• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:22
Chaoss schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Je doet ongeveer 25 uur over de game, verdeeld over 3 avonden is dat te doen :P 2de playthrough doe je vaak minder lang over.
3 avonden is 18 uur >:)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mosin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:19:
[...]

Hmm, misschien moet ik dan maar eens door gamen :+
Het is ook zomde om de game te rushen, lekker rustig aan doen en genieten :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Chaoss schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Het is ook zomde om de game te rushen, lekker rustig aan doen en genieten :)
Ja, zeker waar.
Alleen ben ik soms iets te ongeduldig. Ik ging zowat elke hoek en gebouw in, om naar dingen te zoeken en daar werd ik soms wel kreupel van :9

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 18:42
Laat Uncharted 4 aub met een ps5 patch komen!!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mosin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Ja, zeker waar.
Alleen ben ik soms iets te ongeduldig. Ik ging zowat elke hoek en gebouw in, om naar dingen te zoeken en daar werd ik soms wel kreupel van :9
Ik ook hoor, al die laadjes en kastjes moeten geloot worden :+ Alles looten heeft in tlou ook daadwerkelijk nut, je hebt de resources nodig.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Basekid schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:29:
Dat zou inderdaad wel nice zijn, vooral omdat het al een iets oudere game is.

• Mosin
Chaoss schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Ik ook hoor, al die laadjes en kastjes moeten geloot worden :+ Alles looten heeft in tlou ook daadwerkelijk nut, je hebt de resources nodig.
Precies. Het scheelt een hele hoop. Moet wel zeggen dat ik vaak ook wel moeite had met de lage fps. Op 60 gaat het allemaal wel stukken prettiger voor mijn ogen.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 23:10
Chaoss schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Automatisch oppakken van loot aanzetten. Scheelt heel wat knoppen indrukken.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het is wel weer typisch maar LOU2 was in mijn herinnering grafisch mooier dan het werkelijk is. Nog altijd schitterend en buitengewoon knap dat het op de ps4 draait maar wat raak je snel verwend. :P

3rde playthrough volgt als de echte ps5 versie komt.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
RedNas74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:12:
[...]

Automatisch oppakken van loot aanzetten. Scheelt heel wat knoppen indrukken.
Wat, kan dat? Had iemand me dat niet eerder kunnen vertellen lol? 8)7

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Steven030 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:21:
[...]

Wat, kan dat? Had iemand me dat niet eerder kunnen vertellen lol? 8)7
Ik heb het niet gemist.. Doet misschien zelfs een beetje afbreuk aan de ervaring?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Basekid schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:29:
Dit hoop ik ook en ook voor The Lost Legacy.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FMS schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:18:
Het is wel weer typisch maar LOU2 was in mijn herinnering grafisch mooier dan het werkelijk is. Nog altijd schitterend en buitengewoon knap dat het op de ps4 draait maar wat raak je snel verwend. :P
Gewoon nieuwsgierig, maar heb voor je gevoel je sinds je eerste playthrought games gespeeld die mooier of net zo mooi waren als TLOU2?

Want toen ik de digital foundry analyze keek dacht ik nog wat een gruwelijke mooie game en dan nog locked 60fps ook _/-\o_

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Mosin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:19:
[...]

Hmm, misschien moet ik dan maar eens door gamen :+
Ik heb m vorige week uitgespeeld voor het eerst, 37 uur met veel scavengen en exploren op hard mode, een week over gedaan. dus je bent niet de enige, Wel super zuur dat nu dan onaangekondigd de 60 fps mode uitkwam. maarja ik kon weer niet wachten 8)7

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-01 20:23
Ik heb een vraag over de controllers van de ps5 in combinatie met de officiële Sony PS5 DualSense oplaadstation

Kun je de controllers nadat ze zijn opgeladen op de oplaadstation laten staan? Zit er een ingebouwde beveiliging wat tegen overladen beschermd? Wat doen jullie?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
TechFox schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:49:
Ik heb een vraag over de controllers van de ps5 in combinatie met de officiële Sony PS5 DualSense oplaadstation

Kun je de controllers nadat ze zijn opgeladen op de oplaadstation laten staan? Zit er een ingebouwde beveiliging wat tegen overladen beschermd? Wat doen jullie?
Wat denk je zelf? ;)

Ik laat ze er in staan, daar zijn ze op gebouwd. Ze stoppen gewoon met laden als ze vol zijn
TechFox schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:49:

Jahoor zou een beetje lomp zijn als je ze er niet op kon laten staan en ze dan stuk zouden gaan.
Hij stopt automatisch als hij vol is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-01 20:23
Ja zoiets dacht ik al maar wou even bevestiging hebben.

Bedankt heren

Tnx :)

1080p upscaled naar 4k met 60fps. Misschien toch maar wachten op een PS5 versie.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Mosin
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 01:32:
[...]

Ik heb m vorige week uitgespeeld voor het eerst, 37 uur met veel scavengen en exploren op hard mode, een week over gedaan. dus je bent niet de enige, Wel super zuur dat nu dan onaangekondigd de 60 fps mode uitkwam. maarja ik kon weer niet wachten 8)7
Jup, dat is wel klote. Had ‘m toch liever op 60 fps gespeeld. Ik ben direct na de remaster van 1, met 2 begonnen en toen zat ik weer op dat vermoeiende 30 te spelen :/

Maar ik ben in December begonnen en heb er door omstandigheden erg lang over gedaan. Dus ja, toen waren er misschien wat speculaties over een patch, alleen had ik nog een dikke 5 maanden moeten wachten. FC ongeduldig krijg je dan _O-

• FMS
  • Niet online

FMS

Chaoss schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:04:
[...]

Gewoon nieuwsgierig, maar heb voor je gevoel je sinds je eerste playthrought games gespeeld die mooier of net zo mooi waren als TLOU2?

Want toen ik de digital foundry analyze keek dacht ik nog wat een gruwelijke mooie game en dan nog locked 60fps ook _/-\o_
Demon's Souls :)

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-01 09:48
Iets wat ik niet zo snel kan vinden: Kun je met de officiele PS5 camera streamen op Youtube met alleen de input van je camera, en dus niet een capture van je screen?

Ik zoek een manier om iets in mijn huiskamer te livestreamen en aangezien ik een PS5 heb staan, leek me dat een mooie oplossing.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ohja goeie, wist wel dat die game mooi was, maar heb alleen offscreen beelden gezien.

Wat ik zo mooi vindt aan tLOU2 zijn de antimaties, met name de gezichten dat is bijna levensecht / filmisch. En dat de wereld vol details zit, overal ligt spul etc.

• FMS
  • Niet online

FMS

Chaoss schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:26:
[...]

ohja goeie, wist wel dat die game mooi was, maar heb alleen offscreen beelden gezien.

Wat ik zo mooi vindt aan tLOU2 zijn de antimaties, met name de gezichten dat is bijna levensecht / filmisch. En dat de wereld vol details zit, overal ligt spul etc.
Absoluut. Vooral de manier waarop combat animaties in elkaar overlopen en hoe je ze kunt combineren. Echt knap en dynamisch.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-01 12:34
Jumpman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Dit hoop ik ook en ook voor The Lost Legacy.
Is The Lost Legacy nou een los staande game of moet je ook iets van Uncharted gespeeld hebben? (om het te snappen)

Heb Deel 1 van Uncharted op de PS4 geprobeerd uit de gratis collectie... maar damn, wat is dat spel slecht oud geworden zeg. Kom er gewoon niet doorheen:( Vernomen dat het in deel 2 en 3 wat beter is maar zou niet graag bij deel 2 beginnen... vandaar nooit verder gegaan |:(

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:51
mfneed schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Is The Lost Legacy nou een los staande game of moet je ook iets van Uncharted gespeeld hebben? (om het te snappen)

Heb Deel 1 van Uncharted op de PS4 geprobeerd uit de gratis collectie... maar damn, wat is dat spel slecht oud geworden zeg. Kom er gewoon niet doorheen:( Vernomen dat het in deel 2 en 3 wat beter is maar zou niet graag bij deel 2 beginnen... vandaar nooit verder gegaan |:(
The Lost Legacy staat echt los van de rest van de serie. Er zit wel een aantal keer een verwijzing in naar de broeders Drake in de vorm van een grapje maar niks belangrijks. Geweldige game verder! Net zo tof (en grafisch prachtig) als deel 4 naar mijn mening.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Deel 1 is ook wel echt een oud spel, was destijds grafisch prachtig op de PS3, maar mijn probleem met oudere games is ook altijd dat de gameplay en controle stroef / traag / ouderwets aanvoelt.

Deel 4 en TLL zijn grafisch nog steeds prima waarschijnlijk mooier dan sommige games die nu uitkomen. Volgens mij had TLL ook nog een grafische update gehad ten opzichte van deel 4. Verhaal is inderdaad los en op zich zelf te spelen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47
Chaoss schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:28:
Deel 1 is ook wel echt een oud spel, was destijds grafisch prachtig op de PS3, maar mijn probleem met oudere games is ook altijd dat de gameplay en controle stroef / traag / ouderwets aanvoelt.

Deel 4 en TLL zijn grafisch nog steeds prima waarschijnlijk mooier dan sommige games die nu uitkomen. Volgens mij had TLL ook nog een grafische update gehad ten opzichte van deel 4. Verhaal is inderdaad los en op zich zelf te spelen.
Eens. Ik heb het zelfs met mass effect legendary edition. Ik vond het vroeger geweldig en had nooit deel 3 gespeeld. Nu opgestart uurtje of 2 gespeeld maar kom er niet meer in. Mental note to myself: geen remasters meer kopen, vind het praktisch altijd tegenvallen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Fifa21, Minecraft en GTAO zijn dit weekend gratis online te spelen:

• WinterBase
  • Laatst online: 15:24
giantgiantus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Eens. Ik heb het zelfs met mass effect legendary edition. Ik vond het vroeger geweldig en had nooit deel 3 gespeeld. Nu opgestart uurtje of 2 gespeeld maar kom er niet meer in. Mental note to myself: geen remasters meer kopen, vind het praktisch altijd tegenvallen.
Same. Inmiddels een uur of 11 bezig met de eerste Mass Effect uit de Legendary Collection. Verhaal blijft episch maar de verouderde mechanics m.b.t. het navigeren naar quests is wel strontvervelend anno 2021. Geen geduld (en tijd) meer voor om steeds m'n journal te openen en te onthouden waar ik heen moet :+ Wordt nog een kluif om door te spelen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Ik was er ook bang voor maar vond dat uiteindelijk wel meevallen. Eerste paar uur is het goed wennen maar vervolgens hoefde ik er niet echt meer bij na te denken. Al bleef navigeren soms wat lastig.

Enige irritante is dat je je journal niet kan openen op de wereldmap. Dat is echt vrij irritant.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 21-05-2021 14:47 ]

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Biomutant is net verzonden! Cool, lekker van het weekend mee aan de slag als het meezit!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12
May I join the club? O-) oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yccuzeul432Ut8KDoApQDWK75AQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beVjIcP1T385prd8eZskod17.jpg?f=fotoalbum_medium

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zeker, welkom bij de elite few :P

• -SaveMe-
Welkom, ach natuurlijk! Wij zijn best coulant, je hebt altijd laatkomers :9 ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Klopt het dat de hdr-funtie 'inschakelen indien het spel ondersteund' niet goed werkt? Kreeg geen HDR bij man of medan little hopes. Ik moest de functie op 'altijd aan' zetten.

Edit: momentje, ligt volgens mij aan mn zelf :9

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 21-05-2021 20:37 ]

• Yonix
Hij staat! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YXcdecWDusacok4bE8kihIH4wA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8eYUwAPElPWxcciQBHpcLBf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_yyX3O0ti1_cNgt9Ok6R4amdks=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pb097Bd5Orv7UdApkYRa3v8.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zuxLNm5zSWar3b9L7koap5zFXw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUcmeJC3aUjJ1l3BZSilVCPW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDxmRYz91LqPZ91d_bxr3TjSkWs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73nDlBqpRumBwqkY4g7nXgXx.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3N1Nbu60SGo9Aq7cf8fLNmRHz8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFzj08t3QggBR5pRv7qPCVuT.jpg?f=fotoalbum_medium

Minder 'fugly' in real life dan ik had verwacht. (y) :*)

[YouTube: Marvel's Spider-Man: Remastered - PlayStation 5 Gameplay (4K/60FPS)]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nice, Spiderman MM als eerste game?

• Yonix
Chaoss schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:42:
Nice, Spiderman MM als eersfe game?
Jazeker, 'Marvel's Spider-Man' was één van mijn favoriete games op de PS4! _/-\o_

Verder heb ik 'Ghost of Tsushima' en 'God of War' nog in de download gegooid, want 60 fps. :9~

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De raytracing in Spiderman is echt goed gedaan, veel plezier. d:)b

Days Gone is ook 60fps, ook wel de moeite, en natuurlijk TLOU2.

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 22-05-2021 00:36 ]

• Yonix
Chaoss schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:03:
De raytracing in Spiderman is echr goed gedaan, veel plezier. d:)b

Days Gone is ook 60fps, ook wel de moeite, en natuurlijk TLOU2.
'Days Gone' heb ik toevallig begin deze week voor de pc gehaald, maar bevalt mij ook zeer goed! Kon er op de PS4 Pro destijds, om één of andere reden, niet inkomen, maar nu zit ik er helemaal in! 8)

Daarnet 'Ghost of Tsushima' geprobeerd. Wauw! Subliem gewoon. :D

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

>As many of you are jumping back into TLOU2 on PS5, you may notice the haptics feel better. This is actually thanks to a firmware update to the DualSense controller back in April.

>A few months ago, I got to give feedback to the Sony DualSense team to help improve certain timing, intensity, and “texture” of haptics when in backwards compatibility (BC) mode to closer achieve the feeling we authored for the original DualShock 4 for our games.

>Which is pretty wild considering the physical mechanisms for achieving the haptics in the two controllers is quite different. How can a backwards compatibility mode even work in the first place?

>The DS4 has two different-sized rotating weights inside, and the DualSense has two weights that move forward and back and can express frequency and amplitude at extremely high fidelity and low latency (almost like a speaker).

>So the controller firmware in the DualSense has to receive the “old” signals that are meant to spin up a motor (which has much higher latency), and emulate the resulting FEELING in the controller using a completely different mechanical method.

>This includes accounting for all the timing differences in the authored rumble that’s built-in when designing for the DS4, and emulating the inherent variation and “rumbly” feeling that comes with a rotating motor.

>This is all done inside the controller without the game code changing at all.

>So hat’s off to @toshimasa_aoki and the entire DualSense team for making this incredible controller in the first place, and to the firmware team that works so hard to create and improve features like BC mode!
Dit is de game director van tlou 2 en lost legacy bij naughty dog.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Net de laatste eindbaas gedowned in returnal. Wat blijft dat een top game. Denk dat ik voor de platinum ga!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Zo, na 7 maanden staat ook eindelijk de playstation 5 in het meubel. Had mijn ps4 pro al in november verkocht dus het was erg lang leeg aan de rechterkant, haha.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_UC0Xi_O8sILarqWOE0G1K2Oi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnwfvzfvpWYmzDahTliNSRUS.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 1 ste indruk trouwens toen ik de controller zag: Het is misschien heel persoonlijk maar wat ziet dat ding er netjes uit zeg en ligt ook super in de hand. ( In het verleden had ik dit niet altijd met ps controllers).

Straks eens met astro playroom gaan beginnen.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[Twitter: https://twitter.com/mrdomino_/status/1395878817441271810?s=21]

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Yonix schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:36:

Minder 'fugly' in real life dan ik had verwacht. (y) :*)
Dit had ik ook..

Nu ik hem zelf in real life heb vind ik hem mooier dan dat ik op foto's zag..

Mijn 1ste game is overigens ook spiderman. Inc de remaster.

En ratchet and clank staat al geprr-ordered

En ik kan weer verder met ghost of tushima eindelijk... Aangezien mijn ps4 pro al in november was verkocht haha

[ Voor 13% gewijzigd door airwolf83 op 22-05-2021 15:56 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:20
Huh wist niet dat dat mogelijk was op pc met de dualsense. Mooi dat dit vrijgegeven is. Ik zou zeggen, naast de controller voor iOS (in Apple marketing), kan de dualsense nu ook beginnen aan z'n opmars op pc!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
v8power67 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:41:
[Twitter]

[...]

Dit is de game director van tlou 2 en lost legacy bij naughty dog.
Ik had het gevoel inderdaad al, maar ik dacht dat het tussen mijn oren zat :+ Maar mooi! Een goeie controller die nog beter is geworden!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
airwolf83 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:55:
Zo, na 7 maanden staat ook eindelijk de playstation 5 in het meubel. Had mijn ps4 pro al in november verkocht dus het was erg lang leeg aan de rechterkant, haha.[Afbeelding]

Mijn 1 ste indruk trouwens toen ik de controller zag: Het is misschien heel persoonlijk maar wat ziet dat ding er netjes uit zeg en ligt ook super in de hand. ( In het verleden had ik dit niet altijd met ps controllers).

Straks eens met astro playroom gaan beginnen.
Gefeliciteerd, jij ook welkom bij de club van de lucky few :)

Controller is inderdaad betere bouwkwaliteit en afwerking dan de ds4 controller.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik weet nog wel de kritiek voor de release: 'Alleen playstation studio's gaan dit gebruiken', 'thirth party devs gaan dit niet implementereren', 'multi platforn titels gaan dit niet indersteunen'. :+

• Recon24
Chaoss schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Ik weet nog wel de kritiek voor de release: 'Alleen playstation studio's gaan dit gebruiken', 'thirth party devs gaan dit niet implementereren', 'multi platforn titels gaan dit niet indersteunen'. :+
Ik ga het straks eventjes proberen.

Verwijderd

Netjes! Ik zie niet vaak dat mensen hem rechtop zetten.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Bij mij staat tie ook, maar in een kast.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:26
[...]

Hij staat hier ook vanaf dag 1 verticaal, maar ook omdat hij geregeld even een weekend naar de neefjes/nichtjes/kids van vrienden etc gaat.
Stuk makkelijker dan om erbij te komen dan iedere keer die tv kast te moeten verbouwen 😂

Verwijderd

Raem schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:38:
Hier ook rechtop. Past mooi achter de tv. :P
Ik heb een tv met poten aan de zijkant. Daardoor zit er onder de tv een enorm gat. Dus alles wat ik daar achter zet zie ik onder de tv door.

Nadeel van horizontaal is dat ik niet altijd goed bij de disc drive kan. Ligt ook nog een soundbar in de buurt. Te veel apparaten aangesloten staan.

• Yonix
[...]

Moet wel, want hij past niet in het meubel. :')
Same goes voor m'n Series X. Maar goed, vind het niet storen (en de missus gelukkig ook niet). Daarnaast beter voor de airflow e.d. (y)

Trouwens, even een vraagje: ik heb nu bij mijn screenshots allemaal filmpjes staan van behaalde throphies. Deze optie stond standaard aan, maar heb ik meteen uitgezet en de filmpjes verwijderd. Tot mijn verbazing stonden er daarstraks weer nieuwe (?) tussen. Iemand enig idee hoe dit komt? Game in kwestie is: Spider-Man Remastered. Heb de game + DLC al eerder uitgespeeld en speel met een PS4-save.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hier ook rechtop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wO6p9EKqO5P5Aq35-jqcC6Wts0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HH5nqIHvHFWFxSNsR3NIvWZ.jpg?f=fotoalbum_medium

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gaaf om te zien dat devs, buiten Sony, de triggers implementeren op zelfs een ander platform.

• Recon24
Caayn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:21:
[...]
Gaaf om te zien dat devs, buiten Sony, de triggers implementeren op zelfs een ander platform.
Ik kan bevestingen dat het klopt. Er is idd DualSense support in de Enhanced Edition van Metro.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 22:57

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Voor de liefhebbers van custom controllers; ik heb een "Classic" DualSense gemaakt voor een vriend. Deze keer zonder magnetic thumbsticks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnwxBgzEZ_aNzHuv4jCVhLovnXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgB6GhJbU8XlyaOLiFUbCO1u.jpg?f=fotoalbum_large

Het touchpad is opmerkelijk genoeg wat grijzer van kleur dan de controller shells. Maar dat vind hij gelukkig geen issue. Is goed te zien op deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMQ9IXmqdSnMKOncIo1OvSowGH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fo2gXDkYoxTpZg149t8yk7yf.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Caayn
  • Niet online
Ook hier staat de PS5 verticaal, wel verstopt achter de TV :P In eerste instantie wou ik de XSX verticaal achter de TV verstoppen maar de PS5 paste (qua diepte) helaas niet in het meubel dus heb ik ze uiteindelijk weer omgedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwz0wjHtPrRmOKNeFLb3_lR42RY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpMckTFbWJ8NSuVmylYZMutx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vILnESUGejDqHDg4WOA-g6cRg_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4k5R5Tn1FANekTv5JmIypmbf.jpg?f=fotoalbum_tile

offtopic:
Meestal is de XSX ook verstopt achter het deurtje.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 22-05-2021 22:29 ]

Verwijderd

Met daarnaast een Sony w705b?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:40:
[...]

Met daarnaast een Sony w705b?
Een 55x8507 ook alweer 5-6 jaar oud, Heeft HDR maar niet de allerbeste, zeker niet vergeleken met hedendaagse modellen. Maar ik mag hem van mijzelf niet vervangen zolang hij niet kapot is :+

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
Ik mag mij vanaf vandaag ook tot de gelukkige noemen.
We liepen de MediaMarkt in om een smartwatch voor mijn vriendin te halen. Ik had gelezen dat bepaalde winkels soms voorraad hadden van de Xbox Series X. (Ja ik vloek even in de kerk).

Ik liep naar de game hoek en zag daar iemand een PS5 krijgen van een medewerker.
Dus ik dacht: "Zou het?" en het zou. Hij had er nog twee. Dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een PS5.
Ze verkochten hem wel alleen als bundel met een 2TB external drive, extra controller, 3 meter kabel, siliconen opzetstukken voor de joysticks en een draadloze koptelefoon van een-of-andere hakkie-takkie merk. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ghost of Tsushima is nu echt een genot om te spelen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:34:
[...]

Een 55x8507 ook alweer 5-6 jaar oud, Heeft HDR maar niet de allerbeste, zeker niet vergeleken met hedendaagse modellen. Maar ik mag hem van mijzelf niet vervangen zolang hij niet kapot is :+
Een lcd gaat alleen niet zomaar kapot. Dus ik denk dat je dan erg lang kan wachten ;-) maar zeker met de ps5 is een nieuwe tv wel een aanrader hoor. Heb zelf een xh95 (een geluk omdat de oude onder garantie was vervangen voor een 2020 model) maar wat een verschil maakt dat. Ik wist niet dat een tv zoveel verschil kon maken

• SacreBleu
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:59:
[...]

Een lcd gaat alleen niet zomaar kapot. Dus ik denk dat je dan erg lang kan wachten ;-) maar zeker met de ps5 is een nieuwe tv wel een aanrader hoor. Heb zelf een xh95 (een geluk omdat de oude onder garantie was vervangen voor een 2020 model) maar wat een verschil maakt dat. Ik wist niet dat een tv zoveel verschil kon maken
Ik ben van een el-cheapo LCD van LG van 6 jaar oud naar een LG CX gegaan.
Mijn vriendin vond het niet nodig, maar uiteindelijk toch zo ver gekregen. Nu is zij degene die iedere keer zegt: "Doe de gordijnen dicht, dan is het beeld mooier". Heerlijk.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
SacreBleu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:55:
Ik liep naar de game hoek en zag daar iemand een PS5 krijgen van een medewerker.
Dus ik dacht: "Zou het?" en het zou. Hij had er nog twee. Dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een PS5.
Ze verkochten hem wel alleen als bundel met een 2TB external drive, extra controller, 3 meter kabel, siliconen opzetstukken voor de joysticks en een draadloze koptelefoon van een-of-andere hakkie-takkie merk. Maar dat mag de pret niet drukken.
Serieus, wat een geluk :D Maar had die mediamarkt dan geen wachtlijst?

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-01 20:19
Caayn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:26:
Ook hier staat de PS5 verticaal, wel verstopt achter de TV :P In eerste instantie wou ik de XSX verticaal achter de TV verstoppen maar de PS5 paste (qua diepte) helaas niet in het meubel dus heb ik ze uiteindelijk weer omgedraaid.

[Afbeelding][Afbeelding]

offtopic:
Grappig, ik heb dezelfde tv, en mijn PS5 staat op precies dezelfde plek. :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:59:
[...]

De Sony die ik heb was destijds wel een goede tv, volgens mij ook 1 na duurste serie van Sony

Als. Ik zie dat een LG C9 55" al 1500, - kost dan vind ik dat te duur voor een upgrade want dan ga ik er qua formaat nog niet eens op vooruit.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:12
@Chaoss Waarom zou je naar c9 kijken? die is al 2 jaar oud, gewoon voor c1 gaan einde van het jaar mocht je willen upgraden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Amaze86 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:36:
@Chaoss Waarom zou je naar c9 kijken? die is al 2 jaar oud, gewoon voor c1 gaan einde van het jaar mocht je willen upgraden.
Was gewoon de serie die me zo te binnen schoot :+

CX is de opvolger en die kost 'maar' 1100, - in 55". De 65" kost dan gelijk weer een pak meer met 1625,- is mij alsnog teveel geld atm.

• SacreBleu
Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:11:
[...]

Serieus, wat een geluk :D Maar had die mediamarkt dan geen wachtlijst?
Ik ging er eerst vanuit dat het iemand was die had gereserveerd. Dus het was een long-shot.
In eerste instantie wilde ik ook weer weglopen. Maar de missus drong erop aan om toch te vragen.
Net voordat ik naar die gast wilde lopen kwam een medewerker langs die aan hem vroeg: "Was dat al de laatste?" waarop het antwoord "Nee, ik heb er nog twee" volgde. Dus ik sloeg mijn slag.

Ik weet niet of er (nog) een wachtlijst was, tbh. Ik heb misschien gewoon enorm veel mazzel gehad. I guess.
Het leuke van 't verhaal is dat we alleen met de PS5 naar buiten zijn gelopen, geen smartwatch.

Deze dag is heel anders gelopen dan ik dacht.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat heeft dit gekost?

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
[...]

Dat kan nog wel even duren dan 😄 maar begrijp je 👍

• Jumpman
  • Nu online
Ik mag mij vanaf vandaag ook tot de gelukkige noemen.
We liepen de MediaMarkt in om een smartwatch voor mijn vriendin te halen. Ik had gelezen dat bepaalde winkels soms voorraad hadden van de Xbox Series X. (Ja ik vloek even in de kerk).

Ghost of Tsushima is nu echt een genot om te spelen.
Ik zou de accessoires die je niet nodig hebt terugbrengen, dit is toch gewoon gedwongen koppelverkoop.

• giantgiantus
Jumpman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Ik zou de accessoires die je niet nodig hebt terugbrengen, dit is toch gewoon gedwongen koppelverkoop.
Ik dacht hetzelfde. Zou nog liever bij een marktplaats/tweakers verkoper 100 meer betalen dan aan deze koppelverkoop mee te moeten doen. Ook slecht voor het milieu.
[...]

Heel herkenbaar, we hebben een LCD van 10 jaar oud staan die maar niet kapot wil. De tuner raakt af en toe van slag waardoor er maar 5 zenders overblijven waarvan 4 radio zenders, sw loopt soms vast waardoor de tv niet reageert en na 30 sec uitvalt en opnieuw opstart en sinds deze week een rijtje pixels van 5 cm dat soms niet goed reageert. Die problemen komen net te weinig voor om de baas te overtuigen een nieuwe te kopen 😉. Nu met het pixelprobleempje lijkt het bijna zo ver. Misschien dat ik volgende maand maar gewoon een nieuwe haal, dan is ook meteen de TV weer groot genoeg voor de kamer. Het zal dan een 55’ LG cx of c1 worden. 42 is net te klein

• FMS
  • Niet online

FMS

Wat vinden we eigenlijk van Devil May Cry 5 op PS5? Zijn er mensen die het spelen? Ik hou van FROM software games maar nooit een DMC game gespeeld.

Moet zeggen dat ik niet zo warm loop voor de huidige batch PS5 games... Zit nog steeds Demon's Souls en Sekiro te spelen.

Ratchet en Clank, RE: Village; Returnal. Kan ze allemaal waarderen maar niet mijn ding.
@FMS waarom is returnal niks voor jou?
Je geeft aan From sw games leuk te vinden, lijkt me dat deze dan ook wel in je straatje past. Ben maar een noob op From SW gebied, deze week met bloodborne begonnen, maar ik herken veel van de mechanics als ik de gameplay bekijk.

Bloodborne bevalt me echt heel goed overigens, nu ik het truukje begin door te krijgen is het rete verslavend. Niet dat ik niet sterf, maar nu is het maar een x of 5 per sessie ipv 25-30x haha

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:32:
[...]

De Sony die ik heb was destijds wel een goede tv, volgens mij ook 1 na duurste serie van Sony

Als. Ik zie dat een LG C9 55" al 1500, - kost dan vind ik dat te duur voor een upgrade want dan ga ik er qua formaat nog niet eens op vooruit.
Ik heb deze:

pricewatch: Sony 55XH95 Zwart

4k tv met FALD die zeer goed hdr kan weergeven. Voor mij 1 van de beste lcd tv's op de markt.

Ik heb zelf bewust niet voor oled gekozen omdat ik veel lichtinval heb.

Verwijderd

FMS schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:00:
Wat vinden we eigenlijk van Devil May Cry 5 op PS5? Zijn er mensen die het spelen? Ik hou van FROM software games maar nooit een DMC game gespeeld.

Moet zeggen dat ik niet zo warm loop voor de huidige batch PS5 games... Zit nog steeds Demon's Souls en Sekiro te spelen.

Ratchet en Clank, RE: Village; Returnal. Kan ze allemaal waarderen maar niet mijn ding.
Het is geen ps5 game, maar is ghost of tsushima niks voor je?

• FMS
  • Niet online

FMS

cold_as_ijs schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:24:
@FMS waarom is returnal niks voor jou?
Je geeft aan From sw games leuk te vinden, lijkt me dat deze dan ook wel in je straatje past. Ben maar een noob op From SW gebied, deze week met bloodborne begonnen, maar ik herken veel van de mechanics als ik de gameplay bekijk.

Bloodborne bevalt me echt heel goed overigens, nu ik het truukje begin door te krijgen is het rete verslavend. Niet dat ik niet sterf, maar nu is het maar een x of 5 per sessie ipv 25-30x haha
Bloodborne is een meesterwerk. Nu nog die 60fps patch.

Returnal heb ik een paar dagen gespeeld. Zeker uitdagend, en in die zin misschien vergelijkbaar met Soulsborne, maar het hele concept van runs zoals in Rougelike/lite games staat op zichzelf en werd me te herhalend.

GoT is super maar reeds uitgespeeld :)

• SacreBleu
702 euro. We krijgen nog vijf euro jubileum korting met de klantenkaart.

• Caayn
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:41:
[...]

Was gewoon de serie die me zo te binnen schoot :+

CX is de opvolger en die kost 'maar' 1100, - in 55". De 65" kost dan gelijk weer een pak meer met 1625,- is mij alsnog teveel geld atm.
Welke alweer opgevolgd is door de LG C1 :P Wat een fantastische TV is die ik ten zeerste aanraad. Mocht je om wat voor reden dan ook geen OLED willen dan is het model wat @snefkens heeft ook een aanrader, al zou ik dan wel aanraden om de opvolger (Sony XR X90J, XR93/94) te bekijken.

Als jij, of iemand anders, op dit moment bereid is om rond de €1000 of meer uit te geven aan een TV dan zou ik ten zeerste aan raden om er eentje te kiezen met HDMI 2.1. Puur zodat jij alles uit jouw nieuwe console kan halen. Met HDMI 2.0 val je bijvoorbeeld alweer terug naar 1080p output* indien je boven de 60fps zit, terwijl dat bij HDMI 2.1 gewoon lekker 4K blijft.

*Output! Ik heb het hier niet over de interne render resolutie!

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 23-05-2021 10:55 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-01 00:41
Ram-G-maN schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:15:
Voor de liefhebbers van custom controllers; ik heb een "Classic" DualSense gemaakt voor een vriend. Deze keer zonder magnetic thumbsticks.
[Afbeelding]

Het touchpad is opmerkelijk genoeg wat grijzer van kleur dan de controller shells. Maar dat vind hij gelukkig geen issue. Is goed te zien op deze foto:
[Afbeelding]
Tof gedaan man! Zwart vind ik erg mooi!

PSN: Mondaatje

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:20
Caayn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:26:

[Afbeelding][Afbeelding]

offtopic:
Interessant dat toch een aantal mensen de ps5 achter hun tv hebben staan. Gaat dat met hitte ook goed? Na een lange speelsessie merk ik dat de ps5 behuizing wel een normale temperatuur heeft, maar de muur erachter is wel behoorlijk warm doordat de ps5 zo'n beetje alle hitte naar achteren eruit blaast. Wordt bij jou de tv dan niet te warm? Mijn CX wordt namelijk best warm na een paar uur.

Housemarque is btw ready voor het volgende hoofdstuk:
https://www.gamereactor.e...nal-size-games-or-bigger/

[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 23-05-2021 12:10 ]

Verwijderd

Caayn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Welke alweer opgevolgd is door de LG C1 :P Wat een fantastische TV is die ik ten zeerste aanraad. Mocht je om wat voor reden dan ook geen OLED willen dan is het model wat @snefkens heeft ook een aanrader, al zou ik dan wel aanraden om de opvolger (Sony XR X90J, XR93/94) te bekijken.

Als jij, of iemand anders, op dit moment bereid is om rond de €1000 of meer uit te geven aan een TV dan zou ik ten zeerste aan raden om er eentje te kiezen met HDMI 2.1. Puur zodat jij alles uit jouw nieuwe console kan halen. Met HDMI 2.0 val je bijvoorbeeld alweer terug naar 1080p output* indien je boven de 60fps zit, terwijl dat bij HDMI 2.1 gewoon lekker 4K blijft.

*Output! Ik heb het hier niet over de interne render resolutie!
Ik vind alleen 600 euro best wel wat geld voor alleen hdmi 2.1 extra. Verder zijn de tv's vrijwel identiek. Het oude model is te krijgen voor 900 euro.

• -SaveMe-
Gestart met Biomutant. Ziet er prima uit, wel op sommige plekken een soort van stuttering. Begin is erg sloom, maar als je eenmaal los kan in de wereld is het echt een leuke game. Wel lastig dat er geen target lock is, dat is in de zeer bewegelijke combat soms wel lastig. Maar ik ga me hier prima mee vermaken ...

• SacreBleu
Jumpman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Dat mocht niet. Ik denk dat ze dit doen om handelaren het leven moeilijker te maken. We gebruiken alle accesoires met uitzondering van de headset. Maar dan wordt een verjaardagcadeau voor een nichtje.

De extra controller, hardeschijf en dubbel controller oplader zijn prima.

• Caayn
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Interessant dat toch een aantal mensen de ps5 achter hun tv hebben staan. Gaat dat met hitte ook goed? Na een lange speelsessie merk ik dat de ps5 behuizing wel een normale temperatuur heeft, maar de muur erachter is wel behoorlijk warm doordat de ps5 zo'n beetje alle hitte naar achteren eruit blaast. Wordt bij jou de tv dan niet te warm? Mijn CX wordt namelijk best warm na een paar uur.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat nog niet gecontroleerd heb. Er zit bij mij zo'n 20cm ruimte tussen het dikste stuk van de TV en de muur.
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Ik vind alleen 600 euro best wel wat geld voor alleen hdmi 2.1 extra. Verder zijn de tv's vrijwel identiek. Het oude model is te krijgen voor 900 euro.
Dat is ook zeker een flinke meerprijs. Maar wanneer je over dergelijke bedragen praat en er langer mee wilt doen vind ik het persoonlijk zonde om te besparen en daardoor wel direct met een outdated product te zitten. Normaal zie ik een model van het voorgaande jaar als prima maar nu met de overstap naar HDMI 2.1 zie ik dat anders.

Het 2021 model is ook pas net uit. Geef het een maandje of twee en de prijs zal al een stuk lager liggen. Nu €600 meer betalen is inderdaad een beetje veel.

• Jumpman
  • Nu online
SacreBleu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Dat mocht niet. Ik denk dat ze dit doen om handelaren het leven moeilijker te maken. We gebruiken alle accesoires met uitzondering van de headset. Maar dan wordt een verjaardagcadeau voor een nichtje.

Ze zijn nu zelf de handelaar geworden. :) Accesoires leveren de meeste winst op.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-05-2021 17:53 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
SacreBleu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Bedoel je met 'handelaren' scalpers? Namelijk personen die de goederen na aankoop in mediamarkt nog verhandelen?

Misschien een onbedoeld randeffect dan. Want inderdaad, die 'waardeloze' (vooral ongevraagde) prul die mediamarkt er bij verkoopt, kan die scalper niets mee aanvangen (blijft gewoon liggen), en drijft de basisprijs van de console op waardoor de scalper marges lager liggen. (700 tov 1000, ipv 500 tov 1000)

Maar het zal vermoedelijk wel een andere reden hebben. Mediamarkt ziet natuurlijk ook met lede ogen aan dat de reële 'marktwaarde' van een ps5 ongeveer dubbel de prijs is die aangegeven is door sony. Echter kan een keten als mediamarkt het niet maken om er dan ook 1000 voor te vragen. Dat krijg je aan de consument niet uitgelegd (als dat al toegelaten zou worden door sony zelf).

Dus wat is de tweede beste optie dan? De console verkopen met een hoop 'prul' en accessoires waarop de marges sowieso veel hoger liggen, waardoor je ipv 20 euro winst op 500, je 150 euro winst draait op 750 (cijfers compleet uit de lucht gegrepen). Verkopers zullen wel de instructie hebben dat de console los 'niet beschikbaar is' (wat compleet nonsens is natuurlijk, die dozen staan los in het depot, die kunnen ze prima los verkopen. De bundel is volledig samengesteld door mediamarkt zelf)

De vraag is echter zo hoog dat voor ieder die het spelletje niet wil meespelen, er tien in de rij staan die wel (al dan niet morrend) die bundel kopen.

Dus inderdaad minder aantrekkelijk voor scalpers omdat mediamarkt zelf een beetje die strategie hanteert.

Verwijderd

Amos_x schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Bedoel je met 'handelaren' scalpers? Namelijk personen die de goederen na aankoop in mediamarkt nog verhandelen?

Misschien een onbedoeld randeffect dan. Want inderdaad, die 'waardeloze' (vooral ongevraagde) prul die mediamarkt er bij verkoopt, kan die scalper niets mee aanvangen (blijft gewoon liggen), en drijft de basisprijs van de console op waardoor de scalper marges lager liggen. (700 tov 1000, ipv 500 tov 1000)

Maar het zal vermoedelijk wel een andere reden hebben. Mediamarkt ziet natuurlijk ook met lede ogen aan dat de reële 'marktwaarde' van een ps5 ongeveer dubbel de prijs is die aangegeven is door sony. Echter kan een keten als mediamarkt het niet maken om er dan ook 1000 voor te vragen. Dat krijg je aan de consument niet uitgelegd (als dat al toegelaten zou worden door sony zelf).

Dus wat is de tweede beste optie dan? De console verkopen met een hoop 'prul' en accessoires waarop de marges sowieso veel hoger liggen, waardoor je ipv 20 euro winst op 500, je 150 euro winst draait op 750 (cijfers compleet uit de lucht gegrepen). Verkopers zullen wel de instructie hebben dat de console los 'niet beschikbaar is' (wat compleet nonsens is natuurlijk, die dozen staan los in het depot, die kunnen ze prima los verkopen. De bundel is volledig samengesteld door mediamarkt zelf)

De vraag is echter zo hoog dat voor ieder die het spelletje niet wil meespelen, er tien in de rij staan die wel (al dan niet morrend) die bundel kopen.

Dus inderdaad minder aantrekkelijk voor scalpers omdat mediamarkt zelf een beetje die strategie hanteert.
Daarnaast vraagt mediamarkt wel meer dan de adviesprijs voor de switch. Bol is de enige die de adviesprijs vraagt (319 euro), terwijl mediamarkt vaak ver daarboven zit. Ze hebben ooit 389 euro gevraagd. Dus ze doen het zeker wel! Alleen bij de switch vraagt bijna elke winkel de hoofdprijs.
[...]

Worden de verkopers bij MM op commissie basis betaald of een vast salaris? Kan maar zo een ijverige verkoper zijn geweest.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:10:
[...]

Worden de verkopers bij MM op commissie basis betaald of een vast salaris? Kan maar zo een ijverige verkoper zijn geweest.
MediaMarkt wil ook profiteren van het tekort maar willen de basisprijs niet verhogen, dus doen ze het zo. Ze zijn niemand verder iets verplicht.

Ik heb ook een bundel gekocht van ze. Die headset is jammer, extra controller wou ik toch wel.

• SacreBleu
[...]

Scalpers, handelaren. Het maakt niet uit. Iedereen probeert in zijn leven wel een keer winst te pakken ergens op.

Er zijn meerdere retailers die aan koppelverkoop doen. Coolblue deed het ook. Welliswaar met game en/of controller erbij. Maar ik denk niet dat de MediaMarkt de strategie heeft verzonnen.

Zo erg vind ik het niet. Met uitzondering van de headset hebben alle accessoire hun meerwaarde al. De externe schijf is al in gebruik op de PlayStation. De tweede controller is ook geen overbodige luxe. Zelfde geldt voor de lader voor beide controllers

Enige wat ik niet zelf had gekocht waren de siliconen opzetstukken. Maar die gebruik ik nu wel voor de extra grip.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
SacreBleu schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Scalpers, handelaren. Het maakt niet uit. Iedereen probeert in zijn leven wel een keer winst te pakken ergens op.
Ik spreek geen waarde-oordeel uit. Je eerste post leek het uitschijnen alsof mediamarkt uit nobele overwegingen aan koppelverkoop doet om het moeilijker te maken voor doorverkopers ('scalpers'). ;)

Terwijl ze natuurlijk zelf min of meer hetzelfde doen (door producten met meer marge te koppelen).

Je zegt het zelf, sommige van die accessoires zijn handig (een tweede controller wil iedereen wel) dus echt nadelig is het niet.

Verder geen mening. Ben zelf nog niet meteen op zoek naar een ps5 (misschien naar einde dit jaar of begin volgend jaar toe)

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:57
Ter info, een zeer betrouwbare From Software leaker heeft zojuist deze meme gedeeld. De kans is zeer groot dat we tijdens of zelfs nog voor de E3 informatie gaan krijgen. Het is ook confirmed dat het geen troll is dus erg benieuwd wat het gaat brengen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WwXA-qbfQxZZP7r3JRuznXDNJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TXARVMcFNHfN3ONQzuLjWQQ2.png?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

mxmemx schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:43:
Ter info, een zeer betrouwbare From Software leaker heeft zojuist deze meme gedeeld. De kans is zeer groot dat we tijdens of zelfs nog voor de E3 informatie gaan krijgen. Het is ook confirmed dat het geen troll is dus erg benieuwd wat het gaat brengen!

[Afbeelding]
Een nieuwe Dark Souls? Want wat doet Solaire daar anders? :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Pagina: 1 ... 118 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord