• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:02:
[...]

Ja death stranding heeft lekkere muziek. Maar het is vooral hoe die muziek wordt ingezet en de sfeer wordt neergezet. Als je de game net speelt en je komt voor het eerst en BT territory (die zwarte zwevende dingen; Beached Things) in de regen (timefall) dan is dat best beklemmend en spannend. Als je dat overleeft hebt droogt het op, komt de zon door de wolken, zoomt de camera uit voor een mooi landschapsshot en begint de muziek te spelen. Dat was toch echt wel een lekker momentje.

Death stranding is een vreemde game met een hele intrigerende wereld en personages. Er zijn weinig games waarvoor ik de wiki fandom pagina helemaal grijs gelezen heb. Ingewikkelde, maar echt tof bedachte wereld. Ik heb er echt vol lol aan gehad. Het enige wat je dus doet is pakketjes bezorgen, maar dat wordt wel steeds gaver. Best verslavend.
Inmiddels ook begonnen aan Death Stranding. Twee episodes voltooid. Wat een vage game is dit? BB!?? Ik had jouw woorden over de muziek gelezen, maar ik kon het toen niet begrijpen zoals ik het nu begrijp. Toen de muziek in kwam dacht ik: aahh dit bedoelden ze dus op Tweakers ;). Ik merkte dat het gewoon relaxed voelde om rond te lopen, de omgeving in mij op te nemen en van de muziek te genieten. Bij een game als Horizon wilde ik zo snel mogelijk naar het stipje op de uhm horizon.

Ik mis 60FPS eigenlijk niet. Tijdens het spelen merkte ik dat ik de facial animations beter vond dan de in game beelden van Horizon Forbidden West. Ik heb niet dat ik uren achter elkaar wil spelen, maar ik ben wel benieuwd naar de rest.

Flickr

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:08
Trishul schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Voor de nieuwe Ratchet hoef je het vorige deel niet gespeeld te hebben. En al helemaal niet die PS4 game. Dat is meer een cut-down re-imaging van het origineel op de PS2.
Oh dat snap ik wel, maar bedoelde het meer de andere kant op. Als ik die vorige nog niet eens heb uitgespeeld, hoe moet dat dan met die nieuwe game zitten. Eerst maar kijken of ik die andere nog leuk vind. Ik vond hem iets te kinderlijk en iets te ouderwets (qua gameplay en leveldesign). Grafisch natuurlijk erg mooi, maar ik vond hem verder niet veel speciaals doen. Ik vernam wel dat er een upgrade was voor PS5, dus misschien is het nog wel even de moeite waard om te doen.

En het is niet omdat het een slechte game is, maar ik heb dit soort dingen gewoon al genoeg gedaan dat het me niet veel meer doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2021 13:07 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:15

Amiet01

Master_A

Ik heb al jarenlang gegamed met Playstation console aangesloten op mijn tv. Soms lijkt het me wel fijn om te kunnen gamen in de kamer op een monitor. Nou vroeg ik mij af of er meer mensen hier zijn die een monitor gebruiken voor zowel hun PS5 als (thuis)werk monitor?

Welke zouden jullie aanraden icm 4k tussen de 27-32 inch? Ik heb eens zitten kijken naar OLED, maar jeetje wat zijn die duur zeg en bijna geen monitoren beschikbaar!

Master_A

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Amiet01 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:17:
Ik heb al jarenlang gegamed met Playstation console aangesloten op mijn tv. Soms lijkt het me wel fijn om te kunnen gamen in de kamer op een monitor. Nou vroeg ik mij af of er meer mensen hier zijn die een monitor gebruiken voor zowel hun PS5 als (thuis)werk monitor?

Welke zouden jullie aanraden icm 4k tussen de 27-32 inch? Ik heb eens zitten kijken naar OLED, maar jeetje wat zijn die duur zeg en bijna geen monitoren beschikbaar!
Ik heb een 32 inch 4K van LG met HDR, kun je ook prima op gamen. Helaas had mijn model een fabricage fout die niet gedekt wordt door garantie. Ik kan hem dus verder niet aanraden. Ik ben op zoek naar een nieuwe en zou graag een maatje groter gaan, maar als je voor 4K gaat is de volgende stap 43 inc en dat is misschien wat groot om op te werken.

Kleiner dan 32 zou ik sowieso niet doen.
Martinspire schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:36:
Nou, mijn PS5 moet vandaag dan eindelijk binnenkomen. Straks maar even wat games aanschaffen,
...
Misschien dat ik de Rainbow Six upgrade en Wreckfest games ook nog aanschaf
En misschien ook PS Plus aanschaffen (gezien je Wreckfest niet hebt, vermoed ik dat je nog geen Plus hebt). Dit is momenteel in de aanbieding vanwege Days Of Play. Heb je ook direct die PS+ Collection.

Ik heb tot mijn hernia op mijn LG 32GK650F gespeeld. Dit is een 1440p monitor, voordeel is dat deze 4K downscaled naar 1440p waardoor het nog steeds goed scherp is.
Ik ben zelf op zoek naar een vervanger aangezien ik deze monitor voor thuiswerken gebruik nu en eigenlijk een stapje beter wil, namelijk 4K + fatsoenlijk HDR, 120 fps en redelijk kleurechtheid en 32 inch. Nou ik ben de monitor nog niet tegengekomen voor een fatsoenlijke prijs, die kosten ruim 1000 euro.
Ik heb nu maar mijn zinnen gezet op een 42 inch OLED. Hopelijk tegen het einde van het jaar dat ze beschikbaar komen. Mochten die rete duur worden (ik verwacht iets goedkoper dan 48 inch) dan overweeg ik nog een 48 inch, maar eigenlijk is die te groot, heb maar een bureau van 80 cm diep

• Martinspire
Twixie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:35:
[...]

En misschien ook PS Plus aanschaffen (gezien je Wreckfest niet hebt, vermoed ik dat je nog geen Plus hebt). Dit is momenteel in de aanbieding vanwege Days Of Play. Heb je ook direct die PS+ Collection.
Die had ik al op de PS4 volgens mij, dus had alleen de upgrade nodig. Maar thanks voor de tip ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2021 15:30 ]

Martinspire schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Die had ik al op de PS4 volgens mij, dus had alleen de upgrade nodig. Maar thanks voor de tip ;)
Wat is 'die' ? Mijn suggestie gaat helemaal niet over Wreckfest (want daarvoor ben je toch al te laat, die zat vorige maand in de PS+). Mijn suggestie gaat eerder over de andere games die je met PS+ kunt krijgen, en zeker die PS+ Collection is wel de moeite, zelfs al zijn het PS4 games (waarvan sommigen ondertussen een gratis PS5 upgrade kregen).

• Martinspire
Twixie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:36:
[...]

Wat is 'die' ? Mijn suggestie gaat helemaal niet over Wreckfest (want daarvoor ben je toch al te laat, die zat vorige maand in de PS+). Mijn suggestie gaat eerder over de andere games die je met PS+ kunt krijgen, en zeker die PS+ Collection is wel de moeite, zelfs al zijn het PS4 games (waarvan sommigen ondertussen een gratis PS5 upgrade kregen).
On ik dacht dat je Wreckfest PS4 bedoelde, maar dat kan ook. Mja ik had lang PS+ gehad maar die was afgelopen en niet vernieuwd. Vooral ook omdat de meeste dingen die erin kwamen, al lang in mijn collectie stonden. Net als die PS+ Collection.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Weet niet of hier al gepost is, maar via cdkeys kan je 35 euro psn tegoed voor 29.99 kopen en 2x 5 euro voor 4.49 de stuk.
35 euro
https://www.cdkeys.com/nl...n-card-35-eur-netherlands
5 euro:
https://www.cdkeys.com/nl...sn-card-5-eur-netherlands

En dan de 45 euro ps plus deal in de store activeren voor maar 38.97 euro.

Das een erg mooie deal lijkt me.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik vind het toch echt jammer dat GT7 een cross gen titel is geworden. Kennelijk is dat besluit recent genomen. Graphics kun je nog downscalen. Evenals damage models e.d., maar het zou zonde zijn als ze de physics ook moeten downscalen tbv de crappy Ps4 CPU.
FMS schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:16:
Ik vind het toch echt jammer dat GT7 een cross gen titel is geworden. Kennelijk is dat besluit recent genomen. Graphics kun je nog downscalen. Evenals damage models e.d., maar het zou zonde zijn als ze de physics ook moeten downscalen tbv de crappy Ps4 CPU.
Ik hoop vooral dat het penalty systeem niet te leiden hoeft door de PS4 cpu.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-01 13:39
FMS schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:16:
M.i. is GT7 altijd een cross-gen titel geweest en dergelijk besluit neem of herzie je niet op het allerlaatste moment.
Als GT7 geen cross-gen titel zou zijn dan breng je deze gewoon uit als PS5 titel.
Wat eventueel wel mogelijk is om het voornemen van een cross-gen titel te herzien door een speltitel alsnog exclusief voor de PS5 uit te brengen (o.a. door de jouw benoemde redenen: damage models, physics, etc.) maar dat heeft mogelijk tot gevolg dat de releasedatum veel verder naar de toekomst opschuift.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-01 11:56
Phontana schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Bedankt voor de tip, meteen gecheckt bij binnenkomst maar de mijne was gewoon in orde. Fan blijkt ook nog de goeie te zijn (plates moesten er toch af omdat ik Darkplates erop gezet heb) :).
Welke plates heb jij er op gezet? Linkje?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
MisterMarcFR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Welke plates heb jij er op gezet? Linkje?
Ik heb de Darkplates van dbrand gekocht, in combinatie met een matzwarte wrap voor het zwarte glossy gedeelte: https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5. Ik ben uitermate tevreden met het resultaat :*) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhqpyIUYGjEZwqj8Wl5-GioDuSw=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/PW4OGRH5aOLS0G5AJRT0kLZE.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a6TIt9lbmr_aCGPLUjzKcG-w7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYjUCT9wUm1uZfPn57FJXyOn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAS4udCIOtPhfpJRRNYfzbx8F9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5C66jqdq1Xm8FSL90uGCrFS3.jpg?f=fotoalbum_tile

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Phontana schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb de Darkplates van dbrand gekocht, in combinatie met een matzwarte wrap voor het zwarte glossy gedeelte: https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5. Ik ben uitermate tevreden met het resultaat :*) :

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb ook die darker plates. Kreeg ze eind april na het betalen van extortion fee :+ Staat de PS5 tenminste mooi strak naast de Ziggo next box en gamepc node 202.

Ik ben benieuwd hoe snel Mediamarkt me gaat mailen/bellen wanneer ik de bundel kan ophalen. Moest binnen paar dagen het formulier invullen. Nu kijken hoe snel ze de bundel kunnen samenstellen.

• MisterMarcFR
[...]

Ziet er echt heel strak uit!

Kwamen er nog BTW en invoerrechten bij?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:56
ariekanari schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:22:
[...]

M.i. is GT7 altijd een cross-gen titel geweest en dergelijk besluit neem of herzie je niet op het allerlaatste moment.
Als GT7 geen cross-gen titel zou zijn dan breng je deze gewoon uit als PS5 titel.
Wat eventueel wel mogelijk is om het voornemen van een cross-gen titel te herzien door een speltitel alsnog exclusief voor de PS5 uit te brengen (o.a. door de jouw benoemde redenen: damage models, physics, etc.) maar dat heeft mogelijk tot gevolg dat de releasedatum veel verder naar de toekomst opschuift.
Volgens mij is daar nooit eerde iets over gecommuniceerd over een cross-gen version, daarmee dat het in die PlayStation Blog post ineens werd vernoemd.

• Phontana
  • Laatst online: 07-12-2025
MisterMarcFR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Ziet er echt heel strak uit!

Kwamen er nog BTW en invoerrechten bij?
Ik heb in totaal $ 69,90 betaald, zo’n 58 euro. Dat was inclusief de extra wrap en shipping. Er staat niks op de factuur over importkosten of BTW.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01 18:52
[...]

nice, ik kan mij voorstellen dat er meer zwarte ps5 bestaan dan witte :Y

nothing stops this train

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Kol Nedra schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:16:
[...]

nice, ik kan mij voorstellen dat er meer zwarte ps5 bestaan dan witte :Y
De witte blijft het mooist

• robzzzzzzzz
Death stranding zou toch in de aanbieding moeten zijn? waarom is ie bij mij nog steeds 70eu

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
robzzzzzzzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:54:
[...]

De witte blijft het mooist
Yep, vind zelf die zwarte plates er niet uitzien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Amaze86
  • Laatst online: 15:59
robzzzzzzzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:01:
Death stranding zou toch in de aanbieding moeten zijn? waarom is ie bij mij nog steeds 70eu
Denk dat die nog dit jaar in psn+ komt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

robzzzzzzzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:01:
Op disk is hij voor +/- €20 te krijgen: https://www.budgetgaming.nl/ps4/death+stranding.html

• MisterMarcFR
Phontana schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Ik heb in totaal $ 69,90 betaald, zo’n 58 euro. Dat was inclusief de extra wrap en shipping. Er staat niks op de factuur over importkosten of BTW.
Thanks voor de foto’s en info. Heb ze ook besteld.

• v8power67

v8power67

Yes een 60fps rt modus aanwezig in rift apart!
Begrijp dat de game ong. hetzelfde doet als miles morales.
Fidelity : native 4k 30fps ray tracing en ook nog temporal injection eroverheen volgens digital foundry.
Performance : dynamische resolutie ( rond 1800p als goed is)zonder ray tracing maar wel 60fps en temporal injection naar 4k.
Performance rt: dynamische 1440p met ray tracing, wat effecten verlaagt, en temporal injection naar 4k.

Is dus gewoon gruwelijk wat een opties ze bieden. Echt voor iedereen wat !

(Even klikken op tweet voor video van 60fps rt modus maar is wel absurd bagger twitter kwaliteit)

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 06-06-2021 00:15 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
All three modes use a dynamic base resolution that then goes through our temporal injection process to achieve a 4K image. This is similar to how #MilesMoralesPS5 works.
Alles dynamisch qua resolutie dus
Absurde bagger kwaliteit
:')

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 06-06-2021 00:18 ]

• v8power67

v8power67

418O2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:17:
[...]

Alles dynamisch qua resolutie dus

[...]

:')
Ja klopt was vergeten dat 4k modus heel zeldzaam wel eens dropte idd in miles morales volgens digital foundry. Maar is ook maar goed, beter stabiele fps dan drops maar hogere resolutie (imho).

Je smiley op mn bagger kwaliteit opmerking snap ik niet echt btw. Twitter video kwaliteit is echt zeer zeer slecht...

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
v8power67 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:08:
[Twitter]

Yes een 60fps rt modus aanwezig in rift apart!
Begrijp dat de game ong. hetzelfde doet als miles morales.
Fidelity : native 4k 30fps ray tracing en ook nog temporal injection eroverheen volgens digital foundry.
Performance : dynamische resolutie ( rond 1800p als goed is)zonder ray tracing maar wel 60fps en temporal injection naar 4k.
Performance rt: dynamische 1440p met ray tracing, wat effecten verlaagt, en temporal injection naar 4k.

Is dus gewoon gruwelijk wat een opties ze bieden. Echt voor iedereen wat !

(Even klikken op tweet voor video van 60fps rt modus maar is wel absurd bagger twitter kwaliteit)
Goed nieuws voor velen. Ik ben echter slecht in keuzes en dan bang om wat moois te missen, dus van mij hadden ze de keuze voor mij mogen maken. Bij MM hierdoor voor fidelity gegaan, en dat zal ik waarschijnlijk hier ook doen. Maar denk dat Performance RT de beste optie is en de keuze die ze voor me hadden mogen maken. Ben benieuwd wat voor effecten ze dan verlagen

• Amiet01

Amiet01

Master_A

In Amsterdam Oost hebben ze aan de zijkant van een gebouw een muurschildering gemaakt voor Ratchet & Clank A Rift Apart. Zag dat ze ermee bezig waren, echt super mooi en groot.

Het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2020/11/PS5-mural-thumb-scaled.jpg

Master_A

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:46
Overmorgen rond 16 a 17u al recensies voor Ratchet and Clank. Ben erg benieuwd naar de speelduur van de game.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 06-06-2021 10:30 ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Amiet01 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:22:
In Amsterdam Oost hebben ze aan de zijkant van een gebouw een muurschildering gemaakt voor Ratchet & Clank A Rift Apart. Zag dat ze ermee bezig waren, echt super mooi en groot.

[Afbeelding]
Idd, heel mooi 😱

• Martinspire
v8power67 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:24:
[...]

Ja klopt was vergeten dat 4k modus heel zeldzaam wel eens dropte idd in miles morales volgens digital foundry. Maar is ook maar goed, beter stabiele fps dan drops maar hogere resolutie (imho).

Twitter video kwaliteit is echt zeer zeer slecht...
Mja deze gaat wel erg brak. Kan er niet uit halen wat nou precies raytraced is omdat ie bijna de hele tijd een soort 360p video laat zien

• v8power67

v8power67

Martinspire schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Mja deze gaat wel erg brak. Kan er niet uit halen wat nou precies raytraced is omdat ie bijna de hele tijd een soort 360p video laat zien
Klopt echt twitter gebruiken voor gameplay beelden is gewoon absurd..
Youtube is verre van perfect maar in 4k is het echt tig keer beter dan twitter..
Misschien doen ze het zo om pixel tellers en mensen die gaan inzoomen tegen te gaan ?

Maar verwacht gewoon dikke graphics ook in 60fps rt, ja base resolutie is lager dan de fidelity modus maja dat 60fps is toch wel echt een must.
Heb miles morales ook eerst uitgespeeld op 60fps modus, en erna met de 60fps rt modus. En ja is iets minder scherp en iets minder hoge settings maar damn was wel beste van alle werelden!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

Oekol

waka waka hey hey

Ik game op misschien wel de meest aanbevolen monitor op tweakers de LG 27GL850. Eerst op de ps5 en voor werklaptop inmiddels Xbox series X omdat die 1440p output heeft en 120hz ipv 60hz op de PS5 voor het spel wat ik speel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:51
Amiet01 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:22:

[Afbeelding]
Waar precies is dit?
Volgens mij is dit niet in Amsterdam maar in Berlijn: (Edit: Ik las niet goed, @Amiet01 zegt dat hij zelf gezien heeft dat ze er mee bezig waren, dus blijkbaar doen ze het op meerdere locaties)

In deze video hebben ze dezelfde mural gemaakt maar dan in Berlijn:
YouTube: Ratchet & Clank: Rift Apart - Play Has No Limits Mural

Wel erg mooi deze muurschildering, zal wel wat kosten om te plaatsen denk ik (niet dat ze dat niet kunnen veroorloven).

Nog maar 5 daagjes!!! Verheug me er enorm op! :D

[ Voor 38% gewijzigd door Kalder op 06-06-2021 17:10 ]

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Kalder schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Volgens mij is dit niet in Amsterdam maar in Berlijn: (Edit: Ik las niet goed, @Amiet01 zegt dat hij zelf gezien heeft dat ze er mee bezig waren, dus blijkbaar doen ze het op meerdere locaties)

In deze video hebben ze dezelfde mural gemaakt maar dan in Berlijn:
YouTube: Ratchet & Clank: Rift Apart - Play Has No Limits Mural

Wel erg mooi deze muurschildering, zal wel wat kosten om te plaatsen denk ik (niet dat ze dat niet kunnen veroorloven).

Nog maar 5 daagjes!!! Verheug me er enorm op! :D
Klopt inderdaad, ik was aan het rijden toen ik het geschilderd zag worden, dus kon er geen foto van maken. Binnenkort even weer langs gaan om te kijken hoe het eruit ziet :-)

Master_A

Kalder schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Wel een beetje flauw dat ze op het einde ineens CGI gebruiken om de mural tot leven te laten brengen. Of gaat het daar over 2 enorme LED schermen die totaal losstaan van de murals ?
Twixie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Wel een beetje flauw dat ze op het einde ineens CGI gebruiken om de mural tot leven te laten brengen. Of gaat het daar over 2 enorme LED schermen die totaal losstaan van de murals ?
Het zou er theoretisch ook op geprojecteerd kunnen worden met een beamer/laserbeamer, of misschien is het in de video geanimeerd maar de echte muurschildering niet, in ieder geval, ik weet het niet :P

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
bijna zeker weten lasers. Erg knap gedaan...

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:12
Beste mede ps5'ers

Ik ben een beetje zoekende naar leuke games voor de ps5 maar kan niet echt iets vinden

Welke games vindt ik leuk om te spelen
Last of us (al was dit net een film)
God of war
Godfall

Deze games heb ik nu uitgespeeld en bevielen erg goed. Ik heb ook call of duty en battlefield. Maar shooters bevallen me niet echt. Ik wil wel graag ps5 games spelen ipv de vorige generatie.

Ook ben ik op zoek naar spellen voor mij en me vrouw die we samen kunnen doen

We hebben al uitgespeeld
It take two
Sackboy

Willen beetje zelfde gerne wel weer doen maar ook hier graag alleen ps5 titels

Alvast bedankt en zie graag een suggestie van jullie kant

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
KevinSetz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:40:

Heb zelf nog geen ps5, maar geef je toch de volgende raad mee. Zoals bij elke nieuwe console launch kan je de generatie niet meteen openen met een hele library aan ps5 exclusives.

Of de ps5 launch nu wel of niet beter was dan de ps3 of ps4 launch kan je pagina's over volschrijven. Het hangt een beetje af van hou oud je toen was, wat je graag speelde, enz... Algemeen genomen is de consensus dat het al bij een redelijke launch is, en dat het aantal ps5 exclusives toch redelijk is (opnieuw afhankelijk van je smaak natuurlijk)

Spiderman MM, Demon Souls (ook niet echt mijn ding), Ratchet and Clank komt er aan, returnal, ... Alvast meer dan in het andere kamp.

Voor een ontwikkelaar is het ook ontzettend riskant om al heel snel exclusive only te gaan, dus ik zie het nog niet snel gebeuren. Een afzetmarkt van 7.8 miljoen ps5 consoles, versus 100+ miljoen (?) van de ps4?

Er is gezien de 'simpele' games die je zoekt (met leuke art styles en zo) ook geen enkele reden om zo kieskeurig te zijn naar exclusives. Games als it takes two and sackboy (of overcooked en zo) draaien ook prima op de ps4, en zijn eveneens leuk.

Ik kan begrijpen dat je een console aanschaf wil 'bevestigen' met ps5 only titles, maar dat zal er dit jaar nog niet inzitten. Mede ook door het feit dat veel projecten grote achterstand hebben opgelopen in de planningen.

Komt daar nog bij dat couch co-op games echt heeeel zeldzaam zijn geworden. Misschien kan je ook eens kijken naar games die je 'samen' speelt, waarbij je de controller doorgeeft en elk een potje speelt? Zoals we vroeger nog wel eens 'couch co-op' speelden ;)
KevinSetz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:40:
Beste mede ps5'ers

Ik ben een beetje zoekende naar leuke games voor de ps5 maar kan niet echt iets vinden

Welke games vindt ik leuk om te spelen
Last of us (al was dit net een film)
God of war
Godfall

Deze games heb ik nu uitgespeeld en bevielen erg goed. Ik heb ook call of duty en battlefield. Maar shooters bevallen me niet echt. Ik wil wel graag ps5 games spelen ipv de vorige generatie.

Ook ben ik op zoek naar spellen voor mij en me vrouw die we samen kunnen doen

We hebben al uitgespeeld
It take two
Sackboy

Ghost of Tsushima. Is geen PS5 game, maar hij ziet er fantastisch uit en speelt heerlijk. Spider-man en Spider-man Miles Morales kan ik je ook beide aanraden en Days Gone kun je nog proberen.

Voor couch coop moet je het voorlopig nog vooral met PS4 titels doen. Rayman, Unravel en Overcooked zijn games die ik met veel plezier samen met mijn vrouw heb gespeeld. A Way Out is ook erg goed. (Van de makers van It Takes Two). Vooral Overcooked is een goede test voor je relatie. Nog beter dan samen een Ikea kast in elkaar zetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• FMS
  • Niet online

FMS

ariekanari schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Mij kwam het anders steeds over als dat het een PS5 exclusive was en nu ineens cross gen. Uiteraard begrijpelijk vanuit sales oogpunt maar if true wel jammer.

Overigens onlangs Spider-Man MM uitgeprobeerd. Het ligt vast aan mij maar ik ervaar het als een DLC op de base game. RT ed voegt amper iets toe. alwéér terug naar Denons souls als enige echte ps5 game.

• Martinspire
Raem schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Ghost of Tsushima. Is geen PS5 game, maar hij ziet er fantastisch uit en speelt heerlijk. Spider-man en Spider-man Miles Morales kan ik je ook beide aanraden en Days Gone kun je nog proberen.

Voor couch coop moet je het voorlopig nog vooral met PS4 titels doen. Rayman, Unravel en Overcooked zijn games die ik met veel plezier samen met mijn vrouw heb gespeeld. A Way Out is ook erg goed. (Van de makers van It Takes Two). Vooral Overcooked is een goede test voor je relatie. Nog beter dan samen een Ikea kast in elkaar zetten.
Dit. Ik zou er zelf nog Immortals: Fenix Rising aan toevoegen. De beste ubi-titel van dit moment.

@KevinSetz waarom perse PS5 games? Als de game goed is maakt het toch niet veel uit welke gen? Graphics zullen iets minder zijn en laadtijdn wat langer.

Heb je iets met soulsborne games? Je zou Demon’s souls of returnal kunnen proberen, de laatste is roguelite en geen soulsborne maar als je het mij vraagt is het een pot nat. Mocht je twijfelen of het iets is en je hebt de ps plus dan kan je bloodborne eens uitproberen, je moet wel bereid zijn iets van tijd te investeren want het heeft een stijle leercurve. Maar het wordt makkelijker na verloop van tijd. Dus 30 min testen is hoogstwaarschijnlijk niet voldoende. Maar als je het punt voorbij bent geeft het zo’n voldoening. De gameplay is wat de games goed maakt. Ooh ja belangrijkste les, doodgaan geeft je de kans om het de volgende keer beter te doen ;)

Mocht het te hardcore zijn dan zou ik wachten op R&C rift apart.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
FMS schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Mij kwam het anders steeds over als dat het een PS5 exclusive was en nu ineens cross gen. Uiteraard begrijpelijk vanuit sales oogpunt maar if true wel jammer.

Overigens onlangs Spider-Man MM uitgeprobeerd. Het ligt vast aan mij maar ik ervaar het als een DLC op de base game. RT ed voegt amper iets toe. alwéér terug naar Denons souls als enige echte ps5 game.
Wat maakt het toch uit dat het cross-gen titels zijn. De games op de PS5 draaien een stuk lekkerder dan op de PS4 en ben daarom al erg blij met de PS5. Returnal is trouwens ook een PS5 exclusive als je echt perse games wil spelen die alleen op de PS5 uit zijn gekomen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:48

Lapras

Ice beam

Raem schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Goede tips. Ook Moving Out is een goede relatietest.
@Hulleman denk dat veel mensen nog met de gedachte leven dat crossgen zorgt voor slecht geoptimaliseerde game engines en dat dus last gen de current gen gaat vertragen of dat er super veel optimalisatie nodig is.
Ik ben verre van expert, maar dit klopte natuurlijk voor PS3-PS4 crossgen titels. Maar mij lijkt dat de switch naar X86 dat crossgen veel minder impact heeft als vroeger. Ja het kost meer werk, maar daar staat tegenover dat ze het spel op 140+ miljoen consoles kunnen verkopen ipv 10-20 miljoen waardoor het loont om te optimaliseren.

• Steven030
Ik speel ook alleen PS5 games, met uitzondering van Warzone. PS4-tijdperk heb ik na TLOU2 en GoT achter me gelaten, en het hield me bijvoorbeeld ook echt tegen om enthousiast te worden van een Biomutant. Ik vind het ook frappant dat Sony zelf niet zo lang geleden vrij stellig was dat ze in generaties geloofden, maar nu doen ze precies het tegenovergestelde. Ook denk ik dat het wel degelijk innovaties in games tegenhoudt, anders hadden ze van Returnal en Rift Apart ook wel een PS4 versie gemaakt.
En als laatst werkt crossgen nog niet optimaal op de PS5 (net zoals BC niet optimaal functioneert t.o.v. de concurrent), met Cold War heb ik heel wat gedoe gehad om uiteindelijk alleen de PS5 content te kunnen installeren. Op een bepaald moment was ik de PS4 game zonder RT etc op de PS5 aan het spelen
@Steven030 Rift apart is juist een game waar geen ps4 versie van gemaakt kan worden. Het hele idee van die rifts is de instant load in een nieuwe wereld, als dit iedere keer 30 sec duurt op de PS4 met een leuke animatie dan gaat de lol er van af. Voor Returnal zijn die snelle laadtijden ook belangrijk. Het is een game waar foutjes heel hard worden afgestraft, niks is frustrerender dan naar een laadscherm te kijken, je wilt met een paar seconden weer terug zijn om die baas weer opnieuw aan te vallen. Dit zorgt ervoor dat je niet gaat rage quiten. Ik merk het zelf met momenten in bloodborne, waar dat laadscherm van 10-20 sec soms wat irritatie geeft als ik snel weer terug de game in wil.

• Steven030
cold_as_ijs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:59:
@Steven030 Rift apart is juist een game waar geen ps4 versie van gemaakt kan worden. Het hele idee van die rifts is de instant load in een nieuwe wereld, als dit iedere keer 30 sec duurt op de PS4 met een leuke animatie dan gaat de lol er van af. Voor Returnal zijn die snelle laadtijden ook belangrijk. Het is een game waar foutjes heel hard worden afgestraft, niks is frustrerender dan naar een laadscherm te kijken, je wilt met een paar seconden weer terug zijn om die baas weer opnieuw aan te vallen. Dit zorgt ervoor dat je niet gaat rage quiten. Ik merk het zelf met momenten in bloodborne, waar dat laadscherm van 10-20 sec soms wat irritatie geeft als ik snel weer terug de game in wil.
Ja precies, dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen. Ik denk dus dat als er van een game wél een Ps4 versie gemaakt moet worden, er minder innovaties mogelijk zijn

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Wat is Demons Souls een moeilijk spel lol. Jeez. Maar vreselijk mooi.....

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:34:
@Hulleman denk dat veel mensen nog met de gedachte leven dat crossgen zorgt voor slecht geoptimaliseerde game engines en dat dus last gen de current gen gaat vertragen of dat er super veel optimalisatie nodig is.
Ik ben verre van expert, maar dit klopte natuurlijk voor PS3-PS4 crossgen titels. Maar mij lijkt dat de switch naar X86 dat crossgen veel minder impact heeft als vroeger. Ja het kost meer werk, maar daar staat tegenover dat ze het spel op 140+ miljoen consoles kunnen verkopen ipv 10-20 miljoen waardoor het loont om te optimaliseren.
Enige wat echt impact kan hebben is als een game een SSD vereist voor gamedesign/mogelijkheden zoals dat bij R&C Rift apart het geval is. Bij crossgen zijn dat soort mogelijkheden dan niet mogelijk. Voor de rest maakt het volgens mij niet veel uit. Op de Ps4 schroef je de grafische settings en resolutie naar beneden, net als je op de pc doet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Dat is met deze overgang zeker een verschil ja. De PS5 zou je een beetje kunnen zien als een supercharged PS4, nog steeds dezelfde instructieset, maar een aantal generaties nieuwer en gebaseerd op nieuwe architectuur. Nog steeds een AMD APU.
Ik denk dat we bij crossen games voornamelijk verschillen in density en asset quality zullen zien in het voordeel voor de PS5. De IO architectuur van de PS5 heeft namelijk geen problemen met bv 4k of zelfs 8k textures. Density, asset quality en post processing doet al veel voor een game en zorgt er bv voor dat de nieuwe Horizon er toch echt next-gen uitziet. Het helpt natuurlijk ook dat de Decima engine steeds verder evolueert en ook goed draait op PC wat de schaalbaarheid ten goede komt.

• robzzzzzzzz
Jammer genoeg ben ik stuck met de Digital edition, maar ben al heel blij dat ik er tenminste een heb :*)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trishul schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:28:
Dat is met deze overgang zeker een verschil ja. De PS5 zou je een beetje kunnen zien als een supercharged PS4, nog steeds dezelfde instructieset, maar een aantal generaties nieuwer en gebaseerd op nieuwe architectuur. Nog steeds een AMD APU.
Ik denk dat we bij crossen games voornamelijk verschillen in density en asset quality zullen zien in het voordeel voor de PS5. De IO architectuur van de PS5 heeft namelijk geen problemen met bv 4k of zelfs 8k textures. Density, asset quality en post processing doet al veel voor een game en zorgt er bv voor dat de nieuwe Horizon er toch echt next-gen uitziet. Het helpt natuurlijk ook dat de Decima engine steeds verder evolueert en ook goed draait op PC wat de schaalbaarheid ten goede komt.
Het 'probleem' is dat zaken als AI en physics erg CPU afhankelijk zijn, juist het zwakke punt bij de vorige generatie consoles. Bij Rift Apart zou je dus naast die naadloze snelle laadtijden potentieel ook slimmere vijanden kunnen hebben en meer interactieve destructie van de omgeving. Dat zijn zaken die ik persoonlijk veel liever zie op PS5 only games dan iets meer fancy graphics. Zodra ze geen rekening meer hoeven te houden met die zwakkere Jaguar cores zou er op dat vlak veel meer mogelijk moeten zijn.

• FMS
  • Niet online

FMS

Hulleman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Enige wat echt impact kan hebben is als een game een SSD vereist voor gamedesign/mogelijkheden zoals dat bij R&C Rift apart het geval is. Bij crossgen zijn dat soort mogelijkheden dan niet mogelijk. Voor de rest maakt het volgens mij niet veel uit. Op de Ps4 schroef je de grafische settings en resolutie naar beneden, net als je op de pc doet.
Het is al eerder genoemd maar bijvoorbeeld een game als GT7 was gebaat bij de (veel) snellere CPU. Fundamentele zaken als bandenmodel en AI vreet CPU kracht. Dat zit in de kern van het spel en dus niet een kwestie van schaalbaarheid.
Ik heb weinig hoop dat de physics engine van GT7 wezenlijk beter zal zijn dan Sport. Maar word graag in het ongelijk gesteld.
.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Fundamentele zaken als AI vreet CPU kracht.
Nou die van GT niet hoor :+
[...]
Ik heb weinig hoop dat de physics engine van GT7 wezenlijk beter zal zijn dan Sport.
Oprechte vraag: wat zou er naar jouw mening in het physics model verbeterd moeten worden?

[ Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 07-06-2021 16:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• FMS
  • Niet online

FMS

Superkiwi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Nou die van GT niet hoor :+

[...]

Oprechte vraag: wat zou er naar jouw mening in het physics model verbeterd moeten worden?
Ik ben geen kenner maar met een stuur racen in PCars2 of iRacing voelt stukken realistischer dan GT sport. Dat dus.

Naast AI en tire physics, zou een real time damage model ook CPU kracht vreten.
Hulleman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Men kan toch prima 2 versies van het spel maken? De verbeterde physics engine gaat naar de PS5 versie en niet naar de PS4 versie. EA heeft dat in het verleden zo vaak gedaan met crossgen FIFA games.
Dat zou inderdaad kunnen, wel ten kosten van cross(gen)-play. Lijkt me onwaarschijnlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door FMS op 07-06-2021 16:24 ]

• Hulleman
[...]

Het is al eerder genoemd maar bijvoorbeeld een game als GT7 was gebaat bij de (veel) snellere CPU. Fundamentele zaken als bandenmodel en AI vreet CPU kracht. Dat zit in de kern van het spel en dus niet een kwestie van schaalbaarheid.
Ik heb weinig hoop dat de physics engine van GT7 wezenlijk beter zal zijn dan Sport. Maar word graag in het ongelijk gesteld.
.
Men kan toch prima 2 versies van het spel maken? De verbeterde physics engine gaat naar de PS5 versie en niet naar de PS4 versie. EA heeft dat in het verleden zo vaak gedaan met crossgen FIFA games.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Ik ben geen kenner maar met een stuur racen in PCars2 of iRacing voelt stukken realistischer dan GT sport. Dat dus.
Dat is logisch; iRacing en pCars zijn sims waar GT Sport simcade is. Ik denk dat ze bij een game als Gran Turismo juist niet té veel realisme zouden moeten nastreven omdat het bij uitstek een heerlijke game voor de casuals is. Niet te moeilijk, niet te makkelijk.
Wil je meer realisme dan ben je inderdaad aangewezen op games als AC, ACC, pCars 1 & 2 of pc racers zoals iRacing.

Een damagemodel zie ik ook niet zo snel in GT verschijnen, het past niet in de visie van de ontwerper.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 07-06-2021 16:52 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:39
Hulleman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Wat maakt het toch uit dat het cross-gen titels zijn. [..]
Al is het maar vanwege de resources die ze in de old-gen moeten stoppen om het draaiend te krijgen, dat zijn uren die dus niet in de next-gen gestopt worden.
Het is niet als bij PC games een paar vinkjes die je uit kan zetten en je hebt iets wat nog lekker draait op de PS4.
WaterFire schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Al is het maar vanwege de resources die ze in de old-gen moeten stoppen om het draaiend te krijgen, dat zijn uren die dus niet in de next-gen gestopt worden.
Het is niet als bij PC games een paar vinkjes die je uit kan zetten en je hebt iets wat nog lekker draait op de PS4.
Maar daar staat tegenover dat ze wel voor veel meer consoles ontwikkelen en dus veel meer geld kunnen verdienen op de verkoop. Geld dat ze weer kunnen investeren in resources om de ps5 te optimaliseren

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
WaterFire schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Denk dat je je daarin vergist. Het kan vast wel uit. En zoveel verschil is er niet qua hardware, vooral veel snelheidsverschil, in feite ben je gewoon voor meerdere type pc's aan het ontwikkelen

• Trishul
Zolang men het niveau van Horizon Forbidden West volhoud zie ik niet zoveel mis met een GT7 en GoW die ook voor PS4 ontwikkeld worden. Die games zijn al sinds 2018 in ontwikkeling. Die water tech en engine bv. van horizon is exclusief voor PS5, zo zullen ze ook wel dingen specifiek voor PS5 hebben in die twee games die pas in 2022 gaan verschijnen, wanneer de install base minimaal verdubbeld zal zijn, wat het weer interessanter maakt voor de ontwikkelaars om te implementeren.

• v8power67

v8power67

Nadeel is, gt7 gaat 100% verder met gt sport online modus( was al in de beelden te zien dat sport modus er in zit) aangezien ze niet gaan zeggen dat ps4 en ps5 niet samen kunnen, worden de games dus identiek op graphics na. Dus idd geen advanced ai, geen betere physics etc, en dus ook geen advanced penalty systeem tenzij dit aan server zijde gedaan word.
Neemt niet weg dat het begrijpelijk is maar vind wel jammer. En heb begrepen maar nog niet zelf gechecked dat dus gt7 als ps5 exclusief geadverteerd werd in de eerste beelden. Dat is dan natuurlijk wel beetje akward..

• Trishul
v8power67 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:19:
Nadeel is, gt7 gaat 100% verder met gt sport online modus( was al in de beelden te zien dat sport modus er in zit) aangezien ze niet gaan zeggen dat ps4 en ps5 niet samen kunnen, worden de games dus identiek op graphics na. Dus idd geen advanced ai, geen betere physics etc, en dus ook geen advanced penalty systeem tenzij dit aan server zijde gedaan word.
Neemt niet weg dat het begrijpelijk is maar vind wel jammer. En heb begrepen maar nog zelf gechecked dat dus gt7 als ps5 exclusief geadverteerd werd in de eerste beelden. Dat is dan natuurlijk wel beetje akward..
Dan kunnen ze de advanced physics alleen beschikbaar maken in de offline mode? GT7 is weer een GT met een flinke SP mode.
Daarnaast heb je wellicht straks op PS5 voordeel van hogere FPS. Nu ook al met Destiny 2 PVP bv; op PS4 met 30fps en op PS5 met 120fps, en je zit gewoon met elkaar in een match.
Ik zat net ook dat DF item te kijken waarin Alex aangaf dat bv animaties tegen gehouden zal worden door cpu performance uit 2012. Dan denk ik, hoe kan het dan dat TLOU2 de beste animaties heeft van alle games, ook anno 2021? M.a.w. met de software engineering capaciteiten van 1st party maak ik me geen zorgen. Zie ook de water tech van de nieuwe Horizon, exclusief op PS5.

• WaterFire
cold_as_ijs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:39:
[...]

Maar daar staat tegenover dat ze wel voor veel meer consoles ontwikkelen en dus veel meer geld kunnen verdienen op de verkoop.
Geld dat ze weer kunnen investeren in resources om de ps5 te optimaliseren
Met dat eerste 100% eens. Die tweede, mwah..

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:59
Trishul schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Dan kunnen ze de advanced physics alleen beschikbaar maken in de offline mode? GT7 is weer een GT met een flinke SP mode.
Dat werkt toch niet. Dan heb je offline infeite gewoon een betere game.

Betere physics zorgt ook voor meer gevoel en betere controle etc. Lekker offline oefenen om dan een gelimiteerde versie online te moeten spelen.

Dat voorbeeld geeft nou precies weer waarom een PS4 versie de ontwikkeling van een PS5 versie tegen houdt.

In Singleplayer adventure games maakt dat idd niet uit.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Neemt niet weg dat het begrijpelijk is maar vind wel jammer. En heb begrepen maar nog niet zelf gechecked dat dus gt7 als ps5 exclusief geadverteerd werd in de eerste beelden. Dat is dan natuurlijk wel beetje akward..
Ik zit ook eigenlijk helemaal niet te wachten om weer tegen AI te racen. Ja, je hebt races waar een Fransman te laat remt en je zonder pardonnement van de baan rost, maar dat heeft ook wel z'n charme. De meeste races die ik gereden heb gaat het er fair aan toe.
Hoe goed de AI ook is, binnen een uur heb je altijd de zwakke plekken wel gevonden. Een bocht waar ze allemaal net te hard voor remmen, of niet in durven te sturen als je je voorwiel ernaast zet.

Voor mij is na GT Sport geen weg meer terug naar single-player racen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Rivandu schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:04:
[...]
Dat had ik met GT Sport ook. De AI is zo brak (altijd al geweest) dat racen tegen de AI gewoon niet leuk is. Voor mij ook geen off-line racing in die games meer.
Als je dan ziet hoe goed de AI is in ACC.... wat een wereld van verschil.

Ik denk dat de verwachtingen hierboven ook wat te hoog zijn. Advanced physics, schademodel, goede AI; klinkt allemaal leuk maar het blijft Gran Turismo met Yamauchi aan het roer. Ik verwacht dan ook niets meer dan betere graphics, meer auto's op de baan en misschien wat hogere fps (al was die in GT Sport al prima).Wat niet iets negatiefs is trouwens want GT Sport, leunend op de competitieve Sport Modus was een topgame.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2021 00:07 ]

• WaterFire
Rivandu schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:04:
[...]

I
Sinds zondag kan ik eindelijk zeggen dat ik dezelfde rijstijl heb als Hamilton >:) , dus voor mij is single player ook in GT Sport 'het hoogst haalbare'. Online is voor mij simpelweg niet leuk om te doen. Te weinig tijd (dus ervaring) om goed mee te komen. Maar ik kan me goed vermaken met af en toe een kwartiertje in de driving school stukjes baan te leren tot je snel genoeg bent.
Daarom klinkt het voor mij goed als SP (weer) goed in elkaar zou steken in GT7.

[ Voor 10% gewijzigd door WaterFire op 08-06-2021 08:31 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
WaterFire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Sinds zondag kan ik eindelijk zeggen dat ik dezelfde rijstijl heb als Hamilton >:) , dus voor mij is single player ook in GT Sport 'het hoogst haalbare'. Online is voor mij simpelweg niet leuk om te doen. Te weinig tijd (dus ervaring) om goed mee te komen.
Dat online is juist zo goed bij gt sport. Als je niet kan racen kom je automatisch terecht in een wedstrijd met andere mensen die t niet zo goed kunnen.

• WaterFire
giantgiantus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:31:
[...]

Dat online is juist zo goed bij gt sport. Als je niet kan racen kom je automatisch terecht in een wedstrijd met andere mensen die t niet zo goed kunnen.
Klopt, maar waar ik in ieder geval probeer anderen niet van de baan te rossen is dat bij anderen minder belangrijk. Dus naast mijn (niet consistente) snelheid lag ik te vaak na drie bochten al tien secondes achter op de rest.
Dat de ander een penalty krijgt, wordt ik niet sneller van..

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
WaterFire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Klopt, maar waar ik in ieder geval probeer anderen niet van de baan te rossen is dat bij anderen minder belangrijk. Dus naast mijn (niet consistente) snelheid lag ik te vaak na drie bochten al tien secondes achter op de rest.
Dat de ander een penalty krijgt, wordt ik niet sneller van..
Moet je paar races netjes rijden dan kom je automatisch in een klasse waar mensen ook netjes rijden. Dat is nou juist het goede aan deze game. Sinds ik gt sport heb gespeeld (ben ook geen online Max) vind ik alle singleplayer race spelletjes overbodig.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
(jarig!)
WaterFire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Sinds zondag kan ik eindelijk zeggen dat ik dezelfde rijstijl heb als Hamilton >:) , dus voor mij is single player ook in GT Sport 'het hoogst haalbare'. Online is voor mij simpelweg niet leuk om te doen. Te weinig tijd (dus ervaring) om goed mee te komen. Maar ik kan me goed vermaken met af en toe een kwartiertje in de driving school stukjes baan te leren tot je snel genoeg bent.
Same here. Ooit een Playseat Challenge gekocht met T300 stuur. Superleuk, maar 2 x 2 uurtjes per week is gewoon te weinig om goed mee te kunnen online.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:12
giantgiantus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Moet je paar races netjes rijden dan kom je automatisch in een klasse waar mensen ook netjes rijden. Dat is nou juist het goede aan deze game. Sinds ik gt sport heb gespeeld (ben ook geen online Max) vind ik alle singleplayer race spelletjes overbodig.
Precies dat. Gewoon even netjes volhouden tot je de MarioKart-klasse hebt overleefd en dan wordt het echt leuk!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 16:44
Ik heb Control Ultimate Edition gekocht omdat de review cijfers erg hoog waren, maar tot nu toe ben ik niet erg onder de indruk. Hopelijk komt dat later nog. Tot nu toe is de gameplay veel van hetzelfde, net als de omgevingen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:02:
Ik heb Control Ultimate Edition gekocht omdat de review cijfers erg hoog waren, maar tot nu toe ben ik niet erg onder de indruk. Hopelijk komt dat later nog. Tot nu toe is de gameplay veel van hetzelfde, net als de omgevingen.
Ik vond het voor een gratis game (PS+) wel vermakelijk. Alleen niet helemaal tot aan het einde vol kunnen houden.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:22
Gameplay is inderdaad wat eentonig na een tijdje. Alleen het verhaal zelf zorgt wel dat het een leuk spel is.

Verwijderd

Daarom ben ik blij met de GamePass, aan de hand daarvan ook besloten om het spel niet te kopen.

Geen fanboy hoor, wij hebben beide systemen

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:48

Lapras

Ice beam

Als gratis spel vond ik hem zeer positief meevallen. De omgeving die deels kapot kan, de manier waarop het verhaal verteld wordt en de Stephen King-achtige sfeer met dat hotel en de voorwerpen vond ik tof. Als je dat niet aanspreekt, is het waarschijnlijk een redelijk matige shooter.

Ik heb hem wel uitgespeeld en ook met die extra missies naderhand. Die laatste waren wel redelijk overbodig.

• Piet_Piraat7
Hm ik heb geen Game Pass, wel PS+. Voor mij was die niet gratis helaas.

• Hulleman
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat GT geen echte race sim is en nooit zal worden. Prima voor mij. Hopelijk krijgt GT7 een offline modus gelijk aan GT5, 6 en hopelijk uit de oudere GT's.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28

Metian

Snert is vies

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:30:
Hm ik heb geen Game Pass, wel PS+. Voor mij was die niet gratis helaas.
Control was in februari van dit jaar onderdeel van de PS Plus, voor zowel PS4 als PS5. Die zal je dan wel gemist hebben denk ik.

Rupsen, Rapsen.

• Timothy3000
Verwijderd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:37:
[...]
Daarom ben ik blij met de GamePass, aan de hand daarvan ook besloten om het spel niet te kopen.

Geen fanboy hoor, wij hebben beide systemen
Control Ultimate Editie zat nooit in Gamepass (alleen de oude BC versie), maar was wel ''gratis'' met PS PLUS.
Ik vond de gameplay echt tegenvallen. Ik heb hem uitgespeeld op "easy" mode. Irriteerde me vooral aan het schieten, sta je letterlijk met je geweer in iemands gezicht schiet je nog steeds ernaast.
Ik moet wel toegeven dat ik helemaal vergeten was mijn wapens te upgraden en ik na het uitspelen lekkerdere wapens gevonden heb. Het verhaal vond ik interessant maar had voor mij ook een te hoog inception gehalte (vaag doen om cool te lijken).

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Control Ultimate Editie zat nooit in Gamepass (alleen de oude BC versie), maar was wel ''gratis'' met PS PLUS.
Die is toch nagenoeg hetzelfde.

• Piet_Piraat7
Timothy3000 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb pas PS+ sinds mei helaas :) net gemist

• Trishul
Verwijderd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Die is toch nagenoeg hetzelfde.
Ultimate edition is inclusief de next-gen port (high settings pc en raytracing) wat de normale editie niet heeft (BC mode).

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ultimate edition is inclusief de next-gen port (high settings pc en raytracing) wat de normale editie niet heeft (BC mode).
Aan de hand van de game zelf, dan weet je toch of je hem wel of niet koopt.

• Timothy3000
De Ultimate Edition is een aanzienlijk betere speelervaring dan de gewone editie. Die kon je volgens mij ook alleen 30 fps spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 08-06-2021 11:23 ]

cold_as_ijs schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:01:
[...]
maar had voor mij ook een te hoog inception gehalte (vaag doen om cool te lijken).
Beetje off-topic, maar Inception was toch helemaal niet vaag ? Dan moet je Tenet eens zien :p.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Echt zo zonde, konden ze een mooie game maken, wordt het alsnog cross-gen.. Zit je dan met je krachtige hardware te koekeloeren die niets aan het doen is.

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 20:23
Segafreak83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Echt zo zonde, konden ze een mooie game maken, wordt het alsnog cross-gen.. Zit je dan met je krachtige hardware te koekeloeren die niets aan het doen is.
Vooralsnog is er heel wat next gen ervaringen te beleven op de PS5. En dan komt deze week óók Ratchet en Clank even laten zien wat deze generatie te bieden heeft.

Daarbij is Gran Turismo veruit de meest interessante racer die op consoles te vinden is. Zelfs in een cross-gen uitvoering. Maar eens dat ik hem ook liever PS5 exclusive had gezien.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Vooralsnog is er heel wat next gen ervaringen te beleven op de PS5. En dan komt deze week óók Ratchet en Clank even laten zien wat deze generatie te bieden heeft.

Daarbij is Gran Turismo veruit de meest interessante racer die op consoles te vinden is. Zelfs in een cross-gen uitvoering. Maar eens dat ik hem ook liever PS5 exclusive had gezien.
Leuk dat er andere games zijn die het laten zien, maar die boeien echt totaal niet.

En je 2de alinea ben ik totaal niet met je eens, Gran Turismo ervaar ik als slechte game. En waarom dan:

- Geen schademodel (hallo 2021).
- Nog steeds dezelfde geluiden als 1995
- Mixed lobbies met stuurtje en zonder (leg je af zonder stuur).
- Auto's rijden als bakstenen.
- Penalty systeem is zo gaar als wat (iemand anders beukt tegen mij aan en ik krijg een straf?!).
Pagina: 1 ... 123 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord