Jarenlang voor de gek gehouden? Care to explain?Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:57:
[...]
Vóór ik het spel kocht had ik een hoog verwachtingspatroon, bleek toch totaal anders dan deel 1 en helemaal hoe Naugty Dog ons jarenlang voor de gek heeft gehouden.
Maar heb je mijn post dan ook helemaal gelezen? Bol doet niet moeilijk als de seal weg is en er is geen DLC aanwezig.FrankoNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Bij de voorwaarden staat dat bol games uit de seal niet accepteert als retour.
Daarnaast heb ik ook een keer een game retour gestuurd wat vol met bugs zat. Was volgens mij een Lego-game. Hierdoor niet uitspeelbaar. Ondanks dat ik de DLC had gebruikt, hebben ze hem retour moeten nemen. Geen probleem, puur weten wat je rechten zijn.
Als een game niet voldoet aan de beschrijving of wat je er van mag verwachten (cyberpunk op consoles) dan heb je inderdaad een grond om hem terug te sturen. Dat is dan wel op basis van non-conformiteit, niet het retourrecht.Orangelights23 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Maar heb je mijn post dan ook helemaal gelezen? Bol doet niet moeilijk als de seal weg is en er is geen DLC aanwezig.
Daarnaast heb ik ook een keer een game retour gestuurd wat vol met bugs zat. Was volgens mij een Lego-game. Hierdoor niet uitspeelbaar. Ondanks dat ik de DLC had gebruikt, hebben ze hem retour moeten nemen. Geen probleem, puur weten wat je rechten zijn.
Hoe dan ook. Dat Bol niet moeilijk doet is mooi, maar weet dat ze het terugsturen van een game uit seal kunnen weigeren.
10-15 uur lijkt me zonder echt te rushen, R&C 2016 duurde het verhaal ook ongeveer zo lang. Wil je hem op 100% krijgen dan moet je over het algemeen een 2e playthrough doen omdat je niet uitkomt met upgraden/aanschaffen van alle wapens en andere accessoires. Deze gaat er zeker komen voor mij, heb alleen teveel backlog op het moment die ook nog eens lijkt te groeienCyBeRSPiN schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:00:
10u/15u voor zo'n game? Is dat echt de tijd waarin iedereen het hier uitspeelt? Dan zit je volcontinue te rushen en enkel te werken naar het volgende level? Dan geniet je er toch ook niet zo van?
Een avondje bios voor een film van 1,5u is in verhouding duurder.
Nou sorry dat ik t vraag hoor, maar ik ben dan echt wel benieuwd naar jouw eisen en wat je dan écht verwacht van een game en hoe hoog je de lat hebt gelegdVerwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:50:
[...]
TLOU 2 heb ik meerdere keren uitgespeeld, maar daarna heb ik ook mijn verwachtingspatroon drastisch bijgesteld
Ik merk wel dat ik steeds minder geneigd ben om blind 50+ euro voor iets neer te leggen ja. Enerzijds omdat ik een grote backlog met hele mooie games heb en ook omdat je gewoon heel veel bespaart door nét even iets oudere games te spelen. Ik kan ook niet altijd wachten -ik noem maar wat- een Bloodborne 2, Dark Souls 4 of GTA 6 zou ik bij release kopen, maar er zijn ook gewoon heel veel indie-games die voor 20 a 30 euro heel erg lang leuk vermaak geven. Steun je ook nog de wat kleinere partijen. Omdat je -willekeurig voorbeeld- Ubisoft of EA sommige concepten echt van te voren uit ziet melken (een preorder special digital ultimate plus edition voor 120 euro enzo en dan krijg je er wat nietszeggende DLC of een paar skins of "speciale wapens" bij) dan gaat dat wel tegen mijn principes in en is de goodwill weg om dat soort praktijken te steunen.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Wil je dan voor geen enkel spel meer dan 20 euro betalen?
Maar neemt niet weg dat R&C wel zeker hoog op mijn lijstje staat. Alleen niet voor de hoofdprijs: 70/15 = zo'n 5 euro per uur. Laat ik optimistisch doen: 35 uur gameplay. Dan is het 2 euro per uur. Ik doe nu al 50 uur met Nioh 2 (voor 25 euro op Marktplaats). Daar ga ik nog zeker wel 100 uur instoppen en dan komt dat spel op 25/150 = 17 cent per uur. Dat is ruim 12x goedkoper.
Misschien ben ik te gierig of te kritisch.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ja, dat is ook waar. Vandaar ook de keuze voor de PS5 disc versieschaapiej schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Eens! Veel geld voor een paar uurtjes, maar aan de andere kant; als het 10 uurtjes vol fun is dan is het voor mij prima. Heb 'm net besteld bij Intertoys voor €70 (met Nerf gun voor m'n zoontje haha). Zodra ik 'm heb uitgespeeld gaat ie op V&A dus dan is het onderaan de streep helemaal prima!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
@Verwijderd. Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Als voorbeeld vind vind ik RDR2 echt geen hol aan en de grootste teleurstelling in mijn gamegeschiedenis, maar ik kan niet ontkennen dat die game een waar kunstwerk is. Zoveel detail en technische hoogstandjes zitten in die game. Die game ademt sfeer en kwaliteit. Wat mij betreft doet TLOU2 daar nog een schep boven op. Wellicht is het verhaal ruk of vind je de gameplay niks, maar dat de kwaliteit van de allerhoogste plank is, is eigenlijk bijna een feit. Wat mij betreft komt er echt geen game in de buurt van de kwaliteit en intensiteit van TLOU2. De game vond ik te lang duren en voelde gerekt, maar het was me wel een ervaring.poor Leno schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Nou sorry dat ik t vraag hoor, maar ik ben dan echt wel benieuwd naar jouw eisen en wat je dan écht verwacht van een game en hoe hoog je de lat hebt gelegd
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 09-06-2021 11:39 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat wen review voor ratchet en clank zeg goed cijfers, maar ik ben ook aan het twijfelen, door die prijsstijging naar 80 euro van de games twijfel ik veel meer dan toen ze nog 70 waren terwijl het toch maar een tientje verschilt.
Maar verwacht niet snel een prijsdaling bij deze game, godfall bijvoorbeeld is in de sale een keer 10 euro gezakt maar staat nu ook gewoon nog voor 80 te koop in de store na maanden na launch... onbegrijpelijk gezien die game zulke matige cijfers heeft gekregen.
En nee ik wil geen discs kopen voordat iedereen daar weer over begint:) ik wil alles gewoon kunnen aanklikken en niet steeds heen en weer lopen naar mijn playstation.
Maar verwacht niet snel een prijsdaling bij deze game, godfall bijvoorbeeld is in de sale een keer 10 euro gezakt maar staat nu ook gewoon nog voor 80 te koop in de store na maanden na launch... onbegrijpelijk gezien die game zulke matige cijfers heeft gekregen.
En nee ik wil geen discs kopen voordat iedereen daar weer over begint:) ik wil alles gewoon kunnen aanklikken en niet steeds heen en weer lopen naar mijn playstation.
[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 09-06-2021 11:48 ]
Playstation 5
Niet helemaal eerlijke vergelijkingen. Ja de games waren vroeger ook duur, maar de afzetmarkt was veel kleiner en nog niet zo ingeburgerd als nu. Ik vind het bij deze game wel een punt bereiken dat ik toch afvraag of ik de volle mep wil doen. Overigens heeft deze game ook gewoon een extra editie voor 10 euro meer die die 10 euro extra gewoon echt niet waard is.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Maar als je het nou eens in perspectief zet, een super nintendo game was destijds tussen de 129 en 179 gulden. Meeste super nintendo games waren binnen 2 uur uit te spelen. (uitzonderingen zoals zelda daargelaten). Nu krijg je sowieso veel langere games, die ook veel arbeidsintensiever zijn om te maken. Al die pracht en praal heb je een enorm team nodig om een dergelijke game te maken. Dus je krijgt zoveel meer waar voor je geld dan vroeger. 15 uur daarnaast vind ik niet heel kort, veel action adventures duren vaak zo lang. Tuurlijk het is geen rpg met 40 of 80 uur, maar daar is de game ook niet naar. Het gaat er uiteindelijk om dat je die 15 uur jezelf vermaakt toch?
Meeste games die veel langer duren worden vaak opgevuld met saaie side missies, of 100 collectables die je ergens moet vinden in de open wereld etc. Als je de verhaal lijn van een open wereld game alleen volgt dan ben je ook niet langer dan 10 a 15 uur bezig. Kijk naar Watch dogs legion: https://howlongtobeat.com/game?id=68237 Main story duurt 17 uur. De rest van de side missies vind ik redelijk saai en is er alleen maar ingestopt om de game langer te maken.
Natuurlijk, 15 uur is aardig en helemaal niet slecht of zo, maar dit is niet anders dan jaren terug. Er is verder ook helemaal geen reden gegeven waarom ze nu ineens niet meer voor hetzelfde bedrag kunnen ontwikkelen. Gaming is de laatste jaren alleen maar groter geworden. En de meeste games waren eerst 64, niet 69. Dus deze game is eigenlijk 15 euro duurder dan de vorige generatie. Ik vind het een behoorlijke verhoging. 23% erbij is best flink.
Je kunt verder sidemissions en collectibles saai vinden, maar de laatste jaren zijn devs ook gaan beseffen dat ze niet meer wegkomen met 100 duiven te verstoppen in een gamewereld, het moet wel iets zijn wat nog toegevoegde waarde heeft. Het zijn cutscenes, er zit verhaal in, er zit lore achter, etc. Een game die je leuk vind, daar ga je toch wel al die extra dingen doen. Zeker bij Watchdogs is het verhaal niet de reden dat je de game speelt, het is meer de sandbox. R&C is gewoon een lineare game, dus dan is het al een stuk anders.
Ze bereiken bij mij in ieder geval het punt dat ik wat beter ga nadenken welke games ik bij launch wil en welke ik toch even oversla. Zeker bij games waarvan ik niet zeker weet of ik het wel interessant vind, ga ik niet zomaar 80 euro op tafel leggen. Misschien dat bij anderen dit getal op 100 euro ligt, maar ik ben de laatste tijd wat kritischer geworden in wat ik nieuw wil hebben en wat niet.
Hoop terechte punten. Maar vooral ook, binnen hoeveel tijd is de game afgeprijsd te vinden? Sommige zijn 2 a 3 weken later al €40 (even marktplaats buiten beschouwing gelaten).Martinspire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:49:
[...]
Niet helemaal eerlijke vergelijkingen. Ja de games waren vroeger ook duur, maar de afzetmarkt was veel kleiner en nog niet zo ingeburgerd als nu. Ik vind het bij deze game wel een punt bereiken dat ik toch afvraag of ik de volle mep wil doen. Overigens heeft deze game ook gewoon een extra editie voor 10 euro meer die die 10 euro extra gewoon echt niet waard is.
Natuurlijk, 15 uur is aardig en helemaal niet slecht of zo, maar dit is niet anders dan jaren terug. Er is verder ook helemaal geen reden gegeven waarom ze nu ineens niet meer voor hetzelfde bedrag kunnen ontwikkelen. Gaming is de laatste jaren alleen maar groter geworden. En de meeste games waren eerst 64, niet 69. Dus deze game is eigenlijk 15 euro duurder dan de vorige generatie. Ik vind het een behoorlijke verhoging. 23% erbij is best flink.
Je kunt verder sidemissions en collectibles saai vinden, maar de laatste jaren zijn devs ook gaan beseffen dat ze niet meer wegkomen met 100 duiven te verstoppen in een gamewereld, het moet wel iets zijn wat nog toegevoegde waarde heeft. Het zijn cutscenes, er zit verhaal in, er zit lore achter, etc. Een game die je leuk vind, daar ga je toch wel al die extra dingen doen. Zeker bij Watchdogs is het verhaal niet de reden dat je de game speelt, het is meer de sandbox. R&C is gewoon een lineare game, dus dan is het al een stuk anders.
Ze bereiken bij mij in ieder geval het punt dat ik wat beter ga nadenken welke games ik bij launch wil en welke ik toch even oversla. Zeker bij games waarvan ik niet zeker weet of ik het wel interessant vind, ga ik niet zomaar 80 euro op tafel leggen. Misschien dat bij anderen dit getal op 100 euro ligt, maar ik ben de laatste tijd wat kritischer geworden in wat ik nieuw wil hebben en wat niet.
En de verhoging met de huidige generatie gaat nergens over, en als ik naar mijzelf kijk, dan ga ik goed afwegen welke game ik bij launch koop en welke ooit een keer uit de budgetbak ga vissen.
Vriend van mij kocht van de week TLOU 2 voor €15 nieuw, dat zijn mooie prijzen. En nu een tijd na de release weet je ook ongeveer wat je kan verwachten, ipv dat je €70 neerlegt en het spel je tegenvalt om welke reden dan ook.
Helemaal eens. Misschien kan dat in de topic warning?418O2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
Ah, gezever over prijzen. Was ook al weer een week geleden
Ik verwacht dat ie in de winter-sale of misschien bij de thanksgiving sale wel afgeprijsd is. Al zal het dan bv 50 euro zijn. Als ie 60 of meer blijft, dan wacht ik nog wel wat langer.Segafreak83 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:56:
[...]
Hoop terechte punten. Maar vooral ook, binnen hoeveel tijd is de game afgeprijsd te vinden? Sommige zijn 2 a 3 weken later al €40 (even marktplaats buiten beschouwing gelaten).
En de verhoging met de huidige generatie gaat nergens over, en als ik naar mijzelf kijk, dan ga ik goed afwegen welke game ik bij launch koop en welke ooit een keer uit de budgetbak ga vissen.
Vriend van mij kocht van de week TLOU 2 voor €15 nieuw, dat zijn mooie prijzen. En nu een tijd na de release weet je ook ongeveer wat je kan verwachten, ipv dat je €70 neerlegt en het spel je tegenvalt om welke reden dan ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2021 11:58 ]
Verwijderd
Veel kleiner dat valt wel mee, de super nintendo + de megadrive was ook goed voor een totale markt van 90 miljoen consoles. Feit blijft natuurlijk wel dat je een super nintendo game met een team van 5 man kan maken en games tegenwoordig met teams van een paar honderd man gemaakt worden. Maal het aantal jaar wat er aan gewerkt wordt is dat toch een flink hogere kostenpost dan het verschil aan de userbase. De userbase van ps4 + xbox one ligt rond de 150 miljoen. Dat verschil staat niet in verhouding met de kosten die nu zoveel hoger zijn.Martinspire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:49:
[...]
Niet helemaal eerlijke vergelijkingen. Ja de games waren vroeger ook duur, maar de afzetmarkt was veel kleiner en nog niet zo ingeburgerd als nu. Ik vind het bij deze game wel een punt bereiken dat ik toch afvraag of ik de volle mep wil doen. Overigens heeft deze game ook gewoon een extra editie voor 10 euro meer die die 10 euro extra gewoon echt niet waard is.
Het is ook niet zo dat de markt van ps4 naar ps5 ineens veel meer gegroeid is. De verkopen van de Sony games zijn ook niet veel hoger geworden dan op de ps4. Games worden complexer en grafisch indrukwekkender, dus er moet meer tijd aan besteed worden. Dat is ook de reden dat er meer gevraagd wordt. De verkoopprijs van een game is de afgelopen jaren niet veranderd. Of je krijgt een game voor de verkoopprijs van 60 euro en de ontwikkelaar gaat er enorm veel extra dlc bij zetten of andere manieren bedenken om meer geld binnen te halen. Of je betaald vooraf iets meer en krijgt een complete game.
Vergeet niet dat die enorme groei in de gaming markt niet in consoles zit. Maar nou juist bij mobile games.
418O2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"giantgiantus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:56:
[...]
Helemaal eens. Misschien kan dat in de topic warning?
Er is een systeem update uit voor de PS5, De controller heeft ook een update. heb nog niks kunnen vinden wat de update toevoegt.
Expansie slot werkt nog niet met deze update.
[ Voor 32% gewijzigd door Bitfighter op 09-06-2021 12:26 ]
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Ik pik Ratchet en Clank ooit wel mee. Maar niet nu meteen. Genoeg games die ik niet meteen bij launch hoef te spelen. Ik heb Ghost of Tushima, The Last Of Us I en II, Returnal of Spiderman om maar wat te noemen allemaal niet in huis gehaald. Daarvoor is de 'wil hem nu hebben' gehalte voor mij niet hoog genoeg. En gezien ik nog meer dan genoeg games heb om te spelen maakt dat ik toch nog wel even door kan gamen.
Bijkomend voordeel: ik maak me niet zo druk om de adviesprijs van een game. Ben gisteren naar de bioscoop geweest. Kost me wat: tien euro voor twee uur vermaak? Als je R&C in 15u kunt uitspelen is dat dus 15x5= 75 euro. Alleen een all you can choose idee ala Xbox gamepass, Netflix of PSNow kan je goedkoper mee uit zijn.
Games als een God of War, Horizon, Uncharted heb ik meteen at launch gehaald. Omdat ik gewoon weet dat ik de games leuk ga vinden. En in die drie games reeksen ben ik meer tijd kwijt geweest dan 15 uur. Dan vind ik het al snel de moeite/geld waard. In Horizon Zero Dawn zit ik nu op de 66 uur op 75% completion. En ik heb nog frozen wild te gaan. Ik kocht die game voor 60 euro bij release en voor minder dan 1 euro per game uur vermaak ik me meer dan prima.
Persoonlijk heb ik meer moeite met 45 of 60 euro voor PS+ simpelweg omdat uit de totale collectie aan games over 1 jaar bekeken ik er maar twee leuk ga vinden die voor mij ook nieuw zijn. En ik speel nauwelijks multi-player online: ja in Fallguys dan. Maar de Sony games die ik leuk vind schitteren in een single-player verhaal van formaat. Geen PS+ bij benodigd. Het is dat ze de PS+ collectie erbij deden voor PS5 eigenaren. Kan ik voor de 60 euro die ik betaalde tenminste nog Detroit become human, Uncharted 3, The Last of Us eens spelen.
Bijkomend voordeel: ik maak me niet zo druk om de adviesprijs van een game. Ben gisteren naar de bioscoop geweest. Kost me wat: tien euro voor twee uur vermaak? Als je R&C in 15u kunt uitspelen is dat dus 15x5= 75 euro. Alleen een all you can choose idee ala Xbox gamepass, Netflix of PSNow kan je goedkoper mee uit zijn.
Games als een God of War, Horizon, Uncharted heb ik meteen at launch gehaald. Omdat ik gewoon weet dat ik de games leuk ga vinden. En in die drie games reeksen ben ik meer tijd kwijt geweest dan 15 uur. Dan vind ik het al snel de moeite/geld waard. In Horizon Zero Dawn zit ik nu op de 66 uur op 75% completion. En ik heb nog frozen wild te gaan. Ik kocht die game voor 60 euro bij release en voor minder dan 1 euro per game uur vermaak ik me meer dan prima.
Persoonlijk heb ik meer moeite met 45 of 60 euro voor PS+ simpelweg omdat uit de totale collectie aan games over 1 jaar bekeken ik er maar twee leuk ga vinden die voor mij ook nieuw zijn. En ik speel nauwelijks multi-player online: ja in Fallguys dan. Maar de Sony games die ik leuk vind schitteren in een single-player verhaal van formaat. Geen PS+ bij benodigd. Het is dat ze de PS+ collectie erbij deden voor PS5 eigenaren. Kan ik voor de 60 euro die ik betaalde tenminste nog Detroit become human, Uncharted 3, The Last of Us eens spelen.
Nee, je bent niet te gierig.spaceboy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Ik merk wel dat ik steeds minder geneigd ben om blind 50+ euro voor iets neer te leggen ja. Enerzijds omdat ik een grote backlog met hele mooie games heb en ook omdat je gewoon heel veel bespaart door nét even iets oudere games te spelen. Ik kan ook niet altijd wachten -ik noem maar wat- een Bloodborne 2, Dark Souls 4 of GTA 6 zou ik bij release kopen, maar er zijn ook gewoon heel veel indie-games die voor 20 a 30 euro heel erg lang leuk vermaak geven. Steun je ook nog de wat kleinere partijen. Omdat je -willekeurig voorbeeld- Ubisoft of EA sommige concepten echt van te voren uit ziet melken (een preorder special digital ultimate plus edition voor 120 euro enzo en dan krijg je er wat nietszeggende DLC of een paar skins of "speciale wapens" bij) dan gaat dat wel tegen mijn principes in en is de goodwill weg om dat soort praktijken te steunen.
Maar neemt niet weg dat R&C wel zeker hoog op mijn lijstje staat. Alleen niet voor de hoofdprijs: 70/15 = zo'n 5 euro per uur. Laat ik optimistisch doen: 35 uur gameplay. Dan is het 2 euro per uur. Ik doe nu al 50 uur met Nioh 2 (voor 25 euro op Marktplaats). Daar ga ik nog zeker wel 100 uur instoppen en dan komt dat spel op 25/150 = 17 cent per uur. Dat is ruim 12x goedkoper.
Zelf zou ik voor een game van 15 uur nooit meer dan 50% van de nieuwwaarde betalen. Maakt mij niet uit om een game op de releasedag te kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat er flink wat uren in gaan zitten. Games als Diablo 3 leveren mij enkele honderden uren speeltijd op maar ook in Cyberpunk en AC Valhalla haal ik 100 uur en dan is het mij het bedrag wel waard. Sowieso vind ik alles onder de 50 uur eigenlijk al aan de korte kant.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
En dit is precies de reden voor de trend van lange games tjokvol saaie, eentonige en dezelfde missies om de speeltijd maar uit te rekken. Liever 20 uur originele missies dan 50 uur waar alle voordeuren voor huizen geblokkeerd zijn en je een paar minuten bezig bent om een andere ingang te vinden. Eerste paar keer interessant, na 10x boeit het me niks meer.Lekker Ventje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:32:
[...]
Nee, je bent niet te gierig.
Zelf zou ik voor een game van 15 uur nooit meer dan 50% van de nieuwwaarde betalen. Maakt mij niet uit om een game op de releasedag te kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat er flink wat uren in gaan zitten. Games als Diablo 3 leveren mij enkele honderden uren speeltijd op maar ook in Cyberpunk en AC Valhalla haal ik 100 uur en dan is het mij het bedrag wel waard. Sowieso vind ik alles onder de 50 uur eigenlijk al aan de korte kant.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Als je speelt zoals de reviewers wel, die willen de game binnen 2 dagen uitgespeeld hebben om vandaag de review online te gooien.schaapiej schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:35:
[...]
Las op Budgetgaming dat je na +/- 10 uurtjes de aftiteling kunt zien en dat de Omega wapens niet heel super zijn. Als de game maar leuk is en lekker speelt vind ik t prima, kan ie na t weekend de verkoop weer in
Als je normaal speelt en er van geniet, eventueel nog wat trophies hunten etc. Dan doe je 15-20 uur over de game en dat is normaal voor een niet open wereld game.
Commentaar op TLOU2 was dat die met 20-25 uur te lang was, zo is er altijd wat
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Volgens Pushsquare zou de controller update een probleem met de batterij indicator verhelpen. Die sprong veel te vroeg aan.Bitfighter schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:15:
Er is een systeem update uit voor de PS5, De controller heeft ook een update. heb nog niks kunnen vinden wat de update toevoegt.
- Chaoss
- Nu online
Haha AC, koning van de nutteloze filler contentSpectre schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:35:
[...]
En dit is precies de reden voor de trend van lange games tjokvol saaie, eentonige en dezelfde missies om de speeltijd maar uit te rekken. Liever 20 uur originele missies dan 50 uur waar alle voordeuren voor huizen geblokkeerd zijn en je een paar minuten bezig bent om een andere ingang te vinden. Eerste paar keer interessant, na 10x boeit het me niks meer.
Maar dat is wel het probleem inderdaad, om een of andere reden moeten die open wereld games steeds groter worden... Zo groot dat het wat mij betreft irritant wordt. Maar daardoor lijken story driven games korter. Dat terwijl games als Uncharted of GOW nooit veel langer dan 10-15 uur waren en daar klaagde vroeger niemand over.
GoW is voor mij nog steeds het primaire voorbeeld van hoe het moet: een compleet verhaal waar je ~30 uur (incl. side-quests) mee zoet bent, optionele end-game content voor extra uitdaging en vermaak en geen DLC uitbreidingen. Daar heb ik met liefde full-price voor neergelegd.Joosie200 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:32:
Division ?Spectre schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:35:
[...]
En dit is precies de reden voor de trend van lange games tjokvol saaie, eentonige en dezelfde missies om de speeltijd maar uit te rekken. Liever 20 uur originele missies dan 50 uur waar alle voordeuren voor huizen geblokkeerd zijn en je een paar minuten bezig bent om een andere ingang te vinden. Eerste paar keer interessant, na 10x boeit het me niks meer.
Verwijderd
Een heel goed voorbeeld vind ik watch dogs legion. Als je vergelijkt wat voor een content in deze game mist t.o.v. Deel 1. Watch dogs legion is snel naar de markt gebracht om maar te cashen. Maar in deel 1 zaten zoveel kleine dingen in waar veel tijd in gaat zitten voor een developer en die hebben ze nu lijkt het alleen maar overgeslagen. Paar voorbeelden :Chaoss schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Haha AC, koning van de nutteloze filler content
Maar dat is wel het probleem inderdaad, om een of andere reden moeten die open wereld games steeds groter worden... Zo groot dat het wat mij betreft irritant wordt. Maar daardoor lijken story driven games korter. Dat terwijl games als Uncharted of GOW nooit veel langer dan 10-15 uur waren en daar klaagde vroeger niemand over.
- Als je een auto steelt in deel 1, dan gingen omstanders de politie bellen. Dan kan je er nog voor kiezen om de telefoon af te pakken. Ontbreekt totaal in legion, niemand die het interesseert dat je een auto steelt.
- Het hacken is heel erg vereenvoudigd, meeste kan je in legion doen met een spider of een drone. Voorheen had je veel meer opties, onderweg bruggen openen, stoplichten aan of uit zetten, total black-out generen waardoor de stroom helemaal uitviel. Allemaal niet of nauwelijks aanwezig.
- Voorheen als je gezocht werd door de politie kon je in een hoekje gaan staan met de auto en je dan verschuilen in je auto. Ook compleet weg in legion.
- In legion lijkt er ook niemand meer in de auto te zitten. Alleen maar autonome auto's met niemand erin.
- Je kan in legion bijna nergens meer in een gebouw. Terwijl je in deel 1. Koffie kon halen, spelletjes spelen etc. Allemaal weg.
Ze leveren dus voor hetzelfde geld een game op met even lange speelduur. Echter wat voor speelduur krijg je als er zoveel uitgesloopt is? Een lege game, met saaie missies en repetitieve dingen die je moet uitvoeren.
Nou geef mij dan maar 15 uur waar ik mij enorm in vermaak dan een 40 uur spelen in een saaie game.
Ook o.a. met resources verzamelen e.d., maar hintte hier specifiek naar Assassin's Creed, welke er ook wat van kan dat je flink resources moet grinden om dingen te verbeteren. En natuurlijk zitten er dan booster packs in die je met echt geld kan kopen. Gelukkig op de pc heb je trainers daarvoor dat je gewoon lekker zoveel kan toevoegen als je wilt.
Ik denk niet dat je te gierig bent en al zou je dat zijn: het is jouw geld en jouw tijdsbesteding. Overigens denk ik dat je berekening van Nioh nog gunstiger kan uitvallen, omdat je het spel ook weer kan verkopen. Die opbrengst kan je weer van je aanschafprijs af halen. Ik heb de indruk dat je het iets te rationeel probeert te benaderen, terwijl gamen ook een stuk emotie is.spaceboy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Ik merk wel dat ik steeds minder geneigd ben om blind 50+ euro voor iets neer te leggen ja. Enerzijds omdat ik een grote backlog met hele mooie games heb en ook omdat je gewoon heel veel bespaart door nét even iets oudere games te spelen. Ik kan ook niet altijd wachten -ik noem maar wat- een Bloodborne 2, Dark Souls 4 of GTA 6 zou ik bij release kopen, maar er zijn ook gewoon heel veel indie-games die voor 20 a 30 euro heel erg lang leuk vermaak geven. Steun je ook nog de wat kleinere partijen. Omdat je -willekeurig voorbeeld- Ubisoft of EA sommige concepten echt van te voren uit ziet melken (een preorder special digital ultimate plus edition voor 120 euro enzo en dan krijg je er wat nietszeggende DLC of een paar skins of "speciale wapens" bij) dan gaat dat wel tegen mijn principes in en is de goodwill weg om dat soort praktijken te steunen.
Mijn indruk is dat we steeds meer gaan betalen voor gebruik in plaats van bezit. Game Pass is daar een goed voorbeeld van al is het vervelend dat sommige spellen er voor een beperkte periode op staan. Vroeger vond ik het prachtig: doosje, cartridge, boekje in kleur van een SNES/Lynx/Gameboy/PC spel. Nu boeit mij dat echt niet meer. Neemt alleen maar extra ruimte in en is eigenlijk irritanter als je de discs wil wisselen. Juist de disc edition sluit goed aan bij betalen voor gebruik: als ik het zo lees, speel je voor een paar euro GOT als je het op MP koopt en verkoopt. Hetzelfde zal ook gelden voor R&C en andere spellen.
Full retail of zwaar afgeprijsd: uiteindelijk denk ik dat het er op neer komt of men zichzelf het spel gunt. Zo ja, dan vind je legio redenen om de aankoop te rechtvaardigen, zo niet, dan wordt de aankoop niet gedaan of uitgesteld.
Ieder z'n meug!
Met dat gierige gedrag ben je wel feitelijk een parasiet van het systeem, je geeft nooit een cent aan developers.
En maar janken als er mtx oid wordt bedacht om inkomsten te genereren
Iedereen bepaalt toch voor zichzelf of je het er wel of niet aan uitgeeft?418O2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:59:
Met dat gierige gedrag ben je wel feitelijk een parasiet van het systeem, je geeft nooit een cent aan developers.
MTX is pas parasieten gedrag en daar tuinen nog veel meer mensen in. Een emote voor €15
Verwijderd
LET OP: SPOILER!!FrankoNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Jarenlang voor de gek gehouden? Care to explain?
[YouTube: The Last of Us 2 JOEL Reveal New Trailer (2019)]
Ik sprong een gat in de lucht totdat ik het spel kocht en de aap uit de mouw kwam
Ik heb die trailers en spoilers ueberhaupt vermeden, maar ik zou het juist wel gewaardeerd hebben dat ze dit aandurven.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:19:
[...]
LET OP: SPOILER!!
Ik sprong een gat in de lucht totdat ik het spel kocht en de aap uit de mouw kwam
Jij was ook pissed en wilde zeker ook je geld terug na het kijken van de film “The 6th Sense”Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:19:
[...]
Verwijderd
Ik kijk sowieso geen trailers van films meer, omdat de gehele film verteld wordt. Ik vind het nou juist wel tof dat er iets gebeurt wat niemand had verwacht. Dat is toch waar je met een verhaal op zit te wachten? En niet op een standaard verhaal dat je al kent omdat je de trailer hebt gezien?Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:19:
[...]
Vanwege deze gebeurtenis? Hij komt voor in de game. Voor de gek houden is echt een beetje overdreven. Dat het verhaal niet verloopt zoals jij wenst, is niet voor de gek houden natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:19:
[...]
- Chaoss
- Nu online
Inderdaad ik kan het alleen maar toejuichen als er onverwachte dingen in een game gebeuren. Hoofdrolspelers overleven altijd al de meest onmogelijke zaken maar in TLOU niet... Ik kreeg er een beetje hetzelfde gevoel bij als de eerste game of thrones seizoenen, daar stierven de hoofdrol spelers bij bosjes 
TLOU2 is wat mij betreft de beste game van de afgelopen 5-10 jaar. Heb er elke minuut van genoten.
TLOU2 is wat mij betreft de beste game van de afgelopen 5-10 jaar. Heb er elke minuut van genoten.
TLOU2 is de beste game van de afgelopen 8 jaar. Toen kwam TLOU1 uit en dat was de beste game ooitChaoss schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:51:
Eensch, ik vond TLOU1 ook beter dan TLOU2, qua verhaal dan, wat betreft de rest doet TLOU2 het in alle opzichten eigenlijk wel beter.Hulleman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:09:
[...]
TLOU2 is de beste game van de afgelopen 8 jaar. Toen kwam TLOU1 uit en dat was de beste game ooit
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Er zal vast wel al eens wat over gezegd zijn maar ik merk aan mezelf dat ik weinig zin meer heb om fysieke games te kopen. Ik wou vandaag the last of us 2 en god of war weer aanschaffen vanwege de ps5 patches. Nou zijn ze fysiek in de winkel beide goedkoper maar toch neig ik er naar om ze gewoon in de ps store te kopen omdat ik helemaal geen zin meer heb in fysieke discs. Het is ook zo heerlijk handig dat als je een andere game wilt spelen je geen disc meer hoeft te wisselen.
En dat terwijl.ik een jaar geleden nog gezegd heb dat ik echt nooit digitale games zou kopen.
En dat terwijl.ik een jaar geleden nog gezegd heb dat ik echt nooit digitale games zou kopen.
Ik heb het juist andersom. Ik heb op de PS4 echt 200+ games digitaal gekocht. Daar zaten ook AAA games bij. Maar voor de PS5 ben ik ook vooral aan het kijken naar disc-versies. Liefst 2ehands. Ik wissel niet heel vaak van game. En 1x per maand een discje wisselen om daar meerdere tientjes mee te verdienen: prima.airwolf83 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:39:
Er zal vast wel al eens wat over gezegd zijn maar ik merk aan mezelf dat ik weinig zin meer heb om fysieke games te kopen. Ik wou vandaag the last of us 2 en god of war weer aanschaffen vanwege de ps5 patches. Nou zijn ze fysiek in de winkel beide goedkoper maar toch neig ik er naar om ze gewoon in de ps store te kopen omdat ik helemaal geen zin meer heb in fysieke discs. Het is ook zo heerlijk handig dat als je een andere game wilt spelen je geen disc meer hoeft te wisselen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Hoe kun je de DualSense handmatig updaten? Ik heb de update per ongeluk weggedrukt, maar vind nergens de mogelijkheid om de update alsnog te doen.
Krijg je geen melding als je de DualSense aansluit met de kabel?Raem schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:29:
Hoe kun je de DualSense handmatig updaten? Ik heb de update per ongeluk weggedrukt, maar vind nergens de mogelijkheid om de update alsnog te doen.
En anders kan je proberen de DualSense eens te resetten en opnieuw koppelen.
Ik lees op internet dat die mogelijkheid er niet is.Raem schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:29:
Wel lees ik deze oplossing op reddit:
Try setting manually your ps5 date/time 1 day forward. Then put ps5 in sleep mode, with dualsense linked via usb. Restart the console and you should be prompted to update the controller. It just worked for me few minutes ago. Then set date/time in automatic mode back again.
Of kijk even of er hier nog meerdere oplossingen tussen staan:
https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all
[ Voor 14% gewijzigd door airwolf83 op 09-06-2021 21:40 ]
Je krijgt na 24 uur automatisch de melding weer als je je PS5/controller aanzet.Raem schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:29:
Dualsense aansluiten met kabel, check for updates, zo heb ik het vandaag gedaan om dezelfde reden.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Dat is een beetje het nadeel van hoe reviewers hun werk doen. Die willen er doorheen en door. Als ze een spel niet binnen 2 dagen kunnen uitspelen is het te lang. Eigenlijk totaal niet representatief voor hoe je zelf een spel speelt.Chaoss schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Als je speelt zoals de reviewers wel, die willen de game binnen 2 dagen uitgespeeld hebben om vandaag de review online te gooien.
Als je normaal speelt en er van geniet, eventueel nog wat trophies hunten etc. Dan doe je 15-20 uur over de game en dat is normaal voor een niet open wereld game.
Commentaar op TLOU2 was dat die met 20-25 uur te lang was, zo is er altijd wat
Alien Isolation kreeg gemiddeld een 6 en reviewers vonden die te langdradig. Zelf vond ik hem briljant, maar heb er een paar maanden over gedaan, niet 2 dagen.
Ik luister/kijk zelf vaak reviews van mensen die terugblikken op een spel wat al wat ouder is, een half jaar of langer. Dat is veel waardevoller.
Na 24 uur krijgj je weer een popupRaem schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:29:
Zelfs in de UK is er een rift gevonden!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Omnipotent van Resetera heeft het bevestigd, vanavond 20:00 Elden Ring announcement tijdens Summer Game Fest.
OOOOOOOH ELDENR RING
Mij lijkt die nieuwe R&C erg tof maar ik vind het wel veel geld voor een spel die waarschijnlijk niet al te lang duurt.
Pfff. Echt dat gezeur over de prijs neemt wel erg grote vorm aan in dit topic. Je weet hoe lang de game is en je weet hoeveel die kost. Neem gewoon een besluit.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:51:
Mij lijkt die nieuwe R&C erg tof maar ik vind het wel veel geld voor een spel die waarschijnlijk niet al te lang duurt.
Zelf vind ik het heerlijk. Een game van een uur of 10-15. Ik vind games tegenwoordig vaak echt veel te lang. Op een gegeven moment ken het het principe wel en wil ik weer iets nieuws.
Die hele houding van gamers dat het allemaal te duur is maakt dat meer en meer games de kant op gaan van AC en die games zijn echt niet door te komen voor mij.
"Iemand heeft een andere mening dan ik, gezeur!" 
Prima dat jij, en vast vele anderen, het er voor uit willen geven. Ik vind € 70 teveel voor een spel van 10-15 uur dus ik kijk volgend jaar wel wat de prijs is.
Prima dat jij, en vast vele anderen, het er voor uit willen geven. Ik vind € 70 teveel voor een spel van 10-15 uur dus ik kijk volgend jaar wel wat de prijs is.
Nee het klagen erover is gezeur, niet je mening op zichzelf. Je weet de prijs, de speelduur en je eigen voorkeuren. Dus dan kan je besluiten om het te kopen of niet. Klagen heeft gewoon geen zin en heeft weinig tot geen toegevoegde waarde in het topic.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:58:
"Iemand heeft een andere mening dan ik, gezeur!"
Ik wou even klagen over de prijs van de PS5 games, maar dat mag niet dus verlaat ik het topic maar weer.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Waar tot nu toe vooral de Playstation Store prijzen belachelijk hoog waren (/zijn) is de RRP voor nieuwe games inderdaad ook flink gestegen. Dit was wel al aangekondigd voor release van de PS5.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:51:
Het is wel aandoenlijk om tijdens een 'deal' periode van Sony een GOTY versie van een game van 119 naar 99 euro te zien zakken die voor een paar tientjes in de winkel ligt. Maar zo werkt het nu eenmaal.
R&C ligt over een paar maanden ook gewoon voor 29 euro bij de Media Markt.
Zodra de nieuwe Playstation Hits lijn voor de PS5 er komt verwacht ik geen 19,99 euro meer als prijs zoals nu voor de PS4 games maar 5 of 10 euro hoger.
Als je terugleest waar je op reageerde zal je toch echt zien dat er een mening staat, en dat @Piet_Piraat7 niet aan het klagen is?giantgiantus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:00:
[...]
Nee het klagen erover is gezeur, niet je mening op zichzelf.[..]
Mening:
klagen:ik vind het wel veel geld
Pfff. Echt dat gezeur
[ Voor 20% gewijzigd door WaterFire op 10-06-2021 13:16 ]
Verwijderd
Hoeveel zou je ervoor uit willen geven? Omdat de game namelijk al voor de "oude" ps4 prijzen te koop is. O.a. bij bol.com voor 67 euro.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:51:
En als je geen select hebt:
https://www.discountgames...rt.html?source=googlebase
https://www.allyourgames....apart.html?source=beslist
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2021 13:26 ]
Ik zelf zou voor een spel van 10 tot 15 uur niet meer dan € 40 uitgeven. Ik zeg niet dat de kosten van R&C onterecht zijn want het is waarschijnlijk een top game, maar ik heb nog een groot genoeg backlog aan games om een jaartje te wachten hiermee.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:24:
[...]
Hoeveel zou je ervoor uit willen geven? Omdat de game namelijk al voor de "oude" ps4 prijzen te koop is. O.a. bij bol.com voor 67 euro.
Die enorme games als Valhalla / Tsushima zijn meer mijn ding, een ander vindt de grote hoeveelheid fillercontent niets. Ieder zijn ding
'Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Ik zelf zou voor een spel van 10 tot 15 uur niet meer dan € 40 uitgeven. Ik zeg niet dat de kosten van R&C onterecht zijn want het is waarschijnlijk een top game, maar ik heb nog een groot genoeg backlog aan games om een jaartje te wachten hiermee.
Die enorme games als Valhalla / Tsushima zijn meer mijn ding, een ander vindt de grote hoeveelheid fillercontent niets. Ieder zijn dingeerdere R&C games vond ik heel tof maar waren voor mij vaak niet meer dan 'dat geinige spelletje even tussendoor' ipv een game waar ik echt uren in kon verliezen.
10-15 uur is gebasseerd op rushen en niet progressen/collecten. Mijn inziens gaat het spel gemakkelijk 20 uur alst geen 25 is puur op basis van collecten en upgraden en dergelijke. maar eens ik koop hem volgende week wel een keer tweedehands van iemand die al uitgespeeld heeft
Verwijderd
Ik heb zelf nog geneens 30 euro over voor Valhalla eerlijk gezegd. Na origins vind ik er echt niks meer aan wat ze er van hebben gemaakt. Enorm slechte stem acteurs, verhaallijn wat niks meer met AC te maken heeft en het meeste van de content is alleen maar opvulling en vrij saai om te spelen. Dat zie ik ook wel bij Watch dogs legion. Wat een slechte game is dat t.o.v de eerste watch dogs. Vroeger kocht ik altijd Ubisoft games, maar ik zou er nu niks meer aan uitgeven. Ik geef dan graag 67 euro uit voor 15 uur gameplay van het niveau R&C.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Ik zelf zou voor een spel van 10 tot 15 uur niet meer dan € 40 uitgeven. Ik zeg niet dat de kosten van R&C onterecht zijn want het is waarschijnlijk een top game, maar ik heb nog een groot genoeg backlog aan games om een jaartje te wachten hiermee.
Die enorme games als Valhalla / Tsushima zijn meer mijn ding, een ander vindt de grote hoeveelheid fillercontent niets. Ieder zijn dingeerdere R&C games vond ik heel tof maar waren voor mij vaak niet meer dan 'dat geinige spelletje even tussendoor' ipv een game waar ik echt uren in kon verliezen.
Eens, AC is mijn inziens na botherhood al overleden. Maar ubisoft is nou eenmaal copy paste en mensen geven er grof geld aan uit. Maar goed, de echte knaller van dit jaar komt vanavond pas naar voren.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:51:
[...]
Ik heb zelf nog geneens 30 euro over voor Valhalla eerlijk gezegd. Na origins vind ik er echt niks meer aan wat ze er van hebben gemaakt. Enorm slechte stem acteurs, verhaallijn wat niks meer met AC te maken heeft en het meeste van de content is alleen maar opvulling en vrij saai om te spelen. Dat zie ik ook wel bij Watch dogs legion. Wat een slechte game is dat t.o.v de eerste watch dogs. Vroeger kocht ik altijd Ubisoft games, maar ik zou er nu niks meer aan uitgeven. Ik geef dan graag 67 euro uit voor 15 uur gameplay van het niveau R&C.
Oo0oo0h elden ring
Kwestie van smaak. De een geeft liever €80 uit aan een game van 15 uur en een ander aan een game van 100 uur. Met die prijs/speelduur verhouding vraag je er als ontwikkelaar echter wel om dat mensen op de aanbieding wachten.Spectre schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
R&C kun je ook gewoon 10 keer uitspelen, heb je er 100 uur speelplezier van. Voelt waarschijnlijk net zo langdradig als 1 keer AC uitspelen.
De prijs bevat vaak gewoon een soort Early Adopter tax. Ik heb zelf nooit de nood om games bij release te gaan spelen. Geen enkele issue bij mij om enkele jaren te wachten. Horizon Zero Dawn vorig jaar gespeeld voor een tientje of zo.
PS+ en een grote backlog hebben, helpt gewoon enorm tegen de drang om alles onmiddellijk te kopen
.
PS+ en een grote backlog hebben, helpt gewoon enorm tegen de drang om alles onmiddellijk te kopen
Ik vind fillercontent vooral gemeen omdat ze op die manier spelen met mijn lichtelijke vorm van OCD waarin elk vraagtekentje, kistje, veertje etc van de map geklaard moet wordenPiet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:
[...]
(...) een ander vindt de grote hoeveelheid fillercontent niets. Ieder zijn ding
Ook kortere games heb ik geen moeite mee omdat ik na de eerste blinde playthrough nog enkele runs doe voor de trophies (en daarna vaak nog eentje op easy voor de lol) waardoor ik ook in korte games relatief veel tijd stop.
Moet wel zeggen dat ik relatief weinig games speel en er daarom in verhouding meer tijd per game in stop dan de meeste spelers.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waarschijnlijk hebben veel mensen die tikSuperkiwi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Ik vind fillercontent vooral gemeen omdat ze op die manier spelen met mijn lichtelijke vorm van OCD waarin elk vraagtekentje, kistje, veertje etc van de map geklaard moet worden
Verwijderd
Ik denk niet dat het een Early adopter tax is. Genoeg ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze het van de verkopen in de eerste paar weken moeten hebben. Als mensen allemaal wachten op de korting dan gaat geen enkele ontwikkelaar meer iets uitgeven. Dit is ook de reden waarom een opvolger van Days gone er niet in zit. De developer heeft zelf aangegeven dat het probleem is dat de meeste mensen hebben gewacht met de aankoop tot hij goedkoper is.Twixie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:32:
De prijs bevat vaak gewoon een soort Early Adopter tax. Ik heb zelf nooit de nood om games bij release te gaan spelen. Geen enkele issue bij mij om enkele jaren te wachten. Horizon Zero Dawn vorig jaar gespeeld voor een tientje of zo.
PS+ en een grote backlog hebben, helpt gewoon enorm tegen de drang om alles onmiddellijk te kopen.
Ik sponsor heel graag developers die een goed product neerzetten en wil daar graag de volle mep voor betalen. Maar developers die dat niet verdienen daar zal ik dat ook zeker niet doen.
Zegt de persoon die al 76 Platinum trophies op zijn palmares heeftSuperkiwi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Moet wel zeggen dat ik relatief weinig games speel
Dat zeg ik, meer tijd per game ipv veel gamesTwixie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Zegt de persoon die al 76 Platinum trophies op zijn palmares heeft. Het is inderdaad 'relatief'
.
Iemand Ratchet and Clank al kunnen oppikken vandaag?
PSN id: PENo1
Verwijderd
Dit is de hele reden waarom ik open wereld games niet leuk meer vind. Het gaat tegenwoordig alleen maar om de "?" in de kaart af te vinken. Ik merk dat ik steeds vaker lineaire games speel omdat elke open wereld game op dezelfde manier werkt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Waarschijnlijk hebben veel mensen die tikik ook. Het voelt prettig om een gebied 'vrij te spelen'. De Just Cause games speelden daar ook goed op in, net als bijna elke open world game tegenwoordig.
Ik vind overigens dat GTA V hier veel beter mee om gaat.
Ah, lineaire games zoals Uncharted en Tomb Raider die vol met collectibles zitten. HeerlijkVerwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Ik merk dat ik steeds vaker lineaire games speel omdat elke open wereld game op dezelfde manier werkt.
Daar kan ik echt geen medelijden mee hebben. Genoeg voorbeelden gehad de laatste jaren, Anthem, en vrij recent: Cyberpunk 2077?!Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Ik denk niet dat het een Early adopter tax is. Genoeg ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze het van de verkopen in de eerste paar weken moeten hebben. Als mensen allemaal wachten op de korting dan gaat geen enkele ontwikkelaar meer iets uitgeven. Dit is ook de reden waarom een opvolger van Days gone er niet in zit. De developer heeft zelf aangegeven dat het probleem is dat de meeste mensen hebben gewacht met de aankoop tot hij goedkoper is.
Ik sponsor heel graag developers die een goed product neerzetten en wil daar graag de volle mep voor betalen. Maar developers die dat niet verdienen daar zal ik dat ook zeker niet doen.
Tegenwoordig is het gewoon een risico om een game op release te kopen.
Natuurlijk speelt er van alles waardoor die games mooi begonnen en uiteindelijk de beloftes lang niet waar gemaakt werden. Maar dat is toch echt niet mijn probleem.
Verwijderd
Uiteindelijk is het wel je probleem, als jij alleen maar slecht afgewerkte games krijgt omdat de budgetten gekort worden.Segafreak83 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Daar kan ik echt geen medelijden mee hebben. Genoeg voorbeelden gehad de laatste jaren, Anthem, en vrij recent: Cyberpunk 2077?!. Die laatste werd gewoon compleet uit de PlayStation Store gehaald.
Tegenwoordig is het gewoon een risico om een game op release te kopen.
Natuurlijk speelt er van alles waardoor die games mooi begonnen en uiteindelijk de beloftes lang niet waar gemaakt werden. Maar dat is toch echt niet mijn probleem.
Ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat bijna alle games die gemaakt worden onder de vlag van Sony altijd een volledige prijs waard zijn.
Tuurlijk zijn er voorbeelden te noemen, maar dan noem je ook games op van een uitgever die sowieso soms vreemde keuzes maakt of games niet bug vrij oplevert. The witcher 3 was ook een bug festijn bij release. EA heb ik al jaren geen vertrouwen meer in. Die gun ik dat geld ook niet. Maar games zoals Spider-man, Ratchet and clank, TLOU 2 etc. Dit zijn allemaal games die het dubbel en dwars waard zijn.
Dus als een studio een te ambitieus project voor ogen heeft met de middelen die zij hebben en daardoor een onafgewerkt spel afleveren dan is dat de schuld van de consument?Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:37:
[...]
Uiteindelijk is het wel je probleem, als jij alleen maar slecht afgewerkte games krijgt omdat de budgetten gekort worden.
Aparte redenatie. Als je geen geld hebt voor een nieuwe iphone 12 dan koop je er toch ook niet èèn met een kapotte accu om maar geld te besparen? nee dan neem je een goedkoper model.
Verwijderd
Dat zeg ik niet, nu ben jij mijn woorden aan het verdraaien. Het budget voor Cyberpunk was groter dan voor GTA 5. Echter hebben ze enorm veel fouten gemaakt en wie zegt dat dit de schuld is van de consument? (Daarnaast wist Project red zelf niet waar ze naar toe wilde. Eerst was het third person, later first person. Daarnaast toen de eerste trailer uitgebracht was in 2013, was de game nog helemaal niet ontwikkeling. Pas de laatste 2,5 jaar was de game in ontwikkeling. Heeft vooral met planning te maken) Cd project red heeft de consument ook bewust misleid door alleen pc games te versturen naar reviewers.Ambition88 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Dus als een studio een te ambitieus project voor ogen heeft met de middelen die zij hebben en daardoor een onafgewerkt spel afleveren dan is dat de schuld van de consument?![]()
Aparte redenatie. Als je geen geld hebt voor een nieuwe iphone 12 dan koop je toch er toch ook niet met een kapotte accu om maar geld te besparen? nee dan koop je een goedkoper model.
Ik zeg als iedereen spellen alleen koopt als er korting op zit, dan zullen uiteindelijk de budgetten naar beneden gesteld worden. Dan moeten er met lagere budgetten games gemaakt worden, wat resulteert in kleinere games of slecht afgewerkte games. Je kunt als consument wel kiezen of je een game voor volle prijs betaald of niet.
Je kan alsnog een week langer wachten dan de releasedatum om te kijken of de game het waard is. Genoeg Youtube kanalen beschikbaar die binnen een dag een video hebben gemaakt. Binnen een paar dagen was het al duidelijk wat voor een wan product Cyberpunk was. Als iedereen een paar dagen had gewacht dan hadden ze dat wel gemerkt in de inkomsten. (Want dan had niemand de game gekocht).
Daarom zeg ik de ontwikkelaars moeten het hebben van de omzet in de eerste paar weken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2021 15:54 ]
Zelfs met het monster budget hebben ze het nog niet gered met Cyberpunk, dus meer geld is sowieso geen oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:47:
[...]
Dat zeg ik niet, het budget voor Cyberpunk was groter dan voor GTA 5. Echter hebben ze enorm veel fouten gemaakt en wie zegt dat dit de schuld is van de consument?
Ik zeg als iedereen spellen alleen koopt als er korting op zit, dan zullen uiteindelijk de budgetten naar beneden gesteld worden. Dan moeten er met lagere budgetten games gemaakt worden, wat resulteert in kleinere games of slecht afgewerkte games. Je kunt als consument wel kiezen of je een game voor volle prijs betaald of niet.
Je kan alsnog een week langer wachten dan de releasedatum om te kijken of de game het waard is. Genoeg Youtube kanalen beschikbaar die binnen een dag een video hebben gemaakt. Binnen een paar dagen was het al duidelijk wat voor een wan product Cyberpunk was. Als iedereen een paar dagen had gewacht dan hadden ze dat wel gemerkt in de inkomsten. (Want dan had niemand de game gekocht).
Daarom zeg ik de ontwikkelaars moeten het hebben van de omzet in de eerste paar weken.
Zelfs voor de door jou genoemde pareltjes laat ik release schieten, backlog is veel te groot (maar dat is een ander verhaal).
Maar kom niet aan met: "als jij geen game op release koopt, dan krijg je geen kwaliteit meer". Ontwikkelaars moeten staan voor hun product, wil of kun je dat niet, dan heb je simpelweg geen bestaansrecht.
Verwijderd
Daarom zeg ik dat Cyberpunk een apart verhaal is. Om alleen maar naar die game te kijken in de hele game wereld is ook een beetje naïef.Segafreak83 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:55:
[...]
Zelfs met het monster budget hebben ze het nog niet gered met Cyberpunk, dus meer geld is sowieso geen oplossing.
Zelfs voor de door jou genoemde pareltjes laat ik release schieten, backlog is veel te groot (maar dat is een ander verhaal).
Dit is nou eenmaal hoe het werkt. Of je het er nou mee eens bent of niet... Het feit blijft wel dat ontwikkelaars afhankelijk zijn van de omzet in de eerste paar weken. Meeste pc games worden gereleased met een beveiliging. Het doel is om de eerste paar weken door te komen met die beveiliging, dat hij daarna gekraakt wordt maakt niet meer uit. Daarom halen ze vaak ook de beveiliging later uit de game.Maar kom niet aan met: "als jij geen game op release koopt, dan krijg je geen kwaliteit meer". Ontwikkelaars moeten staan voor hun product, wil of kun je dat niet, dan heb je simpelweg geen bestaansrecht.
Dat jij er voor kiest om alles met korting te kopen, helemaal prima en is je eigen keus om dat te doen. Betekent nog niet dat mijn verhaal niet juist is.
Dit is een beetje hetzelfde als elke keer de goedkoopste kip uit de supermarkt kopen en aan de andere kant klagen dat de kippen het zo slecht hebben. Je hebt altijd als consument een keuze.
Dat is ook de reden dat ik er sowieso langer over moet nadenken om producten van Ubisoft te kopen. Omdat de werkomstandigheden daar zeer slecht zijn. Dan kan je als consument ook een statement geven door te stemmen met je portemonnee :
https://zephyrnet.com/nl/...drag-in-nieuwe-rapporten/
Zelfde bij CD project red, die alle medewerkers elke dag laten overwerken. Een werknemer van Insomniac heeft daar nog een statement over gemaakt op twitter dat hij werk weken van maximaal 40 uur had. En dat ze gewoon een goed werkend product hebben kunnen afleveren.
https://twitter.com/GrantPDesign/status/1402325020890652672
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2021 16:14 ]
@snefkens laten we het er maar over eens zijn dat wij het niet eens gaan worden.
Je was mij compleet kwijt met, "ik koop geen Ubisoft games omdat de omstandigheden daar slecht zijn."
Dan kun je zelfs geen kleding of eten meer kopen.
Je was mij compleet kwijt met, "ik koop geen Ubisoft games omdat de omstandigheden daar slecht zijn."
Dan kun je zelfs geen kleding of eten meer kopen.
Hier hetzelfde hoor, Totale waanzin met die digital van me, Sony mag daar snel wat aan gaan doen, niet eens alleen ps5 games ook ps4 games , totale waanzin, wat dat betreft ben ik meer tevreden over mn Series X, maar die Sony exclusives blijven oh zo geweldig. maar totale afperserijScrummie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:08:
Ik wou even klagen over de prijs van de PS5 games, maar dat mag niet dus verlaat ik het topic maar weer.
Wat een onzin, Min 40 uur gameplay wil ik, heb nu bv al 65 uur zitten in Ghost of Tsushima op lethal mode.giantgiantus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Pfff. Echt dat gezeur over de prijs neemt wel erg grote vorm aan in dit topic. Je weet hoe lang de game is en je weet hoeveel die kost. Neem gewoon een besluit.
Zelf vind ik het heerlijk. Een game van een uur of 10-15. Ik vind games tegenwoordig vaak echt veel te lang. Op een gegeven moment ken het het principe wel en wil ik weer iets nieuws.
Die hele houding van gamers dat het allemaal te duur is maakt dat meer en meer games de kant op gaan van AC en die games zijn echt niet door te komen voor mij.
10 -15 is echt veel te kort en niet de prijs waard.
Dankzij mensen zoals jij gaat het juist bergafwaards met de lengte en inhoud van games, omdat jullie zo snel tevreden zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door robzzzzzzzz op 10-06-2021 16:59 ]
Verwijderd
Helaas niet, bij bol besteld. Wordt morgen geleverd rond het middag uur denk ik. In het weekend maar eens proberen.P.E.No.1 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:20:
Iemand Ratchet and Clank al kunnen oppikken vandaag?
Ikzelf verkies ook kwaliteit boven kwantiteit. Geef mij maar een game van een uur of 10-20 voor de volle mep die kwalitatief echt goed is en waarbij elk uur genieten is dan een game van 50 uur of langer voor de volle mep waarbij 75% van de tijd of meer het eigenlijk behoorlijk herhalend en saai is wat je aan het doen bent. Dus in die zin snap ik de schreeuw om steeds langere games ook niet, het gaat er mij om dat ik kwaliteit koop. En ook een langere game kan kwaliteit bieden, maar helaas zijn er teveel lange games (vooral open wereld games) die continu in herhaling vallen en waarbij het eigenlijk alleen voldoen aan je OCD behoeften is. Dat hoeft voor mij ook echt niet. Zo heb ik ook liever een kleinere map die vol met detail zit en waarin continu andere dingen gebeuren dan een map die maar zo groot mogelijk is, maar tevens leeg en saai. Je ziet ook dat fast travel iets is dat tegenwoordig niet meer weggedacht kan worden in games, maar ik ben nog steeds van mening dat als een wereld echt interessant is je helemaal niet de behoefte hebt om fast travel te gebruiken. En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat fast travel niet handig kan zijn en dat ik er nooit gebruik van maak, maar het is wat mij betreft altijd wel een teken aan de wand als ik daar veel gebruik van maak. Ik zie het als een tekortkoming van de wereld die je ontdekt als je alleen maar fast travel aan het gebruiken bent.
Maar goed, ik zou zeker wel de volle mep over hebben gehad voor Ratchet and Clank (en ook voor Returnal) indien ik een PS5 had gehad. Verder moet ieder het voor zich weten, maar ik vind het niet per se een slechte prijs/kwaliteit verhouding als je zo'n 60 à 70 euro betaalt voor 10 tot 20 uur aan game die kwalitatief echt goed is.
Overigens vind ik het zelf ook wel lekker als ik me tientallen uren kan verliezen in een game, maar het is geen voorwaarde voor mij om er (veel) geld aan uit te geven. En met een beetje slim shoppen kan je ook best ver komen. Zo heb ik vorig jaar the Last of Us 2 en Final Fantasy VII Remake bij release gehaald (niet per se korte games overigens), maar koop ik bijvoorbeeld ook Celeste en Dead Cells voor minder dan 15 euro waarbij je zo tientallen uren kwijt bent om die op platinum te zetten.
Maar goed, ik zou zeker wel de volle mep over hebben gehad voor Ratchet and Clank (en ook voor Returnal) indien ik een PS5 had gehad. Verder moet ieder het voor zich weten, maar ik vind het niet per se een slechte prijs/kwaliteit verhouding als je zo'n 60 à 70 euro betaalt voor 10 tot 20 uur aan game die kwalitatief echt goed is.
Overigens vind ik het zelf ook wel lekker als ik me tientallen uren kan verliezen in een game, maar het is geen voorwaarde voor mij om er (veel) geld aan uit te geven. En met een beetje slim shoppen kan je ook best ver komen. Zo heb ik vorig jaar the Last of Us 2 en Final Fantasy VII Remake bij release gehaald (niet per se korte games overigens), maar koop ik bijvoorbeeld ook Celeste en Dead Cells voor minder dan 15 euro waarbij je zo tientallen uren kwijt bent om die op platinum te zetten.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Het is prima dat jij langere games leuk vind. Ik vind de enorme herhaling in alles van boven de 25 uur het vaak niet waard. Dat is dan weer mijn voorkeur.robzzzzzzzz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Wat een onzin, Min 40 uur gameplay wil ik, heb nu bv al 65 uur zitten in Ghost of Tsushima op lethal mode.
10 -15 is echt veel te kort en niet de prijs waard.
Dankzij mensen zoals jij gaat het juist bergafwaards met de lengte en inhoud van games, omdat jullie zo snel tevreden zijn.
Nou zijn er zelfs ook al leveringsproblemen met de PS5 games, zojuist mail dat R&C bij mij pas dinsdag geleverd kan worden hierdoor
Verwijderd
Waar heb je hem besteld?EL-Nino-1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:31:
Nou zijn er zelfs ook al leveringsproblemen met de PS5 games, zojuist mail dat R&C bij mij pas dinsdag geleverd kan worden hierdoor
PlayStation product manager:
----------------------------------------------------
Are you a fan of Soon™? Well, you're gonna love S.O.N.Y. (Soon, only not yet)!
— Daniel Hiatt (@dshiatt) 9 juni 2021
----------------------------------------------------
Extended look at Kena: Bridge of Spirits. Friday 11 AM PT / 2 PM ET. #PlayStation5 #PS5 #PS4 #Gaming pic.twitter.com/hPmZpRfNG0
— GermanStrands (@GermanStrands) 8 juni 2021
[ Voor 37% gewijzigd door Recon24 op 10-06-2021 17:38 ]
Bij mij is het zaterdag vooralsnog. Besteld bij Allyourgames. Op zich jammer, maar al teveel tijd had ik toch niet morgenavond. Dus ik overleef het dagje wel weer
"Better ask questions before you shoot"
Ik vind Days Gone wel een goed voorbeeld van het midden. Verre van zo onspeelbaar als Cyberpunk natuurlijk maar de game zat op (en na) release vol met bugs. Voor sommige zelfs onspeelbare bugs.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Ik denk niet dat het een Early adopter tax is. Genoeg ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze het van de verkopen in de eerste paar weken moeten hebben. Als mensen allemaal wachten op de korting dan gaat geen enkele ontwikkelaar meer iets uitgeven. Dit is ook de reden waarom een opvolger van Days gone er niet in zit. De developer heeft zelf aangegeven dat het probleem is dat de meeste mensen hebben gewacht met de aankoop tot hij goedkoper is.
Ik had daar erg veel last van bijvoorbeeld (zie het days gone topic rond release), dus wat dat betreft helemaal eens als het later kopen daadwerkelijk de reden is dat er geen Days Gone 2 komt.
Developers die een game afleveren die nagenoeg bug vrij is krijgen dan ook mijn geld eerder
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Annuleren, bol heeft hem gewoon op voorraad met levering morgen.EL-Nino-1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:31:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja maar wel flink duurder, heb geen haast mee hoor maar past wel bij het gedroeftoeter over alle leveringsproblemen omtrent de ps5Donstil schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:40:
[...]
Annuleren, bol heeft hem gewoon op voorraad met levering morgen.
Moeten we maar games gaan inslaan voor de resaleEL-Nino-1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:43:
[...]
Ja maar wel flink duurder, heb geen haast mee hoor maar past wel bij het gedroeftoeter over alle leveringsproblemen omtrent de ps5
Verwijderd
Als je select hebt dan koop je de game voor 67 euro.EL-Nino-1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:43:
[...]
Ja maar wel flink duurder, heb geen haast mee hoor maar past wel bij het gedroeftoeter over alle leveringsproblemen omtrent de ps5
Met de E3 voor de deur vind ik het wel jammer dat Sony dit jaar afwezig is bij de E3. Weer zo'n uitgerekt dripfeed net als vorig jaar maak je mij niet blij mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 10-06-2021 20:00 ]
Ik begon precies op het perfecte moment te kijken naar die Summer Game Fest stream. Na 30 seconden hoor ik Kojima zeggen "One more thing" en krijgen we de Death Stranding: Director's Cut trailer. Leuke MGS referenties.
[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 10-06-2021 20:20 ]
Een PS5 versie van Death Stranding was wel te verwachten maar ben wel benieuwd in hoeverre de directors cut afwijkt van het origineel. Kojima kennende heeft ie er wel iets bijzonders mee gedaan. En dat kan zowel positief als negatief uitpakken
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/aDtVr9o11Dh5IOafHahSUwsx.jpg?f=fotoalbum_large)