bedrijf in zee gaan voor een PS5 exclusive? Er zit iets meer achter, waarschijnlijk geen Hideo want die gaat XBox exclusives maken _O-
Ik heb sinds de aankondiging van Abandoned al wat research gedaan. Even copy-paste van wat ik al ergens anders had gepost (aangevuld met een paar dingen).

Ik heb in april een uittreksel opgevraagd bij het KvK. De gemelde adressen (en het huidige adres) lijken inderdaad gewoon woningen/appartementen, en geen office-space waar je een klein team in kwijt kan. Dus -als- Hasan Karaman een serieuze developer is; dan werkt hij vanuit thuis. Dat kan natuurlijk.

Dat gezegd hebbende: Hasan Karaman heeft niets noemenswaardig gepubliceerd, sterker nog: Alles waar hij bij betrokken lijkt te zijn is op de een of andere manier nooit uitgebracht. De kickstarter (met maar 1 backer!) werd opeens gestopt wegens een "private investor". 'The Haunting' op Steam werd 'opeens' overgenomen door een andere 'studio'. De zogenaamde 'console game look en feel' android game werd 'offline gehaald' omdat er geen 'high end androd devices' waren. De 'trailer' van Abandoned is een kant en klare Unreal asset pack: https://www.unrealengine....cedural-forest-asset-pack (er zit een default level in en daarin lijkt de trailer gemaakt te zijn).

Om Peter R de Vries te quoten: "Als iets 1 keer gebeurd is het een incident, als het in korte tijd 2 keer plaatsvind is dat heel toevallig. Als het 3 keer gebeurd is er sprake van een patroon, en als een 4e geval vrijwel identiek is, dan is dat ronduit verdacht (Goenavund!)"

Verder is het erg opvallend dat de oude BBG site gewoon een standaardtemplate was met wat onzin-artikeltjes (met spelfouten); verre van professioneel; zeker niet voor een bedrijf. En Hasan zelf lijkt online amper te bestaan: geen portfolio; nooit officieel gewerkt aan games; geen na te trekken informatie op LinkedIn. Dit kan natuurlijk een keuze zijn; maar voor een jonge startende gamedeveloper is dit erg opmerkelijk.

Ik denk dat er twee mogelijke richtingen zijn:

1: 'Hasan Karaman' is een jonge ontwikkelaar die op de een of andere manier een deal heeft met Sony en een spel gaat uitbrengen. Erg bijzonder; want hij lijkt niet te bestaan, heeft nergens een portfolio of aantoonbare ervaring of geloofwaardige geschiedenis. 'Toevallig' is er extra hype ontstaan door associaties met Kojima/Silent Hill. Er kan een game verschijnen, maar geen idee of deze game de moeite is of 'shovelware' zal zijn. Als de game echt is en ontzettend tegenvalt dan hebben hebben bepaalde professionals flink wat steken laten vallen.

2: 'Hasan Karaman' is een groot marketing-experiment door Sony/Kojima en is bekend bij enkele industrie-mensen zoals Geoff Keighley (die toevallig een goede connectie heeft met Kojima). De 'Hasan' die we online zien (of lezen) in interviews bestaat niet en kan een willekeurig persoon zijn van een marketingbureau/afdeling. Kojima heeft met TPP een soortgelijke truuk uitgehaald met Moby Dick Studios, dus dit zou niet heel vergezocht zijn, maar wel erg indrukwekkend gezien dit al enkele jaren geleden in gang is gezet.

Het verhaal kan wat mij betreft beide kanten op; richting 1 als je denkt dat Sony in zee is gestapt met iemand die mogelijk "way over his head" is momenteel; of richting 2 als je denkt dat Kojima zoiets wel uit de hoge hoed kan toveren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• v8power67
Platinum voor ratchet and clank is binnen.
Geef de game solid 9!! Echt top game, bizarre graphics en super smooth, maar belangrijkste, efht hele leuke game met veel humor en droogheid. Echt genoten!
22uur over gedaan, en ben geen platinum hunter maar was al zover op weg na uitspelen dacht why not. Jammer dat richting einde wel soms wat bugs tegen kwam. Maar verder geen issues. En op rt performance mode is het gewoon absurd mooi en smooth.

[Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 19-06-2021 00:15]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• yinx84
!!OPGELET ALLEMAAL!!

The Last of Us Part II etuis NU verkrijgbaar. EINDELIJK!

https://blog.playstation....new-official-merchandise/

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ho-ly-shit... Muk'heb'n

:P

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:46

Oxigeon

En zo is dat!

JSchut schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Hier ook binnen gekregen ter vervanging van een controller met stick drift. Hoop stiekem dat dit een nieuwe versie is maar gok van niet.
Waarom niet contact opnemen met de verkoper. Heb ik ook gedaan. Lees verschillende verhalen.

Ik had hem zelf van Bol. Contact opnemen, opsturen en 3 weken later had ik 2 nieuwe. Ze konden hem niet maken. Duurde wat lang had dus zelf contact opgenomen. Zouden even met reparateur bellen. Half uurtje later kreeg ik dus bericht dat hij niet gemaakt kon worden en dat ik een nieuwe kon bestellen.

Week later kreeg ik van Bol een mail dat mijn controller was nagekeken door de reparateur en hij niet meer gemaakt kon worden. Ze zouden me 70euro op het account bijschrijven. Hoppa. 2 controllers nieuw.

Lees verhalen dat het bij een media markt anders gaat. Hier lever je je kapotte controller in en vaak krijg je al meteen een nieuwe mee uit het rek.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Is er een manier om de ps5 compleet uit te zetten via de powerknop? Ipv rustmode?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:42
Farabi schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:53:
Is er een manier om de ps5 compleet uit te zetten via de powerknop? Ipv rustmode?
Ja, in plaats van dat je een keer drukt hou je de knop in tot je 2e keer een piep hoort.
Dan zou je PS5 uit moeten staan.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:30
v8power67 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:14:
Platinum voor ratchet and clank is binnen.
Geef de game solid 9!! Echt top game, bizarre graphics en super smooth, maar belangrijkste, efht hele leuke game met veel humor en droogheid. Echt genoten!
22uur over gedaan, en ben geen platinum hunter maar was al zover op weg na uitspelen dacht why not. Jammer dat richting einde wel soms wat bugs tegen kwam. Maar verder geen issues. En op rt performance mode is het gewoon absurd mooi en smooth.
Kijk, 22 uur is wel netjes :).

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivandu
  • Laatst online: 22:33
Carn82 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Ik heb sinds de aankondiging van Abandoned al wat research gedaan. Even copy-paste van wat ik al ergens anders had gepost (aangevuld met een paar dingen).

Ik heb in april een uittreksel opgevraagd bij het KvK. De gemelde adressen (en het huidige adres) lijken inderdaad gewoon woningen/appartementen, en geen office-space waar je een klein team in kwijt kan. Dus -als- Hasan Karaman een serieuze developer is; dan werkt hij vanuit thuis. Dat kan natuurlijk.

Dat gezegd hebbende: Hasan Karaman heeft niets noemenswaardig gepubliceerd, sterker nog: Alles waar hij bij betrokken lijkt te zijn is op de een of andere manier nooit uitgebracht. De kickstarter (met maar 1 backer!) werd opeens gestopt wegens een "private investor". 'The Haunting' op Steam werd 'opeens' overgenomen door een andere 'studio'. De zogenaamde 'console game look en feel' android game werd 'offline gehaald' omdat er geen 'high end androd devices' waren. De 'trailer' van Abandoned is een kant en klare Unreal asset pack: https://www.unrealengine....cedural-forest-asset-pack (er zit een default level in en daarin lijkt de trailer gemaakt te zijn).

Om Peter R de Vries te quoten: "Als iets 1 keer gebeurd is het een incident, als het in korte tijd 2 keer plaatsvind is dat heel toevallig. Als het 3 keer gebeurd is er sprake van een patroon, en als een 4e geval vrijwel identiek is, dan is dat ronduit verdacht (Goenavund!)"

Verder is het erg opvallend dat de oude BBG site gewoon een standaardtemplate was met wat onzin-artikeltjes (met spelfouten); verre van professioneel; zeker niet voor een bedrijf. En Hasan zelf lijkt online amper te bestaan: geen portfolio; nooit officieel gewerkt aan games; geen na te trekken informatie op LinkedIn. Dit kan natuurlijk een keuze zijn; maar voor een jonge startende gamedeveloper is dit erg opmerkelijk.

1: 'Hasan Karaman' is een jonge ontwikkelaar die op de een of andere manier een deal heeft met Sony en een spel gaat uitbrengen. Erg bijzonder; want hij lijkt niet te bestaan, heeft nergens een portfolio of aantoonbare ervaring of geloofwaardige geschiedenis. 'Toevallig' is er extra hype ontstaan door associaties met Kojima/Silent Hill. Er kan een game verschijnen, maar geen idee of deze game de moeite is of 'shovelware' zal zijn. Als de game echt is en ontzettend tegenvalt dan hebben hebben bepaalde professionals flink wat steken laten vallen.

2: 'Hasan Karaman' is een groot marketing-experiment door Sony/Kojima en is bekend bij enkele industrie-mensen zoals Geoff Keighley (die toevallig een goede connectie heeft met Kojima). De 'Hasan' die we online zien (of lezen) in interviews bestaat niet en kan een willekeurig persoon zijn van een marketingbureau/afdeling. Kojima heeft met TPP een soortgelijke truuk uitgehaald met Moby Dick Studios, dus dit zou niet heel vergezocht zijn, maar wel erg indrukwekkend gezien dit al enkele jaren geleden in gang is gezet.

Het verhaal kan wat mij betreft beide kanten op; richting 1 als je denkt dat Sony in zee is gestapt met iemand die mogelijk "way over his head" is momenteel; of richting 2 als je denkt dat Kojima zoiets wel uit de hoge hoed kan toveren.
Mooi stukje research!

Ook al maak je een mooie demo in Unreal (het leek mij vanaf het begin al iets wat je in een weekje wel voor elkaar kan krijgen met de landscape tools van Unreal en Quixel assets), dan nog zal je als developer wel een aantal gesprekken hebben met Sony voordat je trailer het stempel Playstation krijgt.
Ik geloof nooit dat een onbekende developer er op de een of adnere manier doorheen kan glippen.

Hij claimt ook dat zijn spel een Exclusive voor PS5 wordt. Zo'n exclusieve deal met Sony bepaal je niet als developer (waarom zou je), maar daar staat iets tegenover. Waarschijnlijk een contract waar Sony de marketing voor z'n rekening neemt en over anderhalf jaar staat je game op PS+, of iets dergelijks.
Nogmaals, het lijkt me niet dat Sony die deals als voetbalplaatjes bij de supermarkt uitdeelt. Daar zal echt wel de nodige research achter zitten.

Dat de man in kwestie niet te vinden is op enige social media platform dan ook is al zeer eigenaardig, maar dat zijn 10 werknemers en nog eens 40 freelancers ook geen melding van het bedrijf maken op LinkedIn is bijna onmogelijk. Je kan dat wel in een NDA achtige vorm stoppen, maar waarom zou je dat willen verbergen?

Oftewel: het klopt van geen kant. En ik weet zelf niet wat een spectaculairdere uitkomst zou zijn: of het echt allemaal een grap is van ome Hideo of dat deze kerel gewoon Sony bij de neus heeft genomen.
Maar een mooi verhaal is het sowieso 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:02:
[...]

[Afbeelding]
Omdat we toch in een Spielerij topic zitten:

:9

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Raem
Rivandu schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Mooi stukje research!

Ook al maak je een mooie demo in Unreal (het leek mij vanaf het begin al iets wat je in een weekje wel voor elkaar kan krijgen met de landscape tools van Unreal en Quixel assets), dan nog zal je als developer wel een aantal gesprekken hebben met Sony voordat je trailer het stempel Playstation krijgt.
Ik geloof nooit dat een onbekende developer er op de een of adnere manier doorheen kan glippen.

Hij claimt ook dat zijn spel een Exclusive voor PS5 wordt. Zo'n exclusieve deal met Sony bepaal je niet als developer (waarom zou je), maar daar staat iets tegenover. Waarschijnlijk een contract waar Sony de marketing voor z'n rekening neemt en over anderhalf jaar staat je game op PS+, of iets dergelijks.
Nogmaals, het lijkt me niet dat Sony die deals als voetbalplaatjes bij de supermarkt uitdeelt. Daar zal echt wel de nodige research achter zitten.

Dat de man in kwestie niet te vinden is op enige social media platform dan ook is al zeer eigenaardig, maar dat zijn 10 werknemers en nog eens 40 freelancers ook geen melding van het bedrijf maken op LinkedIn is bijna onmogelijk. Je kan dat wel in een NDA achtige vorm stoppen, maar waarom zou je dat willen verbergen?

Oftewel: het klopt van geen kant. En ik weet zelf niet wat een spectaculairdere uitkomst zou zijn: of het echt allemaal een grap is van ome Hideo of dat deze kerel gewoon Sony bij de neus heeft genomen.
Maar een mooi verhaal is het sowieso 8)
Nog wat tweets van gister en vannacht.

Acties:
  • +4Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:01:
!!OPGELET ALLEMAAL!!

The Last of Us Part II etuis NU verkrijgbaar. EINDELIJK!

https://blog.playstation....new-official-merchandise/

[Afbeelding]
Aah vandaar dat er nog geen Ps5 update/versie is. Hier zijn alle resources in gaan zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:49
Donstil schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Aah vandaar dat er nog geen Ps5 update/versie is. Hier zijn alle resources in gaan zitten.
Er is wel 60fps. Voor de rest is de game zo belachelijk mooi dat er geen reden is wat mij betreft dat ze daar tijd aan gaan besteden.
giantgiantus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Er is wel 60fps. Voor de rest is de game zo belachelijk mooi dat er geen reden is wat mij betreft dat ze daar tijd aan gaan besteden.
Ja zag er op de PS4 al goed uit idd.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Van een video van de Youtuber Mystic heb ik een handig trucje geleerd waardoor je een verstopte webbrowser kunt gebruiken op de PS5 die je aan de zijkant van het scherm kunt pinnen, dus dan kun je gewoon een youtube video aan zetten en aan de zijkant pinnen en gewoon je spel verder spelen.

Als het goed is begint de video bij 2:55 waar uitgelegd word hoe het werkt.

Best handig eigenlijk!
Ik hoop dat ze in de toekomst de youtube app updaten zodat je die ook aan de zijkant van het scherm kunt pinnen, zou deze omweg voor mij overbodig maken, maar voor nu is het wel handig, hoef ik niet meer mijn telefoon te gebruiken die ik na 2 minuten altijd weer moet unlocken om verder te kijken.

Je stuurt dus gewoon iemand een berichtje met een url link zoals "www.youtube.com" en die kun je vervolgens aanklikken en dan opent dat adres in een browser. Met de options knop kun je het dan aan je scherm pinnen.
Carn82 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Hij heeft wel een profiel op psn. En hij heeft een vreemde game bij zijn historie staan. Die game bestaat (nog) niet.

• jordyyyys
[...]

Mag ik vragen waar op de voet je de dubbelzijdige tape hebt geplaatst, ik ben ook wel klaar met het schuiven.

• Recon24
Kalder schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:03:
Van een video van de Youtuber Mystic heb ik een handig trucje geleerd waardoor je een verstopte webbrowser kunt gebruiken op de PS5 die je aan de zijkant van het scherm kunt pinnen, dus dan kun je gewoon een youtube video aan zetten en aan de zijkant pinnen en gewoon je spel verder spelen.

[YouTube: PS5 Secrets, Features, Shortcuts, & More: What Sony Doesn't Tell You.]

Best handig eigenlijk!
Ik hoop dat ze in de toekomst de youtube app updaten zodat je die ook aan de zijkant van het scherm kunt pinnen, zou deze omweg voor mij overbodig maken, maar voor nu is het wel handig, hoef ik niet meer mijn telefoon te gebruiken die ik na 2 minuten altijd weer moet unlocken om verder te kijken.

Je stuurt dus gewoon iemand een berichtje met een url link zoals "www.youtube.com" en die kun je vervolgens aanklikken en dan opent dat adres in een browser. Met de options knop kun je het dan aan je scherm pinnen.
Ja is een leuk trucje. Gebruik het al sinds launch zo nu en dan. De webbrowser werkt erg soepel en Discord kan je ook gewoon pinnen aan de zijkant bv (geen voice support). Webgames als bv Slihter.io werken ook gewoon.

• Carn82
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-07 15:54
snefkens schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Hij heeft wel een profiel op psn. En hij heeft een vreemde game bij zijn historie staan. Die game bestaat (nog) niet.

[Afbeelding]
Leuk, maar wat wil je hier mee zeggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Carn82 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Leuk, maar wat wil je hier mee zeggen?
Ik had iets meer info erbij moeten zetten ;-)

Het gerucht gaat dat abandoned een remake van Siren is of een nieuw deel. Is ook iets logischer omdat Sony de rechten bezit. Ik verwacht zelf niet dat Konami de rechten van silent hill zal verkopen. Ook al wil ik heel graag een silent hill game, maar siren klinkt voor mij logischer.

https://infinitestart.com...ulate-its-actually-siren/

S en L is geen silent hill maar kan siren call zijn.

Maar ze hebben ook al aangegeven dat de game naar het pc komt. Dus als Sony er achter zit, dan is direct naar pc redelijk onwaarschijnlijk. Dus dan denk ik dat kans dat Kojima of Sony er achter zit eerlijk gezegd vrij klein is.

[Voor 20% gewijzigd door Ghost babel op 20-06-2021 01:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-07 23:21

jdwrist

En het antwoord is koekje

Van het weekeind eindelijk onze PS5 binnen. Na alle games overgezet te hebben van mijn account en die van mijn vriendin komen we tot de ontdekking dat Need For Speed Heat die op haar account is aangekocht op mijn account niet meer speelbaar is. Dit was op de PS4 wel het geval. Is hier een workaround voor dat het spel op mijn account wel weer speelbaar is (zonder hem opnieuw te moeten kopen....).

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
jdwrist schreef op zondag 20 juni 2021 @ 06:46:
Van het weekeind eindelijk onze PS5 binnen. Na alle games overgezet te hebben van mijn account en die van mijn vriendin komen we tot de ontdekking dat Need For Speed Heat die op haar account is aangekocht op mijn account niet meer speelbaar is. Dit was op de PS4 wel het geval. Is hier een workaround voor dat het spel op mijn account wel weer speelbaar is (zonder hem opnieuw te moeten kopen....).
Dan moet je haar account even primair maken op de PlayStation. Alleen kan zij dan de spellen niet meer spelen die jij hebt gekocht onder haar account.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:18:
[...]
Alleen kan zij dan de spellen niet meer spelen die jij hebt gekocht onder haar account.
Geen idee wat je hier juist mee bedoelt, maar dat kan niet kloppen. Je kan geen games kopen onder iemand anders account. En als je bedoelt dat als zij het gekocht heeft, hij het niet kan spelen, klopt dit ook niet, want op een primary console van iemand kunnen zijn/haar games door elk ander account op die console gespeeld worden.

@jdwrist ik vermoed dat sharing nog niet aan staat voor de account van je vriendin op je PS5. Zie: https://www.playstation.c...ole-sharing-offline-play/ en dit moet dus gedaan worden op haar account op je PS5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:48
Zijn er meer mensen die geen verbinding kunnen krijgen met het netwerk op de PS 5? Is er een storing oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!
spijkerhoofd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:33:
Zijn er meer mensen die geen verbinding kunnen krijgen met het netwerk op de PS 5? Is er een storing oid?
Hier lijkt PSN het gewoon te doen. In ieder geval de store, trophy sync en vrienden.

20 * 370wp @ SE7K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Twixie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Geen idee wat je hier juist mee bedoelt, maar dat kan niet kloppen. Je kan geen games kopen onder iemand anders account. En als je bedoelt dat als zij het gekocht heeft, hij het niet kan spelen, klopt dit ook niet, want op een primary console van iemand kunnen zijn/haar games door elk ander account op die console gespeeld worden.

@jdwrist ik vermoed dat sharing nog niet aan staat voor de account van je vriendin op je PS5. Zie: https://www.playstation.c...ole-sharing-offline-play/ en dit moet dus gedaan worden op haar account op je PS5.
Kenny_026 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:18:
[...]

Dan moet je haar account even primair maken op de PlayStation. Alleen kan zij dan de spellen niet meer spelen die jij hebt gekocht onder haar account.
Ik zal straks eens gaan kijken of dat het gaat werken. Bedankt voor de reactie(s)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 20:32

JSchut

.....

Oxigeon schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Waarom niet contact opnemen met de verkoper. Heb ik ook gedaan. Lees verschillende verhalen.

Ik had hem zelf van Bol. Contact opnemen, opsturen en 3 weken later had ik 2 nieuwe. Ze konden hem niet maken. Duurde wat lang had dus zelf contact opgenomen. Zouden even met reparateur bellen. Half uurtje later kreeg ik dus bericht dat hij niet gemaakt kon worden en dat ik een nieuwe kon bestellen.

Week later kreeg ik van Bol een mail dat mijn controller was nagekeken door de reparateur en hij niet meer gemaakt kon worden. Ze zouden me 70euro op het account bijschrijven. Hoppa. 2 controllers nieuw.

Lees verhalen dat het bij een media markt anders gaat. Hier lever je je kapotte controller in en vaak krijg je al meteen een nieuwe mee uit het rek.
Ik had ook een refund van bol gekregen :) Daarvan de zwarte besteld.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:03:

[YouTube: PS5 Secrets, Features, Shortcuts, & More: What Sony Doesn't Tell You.]

Best handig eigenlijk!

Die kerel is echt top. Ik kijk wekelijks naar zijn Lets Talk Playstation videos. Aanrader.

---

Metro Exodus update ziet er geweldig uit. Niet de beste textures maar de Lighting en 3D audio is een genot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
Twixie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Ik ga er vanuit dat haar account op de vorige plystation primary was. Dan kan ieder account op de playstation die games spelen.

Nu is zijn account primary en kan zij alleen haar spellen onder haar account spelen en alles wat hij gekocht heeft omdat zijn account primair is op die playstation.

@jdwrist , kijk even naar onderstaande link over hoe en wat…

https://mashable.com/article/how-to-gameshare-ps5/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Volgens de statuspagina van Bol is mijn dualsense 'gerepareerd' .... Ben benieuwd ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knokkie
  • Laatst online: 29-07 12:35
jordyyyys schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Mag ik vragen waar op de voet je de dubbelzijdige tape hebt geplaatst, ik ben ook wel klaar met het schuiven.
Goeie vraag. 8)7 Op de dag van release, had ik binnen 10 minuten de tape al tuusen zitten en de ps5 is sindsdien niet meer van de plek geweest.
Gewoon een paar stukjes (niet te dik) op een plek waar de voet goed kontakt maakt met de behuizing. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Misschien wat off topic maar de baas is er nu ook van overtuigd dat er een nieuwe TV moet komen. Nu mijn zinnen gezet op een LG G1, nu dacht ik zo daar hoort meteen een degelijke soundbar bij. Ik begreep dat de Sonos Arc als een van de beste wordt gezien voor onder de 1000 euro. Maar ik zie dat deze HDMI 2 heeft en er wel problemen gerapporteerd worden icm PS5. Heeft iemand de sonos icm PS5 en wat zijn de ervaringen? Moet je nog ergens op letten tijdens het aansluiten?
Of kan ik beter naar andere soundbar kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
cold_as_ijs schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:26:
Misschien wat off topic maar de baas is er nu ook van overtuigd dat er een nieuwe TV moet komen. Nu mijn zinnen gezet op een LG G1, nu dacht ik zo daar hoort meteen een degelijke soundbar bij. Ik begreep dat de Sonos Arc als een van de beste wordt gezien voor onder de 1000 euro. Maar ik zie dat deze HDMI 2 heeft en er wel problemen gerapporteerd worden icm PS5. Heeft iemand de sonos icm PS5 en wat zijn de ervaringen? Moet je nog ergens op letten tijdens het aansluiten?
Ik zou even naar de winkel gaan om naar de soundbar te luisteren. Weet niet waar je vandaan komt maar wifimedia in arnhem is een fijne zaak.

Zelf ben ik voor de Denon Heos gegaan. Maar je moet dat echt horen in de winkel. Geluid is echt heel persoonlijk want Sonos vond ik te dof terwijl anderen er juist bij zweren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syndz
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:45
cold_as_ijs schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:26:
Zelf heb ik net als Kenny een Denon Heos. Vond het geluid ook veel mooier klinken dan de Sonos..

Maar.. persoonlijk zou ik nooit meer een smart speaker kopen. Ik ben nog steeds erg tevreden over het geluid, maar merk dat het product snel verouderd omdat het geen of weinig software updates krijgt. Zo is mijn Heos soundbar niet uit te breiden voor een surround setup, daar moet ik dan de nieuwe soundbar voor kopen. Sonos is bijvoorbeeld ook wel eens in het nieuws geweest dat ze volledig zijn gestopt met de ondersteuning van oudere modellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Nu is zijn account primary en kan zij alleen haar spellen onder haar account spelen en alles wat hij gekocht heeft omdat zijn account primair is op die playstation.
Je maakt een veel gemaakte fout. Je stelt helemaal geen primary account in op je console, maar je stelt een console als primary in voor je account. Op 1 console kan je dus perfect meerdere accounts hebben die allemaal die console als primary hebben, en kan iedereen mekaars games spelen.

Edit: ik lees nu pas dat Mashable artikel, en ze leggen het vrij verwarrend uit omdat ze spreken over een primair en secondair account, maar dat concept bestaat helemaal niet. Elk account is evenwaardig en dus elk account moet afzonderlijk Game Sharing enablen om iedereen zijn/haar games te laten spelen. Het concept is exact hetzelfde als op de PS4 alleen heet het nu ‘game sharing’ ipv ‘primary console’.

[Voor 44% gewijzigd door Twixie op 20-06-2021 20:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Kenny_026 @Syndz thanks voor de input. Heb de tv alvast besteld, maar de soundbar moet maar even wachten. Voor mij is de voordeel van Sonos dat ik al in het systeem zit(2x play:1). Nadeel is wel dat je voor 900 euro nogmaals 800 euro kwijt bent als je een sub wil. De connectiviteit waar Sonos (naast Denon overigens) koning was is ondertussen al redelijk bijgehaald door andere fabrikanten.

Kan overigens niet wachten om te gaan spelen op mijn oled, speel nu op een full hd lcd van 10 jaar oud. Dus dat gaat een lekkere step up zijn. Merk dat remote play op mijn ipad al betere dynamic range laat zien in bloodborne.

• jordyyyys
Ik wil graag het geheugen van mijn PS5 uitbreiden met een externe SSD, nu ben ik gestuit op de Samsung T5 SSD die ook al vaker in dit topic langs is gekomen.

De enige vraag die ik heb is de volgende, zijn de PS5 games in de toekomst wel van deze SSD te spelen of is dat nog niet bekend? Want ik heb hier wel iets over M.2 ssd’s zien langskomen maar ik ben hier helemaal niet in thuis.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jordyyyys schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:05:
Ik wil graag het geheugen van mijn PS5 uitbreiden met een externe SSD, nu ben ik gestuit op de Samsung T5 SSD die ook al vaker in dit topic langs is gekomen.

De enige vraag die ik heb is de volgende, zijn de PS5 games in de toekomst wel van deze SSD te spelen of is dat nog niet bekend? Want ik heb hier wel iets over M.2 ssd’s zien langskomen maar ik ben hier helemaal niet in thuis.
PS5 games kunnen niet vanaf de externe disk spelen. Daarvoor mpet ke uiteindelijk een interne ssd plaatsen et staat, voor zover bekend, een software update voor komende zomer gepland die dit mogelijk maakt. Hopelijk zijn er op dat moment ook M2 ssd's beschikbaar die snel genoeg zijn.

Een externe ssd is een relatief goedkope upgrade en de meeste spellen die je nu speelt zijn toch nog Ps4 spellen.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2021 00:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:08
giantgiantus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Net een newgame+ gestart op de PS5, top die 60fps zonder die ellendig lelijke filmgrain. TLOU2 ziet er inderdaad erg goed uit, al zou deze game heel goed raytracing global illumination kunnen gebruiken om het geheel nog realistischer te maken. De belichting in de game is nagenoeg allemaal indirect. Zou tof zijn als ze dat er nog een keer in patchen.

[Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 21-06-2021 09:51]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Farabi
  • Niet online
Volgens mij is metro exodus sterker op de ps5 klopt dat? Heb het gelezen, maar kon het niet precies eruit halen. Dualsense wordt ook ondersteund?
Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:42:
Volgens mij is metro exodus sterker op de ps5 klopt dat? Heb het gelezen, maar kon het niet precies eruit halen. Dualsense wordt ook ondersteund?
Metro Exodus heeft een aantal verbetering op current-gen ten opzichte van last-gen o.a.:

- 60fps (was 30fps op last-gen)
- GI Ray Tracing
- Verbeterde reflecties
- Dual Sense ondersteuning
- PS4 1080p, PS4 Pro 1440p, PS5 1296p~1512p (uiterste ligt rond de 1080p maar dat is zeldzaam)

[Voor 1% gewijzigd door Caayn op 21-06-2021 11:35. Reden: Next-gen is ondertussen toch wel current-gen :)]

20 * 370wp @ SE7K

• Farabi
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:34:
[...]
Metro Exodus heeft een aantal verbetering op current-gen ten opzichte van last-gen o.a.:

- 60fps (was 30fps op last-gen)
- GI Ray Tracing
- Verbeterde reflecties
- Dual Sense ondersteuning
- PS4 1080p, PS4 Pro 1440p, PS5 1296p~1512p (uiterste ligt rond de 1080p maar dat is zeldzaam)
Ah, ik bedoelde ps5 vs X. Ik heb beide consoles staan hier. Maar ik twijfel voor welke ik moet gaan. Ik lees dat de ps5 probleem heeft in donkere gebieden en dat de gamma instelling niet werkt. Daarin tegen draait het beter en natuurlijk dualsense ondersteuning.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Ah, ik bedoelde ps5 vs X. Ik heb beide consoles staan hier. Maar ik twijfel voor welke ik moet gaan. Ik lees dat de ps5 probleem heeft in donkere gebieden en dat de gamma instelling niet werkt. Daarin tegen draait het beter en natuurlijk dualsense ondersteuning.
Ah, excuus.

Digital Foundry: YouTube: Metro Exodus Enhanced Edition: PS5 vs Xbox Series X - Image Quality ...

offtopic:
Buiten de punten die jij al opnoemt in TLDR: Laad tijden zijn vrijwel gelijk, PS5 is ietsjes stabieler, XSX heeft doorgaans een 20% hogere resolutie.

Buiten de gamma issues zijn beide versies prima.

20 * 370wp @ SE7K

• Farabi
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:24:
[...]
Ah, excuus.

Digital Foundry: YouTube: Metro Exodus Enhanced Edition: PS5 vs Xbox Series X - Image Quality ...

offtopic:
Buiten de punten die jij al opnoemt in TLDR: Laad tijden zijn vrijwel gelijk, PS5 is ietsjes stabieler, XSX heeft doorgaans een 20% hogere resolutie.

Buiten de gamma issues zijn beide versies prima.
Voor welke versie zou jij gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Kenny_026 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Ik ga er vanuit dat haar account op de vorige plystation primary was. Dan kan ieder account op de playstation die games spelen.

@jdwrist , kijk even naar onderstaande link over hoe en wat…

https://mashable.com/article/how-to-gameshare-ps5/
Thanks tis gelukt 💪🏼. Geld bovenstaande om mijn ps plus met mijn vriendin te delen? Heb sharing wel aanstaan nl maar zie bij haar geen + icoontje

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Voor welke versie zou jij gaan?
Wat het digital foundry filmpje laat zien is dat er nauwelijks verschil in zit. PS5 is donkerder maar ze weten niet of dit wel correct is. Ik zou de keus dus niet teveel laten leiden door performance.
Je moet bedenken of je Dual Sense support toegevoegde waarde vind hebben. Ik vind het zelf meestal wel leuk geeft een tikkeltje meer immersie als je het mij vraagt. Maar als je ook daar niks om geeft dan zou ik de keus vooral maken op basis van de prijs.
Ik heb zelf metro exodus voor 10 euro op marktplaats gescoord. Is wel de PS4 versie, maar die krijgt ook gewoon de upgrade.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:20
Afgelopen vrijdag mocht ik hem dan ook eindelijk ophalen. Ik was allang vergeten dat ik op de lijst stond bij de Intertoys in de woonplaats van mijn ouders. Ik had me er al bij neergelegd dat ik zelf actief zou moeten gaan hunten om er eentje te bemachtigen.

Ik heb zaterdag dan ook gelijk Ratchet and Clank gekocht en gespeeld op de 4K TV van mijn ouders. Ik heb zelf nog maar een 1080p TV dus ik ben benieuwd hoe het daar er op uitziet want op de TV van mijn ouders was ik oprecht onder de indruk hoe mooi alles was. Zeker de 60 fps mode met RT geeft mij echt een next-gen gevoel, veel meer dan ik had bij de PS3 naar PS4. Ben dan ook zeer benieuwd wat er de komende jaren op de Sony agenda staat qua exclusives.

• Kenny_026
jdwrist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Thanks tis gelukt 💪🏼. Geld bovenstaande om mijn ps plus met mijn vriendin te delen? Heb sharing wel aanstaan nl maar zie bij haar geen + icoontje
Nee helaas dat niet 😊

Het is alleen dat wat zijn gekocht heeft ook door jou gespeeld kan worden. Dit is het principe van gamesharing. Ik doe dit met een vriend van mij. Op zijn playstation staat onder mijn account content sharing aan. Dus wat ik koop kan hij spelen en vice versa. Zo goed verwoord @Twixie 😊
Pagina: 1 ... 131 ... 142 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True