• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-01 14:52
MissMe NL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:18:
Naast een xsx nu ook de ps5 kunnen bemachtigen. Wat is Spiderman toch een tof spel. Heb ook rift apart erbij gekregen(bundel). Ben er nog niet over uit of ik die ga verkopen.
Ik zou Rift apart zeker een kans geven.
Sowieso het beste spel voor de PS5 tot nu toe.
Zeker hoe de snelheid van de SSD wordt gebruikt en hoe mooi en levendig de wereld eruit ziet.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
AppleFan2007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Ik zou Rift apart zeker een kans geven.
Sowieso het beste spel voor de PS5 tot nu toe.
Zeker hoe de snelheid van de SSD wordt gebruikt en hoe mooi en levendig de wereld eruit ziet.
Heb nu wel "story so far" videos gekeken omdat ik nog nooit een rachet and clank game heb gespeeld. Verhaal is ook de reden waarom ik zit te twijfelen. Denk dat ik wel een poging ga wagen maar ben nu toch druk met spidy ultimate edition.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
kazuka schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:00:
Holy Crapioli wat ziet Ratchet & Clank er bizar goed uit zeg! Van het weekend flink wat uurtjes in gestoken en sommige set pieces zijn echt prachtig. Animaties, vfx en audio heb ik nog niet eerder zo mooi gezien en gehoord.

Twijfelde of ik in fidelity mode wilde spelen in het begin omdat de stap terug naar 30fps goed merkbaar was nadat mijn vorige 2 games 60fps waren maar dit went na een half uurtje helemaal en ziet er toch wat fraaier uit dan de performance RT mode (die er ook al heel goed uit ziet). Hoe snel ze compleet nieuwe assets kunnen laden met die rifts is echt heel cool.

Als dit een voorbode is voor wat Sony's 1st party deze generatie gaat uitbrengen dan beloofd dat wat!
Ik ben ook afgelopen week begonnen en vooral in het weekend gespeeld. Ik twijfelde wel vanwege het bedrag, maar geen spijt van. Wat een game inderdaad!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kyhfin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:34:
[...]

Ik ben ook afgelopen week begonnen en vooral in het weekend gespeeld. Ik twijfelde wel vanwege het bedrag, maar geen spijt van. Wat een game inderdaad!
Absoluut de prijs waard wat mij betreft, hoewel je natuurlijk altijd kunt discussiëren over die 10 euro next-gen tax :P Heb er 16 uurtjes inzitten tot nu toe en nog niet klaar, dat is al langer dan ik verwachtte eerlijk gezegd.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-01 12:48
Ratchet is idd een gaaf spel op de PS5...
Kids vermaken zich er al uren mee, en aangezien het hun eerste console is en de controls nog niet onder de knie hebben gaat de gameplay nog niet zo heel snel en hebben ze er extra lang plezier van..

Ze zijn nu ook ineens zeer lief, ze hebben alles over voor wat extra speeltijd >:)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Uit de eula waarmee je akkoord bent gegaan
Ik snap het nog niet hoor, en heb dezelfde bedenking als @AppleFan2007 . Wat is er fout aan het aanmaken van 2 child accounts ? Niets toch ? En al helemaal niet in strijd met de EULA.
1 account maken per gezinslid is toch de normaalste zaak van de wereld ?

• AppleFan2007
Twixie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Ik snap het nog niet hoor, en heb dezelfde bedenking als @AppleFan2007 . Wat is er fout aan het aanmaken van 2 child accounts ? Niets toch ? En al helemaal niet in strijd met de EULA.
1 account maken per gezinslid is toch de normaalste zaak van de wereld ?
Ik heb de EULA eens nagelezen maar daar zie ik niets staan over meerdere accounts en een slot op je account.
Mocht je nu 2 keer een account maken met zelfde e-mail adres, naam en leeftijd zou ik het nog ergens snappen.
Maar meerder accounts met telkens andere info zou inderdaad de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
Nou ik heb Ratchet & Clank ook uit, uurtje of 10 mee bezig geweest, verhaal uit en 75% van de Trophys in de normale play kunnen halen. Nu nog een uurtje of 2 voor de overige 25% als ik zo naar de missende trophys kijk.

Vind het lastig in een hokje te plaatsen, game is niet voor mij dat wist ik op voorhand wel maar toch jeukte er iets om de graphics en dat snelle laden te ervaren.

Al met al is dat ook wel echt indrukwekkend, game ziet er fantastisch uit (ik speelde op 60 fps zonder RT) en het laden tussen die rifts is echt indrukwekkend, meer dan 2 seconden laden als de hele spelwereld veranderd is er niet bij. De kleine aanpassingen aan de wereld die via rifts "ontstaan" zijn zelfs instant.

Wel vond ik de game enorm herhalend, je bent continu hetzelfde aan het doen en is er niet zoveel variatie in de vijanden. Gameplaywise is het geen must play wat mij betreft maar Grafisch zeer zeker wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5CuRdoX0AA7aYD?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/667299190094823436/859378506054762506/unknown.png

https://www.neogaf.com/th...oint-acquisition.1611853/
Tweet was taken down just after the Housemarque announcement

Edit:

Also the demon souls knight guy isn't in the housemarque announcement so seems like someone done fucked up lol

[ Voor 95% gewijzigd door Recon24 op 29-06-2021 12:35 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nice! Housemarque komt niet echt als een verrassing maar mooi dat het bevestigd is. Nu Bluepoint dus nog schijnbaar :P

• Recon24
kazuka schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:46:
Nice! Housemarque komt niet echt als een verrassing maar mooi dat het bevestigd is. Nu Bluepoint dus nog schijnbaar :P
Ik kan min of meer Bluepoint ook bevestigen, sinds ik die confirmation direct vanuit Sony staff heb gekregen.

Nog steeds zeg ik "korrel zout", maar ik kan me bijna niet voorstellen.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-01 01:17
Recon24 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Ik kan min of meer Bluepoint ook bevestigen, sinds ik die confirmation direct vanuit Sony staff heb gekregen.

Nog steeds zeg ik "korrel zout", maar ik kan me bijna niet voorstellen.
Kunnen die mooi met een Bloodborne remaster aan de gang, hopelijk xD

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FrankoNL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Kunnen die mooi met een Bloodborne remaster aan de gang, hopelijk xD
Ik hoop nog steeds dat Bluepoint stiekem al heel ver is met een remake van MGS1 :P Benieuwd of we binnenkort nog een State of Play gaan krijgen of een post-E3 show.
kazuka schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Ik hoop nog steeds dat Bluepoint stiekem al heel ver is met een remake van MGS1 :P Benieuwd of we binnenkort nog een State of Play gaan krijgen of een post-E3 show.
Ik zou een remake van MGS1 enorm waarderen, heb MGS2 kapot gespeeld, maar 1 nooit gespeeld, 3 en 4 eigenlijk ook niet en MGS5 sloeg wat mij betreft de plank volledig mis (imo veel te uitgebreid).

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Ik zou een remake van MGS1 enorm waarderen, heb MGS2 kapot gespeeld, maar 1 nooit gespeeld, 3 en 4 eigenlijk ook niet en MGS5 sloeg wat mij betreft de plank volledig mis (imo veel te uitgebreid).
MGS5 is qua gameplay wel het beste. Enorm goed uitgewerkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:15:
[...]

MGS5 is qua gameplay wel het beste. Enorm goed uitgewerkt.
Ik vond het veel te uitgebreid en te ver strekkende omgevingen, wat dat betreft vond ik MGS2 beter, gewoon een min of meer lineair level, heb ik persoonlijk tegenwoordig liever dan open world games die allemaal zo enorm uitgerekt worden.

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Ik vond het veel te uitgebreid en te ver strekkende omgevingen, wat dat betreft vond ik MGS2 beter, gewoon een min of meer lineair level, heb ik persoonlijk tegenwoordig liever dan open world games die allemaal zo enorm uitgerekt worden.
Probleem met MGS2 is dat je minder mogelijkheden hebt om de missie te voltooien. Dat is het mooie van deel 5 is dat je de missie op zoveel manier kan oplossen. Erg tof gedaan.

Het lange lopen met het paard etc. ben ik ook niet direct een voorstander van.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Probleem met MGS2 is dat je minder mogelijkheden hebt om de missie te voltooien. Dat is het mooie van deel 5 is dat je de missie op zoveel manier kan oplossen. Erg tof gedaan.

Het lange lopen met het paard etc. ben ik ook niet direct een voorstander van.
Dat vond ik juist geweldig in MGS2, daar waren genoeg manieren om je vijanden uit te schakelen, sneaky achter een vijand sluipen en dan je gun op z'n rug richten en je kon je doen met ze wat je wilde, van gewoon neer knallen, tot slapend in een locker opsluiten. Bij MGS5 kan ik me alleen herinneren dat je ze aan een ballon kon hangen e.d. maar vond de open gebieden ook zo irritant, sluip je dicht bij een vijand komt er net weer een andere vijand uit een onverwachte hoek die je dan weer spot. Waar ik bij MGS2 het hele spel sluipend door kon zo'n beetje is dat bij MGS5 volgens mij niet te doen.

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Dat vond ik juist geweldig in MGS2, daar waren genoeg manieren om je vijanden uit te schakelen, sneaky je achter een vijand sluipen en dan je gun op z'n rug richten en je kon je doen met ze wat je wilde, van gewoon neer knallen, tot slapend in een locker opsluiten. Bij MGS5 kan ik me alleen herinneren dat je ze aan een ballon kon hangen e.d. maar vond de open gebieden ook zo irritant, sluip je dicht bij een vijand komt er net weer een andere vijand uit een onverwachte hoek die je dan weer spot. Waar ik bij MGS2 het hele spel sluipend door kon zo'n beetje is dat bij MGS5 volgens mij niet te doen.
Ik denk dat je dan MGS5 nog een kans moet geven. Want het is echt niet dat je ze alleen aan een ballon kon hangen, dat had ook een hele andere functie. hiermee kon je namelijk tegenstanders naar je base sturen. Maar alles wat je hier opnoemt kan allemaal bij MGS5 en veel uitgebreider dan deel 2. Ik zou zeggen geef het nog een kans, want de gehele game kan je sluipend doen en je kan mensen ook laten slapen, opsluiten etc.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat je dan MGS5 nog een kans moet geven. Want het is echt niet dat je ze alleen aan een ballon kon hangen, dat had ook een hele andere functie. hiermee kon je namelijk tegenstanders naar je base sturen. Maar alles wat je hier opnoemt kan allemaal bij MGS5 en veel uitgebreider dan deel 2. Ik zou zeggen geef het nog een kans, want de gehele game kan je sluipend doen en je kan mensen ook laten slapen, opsluiten etc.
Mijn probleem is dan ook dat MGS5 te uitgebreid is en ik dus geen overzicht heb van de mogelijkheden e.d. ik heb MGS5 3 keer geinstalleerd en ik kom nog niet voorbij de 2e of 3e missie.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kalder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Dan kan ik je echt gaan aanraden om in ieder geval deel 3 te spelen. Een van de weinige of zelfs enige game volgens mij waar ik een traantje heb gelaten. En volgens mij is die HD versie nog best prima te doen. :)

Deel 1 en deel 3 zitten hoog in mijn top all time lijstje. Deel 2 vond ik ook goed, maar wel een stukje minder dan deel 1 en 3. Keek dan ook erg uit naar deel 4, maar die vond ik zo tegenvallen. Het verhaal was zo ver gezocht dat het amper te volgen was. En qua gameplay vond ik hem eigenlijk gewoon ook een stuk minder dan de eerste 3. En met de open wereld van deel 5 had ik al helemaal niets. Teveel keuze is soms ook funest voor gameplay vind ik.

Zelf hoeft er voor mij geen remake te komen van MGS1. De kans dat die teleur gaat stellen ten opzichte van hoe die nu in mijn geheugen staat gegrift is denk ik te groot. Heb die game echt helemaal kapot gespeeld. Wat een memorabele momenten zaten er in die game.

@Verwijderd Ik denk niet dat het noemen van een remake uit 2004 op de Gamecube van een game uit 1998 wat toevoegd aan mijn opmerking dat er voor mij geen remake hoeft te komen. :) Maar laat ik het dan anders verwoorden. Zelf hoeft er voor mij geen remake van de originele MGS1 dan wel de remake uit 2004 te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-06-2021 14:03 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Dan kan ik je echt gaan aanraden om in ieder geval deel 3 te spelen. Een van de weinige of zelfs enige game volgens mij waar ik een traantje heb gelaten. En volgens mij is die HD versie nog best prima te doen. :)

Deel 1 en deel 3 zitten hoog in mijn top all time lijstje. Deel 2 vond ik ook goed, maar wel een stukje minder dan deel 1 en 3. Keek dan ook erg uit naar deel 4, maar die vond ik zo tegenvallen. Het verhaal was zo ver gezocht dat het amper te volgen was. En qua gameplay vond ik hem eigenlijk gewoon ook een stuk minder dan de eerste 3. En met de open wereld van deel 5 had ik al helemaal niets. Teveel keuze is soms ook funest voor gameplay vind ik.

Zelf hoeft er voor mij geen remake te komen van MGS1. De kans dat die teleur gaat stellen ten opzichte van hoe die nu in mijn geheugen staat gegrift is denk ik te groot. Heb die game echt helemaal kapot gespeeld. Wat een memorabele momenten zaten er in die game.
Er is al een MGS1 remake: Wikipedia: Metal Gear Solid: The Twin Snakes

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:20
Vandaag komt de next gen update voor Doom Eternal uit. Zit te refreshen als een malle. 😅
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53:
[...]

@Verwijderd Ik denk niet dat het noemen van een remake uit 2004 op de Gamecube van een game uit 1998 wat toevoegd aan mijn opmerking dat er voor mij geen remake hoeft te komen. :) Maar laat ik het dan anders verwoorden. Zelf hoeft er voor mij geen remake van de originele MGS1 dan wel de remake uit 2004 te komen.
Nouja, ik heb MGS1 wel een keer geprobeerd, maar had er toen al weinig zin in, was toen in het PS3 tijdperk, toen was de game natuurlijk ook al behoorlijk verouderd. Het zal denk ik wel een hele opgave zijn om een remake van 1 te maken die er en goed uit ziet en speelt als een moderne game.
Maar misschien dat ik MGS3 nog wel een keer een kans geef, heb daar ook eens kort het begin van gespeeld, maar weet niet meer waarom ik toen gestopt ben, alleen moet ik dan een emulator gebruiken of is er ook een PC versie van?

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-06-2021 14:19 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:44
Ja Bluepoint ook, maar de stagaire die bij @playstation_jp achter de knoppen zit was iets te snel. Tweet weer verwijderd geloof ik.

[ Voor 52% gewijzigd door loekf2 op 29-06-2021 14:21 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-12-2025
Misschien is het al voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden.

Is het mogelijk om de ingame menu's aan te passen naar het engels wanneer de console zelf op Nederlands staat? Of moet dan de gehele console naar het Engels?
- Is dit dan per gebruiker in te regelen, anders geef ik de kinderen wel een eigen account

Dit omdat het voor de kinderen wel makkelijk is dat het menu nederlands is, maar als ik zelf speel geef ik de voorkeur aan engels. Voornamelijk bij Returnal want dat mag wel Engels worden.

• AppleFan2007
tedjevanduuren schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:53:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden.

Is het mogelijk om de ingame menu's aan te passen naar het engels wanneer de console zelf op Nederlands staat? Of moet dan de gehele console naar het Engels?
- Is dit dan per gebruiker in te regelen, anders geef ik de kinderen wel een eigen account

Dit omdat het voor de kinderen wel makkelijk is dat het menu nederlands is, maar als ik zelf speel geef ik de voorkeur aan engels. Voornamelijk bij Returnal want dat mag wel Engels worden.
een optie in de instellingen is er niet maar bij sommige games kan je de taal zelf instellen.
Als die optie er niet is dan heb je pech vrees ik.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:20
Die optie is er wel. En wel onder game pre sets. Ik neem aan dat dat onder verschillende users in te stellen is. Ik ben de enige gebruiker, dus niet getest.

Maar je kunt zelfs hier instellen hoe je games opstart. Zoals standaard in fidelity mode en altijd bepaalde taal en subtitels. Zelfs wat controller settings.

[ Voor 34% gewijzigd door 4acesNL op 29-06-2021 15:11 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 15:54

Lapras

Ice beam

4acesNL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
Die optie is er wel. En wel onder game pre sets. Ik neem aan dat dat onder verschillende users in te stellen is. Ik ben de enige gebruiker, dus niet getest.

Maar je kunt zelfs hier instellen hoe je games opstart. Zoals standaard in fidelity mode en altijd bepaalde taal en subtitels. Zelfs wat controller settings.
Die controller settings werken niet bij mij. Ik moet altijd nog handmatig naar Invert look voor de Y-as. Zoals echte koningen spelen natuurlijk.
4acesNL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
Ik neem aan dat dat onder verschillende users in te stellen is. Ik ben de enige gebruiker, dus niet getest.
Dit is inderdaad specifiek voor de ingelogde account. Dit is toch nog wel een UI dingetje. Je kan in de settings totaal niet zien welke setting alleen voor jou geldt of voor iedere account. Hopelijk fixen ze dat ook nog wel eens.
Lapras schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:02:
[...]
Die controller settings werken niet bij mij. Ik moet altijd nog handmatig naar Invert look voor de Y-as. Zoals echte koningen spelen natuurlijk.
Dat zijn system settings die een game dan zelf moet opvragen om als default in te stellen. Dit is sowieso een PS5 feature en PS4 games hebben geen weet van die settings. Maar ik kan me zelfs inbeelden dat sloppy PS5 game developers ook niet alles uit je system-defaults halen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Weet niet hoe sommige mensen hier aan bv slechts 10uur komen voor een playthrough van ratchet and clank. Ik had voor eerste playthrough 20 uur. En 22uur voor platinum. Nu heb ik een 2e playthrough gedaan met alle cutscenes skippen en redelijk rushen overal doorheen en haal 8uur, dus totaal nu 30uur erin zitten en heb nu echt alles gedaan, dus een challenge mode playthrough met alle omega weapons op 100%.

Heb samen met mijn broertje gehaald voor 68 euro bij bol. Dus dat is 34 euro de man, gaat nu naar oudere broer voor 50. Dus heb er uiteindelijk 9 euros voor betaald. Dat is gewoon bijna stelen eigenlijk... Zou achteraf gezien zo volle nep ervoor betaald hebben. De gameplay is echt zo smooth en zo leuk en zo toegankelijk. En de wapens allemaal hun eigen dingen en met upgraden ook echt leuk om tijd erin te steken. Dus blijf bij mijn dikke 9! Echt heerlijke game. En dan laat ik de graphics eigenlijk erbuiten want ja daar is al genoeg over gezegd ( gewoon fenomenaal dus).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• AppleFan2007
v8power67 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:02:
Weet niet hoe sommige mensen hier aan bv slechts 10uur komen voor een playthrough van ratchet and clank. Ik had voor eerste playthrough 20 uur. En 22uur voor platinum. Nu heb ik een 2e playthrough gedaan met alle cutscenes skippen en redelijk rushen overal doorheen en haal 8uur, dus totaal nu 30uur erin zitten en heb nu echt alles gedaan, dus een challenge mode playthrough met alle omega weapons op 100%.

Heb samen met mijn broertje gehaald voor 68 euro bij bol. Dus dat is 34 euro de man, gaat nu naar oudere broer voor 50. Dus heb er uiteindelijk 9 euros voor betaald. Dat is gewoon bijna stelen eigenlijk... Zou achteraf gezien zo volle nep ervoor betaald hebben. De gameplay is echt zo smooth en zo leuk en zo toegankelijk. En de wapens allemaal hun eigen dingen en met upgraden ook echt leuk om tijd erin te steken. Dus blijf bij mijn dikke 9! Echt heerlijke game. En dan laat ik de graphics eigenlijk erbuiten want ja daar is al genoeg over gezegd ( gewoon fenomenaal dus).
20 uur is wel veel.
Ik deed 11 uur over het verhaal en 15 uur om de platinum te behalen.
New game+ heb ik al eens gestart maar niet verder gegaan dan de eerste wereld.

• v8power67

v8power67

AppleFan2007 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:07:
[...]

20 uur is wel veel.
Ik deed 11 uur over het verhaal en 15 uur om de platinum te behalen.
New game+ heb ik al eens gestart maar niet verder gegaan dan de eerste wereld.
Ja ik ben echt iemand die elk hoekje en gaatje afgaat van een level dus vandaar de 20 uur. Maar 2e was echt letterlijke elke cutscene geskipt en gerushed erdoorheen nog steeds 8uur. En ging amper dood( meestal flikkerde ik van een platform ofzoiets lulligs). Zeker de 2e playthrough ivm dat je met hoge level wapens begint. En heb difficulty ook niet op easy staan maar de middelste setting( beide playthroughs). Maar okee apart dan dat dit zo erg verschilt.

Wel geinig om hun vorige ratchet and clank apel te vergelijken met de nieuwe. Heb namelijk vlak ervoor( geloof zelfs de dag ervoor) de 2016 game uitgespeeld.
Maar echt letterlijk op elk vlak is de game gigantisch verbeterd. En dat in slechts 5 jaar tijd. En dan tussendoor ook nog even spiderman ps4 en later ps5 remaster en miles morales op ps4 en ps5. Wat een developer is het toch ook! Echt een van de beste aankopen van sony ! Misschien wel de beste !

[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 29-06-2021 22:20 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-01 18:12
Completion ben ik zelf niet zo van, maar ik heb wel het idee dat sommigen er snel doorheen gaan inderdaad. Zelfs al kijk je niet overal, dan moet je toch nog wel een uurtje of 15 bezig zijn.

Ik zou ook niet weten waarom je bij een game als dit de cutscenes wilt overslaan. Dan begrijp je echt geen kloot meer van het verhaal of waarom je wat doet en grafisch zijn ze ook erg indrukwekkend.
Dit klinkt heel erg als een "iedereen kan zijn auto verkopen, ik heb het ook gedaan en voor een fiat panda maarliefst 1 miljoen euro gekregen". Je deelt de game sowieso al met iemand, de game heb je fysiek ipv digitaal dus je kunt hem ook doorverkopen. Dan is het logisch dat het goedkoper is, maar volledig irrelevant voor de meesten hier denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-01 17:10

Heb samen met mijn broertje gehaald voor 68 euro bij bol. Dus dat is 34 euro de man, gaat nu naar oudere broer voor 50.
Zo ontstaan familieruzies dus 😉

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-01 13:03
WaterFire schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Zo ontstaan familieruzies dus 😉
Ik dacht exact hetzelfde. Oude broer wordt ff in zijn K*ntje genaaid voor 5 tientjes. :D

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15
Mick3112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Ik dacht exact hetzelfde. Oude broer wordt ff in zijn K*ntje genaaid voor 5 tientjes. :D
De oude broer verkoopt de game voor 4 tientjes. Dus 1€ verschil. Nou nou.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:43
Mick3112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Of de oudere broer heeft wat meer te besteden en vindt het prima, zo gaat het hier bij mij soms ook ;-)

Bovendien kan de oudere broer het voorlopig ook weer voor minimaal 40 doorverkopen.

psn: jagermeistertim

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Ja ik ben echt iemand die elk hoekje en gaatje afgaat van een level dus vandaar de 20 uur. Maar 2e was echt letterlijke elke cutscene geskipt en gerushed erdoorheen nog steeds 8uur. En ging amper dood( meestal flikkerde ik van een platform ofzoiets lulligs).
Herkenbaar. Aan het einde van mijn playthrough (incl. platinum) zat ik rond de 20u en de meeste deaths waren omdat ik een sprong verkeerd inschatte, iets te ijverig het level wou ontdekken, of op plekken kwam waar Insomniac geen rekening mee had gehouden en dus geen collision dectection voor de geometry :+

In tegenstelling tot de 2016 R&C heb ik mij weer prima vermaakt met een Ratchet game d:)b Rivet en Kit waren leuk gedaan en voelde niet geforceerd.
TTHEEBO1 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:53:
[...]

Of de oudere broer heeft wat meer te besteden en vindt het prima, zo gaat het hier bij mij soms ook ;-)

Bovendien kan de oudere broer het voorlopig ook weer voor minimaal 40 doorverkopen.
die kan hem gewoon voor 50 doorverkopen hoor, tenminste als hij hem ook gewoon in een weekje (of twee) uitspeelt.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik hoor wel wat mensen over dat je minimaal een HDMI 2.1 moet hebben etc. Maar da's toch alleen als.je de 120 FPS wilt hebben? Ben meer een casual gamer. Dus 60 FPS op een 50 Hz goede tv is dan toch ook prima? Of mis je dan echt iets?
De HDMI ².¹ tv's zijn een stuk duurder. Een gewone 4k hem hdr is beter betaalbaar

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-01 11:19
Ik ga volledig akkoord met de lofzang voor Insomniac. De ene na de andere toptitel vliegt daar de deur uit, echt fenomenaal.
En dan heeft Ted Price nog een podcast die super interessant is en een blik werpt achter de schermen bij de game industrie (de aflevering met Evan Wells is een aanrader).

Nadat ik Rift Apart heb doorgespeeld wil ik alle games eens spelen en ik heb zelfs nog de HD remaster van de eerste 3 R&C games gekocht op de PS3 (25 Euro). Wat een verschil zeg, maar wel cool om te doen, vind ik.

PSN: Zwartkijker

jaydenjarno schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:13:
Ik hoor wel wat mensen over dat je minimaal een HDMI 2.1 moet hebben etc. Maar da's toch alleen als.je de 120 FPS wilt hebben? Ben meer een casual gamer. Dus 60 FPS op een 50 Hz goede tv is dan toch ook prima? Of mis je dan echt iets?
De HDMI ².¹ tv's zijn een stuk duurder. Een gewone 4k hem hdr is beter betaalbaar
Het is zeker niet "nodig" enkel als je die 120Hz (die bij lange na niet door elke game benut kan worden) graag wilt of VRR (variable refresh rate) maar met een goede locked 60/30fps heb je ook geen VRR nodig eigenlijk.
Wat ik wel kan adviseren is om alle beeldverbeterende functies op de TV uit te schakelen op de input van de PS5, dat zorgt voor minder screen/input-lag, waardoor je sneller kunt reageren op wat er op de TV gebeurt, bij mijn Sony TV maakt dat een wereld van verschil, wat je pas door hebt als je merkt dat je ineens veel beter bent in gamen, op het oog lijkt er weinig verschil te zijn behalve dat de kwaliteit misschien minimaal achteruit gaat, maar de reactietijd word er wel veel beter van.

[ Voor 31% gewijzigd door Kalder op 30-06-2021 09:30 ]

• Lapras

Lapras

Ice beam

Zwartkijker schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:15:
Ik ga volledig akkoord met de lofzang voor Insomniac. De ene na de andere toptitel vliegt daar de deur uit, echt fenomenaal.
En dan heeft Ted Price nog een podcast die super interessant is en een blik werpt achter de schermen bij de game industrie (de aflevering met Evan Wells is een aanrader).

Nadat ik Rift Apart heb doorgespeeld wil ik alle games eens spelen en ik heb zelfs nog de HD remaster van de eerste 3 R&C games gekocht op de PS3 (25 Euro). Wat een verschil zeg, maar wel cool om te doen, vind ik.
Mocht je de game-industrie interessant vinden, dan kan ik je ook het boek One Up (https://www.bol.com/nl/nl...apDlA_0_7.11.ProductImage) aanraden. Vrij recentelijk verschenen.

Het gaat ook in op de discussie hierboven: het fysiek doorverkopen van games (zeker als dat gefaciliteerd wordt door bijvoorbeeld Gamestop) de industrie veel kost waardoor er minder geld overblijft voor het ontwikkelen van nieuwe games en IP.

[ Voor 5% gewijzigd door Lapras op 30-06-2021 09:42 ]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53
Ik lees net dat er nu weer een directors cut voor Ghost of Tsushima komt, na Death Stranding de 2e. Ik vind het ongekend hoe Sony hier geld uit probeert te kloppen. Mag toch hopen dat niemand dit gaat kopen.
https://gamer.nl/artikele...shima-directors-cut-vast/

• Lapras

Lapras

Ice beam

mobygo76 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:43:
Ik lees net dat er nu weer een directors cut voor Ghost of Tsushima komt, na Death Stranding de 2e. Ik vind het ongekend hoe Sony hier geld uit probeert te kloppen. Mag toch hopen dat niemand dit gaat kopen.
https://gamer.nl/artikele...shima-directors-cut-vast/
Wat is hier zo fout aan? Als je het spel hebt, koop je waarschijnlijk niet de Director's Cut. Zo wel, dan is het alsnog je eigen keuze. Ook de meeste populaire films komen in 300 versies op de markt.

Of weet je dat dit ten koste gaat van andere projecten?

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-12-2025

Ik heb er denk ik 13ish uur over gedaan wat ik toch ook niet extreem lang vind. Ik ben zeker geen rusher, kijk goed rond maar eindeloos rondvliegen om zo die sapjes voor dat draakje te gaan zoeken, daar kan ik me niet te lang mee bezighouden. Ik vind er zoveel mogelijk maar degene die echt verborgen zijn, daar kan ik het niet voor opbrengen om ze te blijven zoeken. Voegt niks toe en is letterlijk gewoon 'filler' in de game.

Denk dat ik 13 of 14 van die golden bolts verzameld heb in die 13u.
Ik vind het toch spijtig dat de gemiddelde games tegenwoordig zo kort zijn.
Als je dan bv vergelijkt met TLOU2 waar je voor dezelfde prijs meer dan dubbel het aantal speeluren krijgt in pretty much the main story.

Was wel men eerste R&C, tevens men eerste PS en moet zeggen dat ik er wel van genoten heb.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53
Lapras schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Wat is hier zo fout aan? Als je het spel hebt, koop je waarschijnlijk niet de Director's Cut. Zo wel, dan is het alsnog je eigen keuze. Ook de meeste populaire films komen in 300 versies op de markt.

Of weet je dat dit ten koste gaat van andere projecten?
Ten eerste dupeer je de mensen die de game al hebben gekocht en die nu niet een gratis update naar de ps5 versie krijgen
Ten tweede is dit een manier om de prijs van het spel kunstmatig hoog te houden.

In klantvriendelijkheid mag Sony wel beter naar Microsoft kijken. Zij geven gratis next gen updates, zo zou het wat mij betreft ook moeten. Dit voelt voor mij hetzelfde als Control van Remedy waar ze ook een nieuwe versie van gingen uitbrengen.
JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Als je dan bv vergelijkt met TLOU2 waar je voor dezelfde prijs meer dan dubbel het aantal speeluren krijgt in pretty much the main story.
Tegenwoordig zo kort?
sorry hoor maar de games worden tegenwoordig juist langer en langer.
Nu zijn de action RPG's de laatste jaren nogal populair geworden, welke zich uitermate lenen voor filler content.

Vroegah waren games standaard maar 5-20 uur en voordat we konden saven was het zelfs max 2 uur. De prijs was ook nog eens hoger in het Sega/SNES tijdperk (ps is een observatie en geen discussie over winstgevendheid). Nu is de vraag is de prijs/kwaliteit/kwantiteit goed? Dit zijn namelijk games die moeilijk heel lang kan rekken zonder dat ze langdradig worden. Mario games duren ongeveer even lang.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Blijft allemaal persoonlijk natuurlijk maar ik heb ook liever een game van 15-25 uur met zo min mogelijk onnodige filler dan een game van 50-100 uur met eindeloos herhalende side content.

En toch, zo nu en dan vind ik het ook lekker om gewoon mindless 60 uur in een Assassins Creed te stoppen en alle icoontjes op de map weg te werken :P Games als Ratchet & Clank zijn dan eigenlijk een perfecte afwisseling en palate cleanser.

• JacobsT
Ik mis wel 'echte' PS5 titels. Ik zie heel veel games die eraan komen maar die dan ontwikkeld worden voor PS4 EN PS5. Echte PS5 exclusives zijn toch wel echt zeer bedroevend te noemen of ligt dat aan mij?

Is er een overzicht van titels die echt exclusive zijn met release dates? Al die lijstjes die ik opzoek van PS5 releases staan vol met games die tevens op PS4 gaan uitkomen. Ik vind het game aanbod precies nog redelijk bedroevend. Zou niet goed weten wat ik nu moet spelen.

• Lapras

Lapras

Ice beam

mobygo76 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Ten eerste dupeer je de mensen die de game al hebben gekocht en die nu niet een gratis update naar de ps5 versie krijgen
Ten tweede is dit een manier om de prijs van het spel kunstmatig hoog te houden.

In klantvriendelijkheid mag Sony wel beter naar Microsoft kijken. Zij geven gratis next gen updates, zo zou het wat mij betreft ook moeten. Dit voelt voor mij hetzelfde als Control van Remedy waar ze ook een nieuwe versie van gingen uitbrengen.
Hoe weet je dat dit een PS5 upgrade betreft? De ESRB rating is er ook voor de PS4 namelijk. Het klinkt eerder alsof ze wat extra missies hebben toegevoegd.

Daarnaast is het spel al meerdere keren afgeprijsd geweest. Je kan dus nog steeds het origineel voor een lage prijs kopen. Zolang we niet weten wat de director's cut voor toegevoegde waarde heeft, is er niet zoveel reden om boos te zijn en partijen te betichten van geldklopperij.

[ Voor 16% gewijzigd door Lapras op 30-06-2021 11:03 ]

JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:57:
Ik mis wel 'echte' PS5 titels. Ik zie heel veel games die eraan komen maar die dan ontwikkeld worden voor PS4 EN PS5. Echte PS5 exclusives zijn toch wel echt zeer bedroevend te noemen of ligt dat aan mij?

Is er een overzicht van titels die echt exclusive zijn met release dates? Al die lijstjes die ik opzoek van PS5 releases staan vol met games die tevens op PS4 gaan uitkomen. Ik vind het game aanbod precies nog redelijk bedroevend. Zou niet goed weten wat ik nu moet spelen.
Dit is het gevolg van BC. De overlap tussen de platformen is dermate klein dat je als developper gek bent als je niet ook de game op de PS4 uitbrengt. In de PS3-PS4 tijd zat er zoveel extra ontwikkeltijd in dat je kritisch moest kijken of het de moeite waard was om op platform X of Y of beide op te leveren.
Nu zie je dus alle games die niet qua gameplay feature afhankelijk zijn van de PS5 feature (Haptic feedback & triggers, 3d Audio, fast loading) gewoon op beide platforms gereleased worden. En dat is lang niet zo'n groot probleem meer als vroeger waarbij de platform optimalisaties veel meer impact hadden in het resultaat.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06
Vind het als nieuwe eigenaar van de ps5 juist wel fijn dat ik ook al doe ps4 games kan spelen. Vaak ook nog voor mooi prijsje te krijgen. Gister PlayStation plus genomen en daar zaten ook weer een paar pareltjes bij.
Aankomende tijd te weinig tijd en te veel games. Weet niet hoelang al die plus games gratis speelbaar blijven.
Tito129 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:02:
Vind het als nieuwe eigenaar van de ps5 juist wel fijn dat ik ook al doe ps4 games kan spelen. Vaak ook nog voor mooi prijsje te krijgen. Gister PlayStation plus genomen en daar zaten ook weer een paar pareltjes bij.
Aankomende tijd te weinig tijd en te veel games. Weet niet hoelang al die plus games gratis speelbaar blijven.
gewoon allemaal toevoegen in je bibliotheek en ze blijven in principe beschikbaar totdat je PS+ opzegt

• v8power67

v8power67

giantgiantus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:52:
[...]

De oude broer verkoopt de game voor 4 tientjes. Dus 1€ verschil. Nou nou.
Ja dit dus, plus hij deed geloof ook weer samen met een maat van hem dus is nog goedkoper uit dan ons dalijk.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:49
kazuka schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:55:

En toch, zo nu en dan vind ik het ook lekker om gewoon mindless 60 uur in een Assassins Creed te stoppen en alle icoontjes op de map weg te werken :P Games als Ratchet & Clank zijn dan eigenlijk een perfecte afwisseling en palate cleanser.
Bleef het maar bij 60 uur in AC. Best aardige game hoor. Maar duurt toch allemaal veelste lang. Volgens mij ben ik al 100 uur onderweg. En moet de helft nog vrijspelen. Kan de komende jaren geen Ubisoft game meer zien.

Enige wat ik in R&C miste waren de hoverboard races. Die vond ik in het vorige deel echt tof en behoorlijk uitdagend. Verder uitstekende game.

Vandaag begin ik met het Returnal avontuur. Ben erg benieuwd!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

Superkiwi

Hoi doei

JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:57:
Ik mis wel 'echte' PS5 titels. (...)
Echte PS5 exclusives zijn toch wel echt zeer bedroevend te noemen of ligt dat aan mij?
Wat mis je dan precies? Het is niet zo dat die games 'onderontwikkeld' worden omdat ze ook op de PS4 uitkomen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JacobsT
Superkiwi schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Wat mis je dan precies? Het is niet zo dat die games 'onderontwikkeld' worden omdat ze ook op de PS4 uitkomen.
Games die voor het PS4 platform ontwikkeld worden zijn sowieso minder complex. Je ziet het genoeg met PC games die ook op consoles werden uitgebracht waarbij men het traagste systeem neemt als de benchmark en van daar verder ontwikkelt.

Ik heb een PS5 voor next gen titels die het volle potentieel gebruiken. Niet met wat extra grafische effecten die ze er snel ff opgooien om het onderscheid te maken tussen PS4 en PS5.

Had ik evengoed een PS4 Pro voor een prikje kunnen kopen toch?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46
JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Games die voor het PS4 platform ontwikkeld worden zijn sowieso minder complex. Je ziet het genoeg met PC games die ook op consoles werden uitgebracht waarbij men het traagste systeem neemt als de benchmark en van daar verder ontwikkeld.

Ik heb een PS5 voor next gen titels die het volle potentieel gebruiken. Niet met wat extra grafische effecten die ze er snel ff opgooien om het onderscheid te maken tussen PS4 en PS5.

Tja, de ontwikkelaars en uitgevers willen zoveel mogelijk verdienen. Dus kijken ze naar de 'installed base' van een console of gemiddelde game GPU die men heeft voor de PC, daar maken ze de game voor en dan heb je gradaties in Low/Medium/High/Ultra. Als je veel wilt verkopen moet je ook een grote potentiële markt hebben, of je product heel duur en exclusief maken om dezelfde omzet te behalen. maar dat laatste schiet natuurlijk niet op voor games, want dan heb je lege servers en klagende klanten.

De uitgevers zijn gewend aan de verkoop aantallen van the 'last gen', dus totdat het aantal 'next gen' bijna net zo groot is zal men de 'last gen' ook blijven ondersteunen. Enkele exclusieve titels daargelaten, maar die worden meestal (deels) gefinancierd door de console fabrikant om de klant de console aan te laten schaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2021 13:16 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Valt mij op dat mensen hier (bijna opscheppend) vertellen dat ze Ratchet and Clank in 8 of 10 uur hebben uitgespeeld.

Daarna lees ik dat ze de moeilijkheidsgraad in het midden hebben laten staan... Deze game moet ook toegankelijk zijn voor kids, dus dan is het inderdaad te doen. (Leuk en uitdagend is anders)

Als je de eerste playtrough hem op legend zet never nooit dat je ‘alleen dood gaat als je van platforms valt’, en dus ook niet 8 uur over de game doet..

[ Voor 6% gewijzigd door Siebelouis op 30-06-2021 14:00 ]

JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ik heb er denk ik 13ish uur over gedaan wat ik toch ook niet extreem lang vind. Ik ben zeker geen rusher, kijk goed rond maar eindeloos rondvliegen om zo die sapjes voor dat draakje te gaan zoeken, daar kan ik me niet te lang mee bezighouden. Ik vind er zoveel mogelijk maar degene die echt verborgen zijn, daar kan ik het niet voor opbrengen om ze te blijven zoeken. Voegt niks toe en is letterlijk gewoon 'filler' in de game.

Was wel men eerste R&C, tevens men eerste PS en moet zeggen dat ik er wel van genoten heb.
Ach je had maar 5 golden bolts nodig voor de trophy, dus dan ga ik daarna ook niet meer verder zoeken :P
Door de story + "Toevallig tegen aan gelopen" had ik er 20 overigens.

Siebelouis schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:57:
Valt mij op dat mensen hier (bijna opscheppend) vertellen dat ze Ratchet and Clank in 8 of 10 uur hebben uitgespeeld.

Daarna lees ik dat ze de moeilijkheidsgraad in het midden hebben laten staan... Deze game moet ook toegankelijk zijn voor kids, dus dan is het inderdaad te doen. (Leuk en uitdagend is anders)

Als je de eerste playtrough hem op legend zet never nooit dat je ‘alleen dood gaat als je van platforms valt’, en dus ook niet 8 uur over de game doet..
Nah ik speel games juist altijd op de moeilijkheid waar de developer hem standaard op heeft staan. Dat zal wel de setting zijn die ze zelf het beste achten lijkt mij dan.

Maar goed, als jij dat niet "leuk en uitdagend" vind dan heb je in ieder geval keuze. Als ik iets uitdagends wil doen dan is Ratchet & Clank niet het eerste waar ik aan zou deken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 30-06-2021 14:18 ]

Martinspire schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Completion ben ik zelf niet zo van, maar ik heb wel het idee dat sommigen er snel doorheen gaan inderdaad. Zelfs al kijk je niet overal, dan moet je toch nog wel een uurtje of 15 bezig zijn.

Ik zou ook niet weten waarom je bij een game als dit de cutscenes wilt overslaan. Dan begrijp je echt geen kloot meer van het verhaal of waarom je wat doet en grafisch zijn ze ook erg indrukwekkend.
Ik heb dat gedaan, niet direct van het begin maar later wel.
Is voor mij een echte gameplay game, verhaal interesseert mij eigenlijk niet zoveel kwam ik na een paar uurtjes achter. Dan schaaf je best wat tijd van je totale tijd af hoor, uiteindelijk op 13 uur uitgekomen voor de platinum.

Zo doe ik dat overigens altijd, geef het verhaal altijd even een kans.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Hebben jullie een goede tip of idee welke HDMI splitter goed werkt met de PS5/XBOX

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JacobsT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Games die voor het PS4 platform ontwikkeld worden zijn sowieso minder complex. Je ziet het genoeg met PC games die ook op consoles werden uitgebracht waarbij men het traagste systeem neemt als de benchmark en van daar verder ontwikkelt.

Astrobot, Returnal, Destruction AllStars, Demons Souls en Ratchet & Clank zijn de PS5 only games op dit moment. En daarmee lopen ze zelfs voor op het eerste jaar met PS4-only games. Als je enkel PS5-only games wilt spelen is het sowieso niet handig om de console al direct bij release te halen, dan zou ik minstens een jaar of 2 wachten zodat er een degelijke library is. En dat is bij voorgaande generatie consoles niet veel anders geweest.

• WaterFire
Lapras schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Het gaat ook in op de discussie hierboven: het fysiek doorverkopen van games (zeker als dat gefaciliteerd wordt door bijvoorbeeld Gamestop) de industrie veel kost waardoor er minder geld overblijft voor het ontwikkelen van nieuwe games en IP.
Doorverkopen: 2 Broers kopen R&C voor 68 euro, verkopen aan grote broer voor 50 en kopen weer voor 68 euro andere game want 18 euro bijleggen is prima.
Omzet voor industie: 136 euro.

Niet doorverkopen:
2 Broers kopen R&C voor 68 euro, geld op. Grotere broer denkt 68 is mij te duur. Kleine broers kopen niet nog eens voor 68 euro een game, zakgeld is beperkt.
Omzet voor industrie: 68 euro.
Pas als de prijzen zakken komt omzet eventueel terug.

Kom maar, shoot the messenger })

[ Voor 5% gewijzigd door WaterFire op 30-06-2021 16:17 ]

WaterFire schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Doorverkopen: 2 Broers kopen R&C voor 68 euro, verkopen aan grote broer voor 50 en kopen weer voor 68 euro andere game want 18 euro bijleggen is prima.

Niet doorverkopen:
2 Broers kopen R&C voor 68 euro, geld op. Grotere broer denkt 68 is mij te duur. Kleine broers kopen niet nog eens voor 68 euro een game, zakgeld is beperkt.

klopt helemaal niks van het gaat namelijk
Broertjes kopen spel 68 euro, grote broer vind hem natuurlijk ook hartstikke vet en koopt hem ook, de buurman kan hem dan ook niet laten liggen want hij heeft al een kleinere auto, die laat hem natuurlijk ook aan zijn neefje zien van 10 die hem meteen koopt, daarmee koopt zijn hele klas dit spel en ga zo maar door. Je snapt wel waar dit naartoe gaat: eindresultaat spel wordt 1 Miljard keer verkocht a 68 euro = 68 Miljard omzet. En dat lopen ze allemaal mis omdat er een 2e hands markt is. Gewoon diefstal van die arme uitgevers die het al zo zwaar hebben. Daarom zitten we ook opgescheept met lootboxes en andere gok mechanics, hoe moet ze anders hun jachten van 100 m drijvende houden?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Niet doorverkopen:

Als het geld op is na de aankoop van R&C voor 68 euro in het 2e scenario, hoe kunnen ze dan in het eerste scenario die 18 euro nog bijleggen voor die 2e game. Want het geld was toch op ;) O-)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Lapras

Lapras

Ice beam

[...]

Niet doorverkopen:

Dit zit vol met aannames over het gedrag van alle broers. Zo eenvoudig kan je het niet stellen.

Wat je ziet is dat mensen een spel kopen, het uitspelen en daarna verkopen. Het wordt dus een keer full price aangeschaft en vervolgens gaat de 'winst' van verkoop naar de eerste gebruiker. Effectief betekent dat dat een studio een game één keer verkoopt, terwijl het meerdere spelers heeft. Dit maakt de opbrengst per speler lager en maakt dat aanbieders op termijn hun prijzen moeten verhogen. Dat kan per definitie rekenen op een hoop kritiek hier, zoals je ook zag met de recente verhoging. Als dat op zijn beurt weer leidt tot vaker doorverkopen, is het een spiraal waarin de prijzen steeds verder stijgen.

Ik denk dat onderschat wordt hoe kwetsbaar studio's zijn. Eén mislukte of slecht verkopende game en een studio kan omvallen. Uiteindelijk hebben we er vooral de sector en daarmee onszelf mee als we een spel niet voor de 'juiste' prijs aanschaffen.

Nogmaals: ik raad iedereen hier het boek One Up aan. De auteur beschrijft dit in veel meer detail en veel beter dan ik nu kan.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Insomniac heeft iets interessants gedaan, voor diegenen met een TV of monitor die 120Hz ondersteund:

Ze hebben een 40fps fidelity mode toegevoegd aan Ratchet & Clank. Voor wie 30fps niet prettig vind spelen is dit eigenlijk wel een slimme optie. Toch de hoogste grafische setting maar het speelt wel net wat soepeler. Zojuist getest op mijn LG C9 en dat speelt toch wel voortreffelijk :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMcLTohDVlj4HElKt1xlPxhdJSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kduJs7xeGRy83bpmxuCh6jdl.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

Niet doorverkopen:

Het meest bizarre is sowieso het verkopen van games aan je eigen broer. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
Lapras schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Dit zit vol met aannames over het gedrag van alle broers. Zo eenvoudig kan je het niet stellen.

Wat je ziet is dat mensen een spel kopen, het uitspelen en daarna verkopen. Het wordt dus een keer full price aangeschaft en vervolgens gaat de 'winst' van verkoop naar de eerste gebruiker. Effectief betekent dat dat een studio een game één keer verkoopt, terwijl het meerdere spelers heeft. Dit maakt de opbrengst per speler lager en maakt dat aanbieders op termijn hun prijzen moeten verhogen. Dat kan per definitie rekenen op een hoop kritiek hier, zoals je ook zag met de recente verhoging. Als dat op zijn beurt weer leidt tot vaker doorverkopen, is het een spiraal waarin de prijzen steeds verder stijgen.

Ik denk dat onderschat wordt hoe kwetsbaar studio's zijn. Eén mislukte of slecht verkopende game en een studio kan omvallen. Uiteindelijk hebben we er vooral de sector en daarmee onszelf mee als we een spel niet voor de 'juiste' prijs aanschaffen.

Nogmaals: ik raad iedereen hier het boek One Up aan. De auteur beschrijft dit in veel meer detail en veel beter dan ik nu kan.
In de jaren 90 waren spellen 100 gulden, nu zijn ze 70 euro. Dat is exact een stijging gelijk aan de inflatie (100 gulden in 1998 is 70 euro nu). Spellen zijn dus in bijna 25 jaar niet duurder geworden. Terwijl de budgetten om een spel te maken tegenwoordig gigantisch zijn (met game designers, sound designers, acteurs, etc.).

Je argument gaat dus niet op. Lekker tweedehands games blijven kopen en verkopen dus, werkt ook al 30 jaar prima.
Erapaz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:40:
[...]

In de jaren 90 waren spellen 100 gulden, nu zijn ze 70 euro. Dat is exact een stijging gelijk aan de inflatie (100 gulden in 1998 is 70 euro nu). Spellen zijn dus in bijna 25 jaar niet duurder geworden. Terwijl de budgetten om een spel te maken tegenwoordig gigantisch zijn (met game designers, sound designers, acteurs, etc.).

Je argument gaat dus niet op. Lekker tweedehands games blijven kopen en verkopen dus, werkt ook al 30 jaar prima.
Je vergeet dat spellen veel maar dan ook echt veel meer verkocht worden dan vroeger.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik koop echt maar heel zelden games voor de volle prijs. Nu wil ik meestal games wel digitaal hebben, dus ik wacht net zo lang tot de prijs is wat ik ervoor over heb. Zeg 25 euro.
Dat geld gaat inderdaad direct naar Sony en de uitgever. Echter als ik 3 maanden eerder een (fysiek) spel van iemand anders zou kopen is de kans inderdaad best aanwezig dat de verkoper eerder andere spellen koopt voor de volle prijs. Mijn geld + zijn geld heeft hij er inderdaad ook weer sneller voor over. De roulatietijd en de totale uitgaven zullen gewoon eerder hoger dan lager zijn voor de publishers.

Het is echt geen gegeven dat de tweede hands markt slecht is voor de publishers omdat mijn geld niet direct naar hen gaat. Ik ken diverse mensen die gewoon de mogelijkheid hebben om een game door te verkopen als argument gebruiken om games tegen nieuwprijs te kopen, absoluut geen digitale aankoop willen, en zelden tot nooit echt doorverkopen. (menselijke psychologie blijft fascinerend. ;) )
En inderdaad ook genoeg mensen die nieuwe games kopen omdat ze net een andere game verkocht hebben en nu wel geld genoeg er voor (over) hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Erapaz
Kalder schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Je vergeet dat spellen veel maar dan ook echt veel meer verkocht worden dan vroeger.
En toch gaat de prijs niet omhoog, maakt mijn argument alleen maar sterker?
Sony promoot toch ook gewoon om je games te delen met vrienden door gewoon de disc aan hen te geven? Waarom zouden ze zo'n moeite hebben met de 2e hands markt?

Erapaz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:44:
[...]

En toch gaat de prijs niet omhoog, maakt mijn argument alleen maar sterker?
Doordat de spellen meer verkocht worden verdienen ze ook meer dus kunnen ze de prijs drukken.

• Erapaz
Kalder schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Doordat de spellen meer verkocht worden verdienen ze ook meer dus kunnen ze de prijs drukken.
Ah sorry, ik las door-verkocht, jij bedoelde verkocht. Maar dan is het prima toch, blijkbaar kunnen ze de tweedehands markt lijden.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Jammer dat Lost Legacy niet in de PlayStation+ reeks van juli zit. https://blog.playstation....-a-plague-tale-innocence/

Flickr

Lapras schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Je doet alsof het de schuld is van de 2e hands markt, terwijl de praktijken die Ubisoft erop nahoudt net zo slecht is voor de markt. Hun games zijn gemiddeld na 3 maanden al in 30-35 euro kosten. Deze prijsinflatie heeft ook direct invloed op hoe mensen de games gaan waarderen want deze games concurreren ook direct met de kwaliteit games van de welwillende ontwikkelaars. Daarnaast worden games ook steeds groter met meer multiplayer focus. Het is naast geldbudgetten van de consument ook een tijdbudget van de consument want ook je tijd kan je maar 1x uitgeven. Dus als je voor 30 euro 100 uur aan AC spendeert kan je niet 10 games in een jaar spelen.
En je hebt groot gelijk dat er genoeg developpers zijn die zwaar te lijden hebben en dat we ook als consument goed moeten nadenken hoe we hun kunnen ondersteunen maar om dit maar de schuld van de 2e hands markt te maken is kort door de bocht.
wilmundo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:08:
Jammer dat Lost Legacy niet in de PlayStation+ reeks van juli zit. https://blog.playstation....-a-plague-tale-innocence/
Wel weer 4 games dit keer als ik het goed begrijp toch? (Edit: 4 games waarvan één er deze maand al bij zat dus)
A plague tale heb ik me totaal niet in verdiept maar ben ik wel nieuwsgierig naar.
De rest is een beetje meh wat mij betreft. CoD BO4 was alleen multiplayer toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 30-06-2021 20:29 ]

• Erapaz
wilmundo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:08:
Lost Legacy is een tientje, dubbel en dwars waard. Vond hem beter dan Uncharted 4.

• WaterFire
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Als het geld op is na de aankoop van R&C voor 68 euro in het 2e scenario, hoe kunnen ze dan in het eerste scenario die 18 euro nog bijleggen voor die 2e game. Want het geld was toch op ;) O-)
Nee, er staat zakgeld is beperkt, niet op :)

• v8power67

v8power67

Test hoe de game draait als je 120hz aanzet.
Zolang vrr er nog niet is op ps5 is dit een leuke oplossing. Morgen even testen.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 01-07-2021 02:18 ]

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-12-2025
Erapaz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Ik weet niet precies op welke spellen of console(s) je doelt, maar in het tijdperk NES/SNES/N64 waren de 'goedkoopste' spellen doorgaans 129 gulden en sommigen gingen over de 200 gulden heen (enkele SNES en met name N64 games). Als ik het me goed herinner waren PlayStation spellen inderdaad iets goedkoper, zo tussen de 99 en 129 gulden.

De discussie over het steeds duurder worden van games slaat m.i. dus vooral op de laatste jaren en zeker als Nintendo-gamer was je in de jaren 90 vaak erg duur uit.

• Erapaz
Chicolini schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet precies op welke spellen of console(s) je doelt, maar in het tijdperk NES/SNES/N64 waren de 'goedkoopste' spellen doorgaans 129 gulden en sommigen gingen over de 200 gulden heen (enkele SNES en met name N64 games). Als ik het me goed herinner waren PlayStation spellen inderdaad iets goedkoper, zo tussen de 99 en 129 gulden.

De discussie over het steeds duurder worden van games slaat m.i. dus vooral op de laatste jaren en zeker als Nintendo-gamer was je in de jaren 90 vaak erg duur uit.
In de jaren 90 was ik nog PC gamer. Nieuwe spellen waren 99 gulden. Nintendo was inderdaad duurder, dus spellen zijn zelfs goedkoper nu als je de inflatie meerekent.

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-12-2025
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:45:
[...]

In de jaren 90 was ik nog PC gamer. Nieuwe spellen waren 99 gulden. Nintendo was inderdaad duurder, dus spellen zijn zelfs goedkoper nu als je de inflatie meerekent.
Ah ja dat klopt voor PC games inderdaad. En dan kreeg je er zelfs nog zo'n mooie grote doos bij ;-).

• Recon24
kazuka schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:21:
Insomniac heeft iets interessants gedaan, voor diegenen met een TV of monitor die 120Hz ondersteund:

Ze hebben een 40fps fidelity mode toegevoegd aan Ratchet & Clank. Voor wie 30fps niet prettig vind spelen is dit eigenlijk wel een slimme optie. Toch de hoogste grafische setting maar het speelt wel net wat soepeler. Zojuist getest op mijn LG C9 en dat speelt toch wel voortreffelijk :D

[Afbeelding]
Insomniac is veel aan het experimenteren van wat er mogelijk is met de hardware. Hun volgende game gaat volgens mij echt goed gebruik maken van velen van hun features die ze onderhand hebben toegevoegd.

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:21:

[Afbeelding]
120Hz/40fps is een niche maar mooi dat ze de optie bieden. Zou fijn zijn als andere devs ook vergelijkbare opties aanbieden. Had er even kort mee gespeeld, leuke optie maar ik hou het nog bij "performance RT".

Doet mij een beetje denken aan vroeger, toen ik nog aan PC gaming deed, misbruik maken van ondersteunde frequenties om atypische FPS targets te gebruiken. Waar ik bijvoorbeeld de output op 50Hz zette zodat je met 50fps ipv 60fps kon spelen, 50fps is toch net wat makkelijker te halen en maar een kleine stap omlaag van 60fps.

• Caayn
  • Niet online
Semi-gerelateerd aan Ratchet&Clank:

Waarom bevindt zich bij het updaten van een game nog steeds een "kopieren..." stap? Ik dacht dat Cerny had gezegd dat deze stap op de PS5 overbodig was, mede omdat fragmentatie geen/minimaal impact heeft op een SSD ten opzichte van een HDD. Bij iedere game update is de PS5 toch weer meerdere minuten aan het "kopieren...", zelfs bij kleine update bestanden waardoor ik de indruk krijg alsof alsnog de gehele game dir verplaatst wordt net als op de PS4.

[ Voor 2% gewijzigd door Caayn op 01-07-2021 11:21 . Reden: typo ]

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-01 15:27
Caayn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:01:

Waarom bevindt zich bij het updaten van een game nog steeds een "kopieren..." stap? Ik dacht dat Cerny had gezegd dat deze stap op de PS5 overbodig was, mede omdat fragmentatie geen/minimaal impact heeft op een SSD ten opzichte van een HDD. Bij iedere game update is de PS5 toch weer meerdere minuten aan het "kopieren...", zelfs bij kleine update bestanden waardoor ik de indruk krijgt alsof alsnog de gehele game dir verplaatst wordt net als op de PS4.
Dit viel mij ook op. Soms gaat kopieren vrijwel direct en soms met kleintje is hij ineens best lang bezig voor mijn gevoel.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-01 01:17
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:34:
[...]

klopt helemaal niks van het gaat namelijk
Broertjes kopen spel 68 euro, grote broer vind hem natuurlijk ook hartstikke vet en koopt hem ook, de buurman kan hem dan ook niet laten liggen want hij heeft al een kleinere auto, die laat hem natuurlijk ook aan zijn neefje zien van 10 die hem meteen koopt, daarmee koopt zijn hele klas dit spel en ga zo maar door. Je snapt wel waar dit naartoe gaat: eindresultaat spel wordt 1 Miljard keer verkocht a 68 euro = 68 Miljard omzet. En dat lopen ze allemaal mis omdat er een 2e hands markt is. Gewoon diefstal van die arme uitgevers die het al zo zwaar hebben. Daarom zitten we ook opgescheept met lootboxes en andere gok mechanics, hoe moet ze anders hun jachten van 100 m drijvende houden?
Ik lees ook echt met stijgende verbazing dat de tweedehands verkoop de gameindustrie zou schaden.

Wat een gelul zeg. Dus je zou dan niet je game mogen verkopen?

Allemaal alleen maar nieuwe auto's kopen, want met tweedehands auto's lopen ze geld mis ... wtf.

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Chicolini schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Na NES en SNES ben ik overgegaan naar PlayStation 1 en daarna PS2 en daarbij was de standaard prijs voor een PS2 spel FL 149,- voor de overgang naar de Euro (waarbij FL de valutacode was van Florijnen voor de jonkies :P ). in Euro's werd dat €67,95.

• Lapras

Lapras

Ice beam

FrankoNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Ik lees ook echt met stijgende verbazing dat de tweedehands verkoop de gameindustrie zou schaden.

Wat een gelul zeg. Dus je zou dan niet je game mogen verkopen?

Allemaal alleen maar nieuwe auto's kopen, want met tweedehands auto's lopen ze geld mis ... wtf.
Ja, ook voor auto's geldt dat. Het is niet zo ingewikkeld.

Doorverkopen is een volwaardig alternatief voor gamers geworden. In de VS is dat een van de pijlers waarop Gamestop gebouwd is, in Nederland gebeurt het meer één-op-één en in mindere mate bij GameMania. Doorverkopen maakt dat studio's minder lang hun games voor de volle prijs kunnen aanbieden, omdat tweedehands alternatieven vrij snel op de markt komen.

Het wordt dus moeilijker voor studio's om hun initiële investering in de ontwikkeling in de game terug te verdienen en dwingt hen om meer marketingkosten te maken om mensen te overtuigen de game eerstehands en zo dicht mogelijk bij releasedatum te verkopen. Vandaar de vele pre-order acties. Die hogere kosten drukken de marges weer verder en maken de studio kwetsbaarder, zeker als er meerdere titels om de gunsten van de speler concurreren. Er moeten dus steeds meer games verkocht worden voor een studio om break even te draaien en de drempel voor een game om een commercieel succes te zijn wordt steeds hoger.

Dus ja, je schaadt de industrie er wel mee. Het risico voor een studio daarnaast om een nieuw IP te lanceren, is (veel) hoger dan om de volgende Assassin's Creed of FIFA te maken, dus ze worden indirect ook beknopt in hun creativiteit. Dat Days Gone geen vervolg lijkt te krijgen kan je dus ook wijten aan het gedrag van gamers.

Hiermee zeg ik niet dat je maar de portemonnee moet trekken om de volle prijs te betalen of om massaal pre-orders te doen, maar besef je wel dat doorverkopen en wachten op aanbiedingen op termijn wel effect heeft op de industrie en op de creativiteit van de industrie als geheel.

Daar kan je je niks van aantrekken natuurlijk en dat is je goed recht, maar een beter milieu begint ook hier bij jezelf.

• v8power67

v8power67

Caayn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:01:

Waarom bevindt zich bij het updaten van een game nog steeds een "kopieren..." stap? Ik dacht dat Cerny had gezegd dat deze stap op de PS5 overbodig was, mede omdat fragmentatie geen/minimaal impact heeft op een SSD ten opzichte van een HDD. Bij iedere game update is de PS5 toch weer meerdere minuten aan het "kopieren...", zelfs bij kleine update bestanden waardoor ik de indruk krijg alsof alsnog de gehele game dir verplaatst wordt net als op de PS4.
Klopt is al sinds begin zo en snap ook totaal niet waarom dit er nog is. Misschien een toekomstige sdk upgrade die dat moet tegen gaan geen idee. Maar wel jammer want inderdaad cerny heeft speciaal in z'n talk dit aangehaald als feature van de ssd snelheid...
Zo zie je maar dat je gewoon geen enkel bedrijf moet geloven op hun woord. Meeste is verkoop praat..
Irritant dat het er nog is want je zit daar meestal op te wachten. Nou is het met native ps5 spelen al korter dan ps4 spellen. Maar toch gewoon jammer.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Wel weer 4 games dit keer als ik het goed begrijp toch? (Edit: 4 games waarvan één er deze maand al bij zat dus)
A plague tale heb ik me totaal niet in verdiept maar ben ik wel nieuwsgierig naar.
De rest is een beetje meh wat mij betreft. CoD BO4 was alleen multiplayer toch?
Ik moet zeggen dat ik mezelf een beetje lekker had gemaakt om Lost Legacy te verwachten. Ik heb veel plezier beleefd aan de Uncharted delen so far en ondanks dat het geruchten waren, was ik een beetje teleurgesteld. Wellicht is het huidige maandaanbod top hoor, maar ik ben niet van plan die (op korte termijn) te gaan spelen.

@Erapaz Je hebt mij overtuigd. Zojuist het spel in m'n buurt opgepikt voor 5 euro (!). Van het weekend beginnetje maken.

Ik heb Rift Apart nog niet. Niet mijn spel, maar de 4k/40fps mode is een interessante setting. Begrijp ik goed dat je hier ook hdmi 2.1 voor nodig hebt? Dat maak ik niet helemaal op uit https://arstechnica.com/g...nd-its-a-great-4k-option/ Ik vraag mij namelijk af op deze setting mogelijk is op een LG C8 (geen hdmi 2.1).

Flickr

• v8power67

v8power67

wilmundo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Ik moet zeggen dat ik mezelf een beetje lekker had gemaakt om Lost Legacy te verwachten. Ik heb veel plezier beleefd aan de Uncharted delen so far en ondanks dat het geruchten waren, was ik een beetje teleurgesteld. Wellicht is het huidige maandaanbod top hoor, maar ik ben niet van plan die (op korte termijn) te gaan spelen.

@Erapaz Je hebt mij overtuigd. Zojuist het spel in m'n buurt opgepikt voor 5 euro (!). Van het weekend beginnetje maken.

Ik heb Rift Apart nog niet. Niet mijn spel, maar de 4k/40fps mode is een interessante setting. Begrijp ik goed dat je hier ook hdmi 2.1 voor nodig hebt? Dat maak ik niet helemaal op uit https://arstechnica.com/g...nd-its-a-great-4k-option/ Ik vraag mij namelijk af op deze setting mogelijk is op een LG C8 (geen hdmi 2.1).
Voor 4k output wel hdmi 2.1 ja, maar je kan ook 1080p/120 doen via hdmi 2.0.
Dan doet hij 4k naar 1080p supersamplen.

• Caayn
  • Niet online
wilmundo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Met HDMI2.0 zou het gewoon moeten werken, daar kan je immers ook gewoon 120Hz overheen versturen (met een maximale resolutie van 1440p).

Je PS5 zal in het geval van HDMI 2.0 en 120fps mode op automatisch waarschijnlijk terug schakelen naar 1080p@120Hz output. 120hz (veelvoud van 40) is vereist omdat je anders geen consistente 40fps kan weergeven.
Pagina: 1 ... 134 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord