Aanrader voor de "Souls" liefhebbers en voor wie hem nog niet kende ook nog even de trailer van de Enhanced Edition voor de PS5.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 12-01 19:31
Timed exclusive blijkbaar.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee dat was (is tot september) een Timed exclusive van een third party studio. Je mist er overigens niet zoveel aan
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mwha ik vond hem best aardig. In de game pass prima game, full priced? .. hmmDonstil schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:15:
[...]
Nee dat was (is tot september) een Timed exclusive van een third party studio. Je mist er overigens niet zoveel aan
Oh ok.. maar zo in t videootje ziet het wel ok uitDonstil schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:15:
[...]
poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Oh ok.. maar zo in t videootje ziet het wel ok uit
Ja het is mediumFrankoNL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Mwha ik vond hem best aardig. In de game pass prima game, full priced? .. hmm
Niet het juiste topic om dit te vragen. Maar ben hem zelf opnieuw aan het downloaden op de ps5 nu. Heb hem ooit 2 uurtjes op de ps4 gespeeld.Kenny_026 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:56:
Iemand ESO next gen al gespeeld? Ben wel benieuwd of het een verbetering is eigenlijk…
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik ben tot de helft gekomen, maar vond het grafisch tegenvallen. Zeker wanneer je de oorspronkelijke trailers zag. Het verhaal is best ok, maar vond het niet wauw.poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Oh ok.. maar zo in t videootje ziet het wel ok uit
Nice, zag het al op de frontpage maandag dat het naar de huidige generatie consoles zou komen.
Ben wel een beetje klaar met games in die tijd eigenlijk maar voor deze game maak ik graag een uitzondering
Nouja ik wacht eigenlijk op een goeie WW2 shooter sinds RTCW en BF1942 enzoDonstil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:00:
[...]
Ben wel een beetje klaar met games in die tijd eigenlijk
(fuckyou BFV)
Dit is misschien wel iets 'tactischer', maar alsnog wil ik dit al heel lang spelen.. Dit was het enige spel waarbij ik zelfs zat te overwegen om mn workstation tóch voor gamen te gebruiken.. voor ééén keertje
Ja dat tactische is ook hier de reden waarom ik het wil spelen idd.poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:16:
[...]
Nouja ik wacht eigenlijk op een goeie WW2 shooter sinds RTCW en BF1942 enzo
(fuckyou BFV)
Dit is misschien wel iets 'tactischer', maar alsnog wil ik dit al heel lang spelen.. Dit was het enige spel waarbij ik zelfs zat te overwegen om mn workstation tóch voor gamen te gebruiken.. voor ééén keertje
Ik heb de game op PC, en geloof mij, hij is een stuk tactischer. Ben alleen benieuwd hoe ze de verschillende VOIP kanalen op de console gaan implementeren.poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:16:
[...]
(fuckyou BFV)
Oh, ik vind dat zéker niet erg, zolang het maar goed gedaan wordt en je goede medespelers hebt die t spelletje ook snappenPoulske schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:47:
[...]
Ik heb de game op PC, en geloof mij, hij is een stuk tactischer. Ben alleen benieuwd hoe ze de verschillende VOIP kanalen op de console gaan implementeren.
Ben wel heel beneiuwd! De sfeer ziet er iig fantastisch uit
Verwijderd
Call of duty WW2 niks voor jou ;-)poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:16:
[...]
(fuckyou BFV)
Ik vond vroeger de medal of honor series altijd erg goed. Maar dat was meer in de ps2 tijd
Of een van de Wolfensteinen?poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Adem in, adem uit.. 1.. 2.. 3.......
[Afbeelding]
*kijkt of het hoofd @poor Leno explodeert*
Hahah er was maar voor mij maar 1 echte Wolfenstein.. en dat was RTCW Mp (en later Enemy Territory erbij)spijkerhoofd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:27:
[...]
Of een van de Wolfensteinen?
*kijkt of het hoofd @poor Leno explodeert*
(even afgezien van het origineel '3D')
Ik gebruik 2 HDMI 2.1 kabels, aangesloten op een 1080p 120Hz monitor met HDMI 2.0. Daartussen zit een switch. Met deze opstelling kan ik Fortnite op 120Hz spelen.
In COD wil hij de optie niet unlocken. Ik heb de kabel al eens direct in de monitor gestoken en na gekeken of ik de juiste versie (PS5) speel. Raytracing kan ik ook niet unlocken, dat zou bij de PS5 versie dus wel moeten? Dat zou weer betekenen dat ik de PS4 versie speel, terwijl die niet geïnstalleerd is.
Performance optie staat aan in de settings, dus er zou weinig aan de hand moeten zijn.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik geloof dat er een bug was mbt die setting. Hij speelt wel in 120hz, ondanks dat de settings dat niet weergeeft.Mosin schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:55:
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn “probleem”, maar COD Cold War wil geen 120Hz unlocken in de settings. Fortnite doet dit wel, met dezelfde set-up.
Ik gebruik 2 HDMI 2.1 kabels, aangesloten op een 1080p 120Hz monitor met HDMI 2.0. Daartussen zit een switch. Met deze opstelling kan ik Fortnite op 120Hz spelen.
In COD wil hij de optie niet unlocken. Ik heb de kabel al eens direct in de monitor gestoken en na gekeken of ik de juiste versie (PS5) speel. Raytracing kan ik ook niet unlocken, dat zou bij de PS5 versie dus wel moeten? Dat zou weer betekenen dat ik de PS4 versie speel, terwijl die niet geïnstalleerd is.
Performance optie staat aan in de settings, dus er zou weinig aan de hand moeten zijn.
Kun je in het menu van je monitor ergens informatie/statistieken tevoorschijn toveren (zoals bitrate, resolutie, refresh rate)? Grote kans dat je daar wel gewoon 120hz ziet.
Ik had begrepen dat Cold War geen 120 Hz doet in 1080p, bij mij werkt het namelijk ook niet.Mosin schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:55:
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn “probleem”, maar COD Cold War wil geen 120Hz unlocken in de settings. Fortnite doet dit wel, met dezelfde set-up.
De tv is op 4K helaas maar 60 FPS maar ondersteund wel 1080p120 maar krijg dat dus ook niet werkend.
Edit: Ik zie nu op de googles dat het opgelost zou moeten zijn, je moet je Playstation hiervoor in performance mode zetten.
Edit2: He kak werkt niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 16-06-2021 15:30 ]
Dat is bij mij niet het geval, de (120hz geschikte) receiver toont al geen 120 Hz, de Playstation stuurt het in mijn geval helaas niet uit.yinx84 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Ik geloof dat er een bug was mbt die setting. Hij speelt wel in 120hz, ondanks dat de settings dat niet weergeeft.
Kun je in het menu van je monitor ergens informatie/statistieken tevoorschijn toveren (zoals bitrate, resolutie, refresh rate)? Grote kans dat je daar wel gewoon 120hz ziet.
Ik las tussen de regels ook iets over een bug, maar zoals @Donstil al zegt zou die verholpen moeten zijn.yinx84 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Ik geloof dat er een bug was mbt die setting. Hij speelt wel in 120hz, ondanks dat de settings dat niet weergeeft.
Ik ga zo eens loeren tussen de stats.
De PS5 staat in performance mode, dus daaraan zou het niet mogen liggen.Donstil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Ik had begrepen dat Cold War geen 120 Hz doet in 1080p, bij mij werkt het namelijk ook niet.
De tv is op 4K helaas maar 60 FPS maar ondersteund wel 1080p120 maar krijg dat dus ook niet werkend.
Edit: Ik zie nu op de googles dat het opgelost zou moeten zijn, je moet je Playstation hiervoor in performance mode zetten.
Las nog iets over een reset ergens bij data. Fabrieks reset ga ik sowieso niet doen en dat hoeft ook niet meer vanwege de oplossing van die bug.
Reset van data heb ik nu niet gedaan maar begin van het jaar wel eens een complete reset van de Ps5. Hielp toen helaas niet.Mosin schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Ik las tussen de regels ook iets over een bug, maar zoals @Donstil al zegt zou die verholpen moeten zijn.
Ik ga zo eens loeren tussen de stats.
[...]
De PS5 staat in performance mode, dus daaraan zou het niet mogen liggen.
Las nog iets over een reset ergens bij data. Fabrieks reset ga ik sowieso niet doen en dat hoeft ook niet meer vanwege de oplossing van die bug.
Ja die heb ik ook grijs gespeeld vroegah!poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Hahah er was maar voor mij maar 1 echte Wolfenstein.. en dat was RTCW Mp (en later Enemy Territory erbij)
(even afgezien van het origineel '3D')
Dan ga ik het ook niet doen.Donstil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Reset van data heb ik nu niet gedaan maar begin van het jaar wel eens een complete reset van de Ps5. Hielp toen helaas niet.
Hopen dat het een keer opgelost wordt dan
Zo wordt je nu wel eens dood geknald door iemand met 2002 in zijn naam.
Die waren er nog niet eens toen dit soort pareltjes uit kwamen.
Daar kwam toentertijd m'n nickname 'poor Leno' zelfs vandaan!
Want dan stond er "You killed poor Leno" en "poor Leno was blown to bits"
Verwijderd
Er waren geruchten dat dit ergens in de zomer zou gaan komen, dus hopelijk in de volgende, al dan niet grote update.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:05:
Is er al een keer iets bekend wanneer de nvme ssd in de ps5 gestoken kan worden? Ik blijf elke keer ruimte te kort hebben. Helemaal omdat cold war 250gb is... De optimalisatie is bij Activision niet helemaal aangekomen heb ik het idee. Met daarbij cyberpunk die ik op de ssd heb staan komt ik al samen op meer dan 370gb...
Het is wel verschrikkelijk dat sommige games nog steeds zo groot zijn, ook al hebben ze PS5 patch.
De kleinere SSD helpt daar dan ook al niet bij.
Ik heb zelf Cold War aangeschaft maar alweer verwijdert omdat de prioriteit eerst bij andere games ligt.
Daarbij moet je ook altijd extra ruimte aanrekenen voor het kopiëren van PS4 games als je die nog hebt.
- Chaoss
Verwijderd
Wat betreft dat kopiëren vind ik de melding ook totaal niet duidelijk die je krijgt. Ik dacht in het begin waarom geeft de ps5 nou die melding, terwijl ik genoeg ruimte heb op de externe hdd. Hopelijk wordt die berichtgeving in de toekomst aangepast.AppleFan2007 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:24:
[...]
Er waren geruchten dat dit ergens in de zomer zou gaan komen, dus hopelijk in de volgende, al dan niet grote update.
Het is wel verschrikkelijk dat sommige games nog steeds zo groot zijn, ook al hebben ze PS5 patch.
De kleinere SSD helpt daar dan ook al niet bij.
Ik heb zelf Cold War aangeschaft maar alweer verwijdert omdat de prioriteit eerst bij andere games ligt.
Daarbij moet je ook altijd extra ruimte aanrekenen voor het kopiëren van PS4 games als je die nog hebt.
Dat is waar, maar voor de 2 of 3 PS4 games die er nog opstaan vind ik het niet waard om een externe SSD te kopen.Chaoss schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:30:
PS4 games kun je net zo goed op een externe SSD installeren.
Voor hetzelfde geld ben ik ze beu volgend jaar.
Dan liever direct die M.2 SSD die je kan blijven gebruiken voor iedere game.
Met ColdWar, Warzone en nog een titel erop ben ik al bijna te vol. Niet volledig vol maar wel te vol om updates te installeren.
De PS5 staat wel in rest mode want ik zie het oranje lampje voordat ik hem aanzet. Vage shit.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nou misschien is het ontbreken van die SSD’s wel de reden waarom het nog niet uit is ook.
Maar het lijkt me dat wanneer Sony het lanceert ze in ieder geval 1 partner hebben.
Heb je hdmi cec settings aanstaan ? Had hetzelfde, als ik bv op mn nvidia shield zat, en dan Ps5 controller aanzetten zodat ps5 aangaat, dan switched hij automatisch naar de hdmi van ps5, maar de ps5 ging dan gelijk weer in rest modus idd. Heb uiteindelijk al die cec shizzle uitgezet en heb nu niet meer. Dan maar keer extra klikken met de ab.Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:54:
Na maanden ben ik weer eens wat een het spelen op mijn PS5 en merk nu vreemd gedrag. Ik zet de PS5 in rest mode na het spelen. Echter elke keer als ik hem aanzet is het eerste scherm wat ik zie "putting your PS5 into rest mode" (of iets in die strekking). Dan gaat ie uit en moet ik hem nog een keer aanzetten.
De PS5 staat wel in rest mode want ik zie het oranje lampje voordat ik hem aanzet. Vage shit.
Heb ook wel eens gehad dat ik thuis kwam en tv aan op ps5 kanaal, is hij zelf uit rest modus gegaan en tv aangezet alles. Heb idee dat cec of op de ps5 of op de lg cx niet hellemaal spoort. Had zelfde met nvidia shield die soms ineens forceerde dat hdmi erheen schakelde.. heel irritant.
[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 16-06-2021 20:17 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Staat altijd al aan. Had dat eerder niet. Wil het wel aanlaten voor alle andere apparatuur die wel werkt.v8power67 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:15:
[...]
Heb je hdmi cec settings aanstaan ? Had hetzelfde, als ik bv op mn nvidia shield zat, en dan Ps5 controller aanzetten zodat ps5 aangaat, dan switched hij automatisch naar de hdmi van ps5, maar de ps5 ging dan gelijk weer in rest modus idd. Heb uiteindelijk al die cec shizzle uitgezet en heb nu niet meer. Dan maar keer extra klikken met de ab.
Dan eerst proberen dmv cec uitzetten op ps5. Als dan nog steeds gebeurt is mogelijk de tv. Ik heb uiteindelijk op de shield en ps5 uitgezet en alle problemen zijn weg.Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Staat altijd al aan. Had dat eerder niet. Wil het wel aanlaten voor alle andere apparatuur die wel werkt.
Oh ik dacht dat er een paar al warenDonstil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:49:
[...]
Nou misschien is het ontbreken van die SSD’s wel de reden waarom het nog niet uit is ook.
Maar het lijkt me dat wanneer Sony het lanceert ze in ieder geval 1 partner hebben.
Maar idd.. misschien Samsung?
Ik zit niet zo diep in die game hoor. Misschien is er wel al iets, geen idee.poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:25:
[...]
Oh ik dacht dat er een paar al waren
Maar idd.. misschien Samsung?
Maar dat komt vast goed.
Verwijderd
Welk merk tv heb je?Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Staat altijd al aan. Had dat eerder niet. Wil het wel aanlaten voor alle andere apparatuur die wel werkt.
Volgens mij maken ms en Sony specifieke consoles voor @Phusebox. Die heeft altijd zulke bizarre problemen die de sfeer op elk forum verhogen ☺️.
Welcome back, nu bram1984 nog en het is weer compleet.
LG OLED CX.
Verwijderd
Niet elke hdmi-cec is hetzelfde. Elke fabrikant heeft het weer anders geïmplementeerd. Dus denk dat Sony en LG niet helemaal compatible is dan met hdmi-cec. Ik heb een Sony tv en dat werkt prima met playstation maar andere apparatuur van een ander merk geeft weer problemen.
In/uit rust modus zonder problemen. Sowieso eigenlijk geen problemen met mijn PS5, een ventilator die alleen hoorbaar is als ik naast de PS5 hang met m'n oor, voor mijn gevoel geen coil whine als ik naast mijn PS5 hang. Nu even afkloppen...
PSN: Redrafted
Ik heb dit ook weleens, maar niet vaak. Als de TV uit staat en ik niet aan de afstandbediening zit dan lijkt het meestal wel goed te gaan. Uitzetten juist andersom, TV uitdrukken en dan gaat de PS5 vanzelf in rest mode.Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:54:
Na maanden ben ik weer eens wat een het spelen op mijn PS5 en merk nu vreemd gedrag. Ik zet de PS5 in rest mode na het spelen. Echter elke keer als ik hem aanzet is het eerste scherm wat ik zie "putting your PS5 into rest mode" (of iets in die strekking). Dan gaat ie uit en moet ik hem nog een keer aanzetten.
Als ik niet bezig ben in een spel dan zet ik de ps5 meestal gewoon helemaal uit, dan heb ik dit nog helemaal niet ondervonden.
Zal iets van een timing issue zijn met booten vanuit rest mode, dat de PS5 te snel aangaat en dan signaal krijgt van de TV dat op de on/off knop is gedrukt en dat ie dan maar in rest mode gaat? Zo iets verwacht ik.
Indien dit zo is, dan zou @Phusebox in zijn TV de instelling 'Auto Power Sync' even uit moeten zetten om dit te testen.DaitoX schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:19:
[...]
Ik heb dit ook weleens, maar niet vaak. Als de TV uit staat en ik niet aan de afstandbediening zit dan lijkt het meestal wel goed te gaan. Uitzetten juist andersom, TV uitdrukken en dan gaat de PS5 vanzelf in rest mode.
Als ik niet bezig ben in een spel dan zet ik de ps5 meestal gewoon helemaal uit, dan heb ik dit nog helemaal niet ondervonden.
Zal iets van een timing issue zijn met booten vanuit rest mode, dat de PS5 te snel aangaat en dan signaal krijgt van de TV dat op de on/off knop is gedrukt en dat ie dan maar in rest mode gaat? Zo iets verwacht ik.
PSN: Redrafted
HDMI schakelt op mijn tv nooit automatisch om. Ook zet ik nooit de tv aan door eerst de console aan te zetten of iets dergelijks.
Probeer eens Ff de stekker er een paar minuten uit te halen. Reset helpt nog steeds goed!Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:29:
De tv staat al lang aan als dit gebeurt. Ik zet de tv apart aan, kijk wat tv, switch HDMI maar PS5, zet de PS5 aan en dan gaat ie meteen in rest mode, vanuit rest mode.
HDMI schakelt op mijn tv nooit automatisch om. Ook zet ik nooit de tv aan door eerst de console aan te zetten of iets dergelijks.
Waarop kijk je tv ? Ik heb het idee dat als ik van mn nvidia shield naar ps5 switchde doordat de shield dan in sleep modus ging door switchen van HDMI source, dit een trigger was voor de ps5 omdat normaal een sleep trigger ook de tv uitzet. Kan zijn dat dit niet kan hoor heb geen idee hoe die techniek allemaal werkt. Maar heb na wat gedoe gewoon op ps5 en shield alles uitgezet. Dus misschien effe kijken naar de cec settings van waarop je tv kijkt.Phusebox schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:29:
De tv staat al lang aan als dit gebeurt. Ik zet de tv apart aan, kijk wat tv, switch HDMI maar PS5, zet de PS5 aan en dan gaat ie meteen in rest mode, vanuit rest mode.
Maar heb het idee dat sinds er een update was die meer cec opties bracht, het ook wat instabiel geworden is.
[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 16-06-2021 21:51 ]
- nooit op wifi hangen, komt gewoon zoals uit de doos aan de muur
- alle hdmi cec uit zetten
Vage standaarden die nooit helemaal goed geïmplementeerd zijn (net als dat hdmi 2.1 zootje),.. ze zoeken het maar uit. Een extra afstandsbediening lukt ook nog wel.
Dus ook geen firmware updates?Amos_x schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:37:
2 dingen die ik met elke nieuwe tv doe:
- nooit op wifi hangen, komt gewoon zoals uit de doos aan de muur
- alle hdmi cec uit zetten
Vage standaarden die nooit helemaal goed geïmplementeerd zijn (net als dat hdmi 2.1 zootje),.. ze zoeken het maar uit. Een extra afstandsbediening lukt ook nog wel.
Nee, niet doen! Mijn tv heeft 6 maanden niet op de HDMI-CEC commando’s van de Apple TV gereageerd omdat Sony dat kapot ge-update had.
Never nooit gaat die tv nog op WiFi
Maar ik heb wel echt verbeteringen gehad van mijn tv via firmware updates. Foutjes die herstelt zijn e.d. Of was je sarcastisch?Donstil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:08:
[...]
Nee, niet doen! Mijn tv heeft 6 maanden niet op de HDMI-CEC commando’s van de Apple TV gereageerd omdat Sony dat kapot ge-update had.
Never nooit gaat die tv nog op WiFi
Nee helaas niet, december ging het stuk voor een hele grote selectie Sony tv’s uit 2018/2019/2020 na een update. Ergens in Januari erkende Sony het probleem en zou “soon” met een fix komen, die fix werd later aangekondigd voor half maart en is uiteindelijk twee weken terug in juni uitgekomengiantgiantus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:12:
[...]
Maar ik heb wel echt verbeteringen gehad van mijn tv via firmware updates. Foutjes die herstelt zijn e.d. Of was je sarcastisch?
Althans als je handmatig wilde installeren dan, want via de update functie van de tv zien sommige hem nog steeds niet.
Edit: de Panasonic plasma die ik hiervoor had heeft 6 jaar lang perfect gedraaid zonder update, deze Sony heeft er nu iets van 5 gehad waarvan 3 met problemen (2x wat kleins waar ik geen last van had, en dan dit grote probleem). Dus voor mij geen updates meer, of er moet uit de doos echt iets fundamenteel ontbreken ofz.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 16-06-2021 23:19 ]
Tijdens GTS voelde ik de R2 al gaan en ineens was de weerstand deels weg.
Meer mensen hier al last van gehad? Ga t zelf maar fixen, anders ben ik de controller weer weken kwijt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Nu valt me alleen op dat ik in het hoofdmenu (beginscherm) niet meer kan zien welke vrienden online zijn.
Daarvoor moet je nu naar een apart menu door de ps button ingedrukt te houden en vervolgens een menu onderin het scherm te openen.
Is het mogelijk dit weer op het normale startscherm te krijgen zoals het was op de PS4?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
- Chaoss
Some gameplay facts to look forward to:
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) 16 juni 2021
☑️next gen graphics
☑️4k60
☑️No HUD, manual ammo check, taking care of wounds
☑️realistic cinematic survival
☑️Snowflakes of blood
Gameplay reveal closing in... #Abandoned #PS5 #TrailersApp
Er gaan nog steeds geruchten dat dit de nieuwe Kojima game is.
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2021 00:13 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Haha, mooi die geruchten. Inmiddels ben ik ook wel overtuigd na het lezen van alle twitter comments. Sterkste vind ik nog de CEO van Blue Box... Hasan Kahraman. Niet alleen die initialen zijn dezelfde als die van Hideo Kojima... maar in Google Translate vertaalt Hideo naar Kahraman (Japans naar Turks). Dacht dat het een grapje was maar net zelf geprobeerd. Checks out!Chaoss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:11:
Hmmmmmk:
[Twitter]
Er gaan nog steeds geruchten dat dit de nieuwe Kojima game is.
Edit:
Ja, okay... het gaat nog veel dieper. Erg vet hoe ze dit doen
https://www.playstationli...__twitter_impression=true
[ Voor 14% gewijzigd door yinx84 op 17-06-2021 07:37 ]
Als je het spel god of war wil spelen op de ps5, moet ik dan het ps4 spel kopen en dan krijgt deze een upgrade ?
Of is er al een standaard ps5 game dat je kan kopen.
Er is alleen een PS4 versie. De game zit ook bij de PS plus collectie, dus als je een PS plus abonnement hebt, kan je het gratis spelen.jinks26 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:25:
Iemand die mij zou kunnen toelichten?
Als je het spel god of war wil spelen op de ps5, moet ik dan het ps4 spel kopen en dan krijgt deze een upgrade ?
Of is er al een standaard ps5 game dat je kan kopen.
- Chaoss
- Chaoss
Als het echt waar is dan steken ze er wel moeite inyinx84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:48:
[...]
Haha, mooi die geruchten. Inmiddels ben ik ook wel overtuigd na het lezen van alle twitter comments. Sterkste vind ik nog de CEO van Blue Box... Hasan Kahraman. Niet alleen die initialen zijn dezelfde als die van Hideo Kojima... maar in Google Translate vertaalt Hideo naar Kahraman (Japans naar Turks). Dacht dat het een grapje was maar net zelf geprobeerd. Checks out!
Edit:
Maar als dit idd de nieuwe Silent hill is exclusief voor de PS, leuk maar totaal niet mijn game, maar er zijn vast mensen die daar helemaal hyped van worden
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2021 07:45 ]
Denk dat ze de rechten voor Silent Hill niet hebben, tenzij Sony daar een zak met geld tegenaan gegooid heeft. Zou me niets verbazen, want Sony zit ook in het complot als je het artikel mag geloven. Het Playstation account van die CEO heeft een verified status en vele trophies... paar 100 uren aan gameplay tijd in verschillende games. Volgens de schrijver heeft Sony deze statistieken zelf toegevoegd om het geloofwaardiger te maken.Chaoss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:42:
[...]
Als het echt waar is dan steken ze er wel moeite inik vind het wel wat hebben.
Maar als dit idd de nieuwe Silent hill is exclusiev voor de PS, leuk maar totaal niet mijn game.
Anyway, ik lees hier en daar in de twitter comments dat er al eerder geruchten waren over een grote Sony show die binnenkort zou plaatsvinden. Het zou hier allemaal samenkomen. Vind het heel erg vet, dit soort dingen
Was er al officieel iets bekend gemaakt over een show? Ik lees tot nu toe alleen maar geruchten.
Thanks voor de info.BonJonBovi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:35:
[...]
Er is alleen een PS4 versie. De game zit ook bij de PS plus collectie, dus als je een PS plus abonnement hebt, kan je het gratis spelen.
Nee ik heb geen ps plus en nee je kan het niet gratis spelen. Je betaald voor een abonnement om online te kunnen spelen en waar games inzitten.
jinks26 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:20:
[...]
Thanks voor de info.
Nee ik heb geen ps plus en nee je kan het niet gratis spelen. Je betaald voor een abonnement om online te kunnen spelen en waar games inzitten.
Meestal doe ik een twee en zelfs derde run.
Hoewel het spel echt super super tof is om te spelen had ik ook hier weer net als bij de ps4 het gevoel, we hebben teveel goede ideeën maar geen tijd of ruimte om ze echt uit te werken.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
pl plus abo op PS5 bevat een collectie van spellen die je WEL kan spelen ;-)jinks26 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:20:
[...]
Thanks voor de info.
Zoek maar even op google! Succes!
Nee, je moet nu echt wennen aan dit nieuwe systeem.. Duurt een tijdje, maar heeft iedereen gehad.knorde schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:08:
Ik ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar van de PS5.
Nu valt me alleen op dat ik in het hoofdmenu (beginscherm) niet meer kan zien welke vrienden online zijn.
Daarvoor moet je nu naar een apart menu door de ps button ingedrukt te houden en vervolgens een menu onderin het scherm te openen.
Is het mogelijk dit weer op het normale startscherm te krijgen zoals het was op de PS4?
Ik denk dat ik het precies lang genoeg vind voor een dergelijke game. Ze zijn duidelijk voor kwaliteit over kwantiteit gegaan... want je bent nooit ver verwijderd van een schitterende in-game cutscene en ze houden qua verhaal goed het tempo er in. Van die ~12 uur die ik er in heb, heb ik mij letterlijk geen minuut verveeld, zelfs niet tijdens de optionele missies.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:06:
Ligt het aan mij of was Ratchet and Clank erg kort, vergeleken met zijn vorige delen. Denk dat ik er 8 a 10 uur in heb gezeten voordat ik bij de eindbaas was.
Meestal doe ik een twee en zelfs derde run.
Hoewel het spel echt super super tof is om te spelen had ik ook hier weer net als bij de ps4 het gevoel, we hebben teveel goede ideeën maar geen tijd of ruimte om ze echt uit te werken.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Je moet zelf ook af en toe even kijken in je profiel.-SaveMe- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:50:
Ik wacht nog op een reactie van Bol met betrekking to mijn ingestuurde dualsense met stick drift. Echt bizar dat dit al binnen een half jaar optreedt en al helemaal als je weet dat ik er twee afwisslend gebruik...
Ik heb er 3 opgestuurd gehad, eerste twee werd ik netjes op de hoogte gehouden maar van de laatste hoorde ik niets maar bleek er al wel € 68,- gecrediteerd.
Status is nog steeds dat hij daar binnen is ...Donstil schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:53:
[...]
Je moet zelf ook af en toe even kijken in je profiel.
Ik heb er 3 opgestuurd gehad, eerste twee werd ik netjes op de hoogte gehouden maar van de laatste hoorde ik niets maar bleek er al wel € 68,- gecrediteerd.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Maar: waarom?yinx84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:48:
[...]
Haha, mooi die geruchten. Inmiddels ben ik ook wel overtuigd na het lezen van alle twitter comments. Sterkste vind ik nog de CEO van Blue Box... Hasan Kahraman. Niet alleen die initialen zijn dezelfde als die van Hideo Kojima... maar in Google Translate vertaalt Hideo naar Kahraman (Japans naar Turks). Dacht dat het een grapje was maar net zelf geprobeerd. Checks out!
Edit:
Wat is het nut hiervan, waarom niet gewoon de game aankondigen?
Jawel hoor, alleen moet je wel een PS5 hebben en met je account inloggen, plus een actief Plus lidmaatschap hebben.G.Scholtens schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:53:
Die psplus collectie die krijg je toch nu niet meer als je al jaren een psplus abbo had op ps4?
Of iemand kennen met een ps5. Heb account van mijn neefje op mijn ps5 gezet en hij had al ps plus nu heeft hij ook alle ps plus collection games en kan die lekker spelen op zn ps4 pro.Segafreak83 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Jawel hoor, alleen moet je wel een PS5 hebben en met je account inloggen, plus een actief Plus lidmaatschap hebben.
Aah dan geld dat voor jou nog niet, af en toe in de gaten houden dan.-SaveMe- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Status is nog steeds dat hij daar binnen is ...
Dat heb ik bewust niet genoemd, omdat mensen dat gingen "verkopen" en Sony die accounts is gaan bannen.v8power67 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Of iemand kennen met een ps5. Heb account van mijn neefje op mijn ps5 gezet en hij had al ps plus nu heeft hij ook alle ps plus collection games en kan die lekker spelen op zn ps4 pro.
PS4 net vorige maand verkocht en deze maand psplus verlopen. Deze ga ik verlengen / actief zetten als ik de ps5 gekocht hebt.Segafreak83 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Jawel hoor, alleen moet je wel een PS5 hebben en met je account inloggen, plus een actief Plus lidmaatschap hebben.
Dus zou dan wel tof zijn om al die games er dan weer bij te hebben
Hype en aandacht creëren, het is gratis marketing.Martinspire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Maar: waarom?
Wat is het nut hiervan, waarom niet gewoon de game aankondigen?
Nu heb ik inmijn werkkamer wel airco en stonden daar 2 24"schermen. 1 van die schermen is echter kapot gegaan en nu denk ik erover dit te vervangen door 1 34"scherm. Nu zijn die schermen meestal 1440p en ik heb begrepen dat de PS5 dat niet ondersteunt. Met deze hitte zou ik misschien af en toe mijn playstation in de werkkamer willen zetten om weleens te gamen, kan ik dan problemen verwachten als ik de PS5 op een 1440p scherm aansluit?
Dat ligt aan je monitor:LordLynx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
Ik ben nu ook eindelijk in het bezit van een PS5 maar ik vroeg me iets af (misschien meer een monitorvraag maar toch), hij komt natuurlijk gewoon aan een 4K oled te hangen maar die staat op zolder zonder airco.
Nu heb ik inmijn werkkamer wel airco en stonden daar 2 24"schermen. 1 van die schermen is echter kapot gegaan en nu denk ik erover dit te vervangen door 1 34"scherm. Nu zijn die schermen meestal 1440p en ik heb begrepen dat de PS5 dat niet ondersteunt. Met deze hitte zou ik misschien af en toe mijn playstation in de werkkamer willen zetten om weleens te gamen, kan ik dan problemen verwachten als ik de PS5 op een 1440p scherm aansluit?
- Of hij downscaled 4K input naar 1440p (best case)
- Of hij upscaled 1080p input naar 1440p (worst case)
Ik heb mijn PS5 ook lange tijd op een 32 inch 1440P scherm gehad wat heel goed werkte (LG 32GK650). Belangrijkste is dat je scherm zelf 4K downsampled naar 1440P, hierdoor krijg je dus verscherping van het beeld. Als je scherm dit niet kan, dan zal de ps5 automatisch 1080P uit sturen en je scherm dit nogmaals upscalen naar 1440P wat er weer slechter uitziet.LordLynx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
Ik ben nu ook eindelijk in het bezit van een PS5 maar ik vroeg me iets af (misschien meer een monitorvraag maar toch), hij komt natuurlijk gewoon aan een 4K oled te hangen maar die staat op zolder zonder airco.
Ik ben zelf op zoek naar een 4K scherm, zal waarschijnlijk de LG 42 inch oled gaan worden die later dit jaar moet uitkomen. Liefst had ik weer een 32 inch monitor want dat is een ideale grootte alleen vind ik de prijs en featureset van 4K monitoren echt niet in balans. Verwacht dat de 42 inch oled dan een betere deal is.
De PS5 zal simpelweg de output op 1080p zetten (met interne multisampling vanaf de native resolutie), waarna je scherm het weer upscaled naar 1440p. Hoeveel het uitmaakt voor beeldkwaliteit door de meerdere keren scalen weet ik niet, maar het zal gewoon werken.LordLynx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
Ik zie bij de specs van schermen nou niet direct staan wanneer een scherm up of downscaled, is daar misschien ergens een lijst van?SD5k schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Dat ligt aan je monitor:
- Of hij downscaled 4K input naar 1440p (best case)
- Of hij upscaled 1080p input naar 1440p (worst case)
Een scherm scaled altijd naar zijn native resolutie. In dit geval is dat 1440p. Is de input hoger (bijv. 2160p) dan downscaled hij, is de input lager (1080p, 720p, etc) dan upscaled hij. Op de PS5 kan je aangeven wat de output resolutie is voor de PS5, dit is dan de input resolutie voor jouw scherm.LordLynx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Ik zie bij de specs van schermen nou niet direct staan wanneer een scherm up of downscaled, is daar misschien ergens een lijst van?
Afhankelijk van het scherm accepteert hij wel of geen 2160p/4K input.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 17-06-2021 10:57 ]
Wat @Caayn ook al zegt, als je monitor 4K input ondersteunt zit je goed.LordLynx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Ik zie bij de specs van schermen nou niet direct staan wanneer een scherm up of downscaled, is daar misschien ergens een lijst van?
Zoja welke en voor welke prijs hebben jullie een nieuwe gekocht, ik vermoed dat er een minimum spec nodig is ?
Ja, 5 meter voor iets van 20 euro, 2.1 spec van Amazon.jinks26 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:16:
Zijn er van jullie die een nieuwe hdmi kabel gekocht hebben omdat de bijgeleverde kabel zeer kort is ?
Zoja welke en voor welke prijs hebben jullie een nieuwe gekocht, ik vermoed dat er een minimum spec nodig is ?
Edit: was 17 euro, deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s01?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 13% gewijzigd door Erapaz op 17-06-2021 11:21 ]
Super! Met een 2m kom ik toe.Erapaz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Ja, 5 meter voor iets van 20 euro, 2.1 spec van Amazon.
Edit: was 17 euro, deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s01?ie=UTF8&psc=1
Alles wat onder je PS Plus account valt komt weer beschikbaar zodra hij gereactiveerd wordt.G.Scholtens schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:
[...]
PS4 net vorige maand verkocht en deze maand psplus verlopen. Deze ga ik verlengen / actief zetten als ik de ps5 gekocht hebt.
Dus zou dan wel tof zijn om al die games er dan weer bij te hebben
Overigens is er een verschil tussen de 'Ps Plus collection' en de maandelijkse games. Die Collection is een set vaste games die je krijgt zodra je PS5 account actief wordt, en houdt zolang je PS Plus actief blijft.
De maandelijkse games moet je (voor 0 euro) kopen, en verdwijnen weer als keuze na die maand. Dus die kan je 'missen' als je dat niet doet gedurende die maand.
In jouw geval zal je dus de PS Plus games van juli nooit krijgen als je pas in augustus weer activeert.
Ik heb het vermoeden dat de maandelijkse games in de PS5 tegenwoordig automatisch aan je actieve PS Plus account worden toegevoegd? Ik zie 'downloaden' als optie bij Games waarvan ik me niet herinner 'aan je bibliotheek toevoegen' gekozen te hebben.. Maar dat ga ik in juli eens bewust controleren.
[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 17-06-2021 11:33 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |