Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online

Vanaf 20 seconden is dus inderdaad te zien dat gt7 een ps5 exclusieve game was. Dus bericht dat recent besloten is dat het crosplatform word zal wel kloppen dan. Deze video is 6 maanden oud.
Behoorlijk akward dan en erg vreemd ook..
Naja word hoe dan ook een no brainer voor mij persoonlijk want gran turismo is de beste console racer out there. Maar jammer blijft het wel.
Zal nu wel veel verkopen denk ik.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-06 12:24
Segafreak83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Leuk dat er andere games zijn die het laten zien, maar die boeien echt totaal niet.

En je 2de alinea ben ik totaal niet met je eens, Gran Turismo ervaar ik als slechte game. En waarom dan:

- Geen schademodel (hallo 2021).
- Nog steeds dezelfde geluiden als 1995
- Mixed lobbies met stuurtje en zonder (leg je af zonder stuur).
- Auto's rijden als bakstenen.
- Penalty systeem is zo gaar als wat (iemand anders beukt tegen mij aan en ik krijg een straf?!).
Lekker hyperbolen weer... Een aantal van de dingen in jouw opsomming zijn onzin (eerste twee al bijvoorbeeld). Overigens bestaat de wereld uit meer dan alleen racing games, dus wellicht dat die andere games jou niet boeien, maar genoeg multi-million sellers die daar tussen zitten.

Ik zou eerst maar eens gameplay van GT7 afwachten voordat we gekke uitspraken gaan doen. Horizon heeft al laten zien hoe het kan uitpakken op positieve manier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:09
Een game die op 6 jaar oude pc's draait, draait toch ook niet kut op een nieuwe pc? Echt een ongefundeerd gezever hier.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Lekker hyperbolen weer... Een aantal van de dingen in jouw opsomming zijn onzin (eerste twee al bijvoorbeeld). Overigens bestaat de wereld uit meer dan alleen racing games, dus wellicht dat die andere games jou niet boeien, maar genoeg multi-million sellers die daar tussen zitten.

Ik zou eerst maar eens gameplay van GT7 afwachten voordat we gekke uitspraken gaan doen. Horizon heeft al laten zien hoe het kan uitpakken op positieve manier.
Er is al gameplay van gt7 :

Maar verder eens meeste wat hij daar zegt is onzin.
Geluiden zijn heel goed in gt sport zeker vergeleken met voorgaande GT games maar ook tov andere racers. Veel mensen vergeten dat meeste games de geluiden zwaar overdrijven wat dus niet realistisch is.

Schade model is aanwezig alleen heel beperkt. is gewoon de visie van de maker en hun keuze. Accepteer het of niet.

Autos rijden als bakstenen slaat letterlijk nergens op dus ja moet er op gezegd worden _O-

[Voor 25% gewijzigd door v8power67 op 08-06-2021 12:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:50
Trishul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Je mist het punt wat ik maak. Dat er eerst geroepen wordt dat het een PS5 exclusieve is, en ze daar later weer op terug komen (zoals ze met meerdere dingen gedaan hebben).

En niet dat er genoeg andere (PS5) exclusives zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:13
Ik vind het wel jammer dat enkele games nu in eens een last-gen versie krijgen. Zijn wij dankzij de sterkere Zen2 cores eindelijk bijna af van de trage Jaguar cores als baseline hardware worden games nu ineens cross-gen waardoor wij alsnog vastzitten met Jaguar als baseline.

offtopic:
Ja, van MS vind ik het ook jammer dat ze met first-party met de base XB1 rekening blijven houden en dat de XSS bestaat. Al heeft die in ieder geval gewoon vlotte Zen2 cores.

[Voor 13% gewijzigd door Caayn op 08-06-2021 12:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trishul
Segafreak83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Je mist het punt wat ik maak. Dat er eerst geroepen wordt dat het een PS5 exclusieve is, en ze daar later weer op terug komen (zoals ze met meerdere dingen gedaan hebben).

En niet dat er genoeg andere (PS5) exclusives zijn.
Nee hoor, ik heb gereageerd op die specieke reactie van u. Daarin is niks te bekennen van dat 'punt' dat u kennelijk probeert te maken. Natuurlijk prima dat u een bepaald punt wil maken, maar hou het dan wel bij de feiten graag en laat de hyperbolen of feitelijk onjuiste informatie achterwege.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Segafreak83
Trishul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Nee hoor, ik heb gereageerd op die specieke reactie van u. Daarin is niks te bekennen van dat 'punt' dat u kennelijk probeert te maken. Natuurlijk prima dat u een bepaald punt wil maken, maar hou het dan wel bij de feiten graag en laat de hyperbolen of feitelijk onjuiste informatie achterwege.
Er staat dat ik het zo ervaar en dus mijn mening, dat je die niet deelt, mag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trishul
Segafreak83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Er staat dat ik het zo ervaar en dus mijn mening, dat je die niet deelt, mag.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het ermee eens dat ze eigenlijk uit het niets met een PS4 versie komen van GT7.
Maar u hoeft er natuurlijk niet omheen te draaien; meningen zijn prima. Onjuiste, aantoonbaar foute informatie spuien of gebruiken om een mening extra kracht bij te zetten is natuurlijk niet netjes.
Maar goed, ik denk dat u dat niet wil inzien dus laten wij het hier maar bij laten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Leuk dat er andere games zijn die het laten zien, maar die boeien echt totaal niet.

En je 2de alinea ben ik totaal niet met je eens, Gran Turismo ervaar ik als slechte game. En waarom dan:

- Geen schademodel (hallo 2021).
- Nog steeds dezelfde geluiden als 1995
- Mixed lobbies met stuurtje en zonder (leg je af zonder stuur).
- Auto's rijden als bakstenen.
- Penalty systeem is zo gaar als wat (iemand anders beukt tegen mij aan en ik krijg een straf?!).
Voorop gesteld dat je uiteraard je mening mag hebben, zijn er bepaalde zaken waar ik op in wil gaan. Ik ben van oudsher iemand die alleen offline gamet. Bij het uitkomen van GT Sport was ik teleurgesteld, want tja... Wat heb ik nou aan dat online gebeuren. Vorig jaar was GTS Spec II voor 15 euro te koop en ik heb er inmiddels zo veel plezier aan beleefd. Er is genoeg te spelen offline. Heb ook plezier gehad met foto's maken van je auto op mooie locaties (waar ik in real life ben geweest). Op enkele endurance races na, heb ik alle circuitervaringen, missies en licenses op goud. Voor mij leek het spel klaar.

Enige weken terug alsnog gewaagd aan het online gedeelte. En ik probeer iedere dag wel te racen. Ik kan er van genieten, maar het is tegelijkertijd ook frustrerend. Ik kan er van genieten dat ik een track steeds beter onder de knie moet krijgen om ook als ik gebeukt word, weet hoe ik alsnog relatief snel m'n weg kan vervolgen. Frustrerende is dat ik niet goed genoeg ben om een serieuze gooi te doen om te winnen. Ik zit dan in een groep waarbij de snelste rijder soms een kwalificatie heeft van 2 seconden sneller dan ik. Ik had liever gezien dat dat hooguit enkele tienden uit elkaar zou liggen. Maar wat ik door GTS heb geleerd, is dat spelplezier niet alleen gekoppeld is aan het winnen van de race. Soms kan een gevecht om de 6-8e plek ;( alsnog genoegdoening geven. Van de ca 100 online races heb ik er maar 6 gewonnen geloof ik.

Ik bekijk bv een track guide op Youtube en zie precies wat de rempunten zijn, hoe je de curb precies moet aansnijden etc. Maar ik krijg dat niet goed genoeg voor elkaar op de dualsense. Vooral trailbreaking vind ik erg lastig op de controller. Gas geven heb ik meer gevoel bij, maar ik denk dat adaptieve triggers iets kunnen helpen bij preciezer remmen. Voor m'n gevoel race ik dan toch meer voor spek en bonen (B/S). Maar goed, ook beleef ik plezier aan.

Geluid is altijd wel een dingetje geweest bij Gran Turismo en ik vond dat Forza stukken beter klonk op een Xbox 360. Toch vind ik dat geluid wel sterk verbeterd is. Op YouTube had ik een filmpje van Doug Demuro gezien in de McLaren F1 van Jay Leno. Dat geluid komt toch wel erg overeen. Of de Veyron en zo zijn er meer auto's die wel beter klinken nu. Goed, het geluid in tunnels kan sowieso beter en er zijn vast games die dat (veel) beter doen. Maar voor mij gaat het om de som der delen. Assetto Corsa is voor mij nagenoeg niet te doen op een controller bijvoorbeeld. GT is aardig te spelen op een controller. Ja, penalty systeem is soms klote, maar ja, ik laat het spel er niet voor staan. Soms rijdt een auto inderdaad als een baksteen. Tractioncontrol op 0 en de rembalans aanpassen zorgt voor een merkbaar verschil.

Het is niet mijn bedoeling om je te overtuigen om GT alsnog een kans te geven of wat dan ook. Ik ben zelf verbaasd dat ik eerst echt tegen GT Sport op keek en er uiteindelijk veel plezier aan beleef. Ik kan dan ook niet wachten tot GT7. Het is begrijpelijk dat de verwachtingen hoog gespannen zijn voor deze game en dat sommigen teleurgesteld zijn dat je wellicht een mindere speelervaring krijgt omdat het ook op de PS4 uit moet komen. Maar laten we het gewoon aankijken. Ergens in 2037 als het uit komt, kunnen we vanzelf zien wat er van onze aannames overeind is gebleven.

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:27:
[YouTube: New and Upcoming Games | PS5]
Vanaf 20 seconden is dus inderdaad te zien dat gt7 een ps5 exclusieve game was. Dus bericht dat recent besloten is dat het crosplatform word zal wel kloppen dan. Deze video is 6 maanden oud.
Behoorlijk akward dan en erg vreemd ook..
Naja word hoe dan ook een no brainer voor mij persoonlijk want gran turismo is de beste console racer out there. Maar jammer blijft het wel.
Zal nu wel veel verkopen denk ik.
Ik zie het nergens staan dat dit een PS5 exclusive is, er wordt alleen gezegd dat hij in 2021 komt (wat dus niet meer klopt). RE Village staat hetzelfde onder en dat is ook een crossgen/platform titel.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Ik zie het nergens staan dat dit een PS5 exclusive is, er wordt alleen gezegd dat hij in 2021 komt (wat dus niet meer klopt). RE Village staat hetzelfde onder en dat is ook een crossgen/platform titel.

[Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 08-06-2021 14:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!
I stand corrected :D
sorry zat zo onderin te kijken dat ik de grote letters had gemist haha.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:54
Zul je zien dat je op de PS5 als 'exclusieve' wagen die Aston Martin van jouw screenshot gratis kunt downloaden. Dan klopt die text bovenin beeld weer :+

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:48
1 ding moet ik segafreak nageven: schademodel is echt wel brak. Dit is hetzelfde als wat NFS undercover in 2008 had. Sure het hoeft geen burnout te zijn, maar er is echt 0 evolutie op dat vlak.

Mede daarom is Wreckfest imo de beste racegame op consoles. Het is ook de beste driftgame op consoles trouwens, maar juist omdat dat beuken erin zit, rijd iedereen heel anders. Maar de banen zijn ook zo opgezet dat je niet enorm veel tijd kwijt raakt als iemand je een harde beuk geeft. Dat je ook geen honderden kilometers per uur gaat, helpt overigens ook enorm. Voor de consolegamer is het echt een stuk beter dan de meest realistische racegame te maken, want er blijft gewoon een grote groep die gewoon lekker wil beuken. Dus om ze een keer flink terug te pakken, is erg lekker.

Qua schade is het echt top notch imo. Maar het racen zelf is ook wel tof. Er zijn op PC zelfs clean servers te vinden waar streng gemodereerd wordt, omdat men het rijgedrag zo fijn vindt.

En het helpt ook dat een boel racing youtubers ook Wreckfest zijn gaan doen als ze even wat minder serieus willen racen.

Natuurlijk is het wat anders dan heel serieus je auto afstellen, tientallen rondes rijden op zoek naar een snellere tijd dan de rest, maar mijns inziens is console daar niet het juiste platform voor. In ieder geval is het wel een betere evolutie dan wat GT de laatste jaren laat zien imo. Die brengen gewoon te weinig vernieuwing. En daarbij is het, zoals eerder aangegeven, online gewoon niet eerlijk om tegen allemaal stuurtjes te moeten rijden en mensen die uren hebben besteed aan setups maken als je daar zelf gewoon geen tijd voor hebt.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:10
Martinspire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:42:
1 ding moet ik segafreak nageven: schademodel is echt wel brak. Dit is hetzelfde als wat NFS undercover in 2008 had. Sure het hoeft geen burnout te zijn, maar er is echt 0 evolutie op dat vlak.
Kan ook een licentiedingetje zijn he. Meeste fabrikanten vinden het niet zo tof als hun auto in de prak wordt gereden in een game.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
*O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-06 22:25

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Is het niet gewoon dat Sony ook ziet dat er in verhouding weinig PS5 users zijn? Normaal moeten dit soort games de system sellers zijn. Maar dat gaat moeilijk als er geen verkopen gedaan kunnen worden.

De eerste paar weken zijn vaak cruciaal voor een game release. Mogelijk hadden zowel GT7 en Horizon geen unieke gameplay features die alleen door de PS5 zijn uit te voeren.

Ik vind het allemaal niet erg. Die PS5 games die al het geweld kunnen benutten van de console komen vanzelf.

Elite Dangerous: AmazingPaper

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:43
Yeah, had ook niks anders verwacht van Insomniac dat dit een pracht van een game is. Vrijdagochtend ophalen bij Nedgame en dan lekker ouderwets platformen *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Kan niet wachten om met photomode te spelen. Dit spel ziet er echt te belachelijk goed uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SacreBleu schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:32:
Is het niet gewoon dat Sony ook ziet dat er in verhouding weinig PS5 users zijn? Normaal moeten dit soort games de system sellers zijn. Maar dat gaat moeilijk als er geen verkopen gedaan kunnen worden.

De eerste paar weken zijn vaak cruciaal voor een game release. Mogelijk hadden zowel GT7 en Horizon geen unieke gameplay features die alleen door de PS5 zijn uit te voeren.

Ik vind het allemaal niet erg. Die PS5 games die al het geweld kunnen benutten van de console komen vanzelf.
Iedereen was helemaal lyrisch over backwards compatibility.

En nu blijkt het dus ook een flink nadeel te zijn. Zolang de games meer verkocht en gespeeld worden op Ps4 ten opzichte van de ps5 zal dit blijven, en zolang de ps5 slecht leverbaar is zal het heel lang duren voor het omslagpunt bereikt wordt.

Ik zie mijzelf in 2021 nog sowieso geen ps5 halen als het zo doorgaat.

Misschien als dayz met een ps5 versie komt die een stuk beter loopt incl een nieuwe map ofzo dat ik overstag ga, maar weinig kans. (mochten ze ooit normaal leverbaar zijn that is, ga niet lopen schooien voor zo'n ding)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Volgens mij zijn er meer ps5's verkocht dan in dezelfde periode als de ps4. Maar als je het alleen vergelijkt met de install Base van de ps4 nu, dan is de ps5 een stuk minder. Maar is toch bij elke release van een console?

Denkt het het eerder te maken heeft met de verwachte tekorten in de toekomst. Dat daar geen verbeteren in komen en daardoor de keuze is gemaakt om spellen alsnog op de ps4 uit te brengen.

Do Not Underestimate The Power of PlayStation

Acties:
  • 0Henk 'm!
Flagg schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:42:
[...]

En nu blijkt het dus ook een flink nadeel te zijn. Zolang de games meer verkocht en gespeeld worden op Ps4 ten opzichte van de ps5 zal dit blijven, en zolang de ps5 slecht leverbaar is zal het heel lang duren voor het omslagpunt bereikt wordt.

Misschien als dayz met een ps5 versie komt die een stuk beter loopt incl een nieuwe map ofzo dat ik overstag ga, maar weinig kans. (mochten ze ooit normaal leverbaar zijn that is, ga niet lopen schooien voor zo'n ding)
Je speelt toch ook de ps4 games veel beter op een ps5? En games zoals rift apart en returnal komen niet op de ps4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:30:
Hm ik heb geen Game Pass, wel PS+. Voor mij was die niet gratis helaas.
Twee maanden geleden was ultimate gratis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

snefkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Je speelt toch ook de ps4 games veel beter op een ps5? En games zoals rift apart en returnal komen niet op de ps4
Ja vast wel maar zolang je geen ps5 hebt (gehad) weet je dat toch niet. :)

Ik laat me niet zo snel gek maken door mensen op het interwebz en de marketing afdelingen. En ik heb geen last van fomo, Ps4 heeft jarenlang prima gedraaid en die is nu niet in een klap overbodig, al proberen ze je dat wel wijs te maken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-06 20:50
De PS5 is nog niet eens een jaar beschikbaar. Op de PS4 hebben we ook nog genoeg PS3-titels zien verschijnen. Sony zou wel dom zijn om met elke game een userbase van 100 miljoen gebruikers links te laten liggen, helemaal wanneer de architectuur van de consoles ook nog eens gelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Flagg schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Ja vast wel maar zolang je geen ps5 hebt (gehad) weet je dat toch niet. :)

Ik laat me niet zo snel gek maken door mensen op het interwebz en de marketing afdelingen. En ik heb geen last van fomo, Ps4 heeft jarenlang prima gedraaid en die is nu niet in een klap overbodig, al proberen ze je dat wel wijs te maken.
Volgens mij beweert ook niemand dat de ps4 overbodig is geworden. Ik speel ook nog geregeld op de ps3. Je mist alleen de ps5 games nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-06 15:49

spaceboy

op grote hoogte

snefkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Volgens mij beweert ook niemand dat de ps4 overbodig is geworden. Ik speel ook nog geregeld op de ps3. Je mist alleen de ps5 games nu.
En het plezier van de snelheid van opstarten. ;) Heb pas bij een vriend op zijn PS4 een stukje Days Gone gespeeld. Vond hem op de PS5 echt heerlijk. Op de PS4 is het een trage ellende. :+

succes is een keuze

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poor Leno
spaceboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:01:
[...]

En het plezier van de snelheid van opstarten. ;) Heb pas bij een vriend op zijn PS4 een stukje Days Gone gespeeld. Vond hem op de PS5 echt heerlijk. Op de PS4 is het een trage ellende. :+
Wacht maar tot de PS6! Dan heb je m al uitgespeeld voordat je m hebt aangezet :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
FrankoNL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Kan ook een licentiedingetje zijn he. Meeste fabrikanten vinden het niet zo tof als hun auto in de prak wordt gereden in een game.
Mja klopt, Forza heeft in principe hetzelfde probleem. Maar als ze nou allebei eens hun poot stijf houden en alleen auto's toevoegen waar wel wat meer schade mag ontstaan, dan worden die games een stuk leuker imo. Nu voelt het gewoon zo enorm statisch aan. Vooral als je even Wreckfest speelt en je gaat dan terug naar andere racers. Zo vond ik mede daardoor Dirt 5 echt geen reet aan. Tuurlijk, meer arcade game en alles, maar al die auto's die braaf achter elkaar blijven rijden, 0 uitdaging in de banen en gewoon geen schade maakt zo'n game echt een stuk minder boeiend.

En had ik al gezegd hoe gaaf het driften in Wreckfest kan zijn? Weliswaar op de Xbox (mede ook daarom crappy resolutie), maar is in principe hetzelfde.

[Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2021 17:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Ook al wat bekend over de speelduur van R&C ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:48
-SaveMe- schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:01:
Ook al wat bekend over de speelduur van R&C ?
Volgens Pushsquare 12 uur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Kyhfin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Volgens Pushsquare 12 uur
Hmmmm, dat is wel kort, maar met mijn slow gameplay modus zal het wel wat langer zijn, maar toch ... :/

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

-SaveMe- schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Hmmmm, dat is wel kort, maar met mijn slow gameplay modus zal het wel wat langer zijn, maar toch ... :/
Las dat platinum tussen 15 en 20 uur duurde zonder guide. Dus je hebt er nog wat langer plezier mee dan die 12. :)

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-06 06:59

Maar tegen de tijd dat GT7 uit gaat komen is er een heel andere situatie. Kan me niet voorstellen dat GT7 eerste helft volgend jaar uit gaat komen zolang die Yamauchi daar rondloopt. Ze hebben het maken van de auto's al uitbesteed en nog steeds kunnen ze de game niet op tijd afkrijgen. Maar als er straks 40 miljoen consoles verkocht zijn zitten daar ook heel veel mensen bij die hun PS4 ingewisseld hebben. Dan heb je ook geen 100 miljoen consoles waar je rekening mee moet houden. Bij Horizon snap ik het maar bij een game die structureel te laat (en niet af) gereleased wordt hoef je er geen rekening mee te houden wat mij betreft.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-06 17:18
[...]

Ik heb het gevoel dat veel PS4 games pas echt tot hun recht komen op de PS5. Wat dat betreft is het al een hele vooruitgang. Misschien moeten we hem voorlopig meer als een PS4 Pro2 beschouwen, ik vermaak me echter prima met alle PS4 games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankoNL
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:35:
[...]

Las dat platinum tussen 15 en 20 uur duurde zonder guide. Dus je hebt er nog wat langer plezier mee dan die 12. :)
Wil deze zeker platinum. De eerste echte PS5 titel, als in echt next gen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Holy, de release patch maakt de game dus nog mooier dan de gameplay video van een tijdje geleden. _/-\o_

Klink goed, ssd wordt lekker gebruikt waardoor er nieuwe gamplay elementen onstaan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:53
Rift Apart maakt zo te horen alle verwachtingen waar en wordt de eerste échte next gen showcase! Kan niet wachten tot hij op de deurmat valt.
Jammer inderdaad dat hierna de meeste games ook voor de PS4 gemaakt worden, maar nu even genieten van echt next gen

Acties:
  • +1Henk 'm!
FrankoNL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:21:
Dat argument hoor ik al 2 decennia (no kidding), en desondanks zijn er tig andere racegames waarin je wel de merkauto's gewoon compleet de vernieling kunt in rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankoNL
Twixie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Dat argument hoor ik al 2 decennia (no kidding), en desondanks zijn er tig andere racegames waarin je wel de merkauto's gewoon compleet de vernieling kunt in rijden.
Zoveel zijn dat er toch niet? En al helemaal niet recent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-06 22:25

SacreBleu

VR Enthousiasteling

[...]

De backwards compatibility is wat mij betreft ook awesome. Het fijnste is wanneer de game een PS5 patch heeft. Ghost of Tsushima, God of War en The Last of Us Part 2 spelen echt superfijn.

Van de aankoop heb ik geen spijt. Ik haal genoeg uit de BC. Veel titels die nu anders spelen. Die PS5 games komen vanzelf wel. Het is niet zo dat de PS5 over drie jaar al is afgeschreven. ;)

Elite Dangerous: AmazingPaper

Acties:
  • +1Henk 'm!
Huh is Ratchet & Clank nou geen 4k60?
De game heeft twee 60 fps-modi: eentje met en eentje zonder raytracing. Ratchet & Clank: Rift Apart is ook speelbaar op dertig frames per seconde, waarbij de game in een 4k-resolutie draait én met alle toeters en bellen ingeschakeld. Dips in de framerate zijn in alle weergaven niet aan de orde. Wij speelden zelf het liefst in de 60 fps-modus mét raytracing.
Dat is toch wel balen voor een dergelijke game. Of begrijp ik de quote verkeerd?

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 08-06-2021 20:01]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:01:

[...]

Dat is toch wel balen voor een dergelijke game. Of begrijp ik de quote verkeerd?
Raytracing en 30fps @ 4k, of 4k60 en geen raytracing toch?

[Voor 3% gewijzigd door Catch22 op 08-06-2021 20:09]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:01:

[...]

Klopt maar dat komt omdat 4k/60 met dergelijke graphics gewoon onmogelijk is met een console.
Maar het is een dynamische 4k resolutie met hun geniale temporal injection eroverheen. Dus ziet er gewoon heel goed uit. Vergelijkbaar met spiderman en die ziet er echt absurd goed uit.

Maar als alleen pure cijfertjes je boeien, dan idd het is geen native 4k in 60fps modus. Wel native 4k in fidelity modus met ray tracing maar kan droppen tot ong 1800p.

[Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 08-06-2021 20:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Catch22 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Raytracing en 30fps @ 4k, of 4k60 en geen raytracing toch?
Nah ik las het als drie modi, vandaar de verontwaardiging.

- Non 4K met RT op 60fps.
- Non 4K zonder RT op 60fps
- 4K30

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-06-2021 20:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Klopt maar dat komt omdat 4k/60 met dergelijke graphics gewoon onmogelijk is met een console.
Maar het is een dynamische 4k resolutie met hun geniale temporal injection eroverheen. Dus ziet er gewoon heel goed uit. Vergelijkbaar met spiderman en die ziet er echt absurd goed uit.

Maar als alleen pure cijfertjes je boeien, dan idd het is geen native 4k...
Ja jammer idd. Dat 4k60 niet kan met RT begrijp ik maar zonder RT had ik dat deze generatie wel verwacht. Zeker voor first party

Acties:
  • +2Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Ja jammer idd. Dat 4k60 niet kan met RT begrijp ik maar zonder RT had ik dat deze generatie wel verwacht. Zeker voor first party
Dan zijn je verwachtingen veelste hoog.
Plus veel belangrijker, resolutie is tegenwoordig maar deel van het verhaal. Hun temporal injection is zeer goed en zorgt voor hele scherpe beelden. Zoals met spiderman. Heb dit veel liever icm allerlei settings to the max dan native 4k met veel mindere settings. Zeker nu met hun temporal injection die gewoon absurd goed is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Dan zijn je verwachtingen veelste hoog.
Plus veel belangrijker, resolutie is tegenwoordig maar deel van het verhaal. Hun temporal injection is zeer goed en zorgt voor hele scherpe beelden. Zoals met spiderman. Heb dit veel liever icm allerlei settings to the max dan native 4k met veel mindere settings. Zeker nu met hun temporal injection die gewoon absurd goed is.
Was Miles Morales niet native 4K als je RT uit had?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Was Miles Morales niet native 4K als je RT uit had?
Nope zelfde systeem zelfde engine denk zelfs.
Dynamische resolutie tussen geloof max 1440p en 2160p maar met hun temporal injection eroverheen gewoon zeer scherp!
Zelfde als dus ratchet and clank.
Fidelity is 2160p maar kan soms iets droppen met rt.
Performance is gemiddeld rond geloof 1600p kan lager kan hoger zonder rt.
Performance rt is 1440p kan lager kan hoger maar rond dat getal. Met raytracing. En andere settings iets lager zoals in spiderman pedestrian density en minder autos. En raytracing was iets minder scherp.

[Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 08-06-2021 20:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Nope zelfde systeem zelfde engine denk zelfs.
Dynamische resolutie tussen geloof max 1440p en 2160p maar met hun temporal injection eroverheen gewoon zeer scherp!
Zelfde als dus ratchet and clank.
Fidelity is 2160p maar kan soms iets droppen met rt.
Performance is gemiddeld rond geloof 1600p kan lager kan hoger zonder rt.
Performance rt is 1440p kan lager kan hoger maar rond dat getal. Met raytracing.
Ooh nou dat scheelt, had aangenomen dat Miles Morales 4k60 was zonder RT omdat 4k60 met RT zichtbaar minder scherp was op mijn set-up.

Nou I stand corrected, dan ga ik voor 4K zonder RT en laat ik mij tijdelijk injecteren :P
Althans wanneer de game een beetje op Marktplaats verschijnt dan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Hij staat bij mij klaar op de SSD voor de day one patch. No marktplaats for me

Acties:
  • +1Henk 'm!
@DonstilDF heeft hem gespeeld in Quality mode en die is grotendeels 4K met scalable resolutie die op zijn laagst 1800p is, dus no worries.

Check iig die DF video even dan zie je hoe belachelijk goed de game er uit ziet. DF komt binnenkort nog met een video over de verschillende modi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
Twijfel hem via us account te halen. Is daar 69 en 79 dollar. 100 dollar heb je voor ong 79 euro bij offgamers. Komt geloof 1 euro ideal kosten bij( wie dat verzonnen heeft btw wtf). Dus zeg 80 euro heb je 100 dollar. Dan kan je en ratchet and clank en nog wisselgeld over voor iets anders. En is even duur als de digital deluxe versie in nederland...
Of doe hem op disk en deel met broertje. Hoe dan ook ga ik hem wel halen. Maar eigenlijk eerst de ps4 game uitspelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

v8power67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:02:
Twijfel hem via us account te halen. Is daar 69 en 79 dollar. 100 dollar heb je voor ong 79 euro bij offgamers. Komt geloof 1 euro ideal kosten bij( wie dat verzonnen heeft btw wtf). Dus zeg 80 euro heb je 100 dollar. Dan kan je en ratchet and clank en nog wisselgeld over voor iets anders. En is even duur als de digital deluxe versie in nederland...
Of doe hem op disk en deel met broertje. Hoe dan ook ga ik hem wel halen. Maar eigenlijk eerst de ps4 game uitspelen.
Koop jij hem met je broertje op disc, speel hem allebei rustig uit en doe mij daarna een dm. Dan neem ik hem over voor een mooi prijsje. Ik heb geen haast. Wil hem graag spelen, maar niet voor 80 euro. Ben nog druk zat met Nioh 2.

succes is een keuze

Acties:
  • 0Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Koop jij hem met je broertje op disc, speel hem allebei rustig uit en doe mij daarna een dm. Dan neem ik hem over voor een mooi prijsje. Ik heb geen haast. Wil hem graag spelen, maar niet voor 80 euro. Ben nog druk zat met Nioh 2.
Bij bol.com is die 67 euro wanneer je select hebt. Prima deal volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online
spaceboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Haha zal er over nadenken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik zet R&C gewoon lekker op m'n verlanglijstje :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:56:
@DonstilDF heeft hem gespeeld in Quality mode en die is grotendeels 4K met scalable resolutie die op zijn laagst 1800p is, dus no worries.

Check iig die DF video even dan zie je hoe belachelijk goed de game er uit ziet. DF komt binnenkort nog met een video over de verschillende modi.
Kick. Ik hou het ff in de gaten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 18-06 18:28
Ratchet and clank is voor mij een no brainer, alleen beginnen net mijn examens vrijdag dus moet ik nog langer wachten🤬
80 euro is het meer dan waar, promotie is natuurlijk altijd fijn maar ik ga er niet op wachten.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

snefkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Mijn backlog is nog nét groter dan 67 euro voor R&C. Zo ben ik ook nog steeds op Marktplaats aan het zoeken naar Ghost of Tsushima voor minder dan 20 euro. Gaat me lukken! :P

succes is een keuze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 18-06 20:20
ik heb r&c al gekocht, ik weet al dat ik er hoe dan ook een paar dagen erg van ga genieten.
voor mij is het wel het geld waard! (al is het wel echt heel erg vee geld)

Acties:
  • 0Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Mijn backlog is nog nét groter dan 67 euro voor R&C. Zo ben ik ook nog steeds op Marktplaats aan het zoeken naar Ghost of Tsushima voor minder dan 20 euro. Gaat me lukken! :P
Aah zonde had ik dat geweten. Ik had GoT (opnieuw) gekocht voor 19,50 op Mp en na de platinum verkocht voor €20, je had hem voor €19,99 ook wel mogen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:11
Sodekneiter, ik twijfelde nog even over R&C en die twijfel is nu weg genomen door DF.
Wat een details zeg, allemachtig :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
Pff het verschil tussen gewone gameplay en boss fights is wel bizar bij Jedi Fallen order. Heb het idee dat de controller ook te traag is voor dit soort snelle acties. Vaak werkt Dodge of parry niet.

Game is ook niet helemaal eerlijk, 99.9% van wat je vindt tijdens exploren is esthetisch, wat je dus helemaal niet motiveert om dat te doen, nu blijkt dat ik toch wat stim upgrades mis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02:11
Aquila schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:11:
Sodekneiter, ik twijfelde nog even over R&C en die twijfel is nu weg genomen door DF.
Wat een details zeg, allemachtig :o
Dit spel ziet er echt smerig mooi uit. Kan niet wachten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
Martinspire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:42:
En daarbij is het, zoals eerder aangegeven, online gewoon niet eerlijk om tegen allemaal stuurtjes te moeten rijden en mensen die uren hebben besteed aan setups maken als je daar zelf gewoon geen tijd voor hebt.
Als je met deze vergelijkingen nog steeds doelt op Gran Turismo, daar rijdt online iedereen met ongeveer eenzelfde setup zonder mogelijkheid om zelf iets aan afstelling te doen, de zogenaamde Balance of Performance staat daar namelijk aan. Ook het argument dat je met een controller langzamer bent dan mensen met een stuur is in online lobbies al vele malen ontkracht. Sterker nog, @v8power67 eindigt in de kwalificatie veelal bovenaan en hij rijdt gewoon met controller. Ja, als je een A of S rating hebt gaat het misschien meespelen maar je moet wel van hele goeden huize komen wil je daarin meedraaien.
Zeker in GT gaat de vergelijking 'stuur > controller' niet op omdat a) het merendeel van de racers daar ook gewoon casuals zijn, zelfs die met een stuurtje en b) de game is geoptimaliseerd voor het rijden met controller zowel als met stuur. Ik ken weinig andere games die dat zo goed doen.

Heb je het over sims zoals Assetto Corsa (Competizione) dan heb je gelijk. Maar sims speel je imo sowieso niet met een controller.
Maar goed, dit is misschien meer een discussie om voort te zetten in één van de racegame topics.

[Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 09-06-2021 00:49]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat ik R&C nog even op de wenslijst laat staan tot een sale. Het ziet er aardig uit en het is vast een prima titel, maar nu ik de oude PS4 game nog eens speel merk ik dat het me allemaal niet zoveel doet. Sure grafisch ook al erg mooi en alles, maar de karakters hebben het net niet en de gameplay is toch nog wat meh. Hoog been-there-done-that gehalte voor mij persoonlijk. Sowieso word ik niet echt meer overdonderd door mooie graphics, het is allemaal wel prima zat. Ik heb liever dat ze meer aandacht besteden aan gameplay en leuke levels. Het voelt wat ongeïnspireerd. Van setpiece naar setpiece met wat flauwe grapjes. Het weet ook niet echt wat het wil zijn. Het is te lastig en doordacht voor kinderen, maar het is weer wat te flauw voor ouders.

Goed, die nieuwe game is dan wel wat verbeterd natuurlijk, maar ik denk dat ik gewoon een beetje platformer-moe ben.

Ik kijk dan wel weer uit naar de Battlefield onthulling later vandaag. Maar goed, daar was ik al fan van. R&C lijkt me, mede vanwege de prijs en de korte speeltijd toch net wat te duur voor wat het biedt. Ik heb ondertussen wel genoeg techdemo's gedaan.

• Superkiwi
Martinspire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:52:
Ik kijk dan wel weer uit naar de Battlefield onthulling later vandaag.
Jaaa!! :*)
Aan de hand van wat we te zien krijgen bepaal ik of ik het BF6 topic ga lezen/volgen ja of nee (ik kan me nog de vele onzinnige discussies na de reveal trailer van BF V herinneren). Hopelijk zijn tegen de tijd van release de PS5's ook een beetje normaal verkrijgbaar.

Iets anders: wat is het toch dat vrijwel elke nieuwe game (neem bv Ghost of Tsushima, Horizon Forbidden West, R&C Rift Apart) (deels) afgekraakt moet worden? Het lijkt een beetje de trend te worden de laatste tijd.
Vaak worden dat soort posts ook afgesloten met "ik ben een beetje openwereld/platform/ander genre moe", wat eigenlijk al aangeeft dat het juist niét aan de game ligt.
Ondanks dat bovenstaande quote grote gelijkenissen vertoont met de post hierboven is het geen persoonlijke aanval op bepaalde personen, het valt me gewoon op.

[Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 09-06-2021 02:13]

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 07:55

kazuka

Building Better Worlds

Ik wou net zeggen, zoveel platformers in de setting zoals Ratchet & Clank zijn er nu ook weer niet. Dan kun je ook Ubisoft moe zijn want die passen hun open wereld formule toe op 90% van hun games. Of Battle Royale moe, of first-person-shooter moe. Zoveel afwisseling bestaat er intussen niet meer in het AAA landschap.

Far Cry en Assassins Creed doen ook al jaren hetzelfde, toch speel ik ze graag :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Segafreak83
Superkiwi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 02:03:
[...]
Iets anders: wat is het toch dat vrijwel elke nieuwe game (neem bv Ghost of Tsushima, Horizon Forbidden West, R&C Rift Apart) (deels) afgekraakt moet worden? Het lijkt een beetje de trend te worden de laatste tijd.
Vaak worden dat soort posts ook afgesloten met "ik ben een beetje openwereld/platform/ander genre moe", wat eigenlijk al aangeeft dat het juist niét aan de game ligt.
Ondanks dat bovenstaande quote grote gelijkenissen vertoont met de post hierboven is het geen persoonlijke aanval op bepaalde personen, het valt me gewoon op.
Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die bijna letterlijk kwijlen over elke nieuwe game (al dan niet oudere game in een nieuw jasje), hoe fantastisch, geweldig en mooi het wel niet is, terwijl het oude wijn in nieuwe zakken is.

Het meeste is nu eenmaal al eens gedaan en gemaakt. En men houdt dan vast aan bepaalde money makers.

Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak.

[Voor 11% gewijzigd door Segafreak83 op 09-06-2021 07:02]

• Multimediaknaller
  • Laatst online: 08:20

Multimediaknaller

Roept ook wel eens wat...

spaceboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Zo ben ik ook nog steeds op Marktplaats aan het zoeken naar Ghost of Tsushima voor minder dan 20 euro. Gaat me lukken! :P
wel geen 20 euro maar 25 Euro is toch ook netjes 😊

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Segafreak83 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:01:
[...]

Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die bijna letterlijk kwijlen over elke nieuwe game (al dan niet oudere game in een nieuw jasje), hoe fantastisch, geweldig en mooi het wel niet is, terwijl het oude wijn in nieuwe zakken is.

Het meeste is nu eenmaal al eens gedaan en gemaakt. En men houdt dan vast aan bepaalde money makers.

Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak.
Wat ben ik toch verschrikkelijk blij dat ik kwijl van elke game! Dat maakt het leven toch zo veel leuker? Ik moet er niet aan denken om elke game tot in de detail te analyseren, en als er dan ook maar iets niet voldoet aan mijn (enorme) verwachting ik gelijk teleurgesteld ben.

Happiness = Reality – Expectations :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
R&C Review van Tweakers staat online: reviews: Ratchet & Clank: Rift Apart - Spectaculaire interactieve tekenfilm

Tot dusver een 8.9 op metacritic (y)

• schaapiej
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 08:49
Mooie score!

Las op Budgetgaming dat je na +/- 10 uurtjes de aftiteling kunt zien en dat de Omega wapens niet heel super zijn. Als de game maar leuk is en lekker speelt vind ik t prima, kan ie na t weekend de verkoop weer in :p

<GoT>NightStalker

• Superkiwi
NIB0R schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Wat ben ik toch verschrikkelijk blij dat ik kwijl van elke game! Dat maakt het leven toch zo veel leuker? Ik moet er niet aan denken om elke game tot in de detail te analyseren, en als er dan ook maar iets niet voldoet aan mijn (enorme) verwachting ik gelijk teleurgesteld ben.

Happiness = Reality – Expectations :)
Misschien zijn die mensen gewoon wat pessimistischer ingesteld en worden ze ook niet zo blij van bv een nieuwe auto, nieuwe tv, nieuwe telefoon, sex met de/een vrouw, lekker eten om maar wat voorbeelden te noemen, want in de basis doen die dingen ook niet echt iets nieuws :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• poor Leno
Superkiwi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 02:03:
[...]

(ik kan me nog de vele onzinnige noodzakelijke discussies na de reveal trailer van BF V herinneren).

>:) :>

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-06 20:12
Hoe kunnen mensen nog uitkijken naar de nieuwe Battlefield na 3 kut BF's achter elkaar, ik zie het wel als game released, ik heb er iig niet veel hoop op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• poor Leno
ok

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:46
schaapiej schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Mooie score!

Las op Budgetgaming dat je na +/- 10 uurtjes de aftiteling kunt zien en dat de Omega wapens niet heel super zijn. Als de game maar leuk is en lekker speelt vind ik t prima, kan ie na t weekend de verkoop weer in :p
Dan is € 79,95 wel echt een hele hoge prijs. De discversie is te vinden voor € 67. Ik pik deze game wel een keer op in de sale.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Zwartkijker
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 18:08
Erapaz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:36:
Pff het verschil tussen gewone gameplay en boss fights is wel bizar bij Jedi Fallen order. Heb het idee dat de controller ook te traag is voor dit soort snelle acties. Vaak werkt Dodge of parry niet.

Game is ook niet helemaal eerlijk, 99.9% van wat je vindt tijdens exploren is esthetisch, wat je dus helemaal niet motiveert om dat te doen, nu blijkt dat ik toch wat stim upgrades mis.
Ja, ik heb het dan maar op de tweede makkelijkste moeilijkheidsgraad gespeeld. Ik kon er niet aan wennen en het werd ook frustrerend ivm de souls-achtige manier waarop je spawnt en spullen kwijt bent na te sterven (tot de wraak neemt).
Neemt niet weg dat het een goede game is met prachtige visuals.

Ik heb wel de spullen verzameld maar mijn kostuum of het schip zo gelaten zoals die zijn. Enkel de stim upgrades waren voor mij handig.

Hier viel het me wel op dat alle main characters uit minderheidsgroepen komen. Let op, ik juich het wel toe hoor, maar hier kwam het geforceerd over. Alsof ze wat in te halen/goed te maken hebben lijkt het wel.
Hadden ze de game ook: Star Wars: Minorities kunnen noemen ofzo 🤔
Ben verder geen Star Wars fan hoor, maar een goede third person action adventure is altijd welkom.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:52
snefkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Twijfel toch wel echt hoor... eigenlijk wil ik deze prijzen voor een game van ~15 uur niet supporten. Maar als ik de ratings en reviews zien dan begint het echt te kriebelen. Wellicht dat ik hem aanschaf via Bol Select en daarna weer doorverkoop. Uiteindelijk Returnal ook voor full-price gekocht met dezelfde gedachte maar daar heb ik nog steeds plezier van.

[Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 09-06-2021 10:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

yinx84 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Twijfel toch wel echt hoor... eigenlijk wil ik deze prijzen voor een game van ~15 uur niet supporten. Maar als ik de ratings en reviews zien dan begint het echt te kriebelen. Wellicht dat ik hem aanschaf via Bol Select en daarna weer doorverkoop.

[Afbeelding]
Neem deze ratings altijd met een flinke korrel zout, want ben inmiddels wel genezen van TLOU II, Death Stranding en Cyberpunk ;w

• Erapaz
Zwartkijker schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Ja, ik heb het dan maar op de tweede makkelijkste moeilijkheidsgraad gespeeld. Ik kon er niet aan wennen en het werd ook frustrerend ivm de souls-achtige manier waarop je spawnt en spullen kwijt bent na te sterven (tot de wraak neemt).
Neemt niet weg dat het een goede game is met prachtige visuals.

Ik heb wel de spullen verzameld maar mijn kostuum of het schip zo gelaten zoals die zijn. Enkel de stim upgrades waren voor mij handig.

Hier viel het me wel op dat alle main characters uit minderheidsgroepen komen. Let op, ik juich het wel toe hoor, maar hier kwam het geforceerd over. Alsof ze wat in te halen/goed te maken hebben lijkt het wel.
Hadden ze de game ook: Star Wars: Minorities kunnen noemen ofzo 🤔
Ben verder geen Star Wars fan hoor, maar een goede third person action adventure is altijd welkom.
Dat viel me dan weer niet op.
Ik vind het vooral jammer dat het een leuke mooie game is die dan verpest wordt door te moeilijke boss fights. Je spawned dan ook nog eens niet bij de boss vaak maar moet daar telkens weer heenlopen en vijanden verslaan/omzeilen.

Ik heb sowieso een hekel aan boss fights, vaak trial en error leren hoe je hem moet verslaan, er is weinig leuk aan.

Acties:
  • +4Henk 'm!
[...]

Twijfel toch wel echt hoor... eigenlijk wil ik deze prijzen voor een game van ~15 uur niet supporten. Maar als ik de ratings en reviews zien dan begint het echt te kriebelen. Wellicht dat ik hem aanschaf via Bol Select en daarna weer doorverkoop. Uiteindelijk Returnal ook voor full-price gekocht met dezelfde gedachte maar daar heb ik nog steeds plezier van.

[Afbeelding]
Maar als je het nou eens in perspectief zet, een super nintendo game was destijds tussen de 129 en 179 gulden. Meeste super nintendo games waren binnen 2 uur uit te spelen. (uitzonderingen zoals zelda daargelaten). Nu krijg je sowieso veel langere games, die ook veel arbeidsintensiever zijn om te maken. Al die pracht en praal heb je een enorm team nodig om een dergelijke game te maken. Dus je krijgt zoveel meer waar voor je geld dan vroeger. 15 uur daarnaast vind ik niet heel kort, veel action adventures duren vaak zo lang. Tuurlijk het is geen rpg met 40 of 80 uur, maar daar is de game ook niet naar. Het gaat er uiteindelijk om dat je die 15 uur jezelf vermaakt toch?

Meeste games die veel langer duren worden vaak opgevuld met saaie side missies, of 100 collectables die je ergens moet vinden in de open wereld etc. Als je de verhaal lijn van een open wereld game alleen volgt dan ben je ook niet langer dan 10 a 15 uur bezig. Kijk naar Watch dogs legion: https://howlongtobeat.com/game?id=68237 Main story duurt 17 uur. De rest van de side missies vind ik redelijk saai en is er alleen maar ingestopt om de game langer te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Neem deze ratings altijd met een flinke korrel zout, want ben inmiddels wel genezen van TLOU II, Death Stranding en Cyberpunk ;w
TLOU 2 en Death stranding zijn het ook zeker wel waard, wellicht niet jou game. Maar dit zijn zeker geen slechte games. Cyberpunk is een ander verhaal, die game is gewoon erg slecht opgeleverd. Alleen de reviewers waren ook misleid door alleen de pc versie te versturen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Catch22
Ah, gezever over prijzen. Was ook al weer een week geleden :Z

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

Multimediaknaller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:58:
[...]
wel geen 20 euro maar 25 Euro is toch ook netjes 😊
Haha, ja. Ben jij dat? Het is voor mij een principe-kwestie geworden. Max. 2 tientjes. Maar ik vermoed dat GoT over een jaar ofzo ook gratis op PS+ komt. Misschien wacht ik dáár wel op. :+

succes is een keuze

• GuitarHero87
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 07:46
[...]

Je kunt het spel ook weer retourneren binnen 30 dagen. Heb dat een paar keer gedaan bij games die onwijs tegenvielen. Was geen probleem, zeker niet aangezien je games bijna niet retour mag sturen als de seal eraf is omdat ze moeilijk doen over DLC. Alleen was die niet aanwezig bij die games, en volgens mij ook niet bij R&C.

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

snefkens schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:25:
[...]

TLOU 2 en Death stranding zijn het ook zeker wel waard, wellicht niet jou game. Maar dit zijn zeker geen slechte games. Cyberpunk is een ander verhaal, die game is gewoon erg slecht opgeleverd. Alleen de reviewers waren ook misleid door alleen de pc versie te versturen.
TLOU 2 heb ik meerdere keren uitgespeeld, maar daarna heb ik ook mijn verwachtingspatroon drastisch bijgesteld, en wacht liever nog een paar maanden eer ik tot aanschaf overga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 08:49
Hulleman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Dan is € 79,95 wel echt een hele hoge prijs. De discversie is te vinden voor € 67. Ik pik deze game wel een keer op in de sale.
Eens! Veel geld voor een paar uurtjes, maar aan de andere kant; als het 10 uurtjes vol fun is dan is het voor mij prima. Heb 'm net besteld bij Intertoys voor €70 (met Nerf gun voor m'n zoontje haha :+ ). Zodra ik 'm heb uitgespeeld gaat ie op V&A dus dan is het onderaan de streep helemaal prima!

<GoT>NightStalker

spaceboy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Haha, ja. Ben jij dat? Het is voor mij een principe-kwestie geworden. Max. 2 tientjes. Maar ik vermoed dat GoT over een jaar ofzo ook gratis op PS+ komt. Misschien wacht ik dáár wel op. :+
Wil je dan voor geen enkel spel meer dan 20 euro betalen?

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

Nee, dat ben ik niet en heb even voor je gezocht :>

Acties:
  • +5Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:50:
[...]
TLOU 2 heb ik meerdere keren uitgespeeld, maar daarna heb ik ook mijn verwachtingspatroon drastisch bijgesteld, en wacht liever nog een paar maanden eer ik tot aanschaf overga.
Maar als je hem meerdere keren uitgespeeld hebt dan vond je het toch een goede game? Als je het geen goede game vond dan had je die moeite niet genomen...

• Multimediaknaller

Multimediaknaller

snefkens schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Maar als je hem meerdere keren uitgespeeld hebt dan vond je het toch een goede game? Als je het geen goede game vond dan had je die moeite niet genomen...
Vóór ik het spel kocht had ik een hoog verwachtingspatroon, bleek toch totaal anders dan deel 1 en helemaal hoe Naugty Dog ons jarenlang voor de gek heeft gehouden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 06:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

10u/15u voor zo'n game? Is dat echt de tijd waarin iedereen het hier uitspeelt? Dan zit je volcontinue te rushen en enkel te werken naar het volgende level? Dan geniet je er toch ook niet zo van?
Een avondje bios voor een film van 1,5u is in verhouding duurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:57:
[...]
Vóór ik het spel kocht had ik een hoog verwachtingspatroon, bleek toch totaal anders dan deel 1 en helemaal hoe Naugty Dog ons jarenlang voor de gek heeft gehouden.
Tja, dat is een andere discussie. Ik vond zelf deel 2 veel beter dan deel 1. Het is ook zo als ze de game vergelijkbaar hadden gemaakt als deel 1 dan had iedereen weer geklaagd dat er weinig vernieuwing was. Nu hebben ze wat dingen gedaan waar niet iedereen het mee eens is. Maar dat maakt het alsnog geen slechte game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankoNL
GuitarHero87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Je kunt het spel ook weer retourneren binnen 30 dagen. Heb dat een paar keer gedaan bij games die onwijs tegenvielen. Was geen probleem, zeker niet aangezien je games bijna niet retour mag sturen als de seal eraf is omdat ze moeilijk doen over DLC. Alleen was die niet aanwezig bij die games, en volgens mij ook niet bij R&C.
Bij de voorwaarden staat dat bol games uit de seal niet accepteert als retour.
Pagina: 1 ... 124 ... 131 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True