Nou moet ik wel zeggen dat we dat nou ook niet zo héúl vaak meemakenCaayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:59:
maak je mij niet blij mee.
Scheelt dat ik het vorig jaar ookal drie keer niks vondpoor Leno schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Nou moet ik wel zeggen dat we dat nou ook niet zo héúl vaak meemaken
Ja dat dus.. dat we je niet ergens snel blij mee makenCaayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:34:
[...]
Scheelt dat ik het vorig jaar ookal drie keer niks vond
Die indie titels zien er goed uit
Salt and sacrifice was echt een hele toffe game.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik had juist het idee dat het digitaal nu wel wat meer richting de E3 ging, alles is de komende week wel zo ongeveer toch?Caayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:59:
Met de E3 voor de deur vind ik het wel jammer dat Sony dit jaar afwezig is bij de E3. Weer zo'n uitgerekt dripfeed net als vorig jaar maak je mij niet blij mee.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De E3 bestaat niet eens op het moment. Dus wat maakt het uit of er "Summer Game Fest", "E3" of whatever show als title staat?Caayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:59:
Met de E3 voor de deur vind ik het wel jammer dat Sony dit jaar afwezig is bij de E3. Weer zo'n uitgerekt dripfeed net als vorig jaar maak je mij niet blij mee.
Het zijn allemaal losse presentaties, dus heeft nog weinig met "E3" te maken. PlayStation heeft hun show later deze maand.
Als ik op de site kijk lijkt het in ieder geval dichter op elkaar te zitten dan vorig jaar, wat een pluspunt is. Maar elders lees ik dat het weer de gehele zomer doorloopt.Donstil schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:40:
[...]
Ik had juist het idee dat het digitaal nu wel wat meer richting de E3 ging, alles is de komende week wel zo ongeveer toch?
Het naampje van het beestje maakt mij niet zo uit. E3 was voor mij altijd alle info en shows gewoon in één week in plaats verspreid over 1+ maand.Recon24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:46:
[...]
De E3 bestaat niet eens op het moment. Dus wat maakt het uit of er "Summer Game Fest", "E3" of whatever show als title staat?
Het zijn allemaal losse presentaties, dus heeft nog weinig met "E3" te maken. PlayStation heeft hun show later deze maand.
Het heet niet voor niets "Summer Game Fest". Gewoon hele zomer game nieuws, waarna we weer Gamescom krijgen enzo.Caayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Het naampje van het beestje maakt mij niet zo uit. E3 was voor mij altijd alle info en shows gewoon in één week in plaats verspreid over 1+ maand.
Dripfeeden is prima. 4 dagen lang gaming nieuws was ook wel overwhelming namelijk en nu krijgen velen games en platformhouders meer aandacht.
Het is ook prima. Ik heb alleen liever alles gewoon in één week. Ja het is een overload maar het heeft ook zijn voordelen.Recon24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:58:
[...]
Het heet niet voor niets "Summer Game Fest". Gewoon hele zomer game nieuws, waarna we weer Gamescom krijgen enzo.
Dripfeeden is prima. 4 dagen lang gaming nieuws was ook wel overwhelming namelijk en nu krijgen velen games en platformhouders meer aandacht.
Jij bent vrij om de dripfeed te prefereren, wat uiteraard ook zijn eigen voordelen heeft.
Beide hebben zo hun voor- en nadelen
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 10-06-2021 21:03 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:38
Moet zeggen show valt me niet tegen, zit technisch goed in elkaar, bekende lui aan het woord, stukje muziek etc. Het voelt tenminste als een show kon wel eens beter worden dan de E3 zelf.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja maar dat is die summer game fest, dat is dan weer niet de “E3”.Caayn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:52:
[...]
Als ik op de site kijk lijkt het in ieder geval dichter op elkaar te zitten dan vorig jaar, wat een pluspunt is. Maar elders lees ik dat het weer de gehele zomer doorloopt.
Dat maakt het idd wat onduidelijk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
Rift Apart launch trailer:
Hier ook pas dinsdag door vertraagde levering bij Allyourgames.EL-Nino-1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:31:
Nou zijn er zelfs ook al leveringsproblemen met de PS5 games, zojuist mail dat R&C bij mij pas dinsdag geleverd kan worden hierdoor
Jammer dat ze dit niet even aanpassen op de site, daar staat nog levering 11 juni.
Man Man Man, wat moet dit toch een kleurrijke spektakel worden op mijn OLED morgen.Chaoss schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:15:
Rift Apart launch trailer:
[YouTube: Ratchet & Clank: Rift Apart – Launch Trailer I PS5]
---------------------------
Sony gaat duidelijk voor de partnerships met nieuwe studio's, die ze (wie weet) naderhand overnemen.
Deviation Games signs with PlayStation to develop a new original IP: https://t.co/4geOpn9ds0 pic.twitter.com/yW9YfFgKWN
— PlayStation (@PlayStation) 10 juni 2021
[ Voor 34% gewijzigd door Recon24 op 10-06-2021 21:47 ]
Weer een nieuwe studio die partnered met PlayStation:
Dat is nummertje 3 alweer geloof ik? Goed alternatief voor studio acquisities blijkbaar
Honored to announce that PlayStation Studios is partnering with Dave Anthony, Jason Blundell and their incredibly talented team @deviationgames on a groundbreaking AAA new IP
— Hermen Hulst (@hermenhulst) 10 juni 2021
Dat is nummertje 3 alweer geloof ik? Goed alternatief voor studio acquisities blijkbaar
Een paar dagen geleden allebei besteld. 😎
Bleh, soort Bloodborne-ish game. Helemaal niets voor mij. Skip!
Nice om te zien dat ze nu toch wat onlogische dingen fixen in de UI. Mijn games staan eindelijk niet meer telkens compleet door mekaar. Ook goed dat nu je Installed de eerste tab is, en dan pas je hele Library.Twixie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:47:
[...]
Daarom dat je ze ook op laatste gebruik kan sorteren. Bij de PS5 is dat nu zelfs de default, ipv alfabetisch zoals bij de PS4. Erger me dood daaraan
Ok ik was al heel siked hiervoor als Souls-verslaafde maar dit ziet er uit als alles wat ik wil van een From Game!!! 22.01.22 wordt een mooie dag !
Wat een spel is Ratchet & Clank.
Dankzij de Hong Kong PSN store al even aan het spelen.
Realtime Pixar movie.is het.
Dual sense ook zeer goed btw
Nog een klein half jaartje
In de tussentijd kunnen we discussiëren in het welverdiende topic.
[Multi] Elden Ring
Net de intro gespeeld, er zou een waarschuwing bij moeten zitten wanneer je Ratchet kan besturen.RMX schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:13:
Wat een spel is Ratchet & Clank.
Je ziet het verschil gewoon niet tussen cutscenes of gameplay.
Wat ziet dit er belachelijk goed uit zeg, holy shit.
Was echt even wennen toen ik R&C opstartte, zat daarvoor een andere game te spelen. Idd ziet het er echt bizar goed uit, zo mooi 'dense', particles, raytracing, scherpte.
Tijdens de intro ook een mooie knipoog naar de eerdere delen, zoals die kleine stukjes die planeten van eerdere delen moeten voorstellen. Ik zag bv. Veldin. Ik voelde me net als toen ik als brugklasser het eerste deel op m'n PS2 speelde. Alleen ik was toen niet zo weggeblazen als nu door het visuele spektakel... Zo mooi dat deze franchise anno 2021 nog steeds meedoet aan de top.
Tijdens de intro ook een mooie knipoog naar de eerdere delen, zoals die kleine stukjes die planeten van eerdere delen moeten voorstellen. Ik zag bv. Veldin. Ik voelde me net als toen ik als brugklasser het eerste deel op m'n PS2 speelde. Alleen ik was toen niet zo weggeblazen als nu door het visuele spektakel... Zo mooi dat deze franchise anno 2021 nog steeds meedoet aan de top.
Ik heb geen PS5, maar volg R&C met interesse. Op de PS4 ook heel graag gespeeld. Wat ziet dit er fantastisch mooi uit zeg!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Holy crap wat ziet R&C er goed uit zeg. Hele toffe intro van de game. Ik had niet eens in de gaten dat ik kon gaan spelen 😊😂
Vraagje voor de degene die ratchet al hebben: is er nu ook een keuze voor de engelse taal of moet je alsnog hiervoor je ps5 systeemtaal veranderen?
Weet niet of dit mag, maar stel jullie willen een fysieke game hebben en je wilt niet afhankelijk zijn van PostNL op de dag van de release. Pak je dan een online pre order en laat je die dan leveren bij een filiaal zodat je de dag zelf bij openen van de winkel meteen de game op kan halen?
Oke oke ik beken, 21 januari ga ik vrij zijn voor elden ring, laat me, maar net als bij de ps5 toen, heb ik tot s'middags 4 uur gewacht op de levering, terwijl een maat van me 5 straten verderop hem om 1 uur al binnen had met dezelfde bus. Diezelfde maat neemt ook 21 januari vrij en dan gaan we een elden ring lan houden, vandaar.
Oke oke ik beken, 21 januari ga ik vrij zijn voor elden ring, laat me, maar net als bij de ps5 toen, heb ik tot s'middags 4 uur gewacht op de levering, terwijl een maat van me 5 straten verderop hem om 1 uur al binnen had met dezelfde bus. Diezelfde maat neemt ook 21 januari vrij en dan gaan we een elden ring lan houden, vandaar.
Volgens mij is dit allemaal naar eigen behoefte in te stellen, maar durf het niet te garanderen.Veertien14 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:13:
Vraagje voor de degene die ratchet al hebben: is er nu ook een keuze voor de engelse taal of moet je alsnog hiervoor je ps5 systeemtaal veranderen?
Laat je maat m bestellen dan, en ga m daar ophalenmxmemx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:17:
Heb ik over nagedacht, zul je dan zien is die bij hem om 4 uur hahapoor Leno schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:24:
[...]
Laat je maat m bestellen dan, en ga m daar ophalen
Exact! Ik dacht precies hetzelfde!Ace schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:42:
[...]
Je ziet het verschil gewoon niet tussen cutscenes of gameplay.
Jep, heb ik ook gedaan voor de nieuwe Ratchet & Clank. De winkel gaat pas om 10:00 open dus ik verwacht dan een berichtje dat ik hem gelijk op kan halen. PostNL is hier altijd aan het einde van de dag en dat doe ik mezelf niet meer aan. Ik doe het ook om nostalgische redenen want vind het ook leuk om ouderwets te snuffelen in een game winkelmxmemx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:17:
Weet niet of dit mag, maar stel jullie willen een fysieke game hebben en je wilt niet afhankelijk zijn van PostNL op de dag van de release. Pak je dan een online pre order en laat je die dan leveren bij een filiaal zodat je de dag zelf bij openen van de winkel meteen de game op kan halen?
[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 11-06-2021 09:15 ]
Geen idee, m'n ps5 staat op Engels. Wat me wel opviel was 'Croatische tekst' ergens bij de instellingen in R&C, wtf.. weet iemand wat dat moet voorstellen?Veertien14 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:13:
Vorige week een LG OLED 65 inch binnen gekregen en vanavond dan eindelijk beginnen aan de nieuwe Ratchet & Clank. Kan echt niet wachten, dit gaat er echt geweldig uit zien op een OLED.
pfff, eergisteren R&C besteld bij Coolblue en die zou vandaag bezorgd worden. Bestelstatus staat nog steeds op "inpakken"..... 
---update---
krijg net te horen dat het spel morgen zal worden geleverd....
---update---
krijg net te horen dat het spel morgen zal worden geleverd....
[ Voor 24% gewijzigd door TDB op 11-06-2021 11:31 ]
PSN: TDBtje
Ja, dat betekent dat je de tekst in het Kroatisch kunt instellen.Trishul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Geen idee, m'n ps5 staat op Engels. Wat me wel opviel was 'Croatische tekst' ergens bij de instellingen in R&C, wtf.. weet iemand wat dat moet voorstellen?
Nouja, ik denk eerlijk gezegd wel dat als je gewoon om 09:00 bij de MediaMarkt oid voor de deur staat, dat je m gelijk hebt..mxmemx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:26:
[...]
Heb ik over nagedacht, zul je dan zien is die bij hem om 4 uur haha
Jaloers, zit nog in een online training komende paar uur. Kan niet wachten om later deze middag te starten en me met de photomode te spelen.
Toch denk ik dat ik met Fidelity mode start.
Toch denk ik dat ik met Fidelity mode start.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jJ1BrNL4TVMXG6qt5jTQLVWg.jpg?f=user_large)
Nog een voordeel van zelf halen is dat je gelijk goede koffie kunt scoren
Maar ga hem pas vanavond spelen. Overdag is een oled bij mij niet zo fijn.
Ik ben vandaag vroeg klaar met werken maar de fietskoerier komt hier vanavond pas 
60fps + RT zal waarschijnlijk de modus worden waarin ik de game speel.
60fps + RT zal waarschijnlijk de modus worden waarin ik de game speel.
Dat je kan wachten.
Ik zou zelf mijn kamer verduisteren en gelijk dat ding opstarten.
Het is dat ik moet werken, anders had ik het wel geweten.
Ik zou zelf mijn kamer verduisteren en gelijk dat ding opstarten.
Het is dat ik moet werken, anders had ik het wel geweten.
Dit bericht Coolblue mij nu:
Het is zo met pre-orders dat hij op de release dag wordt verzonden. Dus vandaar dat hij vandaag verzonden wordt.
Volgens mij iemand bij de helpdesk die het niet snapt.
Het is zo met pre-orders dat hij op de release dag wordt verzonden. Dus vandaar dat hij vandaag verzonden wordt.
PSN: TDBtje
Zijn er nog Tweakers (@Kalder) die de PS5 versie hebben gespeeld van Final Fantasy VII Remake? Ik heb gisteren ruim een uurtje de uitbreiding van Yufie gespeeld.
De graphics mode is erg fraai (bv de hoeveelheid detail in de cape van Yufie). Jammergenoeg kan je geen motion blur uitzetten. Vanwege de snelle camerawisselingen is deze modus voor mij onspeelbaar, helaas. Camerasnelheid heb ik aangepast naar minder intens en toch is het merkbaar choppy. Andere spellen vind ik dan een stuk beter speelbaar op 30fps. De performance mode is daarentegen erg soepel en is eigenlijk de enige voor mij speelbare stand.
Na een uurtje vond ik het wel mooi geweest en kon ik de stem van Yufie eigenlijk niet meer verdragen. So far heb ik nou niet echt het gevoel dat het iets toevoegt aan het ijzersterk geheel van FF VII Remake. Ik ben wel van plan het verder te spelen.
Wat betreft Death Stranding ben ik wel blij dat er een PS5 versie komt. Ik heb er pas een uur of 3,5 inzitten dus die kan voorlopig on hold. @Erapaz wellicht de moeite waard om deze te spelen na Jedi?
De graphics mode is erg fraai (bv de hoeveelheid detail in de cape van Yufie). Jammergenoeg kan je geen motion blur uitzetten. Vanwege de snelle camerawisselingen is deze modus voor mij onspeelbaar, helaas. Camerasnelheid heb ik aangepast naar minder intens en toch is het merkbaar choppy. Andere spellen vind ik dan een stuk beter speelbaar op 30fps. De performance mode is daarentegen erg soepel en is eigenlijk de enige voor mij speelbare stand.
Na een uurtje vond ik het wel mooi geweest en kon ik de stem van Yufie eigenlijk niet meer verdragen. So far heb ik nou niet echt het gevoel dat het iets toevoegt aan het ijzersterk geheel van FF VII Remake. Ik ben wel van plan het verder te spelen.
Wat betreft Death Stranding ben ik wel blij dat er een PS5 versie komt. Ik heb er pas een uur of 3,5 inzitten dus die kan voorlopig on hold. @Erapaz wellicht de moeite waard om deze te spelen na Jedi?
Ikzelf sla denk ik de Yufie episode over, heb een klein deel gezien van iemand die aan het streamen was en vond het allemaal veel te girly (nog 10 keer erger dan FF7R al was)... Heb de PS5 versie van FF7R ook nog niet gespeeld, weet niet of ik die nog ga spelen heb het spel uitgespeeld en dat vind ik meestal wel genoeg, ik ga in ieder geval niet de platinum halen aangezien ik niet erg sterk ben met de gevechten van de game en hem altijd op easy heb staan.wilmundo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
Zijn er nog Tweakers (@Kalder) die de PS5 versie hebben gespeeld van Final Fantasy VII Remake? Ik heb gisteren ruim een uurtje de uitbreiding van Yufie gespeeld.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
@wilmundo wil ik zeker binnenkort gaan doen, nog 2 boss fights en dan Squadrons tussendoor en dan inderdaad Death Stranding of God of War.
Het lijkt wel werken dat gamen, heb gelukkig een trello bordje om het allemaal bij te houden
Het lijkt wel werken dat gamen, heb gelukkig een trello bordje om het allemaal bij te houden
@Kalder Ik keek even snel op YT hoe je nou precies de PS5 versie kan unlocken. Zag toen ook video's van de gamethrough van Yufie. De meeste zaten rond 3 uur. Als ik zeg op 1/3 zit, dan vind ik de vooruitzichten niet best
. Ik heb ook geen zin om het spel opnieuw te spelen. Misschien dat een keer een chapter opnieuw ga proberen, maar ik vind het na 1 keer spelen meestal ook genoeg. Ook al ben ik fan van FF7, ik hoef er geen platinum voor.
@Erapaz: haha, ik snap wat je bedoelt. Voor jou is het relaxed dat GoW de upgrade al heeft ontvangen. Duurt Death Stranding langer, kan je lekker aan de slag met GoW.
@Erapaz: haha, ik snap wat je bedoelt. Voor jou is het relaxed dat GoW de upgrade al heeft ontvangen. Duurt Death Stranding langer, kan je lekker aan de slag met GoW.
Ja, maar aan de andere kant krijgt Jedi deze zomer waarschijnlijk nog een PS5 upgrade, en TLOU2 heeft er ook eentje gehad, beide al uitgespeeld...wilmundo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:32:
@Kalder Ik keek even snel op YT hoe je nou precies de PS5 versie kan unlocken. Zag toen ook video's van de gamethrough van Yufie. De meeste zaten rond 3 uur. Als ik zeg op 1/3 zit, dan vind ik de vooruitzichten niet best. Ik heb ook geen zin om het spel opnieuw te spelen. Misschien dat een keer een chapter opnieuw ga proberen, maar ik vind het na 1 keer spelen meestal ook genoeg. Ook al ben ik fan van FF7, ik hoef er geen platinum voor.
Gelukkig heb ik rolluiken.D. Ninjai schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:03:
[Afbeelding]
Nog een voordeel van zelf halen is dat je gelijk goede koffie kunt scoren
Maar ga hem pas vanavond spelen. Overdag is een oled bij mij niet zo fijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik denk dat de PS5 3 mogelijke dilemma's opwerpt:Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:34:
[...]
Ja, maar aan de andere kant krijgt Jedi deze zomer waarschijnlijk nog een PS5 upgrade, en TLOU2 heeft er ook eentje gehad, beide al uitgespeeld...
-wel geen disc;
-wel geen graphic modus;
-wel niet wachten op een PS5 upgrade als deze niet is aangekondigd.
Ik heb GoW, TLOU2 en Horizon gewoon op 30fps gespeeld. Mijn speelplezier is er niet minder om geweest, want toentertijd was er niet beter, al is het wel prettig als developers gewoon aangeven dat ze werken aan een update. Weet ik eenmaal dat er een upgrade komt, dan ben ik eventueel bereid te wachten, zoals met The Witcher 3 en nu met Death Stranding. Aan de andere kant wil ik wel iets te spelen hebben. Wellicht een uitstapje maken naar Days Gone for the time being.
Je hebt sowieso nog leuke spellen op de planning staan, dus dat gaat helemaal goedkomen met werken
Bah!! PostNL heeft nog niets ontvangen van MediaMarkt, dat word dus geen R&C vandaag
, hopelijk morgen.
Ik ben vandaag ook al meerdere keren naar de brievenbus beneden gelopen maar tot nu toe zonder succes. Ach, zo blijf ik in elk geval in beweging en bovendien heb ik nog genoeg werk te doen..Kalder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:44:
Bah!! PostNL heeft nog niets ontvangen van MediaMarkt, dat word dus geen R&C vandaag, hopelijk morgen.
Whut? Ding hadden ze gister moeten versturen.. waarom pre-order je het anders?TDB schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:07:
Dit bericht Coolblue mij nu:
Heb 'm zelf bij Intertoys besteld en voor de zekerheid effe gevraagd wat ze daar doen maar benadrukte daar dat releasedatum=leverdatum. Had 'm vanochtend netjes binnen.
Alleen snappen ze bij Intertoys weinig van inpakken. Spel zat in een doos waar er zeker nog 10 bij konden! En het gratis NERF ding kwam in een apart doosje waar er ook nog een paar bij konden...
Ben blij dat ik de digitale versie gekocht heb, kon meteen om 00:01 starten met de game. De disc versie koop ik ook nog later. Ja dat klinkt raar, maar R&C is gewoon een bijzondere franchise voor mij, vandaar dat ik die ook op disc wil hebben. Vind het jammer dat er weer geen steelbook is van R&C.
Verwijderd
Sowieso jammer dat er ook geen Special edition of iets van is... Bij dit soort games wil ik altijd de SE versie. Maar helaas...Trishul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:24:
Ben blij dat ik de digitale versie gekocht heb, kon meteen om 00:01 starten met de game. De disc versie koop ik ook nog later. Ja dat klinkt raar, maar R&C is gewoon een bijzondere franchise voor mij, vandaar dat ik die ook op disc wil hebben. Vind het jammer dat er weer geen steelbook is van R&C.
De postbode heeft R&C net afgeleverd. Ongelooflijk dat ik nu gewoon 25 min moet wachten op het kopiëren... 30-40 MB/s gaat het zo te zien... heel bizar dat dit nog steeds een ding is
Nog meer mensen die R&C bij Bol hebben besteld? Heb sinds gisteren een T&T code, maar deze geeft nog altijd geen aangewezen datum/tijdvak. Hoop wel dat die vandaag nog komt eigenlijk
Verwijderd
Dan had je hem digitaal moeten kopen ;-) Lasers hebben nou eenmaal de maximum snelheid bereikt. Vergeet niet dat de disc een medium is wat al 40 jaar oud is.yinx84 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:38:
De postbode heeft R&C net afgeleverd. Ongelooflijk dat ik nu gewoon 25 min moet wachten op het kopiëren... 30-40 MB/s gaat het zo te zien... heel bizar dat dit nog steeds een ding is
Verwijderd
Ja, ik heb hem al binnen.Thrawni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:40:
Nog meer mensen die R&C bij Bol hebben besteld? Heb sinds gisteren een T&T code, maar deze geeft nog altijd geen aangewezen datum/tijdvak. Hoop wel dat die vandaag nog komt eigenlijk
Nahja, die 25 min heb ik wel over voor 15 euro verschilVerwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Dan had je hem digitaal moeten kopen ;-) Lasers hebben nou eenmaal de maximum snelheid bereikt. Vergeet niet dat de disc een medium is wat al 40 jaar oud is.
Bij mij gaven ze überhaupt geen T&T omdat het een pakketje is dat door de brievenbus kan..Thrawni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:40:
Verwijderd
Een pakketje door de brievenbus (brievenbus pakket) heeft ook altijd een T&TBao_mi1 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:46:
[...]
Bij mij gaven ze überhaupt geen T&T omdat het een pakketje is dat door de brievenbus kan..
Ik krijg in dit topic vandaag spontaan flashbacks naar 1219 november vorig jaar
.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 11-06-2021 14:26 ]
Tussen al het R&C gweld in: ooOOoOH! it's reaal!
Ik denk dat het qua Graphics Demon's Souls niet evenaart maar dat boeit niet. Art style is prachtig. Can't wait.
Niet 19 november?Twixie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:49:
Ik krijg in dit topic vandaag spontaan flashbacks naar 12 november vorig jaar.
Ik speel nu nog met de witte plus een zwarte PS4 controller, maar de volgende PS5 controller wordt zeker een zwarte, past mooi bij de zwarte covers die er op zittenbenitostyle schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:59:
[YouTube: Unboxing PS5 Cosmic Red & Midnight Black DualSense Controllers!]
Een paar dagen geleden allebei besteld. 😎
Ja ja, en als hij er wel ligt leg je hem zeker opzij omdat je nog genoeg werk te doen hebtBao_mi1 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Ik ben vandaag ook al meerdere keren naar de brievenbus beneden gelopen maar tot nu toe zonder succes. Ach, zo blijf ik in elk geval in beweging en bovendien heb ik nog genoeg werk te doen..
Ik zie toevallig op Coolblue dat ik met een '10 euro persoonlijke korting' Ratchet & Clank voor 59,99 ipv 69,99 kan kopen. Misschien omdat ik vorige maand Returnal ook heb gekocht en die ook na 3 weken 10 euro goedkoper werd?
Mocht iemand hem voor die prijs willen hebben, let me know, ik wacht anders zelf wel op een Marktplaats/V&A-dealtje voor 30 euro aangezien ik nog een flinke backlog heb
Edit: Ik weet nog steeds niet hoe deze korting precies was geactiveerd, maar hij is inmiddels gebruikt voor een Tweaker en de game is weer 69,99 in mijn account
Mocht iemand hem voor die prijs willen hebben, let me know, ik wacht anders zelf wel op een Marktplaats/V&A-dealtje voor 30 euro aangezien ik nog een flinke backlog heb
Edit: Ik weet nog steeds niet hoe deze korting precies was geactiveerd, maar hij is inmiddels gebruikt voor een Tweaker en de game is weer 69,99 in mijn account
[ Voor 16% gewijzigd door MacorgaZ op 11-06-2021 17:02 ]
Bambu Lab P1S Combo
Doh! Ik had rap de datum gegoogled en natuurlijk compleet over het hoofd gezien dat wij een weekje langer moesten wachten
Elden Ring was totaal aan mij voorbij gegaan maar aan de gameplay te zien is het vergelijkbaar met Dark Souls? Niks voor mij, een chimpansee die een controller met z'n tong bestuurt is beter in die games dan ik.
Het zou fijn zijn als je games gewoon kon downloaden zonder dat je ze direct aanschaft. Maar gelukkig is het maar een half uurtje installeren dus dat is wel te overzienyinx84 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:38:
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:39:
Elden Ring was totaal aan mij voorbij gegaan maar aan de gameplay te zien is het vergelijkbaar met Dark Souls? Niks voor mij, een chimpansee die een controller met z'n tong bestuurt is beter in die games dan ik.
Dergelijke games zijn ook niet aan mij besteed. Maar ik kijk wel meer uit naar Black Myth: Wukong. Geen idee of dat net zo pittig wordt als deze maar de stijl spreekt mij meer aan en lijkt meer next-gen gezien er honderden vijanden op je af kunnen komen.
Heb je ze ooit geprobeerd?Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:39:
Ik dacht ook dat hardcore games niks voor mij waren. Veel te moeilijk. Ik speel de meeste games lekker op easy. Realiteit is dat het veel genuanceerder ligt, als je de verkeerde afslag neemt wordt je genadeloos afgeslacht. Maar dan weet je voor de volgende keer dat je daar nog niet naar toe moest gaan. Ik durf zelfs te stellen dat de games eigenlijk helemaal niet zo moeilijk zijn als het lijkt. Het moeilijke is dat je veel zelf moet uitzoeken, of je gebruikt youtube voor de route/builds en hoe je bosses moet verslaan. Ja je gaat nog steeds vaak dood, maar je kan best aardige progress maken. Misschien dat na 100x sterven je een ander gevoel krijgt bij doodgaan in een game (bij andere games voelt het vervelender).
Ik haal heel veel lol uit bloodborne ook al speel ik het op easy (youtube voor tips). DeS, DS trilogy en Sekiro staan ondertussen op mijn wishlist
Verwijderd
Waarom zou je dat willen als je hem toch niet koopt?Caayn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Het zou fijn zijn als je games gewoon kon downloaden zonder dat je ze direct aanschaft. Maar gelukkig is het maar een half uurtje installeren dus dat is wel te overzien
Zodat je ook fysieke games kan "preloaden".Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:06:
[...]
Waarom zou je dat willen als je hem toch niet koopt?
Verwijderd
Ahh zo. Nou ja bij mij stond hij er in 10 minuten inclusief patch op. Dus veel toegevoegde waarde heeft dat niet.
Met de compressie technieken van de Playstation 5 zijn de games sowieso niet groot. Waardoor je weinig hoeft installeren.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2021 15:17 ]
Preloaden zonder aanschaf zal er nooit komen, dat geeft een risico voor Sony. Stel dat ooit iemand weer eens een slimme hack vindt om preloaded games te activeren, dan staat in een keer de hele games library van Sony open..
[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 11-06-2021 15:14 ]
Voor zo'n hack heb je preloaden niet nodig. Als ze het niet doen is bandbreedte eerder een reden dan security.WaterFire schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:14:
[...]
Preloaden zonder aanschaf zal er nooit komen, dat geeft een risico voor Sony. Stel dat ooit iemand weer eens een slimme hack vindt om preloaded games te activeren, dan staat in een keer de hele games library van Sony open..
offtopic:
Daarnaast is fysieke games preloaden al mogelijk bij de concurrent
Er is bij de geluidsinstellingen een keuze voor Engelse Audio: aan/uit. Ik heb aan gekozen en krijg toch Nederlandstalige audio. Iemand die weet hoe dit komt? Of moet dan toch de systeemtaal naar engels gezet worden?Veertien14 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:13:
Verwijderd
Je moet de game opnieuw starten als je daar een wijziging in doet.botech schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Er is bij de geluidsinstellingen een keuze voor Engelse Audio: aan/uit. Ik heb aan gekozen en krijg toch Nederlandstalige audio. Iemand die weet hoe dit komt? Of moet dan toch de systeemtaal naar engels gezet worden?
Ok, nu werkt hetVerwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Je moet de game opnieuw starten als je daar een wijziging in doet.
Klinkt toch stulkken beter
Verwijderd
Ahh dat statement wilde je even maken hier :-)Caayn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:27:
[...]
offtopic:
Maar niet nodig toch, de games zijn veel kleiner bij de ps5. Dus de installatietijd is minimaal. En Ratchet and clank kan je alleen op de PS5 spelen :-)
Als jij daar beter van slaapt dan wilde ik dat statement makenVerwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Ahh dat statement wilde je even maken hier :-)
Maar niet nodig toch, de games zijn veel kleiner bij de ps5. Dus de installatietijd is minimaal. En Ratchet and clank kan je alleen op de PS5 spelen :-)
Edit:
offtopic:
Mocht het je helpen:
- Ik vindt het jammer dat de XSX|S geen 1GB/s USB poort heeft zoals de PS5.
- Ik vindt Sony's strategie van een disc en een discless SKU met verder identieke specs beter dan MS' strategie met twee SKUs met verschillende specs.
- Ik vindt het jammer dat de XSX}S maar één expansion slot heeft (zelfde geldt voor de PS5, maar daar ben je straks mogelijk wat vrijer qua capaciteit).
- Ik vindt het jammer dat de voet niet van de XSX af kan als hij horizontaal ligt.
- Ik vindt het jammer dat MS vooral focus lijkt te hebben op multiplayer. Sea of thieves (bijv) doet mij niks en Gears Hivebusters laat mij zien dat ze instaat zijn om een meer dan prima singleplayer te bouwen.
- Hype/enthousiasme die ik voor Halo heb is puur en alleen vanwege voorgaande titels. 343i, de huidige studio achter Halo, vindt ik waardeloos.
- Ik ben geen fan van de cross-gen belofte die MS heeft gedaan.
- Etc.
Allemaal punten die ik eerder eens aangestipt heb, in het xbox topic of op de frontpage
Mocht het je helpen:
- Ik vindt het jammer dat de XSX|S geen 1GB/s USB poort heeft zoals de PS5.
- Ik vindt Sony's strategie van een disc en een discless SKU met verder identieke specs beter dan MS' strategie met twee SKUs met verschillende specs.
- Ik vindt het jammer dat de XSX}S maar één expansion slot heeft (zelfde geldt voor de PS5, maar daar ben je straks mogelijk wat vrijer qua capaciteit).
- Ik vindt het jammer dat de voet niet van de XSX af kan als hij horizontaal ligt.
- Ik vindt het jammer dat MS vooral focus lijkt te hebben op multiplayer. Sea of thieves (bijv) doet mij niks en Gears Hivebusters laat mij zien dat ze instaat zijn om een meer dan prima singleplayer te bouwen.
- Hype/enthousiasme die ik voor Halo heb is puur en alleen vanwege voorgaande titels. 343i, de huidige studio achter Halo, vindt ik waardeloos.
- Ik ben geen fan van de cross-gen belofte die MS heeft gedaan.
- Etc.
Allemaal punten die ik eerder eens aangestipt heb, in het xbox topic of op de frontpage
Komt goed uit, want ik heb er sinds launch eentje staanEn Ratchet and clank kan je alleen op de PS5 spelen :-)
[ Voor 59% gewijzigd door Caayn op 11-06-2021 16:18 ]
Ik zag het, geen idee wat nederlanders met croatische tekst moeten.Trishul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Geen idee, m'n ps5 staat op Engels. Wat me wel opviel was 'Croatische tekst' ergens bij de instellingen in R&C, wtf.. weet iemand wat dat moet voorstellen?
Game inmiddels ook binnen. Wil het systeemmenu graag op NL houden terwijl ik spellen wel in originele taal wil.
Issue met ratchet uit ps+ collectie was dat deze alleen NL was en je systeemtaal moest veranderen om origenele audio te krijgen. Ook geen wereldprobleem, maar toch.
Verwijderd
Er zit een bug in het spel als je 120hz aan hebt staan in je console en de prestaties +RT modus selecteert:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Voor nu is de oplossing om 120hz in je console uit te zetten.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Voor nu is de oplossing om 120hz in je console uit te zetten.
Voorlopig doe ik het nog effe met een 1080p scherm i.c.m. de PS5, welke setting is dan het 'beste' te kiezen?
Als ik het rijtje zie dan zou ik Performance Mode RT zeggen, maar wie weet zie ik iets over het hoofd en doet de PS5 een trucje voor een 1080p scherm is is Fidelity Mode weer beter.
Als ik het rijtje zie dan zou ik Performance Mode RT zeggen, maar wie weet zie ik iets over het hoofd en doet de PS5 een trucje voor een 1080p scherm is is Fidelity Mode weer beter.
- Performance Mode: 60 frames per second. 4K resolution.
- Performance Mode RT: 60 frames per second. Lower resolution. Features ray-tracing, adjusted lighting, VFX, and screen density.
- Fidelity Mode: 30 frames per second. 4K resolution. Features ray-tracing, enhanced lighting, additional VFX, and higher screen density.
[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 11-06-2021 16:20 ]
Performance Mode RTschaapiej schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:17:
Voorlopig doe ik het nog effe met een 1080p scherm i.c.m. de PS5, welke setting is dan het 'beste' te kiezen?
Als ik het rijtje zie dan zou ik Performance Mode RT zeggen, maar wie weet zie ik iets over het hoofd en doet de PS5 een trucje voor een 1080p scherm is is Fidelity Mode weer beter.Edit: dit is uiteraard voor R&C
- Performance Mode RT: 60 frames per second. Lower resolution. Features ray-tracing, adjusted lighting, VFX, and screen density.
- Fidelity Mode: 30 frames per second. 4K resolution. Features ray-tracing, enhanced lighting, additional VFX, and higher screen density.
60FPS + Ray Tracing + Downsampling van 1440p(?)
Verwijderd
Ik weet nog wel dat je op de ps4 pro een bepaalde setting had voor 1080p schermen. Dat hij de game in een hogere resolutie renderd en dan downscaled. Waardoor je een beter beeld had. Geen idee of die optie aanwezig is op de ps5. Zou dan in de instellingen te vinden zijn van je console.schaapiej schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:17:
Als ik het rijtje zie dan zou ik Performance Mode RT zeggen, maar wie weet zie ik iets over het hoofd en doet de PS5 een trucje voor een 1080p scherm is is Fidelity Mode weer beter.Edit: dit is uiteraard voor R&C
Ja de ps5 zal de hogere resolutie downsamplen naar jouw tv resolutie en ziet het er iets scherper uit dan een native 1080p beeld. Maar tenzij je op je tv zit ga je dat niet heel erg zien. En 60fps zie en voel je meteen. En de 60fps rt modus zie je ook nog eens de raytracing.schaapiej schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:17:
Ik persoonlijk ga voor 60fps rt modus. Ook gedaan in spiderman/miles morales en damn wat was dat strak!
Beste van alle werelden.
~1440p en een stabiele( meestal) 60fps en raytracing is win win win!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
- Chaoss
20 uur start er een livestream van Tribeca Games, waarschijnlijk krijgen we daar meer beelden / info van Kena Bridge of Spirits te zien:
- Chaoss
DF performance vs Quality vs Performance RT analyze van Rift Apart:
Ik kan standaard alleen uit Performance mode en default in de PS5 setting kiezen. Jullie hebben het over RT? Is dat in een game in te stellen ?
[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 11-06-2021 18:48 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat zit in de game zelfbackupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:47:
Ik kan standaard alleen uit Performance mode en default in de PS5 setting kiezen. Jullie hebben het over RT? Is dat in een game in te stellen ?
Thx. Is het dan wel aan te raden om performance setting aan te zetten de PS5 settings of die op game default te laten staan?
Wat je wil. In r&c kan ik prima leven met 30fps als ik daarvoor vette graphics kan krijgen. Maar dat moet je helemaal zelf wetenbackupdevice schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:51:
[...]
Thx. Is het dan wel aan te raden om performance setting aan te zetten de PS5 settings of die op game default te laten staan?
Ok. Dus voor mooie graphics laat je dat standaard staan, voor hogere FPS , bijv met racen, ga je voor performance mode418O2 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Wat je wil. In r&c kan ik prima leven met 30fps als ik daarvoor vette graphics kan krijgen. Maar dat moet je helemaal zelf weten
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/9O3ZfMPbqpOoEiKI1bAaOdw3.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/sC8KmXupuv1NsZIz59unBmpE.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/OCWGlhVGfM3un3XvJuYmiDLy.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/I77HPAgNXjpRsxgBPTfb1nOZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ya54A23Bvq4ylHREBBJhCeqw.jpg?f=fotoalbum_medium)