• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-01 20:47
Ik hoop dat mijn limited Run van Scott Pilgrim nou eens binnenkomt.
SInds de bestelling NOOIT meer een update gehad.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Spectre schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:37:
Lekker, heb net gisteren voor een jaar gekocht voor 60 euro. Kan ik op de een of andere manier geld terugkrijgen?
Zet er een nieuwe bij? Heb je 2 jaar.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Lekker, heb net gisteren voor een jaar gekocht voor 60 euro. Kan ik op de een of andere manier geld terugkrijgen?
Nee. Je kan wel stapelen

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:39
418O2 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Nee. Je kan wel stapelen
Wat bedoel je met stapelen?

• 418O2
edwinvdteems schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Wat bedoel je met stapelen?
Je kan hem kopen en dan begint het te lopen als je huidige afloopt

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
PS5 in UK op nr1 qua sales, *knip* Zie topic warning
https://mobile.twitter.co...tatus/1399723532674908168

[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 03-06-2021 11:10 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Dolby Vision/Atmos is NOT Exclusive to Microsoft, Could Come to PS5
“A blog post was mistakenly published by a local Xbox team that included inaccurate information regarding exclusivity of Dolby Atmos and Dolby Vision on Xbox Series X|S,” a Microsoft spokesperson tells The Verge. “There is no exclusivity agreement of either tech on Xbox. We are proud to partner with Dolby to offer Dolby Atmos and Dolby Vision to gamers on Xbox and will have more to share about the general availability of Dolby Vision on Xbox Series X|S soon.”
Microsoft’s statement is carefully worded in such a way that suggests, without confirming, that rival platforms like the PS5 and Nintendo Switch could get the advanced surround sound and HDR tech in the future.

That didn't aged well, MS terug gevloten door Dolby Labs? Waar ik vooral benieuwd naar ben is in hoeverre we echt in games verschillen gaan zien met DV en HDR10, want op dit moment is het verschil er nauwelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 01-06-2021 22:44 ]

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:41
Via de Playstation store zelf? Heb net toevallig een jaar gekocht en daar stond iets bij over binnen 14 dagen retour, wel met verrekening van de genoten dagen.

Kunt altijd even met klantenservice bellen:)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49
Amaze86 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:44:
PS5 in UK op nr1 qua sales, denk dat dit niet meer mis kan gaan en Sony deze console war dik gaat winnen.
Wat is winnen? Volgens mij heeft xbox een groot deel van zijn achterstand ingehaald deze gen dus zij zijn ook aan het winnen. Vind dat console "war" gebeuren ook vooral iets voor de fanboys, het is veel beter om verschillende consoles te hebben die het allemaal goed doen zodat je gezonde concurrentie hebt wat alleen maar goed is voor ons gamers.

Playstation 5

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:39
Iemand een idee als er voorraad is in Amazon ik dat nooit in mijn winkelwagen krijg?
Product pagina werkt, in basket leggen niet. Is al de 4de keer dat het niet werkt.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:12
Recon24 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:24:
Dolby Vision/Atmos is NOT Exclusive to Microsoft, Could Come to PS5

[...]

[...]

[Twitter]

That didn't aged well, MS terug gevloten door Dolby Labs? Waar ik vooral benieuwd naar ben is in hoeverre we echt in games verschillen gaan zien met DV en HDR10, want op dit moment is het verschil er nauwelijks.
Zou dat dan gewoon een softwareupdate van de PS5 zijn? Atmos mis ik nu wel bij de PlayStation...

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01 20:00
PS5 in UK op nr1 qua sales, denk dat dit niet meer mis kan gaan en Sony deze console war dik gaat winnen.
Wist niet dat er een console war bezig is. Aantal consoles zegt ook niet veel. Sony verkoopt liever 40 miljoen consoles met gemiddeld 20 games per console dan 100 miljoen consoles met gemiddeld 3 games per console. Het gaat nog altijd om de inkomsten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 14:48
Dat denk ik niet…

https://twitter.com/perch.../1399932397727096835?s=21

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Wist niet dat er een console war bezig is. Aantal consoles zegt ook niet veel. Sony verkoopt liever 40 miljoen consoles met gemiddeld 20 games per console dan 100 miljoen consoles met gemiddeld 3 games per console. Het gaat nog altijd om de inkomsten.
Sowieso een kromme vergelijking: een fabrikant die een console pushed, en een andere die een service pushed.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Sowieso een kromme vergelijking: een fabrikant die een console pushed, en een andere die een service pushed.
Plus elke console die in de winkel ligt, is er binnen notime weer uit. Ja de Xbox lijkt beter beschikbaar (vooral de S lijkt al wel met mondjesmaat zonder lastige bots verkrijgbaar), maar bij de grote winkels is ie nog steeds gewoon uitverkocht. Dus pas over een jaar of 2 kun je echt zeggen wie bovenaan staat en niet wie een betere productiecapaciteit had. Ik denk sowieso dat deze generatie de getallen nog wel snel kunnen wisselen.

Idem dito voor de PC markt. Mensen die wel of niet een console of GPU kunnen bemachtigen vs mensen die buiten de boot vallen.

Dat gezegd hebbende is het voor iedereen wel mooi dat er genoeg animo is en dat ook devs zich geen zorgen hoeven te maken over sales.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2021 16:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• 418O2
Lekker boeiend ook wie er "wint". Als uiteindelijk de gamer wint omdat ze tegen elkaar moeten opbieden qua functionaliteit en prijs vind ik het goed

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

SD5k

>4&X

Dit gaat helemaal nergens over, ze meten op basis van het OS dat gedraaid wordt als ik het goed begrijp. Het marktaandeel van Nintendo is sowieso een stuk groter dan 0,03%.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik denk dat het voor Sony wel goed is dat ze juist weer wat meer directe concurrentie gaan voelen. Aan het begin van het PS4 tijdperk waren ze er duidelijk 'for the players'. Aan het einde en nu zo aan het begin van de PS5 merk je dat ze af en toe toch weer een wat arrogante houding aannemen en beslissingen nemen die duidelijk niet 'for the players' zijn. Ergens ook nog wel begrijpelijk, want het gat tussen de PS4 en Xbox One was gewoon te groot. En sommige beslissingen vind ik ergens nog wel te rechtvaardigen, maar de uitermate gamer vriendelijke houding die ze aan het begin van de PS4 hadden is er niet meer. Dus wat dat betreft alleen maar goed dat Xbox weer wat meer aan de deur begint te kloppen. Dat betekent dat ze niet op hun lauweren kunnen rusten en ook hun A-game tevoorschijn zullen moeten halen.

Overigens ben ik op de (middel)lange termijn wel nieuwsgierig welke kant Sony op gaat. Of ze meer de kant van Nintendo op zullen gaan en zich hoofdzakelijk zullen focussen op hun grote exclusieve games, waarmee ze redelijk zeker zullen zijn van een vast klantenbestand of dat ze toch op servicegebied de strijd aan zullen gaan met Microsoft. Of dat ze meer een soort hybride zullen zijn, zoals ze dat nu eigenlijk een beetje zijn.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:12
dvd-linden schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
Ik denk dat het voor Sony wel goed is dat ze juist weer wat meer directe concurrentie gaan voelen. Aan het begin van het PS4 tijdperk waren ze er duidelijk 'for the players'. Aan het einde en nu zo aan het begin van de PS5 merk je dat ze af en toe toch weer een wat arrogante houding aannemen en beslissingen nemen die duidelijk niet 'for the players' zijn. Ergens ook nog wel begrijpelijk, want het gat tussen de PS4 en Xbox One was gewoon te groot. En sommige beslissingen vind ik ergens nog wel te rechtvaardigen, maar de uitermate gamer vriendelijke houding die ze aan het begin van de PS4 hadden is er niet meer. Dus wat dat betreft alleen maar goed dat Xbox weer wat meer aan de deur begint te kloppen. Dat betekent dat ze niet op hun lauweren kunnen rusten en ook hun A-game tevoorschijn zullen moeten halen.

Overigens ben ik op de (middel)lange termijn wel nieuwsgierig welke kant Sony op gaat. Of ze meer de kant van Nintendo op zullen gaan en zich hoofdzakelijk zullen focussen op hun grote exclusieve games, waarmee ze redelijk zeker zullen zijn van een vast klantenbestand of dat ze toch op servicegebied de strijd aan zullen gaan met Microsoft. Of dat ze meer een soort hybride zullen zijn, zoals ze dat nu eigenlijk een beetje zijn.
De disks zijn wel eindig. Het verbaasde me eigenlijk dat er nu nog een keuze was. Dat hele systeem is financieel en ecologisch op geen enkele manier te verantwoorden. Sony lijkt erop voor te sorteren door zelf een PS-store te openen. Voorheen was het antwoord op de vraag waarom disks meestal goedkoper zijn: “Om de winkels tegemoet te komen, we hebben ze hard nodig om de consoles te verkopen”.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Dennisdn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:15:
[...]

De disks zijn wel eindig. Het verbaasde me eigenlijk dat er nu nog een keuze was. Dat hele systeem is financieel en ecologisch op geen enkele manier te verantwoorden. Sony lijkt erop voor te sorteren door zelf een PS-store te openen. Voorheen was het antwoord op de vraag waarom disks meestal goedkoper zijn: “Om de winkels tegemoet te komen, we hebben ze hard nodig om de consoles te verkopen”.
Disks zullen vast op een gegeven moment wel (volledig) verdwijnen ja. Alhoewel ik het wel jammer zou vinden is dat niet iets dat je tegenhoudt verwacht ik. Alleen wel benieuwd of het voor 100% verdwijnt of dat het een hele kleine niche blijft. LP's zijn toch ook wel weer redelijk levensvatbaar tegenwoordig. En er zullen toch altijd voorstanders zijn van fysiek, maar de vraag is hoe groot die groep is.

Waar ik zelf meer op doelde qua service is of ze op een gegeven moment Gamepass meer en meer achterna zullen gaan (bv. met PS Now) of dat ze een andere koers gaan/blijven varen. Je kan natuurlijk een service als Gamepass opzetten waarbij de nadruk meer ligt op kwantiteit dan kwaliteit (althans, tot op heden en ik wil ook zeker niet zeggen dat er geen kwaliteit op Gamepass staat) of je kan ervoor kiezen om je toch voornamelijk op de grote exclusieve games te blijven focussen (ondersteund door kleinere - succesvolle - titels als Sackboy en Returnal bijvoorbeeld) en op die manier gamers aan je te binden. Zoals Nintendo bijvoorbeeld, die een aantal gigantische franchises heeft die eigenlijk al genoeg zijn om een console levensvatbaar uit te brengen. Dat zou Sony misschien ook kunnen met de God of Wars en the Last of Us'en van deze wereld. Ze kunnen er uiteraard ook nog voor kiezen om voor het laatste te gaan en tevens op het gebied van streaming service te groeien. Ik heb alleen tot nu toe nog geen idee hoe serieus Sony PS Now precies neemt.

Btw, ik zat laatst eens door mijn Plus collectie te scrollen. Ik ben nu denk ik al een jaar of 6/7 lid en als ik dan naar mijn bibliotheek kijk. Dat is zo onderhand wel een equivalent van gamepass als ik kijk wat een grote titels er allemaal wel niet in staan (die ik niet gespeeld heb). Uiteraard is Plus wel anders aangezien je als nieuw lid met niks begint, maar als je al jaren lid bent bouw je stiekem toch best een flinke bibliotheek op.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

https://blog.playstation....-for-playstation-studios/

Bend werkt aan een nieuwe IP
And you know, Bend Studio is working on a very exciting new IP that they’re very, very passionate about. They’re building on the deep open-world systems that they developed with Days Gone. So I’m really happy for Bend Studio.
Horizon geplande release november/december.
For Horizon, we think we are on track to release this holiday season. But that isn’t quite certain yet, and we’re working as hard as we can to confirm that to you as soon as we can.
God of War pas in 2022
And for God of War, the project started a little later. So we’ve made the decision to push that game out to next year, to ensure that Santa Monica Studio can deliver the amazing God of War game that we all want to play.
God of War en Gran Turismo 7 krijgen ook PS4 release?
Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that.

[ Voor 57% gewijzigd door Raem op 02-06-2021 19:22 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Martinspire schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Plus elke console die in de winkel ligt, is er binnen notime weer uit. Ja de Xbox lijkt beter beschikbaar (vooral de S lijkt al wel met mondjesmaat zonder lastige bots verkrijgbaar), maar bij de grote winkels is ie nog steeds gewoon uitverkocht. Dus pas over een jaar of 2 kun je echt zeggen wie bovenaan staat en niet wie een betere productiecapaciteit had. Ik denk sowieso dat deze generatie de getallen nog wel snel kunnen wisselen.
De S is al vanaf dag 1 makkelijk te krijgen, tenminste vaak genoeg naar gekeken en toen was hij meteen te bestellen. Ook vrij snel voor onder de nieuwprijs te koop op marktplaats.
Series X is wat moeilijker maar nu toevallig beschikbaar op amazon.de. Verder heb je gelijk dat is zinloos is om naar de huidige percentages te kijken want ze zeggen meer over het aanbod dan over te vraag. Over 2 jaar wanneer er wel genoeg aanbod is weten we meer over wie de slag gaat winnen van gen 8.
@dvd-linden ondertussen staan er meer games op psnow dan op gamepass hoewel het verschil steeds kleiner wordt. Maar verder ben ik wel met je eens dat gamepass vooral kwantiteit lijkt te zijn. Dit komt voor een groot deel natuurlijk omdat ze de vorige generatie achter zijn gebleven tov Sony wat betreft first party titels. De groep die games wil spelen van de xbox 360 generatie is volgens mij maar beperkt.

• Recon24
Raem schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:15:

[...]

[...]

God of War pas in 2022

[...]

[...]
Ben echt heel benieuwd waar Bend mee komt. Met Days Gone hebben ze naar mijn mening zeker een prachtige game afgeleverd.

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-01 11:56
Ben niet zo’n fan van de kleur wit, dus heb gezien dat je van die platen erop kan zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Linkje misschien?

Is dit overigens niet schadelijk voor je PS? Kan de warmte voldoende weg?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
Raem schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:15:

[...]

[...]

God of War pas in 2022

[...]

[...]
Sony is wel lekker bezig he... al die dikke first party games aankondigen voor de launch window van de ps5, om ze uiteindelijk 2 jaar na launch te releasen :')

Was ook wel te verwachten. Hopelijk gaat HFW nog wel dit jaar komen, maar ik verwacht pas Q1 2022

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-06-2021 21:30 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:19
Oo 10 juni wordt de Ninja Gaiden Master Collection uitgebracht op de PlayStation. Vroeger volledig kapot gespeeld op de eerste Xbox. Ga ik na Ratchet and Clank aan beginnen om herinneringen op te halen.

Het zijn helaas wel de Sigma-versies, niet de originele of Black. Maar ga het toch een kans geven.

[ Voor 20% gewijzigd door D. Ninjai op 03-06-2021 08:21 ]

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5v8dRCjxY2MB2BrEeFL07U-63k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pCJlY86Tf9QqUXZLLmGe9f12.png?f=fotoalbum_large

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ik WIL geen "brand new IP". Ik wil Days Gone 2. En ja, dit keer beloof ik plechtig dat ik níet wacht op de uitverkoop. :P Echt doodzonde, denk dat Days Gone voor mij de beste game van de afgelopen 3 jaar was.

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 03-06-2021 08:49 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:46
Dennisdn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:15:
[...]
De disks zijn wel eindig.
Ik hoop (en denk) het niet zeg! Moet niet aan een digital only console denken.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
spaceboy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Ik WIL geen "brand new IP". Ik wil Days Gone 2. En ja, dit keer beloof ik plechtig dat ik níet wacht op de uitverkoop. :P Echt doodzonde, denk dat Days Gone voor mij de beste game van de afgelopen 3 jaar was.
Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is een IP?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Bao_mi1 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is een IP?
Er zijn geen domme vragen. IP betekent intellectual property. Een nieuw IP betekent eigenlijk simpel uitgelegd een nieuwe game die niet is gebaseerd op een bestaande wereld of karakters.

God of War is een IP vanwege bijv. Kratos. Uncharted vanwege Nathan Drake, etc. :)

Dus alle vervolgen (games met een cijfer 2, 3, 4 of 5 achter de titel) zijn games gebaseerd op een bestaand IP.

-----------

@Raem Ehm... Uitzondering die de regel bevestigd :o

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2021 11:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Dennisdn
Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ik hoop (en denk) het niet zeg! Moet niet aan een digital only console denken.
Ik kan echt geen één voordeel bedenken van een disk. (Ja, vroeger in de wilde tijd waren de doosjes handig om als spiegel te gebruiken :X )

• Timothy3000
Je kunt je games doorverkopen, je kunt games via Marktplaats e.d. kopen, je kan games van je maten lenen, staat leuk in de collectie....

Het enige voordeel van digitale games voor mij is dat je de disc niet hoeft te verwisselen. Maar afhankelijk zijn van enkel de veels te dure Playstation Store voor games.... ik moet er niet aan denken.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Ik kan echt geen één voordeel bedenken van een disk. (Ja, vroeger in de wilde tijd waren de doosjes handig om als spiegel te gebruiken :X )
- Geen gedoe met "home/primary" consoles als je meerdere consoles hebt staan
- Verkoopwaarde
- Collectie
- Geen afhankelijkheid van PSN/XBL/etc (bijv. in het geval dat er iets met jouw account gebeurd).
- Verschillende verkooppunten, doorgaans lagere prijzen
- Uitlenen
- Fysiek cadeau is altijd leuker om te krijgen/geven (imo) dan iets digitaals.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MisterMarcFR schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:10:
Ben niet zo’n fan van de kleur wit, dus heb gezien dat je van die platen erop kan zetten.

Zie deze eerdere posts:
Ram-G-maN in "[PS5] PlayStation 5"
FMS in "[PS5] PlayStation 5"

• Dennisdn
Caayn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:23:
[...]
- Geen gedoe met "home/primary" consoles als je meerdere consoles hebt staan
- Verkoopwaarde
- Collectie
- Geen afhankelijkheid van PSN/XBL/etc (bijv. in het geval dat er iets met jouw account gebeurd).
- Verschillende verkooppunten, doorgaans lagere prijzen
- Uitlenen
- Fysiek cadeau is altijd leuker om te krijgen/geven (imo) dan iets digitaals.
Ik begrijp ze helemaal, maar die zijn op de eerste na allemaal gebaseerd op financiële redenen in het huidige stelsel. Maar juist dat huidige stelsel lijkt mij onhoudbaar. Het is ecologisch niet meer te verantwoorden om hele productieprocessen te draaien en nog erger, het hele logistieke proces is volledig overbodig in deze tijd. Waarom nog boten laten varen, vrachtwagens laten rijden en een particulier die wéér gaat rijden om het op te halen… en uiteindelijk wordt het afval.

Als dat onzinnige losgelaten wordt kunnen de prijzen in de PS-store ook meer richting de realiteit omdat ze de gamewinkels niet meer te vriend hoeven houden. Dat heeft Sony al ingezet door zelf consoles te gaan verkopen. En daarmee zouden alle financiële prikkels uit jouw overzicht kunnen verdwijnen.

Ik ken ook wel redenen als: er zijn ook landen zonder stevige internetverbinding. Maar ik kom voor mijn werk veel in die landen, en juist daar zie ik niemand gamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 03-06-2021 12:38 ]

• Caayn
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Ik begrijp ze helemaal, maar die zijn op de eerste na allemaal gebaseerd op financiële redenen in het huidige stelsel. Maar juist dat huidige stelsel lijkt mij onhoudbaar. Het is ecologisch niet meer te verantwoorden om hele productieprocessen te draaien en nog erger, het hele logistieke proces is volledig overbodig in deze tijd. Waarom nog boten laten varen, vrachtwagens laten rijden en een particulier die wéér gaat rijden om het op te halen… en uiteindelijk wordt het afval.

Als dat onzinnige losgelaten wordt kunnen de prijzen in de PS-store ook meer richting de realiteit omdat ze de gamewinkels niet meer te vriend hoeven houden. Dat heeft Sony al ingezet door zelf consoles te gaan verkopen. En daarbij zouden alle financiële prikkels uit jouw overzicht kunnen verdwijnen.

Ik ken ook wel redenen als: er zijn ook landen zonder stevige internetverbinding. Maar ik kom voor mijn werk veel in die landen, en juist daar zie ik niemand gamen.
Waarom game jij bijvoorbeeld niet op cloud diensten? Dan sla je het hele proces van een fysieke console over en wordt dezelfde hardware door meerdere mensen gebruikt. Om maar niet over het stroomverbruik van een PS5 ten opzichte van een Switch of zelfs een PS4 slim te beginnen.

Ik snap je punt maar waar leg je de grens ;)

offtopic:
*Caayn doet zoveel mogelijk met de fiets en is bezig om voor een kleine 10K aan zonnepanelen te installeren en doet veel om in zijn huis zuinig te zijn met gas/elektra/water.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 03-06-2021 12:43 ]

[...]

Als dat onzinnige losgelaten wordt kunnen de prijzen in de PS-store ook meer richting de realiteit omdat ze de gamewinkels niet meer te vriend hoeven houden. Dat heeft Sony al ingezet door zelf consoles te gaan verkopen. En daarbij zouden alle financiële prikkels uit jouw overzicht kunnen verdwijnen.

Knikker dan ook meteen maar alle consoles weg en stap over op cloud gaming.

• giantgiantus
Caayn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:39:
[...]
Waarom game jij bijvoorbeeld niet op cloud diensten? Dan sla je het hele proces van een fysieke console over en wordt dezelfde hardware door meerdere mensen gebruikt.

offtopic:
*Caayn is bezig om voor een kleine 10K aan zonnepanelen te installeren en doet veel om in zijn huis zuinig te zijn met gas/elektra.
Dat is natuurlijk ook de toekomst. Internet begint steeds sneller te worden en latency lager. Op den duur is het echt niet nodig dat we allemaal van die foeilelijke inefficiënte doosjes thuis hebben staan maar game je gewoon via de cloud.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:15

Amiet01

Master_A

giantgiantus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Dat is natuurlijk ook de toekomst. Internet begint steeds sneller te worden en latency lager. Op den duur is het echt niet nodig dat we allemaal van die foeilelijke inefficiënte doosjes thuis hebben staan maar game je gewoon via de cloud.
Totdat het internet weer even inkakt, er een storing is bij KPN/Ziggo/PSN. Heb het al vaak genoeg meegemaakt wanneer je een Netflix film oid aan het kijken bent en internet verbinding valt voor 5 minuten weg...

Master_A

• Dennisdn
Caayn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:39:
[...]
Waarom game jij bijvoorbeeld niet op cloud diensten? Dan sla je het hele proces van een fysieke console over en wordt dezelfde hardware door meerdere mensen gebruikt. Om maar niet over het stroomverbruik van een PS5 ten opzichte van een Switch of zelfs een PS4 slim te beginnen.

offtopic:
*Caayn doet zoveel mogelijk met de fiets en is bezig om voor een kleine 10K aan zonnepanelen te installeren en doet veel om in zijn huis zuinig te zijn met gas/elektra/water.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik cloudgaming nog niet echt heb bekeken. Maar als je echt zonder gedoe, bij wijze van spreken fullpower Battlefield kan spelen… zie ik de consoles op termijn wel veranderen in kleine terminals.
[...]

Als dat onzinnige losgelaten wordt kunnen de prijzen in de PS-store ook meer richting de realiteit omdat ze de gamewinkels niet meer te vriend hoeven houden. Dat heeft Sony al ingezet door zelf consoles te gaan verkopen. En daarmee zouden alle financiële prikkels uit jouw overzicht kunnen verdwijnen.

leuk deze onderbuik statements, maar weet je werkelijk wat het verschil is in energieverbruik/CO2 uitstoot?
Want plastic spuitgieten is bv best een energiezuinig proces, zeker omdat je dit met hele grote batches tegelijk doet. Ook vergeet je even dat je weer een paar extra datacenters gebouwd moeten worden. Die draaien ook niet op lucht. Die draaien weer op onze mooie windmolens die naast hele vogel populaties dood ook de hele omgeving rond de windmolen tot wanhoop drijft vanwege het geluid. Moet ik nog even doorgaan alle negatieve gevolgen van all digital? Kan er nog genoeg verzinnen 8)

Ik verwacht niet dat Sony de prijs gaat laten dalen van zijn winkel als het alleen nog maar all-digital is. Waarom zouden ze? Concurrentie van XBOX en Nintendo is op content en niet op prijs. Dus dan wordt de prijs meer bepaald door wat wij als consumenten willen betalen

• giantgiantus
Amiet01 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Totdat het internet weer even inkakt, er een storing is bij KPN/Ziggo/PSN. Heb het al vaak genoeg meegemaakt wanneer je een Netflix film oid aan het kijken bent en internet verbinding valt voor 5 minuten weg...
Das bij mij 1,5 jaar geleden. Dit begint allemaal wat hypothetisch te worden.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Op een gegeven moment zal cloud gaming gemeengoed worden, maar nog wel echt verre toekomst op dit moment. Beetje zoals kernfusie voor energieopwekking.

Latency is belangrijk bij games, zeker bij competitive multiplayer dat toch een belangrijk onderdeel vormt van gaming. Latency naar bv minder dan 8ms brengen van datacenter naar endpoint device voor een game is nog wel verre toekomstmuziek in de praktijk. En uiteindelijk los je er ook niet zoveel mee op; er is nog steeds veel compute nodig, die in plaats van lokaal plaatsvindt op een centrale locatie, de cloud. Na afschrijving van de datacenter server hardware (3~5 jaar) kan men er ook niet zoveel mee. Belandt dan op de e-waste stapel of wordt opgekocht door handelaren voor onbekende doeleinden. Een console gaat tegenwoordig 7 jaar mee. Daarna wordt ie doorverkocht of bij defect belandt die op de e-waste stapel. De push naar de cloud voor gaming is vooral om mensen voor eeuwig aan je te binden d.m.v. subscriptions en ze in te sluiten in je ecosysteem. Het bekende 'make the sell, service them forever'.

Oh, en dan hebben we het nog alleen maar gehad over latency... Wat dacht je bv van beeldkwaliteit? Bandbreedte naar eindklanten is een kostenpost (zie Netflix) en graphics leiden gigantisch onder compressie. Zoals de game wereld zich ontwikkeld, wordt image fidelity juist steeds belangrijker en wordt een AAA game massaal afgebrand als de graphics niet goed zijn.

• Timothy3000
[...]
Als dat onzinnige losgelaten wordt kunnen de prijzen in de PS-store ook meer richting de realiteit omdat ze de gamewinkels niet meer te vriend hoeven houden.
Leuk en aardig maar dan heb je alsnog maar één prijs, die Sony bepaalt, die je moet gaan betalen.
Ik zie de prijzen dan juist stijgen omdat er niemand is met wie ze rekening hoeven te houden.

Dat vooruitzicht is iets waar ik niet heel vrolijk van word.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2021 13:26 ]

• Caayn
  • Niet online
[...]

Dennisdn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik cloudgaming nog niet echt heb bekeken. Maar als je echt zonder gedoe, bij wijze van spreken fullpower Battlefield kan spelen… zie ik de consoles op termijn wel veranderen in kleine terminals.
Ik verwacht ook zeker dat cloud gaming de toekomst is, al ben ik het er zelf niet helemaal mee eens. Het is de natte droom van ieder bedrijf om totale controle te hebben, ze plakken er dan wel een groen marketing verhaal aan vast.

Stadia schijnt technisch aardig goed in elkaar te zitten hetzelfde voor Geforce NOW en Shadow, Xcloud en PSNow lopen volgens mij nog wat achter qua streaming kwaliteit.

Een volwaardige PS6 verwacht ik nog wel, waarbij een eventuele disc variant hoofdzakelijk beschikbaar zal zijn voor fans en BC.

Verwijderd

Trishul schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:24:
Op een gegeven moment zal cloud gaming gemeengoed worden, maar nog wel echt verre toekomst op dit moment.
Toch is voor mij/ons (mijn vrouw) geluid ook belangrijk, denk niet dat er voldoende bandbreedte zal zijn om ook daar een DTS of Atmos signaal doorheen te kunnen persen.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:39
MisterMarcFR schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:10:

een linkje naar mijn eigen foto's aan aantal pagina's terug, maar op sites zoals Dbrand.com wordt dat wat professioneler getoond natuurlijk.
De platen zijn simpel los te klikken en weer vast, geen enkel gevolg voor warmte of luchtdoorvoer. Het losklikken is by design door Sony voor zelf schoonblazen en SSD plaatsen.

Verwijderd

WaterFire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:34:
[...]
De platen zijn simpel los te klikken en weer vast[...]
Met enig beleid zonder gebruik van een hamer of ander zinloos geweld is dat geen probleem.

• WaterFire
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Toch is voor mij/ons (mijn vrouw) geluid ook belangrijk, denk niet dat er voldoende bandbreedte zal zijn om ook daar een DTS of Atmos signaal doorheen te kunnen persen.
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe ver die verre toekomst is waar je op reageert.
Veel 'ouderen' onder ons zijn met een 9600 baud modem begonnen.

Da's geen 9,6 kbit vanwege de rekenmethode maar ik heb even geen tijd om dat te lezen >:) .

Dus wie weet wat we over pakweg 10 jaar voor snelheden binnenhalen? Zonder kabels wellicht? Je weet maar nooit..

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 03-06-2021 13:43 ]

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:16
[...]

Dat doe ik al met Google Stadia :X

• Dennisdn
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:09:
[...]

leuk deze onderbuik statements, maar weet je werkelijk wat het verschil is in energieverbruik/CO2 uitstoot?
Want plastic spuitgieten is bv best een energiezuinig proces, zeker omdat je dit met hele grote batches tegelijk doet. Ook vergeet je even dat je weer een paar extra datacenters gebouwd moeten worden. Die draaien ook niet op lucht. Die draaien weer op onze mooie windmolens die naast hele vogel populaties dood ook de hele omgeving rond de windmolen tot wanhoop drijft vanwege het geluid. Moet ik nog even doorgaan alle negatieve gevolgen van all digital?
Die datacenters staan er al omdat ook van harde cd's de boel grotendeels alsnog digitaal binnenkomt aan updates, online spelen etc. De uitbreiding die dan nog nodig is staat niet in verhouding tot alle logistiek. Overigens denk ik ook dat windmolens met 10-20 jaar eindig zullen zijn en ingehaald door de techniek.
Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Het is ook niet míjn ideaalbeeld hoor. Van mij mag het een echte console blijven. Hij hangt bij ons achter de tv op een plek waar anders niks had gehangen dus heb er compleet geen last van. Hier in huis bestaat de PS5 nu eigenlijk al uit alleen een joystick :) En ook de eco-problemen gaan we niet oplossen met een volledig digitale gamewereld. Het is alleen wel de verwachting die ik heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 03-06-2021 13:59 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PixelOpus, een van de kleinere Playstation Studios en de makers van Concrete Genie, is bezig met een PS5 game in Unreal Engine 5, in samenwerking met Sony Pictures Animation.

https://boards.greenhouse...tplaystation/jobs/3167672

Dit is volgens mij ook onderdeel van het Sony One initiatief, waarbij verschillende Sony organisaties meer samenwerken, zoals de HBO show van Last Of Us en de Uncharted film.

• Martinspire
[...]

Het is ecologisch niet meer te verantwoorden om hele productieprocessen te draaien en nog erger, het hele logistieke proces is volledig overbodig in deze tijd. Waarom nog boten laten varen, vrachtwagens laten rijden en een particulier die wéér gaat rijden om het op te halen… en uiteindelijk wordt het afval.
Ik denk dat het proces van de fysieke spellen in het niet valt bij de energie die al die consoles bij elkaar verbruiken om het spel te spelen.

Verder moet Sony ook gewoon codes gaan verkopen zodat daar ook een markt voor ontstaat. Het is jammer alles voor full price te moeten aanschaffen als winkels ook nog eens wat in de aanbieding willen doen. Importeren van buitenlandse codes is nog niet eens het probleem imo, maar gewoon geen andere keuze hebben is gewoon jammer.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Leuk en aardig maar dan heb je alsnog maar één prijs, die Sony bepaalt, die je moet gaan betalen.
Ik zie de prijzen dan juist stijgen omdat er niemand is met wie ze rekening hoeven te houden.

Je moet dan wel ook digitale licenties via andere shops met aanbiedingen etc. kunnen kopen, een monopolie positie van Sony zoals nu bij de digital editie wordt niemand beter van.

• 418O2
Er zijn vast wel cloud gaming topics. Laten we het hier over de ps5 hebben

• Recon24
4K versie van de HZ Forbidden West countdown:

[YouTube: Horizon Forbidden West - Discover The Forbidden West - State of Play | PS5]

[ Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 03-06-2021 15:38 ]

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:29:
Nieuwe Horizon Forbidden West details!
[Twitter]
60fps *O*

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Horizon 60fps ! Kijk beste nieuws sinds de reveal!
Kan echt geen 30fps meer aan, 60fps or bust voor mij persoonlijk. Zou er geen 60fps modus inzitten zou ik serieus twijfelen over de aankoop.. Komt mede omdat op een oled 30fps gewoon niet heel lekker speelt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• WaterFire
v8power67 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:50:
Horizon 60fps ! Kijk beste nieuws sinds de reveal!
Kan echt geen 30fps meer aan [..]. Komt mede omdat op een oled 30fps gewoon niet heel lekker speelt.
Ik heb twee jaar op een PS4 30fps gespeeld op een OLED, ik heb nog geen seconde gedacht dat iets niet lekker speelt vanwege de framerate. Heb je een voorbeeld waar je zoiets tegenkomt? Ik wil zoiets wel eens gericht uittesten..

[ Voor 32% gewijzigd door WaterFire op 03-06-2021 16:30 ]

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11-2025
60 fps, prachtig!
Hopelijk zonder al te veel grafische toegevingen :)

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 14:39
Eigenlijk zou je voor de komende next-gen games de 60 fps moeten verplichten. Dan heb ik liever dat je langer wacht op de release dan dat je later pas een ray tracing performance mode eraan toevoegt als update terwijl je de game al op 30 fps heb gespeeld. Gewoon lekker de capaciteit van een next gen console volledig benutten i.p.v. dat snelle release elke keer weer. Je zag een duidelijke verschil bij Ghost of Tsushima en Spiderman.

• v8power67

v8power67

WaterFire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Ik heb twee jaar op een PS4 30fps gespeeld op een OLED, ik heb nog geen seconde gedacht dat iets niet lekker speelt vanwege de framerate. Heb je een voorbeeld waar je zoiets tegenkomt? Ik wil zoiets wel eens gericht uittesten..
Heb zelf getest met bv miles morales en spiderman remaster, no mans sky, eigenlijk elke game met 30fps modus merk je gewoon dat het niet smooth speelt. Heb het echt geprobeerd maar verschil op mijn lg cx tussen 30 en 60 is gewoon zo ontzettend groot. Uiteindelijk went de overgang redelijk maar het ziet er nog steeds hakkelig uit. Iets wat ik met mijn oude lg lcd niet had.

Ben toen gaan zoeken en kwam dit tegen op resetera :
https://www.resetera.com/...ht-out-broken-now.386423/

Er is nog wel een verschil in games, de een heeft hele goede motion blur bv, wat het al beter kan maken, maar toch is het gewoon echt onplezierig ( voor mij persoonlijk).

• 418O2
Als het maar stabiel is. Voor shooters of racegames zou ik 60fps preferenen, voor horizon zero dawn maakt het weinig uit. Als het maar stabiel is

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8xEshtGYhBZCPPjQeeACEtVl-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2MK6IyI3LGyMp7S1iMSCouf.jpg?f=fotoalbum_large

• WaterFire
v8power67 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Heb zelf getest met bv miles morales en spiderman remaster, no mans sky, eigenlijk elke game met 30fps modus merk je gewoon dat het niet smooth speelt. Heb het echt geprobeerd maar verschil op mijn lg cx tussen 30 en 60 is gewoon zo ontzettend groot. Uiteindelijk went de overgang redelijk maar het ziet er nog steeds hakkelig uit. Iets wat ik met mijn oude lg lcd niet had.

Ben toen gaan zoeken en kwam dit tegen op resetera :
https://www.resetera.com/...ht-out-broken-now.386423/

Er is nog wel een verschil in games, de een heeft hele goede motion blur bv, wat het al beter kan maken, maar toch is het gewoon echt onplezierig ( voor mij persoonlijk).
Die link gaat over iemand met een 65 inch OLED, heb jij ook dat formaat?
Ik kan me voorstellen dat dit dan te maken kan hebben met peripheral vision, waarbij je op 1 klein punt op je TV focust en de rest door je ogen al wat blurry wordt gemaakt.
Ik heb een 55 inch en zit op ruim 5 meter afstand waardoor je dat (mogelijk) veel minder waarneemt.

Toen ik het artikel las moest ik opeens denken aan een keer in de Media Markt, waar in mijn ooghoek een 50hz tv aan stond. Die flikkerde dat het een lieve lust was.
Totdat je er recht naar keek, niets meer aan de hand.. Hoofd opzij draaien, knipperdeknipper. Misschien hetzelfde 'effect' met 30 of 60fps?

Maar mogelijk ben ik appels en peren aan het mengen, just a thought..

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:07:
Als het maar stabiel is. Voor shooters of racegames zou ik 60fps preferenen, voor horizon zero dawn maakt het weinig uit. Als het maar stabiel is
Jij hebt in ieder geval geen last van Fomo :)

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Jij hebt in ieder geval geen last van Fomo :)
Que?

• v8power67

v8power67

WaterFire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:12:
[...]

Die link gaat over iemand met een 65 inch OLED, heb jij ook dat formaat?
Ik kan me voorstellen dat dit dan te maken kan hebben met peripheral vision, waarbij je op 1 klein punt op je TV focust en de rest door je ogen al wat blurry wordt gemaakt.
Ik heb een 55 inch en zit op ruim 5 meter afstand waardoor je dat (mogelijk) veel minder waarneemt.

Toen ik het artikel las moest ik opeens denken aan een keer in de Media Markt, waar in mijn ooghoek een 50hz tv aan stond. Die flikkerde dat het een lieve lust was.
Totdat je er recht naar keek, niets meer aan de hand.. Hoofd opzij draaien, knipperdeknipper. Misschien hetzelfde 'effect' met 30 of 60fps?

Maar mogelijk ben ik appels en peren aan het mengen, just a thought..
Nope heb een 55 incher. Maar gaat meer om de manier hoe een oled werkt en dus met 30fps omgaat. Ik zal even zoeken.maar had een keer een uitleg gevonden erover. Kan zijn dat ik er ook gevoelig voor ben. Vond 30 va 60 altijd al heel groot verschil, maar sinds de lg cx lijkt het wel 10x erger..

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 16-01 13:42
WaterFire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Eerste game waar ik het mee getest heb toen mijn PS5 kwam (op een 55" 4K OLED) was Control, daar kun je in-game makkelijk van 30fps naar 60fps switchen, enorm verschil.

Voor mij was de grootste schok, na 4 maanden alleen maar 60fps games op de PS5 te hebben gespeeld, Horizon Zero Dawn... Toen ik die opstartte en met de camera draaide wist ik dat ik nooit meer terug kon naar 30fps :o
Here we go again, lijkt alsof ieder nieuws bericht of 60 fps weer uit moet monden in de 30fps s 60 fps discussie. Denk dat niemand ontkend dat 60 fps er niet smoother uitziet. Maar 60 FPS komt niet gratis en gaat ten koste van andere pracht en praal. Een deel van de spelers prefereert 60 fps en het andere deel pracht en praal. We krijgen de optie om te kiezen dus iedereen zou blij moeten zijn. Waarom we er dan over gediscussieerd moet worden is me nog steeds niet duidelijk

• WaterFire
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:22:
Here we go again, [..]
We krijgen de optie om te kiezen dus iedereen zou blij moeten zijn. Waarom we er dan over gediscussieerd moet worden is me nog steeds niet duidelijk
Die is te simpel om niet in te koppen: Omdat 'we' verwachten dat de nieuwe generatie beide moet kunnen en niet een keuze moet zijn tussen het een of het ander.

Maar wat ook een waarheid is bij iedere generatie: Over een paar jaar hebben de games ook echt beide in één wanneer de devs het beestje echt doorkrijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door WaterFire op 03-06-2021 17:33 ]

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:07:
Voor shooters of racegames zou ik 60fps preferenen.
Voor shooters of racegames is 120/144fps veel beter. Bij de racegames merk je dan pas de snelheid.

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Voor shooters of racegames is 120/144fps veel beter. Bij de racegames merk je dan pas de snelheid.
Dan krijg je weer shit graphics ;)

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Dan krijg je weer shit graphics ;)
Nee hoor, zie Black Ops Cold War en F1 2020.

• ChuckBartowski
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:22:
Here we go again, lijkt alsof ieder nieuws bericht of 60 fps weer uit moet monden in de 30fps s 60 fps discussie. Denk dat niemand ontkend dat 60 fps er niet smoother uitziet. Maar 60 FPS komt niet gratis en gaat ten koste van andere pracht en praal. Een deel van de spelers prefereert 60 fps en het andere deel pracht en praal. We krijgen de optie om te kiezen dus iedereen zou blij moeten zijn. Waarom we er dan over gediscussieerd moet worden is me nog steeds niet duidelijk
Eens, ik vind daarom dat ze het bij Spider-Man netjes hebben gedaan kwa opties:

- 30fps, hoge resolutie, met RT en alle toeters en bellen
- 60fps, hoge resolutie, zonder RT e.d.
- 60fps, lagere resolutie, met (deels) RT
WaterFire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Die is te simpel om niet in te koppen: Omdat 'we' verwachten dat de nieuwe generatie beide moet kunnen en niet een keuze moet zijn tussen het een of het ander.

Maar wat ook een waarheid is bij iedere generatie: Over een paar jaar hebben de games ook echt beide in één wanneer de devs het beestje echt doorkrijgen.
Dan klopte je verwachtingen gewoon niet. Einde console generatie krijgen we nog steeds 2 opties quality op 30 fps en performance op 60 fps en niet 60 vs 120 fps. De extra mogelijkheden die over de jaren gaan komen omdat ze de console beter kennen gaat gewoon ingezet worden voor nog meer pracht en praal. @Twixie heeft de poll al eerder gepost, zelfs op tweakers waar iedereen wel het verschil tussen 30 en 60 fps moet weten is het een 50/50 voor performance/quality. Zo lang het zo blijft zal 60 fps nooit de default worden.
ChuckBartowski schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Ja ik vind dit een super nette oplossing. Nu is dit voor enkele gamers weer te veel keus :D

• ChuckBartowski
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Ja ik vind dit een super nette oplossing. Nu is dit voor enkele gamers weer te veel keus :D
Het deed mij meteen terugdenken aan de tijd dat ik nog PC games deed en eerst 2u aan instellingen zat te sleutelen 😅

Voor Spider-Man heb ik ook best lang getwijfeld, en geswitched, tussen de 2 60fps modes.

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:45:
[...]

Nee hoor, zie Black Ops Cold War en F1 2020.
Onwijs oude spellen die in lage resolutie renderen.

We kunnen wel interessant doen hier, maar 60 fps 4k kan de ps5 al niet met een beetje graphics.

Ik heb een 3090 die op 5120*1440 al geen 120fps haalt met alles aan. Dus elke 10fps die jij extra wil, gaat links of rechtsom ten koste van je resolutie

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:32:
[...]
Dit roepen in een console topic is als in een Fiat topic gaan zeggen dat een Ferrari veel sneller is...
;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
ChuckBartowski schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Idd blij dat de optie er is. Zo heeft ieder zijn eigen keuze.

Ik speel spiderman overigens op 60 fps, lagere resolutie.

Heb het ff geprobeerd op 30 fps maar denk dat ik al te verwend was want dat speelde echt niet fijn..

• v8power67

v8power67

In theorie heeft hij wel gelijk, 120hz is natuurlijk beter. Lagere input lag ivm lagere ms per frame. Is gewoon beter. Maar zoals aangekaart, we hebben het over een 500 euro console. Dan kan je dat niet verwachten. Ja het gebeurt, zoals wrc 9 heeft een 120hz modus, en ja speelt net frisser qua input. Maar ten koste van heel veel graphic settings.
Dus een goede middenweg zou zijn dynamische resoluties( sowieso altijd beste voor een rock solid framerate!) En dan mikken op 60fps hoge settings richting 4k. En dan met raytracing mikken op 1440p 60 medium settings. Dus eigenlijk zoals met spiderman, echt perfecte voorbeeld.

Maar lang verhaal kort, console gaming is middenweg zoeken, en hoop echt dat als dalijk de ps4 support gedropt word wel niet ineens 60fps kwijt zijn.
Zolang er altijd 60fps keuze blijft ben ik echt een blij man, en ja dan soms ten koste van graphics maar dat is makkelijke keuze voor mij persoonlijk.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Onwijs oude spellen die in lage resolutie renderen.

We kunnen wel interessant doen hier, maar 60 fps 4k kan de ps5 al niet met een beetje graphics.

Ik heb een 3090 die op 5120*1440 al geen 120fps haalt met alles aan. Dus elke 10fps die jij extra wil, gaat links of rechtsom ten koste van je resolutie
Ik heb ook een prima pc. Wat me een beetje de keel uit begint te komen is dat de pc oh zo veel beter is.... er zit in mijn ogen wel een enorme maar aan.

Doom, Wolfenstein, Metro, het ziet er allemaal geweldig uit. Echter als je van games zoals Ghost of Tsushima, Horizon, Spiderman, God of War, Naughty Dog games etc houdt, dus het action/adventure genre, wat is er dan op de pc te vinden wat zulke oh zo geweldige graphics laat zien? Leuk als die grafische toeters en bellen maar een beetje ontwikkelaar wat honderden miljoenen tegen game development aan zal gooien richt zich volgens mij niet alleen op de pc markt.

Ik zit regelmatig in steam te zoeken maar verder dan de RTS en sim games kom ik niet. En die springen er op vlak van graphics niet echt uit.

Nogmaals, ik heb een hele leuke game pc waar ik een kleine €2500 in heb gestoken maar het voelt een beetje als een ferrari hebben terwijl ik diep in het bos woon...

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42
Ik heb ook een prijzige game pc, erfenis van Corona, en gebruik hem eigenlijk te weinig. Ik vind zelf de PS5, en de PS5 content, veel prettiger. Uiteindelijk is content king.

Wat betreft de framerate discussie is het grote verschil wat mij betreft dat je op consoles meestal kan uitgaan van meestal een gelockde framerate, dat is erg prettig t.o.v. een variabele bij pc gamen (als je niet de juiste monitor hebt of boven de 60 FPS zit)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Was dit al bekend?:
Meanwhile, the version of Final Fantasy VII Remake that was free for PlayStation Plus subscribers cannot be upgraded to Intergrade on PS5. We hope all that makes sense!
Dus als ik de PS5 versie wil spelen, moet ik toch the full (nieuwe) Intergrade kopen ipv een betaalde upgrade?
En hebben we dus niks aan die plus versie ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• giantgiantus
-SaveMe- schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:26:
Was dit al bekend?:

[...]

Dus als ik de PS5 versie wil spelen, moet ik toch the full (nieuwe) Intergrade kopen ipv een betaalde upgrade?
Klopt. Je kan overigens ook de PS4 versie kopen. Die krijgt wel de update en daar kan je los de uitbreiding voor kopen.

• -SaveMe-
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Klopt. Je kan overigens ook de PS4 versie kopen. Die krijgt wel de update en daar kan je los de uitbreiding voor kopen.
Ah, dan heb je wel de gratis PS5 update? Nice! Zal eens rondneuzen dan .... Ga natuurlijk geen PS4 versie spelen op de 5 als er een betere/mooiere 5 versie is 8)7

EDIT:
Dus als ik deze koop kan ik de PS upgrade erop zetten? Wel benieuwd wat Intergrade + die DLC gaat kosten ....

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 04-06-2021 08:37 ]

• giantgiantus
-SaveMe- schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Ah, dan heb je wel de gratis PS5 update? Nice! Zal eens rondneuzen dan .... Ga natuurlijk geen PS4 versie spelen op de 5 als er een betere/mooiere 5 versie is 8)7
Ja het is allemaal beetje onzin inderdaad. Weet overigens niet of je niet net zo goed gewoon de ps5 versie kan bestellen voor 60€.
-SaveMe- schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:34:
[...]

EDIT:
Dus als ik deze koop kan ik de PS upgrade erop zetten? Wel benieuwd wat Intergrade + die DLC gaat kosten ....
Dat is een remaster van Final Fantasy 8 :P

• -SaveMe-
Raem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Dat is een remaster van Final Fantasy 8 :P
Ja, sorry, verkeerde link, aangepast :9

• -SaveMe-
Maar goed, eerst nog BioMutant uitspelen en dan R&C ...

-SaveMe- schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Ja, sorry, verkeerde link, aangepast :9
Als je die koopt kun je inderdaad gratis upgraden. Je moet dan alleen nog apart de Yuffie episode kopen. Weet niet zeker of de prijs daarvan al bekend is, maar ik meen ergens €20 te hebben gezien.
Is nog steeds voordeliger dan de PS5 versie kopen.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34
-SaveMe- schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:26:
Was dit al bekend?:

[...]

Maar dit is toch met alle Plus games zo.
Niets nieuws wat mij betreft.

• Martinspire
Nou, mijn PS5 moet vandaag dan eindelijk binnenkomen. Straks maar even wat games aanschaffen, waarschijnlijk Spiderman Ultimate, Sackboiiii en misschien Ratchet alvast, al denk ik dat het verstandig is om eerst de vorige game eens uit te spelen :X

Ik zag dat er voor die eerste 2 nog een 14% korting actie is, dus dat komt mooi uit. Al zul je zien dat zodra ik ze koop, er natuurlijk komende week de zomer sale begint en ik niet echt goedkoper uit ben haha.

Misschien dat ik de Rainbow Six upgrade en Wreckfest games ook nog aanschaf (ook al heb ik die op de Xbox al), maar eerst eens kijken of ik nog tijd kan vinden om Miles Morales uit te spelen :P

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Martinspire schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:36:
Nou, mijn PS5 moet vandaag dan eindelijk binnenkomen. Straks maar even wat games aanschaffen, waarschijnlijk Spiderman Ultimate, Sackboiiii en misschien Ratchet alvast, al denk ik dat het verstandig is om eerst de vorige game eens uit te spelen :X

Ik zag dat er voor die eerste 2 nog een 14% korting actie is, dus dat komt mooi uit. Al zul je zien dat zodra ik ze koop, er natuurlijk komende week de zomer sale begint en ik niet echt goedkoper uit ben haha.

Misschien dat ik de Rainbow Six upgrade en Wreckfest games ook nog aanschaf (ook al heb ik die op de Xbox al), maar eerst eens kijken of ik nog tijd kan vinden om Miles Morales uit te spelen :P
Voor de nieuwe Ratchet hoef je het vorige deel niet gespeeld te hebben. En al helemaal niet die PS4 game. Dat is meer een cut-down re-imaging van het origineel op de PS2.

• -SaveMe-
schumi2004 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Maar dit is toch met alle Plus games zo.
Niets nieuws wat mij betreft.
Ik had verwacht wel de PS5 upgrade te krijgen, maar niet de DLC ...
Ik was ook blij geweest met een betaalde upgrade ...

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 04-06-2021 11:26 ]

Pagina: 1 ... 122 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord