Haha, dat zei men ook van de vorige delen, zal wel loslopen dus.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Het is alsof je een pixar film aan het kijken bent en dan ineens zelf mag meedoen. Het is het zeker waard!
Verwijderd
Je moet het zelf ervaren ;-)Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Haha, dat zei men ook van de vorige delen, zal wel loslopen dus.
Net begonnen aan Sackboy A Big Adventure, ik loop wat achter begrijp ik.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat valt te bezien, het is gewoon waar beleef jij plezier aan. Ik heb (helaas) ook al een kleine backlog opgebouwd voor de PS5.Jumpman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:15:
Net begonnen aan Sackboy A Big Adventure, ik loop wat achter begrijp ik.
Op dit moment ligt bij mij Returnal even te wachten en daar was ik net halverwege gekomen.
Het zijn gewoon keuzes die jezelf maakt wat je wilt spelen, net zoals een hoger model PS5 of niet.
Is het je dat waard, kun je het betalen.. uiteindelijk keuzes die je enkel voor jezelf moet maken.
Wat maakt het uit wat je speelt, zolang je er plezier mee hebt.
3:50: caring less about data size due to built in hardware compression
5:00: the whole memory is used for each level and data is pulled in as/when needed. (Think the whole level blueprint is in memory, assets are pulled in only when required)
11:10: Still some performance left on the table for SSD
11:40: can the engine handle loading data in so quickly is a legit question. Lol
13:40: RT is using checkerboard technique
15:15: headroom from optimizing for 60fps made the 30fps mode even better (guess devs should shoot for 60 more lol)
17:25: there are some areas they could 120fps, headroom for optimizing GPU side for 120 fps available, CPU is difficult.
19:50: development started with focus being a PS5 title
23:05: nefarious head was a huge pain to work RT on lol
24:40 Glass behind glass is a pain for devs using RT
28:00: cinematic uses same assets as game assets
29:10: hair strand system LOD fills in strand texture the closer the camera in, rivet tail if you zoom in 500 thousand to a million polygons.
40:00: a lot of the dialogues were prerecorded in the actors home
The first discussion was how the developers used the PS5's SSD in the game design, here's a summary of the discussion but I recommend watching it.
The team was surprised at how fast the SSD was and the amount of ridiculous things it allowed during the developement
"It wasn't just we could issue requests faster to this drive but we can batch up our requests and it will manage and prioritise itself, we can think about prepping things in memory ready formats because they can be slapped right into the unified memory".
The concern moved on from the slow disk drives to how fast can their engine support this kind of bandwidth.
On PS4 they would make the data as small as they can so they could better effectice bandwidth reading from the disk but there was no concern like this with the PS5 thanks to the hardware decompression.
Switching between dimensions was reliant on the SSD and each level took up all the avaible space on RAM so memory was filled within under a second when switching and each level was retained at full quality level.
By pulling data straight from the drive, it allowed them to create more complex worlds and freed it up a lot of concern for the designers and giving them significantly freedom and creativity.
FInal remarks on the SSD "I'll just say that we have ways to go in terms of leveraging it completely, there is a lot of features and some performance on the table which where not comfortable leaving there and going foreward we'll be trying to get things of the disk even faster".
[ Voor 90% gewijzigd door Recon24 op 12-06-2021 17:50 ]
Zo te zien/lezen is rift apart een instant buy.....
Hebt nog niets gezien op YouTube 😱
Nee, ik sla over. Die game is niks voor mij. Vond de vorige geen ruk aan. Gebeurt ook veel te veel op het scherm. Meer iets voor kinderen met ADHD of die aan de M&M’s hebben gezeten.
Ik speel liever goede story driven action adventure dan van die cartoonie games.
Zeker, ik heb zonet 2 uur Ratchet and Clank kunnen spelen. De graphics zijn van hoog niveau, de Ray-Tracing ziet er fantastisch uit en de laadtijden zijn enorm snel.GaHard schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:05:
R&C mooiste spel op de PS5 tot nu toe![]()
RT performance mode
Ook een pluspunt is dat je direct in het verhaal zit, bij sommige games duurt het enorm lang vooraleer het verhaal echt begint.
Veruit de beste game dat ik gespeeld heb op de PS5.
Zeer fijn dat er zo verwijzingen zitten naar de vorige game in de eerste missie.
Ik kan het alleen maar aanraden als je al een PS5 hebt of nog moet binnen krijgen.chulin schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:55:
Zo te zien/lezen is rift apart een instant buy.....
Verwijderd
Dan ben ik dus een kind met ADHD ;-) maar de game is duidelijk niks voor jou dus.Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:20:
[...]
Nee, ik sla over. Die game is niks voor mij. Vond de vorige geen ruk aan. Gebeurt ook veel te veel op het scherm. Meer iets voor kinderen met ADHD of die aan de M&M’s hebben gezeten.
Ik speel liever goede story driven action adventure dan van die cartoonie games.
Vandaag nog niet aan de M&M's gezeten, en toch blijft de game fun.Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:20:
[...]
En ADHD heb ik al zeker niet.
Welke laadtijden‽‽‽ (‽ = uitroepvraagteken)AppleFan2007 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:20:
[...]
Zeker, ik heb zonet 2 uur Ratchet and Clank kunnen spelen. De graphics zijn van hoog niveau, de Ray-Tracing ziet er fantastisch uit en de laadtijden zijn enorm snel.
Ben ze nog niet tegen gekomen, wel vervelend langzame liften, maar ik betwijfel dat die er zijn vanwege het verbergen van een laadscherm.
Maar serieus wat zien die reflecties er prachtig uit met RT, helemaal bij die armor van de pre-order bonus, heb nog nooit zulke goeie reflecties gezien in een game, alleen het viel me op dat die blauwe ronde jet straaltjes onder de robots niet gereflecteerd worden in de performance RT stand. En als het regent vallen de druppels op ratchet en rivet steeds op dezelfde plek, maar als je er niet op let ziet het er prachtig uit.
Ook wel leuk die features van de controller, hoewel ik bij de haptic feedback weinig variatie voel, de triggers zijn wel tof.
Echt een prachtig spel, heel knap wat insomniac hier allemaal gepresteerd heeft! Echt net een Pixar film die je kan spelen. Aanrader als je cartoony niet erg vind, want dat blijft het wel, heel erg cartoony, maar dat is R&C altijd geweest, je moet geen realisme verwachten.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Met laadtijden heb ik het dan over het opstarten van de game, voor de rest ga je er geen vinden.Kalder schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Welke laadtijden‽‽‽ (‽ = uitroepvraagteken)
Ben ze nog niet tegen gekomen, wel vervelend langzame liften, maar ik betwijfel dat die er zijn vanwege het verbergen van een laadscherm.
Maar serieus wat zien die reflecties er prachtig uit met RT, helemaal bij die armor van de pre-order bonus, heb nog nooit zulke goeie reflecties gezien in een game, alleen het viel me op dat die blauwe ronde jet straaltjes onder de robots niet gereflecteerd worden in de performance RT stand. En als het regent vallen de druppels op ratchet en rivet steeds op dezelfde plek, maar als je er niet op let ziet het er prachtig uit.
Ook wel leuk die features van de controller, hoewel ik bij de haptic feedback weinig variatie voel, de triggers zijn wel tof.
Echt een prachtig spel, heel knap wat insomniac hier allemaal gepresteerd heeft! Echt net een Pixar film die je kan spelen. Aanrader als je cartoony niet erg vind, want dat blijft het wel, heel erg cartoony, maar dat is R&C altijd geweest, je moet geen realisme verwachten.
Het was me zelfs nog niet opgevallen dat de straaltjes niet werden gereflecteerd en dat de druppels op dezelfde plaats vallen. Er zijn dan ook zoveel details en de wereld is zo levendig dat je niet eens alles kan bekijken tijdens het spelen.
De features van de DualSense zijn echt geweldig, de controller trilt bijna voortdurend maar absoluut niet op een vervelende manier. De haptic feedback voel ik zeer goed, per situatie op een andere manier.
Het is ook de 1ste keer dat ik echt de 3D audio in een game hoor. Bij andere PS5 games kon ik het niet herkennen.
Deze game hoort ook cartoony achtig te zijn, de sfeer zou ook veel anders zijn bij meer realisme en ik denk dat dat op een negatieve manier zou zijn.
Verwijderd
Ik ben ook al een keer dood gegaan door een lift. Ik stond blijkbaar onder de lift en had niet door dat er een lift naar beneden kwam. Ik dacht eerst waarom werkt dat ding niet. Nou daarna kon ik dus weer vanaf de checkpoint beginnen.Kalder schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Welke laadtijden‽‽‽ (‽ = uitroepvraagteken)
Die avatar game ziet er tof uit. Maar ik kan niet meer enthousiast worden helaas voor ubi games. Ze zijn doorgeslagen in het oprekken van middelmatige games.
Verwijderd
Eens na het zeer matige watch dogs legion, far cry 5 en de kant waar ze met assassin's creed op zijn gegaan hoeft het van mij niet echt meer. Tevens zijn de laatste games ook met enorm veel bugs opgeleverd.giantgiantus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:08:
Die avatar game ziet er tof uit. Maar ik kan niet meer enthousiast worden helaas voor ubi games. Ze zijn doorgeslagen in het oprekken van middelmatige games.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 18:20
Nou die Ubisoft show was inderdaad allemaal heel middelmatig past inderdaad bij de games die ze maken
FC6 is dan nog het beste wat ze op dit moment hebben en daar lieten ze geen gameplay van zien...
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die Mario game kan wel heel leuk worden. Voorganger was echt dikke prima!Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:31:
Nou die Ubisoft show was inderdaad allemaal heel middelmatig past inderdaad bij de games die ze makenFC6 is dan nog het beste wat ze op dit moment hebben en daar lieten ze geen gameplay van zien...
Ik vond FC5 nog eigenlijk best prima, vooral de sfeer was goed in de game. Onderhuids was het gewoon FC3 met wat veranderingen zoals geen torens en geforceerde missies. Maar FC5 was verre van de slechtste ubi game. New Dawn, hoewel vermakelijk, is in mijn ogen een betere contender voor de slechtste game.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:12:
[...]
Eens na het zeer matige watch dogs legion, far cry 5 en de kant waar ze met assassin's creed op zijn gegaan hoeft het van mij niet echt meer. Tevens zijn de laatste games ook met enorm veel bugs opgeleverd.
- Chaoss
Devolver is wel weer heerlijk, lekker alles wat met subscriptions en game/season passes te maken heeft op de hak nemen
Verwijderd
Het was voor mij vooral een teleurstelling naar het hele goede deel 3 en ook wel deel 4. Het verhaal vond ik wat vreemd en de missies wat saai. Ik vond de setting nou juist wel heel tof. Maar voor mij was het erg teleurstellend. Eens dat new dawn nog slechter was.cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:50:
[...]
Ik vond FC5 nog eigenlijk best prima, vooral de sfeer was goed in de game. Onderhuids was het gewoon FC3 met wat veranderingen zoals geen torens en geforceerde missies. Maar FC5 was verre van de slechtste ubi game. New Dawn, hoewel vermakelijk, is in mijn ogen een betere contender voor de slechtste game.
Ik mis een beetje de baanbrekende games zoals beyond Good and evil, de eerste assassin's creed, Prince of persia, splinter cell. Ik vind de huidige games zeer matig, geen van de games halen het niveau van de oude games.
Beyond Good and evil 2 is al sinds 2008 in ontwikkeling en bevindt zich nog steeds in de begin fase van de ontwikkeling.
Skull & bones lijkt op een uitgeklede black flag, maar ook die is elke keer uitgesteld.
Ze leveren vrij weinig op naar mijn mening. Er speelt van alles daar, maar ze hebben moeite om goede games op te leveren.
User Scores voor R&C op Metacritic zijn geopend. Benieuwd hoe lang het duurt voordat het gebombed wordt door hordes 0-ratings. Zie er nu al een paar tussen staan. Heb in ieder geval een positieve review achtergelaten.
[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 13-06-2021 07:40 ]
Klopt, het is allemaal niet best.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Het was voor mij vooral een teleurstelling naar het hele goede deel 3 en ook wel deel 4. Het verhaal vond ik wat vreemd en de missies wat saai. Ik vond de setting nou juist wel heel tof. Maar voor mij was het erg teleurstellend. Eens dat new dawn nog slechter was.
Ik mis een beetje de baanbrekende games zoals beyond Good and evil, de eerste assassin's creed, Prince of persia, splinter cell. Ik vind de huidige games zeer matig, geen van de games halen het niveau van de oude games.
Beyond Good and evil 2 is al sinds 2008 in ontwikkeling en bevindt zich nog steeds in de begin fase van de ontwikkeling.
Skull & bones lijkt op een uitgeklede black flag, maar ook die is elke keer uitgesteld.
Ze leveren vrij weinig op naar mijn mening. Er speelt van alles daar, maar ze hebben moeite om goede games op te leveren.
Dit zijn er twee waar ik me idd ook op verheug, maar niet lijken te komenVerwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Waarom spreek je over ‘bombing’ ? Idioten en trollen die 0 geven, heb je altijd. Maar ik zie niet direct een aanleiding waarom er een opvallend hoog aantal nullen zou komen voor R&C. Er is niets aan dat aanstoot kan geven aan een significante groep gamers waardoor het met 0’en gebombed zou worden.yinx84 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:36:
Benieuwd hoe lang het duurt voordat het gebombed wordt door hordes 0-ratings.
Ratchet & Clank is gewoon een toffe game, dus ik verwacht dat de positieve reviews wel de overhand zullen nemen. Meestal wordt een game alleen gebombed met negatieve scores als een studio/uitgever bepaalde praktijken er op na houdt, of als beloftes niet worden ingelost.yinx84 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:36:
User Scores voor R&C op Metacritic zijn geopend. Benieuwd hoe lang het duurt voordat het gebombed wordt door hordes 0-ratings. Zie er nu al een paar tussen staan. Heb in ieder geval een positieve review achtergelaten.
Haters zat dus kijk er niet raar van op naar die 0- ratings.yinx84 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:36:
Mooiste game tot nu toe deze gen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Jeez... gisteravond gespeeld en de graphics zijn ongelooflijk mooi. Heerlijke next-gen ervaring. Grotere levels dragen daar ook aan bij. En wat voelt het schieten tof met de adaptive triggers, goed geïmplementeerd. Kan het zo in één ruk uitspelen maar probeer me in te houden 
En Rivet is ook een leuke character, altijd gedurfd om een nieuwe hoofdpersonage te introduceren.
En Rivet is ook een leuke character, altijd gedurfd om een nieuwe hoofdpersonage te introduceren.
Ik lees op metacritic dat rift apart heel kort spel is, iets van 6 uur, klopt dat?
Voor onze Googley challenged medemenschulin schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:49:
Ik lees op metacritic dat rift apart heel kort spel is, iets van 6 uur, klopt dat?
Nee is puur onzin. Ik zat gisteren in de tweede wereld, Nefarious city. Als je daar alles wilt meepakken (spybot, pocket Rift, optionele quest in de factory en evt nog gold bolts) Ben je zo 2 uur verder voor alleen deze planeet. Ik speel op de op één na hoogste moeilijkheidsgraad, misschien dat dat wat meespeelt. En er zijn geloof ik meer dan 10 planeten. Misschien zelfs 15?chulin schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:49:
Waren een paar mensen maar nu weet ik genoeg..
Bedankt 😉
Bedankt 😉
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Devolver is waar ik stiekem elk jaar het meest naar uitkijk. Hun shows/streams zijn echt geweldig.Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:50:
Devolver is wel weer heerlijk, lekker alles wat met subscriptions en game/season passes te maken heeft op de hak nemen
Zeker een leuke site. Wel confronterend om te zien dat ik kennelijk echt slecht/traag ben. Alle games die ik gespeeld heb en controleer op die site... ik heb echt minstens het dubbele nodig als completionist.
Assassin's Creed Valhalla kom ik wel op 200 uur (en die heb ik nog niet eens platinum). Nioh 2 ben ik nu druk mee en heb ik al zeker wel 80 uur inzitten en ben nog niet op de helft van platinum. Hmm... Ben ik nou zo slecht of is dit net als met Google Maps looproutes: dan zegt Google dat je in een kwartier iets kunt lopen en dan doe ik er zeker 25 minuten over.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat zijn gemiddelden van spelers die dat ingeven, als daar natuurlijk speedrunners of grapjassen die verkeerde tijd ingeven tussen zitten dan kan dat gemiddelde zeer laag liggen.spaceboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Zeker een leuke site. Wel confronterend om te zien dat ik kennelijk echt slecht/traag ben. Alle games die ik gespeeld heb en controleer op die site... ik heb echt minstens het dubbele nodig als completionist.
Assassin's Creed Valhalla kom ik wel op 200 uur (en die heb ik nog niet eens platinum). Nioh 2 ben ik nu druk mee en heb ik al zeker wel 80 uur inzitten en ben nog niet op de helft van platinum. Hmm... Ben ik nou zo slecht of is dit net als met Google Maps looproutes: dan zegt Google dat je in een kwartier iets kunt lopen en dan doe ik er zeker 25 minuten over.
Verwijderd
Dat lees je vooral bij mensen die de game een 0 geven. Die reacties moet je sowieso niet serieus nemen.chulin schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:49:
Idd, ik snap het niet, een 0 geven... slaat nergens opVerwijderd schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:23:
[...]
Dat lees je vooral bij mensen die de game een 0 geven. Die reacties moet je sowieso niet serieus nemen.
Moest je toch 0,73 sec wachten.poor Leno schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Voor onze Googley challenged medemens
[Afbeelding]
Blij dat ik niet enige ben die steevast een hoop meer tijd spendeer dan wat ik op HLTB leesspaceboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Maar komt o.a. ook omdat ik nooit content skip, ik kijk cut-scenes, lees teksten, etc... en ik ben ook tijdens mijn eerste run altijd al op de uitkijk voor extra's die ik dan ook meeneem. Maar dan nog vind ik die tijden op HLTB echt enorm kort, temeer daar dat dan nog eens gemiddelden zijn.
Waarom is er geen apart Rift Apart topic?
Wat let je?robzzzzzzzz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:32:
Waarom is er geen apart Rift Apart topic?
Het moderaten etc haha, Ik vond het gewoon vreemd dat zo een grote titel geen topic heeft op tweakers, Mss toch een idee idd! zal er vanavond eens naar kijken
Done, ging heel snel haha. goede tip
User reviews moet je geen waarde aan hechten.chulin schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:43:
[...]
Idd, ik snap het niet, een 0 geven... slaat nergens op
Kijk maar eens naar FIFA bijvoorbeeld. Of Cod.
Volgens de cijfers zou het niks moeten zijn, toch beleven er veel mensen veel lol aan
Dat veel mensen er lol aan beleven wil niet zeggen dat het ook goéd is,418O2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:20:
[...]
User reviews moet je geen waarde aan hechten.
Kijk maar eens naar FIFA bijvoorbeeld. Of Cod.
Volgens de cijfers zou het niks moeten zijn, toch beleven er veel mensen veel lol aan
*knip nvt
Ik ben het wel helemaal met je eens dat plezier compleet los staat van reviewcijfers.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 13-06-2021 22:53 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nou eerste uur R&C erop zitten. Inderdaad indrukwekkend maar bij Demon's Souls was dat (voor mij) evenwel zoVerwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Het is alsof je een pixar film aan het kijken bent en dan ineens zelf mag meedoen. Het is het zeker waard!
Ga hem uitspelen en doorverkopen.
Nog mensen die Bethesda/Microsoft en Square gaan kijken?
Niet om een PS vs. Xbox te starten, maar de show kan ook consequenties gaan hebben voor de PS gamers. In het geval ze (weer) studio’s opkopen waardoor die games niet meer voor de PS uit gaan komen.
Verder ben ik overigens ook wel benieuwd of er nog vette titels aangekondigd gaan worden vanavond (ongeacht van wie de show is).
Niet om een PS vs. Xbox te starten, maar de show kan ook consequenties gaan hebben voor de PS gamers. In het geval ze (weer) studio’s opkopen waardoor die games niet meer voor de PS uit gaan komen.
Verder ben ik overigens ook wel benieuwd of er nog vette titels aangekondigd gaan worden vanavond (ongeacht van wie de show is).
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nee de persconferenties van Rutte en de Jonge zijn veel beter, die trekken veel meer kijkersSuperkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:58:
[...]
Dat veel mensen er lol aan beleven wil niet zeggen dat het ook goéd is, of wil je zeggen dat Geer & Goor over de vloer (die ca 1 miljoen kijkers trok) één van de beste programma's van de laatste jaren is
Ik ben het wel helemaal met je eens dat plezier compleet los staat van reviewcijfers.
Maar beleefde men daar ook plezier aan?cold_as_ijs schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:07:
[...]
Nee de persconferenties van Rutte en de Jonge zijn veel beter, die trekken veel meer kijkers
Ratchet & Clank Rift Apart kan je over enkele weken wel goedkoper kopen (nieuw en op V&A), altijd zo met Single Players.
Laat maar weten wanneer je hem uit hebtFMS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:59:
[...]
Nou eerste uur R&C erop zitten. Inderdaad indrukwekkend maar bij Demon's Souls was dat (voor mij) evenwel zo
Ga hem uitspelen en doorverkopen.
Werkt dat switchen naar andere werelden prettig? Of wordt het op den duur irritant? Hij staat iig op mijn wanted list.
Stadia / PSN : whenheco
Er was een groep mensen die heel vrolijke werd dat sociale contacten werden verboden 😁.
Snap ik. Lockdown = meer gametijdcold_as_ijs schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Er was een groep mensen die heel vrolijke werd dat sociale contacten werden verboden 😁.
Als je iets een 1 geeft dan kan het onmogelijk een speelbaar spel zijn. Je analogie ga ik niet op in want dat slaat nergens op.Superkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:58:
[...]
Dat veel mensen er lol aan beleven wil niet zeggen dat het ook goéd is, of wil je zeggen dat Geer & Goor over de vloer (die ca 1 miljoen kijkers trok) één van de beste programma's van de laatste jaren is
Daar ben ik het niet mee eens. Een speelbaar doch saai en inspiratieloos spel kan zó slecht zijn dat het een 1 verdient.418O2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:54:
[...]
Als je iets een 1 geeft dan kan het onmogelijk een speelbaar spel zijn.
Maar hier gaan we het niet over eens worden denk ik
Vind ik dus niet. Ook al is het je ding niet of wat dan ook, een 1 is een spel dat onspeelbaar is. Als er mensen duizenden uren per jaar in kunnen steken moet er wel wat goeds in zittenSuperkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:07:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Een speelbaar doch saai en inspiratieloos spel kan zó slecht zijn dat het een 1 verdient.
Maar hier gaan we het niet over eens worden denk ik
Wacht, volgens mij gaan we nu langs elkaar heen?418O2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:15:
[...]
Als er mensen duizenden uren per jaar in kunnen steken moet er wel wat goeds in zitten
Ik doelde niet specifiek op CoD en Fifa maar meer in het algemeen
No worriesdvd-linden schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:05:
Nog mensen die Bethesda/Microsoft en Square gaan kijken?
Bestaande ip’s die je altijd al hebt gespeeld, gaan niet plots exclusive worden, de studio’s zullen dan gewoon ‘nieuwe’ exclusives maken. Maar dat is aan de PS kant ook natuurlijk
Sommige zijn ook timed exclusives.
@poor Leno: Dat is ook wel zo, maar bijvoorbeeld Starfield was wel op PS gekomen als Bethesda niet was overgenomen. En de geruchten waren er dat ze Avalanche Studios over zouden nemen en dan zouden games van hen waarschijnlijk ook niet meer op PS komen (die Contraband bijvoorbeeld).
Maar goed, ik heb gelukkig persoonlijk niet veel gezien dat ik zou willen spelen (Forza Horizon 5 zag er grafisch wel gruwelijk uit).
Ben benieuwd of er nog iets boeiends voorbij komt bij Square.
Maar goed, ik heb gelukkig persoonlijk niet veel gezien dat ik zou willen spelen (Forza Horizon 5 zag er grafisch wel gruwelijk uit).
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Als ik FH5 zie vraag ik me af waarom GT7 uitgesteld is. PD moet dit toch ook in drie tot vier jaar kunnen? Ik zal FH5 wel gaan spelen maar had veel liever GT7 gespeeld. Vraag me soms af of PD het ontwikkelen van GT er bij doet maar dat ze eigenlijk heel iets anders als broodwinning doen.dvd-linden schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:57:
@poor Leno: Dat is ook wel zo, maar bijvoorbeeld Starfield was wel op PS gekomen als Bethesda niet was overgenomen. En de geruchten waren er dat ze Avalanche Studios over zouden nemen en dan zouden games van hen waarschijnlijk ook niet meer op PS komen (die Contraband bijvoorbeeld).
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heb je een idee hoeveel mensen er bij Polyphony werken itt bij Turn10?
Wel sick hoor de games die gewoon op gamepass komen dit jaar als je dat lijstje ziet zitten meerdere dikke toppers in. Sony zou ook is wat meer moeten doen met playstation now of een nieuw soort service moeten verzinnen om daarmee te competen.
Games 80 euro maken is juist de verkeerde move net nu microsoft alles bijna gratis weggeeft.
Games 80 euro maken is juist de verkeerde move net nu microsoft alles bijna gratis weggeeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Stylze op 13-06-2021 21:59 ]
Playstation 5
Final Fantasy Origin zag er niet heel best uit. Hopelijk lag het aan de crappy Youtube kwaliteit op m'n telefoon.
[ Voor 57% gewijzigd door Raem op 13-06-2021 22:04 ]
doe maar gewoon niet
[ Voor 99% gewijzigd door BM op 13-06-2021 22:26 ]
- Chaoss
Zag er idd matig uit, mag hopen dat het nog een flinke visuele upgrade krijgt.Raem schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:02:
Final Fantasy Origin zag er niet heel best uit. Hopelijk lag het aan de crappy Youtube kwaliteit op m'n telefoon.
Linkerstick hier nu ook lekker aan het driften. Bel je dan bol ervoor want ik snap niet helemaal hoe alleen de controller in een online reparatieverzoek te doen ???Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:53:
Nou weer een “deadspace” en stickdrift controller gecrediteerd door Bol, we klagen altijd graag op de grote jongens maar dit pakken ze toch wel goed op zo lijkt het.
Nu dus weer een frisse DualSense op voorraad
Heb gewoon een reparatie verzoek gestart voor de PS5. Probleem in het invul veld en alleen controller opgestuurd. Twee weekjes later krijg je dan €68,- gecrediteerd als balans op je account.Vildhjarta schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:41:
[...]
Linkerstick hier nu ook lekker aan het driften. Bel je dan bol ervoor want ik snap niet helemaal hoe alleen de controller in een online reparatieverzoek te doen ???
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zou ook veel liever GT7 spelen inderdaad. Ik sta hier waarschijnlijk alleen in, maar vind FH4 echt maar een k*t game. Eigenlijk niet eens echt een 'game'. Nothing matters!Lekker Ventje schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:05:
[...]
Als ik FH5 zie vraag ik me af waarom GT7 uitgesteld is. PD moet dit toch ook in drie tot vier jaar kunnen? Ik zal FH5 wel gaan spelen maar had veel liever GT7 gespeeld. Vraag me soms af of PD het ontwikkelen van GT er bij doet maar dat ze eigenlijk heel iets anders als broodwinning doen.
Ik zat het een aantal uur te spelen in gamepass een tweetal jaar terug, en vroeg me na een aantal uur af waar ik eigenlijk mee bezig was. Niets is belangrijk, progressie maak je toch wel. Eindig je eerste, tweede, laatste, who cares! Op naar het volgende event.
Op de duur was je gewoon events aan het aftikken. Echt bizarre game. Wel mooi, dat dan weer wel, maar geef mij maar GT7 dan!
Niets tegen arcade racers trouwens
Verwijderd
140 bij polyphony en 100 bij turn 10Superkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:56:
Verwijderd
ze verkopen nog steeds goed. Volgens mij is dit nou juist de goede strategie van Sony. Daarnaast levert Sony enorm hoge kwaliteit games af waar mensen wel voor willen betalen.Stylze schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:59:
Wel sick hoor de games die gewoon op gamepass komen dit jaar als je dat lijstje ziet zitten meerdere dikke toppers in. Sony zou ook is wat meer moeten doen met playstation now of een nieuw soort service moeten verzinnen om daarmee te competen.
Forza Horizon wordt dan ook gemaakt door playground en niet door Turn10Superkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:56:
Ah duidelijkmfneed schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:10:
[...]
Forza Horizon wordt dan ook gemaakt door playground en niet door Turn10Turn10 is druk met Forza Motorsport dus die vergelijking gaat niet op helaas:)
Het was een oprechte vraag trouwens want ik heb geen idee hoeveel mensen er bij elk van de bedrijven werkt.
Bedankt voor het antwoord @snefkens
Oh echt?Amos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:17:
[...]
Ik sta hier waarschijnlijk alleen in, maar vind FH4 echt maar een k*t game. Eigenlijk niet eens echt een 'game'.
Ik zou een moord doen voor zo'n game op de Playstation
Heb er tijdens de vorige generatie zelfs speciaal een Xbox One voor gekocht, die ik weer verkocht heb na het uitspelen van Horizon.
@Lekker Ventje hieronder:
helemaal met je eens!
[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2021 09:34 ]
Te weinig in ieder geval. Snap werkelijk niet dat Sony daar niet extra mensen bij zet. De auto's zijn dit keer in India gemaakt omdat het arbeidsintensief is maar je moet toch wel meer kunnen leveren dan een game als GT Sport in zeven jaar?Superkiwi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:56:
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik speel gt sport nog met veel plezier. Een volledige upgrade naar de ps5 zou voor mij genoeg zijn. Singleplayer race games vind ik toch maar een gek idee en GT sports heeft met de license systemen eindelijk de grootste frustratie aangepakt. Op elk niveau kan je nu nette races hebben.Lekker Ventje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:33:
[...]
Te weinig in ieder geval. Snap werkelijk niet dat Sony daar niet extra mensen bij zet. De auto's zijn dit keer in India gemaakt omdat het arbeidsintensief is maar je moet toch wel meer kunnen leveren een game als GT Sport in zeven jaar?
Ah top ga ik dat doen, heb zojuist de zwarte besteld en als die binnen is dan knal ik de witte in de reparatie, thanks voor de info.Donstil schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:53:
[...]
Heb gewoon een reparatie verzoek gestart voor de PS5. Probleem in het invul veld en alleen controller opgestuurd. Twee weekjes later krijg je dan €68,- gecrediteerd als balans op je account.
Gisteravond mijn eerste ervaring met Rift Apart gehad. Fraaie game om te zien en de die hamer bij Rivet geeft wel precies de juiste feedback. Leuk wapen om te gebruiken in ieder geval. Zodra schoonbroer er klaar mee is hoop ik verder mee te kunnen, want was lang geleden dat ik zo veel plezier uit een 3D platformer haalde 
In deel 5 komt er een nieuwe 'campaign' mode, met dus een soort van verhaal wat je kunt volgen. Mogelijk heb je dan wel de progressie die je zoekt. Want kan wel snappen dat de vrijblijvend uit de vorige delen niet voor iedereen is.Amos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:17:
[...]
Ik zou ook veel liever GT7 spelen inderdaad. Ik sta hier waarschijnlijk alleen in, maar vind FH4 echt maar een k*t game. Eigenlijk niet eens echt een 'game'. Nothing matters!
Ik zat het een aantal uur te spelen in gamepass een tweetal jaar terug, en vroeg me na een aantal uur af waar ik eigenlijk mee bezig was. Niets is belangrijk, progressie maak je toch wel. Eindig je eerste, tweede, laatste, who cares! Op naar het volgende event.
Op de duur was je gewoon events aan het aftikken. Echt bizarre game. Wel mooi, dat dan weer wel, maar geef mij maar GT7 dan!
Niets tegen arcade racers trouwens
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
- Chaoss
Is dit nou een vervolg of een remaster? ziet er wel goed uit in ieder geval!Raem schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:59:
[YouTube: [E3 2021] A Plague Tale: Requiem - Reveal Trailer]
Hier kijk ik wel naar uit!
Een vervolg.Chaoss schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Is dit nou een vervolg of een remaster? ziet er wel goed uit in ieder geval!
Moet je wel eurootjes aftikkenv8power67 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]
Voor wie gisteren de Xbox show gekeken heeft en afvroeg welke games ook naar ps5 komen en wanneer.
Mist btw bf2042 ( day 1) en diablo 2nog zag ik op dat lijstje.
@v8power67 De next-gen patch voor Doom Eternal komt tegelijkertijd naar de PS5 op 29 juni 
PS5:
- Performance: 1584p - 120fps
- Balanced: 2160p - 60fps
- Ray Tracing: 1800p - 60fps
DOOM Eternal's Free Next-Gen Update Arrives June 29
PS5:
- Performance: 1584p - 120fps
- Balanced: 2160p - 60fps
- Ray Tracing: 1800p - 60fps
DOOM Eternal's Free Next-Gen Update Arrives June 29
[ Voor 35% gewijzigd door Caayn op 14-06-2021 15:52 ]
Ja niets is gratis, net als gamepass waar jij op doelt
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Heel cool dat Hades naar PS komt. Wilde ik al op de Switch halen, maar die vond ik er docked erg crappy uit zien. Dus nu haal ik hem wel op de PS5.v8power67 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]
Voor wie gisteren de Xbox show gekeken heeft en afvroeg welke games ook naar ps5 komen en wanneer.
Van alles wat nu met E3 en Summergames tot nu toe is aangekondigd vond ik naast Elden Ring, Replaced er ook qua sfeer/muziek uitspringen, dacht dat het een Xbox Exlusive was, heel tof dat ie uiteindelijk dan ook naar PS komt!
Kijk, daar wordt ik blij van. R&C is de op één na best verkochte game in retail op PS5 ooit, in de UK. Alleen Miles Morales verkocht beter. Dat betekent dus dat R&C beter verkocht heeft dan zelfs RE Village en Valhalla. En RE Village had een aandeel van ~40% op PS5 en verkocht in een paar dagen al >3 miljoen totaal. Misschien krijgen we aan het einde van de maand een update van Sony hoe goed R&C verkocht heeft.
Slime Rancher bestaat al lang voor PS4, of gaat het om een PS5 Upgrade ?v8power67 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:44:
Gaat om slime rancher 2 dan denk ik. Heb geen idee wat het is maar als ik erop google zag ik een deel 2 met video van gisteren. Dus moet deel 2 zijn ga ik vanuitTwixie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Slime Rancher bestaat al lang voor PS4, of gaat het om een PS5 Upgrade ?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Waarom wordt jij daar blij van dan, heb je er aandelen in zitten ofzo?Trishul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:59:
Kijk, daar wordt ik blij van. R&C is de op één na best verkochte game in retail op PS5 ooit, in de UK. Alleen Miles Morales verkocht beter. Dat betekent dus dat R&C beter verkocht heeft dan zelfs RE Village en Valhalla. En RE Village had een aandeel van ~40% op PS5 en verkocht in een paar dagen al >3 miljoen totaal. Misschien krijgen we aan het einde van de maand een update van Sony hoe goed R&C verkocht heeft.
Playstation 5
Nou omdat het toch fantastisch is dat Sony met hun studio’s lekker aan de weg aan t timmeren is en gewoon een dijk van een spel neerzet?Stylze schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:41:
[...]
Waarom wordt jij daar blij van dan, heb je er aandelen in zitten ofzo?
En hoe meer een “eigen” spel verkocht wordt, hoe beter het is voor de toekomst qua opvolgers en andere Sony games
En daarnaast laten zulke verkoopcijfers gewoon ook zien dat mensen dat mensen het leuk vinden wat ze maken.
Toch een leuke opsteker voor Insomniac!
- Chaoss
Precies het is fijn als een goede game beloond wordt met goede sales, dat is uiteindelijk de enige reden waarom er nieuwe games gemaakt worden. Het draait om de opbrengsten, we hebben met Days Gone gezienw at er gebeurd als de sales tegenvallen ondanks dat de game wel goed is, simpelweg zonde dat daar geen vervolg op komt.
[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2021 18:01 ]
Oh, ik wil dat wel even toelichten. R&C is voor mij een bijzondere franchise. In m'n jeugd de PS2 delen helemaal grijs gespeeld. De PS3 games idem. Helaas werd het op de PS4 minder, met alleen een re-imaging van het eerste deel.Stylze schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:41:
[...]
Waarom wordt jij daar blij van dan, heb je er aandelen in zitten ofzo?
Toen een volledig nieuw deel voor PS5 werd aangekondigd, was ik zeer aangenaam verrast. Omdat ik dacht dat de serie een beetje doodgebloed was op de PS4. Na de onthulling van die nieuwe R&C, heb ik direct een PS5 pre-order geplaatst zodat ik het nieuwe deel direct op release kan spelen. En natuurlijk ook voor de andere games.
Nu dus blijkt dat de game erg goed verkoopt (in de UK op no.1, nog boven de Nintendo games zelfs) is de kans op nog een deel groot. Daar wordt ik blij van.
Oh en bedankt voor je oprechte interesse!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/8ei3DU3zdS2S0LXNdfANk8S2.jpg?f=fotoalbum_large)