• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
backupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Ok. Dus voor mooie graphics laat je dat standaard staan, voor hogere FPS , bijv met racen, ga je voor performance mode
Precies zo :)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx. Laatste vraag . F12020 ondersteund 4K en ik heb een monitor die 4K op 60hz ondersteund. Ik heb de PS5 nog nooit op performance mode gehad. Als ik dat dus doe gaat alles er veel smoother qua beweging uitzien ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
backupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:01:
[...]

Thx. Laatste vraag . F12020 ondersteund 4K en ik heb een monitor die 4K op 60hz ondersteund. Ik heb de PS5 nog nooit op performance mode gehad. Als ik dat dus doe gaat alles er veel smoother qua beweging uitzien ?
Voor zover ik weet kun je bij bepaalde games uit verschillende modes kiezen. De PS5 biedt de mogelijkheid om standaard een bepaalde optie in game te selecteren, wanneer deze optie beschikbaar is. In het geval van F1 2020 is er geen optie om tussen performance en fidelity te kiezen, dus de instelling op je PS5 verandert hier ook niks aan, alles blijft hetzelfde. Bij bijv. Spiderman kan je daar wel voor kiezen, en als je op de PS5 dus ingesteld hebt dat je voor perfomance kiest, zal de PS5 ervoor zorgen dat deze ingame gekozen wordt zonder dat jij in de instellingen hoeft te gaan zoeken.

This is absolutely ridiculous

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ridicuul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Voor zover ik weet kun je bij bepaalde games uit verschillende modes kiezen. De PS5 biedt de mogelijkheid om standaard een bepaalde optie in game te selecteren, wanneer deze optie beschikbaar is. In het geval van F1 2020 is er geen optie om tussen performance en fidelity te kiezen, dus de instelling op je PS5 verandert hier ook niks aan, alles blijft hetzelfde. Bij bijv. Spiderman kan je daar wel voor kiezen, en als je op de PS5 dus ingesteld hebt dat je voor perfomance kiest, zal de PS5 ervoor zorgen dat deze ingame gekozen wordt zonder dat jij in de instellingen hoeft te gaan zoeken.
Duidelijk. Ik lees dat bijv F1 2021 wel die keuze gaat krijgen. Als je dit stukje hieronder leest , wat zou je mij aanbevelen met mijn 4K 60hz scherm? Ik speel alleen F1 dus ik neig naar hoge FPS, maar mijn monitor ondersteund geen 120hz…

Graphics mode enables 4K/60 FPS, while Performance mode will see F1 2021 cruising the track at a staggering 120 FPS at 1440p. This is for PS5 and Xbox Series X, while Xbox Series S targets 1080p/60 FPS.

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01 23:16
backupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Duidelijk. Ik lees dat bijv F1 2021 wel die keuze gaat krijgen. Als je dit stukje hieronder leest , wat zou je mij aanbevelen met mijn 4K 60hz scherm? Ik speel alleen F1 dus ik neig naar hoge FPS, maar mijn monitor ondersteund geen 120hz…

Graphics mode enables 4K/60 FPS, while Performance mode will see F1 2021 cruising the track at a staggering 120 FPS at 1440p. This is for PS5 and Xbox Series X, while Xbox Series S targets 1080p/60 FPS.
Als je monitor 60hz zou ik lekker de graphics mode kiezen gewoon.

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Heerlijk die dilemma's... ben net aangekomen in biome 4 bij Returnal en nu ligt Ratchet&Clank in de brievenbus.
Tijd te kort.

Verwijderd

lordloeder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:44:
Heerlijk die dilemma's... ben net aangekomen in biome 4 bij Returnal en nu ligt Ratchet&Clank in de brievenbus.
Tijd te kort.
En dan lees ik ook nog de ps5 updates van star wars en ff7 remake... Te veel games. Te weinig tijd. Aankomende maand ga ik sowieso een stuk minder gamen. Maand lang voetbal kijken.
backupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:47:
Ik kan standaard alleen uit Performance mode en default in de PS5 setting kiezen. Jullie hebben het over RT? Is dat in een game in te stellen ?
In de PS5 Settings zou je nochtans wel 3 opties moeten hebben : Game Default, Performance en Resolution. Maar met Resolution wordt dus eigenlijk gewoon de grafische beste settings bedoeld, dus vaak is dat ook met RT.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Twixie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:07:
[...]

In de PS5 Settings zou je nochtans wel 3 opties moeten hebben : Game Default, Performance en Resolution. Maar met Resolution wordt dus eigenlijk gewoon de grafische beste settings bedoeld, dus vaak is dat ook met RT.
Check , klopt my mistake

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-01 09:44
Ratchet and Clank opgepikt vandaag..
Wat betreft de 30/60fps discussie:
Ik kan echt niet meer aan 30fps wennen. Wat een verschil met 60fps. Het si echt zo veel vloeiender. En ik zie trouwens weinig verschil in graphics TOV fidelity mode.

spoiler: title
  Zo wat voel je die bas lekker in Ratchet and Clank in de controller! Ik bedoel in die club Nefarious..Echt heel cool hoe ze dat laten voelen in de dual Sense

[ Voor 38% gewijzigd door P.E.No.1 op 11-06-2021 21:35 ]

PSN id: PENo1

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-01 22:03
Is er nog geen R&C topic? :X

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
lordloeder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:44:
Tijd te kort.
Gister Returnal uitgespeeld, althans de credits over het scherm zien rollen. Gokje gewaagd met die game omdat ik voor mijn ontspanning speel over het algemeen. Maar wat een toffe game zeg!

En nu weer een gokje gewaagd met R&C…nooit eerder gespeeld. Prachtige game. En verrassend leuk voor een doorgewinterde gamer (lees: wat ouder). Noice!

Eindelijk wat echte next gen om te spelen nu, met nog wat keuze ook :)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:19
Xecuter NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:22:
[...]

Gister Returnal uitgespeeld, althans de credits over het scherm zien rollen. Gokje gewaagd met die game omdat ik voor mijn ontspanning speel over het algemeen. Maar wat een toffe game zeg!

En nu weer een gokje gewaagd met R&C…nooit eerder gespeeld. Prachtige game. En verrassend leuk voor een doorgewinterde gamer (lees: wat ouder). Noice!

Eindelijk wat echte next gen om te spelen nu, met nog wat keuze ook :)
Respect. Ik ben nog niet verder gekomen dan de 2e wereld.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Oef ratchet and clank rift apart is wel echt een hele dikke showcase voor de ps5.
Alles waar de ps5 voor staat word even getoont.

Controller is echt goed gebruikt en alles wat het bied word benut. Schieten voelt bruut en heftig.

Ssd word uiteraard goed benut met de snelle laadtijden maar voor de rifts zelf, en hoe snel je door portals vliegt echt zeer tof gedaan.

En ja graphics, die zijn gewoon echt gruwelijk te noemen. Alle particals alle destruction alle chaos. En dan icm ( gebruik de raytracing performance modus) toch nog zeer scherp beeld en uiteraard ray tracing.

3d audio is een van de eerste keren dat ik het echt test, en heb een hyperx headset( was destijds 70 euro? ) Maar geluid icm haptics in controller bied echt een absurd dikke ervaring. Je zit er echt hellemaal in.

Zoals al vaker gezegd werd je speelt nu gewoon een pixar film. En dat is echt zo vet. Voor mij is dit de echte showcase van (current) next gen. Echt petje af! En echt respect dat insomniac gewoon sinds launch van ps5 al 2 Next gen games heeft gebracht. Spiderman remaster/miles morales was al efht heel dik. Maar dit gaat daar nog even echt ruim overheen.
Dit geeft echt het gevoel dat we komende jaren echt absurd verwend gaan worden, sowieso van sony first party maar ook wat 3rd party allemaal gaan verzinnen te doen met de haptics en audio en graphics.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:48:
Oef ratchet and clank rift apart is wel echt een hele dikke showcase voor de ps5.
Alles waar de ps5 voor staat word even getoont.

Controller is echt goed gebruikt en alles wat het bied word benut. Schieten voelt bruut en heftig.

Ssd word uiteraard goed benut met de snelle laadtijden maar voor de rifts zelf, en hoe snel je door portals vliegt echt zeer tof gedaan.

En ja graphics, die zijn gewoon echt gruwelijk te noemen. Alle particals alle destruction alle chaos. En dan icm ( gebruik de raytracing performance modus) toch nog zeer scherp beeld en uiteraard ray tracing.

3d audio is een van de eerste keren dat ik het echt test, en heb een hyperx headset( was destijds 70 euro? ) Maar geluid icm haptics in controller bied echt een absurd dikke ervaring. Je zit er echt hellemaal in.

Zoals al vaker gezegd werd je speelt nu gewoon een pixar film. En dat is echt zo vet. Voor mij is dit de echte showcase van (current) next gen. Echt petje af! En echt respect dat insomniac gewoon sinds launch van ps5 al 2 Next gen games heeft gebracht. Spiderman remaster/miles morales was al efht heel dik. Maar dit gaat daar nog even echt ruim overheen.
Dit geeft echt het gevoel dat we komende jaren echt absurd verwend gaan worden, sowieso van sony first party maar ook wat 3rd party allemaal gaan verzinnen te doen met de haptics en audio en graphics.
Je maakt het feit, dat ik nog minstens tot morgen moet wachten omdat er vertraging is bij PostNL, niet makkelijker :( :+

Edit: clowntje voor sarcasme vergeten. Sorry @giantgiantus

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• giantgiantus
Kalder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Je maakt het feit, dat ik nog minstens tot morgen moet wachten omdat er vertraging is bij PostNL, niet makkelijker :(
Fietsje pakken -> MM, Intertoys of whatever en voor 70€ heb heb je hem. Bestellen als je hem lekker wil spelen is niet zo logisch.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ratchet is binnen *O* Nog maar enkel het eerste level gespeeld maar de game ziet er fantastisch uit en het gebruik van de triggers is leuk gedaan. Op naar level twee :9B

Dit is enkel de eerste game waarbij ik tegen de HDMI chipet limitatie van de PS5 aanloop, die hopelijk softwarematig kan worden opgelost. Mochten er meer mensen zijn die last hebben van een "washed-out" beeld en/of fletse/vage kleuren:

Oplossing:
Optie 1: Schakel 120Hz uit
Optie 2) RGB bereik/range op limited/beperkt instellen op jouw TV en PS5

Kleine uitleg waarom:
offtopic:
De gebruikte HDMI 2.1 chipset heeft momenteel een maximale bandbreedte van 32Gbps wat onvoldoende is voor 4K@120Hz + RGB. De console valt dan terug op het Yuv kleuren schema wat dankzij 4:2:2/4:2:0 chroma subsampling compressie wel 4K@120Hz binnen 32Gbps mogelijk maakt.

RGB heeft een full en een limited range (RGB bereik optie op de PS5 en TV), Yuv kent enkel limited. Als jouw PS5 en TV ingesteld zijn op RGB full en een game triggert 120Hz bij 4K dan wordt de range als neveneffect op de PS5 ook terug gezet naar limited (ookal geeft de PS5 UI nog steeds full/volledig aan, de setting heeft immers enkel effect op RGB niet op Yuv), als jouw TV er vervolgens nog steeds vanuit gaat dat hij een full range signaal binnenkrijgt krijg je een "washed-out" beeld.

Edit: Uitgebreide instellingen voor de ondertiteling wordt altijd gewaardeerd, pluspunten voor Insomniac daarvoor. Het is een simpel iets maar wordt vaak genegeerd/vergeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 11-06-2021 22:34 ]

• Caayn
  • Niet online
schaapiej schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Whut? Ding hadden ze gister moeten versturen.. waarom pre-order je het anders? :P
Heb 'm zelf bij Intertoys besteld en voor de zekerheid effe gevraagd wat ze daar doen maar benadrukte daar dat releasedatum=leverdatum. Had 'm vanochtend netjes binnen.

Alleen snappen ze bij Intertoys weinig van inpakken. Spel zat in een doos waar er zeker nog 10 bij konden! En het gratis NERF ding kwam in een apart doosje waar er ook nog een paar bij konden... 8)7
Ditto hier. Twee grote dozen met lucht, inplaatst van dat het gewoon in één doos zat. Vriendinlief heeft gelijk de nerfgun afgepakt :+
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Fietsje pakken -> MM, Intertoys of whatever en voor 70€ heb heb je hem. Bestellen als je hem lekker wil spelen is niet zo logisch.
Hij is al verzonden en heb geen zin om retour te moeten sturen, zo erg is een dagje wachten nou ook weer niet (ervanuit gaande dat ik hem morgen krijg) , het was ook meer sarcastisch bedoeld :P

• v8power67

v8power67

Kalder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Je maakt het feit, dat ik nog minstens tot morgen moet wachten omdat er vertraging is bij PostNL, niet makkelijker :(
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/66603877/i-feel-your-pain.jpg
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Eergisteren besteld en vandaag om geloof 1 uur binnen gehad. Dus zoals het hoort.

• giantgiantus
v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:21:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Eergisteren besteld en vandaag om geloof 1 uur binnen gehad. Dus zoals het hoort.
Lunch 15 mind gewandeld in het zonnetje, game gepakt en betaald. Zoals het hoort🤣

(Ik bestel normaal ook altijd alles, maar als ik echt iets wil spelen haal ik t toch vaak even op).

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Hier ook vol van R&C aan het genieten. De opening is zo memorabel... heel vet gedaan. De kwaliteit druipt er vanaf, niet alleen qua graphics maar ook qua animatie, voice acting, character design. Gewoon de hele presentatie. Speelt ook super lekker weg. Erg knap!

• 418O2
yinx84 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:24:
Hier ook vol van R&C aan het genieten. De opening is zo memorabel... heel vet gedaan. De kwaliteit druipt er vanaf, niet alleen qua graphics maar ook qua animatie, voice acting, character design. Gewoon de hele presentatie. Speelt ook super lekker weg. Erg knap!
NPCs zijn zelfs grappig. En ik was een beetje angstig dat je het overzicht kwijt zou raken met die portals, maar dat gaat prima

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
Caayn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:13:

Dit is enkel de eerste game waarbij ik tegen de HDMI chipet limitatie van de PS5 aanloop, die hopelijk softwarematig kan worden opgelost. Mochten er meer mensen zijn die last hebben van een "washed-out" beeld en/of fletse/vage kleuren:

Oplossing:
Optie 1: Schakel 120Hz uit
Optie 2) RGB bereik/range op limited/beperkt instellen op jouw TV en PS5

Kleine uitleg waarom:
offtopic:
De gebruikte HDMI 2.1 chipset heeft momenteel een maximale bandbreedte van 32Gbps wat onvoldoende is voor 4K@120Hz + RGB. De console valt dan terug op het Yuv kleuren schema wat dankzij 4:2:2/4:2:0 chroma subsampling compressie wel 4K@120Hz mogelijk maakt.

RGB heeft een full en een limited range (RGB bereik optie op de PS5 en TV), Yuv kent enkel limited. Als jouw PS5 en TV ingesteld zijn op RGB full en een game triggert 120Hz bij 4K dan wordt de range als neveneffect op de PS5 ook terug gezet naar limited (ookal geeft de PS5 UI nog steeds full/volledig aan, de setting heeft immers enkel effect op RGB niet op Yuv), als jouw TV er vervolgens nog steeds vanuit gaat dat hij een full range signaal binnenkrijgt krijg je een "washed-out" beeld.

Edit: Uitgebreide instellingen voor de ondertiteling wordt altijd gewaardeerd, pluspunten voor Insomniac daarvoor. Het is een simpel iets maar wordt vaak genegeerd/vergeten.
Op wat voor TV speel je? Hier heb ik niet eerder van gehoord, Ratchet maakt toch geen gebruik van de 120hz functie? Speel zelf op een LG C9 OLED (dus ook met HDMI 2.1). En wat is je bron hiervoor?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 13:24
Ik speel Ratchet nu in performance Rt. Ik kan nu dus niet meer terug naar fidelity….

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kena presentatie van vanavond:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FrankoNL
Casual_T schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Op wat voor TV speel je? Hier heb ik niet eerder van gehoord, Ratchet maakt toch geen gebruik van de 120hz functie? Speel zelf op een LG C9 OLED (dus ook met HDMI 2.1). En wat is je bron hiervoor?
Jawel. Als je performance Rt kiest dan schakelt hij naar 120 hz, ook als het maar 60 fps is.

Bron is laatste video digitaal foundry.

• v8power67

v8power67

[...]

Is gedaan om lagere input response te creëeren.

Deze man weet er wel wat vanaf.

• Caayn
  • Niet online
[...]

Ratchet produceert geen 120FPS maar maakt wel gebruik van de 120Hz output (in ieder geval in de performance modes). Vermoedelijk, zoals Digital Foundry ook al aangeeft, om bij eventuele framedrops maar een spike van ~8ms te hebben in plaats van ~16ms die je bij 60Hz zou krijgen.

De 32Gbps is volgens mij als eerste door Vincent Teoh van HDTVTest ontdekt rond de launch van de console. Dit is later door andere bevestigd en ligt ook in lijn met hoe de PS5 zich gedraagt qua video output.

Ik speel zelf ook op een LG C9 :)

Edit: Andere waren mij al voor.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
Klotezooi, door al deze comments wil ik hem ook nu hebben, ipv even wachten tot ie op v&a staat

• v8power67

v8power67

FrankoNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:35:
Ik speel Ratchet nu in performance Rt. Ik kan nu dus niet meer terug naar fidelity….
Jawel alleen ga je terug naar laatste savegame( in menu kan je dit wijzigen). Of bedoel je dat 60fps je verpest voor 30fps want ik heb hetzelfde. 30fps voelt nu echt als last gen. 60fps or bust 8)

• FrankoNL
v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Jawel alleen ga je terug naar laatste savegame( in menu kan je dit wijzigen). Of bedoel je dat 60fps je verpest voor 30fps want ik heb hetzelfde. 30fps voelt nu echt als last gen. 60fps or bust 8)
Dat laatste ja ;)

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 15:19
v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Ben ik de enige die het absurd vind dat je grafische kwaliteit en performance keuzes moet maken OP EEN CONSOLE?

Van last gen PS5 en Xbox X zou je mogen verwachten dat ze 4K / 60FPS garanderen. Mits ze dit niet halen, moeten de devs maar de eye candy wat terugschroeven. Ik vind dit eigenlijk enorm frustrerend dat ze dit bij consoles doen. Gewoon disc erin, download erop en spelen zonder gedoe of performance keuzes zou het moeten zijn imho.

Ben ik daar de enige die er zo over denkt?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• v8power67

v8power67

JacobsT schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Ben ik de enige die het absurd vind dat je grafische kwaliteit en performance keuzes moet maken OP EEN CONSOLE?

Van last gen PS5 en Xbox X zou je mogen verwachten dat ze 4K / 60FPS garanderen. Mits ze dit niet halen, moeten de devs maar de eye candy wat terugschroeven. Ik vind dit eigenlijk enorm frustrerend dat ze dit bij consoles doen. Gewoon disc erin, download erop en spelen zonder gedoe of performance keuzes zou het moeten zijn imho.

Dit is al jaren zo en ik kan het alleen maar toejuichen. Voor wie puur graphics wil een setting en wie performance wil een setting. Is toch allemaal niet zo moeilijk? Zo is er voor iedereen een keuze. Mooie is bij opstarten vraagt hij meteen wat je wilt dus 1x kiezen en klaar. En je hoeft niks te doen, dan krijg je de keuze die dr developer ziet als beste keuze.
Of zoals met ps5 in settings menu van ps5 zelf kiezen voor alle games wat je wilt. Dan ben je meteen klaar.

• JacobsT
v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Dit is al jaren zo en ik kan het alleen maar toejuichen. Voor wie puur graphics wil een setting en wie performance wil een setting. Is toch allemaal niet zo moeilijk? Zo is er voor iedereen een keuze. Mooie is bij opstarten vraagt hij meteen wat je wilt dus 1x kiezen en klaar. En je hoeft niks te doen, dan krijg je de keuze die dr developer ziet als beste keuze.
Of zoals met ps5 in settings menu van ps5 zelf kiezen voor alle games wat je wilt. Dan ben je meteen klaar.
Ik volg hier maar deels in. Consoles worden geadverteerd als zijnde 4K 60FPS maar als je dat dan wil in bepaalde games moet je bepaalde grafische instellingen laten terugschroeven.

Ik vind dat eerlijk gezegd lichtjes misleidend. So far wel plezier al gehad met men PS5. Eerste PS console ooit en meteen TLOU, TLOU DLC, TLOU2 en Uncharted uitgespeeld maar ik vind dit toch wel ergens een storend gegeven. Stiekem wil ik niet moeten kiezen tussen grafische pracht en performance omdat ik in beide settings altijd het gevoel heb toch iets te missen (hoe absurd dit ook klinkt). 8)7

• FrankoNL
[...]

4K 60 fps op deze consoles is gewoon wat te hoog gegrepen. Zeker als we grafisch stappen willen zetten.

Overigens is 4k native renderen dood. De toekomst is voor technieken als DLSS en FideltyFX.

Dus ik denk dat je er als een van de weinige zo over denkt.

• DaitoX
[...]

Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Zonder keuze krijg je gewoon weer de situatie dat veel games 30 fps zijn omdat dat betere screenshots oplevert en er mooier uit ziet voor mensen die filmpjes of iets opzoeken.

Heb ik liever de keuze, 60 fps is heerlijk. Vooral bij R&C kan je ook nog kiezen op welk vlak je kwaliteit wil inleveren (resolutie of raytracing), ik vind het ideaal. Het verschil in resolutie tussen deze twee opties valt mij niet echt op en het verschil in raytracing is duidelijk. Terwijl iemand anders mogelijk de resolutie weer meer zou opvallen en zou storen. De graphics mode ziet er duidelijk beter en sommige mensen hebben geen problemen met 30 fps (ik moet zeggen als het niet anders kan dan is het wel te doen, maar ugh). Dan is het toch ideaal dat we een instelling kunnen kiezen?

Het is ook niet alsof je moet kijken welke instellingen je moet doen en zelf van alles moet optimaliseren. Het is 1 setting die je even instelt en klaar. Simpel zat toch? Zelf kijk ik toch altijd even de instellingen na en dan is zo'n setting zo ingesteld ook.

• v8power67

v8power67

JacobsT schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:04:
[...]

Ik volg hier maar deels in. Consoles worden geadverteerd als zijnde 4K 60FPS maar als je dat dan wil in bepaalde games moet je bepaalde grafische instellingen laten terugschroeven.

Ik vind dat eerlijk gezegd lichtjes misleidend. So far wel plezier al gehad met men PS5. Eerste PS console ooit en meteen TLOU, TLOU DLC, TLOU2 en Uncharted uitgespeeld maar ik vind dit toch wel ergens een storend gegeven. Stiekem wil ik niet moeten kiezen tussen grafische pracht en performance omdat ik in beide settings altijd het gevoel heb toch iets te missen (hoe absurd dit ook klinkt). 8)7
Maar 4k 60 kan ook gehaald worden. Zelfs 4k 120. Dus is niet misleidend, een developer mag uiteraard wel zelf bepalen hoe ze hun resources inzetten.
En ten koste van alles 4k willen halen is gewoon a waste of resources. Zeker native 4k/60 is op current(next) gen consoles gewoon echt te hoog gegrepen icm raytracing al hellemaal. Dus moet je allemaal settings omlaag gooien enz. Het is maar een 500 euro apparaat, zelfs een nvidia 3090 doet niet alles 4k/60 ultra met raytracing.
Dus dynamische resoluties icm solid 60fps en raytracing is gewoon best of all worlds.

Ben je bang iets mis te lopen laat hem op de standaard settings staan, dit is voor de developer de beste instelling vaak. En ja anders beetje research zoal digital foundry die alles altijd bekijken en vergelijken. Dan zie je meteen wat de verschillen zijn. Heel interessant en leuk.

[...]

Haha dat laatste heb ik dus ook, je hebt het gevoel nooit de goeie keuzen te maken.
De eerste dagen van een game ben ik continu aan het switchen tussen bepaalde standen.

Ik speel juist op consoles omdat ik al dat gerommel met instellingen niet wil :P

Nu probeer ik overigens gewoon te spelen waar de game in eerste instantie in opstart, dat is toch hoe de creators het bedoelt hebben, althans dat neem ik aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JacobsT
Donstil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:27:
[...]
Ik speel juist op consoles omdat ik al dat gerommel met instellingen niet wil :P
This!

Dit is toch ook wel hoe ik erover denk. Blijkbaar zijn we in de minderheid! ;)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
v8power67 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:38:
[...]

[Twitter]

Is gedaan om lagere input response te creëeren.

[Twitter]

Deze man weet er wel wat vanaf.
Die man is een held inderdaad. Enige kanaal waar ik op YouTube op geabonneerd ben.

Heb zelf een LG CX en die heeft een Black Level 'Auto' mode. Van diezelfde man geleerd dat je dan je PS5 ook op 'Auto' kan zetten. Toch nog even getest door m'n Black Level' aan te passen naar 'High' op m'n tv en dan wordt het beeld inderdaad heel flets.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-01 20:59
* knip * je eigen streams/kanaal blijven pluggen is niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 12-06-2021 10:27 ]

• giantgiantus
JacobsT schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 06:44:
[...]

This!

Hier nog 1. Al die games krijgen instellingen alsof het een pc is. Mijn vermoeden is dat dit vooral gedaan word om de vocale minderheid op internet tevreden te stellen. Die minderheid bepaalt namelijk wel de sfeer over een game. Als een game bv niet 60fps is of soms af en toe naar 59 dipt schreeuwt de vocale minderheid zo sterk moord en brand dat je het gevoel hebt dat de game onspeelbaar is.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
giantgiantus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Hier nog 1. Al die games krijgen instellingen alsof het een pc is. Mijn vermoeden is dat dit vooral gedaan word om de vocale minderheid op internet tevreden te stellen. Die minderheid bepaalt namelijk wel de sfeer over een game. Als een game bv niet 60fps is of soms af en toe naar 59 dipt schreeuwt de vocale minderheid zo sterk moord en brand dat je het gevoel hebt dat de game onspeelbaar is.
Cijferneukerij… Keuzevrijheden….. first world problems… als collectief moet we ons kapot schamen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben iig blij dat er opties zijn.
Jaren met 30FPS gespeeld. en dat is prima. Idd gewoon game starten en gaan.

Nu met de PS5 is 60FPS wel fijner.
Maar vind RT ook fijn. Dus een optie waar je kunt kiezen vind ik normaal. En erg fijn.

Wil je echt de beste graphics kies je quality.
Wil je snelle FPS kies je performance
Zoek je iets er tussen kies je Performance+ RT.

Het is 1 vinkje. En niet niet zoals een PC waarbij je 30 settings hebt, waar sommige ook nog een slider.
Omdat je moet kijken hoe jouw GPU en CPU en mem zorgen voor het voor jouw beste resultaat.

Verder kan je voor een deel ook je voorkeur aangeven in de PS5 zelf.

Dit typen kost al meer tijd dan een mode kiezen ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Ik ben allang blij dat het kan, voor ieder wat wils. Wil je hogere resolutie of wil je meer snelheid, jouw keuze.

En alles is beter dan 30fps, nu kunnen ze in ieder geval niet meer zeggen dat de hardware het niet aan kan. Dus is er geen enkel excuus meer.

• DaitoX
giantgiantus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Dat valt toch wel mee, we hebben het hier over een verschil tussen 30 en 60, dat is wel een vrij groot verschil. Verder zie ik niet zo veel gemiep om fps hoor, als het veel schommelt of bijvoorbeeld zoals bij AC op de xbsx eerst veel tearing veroorzaakt (volgens mij inmiddels gefixed overigens) dan wel natuurlijk.

Daarnaast zullen gamedevs gewoon data verzamelen hoe de games gebruikt worden, dus ik denk niet dat het om een vocale minderheid gaat. Als bijvoorbeeld maar 5% een performance mode zou gebruiken dan had het nooit een nieuwe standaard geworden om dat toe te voegen en dat soort statistieken worden heus wel verzameld. Het kan nog steeds een minderheid zijn die het gebruikt natuurlijk, maar het zal wel substantieel deel van de spelers zijn.

Maar het belangrijkste, als je het niks vind die instellingen kan je het toch ook gewoon negeren? Ik zie het probleem niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door DaitoX op 12-06-2021 09:06 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraagje. Ik zit te denken om, na de tekorten, een PS5 te halen. Eigenlijk voorlopig voor 3 games Days Gone, en de twee delen van the last of us (alles per se in 60 fps ;) )
Aangezien dat echte SP games zijn heb ik PS plus gewoon niet nodig toch? Of heb je dan ook beperkingen in dat soort spellen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
[...]

This!

Waarschijnlijk wel de minderheid, maar ik denk er dus ook zo over. Wil daar op een console ook helemaal niet mee bezig zijn.

En nu zijn het nog 3 opties en is het te overzien (heeft nog steeds niet m’n voorkeur dus), maar ik zie het nog wel gebeuren dat dit steeds erger gaat worden. Laat ze dat maar lekker bij PC houden.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:32:
Vraagje. Ik zit te denken om, na de tekorten, een PS5 te halen. Eigenlijk voorlopig voor 3 games Days Gone, en de twee delen van the last of us (alles per se in 60 fps ;) )
Aangezien dat echte SP games zijn heb ik PS plus gewoon niet nodig toch? Of heb je dan ook beperkingen in dat soort spellen?
Ps+ is idd nodig om online te gamen, met uizondering van free to play games. En natuurlijk voor de PS+ collectie.

[...]

Je "moet" helemaal geen keuze maken hoor, gewoon het spel starten en spelen werkt ook, maar dan gaat hij gewoon op de default mode, wat waarschijnlijk 4K/30 is denk ik, als je console speler bent dan weet je dat op de vorige generatie er meer games op 30fps waren dan op 60fps. Er is ook nooit gezegd dat alle games op de PS5 op native 4K/60 moeten draaien, alleen dat het mogelijk is, maar met een goeie upscaling methode is er nog veeeeel meer mogelijk op grafisch gebied.

Verwijderd

[...]

This!

#me2

• ArthurMorgan
  • Niet online
Misschien brengen ze ooit een update uit dat je gewoon in je instellingen kunt aangeven of je performance of grafisch het belangrijkste vind voor games. Dus dat standaard gewoon je meest gebruikte opties gekozen worden. Hoef je het alleen in te stellen als je een PS koopt. (wel ook per game kunnen uitzonderen.... dat mensen die per spel willen kiezen dat kunnen blijven doen. Maar de overgrote meerderheid zal in een keuze klaar zijn.)
Maar inderdaad mensen die gewoon direct willen spelen kunnen dat, die krijgen gewoon de grafische keuze. Dus waarom zou dat een probleem voor hen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2021 09:42 ]

Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Ps+ is idd nodig om online te gamen, met uizondering van free to play games. En natuurlijk voor de PS+ collectie.
En nog wat andere voordelen, zoals cloud saves, automatische updates, e.d.
Maar als je alleen single player speelt heb je PS+ inderdaad niet "nodig"

[...]

Ik heb waarschijnlijk die advertenties gemist waarin ze worden aangeprezen als 4k 60 machines.
Als je een beetje kan rekenen dan had je op een bier viltje kunnen uittellen dat 4k 60 + RT ook nooit kan. 4k is namelijk 4x zo veel pixels als 1080p en 60 fps is dus 2x zoveel als 30 fps. Dus je hebt al 8x zoveel rekenkracht nodig om van 1080p30 naar 4k60 te gaan. Voeg hier nog eens RT bij wat enorm veel rekenkracht kost en dan weet je zeker dat het allemaal niet kan als je van 1.84 naar 10.28 Tflops gaat.
Nou zit er gewoon een performance optie in de meeste games, dat was al op de ps4 pro overigens, dus je kan gewoon kiezen tussen mooie plaatjes en 60 fps.

@FrankoNL ik ben het er niet mee eens dat native rendering op 4k dood is. Het is deze generatie dood, simpelweg omdat het teveel van het rendering budget af snoept. Deze en de volgende generatie zal upscaling nog standaard zijn, maar de generatie daarna zal het niet meer nodig zijn simpelweg omdat native rendering steeds kleiner deel van het budget afsnoept. Dus als we de lijn doortrekken zal PS6 ~60Tflops zijn en PS7 al 360 Tflops. Resolutie boven de 8k heeft gewoon geen zin meer. Of je nu 50Tflops voor native of 30 Tflops voor upscaled kwijt bent aan je rendering maakt op 360 Tflops steeds minder uit, en dan kan native rendering gewoon makkelijker zijn om toe te passen met overall hogere fidelity.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:32:
Klopt, ps plus is onnodig. Ik speel al jaren op een PlayStation en heb nog nooit plus gehad. Dat je “gratis” games krijgt is een fabel, want als je abo afloopt ben je ze kwijt. Je kunt ze voor dat geld dus beter van marktplaats afhalen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vind de keuze wel fijn, liever een keuze dan gedwongen 60fps of gedwongen 4K, zolang 1 van de keuzes maar 60fps met RT is :P.

Wat dat betreft zijn ze bij insomiac gewoon baas bezig, zowel Spiderman als Rift Apart hebben een 60fps met RT modus en dan brengen ze ook nog 2 games in een release jaar uit _/-\o_ Insomiac games.

Ik mocht rift apart nog niet kopen van mezelf, moet klussen dit weekend, wat een zelf beheersing :P Al die beelden die ik voorbij zie komen...
aaarggh :X

ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:40:
Misschien brengen ze ooit een update uit dat je gewoon in je instellingen kunt aangeven of je performance of grafisch het belangrijkste vind voor games. Dus dat standaard gewoon je meest gebruikte opties gekozen worden. Hoef je het alleen in te stellen als je een PS koopt. (wel ook per game kunnen uitzonderen.... dat mensen die per spel willen kiezen dat kunnen blijven doen. Maar de overgrote meerderheid zal in een keuze klaar zijn.)
Daar hoeft geen update voor te komen want die optie is er al gewoon

• Caayn
  • Niet online
Maar inderdaad mensen die gewoon direct willen spelen kunnen dat, die krijgen gewoon de grafische keuze. Dus waarom zou dat een probleem voor hen zijn?
Die instelling bestaat al op de PS5 ;)

• Erapaz
Dat zit er al in toch of bedoel je iets anders? Je kunt globale instelling doen op de PS5 die voor alle games gelden.

• ArthurMorgan
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Daar hoeft geen update voor te komen want die optie is er al gewoon
ah sorry... waarom is er dan discussie over. Als je een PS5 koop pas je toch sowieso al de instellingen aan als je hem net hebt? 1 vinkje die je precies geeft hoe je graag speelt...

Er wordt nu steeds verwezen naar PC en dara moet je per spel 20 instellingen aanpassen, elke keer als je een nieuwe grafische kaart koopt. Nogal een verschil :)

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2021 09:45 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Dat je “gratis” games krijgt is een fabel, want als je abo afloopt ben je ze kwijt. Je kunt ze voor dat geld dus beter van marktplaats afhalen.
Nooit iemand die dat beweerd heeft ;) je kunt je PS+ wel pauzeren als je later weer een abbo neemt zijn je PS+ games weer beschikbaar. Lijkt me vrij logisch bij een abbonement, als je netflix stopt kun je toch ook geen series meer kijken 7(8)7 idem voor gamepass.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2021 09:47 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:44:
[...]

ah sorry... waarom is er dan discussie over. Als je een PS5 koop pas je toch sowieso al de instellingen aan als je hem net hebt? 1 vinkje die je precies geeft hoe je graag speelt...

Er wordt nu steeds verwezen naar PC en dara moet je per spel 20 instellingen aanpassen, elke keer als je een nieuwe grafische kaart koopt. Nogal een verschil :)
Omdat je de ene game wel in 60fps wilt spelen en ander weer misschien i 30 fps met alle pracht en praal.

[ Voor 88% gewijzigd door Amaze86 op 12-06-2021 09:46 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Caayn
  • Niet online
[...]

Ik denk dat men bang is dat het steeds verder richting PC op schuift. Wat ik ergens wel begrijp, maar niet zie gebeuren vanwege de fixed spec nature van consoles.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:45:
Hij had het zeker niet gevonden in ps, is er al sinds begin.
Sorry, ik impliceerde dat uit de discussie dat mensen het zo vervelend vonden dat er een keuze was...

mea culpa :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Sorry, ik impliceerde dat uit de discussie dat mensen het zo vervelend vonden dat er een keuze was...

mea culpa :)
np zag het al dat je gepost had :) effe een edit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:13
Vanwaar de nieuwe naam?

• Erapaz
Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Nooit iemand die dat beweerd heeft ;) je kunt je PS+ wel pauzeren als je later weer een abbo neemt zijn je PS+ games weer beschikbaar. Lijkt me vrij logisch bij een abbonement, als je netflix stopt kun je toch ook geen series meer kijken 7(8)7 idem voor gamepass.
Haha, elke keer als je hier roept dat je een oudere game wil kopen zijn de reacties: “niet kopen, die komt gratis bij ps plus”.

Heb ook geen Netflix en game pass. Het geld wat Plus kost geef ik ongeveer per jaar uit aan tweedehands games en dan speel ik ze nog niet allemaal uit.
PlayStation 5 yes!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Omdat je de ene game wel in 60fps wilt spelen en ander weer misschien i 30 fps met alle pracht en praal.
Zie mijn nickname, ik raak RDR2 echt niet meer aan voor er een 60fps versie van komt. Genoeg mensen die roepen dat dat spel dat niet nodig heeft omdat het traag is. Ik vind het bij WD legion eigenlijk al wat vervelend dat de performance mode de cut scenes wel op 30 fps houdt. Een vriend van me vind dat dat spel absoluut niet op performance 'mag' omdat RT dan wegvalt. :) Mij boeit RT heel erg weinig. Ik vind het mooi... maar tijdens het spelen... what ever.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2021 10:02 ]

Caayn schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:46:
[...]
Ik denk dat men bang is dat het steeds verder richting PC op schuift. Wat ik ergens wel begrijp, maar niet zie gebeuren vanwege de fixed spec nature van consoles.
Klopt.. maar ik moet wel zeggen dat ik best 'pissed' was dat er halverwege de 4 plots een Pro kwam..

Was juist lang geleden overgestapt naar console gaming, om juist van dat geneuzel af te zijn.. En vervolgens beginnen ze met consoles er ook mee |:(

Mijn 'must-have-best-hardware' gevoel werd gelijk getriggered.. want het mocht toch zéker niet gebeuren dat ik in een spel zoals Battlefield plots framedrops had, terwijl mijn tegenstander dat niet had, en mij kon neerschieten terwijl ik liep te stotteren.. (looking at you Shanghai gebouw!) }:|

Dus toen kocht ik een Pro.. en dat zal wss straks met de PS5 ook gebeuren :$

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toch ben je als je up to date blijft waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan toen je nog op de PC gamede ;)
Daar had ik dat namelijk ook, maar dan met videokaarten. En hoewel de prijzen destijds niet zo belachelijk zijn als nu kostte me dat alsnog veel en veel meer dan een console per 3 a 4 jaar ;)

(Zelfs als ik en de PS en de Xbox beide steeds up to date hou (slim en dergelijke laat ik er even buiten) ben ik veel goedkoper uit dan tijdens mijn PC game verleden.)

[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2021 10:14 ]

ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:11:
Toch ben je als je up to date blijft waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan toen je nog op de PC gamede ;)
Daar had ik dat namelijk ook, maar dan met videokaarten. En hoewel de prijzen destijds niet zo belachelijk zijn als nu kostte me dat alsnog veel en veel meer dan een console per 3 a 4 jaar ;)
Ja tuurlijk.. Had ook wel geluk hoor. Kon toen door foutje MediaMarkt Duitsland, Black Friday, een pro kopen voor 280,-.. en mn gewone 4 verkopen voor 220,- :*)

Maar dan nog.. gewoon het FOMO gevoel is nogal naadje, als je dat als console speler ook krijgt. ;(

Dus ik snap ook wel als mensen het gevoel hebben iets te missen als ze moeten kiezen tussen Performance en Eyecandy..

Maarja aan de andere kant, normaal waren dat soort opties er niet eens op consoles, dus dan weet je ook niet 'wat je mist' zeg maar.
[...]

Ach, als de optie er niet was zou er geklaagd worden dat er niet eens keus is dus 30 en 60 fps 🤣
Als er niet meer geklaagd kan worden op het internet is het alleen nog goed voor porno >:)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 14:22
poor Leno schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Klopt.. maar ik moet wel zeggen dat ik best 'pissed' was dat er halverwege de 4 plots een Pro kwam..

Was juist lang geleden overgestapt naar console gaming, om juist van dat geneuzel af te zijn.. En vervolgens beginnen ze met consoles er ook mee |:(

Mijn 'must-have-best-hardware' gevoel werd gelijk getriggered.. want het mocht toch zéker niet gebeuren dat ik in een spel zoals Battlefield plots framedrops had, terwijl mijn tegenstander dat niet had, en mij kon neerschieten terwijl ik liep te stotteren.. (looking at you Shanghai gebouw!) }:|

Dus toen kocht ik een Pro.. en dat zal wss straks met de PS5 ook gebeuren :$
Precies, was voor mij ook de reden om in 2008 over te gaan op de Sony PlayStation.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Als er niet meer geklaagd kan worden op het internet is het alleen nog goed voor porno >:)
Nou dat is ook niet meer wat het is geweest hoor :(
Ik vind die hardware upgrade halverwege de generatie dan wel weer fijn. Hoop dat ze dat deze generatie ook weer doen.

Donstil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:52:
Ik vind die hardware upgrade halverwege de generatie dan wel weer fijn. Hoop dat ze dat deze generatie ook weer doen.
Natuurlijk is het "fijn" want je bent altijd up to date en je kunt de zwaardere spellen beter spelen.

Maarja, niet iedereen heeft misschien dikke doekoes als jij en kunnen gewoon even wisselen van console.

Nu hoeft dat niet een probleem te zijn, maar voor voor veel spellen is het toch een soort van Pay 2 Win systeem als je betere hardware hebt. (Zie Battlefield voorbeeld van mij hierboven)

Daarbovenop komt nog de beschikbaarheid.. Hoe goed denk je dat straks de PS5Pro beschikbaar is :D

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
poor Leno schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk is het "fijn" want je bent altijd up to date en je kunt de zwaardere spellen beter spelen.

Maarja, niet iedereen heeft misschien dikke doekoes als jij en kunnen gewoon even wisselen van console.

Nu hoeft dat niet een probleem te zijn, maar voor voor veel spellen is het toch een soort van Pay 2 Win systeem als je betere hardware hebt. (Zie Battlefield voorbeeld van mij hierboven)

Daarbovenop komt nog de beschikbaarheid.. Hoe goed denk je dat straks de PS5Pro beschikbaar is :D
Ik heb hier 4 PS4's versleten (1x OG, 2x Slim en 1x Pro), dus mbt cashflow hoop ik dat het deze generatie beter gaat :+
poor Leno schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Ja ach die andere mensen, dat kan mij niet boeien hoor.
Ben je niet kapitaal krachtig genoeg dan koop je het niet, easy.

Beschikbaarheid is misschien wel een dingetje maar nu met de Ps5 ook niet echt moeilijk als je de juiste paden bewandelt. Heb er al zeker 10 te pakken gekregen sinds release voor vrienden en collega’s.

Segafreak83 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb hier 4 PS4's versleten (1x OG, 2x Slim en 1x Pro), dus mbt cashflow hoop ik dat het deze generatie beter gaat :+
Ja ik heb er ook 3 gehad.
Ps4 Vanilla
Ps4 pro maar ging defect buiten garantie.
Ps4 pro rev2 en die heeft het met en Liquid metal upgrade net tot de Ps5 gered.

Donstil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Ja ach die andere mensen, dat kan mij niet boeien hoor.
Ben je niet kapitaal krachtig genoeg dan koop je het niet, easy.
Kijk, dan kun je wel de tofferd uithangen natuurlijk, maar zelfs jij snapt dat woorden als "kapitaal krachtig" nogal misplaatst zijn voor het gedachtegoed achter console gaming ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Kijk, dan kun je wel de tofferd uithangen natuurlijk, maar zelfs jij snapt dat woorden als "kapitaal krachtig" nogal misplaatst zijn voor het gedachtegoed achter console gaming ;)
Ik snap je punt wel. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat de pro netjes binnen de generatie valt. De andere keuze zou zijn om de generatie korter te laten duren... 6 a 7 jaar is lang. Als ik over 5 jaar nog een simpele PS5 heb en ik zie dan de verschillen met de PC gaat het toch weer echt kriebelen. Met een pro versie heb ik dat toch echt net weer wat minder.
De mensen die dat niet kunnen of willen kunnen gewoon nog steeds dezelfde spellen spelen. Persoonlijk denk ik niet dat het voordeel van de snellere hardware echt invloed heeft op de MP ervaring. Althans voor het grootste deel van de spelers.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Ach, als de optie er niet was zou er geklaagd worden dat er niet eens keus is dus 30 en 60 fps 🤣
De vraag is dan. Porno op 24fps of op 48 FPS.
Met of zonder atmos en HDR. :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

poor Leno schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Ja joh lekker belangrijk allemaal.

DarkSide schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:32:
[...]

De vraag is dan. Porno op 24fps of op 48 FPS.
Met of zonder atmos en HDR. :9
Nou dan is er in ieder geval Temporal Injection :P

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Ja joh lekker belangrijk allemaal.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/84/c3/23/84c323408b422a0cfa7494fa8b72b8ff.gif

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:29:
[...]
Als ik over 5 jaar nog een simpele PS5 heb en ik zie dan de verschillen met de PC gaat het toch weer echt kriebelen.
Ik ben blij dat ik dat niet heb. Ik bekijk wel eens de welbekende Playstation vs Xbox vs PC filmpjes op Youtube en ondanks dat ik wel verschillen zie heb ik nooit zoiets van "dat wil ik ook!!".
En dat terwijl ik met films wél altijd de beste kwaliteit wil, zowel qua beeld als geluid. Heel apart.
Misschien dat het me bij games gewoon minder opvalt/stoort omdat je concentratie dan op andere dingen gericht is. Zo ga ik ook geen enkele PS4 game opnieuw spelen op de PS5 enkel omdat ie dan 60 ipv 30 fps doet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Als ik over 5 jaar nog een simpele PS5 heb en ik zie dan de verschillen met de PC gaat het toch weer echt kriebelen. Met een pro versie heb ik dat toch echt net weer wat minder.
Ja maar dit is waar het iedere keer weer op uitdraait. We zitten hier in een PS5 topic dus hier kan ik het wel zeggen…

De games waar ik echt van houd zijn de action adventures. Dus, Ghost of Tsushima, R&C, God of War, Last of Us, Uncharted, Spiderman en dan heb ik op mn backlog nog Death Stranding, Horizon en zo zijn er nog veel meer te noemen. Games die er simpelweg niet zijn op de pc of pas na 3 jaar. En dan kunnen we wel blijven roepen dat een pc het allemaal beter kan maar het is er dus simpelweg gewoon niet. Ik heb echt het idee dat het aantal pc gamers met High end hardware totaal niet in de buurt komt van de console verkopen. Dit is ook niet in te schatten want simpelweg de verkopen van graphics cards meten zegt niets ivm crypto mining.

Ik ben gewoon iedere keer de lul, zie ik een toffe mario dan moet ik een switch kopen, zie ik mooie beelden van een RTS heb ik de pc nodig en straks met Fable een Xbox. Het komt er uiteindelijk op neer wat je er allemaal voor over hebt.

We hebben zoveel keuzevrijheid tegenwoordig dat op de eerste plaats je echt je eigen grenzen moet stellen.

• 418O2
Segafreak83 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Met je cashflow is weinig mis!

• Jumpman
  • Laatst online: 14-01 14:22
Tja, men probeert gewoon de omzet te maximaliseren. Op de eerste consoles wordt bijna geen winst gedraaid (kosten dalen doordat de materialen goedkoper worden en het productieproces wordt geoptimaliseerd) naarmate we verder in de generatie komen wordt de winst op hardware groter. Dus het is zeer slim zoals met de Pro om veel mensen nog een keer te verleiden om een nieuwe console te kopen, die dat anders niet zouden doen, omdat games net even beter draaien of met een kreet als 4K of 60Hz.

De complexe multiplayer games zijn hier een voorbeeld van, draaien allemaal beter op een later geupgrade console.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 12-06-2021 14:01 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ratchet is wel heel vet idd. Speel in fidelity mode en speelt soepel weg en ziet er echt vet uit! Ik heb geen last van die 60 fps drang. Als de game het goed implementeert is een locked 30 voor singleplayer games meer dan prima. Geef mij maar eye candy ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:43
Heb gisteren R&C.

Eindelijk een ps5 game. Hebben we lang op moeten wachten.

Ik merk niet zo veel tussen 30 en 60 fps. Alleen de beeldkwaliteit.
Ik speel gewoon op 30fps omdat ik de beste beeld kwaliteit wil hebben.

Regelmatig heb ik een wow moment door de mooie graphic en door dat er veel gebeurd op het scherm en dat zonder lag.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:06:
Ratchet is wel heel vet idd. Speel in fidelity mode en speelt soepel weg en ziet er echt vet uit! Ik heb geen last van die 60 fps drang. Als de game het goed implementeert is een locked 30 voor singleplayer games meer dan prima. Geef mij maar eye candy ...
Vraag me af of je het verschil met de 60fps RT mode ziet, grootste verschil is de resolutie. Hier en daar iets meer density.

• DaitoX
Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Vraag me af of je het verschil met de 60fps RT mode ziet, grootste verschil is de resolutie. Hier en daar iets meer density.
Eh ik zag dat verschil vrij duidelijk, ook de belichting en reflecties zijn toch wel wat anders nog steeds hoor.

Maar ik vond zelf ook het verschil tussen 30 en 60 heel erg duidelijk, dus ik heb 60fps RT mode. Zo blijkt maar weer dat de keuze een goed idee is ;).

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-01 17:30
Chaoss schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Als ik dicht op m’n TV ga zitten zie ik het verschil in resolutie zeker wel echter op normale afstand niet. Ik speel dan ook op Performance RT.

Man man, echt niet normaal hoe die game er uit ziet, ik kan geen game noemen die grafisch in de buurt komt en dan is dit nog maar het begin van het PS5-tijdperk.

Qua game is Rift Apart ook geweldig, speelt fantastisch. Geen laadtijden, DualSense features super. Samen met Returnal is dit wel echt de optimale next-gen ervaring voor mij tot dusver.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is R&C werkelijk zo veel mooier? Ook tov Demon's Souls? Op de een of andere manier kan het me niet boeien maar iedereen lijkt zeer lovend. Hmm...

Verwijderd

FMS schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:03:
Is R&C werkelijk zo veel mooier? Ook tov Demon's Souls? Op de een of andere manier kan het me niet boeien maar iedereen lijkt zeer lovend. Hmm...
Het is alsof je een pixar film aan het kijken bent en dan ineens zelf mag meedoen. Het is het zeker waard!
ZeroY85 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Man man, echt niet normaal hoe die game er uit ziet, ik kan geen game noemen die grafisch in de buurt komt en dan is dit nog maar het begin van het PS5-tijdperk.
Nouja als je hierop mag afgaan :D

PS5 Power: Insomniac Dev Says Ratchet Is 'Tip of the Iceberg'

https://me.ign.com/en/ps5...het-is-tip-of-the-iceberg
Pagina: 1 ... 127 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord