Gamepass heeft zoveel leuks dat dit ongegrond is. Voor 120 euro per jaar speel je echt wel twee spellen per jaar. Dat is op een PlayStation minder dan 2 games full priced kopen.poor Leno schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Niet als je die games toch niet speelt
[Afbeelding]
Tsja, jij persoonlijk vindt dit misschien “ongegrond” ja dat kanmobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:27:
[...]
Gamepass heeft zoveel leuks dat dit ongegrond is. Voor 120 euro per jaar speel je echt wel twee spellen per jaar. Dat is op een PlayStation minder dan 2 games full priced kopen.
Ik persoonlijk vind dat die hele Gamepass voor mij persoonlijk niets toevoegt omdat ik persoonlijk hele andere games, en relatief weinig verschillende games speel.
Als je een gamer bent die alles speelt wat los en vast zit, is het vast fantastisch.
Maar voor mijn persoonlijke specifieke wensen heb ik er niets aan
En als er dan heel toevallig indien misschien eventueel een game in de Gamepass komt die ik graag wil spelen, dan koop ik die wel een keer los of in de aanbieding. Daar lig ik niet wakker van
Met PS+ speel je voor minder dan 50 euro per jaar toch ook wel twee spellen in dat jaar?mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:27:
[...]
Gamepass heeft zoveel leuks dat dit ongegrond is. Voor 120 euro per jaar speel je echt wel twee spellen per jaar. Dat is op een PlayStation minder dan 2 games full priced kopen.
Dat bij game pass er Microsoft titels standaard bij zitten is net zo’n roulette als de vraag welke maandelijkse games Sony weggeeft. Regelmatig niets bijzonders, soms een parel. Wel een keer of twee per jaar
Verwijderd
Ik heb dan liever de oude vertrouwde demo's terug. Daar kon je vroeger je games proberen en dan besluiten of je de game wilt kopen. Nu moet je dus gokken of een game leuk is of vertrouwen op de reviews. Voor mij is gamepass meer een abonnement om games te proberen. Soort van demo's. Alsnog zou ik de spellen fysiek willen kopen. Ook omdat ik niet afhankelijk wil zijn of de game nog op gamepass staat op het moment als ik de game wil spelen.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:27:
[...]
PS+ / XBL heeft iedereen toch wel? Maar als Sony ook alle first party titels day one op PS Now zet neem ik daar ook direct een abo op. Ik denk dat dit in de toekomst wel het beste verdienmodel wordt en dat we dan allemaal lyrisch zijn over zowel PS Now als Game PassWaterFire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Met PS+ speel je voor minder dan 50 euro per jaar toch ook wel twee spellen in dat jaar?
Dat bij game pass er Microsoft titels standaard bij zitten is net zo’n roulette als de vraag welke maandelijkse games Sony weggeeft. Regelmatig niets bijzonders, soms een parel. Wel een keer of twee per jaar
Tsja.. of dat verdienmodel zoveel verdient ben ik persoonlijk op zich wel benieuwd naar.. afgaande op abo/streamingdiensten zoals Netflix, die nog steeds verlies draaienSteven030 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:08:
[...]
PS+ / XBL heeft iedereen toch wel? Maar als Sony ook alle first party titels day one op PS Now zeg neem ik daar ook direct een abo op. Ik denk dat dit in de toekomst wel het beste verdienmodel wordt en dat we dan allemaal lyrisch zijn over zowel PS Now als Game Pass
En wat ik persoonlijk ook t ‘vervelende’ vind aan een Netflix bijvoorbeeld, is dat het nooit “van jou” wordt.
Net zoals dat een huurhuis veel voordelen en plezier kan opleveren, zal een koophuis je een iets beter rendement opleveren om het zo maar te zeggen
Dat is een vergelijking van niks natuurlijk. Bijna niemand speelt oude spellen nog. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar in de regel valt dat allemaal wel meepoor Leno schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:15:
[...]
Tsja.. of dat verdienmodel zoveel verdient ben ik persoonlijk op zich wel benieuwd naar.. afgaande op abo/streamingdiensten zoals Netflix, die nog steeds verlies draaien
En wat ik persoonlijk ook t ‘vervelende’ vind aan een Netflix bijvoorbeeld, is dat het nooit “van jou” wordt.
Net zoals dat een huurhuis veel voordelen en plezier kan opleveren, zal een koophuis je een iets beter rendement opleveren om het zo maar te zeggen
Wat is de bron?v8power67 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]
Voor wie gisteren de Xbox show gekeken heeft en afvroeg welke games ook naar ps5 komen en wanneer.
Mist btw bf2042 ( day 1) en diablo 2nog zag ik op dat lijstje.
Mja van de PS5 games alleen zeker? Is dan niet elke prima game automatisch de meestverkochte? Er zijn nu immers meer consoles in de huiskamers dan rond de launch. Beetje nietszeggende stat imo. Daarnaast is RE ook weer niet zo'n giga hardverkopende franchise. Das een beetje als zeggen dat Gran Turismo meer verkocht dan Team Sonic Racing. Sure het is aardig, maar niet bepaald een enorme prestatie...Trishul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:59:
Kijk, daar wordt ik blij van. R&C is de op één na best verkochte game in retail op PS5 ooit, in de UK. Alleen Miles Morales verkocht beter. Dat betekent dus dat R&C beter verkocht heeft dan zelfs RE Village en Valhalla. En RE Village had een aandeel van ~40% op PS5 en verkocht in een paar dagen al >3 miljoen totaal. Misschien krijgen we aan het einde van de maand een update van Sony hoe goed R&C verkocht heeft.
Zouden ze niet de vergelijking moeten maken met de vorige R&C games?
Het zijn geen demo’s maar full games. Natuurlijk ververst de content maar dat is bij Netflix ook zo.Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:06:
[...]
Ik heb dan liever de oude vertrouwde demo's terug. Daar kon je vroeger je games proberen en dan besluiten of je de game wilt kopen. Nu moet je dus gokken of een game leuk is of vertrouwen op de reviews. Voor mij is gamepass meer een abonnement om games te proberen. Soort van demo's. Alsnog zou ik de spellen fysiek willen kopen. Ook omdat ik niet afhankelijk wil zijn of de game nog op gamepass staat op het moment als ik de game wil spelen.
Maar ieder zijn ding, maar gamepass is de goedkoopste manier om aa en aaa games te spelen. De diversiteit van de games is zo groot dat ik het vreemd vind dat echte gamer er niet twee leuke spellen per jaar tussen kunnen vinden.
. @poor Leno om games te vergelijken met een koopwoning ? Dit is wel de meest vreemde vergelijking. De een houdt waarde de andere is binnen 2 maand al oud.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Het zijn geen demo’s maar full games. Natuurlijk ververst de content maar dat is bij Netflix ook zo.
Maar ieder zijn ding, maar gamepass is de goedkoopste manier om aa en aaa games te spelen. De diversiteit van de games is zo groot dat ik het vreemd vind dat echte gamer er niet twee leuke spellen per jaar tussen kunnen vinden.
Jij vindt dit misschien een vergelijking van niets, dat kan.418O2 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:23:
[...]
Dat is een vergelijking van niks natuurlijk. Bijna niemand speelt oude spellen nog. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar in de regel valt dat allemaal wel mee
Ik vind dat je t toch wel kan vergelijken omdat het niet boeit wat er op staat, oud of nieuw, want per saldo krijg je per maand toch maar een x-bedrag binnen per speler of kijker, en maakt het verder niet uit of je veel of weinig speelt of kijkt
En nogmaals, je zult nooit de eigenaar zijn.
Tsja, niemand verplicht je om een abo te nemen zolang ze de spellen óók in de PS Store of fysiek aan blijven bieden. Maar ikzelf zou het wel weten als Sony’s 1st party games day one op PS Now zouden verschijnen. Zoals nu ook bij Game Pass gebeurt. True, daar zijn nu weinig 1st party games van vergelijkbare kwaliteit maar er zit wel een hoop potentieel aan te komenpoor Leno schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:15:
[...]
Tsja.. of dat verdienmodel zoveel verdient ben ik persoonlijk op zich wel benieuwd naar.. afgaande op abo/streamingdiensten zoals Netflix, die nog steeds verlies draaien
Gaat het om waarde danmobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:27:
[...]
. @poor Leno om games te vergelijken met een koopwoning ? Dit is wel de meest vreemde vergelijking. De een houdt waarde de andere is binnen 2 maand al oud.
Het is gewoon een voorbeeld van “iets” huren tegenover “iets” bezitten.
Maar ik kan bijvoorbeeld een stuk meer krijgen voor mijn console met een hele stapel goeie games dan zonder, als ik m doorverkoop.
Verwijderd
Ik snap dat het geen demo's zijn. Maar daar wordt het nu wel grotendeels voor gebruikt. Ohh die game zou ik anders nooit spelen, omdat ik niet wist dat die zo leuk zou zijn. Dat is waar vroeger demo's voor gebruikt werden.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Het zijn geen demo’s maar full games. Natuurlijk ververst de content maar dat is bij Netflix ook zo.
Maar als je 2 games er per jaar tussen vind die je leuk vindt. Dan kan je ze toch net zo goed kopen? Dan zijn ze ook van jezelf. Je moet er wel een stuk meer spelen voordat het rendabel wordt natuurlijk.
Ik geef het op mannen. Laten we het erop houden dat er tegenwoordig meer mensen een Netflix abonnement hebben dan die de Netflix serie loskopen voor in de kast.
Dit gaat voor de game pass niet anders zijn. Voor de abonnees is dit geweldig nieuws want hoe meer leden hoe meer en beter de content.
Ik ben er onwijs blij mee omdat het me echt veel geld scheelt.
Het lijkt mij dat de meeste fanatieke PlayStation gamers dit ook zouden willen.
Dit gaat voor de game pass niet anders zijn. Voor de abonnees is dit geweldig nieuws want hoe meer leden hoe meer en beter de content.
Zag hem op reddit voorbijkomen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Afhankelijk van de kwaliteit toch? Als MS nu ook AAA games gaat maken ben ik het met je eens. Als het veel middelmatige games blijken te zijn dan heb ik liever dat ik 70 euro betaal voor een gamemobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:39:
Ik geef het op mannen. Laten we het erop houden dat er tegenwoordig meer mensen een Netflix abonnement hebben dan die de Netflix serie loskopen voor in de kast.
Als je ziet wat er nu al op gamepass staat is het het al waard. Als je een beetje zoekt heb je een key voor 3 maanden voor 15 euro…giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:43:
[...]
Afhankelijk van de kwaliteit toch? Als MS nu ook AAA games gaat maken ben ik het met je eens. Als het veel middelmatige games blijken te zijn dan heb ik liever dat ik 70 euro betaal voor een game. Laten we het zien, in 2023 weten we het wel.
Dus nee. Ben dat niet met je eens.
Als ik fantatiek zou zijn en mijn type spellen er continu op zouden staan, ongetwijfeld!mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:39:
Maar voor mij persoonlijk gaat het vooralsnog gewoon nog niet op.
Maar vat het zeker niet persoonlijk op hoor! Ik kraak t echt niet af
Ze zijn bij PS wel bezig met “iets”, maarja hoe en wat precies dat weten we nog niet
Verwijderd
Ik ben een fantatieke Playstation gamer en ik wil het niet. Ben echt bang voor de kwaliteit. Het is straks niet rendabel om meerdere AAA games uit te brengen per jaar zoals Sony nu doet. Ik betaal graag voor een game die ik daarna zelf bezit.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:39:
Edit: en aan dit soort berichten te zien willen de fanatieke gamers echt nog wel betalen voor games: https://www.gamesindustry...laim-no-1-uk-boxed-charts
En je ziet dat er in de top 10 best verkochte games in de uk, veel exclusives van Nintendo en Sony staan (6 van de 10). Mensen zijn zeker bereid om te betalen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2021 20:03 ]
De vraag is of het huidige systeem wel stand kan houden, de prijs die MS nu voor gamepass hanteert zorgt dat de dienst verlieslatend is, nu is dat voor deze fase van het product nog geen ramp aangezien de focus is op marktveroveren. Maar op een gegeven moment moet die prijs gewoon omhoog.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:39:
De vraag blijft dan wat dit uiteindelijk gaat betekenen voor de financiering van gamestudio's, hoe gaat de gaming as a service de industrie beïnvloeden. Ik ben bang dat bepaalde type games minder kans meer krijgen, denk dan met name de games die je genadeloos afstraffen. Bij sommige games moet je even doorbijten voordat ze beginnen uit te betalen in lol. Als je een bedrag hebt neergeteld is er meer motivatie om door te gaan groter dan wanneer je binnen 5 min de volgende kan proberen. Of krijg je meer van die uitgerekte games met net iets te veel filler content, vermoed namelijk dat ze per min betaald krijgen dus dan loont het om 10 uur extra toe te voegen met domme fetch quests die nodig zijn voor 100%. Je ziet bv al wat lootboxes en online gaming hebben betekend voor de game industrie, dus ik ben niet meteen lyrisch over dit businessmodel
Ik denk dat je het moet omdraaien. Games krijgen nu funding vooraf om hun game te maken. 27 van de 30 games komen in de gamepass. Het abonnement model bij tv series is exact hetzelfde. Na Netflix gaan niet voor niks oa ook Disney aan het model. Je denkt te 1 dimensionaal.
Het gaat niet om de 70 euro die microsft voor 1 game krijgt. Het gaat erom dat je abonnee blijft.
Het gaat niet om de 70 euro die microsft voor 1 game krijgt. Het gaat erom dat je abonnee blijft.
[ Voor 15% gewijzigd door mobygo76 op 14-06-2021 20:08 ]
En wat zou het effect kunnen zijn? Meer afgeronde games als Rachel and clank of meer service games met elke keer beetje content en loot onzin om mensen vaak terug te laten komen? Zeg niet dat het zo is, maar is reeel risico als je naar Netflix kijkt.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:06:
Ik denk dat je het moet omdraaien. Games krijgen nu funding vooraf om hun game te maken. 27 van de 30 games komen in de gamepass. Het abonnement model bij tv series is exact hetzelfde. Na Netflix gaan niet voor niks oa ook Disney aan het model. Je denkt te 1 dimensionaal.
Verwijderd
Netflix is meer kwantiteit dan kwaliteit. Ontwikkelaars hoeven niet meer hun best te doen om een goede game te ontwikkelen. Het geld komt toch wel binnen als die op gamepass komt. Dus de kwaliteit zal omlaag gaan, net zoals dat op Netflix het geval is. 9 van de 10 netflix films zijn van lage kwaliteit. Bij series ligt dat wat lager, maar er is enorm veel rotzooi.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:06:
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2021 20:17 ]
Netflix als kwantiteit boven kwaliteit benoemen is toch echt dat je niet weet waar je het over hebt. Maar ik zal er over ophouden. Maar laten we wel bij de feiten blijven.
https://www.manners.nl/netflix-oscar-nominaties-record/
Verwijderd
Daarnaast krijg je door dit model steeds meer versplintering. Amazon koopt MGM op, alle MGM films worden van Netflix gehaald. universal gaat een eigen streaming dienst beginnen, alle Universal films worden van Netflix gehaald. Disney begint een eigen streaming dienst, alle Marvel en Disney films en series van Netflix af.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:16:
Netflix als kwantiteit boven kwaliteit benoemen is toch echt dat je niet weet waar je het over hebt. Maar ik zal er over ophouden. Maar laten we wel bij de feiten blijven.
Op lange termijn is dit geen rendabel model.
Op lange termijn is dit geen rendabel model
Blijft een aanname.
Blijft een aanname.
De kwaliteit van de Sony exclusives ligt zo ontzettend hoog, daar betaal ik graag voor.
Verder heb ik niks tegen een abonnementsdienst, maar ik ben wel erg sceptisch omdat Microsoft duidelijk marktaandeel aan het kopen is. Op een gegeven moment moet het terugverdiend worden. Voor een grote massa (de casual gamers die nu misschien 2-3 spellen per jaar kopen) zal het onbewust (want een klein maar terugkerend bedrag) duurder zijn. Voor de fanatieke gamer wordt het goedkoper. Maar die casual gamers zullen kwaliteit minder belangrijk vinden, en dat is wel de grote massa die geld opleveren. Do the math. De laatste jaren zie je al een trend dat studio's zich richten op Fortnite en Warzone-achtige games, want die zijn gigantisch populair onder jongeren. Maar de fanatieke gamer zit er over het algemeen niet op te wachten. Met als verschil dat die groep nu met de portemonnee kan stemmen. Als je geen keus hebt (behalve naar de concurrent gaan) en maar moet afwachten wat er in het aanbod staat is dat lastig.
Verder heb ik niks tegen een abonnementsdienst, maar ik ben wel erg sceptisch omdat Microsoft duidelijk marktaandeel aan het kopen is. Op een gegeven moment moet het terugverdiend worden. Voor een grote massa (de casual gamers die nu misschien 2-3 spellen per jaar kopen) zal het onbewust (want een klein maar terugkerend bedrag) duurder zijn. Voor de fanatieke gamer wordt het goedkoper. Maar die casual gamers zullen kwaliteit minder belangrijk vinden, en dat is wel de grote massa die geld opleveren. Do the math. De laatste jaren zie je al een trend dat studio's zich richten op Fortnite en Warzone-achtige games, want die zijn gigantisch populair onder jongeren. Maar de fanatieke gamer zit er over het algemeen niet op te wachten. Met als verschil dat die groep nu met de portemonnee kan stemmen. Als je geen keus hebt (behalve naar de concurrent gaan) en maar moet afwachten wat er in het aanbod staat is dat lastig.
Verwijderd
Dat is net zo'n aanname dat gamepass rendabel is...mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:26:
Op lange termijn is dit geen rendabel model
Blijft een aanname.
Die vergelijking hebben ze ook gedaan voor de UK; in omzet is het vorige deel verslagen, in aantallen net niet. Maar dat deel kwam dan ook in 2016 uit, toen de PS4 install base Al op 30+ miljoen zat. Die werd verder verkocht voor 39,99, het laatste deel voor 79,99 (PSN) op PS5 met install base van 8 miljoen. Dus een succes te noemen.Martinspire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Wat is de bron?
[...]
Mja van de PS5 games alleen zeker? Is dan niet elke prima game automatisch de meestverkochte? Er zijn nu immers meer consoles in de huiskamers dan rond de launch. Beetje nietszeggende stat imo. Daarnaast is RE ook weer niet zo'n giga hardverkopende franchise. Das een beetje als zeggen dat Gran Turismo meer verkocht dan Team Sonic Racing. Sure het is aardig, maar niet bepaald een enorme prestatie...
Zouden ze niet de vergelijking moeten maken met de vorige R&C games?
RE behoort trouwens tot de populairste third party games...
Heb ik ook geen 1 keer gezegd. Maar Netflix laat zien dat het kan. Maar nu stop ik echt. 😎Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Dat is net zo'n aanname dat gamepass rendabel is...
Vooralsnog blijven de voorstanders van de gamepass zich in allerlei bochten wringen om via Brazilië voor een paar knaken 3 jaar lidmaatschap te krijgen. Want het is echt ongelooflijk wat MS voor value in de GP stopt..
Helemaal prima hoor. Maar als je 25 jaar aan Starfield hebt gewerkt, wil je ook graag paar centen verdienen lijkt me. Laat staan dat je gaat bedenken om nieuwe content te brengen. MS heeft diepe zakken. Dat is heel fijn. Maar op een dag moet er gewoon 15 euro p/m betaald worden. En dan neem je echt geen genoegen met het huidige aanbod.
Helemaal prima hoor. Maar als je 25 jaar aan Starfield hebt gewerkt, wil je ook graag paar centen verdienen lijkt me. Laat staan dat je gaat bedenken om nieuwe content te brengen. MS heeft diepe zakken. Dat is heel fijn. Maar op een dag moet er gewoon 15 euro p/m betaald worden. En dan neem je echt geen genoegen met het huidige aanbod.
Ik ben ook totaal niet geïnteresseerd in gamepass. Sterker nog, ik heb het pas nog ongeveer een half jaar gehad op mn PC en ik merk dat ik games dan niet meer zo waardeer: ik download een game en speel hem een uurtje en vervolgens door naar de volgende. Zelfs Gears 5 (welke ik best vet vind) heb ik daardoor maar een uurtje of 2 gespeeld terwijl ik deel 4 welke ik gekocht had wel heb uitgespeeld.
Het is gewoon niks voor mij, ik wil gewoon graag mijn games kopen. Ik vind het dan ook absoluut niet erg dat ze op PS5 wat duurder zijn. Ratchet & Clank kost 67€ maar dat is het echt absoluut waard voor mij. Nu zijn (naar mijn mening) de Sony exclusives sowieso de besten in de markt maar ook voor een 3rd party game zoals Battlefield 2042 betaal ik graag de centen wat het kost want dat is het voor mij gewoon waard.
Ik hoop dat Sony het wat dat betreft bij PS Now laat zoals ze nu want ze hebben zo’n gamepass dienst echt niet nodig.
Het is gewoon niks voor mij, ik wil gewoon graag mijn games kopen. Ik vind het dan ook absoluut niet erg dat ze op PS5 wat duurder zijn. Ratchet & Clank kost 67€ maar dat is het echt absoluut waard voor mij. Nu zijn (naar mijn mening) de Sony exclusives sowieso de besten in de markt maar ook voor een 3rd party game zoals Battlefield 2042 betaal ik graag de centen wat het kost want dat is het voor mij gewoon waard.
Ik hoop dat Sony het wat dat betreft bij PS Now laat zoals ze nu want ze hebben zo’n gamepass dienst echt niet nodig.
Verwijderd
Ze hebben sinds 2011 ongeveer 15 miljard dollar moeten lenen om dit model overeind te houden.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Heb ik ook geen 1 keer gezegd. Maar Netflix laat zien dat het kan. Maar nu stop ik echt. 😎
https://qz.com/1959586/ne...ed-to-raise-debt-anymore/
Ik begrijp de Netflix-vergelijkingen wel en de theorieën of de ongeëvenaarde kwaliteit van PS-exclusives er mogelijk onder zal gaan lijden in de toekomst. Maar voor mijzelf is het simpel: als er een game pass achtig abonnement voor PS komt, neem ik direct een abonnement.
Die nominaties zijn niet heel vreemd in een jaar waarin er nauwelijks een film in de bioscoop heeft gedraaid.mobygo76 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:16:
-
Er is een gamepass topic…
Er is een gamepass topic…
[ Voor 192% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2021 20:46 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Wel een mooie discussie. Jammer om af te kappen en jammer om er topic reports voor te maken.
Gaat over de toekomst van onze hobby en ik vind het buitengewoon logisch dat gamepass besproken wordt inclusief de voors en tegens. Het is namelijk vrij aannemelijk dat het de dominate manier van gamen gaat worden going forward. Kijk bv naar hoe snel dat in de wereld van films en series is gegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door giantgiantus op 14-06-2021 20:50 ]
Verwijderd
Een met @giantgiantus hierboven dat het volgens mij een prima discussie is. Het gaat immers over wat als Playstation met een zelfde model komt. * knip * niet zo op de man
[ Voor 33% gewijzigd door Geronimous op 14-06-2021 22:21 ]
Mooie discussie voor een gamepass topic toch?giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:48:
[...]
Wel een mooie discussie. Jammer om af te kappen en jammer om er topic reports voor te maken.
Gaat over de toekomst van onze hobby en ik vind het buitengewoon logisch dat gamepass besproken wordt inclusief de voors en tegens. Het is namelijk vrij aannemelijk dat het de dominate manier van gamen gaat worden going forward. Kijk bv naar hoe snel dat in de wereld van films en series is gegaan.
En ik like het omdat het een ideale service is voor mij en velen anderen met mij. Ik heb net 5 games geïnstalleerd ter waarde van circa 180 euro die ik de komende 2 maanden kan spelen. En ik betaal er met alle liefde 15 euro per maand voor.
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2021 20:57 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ook wel voor de PlayStation. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sony het vol kan houden om niet een vergelijkbare dienst te lanceren gezien de positieve vibe rond gamepass. Vind het wel boeiend om te bespreken wat dit met de Sony exclusives zou kunnen doen. Daarom is de vergelijking met Netflix ook wel mooi. Aan de ene kant heb ik door de discussie geleerd dat er nog steeds parels worden gemaakt (naast heel veel onzin) maar ook dat Netflix in feite nog steeds amper rendabel te noemen is. Dat lijkt me een relevante vergelijking (ook omdat Sony wellicht niet zoveel geld achter de hand heeft) en zou m.i. Niet direct off-topic gemeld moeten worden.uchiha tijntje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Mooie discussie voor een gamepass topic toch?
Verwijderd
* knip * dit voegt natuurlijk niets toe
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 14-06-2021 22:21 ]
Ze hebben al PlayStation plus en PlayStation now. Enige verschil is dat de grote games er niet meteen opkomen.giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Ook wel voor de PlayStation. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sony het vol kan houden om niet een vergelijkbare dienst te lanceren gezien de positieve vibe rond gamepass. Vind het wel boeiend om te bespreken wat dit met de Sony exclusives zou kunnen doen. Daarom is de vergelijking met Netflix ook wel mooi. Aan de ene kant heb ik door de discussie geleerd dat er nog steeds parels worden gemaakt (naast heel veel onzin) maar ook dat Netflix in feite nog steeds amper rendabel te noemen is. Dat lijkt me een relevante vergelijking (ook omdat Sony wellicht niet zoveel geld achter de hand heeft) en zou m.i. Niet direct off-topic gemeld moeten worden.
Waarom niet ? Omdat Sony in een luxe positie zit wat en niet content weg hoeft te geven om marktaandeel te winnen. Ze verdienen dus nog bakken met geld met losse sales dus dat opgeven is niet logisch.
Sony zal denk ik eerst aanzienlijk marktaandeel moeten verliezen en losse verkopen zien teruglopen voordat ze overwegen om hun grote IP dag 1 via PS+ weg te geven.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zou zeker bereid zijn om een gamepass te kopen op PlayStation als er deftige games tussen zitten.
De PS+ collectie is hier al een goede start van, en de tussen de maandelijkse PS+ games zit er regelmatige mooie games tussen.
Als ze die games allemaal samen zetten heb je al een mooi assortiment.
Uiteindelijk als je al even lid bent van PS+ heb je ook al een mooie bibliotheek opgebouwd van misschien meer games dan de gamepass. Alleen is het nu een kwestie van geduld.
De PS+ collectie is hier al een goede start van, en de tussen de maandelijkse PS+ games zit er regelmatige mooie games tussen.
Als ze die games allemaal samen zetten heb je al een mooi assortiment.
Uiteindelijk als je al even lid bent van PS+ heb je ook al een mooie bibliotheek opgebouwd van misschien meer games dan de gamepass. Alleen is het nu een kwestie van geduld.
[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 14-06-2021 22:24 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Maar ja zo zijn Nederlanders/mensen nou een maal.Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:35:
Vooralsnog blijven de voorstanders van de gamepass zich in allerlei bochten wringen om via Brazilië voor een paar knaken 3 jaar lidmaatschap te krijgen. Want het is echt ongelooflijk wat MS voor value in de GP stopt..
Genoeg gamers die hun Ps4/5 games kopen in een buitenlandse store om dan wat tientjes te besparen.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-06-2021 22:42 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
Gerucht gaat dat er binnen een paar weken een nieuwe Stat of Play gaat komen. Ergens anders las ik 28 juni als mogelijke datum.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dan verwacht ik eigenlijk eerder rond het EA evenement wat ook nog in juli moet gebeuren...Chaoss schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07:
Gerucht gaat dat er binnen een paar weken een nieuwe Stat of Play gaat komen. Ergens anders las ik 28 juni als mogelijke datum.
Het gerucht gaat dat er binnenkort een regenbui valt.Chaoss schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07:
Dit is wel echt een gerucht op het niveau van No shit sherlock.
Verwijderd
Ik verwacht dat Sony nog wel wat in petto heeft. Mijn verwachtingen:Chaoss schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07:
- tweede game van Guerilla (Aangezien het team van Guerilla op 350+ mensen zit tegenwoordig en meer games wilde maken)
- Nieuwe game van London studio
- Game van Malaysia studio
- Teaser van nieuwe game van Naughty dog
- Meer info over GT7
- Ik verwacht ook nog wat meer aankondigen van externe publishers (square enix met final fantasy 16 etc)
Het enige wat telt is een nieuwe game van Naughty Dog.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Ik verwacht dat Sony nog wel wat in petto heeft. Mijn verwachtingen:
- tweede game van Guerilla (Aangezien het team van Guerilla op 350+ mensen zit tegenwoordig en meer games wilde maken)
- Nieuwe game van London studio
- Game van Malaysia studio
- Teaser van nieuwe game van Naughty dog
- Meer info over GT7
- Ik verwacht ook nog wat meer aankondigen van externe publishers (square enix met final fantasy 16 etc)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Better be een soort van nieuwe Uncharted-achtige Indiana Jones zoek de clues vind de schat historische mystery game
Verwijderd
Ze gaan ook met een multiplayer only game komen.poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Better be een soort van nieuwe Uncharted-achtige Indiana Jones zoek de clues vind de schat historische mystery game
Indiana jones game hoef je niet te verwachten, daar komt Bethesda al mee:
Maar een soort uncharted is erg welkom inderdaad :-)
Het maakt niet zoveel uit wat die gasten maken, op voorhand weet je dat ze weer grenzen gaan verleggen en een nieuwe lat neerleggen. Ik ben echt wel weer te porren voor een nieuwe uncharted.poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:34:
[...]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ohja vergeten! Ben benieuwd!Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:36:
[...]
Ze gaan ook met een multiplayer only game komen.
Indiana jones game hoef je niet te verwachten, daar komt Bethesda al mee:
[YouTube: Indiana Jones Bethesda Game - Official Teaser]
Maar een soort uncharted is erg welkom inderdaad :-)
Maar ik mis Nathan Drake though..
Ja is ook zo, maar ook al is ie nog zo mooi gemaakt, dan moet het spel je natuurlijk wel liggen..Hulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Het maakt niet zoveel uit wat die gasten maken, op voorhand weet je dat ze weer grenzen gaan verleggen en een nieuwe lat neerleggen. Ik ben echt wel weer te porren voor een nieuwe uncharted.
[ Voor 29% gewijzigd door poor Leno op 15-06-2021 09:42 ]
Ben bang dat het een teleurstelling gaat worden (voor mij). Ik verwacht namelijk een TLOU multiplayer game en TLOU1 remake.Hulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Het enige wat telt is een nieuwe game van Naughty Dog.
Mja, dat zal het wel gaan worden inderdaad.Raem schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Ben bang dat het een teleurstelling gaat worden (voor mij). Ik verwacht namelijk een TLOU multiplayer game en TLOU1 remake.
Verwijderd
De grote game van Naughty dog komt meestal op het einde van de console cyclus. Ik denk dat je gelijk hebt met deze twee games. En dan een nieuwe IP over 5 jaar.Raem schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Ben bang dat het een teleurstelling gaat worden (voor mij). Ik verwacht namelijk een TLOU multiplayer game en TLOU1 remake.
Inderdaad en TLOU2 is pas een jaar oud. Aan de andere kant hebben ze wel gezegd dat ze aan meer games werken en vaker games uit willen brengen maar het zal vast even duren voor dat allemaal goed op stoom is.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:59:
[...]
De grote game van Naughty dog komt meestal op het einde van de console cyclus. Ik denk dat je gelijk hebt met deze twee games. En dan een nieuwe IP over 5 jaar.
Heeft iemand toevallig de Duitse versie van Rift apart ontvangen met de PlayStation 5? Ik ben benieuwd of de taal van het spel in te stellen is op Engels. Op het hoesje wordt niks vermeld namelijk.
Uncharted 1 kwam aan redelijk aan het begin van de PS3 cyclus, net als Uncharted 4 redelijk aan het begin van de de PS4 cyclus uit kwam. Beide games kwamen ca 1,5 jaar na release van die consoles uit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:59:
[...]
De grote game van Naughty dog komt meestal op het einde van de console cyclus. Ik denk dat je gelijk hebt met deze twee games. En dan een nieuwe IP over 5 jaar.
The last of us 1 en 2 kwamen wel helemaal aan het eind van de consolecyclus van de PS3 en PS4 uit.
The last of us 1 kwam in juni 2013 op de PS3 uit. Uncharted 4 in juni 2016 op de PS4. The last of us 2 kwam in juni 2020 op de PS4 uit. ND is iig gek op releases in juni. Het zal nog wel tot 2023 duren voordat er wat nieuws voor de PS5 uit de stal van ND komt.
Het is al van de PS3 geleden dat ND een echt nieuwe IP heeft ontwikkeld. Toen kwamen Uncharted en The Last of us. Dat is resp. al 14 jaar en 8 jaar geleden. Het wordt dus wel tijd voor een nieuwe IP.
[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 15-06-2021 11:01 ]
**Verkeerd topic***
[ Voor 96% gewijzigd door piripi op 15-06-2021 12:24 ]
Gisteravond een paar uurtjes Rift Apart gespeeld en wat ziet die game er fantastisch uit en het speelt echt heerlijk. DualSense implementatie is ook leuk gedaan. Al moet ik wel een beetje wennen aan de triggers, bijvoorbeeld met single en double barrel shots.
Enige minpunt tot nu toe is dat er op sommige momenten geen muziek in de levels zit. Zonde dat er dan ineens zo'n stilte valt.
Enige minpunt tot nu toe is dat er op sommige momenten geen muziek in de levels zit. Zonde dat er dan ineens zo'n stilte valt.
Ik zit al aan mijn derde inmiddels. (Eerste had drift, tweede had ook drift en deadspace op rechter stick, van derde stopte rumble er in zijn geheel mee.) Alle drie via bol, niet gebeld of chat gewoon aangemeld via de PS5 order en alleen controller opgestuurd. Ging tot nu toe prima.SD5k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:52:
[...]
Bij mijn controller heeft de knop van de touchpad het begeven, in de eerste instantie verzocht Bol.com me om de complete console en controller op te sturen, maar na wat zeuren en aandringen nemen ze toch genoegen met alleen de controller. Maar inderdaad, ik heb ook het gevoel dat de controllers kwalitatief niet helemaal top zijn.
Voordeel van Bol vind ik dan wel dat je tegoed op je account krijgt, dat was nu bijvoorbeeld wel leuk want daar heb ik nu een zwarte van gekocht.
Edit: Duurde overigens steeds 2 a 3 weken. De derde heb ik afgelopen week gecrediteerd gekregen.
Die hadden ze met 2 weken verwerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 15-06-2021 11:28 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Uncharted 4 kwam in mei 2016 uit. Niet dat het verder veel af doet aan je verhaalHulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:57:
[...]
The last of us 1 kwam in juni 2013 op de PS3 uit. Uncharted 4 in juni 2016 op de PS4. The last of us 2 kwam in juni 2020 op de PS4 uit. ND is iig gek op releases in juni. Het zal nog wel tot 2023 duren voordat er wat nieuws voor de PS5 uit de stal van ND komt.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik heb wel eens een uncharted multiplayer gespeeld, dat vond ik zelf niet al te best. Maar ben wel benieuwd wat het project gaat zijn. Een soort killzone vibe multiplayer maar dan met grotere mappen a la Battlefield zou ik wel heel tof vinden. Die nieuwe ontwikkelaar van oud Call of Duty medewerkers lijkt me ook wel wat. ZEker wanneer ze een toffe multiplayer gaan brengen. Dit heb ik altijd wel gemist bij Playstation.
Er staan wel wat tips online hiervoor, maar die zijn vooral van het niveau start opnieuw op, update de firmware en doe een harde reset.Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:51:
Ik merkte vanavond voor het eerst stick drift met m'n PS5 controller. Na wat heen en weer bewegen stopte het, maar het baart me wel zorgen. Heb de PS5 sinds begin december en gebruik hem heel weinig, dat ik nu al issues heb vind ik verontrustend. Denk dat ik de controller gewoon ga opsturen in dat geval
Gezien de kans dat zoiets weer terugkomt en dan wel buiten je garantie, zou ik hem zo snel mogelijk opsturen als hij weer gaat driften.
Weet iemand toevallig of er een fix voor is gevonden door Sony? Als je nu een zwarte of rode bestelt, kan het dan evengoed nog gebeuren? Of zijn ze nog in de denial fase..
Verwijderd
Iedereen was lyrisch over de TLOU multiplayer, dus ik denk dat het zoiets gaat worden. Denk niet dat Naughty dog iets van een FPS shooter gaat maken.mobygo76 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:42:
Ik heb wel eens een uncharted multiplayer gespeeld, dat vond ik zelf niet al te best. Maar ben wel benieuwd wat het project gaat zijn. Een soort killzone vibe multiplayer maar dan met grotere mappen a la Battlefield zou ik wel heel tof vinden. Die nieuwe ontwikkelaar van oud Call of Duty medewerkers lijkt me ook wel wat. ZEker wanneer ze een toffe multiplayer gaan brengen. Dit heb ik altijd wel gemist bij Playstation.
En daarnaast heeft Playstation in het verleden heel veel met multiplayer gedaan (MAG, Starhawk, Socom etc)
Verwijderd
Ik denk dat de ps plus collectie al een goed begin is die je gratis bij de ps5 krijgt. Hier zitten al veel toppers tussenpiripi schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:13:
Goedemorgen,
Zonet de PS5 ontvangen... Mijn eerste playstation ooit nadat ik altijd een xbox in mijn bezit gehad heb (peer pressure is a bitch)
Ik ben geen mega fan van de AAA-titels en wil gewoon af en toe lekker een potje gamen en daarnaast is de zoon op een leeftijd gekomen dat hij wel online fifa met de buddies wil spelen.
Zelf kijk ik dus wel naar de playstation now subscriptie. Als playstation noob wil ik vragen of jullie me kunnen adviseren naar verborgen parels in dit abo?
- Ik kijk zelf wel uit om de uncharted reeks te mogen ontdekken.
- Horizon Dawn lijkt me wel een interessant spel...
Maar er zijn misschien nog games waarvan jullie zeggen, die zou ik altijd eens proberen (of uit ervaring)
Bedankt!
Gefeeliepiripi schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:13:
Goedemorgen,
Zonet de PS5 ontvangen... Mijn eerste playstation ooit nadat ik altijd een xbox in mijn bezit gehad heb (peer pressure is a bitch)
Ik ben geen mega fan van de AAA-titels en wil gewoon af en toe lekker een potje gamen en daarnaast is de zoon op een leeftijd gekomen dat hij wel online fifa met de buddies wil spelen.
Zelf kijk ik dus wel naar de playstation now subscriptie. Als playstation noob wil ik vragen of jullie me kunnen adviseren naar verborgen parels in dit abo?
- Ik kijk zelf wel uit om de uncharted reeks te mogen ontdekken.
- Horizon Dawn lijkt me wel een interessant spel...
Maar er zijn misschien nog games waarvan jullie zeggen, die zou ik altijd eens proberen (of uit ervaring)
Bedankt!
Pfoe waar te beginnen.. Qua Sony’s eigen spellen kan ik je aanraden:
Uncharted serie (je kunt met 4 beginnen als je wil en dan 1-2-3, en/of, is een bundel)
The last of Us 1 & 2 (maak je klaar voor een heftig en prachtig visueel verhaal)
Horizon Zero Dawn
God Of War
De nieuwe Ratchet & Clank
Dit zijn favorieten van mij, PsNow heb ik niet..
Voor wat het waard is, Cyberpunk lijk terug te komen in de store:
https://www.ign.com/artic...k-2077-ps-store-returning
Cyberpunk appears to be returning to the PlayStation Store. The game – which was removed from sale on the platform last year – can now be found by searching for its name, and appears with the tag 'Just Announced'.
Currently, if you don't already own the game, it can simply be wishlisted or followed in the same way as regular upcoming games. If you own the digital version of the game, it can be redownloaded but, having tried this ourselves, it appears that only the original 1.00 version is available, rather than any of the updates released subsequently.
Verwijderd
Waarom nu ineens. Update 1.22 is volgens mij ook alweer 2 maanden geleden. In de tussentijds is het nou niet echt beter geworden. Of gaan ze nu met een enorme 1.3 update komen of zo.Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Nou, wooptiedooMartinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Binnenkort komt er een gratis Metro Exodus edition met 4k/60fps/RT uit voor iedereen die de oudere versie al heeft: https://www.thegamer.com/...-xbox-series-x-s-release/
Momenteel is er een leuke aanbieding voor de originele/oude versie:
https://store.playstation...11407_00-METROEXODUSGOLDE
[ Voor 13% gewijzigd door Basekid op 15-06-2021 12:35 ]
Ik denk niet dat het draait om patches maar gewoon om de discussie tussen Sony en de ontwikkelaar/publisher. Dat getouwtrek kan best meerdere maanden duren. Feit blijft dat er toch best wat mensen zitten te wachten om hem nu wel aan te schaffen en dat het dus geld kost.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:32:
[...]
Waarom nu ineens. Update 1.22 is volgens mij ook alweer 2 maanden geleden. In de tussentijds is het nou niet echt beter geworden. Of gaan ze nu met een enorme 1.3 update komen of zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2021 13:01 ]
Verwijderd
Het ging mij er meer om dat de game met update 1.22 nog steeds van zeer slechte kwaliteit is. De game is nog steeds niet waardig om op de ps store te komen eerlijk gezegd.Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Ik denk niet dat het draait om patches maar gewoon om de discussie tussen Sony en de ontwikkelaar/publisher. Dat getouwtrek kan best meerdere maanden duren. Feit blijft dat er toch best wat mensen zitten te wachten om hem nu wel aan te schaffen en dat het dus geld kost.
Dat is dan ook niet de reden dat hij uit de store gehaald is, dat is gebeurt omdat de ontwikkelaar richting de klanten had gecommuniceerd dat ze hun geld terug kunnen krijgen via Sony, terwijl Sony hiervan niet op de hoogte was.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Het ging mij er meer om dat de game met update 1.22 nog steeds van zeer slechte kwaliteit is. De game is nog steeds niet waardig om op de ps store te komen eerlijk gezegd.
Ik bedoel ook op de ps4, ik heb MAG en Starwahk ook gespeeld, of Planetside. Die 3 titels vond ik echt ambitieus en heb ik ook best veel gespeeld. Maar op de Playstation 4 bedoel ik dan vooral dat dit soort titels er niet waren.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:07:
[...]
Iedereen was lyrisch over de TLOU multiplayer, dus ik denk dat het zoiets gaat worden. Denk niet dat Naughty dog iets van een FPS shooter gaat maken.
En daarnaast heeft Playstation in het verleden heel veel met multiplayer gedaan (MAG, Starhawk, Socom etc)
Verwijderd
Volgens mij was de reden dat hij van de playstation store gehaald werd omdat de game totaal niet speelbaar was op de Base ps4.SD5k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Dat is dan ook niet de reden dat hij uit de store gehaald is, dat is gebeurt omdat de ontwikkelaar richting de klanten had gecommuniceerd dat ze hun geld terug kunnen krijgen via Sony, terwijl Sony hiervan niet op de hoogte was.
https://thesportsrush.com...7-from-playstation-store/
Dat bericht is zo te zien van daarna, in de eerste instantie hadden ze een soortgelijk bericht getweet, namelijk dit:Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Volgens mij was de reden dat hij van de playstation store gehaald werd omdat de game totaal niet speelbaar was op de Base ps4.

Daar zeggen ze dat je je digitale aankoop kunt laten terugbetalen via het refund systeem van de betreffende store, maar Sony maakt geen gebruik van een dergelijk systeem.
Ben het verder met je eens dat het belachelijk is als de game weer te koop is terwijl de fixes voor de grootste problemen nog moeten komen.
Er staan games in de PS Store die slechter presteren dan CP2077, denk aan de beruchte Life of Black Tiger of THPS5.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Volgens mij was de reden dat hij van de playstation store gehaald werd omdat de game totaal niet speelbaar was op de Base ps4.
Het is lastig voor te stellen dat Sony voor de release geen toegang had tot de base PS4 versie en niet wist hoe de game presteerde.
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 15-06-2021 13:31 ]
Verwijderd
Sony controleert alleen in het begin op of de game de console niet brickt of een gevaar is voor het OS. Niet op de bugs die in de game zitten. Maar omdat CD project red er zo'n zooi van heeft gemaakt hebben ze hem er af gehaald. Deze game is natuurlijk niet te vergelijken met een game zoals life of black tiger. Cyberpunk is natuurlijk miljoenen keer verkocht en is enorm slecht voor het imago.Caayn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
[...]
Er staan games in de PS Store die slechter presteren dan CP2077, denk aan de beruchte Life of Black Tiger of THPS5.
Het is lastig voor te stellen dat Sony voor de release geen toegang had tot de base PS4 versie en niet wist hoe de game presteerde.
GOTYMartinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Slecht vind ik wat overdreven. Het is misschien niet de game die sommigen wilden zien, maar hij is niet onspeelbaar. Verder is ie voor de PS5 nog wel prima denk ik. Ik heb hem zelf op de XSX gespeeld en dat was prima te doen. De sandbox is saai, maar de missies zijn nog best aardig en de personages komen nog redelijk uit de verf.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Het ging mij er meer om dat de game met update 1.22 nog steeds van zeer slechte kwaliteit is. De game is nog steeds niet waardig om op de ps store te komen eerlijk gezegd.
Het is niet de futuristische GTA die sommigen wilden zien, maar zolang ie niet meer crashed en de FPS niet te laag gaat, kan ie wat mij betreft weer gewoon in de store.
Nogmaals, het was ook niet wat ik ervan verwacht had, maar ik heb me zeker nog wel vermaakt met de game. En dat was dan zelfs nog december. Nu is de game alleen maar stabieler geworden volgens mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2021 14:32 ]
Ik ben het helemaal met je eens. Dat had ik overigens ook bij andere singeplayer games zoals Tomb Raider, Far Cry en Assassin's Creed. Laat die het maar gewoon bij een goede single player houden ipv tijd en middelen te 'verspillen' aan een multiplayer.mobygo76 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:42:
Ik heb wel eens een uncharted multiplayer gespeeld, dat vond ik zelf niet al te best.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Toen 1.22 uit kwam heb ik hem nog een keer geprobeerd, maar het enige wat ik kan zeggen deze game is technisch heel slecht. Het verhaal en de soort missies zijn echt goed gedaan, dat zeg ik ook niet. Maar technisch is het nog steeds een drama. De game crasht nog continue, missies die je niet kan afronden, mensen die in muren vast zitten etc etc. Zoek maar eens op youtube op bugs 1.22 Cyberpunk. Het is echt nog steeds erg slecht. Daarom vraag ik mij ook af of de game nog wel op een goed niveau gaat komen, we hebben al lange tijd niks meer gehoord na 1.22. Dus ik ben er heel bang voor eigenlijk.Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:32:
[...]
Slecht vind ik wat overdreven. Het is misschien niet de game die sommigen wilden zien, maar hij is niet onspeelbaar. Verder is ie voor de PS5 nog wel prima denk ik. Ik heb hem zelf op de XSX gespeeld en dat was prima te doen. De sandbox is saai, maar de missies zijn nog best aardig en de personages komen nog redelijk uit de verf.
Het is niet de futuristische GTA die sommigen wilden zien, maar zolang ie niet meer crashed en de FPS niet te laag gaat, kan ie wat mij betreft weer gewoon in de store.
Nogmaals, het was ook niet wat ik ervan verwacht had, maar ik heb me zeker nog wel vermaakt met de game. En dat was dan zelfs nog december. Nu is de game alleen maar stabieler geworden volgens mij.
Op de pc is die heel goed speelbaar met de mods, er is zoveel werk verricht door de community om dingen op te lossen. Maar dat laat ook wel zien in welke staat de game is, als er mods nodig zijn om de game fatsoenlijk te kunnen spelen.
Ik heb de game iets van 30 uur gedaan en heb misschien 2x een crash gehad en 2x een missie niet kunnen afronden (maar na reload van checkpoint wel). Dus ik weet niet of je gewoon pech had of dat er meer gaande was met de PS5 versie. Maar al met al kun je er prima doorheen komen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Toen 1.22 uit kwam heb ik hem nog een keer geprobeerd, maar het enige wat ik kan zeggen deze game is technisch heel slecht. Het verhaal en de soort missies zijn echt goed gedaan, dat zeg ik ook niet. Maar technisch is het nog steeds een drama. De game crasht nog continue, missies die je niet kan afronden, mensen die in muren vast zitten etc etc. Zoek maar eens op youtube op bugs 1.22 Cyberpunk. Het is echt nog steeds erg slecht. Daarom vraag ik mij ook af of de game nog wel op een goed niveau gaat komen, we hebben al lange tijd niks meer gehoord na 1.22. Dus ik ben er heel bang voor eigenlijk.
Op de pc is die heel goed speelbaar met de mods, er is zoveel werk verricht door de community om dingen op te lossen. Maar dat laat ook wel zien in welke staat de game is, als er mods nodig zijn om de game fatsoenlijk te kunnen spelen.
Verwijderd
Zelfs de pc versie heeft er nog last van:Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Ik heb de game iets van 30 uur gedaan en heb misschien 2x een crash gehad en 2x een missie niet kunnen afronden (maar na reload van checkpoint wel). Dus ik weet niet of je gewoon pech had of dat er meer gaande was met de PS5 versie. Maar al met al kun je er prima doorheen komen.
https://www.reddit.com/r/...stantly_since_update_122/
https://forums.cdprojektr...-issues.11040656/page-141
Ik denk eerder dat jij geluk hebt dat je hem kon uitspelen dan dat ik net dingene was met problemen. It's a complete mess.
En dan heb ik het nog niet eens over hdr wat compleet niet werkend is afgeleverd....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 15:08 ]
Hier hetzelfde hoor, op z'n meest twee crashes. Sowieso geen quest bugs tegen gekomen. Maar, wel na een uur of 30 gestopt omdat ik teveel in photomode zat en daardoor wil wachten op de next gen release.Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Ik heb de game iets van 30 uur gedaan en heb misschien 2x een crash gehad en 2x een missie niet kunnen afronden (maar na reload van checkpoint wel). Dus ik weet niet of je gewoon pech had of dat er meer gaande was met de PS5 versie. Maar al met al kun je er prima doorheen komen.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Ik denk ik start hem even op dan kan ik direct een voorbeeld sturen. Eerste wat ik krijg. Complete inventory is verdwenen. Ik heb ineens niks meer. Terwijl ik 30 uur in de game heb zitten. Game opnieuw opgestart en ik heb hetzelfde.... Kan er dus echt niks mee.Scrummie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Hier hetzelfde hoor, op z'n meest twee crashes. Sowieso geen quest bugs tegen gekomen. Maar, wel na een uur of 30 gestopt omdat ik teveel in photomode zat en daardoor wil wachten op de next gen release.
:strip_exif()/f/image/EN8zhu0K1wcnCP89yzCeKoTK.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja, vervelend.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Ik denk ik start hem even op dan kan ik direct een voorbeeld sturen. Eerste wat ik krijg. Complete inventory is verdwenen. Ik heb ineens niks meer. Terwijl ik 30 uur in de game heb zitten. Game opnieuw opgestart en ik heb hetzelfde.... Kan er dus echt niks mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neemt niet weg dat mijn ervaring het tegenovergestelde is (op de PS5). Was overigens voor de 1.2 patch nog.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Daarom zeg ik. Deze game is een puinhoop. Wat ik nu heb mag gewoon niet gebeuren voor een dergelijke game.Scrummie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Tja, vervelend.
Neemt niet weg dat mijn ervaring het tegenovergestelde is (op de PS5). Was overigens voor de 1.2 patch nog.
Dat jij geen problemen hebt ervaren betekent nog niet dat die er niet zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 16:08 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
Inderdaad, doe mij maar een Uncharted waar je zijn dochter in speelt (daar eindig je ook mee in Uncharted 4). Die multiplayer titel waar ze aan werken interreseert me dan weer niet.Hulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Het maakt niet zoveel uit wat die gasten maken, op voorhand weet je dat ze weer grenzen gaan verleggen en een nieuwe lat neerleggen. Ik ben echt wel weer te porren voor een nieuwe uncharted.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hij ziet dat je in het echt ook geen lange broek aan hebt en imiteert dat. Cyberpunk is juist zijn tijd ver vooruit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Ik denk ik start hem even op dan kan ik direct een voorbeeld sturen. Eerste wat ik krijg. Complete inventory is verdwenen. Ik heb ineens niks meer. Terwijl ik 30 uur in de game heb zitten. Game opnieuw opgestart en ik heb hetzelfde.... Kan er dus echt niks mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Dat verklaart een hoop! Ik heb nu ook geen wapens bij mij. Dus daarom heb ik ook geen wapens in cyberpunk. Je advies is dus om wapens te kopen? Heb je een adresje?Lapras schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Hij ziet dat je in het echt ook geen lange broek aan hebt en imiteert dat. Cyberpunk is juist zijn tijd ver vooruit.
AIVD komt even nonchalant meekijken, pompidom lalala
Goede reden om de DLC eens te gaan spelen.Basekid schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:34:
Binnenkort komt er een gratis Metro Exodus edition met 4k/60fps/RT uit voor iedereen die de oudere versie al heeft: https://www.thegamer.com/...-xbox-series-x-s-release/
Verwijderd
In dat geval, vraag ik het voor een vriend ;-)poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:31:
AIVD komt even nonchalant meekijken, pompidom lalala![]()
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |